Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV eindigt voorbereiding met verlies tegen Valencia

Laatste update:
/

PSV heeft de oefencampagne voor het seizoen 2015/16 zaterdagavond afgesloten met een 1-0 nederlaag tegen Valencia. De Spanjaarden scoorden al heel vroeg in de wedstrijd en PSV wist zich van die achterstand niet meer terug te knokken. De kampioen van Nederland richt zich vanaf nu op de strijd om de Johan Cruijff Schaal: die staat voor volgende week zondag op het programma en FC Groningen is dan de tegenstander in Amsterdam.

De boosdoener die PSV liet afsluiten met verlies was zaterdag Paco Alcácer. De eerste serieuze aanval over links leidde tot een voorzet vanaf de achterlijn van José Gayá: Alcácer kwam voor zijn man en tikte de bal van dichtbij in het dak van het doel. PSV beleefde dus geen beste start en het duurde ook even voordat de Eindhovenaren die te boven kwamen. Voor rust waren er mogelijkheden voor Luciano Narsingh, Jorrit Hendrix en Davy Pröpper, maar die gingen er stuk voor stuk niet in.

/

Phillip Cocu voerde de nodige wijzigingen door en gaf speeltijd aan Steven Bergwijn, Gaston Pereiro en Joshua Brenet in het tweede bedrijf. Valencia kreeg daarin een paar maal een kans, maar Jeroen Zoet maakte pogingen onschadelijk van Dani Parejo (tot tweemaal toe) en ook van debutant Zakaria Bakkali. Die speelde de voorgaande twee jaar nog bij PSV, maar maakte deze zomer de transfervrije oversteek naar Valencia. Hij wilde het graag laten zien, maar kon de score niet uitbreiden voor zijn Spaanse club.

PSV creëerde geen serieuze kansen meer in Alzira, waar naartoe beide clubs waren uitgeweken voor de ontmoeting. Nicolas Isimat-Mirin en Jürgen Locadia werden als enigen aan PSV-zijde niet gewisseld en het bleef bij 1-0, door dat vroege doelpunt van Alcácer. PSV opende de voorbereiding op 5 juli met winst op SV Dosko; daarna volgden nederlagen tegen FC Basel en AS Monaco en een overwinning op Olympique Lyon gedurende het buitenlandse trainingskamp. Afgelopen dinsdag zegevierde PSV met 4-0 over stadsgenoot FC Eindhoven tijdens de Open Dag en nu eindigt de voorbereiding dus. Phillip Cocu gaat proberen zijn team andermaal naar de landstitel te loodsen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geen slecht resultaat tegen een top team.

25 juli 2015 om 22:39

Geen resultaat bedoel je.
Wordt niks in de CL.

25 juli 2015 om 22:42

@explosiv:

Dit was een wedstrijd die helemaal nergens over ging, PSV eindigde met vier basisspelers op het veld en verloor met 1-0 van de nummer vier van Spanje (die afgelopen seizoen nog vier punten pakte tegen Real Madrid). En op basis daarvan concludeer jij dat het sowieso niets gaat worden in de Champions League? Echt?

25 juli 2015 om 22:47

PSV speelde schijnbaar als een natte dweil. Mocht geluk hebben dat ze niet afgestraft zijn. Dus zeker niet best

25 juli 2015 om 22:50

En Valencia speelde wel in de sterkste opstelling? PSV heeft dit seizoen de uitgelezen mogelijkheid om te overwinteren in de CL. Pot 1 terwijl er clubs in pot 3 zitten met een beter coëfficiënt. Als het dit jaar niet lukt zie ik het niet snel meer gebeuren.

25 juli 2015 om 22:51

En Valencia deed wel zijn best?
En wie zegt dat ik dat concludeer n.a.v. deze wedstrijd?

25 juli 2015 om 22:55

Je weet dondersgoed dat PSV niets te zoeken heeft in de CL met deze slechte verdediging.
Isimat in plaats van Rekik is gewoon een stap omlaag en ook nog eens met Bruma ernaast?
Niet dat Rekik zo geweldig is, maar hij niet zo slordig als Isimat en Bruma.
Ja PSV wilt een verdediger erbij, maar ja of het een topper wordt?

25 juli 2015 om 23:02

Ik vind het toch jammer dat die bruma niks geworden is....mijn hoop rust nu op rekik!

25 juli 2015 om 23:04

Maar wat zou ik toch me eigen kapot lachen en met mij een hele hoop fans, als wij overwinteren na 1 keer CL en het die Amsterdammers niet lukt, terwijl dat toch hun doel was met die "fluwelen revolutie" die ze 5 jaar geleden hadden ingezet

25 juli 2015 om 23:08

Ja, ik ken dat gevoel. Heerlijk! Wij hebben ons namelijk al 10 x achtereen kapot gelachen toen psv zich aldoor plaatste voor de CL en steeds niet verder kwam dan ronde 1 ondanks makkelijke ploegen in de poule.

25 juli 2015 om 23:15

Gaatje in het geheugen? PSV is de laatste NL club geweest die in de CL de kwart en zelfs halve finale heeft gehaald.

25 juli 2015 om 23:22

@explosiv:

"wij hebben ons namelijk al 10 x achtereen kapot gelachen toen psv zich aldoor plaatste voor de CL en steeds niet verder kwam dan ronde 1 ondanks makkelijke ploegen in de poule."

Leer alsjeblieft de feiten voordat je domme dingen roept.

PSV haalde in 2005 de halve finale van de Champions League, het jaar daarna de achtste finale en het jaar daarna de kwartfinale.

Dus over welke tien jaar achtereen heb je het?

25 juli 2015 om 23:28

Nee hoor, geen gaatje in mijn geheugen. Ik heb alleen een beetje overdreven zie ik net:
7x in de eerste ronde er uit ipv 10x.
Ook een mooi resultaat! Haha.

21st Century European seasons:

2000 - Champions League 1st Round
2001 - Champions League 1st Round/UEFA Cup Quarter-Final
2002 - Champions League 1st Round/UEFA Cup Quarter-Final
2003 - Champions League 1st Round
2004 - Champions League 1st Round/UEFA Cup Quarter-Final
2005 - Champions League Semi-Final
2006 - Champions League 2nd Round
2007 - Champions League Quarter-Final
2008 - Champions League 1st Round/UEFA Cup Quarter-Final
2009 - Champions League 1st Round
2010 - Europa League 3rd Round
2011 - Europa League Quarter-Final
2012 - Europa League 4th Round
2013 - Europa League 2nd Round
2014 - Champions League Play-Off/Europa League 2nd Round


En wat de historie betreft...omdat je er zelf over begint:
wat heb je aan een hoge klassering zonder prijs?
Wie was nog maar de laatste club met ECHT Nederlands succes, met een echte prijs?

25 juli 2015 om 23:30

@liverpoolpsv, @explosiv

Je kan het eigenlijk niet met elkaar vergelijken omdat ze de regels wat betreft plaatsing in de CL veranderd hebben. De tegenstanders die PSV dit jaar kan loten in de CL zullen zwakker zijn dan de poules waarin Ajax de laatste jaren voetbalde.
Om daar een goed beeld van te krijgen zou eigenlijk Ajax dit jaar kampioen moeten worden zodat je het met elkaar kan vergelijken onder dezelfde condities.

25 juli 2015 om 23:47

Klopt. Maar er begon iemand over de historie. Vandaar.
We zullen zien.

25 juli 2015 om 23:48

@explosiv:

Je hebt het over PSV dat er 7x in de eerste ronde uitging. Dan hebben we het dus over de seizoenen sinds 1997-1998. Zullen we de CL-seizoenen van Ajax en PSV sinds 1997 even naast elkaar leggen?

Ajax: 13x Cl
- Kwalificatieronde 3x
- Poulefase 8x
- Achtste finale 1x
- Kwartfinale 1x

Psv: 13x Cl
- Kwalificatieronde 1x
- Poulefase 9x
- Achtste finale 1x
- Kwartfinale 1x
- Halve finale 1x

Nee, inderdaad. Ajax heeft heel veel reden gehad tot leedvermaak. Wat hebben ze het toch ontzettend veel beter gedaan dan Psv. Wow.

25 juli 2015 om 23:58

En wat gebeurde er in '94, '95 en '96?
Wordt zo moe van dat gewijs aldoor naar Amsterdam.
Van die mensen die denken dat hun club groter en beter is door statistieken.
Nogmaals. ...het gaat om de prijzen.
En ik begon trouwens niet om die Amsterdammers er bij te halen.....
Fijne avond en succes met reageren. Ik sluit af.

26 juli 2015 om 00:14

@cabinesscence

Je hoeft weinig Ajacieden te vertellen dat vorig decennium verschrikkelijk was, wij beleefde het slechtste decennium uit de historie sinds de invoering van het betaald voetbal. Jullie hadden daartegen een gouden periode, met zeker tussen 2004 en 2008 mooie resultaten.

Komen we terug bij de vraag of PSV wat gaat presteren in de CL, wat de hele discussie opgang bracht. Als er 1 moment is om Europees te presteren voor PSV is het wel dit jaar, nu ze dankzij de Uefa wijzigingen in pot 1 terecht zijn gekomen. Dat is eenmalig, omdat we als Nederland onze positie op de ranglijst verliezen waardoor dit de komende jaren niet gaat gebeuren. Dat vind ik als Ajacied bijzonder zuur, aangezien wij met zo'n status veel betere kansen hadden gehad afgelopen jaren toen we telkens grote topclubs troffen met de loting.

En dat is eigenlijk waar het vooral omgaat voor Psv, en iedere andere Nederlandse club : wat wordt de uitslag van de loting ? Die bepaald namelijk de kansen voor clubs als Ajax en Psv. Eerlijk is eerlijk, in de CL is 60 procent van de clubs waarschijnlijk sterker. Dan moet je een beetje geluk hebben dat de loting gunstig uitvalt en dat je boven je eigen kunnen presteert.

Wat natuurlijk wel een feit blijft is dat PSV de afgelopen 3 jaar Europees bijzonder slecht heeft gepresteerd. Zo soeverein als PSV de titel won, zo weinig imponeerde het in Europa. Zelfs dat het vele malen mindere Feyenoord en Ajax een veel betere indruk gaven in Europa en ook aanzienlijk betere resultaten hebben neergezet. Inmiddels staat door de afgelopen jaren de positie van PSV zwaar onder druk op de Europese ranglijst. Nog een jaar zo weinig punten halen in Europa betekend waarschijnlijk dat PSV degradeert naar pot 4. En dan heb je in de CL helemaal geen goede kansen meer.

Veel leedvermaak lijkt me overigens ook niet op zijn plaats voor elkaars prestaties in Europa, aangezien we toch allemaal ons eigen land op de Uefa ranglijst zien zakken. Dat zou geen ramp zijn als we EL tickets verliezen (niet zo relevant voor topclubs), maar wel wanneer dit invloed heeft op onze toegang tot de CL. En die staat inmiddels ernstig op het spel, waardoor het uitlachen van elkaar eigenlijk niks anders is als het toelachen van de eigen ondergang.

26 juli 2015 om 01:01

Dat komt dus op hetzelfde neer als wanneer die clubs met een beter coëfficiënt in pot 1 zitten en psv in pot 3...

26 juli 2015 om 01:53

Precies die PSV kan beter europa league spelen

26 juli 2015 om 04:44

Wat ben jij een jochie Explosiv jij begon die statistieken er zelf bij te halen peter pannekoek

26 juli 2015 om 07:44

@explosiv:

Grappig. Je schreef zelf:

"wij hebben ons namelijk al 10 x achtereen kapot gelachen toen psv zich aldoor plaatste voor de CL en steeds niet verder kwam dan ronde 1 ondanks makkelijke ploegen in de poule."

Je haalt dus de geschiedenis erbij en deelt vanuit het oogpunt van een Ajax-supporter een sneer uit naar Psv. Prima, op zich geen punt. Maar even later klaag je over "dat gewijs aldoor naar Amsterdam" en over anderen die zijn begonnen over de geschiedenis...

26 juli 2015 om 07:52

Hele mooie duidelijke uitleg

26 juli 2015 om 08:11

@explosiv dan ben je echt een sneue misgunner want iedere normale voetballiefhebber met verzond gestand begrijpt dat als een van onze Nederlandse topclubs overwintert dat geweldig is voor onze competitie dus ga nu aub niet stoer doen voor je cluppie want die zijn dr ook niet doorheen gekomen en dat maakt niet uit natuurlijk want de eredivisie zuigt gwn hard momenteel maar ga dan niet misgunnen op andere clubs, dankjewel.

26 juli 2015 om 09:06

@cabinessence, nu ben jij de feiten aan het verdraaien.

Het mag dan namelijk wel zijn dat Explosiv begint met geschiedenis erbij halen, maar het was toch echt liverpoolpsv die begon met sneren.

Daarnaast is de vergelijking volkomen ongepast want iedereen weet dat Ajax de CL loting regels tegen zich had de afgelopen jaren.

Ik durf het zelfs om te draaien, hoewel het ook afhangt van de loting, maar ik zou het een behoorlijke afgang vinden als PSV zich met de plaatsing in pot 1 niet weet te kwalificeren voor volgende ronde CL.

26 juli 2015 om 09:43

@vsop, maar als liverpoolpsv schrijft ''maar wat zou ik toch me eigen kapot lachen en met mij een hele hoop fans, als wij overwinteren na 1 keer CL en het die Amsterdammers niet lukt, terwijl dat toch hun doel was met die "fluwelen revolutie" die ze 5 jaar geleden hadden ingezet'' dan is hij toch net zo goed een sneue misgunner? Dan geeft hij toch duidelijk aan dat hij ,en velen met hem, Ajax plaatsing voor de volgende ronde CL ook misgunde? En dat mag dan wel? Je meet met 2 maten en bent gewoon hypocriet.

26 juli 2015 om 18:05

Valencia speelde ook grotendeels met reservespelers dus waar concludeer jij dat dan op ????

25 juli 2015 om 22:56

PSV moet dit kunnen winnen in de sterkste opstelling.
En die was er niet.

25 juli 2015 om 23:05

Waar baseer je dat in vredesnaam op?
Psv heeft in Europa niks te zoeken, helemaal niet tegen de grotere ploegen.
Zie afgelopen jaar in Europa....en ze zijn er niet sterker op geworden.

25 juli 2015 om 23:09

Psv moet dit kunnen winnen. Ja uhu, we praten hier niet over heracles thuis he.

26 juli 2015 om 01:06

Psv heeft al 10 jaar in Europa geen enkel resultaat geboekt tegen een hoger aangeschreven ploeg... vind dit optimisme dus wat ongefundeerd

26 juli 2015 om 09:07

Je praat over de nummer 4 van Spanje, dat is veel te hoog gegrepen voor elke NL club hoor, ook PSV dat tov vorig seizoen op 3 cruciale posities is verzwakt.

26 juli 2015 om 07:50

Jeetje wat slecht van PSV dit wird een slecht seizoen en in de CL hebben ze helemaal niks te zoeken, jeetje wat slecht.

Ik hoor van alles en iedereen dat Bruma echt alweer een drama was.

25 juli 2015 om 22:34

Viel mee hoor. Geen beste wedstrijd van Bruma, maar geen drama.

25 juli 2015 om 22:47

Dus hij speelde goed voor zijn doen?

26 juli 2015 om 00:01

Haha klasse!

Iemand die het gezien heeft? Hoe speelde de aankopen?

25 juli 2015 om 23:10

Het is nergens uitgezonden, enkel op een radiostation van Valencia zelf. De club heeft op het videokanaal al wel een korte samenvatting staan, alleen dat is uiteraard vanuit het oogpunt van Los Ché. Die kun je hier bekijken http://www.vcfplay.com/.

Weet iemand of Mathew Ryan heeft gespeeld?

25 juli 2015 om 22:40

Yup, stond in de basis. Dit komt uit het meepraat topic:

Opstelling Valencia: Ryan; Barragán, Rúben Vezo, Mustafi, Gayá; Danilo, Pérez, Fuego, Parejo; Alcácer, Rodrigo

Opstelling Psv: Zoet; Arias, Bruma, Isimat-Mirin, Poulsen; Pröpper, Hendrix, Maher; Narsingh, De Jong en Locadia

25 juli 2015 om 22:44

Oké hartelijk bedankt, blij voor die jongen dat hij z'n kans krijgt, hopelijk kan hij zo'n goede indruk maken dat hij Alves uit de basis kan houden.

25 juli 2015 om 22:49

Diego Alves uit de basis spelen is moeilijk. Zit denk ik wel in de top5 van de PD. Af en toe een foutje, maar kan fantastisch keepen. Real uit toonde hij hoe goed hij kan zijn. Vond het ook raar dat hij er niet was op de Copa America.

25 juli 2015 om 22:53

Hij was geselecteerd, maar heeft geblesseerd moeten afhaken.

25 juli 2015 om 22:56

Maar hij moet hem er dan ook niet uit spelen, anders was hij misschien niet naar Valencia getrokken, ik weet het niet, maar Alves' blessure zal wel meegespeeld hebben in zijn beslissing.

Alves is nog maandenlang geblesseerd, ik denk tot ergens begin 2016, en dan haal je niet direct je topniveau. Waarschijnlijk boet je wat in aan explosiviteit na zo'n blessure en je mist ook matchritme. Als Ryan het goed doet, behoudt hij waarschijnlijk zijn plek gewoon.

25 juli 2015 om 23:02

Dat Alves geblesseerd is, was mij volledig ontgaan. Jammer voor Valencia. Is die Ryan basiswaardig voor een subtop club uit Spanje? Volg de Jupiler league niet echt, maar zag zijn naam wel vaak voorbij komen bij transfergeruchten naar redelijk grote clubs.

25 juli 2015 om 23:11

Jazeker, hij zal die stap moeiteloos verteren.
Zo werd hij bijvoorbeeld vorig jaar verkozen tot beste keeper in België door zijn collega's met een recordaantal punten verschil tegenover de nummer 2.

Dat lijkt misschien niet speciaal, maar dan moet je dus wel beseffen dat Mignolet en Courtois enkele jaren geleden ook in België speelden.
Ryan is natuurlijk niet zo goed als Courtois en wordt nooit even goed, maar hij heeft het wel in zich om te slagen bij Valencia, het is een steengoede keeper.

25 juli 2015 om 23:24

Jij bent natuurlijk club fn, maar je hebt wel geluk (rsca supp) , zeer goede aankoop geweest voor club, met bijna puur winst verkocht.
Vond hem de beste keeper van belgie, met roef als beste jonge keeper.
Denk niet dat dit al ryan zijn limiet is, als je kijkt naar bacca denk ik dat ryan het zeker even ver zal schoppen binnen 2 jaar.

25 juli 2015 om 23:24

*Gelijk

26 juli 2015 om 18:07

Het is pas 1.000 keer uitgelegd op VZ dat Diego Alves geblesseerd is tot November December.

26 juli 2015 om 18:08

Hoezo zal Ryan nooit zo goed worden als Courtois?

Zoet is in de rust gewisseld... waren die reddingen bij het inschieten...

Ik moet zeggen dat de basis niet sterk was.
Geen Willems, geen Guardado,geen Uruguyaan.
Dan is een kleine nederlaag geen onder.
Maar voor de Johan Cruyffschaal....neen het kon beter.

1-0 verliezen tegen een ploeg als Valencia valt nog mee. Met Willems en Guardado ontbraken twee belangrijke schakels. Als ik de twitterverslagen mag geloven was het met name defensief zwak. Andermaal lijkt het mij duidelijk dat daar dan ook iets bij moet. Ik zou zeer blij zijn mocht Moreno daadwerkelijk komen. Ik hoop dat Brands daar op niet al te lange tijd daar een slag kan slaan, is het niet Moreno dan een andere topper achterin. De komende weken zal PSV nog moeten groeien, maar daar hebben ze nog twee weken voor en voor de CL nog anderhalve maand.

Zegt niks. De Chapions League start pas over twee maand. Wie weet hoe het team tegen die tijd openlaat is ingespeeld. Qua potentie zit het namelijk prima bij PSV. Behalve in Bruma heeft PSV op alle plekken uitstekende voetballers staan die kunnen en zullen doorgroeien.

Hoe speelde bakkali, graag objectief reageren

25 juli 2015 om 23:49

Viel de laatste 18 minuten redelijk in en had zelfs een goede mogelijkheid om te scoren alleen Pasveer hield hem daar van af.

Speelde Valencia 442 of was Enzo Perez een soort rechtsvoor? Of is Danilo geen middenvelder?

26 juli 2015 om 11:54

Men speelde van wat ik begrepen heb de 1e helft in een 3-5-2 met Enzo Perez als 3e verdediger.

26 juli 2015 om 13:41

Oké bedankt. Enzo Perez vind ik meer aanvallend dan verdedigend, opmerkelijk dit.

Hoop voor mijn club en het Nederland in het geheel qua punten dat PSV ver komt in de Champions League Misschien word het n sportief succes of n algehele afgang.en wie weet worden ze geen kampioen.ik hoop het als PSV-er niet maar het kan.dat is het risico van het verkopen van 2 van je beste spelers.dat heeft bijna elke club buiten de meeste premier league clubs en de top 7 van de wereld. Zelfs met die spelers die nu verkocht zijn kan het ook misgaan.alles wat er wel is meegenomen,we gaan het meemaken en hopelijk erg genieten.en natuurlijk baal ik als het niet zo is.

ps,hoe kan ik hier die vette letters uitschakelen.erg irritant vindt ikzelf.

Al dat gezever over 'PSV heeft niks te zoeken in de CL blabla'. Het kan toch nooit goed gedaan worden.

Verliest PSV, zoals in dit geval, hebben ze schijnbaar niks te zoeken in de CL.

Als PSV had gewonnen 'was het maar een nietszeggende oefenpot'.

Laten we lekker afwachten tot de Eredivisie is begonnen om dan na een paar speelronden te beoordelen hoe ze er voor staan..

Geldt overigens niet alleen voor Psv, maar voor ieder team..

26 juli 2015 om 00:36

Je hebt gelijk.

Valencia heeft weer een heerlijk elftal dit seizoen. Hopelijk eindigen ze boven Atletico.

Jammer dat Bakkali niet scoorde. Had hij PSV op z'n plaats kunnen zetten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren