Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Valencia zorgt voor Spaans unicum, beulen van Ajax redden het niet

Laatste update:

Voor het eerst in de geschiedenis van de Champions League zal een land aan het hoofdtoernooi deelnemen met vijf ploegen. Spanje vaardigt Barcelona, Real Madrid en Atlético Madrid af op basis van de competitie, Sevilla als winnaar van de Europa League en Valencia als overlever van de voorronde. Rapid Wien, dat in de vorige ronde nog afrekende met Ajax, redde het niet.

/

AS Monaco - Valencia 2-1
Valencia had in eigen huis met 3-1 gewonnen van AS Monaco en de Spanjaarden konden dus enigzins gerust afreizen naar het vorstendom. Zeker toen Álvaro Negredo met een werkelijk fantastische stift voor de 0-1 zorgde, leek de buit al zo goed als binnen voor Valencia. Met een schot uit de draai, na een mislukte stomp van Valencia-keeper Mathew Ryan, zorgde Andrea Raggi echter al snel voor de 1-1. Valencia leek de zaken vervolgens onder controle te hebben, tot het een kwartier voor tijd weer spannend werd. Keeper Ryan zag er opnieuw niet goed uit, Elderson gaf het laatste zetje voor de 2-1. Een nerveus kwartier volgde voor Valencia, dat dus stand hield en voor een unicum zorgde in de Champions League. Voor het eerst nemen vijf ploegen uit een land deel aan het hoofdtoernooi.

/

Shakhtar Donetsk - Rapid Wien 2-2
Rapid Wien, in de vorige voorronde van de Champions League nog te sterk voor Ajax, leek een stunt tegen Shakhtar Donetsk al snel te kunnen vergeten. Marlos, die ook al gescoord had bij de 0-1 zege van de Oekraïners in Wenen, werkte met een fraai schot van een meter of twintig de openingsgoal binnen. Via Louis Schaub (kopbal na scrimmage) en Steffen Hofmann (heerlijke vrije trap) draaide Rapid de score echter om, waardoor Shakhtar weer moest komen. In de knotsgekke eerste helft gebeurde dat al snel, want Olexandr Gladkiy werkte binnen bij de tweede paal. Rapid kreeg in de tweede helft nauwelijks kansen en moest vlak voor tijd ook nog eens met tien verder: aanvoerder Mario Sonnleitner liep keeper Andriy Pyatov in de weg en kreeg zijn tweede gele kaart. Plots kreeg Rapid wel een enorme kans om de groepsfase te bereiken, maar Robert Beric kopte rakelings naast.

Dinamo Zagreb - Skënderbeu 4-1
Skënderbeu had de eerste Albanese club ooit in de Champions League kunnen worden, maar in eigen huis kreeg de ploeg al met 1-2 klop van Dinamo Zagreb. Ook in Kroatië kon Skënderbeu, dat in eerdere ronden had afgerekend met Crusaders (Noord-Ierland) en Milsami Orhei (Moldavië), geen potten breken. Een flitsende openingsfase was het wel. El Arabi Hillel Soudani kopte binnen voor 1-0, Esquerdinha tekende voor 1-1 en Armin Hodzic produceerde 2-1. Na een rode kaart voor Gonçalo Santos (Zagreb) leek het nog spannend te kunnen worden, ware het niet dat de Franse verdediger Jérémy Taravel uit een hoekschop een einde maakte aan de onzekerheid. Soudani maakte in de slotfase nog zijn tweede met een bekeken schuiver (4-1).

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat heeft Rapid gestreden zeg, ook die bal op het laats op de paal. Niet veel zat ze mee helaas. Dat moment bij de 2-2 was toch ook wel een kippenvel moment, van dat meisje wat in tranen uitbarstte van Rapid. Prachtig om dat te zien, only respect.

25 augustus 2015 om 22:57

Ik hoop ze graag weer tegen te komen in de Europa League voor wat sportieve revanche

Opzich wel een spannende slotfase maar best een slechte wedstrijd als je het mij vraagd. Toch vind ik dat Valencia verdiend door zijn en toch iets meer te zoeken hebben in de CL dan Monaco.

25 augustus 2015 om 22:55

Monaco is een onderschatte ploeg die in de heenwedstrijd wel veel pech had. Vorig jaar hebben ze de kwartfinale gehaald dus ze hebben ook zeker wat te zoeken. Ik moet nog maar eens zien of Valencia een goede prestatie in de CL kan neerzetten dit seizoen.

25 augustus 2015 om 23:06

Klopt Monaco is zeker en goede ploeg, dat hebben ze zeker laten zien. Alleen als je naar de ploegen kijkt en hoe effectief ze kunnen zijn vind ik toch Valencia er boven uit steken. Ach was ook wel leuk geweest als Monaco door ging.

25 augustus 2015 om 23:11

5 ploegen uit Spanje in de CL!!!! Zijn er nog mensen die ook maar twijfelen of de BPL sterker is dan de Liga BBVA?

26 augustus 2015 om 00:45

Ja, de BPL is sterker. Barca en Real zijn echter een stuk beter dan de top in Engeland.

26 augustus 2015 om 07:28

Ook de subtop is in Spanje sterker.

25 augustus 2015 om 23:10

5 ploegen uit Spanje in de CL!!!! Zijn er nog mensen die ook maar twijfelen of de BPL sterker is dan de Liga BBVA?

26 augustus 2015 om 00:43

De BPL is sterker.

Ik kijk liever naar Leicester City - Aston Villa dan naar Malaga - Eibar.

26 augustus 2015 om 00:58

De enige manier waarop 5 ploegen mee kunnen doen is als de Europa League wordt gewonnen en geen enkele Engelse ploeg neemt dat serieus (behalve Chelsea 1x, toen ze hem ook direct wonnen). Wel een leuk unicum natuurlijk

26 augustus 2015 om 01:44

Dit is de eerste jaar dat dit mogelijk is trouwens, en La Liga had idd een goed seizoen vorig jaar en de Engelsen niet.

26 augustus 2015 om 11:50

Toen namen ze het voorronde ticket van de spurs over

Vijf Spaanse ploegen, treurig eigenlijk. Afschaffen dat nummers 4 nog naar de CL kunnen!

25 augustus 2015 om 22:48

Het is gewoon volledig terecht op basis van prestaties. In tegenstelling tot Engeland

25 augustus 2015 om 23:01

Tja...knap als je zoveel geld hebt. En jn spanje mag je gewoon schulden opbouwen. En nu spelen er 5 cl. Levert weer miljoenen op en de groten worden steeds groter. Max 2 a 3 per land is veel eerlijker en voor de andere landen veel leuker. Behalve voor die supporters van die clubs die alles leeg kopen en daardoor iedere week al betere wedstrijden zien dan wij.
Nee knap hoor dat zij zoveel ploegen weten te plaatsen. Mens verzet je tegen dit rot systeem. Het voetbal gaat kapot waar we bij staan.

25 augustus 2015 om 23:57

knap als je zoveel geld hebt

Dit is wel echt het slechtste argument dat je kunt gebruiken voor deze clubs. Want geen een van deze extra clubs is op dit niveau gekomen door geldinjecties. Laat staan in relatie tot de PL waar geld zo ongeveer het enige is dat ze hebben. Want van beleid en kunde hebben ze daar nog nooit gehoord.

26 augustus 2015 om 00:02

Het feit dat er vijf spaanse ploegen in de CL staan heeft niets te maken met het feit dat je in Spanje schulden mag opbouwen of iets dergelijks. Misschien heb je het over Real en Barca maar die plaatsen zich elk jaar direct via de competitie. Maar als we kijken naar Valencia, Atleti en Sevilla die zich allemaal hebben geplaatst dan heeft dat met andere redenen te maken. Die ploegen voeren gewoon goed beleid uit en zijn eerder bezig met schuld saneren dan schulden opbouwen. Kijk maar naar Sevilla bijvoorbeeld qua transfergelden, die maken ieder jaar dikke winst daarop. Atletico heeft geen grote budget maar gaat ook zuinig met het geld om en ook Valencia smijt niet met geld. Het is juist heel knap dat die ploegen dan de CL binnenstromen en je gunt het ze van harte. Daar zouden bijvoorbeeld Engelse ploegen een voorbeeld aan moeten nemen. Alleen Arsenal doet dat redelijk goed, de rest smijt alleen maar met geld.

26 augustus 2015 om 00:34

Gast dat barca en real schulden opbouwen betekent niet dat de andere Spaanse ploegen dat ook doen. Atleti Sevilla en Valencia zijn gewoon teams die zich naar boven hebben gevochten met vele talenten uit hun jeugd en een gezond beleid. Engeland heeft de competitie waar het meeste geld in rond gaat zelfs de laagst geplaatste PL teams krijgen nog meer geld dan wat teams als atletico Sevilla en Valencia krijgen.
Dit is gewoon een knappe prestatie gebaseerd op voetbalkwaliteiten van de teams.

25 augustus 2015 om 22:48

Nummers 4? De drie plekken van Spanje hebben rechtstreekse ticket naar CL. Sevilla plaatst zich via de winst van EL-finale, en Valencia plaatst zich via de voorrondes. Niks mis mee.

25 augustus 2015 om 22:53

Ja de nummer vier van de competitie bedoel ik.

25 augustus 2015 om 23:05

@gentleman23: sinds wanneer is de nummer 2(in dit geval Valencia, ''champion'' van de 4/5 plek in Spanje)van een competitie een ''champion''? Alleen de nummer 1 van elke competitie in Europa, ongeacht welke status deze competitie heeft is DE ''champion'' in zijn of haar land. Nee, Valencia heeft dus net zoals alle andere nummers 2,3,4 en eventueel 5 van alle Europese landen niks te zoeken in de ''champions League. Hoog tijd dat de Uefa de naam veranderd want het heeft niks meer te maken met een ''kampioenenbal''.

25 augustus 2015 om 23:12

5 ploegen uit Spanje in de CL!!!! Zijn er nog mensen die ook maar twijfelen of de BPL sterker is dan de Liga BBVA?

25 augustus 2015 om 23:14

Het is belachelijk dat Valencia zich moest plaatsen via playoff ipv Sevilla dat 5e werd.

25 augustus 2015 om 23:21

Onzin. Je wilt toch een toernooi van sterkste teams in Europa? Valencia verslaat 8/10 'kampioenen' uit Europa.

25 augustus 2015 om 23:52

9reyes9: Dus jij hebt liever de nummer 1 van Ijsland in de poule met de nummer 1 van Azerbeidjan, de nummer 1 van Oostenrijk en de nummer 1 van Spanje om maar eens een voorbeeld te noemen? Dat zullen spannende potten worden dan...

Ben het wel met je eens voor wat betreft de tenaamstelling van de CL!

25 augustus 2015 om 23:59

Het gaat gewoon via de co-efficenten. Hoe beter een club uit een land presteert hoe meer clubs ze mogen afdragen. Spaanse clubs doen het laatste gewoon enorm goed vandaar zoveel ploegen. Vroeger had Nederland ook iets van 6 plekken voor Europees voetbal. Maar daar is helaas helemaal niks meer van over.

26 augustus 2015 om 00:08

De sterkste land heeft eenmaal meer teams die wat te zoeken hebben in Europa. Je kijkt puur naar de coeffecientie. Daarin is Spanje met een straatlengte voorsprong op de nummer twee(Duitsland) de beste van Europa.

25 augustus 2015 om 23:08

Niks te treurig, dik verdiend. Spanje heeft dit gewoon verdiend op basis van prestaties, al dat gelul van Spanje stelt niks voor behalve real Madrid en Barcelona en nu heb je 5 Spaanse teams in de CL en de afgelopen jaren 4 Spaanse ploegen die Europa domineerde. Engeland heeft een veel groter budget en toch weten de Spaanse ploegen zich voetbaltechnisch te bewijzen. Het enige treurige is dat Nederland blij mag zijn als we 1 club de CL in kunnen sturen.

25 augustus 2015 om 23:12

@r.m.zizou; sinds wanneer heeft Spanje 5 ''champions''? Er kan er maar 1 de competitie winnen en dus de ''champion'' zijn. Treurig dat Nederland slechts 1 team de CL in mag sturen. Misschien beter zo. Nederland levert slechts 1 elftal direct, de ''champion''. Beter zo.

26 augustus 2015 om 00:28

Uhhh....kun je me misschien vertellen waar ik heb gezegd dat Spanje 5 "champions" heeft? Want ik zeg alleen dat Spanje 5 ploegen heeft die de CL in mogen en dat op basis van hun prestaties ook gewoon terecht is.
En waarom is het beter om maar 1 team in de CL te hebben die je land vertegenwoordigd? Als je kwaliteit genoeg hebt als land dan is het mogelijk om er meer te sturen wij in Nederland missen die kwaliteit heel duidelijk helaas, en Spanje heeft die kwaliteit overduidelijk wel.
Ik persoonlijk vind het wel iets moois hebben dat 1 land in 5 poules een vertegenwoordiger heeft, laat zien hoe sterk dat land voetbaltechnisch is.

26 augustus 2015 om 01:02

Puur en alleen omdat een Spaans team de Europa League won, als een Engels team hem volgend jaar zou winnen hebben zij er 5, is Engeland dan ook ineens zo geweldig? Wat een kul

26 augustus 2015 om 02:24

ja als de 4de plaats via de voorrondes zich niet kwalificeert zoals valencia heeft gedaan dan zijn ze niet zo geweldig

25 augustus 2015 om 23:09

@imponeria: weet u wat treurig is? Dat de nummers 2,3,4 en 5 kans maken om uit te komen in de Cl. De Champions League is voor winnaars, en sinds wanneer zijn de nummers 2/5 winnaars? Nooit. Competitie naam veranderen of afschaffen. Of een 2e competitie beginnen met alleen echte winnaars.

5 Spaansen ploegen, netjes en ook wel terecht. Vond Monaco best een leuke ploeg trouwens, met name Martial. Denk ook dat Monaco het meer verdiende, Valencia viel best tegen.

25 augustus 2015 om 22:48

Valencia speelde grote delen van de wedstrijd prachtig voetbal, vond je niet?

25 augustus 2015 om 22:53

Nou 2e helft was niet om aan te gluren, 1e helft en vooral de 1e 20 minuten speelde Valencia wel uitstekend.

25 augustus 2015 om 23:15

Monaco was gewoon erg goed in de 2e helft, Valencia was soms slordig maar slecht zou ik het niet noemen. Er werd hard gewerkt door de spelers vond ik.

25 augustus 2015 om 23:16

Monaco was gewoon erg goed in de 2e helft, Valencia was soms slordig maar slecht zou ik het niet noemen. Er werd hard gewerkt door de spelers vond ik.

25 augustus 2015 om 23:33

Ryan mag van mij weer op de bank als Diego Alves weer fit is. Twee fouten die lijden tot een doelpunt

26 augustus 2015 om 00:23

Af en toe, maar viel me toch tegen. Vorig jaar vond ik het toch sterker. Monaco verdiende het in mijn ogen meer.

26 augustus 2015 om 13:02

@ Gooner4,

In de 1e wedstrijd was 3-1 wel geflatteerd moet ik zeggen. Maar in de 2e wedstrijd speelde Valencia een fantastische eerste helft. De tegenvallende 2e helft was volgens mij een functie was van het scoreverloop. Valencia verdedigde de voorsprong dus Monaco werd de dominante partij.

@ Valencianistas,

Diego Alves is een geweldenaar en hoort zeker in de basis. Ryan vind ik niet slecht maar hij maakte wel kostbare fouten idd.

Tja, aan alle mensen die hier de afgelopen maanden maar bleven roepen hoe de PD moet onderdoen aan de BPL op die 2 topteams na... trek je ogen open. Valt moeilijk te ontkennen dat La Liga momenteel de allerbeste voetbalcompetitie is ter wereld.

Misschien niet de meest aantrekkelijke om naar te kijken week in, week uit. Daar kan ik inkomen. Maar zeker wel de beste

25 augustus 2015 om 22:50

Echt he. Spanje heerst op dit moment. Engelse ploegen kunnen alleen met strijd en passie winnen. Voetballend kunnen ze er niet veel van.

25 augustus 2015 om 22:51

Inderdaad..niet alle wedstrijden zijn even goed, maar naar mijn mening is het gewoon terecht dst er 5 spaanse ploegen in de CL spelen..Sevilla terecht de EL gewonnen en over 2 wedstrijden gezien is Valencia toch wel de terechte winnaar..ben benieuwd naar de loting donderdag!

25 augustus 2015 om 22:52

De Premier League is, op enkele ploegen na, niet meer dan de grote ren-je-rot-show. Dat bijvoorbeeld een Wijnaldum zich moeiteloos aanpast aan het Engelse niveau, zegt veel. Voetbaltechnisch en tactisch is (en niet alleen) de Primera Division vele malen beter. Omdat het publiek en de beleving zo enorm is in Engeland, is het een leuke competitie om te kijken, maar niet omdat het voetbal daar zo goed is. Alles behalve zelfs.

25 augustus 2015 om 22:55

Wat een domme lompe opmerking over Wijnaldum, gewoon een hele goede speler! Houd dat domme commentaar voor je aub.

25 augustus 2015 om 22:58

Ga weg met je Primera Division vele male beter is. Alleen de top 2 is beter dan de Engelsle Top 2 voorderest niet. En Wijnaldum past zich moeiteloos aan in de Pl ga dan maar eens Wedstijden van Newcastle kijken.

25 augustus 2015 om 23:02

Hij zegt toch ook dat wijnaldum zich moeiteloos aanpast?

25 augustus 2015 om 23:11

@imponeria,

Lompe opmerking? Wat een onzin. Ik vind Wijnaldum gewoon niet zo'n goeie voetballer, maar hij heeft wel veel inzet en loopvermogen. Met die twee kwaliteiten red je het al snel in de Premier League. Zo simpel is dat.

En in principe hoef ik -en geen enkele Spanjaard of Spaanse voetbalfan- de Primera te verdedigen. De Europese cijfers zeggen meer dan genoeg.

Einde discussie jongens.

25 augustus 2015 om 23:13

Zo voor jouw onnozele achterlijke reactie heb ik speciaal even ingelogd..
Nog nooit zoveel onzin gelezen als jij doet beweren..

Alleen de top 2 beter ? Madrid , Barca lopen mijlenver voor op de Engelse topclubs en dat was elk jaar Europees te zien.. Verder schat ik een Atletico zelfs nog hoger in dan een City, Chelsea en United danwel niet gelijk.. gebaseerd op de laatste 3 jaar.. zelfs Sevilla kan winnen van de top van Engeland ..als outsider heb je nog Bilbao. Die rollen Barca ook met 4-0 op en Madrid vorig seizoen thuis pakken ze ook.. En dan heb je nog een Valencia die Europees ook altijd goed presteert en in onderlinge duels met Engelse clubs veelal als winnaar eruit komt..

Dan heb je nog clubs als Villareal, Malaga die het Europees ook altijd goed gedaan hebben afgelopen jaren tegen Engelse ploegen .. En geduchte tegenstanders voor Madrid en Barca zijn..

De PD is op technisch en tactisch gebied zoveel verder dan de Pl.. Puur door het publiek , beleving , geld is de PL populairder .. Maar ook zwaar overschat .. De meeste topspelers van de Engelse clubs en dan de top 5/6 van Engeland die jij zo geweldig vindt zijn allemaal spelers afkomstig uit de Pd.. Zie Aguero, Alexis, Diego Costa, Cazorla, Mata, Fabregas en zo kan ik nog wel even doorgaan.. Pedro zal zich ws ook moeiteloos aanpassen bij Chelsea .. Dat terwijl hij een bankspeler was..

Lachwekkend gewoon dat sommige nog steeds de PL boven de PD plaatsen terwijl la Liga al jaren zwaar domineert op alle fronten en ook nog op Nationaal niveau...

Gauw je mond spoelen als je niks zinnigs heb te melden..

25 augustus 2015 om 23:33

Mwah of alleen de top 2 beter zou zijn? Ik denk dat de top 3 in Spanje beter is, misschien zelfs veel beter.

En ja, ploegen als Liverpool, Tottenham en Everton heb je in elke subtop van een grote competitie. Sevilla, Villareal, Napoli, Lazio, Leverkussen en Schalke zijn minstens gelijkwaardig aan deze ploegen.

De Engelse competitie wordt op een of andere manier zo ongelofelijk geroemd terwijl ze de helft van de tijd niet eens fatsoenlijk voetbal spelen. En ga niet vertellen dat dit niet zo is. Wanneer de Engelse ploegen de grens oversteken komen de beperkingen maar al te goed naar voren.

25 augustus 2015 om 23:34

Mwah of alleen de top 2 beter zou zijn? Ik denk dat de top 3 in Spanje beter is, misschien zelfs veel beter.

En ja, ploegen als Liverpool, Tottenham en Everton heb je in elke subtop van een grote competitie. Sevilla, Villareal, Napoli, Lazio, Leverkussen en Schalke zijn minstens gelijkwaardig aan deze ploegen.

De Engelse competitie wordt op een of andere manier zo ongelofelijk geroemd terwijl ze de helft van de tijd niet eens fatsoenlijk voetbal spelen. En ga niet vertellen dat dit niet zo is. Wanneer de Engelse ploegen de grens oversteken komen de beperkingen maar al te goed naar voren.

25 augustus 2015 om 23:35

Ha, zie wel meerdere reacties van jou. Één ding is duidelijk, jij hebt er weinig kaas van gegeten grote vriend. Misschien even je ogen openen zou wellicht helpen. Duidelijk dat de PD een veel sterkere competitie is en ik ga het niet nog eens herhalen.

Meneer Atl_madrid hierboven heeft dat heerlijk uitgelegd hoe het zit. Wees eens realistisch joh.

26 augustus 2015 om 00:06

Youngblood16: dit Valencia heeft zich van de 5 Spaanse ploegen het laatst geplaatst. En toch denk ik dat alle Engelse teams op Mancity en Chelsea na het heel erg lastig zouden hebben tegen Valencia. Voetbaltechnisch vele malen beter

26 augustus 2015 om 00:19

Bilbao rolt Barca met 0-4 op. Oke, dat noem je als voorbeeld? Eén incident? Al niet meer serieus te nemen dit.

De Pl is in de breedte een stuk sterker. Real en Barca zijn een stuk beter dan de top in Engeland. Daaronder zijn Chelsea, City, United en Arsenal sterker dan Atletico, Sevilla, Valencia en Bilbao.

Die Europese wedstrijden van de Europa League erbij pakken heeft geen zin. In Engeland nemen ze die competitie amper serieus, omdat er in de Pl meer geld te verdienen is. Ook strijden clubs als Spurs en Liverpool liever om de Cl plekken. Dan heb je ook nog het feit dat er geen winterstop is.

Valencia verdiende deze plek niet eens, Monaco was in 2 wedstrijden de betere. Maar goed, neemt niet weg dat de La Liga beter presteert in Europa en deze plekken daarom ook dik verdiend heeft.

26 augustus 2015 om 00:31

Ik moest even reageren op deze, Arsenal, Manchester City en Chelsea beter dan Atm?? Dat hebben we de afgelopen jaren in de cl wel gezien... En een sevilla of valencia is ook beter dan spurs of liverpool. Engelse "top" is zwaar overschat.

26 augustus 2015 om 00:46

@atl_madrid das beetje respectloos richting Wijnaldum..''hij heeft wel veel inzet en loopvermogen'', btw is dat niet waar Atletico Madrid om bekend staat? Of wil je zeggen dat spelers als tiago/raul garcia/gabi technisch zulke goede voetballers zijn?( en die hebben het allemaal wel gered).

26 augustus 2015 om 00:48

Oh, hebben die tegen elkaar gespeeld dan? Arsenal heeft jaren op rij de latere finalist en/of winnaar geloot, dus niks gek. City stelt idd teleur en Chelsea heeft beter gepresteerd dat Atletico. Atletico heeft één geweldig jaar gehad, dat is het. Voetballend zijn ze ook echt niet spetterend, het is puur vechten, schoppen en werken voor elkaar.

26 augustus 2015 om 00:53

Hier sluit ik me 100% bij aan. De hoeveelheid mensen die La Liga onderschatten is echt verbazingwekkend, en zelfs nog steeds onderschatten na de afgelopen jaren te zien hoe la liga clubs domineren. En de argumenten die ze gebruiken is in Spanje mogen ze schulden opbouwen en daarom worden ze sterker, hun denken dat elke club het zelfde is als real en barca, terwijl Sevilla Valencia atletico zo ver zijn gekomen door eigen talenten en goed beleid met goed voetbal.
Ik denk dat het vooral komt door de romantiek die de PL met zich mee heeft, de grote clubs met mooie historie de sfeer en rivaliteit mensen laten zich nog zo diep mee slepen in die gedachten dat ze hun eigen competitie beginnen te overschatten.

26 augustus 2015 om 01:00

Atletico heeft de laatste jaren 3 keer tegen Chelsea gespeeld en 3 keer gewonnen, maar daar hoeven we natuurlijk niet perse conclusies uit te trekken toch?

En in je eerder post vergelijk je Engelse nummer 1 t/m 4 met de Spaanse 3 t/m 6. Waarom als ik vragen mag? Chelsea, City, United en Arsenal moet je vergelijken met Barelona, Real, Atletico en Valencia en dan ziet je argument er ineens een stuk minder krachtig uit.

Verder is het allemaal onzin wat je uitkraamt over de Engelse ploegen en hun mindere motivatie in de Europa League. Ik heb vaak zat de sterkste formatie gezien van Tottenham, Liverpool, United, Chelsea en Everton in de Europa League. Op Chelsea na werden ze allemaal weggespeeld, zelfs in eigen huis in een bom vol stadion.

Het is heus niet erg om toe te geven dat de Engelse ploegen in een dalletje hebben gezeten de afgelopen jaren. Wie weet komt er met al dat geld en wat gerichtere transfers vanaf dit seizoen wel verandering in. Maar die arrogantie die nergens op gebaseerd moet echt een keer kappen.

26 augustus 2015 om 01:11

0-0 is winst? Vreemde definitie van winst hou jij er op na

26 augustus 2015 om 01:17

Alle topspelers in Engeland komen uit de PD? Wat dacht je van de topspelers in Spanje? Modric, Ronaldo, Bale, Suarez, Pique, Mascherano etc, komen allemaal uit Engeland en zijn sterkhouders daar.
Wat een ongelooflijk ondoordachte reactie toch weer.
En ik zou ook niet inzien waarom het een zwaktebod van een competitie zou zijn als de topspelers van een andere competitie aangetrokken kunnen worden...

26 augustus 2015 om 01:45

Die 4-1 tegen Chelsea telt natuurlijk voor 2

26 augustus 2015 om 09:56

Met het verschil dat topspelers naar Spanje gaan om op hun top te presteren en wereldtop te zijn. Naar Engeland gaan ze vanuit Spanje vaak om af te bouwen of omdat ze het niveau van de supertop niet aankunnen. Dan zijn ze in Engeland nog steeds de beste spelers.

25 augustus 2015 om 22:55

Premier league is leuk, maar overschat. La liga domineert de laatste jaren voetbal, en dat kan je niet ontkennen.

25 augustus 2015 om 22:59

Een kwart van de PD speelt in de CL. Valencia weer terug waar het hoort na 2 verloren finales. Als je ploegen als Deportivo, Villareal en Malaga die in een niet zo ver verleden halve finales hebben gespeeld in CL en ook de clubs die halve finales en finales in de Euroleague; zoals Alaves, Espanyol, Bilbao (alle drie finales). En dan de winnaars van zowel de Europaleague (Valencia, 2x Atletico, 4x Sevilla) als de CL (3x Real, 4x Barca). En dat in de laatste 15 jaar! Klasse!

Die Ryan doet me echt heel erg aan Kenneth Vermeer denken. Bij iedere hoge bal is het billen knijpen.

Vertelt toch genoeg hoe dominant de Spaanse ploegen zijn, 5 in de Cl.. Verdiend. Wat is die Martial toch echt goed, talent om in het oog te houden.

25 augustus 2015 om 22:52

Elke keer als die Martial aan de bal had kwam er inderdaad veel dreiging..snel, overzicht en een hele goede techniek

25 augustus 2015 om 22:56

Idd, is ook vliegensvlug. Ik hoop echt dat Arsenal er dit of volgend jaar werk van maakt om het te contracteren, is nog maar 19 jaar en speelt echt top.

En iedereen maar zeggen dat de PL beter is dan de PD. Neen, spanje heeft de beste competitie, Engeland de meest attractieve/leuker om naar te kijken.

25 augustus 2015 om 22:59

Nu wordt alles gedomineerd door de teams uit Spanje, waar voordien de Engelse met 3 ploegen in de halve finale zaten en ook vaak de finale bereikten. Ze komen wel terug, we zien wel dit jaar in de CL, ook al zien de Engelse teams er niet goed uit.

Valencia . Mooi dat goed en esthetisch voetbal loont inderdaad en dat het Engelse afbraakvoetbal vooral faalt de laatste seizoenen.

Dat is mooi dat er 5 spaanse ploegen mee doen.ik vraag me alleen af of dit wel een unicum is voor de cl. Ik kan me herinneren dat er in het seizoen 2005-2006 er ook 5 engelse ploegen mee deden met liverpool als titelverdediger.

25 augustus 2015 om 23:05

Everton werd uitgeschakeld door Villarreal in de voorrondes.

25 augustus 2015 om 23:15

Aaah natuurlijk thanks.ik dacht dat VZ weer voor de zoveelste keer met verkeerde info kwam.dit is natuurlijk heel mooi voor spaanse competitie,wat in mijn ogen de sterkste competitie is.

25 augustus 2015 om 23:05

Er deden 4 ploegen mee aan het hooftoernooi Arsenal liverpool chelsea united. Everton werd uitgeschakeld in vooronder.

25 augustus 2015 om 23:05

*hoofdtoernooi

25 augustus 2015 om 23:06

Er deden toen uiteindelijk maar 5 teams mee aan het hoofdtoernooi doordat Everton werd uitgeschakeld door Villarreal. Chelsea en Liverpool zaten toen overigens ook nog samen in 1 poule

25 augustus 2015 om 23:08

Ja en United werd in de groepsfase uitgeschakeld.

25 augustus 2015 om 23:07

Nee Everton strandde toen in de laatste kwalificatie ronde.

Heeft Engeland ook niet ooit al eens 5 ploegen in de CL gehad, nadat Liverpool de CL finale van AC Milan had gewonnen en niet bij de eerste 4 in de BPL was geeindigd..

26 augustus 2015 om 01:21

Volgens mij zijn daarna de regels pas aangepast zodat de titelhouder altijd mee kan doen (kan me vergissen hoor). Toen Chelsea hem won mocht de Engelse nr4 (Tottenham) niet mee doen, anders had Engeland er toen ook 5 gehad. Chelsea werd toen maar 6e namelijk

Spanje is beter maar Engeland vind ik leuker.

Gun het Valencia wel, ze hebben een leuk en goed team.

25 augustus 2015 om 23:17

Spanje heeft betere top teams. Engeland heeft de leukste competitie. Bijna elke voetballer wilt in de BPL spelen alleen niet iedereen kan bij Chelsea, City, United spelen dus gaan er veel goede spelers naar de teams eronder. Daarom word de competitie sterker en leuker om naar te kijken.
In Spanje zit er een veelte groot gat. Die word alleen maar groter.

26 augustus 2015 om 00:45

De stelling dat het gat tussen de top en de rest in Spanje alsmaar groter wordt valt over te twisten.

Voorheen - aantal jaren terug - was het een overduidelijke two-horse race tussen Real Madrid en Barcelona, waar het gat met de eerstvolgende club dus enorm was. Echter is Atletico door de jaren heen steeds gegroeid als team en zijn zij vorig jaar zelfs kampioen geworden, wat daarvoor ondenkbaar was. Een andere club, Sevilla, lijkt hetzelfde pad op te gaan. Zij zijn, net als Atletico, twee maal winnaar geworden van de EL in korte tijd en ook terwijl sterkhouders weggekocht werden en worden. En nu Valencia dat vorig seizoen een punt tekort kwam voor de derde plaats en zich zojuist heeft gekwalificeerd voor de Cl.

De subtoppers (atletico, Sevilla, Valencia) zijn dus juist sterker geworden en zitten elkaar op de hielen. Met hun successen in de Europese competities kunnen zij zich blijven versterken ondanks dat hun basisspelers weggekaapt worden. Dit betekent dat zij alsmaar meer tegenstand kunnen bieden tegen Real Madrid en Barcelona, wat toch duidelijk is blijkens de resultaten. Dit jaar zullen zij allen miljoenen binnen krijgen van de CL en krijgen zij zo meer kans te voorkomen dat het gat tussen hen en die twee groter wordt.

De keerzijde van de medaille is natuurlijk dat Real Madrid en Barcelona ook elk jaar succes boeken in Europa en zodoende ervoor kunnen zorgen dat het gat weer groter wordt. Het afgelopen jaar was dat het geval, waar er toen veertien punten zat tussen de nummer twee en drie, maar vervolgens zat er telkens maar een enkele punt verschil tussen de nummers drie, vier en vijf. Echter was het jaar ervoor Atletico kampioen geworden.

Zo verschilt het elk jaar wat. Je kunt denk ik niet zomaar stellen dat het gat alsmaar groter wordt. Dit jaar valt het nog maar te bezien bijvoorbeeld, want Real Madrid en Barcelona maken vooralsnog geen beste indruk. Eerstgenoemde zit opgescheept met een bijzonder discutabele coach - en voorzitter - en Barcelona heeft de treble gewonnen, waardoor zij broodnodig vernieuwing nodig hebben, maar beperkt zijn door hun straf. Dit terwijl de subtop juist indruk lijkt te maken en bloed zullen ruiken door het 'falen' van Real Madrid en Barcelona.

Daarbij maken zij elkaar allemaal sterker en zwakker. De subtop wilt zich meten met de top, waardoor zij als team sterker - moeten - worden. En de onderlinge strijd tussen de subtoppers zorgt voor extra motivatie. Aan de andere kant maken de toppers de subtoppers zwakker door hun spelers te kopen. En nu heeft de competitie met Valencia een extra team in de CL, waardoor zij weer de kans krijgen zich te bewijzen en dus te versterken. En dit allemaal zal een team net onder hen als Bilbao of Villarreal weer motiveren om een van de subtoppers van hun troon te stoten en ook eindelijk CL te mogen spelen. Vervolgens zorgt dit allemaal voor een voortdurende kettingreactie, welke elk jaar weer anders is. Dat is dus een competitie en is lang niet zo simplistisch.

Zo zijn er verscheidene factoren die meespelen en dat maakt van deze ogenschijnlijk simpele stelling een verrassend complexere. Wordt het gat groter? Dat kun je dus niet met 'ja' of 'nee' beantwoorden. Het is groot geweest, vorig jaar verdween het gat zelfs, het afgelopen seizoen was het er weer en het zou dit seizoen zomaar weer kunnen verdwijnen of in ieder geval beduidend kleiner kunnen worden.

De Spaanse topteams zijn beter dan de Engelse topteams, toch zeker de laatste jaren. Maar ik denk wel dat het rechterrijtje in Engeland sterker is dan het Spaanse rechterrijtje.

In Engeland heb je geen enkele wedstrijd op voorhand zeker gewonnen. Er zijn toch wel een aantal clubs in Spanje waar zeker Real en Barcelona op 70 pct zullen gaan winnen. In Engeland ga je de boot in wanneer je een wedstrijd aan 70 pct aanpakt.

Persoonlijk vind ik het wel mooi die Spaanse suprematie ; ik verkies het technisch verzorgde Spaanse voetbal boven het meer fysieke krachtvoetbal uit Engeland.

25 augustus 2015 om 23:53

Dit is gewoon speculeren wat je nu doet. Ploegen als Sunderland, Westbrom, Watford, Crystal Palace en Aston Villa weten het de Engelse topploegen inderdaad wel eens moeilijk te maken, maar kunnen ze ook stand houden tegen de absolute topploegen als Barca, Real en Bayern?

Hoogstwaarschijnlijk worden ze helemaal dronken gespeeld door een soort voetbal wat ze nog niet eerder zijn tegengekomen. Goede voetballers die Hazard en Alexis, maar Ronaldo en Messi zijn wel een paar niveau's beter natuurlijk.

Bedankt Sjachtar(hoe ze ook heten) Rare Oekraïners met al die gekke Brazilianen weten het toch om mijn toto te verneuken. Dit soort rare shit begrijp ik niet. Te diepe filosofie dit. Verraders. Vertrouw ze nooit meer.

Toch blijft dit Valencia wel verschrikkelijk kleurloos. Waar is toch dat geweldige voetbal van Los Ché gebleven. We verslijten de ene na de andere trainer die geen flauw idee heeft hoe hij moet spelen en we halen de ene na de andere speler uit de stal van Jorge Mendés voor veel te veel geld. Ik mis Grande Unai die van weinig nog iets moois kon maken, ik mis de doelpunten van El Guáje, de acties van Joaquín, Vicente en het spelinzicht van Silva. De leiderscapaciteiten van Mendieta en Baraja en het geweldige spelconcept onder Benítez.

26 augustus 2015 om 06:50

Het is ook nog maar het begin van het seizoen e... Misschien komt dat vloeiende voetbal nog wel. De kwaliteit ervoor is aanwezig.

26 augustus 2015 om 12:26

Ik vond het vorig jaar ook niks onder Nuno dus daar ben ik niet zo optimistisch in.

Uggh! Wat is die Champions (hoezo?) League toch een gedrocht geworden. Zullen we gewoon die playoffrondes afschaffen? Wat een farce. Voor veel kleinere competities en clubs is de CL toch al de doodsteek. Groot wordt groter. Rijk wordt rijker. Laat anders gewoon de top 8 van Spanje en Engeland zich automatisch plaatsen 4 clubs uit Frankrijk, Duitsland en Italië en nog 4 landskampioenen (bv. Portugal, Rusland, Oekraïne, etc.). Scheelt een hoop zinloos geouwehoer.

Voor de voetbalromanticus die het vergeten is of te jong om het meegemaakt te hebben: check de illustere voorgangers Europacup 1 en de eerste CL seizoenen. Toen deed het toernooi haar naam nog eer aan.

26 augustus 2015 om 09:17

Wat wil je dan?
De kampioen van Oostenrijk, Zwitserland, Azerbeidjan in de groepsfase? Dan weet je al helemaal dat Barca, Real of Bayern het gaat winnen.
Een United kan bijvoorbeeld Barca uitschakelen, maar dat zie ik Red Bull Salzburg niet doen..

26 augustus 2015 om 20:26

... en dat is precies het probleem. Het gat is veel te groot geworden. Feyenoord vloog als er als titelhouder de 1e ronde uit in 1970/71 tegen een laagvlieger (uta Arad). Als we zo doorgaan wordt het verschil steeds groter. Het is niet normaal dat elk jaar dezelfde teams deelnemen/ zich voor de knockout ronde plaatsen.

altijd dezelfde punten waar over te twiste valt
inderdaad is het vaak leuker om na het engelse voetbal te kijken maar qua rendement is de spaanse toch echt wel van een hoger niveau
en onderling is de laatste jaren wel duidelijk geworden wie de sterkere van de twee is
zet ze eens langs elkaar

Real madrid - manchester united = real
Barcelona - Chelsea = Barca
Atletico madrid - manchester city = atletico
Sevilla - Arsenal = ligt voordeel Sevilla
Valencia - liverpool -= Valencia ( al heeft liverpool zich dit jaar goed versterkt
Bilbao - totenham hotspur = Bilbao
Malaga - everton = Gelijk op
Real sociedad - Aston villa = Gelijk op

en zo kan ik door gaan maar wel degelijk is de spaanse sterker
en ja het is leuk kijken na engels voetbal maar komt dat door de kwaliteit of omdat het gewoon meer sensatie is door het kick en rush waar door ook veel fouten gemaakt worden
kortom spanje is momenteel het land met het meeste rendement ook wat betreft het nationale elftal

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren