Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Benítez is een vernietiger van het voetbal, een tweede Mourinho'

Laatste update:

Carlo Ancelotti slaagde er in het afgelopen seizoen niet in om de landstitel of de Champions League te pakken met Real Madrid en moest daarom vertrekken. De oefenmeester werd vervangen door Rafael Benítez, die werd overgenomen van Napoli, en de druk op de geboren Madrileen is groot. Analist Aad de Mos heeft maar weinig vertrouwen in Benítez.

/

De Mos denkt dat Barcelona er toch weer beter voor staat. “Real blijft een verzameling spelers zonder speelstijl”, zegt hij in gesprek met de NOS. “Daar gaat de nieuwe trainer Rafael Benítez niets aan veranderen, dat is een vernietiger van het voetbal, een tweede Mourinho. Daar komt bij dat Real niet een seizoen lang in de sterkste opstelling kan spelen. Barcelona wel, dat verspeelt veel minder energie, door steeds op korte afstand van elkaar te spelen."

De Mos heeft dus meer vertrouwen in Barcelona, dat de strijd om de Spaanse Supercopa echter verloor van Athletic Club. Het viel de oud-trainer op dat de Catalanen vooral defensief erg zwak waren: Jérémy Mathieu kan er volgens De Mos ‘weinig van’ en Marc Bartra en Thomas Vermaelen vielen ook tegen. Gerard Piqué is voor vier duels geschorst en dus heeft Barcelona defensieve problemen, maar De Mos maakt zich geen zorgen over de ploeg van Luis Enrique: “Ze blijven altijd Messi houden en hun positiespel."

Wie wordt kampioen in Spanje, denk je?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

haha het nieuwe seizoen is amper begonnen en het gekak begint al. Ja ik ben ook niet blij me Benitez, maar het feit is dat dit eerste keer is dat hij trainer is van madrid en je hem nog niet kan beoordelen. Voor het zelfde geldt verrast hij iedereen daarom vind ik zulke van te voor bedachte analyses op niks trekken. Wacht gewoon even af en oordeel dan pas.

21 augustus 2015 om 12:35

ach ja...je hebt ook van die lui die lullen achteraf van: ik had wel verwacht dat het niks zou worden.
ja..das lekker makkelijk praten.
Hij zegt het tenminste van tevoren met het risico dat hij het mis heeft.

21 augustus 2015 om 12:40

Het probleem met Aadje is dat hij over een paar weken, als het toch opeens geweldig gaat draaien onder Benitez, ineens roept dat hij het een geweldige coach vindt en al verwacht had dat ie het goed zou gaan doen. Aad waait lekker met alle windjes mee... snap niet dat deze man nog om zijn mening wordt gevraagd.

21 augustus 2015 om 15:06

Dat vind ik dus niet. Aad de Mos is wel degelijk een echte voetballiefhebber en -kenner. Dat hij dingen soms gechargeerd brengt is de aard van het Haagse beestje. En dat hij waarschijnlijk door zijn manier van doen niet overal geslaagd is doet hier in mijn ogen ook niets aan af. We hebben tegenwoordig juist een gebrek aan kleurrijke trainers. Paradoxaal genoeg is Mourinho dat nu juist weer wel.

21 augustus 2015 om 12:41

Het is gewoon een hele slechte trainer. Maakt er vrijwel overal een puinhoop van. De kans dat hij faalt is dus heel erg groot. Of Ronaldo moet hem individueel redden, dat zou de enige mogelijkheid zijn.

21 augustus 2015 om 12:56

Misschien is juist zijn speelstijl wel de juiste voor Real.. Als hij 'laf" wil voetballen en daarna snelle counters eruit wil gooien zit je goed.. al hoop ik dat hij ze op de juiste manier wil laten spelen en de wedstrijd 90 minuten wil domineren, want daar hebben ze wel het materiaal voor..

21 augustus 2015 om 13:03

@iman0510

Geen aanval ofzo, maar hoe komt Perez bij Benitez terecht? Bij Napoli heeft hij één prijs gewonnen. Maar in de competitie trok het op niet veel. Maar 5e geworden in de competitie vorig jaar. Chelsea werd hij zelfs 6e als ik me niet vergis. En oké, Europa League maar dat zijn niet de prijzen waar Chelsea voor zou moeten gaan. Inter heeft hij echt op een half jaar om zeep geholpen. Dan zitten we al terug in 2010 bij Liverpool. Daar was die wel succesvol. Maar was ook met kick and rush voetbal.

Je kan defensief spelen en prijzen winnen. Of offensief en aantrekkelijk maar telkens langs de prijzen pakken. Maar heb eerder het gevoel dat onder Benitez defensief en geen prijzen gaat worden.

Ook het charisma van een louche autoverkoper.

21 augustus 2015 om 13:09

Rooney

Het gaat niet alleen om prijzen, vind je het heel gek dat Benitez met Napoli amper prijzen heeft gepakt in een competitie met Juve en Roma die een pak beter zijn, en nog een 4-5 tal clubs die zeker even goed of zelfs beter zijn dan Napoli? Napoli speelde wel vaak aanvallend en verzorgd voetbal, en dat is belangrijker want daar kan je op bouwen. Het is gewoon afwachten wat Benitez met een top selectie kan, bij Napoli had hij pure middelmaat tot zijn beschikking.

21 augustus 2015 om 13:18

Eerste en tweede was inderdaad moeilijk. Maar derde? Een coach die gewild is door Real Madrid zou toch derde moeten worden met spelers als Hamsik, Higuain, Mertens,... Bij Inter en Chelsea had hij twee keer de kans om met de Champions League winnaars van het vorige jaar te werken. Meer topselectie kan je toch bijna niet vragen?

21 augustus 2015 om 13:18

"ook het charisma van een louche autoverkoper." Beste zin die ik vandaag op VZ lees! hilarisch en helemaal waar

21 augustus 2015 om 13:25

Mertens is matig, als hij start is hij vaak gewoon niet goed, enkel als hij invalt brengt hij vaak wat. Higuain is top ja, maar kende ondanks goeie statistieken een matig jaar qua spel. Hamsik is geen topper, eerder een erg goeie speler die bij Napoli aan zijn plafond zit. Lazio bv heeft een betere uitgebalanceerde selectie, plek 4-6 is voor dit Napoli gewoon normaal omdat ze veel missen ten opzichte van andere Seria A teams die bovenin meedraaien.

Inter was vergane glorie, die hebben gepiekt onder Mourinho en Benitez kreeg een ouder geworden over de top selectie onder hem, bij een club waar het toen financieel niet allemaal oke meer was.

Chelsea heb ik geen zicht op, volg de PL niet voldoende om daarover mee te discussiëren, wat ik wel weet is dat hij daar meteen iedereen tegen had en dag werkt ook niet fijn.

21 augustus 2015 om 14:28

Oké omwille van je naam en logo volg ik in het Napoli verhaal. Maar Inter vergane glorie. Ja deels. Maar je kan toch niet op één zomer van top naar echt héél héél slecht. Oké je kan 3e ofzo worden en in de CL ongelukkig eruit vliegen, maar het was echt verschrikkelijk wat hij daar gepresteerd heeft.

Maar we zullen binnenkort zien wat hij met de vedettes van Real kan. Het zal niet gemakkelijk worden met Perez in de nek. Kreeg ook telkens het gevoel dat de spelers Ancelotti echt graag hadden. Waardoor Benitez misschien niet de coach gaat worden waar elke speler voor door het vuur gaat. Het zal sowieso moeilijk worden met Barcelona als tegenstander. Ook al lijken die tegenwoordig de verdediging te hebben van een U17 ploeg.

21 augustus 2015 om 14:55

Ja daar heb je wel een goed punt, wat hij toen meteen presteerde was inderdaad erg zwak. Er zou toch nog enige potentie in gezeten moeten hebben toen zou je denken.

Ja dat gevoel had iedereen wel denk ik, dat Carlo enorm geliefd was bij de Real spelers.

21 augustus 2015 om 16:02

Onder Benitez is Chelsea dat jaar derde geworden in de PL, achter de twee clubs uit Manchester, onder Di Matteo waren ze 6e geëindigd. Europees was Chelsea al uitgeschakeld in de Champions League voor de komst van Benitez, die het Europees nog redelijk deed door de Europa League te winnen. Chelsea was inderdaad heel wisselvallig onder Benitez, maar je moet er ook rekening mee houden dat die selectie dat jaar niet zo ruim was als onder Mourinho nu het geval is. Zelfs Victor Moses kwam dat seizoen tot 43 wedstrijden, dat zegt toch genoeg? Wat je Benitez kunt verwijten bij Chelsea is dat hij Terry te vaak op de bank zette, terwijl hij lang nog niet versleten was. Maar Villas-Boas deed eerder al net hetzelfde. Benitez was zeker niet 'geweldig' bij Chelsea, maar ook heus geen drama.

21 augustus 2015 om 17:18

Oké, ik overdreef misschien in het drama gedeelte.

Mijn punt is gewoon: je hebt een wereldcoach. Waarom dan overschakelen naar Benitez? Een coach die het de laatste jaren 'gewoon goed' deed.

21 augustus 2015 om 19:28

Rooney

Ja dat snapt niemand, Ancelotti is het beste van het beste in het trainersvak, de creme de la creme, Benitez is dat niet.

21 augustus 2015 om 13:07

Niemand stond te wachten op de komst van Allegri en iedereen kraakte hem meteen af. Kijk is waar die er nu voor staat.

Benitez kan het zelfde meemaken.

21 augustus 2015 om 16:00

Je kan italie niet met spanje vergelijken.
In italie heeft alegri met zijn materiaal geen concurentie, juve heeft daar verre de beste selectie. En in de CL moet het soms meezitten met loting en wedstrijdenverloop.
Real had ze eigenlijk al uitgeschakeld maar speelde dom, en bvb van vorige jaar wat 15e stond in de comp vind ik niet echt wat.

On: ik heb ook weinig vertrouwen in benitez ook zijn liverpool periode vind ik geen succes, op 1 CL na in 7 jr.

hij moet wel een hele goede zaakwaarnemer hebben die hem met zo een cv naar madrid kan brengen. Ik dacht echt dat hij na napoli alleen nog clubs als west brom of osassuna voor hem zouden komen.

21 augustus 2015 om 19:59

Ja hij heeft ergens wel gelijk hoord kom op van een Ancelotti naar Benitez is echt berg af

Real heeft inderdaad geen spelfilosofie. Elke trainer brengt zijn eigen stijl mee in plaats van voort te borduren op de speelstijl van de vorige trainer. Ancelotti heeft Real echt mooi aanvallend laten voetballen, groot contrast met Mourinho.

21 augustus 2015 om 12:53

Mos hun hebben prijzen gewonnen. En aad de mos??

21 augustus 2015 om 12:57

Aad de Mos (den Haag, 27 maart 1947) is een Nederlandse voetbaltrainer en voormalig voetballer.

De Mos begon na een bescheiden spelerscarrière bij onder meer ADO Den Haag en Excelsior aan een succesvolle loopbaan als trainer. De coach uit Den Haag maakte vooral furore in de jaren 80, toen hij twee landstitels won met Ajax, de Europacup II en Uefa Super Cup met KV Mechelen en een landstitel met RSC Anderlecht.

21 augustus 2015 om 15:09

Ook nog een EC II-finale met Anderlecht gehaald. In die jaren gewoon een uitstekende trainer en motivator.

Ik ben het niet eens met die uitspraak van "een tweede Mourinho". Mourinho laat zijn ploegen niet altijd even mooi voetballen, maar weet wel resultaat te boeken. Bij Benítez is het vaak slecht voetbal gecombineerd met ondermaats presteren. Zie zijn laatste jaar bij Napoli. AS Roma leek zowat elke wedstrijd wel gelijk te spelen en punten te laten liggen, en meneer Benítez kreeg het niet eens voor elkaar om met een enorm goede selectie die tweede plaats af te pakken en werd zelfs vijfde achter Lazio en Fiorentina.

21 augustus 2015 om 12:37

Een tweede Mourinho slaat dan ook op het feit dat beide geen mooi voetbal prefereren.
Nee, ze zijn beide niet exact hetzelfde, heel goed.

Oke ik snap sommige mensen echt niet?
Je geeft kritiek op 2 trainers die al alles hebben gewonnen maar jij zelf bakt er niks van als trainer Sparta Rotterdam heeft nog nachtmerries van Aad de Mos.
Bemoei je aub niet met prof voetbal en hou je bezig met amateur voetbal.

21 augustus 2015 om 12:35

Sparta rdam kn je ook echt vergelijken met real hmmm....?

Ontopic: ik moet het allemaal nog zien, wat k dus wel begrijp is dat benzema waarschijnlijk weggaat dus ronaldo in de spits

21 augustus 2015 om 12:38

Ik ben benieuwd waar je dat hebt 'begrepen'? Zelfs als Ronaldo in de spits gaat staan heb je alleen Jese als wisselspeler die spits kan spelen bij vertrek Benzema.

21 augustus 2015 om 12:41

Daarom is het ook lachwekkend je kan Sparta Rotterdam niet eens coachen en kleed ze helemaal uit elke cent vervolgens ga je kritiek hebben op 2 trainers die alles al hebben gewonnen?
Echt sommige mensen kennen geen schaamte...


21 augustus 2015 om 12:39

Precies, ik ben het helemaal met je eens. Als er 1 iemand is die niet over Benitez mag zeuren, is het Aad de Mos wel.

21 augustus 2015 om 12:51

Ik heb nog nooit 1 wedstrijd als trainer gewerkt, maar ik mag toch een mening hebben over deze twee trainers. Jij hebt nog nooit iets gepresteerd als trainer/coach op topniveau, maar jij mag toch ook kritiek hebben op Aad de Mos.

Rare wereld als je alleen maar kritiek kan hebben op iemand die dezelfde prestaties heeft neergezet als jij zelf hebt. Ik vind ook dat Mourinho en Benitez hun team geen leuk voetbal laten spelen en puur resultaat gericht zijn, daar hoef ik geen succestrainer voor te zijn toch.

21 augustus 2015 om 13:01

Je wel je mag altijd je mening geven het is een vrije land maar als je hem hoort praten bij Sport 1 zou je denken dat hij voetbal heeft uitgevonden.
Hij weet het altijd beter dan wie dan ook.
En dan kijk je naar zijn presentaties en dan denk je wauw waar haalt hij het lef vandaan?
Aad de Mos kan heel goed blaffen meer niet.

21 augustus 2015 om 13:12

El Casa

Helemaal mee eens, hij kan en mag kritiek hebben, zeker weten, dat recht is iedereen toebedeeld namelijk, maar die De Mos treed op als een soort alwetende die het altijd bij het juiste eind heeft, hij lijkt zichzelf wel een orakel te vinden.

21 augustus 2015 om 13:12

Ik heb liever iemand die zegt wat die denkt dan dat die zich inhoudt. In dit geval is het namelijk heel duidelijk, je bent het er mee eens of je bent het er niets mee eens.
Dat terugkrabbelen wat die wel eens doet, dat vind ik vervelend, maar dat doen ze bijna allemaal. Maar dingen die hij zelf als trainer heeft bereikt.., daar heb ik niets mee. Daar lig ik niet wakker van. Het spel inhoudelijk, waar het nog wel eens aan ontbreekt, dat vind ik vervelender dan de "ik heb gelijk" attitude. Daarom heb ik niet zoveel met deze man. Zelfde geldt voor die Van Halst.
Bruggink, R. de Boer, Perez.. zijn niet de meest geliefde analisten, maar die hebben in ieder geval een gedachte achter wat ze zeggen.

Dus begrijp me niet verkeerd, ben geen fan van De Mos. Maar hij zegt hier niet iets wat uit de lucht is gegrepen en waarvoor je een topcoach zou moeten zijn geweest.

21 augustus 2015 om 13:32

Je mag van mij best wel commentaar geven ondanks dat je zelf niet presteert maar ik vind het wel te ver gaan om Benitez de vernietiger van het voetbal te noemen.
Benitez heeft overal aantrekkelijk voetbal gespeeld.
Napoli had nog nooit zoveel goals gescoord onder Benitez en dan hebben we het nog niet eens over Liverpool en Valencia.
En dan komt zo een Aadje ff zeggen dat hij de vernietiger van het voetbal is?
Totaal geen respect en ook geen feit maar gewoon een domme mening.

21 augustus 2015 om 13:46

Feiten met betrekking tot voetbal zijn lastig als het gaat om smaak.
Ik vind het spel van Benitez niet leuk, maar de verwoording van De Mos gaat te ver. Hij werkt in extremen, het is niet luchtig wat hij zegt, maar altijd het ene of andere uiterste.

21 augustus 2015 om 13:18

Hij zegt hier precies wat meer dan de helft van de voetballiefhebbers denken. Jij bakt er waarschijnlijk ook weinig van maar toch heb je alle kritiek van de wereld op spelers en vooral die van barca. Het is een mening.

21 augustus 2015 om 13:57

Heren, wat is dan precies het verschil tussen commentaar dat Aad De Mos heeft op deze trainers en jullie commentaar op De Mos? Jullie hebben toch ook niks bereikt op dit gebied. Verder valt de kritiek best mee. Hem wordt gevraagd wie hij denkt dat kampioen wordt en daar geeft hij zijn mening op. Moet hij dan zeggen ik denk dat Barca kampioen wordt terwijl Real een betere selectie heeft en een geweldige trainer? Dat zou pas nergens op slaan.

21 augustus 2015 om 14:05

Je kan het zelf niet dus je mag niets zeggen is echt, met stip, de meest irritante drogreden allertijden. Niemand mag dus iets zeggen hier, want niemand is profvoetballer. Slaat.nergens.op.

21 augustus 2015 om 14:17

Nee dat is niet wat ik zeg.
Je mag van mij zeggen wat je wilt maar als je een succesvolle coach die alle prijzen heeft gewonnen met aantrekkelijk voetbal een vernietiger van het voetbal noemt en je zelf heel weinig hebt gepresteerd dan maak je jezelf gewoon belachelijk.
Ik zal je dan niet in ieder geval niet serieus nemen.
Had hij gezegd dat hij niet overtuigd was van Benitez en denkt dat hij niet zou slagen bij Real van wegen zijn speelstyle dan zou ik hem wel serieus nemen ondanks zijn slechte C.V


22 augustus 2015 om 00:05

Ken je Aad de Mos zelf wel? Een beetje respect op zijn plaats mag wel. Deze man heeft KV Mechelen eind jaren 80 kampioen van Belgie gemaakt en de Europacup II gewonnen in de finale van het sterke Ajax. Deze man mag een mening hebben, want volgens mij ken je niet eens Aad de Mos en zijn prestaties.

Gelukkig is meneer Aad de Mos helemaal niet anti Real. Dus moet het wel waar zijn wat hij hier zegt... Ik word zo ziek van deze man.

21 augustus 2015 om 12:52

Hahah James10 !!
Je haalt zowat de woorden uit mijn mond.
De mos heeft zowat nooit wat goeds over Real te zeggen dit verbaast me dan ook werkelijk niks.

Verder moeten we het maar zien hoe het uitpakt.
Een ding is zeker, dit is zijn (rafas) droomclub om te coachen..
hij zal er denk ik dan ook alles aan doen om te presteren. Denk ook dat hij het om die rede toch wel wat anders zal aanpakken dan vorige werkgevers.
Tot nu toe oogt het (vooral aanvallend) nog niet flitsend.
maar verdedigend (wat ik wel een zwakte vind bij real in algemeen) staat het er opzich prima.
Oke het waren oefenpotjes uiteraard maar het zegt toch wel wat, dat ze haast geen goals tegen kregen (ook ondanks het gewissel van de keepers steeds).
Real heeft volgensmij van alle clubs de beste tegenstanders gehad in de voorbereiding, het waren niet de minste ploegen.

We moeten maar zien hoe Real het zal doen komend seizoen.
Laat Aad maar focussen op barca ofzo.

21 augustus 2015 om 15:53

Dat deze kerel nog zijn mening kan en mag geven als analist. Als er een club is dat juist sterker in de breedte is geworden is het Real. Ook nog eens met spelers voor dezelfde posities.

Beetje vroeg om dit te zeggen. Toch snap ik zijn punt wel. Mourinho en nu Benitez, zijn geen trainers die een team goed laten spelen. Real mist gewoon een trainer zoals Klopp bijvoorbeeld. Iemand die met de enorme kwaliteiten van Real er een voetbalmachine van maakt.

21 augustus 2015 om 12:53

Als Perez niet zo dom was om ancelotti te ontslagen, waren ze op de goede weg. Hij is de eerste coach in jaren dat van Real Madrid terug een ploeg had gemaakt en niet 11 grote namen. Als ze hem nog een paar jaar extra hadden gingen ze alleen beter en beter spelen.

Een trainer als Klopp zou noooooit naar real mogen gaan vind ik. Hij is een coach die liefde van de club nodig heeft met nog een goede 12de man liefst ook. Hij moet niet naar een ploeg gaan waarbij de kans is dat ze hem na een jaar al ontslagen omdat Perez weer zijn kuren heeft.

21 augustus 2015 om 16:47

Ja idd, maar zo werkt het niet bij Real. Daarom vind ik Real ook gewoon een club zonder enige warmte, het is geen 'familie'.

Hoop ook niet dat Klopp daarheen gaat, maar zo'n type heeft Real wel nodig.

Dit is de zoveelste al die Benitez afkraakt. Geen van ons alle weet hoe hij gaat presteren bij real. Als barca fan hoop ik echter wel dat hij het verkloot. Ik verwacht veel van dit real dit seizoen. Ze hebben goede inkopen gedaan, en zijn vooral in de breedte heel sterk! Ze hebben op meerdere posities een goede vervanger voor iemand uit de basis!

Ben ook geen voorstander van het voetbal van Mou en Benitez maar ze hebben wel belangrijke prijzen mee gewonnen de de winnaar heeft altijd gelijk en heer De Mos ... rijk geworden door ontslag vergoedingen.

Idd Real heeft dit jaar een zeer sterke selectie - als Carlo had gebleven waren ze volgens mij los kampioen want ze hebben nu wel genoeg spelers om te roteren - maar met Benitez aan het roer gaan ze toch paar keer op de klippen slagen. Ancelotti buiten gooien was een heel domme beslissing - ok hij heeft een fout gemaakt door lang (22 of 23 matchen was het toch) met bijna dezelfde spelers te spelen... en dat is wat De Mos bedoeld met "daar komt bij dat Real niet een seizoen lang in de sterkste opstelling kan spelen. Barcelona wel, dat verspeelt veel minder energie, door steeds op korte afstand van elkaar te spelen" - het countervoetbal van Real vreet gewoon energie maar dacht Perez nu echt dat Ancelotti die fout twee keer ging maken? Hoe dom kan je zijn Perez? - op het moment dat Ancelotti zijn selectie helemaal door en door kent ligt ie eruit..

21 augustus 2015 om 13:59

Ik weet toch eigenlijk niet helemaal of dat wel klopt. Men zegt wel altijd dat Barcelona minder loopt dan de tegenstander, maar dat is niet altijd waar. Xavi liep ook vaak rond de 11km per match, tegen de grote ploegen dan.

''daar komt bij dat Real niet een seizoen lang in de sterkste opstelling kan spelen. Barcelona wel, dat verspeelt veel minder energie, door steeds op korte afstand van elkaar te spelen."

Is het niet zo dat het minder energie kost als je een brede selectie hebt en je spelers dus meer rust kan geven?

Real Madrid heeft een veel bredere selectie. Als er bij Barcelona mensen geblesseerd raken moet je al gauw jeugdspelers gaan inzetten.

21 augustus 2015 om 14:23

Dat is eigenlijk ook niet helemaal zo.
Barca heeft op de bank Vermaelen-Douglas-Turan-Ter Stegen en die Fransman de rest hebben ze opgevuld met jeugd.
Ze hadden trouwens ook Song maar die hebben ze verkocht.


21 augustus 2015 om 15:55

Hij bedoelt te zeggen dat de spelers van Barcelona minder meters maakt en eind vh seizoen meer energie over hebben door maar 275 km te hebben gelopen tav Real met 400 per speler.
Snap de logica ook niet echt van zijn verhaal, maar dat probeert hij te vertellen.

21 augustus 2015 om 16:11

@fcda

Aad de Mos ook met zijn mooie berekeningen. De spelers van Barcelona spelen dan wel kort op elkaar maar bij balverlies zetten ze heel gegroepeerd druk en bij balbezit zijn ze volop in beweging.

Ik kan me niet voorstellen dat die spelers minder meters maken dan de spelers van Madrid. Daarbij komt dat Madrid in de breedte sterker is / meer kan roteren en dat wanneer je meer meters maakt maar minder minuten speelt je alsnog minder energie gebruikt.

Aad de Mos heeft een hekel aan bepaalde clubs zoals Ajax en Madrid en laat dat naar mijn weten altijd iets te goed weten.

21 augustus 2015 om 16:29

Inderdaad. Het ver vooruit verdedigen is fijn voor de aanvallers, maar zorgt voor een counter toch voor veel meters voor de defensie. Uit eindelijk loopt elke speler wel 8 à 9 km per wedstrijd.

21 augustus 2015 om 18:21

wat De Mos probeert te zeggen, athans zo interpreteer ik het, is dat de intensiteit van het lopen bij Real veel hoger ligt want in afstand zal het inderdaad niet zo heel veel verschillen - maar dus wel meer intensieve spurtjes enz bij Real gelet snel uitgevoerd countervoetbal tegen hoge pressing bij Barca - 100 meter spurt tegen 400 meter joggen is een groot verschil - en Real roteerde veel te weinig vorig seizoen - eerst speelden ze alles en iedereen kapot, erna waren ze zelf kapotgespeeld.. vanaf minuut 75 storte het elke keer in omdat ze het niet meer konden belopen - dat zag je niet bij Barca en dat is wat De Mos zegt. Hij gaat er dan wel vanuit dat het dit seizoen hetzelfde gaat worden en ik denk niet dat Benitez zo stom gaat zijn

Echte HATERS Real Madrid la decimaaaa

21 augustus 2015 om 19:45

Ach laat die rafa benitez nou met rust, laat m zn kans grijpen bij real, k vind m gewoon een betere trainer dan luis enrique en diego simeone. Wat zeggen jullie hierover?

21 augustus 2015 om 19:46

Oh ja en die de mos moet zn bek houden

22 augustus 2015 om 14:10

Luis heeft de treble gewonnen dus krijgt van mij alle voordeel van de twijfel maar ik begrijp wel wat je wil zeggen en het klopt misschien ook wel, maar beter dan Simeone??

22 augustus 2015 om 22:51

Ja althans hij is succesvoller, simeone heeft maar 4 hoofdprijzen gewonnen in 4jaar..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren