Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Guardiola is komende zomer weg bij Bayern, waarom wacht hij anders?'

Laatste update:
/

De twijfels over de toekomst van Josep Guardiola als coach van Bayern München zijn de afgelopen dagen verder toegenomen. De strijd om de Duitse Supercup met VfL Wolfsburg ging verloren na strafschoppen, terwijl de landskampioen de 1-0 van Arjen Robben probleemloos leek te kunnen consolideren. Het probleem, zo weten de media in Duitsland, ligt grotendeels bij de communicatie van de Spaanse coach.

Guardiola is de Duitse taal nog altijd niet voldoende machtig om zich goed uit te kunnen drukken en ook zijn Engels laat te wensen over. Daar komt bij dat steeds meer spelers bij der Rekordmeister Spaanstalig zijn, waardoor dat de voertaal dreigt te worden aan de Säbener Strasse. Symptomatisch is de moeizame verstandhouding met Thomas Müller, die zaterdag tegen Wolfsburg wederom voortijdig naar de kant werd gehaald.

Het 'kind van de club' zou moeilijk door één deur kunnen met zijn oefenmeester, maar ook Philipp Lahm ondervindt problemen. BILD claimt dat de aanvoerder de aanwijzingen van zijn coach langs de lijn niet begrijpt. Dat zou zich doorvertalen naar de rest van het elftal. In La Gazzetta dello Sport gooit de Duitse voetbalicoon Lothar Matthäus nog wat extra olie op het vuur. "Komende zomer is Pep weg. Waarom zou hij wachten met bijtekenen tot de winter, als hij écht wil blijven?", vraagt hij zich af.

"Guardiola is niet de beste coach ter wereld", vervolgt Matthäus. "Dat is namelijk José Mourinho. Die is veel directer naar zijn spelers." De oud-international weet ook al wie Guardiola uiteindelijk moet gaan vervangen. "Mijn favoriet in eigen land is Jürgen Klopp. Mourinho gaat niet weg bij Chelsea, dus dat is geen optie. En anders Carlo Ancelotti."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Communicatie is natuurlijk van groot belang jammer dat hij geen moeite er voor doet om fatsoenlijk duits te kunnen en engels in vught zit een instelling waar ze je het voortreffelijk kunnen leren in een korte periode.

3 augustus 2015 om 15:14

HIj heeft een jaar in new york gewoond en kreeg daar meerdere keren per week prive les Duits.

T was wellicht handiger omdat jaar al in Duitsland te gaan wonen. Als je de taal de hele dag op straat moet spreken leer je het veel sneller.

3 augustus 2015 om 15:23

Spreek jij veel tegen mensen op straat? Nee, je leert de taal vlotjes als je werkt met Duitsers of een opleiding in het Duits volgt ofzo, maar je Duits gaat niet echt vooruit als je naar de bakker achter brood gaat.

En ik denk wel dat bekende mensen als Guardiola liever wat in de luwte blijven.

3 augustus 2015 om 15:43

als je in een land woont, leer je daar mensen kennen. Vrienden maken. Daar ga je mee om. Als je met die mensen praat in het Duits dan schiet het mooi op.

Als jij in de kroeg staat, praat je toch niet alleen met je eigen vrienden of wel?

Ik lag 2 jaar geleden een week op het strand bij valencia. Ik ging steeds bij het zelfde tentje bier halen. Aan het begin van de vakantie kwam ik niet verder dan cerveza en met vingers het aantal erbij.
Aan het einde kon ik tellen tot 50. Vragen hoe het met de verkoopster ging, de tijd vragen, andere dingen bestellen enz enz.
Die vrouw vond het leuk om mij steeds weer wat te leren en ik vond het leuk om het te leren. En op die manier leer je het ook veel sneller.

Dat Guaridola een bekend persoon is betekent niet dat het een kluizenaar is.

Ga in een munchen in een biergarten zitten, aan de gedeelde tafels en je bent de hele dag met allerlei onbekende mensen in gesprek. En of je dan Duits leert.

3 augustus 2015 om 16:23

ik woon momenteel in München. Ik kan je verzekeren (als Duitser) dat je hier in de Biergarten alleen maar Engels, Bayrisch of een andere taal leert, maar geen Duits, tenzij je zit met "preussen" aan tafel. (bedoelt als een grapje).

3 augustus 2015 om 17:41

Mourinho is inderdaad een van de beste maar er is een probleem, Mourinho is niet aanvallend ingesteld dus dat past daar niet. Ik vond heinkens nog steeds de beste daar

Ancelotti zal wel mooi zijn voor bayern!

Ik vind Guardiola ook niet gemaakt voor Bayern Munchen. Niet het bepaalde ploeg dat op balbezit moet gaan spelen. Arsenal, PSG, Barcelona en het Spaanse nationale elftal zijn de enige ploegen waar ik Guardiola echt zie sta coachen.

3 augustus 2015 om 15:19

Psg ?? Is toch niet echt een team voor hem.

Ajax daar in tegen zou wel heel mooi zijn voor de eredivisie en voor ajax

3 augustus 2015 om 15:25

Ik zou het wel leuk vinden al gaat hij aan de slag als assistent van Maaskant. Samen nac er bovenop helpen!

3 augustus 2015 om 15:27

PSG speelt ook altijd op balbezit, vandaar.

Het zou geweldig zijn voor Ajax, maar ik zie hem helaas niet naar Ajax gaan.

3 augustus 2015 om 15:35

Als het goed is dan zal Nac Breda dit seizoen veel balbezit hebben, aankomend seizoen zou Guardiola daar dus goed passen.

Ontopic: Persoonlijk vind ik Bayern Munchenen Guardiola niet bij elkaar passen. Guardiola houd echt van mooi voetbal balletje rond laten gaan e.d. Terwijl ik Bayern meer als Real Madrid zie, sterke verdediging die in staat is snel de aanvallers te bedienen.

3 augustus 2015 om 16:24

Ajax heeft Guardiola vorig seizoen gepolst maar hij achtte zich zelf(nog)niet capabel genoeg om Ajax te coachen. Het gerucht gaat dat Frenk op Guardiola ingepraat heeft dat hij nog niet klaar is voor Ajax.

3 augustus 2015 om 16:35

Volgens mij moet Giardiola eerst een jaar wennen aan het systeem bij het reserves en kan hij daarna via Willemii alsnog ajax kampioen maken.

FC Hollywood, I'm Lovin' It..

Bij Barcelona verlengde hij ook steeds pas op de laatste momenten. In 2011 bijvoorbeeld pas in februari.
Matthaus is ook echt zelden positief, hè? Zeker over Pep komt er nauwelijks iets positiefs uit zijn mond. Naar.

3 augustus 2015 om 18:17

Kun je het hem kwalijk nemen? De ploeg is van top kandidaat voor de CL onder Heynckes ondertussen ingehaald door een Real Madrid en Barcalona. Terwijl financieel gezien Bayern heus niets onderdoet. Daarnaast zijn Duitse toppers als Kroos en Schweinsteiger al vertrokken en vervangen door Spanjaarden. Terwijl Bayern juist de club was van de beste Duitse spelers.

3 augustus 2015 om 20:56

Real Madrid en Barcelona zijn normaliter ook gewoon topkandidaten voor de Champions League winst. Dat Bayern München door die twee ploegen is 'ingehaald' is toch geen schande? Het is immers nog geen enkele club gelukt om de CL twee keer achter elkaar in te halen.
Matthaus doet af en toe net alsof Guardiola niet eens meedoet om het kampioenschap in de Bundesliga of dat ze de groepsfase niet overleven van de Champions League. Twee halve finales en twee kampioenschappen in januari is toch niet slecht?

Wat Kroos betreft; wat kon Guardiola daar aan doen? Hij wilde dat hij bleef, maar het bestuur wilde zijn salariseisen niet inwilligen.
Schweinsteiger vond ik afgelopen seizoen zeker niet op zijn gewoonlijke niveau presteren. Zeker niet als hij samen het middenveld vormde met Xabi Alonso.

3 augustus 2015 om 21:32

Het is geen schande maar ook geen goede prestatie. Tenslotte is de ploeg minder geworden. i.p.v. finales spelen ze nu halve finales CL. Tel daar de Spaanse invasie bij op, wat geen enkele Duitser fijn vindt.

Ik snap hem dan ook best. Verder is het dan ook logisch dat hij bijv. Mourinho noemt. Waar bij de een het elftal minder is geworden, is bij Chelsea het elftal vele malen sterker geworden sinds zijn komst.

Eerst kreeg hij alle lof dat hij o zo zijn best deed, om de taal machtig te worden. Nu bakt hij er dus niet veel van.

Ik dacht dat Guardiola juist geen problemen had met talen? Spreekt Engels anders prima voor de gemiddelde Spanjaard en pikte hij de Duitse taal vrij snel op in het begin bij Bayern omdat hij tijdens z'n sabbatical al cursussen nam.

Ik dacht dat Guardiola vloeiend Duits sprak. Elk interview dat ik van hem gezien heb is volledig in het Duits. Zal ongetwijfeld steenkolen Duits zijn, maar verstaanbaar is het zeker. Had hij ook niet heel veel les tijdens zijn verblijf in New York?

Wordt overigens duidelijk dat Bild weer lekker aan het zagen is bij Bayern. Zal vast wel één of ander bestuurslid baat hebben bij het vertrek van Pep.

3 augustus 2015 om 15:44

Jou tweede alinea slaat de spijker op zijn kop. Dat gaat al decennialang op deze manier. Toch enigszins triest dat deze top club geen zuivere communicatie politiek in huis heeft.

3 augustus 2015 om 20:42

Ja, maar zo gaat het overal en altijd. Ook in Engeland en zelfs in Nederland. Als er iets te zagen valt dan is de media er als de kippen bij. Pep zal wel te lang naar de vrouw van Beckenbauer hebben gekeken, waarop die de krant belt en deze onzin laat publiceren... (gekscherend gedacht).

Het wordt steeds meer een schrijnen probleem dit!

Ik roep al vanaf zijn komst dat ik bang was voor een verstoring van de harmonie in de selectie. En dan de doel ik voornamelijk op de samenstelling van nationaliteiten. Bayern moet een Duitse kern houden en bij voorkeur een Duitse trainer hebben, of op zijn minst een trainer die zich goed verstaanbaar maakt in het Duits. Daarnaast moet de selectie een duidelijk Duitse kern behouden en daarnaast talenten van verschillende nationaliteiten herbergen, waarbij naar mijn inzien geen overschot aan een bepaalde nationaliteit mag ontstaan.

Dit is dan ook wat mij betreft een ramp scenario: Spaanse trainer, die zich niet goed in het Duits verstaanbaar maakt en teveel Spaanse vriendjes erbij haalt.

Het zou de eerste keer zijn dat een buitenlandse trainer door iedere speler bij Bayern als echt goed wordt bevonden.
Iedereen die met Duitsers al is omgegaan,weet dat dit zeer moeilijk is.
Duitsers nemen zeer zelden iets aan van niet duitsers.
Van Gaal weet daar alles van en nu Guardiola,het verwondert mij niets.
Thomas Müller en Lahm staan duidelijk op kop in de pikorde bij Bayern en zij bepalen mee als een trainer moet blijven,ja of neen.

Ik ben helemaal geen grote fan van Guardiola, want ik vind zijn voetbal stijl niet aantrekkelijk.

Inmiddels is er ook geen rugdekking meer van de heer Rummenige. Als ik Guardiola was, zal ik zeggen: "dag, zoek het maar uit!"

Klöpp en De Bruyne volgend jaar bj Bayern? Het zou goed kunnen. Klöpp wou De Bruyne al bij Dortmund na zijn verhuurperiode aan Bremen en wie weet komen ze bij Bayern eindelijk tesamen.

3 augustus 2015 om 16:01

Ja, dat denk ik ook. Bayern zal al in gesprek zijn met Jürgen Klopp. De vraag is dan wel, wat doen ze met Sammer, want deze twee kunnen helemaal niet door een deur.

Haha. Guardiola had bij Barcelona Lionel Messi tot zijn beschikking en die heeft al die prijzen voor hem gewonnen. Vervolgens krijgt Guardiola alle kredits dat hij zo'n geweldige trainer is. Was Luis enriqe dan ook zo'n geweldige trainer voordat hij naar Barca kwam? Nee, Maar bij Barca heeft hij Messi en gelijk wint hij de treble.

3 augustus 2015 om 17:26

Maar martino en tito vilanova wonnen hem niet? Wat zegt dat dan? Een trainer is altijd van invloed net als de spelers van invloed zijn. Het gaat erom dat de juiste trainer op de juiste plek is met de juiste speler. Een goede combi dus.

3 augustus 2015 om 17:49

Als je Barcelona in de jaren voor, na en tijdens Pep hebt gevolgd weet je hartstikke goed wat hij als trainer heeft betekend voor de club.

Dat hij de Duitse taal niet machtig is, is de grootste flauwekul die er geroepen kan worden. Vanaf zijn 1e persconferentie doet hij alles in het Duits. Dat hij niet foutloos spreekt okay, maar voor een Spanjaard spreekt hij uitstekend Duits en een heel stuk beter dan bijvoorbeeld Louis van Gaal.

Wat wel een probleem aan het worden is, is het aantal buitenlanders dat inmiddels bij Bayern speelt. Waar ze altijd bekend stonden om hun grote Duitse kern zijn de laatste jaren spelers als Schweinsteiger, Kroos en Gomez vervangen door buitenlanders (en met name een hoop Spanjaarden). Duitse spelers als Muller en Gotze zijn ontevreden en kunnen minder als cultuurdragers optreden, waardoor het Duitse karakter ook wegvalt.

Dat Lothar een sneer maakt dat Guardiola niet de beste coach is vind ik helemaal makkelijk scoren in de media. Guardiola is niet bijzonder geliefd in Duitsland en daar probeert deze smeerkees (die overigens zelf mislukt is als trainer) punten mee te scoren bij het Duitse publiek. Dat terwijl hij als voetbalanalist echt bijzonder slecht is.

Terug komend op het onderwerp van het stuk; ik denk ook dat Guardiola aan zijn laatste seizoen begonnen is en hierna naar Italie of Engeland zal gaan.

3 augustus 2015 om 18:16

Voor een spanjaard sprak hij op zijn eerste dag uitstekend Duits, vooral omdat hij toen het enkel van lessen had. Waar je nu steeds meer kritiek op hoort is dat zijn Duits nauwelijks is verbeterd in die 2 jaar dat hij nu in Duitsland woont, en die kritiek is overigens best te begrijpen hoor. Na 2 jaar mag het echt wel wat beter, het is iig zeer duidelijk dat hij met de lessen is gestopt.

Wat Mattheus weet over voetbal, staat perfect beschreven in een hoofdstuk van Effenberg z'n boek.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren