Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cillessen volledig door het lint: 'Maar hij kopte de bal door naar mij'

Laatste update:
/

Vorige week behoorde hij nog tot de uitblinkers, maar het optreden van Daley Sinkgraven in de return tegen Rapid Wien zal niet de boeken ingaan als een van zijn beste ooit. De jongeling ging vlak voor de 0-1 van spits Robert Beric pijnlijk de fout in en werd vervolgens stijf gescholden door doelman Jasper Cillessen.

"Dat mag", stamelt de middenvelder in De Telegraaf. Sinkgraven snapt dat hij zijn ploeg heeft benadeeld, maar zoekt de schuld niet alleen bij zichzelf. "De bal kwam in de kluts bij Bazoer terecht. Ik dacht dat hij weg ging werken, maar hij kopte door naar mij. Je weet niet wat er gebeurd was als Riechedly de bal gewoon weggeschoten had."

Ajax kwam vervolgens met 0-2 achter, maar knokte zich terug tot 2-2. Kort na de gelijkmaker viel de dodelijke derde Oostenrijkse treffer. Anwar El Ghazi was er kapot van. "Volgens mij hebben ze maar drie kansen gehad en het zijn direct drie goals", sipt hij op website van zijn club. "Wij waren de bovenliggende partij en hadden ook het meeste balbezit. We speelden op hun helft; wij waren de baas."

Ajax heeft dringend behoefte aan versterkingen in de laatste maand van de transferperiode

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lekker makkelijk, Schuld bij een ander leggen.

5 augustus 2015 om 08:27

Zo lijkt het wel, hè? Maar het was ook het eerste waar ik aan dacht. Waarom kreeg Sinkgraven in hemelsnaam de bal? Daarbij stonden meerdere mensen niet goed bij de goal. Het was een collectief falen.

5 augustus 2015 om 08:34

Ik weet wel wat er gebeurd als Sinkgraven de bal wel had weggeschoten, dan was het geen doelpunt.
Hij is hier verantwoordelijk hij levert de bal in waar het niet mag op de meeste domme manier die er is.
En in plaats van naar zichzelf te kijken gaat hij ook naar andere kijken.
Dat is al een grote fout bij dit Ajax.
Ook El Ghazi die zegt dat ze wel de bovenliggende partij waren.
Alleen maar bezig met hun eigen spel goed te praten ipv juist de fout bij jezelf leggen en alles er aan doen zodat het de volgende keer wel goed gaat.

5 augustus 2015 om 08:35

Inderdaad! Ook van de trainer als je het mij vraagt. Ik heb de Boer vrij hoog zitten, maar waarom treed je aan met zo'n jong onervaren elftal? Waarom niet iets meer jongens opstellen die weten waar het om draait in Europa? Heitinga, Schone?

5 augustus 2015 om 08:38

Was niet alleen de schuld van Sinkjgraven. Na die bal heeft rapid die bal nog 6 keer rondgespeeld toen greep ook niemand in toch?

5 augustus 2015 om 08:43

Ik vind oprecht dat Sinkgraven hier gelijk heeft! Bazoer had nog alle tijd om de bal daar op de rand van de zestien aan te nemen en weg te rossen. De bal over drie meter door te koppen en het probleem verleggen, dat is pas achterlijk! Door die tussen handeling was de tegenstander alweer een paar stappen dichterbij. Desalniettemin had Sinkgraven die bal natuurlijk moeten weg rossen. Maar Bazoer komt er in deze wel heel gemakkelijk vanaf!

5 augustus 2015 om 08:44

Daar heb je gelijk in. Als je eigenlijk niet hoeft (2-2 uit), dan moet je eigenlijk ervoor zorgen dat je een team neer zet dat de 0 kan houden. Mijn inziens was de opstelling ook te aanvallend. Ik had het zelfde gestart als de eerste wedstrijd.

5 augustus 2015 om 11:11

Mee eens.

Ajax is zwak, te jongen selectie, een keeper die niks vangt heeft ook geen recht van spreken. Hij kan niks aan de goals doen, maar als je tot de top wilt behoren moet je wel meer doen

5 augustus 2015 om 11:30

Als als als. Als gudelji niet had gescoort was het misschien wel 2-1 gebleven. Allemaal speculaties. Wie weet was het dan nog veel erger geweest.

5 augustus 2015 om 11:47

Bazoer moet die bal gewoon wegrossen in plaats van zo'n pisballetje geven waar 4 tegenstanders omheen staan.

5 augustus 2015 om 12:21

Dit was een collectief falen. Als je ziet dat de man van Tete helemaal vrij komt om zo'n voorzet te geven en als Veltman zijn man totaal uit het oog verliest. Dit was absoluut niet de schuld van Sinkgraven. Wat moet hij met die bal van Bazoer. Ajax faalt als club. Van Cillesen tot Overmars tot Frank de Boer.

5 augustus 2015 om 13:00

Waarop baseer je dat De Boer een goede trainer is? Hij is 4 keer kampioen geworden, waarvan 3 keer (naar mijn mening) door het falen van concurrenten. Je hoort redelijk vaak dat hij in een conflict zit met spelers, wat echter ook niet altijd schatjes zijn.

Verder vind ik persoonlijk De Boer tactisch erg zwak. Als het "ajax spelletje" niet loopt heeft hij zelden een plan B. Vorig jaar was zijn plan B om Van der Hoorn als spits in te brengen. Met alle respect, maar dat kunnen jij, of ik ook nog wel verzinnen.

Als je, zo vroeg in het seizoen, al één van je belangrijkste wedstrijden van het seizoen speelt hoe haal je het dan in je hoofd om zonder ervaring dat veld op te stappen?

Sorry, het is een collectief falen wat Ajax gister gedaan heeft. Maar met collectief, bedoel ik ook zeker Frank.

5 augustus 2015 om 08:46

Ik zei het gisteren meteen fout van Bazoer niet sinkgraven Bazoer ziet de speler achter sinkgraven en had tijd zat ipv weg te werken speelt ie iemand op een meter afstand aan die met de rug naar een speler staat... maar daarna als je kijkt naar veltman en riedewald kijken alle 2 maar de voorzet terwijl die beric zo makkelijk naar de 2de pal kan lopen...

5 augustus 2015 om 09:53

Wat dacht je van: fouten van Bazoer, Sinkgraven, Tete, Veltman en Riedewald hebben tot de 0-1 geleid.

6 augustus 2015 om 10:28

Wiens fout het ook is; je ben als team verantwoordelijk. Ik vind het erg sneu als spelers hun eigen medespeler de schuld gaat geven.

5 augustus 2015 om 09:28

Enge trekjes die Cillessen. Als de schuld maar niet bij hem komt te liggen... Sinkgraven kon het beter oplossen maar Bazoer ook zeker! En waarom staat Cillessen bij de voorzet naast een speler bij de 1e paal, hij zelf had zich daar ook beter kunnen positioneren.

De 2e goal grijpt helemaal niemand in!

De 3e goal net zo. De spits mag makkelijk aannemen. Weg draaien zonder moeite en dan het schot waar er een sliding aankomt van Riedewald (?)

Allemaal vrij eenvoudige goals die voorkomen hadden kunnen en moeten worden.

5 augustus 2015 om 09:48

Elke keeper staat bij de eerste paal in dit geval. Waren zeker geen fouten van de keeper . En de volgende keer zegt Jasper gewoon jammer joh tegen een speler en verder niks . Had hem gvd nog een schop onder zijn kont moeten geven ook .

5 augustus 2015 om 09:53

Wees blij dat Cillessen het doet niemand anders doet het. Is gewoon ontzettend knullig hoe je die 3 goals weggeeft.

5 augustus 2015 om 10:00

Dan hoef je toch niet volledig door het lint te gaan en zo'n jonge voor schut te zetten voor behoorlijk wat mensen.

5 augustus 2015 om 10:07

Dat moet en doet Cillessen wel. Blij dat iemand die jochies een keer de waarheod zegt.

5 augustus 2015 om 10:20

@fcda
Over de rol van Cillessen bij die eerste goal ben ik het helemaal met je eens. Hij wordt door veel mensen geroemd om zijn goede positionering maar dat hij in dit geval bij de eerste paal stond sloeg helemaal nergens op. Die speler van Rapid Wien stond klem op de achterlijn en kon die bal nooit zelf op doel schieten. De enige speler die voor gevaar kon zorgen liep al naar de tweede paal toe en wanneer je dan, zoals Cillessen, bij de eerste paal gaat staan ben je eigenlijk al geklopt. Wanneer hij goed positie had gekozen had hij die bal gewoon eenvoudig uit de lucht kunnen plukken.

5 augustus 2015 om 11:21

Inderdaad.
Cillessen kon de 1e paal gewoon overlaten aan de speler die daar al stond. Nu was het eigenlijk een makkie voor de spits. Cillessen kan in zo'n korte tijd nooit 5 meter overbruggen.

Maar dat zal Cillessen zelf niet zo zien. Die denkt dat hij zelf ontiegelijk goed is en het allemaal aan de rest ligt. Al moet wel gezegd worden dat een defensie met Tete, Riedewald, Veltman en Dijks weinig ervaring zit.

5 augustus 2015 om 11:31

3e goal was van een middenvelder.. Gudelj liet hem gewoon lopen, Riedewald wilde nog herstellen, maar kwam daarbij te laat.. Voornamelijk de fout van Gudelj.

5 augustus 2015 om 11:50

Cillessen is zelf nog een jochie die wekelijks fouten maakt.

5 augustus 2015 om 12:56

Cillessen was ook deels schuldig aan de goal ja, maar dat weet ie zelf ook wel, en dat betekent niet dat hij geen uitbrander mag geven aan Sinkgraven.

5 augustus 2015 om 13:23

@valencia......

Cillessen is wel de laatste man die wekelijks fouten maakt.. Hij heeft Ajax vorig seizoen naar de tweede plaats gekeept. En kon aan deze drie goals echt niks doen.. Allemaal fouten van veldspelers, dus beetje rare reactie

5 augustus 2015 om 09:29

Die spits werd ook wel lekker verdedigd

5 augustus 2015 om 09:44

El ghazi moet zich schamen! Als hij gewoon vorige week die bal had afgelegd was er niks meer aan de hand geweest!

5 augustus 2015 om 09:50

Simpele ziel. Als hij vorige week ziek was had je het er niet over gehad. Als gisteren die bal het stadion uit vloog voor de 1-0 toon je aan een volwassen ploeg te zijn die alles doet voor het resultaat. Maar goed, we moeten realistisch zijn. Nederlandse ploegen worden opgeleid als voetbal ploeg. Allemaal leuk en aardig, maar daar win je niks mee. Er is nu aangetoond door de meest volwassen ploeg van afgelopen jaren dat ze terugvallen in de oude fouten. Want ik vind Ajax de meest professionele ploeg in Europa en zodoende haalden ze ook 1-0 in een slechte wedstrijd over de streep. Maar die routine mis je nu en doe je het met jeugd. Allemaal leuk, maar niet zeuren dan.

5 augustus 2015 om 09:55

Overigens de meest professionele Nederlandse ploeg in Europa. Kleine correctie

5 augustus 2015 om 09:46

Ik vind dat Veltman en Riedewald teveel beschermd worden. Hoe kan het dat een spits, die een halve minuut op de rand van de zestien staat, op vijf meter verdedigt wordt? Hoe kan een voorzet zo vrij worden ingekopt en nota bene Dijks die er dan het dichtst bij staat. Ajax heeft laten zien een onervaren elftal op de been te hebben. Waar ze als volwassen ploeg terugkomen tot 2-2, geven ze als kleine kleuters die 2-3 weg. Gudelj de held bij de 2-2, de schlemiel bij de 2-3.

5 augustus 2015 om 10:22

Veltman wordt sowieso teveel beschermd want die speelt echt waardeloos.
Dijks stond trouwens het dichtste bij omdat hij zelf totaal verloren was. Hij was zijn eigen man net als Veltman al een half uur kwijt. Riedewald moest hierdoor naar Dijks zijn man aangezien die anders een intikker kon maken.

5 augustus 2015 om 13:36

Nou en of. Dit tekent de mentaliteit binnen de spelersgroep wel zeg. Sinkgraven die excuses gaat zoeken bij een ander, El Ghazi die vindt dat ze de "baas" waren op het veld, man man man wat hebben die jochies een rare gedachtengang. Ik vind de reactie van Cillissen eigenlijk de enige goede. Helemaal verrot schelden bij zulke kinderlijke acties. Hoe denk je dat er in de echte top gereageerd wordt op dit soort acties?

Ik snap de denkwijze nooit helemaal dat als je meer balbezit hent dat je dan de baas bent.rapid liet jullie aan de bal omdat jullie er toch niks mee wisten te doen en maar constant aan het breien waren.dan ben je niet de baas in mijn ogen.ze lieten je voetballen en komen en daarna liep je keihard in het mes.rapid had de wedstrijd onder controle balbezit is leuk maar als je niks creeert of tegenstander helemaal van de kaart speelt heb je er helemaal niks aan.

5 augustus 2015 om 08:25

Dat is de mentaliteit bij Ajax. Zolang je veldspel maar geweldig is maken goals niet uit. Filosofie is doorgeschoten en zn doel voorbij.

5 augustus 2015 om 08:30

Ik zie je telkens reageren en zo. Maar het is inderdaad bagger. Alleen het is nog treuriger om dit zien. Dat andere Nederlandse clubs het nog slechter doen. Alleen PSV heeft nog streepje voor mij. Die zie ik het wel beter gaan doen.

5 augustus 2015 om 08:37

Trieste waarheid ja. Bij Feyenoord vraag ik me af en toe ook af wat de gedachte achter het beleid is. Van nog een seizoen naar kazim kijken word ik ook niet vrolijk. Verwacht dat de eindstand dit seizoen redelijk gelijk wordt aan vorig seizoen..

5 augustus 2015 om 08:40

Het is jammer... maar het zijn wijze lessen.. helaas moet iedere jeugdspelers (lees: iedereen) een persoonlijke fout maken om ervan te leren... jammer.
Ik ben benieuwd wat dit seizoen, Europees gezien zal opleveren... Ik denk dat psv voor plek 3 gaat, AZ en Ajax ook overwinteren... daarna zal de nachtkaars wel weer rustig uitgaan.

5 augustus 2015 om 08:41

@ahjacied Wat wel grappig is omdat je het minder doet mag je niet reageren op het debacle?

Weet je je moet je afreageren op het beleid van ajax. En cruyff de rug eens toekeren. Door dit gezeik loop je 8 miljoen mis. Alles lekker op het bank je laten en rente trekken en geen ervaring halen.

Haal je Gudelj laat je hem in deze belangrijke wedstrijd op de bank de enige cvm met body.

Het mooie is dat dit Topic over ajax gaat en niet over Feyenoord dus heeft het ook geen zin om over Feyenoord te praten toch dat kan weer in een ander Topic.....

Wat lult el ghazi nou met we zijn de bovenliggende partij, 1ste helft ajax geen 1 kans gecreëerd, met 11 pikkies redt je het niet en met 100 miljoen mag je wel iets kopen want momenteel schaam ik me voor het spel van ajax

5 augustus 2015 om 08:37

@almere67
Het schiet niet op als je spelers koopt en ze niet opstelt, zoals gisteren. Alleen Dijks werd van de aankopen opgesteld en de rest zat op de bank of op de tribune. Waarom trek je dan spelers aan? Voor de breedte?

5 augustus 2015 om 08:38

Nico ervaring koop je, niet jongetjes die net uit hun luier komen

5 augustus 2015 om 09:07

Dat doe je om je grootste concurrent te verzwakken

5 augustus 2015 om 09:24

Jij zei dat je met 100 miljoen wel iets mag kopen. Ik zei dus dat wanneer je wel koopt en je stelt ze niet op, kopen niet zo veel zin heeft.

Pijnlijk sinkgraven. Je had wel door moeten hebben dat je het leder op dat moment een rotschop moest geven. Nou zag riedewald er ook niet goed uit. Veltman dekte de eerste paal dus riedewald moest met zn man meelopen.
Maar je gaat nooit twee man uitspelen op je eigen 16. En dan nog met een vingertje wijzen...

5 augustus 2015 om 08:36

Bekijk het moment nog is opnieuw zou ik zeggen. Het was collectief falen bij de eerste goal. Dijks had daar ook moeten bijspringen. Riedewald kan geen twee man bezetten. Ongelukkige keuzes.

Toch houdt ik hoop in deze selectie er zit wel degelijk meer voetbal in als vorig jaar. Alleen deze uitschakeling tegen rapid in de vooronde CL laat een groot litteken achter.

5 augustus 2015 om 08:36

Bekijk het moment nog is opnieuw zou ik zeggen. Het was collectief falen bij de eerste goal. Dijks had daar ook moeten bijspringen. Riedewald kan geen twee man bezetten. Ongelukkige keuzes.

Toch houdt ik hoop in deze selectie er zit wel degelijk meer voetbal in als vorig jaar. Alleen deze uitschakeling tegen rapid in de vooronde CL laat een groot litteken achter.

5 augustus 2015 om 08:44

@tulpen: ik zie ook wel verbetering ten opzichte van vorig seizoen: het spel gaat minder vaak terug... men zoekt dus eerder de weg naar voren...
Alleen de vorm ontbreekt nog bij El Ghazi en in de verdediging.. Ajax is er qua verdediging op vooruit gegaan en was de minst gepasseerde verdediging in de eredivisie, dus je zou zeggen dat dit nog beter zal gaan dit seizoen... hopelijk weet Frank dit snel te fixen.

5 augustus 2015 om 09:23

"ajax is er qua verdediging op vooruit gegaan"

Waar zie je dat aan? Want het valt mij niet op.

Ik baseer dat op twee wedstrijden tegen Rapid Wien en verder niks hoor, maar als ik iéts niet zie is dat het wel.

Was toch allang duidelijk.
De bankrekening groeit.
En de kwaliteit op het veld wordt al jaren minder.
Balans is het toverwoord.
Dit miest een keer fout gaan

Im hooo dat er nu alsnog echte versterkingen worden gehaald die niet vooral goed voor de bank zijn.
In de competitie zal het nog wel gaan maar daarbuiten is het gewoon niet goed genoeg.

5 augustus 2015 om 08:32

En jaar op jaar denken dat het mindere kwaliteiten wel beter voetbal wordt haha. Overmars zei vorig jaar dat we de beste selectie in tijden hebben. Het is niet op het veld maar ook in de organisatie gestegen dat het helemaal top is. Ik weet niet wie daar aan mee denkt. Maar ik doe daar niet mee.

5 augustus 2015 om 08:48

@jan en Ahj: wat zou Ajax nou willen doen met die 100 miljoen?
Wellicht de Staatsloterij overnemen? Misschien grond onder stadions bij andere clubs willen kopen? Of hebben ze een beter idee en gaan ze een meerderheidsbelang in de Arena kopen? En wat zou dat voor lange termijn gevolgen hebben voor de begroting van Ajax?

vragen vragen vragen...

5 augustus 2015 om 12:08

Dan investeer je in iedergeval in dr club

Maar nog belangrijker op dit moment en daar hoef je geen kenner voor te zijn is zoals al gezegd de balans.
En de 100 miljoen op de bank stasn niet in evenwicht met de selectie op het veld.
Wie ze moeten halen?
Misschien eens brands praten die heeft vast nog wel een lijstje met wat andere namen.

Vind Cillessen een naar en zielig mannetje. Om zo tekeer te gaan op je collega's en om dan nog achteraf zo stom te doen alsof jij er niks aan kunt doen, het is duidelijk dat als hij het nu al redelijk slecht doet dat hij bij United alles om de oren krijgt.

5 augustus 2015 om 08:26

Het was toch een stompzinnige fout? Dat was precies waar iedereen het van tevoren over had. Dan moet je juist boos worden.

5 augustus 2015 om 09:55

Maar niet de fout van Sinkgraven.... De fout begint daarvoor bij Bazoer.... Hoe kun je op zo'n moment de bal zo naar Sinkgraven koppen.... Die kon er werkelijk niks mee!

5 augustus 2015 om 10:28

Als er een fout voor je voeten valt ram je die bal weg. Je gaat niet twee man proberen uit te kappen op de 16.

5 augustus 2015 om 13:02

~klopt. Met name omdat Bazoer met zijn gezicht naar de situatie stond en Sinkgraven met zijn rug!

5 augustus 2015 om 08:29

Juist goed dat Cillessen dit doet, Dat Sinkgraven de volgende keer niet hoeft na te denken wat er in zo'n situatie moet gebeuren.
Heerlijk moment vond ik het.
Deed me denken hoe Stekelenburg altijd te keer ging als er een kinderlijke fout werd gemaakt waar dan niet eens uit werd gescoord.

Dit kan gewoon niet wat Sinkgraven deed, Hij kan wel de schuld bij andere leggen maar hij had het ook zelf kunnen oplossen en uiteindelijk is hij degene die de bal inlevert.

5 augustus 2015 om 08:37

Forzasitterd nee je moet die goed betaalde spelers een aai over hun bol geven als ze een fout maken, kijk dat is het hem juist zijn geen kerels

5 augustus 2015 om 08:39

Dat heet topsport !

Cillessen en Klaassen zijn de enigen die de middelmaat ontstijgen. Bazoer, Riedewald en El Ghazi kunnen dat wellicht op termijn ook ontstijgen...

5 augustus 2015 om 08:59

Nou die Riedewald wordt enorm gehypet maar ik heb alleen een goede wedstrijd van hem gezien en dat was die tegen Roda aantal jaren terug.

Die El Ghazi heeft vorig seizoen een paar leuke acties gehad en daarbij was het dan ook gebleven, Bazoer is in mijn ogen een topper in wording die dan ook het vuile werk van Klaassen opruimt. Heeft Kishna toch het juiste pad gekozen?

5 augustus 2015 om 09:28

Wat een onzin allemaal. Riedewald maar 1 goede wedstrijd? Gisteren niet gekeken zeker? Mensen zijn nu opeens allemaal extreem negatief over Ajax. Maar mensen praten elkaar na en volgen de waan van de dag. Ajax heeft dit weggegeven op basis van individuele fouten op cruciale momenten (Riedewald, Veltman, Sinkgraven/Bazoer, Gudelj). Maar Ajax heeft tegen Rapid gewoon zeer aardig voetbal laten zien, veel vooruit gevoetbald, en veel goals gemaakt (en kansen gecreëerd). Dit Ajax is een veel beter Ajax dan vorig jaar, ook al vlieg je nu knullig uit de CL tegen een matige tegenstander. Al dat gelul over een gebrek aan kwaliteit, dit jaar zit er eindelijk redelijk wat kwaliteit in de selectie.

5 augustus 2015 om 10:07

Hahaha blijf maar lekker hoopvol... Dit Ajax heeft niks in de CL te zoeken. Zie de 2-3, ze konden gewoon door de hele verdediging heen lopen. Wat een grap. Kwaliteit genoeg... Wat is dan die kwaliteit buiten de gevestigde namen?

5 augustus 2015 om 13:22

Bazoer en Riedewald zijn verreweg de grootste talenten bij Ajax. Ik zie in elk geval veel potentie, iets wat ik bij Veltman of Fischer niet heb kunnen ontdekken.

Dan trap je die bal toch zelf weg...
Zo moeilijk lijkt me dat niet.

Sjah Anwar... Volgens mij wordt dat elke keer weer gezegd. Het gaat er niet om wie de bovenliggende partij was. Sterker nog, dat kun je niet aflezen uit het percentage balbezit.

Met al dat balbezit werd geen kans gecreëerd, dus hoezo dan bovenliggend.

Anwar zelf kwam zijn man niet eens voorbij, speelde heel zwak vond ik. Ajax moet eens leren om zelf dodelijker te worden. Dat mist al jaren...

De Boer onderschat wederom wat voor matige selectie hij heeft. Ik twijfel ook aan zijn eigen bekwaamheid; vriendje Veltman gewoon weer opstellen, de zelden tot nooit aanspeelbare Klaassen gewoon op 10 laten staan.

En dan het aankoopbeleid, dit is bijna lachwekkend te noemen. Vooral die Sanogo werkt op je lachspieren. Dijks kopen, terwijl je met Poulsen een betere speler met routine GRATIS had kunnen halen. Ajax, met 100 miljoen op de bank, had ook gemakkelijk PSV af moeten kunnen troeven door Guardado naar Amsterdam. Nee, de heren de Boer en Overmars denken het wel weer te redden met dit veredelde A1 elftal.

Kortom, genoeg signalen voor drastische veranderingen..

5 augustus 2015 om 08:37

Guardado was nooit na Ajax gegaan, hij gaf laatst al aan in Eindhoven te blijven ook al willen ze hem verkopen. Waarom zou hij CL, en titelkandidaat in willen ruilen voor Ajax? Het klimaat wat bij PSV heerst past beter bij Zuid-Amerikanen dan het klimaat bij Ajax.

5 augustus 2015 om 08:41

Je bedoelt waarschijnlijk overschat. Verder ben ik het niet met je eens over Guardado, PSV heeft uitstekend gescout en Ajax was niet op de hoogte van de situatie rondom Andres. Dat de Eindhovenaren hem daarna kopen is alleen maar logisch. PSV handelde snel en adequaat met Poulsen en dit was voor het einde van het seizoen al geregeld. Ze lopen te slapen in Amsterdam en ze borduren veel te veel voort op de Ajax-cultuur.

5 augustus 2015 om 09:07

Dijks was anders gisteren wel 1 van de betere spelers op het veld. Verder ben ik het met je eens en eigenlijk zie ik best wel tegen dit seizoen op.

zegt El Ghazi nou dat ze de baas waren?

Echt?

5 augustus 2015 om 08:36

Nee volgens mij heb je dat niet goed gelezen. Misschien moet je het nog een keer lezen, aangezien je niet zeker bent van je zaak.

5 augustus 2015 om 08:40

nou zo doet die het wel overkomen alsof ajax 20 kansen heeft gehad en pech had met de afronding en Rapid Wien maar 3 kansen heeft gehad en met geluk 3 keer scoorde....maar ach dat soort opmerkingen blijft ajax ten voete uit......

5 augustus 2015 om 08:50

@dl3b:

ik hóópte eigenlijk dat ik het verkeerd gelezen had. Want het is eigenlijk ongelooflijk dat hij dat durft te zeggen.

5 augustus 2015 om 09:13

Het is inderdaad opmerkelijk dat hij dat zegt, maar ook weer niet heel gek. Het is een jonge voetballer die het verschil niet ziet tussen: Beter zijn en de baas zijn op het veld; en de tegenstander die met opzet het initiatief over laat aan de andere ploeg.

Ik kan me dus goed voorstellen dat El Ghazi het gevoel had dat ze de baas waren. Hij mist de ervaring om het verschil te zien.

5 augustus 2015 om 09:19

zou kunnen.

Maar volgens mij is het een beetje de standaard geworden.

Frank de Boer heeft er ook een handje van om dat te roepen als Ajax de bal 420 keer heeft overgespeeld achterin en op het middenveld, vervolgens geen kans heeft gecreeerd en dan verliest of gelijkspeelt.

Maar dat is niet alleen bij Ajax hoor. Dat is iets Nederlands, denk ik.

5 augustus 2015 om 09:32

Wat betreft dat rondspelen van de bal; Daar ben ik het helemaal mee eens. Het enige effect wat dit heeft is dat je veel balbezit hebt, het gevoel krijgt dat je beter bent en uiteindelijk krijg je de deksel op je neus.

5 augustus 2015 om 16:33

Je bent nooit de baas over een ander team als je 0 keer op voorsprong bent gekomen

5 augustus 2015 om 13:51

@michiel2424, dat klopt en hij heeft nog gelijk ook. Als je puur naar de cijfers kijkt zie je dat Ajax veel betere statistieken heeft en feitelijk de baas was over 2 wedstrijden.

Ajax heeft weinig weggegeven, punt is alleen dat alles wat ze weggaven direct resulteerde in een goal. Rapid heeft 4 schoten, waarvan alle 4 op doel. Ajax heeft 10 schoten, waarvan 5 op doel. 100 vs. 50 effectiviteit.

Vorige week idem dito. Rapid 8 schoten, waarvan 5 op doel. Ajax 12 schoten, waarvan 7 op doel en 1 op de paal. 62.5 vs 67 effectiviteit.

Ajax was echt wel beter dan Rapid, alleen veel minder effectief. Het resultaat is totaal omgekeerd en dat is niet de eerste keer in het Nederlandse voetbal.

In Nederland moeten we zakelijker worden. Kansen die je krijgt moeten hangen. Het hoeft niet altijd mooi. Neem de laatste kans vlak voor tijd van Fisher vorige week. Probeert hij de keeper voorbij te spelen... Waarom ramt hij die bal niet in één keer op doel? Waarom pakken spelers soms niet een gele kaart, gewoon... Zakelijk? Gudelj had gisteren die gast gewoon even moeten tackelen of aan zn shirtje moeten vasthouden, Riedewald vorige week ook. Was het moment voorbij. Maar nee, handjes in de lucht en gewoon door laten lopen (stel je voor dat ik geel krijg....)

Niet alleen Ajax heeft daar last van. Het Nederlandse voetbal in het algemeen heeft daar last van.

Ik word een beetje moe van die jongetjes echt waar. Jullie verdienen het gewoon niet om door te gaan!

5 augustus 2015 om 08:50

@campnou: dan heb ik nieuws voor je: ze gaan ook niet door

on: jonge jochies die nog veel moeten leren... Ik hoop dat ze die stappen snel maken dit seizoen, zodat we volgend seizoen overwinteren in de CL.

5 augustus 2015 om 10:17

Grote woorden R van door. Dat gaat in ieder geval niet gebeuren met deze selectie.

Ik word zo moe van dit uitverdedigen telkens. Elke keer maar proberen via een positiespel uit te verdedigen. Dat kan niet! Wat denk je dat gerenomeerde spelers als Terry, Maldini, Gatusso of Stam hadden gedaan in zo'n situatie? Dit soort fouten kenmerkt de doorgeslagen inzichten van het Nederlandse voetbal en in het bijzonder Ajax. We zouden eens meer moeten kijken naar trainers als Mourinho: geen tegengoals krijgen is het allerbelangrijkste in het hedendaagse voetbal! Dat moet vaker het uitgangspunt van Ajax zijn!

5 augustus 2015 om 13:46

@robinha, vorig seizoen de minst gepasseerde verdediging. Waren we niet blij mee, want het spel was saai. Nu valt Ajax meer aan en maken spelers hele domme fouten. Wat wil je nou?

Blablablabla ja wat is t onrechtvaardig he... Hou toch op, als je met zo'n pupillenelftal t veld in gaat en zo slecht verdedigd dan houdt gewoon alles op. Dit verwijt ik Frank de Boer heel erg, hoe kan je zo naïef zijn zeg.. Ajax is van middelmaat naar slecht gezakt en t zogn nieuwe beleid heeft ons alleen maar verder van de internationale top gebracht. Liever afgedroogd worden door real Madrid dan uitgeschakeld worden door rapid wien.. Wat n kansloos gebeuren zeg, echt ongelofelijk! 😁😁😁

5 augustus 2015 om 08:47

@ Ajaxwastop,

helemaal mee eens. De Boer die al begint met een halve opstelling en van tevoren roept het klusje te moeten klaren.

Hopelijk kan Heitinga nog wat toevoegen in de verdediging van Ajax, want het zijn echt stuk voor stuk jochies.
Tuurlijk maken Bazoer en Sinkgraven elkaar het daar erg lastig, maar er staan er een paar meer te slapen. Dijks komt er ook aangesjokt en trekt zijn nek in. Cilissen had die bal daar allang moeten verwachten.

Wat een nietsnut die Sinkgraven. Hoe kan je nou zoiets doen. Je kan toch wel een bal weg werken. Nederlandse clubs leren hier echt nooit wat van. Het gebeurd altijd keer op keer. Iedereen praat met zoveel bravoure over de Nederlandse competitie. Dat we zo geweldig opleiden en dat er leuk gespeeld wordt. Kijk eens na de realiteit. We zijn diep gezakt op de Europese puntenlijst. Ik zie Ajax ook nog falen voor de Europa League. Ik hoop het ook gewoon. Ben nu al helemaal klaar met het seizoen. Dit was van te voren allemaal bekend. Een te jonge onprofessioneel Veltman achterin. Een Fischer die niet eens wedstrijd fit is. En die lamme beslissingen van Frank al 2,5 jaar achter elkaar. Het wordt toch niks dit seizoen. We hebben niet eens smaakmakers in het team. Het zijn allemaal de zelfde worsten. Ze smaken en ruiken het zelfde. Ik heb het wel gezien. Ik hoop dat jullie het ook door hebben. Dit keer is het niet even vertrouwen hebben en achter het team staan. Die loze dingen daar ben ik nu wel klaar mee. Er moet gewoon gevoetbald worden en spelers moeten vervangen worden. Laten we beginnen met Veltman.

5 augustus 2015 om 08:30

Hij heeft wel gelijk? Bazoer moet in eerste instantie de bal weg knallen. Daarnaast moet Riedewald gewoon met de spits mee lopen.

5 augustus 2015 om 08:30

Owja en El ghazi had die voorzet eruit moeten halen, die staat daar ook lucht te dekken

5 augustus 2015 om 10:46

Het probleem van het Nederlandse voetbal in een notendop. Alles moet maar 'voetballend' opgelost worden. De tijd dat we met mooi verzorgd voetbal de baas waren is al lang voorbij. Dit is alleen nog te bereiken als je daar ook de spelers voor kunt halen, dus budget hebt.
De hele mindset in Nederland moet veranderen, punten pakken/winnen moet de doelstelling worden en niet mooi verzorgd voetbal. Dat moet op de 2e plaats komen m.i.

Cruijf weet het mooi te vertellen en in essentie heeft hij ook gelijk, maar dan moet je daar wel de middelen voor hebben. Die zijn er gewoon niet in dit land en die zullen er ook nooit komen. Tijd voor een reality check

5 augustus 2015 om 11:40

Goeie supporter ben jij hoor!
Hopen dat je eigen club faalt in de Europa League! Klasse!
Je eigen spelers met de grond gelijk maken! Klasse!
Al klaar zijn met het seizoen voordat het begonnen is! Klasse!

Succes verder!

Wat een belachelijke woorden. Hij vroeg zich af wat er gebeurde als Riedewald de bal wegtrapte, maar als dat dan niet gebeurt moet jij het zelf doen! En nogal logisch dat Ajax het meeste balbezit had en op de andere helft speelde, want Ajax moest terugkomen. Rapid hoefde het spel helemaal niet te maken.

5 augustus 2015 om 08:49

@ Peter van R,

precies. Hij had zelf die bal weg moeten trappen en dan Bazoer uitleggen dat ze niet spelen om een pot snoep.

het was gewoon slappe hap. De laatste jaren heeft Ajax gewoon alles verpest op het hoogste niveau. terecht dat ze daar niet meer aan mee mogen doen.

Sinkgraven laat zien wat voor een mentaliteit er heerst bij Ajax, schuld afschuiven dan ben ik er lekker vanaf.
El Ghazi zit in dromenland, wij waren de baas. Scorebord laat toch wat anders zien. Aan de bal zijn wil niet zeggen dat je de baas bent. Rapid liet Ajax de bal en loerde op de counter, kon je van te voren al zien aankomen.
Frank de Boer heeft gewoon de verkeerde tactiek gekozen, en niet voor de 1e keer.
Maar waar gewerkt wordt worden ook fouten gemaakt.
PSV krijgt nu extra inkomsten, dankzij Ajax, het is om te huilen.

Het zijn kinderen die veel geld krijgen.
Hoe kan je zeggen dat je de bovenliggende partij was als je zelf alleen maar nutteloze acties probeert te maken ala Ronaldo, omdat je toevallig deze speler heb ontmoet. Dramatisch is ook je verschuilen achter je geloof. De ramadan is in de topsport not done. Hoeft ook niet en dat weet ik uit ervaring zelfs de aanvoerder van het Marokkaans elftal een echt moslim heeft mij dit uitgelegd.
Het sprookje Frank de Boer is over en uit!!

5 augustus 2015 om 08:53

Het is al zo lang bekend. Talent komt pas tot uiting als er balans is binnen het team. Een goede combi van jong talent en ervaren spelers!!

Tegen Heracles oid kan je wel een keer met een uber jong team aantreden, maar niet in een kwalificatie wedstrijd!!

random ajacieden geprietpraat deze zomer:

"daarnaast zie je bij Ajax op dit moment, Bazoer, Tete en Riedewald doorbreken bij PSV bijna niets. En Fischer is terug waarmee we in een klap de beste LA van de eredivisie hebben."

"ik kan me nog herinneren dat ik achteraf na één seizoen PSV erg blij was dat Ajax geen Maher, geen Narsingh en geen Schaars heeft gehaald. En nog steeds. Daarbij heeft Ajax veel meer oplossingen in de jeugd is wel gebleken. Geef mij maar een Milik, of een El Ghazi, of een Sinkgraven."

En ook toen riepen wij, je kan niet met zo'n peuterelftal spelen en verwachten dat je resultaten gaat boeken. Maar nee, dit is weer een geweldige lichting en ze worden grote toppers allemaal. Allemaal zakte ze door het ijs gister, met Fischer en Sinkgraven voorop. Ze mogen dan wel leuk blond haar hebben waar ze bij Ajax zo op geilen, maar ze zijn nog helemaal niet in staat om een elftal op sleeptouw te nemen. Het is een godswonder te noemen dat je vorig jaar nog 2e werd, maar het is eerder door het falen van andere teams (zoals Feyenoord) dat het gebeurde en je de kans krijgt om tegen Rapid Wien af te gaan.

5 augustus 2015 om 08:53

Mij verbaast het vertrouwen voor dit seizoen ook heel erg, dit team gaat het PSV niet moeilijk maken ben ik bang, die worden weer net zo soeverein kampioen als afgelopen seizoen.

5 augustus 2015 om 08:58

Ik durf niet te zeggen dat PSV soeverein kampioen gaat worden. Want dit resultaat van Ajax is ook slecht voor Psv. Het kan in de hoofden gaan spelen dat ze alles op 80% kunnen gaan voetballen en zo goed is het team nou ook weer niet.
Ik ben ook helemaal niet te spreken over de keuzes die Cocu af en toe maakt. Tegen Groningen begon hij weer met Locadia op de vleugel, puur om die jongen speelminuten te geven, terwijl hij niets toevoegt op die positie. En ik erger mij eraan dat als wij comfortabel voorstaan hij niet veel eerder een speler zijn debuut laat maken of wat extra minuten geeft ipv nutteloze 8/9 minuten.

PSV kan zeker kampioen worden, maar Cocu moet dan wel stappen maken.

Dan maar gewoon kwalificeren voor de Europa League en deze maar winnen. Ik heb nog vertrouwen in Ajax. Ze moeten er gewoon voor zorgen dat ze spelers 4/5 jaar kunnen houden zodat er een gewenning ontstaat en er echt iets kan groeien.

Ik verwacht gewoon dat Ajax Kampioen wordt dit seizoen, PSV op 2, Feyenoord 3, Twente 4 en Vitesse 5

5 augustus 2015 om 09:01

"ze moeten er gewoon voor zorgen dat ze spelers 4/5 jaar kunnen houden"

Hoe ga je daar voor zorgen dan?

5 augustus 2015 om 10:41

hogere lonen. Dat is de enige oplossing

5 augustus 2015 om 09:31

Dat je nog zo positief kan zijn na zo'n deceptie.

Waarom denk jij dat ajax boven PSV kan eindigen? PSV niet zien voetballen tegen Groningen?

5 augustus 2015 om 10:04

ja psv - groningen heb ik gezien toch wel geflatteerde uitslag zo super was dat nier

5 augustus 2015 om 10:18

Als je de tegenstander zoveel aan de bal kan laten en de overwinning toch vrij makkelijk binnen kan halen dan geeft dat jou kwaliteit toch wel aan. Moet je nagaan als PSV nog eens goed gaat voetballen ook.

5 augustus 2015 om 10:01

@marrie,ajax ligt er nu europees toch hellemaal uit?

5 augustus 2015 om 10:43

Ze spelen nog een ronde voor de europa league

5 augustus 2015 om 10:05

"ik verwacht gewoon dat Ajax kampioen wordt dit seizoen." ???? Op basis van wat? Op basis van vorig seizoen? Op basis van de aankopen? Op basis van de voorbereiding en deze twee wedstrijden tegen Rapid? Op basis van het feit dat PSV zoveel slechter is geworden?
Sorry hoor, maar deze verwachting raakt kant nog wal... En zeker na een dergelijke deceptie zou een beetje realiteitszin niet verkeerd zijn.
Ja, Ajax zal best een kandidaat zijn, maar om nu te gaan zeggen dat je verwacht dat ze "gewoon" (ook nog gewoon??) kampioen worden, gaat mij wel erg ver....

5 augustus 2015 om 10:44

Ze kunnen alleen maar beter worden, deze groep heeft echt veel potentieel. Het is niet zo dat ze er niks van kunnen

5 augustus 2015 om 12:34

Dat is wel te hopen want meer dan een leuk jeugdelftal heb je nu niet.

5 augustus 2015 om 16:01

Zo slecht speelde ze in de voorbereiding niet hoor, maar wat er nu weer allemaal gebeurde.

Ik zie Cillessen bij elke tegengoal door het lint gaan, beetje de nieuwe Olivier Kahn zoals hij bezig was. Hij had zich gisteren ook op Dijks en Riedewald kunnen richten bij die tegengoal trouwens, of Veltman.

Dat sinkgraven fout zat, weet hij zelf ook wel en dat cillissen zo giftig was en hem de huid vol schold is ook te begrijpen, beter was geweest dat hij hem zelf ook had weggerost, dan te proberen op een mooiere manier weg te krijgen.
Iedereen die maar zit te jammeren over een te jong elftal, ja ze zijn jong en er zaten ervaren spelers op de bank, maar wanneer men anders waren begonnen met een ander team en het ging mis was dat ook weer niet goed. Het is jammer, maar op naar de volgende uitdaging.

5 augustus 2015 om 09:02

Tuurlijk was het dan ook niet goed, het is verdomme Rapid Wien en geen Real Madrid waar je tegen speelt. Maar de kans dat je vooral die 3e goal tegen zou krijgen zou sterk verminderen als Heitinga daar had gestaan. Ik ben nooit een fan van Heitinga geweest hoor, maar hij is nooit zo'n lapzwans geweest als die figuren die nu in de verdediging staan.

5 augustus 2015 om 10:07

Zeker geen real madrid, schijnbaar spelen ze daar beter tegen, ik vond ze niet slecht gisteren, maar het heeft er niet in gezeten, de fout is vorige week al begonnen, daar hadden ze het moeten afmaken. Het is gewoon zo dat ze hier alle fout aan zijn en niet 1 persoon, de kop incueert het ook weer leuk, er wordt 1 zin eruit gehaald en in het groot gezet, of sinkgraven de schuld wou afschuiven. Ik denk van niet, het is bij bazoer begonnen en laten we eerlijk zijn die eerste was niet goed, maar die 2 andere goals vond ik erger, omdat daar meer gezamelijke fouten zijn geweest.
Ondanks dat ze wel wat meer gedomineerd hebben, is de effectie van rapid beter geweest, 3x raak.

Dat verwacht je niet Daley, dat je thuis tegen een zwakke ploeg de bovenliggende partij bent. Er is gewoon geen evenwicht in dat elftal, wat een onthutsend zwak aankoopbeleid.

Misschien niet ideaal wat Bazoer deed... maar het pingelen daarna was nog wat minder slim...

Maakt allemaal niet uit wie de schuldige was, feit is dat de broodnodige punten voor de ranking weer verloren zijn gegaan en dat we rechtstreekse plaatsing voor de CL waarschijnlijk gaan verliezen.

5 augustus 2015 om 09:04

ach maak je niet zo druk over die rechtstreekse plaatsing. Misschien wel beter dat die verloren gaat, dan zijn we van dit soort schande af. De kampioen van elk land doorloopt de 'champions Route' dus je komt niet tegen Arsenal, Napolli of Dortmund te spelen. Mja, als je al van Rapid Wien weet te verliezen weet ik niet of je daar met goede moed naar toe kan kijken.

Mag hopen dat United’s hiërarchie gisteren ook naar Cillessen heeft gekeken, vermoed dat Louis vandaag dan even bij de heren op kantoor kan komen. Krijgt hij vast te horen dat hij verder mag dromen van Cillessen en het nieuws krijgt te horen dat Loris zal worden gekocht wanneer de Gea nog vertrekt..
Wat een drama keeper is het ook, want je kunt het debacle niet alleen aan de “jeugdige veldspelers” toeschrijven..

helaas met dit team word je Geen kampioen in Nederland. laat staan dat je in Europa ook maar iets voorstelt
ze moeten zelfs nog een voorronde voor de Europa league voetballen, gaat met deze kleuterklas echt niet lukken
misschien toch 30 a 40 miljoen investeren om mee te tellen
ik schatte de staf van ajax hoog in maar nu helaas niet meer, vooral na de uitspraak: we willen in europa weer mee gaan tellen ( met wie dan?????)
ik heb dan ook medelijden met de supporters die veel geld neertellen om zo'n wedstrijd te zien
ik ging vroeger heel vaak naar ajax maar kan dit niet aanzien, ben geen mooi weer supporter, maar vind het zonde van mijn geld om gefrustreerd naar huis te gaan met een ontiegelijke kater
ajax doe er wat aan zo meteen zit het stadion maar half vol!!!!!!

Het valt me wel op dat die Cillessen in een paar jaar van een bedeesd ventje is verworden tot een vreselijk arrogant mannetje. Hij heeft zo z'n best gedaan om er bij te mogen horen in Amsterdam dat ie volledig is doorgeslagen. Maar je ziet ook aan alles dat de bravoure niet echt is. Hij speelt de vedette. Beetje ruzie maken met tegenspelers en medespelers om zichzelf als vedette te manifesteren. Weet nog dat Kazim zich in de broek plaste vorig jaar van dat kleine menneke dat stoer liep te doen. Je bent stoer of je doet stoer. Bij Cillessen is het dat laatste.

El Ghazi is ook een waardeloze speler voor Ajax, jij brengt niks, probeert met een maar schaartjes langs zijn man te komen wat niet vaak lukt. Hij heeft een goede voorzet , maar is geen speler die via een individuele actie even een doelpunt maakt.

5 augustus 2015 om 13:04

Het duurt allemaal zo lang bij hem. Gister ook weer en boem hij heeft dubbele mandekking en gaat dan het fout.

Cilissen is mijns inziens een redelijke keeper maar geen top. Op dit soort momenten ben je een topkeeper als je in ieder geval één of twee ballen eruit weet te halen. Cilissen is gewoon nog niet belangrijk genoeg en moet nog doorgroeien om een volgende stap te kunnen maken.
Zo tekeer gaan tegen je medespelers zegt ook iets over te weinig zelfreflectie

5 augustus 2015 om 09:31

@ dollard

Cillessen zijn woede was 100 procent terecht, we lopen altijd de klagen dat er geen spelers zijn die jonkies op hun kloten geven wanneer ze weer eens naïef te werk zijn gegaan. Dan gebeurt en dat is het ook weet niet goed. Het heeft helemaal niets met een gebrek aan zelf reflectie te maken van Cillessen zoals jij het graag wilt doen voorkomen. Overigens kon Cillessen weinig doen tegen de tegengoals, als zo´n beetje elke linie er zo een potje van maakt houdt voor een keeper ook een keertje op, hoe goed je ook bent.

Jij bent waarschijnlijk iemand die voor de wedstrijd het al niet in hem zag zitten, en bij elke tegen goal hem automatisch verantwoordelijk houdt voor de tegengoal. Cillessen heeft zowel Ajax als Oranje al tig keer miraculeus gered. Vroeger of later zou er een wedstrijd komen dat hij geen antwoord zou hebben op het kinderlijke gepruts van de veldspelers, geen enkele keeper kan altijd alle ballen pakken, maar kennelijk denk jij daar anders over.

5 augustus 2015 om 11:45

Ik vond de boosheid tegen Sinkgraven ook een beetje ver gaan..
Daar waar volgens mij 5 spelers op rij een fout maken en anderen dat niet meer kunnen herstellen is het niet fair om er dan 1 uit te pikken en die dan helemaal verrot te schelden.

5 augustus 2015 om 12:29

@ Feelingood

Hij maakte de fatale fout en stond ook nog het meest dichtbij Cillessen. Het is dus logisch dat Cillessen hem aansprak, of moet Cillessen dan het hele veld over om iedereen even toe te spreken ? Voor je het weet heb je een gele kaart te pakken voor tijdrekken, op zo´n moment is er geen persoon die het veld overgaat om iedereen een veeg uit de pan te geven die een fout maakte. Sorry, maar ik blijf het prima vinden, jonge spelers vandaag de dag zijn veel te gemakzuchtig.

Wat een slap excuus zeg, de bal eindigde uiteindelijk bij hem, als hij die bal gewoon weg gerost had in plaats van het mooi te willen doen dan...... Dat gebrabbel dat we de baas waren is ook lachwekkend, buiten het feit dat het balbezit om het balbezit niet veel zegt; waren we helemaal niet de baas. Dat is echt schijn, elke tegenstander hoeft maar een klein beetje aan te zetten en de prinsesjes raken al in de war.

Probleem bij ajax is dat alles voetballend opgelost moet wordem, ook al is het een meter voor de goal. De bal wegmieteren is hun niet geleerd.

Ajax heeft geen dringende behoefte aan nieuwe spelers
Ajax heeft wel dringende behoefte aan een andere coach.

Ron Jans of John van den Brom

5 augustus 2015 om 09:36

@ paulo31

Doe mij maar Ron Jans, die wilde ik eigenlijk toen als opvolger van Jol, maar toen men met de Boer aankwam vond ik dat ook prima. Ook Overmars, Bergkamp moeten hun conclusies trekken, als ze dat niet zelf doen moeten ze zo snel mogelijk ontslagen worden. Daarnaast zou ik ook graag zien dat men Slop eruit geschopt wordt, want die wezel had allang al zijn biezen moeten pakken. Net zoals bij de vorige besturen is hij achter de schermen ook weer bezig geweest met van alles nog wat, maar wat niet tot zijn taken pakket hoorde.

Persoonlijk zou ik dan ook graag Beenhakker zien als de nieuwe directeur voetbalzaken. Die man heeft oog voor talent/kwaliteit en beschikt over een goed netwerk en heeft in het verleden bewezen goede spelers naar Ajax te hebben gehaald. Hem acht ik ook wel in staat om de nu ongeveer vijftien jaar durende onvrede bij de scouting op te lossen, maar ook om de onlangs onder Overmars en de Boer de ontstane onvrede van de Toekomst op te lossen.

Voor een Feyenoord scenario ben ik niet bang omdat Feyenoord toen des tijd geen rooie cent te besteden had. Ajax is wel in staat om iets uit te geven en Beenhakker zal de Amsterdamse scouts niet op pad sturen met een lege portemonnee zoals Overmars doet. Volgens mij passen Jans en Beenhakker ook wel qua karakter bij elkaar waardoor een goede samenwerking/wisselwerking tussen hen, de scouting en de Toekomst mogelijk moet zijn.

Feit blijft dat de Boer gewoon op elke linie eentje moet opstellen met meer ervaring. Daarnaast moet Cillesen er minimaal 1 van de 3 pakken (de 1ste) als keeper van het NL elftal, Cillesen schreeuwt de laatste tijd alleen maar en maakt een soort van boze ruzie makende indruk naar eigen spelers maar ook van de tegenpartij. Dit gedrag past niet bij hem het is geen leiderstype en zijn prestaties leiden er onder.

Sinkgraven mag de bal daar uiteraard nooit verspelen en ook moet hij niet wijzen naar anderen, maar de bal mag uitverdedigend ook niet naar hem toe gekopt worden zonder dat hij gecoacht worden dat er mensen om hem heen staan. Bazoer had die bal zelf moeten ruimen hij had het gezicht vooruit en als er dan toch iets mis gaat wat altijd kan gebeuren in voetbal moet de verdediging altijd op scherp staan en dat was ook niet het geval.

Ik zou graag nog een buitenspeler zien die een voorzet kan geven. Geef Emanuelson een contract voor een seizoen en je hebt meteen extra opties voor de hele linkerflank. Ervaring voor de verdediging is er, maar dient wel opgesteld te worden.

Voor mij was er maar 1 speler goed bij Ajax met dank aan mijn club Willem II: M. Dijks.

Maar ze hebben wel dominant gespeeld, veel meer balbezit gehad, leermomentjes voor dit jeugdige elftal. Wat wil je nog meer.... Gistermiddag gingen ze het klusje nog klaren! Maar het kan anders lopen.... heel jammer voor het NL voetbal. De Boer, net iets te naief als trainer als je een gelijk spelletje moet spelen; een blunder dus.

Excuses maar het mag gezegd worden.. De Boer out. De tamelijk zwakke concurrentie in de Eredivisie, en af en toe een opvlieging in de CL (wat uiteindelijk nooit wat oplevert), verbloemen het feit dat De Boer zijn spelers nooit weet te bereiken. Als je kijkt hoe die jochies op het veld lopen te sjokken, geen enkele vorm van beleving of iets dergelijks. En dat zie je dan 9 van de 10 wedstrijden. Kijk het verschil tussen FdB en een Simeone, Mourinho etc. Dat zijn trainers die alle neuzen een kant op kunnen krijgen.

Het probleem is dat Ajax (in dit geval in de persoon van Sinkgraven) risico neemt op een plek waar je dat niet moet doen, en juist geen risico neemt waar het wel zou moeten, namelijk in het opzetten van een snelle (tegen)aanval, dan zie je elke keer het obligate balletje breed en balletje terug waardoor er nooit enige vorm van tempo in het spel komt. Dat is nu, na vijf seizoenen, toch wel het kenmerk van het Ajax onder Frank de Boer geworden: tempoloos, risico-loos (behalve op de verkeerde momenten), en met uitzondering van die schitterende treffer van Milik was het ook gewoon 90 minuten niks. Het was een wonder dat ze nog twee keer scoorden.
Daarbij komt dat ik bij Gudelj in 3 weken tijd nu al vaker een man uit zijn rug heb zien weglopen dan bij Van Bommel in zijn hele carriere, ik ben benieuwd hoe lang dat nog geaccepteerd wordt.

Ik snap dit gewoon totaal niet. Ik vraag me serieus af wat ze in het water doen van die spelers maar hoe kan je in Godsnaam zeggen dat je de bovenliggende partij was als je nul en dan ook nul kansen creeert.

Cillissen had ook alle recht om door het lint te gaan. Die weet wel waar het om draait en ziet het vlak voor zijn neus gebeuren.

5 augustus 2015 om 11:04

Cillissen had ook alle recht om door het lint te gaan? Cillissen keepte zelf ook een drama pot. wat ik mij kan herinneren is dat Cillissen bij alle goals ook geen moeite meer deed om überhaupt een beweging naar de bal toe te maken. 5 goals tegen in 2 wedstrijden tegen een tegenstander als rapid wien. Dan ligt het echt niet alleen maar aan de veldspelers...

5 augustus 2015 om 11:16

Cillissen valt niets te verwijten. Als je denkt van wel dan heb je gewoon een vooraf ingestelde hekel aan Cillissen en ben je niet serieus te nemen.

5 augustus 2015 om 11:49

Z'n positionering bij de eerste goal gister was anders niet erg sterk.. Tweede ketst af en had hij nooit meer kunnen hebben. Derde ook niet, was hard ingeschoten, en reflexen zijn niet echt zijn kwaliteit.. Een Vermeer in goede doen had er denk ik wel iets uitgehaald met zijn reflexen.. Maarja Vermeer is niet meer.

Je kunt Cilissen dus niet iets verwijten, maar een keeper met meer of andere kwaliteiten had wel een balletje kunnen pakken.

Als ze slim zijn vragen ze poulsen als die terug wilt komen

Gaat hij nou eerst ook nog de schuld bij iemand anders leggen? Wat een minkukel is dit zeg. Zeg gewoon ja ik heb het verpest.

Om te janken, dit is dan de eerste keeper van Nederland. Als we het EK al halen hebben we gewoon een probleem in het doel.

Gadverdamme man, is dit nou een team?! Laten we lekker allemaal naar elkaar gaan wijzen. Wat een misselijkmakende chemie heeft dit Ajax!

Bazoer moet wegwerken, Singraven moet wegroeien, el ghazi laat man uit rug lopen en moet voorzet eruit halen, riedewald moet z'n man dekken en het duel winnen, dijks moet eerder naar binnen knijpen en centrum ondersteunen en cillessen kan ipv achteraf je teamgenoot afvallen en de huid vol schelden, als ie t zo goed weet, op het goeie moment goed coachen wat ze moeten doen...

Toch sneu voor Sinkgraven dat hij de schuld kreeg van het collectief falen bij het eerste doelpunt. Mijn God, wat ging daar veel fout, Bazoer kopt de bal een meter door naar Sinkgraven die met zijn rug naar de tegenstander staat, Sinkgraven verspeelt de bal knullig, El Ghazi loopt niet mee, Dijks coacht niet en laat zijn man lopen, Veltman en Riedewald staan allebei lucht te dekken en Cillessen staat om onverklaarbare reden bij de eerste paal zodat de bal eenvoudig over hem heen gespeeld kan worden. Dat zijn welgeteld zeven spelers die niet vrijuit gaan. Ik kreeg ook een beetje de indruk dat Cillessen overdreven boos werd zodat zijn eigen slechte positionering minder op zou vallen.

"wij waren de bovenliggende partij en hadden ook het meeste balbezit. We speelden op hun helft; wij waren de baas."

Deze teksten moeten een keer de prullenbak in. Denk je dat Rapid één seconde wakker ligt van dit 'feit'? Het draait om rendement in het topvoetbal, niets meer en niets minder. Nederlandse ploegen missen in Europa het 'killer instinct'.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren