Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Brands ontkent principeakkoord met Raiola over Moreno

Laatste update:

Héctor Moreno is degene die de komende jaren leiding moet geven aan de defensie van PSV. Of de Eindhovenaren de verdediger daadwerkelijk los kunnen weken bij Espanyol valt nog te bezien, maar het begint er wel steeds meer op te lijken. Volgens El Mundo Deportivo is er inmiddels een principeakkoord gesloten met Mino Raiola, de zaakwaarnemer van Moreno.

/

PSV is al enige tijd, sinds het vertrek van Karim Rekik naar Olympique Marseille, op zoek naar een mandekker.De club uit Eindhoven haalde Nicolas Isimat-Mirin definitief binnen, maar Moreno moet dus ook nog aangetrokken worden. De Mexicaan speelde in het verleden bij AZ.

Volgens het Spaanse dagblad zou PSV met een bedrag van vijf miljoen euro over de brug zijn gekomen voor Moreno. Eerder gaven de Eindhovenaren nog aan niet meer dan drie miljoen euro te willen betalen. Moreno werd eerder ook in verband gebracht met clubs als VfB Stuttgart en Fiorentina.

Update 30 juli 20.27 uur - Brands ontkent principeakkoord met Raiola over Moreno
Marcel Brands ontkent dat PSV een principeakkoord heeft gesloten met zaakwaarnemer Mino Raiola over de transfer van Héctor Moreno, zoals Mundo Deportivo donderdagochtend meldde. De technisch manager van PSV heeft nu aan het Eindhovens Dagblad laten weten dat daar niets van klopt en dat er na het weekeinde mogelijk meer duidelijk wordt. De kans is aanwezig dat Fiorentina vol op Moreno gaat inzetten, omdat men Vlad Chiriches is misgelopen aan Napoli.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als dit lukt mag PSV zich zelf op de borst kloppen. Of ze het beter zullen doen dan vorig jaar betwijfel ik, maar dat hoeft niet perse als je kampioen wilt worden, ook met een minder aantal punten kun je kampioen worden.

30 juli 2015 om 09:43

Zeker. Top transfer voor PSV, alleen snap ik Moreno zelf niet. Waarom zou hij naar PSV gaan? Hij kan veel beter krijgen lijkt mij. Maar als dit lukt is PSV al kampioen.

30 juli 2015 om 09:53

Wat een onzin zeg ze moeten nog de hele competitie spelen. Laten we maar eerst eens afwachten hoe die verloopt voordat we al gaan roepen PSV wordt kampioen.

30 juli 2015 om 10:00

mooi salaris, cl league, samen met zn vriend guardado wordt hij een van de pijlers van het nieuwe elftal, goede kans om kampioen te worden, zo goed als gegearandeerde basisplaats

verder is moreno denk ik juist psv materiaal, zon jongen kan vast ergens anders meer verdienen, maar zal dan sportief een hele andere uitdaging krijgen

ook speelt mee dat moreno nederland kent en het volgens mij in zn az-tijd ook goed naar zn zin gehad heeft in nederland

30 juli 2015 om 10:53

Ze shoppen toch zo'n twee klassen hoger dan Ajax, dus wat dat betreft is op de borst kloppen best terecht. Helemaal gezien het feit hoe ze de selectie hebben opgetuigd. Moreno is even iets meer versterking dan Heitinga, vind je ook niet?

30 juli 2015 om 10:58

Champions league spelen is de reden

30 juli 2015 om 10:59

Ligt eraan waarvoor. Bij ajax krijgt de jeugd een kans. Als die groeien kunnen ze in de toekomst flinke klappers maken. Heitinga is er voor de ervaring en concurrentie. Moreno is er voor de basis. Is wel een verschil. Als ajax koopt voor de basis zullen ze ook in die catagorie kijken. Is alleen moeilijker ivm met salaris plafond die zie bij ajax hanteren.

30 juli 2015 om 11:25

CL is geen reden. Kans is groot dat je maar zes van die wedstrijden speelt, waarvan 2 of 4 tegen echte topteams. Dan kan je beter naar Engeland gaan of in Spanje blijven.

30 juli 2015 om 11:26

@Reeel: dat vrienden moet je niet overdrijven. Het zijn landgenoten. Maar wat denk je dat hij bij een Everton of Schalke kan verdienen bijvoorbeeld? Veel mooiere en sterkere competitie. Voor die zes CL duels hoef je t ook niet te doen.

Maar nogmaals, uitstekende transfer voor PSV!

30 juli 2015 om 11:28

Volgens mij overschat hier iedereen de invloed van Champions League. 6 wedstrijdjes spelen, waarin je een van de mindere bent, om daarna naar de Europa Leageau door te stromen. We hebben het de afgelopen jaren met Ajax gezien en met PSV zal het niet anders zijn (tenzij je heel veel mazzel met de loting hebt). Dan kun je toch beter in bijvoorbeeld de middenmoot van de Premier League gaan spelen.

30 juli 2015 om 11:40

Volgens mij word kampioen worden onderschat. Als je toch later ouder bent heronner je je dat toch ipv een 10e stek in welk land dan ook...

30 juli 2015 om 11:57

Salaris plafond van psv is volgens mij niet veel hoger misschien zelfs gewoon gelijk

30 juli 2015 om 12:00

'hij kan bij een everthon of schalke zeker meer verdienen, maar heeft daar niet dezelfde sportieve uitzichten, in nederland heeft hij zeker een basisplek, speelt hij om het kampioenschap en idd cl, terwijl hij niet snel bij een andere club cl kan spelen

zoals hier onder aangegeven wordt is kampioen worden zieker iets speciaals, net als cl spelen wat voor sommige spelers maar 1 of 2 seizoenen in hun carriere voor zal komen, ook is de cl een perfect podium om je aan de rest van de wereld te laten zien, want iedereen kijkt de cl

ook zal het voor een moreno zeker meespelen dat zijn landgenoot en teammaat bij de nationale ploeg het goed nar zijn zin heeft en wss de afgelope periode veel positieve dingen over psv heeft verteld

ook zal het voor het gezin van moreno allicht meespelen dat er een andere mexicaan met zn familie bij psv speelt en in de buurt woont

30 juli 2015 om 12:19

Salaridplafond ligt bij PSV gewoon op de één miljoen euro per jaar. Depay en Wijnaldum zijn daar niet overheen gaan en dat zal ook niet gebeuren met Moreno. In de vorm van bonussen bij CL, kampioenschap etc. zal er dan ook weer meer geld in het laatje komen. Maar qua puur salaris blijft het bij 1 miljoen

30 juli 2015 om 12:52

Azalkmaar2
Omdat PSV speelt. Andere clubs die hem willen spelen dat niet daarom kan hij het best voor PSV kiezen!

30 juli 2015 om 13:19

Uit een betrouwbare bron heb ik vernomen dat de Jong 1,8 miljoen verdient bij PSV. Dat brengt PSV niet naar buiten, maar ligt toch beduidend hoger dan dat van Ajax. En klinkt ook vrij logisch als je nagaat van de Jong verdiende in Duitsland.

30 juli 2015 om 13:58

Ik kan je uit een betrouwbare bron vertellen dat dit onmogelijk is bij Psv. Door de deal met de gemeente Eindhoven zijn er binnen de club ook een aantal dingen veranderd binnen de club. Eén daarvan is dat er absoluut geen risico's meer mogen genomen door Psv. Risico's in de zin van exorbitante salarissen uitdelen. Komt bij dat de RvS dit nooit zou toestaan.

30 juli 2015 om 14:15

Toptransfer? Als we een bankzitter van Espanyol al als toptransfer gaan betitelen is het toch wel erg treurig gesteld met onze competitie. Moreno is een bruikbare speler maar niet de verlosser.

30 juli 2015 om 15:41

Ajax kiest toch vooral voor eigen jeugd. Ajax is duidelijk een ander pad ingeslagen.

30 juli 2015 om 16:48

Psv heeft ook gewoon een salarisplafond hoor, of gaan we nou doen alsof ajax die hele bedrijf is en psv net als de overheid meer uitgeeft dan er inkomt? Amsterdamse bril gekocht oni

30 juli 2015 om 19:16

@men0210:
Bij PSV hanteren ze hetzelfde salarisplafond als bij Ajax.
Verder heeft Ajax met bij Viergever, vd Hoorn en Gludelj vergelijkbare transfersommen als Psv.

30 juli 2015 om 23:49

@men0210: Ajax heeft geen ander salaris plafond als PSV en als Ajax. Het is daarom dus niet moeilijker, het is meer dat er een directie team zit wat zich voorbereid op het terug kopen van aandelen of een stadion, net zoals PSV nu heeft.. Meer niet durven uitgeven om gelijk te komen met Psv.
En als onderbouwing, PSV heeft een eigen stadion (geen grond) en PSV is 100 van Psv.

Edit: verwijzing op wie ik reageer erbij gezet (is anders zo vaag!)

30 juli 2015 om 23:51

@De Bieroloog: De Raad van Staten heeft niet veel te zeggen bij Psv, meer de Raad van Commissarissen of Bestuur En die veranderingen kwamen niet door de deal met Eindhoven, de deal met Eindhoven was onderdeel van de veranderingen.

Edit: verwijzing op wie ik reageer erbij gezet (is anders zo vaag!)

Goeie zet van Psv. Ben ik als ajacied toch best jaloers op. Maar met Raiola weet je het maar nooit.

30 juli 2015 om 09:39

Ik niet, Ajax leidt weer wat meer op. Gewoon een iets ander beleid, PSV koopt wat meer, niks mis mee overigens. Maar het is een consequentie van een iets ander beleid dat Ajax niet voor dit soort spelers gaat.

30 juli 2015 om 09:43

Zou ik ook zeggen als ik Ajacied was.

Echter zou ik als ik Ajacied was liever zien dat mijn club het maximale uit de kan haalt en een zo goed mogelijke selectie op de mat zet.

Jeugd is leuk want het levert meer geld op als je verkoopt maar als je vervolgens niks met dat geld doet om je selectie beter te maken en alles op de bank zet dan schiet je er als voetbalfan niks op.

Ajax is de meest gezonde club van Europa en wat koop je er voor? 20 punten achterstand PSV die wel durft te investeren en niet koste wat het kost de jeugd er doorheen wil drukken. Nogmaals, uitstekend beleid als je veel geld wil verdienen maar bij Ajax draait het meer om geld dan om voetbal tegenwoordig.

Het is tekenend dat Ajax veruit de grootste club is van het land maar dat al jaren wordt geroepen dat PSV de beste selectie heeft. Dat wil overigens niet alles zeggen want dat hebben we de afgelopen 5 jaar wel gezien maar als fan wil je ook wat spektakel zien op de transfermarkt lijkt me.

30 juli 2015 om 09:43

Was dit fabeltje maar waar. Als Ajacied moet ik constateren dat Ajax Viergever en Vd Hoorn heeft gehaald die ook flink wat geld hebben gekost.

Dat heeft niets met een verschil in beleid te maken, maar met doortastendheid en misschien zelfs met een gebrek aan kijk op het spelletje.

30 juli 2015 om 09:43

Ajax leidt meer op... Ajax had maar wat goed deze jongen gisteren kunnen gebruiken. Ervaring en een echte meerwaarde.

Je hoort de beste spelers te hebben. Niet op te leiden. Mensen als Heitinga en ook een Sonogo voegen niks toe. Dan toch zeker een de Jong, Moreno en Guardado.

Hoeveel beter zal een Riedewalt spelen als hij een topper (noor NL) als Moreno naast zich heeft. Dat hij met veel meer rust kan spelen en meer zekerheid.

Nu rust de druk op die jonge jongens. Dit zou gewoon van PSV weer een geweldige aankoop zijn, zeer knap van ze!

30 juli 2015 om 09:51

Inderdaad... Ik zag gisteren liever Moreno naast Riedewald staan in plaats van Veltman...

30 juli 2015 om 09:56

Je hebt aan de wedstrijd van ajax gister kunnen zien. Dat als je alleen maar met jeugd niks te zoeken hebt in europa. Zo'n voorsprong tegen 10 man geeft een oudere ploeg niet weg!

30 juli 2015 om 09:58

@panerai:mag je ook eens als club een tussen jaar hebben na 4x op rij kampioen te zijn geworden en elk jaar je beste speler te verkopen? Ik wil het dit seizoen nog wel eens zien en stel als Ajax nu weer kampioen wordt hebben ze dan ineens wel weer een topbeleid door jeugd toe te passen en veel geld opde bank te hebben?

Veel mensen piepen maar over het vele geld maar weet jij wat de plannen met al dat geld is? Volgens mij willen ze de toekomst helemaal verbouwen en wat met het stadion doen dat zijn natuurlijk goede ontwikkelingen voor een club. Ik vindt het beleid prima nu bij Ajax en die 'namen' halen is ook altijd maar afwachten of het past in het elftal. Laat Ajax maar lekker jeugd inpassen ik vindt er een goed elftal staan met genoeg ervaring en opties achter de hand.

30 juli 2015 om 09:58

Ja veltman kan toch echt niet meer.
Die word niet beter zit nog op zelfde niveau als zijn debuut.

Die word straks uit de basis gespeeld door heitinga.

30 juli 2015 om 10:02

@Panerai: wat een geouwehoer zeg... twee jaar geleden hoorde je iedereen bij psv zeggen dat er een nieuwe richting ingeslagen moest worden want de aankopen maakten jullie niet kampioen. 1 jaartje later en toevallig een keer kampioen (duidelijk dat er geen concurrentie was) en direcht wordt er een blik verse spelers binnengehaald en kloppen de psvers zich op de borst dat dít de juiste manier is... zijn jullie de droge jaren vergeten? Ajax deed hetzelfde met eveneens droge jaren als resultaat.
Ajax is niet voor niets record kampioen en altijd met een jeugdig elftal. In de EL vorig jaar toch bijna 1/2 finale...
maar goed zoals 80 van de bezoekers hier heerst de korte termijn visie... jammer... doet erg af aan deze site.

30 juli 2015 om 10:06

@panarai, je hebt wel gelijk wat praatjes na een zeer succesvol seizoen.
PSV is absoluut beter op de transfermarkt. Zelden doet PSV een aankoop waar je veel vraagtekens bij kunt zetten. Het zijn veelal logische aankopen van spelers die er bij hun club bovenuit steken (strootman, mertens, Wijnaldum, Maher, Narsingh, etc.). Bovendien weet PSV dergelijke spelers vaak voor redelijke bedragen binnen te halen, om ze vervolgens voor de hoofdprijs te verkopen.
Zoals eerder gesteld hanteert Ajax een ander beleid en geeft het de jeugd meer kans. Het is toch wat kort door de bocht om na een mislukt seizoen (tweede plek) te stellen dat het beleid niets oplevert (je er als supporter niets voor koopt). Er zijn de afgelopen jaren toch behoorlijk wat successen met dit beleid gevierd.

30 juli 2015 om 10:13

@rvandoor

Toevallig een keer kampioen? Je doeg alsof psv nog nooit kampioen is geworden.

Maar goed Psv heeft haar jeugd gewogen en gezien in de europaleage dat het niet goed genoeg is. Dat er ervaring mist. Die zal je moeten kopen.

Ajax heeft gister gespeeld en duidelijk laten zien dat het eevaring mist. Iemand die in het veld kan zeggen wat er moet gebeuren. (Jong) Ajax dat op het veld stond gister raakte gewoon in paniek na een tegen doelpunt en een overtreding

30 juli 2015 om 10:24

Het elftal van PSV is anders ook erg jeugdig. Als ik me niet vergis hadden ze het afgelopen jaar het jongste elftal

30 juli 2015 om 10:30

@ panerai

Riedewald hoeft niet minder te zijn dan Moreno, fysiek is hij nu al sterker. Bovendien kost een Moreno 2,7 miljoen per jaar aan salaris en afschrijving, Riedewald 0,5 miljoen. Plus dat Riedewald met gemak 10 miljoen gaat opleveren.

Dat PSV vorig jaar kampioen werd biedt geen garanties voor dit jaar, de selecties zijn gelijkwaardig. Die van Ajax is goedkoper. Ik hoef geen spectakel te zien, gerichte aankopen (sinkgraven, Gudelj) en ik geniet van een Tete, Riedewald en Bazoer.

30 juli 2015 om 10:31

@sebasjuh: Nee dat mag niet een tussen jaar. Feyenoord, Vitesse en AZ mogen een tussen jaar hebben. Ajax en PSV kunnen zich dta niet veroorloven die moeten altijd een waardige selectie hebben staan.

Ieder jaar kampioen hoeft en kan niet, maar vorig jaar 17 punten achter is gewwon echt TE veel.en dir jaar is er niet veel bijgekomen weer. Dit is niet alleen slecht voor Ajax maar heel Nederland. Ajax en PSV hebben het vermogen om nog iets in Europa te doen, de rest niet. We zijn afhankelijk van die 2 teams.

Als PSV dit kan, moet Ajax het helemaal kunnen met hun aantrekkingskracht. Jeugd is goed de focus, maar je kan niet alleen met jeugd. Als je gewoon in iedere linie een goede ervaren kracht hebt halen die de druk weg bij de jonge jongens.

Wat ik net al aangaf, Veltman heeft nu 3 jaar gehad en word niet beter. Nu heb ik er geen vertrouwen meer in dat dat wel gaat komen. Maar zet dara iemand als Moreno naast en het gaat al beter. Kan je na gaan zo jonge als Riedewalt.

30 juli 2015 om 10:36

@afcan:

Riedewalt niet minder dan Moreno??? Fysiek nu al sterker. Kom op hoor dit moet een grap zijn. Die jonge is een talent een groot talent maar is nog lang niet zo goed als een Moreno. Gisteren ook grof de fout in bij de 2-1.

Selecties zijn gelijkwaardig? PSV was vorig jaar 17 punten beter, en Ajax heeft geen directe verserkingen gehaald. Hoe gaan ze dan die 17 punten inhalen?

Door dat Moreno nu naast talenten staat als Willems en zelfs Bruma, kunnen die zich beter ontwikkelen.

30 juli 2015 om 10:37

Riedewald zou niet spelen als we Moreno hadden, daarnaast ook geen garantie en heel makkelijk praten hier. Kan ook een dure miskoop zijn.

30 juli 2015 om 10:38

Haha Sebasjuh!

Ojaa natuurlijk. jeugd opleiden en voor veel geld verkopen, maar uiteindelijk niet investeren in goede versterkingen maar investeren in het sport complex!
goeie filosofie zeg.

als ze nou eens bij ajax normale spelers halen die iets toevoegen en niet spelers halen die net tegen de basis aan hangen of op de bank worden gezet kunnen ze miss ook nog iets gaan betekenen in europa, maar ze blijven alleen maar aan de jeugd denken en daarom betekenen we niks in europa en zullen we ons ticket kwijt raken voor de Champions league.

Ajax is niks meer als een opleiding voor de grotere clubs.

maar wel een leuk beleid hoor om alleen maar jeugd op te leiden en geen versterkingen halen van je eigen miljoenen.

30 juli 2015 om 10:39

@afcanats, Ajax leidt meer op en PSV koopt wat meer??
Wanneer kijk je eens naar de feiten.
Ajax loopt al 5 jaar te verkondigen dat de jeugd prioriteit krijgt met als gevolg dat er dit jaar weer de nodige spelers gehaald werden. Amin Younes, Arkadiusz Milik, Johnny Heitinga, Mitchell Dijks, Nemanja Gudelj.
Bij PSV zijn ze 2 jaar bezig om de jeugdopleiding te upgraden en hebben ze Andres Guardado, Davy Pröpper, Gaston Pereiro, Nicolas Isimat-Mirin en Simon Poulsen gehaald.
Leg mij eens uit hoeveel spelers PSV meer gekocht heeft dan Ajax.
Een tip, ga niet af op wat er geroepen wordt in de media maar baseer je op de feiten.

30 juli 2015 om 10:46

Ajax geeft de jeugd ook meer de kans, enkel is veel van de jeugd aangekocht..

Neemt niet weg dat ze een prachtige jonge selectie hebben.

30 juli 2015 om 10:55

Directe versterking t.o.v. Vorig jaar: Tete, Riedewald, Dijks, Sinkgraven, Gudelj, Fischer. Allemaal niet in de basis vorig jaar. PSV is verzwakt. Ajax had een heel zwak jaar er zat meer in die selectie. En vergeet niet vorig jaar was ons middenveld: Klaassen, Serero, Andersen.

Riedewald hoeft niet minder te zijn en ja fysiek is hij nu al sterker. Grof in de fout, nou nee, Ajax ging in de fout door geen sruk meer te zetten en ineens 4 tempos lager te spelen, plus dat er geen rugdekking was op de 5 meter.

30 juli 2015 om 11:01

@rvandoor, even een correctie op je opmerking dat PSV geen concurrentie heeft gehad.
Ajax had afgelopen seizoen net zoveel punten als dit seizoen.
PSV heeft zich afgelopen seizoen redelijk ontwikkeld met als gevolg dat ze veel meer punten hebben gehaald dan in het seizoen 2013-2014.
Als je het realistisch bekijkt heeft Ajax de laatste kampioenschappen geen concurrentie gehad.
Seizoen 2013-2014
Ajax 34 20 11 3 69 -28 ( 41) 71
PSV 34 18 5 11 60 -45 ( 15) 59

Seizoen 2014-2015
PSV 34 29 1 4 92 -31 ( 61) 88
Ajax 34 21 8 5 69 -29 ( 40) 71

30 juli 2015 om 11:05

Dat zijn de feiten. Zet de basis maar eens naast elkaar, 8 van de 11 uit de opleiding bij Ajax, 2 van de 11 bij Psv. Denk nog eens na over prioriteit als je kijkt waarvoor die spelers zijn gehaald. Ik zie weinig terug van de opleiding op dit moment bij Psv.

30 juli 2015 om 11:12

Als PSV Moreno haalt vindt ik ze over het geheel genomen sterker geworden.

30 juli 2015 om 11:13

@afcanats, jullie middenveld in de 2de seizoenshelft was gewoon bazoer/klaassen/sinkgraven hoor. En dat is de seizoenshelft dat PSV juist zoveel punten op jullie uitgelopen is.

Edit: en op je 2de reactie:
Geen jeugdopleiding: Cillisen/ gudelj/sinkgraven/milik/el ghazi.
Is toch echt 5 vd 11.

Maar ik hoop echt dat Moreno komt, sowieso nog een linksbenige centrale verdediger nodig. Als ik die Isimat en Bruma samen zie schutteren in de oefen campagne tegen CL-waardige tegenstanders heb ik nog steeds geen vertrouwen in de CL.

30 juli 2015 om 11:20

Haha JA Hoor Daar IS HIJ Weer met een negatieve reactie op Psv.
Ajax-supporter R.vandoor je mag wel zeggen dat PSV gewoon met goed materiaal kampioen is geworden afgelopen jaar en het was andersom.
Ajax is minimaal 2x kampioen geworden doordat de concurrentie niet wilde voetballen.
Jouw negatieve reacties altijd als er maar een berichtje over PSV verschijnt
maakt de haat tussen Amsterdam en Eindhoven maar erger.

30 juli 2015 om 11:23

Als ik hier lees dat Ajax het op de eigen jeugd gooit en PSV koopt, kan ik altijd wel lachen. Als je namelijk even kijkt hoeveel geld Ajax in 2015 al aan aankopen heeft uitgegeven, kom je ongeveer op 18 miljoen uit (Sinkgraven, Milik, Gudelj, Dijks, en Younes). En dat zonder noemenswaardige uitgaande transfers. Psv verkoopt twee van de belangrijkste spelers voor de club voor giga bedragen en heeft in 2015 ongeveer even veel uitgegeven als Ajax, 18 miljoen (Guardado, Isimat, Pereiro, Propper en Laurden).

30 juli 2015 om 11:23

@afcanats

8 vd 11 spelers uit de jeugd van ajax laat me niet lachen.
80% is 1 of 2 seizoenen voor dat ze naar het eerste doorstroomde gekocht. Dat noem ik niet uit de jeugd van ajax.

Ik wil wel eens lijstje zien van spelers die vanaf hun 15e bij een club zitten en dan doorbreken naar het eerste. Ik kan je vertellen dan vind je zowel ajax als psv niet bij de top 3.

30 juli 2015 om 11:38

De opleiding heeft bij PSV pas sinds 2 jaar een beetje de aandacht gekregen en wat ik daarvan hoor, vinden er goede verbeteringen plaats. Met als resultaat zoals je zegt 2 spelers uit eigen jeugd in de basis. Vind ik zelf een goed resultaat. Misschien dat dat over een paar jaar naar 5/6 kan gaan, maar dat is voor mij wel het maximum.

Want laten we eerlijk zijn het ultieme doel van een club in de eredivisie is om een zo sterk mogelijk team op het veld te laten aantreden. Als dat met jeugdspelers kan is dat leuk, maar geen doel op zich. Spelers in de eredivisie gaan (helaas) steeds eerder naar het buitenland. Als je een topspeler tot zijn 24e in eigen land kan houden, mag je in je handen knijpen. De top van een speler ligt zo rond de 27-28 jaar. Als je dus alleen maar focust op de jeugd en deze goed opleidt, zal je nooit een speler op zijn top kunnen opstellen. Voor de balans in een team is dat zeer risicovol (zie Ajax gisteravond na de 2 -1 stortte de boel in). Realiteit is dat je een gebalanceerd team helaas niet zelf kan opleiden, daarvoor moet je af en toe een speler halen. Ik ben dan ook erg blij dat PSV een sterke as heeft met de Jong, Guardado en straks misschien Moreno. Spelers die er meteen staan en anderen om hen heen beter kunnen laten spelen.

Natuurlijk zijn er ook verschillen tussen clubs en dat moeten we waarborgen. PSV heeft een verleden met Zuid-Amerikaanse spelers. Dus ook vanuit clubcultuur aspect speelt dat mee. Persoonlijk vind ik het als PSV fan dan ook niet erg als de helft van het team niet uit Nederlanders bestaat. Meer diversiteit betekent meer speelstijlen en manieren waarop je de tegenstander kan verassen. Ik kan me ook goed voorstellen dat jij als Ajax fan eigen jeugd die opgeleid is met aanvallend voetbal vanuit balbezit als de te volgen strategie beschouwd. Prima! Ik denk dat je met 2 verschillende strategieën de eredivisie alleen maar verrijkt, dus laten we niet elkaars model aan elkaar opleggen. Laat de teams het op het veld maar uitvechten

on topic: Moreno lijkt me een uitstekende versterking. Brands is goed bezig!

30 juli 2015 om 12:26

Riedewald is nog niet op het niveau van Moreno en is nog erg jong. Moreno biedt meer zekerheid en zal door ervaring iets minder snel in de stress schieten of fouten maken

30 juli 2015 om 13:57

Beetje kromme vergelijking, begin van het seizoen hadden we voor kunnen staan met een betere selectie. Kortom je moet naar de start kijken. Gudelj was door Bazoer uit de basis gespeeld en El Ghazi is van sparta gehaald maar komt ook uit de opleiding. Cillessen, Milik, Sinkgraven ach en laat het eens 7 van de 11 zijn, nog meer dan 3x zoveel.

30 juli 2015 om 14:01

Dat maakt niet uit milano. Is ook onderdeel van het beleid, scouting en instroom bovenbouw. Het is ook een kunst om vertrekkende talenten zoals Malen, Dilrosun of Mensah goed op te vangen. Vervolgens leidt je ze nog 1 of 2 jaar op, gewoon onderdeel van de opleiding.

30 juli 2015 om 14:14

Tegenover dat rekensommetje dat jij maakt staat de aankoop van de Hoorn. Die kost Ajax ongeveer net zo veel geld als Moreno Psv kost en dan speelt hij nog niet eens.

Het valt me op dat iedereen je met feiten om de oren slaat en je niets toegeeft. Je herhaalt gewoon je eigen verhaal. Uit wat zelfs mede Ajacieden hier zeggen blijkt dat Ajax helemaal niet met alleen maar jeugd zijn selectie vult die 0 euro heeft gekost. Cilessen, Vd Hoorn, Gudelj, Sinkgraven en nog een paar belachelijk dure huurconstructies met spelers van Barca hebben ook gewoon bakken met geld gekost.

Uiteindelijk kopen/huren Psv en Ajax elk jaar zowat even veel spelers. Ook dit jaar. Dat die bij Ajax allemaal op de bank verpieteren, tja..

30 juli 2015 om 19:03

Je vergeet voor het gemak even dat psv Memphis (topscorer ED), Wijnaldum (aanvoerder) en Rekik (basisspeler) kwijt is. De teams zijn wel degelijk gelijkwaardig, als Ajax niet al beter is, omdat die met dit team nu voor het tweede jaar gaan spelen en zij dus op elkaar zijn ingespeeld.

30 juli 2015 om 19:09

@sebasje:
PSV werd met hun beleid twee maal 6x in 7 jaar kampioen...
lijkt me dus ook niet verkeerd

30 juli 2015 om 23:18

Fouder PSV had het jongste elftal in hun bestaan, maar Ajax had wel degelijk een jongere selectie.

30 juli 2015 om 23:56

@donkers: Ajax is Vitesse maar dan niet gebonden aan één club maar aan alle grote clubs! Opleiden voor andere en niet meer kijken of het eigen spel nog wel aantrekkelijk is.

31 juli 2015 om 11:55

Van der Hoorn heeft ook een hogere restwaarde en bovendien wordt hij te snel afgeschreven, ik ben blij met een goede back up voor Veltman die zoals je zag ook foutjes blijft maken.

Niks toegeeft? Wat moet ik toegeven? Heb ik gezegd dat Ajax niks moet kopen en niks koopt? Nee, dat maak jij er zelf van. Ik vind die aankopen zelfs goed, echter de verhouding bij Ajax aan spelers uit de opleiding is hoger dan bij Psv, meer dan dat zeg ik niet. En dat daar een verschil aan beleid is, ik oordeel zelfs niet wat beter of slechter is.

Yeah eindelijk de gedroomde verdediger die we moeten hebben welkom hector , nu alleen nog een nieuwe keeper en we worden kampioen

30 juli 2015 om 09:39

niet zo voorbarig. Dit is slechts een enkele krant die dit meld.

30 juli 2015 om 10:02

Ok je hebt gelijk , maar denk dat dit wil rond gaat komen

Dat doet mijn clubje th weer erg goed! Super kandidaat

30 juli 2015 om 09:49

Zeker, psv heeft een geweldige as komend seizoen zeg.

Hier merkt men weer hoe sterk Mino toch in de voetbalwereld staat. PSV heeft inderdaad een nieuwe Alex nodig, Hector Moreno is natuurlijk een goede speler. 5 Miljoen lijkt mij na de transfer van Depay ook een peuleschilletje.

30 juli 2015 om 09:42

De transfer van Depay heeft volgens jou dus invloed op hoeveel PSV aan Moreno zou moeten uitgeven of in hoeverre dat bedrag als een schijntje gezien kan worden? Jongen, het staat helemaal los van elkaar. Het is toch ook niet zo dat wanneer PSV 250 miljoen voor Depay had ontvangen, 25 miljoen voor Moreno een schijntje zou zijn?

30 juli 2015 om 09:55

Zijn punt is dus dat het financieel gezien waarschijnlijk niet af zal ketsen omdat de vraagprijs 5 miljoen is en PSV dat kan betalen.

Dat samen met het bericht dat PSV een akkoord heeft met Raiola lijkt alsof deze transfer aanstaande is.

Zo voorbarig ben ik nog niet na 1 krantenberichtje maar als dit waar is is de kans groot dat hij komt.

30 juli 2015 om 10:09

ook speken de transfersommen van depay en wijnaldum een rol, want clubs waar psv nu bij aanklopt weten dat daar net veel geld is binnengekomen, waardoor ze overhet algemeen wat hoger in de boom gaan zitten

Prima verdediger maar best duur voor een 27 jarige. Hij zal ook niet met 1 miljoen salaris genoegen nemen gok ik?

30 juli 2015 om 09:42

Waarom te duur? Is meteen de beste centrale verdediger van de eredivisie. PSV lijkt het te snappen, gewoon een goede as neerzetten met kwaliteit en ervaring. Daar omheen kan je dan lekker wat talenten inpassen. Als dit lukt kan je de schaal nu al maar Eindhoven brengen.

30 juli 2015 om 09:48

Helemaal mee eens. PSV zou hier flink sterker van worden. Het zou een uitstekende aanwinst zijn. Dan hebben zij, ook met Arias en Willems, drie van de allerbeste verdedigers in de Eredivisie. Het middenveld is ook geweldig met sowieso Propper en Guardado als sterkhouders en voorin loopt Luuk de Jong nog rond.. Dit zijn al 6 spelers die tot de allerbeste in de Eredivisie behoren. Pereiro, Maher, Narsingh.. PSV heeft dan een uitstekende selectie.

30 juli 2015 om 09:50

knap dat je dat nu al kan zeggen, competitie is nog niet eens begonnen.

buiten dat zou dit een zeer goede aankoop zijn van psv, gaan ze in de verdediging tegenover vorig jaar zeker op voorruit.

30 juli 2015 om 10:41

Vind ik niet. Kongolo vind ik nu al beter en wie weet komt Riedewald daar in de buurt dit jaar. Moreno zou ook een goede kandidaat zijn maar zeker niet op voorhand de beste. Ajax heeft gewoon een gelijkwaardige selectie.

30 juli 2015 om 11:06

@de toekomst,
Al een tijdje vraag ik me af hoe ajax scout. Ze zoeken spelers uit de eredivisie die ik ook zou kunnen scouten (gudelj en viergever) en ze hebben een scout in denemarken (olsen ofzoiets ?) maar verder hoor ik bij een akax nooit dat ze scouten in spanje of duitsland o.i.d naar een speler. Is dit "beleid", horen we er gewoon nooit wat over of zit het anders

30 juli 2015 om 11:14

Milik!! En wat dacht je van Younes, Cerny en Muric. Zijn al twee aankopen uit Duitsland. We hoeven echter niet zoveel te kopen, we leiden ze zelf wel op.

30 juli 2015 om 11:21

@afcanats. Haha Kongolo beter? Die heeft er een zeer matig seizoen op zitten. Riedewald heeft 3 goede wedstrijden gespeeld en wordt volgens jou ook beter?
Je vertrouwt veel te veel op de jonge jongens in vorm. Weet je nog Veltman in zijn eerste seizoen bij het eerste? Dat was een beest in de verdediging. Ondertussen al 2 jaar geleden, en kijk waar hij nu staat. Fout na fout.

Nee, met Moreno heeft PSV een verdediger die meerdere klassen beter is dan alles wat er in de rest van de eredivisie rondloopt, naast misschien Botteghin.

30 juli 2015 om 13:53

Ajax heeft de afgelopen jaren toch echt spelers uit het buitenland gehaald, zowel uit Spanje als Duitsland; Cuenca, Heitinga, Younes, Milik, Bojan, Poulsen, Babel.. Ook Serero, Muric, Cerny, Sana en Sanogo kwamen uit andere landen dan Nederland of Denemarken. Daarbij doet PSV niet heel erg veel anders de laatste jaren, of wel? Ook zij halen voornamelijk spelers uit de Eredivisie of spelers met een Eredivisie verleden...

30 juli 2015 om 14:28

@ Louise van gaa

Het antwoord daarop is niet. Het conflict met de scouting wat er al was voor de revolutie is nog steeds niet opgelost. Toen de functie van "directeur voetbalzaken" omschreven werd, werd als 1 van de voornaamste taken gesteld dat die persoon nu eindelijk eens de onvrede bij de scouting moest weg nemen. Sterker nog, onder Overmars is die alleen nog maar groter geworden, de scouting word nog steeds stelselmatig genegeerd. Saillant detail is ook dat voor de vorige winterstop de scouting op alle door Overmars en de Boer gehaalde spelers een negatief advies afgaf.

Verder gaven zowel de Boer als Overmars vorig seizoen toe dat ze in al die jaren niet intensief gescout hadden en daarom ook nooit over lijstjes beschikten; zaken die volgens het rapport Coronel en de revolutie wel moesten. Aan het begin van het vorige seizoen deed een scout (die zelf ontslag nam) een boekje open hoe er dus nog steeds niet geluisterd werd, dat alles heel snel te duur is, en dat de scouting in feite met een lege portemonnee moet scouten en alleen nog maar naar jong grut mag kijken. Terwijl er toch heel duidelijk gesteld werd dat er intensief gescout moest worden, niet alleen naar talent, maar ook naar gedegen ervaring (daaronder valt niet alleen maar of voornamelijk Eredivisie ervaring), kracht en lengte.

Met als uiteindelijk doel dat Ajax eens over een uitgebalanceerde selectie zou beschikken talent, gedegen ervaring, techniek, kracht en lengte zoals in het hedendaagse voetbal gevraagd word. Dan het liefst in elke linie een gedegen ervaren man. Met name die gedegen ervaring was belangrijk, Ajax zou immers aan de hand van echte ervaren mannen de talenten laten ontwikkelen. Daar is onder Overmars totaal geen spraken van, men verbergt zich graag achter het excuus dat het allemaal zo moeilijk is. Ook al erken ik dat er een moeilijkheid graad is: vind ik niet dat je jezelf daar achter kunt verschuilen als je het niet eens geprobeerd hebt om serieus intensief te scouten.

En wanneer je niet de uitzondering regel toepast wanneer dat wel kan en juist weer de regel wel toepast wanneer dat nou juist niet mocht. Er zijn glasheldere afspraken gemaakt onder welke omstandigheden Ajax de markt op zou mogen gaan, maar ook aan wat voor voorwaarden die spelers dan moesten voldoen.

Er zijn clubs in Europa die het ook moeten doen met bescheiden middelen, maar die er wel met enige regelmaat in slagen om een degelijke uitgebalanceerde selectie op de been te brengen.

Wat die scout allemaal vertelde bevestigde alleen maar wat een aantal Ajacieden al twee jaar dachten, later in het seizoen bleek dat die man het niet uit zijn duim gezogen had. Zoals ik eerder zei; gaven de Boer en Overmars het een en ander toe, maar ontstond er ook nog een conflict met de Toekomst, die het verhaal van die scout ook nog eens bevestigde. Het is mij een raadsel dat zoveel mede Ajacieden beweren dat Overmars en co goed werk afleveren terwijl de twee belangrijkste onderdelen van de club (scouting en opleiding) net zoals voor de revolutie lijnrecht tegenover Overmars en co staan omdat er volgens hen niets verandert is.

Zo zijn er nog wel meer zaken die zo scheef zijn als het maar zijn kan, zoals vanouds slaat Ajax weer helemaal door. Alleen als je over dat soort zaken begint ben je volgens veel Ajacieden een "nep Ajacied", een "azijnzeiker" of het tegenwoordige populaire "hater".

30 juli 2015 om 09:47

Vind dit wel mee vallen. Voor Nederlandse begrippen is het duur, maar Nederlandse clubs mogen van mij vaker wat meer geld uitgeleven om het niveau van de Eredivisie wat hoger te houden. Tegenwoordig moet alles maar gefocust zijn op de jeugd, maar er is niks mis met een welkome versterking ook al verkoop je die niet door met winst. We moeten eens realiseren dat we moeten investeren om te overleven in Europa.

30 juli 2015 om 09:47

5 miljoen is helemaal niet duur voor iemand met Europese en buitenlandse ervaring die in zijn tijd bij AZ de beste verdediger in de Eredivisie was.

Goed nieuws! Ervaring en dan met name achterin mag wat kosten. Dan kunnen talenten als de wijs en Alberto rustig wennen.

Als deze speler komt, is PSV kampioen. Die hebben dat een puike selectie qua niveau en ervaring. Daarbij zetten zij deze transferperiode gewoon een stap vooruit in de verdediging en op het middenveld. Andere clubs, ook Ajax, is minder vooruit gegaan. PSV kiest duidelijk voor zoveel mogelijk echte, duidelijke en directe versterkingen.

30 juli 2015 om 09:49

PSV heeft na mijn mening veel kwaliteit in geleverd met de verkoop van de Depay en Wijnaldum. Daar naast is Willems ook nog geblesseerd. Het blijft gewoon afwachten of deze aankopen PSV weer naar de titel gaat brengen.

30 juli 2015 om 09:54

Poulsen is anders een zeer degelijke back up achter Willems. Die overbrugt die periode wel. Het vertrekt van Wijnaldum is goed opgevangen met Propper. Het vertrek van Depay minder tot niet. Lestienne is echt vele malen minder.

30 juli 2015 om 09:57

Dan nog blijft het allemaal afwachten dit word elk jaar gezegd rond deze tijd dat PSV de betere selectie heeft van de competitie en kampioen word. Volgend jaar weten we meer.

30 juli 2015 om 10:03

Lestienne heeft net zo als luuk de jong vorig jaar in zijn seizoen voor psv bijna niet gespeeld. Die jongen heeft tijd nodig om op niveau te komen. Dus geef hem een half seizoen en dan zien we wel.
Ik ben het met je eens dat hij in de lichtstadderby tegen viel. Maar om alles op een wedstrijd te gooien is ook zo iets.

30 juli 2015 om 11:11

Depay's vertrek is een aderlating en op de linkerflank zal PSV dan ook echt een stap terug gaan doen. Dat kan niet anders. Daarentegen is Pereiro op de rechterflank wel iemand die Narsingh het vuur aan de schenen gaat leggen. Per saldo gaan we er in de aanval iets op achteruit.

Op het middenveld vind ik de komst van Pröpper ipv Wijnaldum geen verzwakking. Pröpper is misschien op mentaliteit en leiderschap wat minder, maar voetballend is hij gewoon beter dan Wijnaldum. En niet een klein beetje ook. Bovendien komt Maher met een type Pröpper (die hem met dieptepasses weg kan sturen) beter uit de verf dan met een Wijnaldum die vooral zelf veel liep. Op het middenveld gaan we er op vooruit.

En dan achterin. Moreno ipv Rekik is in mijn ogen een vooruitgang. Daarnaast is Poulsen als stand-in voor Willems natuurlijk beter dan Tamata. Pure luxe dat PSV nu de beste en de één-na-beste linksback in de selectie heeft. Dus ook achterin gaat PSV er op vooruit.

En Ajax? Afwachten hoe de jonkies zich ontwikkelen. Ik denk dat Ajax er achterin minder op vooruit gaat als mensen denken. We hebben gisteren kunnen zien dat het daar heel kwetsbaar is. En zeker als Cillessen nog mocht vertrekken. Voorin en op het middenveld is het koffiedik kijken, veel is afhankelijk van de aankopen (die ik moeilijk kan pijlen) en de ontwikkeling van bijvoorbeeld El Ghazi en Milik.

30 juli 2015 om 12:36

Ik verwacht dat Cocu Narsingh op links gaat proberen. Stond daar ook lang in voorgaande oefenwedstrijden

30 juli 2015 om 12:59

Hij wisselde veel van positie met Lestienne, onder andere tegen . Narsingh op links betekent dat hij naar binnen moet komen om te schieten, zoals Depay dat deed. Met Pereiro dan op rechts (die ook naar binnen komt) betekent dat dat de Jong nog meer een aanspeelpunt gaat worden.

Het zou kunnen hoor, maar ik denk toch dat er meer voor variatie wordt gekozen.

30 juli 2015 om 10:47

Puike selectie zeker, maar nu al kampioen, echt niet!

Ajax minder vooruit? Tete voor van Rhijn, Riedewald voor Moisander, Dijks voor Boilesen, Bazoer & Gudelj voor Serero, Sinkgraven voor Andersen, Fischer voor Kishna, Heitinga voor Zimling, Sanogo voor Sigi. En dan hebben Milik en El Ghazi zich nu een jaartje kunnen ontwikkelen. Ajax is fiks vooruit gegaan tov van vorig jaar. Klaassen is ook weer een jaar verder.

De versterking zijn miss. minder duidelijk omdat je niet weet wat je van de jeugd kan verwachten, dat wil niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk minder zijn.

30 juli 2015 om 13:12

Hoeveel Xp's krijgt elke speler erbij als hij een wedstrijdje op 1 heeft meegedaan? Klaassen is nl. geen jaar weken , maar een 4 weken verder tov vorig seizoen. Ik hoop op een spannende titelstrijd komend jaar.

Maar hoe eenvoudig spelers bij jou beter zijn dan hun voorganger of hun voorgaand jaar is bijzonder positief te noemen.

30 juli 2015 om 14:00

Op de lange termijn zie ik dezelfde vooruitgang als jij nu al lijkt te zien. Voorlopig houd ik er echter geen rekening mee dat spelers als Tete, Riedewald, Dijks, Bazoer, Sinkgraven, Fischer, Milik en El Ghazi in staat zijn om een goed en stabiel jaar te draaien. Er komen vormdipjes, blessures etc. Deze jonge groep is daar extra gevoelig voor. Ik zie ons, met deze zeer jonge selectie, eerder een seizoen draaien zoals PSV twee jaar terug deed dan nu al tot het eind meestrijden om het landskampioenschap.

30 juli 2015 om 14:06

Er is ook veel concurrentie en een brede bank, kortom dat kan opgevangen worden. Beter dan vorig jaar, waar de basis al niet sterk was, die jongens zitten nu op de bank.

Ik denk dat het veel beter uitgbalanceerd is kwalitatief dan het vorige jaar.

Zo schiijn je het te moeten doen met Raiola: hem betalen om een speler binnen te hengelen. Maar het is nog maar affwachten of hij nog zo goed is. Hij is de laatste jaren veel geblesseerd. Daarbij vond ik hem bij AZ ook geen topper.

30 juli 2015 om 09:48

Dat zegt meer over jou. Bij AZ vormde hij met Moisander het beste centrale duo van de Eredivisie en dat kwam vooral door Moreno.

PSV bouwt, mits dit doorgaat, een kern met pure klasse (voor Nederlandse begrippen). Daarnaast lopen een aantal leuke talenten. Lijkt me heerlijk voetballen als talent als je weet dat er een paar ervaren toppers naast je staan.

Bij Ajax is het precies andersom, daar zijn de talenten de gene die de kar moeten trekken, en zijn de ervaren jongens doorgaans de spelers die of nooit de top gaan halen, of op hun retour zijn.

Ik zou op dit moment dan ook mijn geld zetten op Psv, helaas.

Wat is de waarde van een principe akkoord? Ik heb werkelijk geen idee. Aan de reacties te lezen zou het een topaankoop zijn voor Psv. Heeft hij opbouwende kwaliteiten? Want de centrale verdediging is momenteel echt een drama in de opbouw, in het verdedigen trouwens ook.

Zou voor ons een fantastische aanwinst zijn, maar van dat kampioenschap ben ik nog lang niet zeker. Ajax heeft zich echt wel versterkt tov van vorig jaar en wat doet het pijn om zo'n klasbak als Bazoer bij een concurrent te zien lopen. (hadden we die maar wat extra miljoenen toegeschoven...) En ook Feyenoord is echt niet zwakker geworden ondanks het verlies van Clasie. Zou wel leuk zijn als we weer echt een spannende competitie krijgen die op de laatste speeldag zal worden beslist. Is alleen wat minder goed voor mijn bloeddruk.

Als PSV dit klaar gaat krijgen zijn ze titel favoriet nummer 1, zie gisteravond wat een (k)neusjes).

30 juli 2015 om 10:12

Jarno73, die 73 staat niet voor je geboortejaar neem ik aan? Anders is de ontwikkeling gestagneerd eind jaren 70

1 augustus 2015 om 11:02

tja de waarheid is hard, kneuzen.

De kneusjes spelen gewoon een prima 1ste helft waar het ook gewoon 0-4 had kunnen staan. Dat ze de 2de helft het laten lopen ligt aan de onervarenheid. Maar gelijk spelen en 2 doelpunten maken in een europeesche uitwedstrijd is gewoon een goed resultaat. Heb ik ons PSV te weinig zien doen in Europa de laatste paar jaren. Niet zo snel gaan wijzen naar een ander voordat we zelf iets gepresteerd hebben!

30 juli 2015 om 10:34

Jomario eindelijk eens een normale reactie. Top. En we zullen zien hoe het gaat dit seizoen. Ik denk dat de verschillen erg klein zijn!

30 juli 2015 om 14:20

Het is echt gewoon afwachten hoe iedereen het gaat doen.

Voor hetzelfde geld komt fischer niet meer op niveau en scoort lestienne er lustig op los. De kans is echter ook aanwezig dat fischer alles er in trapt en lestiene uit de basis gespeeld word door bergwijn.

Er gebeuren altijd onverwachte dingen. Altijd wel een speler die verrast en een speler die teleursteld.

Heb wel al zin in het nieuwe seizoen! Kom maar op met zondag! Die eerste prijs van het seizoen binnen harken!

Ben benieuwd of ze het met deze selectie gaan halen in de cl. met Depay en Gini zach ik ze de groepsfase misschien nogwel overleven, maar ben bang dat de selectie over het algemeen toch kwalitatief een stukje minder is geworden. Geen slechte aankopen gedaan maar ik vind het toch minder als vorig seizoen. En hadden wat mij betreft een nieuwe dm moeten halen, want ik vind Zoet toch wat te licht voor de cl.

Ajax vind ik immers beter geworden dan vorig seizoen, ik verwacht dus een mooie strijd om het kampioenschap!

30 juli 2015 om 10:47

Nederlandse clubs zullen echt niet door de groepsfase van de CL heenkomen. Zelfs de mindere teams in de CL, zoals Zenit en Porto, zijn al veel te sterk voor de Nederlandse clubs. We moeten ook niet verwachten dat er wat gepresteerd zal worden in de CL. Het is gewoon een leuk bijkomstigheid vanwege het deelname geld.

30 juli 2015 om 10:48

Op sommige posities zijn ze sterker geworden en op sommige posities zijn ze inderdaad verzwakt. Depay missen is sowieso een verlies. Gelukkig hebben ze er nu een aanstormend talent op die plaats die zijn wedstrijden zal meepakken plus Lestienne. Op deze positie hebben ze tot nu toe dus ingeleverd.
Propper voor Wijnaldum is ook een gemis. Al heeft Propper weer andere kwaliteiten. Schaars is ook terug gekeerd op het middenveld dus er is meer concurrentie. De back-up op de LB positie is er enorm op vooruit gegaan. Rekik voor een mogelijke komst van Moreno. Dan zie ik Moreno toch echt als een versterking.
Pereiro is wat hij tot nu toe laat zien een ruwe diamant die zeker de potentie heeft om een sterke speler te worden. Dus als je alles met elkaar vergelijkt heeft PSV niet enorm veel ingeleverd denk ik.

30 juli 2015 om 11:01

Ze hebben het aardig opgevangen, maar vergeet de factor niet dat dit team nog niet ingespeeld is. De concurrentie zit daarnaast niet stil.

30 juli 2015 om 11:26

Elk team met nieuwe aanwinsten is nog niet op elkaar ingespeeld. Dus daarvoor geld hetzelfde in principe. Het ligt er gewoon aan hoe snel de speler zich zelf aanpast aan het team.

31 juli 2015 om 02:15

Niet ingespeeld? Dit is de vermoedelijke opstelling voor de jc schaal. dit zijn 9 (excl. Willems) van de eerste 13 spelers van vorig jaar. Schaars, Hendrix, Pasveer en Jozefszoon zijn er ook nog dus alles bij PSV is supersteady. Zelfs weer 2 doorstromers vanuit de jeugd. En de rest wordt vooral spaanstalig ;-)

En Perreiro, Propper en Moreno staan er gelijk. Hoeven ook niet eerst het PSV-spel te leren.

Zoet
Arias
Bruma
Isimat
Poulsen
Propper
Maher
Guardado
Narsingh
De Jong
Locadia
31 juli 2015 om 06:04

Blijf het ongelooflijk vinden dat Locadia als linksbuiten wordt misbruikt. Totaal geen buitenspeler en kreeg ook te horen dat hij zich volledig op de spitspositie kan richten. Lestienne is nog niet fit genoeg (opmerkelijk!) en volgens mij is Bergwijn de tweede linker winger op het moment. Het zou Cocu sieren om Bergwijn te laten starten. Maar ik had precies hetzelfde in gedachte als wat jij denkt, behoorlijk voorspelbaar de opstelling van Cocu voor komende zondag.

31 juli 2015 om 06:09

Trouwens, ik denk niet dat Cocu Guardado laat starten. Hij traint vandaag pas voor de eerste keer mee. Ik denk dat hij rust gegund krijgt. Ik hoop dat Schaars start, want ik ben geen fan van Hendrix. Maar dit is ijdele hoop. Ik denk dat de opstelling er als volgt uit gaat zien.

Zoet
Arias
Bruma
Isimat
Poulsen
Propper
Maher
Hendrix
Narsingh
de Jong
Locadia
31 juli 2015 om 11:59

Lestienne/pereiro, Propper en evt. Moreno en Poulsen zijn nieuw. Dat zijn toch echt 4 spelers, kan ook een keer 3 zijn afhankelijk van de keuzes van Cocu. Echter bij Ajax is er geen tot 1 positie gewijzigd. Riedewald, Tete zaten al langer bij Ajax net als Dijks. Sinkgraven en Bazoer hebben al een half jaar kunnen wennen en Gudelj is echt nieuw maar geen gegarandeerde basisplaats.

31 juli 2015 om 12:22

Gudelj, Sanago en Younes zijn ook gewoon drie spelers die nieuw zijn bij Ajax. Dijks eigenlijk ook maar dat is een ander verhaal. Ook zij zijn afhankelijk van de keuzes van de Boer dus die vlieger gaat niet op. Tegen Rapid Wien speelden zowel Gudelj en Sanago.

Hoeveel spelers heeft Mino nou onder zich ? Hij zou gewoon een eigen club kunnen beginnen

Ik hoop het echt, dan ben ik van mening dat PSV er ten opzichte van vorig jaar op vooruit is gegaan. Een as met Moreno, Guardado, De Jong is perfect om de rest van je team aan op te hangen.

Deze topper binnenhalen en laat de competitie maar beginnen!

Het is niet alleen hosanna met Moreno, hij schijnt best wel blessuregevoelig te zijn en dan is het best wel een risico om zoveel geld in zo'n relatief oude speler te steken. Dat wordt lastig voor Psv om later nog quitte te draaien op deze speler.

30 juli 2015 om 13:02

Je hoeft natuurlijk ook niet op elke speler quitte te draaien. Al ben ik het wel met je eens dat je als Nederlandse ploeg daar wel een bepaalde balans in moet hebben en dat PSV steeds verder de randen opzoekt.

30 juli 2015 om 15:23

@ Hoppa!

Persoonlijk vind ik het juist goed dat PSV de randen probeert op te zoeken, het zogenaamde op safe spelen van Ajax zet helaas ook geen soda aan de dijk. De kosten daarvan beginnen nu ook al aardig in de papieren te lopen (waaronder ook veel jonge spelers de reputatie van glas te zijn), dus wat is wijsheid in deze ?

Bij Ajax lijkt het wel echt of men bang is geworden door bepaalde fouten uit het verleden. Je laten leiden door angst is juist het laatste wat je moet doen. Het lijkt erop dat Brands geleerd heeft van zijn fouten en wel serieus en intensief aan het scout.

Die balans waar jij het over had is inderdaad cruciaal, alleen wanneer ik naar mijn eigen club kijk; zeggen ze steeds wel dat ze daar naar streven. Alleen uit hun handelingen blijkt toch wat anders, op een of andere manier en dat zien we wel vaker in Nederland schieten we altijd door. Het lijkt erop dat PSV er wel in geslaagd is om die balans te vinden, al vind ik het nog iets te vroeg omdat met 100 procent zekerheid te zeggen. Al zijn de eerste signalen beleid technisch in ieder geval positief.

30 juli 2015 om 16:36

Ow, ik bedoel ook niet te zeggen dat PSV al over de randen van verantwoord beleid heen is, ik constateer alleen wel een golfbeweging waarbij er weer steeds dichter naar de situatie onder Hiddink-Van Raay wordt toegegroeid.

Investeren in spelers vind ik prima, maar je moet wel realistisch zijn. Spelers als Guardado zijn natuurlijk geweldig. Maar dat niveau kan niet de standaard zijn als je gaat scouten voor een Eredivisieclub. Je kunt wel een salarycap binnen de club hebben, maar het kan niet zo zijn dat je 6 of 7 spelers hebt lopen die een miljoen per jaar verdienen.

Maar goed, mocht Moreno komen, dan hebben we in elke linie een ervaren speler van, voor Eredivisiebegrippen, de buitencategorie. Dat is ook wat waard.

Goede aankoop voor Psv, denk dat ze er voorin zonder Depay en Wijnaldum iets op achteruit gaan maar verdedigend wordt het een stuk beter. Ajax investeert nooit in de verdediging terwijl het aan alle kanten rammelt. Zonder Cilissen wordt dat een gigantisch drama.

Ik kan me vergissen...maar de laatste jaren zit er volgens mij weinig tot geen verschil in de aankoop van het aantal spelers die ajax en PSV doen.
Dat PSV vele malen doeltreffender is moge duidelijk zijn, toch zorgwekkend als ajax zijnde aangezien beide clubs in dezelfde vijver vissen. Nederlandse clubs moeten het hebben van in en verkoop, dat is ons bestaansrecht. Alleen je jeugd verkopen is niet genoeg.en ik ben van mening dat eigen jeugd het best rendeerd met een ervaren man aan hun zijde.dan zal je zien dat ze groeien, er beter voetbal op de mat wordt gelegd, en dat is het grootste probleem bij ajax, de speelstijl waar ajax voor staat is jaren geleden al verdwenen.en dat is ook niet gek want het ontbreekt aan echte kwaliteit. Wat heb je nou eigenlijk aan veel geld als het doel overwinteren in de CL al 5 jaar niet wordt gehaald?
En dan vraag ik me af of het wel was gelukt als er een kwaliteitsinjectie was gegeven op een aantal posities.
Kwaliteit zal je moeten kopen als je selectie daar om schreeuwt, dan ben ik als psv'er maar wat blij dat ze dat ook doen ipv geforceerd eigen jeugd op die positie plaatsen.
Eigen jeugd is prima...maar niet als ze te kort schieten.
Dus aankopen als Guardado, Moreno, Pereiro, Pröpper en Lestienne juich ik dan ook toe.koppel hier wat jeugd aan zoals Hendrix, Locadia , Koch, Bergwijn, Paal, Leemans, Brenet en de Wijs , zodat die zich kunnen optrekken aan ervaring.
Overigens geen garanie op overwinteren in de CL, maar ik heb wel meer vertrouwen in deze filosofie.

Ik moet het nog zien, zou wel echt een stunt zijn van Brands als dit lukt. Want waarom zou hij naar PSV gaan als hij elders veel meer kan verdienen en in een mooiere competitie? Dus nog even afwachten of Fiorentina niet roet in het eten gooit.

30 juli 2015 om 14:59

Een kampioensschap in je carriere kunnen halen is ook wel leuk lijkt me. Sommige worden liever kampioen in de eredivisie dan dat ze als 8e eindigen in engeland. Leuke prijzen heb je dan gepakt in je carrière

30 juli 2015 om 15:30

@ Dutch_psv

Precies, dat was ook een reden dat Poulsen bijvoorbeeld naar Ajax kwam. Speler in een top competitie kan mooi zijn vanwege het weer, het geld en het wekelijks spelen tegen sterkte tegenstanders. Ondanks dat veel clubs sterk zijn zullen ze in principe nooit een kampioenschap vieren, voor Poulsen was dat dus een reden om naar Ajax te gaan, dus waarom zou dat inderdaad niet voor Morena kunnen gelden.

Wel vermakelijk de reacties hier.

Als we nu even naar de feiten kijken.

PSV is in de goede jaren 4x kampioen van nederland geweest en
heeft nagenoeg alleen champions league mogen spelen met alle
rechten en inkomsten vandien. Resultaat....een hoop schuld.

Ajax heeft daarna met ook 4x een kampioenschap en alleen
champions league.....een banksaldo van 100 miljoen.

Je mag met mij discusieren over beleid.....maar dat verlies je.

Van basten was de laatste die vond dat het kapitaal op het
veld moest staan...dat is gebeurd en je zag wat het resultaat
was....dat nooit meer...is de gedachte in Amsterdam.

Terecht. We zijn gezond...en willen gezond blijven.
Geen pieken en dalen, maar een gelijkmatige groei en dan
duurt het maar wat langer.

30 juli 2015 om 14:13

Juist! En het lijkt bij PSV weer in die richting te gaan, uiteraard zal er op de korte termijn winst worden gehaald, maar de afschrijvingen op transfers hangen straks als een molensteen om de nek, als je dat niet jaarlijks door blijft zetten. Met als gevolg dat je moet verkopen om geen verlies te draaien.

Ajax is financieel stabiel, dat terwijl de selecties gewoon weer gelijkwaardig zijn. Geduld is ook noodzakelijk, op de lange termijn gaat Ajax de vruchten plukken. PSV blijft in het oude patroon hangen en ziet straks investeringen in de opleiding verloren gaan.

30 juli 2015 om 22:52

De stijging van het salarishuis is goed dragelijk gezien de aflopende contracten. De handelsbalans groeit wel aardig maar die is gedekt met de CL-miljoenen. Bovendien zijn er wat plooien gladgestreken en is er aardig geinvesteerd in de Herdgang en Jong Psv. Volgend jaar is het uitverkocht huis dus er zijn voorlopig geen financiele problemen meer. Volgende zomer kan Psv, met een verkoop van Willems en het verkopen van 30 procent van de club, wel richting de €70 EV gaan met een ijzersterke selectie.

31 juli 2015 om 12:04

De vraag is, als je en investeert in transfers en in de opleiding waar kies je straks voor? Op dit moment is er weinig perspectief voor talenten in PSV 1, aankopen zitten in de weg en PSV lijkt nu het financieel gezonder is minder op de jeugd te gokken. Wat denk je dat die talenten denken?

Ajax lijkt een meer duidelijk keuze te hebben gemaakt voor de opleiding en zal naar mijn verwachting minder makkelijk tussen wal en schip landen. Kopen kan altijd nog als je zoveel geld hebt.

PSV heeft ook nog flinke schulden tegen een evt. hoog eigen vermogen staan, plus dat je je scheel aan de belastingen betaald als je zoveel winst maakt. Je betaalt al gauw rond de 20 % winstbelasting. Daarom is EV opbouwen niet zo makkelijk als je het schetst.

31 juli 2015 om 14:35

Zo'n eenzijdige keuze voor de opleiding is juist de grote fout van Ajax geweest. PSV verdeeld de miljoenen mooi evenredig over de gehele organisatie zodat de club in alle geledingen doorgroeit. De transfer van Depay is hiervoor gebruikt (idd was het ook nodig om de laatste plooien glad te strijken); de transfer van Wijnaldum is vooral geherinvesteerd in de selectie.

PSV heeft wel leningen (ongeveer gelijk aan Ajax) en qua rijkdom staat PSV momenteel gelijk met Ajax. Ajax heeft alleen een waardevollere naam. PSV is trouwens altijd veel rijker geweest dan Ajax dankzij het in eigen bezit hebben van al het onroerend goed, incl. exploitatie. Dat icm slim beleid is de enige reden dat PSV kan concurreren met het veel grotere Ajax.

30 juli 2015 om 22:40

PSV is vier jaar idd kampioen geworden, maar dat was in eerste instantie met goedkope goed gescoute krachten zoals Lee, Park, Farfan en Gomes en de gehuurde Alex. Dat was ook nog een team dat sportief grote successen boekte, oa op de drempel staan van een CL finale. Vervolgens kwam er nieuwe bestuurders die het verdiende geld in rap temp over de balk smeet door dure middelmatige spelers te kopen, oa Lazovic en Koevermans voor bij elkaar vijftien miljoen en later Engelaar voor 1.75 miljoen op de loonlijst hebben staan. Dat was een stuk vervelender voor Psv.

Nu heeft PSV voor tientallen miljoenen spelers verkocht en gelukkig probeert PSV wel daar kwaliteit voor terug te halen. Met Zoet, Brenet, Hendrix en Locadia komt er wel wat eigen jeugd aan bod komend seizoen, maar die jongens zitten bij de selectie omdat ze van toegevoegde zijn en niet louter omdat ze eigen jeugd zijn

30 juli 2015 om 22:58

Vergeet Bergwijn en Alberto niet. Zelfs Zoet dreigt zijn plaats te verliezen. Ik zie de bank al voor me: Zoet, Brenet, Bruma, Alberto, Poulsen, Schaars, Hendrix, Maher, Bergwijn, Locadia, Jozefszoon.

Meest Nederlandse bank ooit dankzij het succes van Brands transferbeleid. Dat wordt knokken voor die jongens. Ik verwacht dit jaar dan ook een beslissendere Locadia, een nauwkeurigere Hendrix, een visitekaart van Bergwijn, een belangrijke CL-schakel Schaars, Bruma en Zoet die foutjes achterwege laten. Brenet moet meer gaan toevoegen en langszaam verder groeien. Ik vrees alleen voor Hendrix dat hij weinig aan spelen toekomt maar ook zijn spel moet nauwkeuriger. Bovendien leuke competetive strijd: Bruma-Isimat, Maher/narsingh/perreiro, Zoet/pasveer, Lestienne/bergwijn. Poulsen kan ook nog wel eens gaan spelen als Willems een aanvallendere rol krijgt. Propper, Moreno en Perreiro die echt iets toevoegen. Van Narsingh of van Maher verwacht ik een mooie toename in rendement.

Ik hoop dat Schaars aanvoerder (en dus woordvoerder) wordt met Guardado als 2e en De jong als 3e (maar ook woordvoerder). Hopelijk wordt Moreno de absolute leider van de verdediging.

Ik ben benieuwd hoe het uit gaat pakken, hoop natuurlijk dat Moreno komt. Voor PSV begrippen geweldige toevoeging voor de selectie waarmee de verdediging wel rond is.
Als ik het vergelijk met vorig seizoen, gaan we er kwalitatief nog wel een beetje op achteruit:

Alleen linksvoor zijn we er, hoe het er nu uitziet, op achteruit gegaan. Ik vind Propper echt heel positief opvallen in de voorbereiding, geweldig aanspeelpunt en versneller van het spel op het middenveld. Alleen iet minder doelgericht.

Moreno (als die komt) verbetering ten opzichte van Rekik, al heeft die wel meer potentie. Lestienne heeft zich in de voorbereiding nog niet kunnen onderscheiden, loopt fysiek nog wel wat achter op de selectie. Hopelijk kan bergwijn wat wedstrijden spelen.

Pereiro heb ik al wat prachtige acties zien maken, vooral tegen FC Eindhoven kon je de klasse van die jongen zien. Dat is zeker een verbetering tov Narsingh.

Al met al is het dus even afwachten hoe Lestienne gaat presteren en of Moreno komt. Mochten die twee naar hun kunnen gaan presteren, dan hebben we een goede kans op de titel.

Zoet
Arias
Isimat
Moreno
Willems
Maher
Propper
Guardado
Pereiro
De Jong
Lestienne
31 juli 2015 om 06:19

Narsingh heeft een goede voorbereiding gedraaid en voor hem is dit het seizoen om weer te laten zien wat hij in huis heeft. Heeft een slepende blessure achter de rug, maar dit 'excuus' geldt niet langer. Denk dat hij de komende wedstrijden sowieso is verzekerd van een plek op rechts. Cocu was erg te spreken over hem en de staf sprak eerder het vertrouwen in hem uit. Hij zal daarentegen de concurrentie ook voelen. Ben erg benieuwd wat de plannen met Pereiro zijn. Ik denk dat hij rustig zal worden gebracht in eerste instantie, maar als hij echt zo goed is als hij deed voorkomen tegen met alle respect Eindhoven, dan is een basisplaats niet ver weg. Verontrustend is de linkerkant, waar Willems geblesseerd is geraakt en we natuurlijk Memphis zijn verloren. Lestienne blijkt nog achterstand te hebben dus dat zal wat tijd in beslag nemen. Ik hoop op Bergwijn, maar Cocu kennende wordt Locadia daar opgesteld.

31 juli 2015 om 11:47

Ik vind het belachelijk hoe er nu met Locadia omgesprongen wordt. Die jongen wil alleen voor de spitspositie gaan, dat is prima. Dan hoeft hij niet op een basisplaats te rekenen, maar zet hem dan niet als buitenspeler neer. Daar hebben we net een groot talent voor die daar ook kan spelen.

Hoop echt dat dit er doorheen komt. Versterking is echt nodig centraal achterin.

Petje af voor de directie van Psv. Op deze manier kan je voorzichtig gaan denken aan de 2e ronde CL.

Brands ontkent, dan komt het allemaal wel rond. Welkom bij PSV Moreno!
Hij zou echt een aanwinst zijn, mocht het allemaal rondkomen. Dan echt een compliment (wederom) voor Brands.

30 juli 2015 om 23:10

Inderdaad, ik wou dit net zeggen! Hoewel het geen garantie is natuurlijk hebben we vaker in het verleden meegemaakt dat een ontkenning van Brands meestal positief nieuws met zich meebracht. In het recente verleden nog met Gaston Pereiro.

Mocht Moreno komen, dan hebben we in iedere linie een ervaren speler en een ijzersterke as. Hierom heen kun je dan rustig het team bouwen. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik nog niet onder de indruk ben van Lestienne. Hij komt ook vermoeid op mij over. Hopelijk laat hij wel wat van zich zien aankomend seizoen.

Zoet
Arias
Isimat
Moreno
Willems
Pereiro
Pröpper
Guardado
Narsingh
De Jong
Lestienne
31 juli 2015 om 12:17

Er zijn slechts drie spelers waarvan ik nog niet onder de indruk ben. Dat zijn Lestienne, Brenet en Vloet.

Gelukkig zal dit seizoen Bergwijn veel spelen. Ik heb echt zin om hem wedstrijden te zien spelen in de Eredivisie. Vloet moeten ze verhuren. Brenet mogen ze verkopen en er een ervaren vervanger voor halen.

Als Fiorentina hem echt wil is PSV kansloos bij Raiola. Die werkt voor Italiaanse clubs.

30 juli 2015 om 22:41

La Viola schijnt achter Astori aan te zitten, dat is hun eerst keuze. Aangezien de club van Astori, Cagliari is gedegradeerd en de speler Italiaans international is ga ik er vanuit dat de speler sowieso een transfer gaat maken, hopelijk haalt Fiorentina hem

Opstelling JC-schaal tegen Groningen.

Perreiro komt er zeker in. Guardado kan ook ipv Schaars zodat de aanwezige basis van vorig seizoen speelt. Dan zou Locadia (als hij dat wel wilt) ook spelen ipv Bergwijn. Ook logisch..

Hopelijk staat Willems er in de CL weer en gaat Lestienne weer zijn niveau halen. Maar die moet eerst fitter worden.

Zoet
Arias
Bruma
Isimat
Poulsen
Propper
Maher
Schaars
Narsingh
De Jong
Bergwijn

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren