Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Politie zet eerste speelronde Eredivisie op het spel

Laatste update:

De eerste speelronde in de Eredivisie in het seizoen 2015/16 staat op de tocht. Op 7, 8 en 9 augustus komen de achttien clubs voor het eerst in actie, maar mogelijk kunnen ze allemaal binnenblijven: de politiebond roept zijn leden op tot staken op die data.

/

De bonden roepen alle politieagenten die op 7, 8 en 9 augustus worden ingezet voor duels in de Eredivisie om hun werk neer te leggen vanaf een uur voor de aftrap tot een uur na het laatste fluitsignaal. Op die manier wil de bond aan de overheid duidelijk maken dat er een beter loonvoorstel moet komen dan het voorstel dat tot nu toe gedaan is.

De agenten kunnen een algemene loonsverhoging van 5,05 procent krijgen plus een eenmalige uitkering van 500 euro, maar daar nemen de politiebonden zeker geen genoegen mee. Als dwangmiddel dreigen de bonden nu dus hun agenten af te houden van de Eredivisiewedstrijden. Alleen het duel Feyenoord-FC Utrecht staat niet onder druk, want begin juli vonden in Rotterdam ook al de politieacties tijdens de Tour de France plaats. Daarbij werd met de burgemeester afgesproken Rotterdam een volgende keer als actielocatie over te slaan.

Vind jij het goed dat de Eredivisieduels gebruikt worden als pressiemiddel?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prima,
Maar gewoon lekker door laten gaan al die wedstrijden!

30 juli 2015 om 16:05

Dat gaat m dus niet worden zonder politie. wie houdt de boel onder controle als fans kwaad in de zin hebben? vrijwillige stewards?

30 juli 2015 om 16:07

Snap niet waarom het volk de dupe moet worden! Als andere mensen met 50 km/uur op de snelweg gaan rijden krijgen ze een boete want dat mag niet van de wet! Zij mogen het wel en frustreren zo heel Nederland en zorgen er ook mee voor files en dus een financiele sanctie richting bedrijven. Ga dan gewoon lekker door met geen boetes uitschrijven... dan komt er geen geld binnen en zijn de burgers ook blij

30 juli 2015 om 16:13

Zo krijgen ze in ieder geval veel aandacht van de media. Maar beter geven ze gewoon een maand lang geen verkeersboete (aan de lichte overtreders) . Daar pakken ze de overheid veel harder mee.

30 juli 2015 om 16:30

Dat is nog veel gevaarlijker...

30 juli 2015 om 16:41

Nog nooit zoveel onzin in een reactie gezien. Als je het belang van de politie begrijpt zou ik eerst even wat moeite daarin steken, ipv die energie in een dergelijke reactie te stoppen. Natuurlijk mag de politie dingen die wij niet mogen, dat is het hele idee van de politie. Zij hebben die extra macht nodig om hun taken uit te kunnen voeren. Zolang ze hun macht niet misbruiken is hij bij hun in goede handen. En nee, harder rijden dan toegestaan op de snelweg is dat niet.

30 juli 2015 om 16:57

Iedereen heeft t recht om te staken of protesteren ook jij . Zijn wel regels aan verbonden , maar ook jouw bedrijfstak zou in principe met 50 over de snelweg kunnen rijden zonder bekeurd te worden als dit een vorm van protest of iets dergelijks is.

30 juli 2015 om 17:39

Nou misschien, omdat de politie al ontelbare keren acties hebben uitgevoerd, waar constant niets op uit worden gedaan. Ik vind dat het werk wat door de politie wordt gedaan wel eens gerespecteerd mag worden. Het is inderdaad jammer dat het voetbal de dupe ervan wordt, maar als het nk curling wordt geboycot trekt het geen aandacht. Voetbal is nou eenmaal iets waarmee de politie een podium krijgen en waardoor er misschien naar hun eisen worden geluisterd, die overigens ook nog redelijk zijn.

30 juli 2015 om 19:41

Ze moeten gewoon stoppen met het binnenhof beveiligen. Dan pakken ze de juiste mensen en hebben ze het binnen een paar dagen voor mekaar.

30 juli 2015 om 16:27

Het zou zo maar gewoon zonder politie gewoon door moeten gaan maar de praktijk leert anders.
De risico's zijn enorm.
Die willen de voetbalclubs niet dragen,

30 juli 2015 om 17:26

Elk jaar het zelfde , ze weten ook wel de politie dat de voetbal clubs,
agenten nodig hebben. Is het de Burgemeester niet dan wel de politie.

30 juli 2015 om 16:45

Waarom weer het voetbal, laten ze maar het binnenhof bezetten om daar hun gram te halen. Want daar ligt het probleem. En laten ze in de eerste plaats hun werk naar behoren doen en niet als macho's gedragen. En hun salaris mag best omhoog daar ben ik voor. Maar om weer te staken lijkt nergens op.

30 juli 2015 om 21:24

Ik word gek van dat gestaak. Waarom moeten mensen die er niets mee te maken hebben hier last van hebben? Laat ze gewoon iets publiek vriendelijks doen. Van mij mag er europa breed een staakverbod komen. Gewoon lekker voetballen en ga protesteren in je eigen tijd zou ik zeggen

30 juli 2015 om 23:24

Ik denk dat er bij Heerenveen tegen de Graafschap niet al te veel problemen zullen zijn tussen supporters. Die kan wel doorgaan. Met alleen stewards red je het die wedstrijd ook wel denk ik.

Ik ken de ins en outs niet, maar ik vind 5 procent loonstijging en een eenmalige uitkering van 500 euro een royale verbetering van de lonen. Vind het moeilijk irritant dat de Politie al zo lang bezig is met stakingen.

30 juli 2015 om 16:09

5% verspreid over 2 jaar min de 0,8% van eerder dit jaar.

Ten opzichte van een 4 jaar nullijn.

Omgerekend is dat zeer weinig.

30 juli 2015 om 16:31

Ach, 90% van de beroepsgroepen stond de afgelopen 4 jaar op nullijn, waarom moeten de politiemensen die gecompenseerd krijgen? Het ging economisch wat minder, dan hoef je ook niet altijd maar extra geld te verwachten.

30 juli 2015 om 16:48

Veel Nederlanders zitten al jaren zonder verhoging en daar hoor je niemand over, en deze overbetaalde ambtenaren die enkel bonnetjes kunnen uitschrijven vinden dit nog steeds niet voldoende?! Eng kan ik ervan worden.

30 juli 2015 om 17:06

Ze krijgen in ieder geval een verhoging in heel veel andere overheidssectoren, denk aan de zorg, vallen er alleen maar ontslagen. Maar goed in de zorg kunnen ze moeilijk besluiten om een dagje te gaan staken he. Ja alle patiënten zoeken het maar lekker een dagje zelf uit kan niet, alle gemeenten zoeken het maar lekker zelf uit met hun voetbalwedstrijden moet overigens ook niet kunnen vind ik.

30 juli 2015 om 17:26

Weet jij eigenlijk wel wat ze verdienen? Welke diensten ze draaien en wat er van hen verwacht word. Ze hebben groot gelijk. Het salaris van een agent is absurd. Staan bovendien al jaren stil qua loon, maar zal niet de hoofdreden zijn. Basis salaris staat niet gelijk aan het gewenste niveau en is ook niet markt conform.

30 juli 2015 om 17:28

Je kan veel zeggen over agenten, maar overbetaald zijn ze geenszins.

Er zou van mij wel tegenover mogen staan dat agenten af en toe een fitnesstest doen. Soms zie ik agenten lopen van 140 kilo en krijg ik gewoon de neiging om z'n pet af te pakken en te kijken of hij me kan pakken.

Al schiet hij me dan wellicht neer.

30 juli 2015 om 19:10

Het is de norm voor alle politie agenten om ieder jaar een fitnistest te doen, eentje die jij waarschijnlijk niet zal kunnen halen aangezien die heel zwaar is

30 juli 2015 om 19:45

Ach, politie-agenten matsen mekaar ook als ze betrapt worden op te hard rijden. Dan zullen ze die test ook wel geregeld krijgen.

31 juli 2015 om 02:51

Ik durf een vrij groot geld bedrag te zetten op het feit dat ik die fitness test zou halen

30 juli 2015 om 16:12

Je zou inderdaad zeggen dat het prima is, echter blijkt nu dat de loonsverhoging uit het pensioen komt van de dienders zelf. Zo snoep je dus je eigen spaarpot leeg. Ik denk dat het daar mee heeft te maken.

30 juli 2015 om 16:15

Dit inderdaad ook nog, het is een op het oog mooi aanbod, maar als je naar de details en achtergrond kijkt is het helemaal niks.

30 juli 2015 om 16:35

Het komt deels uit de pensioenpot, niet volledig. En buiten dat is dat nog altijd beter dan het in je pensioen laten zitten; geld nu is meer waard dan geld later. Al met al gaan ze er dus ook daarmee iets op vooruit.

30 juli 2015 om 16:26

Staat tegenover dat de politie jarenlang geen loonsverhoging heeft gehad.

Lijkt nu royaal, maar over meerdere jaren gezien stelt dit niet zoveel voor. komt bij met netto verrekeningen dat de netto loonsverhoging nog een stuk lager is.

30 juli 2015 om 16:35

Alsof een loonsverhoging een recht is...

30 juli 2015 om 17:07

Alleen politiemensen hebben geen loonsverhoging gekregen? Je bent net uit een crisis. 90% van Nederland is op hetzelfde salaris blijven zitten, maar deze machtsmisbruikers moeten gecompenseerd worden? Laat ze lekker een andere baan zoeken, valt me op dat de elite groepen binnen de politie nergens bij betrokken zijn. Laat ze eerst maar volwaardig trainen voordat ze een loonsverhoging krijgen.

30 juli 2015 om 17:29

Ach lul niet.. het feit dat er politie nodig is voor een voetbalwedstrijd is pas triest. Stelletje leeghoofden bij elkaar en geen respect voor anderen of de politie. Het verbaasd mij niets die negatieve reacties hier en zegt voldoende over onze samenleving.

30 juli 2015 om 19:48

Je praat wel erg grof voor iemand die zijn mond vol heeft van het woordje respect...

30 juli 2015 om 16:35

Dit lijk inderdaad een royale verbetering. Het schijnt echter dat in diezelfde plannen de pensioenuitkering voor de politie met 10% naar beneden wordt gebracht. Uiteindelijk is het dus een compensatiemaatregel. Overigens vind ik dit soort acties, evenals de geplande actie om de Tour de France stil te leggen, niet goed. Dit schaadt het imago van de politie alleen maar.

30 juli 2015 om 18:43

En neem de vrije weekenden. Ze willen dat terug schroeven naar 17 vrije weekenden per jaar...

5% is gewoon veel hoor! Belachelijk dat ze maar kunnen blijven staken. Ze blijven dus net zo lang doorgaan tot ze nog meer krijgen... deze stijging lijkt me gewoon meer dan redelijk!

30 juli 2015 om 16:11

Niet als je jarenlang op een 0-lijn bent gehouden, en dus door de inflatie er op achter uit bent gegaan.

30 juli 2015 om 16:13

Deze 5% komt uit het pensioen van de ambtenaren.. dus gewoon smerig spelletje vd overheid. Maar desondanks erg jammer dat het voetbal de dupe is!

30 juli 2015 om 16:13

Het is geen 5% ineens, het is verspreid over 2 jaar. Daar staat tegenover dat de lonen 4 jaar bevroren zijn geweest.

5% is in dat opzicht zeer beperkt.

30 juli 2015 om 16:37

Je doet net alsof iedereen recht heeft op loonsverhoging, wat is dat voor onzin? Het grootste gedeelte van Nederland heeft de afgelopen 4 jaar haar loon bevroren zien worden, moet iedereen dan 5% meer krijgen?

30 juli 2015 om 19:14

Het zou eigenlijk wel een recht moeten zijn, als je kijkt naar de inflatie dan gaan we er alleen maar op achteruit

30 juli 2015 om 21:21

En hoe denk je dat de inflatie ontstaat? Als je de lonen laat stijgen wordt dit doorberekend in de prijs van producten, die stijgen wat dus de inflatie doet toenemen (niet 1 op 1), kun je meteen weer de lonen aanpassen...

Zonder politie kan je tegenwoordig niet meer helaas..

Of de politie recht heeft op een verbeterd loonvoorstel laat ik mij niet over uit. Maar het feit dat ze Eredivisie als pressiemiddel gebruik vind ik toch wel wel te ver gaan. Staken voor een (persoonlijk) beter doel is prima, maar zorg er dan wel voor dat de gemiddelde Nederlander hier niet mee belast wordt.

30 juli 2015 om 16:16

Ik wil het niet goed praten, kijk zelf ook graag naar me voetbal, maar als niemand last heeft van de staking, wordt de pressie ook niet gevoeld en heeft een staking weinig invloed.

30 juli 2015 om 16:20

Als er gestaakt wordt is altijd iemand het dupe. Nu zijn het de voetbal supporters. Wat acties betreft zijn wij in Nederland ontzettend verwend, in Frankrijk en Belgie wordt gelijk de wegen geblokkeerd en zijn er heel veel vernielingen.

30 juli 2015 om 17:02

Daarbij dreigt de Politie wel vaker om te staken bij het voetbal. Uiteindelijk doen ze het nooit maar krijgen ze wel veel media-aandacht. Op die manier is het volk niet de dupe maar heeft de politiek het toch een beetje warm gekregen. Prima!

30 juli 2015 om 17:30

Precies. Respect voor de politie dat ze zich kunnen mobiliseren.

Lekker door laten spelen en als het mis gaat de politie aansprakelijk stellen

30 juli 2015 om 16:13

En wat heeft dat uiteindelijk voor zin?

30 juli 2015 om 16:22

Lijkt me eerder dat je dan de hooligans verantwoordelijk stelt

30 juli 2015 om 16:33

@14fer14 haha het moet niet gekker worden.
Het is al belachelijk dat er zo veel politie nodig is bij een potje voetbal.

Bij geen enkel ander evenement is zoveel politie nodig. Dan loopt er alleen wat rond voor de openbare orde. Maar een veel te groot deel van de voetbalsupporters kan niet normaal doen, waardoor er zoveel politie nodig is.

En dan wil jij de politie aansprakelijk stellen voor dat zooitje hersenloze idioten???

Blijft zonde dat de overheid geen fatsoenlijke straffen invoert voor relschoppen bij voetbalwedstrijden.
Waarom kan het in Duitsland wel normaal en hier niet.

30 juli 2015 om 16:37

Waarom de politie aansprakelijk stellen als een stel idioten zich niet kunnen gedragen?
Net als de echte Fer die een paard kocht voor zijn appartement, heb jij ook niet helemaal helder.

30 juli 2015 om 21:22

Haha, mooie vergelijking

Stakingen van politieagenten bij voetbalwedstrijden is echt het achterlijkst dat er is. Die wedstrijden moeten uiteindelijk toch gespeeld worden en als ze nu niet doorgaan moeten ze doordeweeks ingehaald worden en dan moeten gemeenten en politie weer eindeloos overleggen over een datum en kost het ze uiteindelijk alleen maar meer tijd en moeite. Afgelopen seizoen zijn er 296.000 werkuren van de politie besteed aan voetbalwedstrijden, zonder voetbal waren en flink wat politieagenten werkeloos geweest en hadden we daardoor weer stakingen gehad. Voetbal levert Nederland vooral veel op, ga lekker staken bij andere evenementen. Evenementen die Nederland geld kosten zoals evenementen met betrekking tot de koninklijke familie. Of het liefst ergens waar niet honderd duizenden Nederlanders er last van hebben.

30 juli 2015 om 16:35

nope...het feit dat er zoveel politie nodig is voor een potje voetbal is het achterlijkste dat er is.
Met andere woorden....voetbalhooligans zijn het achterlijkste wat er maar is.

30 juli 2015 om 16:58

Tja het is maar hoe het het bekijkt hoor. 95 van de tijd hoeft politie niks te doen bij een wedstrijd en staan ze daar gewoon rustig. En voetbal levert Nederland meer op dan dat het kost aan politie-inzet hoor, denk alleen maar al aan de miljoenen aan belasting die voetbalspelers, trainers en managers afdragen. Bovendien hoe je het ook went of keert het creëert gewoon werkgelegenheid voor politieagenten.

31 juli 2015 om 12:39

Je kunt je wel afvragen of dat ook zo is als er geen politie aanwezig is. Er zijn vast genoeg leeghoofden die zich nu nog enigszins laten tegenhouden door het feit dat er een agent voor zijn neus staat.

30 juli 2015 om 17:36

Agenten werkeloos zonder voetbal? Is dit werkelijk het niveau hier? Jouw reactie verdient een verbanning.. Hierbij nomineer ik jou. Weet jij wel wat er speelt in de maatschappij en hoe de werkdruk is bij een dienst als de politie waar veel zaken blijven liggen vanwege onderbezetting enerzijds en anderzijds een breed takenpakket zoals het in toom houden van debielen in en rondom het stadion en het openbaar vervoer.

30 juli 2015 om 18:11

Je gaat mij niet vertellen dat ze 296.000 uur kunnen vullen met zaken die nu blijven liggen hoor. En ja ze hebben werkdruk, werkdruk is normaal. Bijna elke werknemer heeft werkdruk en de arbeidstijd wordt gewoon zo efficiënt mogelijk ingevuld dus als er minder werk is vallen er arbeidsplaatsen weg, zo simpel is het gewoon hoor. Dan mogen echt niet ineens alle politieagenten na elke klus een half uur koffie drinken om de werkdruk te verlichten.

30 juli 2015 om 19:02

@jdw17 ben je dan echt zo onwetend?
296.000 zijn maar iets van 150 banen.
150 agenten extra kunnen heeeeeeel goed ingezet worden.

30 juli 2015 om 20:04

Ach, de politie vind het echt geen straf om tegen die debielen op te treden. Ze genieten net zo goed van het geweld. Misschien nog wel meer dan de hooligans. Waarom zou je anders bij bijvoorbeeld de me willen?

En de werkdruk zal zeker hoog zijn, maar geld dat niet voor iedereen tegenwoordig in onze maatschappij? De politie wil meer loon omdat hun werk gevaarlijker schijnt te worden, maar hoe lang is het geleden dat er een politie-agent omkwam vanwege zijn werk? Volgens mij toch een aantal jaren terug. Gelukkig ook maar, maar er sterven dagelijks vrachtwagenchauffeurs. Dat is pas werkdruk!
Die politie-agenten mogen wat mij betreft eens een dagje in Amerika mee lopen waar ze alleen in een auto zitten zonder buddy. Dan weten ze pas hoe goed ze het hier hebben. Huilebalken zijn het, die naar mijn mening spotten met de eed die ze hebben gezworen.

30 juli 2015 om 21:26

Zo, wat een geweldige zwakzinnige reactie, sittardrulez. Slechter vind je ze niet, en dat wil wat zeggen hier op Vz.

Werkdruk staat gelijk aan de kans dat je doodgaat? Dus de leraren die klaagden over werkdruk, daar zijn ook slachtoffers gevallen? En er sterven dagelijks vrachtwagenchauffeurs? Hoor daar weinig over, dus dat is onzin. Beetje rond rijden in een vrachtwagen, wat een werkdruk hebben die mensen. Dat elke laagopgeleide dat kan doen zegt genoeg over die zogenaamde werkdruk van hun.

En die aanname dat de politie geniet van het geweld. Totaal nergens op gebaseerd. Maar ach, je bent zeker ook zo'n schreeuwerd die moord en brand riep na de dood van die Antilliaan in Den Haag.

31 juli 2015 om 12:46

Ja want politieagenten zijn geen normale mensen. Het zijn personen die genieten van pijn van anderen en ranselen de hele dag mensen af met gummiknuppels.....

En er lopen ontelbare debielen rond die het agenten knap lastig willen maken hoor. Ik zou niet staan te trappelen om snachts bij evenementen in een politiepak te staan waar duizenden dronken jongeren lopen. En dat is dan alleen nog maar bij speciale gelegenheden.

1 augustus 2015 om 18:30

Je mag het totaal niet met me eens zijn, maar om nou iemand vanwege een andere mening zwakzinnig te noemen is pas echt beneden alle peil.

Denk je dat je zo sterker staat in de discussie of wat is je doel daarmee?

Stoer man.

En als ik hier zo de reacties lees dan zijn er wel meer mensen met reacties vergelijkbaar met die van mij. En dat wil ook wat zeggen op vz, waar de moraalridders zoals jij normaal de dienst uitmaken.

Voor diegen die 5% veel vinden. Als je bedenkt dat ze al jaren op de nul lijn zitten, voor die periode al een loonsverhoging eiste maar niet kregen en het nu moeten doen met 5% en "slechts" €500,-. Nee, ik snap het standpunt van de bonden wel. Jammer dat het ten koste gaat van het voetbal.

Hoewel, nee het is niet jammer dat het ten koste gaat van het voetbal. Voetbal gaat ten koste van zichzelf. Laatst weer bij oefenwedstrijd van ik meen Utrecht? EEN Oefenwedstrijd met Me... dit is alleen jammer voor de fatsoenlijke supporters die de bescherming nodig hebben tegen een handvol complete randdebielen.

30 juli 2015 om 16:34

Dat lag voornamelijk aan de Engelse hooligans die uit waren op ruzie.

30 juli 2015 om 16:52

Kan best kloppen, was er zelf niet bij. Maar veranderd niks aan het standpunt toch? OF het nou de Engelse, Twentse, Amsterdamse of Utrechtse zijn, iedere club heeft volk rondlopen dat niet bij voetbalwedstrijden thuis hoort. De clubs/knvb/kabinet spreken er schande van, maar niemand die het daadwerkelijk durft aan te pakken en meestal wordt het nog gebachetaliseerd ook, of gezocht naar een andere schuldige dan zijzelf.

30 juli 2015 om 16:39

Hoezo snap je dat wel? Laat mij zien waar in de grondwet staat dat de politie ieder jaar een loonsverhoging moet krijgen? Dat staat nergens, waarom zouden ze nu dan recht hebben op 5 'omdat ze al jaren niets erbij krijgen'? 7 procent van de werkzoekenden in Nederland is werkloos maar de politie vindt dat ze recht hebben op meer dan 5 loonsverhoging?

30 juli 2015 om 16:49

Joh er staat zoveel niet in de Nederlandse wet, daar zijn ook deels cao's voor. Ik vind het terecht dat de politie meer eist. Ze hoeven ook niet ieder jaar een loningsverhoging, maar zoals gezegd vonden ze het al tijd voor een verhoging voordat ze op de 0-lijn werden gezet.

30 juli 2015 om 21:30

Dus als je snapt dat de politie-agenten meer willen verdienen, moet het gelijk in de grondwet staan opgenomen? Wat een onzin verkondig je. Ik snap bijvoorbeeld ook dat een vader een pedofiel aanvalt, maar dat staat ook niet in de grondwet. Sterker nog, dat is bij wet juist verboden. Waarom je de grondwet erbij haalt. Trouwens, in de grondwet staan nooit zulke specifieke zaken, volgens mij heb je dat woord ooit gehoord zonder te weten wat het daadwerkelijk inhoudt.

En trouwens, 7% van de werkzoekenden is werkloos? Ik denk dat dat percentage tegen de 100% aanligt hoor want de meeste die werk zoeken zijn werkloos. Geeft al enigszins aan in welk perspectief we jouw reactie kunnen plaatsen.

30 juli 2015 om 16:52

als ze meer willen gaan verdienen moeten ze niet bij de overheid werken, ze hebben goede secundaire voorwaarden, veel zekerheid etc

en zoals bij zoveel banen betaald de overheid iets minder, maar heb je veel zekerhheden en goede secundaire voorwaarden

ook zie ik enorm veel agenten die fysiek niet fit (genoeg) zijn, te lui zijn of te arrogant zijn om hun werk naar behoren uit te voeren, wat nog gevaarlijk voor de collegas kan zijn ook

maar horen we vanuit de politie een roep om strengere/betere eisen en trainingen, nee

ook is mijn ervaring dat politie ( en andere boa's) elkaar anders behandelen dan een gemiddelde burger bij een overtreding

en de politie, die er volgens mij is om de burgers te beschermen, heeft hun bond voor medewerkers van de politie met een woekerpolis veel betere regelingen getroffen dan de rest van nederland is gelukt en de poltie, bond en medewerkers hebben hun uiterste best gedaaan dat stil te houden

dit is gewoon een voorbeeld van manieren hoe (veel) politie medewerkers ook buiten hun contract om vanwege hun baan bevoordeelt worden

dat zorgt oa voor nogal wat weerstand bij veel burgers

30 juli 2015 om 17:50

Er zijn genoeg agenten niet blij met de toestand van hun collega's, maar afhankelijk van je werkplek zijn er zeer strenge eisen! Vergeet niet dat de ene agent de andere niet is en afunctie omschrijving al helemaal!

En elkaar anders behandelen, dat gebeurt sowieso overal, connecties zijn het belangrijkste als je iets wil bereiken. Jij en ik worden net zo goed bevoordeeld in situaties. Wat betreft overtredingen is het ook zeker zo. Sterker nog, het is één van de secundaire voorwaarden dat je geen boete hoeft uit te schrijven in persoonlijke kringen. Let wel, het gaat hier dan om een overtreding, misdrijven moet je net zo hard aanpakken en staande voet ontslag bij het achterhouden (plus klacht voor medeplichtig).

30 juli 2015 om 19:20

Misschien moet je je eens gaan verdiepen in wat ze wilen. Dan zul je zien dat het juist de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn die ze graag anders zien.

30 juli 2015 om 20:14

Ze hebben toch een eed gezworen naar eer en geweten? Politie-agenten worden zelfs bijna altijd vrijgesproken door de rechter vanwege deze eed. Dat ze mekaar bevoordelen gaat niet echt samen met die eed lijkt mij. Ze misbruiken gewoon hun macht. Niet meer en niet minder.

30 juli 2015 om 22:28

Gaap

30 juli 2015 om 17:43

Weet u wat 5% is op een netto salaris van €1400/1500 van een agent. Das niet veel hoor. We verwachten kwaliteit van de politie terwijl ze het salaris hebben van een vakkenvuller. Laat een vakkenvuller maar eens het slechte nieuws vertellen aan de ouders waarvan het kind zojuist is overleden. Laat we die vakkenvuller eens bekogelen met stenen en bierflessen. Zullen we die vakkenvuller eens uitschelden de gehele dag. Denk dat we dan ook iets meer respect zullen hebben voor de vakkenvuller denk je niet? Dus laat die agent lekker protesteren. Ben blij dat er nog mensen zijn die echt opkomen voor hun recht.

5% verhoging is toch gewoon voldoende? Wat een zeikers daar zeg. Laten we ook met zijn allen staken tegen de gemeente belastingen. Gewoon niet betalen voor het rijk. Net zo belachelijk iets.

30 juli 2015 om 16:34

lees even wat comments hier boven...dan zie je dat 5% helemaal niks voorstelt in dit geval.

30 juli 2015 om 17:14

Babymongo, dus jij baseert je mening op de reacties hierboven? Deze mensen werken voor de overheid. Ambtenaren hebben zoveel secundaire voorwaarden en zekerheden in hun werk, dat is een groot voordeel en compensatie voor het mindere salaris tov de private markt. Door de crisis werd hun salaris bevroren, net als dat van velen. Heel normaal, anders moeten er ontslagen vallen en dan ben je nog verder van huis. Als ze zo nodig zo'n hoge verhoging willen vind ik het niet meer dan normaal dat dat geld ergens anders bij hun wordt weggehaald.

30 juli 2015 om 17:47

Welke secundaire voorwaarden bedoel jij? Die auto van de zaak soms? Die is er niet. Die 22 vakantiedagen? Ik vind dat niet bijzonder hoor. Het salaris? Het grootste deel krijgt een degelijk basis salaris maar niet meer dan dat hoor.

30 juli 2015 om 16:35

Op het oog veel, echter vergeet je de voorwaarden.

Blijft ook maar duren dat cao van de politie. Vind het ook wel terecht dat ze acties voeren maar bij het voetbal is er weinig ruimte voor verschuivingen.

Politie moet natuurlijk wel zijn werk blijven doen, het gaat hier wel om openbare veiligheid en de schade die er wordt opgelopen door afgelaste wedstrijden, wie gaat dat dan vergoeden?

pfff alweer 5% is een aardig bedrag. Staan feyenoord of utrecht of allebei wel een week eerste

Word een beetje moe van die gasten we moeten allemaal werken voor ons centen en als je ergens gaat werken weet je wat je kan verdienen toch?

Hun pakken de mensen die hard werken en op zondag na hun club willen kijken terwijl wij niks aan hun cao kunnen veranderen

En daarbij hebben hun ook geen medelijde met ons als ze ons een bekeuring geven voor 2 km te hard of wat dan ook

30 juli 2015 om 17:48

Want voetbal is zo belangrijk zeg. Corrigeer jij nou gewoon eens die Randdebielen in het stadion. Dan is die agent ook niet nodig. Kan het voetbal gewoon doorgaan.

30 juli 2015 om 21:34

Tuurlijk, eventjes tegen een groep hooligans zeggen: doe dat eens niet, leg die ijzeren staaf weg. Jij, berg je stiletto eventjes op.

Ik denk dat je daarna harder loopt dan Usain Bolt op de 100 meter.

30 juli 2015 om 21:33

2 km gaat correctie af en zit je veilig, als je na correctie 2 km te hard hebt gereden heb je in feite 7 km te hard gereden. En je moet ergens de grens trekken.

Je hebt altijd met zulke acties onschuldige mensen die slachtoffer worden. Als een club een wedstrijd zonder publiek moet spelen wordt het grootste gedeelte ook ten onrechte gestraft. Zo werkt dat eenmaal. Ze willen niet bewust die mensen pakken, maar een statement maken en dat is hun recht.

Ga toch lekker met ze allen op de dam staan op een vrije dag of in den haag iedereen die wil staken moet het normaal doen maar hun mogen weer iritant doen daarbij heeft 'het volk' over het algemeen niet zo hoge pet van de politie nu maken ze het zelf alleen maar erger en laten we wel wezen het is niet dat ze dagelijks hun leven op het spel zetten dus gewoon negeren en voor 1 keer militaire bij het stadion zetten is ook een goeie training voor hoe ze om moeten gaan met een menigte win win situatie lijkt me

Ja, dit zat er dus al aan te komen. Zeker nu de polititemensen jarenlang aan het lijntje zijn gehouden, en nu na de crises hun ingeleverde loon terugwillen en niet krijgen. Het belang van een goedwerkend politieapparaat is groter dan een paar potten eredivisievoetbal.

Ik weet niet hoe de huidige arbeidsvoorwaarden van de politie eruit zien, maar ik vind die protesten zo langzamerhand echt veel te ver gaan. Echt alles en iedereen moet er onder lijden. Een loonsverhoging van 5% en een eenmalige bonus van 500 euro vind ik daarnaast behoorlijk veel, die hoef ik bij mijn werk niet te verwachten. Daarbij hangt het er natuurlijk wel vanaf over wat voor bedrag die 5% wordt berekend, maar ik kan me niet voorstellen dat de politie een hongerloontje heeft.

30 juli 2015 om 16:52

Een politie man/vrouw verdiend echt niet veel. Hebben al jaren geen loonsverhoging gehad en nu wordt deze 5% voor een groot deel verrekend uit hun pensioen. Heel jammer dat wij liefhebbers hier de dupe van worden, maar ik kan me het goed voorstellen.

30 juli 2015 om 17:18

Ik niet, met de opleiding die je moet hebben voor politie is het salaris goed in verhoudig tot andere banen. Ze kregen geen loonsverhoging, alsof dat een recht is? Half nederland kreeg dat niet, er was een aardige crises aan de gang. Dan lijkt het me sterk dat de overheid overal op gaat bezuinigen, maar agenten wek een loonsverhoging geeft.

30 juli 2015 om 19:23

Gaap

Tja staken is nu eenmaal een recht hier in Nederland. Ik ken de ins en outs niet goed genoeg, maar ik weet wel dat Ambtenaren (en dus ook politie) al enkele jaren geen loonsverhoging hebben gehad.

Ik snap alleen niet zo goed waarom ze nu het volk moeten pakken. De vorige acties, waarbij ze geen bekeuringen uitschreven voor lichte verkeersovertredingen, vond ik een stuk beter haha!

Dit zat er uiteraard aan te komen. De politie heeft heel veel publieksvriendelijke acties gehouden (en dat doen ze overigens nog steeds). Als je er dan niet samen uitkomt dan is oa de eredivisie een prima drukmiddel om als bond zijnde de onderhandelingen positief af te sluiten. Ze hebben het ook bij de Tour de France geprobeerd in Utrecht.

Ik lees dat 5% als veel wordt beschouwd. Uiteraard kan je dit veel vinden, houdt er echter wel rekening mee dat agenten al jaren op de 0 lijn staan als het gaat om loonsverhoging. Dus op zich valt dat nog best mee.

Het is jammer dat er geen burgemeester is die gewoon zegt: Jongens bewijs maar eens dat het ook zonder politie kan. Ik denk (wellicht is het een stille hoop) dat het ons nog zou verbazen hoe relatief goed dat zou kunnen gaan (nogmaals misschien is het wel een enorme stille hoop).

Ik ga niet doen of ik alles inhoudelijk weet dus ik zeg niet of 5 veel of weinig is, maar dit is hoe dan ook schandalig. Ga je CAO-oorlog lekker onderling uitvechten. Beveilig gebouwen van de overheid niet meer extra etc., maar verneuk niet een heel weekend voor veel burgers. Dat is gewoon te zielig voor woorden en kweekt alleen maar boosheid en onbegrip.

30 juli 2015 om 16:42

Wou net zeggen. En ondertussen maar van die k*tboetes blijven uitschrijven.

Ik geef de agenten groot gelijk. Wat veel volk denkt is dat deze mannen en vrouwen alleen maar boetes uitdelen maar 1 van mijn beste vrienden is agent en die krijgt de meest grote ellende over zich heen die je je maar kan voorstellen. Voor de mensen die dit niet geloven moeten maar eens een dagje meelopen op Rotterdam- Zuid. Echt je wil het niet weten. Deze mensen die elke dag weer hun leven op het spel zetten om onze samenleving zo veilig mogelijk te houden. Elke dag kijkt er wel een agent in de loop van een pistool van een op de vlucht geraakte dief of overvaller oid.

Diezelfde mensen moeten het doen met 2500 bruto. Mooi salaris denk je maar vol continu werken en de risico's die dat met zich meebrengt? Niet te vergeten dat ze ook al eens 5!!!! jaar stil staan in salaris. ),0 erbij. Ik vind het echt schandalig.

Ik hoop echt met heel mijn hart dat ze a.s.a.p. de poen krijgen die ze verdienen.

PS: Dit geld ook voor brandweerlieden en ambulancebroeders.

30 juli 2015 om 16:25

Ik ben het in zekere zin met je eens, echter vind ik niet dat staken de oplossing is. Weet jij hoeveel er de afgelopen 5 jaar gekort is op de zorg, en op ziekenhuispersoneel? Mensen die tot aan het einde toe levens redden, en dat ondanks hun armzalige CAO blijven doen? Die staken niet, omdat ze gekozen hebben voor de zorg. En ondanks dat ze keihard zijn geraakt draaien ze hun nachtdiensten op de intensive care en doen ze reanimaties, chemo-behandelingen en dingen waar van de rest hun maag omdraait.
Laat de politie de overheid op een andere manier aan het denken zetten, door een groot deel van het inkomen van de overheid te bevriezen. Schrijf geen parkeerboetes meer uit en weiger je flitsdienst, laat alleen niet de mensen die je nodig zijn in de kou staan (de goedwillende supporter in dit geval)

30 juli 2015 om 16:35

Laten deze acties daar nou net een vervolg op zijn...

30 juli 2015 om 20:22

Ik lees toch echt alleen maar berichten in de media over agenten die schieten op dieven. Dieven die schieten op agenten zijn zeldzaam. Nu snap ik wel dat Rotterdam- Zuid heftig kan zijn maar als je bij de politie gaat dan weet je dat je met geweld te maken krijgt. Dan kies je juist voor die aktie. Als je daar niet tegen kunt heb je het verkeerde beroep. Het is hetzelfde als een slager die tegen het eten van vlees is...

30 juli 2015 om 21:36

En als je het leger ingaat weet je dat je wordt uitgezonden. En toch komt een grote groep getraumatiseerd terug. Moet je dan zeggen: tja, dat had je kunnen weten? Nee, mensen willen een baan omdat het ze dat aanspreekt. Als later blijkt dat ze niet tegen bepaalde zaken kunnen is zeer vervelend, maar dat weet je niet op voorhand.

30 juli 2015 om 22:01

Ja, maar jje kunt toch ook moeilijk zeggen dat je het niet weet vantevore lijkt mij. Ik ben militair geweest en bij alle keuringen wordt je heel duidelijk gemaakt wat je te wachten staat.

30 juli 2015 om 23:19

Je wordt erop voorbereid, maar je weet niet hoe het daadwerkelijk is en wat het met je doet. Je kan alle theorieën lezen, maar als je in een huis komt waar de vader zijn kinderen, vrouw en zichzelf van het leven beroofde, dan doet dat wat met je hoor. Per mens is dat verschillend en je kan je daar nauwelijks op voorbereiden.

31 juli 2015 om 08:50

En terecht ook dat ze schieten. Van mij mogen ze het hele magazijn leeg knallen op een dief of andere vorm van crimineel. Dan denken mensen misschien 2x na voor ze dit soort fratsen uithalen. Als je gearresteerd wordt (schuldig of onschuldig) dien je gewoon mee te werken. Als je onschuldig bent dan loop je zo het politiebureau weer uit hoor geen enkel probleem. Die nekklem gebruiken agenten ook niet zomaar. Lekker mee werken en dan is er niks aan de hand. Ik ben namelijk zelf ook wel eens onschuldig mee genomen. Heb gewoon zitten lachen met die agenten in de auto. Was namelijk precies op mijn verjaardag EN ik zat als eerste arrestant in een nieuw busje Half uur later (misschien een uur) was ik weer op de plek van bestemming en kreeg ik netjes excuses. Geen enkel probleem. De politie in Nederland mag van mij veel harder optreden bij verzet.

Dat er dan maar eens een grote supporters opstand komt tegen de politie! Denk dat ze daar bij de politie niet blij van zullen worden.
Het is toch ronduit belachelijk dat er altijd ten koste van alles en iedereen moet worden gedemonstreerd..
Vinden ze het gek dat mensen, supporters een groot hekel hebben aan de politie?!

30 juli 2015 om 16:26

De haat tegen de politie wordt groter en groter inderdaad en dat zoeken ze allemaal zelf op t ruikt allemaal naar machtsmisbruik als een stel boeren ook de snelweg blokken.... belachelijk voor mensen die wel gwn hard werken en op tijd op kantoor moeten zijn

30 juli 2015 om 16:26

Ja ik vind dat wel gek ja, waarom zou je een hekel aan de politie moeten hebben? Ik ben eigenlijk wel blij met de politie in Nederland.

Waarom zouden supporters in opstand moeten komen tegen de politie? Waarom is de politie aanwezig bij een voetbalwedstrijd denk jij?

30 juli 2015 om 16:43

Een typische reactie van iemand die nog nooit in een stadion is geweest en alles maar klakkeloos aanneemt van wat de media zegt en schrijft.. Door acties als deze krijg je gewoon bepaalde haat tegen de politie.. En ik kan je genoeg situaties benoemen waar er spanningen en of het uit de hand liep rondom een wedstrijd doordat er door de politie niet adequaat gereageerd werd.. Maarja, dat iemand die nog nooit in een stadion is geweest ook niet weten.

30 juli 2015 om 17:02

Ik heb niks tegen de politie in het algemeen, ik vind dat uitstekende werk verrichten in de meeste gevallen. Maar heb bij PSV al een aantal keer meegemaakt dat de politie echt totaal overspannen reageert om bepaalde dingen en daardoor alleen maar reactie uitlokt bij supporters waardoor het escaleert.

30 juli 2015 om 18:44

Fijn om te lezen dat jij kan zien of ik wel of niet in een stadion ben geweest. Even voor de duidelijkheid: ik heb heel veel wedstrijden in het stadion gezien. Zo wel bij thuis als bij uit wedstrijden.

En ik weet dus prima hoe het kan gaan in en om een stadion. Ik weet me overigens ook altijd te gedragen in en om een stadion!

Als supporters zich gedragen is er niks aan de hand. Ik blijf het opmerkelijk vinden dat "iedereen" zich bij de gardia ceviel zich wel weet te gedragen maar tegen de Nederlandse politie niet.

Het oproepen tot rellen vind ik zo iets abnormaals!

Waarom iedereen met het rare argument komt dat ze het verdienen omdat ze een aantal jaar op de 0-lijn hebben gezeten snap ik niet. De reden van bezuinigen is toch om geld te besparen en niet om geld te besparen en dit dan na 4 jaar weer te compenseren?

Staken in deze tijd vind ik een beetje preken voor eigen parochie. In vrijwel elke sector gaat het slecht en zijn de lonen voor geruime tijd vrijwel bevroren. Betekent dat dat we in de zorg ook een heel weekend het werk gaan neerleggen? Lijkt me niet, want de gemiddelde zorgverlener heeft meer op het oog dan elke maand de euro's gestort zien worden. Ik snap best dat iedereen meer wil verdienen, maar moet je nou echt staken als je nog altijd een iphone in je broekzak hebt zitten, elke avond met een lekker bord warm eten voor je Smart-TV kan zitten en over 2 weken all-in naar Turkije gaat? Want dat zullen de meeste van deze agenten ongetwijfeld hebben..

Kom3n ze weer hoor met hun onzin halveren di3 salarissen zeggik staken? Ontslaan die rommel wat een bullshit

Bloed irritant begint dit te worden kunnen ze niet een middagje bij het binnenhof weg blijven in plaats van burgers te pesten?

Dit soort dingen schaar ik onder de noemer 'domme acties'. Of ze die loonstijging moeten krijgen of niet daar houd ik me buiten, maar met dit soort dingen (ook tour de france, en enkele andere dingen waar ik over gehoord heb) verzieken ze gewoon dingen waar veel mensen naar uitkijken. Het imago van de politie heeft al een flinke deuk gekregen de laatste weken en door dit soort dingen te doen jaag je alleen maar meer mensen het harnas in lijkt mij.

Dat je actie wilt ondernemen vind ik best, maar doe dat op een andere manier.

30 juli 2015 om 16:48

Op welke manier dan? Er zijn al maanden acties geweest zoals het niet uitschrijven van boetes, waarschuwingen geven voor lichte overtredingen. Enkel zware overtredingen (dronken rijden) of gevallen waar mensen opgepakt moesten worden daar greep de politie nog in. Alle andere gevallen werden mensen aangesproken en was het een waarschuwing.

Dit heeft de overheid al miljoenen gekost (die wij met zijn allen dus weer aan moeten vullen, links of rechts om). Nu gaan ze een stap verder door grote evenementen plat te leggen, puur zodat de media er aandacht aan besteed en de minister onder druk komt te staan.

Ik ben het niet vaak eens met vakbonden en stakingen, maar first responders (politie, ambulance & brandweer) worden in Nederland zwaar onderbetaald voor het werk dat ze doen.

Toen de politie begon met stakingen kon ik er nog begrip voor opbrengen. Nu begint het toch irritant te worden. De macht van de politie wordt misbruikt door een paar afgekeurde linkse rakkers bij de politievakbond. Ze weten gewoon dat ze de onderhandelingen enorm onder druk kunnen zetten door het voetbal plat te leggen. Faire manier van onderhandelen zeg.. Ga iemand anders lastig vallen in plaats van onschuldige mensen die naar een wedstrijdje willen. Misschien zouden ze uit protest eens boeven kunnen gaan vangen?

Dan is er een groot probleem.
Geen politie, geen toezicht........dus geen veiligheid.
Dan kunnen we het eerste voetbalprogamma wel schudden.
Zonder politie geen voetbal.
Maar ik denk dat er voor die tijd wel oplossing komt met de politiebonden.

Dus omdat ze te weinig van de overheid krijgen moeten ze maar hun mede mens pesten? Als ze meer loon willen hadden ze maar een ander baan moeten kiezen. Politie is niet hoogopgeleid en verdienen naar mijn mening genoeg voor hun opleiding.
Als ze zo weinig verdienen hadden ze echt wel het bedrag genoemd.
Vind het ook raar dat ze überhaupt mogen staken. Wat als de brandweer dit ook doet en er is ergens een fikkie?
Zouden ze moeten verbieden voor zulke beroepen. Zorgt alleen voor gevaar. Blijkbaar boeit ze dat ook niks.

30 juli 2015 om 16:38

Mensen pesten vaak als ze vroeger zelf zijn gepest. Dat is ongeveer 98% van de politie.

30 juli 2015 om 21:38

Hahaha, ik heb veel lachwekkende reacties gezien in dit topic. Maar deze staat sowieso in de top 3 van meest belachelijke reacties. Weet je zeker dat het 98% is, geen 95%? Hahaha, wat een onzin.

Word doodmoe van die politieagenten! Het huidige voorstel lijkt me zeker niet slecht. Als het echt zo slecht betaald, dan staat het die politieagenten toch vrij een ander beroep te kiezen?

het komt vaak genoeg voor dat de politie de dupe is van een rel tussen supporters. ik vind het dan ook begrijpelijk dat de staking van de politie nu een keer ten koste gaat van het voetbal. jammer maar begrijpelijk.
naar mijn mening staat de loonsverhoging van de politie al te lang op 0 en bovendien hoort een verhoging van het loon niet ten koste te gaan van je pensieon. aangezien eerdere stakings acties niet hebben geholpen snap ik dat ze nu over gaan op hardere maatregelen. jammer dat het in dit geval om een actie gaat waar het voetbal de dupe van is, maar hopelijk leid dit tot een oplossing voor het probleem.
de eredivisie red het ook wel ondanks deze staking

30 juli 2015 om 16:52

Er was crisis en geen inflatie. Dan is 5% in 6 jaar niet goed maar ook niet slecht.

30 juli 2015 om 16:54

Dan is staken een te zwaar middel.

30 juli 2015 om 21:38

Er was wel inflatie hoor. Dus hoe je erbij komt dat er geen inflatie was?

Ja hoor naai het Nederlandse volk maar weer eens. Kap in plaats daarvan eens met boetes geven voor lullige dingetjes ipv weer het volk gaan pesten. Ik krijg steeds minder waardering voor politie.

Mijn respect is voor de politie kei en keihard gedaald de laatste weken, als je ze nodig hebt bij overlast van een grote groep dan durven ze hun auto niet eens uit maar een week later hebben ze een fietspad geblokkeerd om een ventje te bekeuren die zonder fietslampjes reed wat een helden, en dan krijgen ze een behoorlijke verhoging wat de meeste Nederlanders niet eens krijgen en nog zeiken!? Schande echt een schande, misschien eens echt politie werk doen en werken voor je knaken voor je gaat staken walgelijk.

30 juli 2015 om 16:57

Als je het volk ziet in Rotterdam-Zuid dan zou ik ook lekker in mijn auto blijven zitten. Bovendien betekent optreden meteen een aanklacht wegens racisme. Een een behoorlijke verhoging? 5 nadat ze jarenlang op 0 hebben gezeten? Valt alles mee. Deze staking is jammer maar je sorteert wel het meeste effect als je iets afpakt waar veel menden van houden.

Dan voetballen we toch zonder politie. Gedraagd iedereen zich maar een keer

Belachelijk moet nu maar eens afgelopen zijn. Agenten hebben zelf voor dit vak gekozen. Hoeveel werknemers hebben in de afgelopen jaren een salarisverhoging gekregen? Dus niet zeuren en gewoon aan het werk.
Moeten gekort worden als ze staken of aktie worden.

Mijn eerste reactie toen ik dit artikel las was net zoals velen "zeur niet zo, en neem die 5% loonsverhoging". Echter ik heb nu een beetje rondgekeken op internet en mijn mening is totaal omgedraaid nu. Ik snap precies dat die politieagenten staken.

Aangezien de media maar 1 beeld van de werkelijkheid geven, zal ik hier opsommen wat de situatie nu eigenlijk is:

Politieagenten hebben in de afgelopen jaren geen/nauwelijks loonsverhogingen gehad. Dit terwijl een gemiddeld inkomen in Nederland wel elk jaar gestegen is (tussen de 1%-4%). Sommige politieagenten hebben een periode van 6 jaar(!) gehad dat ze geen loonsvehoging hebben gehad. Dus in mijn ogen is het heel redelijk dat ze om een loonsvehoging vragen, en ook om een hoge loonsverhoging.

Dan het "akkoord". In de media wordt gezegd dat ze er 5% bij krijgen en dat ze een bonus krijgen van 500 euro. Dit is zo, alleen het wordt veel mooier weergeven dan het is. De 5% is een 2% verhoging dit jaar, en de rest van de verhoging krijgen ze pas in 2016. Dat betekent dat ze dus eigenlijk heel simpel gezegd, maar 2,5% loonsverhoging krijgen per jaar. Terwijl nu wordt gesuggereerd dat ze direct een 5% verhoging krijgen.

Overigens moet ik zeggen dat ik de standaardlonen van de politie wel relatief hoog zijn, echter in mijn ogen verdienen ze net zoals een gemiddelde Nederlander een loonstijging die gelijk/meer is dan de inflatie.

Om dan terug te komen op de stakingen bij voetbalwedstrijden. Dit is precies de goede plek. Het is volgens mij de sport/evenement in Nederland waar de meeste Nederlanders naar kijken. Iedereen is nu chagerijnig omdat de wedstrijden niet doorgaan, dus komt er automatisch meer druk op de onderhandelingen. Precies wat ze willen. Helaas wel ten koste van de voetballiefhebbers.

zucht waarom alleen voetbalsupporters en niet andere evenementen of ook andere evenementen. altijd jammer als de "gewone" men de dupe moet zijn van een conflikt tussen werknemer en werkgever.

Al denk ik wel dat als men uitsupporters zou weren je geen politieinzet meer nodig hebt. Komt niet ten goede aan de beleving als je het mij vraagt maarja kunnen wedstrijden wel doorgaan.

Prima. Vond de competitie toch al veel te vroeg beginnen.

Nu pakken ze (weer) de eredivisie dus de burgers, als ze nu eens tegen de overheid zeggen dat ze een week geen verkeersboetes etc uitschrijven dan heb je ze. Dan doen ze de overheid pijn ipv de supporters/ gewone burger.

30 juli 2015 om 17:39

Die gewone burgers en supporters worden al jaren gepakt door de zogenaamde supporters die er voor zorgen dat er zoveel politie nodig is bij een voetbalwedstrijd

30 juli 2015 om 17:48

Dat praat ik ook niet goed, maar nu straf je 99% voor de 1% en dan heb ik het alleen nog maar over de mensen in het stadion. Daarbij zou er sowieso politie aanwezig moeten zijn ook als er geen hooligans zouden zijn want grote groepen mensen trekken ook veel criminelen aan zoals zakkenrollers etc. Dus het staken raakt vooral de gewone supporters.

Verwend gedrag. Krijgen ze een aanbieding tot aanpassing CAO is het nog niet goed. Er zijn veel beroepen waarbij de CAO nog veel slechter is. Je geeft ze één vinger en ze vragen direct de hele hand.

Ja, dan hadden er niet zoveel mensen met uitkeringen moeten lopen en/of voortplanten of immigreren.

Nu loopt Nederland vanzelf in de soep, lekker bezig weer hoor regering...

Overigens hoeft de politie wat mij aangaat ook geen salarisverhoging, ik heb het zelf ook niet gekregen en ze krijgen al zoveel vergoed... Rijbewijzen, motorrijbewijzen, allerlei opleidingen, noem maar op.

Klasse actie, de niet zeuren maar werken mentaliteit is pas achterlijk, dat houdt een keer op. Men beseft niet dat je je zelf daarmee juist te kort doet net als structureel 20 uur meer werken dan contractueel vastgelegd. Als dat structureel is moet de baas meer personeel aannemen.

Ik begrijp de teleurstelling volledig. Jarenlang op de nullijn zitten, terwijl er wel inflatie heerst en er door de crisis lastenverzwaring voor iedereen was. Dan is het akkoord niet meer dan een doekje voor jaren bloeden, en zorgt natuurlijk voor een boel teleurstelling.

De vraag is alleen of je werkelijk wat bereikt met dit soort stakingen. Je creëert toch een boel woede en onbegrip bij voetbalsupporters. En misschien is het ook wel verstandig om te kijken naar de mensen die het minder hebben. In de zorg en het onderwijs verdienen duizenden mensen ook stukken slechter, mensen die zeker een zware werkdruk hebben. Die zijn er de laatste jaren net zo hard, zo niet harder, op achteruit gegaan.

Begrip voor de woede, maar ik verwacht niet dat middelen de inzet waard zijn. Zeker omdat ook veel mensen niet verder kijken dan hun neus lang is. Die zien 5 procent staan en kijken naar hun eigen loonsverhoging (als die er al is) en zullen niet begrijpen waarom ze de politieagenten moeten staken.

30 juli 2015 om 17:54

Precies. De acties zijn begrijpelijk maar het imago van de politie zal er niet door verbeteren. De meeste voetballiefhebbers zullen niet denken 'die verdomde overheid, geef die mensen er toch 20 procent bij'. Aan de andere kant: dat imago is toch al slecht, zeker door de recente gebeurtenissen in Den Haag, dan kan dit er ook nog wel bij.

Weet iemand of de Jupiler League ook in gevaar is?

30 juli 2015 om 21:42

Nee, daar komt toch niemand kijken

Zover ik weet niet, ze wouden specifiek rond deze wedstrijden staken (1 uur voor tot 1 uur na de wedstrijd). Over de Jupiler League wordt niets genoemd, denk dat de politie-inzet daar toch veel minder is en dat dit wel gewoon doorgaat. Het is afhankelijk van de beslissing van de burgemeesters of zij het verantwoordelijk vinden om te spelen zonder politie-inzet. Denk niet dat er risico-wedstrijden zijn in de Jupiler League, wellicht een enkele wedstrijd (als toevallig MVV-Fortuna op het programma staat of een andere derby).

30 juli 2015 om 22:51

Bedankt voor je antwoord!
Als ik zo naar het programma kijk zijn er niet echt risicivolle affiches op de eerste speeldag. Misschien dat alleen nac-volendam in gevaar komt omdat daar heel veel mensen op af komen.

30 juli 2015 om 23:17

Ach, NAC heeft niet echt hooligans volgens mij, en Volendam is een groot dorp. Die vind je daar ook niet. Ik verwacht problemen als het bier op raakt in Breda

Veel Nederlanders die op vakantie zijn, zullen hier niet rouwig om zijn. Zonder politie geen voetbal zegt veel over onze samenleving. Bij geen andere sporten zou die staking geen probleem opleveren.

30 juli 2015 om 17:41

Komt omdat bij andere sporten geen 10000+ man op een paar honderd vierkante meter zitten. Bij alle grote evenementen is de politie nodig. Voetbal niet uitgezonderd

30 juli 2015 om 21:43

Klopt, het zegt dat er veel voetballiefhebbers zijn die massaal de wedstrijden bezoeken. Het kampioenschap curling trekt weinig volk en daarom is daar geen politie nodig.

Prima oplossing. Liever AZ - Ajax op een datum dat iedereen terug is van vakantie en het geen 30 graden is. Wel zo prettig voor de seizoenkaarthouders

Het probleem is dat de politie al niet al te geliefd was in de voetbalwereld, dit gaat tot alleen maar meer geweld leiden. Ze kunnen het beter ergens anders bij proberen.

Dat noemen ze nu burgertje pesten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren