Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Grieken worden concreet voor bij Ajax overbodige middenvelder'

Laatste update:

Thulani Serero was in het afgelopen seizoen nog basisspeler bij Ajax, maar dreigt voor het nieuwe voetbaljaar buiten de boot te vallen. Het middenveld van de Amsterdammers werd versterkt met Nemanja Gudelj en Riechedly Bazoer, Davy Klaassen en Daley Sinkgraven lijken het seizoen te gaan beginnen als basisspelers. Serero lijkt overbodig te worden en mag vertrekken.

/

Ajax is bereid om de Zuid-Afrikaan te verhuren en er is inmiddels interesse. PAOK Saloniki heeft zich gemeld bij de zaakwaarnemer van Serero, Alex Kroes, die de belangstelling doorspeelde naar Ajax. PAOK is volgens De Telegraaf bereid om ver te gaan voor de kleine dribbelaar, maar Serero lijkt nog even te willen wachten op mogelijke verdere belangstelling.

De 25-jarige Serero speelde vorig seizoen 29 competitiewedstrijden voor Ajax, waarvan 21 vanaf het begin, en in totaal staat de teller op 74 competitieduels voor de Amsterdammers in de Eredivisie. Zijn contract loopt nog tot medio 2017 door. Naast Serero schijnt ook Lucas Andersen verhuurd te kunnen worden, terwijl Lerin Duarte definitief mag vertrekken.

Ajax heeft Thulani Serero voor het nieuwe seizoen niet nodig

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als Serrero verkocht wordt dan kunnen we misschien een terugkomst van Maduro overwegen. Hij kan op meerdere posities op het middenveld en inde verdediging ingezet worden. Daarnaast zag hij er een stuk fitter en gedrevener uit dan een aantal jaar geleden. Het zal misschien wel moeilijk worden aangezien hij zich op dit moment ook erg prettig voelt in Griekenland.

27 juli 2015 om 07:46

Lucas Andersen moeten we trouwens zeker niet verkopen want een geslaagde comeback ala Daley Blind is bij hem zeker niet uit te sluiten. Duarte moet gewoon op zoek naar een leuke club op het niveau van middelmoot eredivisie en/of cashen in het buitenland

27 juli 2015 om 07:54

Duarte vertrekt niet zomaar met zn dikke salaris bij ajax, en gelijk heeft ie, krijgt ie nooit weer.

27 juli 2015 om 07:58

Ik hoop dan ook dat hij vanwege zijn toereikende voetbalkwaliteitende en op het oog wel aardige persoonlijkheid een transfer richting de VS of het Midden Oosten weet te verdienen. Met Ajax op je CV zal er wat dat betreft toch wel iets mogelijk moeten zijn lijkt mij.

27 juli 2015 om 10:32

Andersen moet je niet verkopen idd, maar ook niet verhuren. Das namelijk je enige creatieve middenvelder buiten Sinkgraven..

27 juli 2015 om 10:36

Ik zou dat persoonlijk ook niet doen, maar gezien de algemene publieke opinie zal de druk op Overmars wel groot zijn om dat wel te doen. Ik ben er echter haast zeker van dat er voor hetzelfde geld niet een betere vervanger te vinden zal zijn.

27 juli 2015 om 11:08

Dat is nou net het probleem, Overmars moet het inzicht hebben te zien wat de club nodig heeft en daar naar handelen, niet bezwijken onder de publieke druk. Dat deed hij met Heitinga ook al, het publiek wilde ervaring, halen ze tractor-Johnny... Hoe wil je daarmee, ala Ajax, op de middellijn mee verdedigen? In de winterstop kwam Johnny nog tekort volgens Frank..... En als je zag hoe de Arena op z'n grondvesten schudde toen Johnny inviel tegen Wolfsburg, dat sloeg nergens op, alsof de Messias himself langs de lijn klaar stond.. Pure nostalgie, niemand kijkt meer naar de pure kwaliteit. Dát zou Overmars nou net in de gaten moeten houden.. Maar die is maar met 1 ding bezig, Frankie pleasen.. Frank wil Gudelj en Overmars scrolt al naar de S van Stewart in z'n mobieltje. Denk niet na over de consequenties, kijkt niet naar de balans, hij doet gewoon precies wat Frank wilt. Ben blij dat Ling de boel nu een beetje in de peiling houd..

27 juli 2015 om 11:12

Iemand enig idee hoeveel Duarte moet kosten? Altijd erg gecharmeerd van hem geweest en ik zie in hem een vervanger voor Kieftenbeld/Chery bij FC Groningen

27 juli 2015 om 11:15

Transferbedrag zal iig wel boven de 2 milj liggen en qua salaris zal hij ook vrij duur zijn voor Groningse begrippen. Ik denk dat hij bij Ajax op zo'n 6 ton p/j zal zitten. Hij zal daar wel iets op willen inleveren, maar je moet wel met 4 a 4,5 ton aan komen zetten denk ik.

Pin me er niet op vast hoor, maar ik denk dat dit wel de bedragen zijn die je ongeveer kunt verwachten.

27 juli 2015 om 07:58

Maduro heeft zn beste tijd gehad. De Boer was ook heel duidelijk er in dat Ajax geen intresse in hem heeft.

27 juli 2015 om 08:16

Maduro is beter dan Heitinga :P Maar eigenlijk ben ik het met je eens dat ze beide niet het niveau zijn dat Ajax moet nastreven

27 juli 2015 om 09:42

Want ze zijn niet voor niks internationals geweest.. Voetbal verleer je niet zomaar. Het zijn ook geen opa's ze kunnen bog prima mee paar jaar.

27 juli 2015 om 10:28

Dat kunnen ze zeker, maar niet op het niveau dat Ajax nastreeft. En ze zijn beide inderdaad nog geen opa

27 juli 2015 om 08:55

maar de plaatsen waar maduro voor in aanmerking komt zijn juist de sterkst bezette plekken bij ajax

ze kunnen daar links in de verdediging en in de aanval nog wel wat gebruiken, maar een maduro als 26e cv/rb/vm lijkt mij een heel onzinnige toevoeging

27 juli 2015 om 09:46

Doe mij maar Moses Daddy

27 juli 2015 om 11:19

zal ajax wss een stuk meer aan hebben dan maduro

Als hij zich kan schikken in een rol als wisselspeler zou ik hem houden. Kan een nuttige wisselspeler zijn en is geen jongen die voor problemen zorgt in de selectie schat ik zo in. Andersen zou ik verhuren, voor hem is komend seizoen echt erop of eronder.

Hoezo word Serero niet gewoon verkocht? Was vorig jaar af en toe nuttig maar hij zal in dit team met zoveel middenvelders heel weinig minuten krijgen lijkt mij.. 3-4 miljoen en weg doen!

27 juli 2015 om 08:03

Nee als je Serero laat vertrekken moet er gelijk een vervanger komen, vorig seizoen is gebleken dat hij heel nuttig is als verdedigende middenvelder, na Bazoer is hij de enige. Duarte mag weg en Andersen mag verhuurd worden, maar hij moet vanwege zijn verdedigende kwaliteiten/inzet blijven!

27 juli 2015 om 10:35

Ik zou juist ten alle tijden Andersen houden, das je enige creatieve middenvelder na Sinkgraven. Als daar iets mee gebeurd zit je met je pik in t zand. Vd Beek kan prima op Cvm.

27 juli 2015 om 12:33

@ trodat4030

We hebben Fischer nog, dat is van origine toch een middenvelder (10), waar ik hem persoonlijk ook het liefst zou zien spelen. Alleen zal dat nooit meer gebeuren omdat hij om geturned is tot vleugelspeler.

27 juli 2015 om 17:12

Klopt, zou kunnen idd, maar dan ben je op links weer ietwat beperkt bezet met alleen Younes. Als je Kishna gewoon had gehouden, had dat absoluut een mogelijkheid geweest.

Edit: thnx voor die groene hierboven btw!

Strik erom en nooit meer terug nemen. Als speler net een klasse beter dan Enoh, die ook al niet voldeed. Tijd om talenten een kans te geven in plaats van dit soort beperkte spelers.

Ik zou hem zeker nog bij de selectie houden. Hij is multi-inzetbaar en gedurende het seizoen uiterst bruikbaar.

Wel kunnen Duarte, Andersen en Meleg weg. En er moet nog wel een goede club voor Van der Hart voor verhuur gevonden worden.

27 juli 2015 om 09:07

Meleg is al verhuurd aan PEC meen ik.

27 juli 2015 om 09:12

Excuus zit in de war met Menig denk ik.

27 juli 2015 om 11:25

begrijpelijk, ajax moet voor de duidelijkheid gewoon maar 1 van die jongens in de selectie hebben

net als dat ik ook echt hoop dat immers verkocht wordt, anders ga ik komend seizoen immers en woudenberg elke keer als ze spelen door elkaar halen

Het is duidelijk dat het middenveld overbezet is en dat jongens als Bazoer, Klaassen en Sinkgraven als basisspelers gelden. Gudelj is van hetzelfde niveau en kan veel invalbeurten krijgen of ook als basisspeler erin tegen fysiek sterke tegenstanders.
Niet zowel Serero als Andersen verhuren, laatstgenoemde is nodig voor de breedte, heeft veel creativiteit en kan goed een man uitspelen.
Duidelijk is dat Ajax kiest voor meer power in het hele elftal, dat was ook hoog noodzakelijk na het vorige seizoen.

27 juli 2015 om 10:40

Ik vind er weinig meer aan zo, Frank stapt compleet van de clubfilosofie af, fysiek ipv techniek, punt naar voren ipv punt naar achteren zoals de gehele club inmiddels is ingericht.. Frank is Ajax hard aan het verkrachten. Er is niks meer over van het frivole, technisch superieure Ajax. Het is vooral hard werken en veel lopen geblazen..

27 juli 2015 om 12:42

@ trodat4030

Dat harde werken zie ik er nou ook weer niet echt vanaf als je ziet hoe ze over het veld sjokken en duels nog steeds kinderlijk verliezen. Echt, ik begrijp er helemaal niets van dat het technisch hart en de Boer zoveel zaken doen die haaks staan op het mandaat wat zij hadden mee gekregen, en daarin gesteund worden door de meerderheid van Ajacieden. Die na een paar van dezelfde soort aankopen als voorgaande jaren (het track record van Overmars is zo beroerd als het maar zijn kan) hun kortstondige kritische blik alweer kwijt zijn.

Mijn probleem is dat Serero gewoon aanvallend te weinig brengt. Met de bal aan de voet kan hij soms leuke dingen doen, maar hij heeft totaal geen schot en diepte pass hoef je ook niet echt van hem te verwachten. In mijn mening komt hij gewoon te kort voor Ajax, zeker als basisklant.

Strik erom heen en weg ermee! Ondanks dat hij 2 dimensionaal perfect is voor het spelletje dat Ajax wilt spelen, is zijn fysiek natuurlijk niet beter dan die van de gemiddelde C-speler. Als Ajax terug wilt naar de top (volgens Cruijf) moeten zulke spelers van hand gedaan worden om de talenten Nouri en vd Beek een kans te kunnen geven.

27 juli 2015 om 08:25

Want die 2 jeugdspelers hebben een beter fysiek? Gozer wat kraam je nou weer uit. Serero wint meer duels dan alle andere Ajax middenvelders . Zijn enige echte minpunt is zijn matige traptechniek.

27 juli 2015 om 10:16

Inderdaad. Hebben mensen de wedstrijden tegen Barcelona niet gezien? Serrero was een van de weinigen die wereldspelers te kijk zette met zijn briljante aannames en snelle handelen. Daarnaast is hij verdedigend altijd fel. Helaas heeft hij door zijn matige trap te weinig rendement om te overleggen, en daarom zullen andere jongens de voorkeur krijgen. Maar momenteel heb ik liever Serrero als extra middenvelder dan Schöne (zijn vrije rol op rechts kwam voort uit zij ngebrek aan loopvermogen op het middenveld) en Andersen. (mooie techniek, maar heb nog geen winnaarsmentaliteit bij hem kunnen ontdekken) Wel denk ik dat een basisplaats er niet gaat komen, en dat het voor Serrero zelf misschien beter is om elders wel veel te spelen.

27 juli 2015 om 10:45

Nou, vd Beek heeft wel een sterker fysiek dan Serero ja, als je dat niet ziet.. Serero maakt wel goed gebruik van zijn beperkte lichaampje hoor, ben ik met je eens, maar fysiek is Serero nu al minder dan vd Beek.

27 juli 2015 om 11:55

Ik zie van de Beek nou niet zomaar zoveel ballen afpakken als Serero hoor.
Leuk dat hij zijn lichaam mee heeft, maar Serero is sterker dan hij lijkt.

27 juli 2015 om 17:16

Haha, vd Beek pakte in de A1 bijna nog meer ballen af dan de complete verdedigingslinie (overdreven, maar puur om een punt te maken). Voor een AM pakte hij bizar veel af, niet alleen door zijn fysiek, maar ook door zich goed op te stellen (passes onderscheppen) en vaak voor zijn man te kruipen.

27 juli 2015 om 18:45

Ja tegen 60 kilo gastjes. Tegen gastjes die sowieso minder zijn dan hem. Vs volwassen mannen is toch wel anders. Je kunt ook zeggen dat hij @ Jong Ajax amper indruk maakte toen hij mocht spelen. Ja dan is het al wat zwaarder.

28 juli 2015 om 10:28

Nu zit je gewoon glashard leugens te verkondigen. Als je geen verstand hebt van de materie, houd je dan op de vlakte, maar ga geen onzin verzinnen aub.

Vd Beek heeft meer fysiek dan Serero, dat is gewoon een feit.
Vd Beek pakt veel ballen af, dat is ook een feit.
Vd Beek was tegen Sparta gewoon de enige die zijn niveau haalde, zie het interview met Ulderink maar terug, weer een feit.
Vd Beek speelde met Nouri VVV een half uur van het kastje naar de muur, wéér een feit.

Maar geloof lekker in je eigen sprookjes, joh!

28 juli 2015 om 10:40

Feit is dat Serero op een hoger niveau speelt en dus gewend is aan meer weerstand. Ik was niet zo onder de indruk van vd Beek @ JL niveau hoor.
Dat mag ik vinden toch? Of moet ik mijn mening laten afhangen van een ander?
Loll.
Sorry hoor maar ik beoordeel wat ik met mijn eigen ogen zie.
Ik vind hem en Nouri geweldige talenten puur op basis van de wedstrijden in de A1. Naar mijn mening zijn ze beiden nog niet klaar voor het grote werk.
Met de nadruk op nog niet, want het is een kwestie van tijd.

** Tegen Sparta indd als enige redelijk, maar vs VVV was ik niet onder de indruk.

28 juli 2015 om 10:52

@trodat4030
Jij slijmt altijd bij die Ajax jeugdspelers. Alsof ze zo geweldig zijn Nouri gezien tijdens het EK? Matig ventje.
Ajacieden worden altijd gehypt om niks.
Alsof Jupiler niveau iets zegt? Sparta won met 6-0 man. Schande.
Die Beek leverde strijd toen, maar speelde ook als een natte krant. Alleen liet hij zijn hoofd niet zo hangen.

Hoe zo mogen zoveel middenvelders weg??? Dan hebben we er nog maar 4 over voor 3 posities. Veel te weinig. Schone reken ik niet mee, omdat ook Anwar dan de enige rechtervleugel is. Of wordt het aangevuld met jeugd? In ieder geval kan ik me niet voorstellen dat serero en Andersen pleite mogen.

27 juli 2015 om 10:47

Zou Andersen iig houden, is geen zekerheidje, maar je mist anders gewoon een creatieve middenvelder als je Sinkgraven moet missen.

27 juli 2015 om 12:21

Yes 1 van de 2 in ieder geval. Beiden wegdoen al is het tijdelijk lijkt me gewoon een domme zaak.

27 juli 2015 om 17:23

Maar wat nou als je Andersen verhuurt en op 2-9 breekt Sinkgraven z'n been, wat dan? Dan zit je mooi met een probleem, al schijnen sommige medefans sowieso al liever te kijken naar Gudelj, Klaassen en Bazoer op 1 middenveld. Ík snap er geen hol van, het lijkt wel alsof niemand meer zich herinnert hoe Ajax hóórt te spelen.. Iedereen lult maar over fysiek, kracht en hard werken, sommigen vinden Menig zelfs technisch! Schiet mij maar in een kapotje..

27 juli 2015 om 18:49

True, sommigen onderschatten hoe weinig creativiteit we wel niet hebben in de ploeg. Als je Sinkgraven weghaalt dan lijkt het al stukken minder.

Naar mijn mening hebben alleen Fischer, Andersen, Sinkgraven en Anwar echte creativiteit. Misschien Younes ook wel , maar ik heb hem te weinig gezien

Ik vond hem vorig jaar de beste speler van heel Ajax, bepaalde het tempo, zette als eerste met Klaassen druk en onderschepte zoveel ballen. Weinig balverlies, draaide altijd goed van zijn tegenstander weg. Ik zou alleen een goede spelmaker naast hem willen zien.

Ik heb echt nooit wat in Serero gezien. Ben blij dat dit soort spelers nu vertrekken. Deze jongen kwam in alles te kort. Geen schot, geen paas, geen inzicht en fysiek ook nog heel zwak. Ik hoop wel dat hij zal slagen bij een nieuwe club. Zijn inzet was wel ok

Gewoon verkoper. Verhuren heeft geen zin, tenzij ze verwachten dat ie volgend jaar terug komt en minimaal 30 cm langer is en 40 kilo aan spiermassa rijker is. Gaat nooit gebeuren. Ajax heeft meer dan genoeg opties op het middenveld met Klaassen, Bazoer, Sinkgraven, Gudelj, Andersen etc. Schone eventueel in nood, en dan daarachter nog Nouri en van der Beek o.a.

Ik vind het een sympathieke gozer en best een bruikbare speler, maar als je stappen wilt zetten zul je van spelers als Serero, Duarte etc. afscheid moeten nemen. Gaan toch niet meer aan de bak komen dit seizoen.

Het goede van Ajax voor dit seizoen is juist de dubbele bezetting.
Stel dat Klaassen-Bazoer-Sinkgraven de basis is, dan is het toch fantastisch als Gudelj-Serero-Andersen de back-up's zijn.
Iedereen die slecht speelt kan vervangen worden door een gedegen concurrent. Dat gooit het niveau omhoog.

Gewoon houden die Serero, tenzij je meer dan 5 miljoen voor hem kan krijgen (want volgens mij krijg je dat nooit meer).

Ze kunnen Thulani best verhuren, maar zeker niet verkopen. Ik vind Serero een harde werker die doet altijd zijn uiterste best. Soms zit het even tegen en dan is het niks. Maar Serero op zn best hoort zeker weten in de basis. Of op zn minst een invalbeurt te krijgen. Maar ik vindt Thulani ook al wel goed genoeg om een definitive transfer te maken naar een van de the big 5. PL, Bundesliga, Liga BBVA, Ligue 1 of de Serie A. Dat zou ik hem ook wel gunnen. En daar is hij ook klaar voor. Maar om nu naar Griekenland vertrekken dat lijkt me niks. Dagen, weken of zelfs maanden wachten op je centen. Omdat ze weer te laat zijn met uitbetalen. Maduro wil ook niet voor niets weg bij PAOK. Dus laat Serero lekker naar een mooie club uit de the big 5 vertrekken.

27 juli 2015 om 09:32

Iedereen is te koop, ook Serero voor het juiste bedrag.. en of de Grieken dat nou willen betalen of iemand uit Italie of Engeland.. dat boeit mij niet..

27 juli 2015 om 10:22

mee eens, op dit moment hebben we genoeg middenvelders, al ben ik nog steeds van mening dat serero van waarde kan zijn.

voor het juiste bedrag is natuurlijk iedereen te koop, op enkele uitzonderingen na.

27 juli 2015 om 10:24

Nou mij maakt dat wel uit hoor!!! We willen toch wel als ajacieden dat onze spelers die altijd gepresteerd hebben in de wedstrijden die ze voor ons hebben gespeeld dat ze dan een mooie vervolgstap kunnen maken. Zoals Moisander die heeft een mooie stap naar Sampdoria kunnen maken. En dat geldt natuurlijk ook voor Siem de Jong, Anita die naar Newcastle verhuisde. Enz.... En dat gun ik Serero ook wel. En daar is hij ook wel aan toe, dit wordt al zijn 5e jaar bij Ajax. Dan verdiend hij zeker een mooie vervolgstap. Al 5 jaar loyaal aan Ajax. Serero is geweldig. En zo kan het dus ook Kishna, Bakkali, Labyad enz...

27 juli 2015 om 10:47

Klopt we willen als ajacieden zien dat bv een Blind naar United gaat, Huntelaar, Sneijder naar Real.. naar de topclubs. Maar met alle respect een mooie transfer naar Sampdoria? Misschien financieel voor Moisander maar nou niet bepaalt een stap hogerop. hetzelfde geld voor Newcastle.. dit zijn nou niet echt de grote clubs waarbij je trots kan zijn dat je spelers daarheen gaan.

Het is eerder droevig dat sommige spelers een club als Ajax voor dat soort clubs verlaten.

Dus de clubs waar Serero heen kan, is ook niet iets waar je als Ajacied trots op kan zijn, hoogstens op het bedrag wat hij kan opbrengen.

Jammer dat serero vertrekt. Het was voor mij de stofzuiger van het elftal, hij verdient zeker een tranfser want het middenveld staat nu erg sterk.

Je hebt nu Bazoer-Sinkgraven-Klaassen voor de basis. Daarachter heb je nog Gudelj-Andersen-Van de Beek-Nouri waarvan de laatste 2 ook een keer de kans moeten kijken.
Als die 2 niet beter zijn dan Serero dan zie ik het somber in.
En zeker Van de Beek is fysiek veel sterker dan Serero.

Ik zou Andersen altijd erbij houden, je moet wel iemand met creativiteit op kunnen stellen als je Sinkgraven om 1 of andere reden moet missen. Vd Beek is wel creatiever dan Klaassen, Gudelj en Bazoer, maar echt niet meer dan Andersen of Sinkgraven. Ik zou 1 van de lopers eerder verhuren in dat geval. Ik vind dat vd Beek veel dichter bij Gudelj in de buurt komt qua niveau, dan Nouri momenteel bij Andersen, laat staan Sinkgraven. Maar goed, van je lopers is Bazoer je grote talent (en naast Serero en eventueel vd Beek de enige die op CVM kan), Klaassen je beste speler en aanvoerder, ik zou daarom nooit Gudelj gekocht hebben.. Helaas hebben Frank en Marc weer eens niet goed nagedacht.. Zó zonde..

Serrero verhuren heeft geen enkele zin, zou echt super dom zijn als Ajax dat doet. Hij gaat geen basisspeler meer worden in de toekomst. Je moet hem nu verkopen nu je nog 4/5 miljoen voor hem kan krijgen. Ik zie graag Tapia komen als zijn vervanger maar ja dat inzicht zal Overmars wel niet hebben.

Serrero moet je helemaal niet weg doen . Een of twee blessures op het middenveld met tevens een druk seizoen voor de boeg en je hebt direct weer een probleem. Of je moet weer onervaren jongelingen voor de leeuwen gooien die er nog niet rijp voor zijn . Je kan altijd in de winterstop nog kijken of je spelers kan verhuren die niet of nauwelijks aan spelen toekomen .

Serero zou ik juist behouden als ik Ajax was, verhuur Andersen maar lekker en laat Duarte definitief vertrekken. 4 middenvelders is veel te weinig op het hoogste niveau. Of ze moeten Lasse Schone weer eens op het middenveld gaan zetten in geval van nood.

Verhuren van Serero lijkt me sowieso onzinnig, verkoop hem dan direct.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren