Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

AZ zet Basaksehir na rode kaart op ruime achterstand

Laatste update:

AZ heeft prima zaken gedaan in de derde voorronde van de Europa League. De Alkmaarders stapten na de eerste ontmoeting met Istanbul Basaksehir met een 2-0 overwinning van het veld en hopen het karwei over zeven dagen af te maken. De bezoekers uit Turkije speelden 77 minuten met tien man.

/

Doelman Volkan Babacan haalde na een klein kwartier Vincent Janssen onderuit en kreeg een rode kaart van scheidsrechter Kevin Clancy. Heel Basaksehir was van mening dat er weinig aan de hand was, maar Volkan moest desondanks zijn plaats afstaan aan Ufuk Ceylan. Die kon de strafschop van Jop van der Linden niet keren: 1-0. Beide partijen deden voor het openingsdoelpunt weinig voor elkaar onder en Basaksehir had zelfs een paar goede kansen gecreëerd. Edin Visca schoot naast en Mahmut Tekdemir werd op tijd middels een duwtje verhinderd door Celso Ortíz.

De Uilen claimden recht te hebben op een elfmetertrap, maar kregen die niet en een paar minuten later ging de bal aan de andere kant dus wel op de stip. Ondanks de ondertalsituatie bleef Basaksehir gevaarlijk: Sokol Çikalleshi kopte over, een kopbal van Ugur Uçar werd gekeerd door Sergio Rochet en de Senegalees Stéphane Badji trof met een schot de buitenkant van de paal. AZ probeerde vervolgens het initiatief weer over te nemen en dat lukte, maar tot uitgespeelde mogelijkheden kwam men in de eerste helft niet meer in het eigen AFAS Stadion.

/

Basaksehir ging ook in de tweede helft dapper op zoek naar de gelijkmaker, maar AZ bleef de bovenliggende partij en kreeg na tien minuten een eerste kans. Ridgeciano Haps trapte van een meter of twintig voorlangs en even later mikte Celso Ortiz van ver in het zijnet. Na ruim een uur spelen vonden de roodhemden van trainer John van den Brom dan alsnog hun verlossende tweede doelpunt: Markus Henriksen gaf de bal hoog voor en bereikte bij de tweede paal Dabney dos Santos, die het leer klaarlegde voor Janssen. De spits schoot de bal met zijn linker onder doelman Ufuk door en tekende daarmee voor de 2-0.

Abdullah Avci greep in en bracht Emre Belözoglu in het veld, maar ook de ex-speler van onder meer Fenerbahçe kon de stand niet draaglijker maken voor Basaksehir. AZ verslapte niet en dook nog een aantal keer op voor het vijandelijke doel: Aron Jóhannsson kon niet raak koppen na een hoekschop van Van der Linden en Ufuk keerde een afstandsschot van Ortiz. AZ stapte uiteindelijk met een brede glimlach van het veld en lijkt met één been in de laatste voorronde voor het hoofdtoernooi van de Europa League te staan.

Denk jij dat AZ de volgende ronde bereikt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prima overwinning! Doelpunten van de nieuwkomers

30 juli 2015 om 21:39

AZ speelde natuurlijk met een erg jonge ploeg, evenals Ajax gisteren. Kan iemand mij vertellen hoe het de 'jongste jonkies' verging? En dan ben ik met name benieuwd naar Haps en Van Overeem?

30 juli 2015 om 22:26

Haps goede wedstrijd gespeeld, 1 schot van hem naast. Niet echt in de problemen geweest. Van Overeem heb ik zelf niet veel gezien.

31 juli 2015 om 00:55

Haps goed gespeeld? Die speelde het eerste half uur echt dramatisch. Na rust ging het beter omdat ze hem vrij lieten maar die moet echt vervangen worden.

31 juli 2015 om 01:58

Haps begon zenuwachtig leek het, maar hoe verder in de wedstrijd hoe beter die speelde, al hield ik mn hart evengoed soms vast als een speler bij hem in de buurt kwam. Van Overeem vond ik goed spelen. Sterk aan de bal, redelijk technisch, goeie pass, alleen mist nog wel een beetje body. Denk wel dat Van Overeem goed gaat uitgroeien tot een belangrijke kracht. Buiten deze spelers, wat heb ik genoten van onze stille kracht Ortiz! Valt niet vaak op, maar altijd heel degelijk, sterk aan de bal, goeie pass, goed schot, dit word zijn jaar. Net als die van Janssen, jemig wat een sterke spits, en een goed schot. Dan de techniek van Aron en het laatste zetje van Vincent, lijkt me een goeie tandem. Ook deed Henriksen et erg goed. Wie wat minder was was Haye, maar die moet nog groeien in ons spel

30 juli 2015 om 21:39

Beter had je niet durven verwachten.
Die Van den Brom heeft de zaken toch goed voor elkaar.

31 juli 2015 om 00:56

Niet te hard van stapel lopen. Istanbul was het eerste kwartier gewoon beter. Zonder die rode kaart zag ik ons niet (makkelijk) winnen.

30 juli 2015 om 21:42

Efficiente aankopen. Wat had AZ geluk toch. Dat terwijl de tegenpartij met 10 man speelde. Het zou me niets verbazen dat AZ eruit wordt gekogeld

30 juli 2015 om 21:46

Ach de hele tweedw helft was az veel sterker. Alleen het tweede de van de eerste helft was t niet best.

30 juli 2015 om 21:48

Man schei uit. Dit team zou AZ wel even slachten zeiden onze turkse vrienden. Als je dan het rijtje teams even onder elkaar zet waarvan AZ de afgelopen 10 jaar ten koste heeft doorgebekerd. Dat is ronduit indrukwekkend. En dat verdient diep respect.

30 juli 2015 om 21:56

Vind je het gek? Het is begin van het seizoen. En ze speelden bijna 90 min onterecht met 10 man. Is normaal dat az in de 2e helft meer kansen krijgt. Basaksehir was helemaal op.

30 juli 2015 om 22:18

Die rode kaart kwam doordat er een bijna zekere goal door de neus werd geboord, dus AZ was niet kansloos, anders zou dit niet gebeurd zijn.

31 juli 2015 om 00:58

@mentalist: zonder die rode kaart had ik het ook nog moeten zien. Istanbul was in de openingsfase namelijk gewoon beter.

31 juli 2015 om 01:27

Vond ik wel meevallen AZalkmaar2. Iets minder zenuwachtig allicht, maar uitgesproken beter- voor hoeverre je dat kunt laten zien in 12 minuten- viel wel mee.

30 juli 2015 om 21:29

Na de rode kaart floot de scheids alles tegen AZ. Rode kaart was verder zwaar gestraft.

Mooie uitgangspositie inderdaad. Hopelijk kan Vitesse nog stunten en wordt het een mooie avond voor het Nederlandse voetbal

30 juli 2015 om 21:33

Wat heeft hij tegen az gefloten dan
Istanbul moest 1 pingel krijgen en krijgt onterecht een pingel en rood tegen.

Dankzij de scheids wint az anders hadden ze nooit gewonnen zagen we al aan het spelbeeld eerste 15 min

30 juli 2015 om 21:34

0-0 zou al een stunt zijn of 1-1, zie ik ze nog wel een kans maken.

30 juli 2015 om 21:37

Neem het liever die keeper kwalijk. Wat n idioot om zo uit te komen. T was ook nog eens nergens voor nodig. Dat de scheids het vervolgens net niet goed ziet kan gebeuren, ook slim van die spits. Maar als je iemand de schuld wilt geven moet je bij de keeper zijn

30 juli 2015 om 21:43

AZ had 0-3 en 0-4 moeten maken.

Dus wees blij dat AZ het nog niet afgemaakt heeft.

Overigens heb ik mij mateloos geërgerd aan de trainer en de bank van Istanbul BB iedere beslissing voor of tegen allemaal het veld inrennen...... Bizarre "beleving"....... Nederlandse clubs zijn wat dat betreft erg timide als het aankomt op klagen en intimideren

30 juli 2015 om 22:31

Wat kortzichtig op alles op de keeper af te schuiven. De keeper handelde mischien niet slim, maar de scheidsrechter is de persoon die de fout maakt niet de keeper.

31 juli 2015 om 08:53

als de keeper normaal doet, dan kan de scheids zich ook niet vergissen.

En de scheidsrechter en de assistent dachten alle 2 dat het een strafschop en rood was. Dat zegt toch genoeg.
Ook hier op voetbalzone dacht iedereen in eerste instantie aan een overtreding.
Pas bij het zien van de herhaling werd de mening bij gesteld.

31 juli 2015 om 10:47

Ik hoop toch niet dat jij de situatie in de 11e minuut bedoelt, als dat wel zo is word het tijd voor een bezoekje aan de opticien.

Goed voor het Nederlands voetbal. Ik ben blij dat AZ goed bezig is, geeft vertrouwen voor het nieuwe seizoen.

Klasse AZ, zij doen wel wat er verwacht word

30 juli 2015 om 21:28

Tot die rode kaart hadden ze het anders knap lastig.

30 juli 2015 om 21:33

Winnen is wat er verwacht word, en dat hebben we gedaan.

30 juli 2015 om 21:42

Wat Azrsenal zegt + naar een rode kaart de wedstrijd keurig uitspelen.

30 juli 2015 om 21:46

Je hebt soms ook beetje geluk nodig in her voetbal, het is nog altijd beter dan Ajax gisteren

31 juli 2015 om 00:06

Az heeft het gewoon goed gedaan. In de 2e helft nog even een masterclass 'voetballen tegen 10 man' gegeven. Genoten van het snelle en vlotte spel, in de tweede helft. Die 2e goal was dik en dik verdiend.

31 juli 2015 om 07:43

AZ doet altijd wat er verwacht wordt. Strijd leveren, punten pakken in Europa en als we hier goed doorheen komen en ons plaatsen voor de groepsfase, heel belangrijk zijn voor de punten van NL in europa.. precies wat AZ al jaren en wat de andere clubs wel eens nalaten.

Fijne overwinning voor AZ op toch wel een gevreesde ploeg. Met die Turkse ploegen weet je het namelijk nooit..
Het eerste half uur was het af en toe nog krakkemikkig en onwennig, niet gek met deze nieuwe en jonge ploeg. Na de terechte rode kaart (ongelofelijk domme actie van de 1ste keeper van Turkije, je zou je bijna afvragen waarom) en het doelpunt werd het allemaal toch een stuk soepeler. Volwassen gespeeld en niet zonder kop gaan spelen met een man meer. Lekker ook dat de twee hoofd aankopen trefzeker zijn. Vooral voor Janssen, toch lekker als je als spits je eerste goal in je eerste wedstrijd maakt

Ik ben zeer tevreden en heel erg enthousiast geworden na deze wedstrijd. Natuurlijk zal het niet elke wedstrijd zo meezitten, maar het voetbal zit er in ieder geval in. Nu op naar de return in Istanbul. Ben benieuwd of het een heksenketel wordt, want heb andere verhalen gehoord over Basaksehir.

30 juli 2015 om 21:35

Terechte rode kaart? Dan moet je toch wel een brilletje kopen hoor. Het was duidelijk een schwalbe dat zie je ook gewoon door van voren te kijken. Hij wist dat de keeper zou sliden dus heeft ie ervan gebruik gemaakt en een schwalbe gemaakt. Ik vond het wel jammer dat Avci Mossoro eruit haalde voor Ufuk Ceylan, ik vond Mossoro goed spelen, goeie dribbels, paasjes. Maarja thuis dan maar met 2-0 winnen en in de 120ste minuut 3-0 maken dat zou wel heerlijk zijn.

30 juli 2015 om 22:09

Oke, als jij dat vindt. Kijk ik door mijn bril jij door jouwe, goed? Belachelijke domme en onnodige manier om in te komen van de keeper. Hij was te laat, dus een rode kaart.

30 juli 2015 om 22:11

Je moet toch ook toegeven dat die keeper gewoon als een idioot uit kwam? Als hij gewoon een normale sliding had gemaakt, had er niets aan de hand geweest.

30 juli 2015 om 22:17

Het is geen rood omdat er geen 100% scoringskans was. Kijk eens welke richting die bal ging.

30 juli 2015 om 22:42

Hij kreeg mede rood door het debiele uitkomen van hem.

30 juli 2015 om 22:46

Ben het met je eens dat het geen 100% scoringskans was, maar wel een veelbelovende aanval, de plek van de overtreding en de manier van inkomen is denk ik een optelsom geweest.

30 juli 2015 om 23:38

Die keeper geeft alle reden om een penalty te geven. Rood is misschien wel zwaar gestraft, maar Janssen benut dit buitenkansje optimaal! Hulde, zou je ook zeggen als jouw cluppie op deze manier een penalty krijgt.

31 juli 2015 om 00:37

Inderdaad. Top spitsen doen het op deze manier. Pure klasse. Op deze manier heeft hij wel de wedstrijd gemaakt. Prima.

Nou ja, 'ruime afstand'...
77 minuten lang tegen 10 man, dan is 2-0 niet bijzonder ruim. Wel zeer sterke uitgangspositie (1 uitdoelpunt is praktisch genoeg). Ben dan ook zeer blij met de 1e Nederlandse overwinning in Europa van het seizoen.

30 juli 2015 om 21:28

Je hebt gister gezien dat het ook anders kan tegen 10 man? Dit resultaat is zeker niet slecht

31 juli 2015 om 07:45

3-0 was wel een lekkerdere uitslag geweest dan was je safe. Nu kan t nog lastig worden als de turken een snelle goal maken volgende week. Toch heb ik er wel vertrouwen in na deze wedstrijd.

Prima overwinning! Rode kaart en penalty discutabel, maar het heeft het ons in ieder geval goed op weg geholpen. Eerste halfuur zo goed als overgelopen, vanaf de 30e minuut beter en de 2e helft zelfs gedomineerd! Fris en fel voetbal gezien! Volgende week wel weer tegen 11 man, dus nog niets is geklaard! Ik heb er al weer zin in volgene week!

Niet heel best gespeeld, maar ben tevreden. De pingel had niet gegeven moeten worden, maar mij hoor je niet klagen. Die keeper kwam echt als een debiel uit.

Verder heb ik vond ik Haps erg slecht. Jop was redelijk, net als Janssen. Mattias Johanson vond ik wel goed spelen, net als Gouweleeuw.
Al met al een goede uitslag, maar we moeten het nog afmaken in Turkije.

Jammer van die rode kaart. Anders had Basaksehir wel gewonnen (vermoed ik)

30 juli 2015 om 21:30

Wat stelde Emre teleur zeg, had daar veel meer van verwacht, maar kwam bedrogen uit

Mooie overwinning van AZ. AZ heeft in tegenstelling tot Ajax wel goed gebruikt gemaakt van de rode kaart van de tegenstander. Nu hoop ik dat Vitesse gelijkspeelt tegen Southampton zodat het voor het Nederlands voetbal een goede week wordt.

30 juli 2015 om 21:37

Maar dat word wel een lastige opgave, maar je weet het nooit in het voetbal, misschien wint Vitesse wel.

30 juli 2015 om 22:15

Vitesse al 2-0 achter met rust

31 juli 2015 om 07:48

Vitesse gewoon zeer ongelukkig met de loting, dat is het lot van een koopclub die ineens meedoen aan europees voetbal. Clubs met meer historie zijn toch in t voordeel Europees, AZ heeft door de prestaties uit het verleden een behoorlijke status opgebouwd. Dat wij dan uitgerekend ook koopclubs loten (Anzhi 3 jaar geleden, en nu deze club uit Istanbul) is puur pech hebben.

31 juli 2015 om 09:56

@komopaz

Vitesse heeft anders ook al de nodige historie al is dat inmiddels een poosje geleden.
14 jaar geleden door ten koste van Werder Bremen zal ik nooit vergeten. Halverwege jaren '90 hebben we de kwartfinale gehaald.

Goed voor de punten voor de coëfficientenlijst. Winst op een directe concurrent. AZ mocht absoluut niet klagen bij de rode kaart + penalty. Babacan kwam dan wel met een moordtempo in op Janssen, maar raakte hem uiteindelijk niet. Pas na de 30e minuut wist AZ wat grip te krijgen op de wedstrijd. Ze hadden eigenlijk een derde moeten maken, ben er momenteel nog niet gerust op dat AZ door gaat met nog een moeilijke uitwedstrijd voor de boeg. Best een goede ploeg dat Basaksehir.

30 juli 2015 om 21:30

1 goal maken en het is klaar.

Mooie overwinning! AZ speelde best aardig, maar 2-0 is ook weer niet zo ruim natuurlijk. In Istanbul wordt het nog lastig.. Met 11 man vond ik hun gevaarlijker.

Het is al discutabel dat Volkan Janssen raakt, maar zelfs als die hem raakt, is dit toch nooit een rode kaart? De scheidsrechter heeft een te grote rol gespeeld, Basaksehir was veel beter tot de rode kaart en zelfs met een man minder waren ze een korte periode beter. Jammer, maar niet getreurd. Dit AZ stelt niet veel voor, thuis kan Basaksehir heel makkelijk dezelfde score neerzetten.

30 juli 2015 om 21:36

Als ik je zo hoor praten, waarom wonnen ze dan vandaag niet eventjes van AZ? Als het zo makkelijk is? Doe niet zo stoer. Verdiend gewonnen van AZ, en niet anders. Het was inderdaad geen penalty, maar je kan niet ontkennen dat die keeper als een malloot in kwam toch?

30 juli 2015 om 21:37

Verdiend kan ik t niet noemen hele wedstrijd vern......met 10 man spelen tjah dan is t wel makkelijk moet over naar n schijt verdedigend systeem

30 juli 2015 om 21:38

Hij kwam wel uit als een malloot maar als je de speler niet raakt dan is er toch niks aan de hand?

30 juli 2015 om 21:43

Volgens mij raakte hij hem wel en als je zijn reactie zag richting Janssen dan wist hij dat donders goed. Je moet een scheidsrechter sowieso geen aanleiding geven.

30 juli 2015 om 21:45

Dus omdat die als een malloot inkomt, moet hij een rode kaart krijgen? Basaksehir was veel beter tot de rode kaart, je mag de scheidsrechter op je knieen bedanken voor die beslissing. En doe niet zo stoer? Hoe oud ben je, 15?

30 juli 2015 om 21:54

Gaat om de intentie, toch niet of je hem raakt.
Dan kan je ook wel met twee benen van de grond gestrekt op iemand af springen. Als de ander dan opspringt zodat hij niet geraakt wordt, dan zou dat dus niet erg zijn????
Een keeper die in zijn strafschopgebied met zijn benen eerst naar voren uit komt, is in mijn ogen niet al te slim bezig.
Nu maakt de aanvaller van AZ hier "misbruik" van door te gaan liggen, maar ik heb ook menig Turkse speler om niets overdreven over de grond zien rollen.
Maar ik moet wel eerlijk zeggen, dat ik het AZ tegen 11 man in Istanbul nog maar moet zien halen. Vond Istanbul BB toch een hele aardige ploeg hebben.

30 juli 2015 om 21:56

Nee ik ben 17 so what? Leeftijd maakt toch helemaal geen donder uit? Je zag duidelijk aan de reactie van de keeper richting Janssen dat er iets mis was.

Als je 2x meer hebt gescoord dan de tegenstander heb je toch verdiend gewonnen?

30 juli 2015 om 22:04

Leeftijd maakt wel iets uit, een volwassen iemand roept geen dingen als 'doe niet zo stoer'. Twee doelpunten tegen 10 man, puike prestatie inderdaad.

30 juli 2015 om 22:07

Hij raakt hem niet. Als je een gele kaart geeft, daar heb ik niks op tegen, maar een rode kaart terwijl hij hem niet raakt en er geen sprake is van een doorgebroken speler kan niemand goedpraten.

30 juli 2015 om 22:24

Ach ach, door dat ene zinnetje ben ik opeens niet volwassen. Wat een onzin, hoe oud ben jij dan? Ik zal je zeggen het boeit me niks. Er zitten hier mensen op Voetbalzone die ouder zijn maar ook hersenloos reageren.

Onbesuisd inkomen is toch rood, of is dat niet zo? Dat dacht ik ten minste altijd.

30 juli 2015 om 22:29

Clutch we hebben het door dat je het pittig jammer vind maar het is gebeurd in voetbal kun je niet trg gaan. Ze kunnen hooguit de schorsing schrappen.

30 juli 2015 om 22:33

Oud genoeg om niet zulke kinderachtige dingen te roepen. Onbesuisd inkomen is dus altijd rood, zelfs als er geen contact is? En wat versta je precies onder onbesuisd inkomen?

30 juli 2015 om 22:35

Dat het is gebeurd en achter ons ligt, betekent toch niet dat we er niet over kunnen discussieren? Daarvoor bestaat dit platform toch?

30 juli 2015 om 21:37

Als hij hem raakt is het donker rood en als hij hem niet raakt is het superdom om zo als een idioot in te komen.

Volgende week kan AZ heerlijk achterover leunen en loeren op 1 fijne counter. AZ scoort namelijk altijd Europees dus ik ga er lekker voor zitten. 5 wedstrijden tegen Turkse clubs, 0 keer verloren

30 juli 2015 om 22:16

Heeft de scheidsrechter een te grote rol gespeeld, of heeft Volkan met zijn domme actie een te grote rol gespeeld? Hij heeft op het verkeerde paard gewed en verloren, zeker het moment in de wedstrijd was het zeer onnodig.

30 juli 2015 om 22:21

Welke domme actie? Hij raakt de speler helemaal niet.

30 juli 2015 om 23:24

Jij weet niet welke domme actie? Kom op zeg, een keeper mag nooit, maar dan echt nooit met zijn benen vooruit in zijn eigen 16. Dat leer je als keeper al in de D'tjes. Dan krijg je dit niet en kan een speler er ook geen gebruik van maken. Janssen maakt gebruik van de domme actie van Babacan, hij raakte hem misschien heel lichtjes. Rood was dan ook overdreven.

31 juli 2015 om 07:52

Welke domme actie? Hahah, ga de beelden nog maar een terugkijken dan. Welke domme actie zegt ie....

Mooi voor het NLse voetbal, nu afmaken in Istanbul.

31 juli 2015 om 07:53

Zou lekker zijn. Gewoon zorgen dat we een goal maken, ik zeg Vincent Janssen, de nieuwe held van Alkmaar.

AZ geeft weer eens het goede voorbeeld aan Nederlandse clubs.

En dat tegen een veel rijkere club dan Az.... En ook veel rijker dan Rapid Wien.,,.

30 juli 2015 om 21:37

Geld staat niet gelijk aan kwaliteit. Slechte graadmeter voor het niveau van een club daarom.

31 juli 2015 om 11:19

Ben het vaak met je eens El Jardinero, maar in dit voorbeeld snapte ik heel goed dat jan 1980 een vergelijking maakte op basis van het budget. Budget van een club zegt weliswaar niet alles, maar geeft vaak wel degelijk een goede indicatie van de kracht van een team. Bijna in elke competitiie in Europa zie je dat de clubs met de laagste begroting meestal ergens onderaan staan en dat de rijkste clubs strijden om het kampioenschap.
En we zien zelf met onze club AZ toch ook dat rijkere clubs altijd onze beste spelers weghalen? Dus logisch dat jan1980 trots is dat we winnen van een club met veel meer geld en dus veel meer mogelijkheden.

30 juli 2015 om 22:01

Als je dan een sneer naar Ajax uit wil delen, doe het dan goed. Nu zet je jezelf alleen maar voor lul. Rapid Wien staat op de 117e plaats van de Uefa coëffcientenlijst, Basaksehir op 216. Volgens mij hoeven we niet veel meer te zeggen he. Rapid Wien stelde niet veel voor, maar de Turkse tegenstander van AZ vanavond kon er echt helemaal niets van.

30 juli 2015 om 23:07

Niemand heeft het over coefficientenlijst...............ik heb het over miljoenen aan budget!

Dus je zet jezelf alleen maar voor lul.

De Uefa coefficientenlijst is op basis van 5 jaar prestaties...........dus clubs zoals Istanbul BB die 2 jaar terug promoveerde naar de hoogste divisie.....en vorig jaar 4de werden..... kunnen natuurlijk niet hoog op die coefficienten lijst staan............dus nogmaals, je zet jezelf voor schut.

Anzhi toentertijd onder Hiddink stond ook super laag.........maar had wel Samba, Eto'o, Smolov, Lacana Traore en nog een paar spelers die veel te goed waren voor de EL.

31 juli 2015 om 00:32

Kerel, je hebt duidelijk teveel biertjes gedronken na de overwinning. De coefficientenlijst zegt niet alles, maar is in ieder geval nog de meestzeggende graadmeter. Meer toelichting dan de reactie van el jardinero hoeft er niet te worden gegeven over het budget. Austria Wien ook nog even aanpassen naar Rapid Wien, heel treurig.

We kunnen het hebben over het budget of over de uefa lijst. Maar uiteindelijk gaat het erom wat erop het veld staat. Dan was Rapid Wien een matige ploeg, maar Basaksehir waren echt de lammen en de blinden van Turkije bij elkaar in een team.

31 juli 2015 om 11:25

jan 1980 heeft toch gewoon gelijk? Een club die 3 jaar geleden bijv. is overgenomen door een miljardair zal in het verleden nog weinig Europese successen hebben gehad, dus laag staan op de UEFA-lijst.
Maar zo'n club heeft inmiddels wel al 3 jaar een enorme begroting waarmee het links en rechts goede spelers koopt. Dan staat er dus een sterk elftal op het veld terwijl zo'n ploeg laag in de UEFA-lijst staat.
In elke competitie kun je toch zien dat de hoogte van het budget van een ploeg vaak bepaalt waar zo'n club ongeveer staat op de ranglijst. Helaas is geld nogal bepalend in het voetbal. Er zijn wat uitzonderingen, maar in het algemeen bepaalt geld alles.

Met dank aan Volkan een degelijke overwinning. Ik had graag een derde doelpunt gezien maar het devies was duidelijk geen doelpunt tegen. AZ doet weer wat het eigenlijk al 11 jaar lang doet voor Nederland: punten pakken. En dat zonder 6 basisspelers van afgelopen jaar tegen een club met een dubbele begroting. Knap.

30 juli 2015 om 21:36

Niks knaps aan tegen 10 man 👍

30 juli 2015 om 21:39

Jawel hoor, Ajax verloor gisteren ook met 1-0 tegen 10 man.

30 juli 2015 om 21:56

Ajax speelde 2-2 vriend.

30 juli 2015 om 21:57

Dan nog is het knap van AZ, want tegen 10 man spelen zegt niet altijd wat, zie Ajax gisteren.

30 juli 2015 om 22:14

Ja klopt, maar het verloor 1-0 tegen 10 man, even nadenken voordat je reageerd

30 juli 2015 om 22:24

hij heeft het er toch over dat Ajax 1-0 verloor tegen 10 man. niet over de hele wedstrijd...

30 juli 2015 om 23:42

He "vriend".. als je dan toch interessant wil doen, leer dan eerst even begrijpend lezen. Het is inderdaad niet altijd een voordeel om tegen 10 man te spelen is gebleken in het verleden. AZ speelt dit gewoon heel professioneel uit, een derde goal was inderdaad lekker geweest maar 2-0 is een prima uitslag om mee naar Istanbul te gaan.

Een klein verlies of gelijkspel is nu voldoende. 1 goaltje maken en de tegenstander moet er 4 maken. Kom maar op!

Scheidsrechter 2-0 Basaksehir verder hoef ik niks over deze wedstrijd te vertellen.

30 juli 2015 om 21:40

Uit weer zo'n scheids en dan zijn we met 0-2 weer tevreden

30 juli 2015 om 21:40

Doe dat inderdaad maar niet meer, je hebt jezelf in het wedstrijdverslag al voldoende belachelijk gemaakt. Acceptatie blijft toch moeilijk.

30 juli 2015 om 21:45

Waarom ben je eigenlijk niet boos op die domme keeper? Heb je gezien hoe belachelijk Babacan inkwam bij die overtreding? Ik zou als supporter van mijn club juist mijn woede richten op een eigen speler die het zo voor zijn team verpest, terwijl je tot dat moment aan toe de overhand had. Hij leidt met zijn domme actie gewoon het verlies van zijn eigen ploeg in.

30 juli 2015 om 21:58

Wat hij deed was geen overtreding hij heeft die speler niet geraakt. Die speler moest geel krijgen voor schwalbe en er was geen sprake van penalty of overtreding kijk maar nog eens naar dat moment.

30 juli 2015 om 22:15

Overduidelijk dat je het spelletje niet snapt. Geeft niet, maar ga jezelf nou niet voor schut zetten hier.

30 juli 2015 om 22:15

Volgens mij snao jij het spelletje niet, sws penalty, en geel had misschien meer van plek geweest

30 juli 2015 om 22:21

En dat zegt een AZ supporter. Als je neutraal zou kijken zag je zelf ook dat er niks aan de hand was

30 juli 2015 om 22:40

Ik keek neutraal en het was zeker een schwalbe, maar wat babacan doet is amateuristisch. Wat een onnodige actie waarmee je flink risico neemt. Dat Istanbul daarna zo inkakt, dat zegt veel over de ploeg, AZ doet zeker niet onder voor deze ploeg. Jammer is het wel voor het Turkse voetbal nadat ook Trabzonspor onderuit gaat bij Rabotnicki en Fenerbahçe ook niet wint. Wanneer moet Besiktas ?

30 juli 2015 om 22:45

Het gaat erom hoe debiel die keeper van jullie uitkomt. Jansen was niet direct in een scorings positie, als je als keeper dan zo mogoliede uitkomt, dan vraag je erom.

30 juli 2015 om 22:56

Besiktas doet pas mee vanaf de groepsfase. Niks is nog verloren overigens. Fener heeft uit zeker een kans, Trabzon zal thuis wel winnen voor eigen publiek en Istanbul kan thuis ook net zo goed met 2-0 winnen.

30 juli 2015 om 23:05

Tuurlijk hebben ze een kans, maar het is wel pittig, Fenerbahçe zal echt boven zichzelf moeten uitstijgen, evenals Istanbul bb en Trabzonspor. Ben benieuwd, overigens vond ik de scheids bijzonder inconsequent, hoop voor beide ploegen dat er volgende week een betere staat. Dank voor de info over Besiktas trouwens.

30 juli 2015 om 23:09

Ekmel

De manier hoe Babacan inkwam......dat is gewoon gevaarlijk spel of je hem nou wel of niet raakt. En hij raakte Janssen wel degelijk.

Vergelijkbaar hieraan is het principe van ''gevaarlijk spel';.....iemand die met gestrekt been in komt krijgt ook rood.....maakt niet uit of het raak is of niet......

BaÅŸakÅŸehir duidelijk aangedaan door de rode kaart, Mossoro eruit was slechte keuze was de gevaarlijke man eerste tien minuten. Natuurlijk weer makkelijk gegeven penalty altijd tegen Turkse clubs nooit s een penalty mee, de hele wedstrijd vern... en dan die mentaliteit van de bsb spelers totaal geen wil om te winnen of strijden gewoon ten onder gaan als n stelletje debielen. Die wisselspelers xaten gewoon te lachen aan t eind als r iets is waar ik niet tegen kan is dat t wel, ik had n paar az spelers echt goed aangepakt nepperds

30 juli 2015 om 21:55

Tissue erbij ?

30 juli 2015 om 23:43

Haha, heerlijk!

30 juli 2015 om 23:10

Je hebt bijna volledig gelijk op het aanpakken van de AZ spelers na, ik vond Istanbul voor en na de rode kaart een wereld van verschil, dat is te groot om te zeggen dat het door die kaart komt. mossoro eruit was ook niet tactisch, volgens mij was hij degene die een duw van Ortiz kreeg en ik vond hem zeker niet slecht beginnen aan de wedstrijd. De slechtste man op het veld was Emre, die was nergens te bekennen zeg. Hopelijk is hij volgende week hersteld want dit sloeg nergens op.

Een prima prestatie van Az..
En dit met een geheel gerenoveerd team.
Prima uitgangspositie..

Az houdt van Turkse tegenstanders. Fenerbahce, Kayserispor en Basaksehir is ook bijna de sjaak.

30 juli 2015 om 23:44

Later dit seizoen ook maar Galatasaray dan, die hebben we nog nooit gehad geloof ik.

Ondanks de rode kaart toch weer een hele knappe prestatie van AZ in Europees verband. Het halve basisteam van vorig seizoen is vertrokken en toch weten ze weer een goed voetballend elftal te smeden. Daar kan ik alleen maar respect voor hebben.

Die keeper is gewoon dom. Je komt als keeper toch nooit met je benen vooruit in als je in je 16 bent, sjonge jonge. Janssen maakt daar prachtig gebruik van. Rood wel te zwaar bestraft.

Dat was niet al te slim inkomen van Babacan en optimaal geprofiteerd door Janssen, Van der Linden en daarmee ook Az.
Score had wat hoger gemogen, maar tegen 10 man zeer goed gedaan door AZ. We hebben gisteren kunnen zien hoe het niet moet en vandaag hoe het wel moet.

30 juli 2015 om 22:14

God wat heb ik een trek in jou nu ik je zie..

Inderdaad, optimaal geprofiteerd van een dramatisch ingeschatte actie. Nu hopen dat AZ in Istanbul niet hetzelfde overkomt. Met een jonge onervaren ploeg een uitwedstrijd in Turkije tegen spelers die ieder duel gebruiken om een vrije trap en een gele kaart uit te lokken,ben benieuwd...

Matige eerste helft maar een heerlijke tweede helft! Het feit dat we wel met een man meer waren doet niets onder aan het mooie spel dat ze hebben laten zien!

Wat betreft de rode kaart.. is erg discutabel maar het is ook wel eens lekker dat het voor nederland goed uitkomt. Meestal worden wij zo "gepakt"

30 juli 2015 om 21:48

Turkse clubs worden altijd zo gepakt. En goed gepakt ook. Af en toe zelfs echt keihard gepakt.

30 juli 2015 om 21:50

Niet zo zeer tegen turkse clubs hoor maar de laatste jaren hebben nederlandse clubs vaak net het geluk tegen

30 juli 2015 om 21:51

Ja maar dat hebben wij ook. Elk seizoen wordt er wel een Turkse club benadeeld. Het is bijna geen toeval meer.

Basaksehir mag zijn handen dicht knijpen dat het slechts 2-0 is geworden. 3 of 4-0 had er zeker in gezeten vanavond. Desalniettemin AZ heeft prima gespeeld, vooral de 2e helft. Met vertrouwen naar Istanbul, Turken daar een kwartiertje uit laten razen en dan genadeloos toeslaan.

30 juli 2015 om 21:50

Je kan ook zeggen: Az mag zijn handen dichtknijpen omdat de arbiter de Basaksehir doelman veel te zwaar heeft bestraft. Ik betwijfel toch echt of Az tegen 11 man ook zou winnen.

AZ stapte uiteindelijk met een brede glimlach van het veld en, lijkt met één been in de laatste voorronde voor het hoofdtoernooi van de Europa League te staan.
Als ik de reactie lees heb A-Z goede zaken gedaan speelde aardig .

Az heeft goed gespeeld. Maar ik betwijfel of ze de volgende ronde gaan halen. Nu hadden ze het voordeel dat ze met 11 tegen 10 speelden. Zij waren ook gevaarlijk met 11 tegen 11 en uit is AZ niet zo sterk.

30 juli 2015 om 22:13

Wat een loze opmerking.. van de laatste 7 uitwedstrijden in europa heeft AZ er 1 verloren. En ja, dat kan gebeuren aangezien Benfica toch wel een aantal maatjes groter is.

30 juli 2015 om 23:46

Ik vind dat toch wel tricky. AZ speelde vorig seizoen inderdaad goed in uitwedstrijden maar dat biedt natuurlijk geen enkele garantie voor dit seizoen. Een statistiek die mij niet erg veel zegt, in uitwedstrijden in Turkije kan het spoken, maar ik geloof dat het met de aanhang van deze (koop)club wel meevalt.

31 juli 2015 om 02:10

@komopaz
Klopt, het biedt geen enkele garantie voor de toekomst. Maar hierboven wordt als feit medegedeeld dat AZ minder is in uitwedstrijden. Zonder verdere onderbouwing, waarna ik de Europese statistieken van de laatste jaren erbij heb gepakt.

En buiten dat pakte AZ afgelopen seizoen buitenshuis ook meer punten dan thuis. Vandaar dat ik het een loze opmerking vond. Dat gezegd hebbende: trusten!

30 juli 2015 om 22:19

Az was afgelopen seizoen, gevaarlijker buitenhuis dan thuis maar dat terzijde.

We hadden er meer moeten maken, als je eerlijk bent. Te vaak werd er te lang met de bal gelopen, en niet naar de juiste mensen gespeeld.
Heb me af en toe te veel druk gemaakt, de ruimtes werden niet goed benut. Nou weet ik niet of je dat ook op Tv zag, maar in het stadion was het duidelijk.

off topic:weet iemand wat er gebeurd met je inzet op toto.nl als er een wedstrijd gestaakt is, net zoals nu bij Legia Warschau? De rest van de wedstrijden heb ik namelijk goed...

Scheids was een robot geprogrammeerd om Basaksehir uit te schakelen.

30 juli 2015 om 22:43

Ik zou een klacht indienen. Volgens mij is die Schot ook een racist.

30 juli 2015 om 23:11

Ja die schot was zeker ook omgekocht met een paar ton Alkmaarse kaas? De kaasstad van Nederland!

Maar goed, los van het penaltymoment gaf Clancy wel heel veel voordeel aan Basaksehir... of het nou ingooien waren of vrije trappen. Sloeg nergens meer op op een gegeven moment.

31 juli 2015 om 00:31

@jan1980,

Dat zie je toch wel vaak als scheidsrechters toch niet helemaal zeker waren van hun beslissing, of ze hebben een rode kaart gegeven. Dan gaan ze extra voor de andere ploeg fluiten om het een beetje te compenseren ofzo.

31 juli 2015 om 19:30

Ja inderdaad. Het leek wel marchanderen/compenseren.

Maar goed, gelukkig werd er niet zo gemarchandeerd zoals een Higler, Blom en Nijhuis soms doen. Als de ene partij rood krijgt, dat de andere dat ook moet etc.

Klasse AZ! Gefelcitieerd!!
En over de discussie hier over penalties en scheidsrechters: we zijn allemaal op voetbalzone voetballiefhebbers, kijken heel vaak naar voetbal en weten dus allemaal dat penalty- en rode kaart-beslissingen heel vaak discutabel zijn. Is helaas inherent aan de sport.
Ook de Nederlanders van Turkse origine (die zo lijkt het allemaal voor Istanbul waren, waarom niet voor Az?? Ik gok dat de meesten van jullie in Nederland zijn geboren......) zullen moeten toegeven dat de keeper volop aanleiding gaf voor het geven van een penalty.
Istanbul BSS werd eerder nog zo geroemd door de fans vanwege de ervaring van de ploeg. Juist een ervaren goede keeper moet niet zo idioot op een speler afgaan. Dat is vragen om problemen.
Verder is het helemaal waar dat zonder zo'n rode kaart de wedstrijd anders had kunnen lopen. Misschien beter voor de Turkse club.
Het blijft knap van AZ dat het heeft gewonnen.
Heel vaak zie je dat een team met 10-spelers het verrassend goed doet en dat het team met 11 juist in de problemen komt. Dat is nu niet gebeurd.

Mooi om te zien dat AZ in ieder geval een zakelijke overwinning heeft behaald. Jammer genoeg is Vitesse kansloos geweest tegen Southampton. Ze zijn met 3-0 naar huis gestuurd. Hoe hebben de vervangers van de vertrokken spelers gespeeld eigenlijk? AZ is toch best veel kwaliteit kwijt geraakt in meerdere linies (esteban, Hoedt, Gudelj, Poulsen, Berghuis).

Heb alleen laatste half uurtje gezien. Vond az sterk spelen! Zie az zomaar op derde plek eindigen dit seizoen.

Op de uefaranking is AZ na Ajax en PSV nr. Veertig. Feyenoord ergens in de negentig. Over de laatste tien jaar staat AZ zelfs in de top tien en gaat het bijv. PSV voorbij daar knappe prestaties door 4 keer in 10 jaar in de kwart/halve finales van de E.l. te komen
Wie steekt daar achter dat succes in Alkmaar want als het de begroting van Ajax of PSV had dan zou het hier echt de boel domineren.

31 juli 2015 om 00:25

PSV zorgt al onafgebroken sinds 1974 voor punten. Psv, az en Ajax hebben de laatste 10 jaar gelijkwaardig bijgedragen en ook Twente heeft het zeer goed gedaan. Feyenoord heeft amper iets bijgedragen sinds de EL-winst.

Maar AZ heeft een leuke lichting talenten. Ze hebben dan toch niet voor niks die titel als Beste Jeugdopleiding van de Knvb gekregen. Hopelijk repareren ze nu eindelijk het operationeel gat en komt er wat meer publieke belangstelling.

31 juli 2015 om 00:34

Bulkzooi, klopt niet helemaal wat je zegt over de laatste 10jaar. Net als wat Pinkelman zegt Az heeft de laatste 10 jaar de meeste punten binnengehaald, kan niet anders. Want de andere Nederlandse ploegen lopen altijd tegen de gekste teams te kloten in europa.

31 juli 2015 om 00:43

Maar als je naar de laatste 12 of 8 jaar kijkt is die volgorde weer heel anders.

De laatste 3 jaar is het in ieder geval allemaal slecht en de laatste 2 jaar helemaal. Hopelijk overwinteren 3 teams de EL want met voor de laatste keer een 6e team wordt het sowiezo al moeilijk scoren. Met een al uitgeschakeld GAE en Vitesse en een relatief zwak Groningen in de EL lijkt het daar niet op. AZ zou kunnen verrassen, ondanks de goede prestaties uit het verleden.

Het is nu al bijna zeker dat we een CL plaats gaan verliezen in 2017/2018. Die nieuwe CL opzet kan weleens heel slecht uitpakken voor Nederland.

31 juli 2015 om 01:31

Dan hoop ik dat van Praag voorzitter wordt van de Uefa, en die nieuwe opzet nog kan herschrijven.

31 juli 2015 om 10:40

@bulkzooi, zelfs twee jaar geleden stond AZ in de kwart finale E.L tegen Benfica onder Advocaat met spelers als Beerens en Berghuis. En daarvoor deed Verbeek het met Maher en Altidore in de halve finale, daarvoor weer van Gaal met Dembele en Mounir en daarvoor weer Adriaanse met Perez en dergelijke.
Echt de laatste jaren is AZ die het Europees moet doen van de eredivisie clubs.

31 juli 2015 om 19:31

En Pinkelman, dan moet je ook nog eens meerekenen dat AZ vorig jaar niet eens Europees speelde!

2 jaar terug verloor AZ namelijk van Groningen de play-offs terwijl de eindklassering van AZ voldoende was voor El plaatsing.

AZ kwam in dat jaar tot de kwartfinale van de Europa League en speelde 50 wedstrijden in 1 jaar.....en was helemaal uitgeblust in de playoffs.

Als AZ vorig jaar ook europees speelde was AZ vrijwel even hoog als ajax en psv.

Goed gedaan AZ. Had ook niet anders verwacht. AZ doet het de laatste jaren erg goed in de EL.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren