Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'De Gea krijgt geheime 'signing-on fee' in het vooruitzicht gesteld'

Laatste update:

De kans is groot dat David de Gea deze zomer niet zijn gewenste transfer naar Real Madrid krijgt. Manchester United is tot dusver niet onder de indruk van de biedingen uit Spanje en wil de doelman alleen ltegen betaling van de hoofdprijs laten gaan. Dat is Real Madrid niet van plan: De Gea staat nog minder dan een jaar op Old Trafford onder contract en derhalve wordt de vraagprijs van de Premier League-club als niet-marktconform beschouwd.

/

Britse media schrijven maandag dat Real Madrid een secret signing-on fee voor De Gea in het vooruitzicht heeft gesteld. De Spaanse topclub is bereid om nog een jaar op de doelman te wachten, maar wil voorkomen dat hij in een later stadium alsnog bijtekent in Manchester of onverhoopt transfervrij naar een andere club verkast. In de tussentijd zal Rafael Benítez het met Keylor Navas en Kiko Casilla moeten doen.

De Gea zal een bonus van twaalf miljoen pond, omgerekend zeventien miljoen euro, tegemoet kunnen zien als hij zich mondeling aan Real Madrid verbindt, vanaf 1 juli 2016. Dat is weliswaar tegen de regelgeving van de FIFA in (spelers met een aflopend contract mogen pas vanaf 1 januari worden benaderd, red.), maar een dergelijke transactie kan in een latere contractuele overeenkomst als bonus of bovenop het salaris worden toegevoegd.

David de Gea is de beste keeper in de Premier League

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
17 augustus 2015 om 06:50

Slim misschien wel..maar wel heel makkelijk zo, maar die transfer gaat dus nu wel door want united gaat dit niet afwachten..Hij zal nu toch minder gemotiveerd zijn

Ik vind courtois een betere keeper trouwens als ik de poll bekijk

17 augustus 2015 om 08:10

Juist dom. Je mag niet met een speler onderhandelen terwijl hij nog onder contract staat bij een club.

17 augustus 2015 om 01:15

Inderdaad, vooral omdat hij volgend seizoen dan pas komt. Hij moet nu tekenen om zo'n bonus te mogen ontvangen vind ik.

17 augustus 2015 om 01:59

Nu moet real ook de transfersom betalen als de gea wacht en na real belooft te komen krijgt hij hier deze bonus voor omdat real heel veel transfergeld scheelt snap je?

17 augustus 2015 om 07:17

Als hij nu tekent hoeft real niet zo'n fee te betalen, want dan betalen ze united. Een signing-fee is een "transfersom" voor vrije spelers. Tis het een of het ander.

17 augustus 2015 om 14:00

Mwah Real kan De Gea toch zo porren om stampij te maken en te eisen om nu te vertrekken? Bovendien krijgt Man Utd dan meer geld en betalen ze hem geen jaar salaris voor niets.

17 augustus 2015 om 01:22

Wat is de Engelse media toch absurd bezig tijdens transfer periodes. Daarbuiten waarschijnlijk ook maar dan merken we het minder. Zal dit ooit afnemen?

17 augustus 2015 om 01:25

Zal alleen maar toenemen (natuurlijk) gezien de constante ontwikkeling van media.

17 augustus 2015 om 02:08

@ glory

Eehm.. en de clubs? Die zijn niet absurd bezig? Beetje makkelijk om dit op de media te schuiven. De clubs doen even hard mee.

17 augustus 2015 om 04:31

Door de media krijgen clubs toch de kans om zoveel geld uit te geven. Ze zouden gek zijn als ze allemaal zouden sparen zoals Ajax terwijl ze ieder seizoenen tientallen miljoenen binnenkrijgen.

17 augustus 2015 om 12:38

De helft van wat wij horen over de activiteiten van de clubs is de grootste onzin. Wij worden continue gemanipuleerd en daar moet je je bewust van zijn.

17 augustus 2015 om 20:52

Tja, dat wordt erger en erger. Kunt al amper onderscheiden wat klopt of wat niet. Gelukkig heb je wel bronnen die goed zijn geinformeerd en bronnen die nergens op slaan.

Als De Gea echt wil vertrekken, dan is dat zijn keuze en begrijp ik dat ook. Maar waarom houdt hij zich zo lang stil tegenover zijn eigen club? En de fans? Dat vind ik wel jammer.

17 augustus 2015 om 09:21

wie zegt dat hij zich stil houdt tegen over zn eigen club, misschien heeft ie al lang wat bij het bestuur aan gegeven.

Tegen de fans moet je nooit te veel zeggen tot het definitief is.
Stel dat hij zegt dat hij absoluut weg wil, real kiest toch voor een andere optie en de gea blijft bij man utd...

Real Madrid kan toch niet een seizoen ingaan met Navas en Casilla gezien de ambities? Ik verwacht meer van Real, De Gea moet nu komen. De titel moet weer gewonnen worden, een seizoen wachten kan toch niet?

17 augustus 2015 om 01:23

Zowel Navas en Casilla zijn topkeepers. Jij doet net alsof dikke Tonny van amateurvereniging Bal op 't Dak bij ons komt keepen en het einde van de wereld in zicht is. Denk eens rationeel en besef dat het van de gekke is om maar gewoon mee te gaan in die 40m van United. Real moet zich niet laten afbluffen.

Een seizoen met Casilla en Navas is meer dan prima. Wat mij betreft krijgt Casilla de voorkeur.

17 augustus 2015 om 01:27

Je hebt gelijk in dat Real dat geld niet neer moet leggen, maar niet in dat dat topkeepers zijn.

17 augustus 2015 om 03:00

Wat stelt 40 miljoen euro nou voor als je De Gea kan halen die nog zo jong is? Real kan dat makkelijk betalen.

En alles is relatief he. Ik vind die twee geen keepers voor Real Madrid. Ooit gehoord van het Pareto-principe? Je hoeft maar 20% Real materiaal te zijn om 80% van de tijd goed genoeg te zijn. Maar Real moet voor 100% gaan. Niet halve finale halen, de cup winnen. Niet 2e achter Barcelona met 6 punten minder, kampioen met 10 punten meer!

17 augustus 2015 om 04:29

Waarom zou je nu 40 miljoen betalen voor een topkeeper terwijl je al twee uitstekende keepers hebt. Je kan net zo goed op volgend jaar wachten en hem kopen voor minder. Kan je ook meteen Navas verkopen

17 augustus 2015 om 09:11

Kan wel zien dat je een Mancity fan ben. Wat stelt 40mlj voor? De beste man heeft nog een contract voor een jaar. Zelf al heeft een contract voor 5jaar vindt ik het veel. We hebben het over 40 miljoen city standaard zullen we het maar noemen 😕

17 augustus 2015 om 14:01

Klopt, want Man City is een absolute topclub. Real is dat ook. Wij begrijpen zulke transfers. Bij Arsenal doen ze dat niet en daarom zijn jullie geen titelkandidaat.

17 augustus 2015 om 14:16

Zie je dan echt niet wat daar mis mee is? 40mil voor 1 speler met een contract voor 1 jaar. Mij intreseert het echt niks die beledegingen naar Arsenal toe, ik ben fan vanwege het voetbal dat ze spelen en het beleid, wil ik dat ze kampioen worden? Ja, maar wil ik dat ze daarvoor hun filosofie weggooien nooit!man city wint prijzen zeker topclub blijft voor mij een discussie punt.

17 augustus 2015 om 16:16

Formuleer jij dan eens precies wat daar mis mee zou zijn. Volgens mij komt het enkel neer op jouw mening.

17 augustus 2015 om 18:13

Niemand zegt dat Casilla en Navas geen geweldige keepers zijn, maar dat is niet waar je naar moet kijken. Real gaat de concurrentie aan met vooral Barcelona en Bayern om hoofdprijzen. Je moet dan kijken hoe geweldig je keeper is vergelen met de keepers van die ploegen.

Ook is het zo dat De Gea ook gewoon geld kost doordat we hem een tekenbonus beloven volgend seizoen. Indien we 40 miljoen betalen betalen we dus maar zo'n 20 jaar extra vergeleken met het binnenhalen volgend jaar.

De vraag is dus of zo'n 20 miljoen 1 jaar De Gea rechtvaardigt. Ik zeg van wel. De grootste impact heeft een keeper in de competitie en Real is gewoon heel hongerig naar dat kampioenschap. Ondanks dat we vele jaren met afstand tot de beste 3 ploegen van Europa behoorden over een heel jaar zat er vaak een ploeg uit de top 2 bij ons in de competitie. Vaak scheelde het maar enkele punten die ook onderling verloren werden. Al pakt De Gea maar 1 maal vaker punten in een onderlinge wedstrijd dan Kiko of Kaylor, dan scheelt dat gewoon een kampioenschap, dan scheelt dat alles.

Overigens denk ik dat 30 miljoen ook wel genoeg zal zijn, wat de prijs dus eigenlijk maar op 10 miljoen zet. Ook is de continuïteit een voordeel. Laat de verdedigers nou gewoon meteen wennen aan De Gea, ipv dit jaar aan iemand en volgend jaar weer een nieuwe keeper.

17 augustus 2015 om 01:25

Klopt. De real support wil graag doen geloven dat er niet zo'n druk op deze transfer staat maar we weten allemaal wat er in dat gekkenhuis gebeurt als er geen prijzen worden gewonnen. Dan rollen er koppen.

Kom op jongens, Courtois is nog steeds beter dan De Gea hoor. Heeft ook katachtige reflexen maar is gewoon vaster dan hem. 75% De Gea, pfff...

17 augustus 2015 om 03:37

Helemaal gelijk heb je, het is alleen dat De Gea zo gehyped wordt. Een van de beste keepers inderdaad, maar Courtois staat bij mij hoger op het lijstje

17 augustus 2015 om 11:45

Klopt, Courtois is nog een niveau beter en daar staat Neuer nog boven. Voor mij Neuer, Courtois, De Gea. Die laatste wordt nu inderdaad gehyped door alle geruchten omtrent z'n transfer.

17 augustus 2015 om 14:29

Vorig jaar heeft De Gea echt beter staan keepen dan Courtois. De enige reden dan LvG nog coach is en ManU Champions league voetbal speelt is omdat De Gea zo bizar goed heeft staan keepen. Als je de compilaties kijkt van vorig seizoen, dan zie je wat ik bedoel!

Als dit waar is, heeft Real een probleem. Er mag namelijk pas onderhandelt worden wanneer contract 6 maanden of korter afloopt. En dit is gewoon onderhandelen, wanneer je zo'n fee beloofd.

17 augustus 2015 om 03:39

Krijgt Real dan nu ook een transferverbod net zoals Barcelona, wat helemaal niks heeft geholpen? Denk dat ze nergens bang voor hoeven zijn.

17 augustus 2015 om 09:23

@jordyb
wat is een probleem als het niet officieel bekend is.
1 telefoontje naar de zaakwaarnemer van De Gea...en verder niet.

dat gebeurt echt continu in de voetbalwereld hoor, je denkt toch niet dat alles netjes via t boekje gaat.
Er wordt al lang onderhandelt voordat contracten zijn afgelopen.

wanneer wordt zo´n ploegje als real eens aangepakt ? Ze liggen daar een speler helemaal gek te maken , maken afspraken zonder toestemming van MU , En die kunnen al 2 wedstrijden deze speler niet opstellen . Als de fifa nou eens ballen had , dan verplichten ze real de vraagprijs van MU te betalen , anders gewoon 1 jaar geen CL . Kan toch niet zo zijn dat zo'n ploegje zelf bepaald wat het doet .

17 augustus 2015 om 08:44

Hoe niet kunnen? Ik dacht tot echt dat Van Gaal hem gewoon in de tribune zet hoor...

Hij is nergens verplicht bij te tekenen hé, als ie naar Real wilt simpel. Ofwel laat je hem rond de 20 miljoen gaan ofwel zit je nog een jaar met een ongelukkige keeper opgescheept die wel een paar miljoen per jaar verdient.

17 augustus 2015 om 08:47

volgens mij heeft van gaal hem echt gevraagd of hij kon spelen waarop de gea nee zei . real heeft niet meer rechten dan bijv sparta of top oss . aanpakken die hap .

17 augustus 2015 om 10:54

Dat het aangepakt moet worden ben ik op zich met je eens, maar wordt heel erg moeilijk denk ik zo.

"als de fifa nou eens ballen had , dan verplichten ze real de vraagprijs van MU te betalen , anders gewoon 1 jaar geen Cl"

Dat is in ieder geval niet de oplossing, dat kun je natuurlijk niet doen.

De handelswijze bij Barca helpt dus ook niet, want die omzeilen de regeling ook gewoon.

Is echt heel moeilijk om dit aan te pakken.

17 augustus 2015 om 16:05

het is tegen de regel dat je afspraken maakt met een speler die nog 1 jaar vastligt buiten de verkopende ploeg om . real houdt zich niet aan de regels dus de transfersom laten betalen . ik zou niet weten waarom niet . real houdt zich niet aan de regel dus aanpakken . een jaar geen cl en ze laten het wel uit hun hoofd om dat nog eens te flikken , anders leren ze het toch niet .

17 augustus 2015 om 16:29

' Britse media schrijven maandag dat Real Madrid een secret signing-on fee voor De Gea in het vooruitzicht heeft gesteld.'

Het was mij nog niet bekend dat iets per definitie waar is als het door de media wordt gesuggereerd. Ik zal dan ook niet stijf ontkennen dat het wel of niet gebeurt. Er is geen eens bewijs dat dit gesprek heeft plaatsgevonden en jij staat al klaar met je veroordeling.

Meneer De Gea wilde geen verbetert contract tekenen bij United, omdat hij weg wil. Nou dan gaat hij maar lekker z'n koffers pakken, want niemand is groter dan de club!! Gezien de hele situatie zou United het bod op hem moeten accepteren, want wat moet je met een ongemotiveerde speler? Als hij nu toch blijft zou ik hem als tegenprestatie voor het graag weg willen, het hele seizoen op de bank zetten! Hij heeft het heel goed gedaan, maar ben nu wel een beetje klaar ermee.

17 augustus 2015 om 10:58

Maar wanneer je het bod accepteert, waar je eigenlijk niet tevreden mee bent, dan is meneer de Gea toch groter dan de club? Dan heeft hij je toch uitgespeeld?
Net zoals Real dan groter denkt te zijn dan Manu. Ik denk namelijk dat dit ook een kwestie van trots is tussen 2 grootmachten. Wie is nu de grootste?
Manu wil ook hoge ogen gooien en daar heb je een goede keeper voor nodig. Gezien het feit dat ze genoeg geld hebben, zou ik toejuichen om Lloris te halen. Jouw voorstel om de Gea dan op de bank te plaatsen vind ik inderdaad wel zijn verdiende loon inmiddels.

Als je deze 17 miljoen als een vervanger van de transfersom ziet is het slim gehandeld door Real. Denk dat de Gea met de helft ook wel genoeg had genomen, maar ze zullen hem absoluut niet mis willen lopen bij Real.

17 augustus 2015 om 09:19

Enige probleem, Real mag De Gea helemaal niet benaderen, of de zaakwaarnemer, zonder toestemming van MU. Dat dit eventueel beloofd is, dat zou dus helemaal niet kunnen zonder regels te hebben geschonden. Van Gaal zal nu wel helemaal principieel dwars gaan liggen waar mogelijk.

17 augustus 2015 om 09:24

@jdg84 beetje naief om te denken dat dit nooit gebeurt. Sterker nog...dit gebeurt natuurlijk aan de lopende band.

Je spreekt de zaakwaarnemer over koetjes en kalfjes...hebt tussen neus en lippen door even over de gea en gaat weer verder.

17 augustus 2015 om 10:06

Ik zeg ook nergens dat dit niet of nooit gebeurd. Ik snap ook wel dat dit overal ter wereld gebeurd. Maar nu het zo uitkomt, zal het wel consequenties kunnen hebben. Het zpou niet zo mogen zijn zijn dat ze dit even laten lopen, omdat het wel vaker gebeurd.

17 augustus 2015 om 10:25

Als je de tekst leest wordt dit waarschijnlijk opgenomen in het contract als clausule of komt het bovenop zijn salaris. Zolang er geen bewijs is dat deze afspraak er is heeft geen enkele aanklager ook maar enig bewijs.

17 augustus 2015 om 11:01

Nou... het is een beetje tegenstrijdig wat je nu noemt..
"het wordt opgenomen in het contract"... Dan er is dus contact geweest.

Er is geen bewijs van dat jantje tegen pietje iets heeft gezegd, dat snap ik.
Maar dat er nu al wordt gezegd dat er straks in zijn contract een bepaalde clausule komt voor tekengeld, dat betekent dat er contact is geweest toch.
Er zal niet in zijn contract komen te staan dat ze naar aanleiding van het contact op 16-08-2015 hem nog 17 miljoen betalen.

Jezus, ik dacht aan iets rond de 5 miljoen nee het is even 17 miljoen bizar.

Door dit soort idiote bedragen gaat het voetbal vroeg of laat toch naar de knoppen. Belachelijke bedragen hoe je het ook wilt zien.

17 augustus 2015 om 09:25

@voetballer 2 waarom dan?
Zo lang wij blijven betalen...zo lang wij elke week 10 wedstrijden kijken op tv, zo lang de stadions vol zitten.

Snap niet waarom man u zo halsstarrig blijft vasthouden aan een hoge transfersom, ik zou zeggen ga akkoord met 30 mil en zeg dan willen wij navas of cacilla lijkt mij een goede deal.
Die Perez wil gewoon de Gea hebben een superster onder de lat, dus grote kans dat hij ermee instemt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren