Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Shaqiri niet onder de indruk van uitspraken 'werkloze' Effenberg

Laatste update:

In januari maakte Xherdan Shaqiri de overstap van Bayern München naar Internazionale, maar inmiddels heeft de 23-jarige aanvaller de club uit Milaan alweer verruild voor Stoke City. Stefan Effenberg, voormalig middenvelder van Bayern en het Duits elftal, vindt dat onbegrijpelijk.

/

“Ik snap er echt helemaal niets van dat Shaqiri naar Stoke is gegaan”, windt de 47-jarige oud-voetballer er in gesprek met Sky geen doekjes om. “Als je daarheen gaat, heb je je slecht laten adviseren”, vervolgt Effenberg over de Zwitsers international en diens keuze voor de club van Erik Pieters, Marco van Ginkel en Ibrahim Afellay. “Je moet jezelf afvragen waar je je sportieve doelen als voetballer kunt bereiken”, vindt de Duitser.

“Dat zou de uitdaging moeten zijn. Schalke 04 was perfect geweest voor Shaqiri.” Volgens Effenberg heeft de vleugelspits echter voor het geld gekozen. “Terwijl het niet relevant zou moeten zijn of je een miljoen euro meer of minder verdient. Als je zes miljoen kunt krijgen bij Stoke of drie miljoen bij Schalke, dan kies je voor dat laatste. Dan speel je voor een geweldige club die je verder kunt helpen. Maar Stoke? Kom op. Dit is een jammerlijke gang van zaken. Gaat het voetballers tegenwoordig alleen om het geld?”

Update 13 augustus 19.00 uur - Shaqiri niet onder de indruk van uitspraken van' 'werkloze' Effenberg
Xherdan Shaqiri kan niet veel met de kritische uitlatingen van Stefan Effenberg naar aanleiding van zijn overstap van Internazionale naar Stoke City. "Ik wil hier niet op reageren", vertelde de aanvaller donderdag. "Hij heeft geen baan, dus hij mag vrijuit praten. Hij is een vrij man. Ik concentreer me op mijn taken als voetballer en ik ben blij dat ik bij Stoke City ben. Het is niet mijn werk om commentaar te geven op datgene wat anderen zeggen." Effenberg is werkzaam als televisiecommentator voor Sky.

Ben je het met Stefan Effenberg eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een leukere en sterkere competitie, meer salaris en eveneens goede medespelers. Ik snap Shaqiri wel.

12 augustus 2015 om 11:47

Goede aankoop van Stoke, hebben onderhand echt een sterk elftal

12 augustus 2015 om 12:01

Ja en dan ook nog de uitspraak:" Als je zes miljoen kunt krijgen bij Stoke of drie miljoen bij Schalke, dan kies je voor dat laatste."
Sinds wanneer is Effenberg zijn zaakwaarnemer? En sinds wanneer bepaalt Effenberg wat voetballers moeten doen. Dat hij zelf, als Duitser, voor Duitsland zou kiezen is niet zo gek..

12 augustus 2015 om 14:12

Ik zou ook voor de 6miljoen kiezen dan hoor.

Denk dat die prima bij Stoke zit. Laat em hier de sterspeler worden en zich meten met sterke tegenstanders. Dan kan je van daaruit naar boven kijken. Bij

12 augustus 2015 om 15:41

Bij stoke speelt bij ook welke wedstrijd. Bij Schalke is ook meer concurrentie en kan hij zomaar weer op de bank komen.

12 augustus 2015 om 12:30

En eerlijk gezegd denk ik dat Schalke en Stoke elkaar ook niet eens zo heel veel meer ontlopen... The Potters hebben best een leuk voetballend team met veel goede spelers die het net niet halen aan de absolute top (bijvoorbeeld wat ex-Barcelona spelers)

12 augustus 2015 om 13:11

Nog wel wat onder het niveau net onder de absolute top.

12 augustus 2015 om 13:19

Een club hoeft tegenwoordig niks meer te laten zien voor mensen om dit soort dingen t3 roepen.. Stoke, een club vol rejects.

12 augustus 2015 om 15:04

Ik vond Stoke eigenlijk ook veel leuker toen het nog een echt langeballenvechtteam was. Lekker ballen op het hoofd van Crouch rammen, typisch Engels kick-and-rush. Helaas kwamen ze er niet echt ver mee, maar het valt niet te ontkennen dat ze nu best wat aardige spelers bij elkaar gescharreld hebben met beperkte middelen. Ben benieuwd hoe ze het dit jaar gaan doen.

Schalke is niet meer concreet geworden nadat Draxler gewoon gebleven is. Zeventien miljoen kunnen we niet zomaar even uitgeven.

12 augustus 2015 om 11:50

Is zeventien miljoen echt te veel voor Schalke? Dat zou me verbazen, ik dacht dat Schalke een club was met een behoorlijk budget. Ze kunnen wel iemand als Huntelaar een miljoenensalaris betalen.

12 augustus 2015 om 11:58

Ik weet niet of 17 m € teveel is voor Schalke, maar voor dat geld krijg je zelfs binnen de BL een betere kwaliteit dan Shaquiri.

Inmiddels is het zo, dat de BL managers de prijzen voor hun spelers automatisch om 30-40% verhogen als vanuit Engeland gebeld wordt.

12 augustus 2015 om 12:03

Schalke had al Geis en Caicara gekocht, na het vertrek van Farfan kwam di Santo daarbij. Dan zou er eerst nog iemand voor veel geld moeten vertrekken.

Beetje kort door de bocht van Effenberg, ben benieuwd of ie even goed naar de selectie van Stoke heeft gekeken. Daar zit wat mij betreft een enorm potentieel in.

Jaloers!!!!!!!!!
Shaqiri moet het nu echt gaan laten zien en niet luisteren naar de kritiek van gasten zoals deze.
Nu is hij eigenlijk de grote ster.
Stoke geeft zelden grote bedragen uit en doet het nu toch eens.

12 augustus 2015 om 12:14

Ja de grote ster van Stoke, dat is de droom van iedere voetballer natuurlijk.

Nu ben ik het wel met je eens dat hij (in deze) niet moet luisteren naar kritiek van anderen, dat hij gewoon zelf zijn keuze moet maken, wat de redenen ook zijn.
En denk dat ieder weldenkend mens liever 6 miljoen verdient dan 3 miljoen, zeker als dit in een gerenommeerde competitie is, bedoel hij gaat niet naar China of het Midden Oosten.

Maar denk niet dat de grote ster worden bij Stoke no 1 op zijn verlanglijstje was.

12 augustus 2015 om 12:19

Het zal misschien niet op zijn verlanglijstje staan, maar als hij straks die Alpenmessi-skills ook in de grote wedstrijden tegen Chelsea, United, Arsenal, Liverpool en City laat zien wordt hij vanzelf opgepikt door een topclub. Het is gewoon investeren in jezelf.

12 augustus 2015 om 12:25

Precies, even een stap terug doen om er vervolgens weer twee vooruit te doen een beetje hetzelfde als met De Bruyne die heeft nu ook de clubs voor het uitkiezen.

12 augustus 2015 om 12:21

Inderdaad en daarbij is het ook leuk dat die spelers wat verspreid zijn in plaats van te banken bij grotere clubs. Spelers als Payet en Ayew bv zijn echt goed, maar zouden anders misschien door een Liverpool of City of zelfs Chelsea gekocht zijn met weinig speeltijd. De financiele draagkracht van de kleinere PL-clubs zorgt er ook voor dat ze zo'n spelers kunnen aantrekken en niet meteen moeten verkopen.

Vind dat Stoke City, wel meer credit verdient. Kopen toch veel voetballende voetballers tegenwoordig. En ze zijn wel met iets bezig waar een idee achter zit. Daarnaast is de PL gewoon een geweldige compititie en denk ik dat Shaqiri daar prima past. Beter dan in Italië tenminste. En met de financiële boost zijn PL clubs in meer toe in staat dus kunnen ook betere voetballers kopen.

Wat een dom gelul. Stoke is een prima club in een grotere competitie waar hij kans op speeltijd krijgt en daarnaast meer kan verdienen. Als hij naar Schalke was gegaan dan was dat juist dom geweest.

Als hij inderdaad het dubbele (6 miljoen ipv 3 miljoen) kan verdienen dan is het niet zo gek als je daarvoor kiest, je moet in een paar jaar je vermogen bij elkaar voetballen waar je de rest van je leven op moet teren. Bovendien speelt hij in de Bpl.

Maar 3 miljoen is ook geen hongerloontje en bij Schalke speel je tenminste nog ergens om.

12 augustus 2015 om 11:59

Nou, Schalke is het laatste jaar ver afgedreven en hebben zich met moeite geplaatst voor de EL.

12 augustus 2015 om 13:23

Verbaas me over 3 miljoen. Het gaat meer om het principe. Di santo krijgt 4m per jaar, 4-5 miljoen had er voor shaqiri ook ingezeten. Niet zoveel als stoke, maar dan nog.

Blijkbaar volgt hij het Engelse voetbal niet en had hij graag gewild dat Shaqiri naar Duitsland was vertrokken. Stoke koopt de laatste jaren veel talentvolle voetballers en hebben en spelen ook leuk voetbal onder Hughes. Als je in Engeland wilt voetballen en je hebt geen naam zoals Shaqiri dan is dit het perfecte podium.

Haha als spelers naar qatar gaan zijn het geldwolven, als ze naar een topclub gaan zijn het geldwolven en nu ben je het zelfs als je naar stoke gaat? Ben het totaal niet eens met deze man. Het kan dat stoke misschien boven zijn niveau is maar hij speelt in een meer levendige competitie en kan stoke gebruiken om een stapje hogerop te gaan. Ik ben erg benieuwd hoe stoke gaat presteren komend seizoen, met spelers als van ginkel, diouf en shaqiri.

12 augustus 2015 om 11:55

Nou met het nieuwe tv-contract in Engeland zijn spelers juist 'geldwolven' als ze voor dit soort clubs kiezen, daar ze dus bij een Schalke om een plek in de top 5 van de Bundesliga kunnen spelen, maar ervoor kiezen om in de middenmoot of subtop te spelen van de PL voor het dubbele geld.

Neem een Rondon. Gaat voor 17 miljoen naar Wba, verdient daar 5-6 miljoen per jaar. Zo'n jongen hoort in feite bij een Marseille, Lyon, Dortmund, Benfica of Sevilla te spelen... Alleen die clubs kunnen niet opboksen tegen de salarissen die clubs als WBA kunnen betalen...

Maar goed, zelf vind ik het logisch dat Shaqiri voor stoke kiest. Als ik het dubbele zou kunnen verdienen, zou ik ook denken; dan maar een paar keer meer een wedstrijdje verliezen...

12 augustus 2015 om 12:00

Ivm met de tv gelden klopt het inderdaad dat pl clubs meer kunnen betalen. Maar als een speler puur voor dat geld gaat dan kan die toch net zo goed meteen naar qatar? Geld speelt altijd een rol uiteraard maar voor een stoke kiezen is in de huidige wereld echt heen schande.

12 augustus 2015 om 12:23

Nou, Shaqiri is een groot talent, maar hij heeft nog te weinig laten zien om in Qatar meer dan die zes miljoen op te strijken die hij nu bij Stoke ook krijgt. Zelfs Xavi verdient daar "maar" 10 miljoen.

12 augustus 2015 om 12:35

Nou ja, als je kunt kiezen tussen de zandbak en de Premier League met hetzelfde salaris is de keuze gemakkelijk natuurlijk...

Al dat gelul om geld iedere keer, als iemand een betere baan met dezelfde functie aangeboden krijgt met 1000 euro meer gaat die toch ook zo daarheen.

12 augustus 2015 om 12:04

Tenzij die oude baan geeft meer ontwikkelingsmogelijkheden voor het vak, de persoon en, zoals in dit geval, de kans CL oF EL te spelen.

Ik weet nu al dat deze jongen, net zoals bij Bayern en Inter, binnenkort begint te mekkeren over alles en iedereen.

Ik denk dat Stoke gewoon om plek 6-5 mee kan doen, elftal met veel goeie voetballers.

Ik dacht altijd dat hij op de bank zat bij Bayern omdat de concurrentie te heftig was maar hij kan er gewoon niks van.
Als je bij de Inter van Mancini geen eens minuten kan maken en je vervolgens naar stoke gaat dan ben je niet zo heel erg goed.
Ik vond hem bij Basel wel echt goed met veel potentie jammer.

Ah joh, wat moet je nou met een druktemakertje als Shaqiri. Rendement is vrijwel 0. Zegt genoeg dat een club als Inter al na een half seizoen van hem af wil.

tja Effenberg...het kan toch zomaar zijn dat Shaqiri anders denkt als jij? Ik vind dit geen onlogische stap. Stoke heeft goed ginvesteerd en willen spelen om de europese plekken. De Premier League is een hele aantrekkelijke competitie waar goed geld betaald word.

Als hij nou denkt dat hij beter in Engeland past of meer vertrouwen van de coach daar voelde of het waardeerd hoed de club zich profileert qua speelstijl en management lijkt het me logischer dat hij voor Stioke kiestr dan voor Schalke. Die club is de laatste tijd zo chaotisch, niet normaal. Goede keuze voor hem om daarna stappen vooruit te maken want zijn eerste twee stappen waren teveel van het goede, en ik vind het knap dat hij zich dat zo jong goed realiseert.

Natuurlijk draait alles om geld tegenwoordig. Het gaat niet meer om de prestaties op het veld. De emoties voor het spelletje zijn niet meer. En die miljoenen vind ik echt niet normaal. Hoeveel mensen in de wereld leven er in armoedige omstandigheden. En met die miljoenensalarissen kun je de hele wereld van de armoede afhelpen. Je kunt met eten, drinken en een goed dak boven hun hoofd bieden. Het leven is oneerlijk verdeeld. Ik vind dat die abnormale salarissen moeten worden afgeschaft en dat ze gewoon voor een normaal salaris moeten gaan voetballen gewoon van 1500 tot 2500 in de maand. Daar is niks mis mee. Zelfde geldt ook voor de mensen bij de Fifa en Uefa en de politieke partijen en regering. Waarom moet men daar ook zoveel geld verdienen. Verdeel het leven een beetje eerlijk en geef iedereen een eerlijke kans op een normaal leven. Afschaffen!!!

12 augustus 2015 om 12:03

Precies....afschaffen dat voetbal en de hele wereld op één niveau brengen.
Mooie utopische gedachtte vriend, maar blijf er niet te lang in hangen, want dan word/blijft het leven één grote telleurstelling.

12 augustus 2015 om 12:37

Nou voetbal moet niet afgeschaft worden. Alleen die mega salarissen...

12 augustus 2015 om 12:40

Kortom: Communisme is wat jij wilt?
Niets mis mee overigens, want ben zelf meer geneigd naar communisme dan het kapitalisme. Echter, gaat dat vandaag de dag niet meer gebeuren.

Edit: Voordat ik een hoon over me heen krijgt. Het basisbeginsel van communisme is alles zullen we eerlijk delen. Dat t vaak gepaard gaat met dictatuur, jaa dat is erg klote, maar het idee er van is prachtig niet waar?

12 augustus 2015 om 12:53

Ja en nee. Het idee dat iedereen zo evenveel kans krijgt om iets op te bouwen en je afkomst minder bepalend is voor je succes dan in de huidige samenleving vind ik een mooi idee. Maar je ontmoedigt ook een hele berg dingen met het communisme. Waarom zou ik nog geld investeren en een bedrijf starten als ik toch alles aan de staat moet afdragen zodat een niet werkend persoon ook zijn centen krijgt? En waarom zou ik jaren studeren om arts te worden als ik als postbode eenzelfde salaris krijg? Investeringen, of dat nou financiële investeringen zijn of tijd die je ergens in investeert d.m.v. een studie, moeten zich op de een of andere manier uitbetalen, anders zijn mensen toch niet gemotiveerd om dat te doen.

12 augustus 2015 om 13:28

Juist door het communisme zou je iedereen aan t werk kunnen houden, nu is het puur gebasseerd op winst maken bij bedrijven, waardoor er mensen worden ontslagen zodat de winst het hoogst blijft. Verder zou je het kunnen uitdokteren, leuke woordgrap, om bepaalde beroepen een bepaald salaris te geven. Dokter zoveel meer dan een postpode bijvoorbeeld. Dan is het eerlijker verdeeld, naar moeilijkheidsgraad wer i.c.m. studie. Verder vind ik bijvoorbeeld de mensen in de bouw, zwaar onder betaald worden op dit moment. Kijk wat voor werk zij verrichten? Zij zorgen voor een dak boven ons hoofd, terwijl ik(simplistischer) werk verricht en een stuk meer verdien dan hen. Is in mijn ogen oneerlijk. Uiteraard hoor je mij nu niet klagen over mijn salaris Edit: Die bedrijven zijn geen bedrijven meer van mensen, maar van de overheid, daardoor hoef jij als persoon niet te investeren.

Afijn, dit is een andere discussie die wij hier niet aan moeten gaan imo, maar je kan het communisme heel goed uitwerken op de manier zoals ik het aangeef, het is maar een idee.

12 augustus 2015 om 14:24

Grote nadeel aan communisme is het gebrek aan vrijheid. Kapitalisme gaat goed samen met de fundamentele vrijheden die we nu hebben en waar in tijden van oorlog voor gevochten is.

Tot de tijd dat geld wordt afgeschaft zal kapitalisme het minst slechte systeem blijken denk ik.

12 augustus 2015 om 14:32

@ Geert Vs

Dat is puur de invulling aan het communisme. Je moet het basisbeginsel als principe nemen: Eerlijk zullen we alles delen. Waarom zou dat nadeling moeten zijn voor de vrijheid? Dat het, vaak, in landen wordt ingevuld dat er een politiestaat wordt opgericht en er dus geen vrijheden meer zijn, dat ligt aan de mensen die t invullen niet aan het principe communisme.

12 augustus 2015 om 15:13

In communisme heb je een leider die de macht heeft, een overheid die bepaalt wat er gebeurt. Voeg democratie toe en het communisme kan zichzelf vernietigen als men stemt voor kapitalisme.
Er zal altijd een moment komen waarop er een slechte leider komt die zijn macht misbruikt.

Eerlijk delen betekent in mijn ogen niet dat iedereen evenveel krijgt. Eerlijk is complex, we kunnen niet met alle factoren rekening houden. Maar iedereen een even groot deel van "de koek" geven is een belachelijke oversimplificatie. Mensen die harder werken of zeldzame kwaliteiten hebben verdienen nu eenmaal meer.

Denk dat het verlangen naar eerlijk delen vooral te maken heeft met de minima in de samenleving. Maar als je de ondergrens naar boven schuift zal het verlangen om die ondergrens nog hoger te krijgen niet weg gaan. Stel je geeft een zwerver een dak boven zijn hoofd. Later zal hij internet eisen.

12 augustus 2015 om 12:47

Een politicus dient moeilijke beslissingen te maken, heeft in het algemeen een goede opleiding en heeft veel verantwoording (immers bepaalt hij/zij mede de toekomst van een gemeente/provincie/land). Deze mensen moeten expert zijn op hun vakgebied, en dienen daar ook goed gecompenseerd voor te worden. Je kunt toch niet verwachten zo'n politicus evenveel verdient als een postbode, die eigenlijk als enige vereisten heeft dat 'ie kan lezen en fietsen? En moeten chirurgen ook hetzelfde verdienen als een tegelzetter? Als een tegelzetter een fout maakt is dat jammer, maar kun je het herstellen. Chirurgen kunnen levens beëindigen als zij fouten maken.
Tuurlijk, er zijn meer beroepen die wat mij betreft een beter honorarium verdienen, denk aan politieagenten die hun leven vaak in de waagschaal leggen om onze veiligheid te garanderen en ambulancepersoneel, die dagelijks vrijwillig traumatische dingen opzoeken om levens te redden.
Het verlagen hoge salarissen werkt alleen maar averechts. Waarom zou je nog naar de universiteit gaan en meer dan zes jaar studeren om arts te worden, terwijl je met een eenvoudige MBO-opleiding van één of twee jaar ongeveer evenveel verdient?

Verder is de economie natuurlijk gewoon een spel van vraag en aanbod. Door de commercialisering van het voetbal gaat er veel meer geld in de sport om, en dus kunnen spelers ook meer eisen. Als ze je echt willen, betalen ze immers toch wel.

12 augustus 2015 om 13:24

Dat je iets meer verdient ok, maar als je als bankdirecteur miljoenen aan bonussen krijgt terwijl je oh zo moeilijke beslissingen en verantwoordelijkheid volledig de plank mis hebben geslagen, wat is dan nog de druk?

Iemand met een gezin en een mager betaalde baan waar van het bedrijf op omvallen staat, die heeft wel wat meer "druk".

Slimme jongen die Effenberg door nu al te denken aan het feit dat het voetballers vaak om geld gaat en dan pas kijken voor welke club ze dan wel niet gaan spelen.
Welkom in 2015 Stefan.

Effenberg leeft duidelijk nog in het verleden, waarbij hij denkt dat elke talentvolle speler naar sub(top)clubs vertrekken. Stoke speelt is een stabiele factor in de PL en hebben dit jaar goede en technische voetballers tot hun beschikking. Misschien heeft Shaqiri ook wel de sportieve ambitie om in de PL te spelen aangezien hij bij Bayern al de Duitse competitie ervaren heeft.

Bla, bla, bla Schalke. Dan moet Schalke ook concreet zijn geweest meneer. Als hij zich bij Stoke kan bewijzen gaat hij een miljoenen transfer maken. Hij speelt zich nu makkelijk in de kijker.

Ik snap Shaqiri wel. De BPL is een veel grotere en leukere competitie dan de Bundesliga, waar in 10 jaar 7x Bayern kampioen wordt. Ook denk ik dat Stoke op dit moment nou niet echt minder kwaliteit heeft dan Schalke 04. Ik denk dat Stoke de verrassing van het seizoen wordt in Engeland en dat ze misschien wel tussen plaats 5-8 kunnen eindigen.

Wat is er nis met stoke. Ik had ook niet voor schalke maar voor atoke gekozen. Sterkste comp. Ter wereld + dat stoke leuke andere aankopen heeft gedaan. Egfenberg heeft een te hoge pet op vam de BL. Alleen munchen is wereldtop in Duitsland. In engeland heb je ee dus wat meer zitten

12 augustus 2015 om 12:36

Waarom falen die Engelse clubs dan voortdurend Europees, als er meer zit?

14 augustus 2015 om 11:31

Ik begrijp voetbal als een momentopname. Het veranderd voortdurend.

De geschiedenis van het Engelse voetbal is geweldig, maar momenteel vind ik het niks.over het landenteam moeten we niet echt praten, bij de club teams is er geen zoals Barca, Real of Bayern, sterker nog, in de laatste CL seizoen worden de tactische en voetbaltechnische tekortkomingen bloot gelegd.

Het zal ook weer kunnen veranderen, maar momenteel zie ik er geen tekens dat het zo komt.

Vind dat Stoke echt wel meer waardering verdient... In de laatste jaren altijd in de middenmoot geëindigd en elk jaar groeit de club weer verder. Onder Hughes speelt de club ook leuk voetbalt, waardoor ze dus ook interessant zijn voor spelers als Shaqiri.

Hij zal waarschijnlijk onbetwist een basisspeler zijn en dat is ook fijn voor hem, na die jaren bij Bayern en het laatste half jaar bij Inter.

Als echte Duitser plaatst Effenberg natuurlijk wel kanttekeningen bij deze overstap, puur omdat Shaqiri niet weer naar Duitsland is gekomen. Bij Schalke is het ieder jaar erg wisselvallig en betwijfel ik of het zon groot verschil is met Stoke,

Lekker voetballen in de Premier League waar je altijd een zware pot speelt is ook top.

12 augustus 2015 om 12:34

zal affelay wel zijn plek kosten verwacht ik..

Mensen uiten altijd kritiek in hun eigen voordeel. Deze man ziet dat de PL op deze manier steeds meer goede spelers uit andere competities zal trekken en daar is hij bang voor. De jongen is 23 en ziet misschien ook dat hij te grote stappen had gemaakt en kiest nu voor kleine stappen en tja als je dan ook nog 6miljoen kan pakken waarom niet? Niemand weet wat die effenbetg if burg zelf zou doen als hij in dezelfde situatie zat. Wat ik wel weet is dat 95 dezelfde keus zou maken. Clubs in duitsland presteren 1jaar en lopen dan 2/3jaar achter de feiten aan. Alleen Bayern blijft heersen en daarom is de PL ook veel aantrekkelijker

Wat een onzin Schalke is ook niet meer wat het geweest is. En als historie meetelt zouden Ajax en Feijenoord ook nog meedraaien.

Alsof Schalke zo'n fantastisch team heeft. Wat een lulkoek

Ik denk dat Shaqiri van zowel Schalke als ook Dortmund geen contractvoorstel had liggen. De bedragen die Effenberg noemt zijn dan ook hypotheses. Beide clubs kunnen duidelijk hogere salarissen betalen. Daarnaast zijn ze sportief beter dan Stoke. Shaqiri gaat naar Stoke bij gebrek aan betere aanbiedingen.

Iemand die deze kerel snapt? Als ik moest kiezen speelde ik ook bij Stoke. Pl is nou eenmaal veel leuker om te spelen. Als je niet bij Wolfsburg, Dortmund of Bayern speelt lijkt de Bundeslige me echt niet de moeite. En als t Shaqiri om het geld te doen was was ie toch bij Bayern gebleven denk ik... wat een gezwets zeg

Is die Effenberg de v Hooijdonk van Duitsland?? Hij was een betere voetballer dan dat hij praat. 3 of 6 mln op jaarbasis... ik zou lekker naar Stoke gaan! Ballen in de BPL en flink cashen.

Heeft genoeg potentie om nog een wereld ster te worden ooit een zeer goede speler en heel snel

Ik denk dat Stoke niet eens zo veel minder is dan Schalke. Shaqiri heeft nu ook wel een grote kans op een basisplaats en ik denk dat de Premier League goed bij hem past.

Vele denken dat Shaqiri even Stoke een handje gaat helpen en naar de top 8 zal schieten, maar die jongen heeft al jaren geen deuk in een pakje boter getrapt lol en naar het schijnt is het een grote luiaard en heeft hij zware mentaliteit's problemen. Waarom denk je dat Inter al na een half seizoen bye bye tegen deze jongen zei?

Wat een onzin kraamt deze Duitser uit. Het dubbele verdienen in een betere competitie en dan doen alsof hij Xherdan's keuze niet snapt.

Soms moet je een stap terug doen om er twee vooruit te zetten.

Haha, tuurlijk gaat het om geld.. 6 of 3 miljoen. Vind het nog al wat! Voetbal is ook gewoon "werk".

Effenberg mag zeggen wat hij wil hij heef geen baan en is een vrij man en dan staat er vervolgens onder dat hij werkzaam is voor Sky sport.

Stoke begint toch wel een goed team te krijgen hoor wat is er mis met spelen in de Premier Leage?

Ik ben het niet met effenberg eens. Als je moet kiezen tussen 6 miljoen bij Stoke of de helft bij Schalke, zal iedere speler voor Stoke gaan. Want laten we wel wezen, je hebt bij beide clubs alleen kans op een FA Cup of DFB Pokal. De titel is bij beide uitgesloten. Het enige wat bij Schalke misschien haalbaar is is kwalificatie voor de Cl.
Maar ook daar heb je geen garantie op, n het missen van de CL maakt de 3 miljoen meer dan goed.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren