Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Southampton laat Feyenoord met scorende Pellè kansloos

Laatste update:

Feyenoord is in de vriendschappelijke wedstrijd tegen Southampton tegen een 0-3 nederlaag aangelopen. Het eerste doelpunt werd donderdagavond in De Kuip gemaakt door nota bene Graziano Pellè, die twee seizoenen in Rotterdam voetbalde. Feyenoord moet zich nu richten op het oefenduel met Olympiacos, dat voor volgende week zaterdag op het programma staat. Een week later begint de competitie met een thuiswedstrijd tegen FC Utrecht.

/

Het Legioen nam voor de wedstrijd afscheid van Jordy Clasie en Pellè, die in de basis begonnen bij het team van trainer Ronald Koeman. Giovanni van Bronckhorst koos voor Wessel Dammers als vervanger van de geblesseerde Sven van Beek en liet de aanval bevolken door Dirk Kuyt, Colin Kazim-Richards en Bilal Basaçikoglu. De eerste kansen in de wedstrijd waren voor Pellè en Feyenoord werd na acht minuten voor het eerst gevaarlijk.

Kuyt, die in de punt begon, kopte uit een hoekschop al vallend over. De bezoekers controleerden de wedstrijd, maar kwamen lange tijd niet verder dan de mogelijkheden voor Pellè. Feyenoord kreeg na 36 minuten een goede kans, maar een schot van Karim El Ahmadi werd geblokt en Basaçikoglu kreeg in de actie daarna geen strafschop. Vijf minuten voor rust viel De Kuip stil: na balverlies van Basaçikoglu schakelde Southampton snel om en na een passje van Dusan Tadic kon Pellè scoren.

Feyenoord leek de rust nog bijna met een gelijke stand te halen, ware het niet dat Dammers na een corner over volleerde. De formatie van Van Bronckhorst speelde na rust beter en kreeg via Rick Karsdorp een goede mogelijkheid op de 1-1, maar hij knalde van zo’n 25 meter net over de kruising. Via een kopbal van voormalig VVV’er Maya Yoshida en een treffer van de Spanjaard Juanmi liep Southampton echter toch nog uit naar een riante 0-3 overwinning. Feyenoord leed daarmee zijn tweede nederlaag op rij, want zaterdag bleek VVV-Venlo met 2-1 te sterk.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mannen winnen van de jongetjes vandaag, wat een verschil op fysiek vlak zeg. Heeft Feyenoord wel een krachthonk?
Paar puntjes opgevallen vandaag mbt Fey:
-Verdediging (centrum) te zwak (open deur, ook v.beek niet bij)
-Nelom vervangen voor Woudenberg in de basis
-Toornstra (net als 2e helft vorig seizoen) nog steeds zwak, zie liever Vilhena daar
-Vejnovic is topaankoop geweest

Ik vrees dat deze selectie helaas weer rond de 3e plek gaat eindigen, maar we zullen het zien dit seizoen..

23 juli 2015 om 21:52

3e vind ik nog te hoog als je kijkt naar vitesse bijvoorbeeld spelen zelfs een stuk beter. AZ ook dus ze mogen nog even flink aan de bak. Over twee wedstrijden (vvv en south) bekeken erg matig, voornamelijk de verdediging. Eerste goal liep kongolo er maar een beetje naast te lopen.

23 juli 2015 om 21:55

Vooral die Dammers was matig zeg, die was gewoon bij elk doelpunt helemaal nergens te bekennen, alsof ie niet meedeed.

Maar wat je zegt Kongolo ook matig, daar verwacht je toch een stijgende lijn in ontwikkeling te zien, maar hij stagneert een beetje.

23 juli 2015 om 22:07

Ze speelden tegen Southampton, niet tegen MVV. Southampton eindigde in de top 10 van Engeland. In de PL wordt er fysiek veel meer toegelaten dan in de eredivisie. Dus als je iemand de schuld wilt geven, dan is dat wel de KNVB. NL bakt er al jaren niks van in Europa doordat er zo pietluttig wordt gefloten. Ze hebben van een mannensport een jongenssport gemaakt!

23 juli 2015 om 22:24

Nederland bakt er al jaren niets van omdat er geen kwaliteit genoeg rondloopt. Zo simpel is dat. Dat ligt echt niet aan de scheidsrechters of de Knvb hoor, maar gewoon aan het feit dat wanneer er eentje in onze competitie boven het maaiveld uitsteekt hij wordt opgehaald door een club die je in Europa vervolgens tegen gaat komen. De clubs die ze overnemen kunnen op die manier groeien en de clubs die ze verkopen kunnen op die positie weer overnieuw beginnen.

23 juli 2015 om 22:34

El ninoo. Wat heeft Nederland te maken met een verliespartij tegen Southampton? Ze verloren ook genoeg duels tegen VVV. Misschien moeten ze zich in zuid holland wat meer op fysiek richten ten overstaande van Limburg...man man man

23 juli 2015 om 22:55

Ja en wat jij zegt slaat al helemaal nergens op. Hij benoemd het probleem, namelijk het fysieke vlak. Dat hebben we duidelijk gezien ja vanavond. Maar dit probleem ligt niet alleen bij feyenoord en daarom noemt hij Nederland in het algemeen.

23 juli 2015 om 23:24

Opvallend dat er volgens El Ninoo geen kwaliteit rondloopt in NL maar vervolgens de wedstrijd wordt gewonnen door vrij veel bepalende spelers die 1 of 2 jaar geleden nog hier speelden. We hebben zat kwaliteit, het is doodzonde dat de financiële verschillen gigantisch aan het scheefgroeien zijn en als er niet ingegrepen wordt kijk ik over 10 jaar geen voetbal meer.

23 juli 2015 om 23:34

@ Mentalist. ik citeer uit de reactie van Pro-verum

''nl bakt er al jaren niks van in Europa doordat er zo pietluttig wordt gefloten. Ze hebben van een mannensport een jongenssport gemaakt!''

Ik kan hieruit opmaken dat Pro-verum vindt dat Nederlandse clubs niet meer meedoen in Europa omdat de scheidsrechters pietluttig fluiten. Ik neem zelf waar dat Nederlandse clubs er niets van bakken omdat er te kort kwaliteit rondloopt op de velden en leg ook tevens uit waarom dat zo is. Namelijk omdat de betere spelers verkassen naar clubs als Southampton die de portemonnee trekken en vervolgens Feyenoord helemaal ziekspelen met hun eigen opgeleidde spelers.

@ Myvision.

Je kunt ook iets beter lezen. Jij kunt ook begrijpen dat wanneer Feyenoord, Twente, Ajax en PSV hun beste spelers verliezen aan een club als bijvoorbeeld Southampton of Spurs en er vervolgens tegen loten in Europees verband het 9 van de 10 keer exit is voor de clubs uit Nederland. Er lopen wel degelijk goede voetballers rond hoor maar wanneer die dusdanig beslissend zijn voor hun club in Nederland verkassen ze naar het buitenland. Voorbeelden van spelers hoef ik denk ik niet te noemen ervan uitgaand dat ook jij Feyenoord-Southapton hebt zitten kijken. Er lopen dus nog wel degelijk goede voetballers rond maar dat is nooit voor lang. Een leuk weetje is misschien dat de gemiddelde speler in de Eredivisie net voor zijn 21 debuteert. In Engeland is het gemiddelde van een speler die debuteert in de Premier League 25. Uitleg hoef ik daar denk ik niet over te geven.

Oh en nog even wat:

''opvallend dat er volgens El Ninoo geen kwaliteit rondloopt in NL maar vervolgens de wedstrijd wordt gewonnen door vrij veel bepalende spelers die 1 of 2 jaar geleden nog hier speelden.''

Ik neem aan dat je beseft dat die jongens dus niet meer in Nederland spelen maar bij clubs in het buitenland. Ze lopen dus niet meer op de Hollandse velden maar spelen tegen de Nederlandse clubs. Daarom bakken Nederlandse clubs er dus weinig van. (met uitzondering van een oefenwedstrijd).

24 juli 2015 om 01:16

Dus in NL loopt kwaliteit met potentie, in Engeland wordt die kwaliteit uitgebreid met meer ervaring en vernuft.

Verder heb ik de afgelopen jaren Ajax in de CL bij tijd en wijlen City, toch stapjes hoger dan Soto, weg zien spelen. 2 uit die 2 keer won City niet. 3 uit laatste 4 keer won de Engelse kampioen niet van Ajax. Dus als het er om gaat is jouw uit de lucht gegrepen statistiek absoluut nog niet van kracht.

24 juli 2015 om 01:20

Jongens het was een oefen potje he...op veel posities werd er heel zwak en slap verdedigd...maar fysiek gaan we het nooit winnen van die gasten uit engeland...plus puntje vejinovic wat een heerelijk speller...en ik vond dat we wel een goaltje verdiend haden...verwacht dat we er staan zodra competitie begint

24 juli 2015 om 01:27

Nee, in Nederland loopt potentie om kwaliteit te worden maar geen kwaliteit met potentie.

Ik snap wat je bedoelt maar uiteindelijk wint de Engels Kampioen dan wel de Championsleague bij wijze van spreken. Dat is een beetje hetzelfde zeggen als Ajax wint van Manchester City en Dordrecht wint van Ajax dus Dordrecht is beter dan Manchester City. Engels voetbal ligt Ajax over het algemeen wel maar je kunt toch moeilijk stellen dat Manchester United of Chelsea minder kwaliteit in de ploeg heeft als dat Ajax heeft. Je doelt dan op de wedstrijden tegen City en Man United maar uiteindelijk bekert United wel verder ten kostte van Ajax. City kon naar huis. Maar onze spelers vertrekken niet enkel naar Engeland en komen niet enkel van Ajax. Tegen spaanse clubs is Ajax de afgelopen jaren aardig kansloos op een overwinning tegen een Barcelona B na dan. Daartegenover staan ook vele uitschakelingen tegen onbeduidende clubs die door kwaliteitstekort tot stand kwamen. Recent voorbeeld is Dnepr.

Als je gaat kijken zie je dat de clubs waar de jongens uiteindelijk heen gaan hogere ogen gooien in Europa dan de club waar ze vandaan komen. Dat komt enkel en alleen door kwaliteit dat doormiddel van geld wordt aangekocht want een beleid zit er veelal niet achter. Nogmaals er loopt wel genoeg kwaliteit rond in Nederland alleen is dat nooit op exact hetzelfde moment rijp om samen met elkaar te pieken.

Een ander leuk voorbeeld is de Chamionsleaguepoul van afgelopen jaar van Ajax. Tegen Paris Saint Germain speel je tegen Zlatan, Maxwell en Van der Wiel en tegen Barcelona krijg je Zlatan en Vermaelen (speelde niet mee). Dat is al een half elftal aan spelers die eerst bij Ajax speelden.

Verder is het een kansloze discussie want als je naar de Cooficientielijst gaat kijken liegen de cijfers er niet om. We komen gewoon kwaliteit tekort door de mogelijkheid (financieen) om kwaliteit te behouden.

24 juli 2015 om 06:26

Eerste goal had VErmeer niet uit zijn doel moeten komen, tweede en derde goal was dammers nergens te vinden. Vooral de tweede goal was echt schrijnend om te zien hoe makkelijk yoshida wegliep.

24 juli 2015 om 06:49

Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar maakt Vitesse een schijn van kans tegen dit Southampton?

24 juli 2015 om 08:11

Dragos ik denk dat Vitesse wel een kansje heeft. Hebben natuurlijk redelijk wat spelers die al een beetje zijn gewent aan PL. Daarnaast zie ik die verdedigend niet zo veel fouten maken, south speelde wel goed maar ook veel door foutjes dus in mijn ogen zeker kans

23 juli 2015 om 21:54

Dat fysieke verschil is logisch. De spelers van Feyenoord zijn nogal wat jonger, en jongere spelers hebben minder fysiek. Zijn natuurlijk uitzonderingen zoals Depay. Maar ik ben het gedeeltelijk met je eens, er is voor Nederlandse clubs nogal wat winst te halen op dat gebied.

23 juli 2015 om 21:58

Vind ik een beetje een onzin argument.
Als je voetballer ben in sport je leven, dan kan je op je 20e echt wel wat spiermassa hebben, dat zie je bij jonge talenenten in de PL en ook bijvoorbeeld indd Depay.

Het zijn ook allemaal geen tieners meer he bij Feyenoord!

23 juli 2015 om 22:04

Ik ben het met je eens dat er in de ED te weinig aandacht aan fysiek wordt gegeven, maar leeftijd maakt ook veel uit natuurlijk. Ik kan ook 3 maanden in de sportschool er even flink wat kg aan massa bijtrainen, maar dat is niet "natuurlijk" opgebouwd spier. Voetballers moeten dat echt in de loop van de jaren opbouwen, met als uitzondering natuurlijk gespierde gasten zoals memphis.

23 juli 2015 om 22:54

Wow, ik heb nog nooit zoveel onzin in een post gezien.

23 juli 2015 om 23:03

Ja het staat er een beetje anders dan ik bedoelde. Het is natuurlijk wel natuurlijk spier, maar voor voetballen niet geschikt. Als je zo snel opbouwt wordt je trager.

23 juli 2015 om 23:44

Ben zelf op mijn 17e begonnen met krachttraining, fanatiek hardlopen en wielrennen. Tegen de tijd dat ik 19 was had ik veel meer fysieke gesteldheid dan de meeste "mannetjes" die ik zie voetballen in de eredivisie. Oke, ik ben dan geen profvoetballer, maar die jongens, die sport voor hun werk doen, kunnen echt wel fysiek kweken EN hun voetbalkwaliteiten behouden.

23 juli 2015 om 23:53

Neem nu Agbonlahor van Aston Villa. Altijd een groot talent geweest en was zeer pezig en behendig maar ging van de ene op de andere dag spieren bijkweken en werd een stuk breder, viel van de ene blessure in de andere en zijn startsnelheid en flexibiliteit ging enorm achteruit. Zoiets moet je zien te voorkomen en zijn trainer passeerde hem dan ook.

Natuurlijk mag er in Nederland flink aan de body gewerkt worden maar het moet ook niet te ver doorslaan. Het moet gezond blijven en aan bij je lichaam passen anders werkt het averechts.

24 juli 2015 om 10:12

Precies elninoo, dat bedoelde ik eigenlijk.

23 juli 2015 om 23:02

Dit resultaat zegt wel iets.
In de competitie kan Feyenoord PSV niet bijbenen.

23 juli 2015 om 23:25

Nee, zegt helemaal niets. Natuurlijk was Southampton een paar maatjes te groot maar goals vielen allemaal door individuele fouten. Voor Dammers komt het bijvoorbeeld nog veel te vroeg en hij was betrokken bij 2 goals.

23 juli 2015 om 23:02

Duidelijk is dat Feyenoord een CV en een spits nodig heeft.

Zeer matige wedstrijd van feyenoord, dammers en kongolo zeer zwak duo. Nelom matig, karsdorp goed! Venijovic ook goed! El ahmadi en toornstra(op dat ene schot) onzichtbaar. Bilal wordt met de dag beter, kuijt niet gezien en kazim deed ook nog mee volgens mij.. Ik zeg Hahn, karsdorp, kongolo, vanBeek(aankoop), Woudenberg, Vejinovic, Toornstra, Sleegers/kuijt, bilal, boeitius en aankoop/Achabar. Wissels kazim, manu, sleegers, nelom, dammers, el ahmadi, vermeer.

23 juli 2015 om 21:57

Hoezo vermeer niet op doel dan?

23 juli 2015 om 22:00

Vind vermeer niet echt geweldig, vooral doelpunt 1 en 2

23 juli 2015 om 22:12

Inderdaad vorig seizoen goed tegen de 1 op 1 situaties maar voor de rest is het matig wat die laat zien zover, vrije trappen is gewoon vaak een goal bij hem.

24 juli 2015 om 01:23

Mulder bleef staan, vermeer staat verkeerd! Hahn de kans geven!! Jong en al redelijk veel ervaring..

Versterking in verdediging nodig. Verder mist Feyenoord nog steeds een echte afmaker voorin.

Slecht spel. Southampton veek te sterk voor ons, hopen dat Vitesse een uitdoelpunt maakt!

Dammers kan echt niet. Staat gewoon bij alle doelpunten helemaal verkeerd. Verder had Feyenoord weinig in te brengen, is Kuyt overduidelijk geen spits meer en Kazim geen voetballer.

denk dat ze voorlopig nog geen kampioen gaan worden. Speelden echt matig, weinig licht puntjes

Gaat Feyenoord ooit nog verdedigers halen? 2 á 3 verdedigers erbij zou geen overbodige luxe zijn want Nelom en Dammers kan echt niet

23 juli 2015 om 22:01

Woudenberg en van beek zijn prima alleen door blessure moeten we een linker verdediger hebben!

23 juli 2015 om 22:59

Breedte vind ik aanvallend en op het middenveld ook nog niet zo slecht.

Manu en Sleegers zijn als vleugelspelers prima.
Achahbar vind ik een prima back-up spits.

Vilhena, Schuurman en Verdonk zijn prima spelers om in te laten vallen. Gustafson hebben wij ook maar nog nooit gezien.

Alleen verdedigend is het matig. Als er twee goede aankopen bijkomen dan ziet het er al heel anders uit.

Feyenoord met veel jonkies,maar het niveau verschil was wel schrijnend. Vond voor de wedstrijd al dat feyenoord niet echt een goede ploeg heeft en dat is nu wel bevestigd. Met kuyt moet ik het nog zien.

23 juli 2015 om 22:07

wat had je dan verwacht van hem? dat hij er elke wedstrijd 1 inschopt en echt het verschil gaat maken?
T blijft een goede versterking voor feyenoord, maar je moet echt geen wonderen van hem verwachten en je hebt nog steeds iemand nodig die voor de goals zorgt.

23 juli 2015 om 23:25

Kuyt werd hier door velen wel als een god neergezet. Denk dat hij daar op doelt. Dirk is al zo de hemel in geprezen dat hij het eigenlijk alleen nog maar kan verpesten. Hij ging er 20 maken in de ED hoorde ik hier. Ik moet het nog maar zien.

Verdediging en Vermeer heel zwak, middenveld redelijk met Vejinovic als uitblinker en aanval, op Bilal enkele keren na, onzichtbaar. Nog duidelijk werk aan de winkel voor de seizoensstart. Verliezen van Southampton is geen schande maar dit was wel erg matig.

23 juli 2015 om 23:10

Vejinovic uitblinker, vond hem zelfs heel matig spelen, dit is natuurlijk geen met alle respect dordrecht, maar een goede ploeg,maar hij kan veel beter.

24 juli 2015 om 02:42

Hij had ook zijn zwakke momenten maar een paar keer goede onderscheppingen en heerlijke passjes. Vergeleken met de rest vond ik hem wel uitblinken ja, al zegt dat misschien meer over die andere gasten

Als je nou al 0-3 verliest van de nummer 7 van Engeland.. Moet nog genoeg gebeuren bij Feyenoord willen ze ooit nog kampioen worden.

23 juli 2015 om 22:06

Tis nog steeds voorbereiding he

23 juli 2015 om 23:07

Je keek dan ook naar een duel tussen de nummer 6 uit de Eredivisie (in de officiële eindstand is Feyenoord 6e geworden, want de play-offs tellen daarvoor mee!) en de nummer 7 uit Engeland. Dan is 0-3 niet eens zo heel gek resultaat.

24 juli 2015 om 07:56

Tellen de play-offs gewoon mee ja? Wat een onzin zeg, hoezo speel je dan een competitie...

24 juli 2015 om 15:18

Ja, de play-offs tellen mee voor de officiële eindstand.
Dat is ook logisch, want anders hoef je die play-offs niet te spelen, want dan valt daar niets te verdienen. Alleen de beste 4 ploegen mogen Europa in (uefa eis, de Uefa bepaald namelijk wie wordt toegelaten tot haar toernooien en eist dat het alleen de hoogst geplaatsten en de bekerwinnaar mag zijn), dus als de nummer 6 de play-offs zou winnen, krijgt die niets, want het ticket moet naar de nummer 4 gaan. Vandaar dat de play-offs ook meetellen voor de officiële eindstand.

De officiële eindstand is dus:
1. Psv
2. Ajax
3. Az
4. Vitesse
5. SC Heerenveen
6. Feyenoord
7. PEC Zwolle
etc.

Op je vraag waar je dan de competitie voor speelt: om je te plaatsen voor de play-offs (of die te ontlopen), daar moet je namelijk tussen plek 4 en 7 voor eindigen. De stand na 34 wedstrijden is dus nog maar een tussenstand.

24 juli 2015 om 08:09

Feyenoord met deze selectie zou het maar 1 seizoen uithouden in de PL, zelfs in de Championship zou het een middenmoten zijn.., dus 0-3 tegen southampton is misschien een normale afspiegeling qua niveau verschil.. Ook PSV en Ajax zouden onderin bungelen in de Pl.. Ware het niet dat ze dan ook miljoenen te besteden hadden uit tv rechten
Niks tegen Feyenoord maar tegen de miljoenen die daar te esteden zijn, valt gewoon niet op te boksen..

AZ ging/gaat verliezen van Basaksehir en Vitesse wordt straks vernederd door Soton. Bam, weer twee clubs eruit. On: Feyenoord moet wat doen aan die defensie.

23 juli 2015 om 22:52

Denk je nou echt dat Vitesse laat afslachten?
Kom op zeg de 0-3 van Southampton tegen Feyenoord,hebt niks met de sterkte van de ploeg van Koeman te maken.
Feyenoord was byzonder slecht,zeg maar Super slecht geen kans gecrieerd.
Ben van overtuigd dat de Saint niet zo makkelijk van Vitesse afkomt.

23 juli 2015 om 23:28

En Ajax blijft over?

23 juli 2015 om 23:50

Omdat feyenoord verliest hoeft vitesse nog niet te verliezen. Vitesse heeft een betere ploeg dan feyenoord.

Feyenoord ging destijds met een jonge de Vrij en BMI ook met 10-0 de boot in tegen Psv. Als je continue maar de selectie aan moet vullen met eigen jeugd dan krijg je dit soort selecties. Het is aan Kongolo en van Beek om weer een stap te maken dit seizoen.

23 juli 2015 om 23:09

Ja, alleen bij Van Beek zie ik een steigende lijn. Zonde dat hij geblesseerd is. Moet snel een vervanger komen

Kuijt was niet bijzonder vandaag. Ik ben benieuwd of ie nog wel wat kan brengen in de Nlse competitie.

Het is vroeg in het seizoen en ze zijn nog niet helemaal ingespeeld. Dan kan een 3-0 nederlaag tegen Soton best gebeuren.

Matig zeg van Feyenoord. Aanvallend echt onmachtig en hoe kan het dat kazim er in staat.. Waar was boetius?!!!! Die jongen heeft vertrouwen nodig!

23 juli 2015 om 23:17

Ik denk dat Kazim moet spelen omdat hij verkocht moet worden.

23 juli 2015 om 23:24

Mag hopen dat dat de reden is. Anders echt armoede

matige wedstrijd van feyenoord. ze zullen nog moeten investeren willen ze de top 3 halen dit seizoen. schat psv, ajax , az en vitesse op dit moment nog hoger in...

23 juli 2015 om 22:52

Heerenveen kan ook nog verassen. Net als Pec Zwolle. Kloppen beiden aan de deur van de subtop.

23 juli 2015 om 23:03

inderdaad, maar heerenveen is met uth en de roon wel twee belangrijke spelers kwijt geraakt en het is nog maar de vraag hoe ze dat gaan oplossen. pec zwolle zal wel een solide seizoen gaan draaien.

23 juli 2015 om 23:29

Zoals ze dat ieder jaar doen...Uth heeft er voor gezorgd dat we afgelopen seizoen de naam Finnbogason (wie?) niet meer hebben gehoord

Matige wedstrijd wat op een goed moment komt. Geen tijd voor polonaise maar tijd voor duidelijkheid en versterkingen. Krabbendam zei het goed bij Rijnmond. Wat voor logica zit erachter om met Kazim als linksbuiten te beginnen terwijl wij met Boëtius, Manu en Sleegers drie linksbuitens op de bank hebben zitten. Ik snap dat niet. Verder komt Dammers te kort en zal er minimaal twee verdedigers worden gehaald. Als er dan een stuk of drie a vier spelers vertrekken dan ziet het er al heel anders uit.

En ik geniet trouwens bij vlagen van Karsdorp. Natuurlijk maakt hij nog foutjes maar wat een power, felheid en goede voorzetten.

Verschil was trouwens ook dat Southampton al een hele tijd compleet is. Zelfs vorig seizoen speelde ze al grote deels samen. Feyenoord is heel erg aan het wisselen en dan kunnen wij aan de ene kant Gio een beetje kwalijk nemen. Zelfs bij de laatste training was oefenpartij telkens anders. Daarom hoop ik zo spoedig mogelijk op duidelijkheid, ook voor de spelers.

24 juli 2015 om 08:02

Aos dat zo is, zelfs bij training een steeds wisselende samenstelling, dan voorspel ik weinig goeds, met Gio als trainer. Ik merk bij deze dat het dus een twijfelaar is, dan zie je dus wekelijks een andere opstelling, en dan hopen dat het een keer lukt, dat kan ik ook..dat maakt hem nou ook weer niet gelijk een slechte trainer, hij zal zelf ook wel inzien dat hij gewoon met kwaliteit tekort moet werken, en dan ga je maar proberen..en bij Kuyt is het beste er ook wel af, heb ik zo begrepen..

24 juli 2015 om 08:06

Er werd 11 tegen 11 geoefend en 3 spelers schoten op Miazek. Telkens waren het 3 andere spelers die op Miazek schoten, dus 11 tegen 11 ploegen werden ook telkens anders.

Hoeft bijvoorbeeld niet te zijn dat Gio een twijfelaar is want grootste gedeelte van de opstelling speelde ook tegen Vvv. Alleen het is wel opvallend. Nu moet er duidelijkheid komen.

Southampton is natuurlijk veel beter dan Feyenoord.
Dan is 3-0 geen vreemde uitslag maar wel een vernedering van de Rotterdammers.

23 juli 2015 om 23:03

Vernedering vind ik overdreven.

wat een waardeloze competitie is het ook geworden, de Eredivisie. Ik snap dat er weinig aan te doen is maar als al die buitenlandse clubs wel het geld hebben tot in Portugal, waarom is er dan geen enkele Nederlandse club die kan investeren? Internationaal staan we er armoedig op

23 juli 2015 om 23:14

Die Portugese clubs kunnen ook alleen maar investeren vanwege al die Third Party constructies, die binnenkort door de Fifa verboden wordt. Dan zullen die ook veel minder kunnen investeren.

Overigens helpt het ook niet dat in Nederland de bedrijven veel minder met het voetbal hebben (lagere sponsorinkomsten), de belastingen hoger zijn (meer geld vloeit weg), de veiligheidseisen hoger zijn (meer kosten) en de voetbalfans veel kritischer zijn (er moet vooral mooi en aanvallend gevoetbald worden, waardoor het verdedigen en de fysiek van de spelers erbij in springt).

24 juli 2015 om 01:32

Het grootste verschil is volgens mij (mening) toch dat er in Nederland om te beginnen simpelweg te weinig inwoners heeft. De rechten van televisie en sponsoring bij de clubs (laat zeggen reclamegelden) worden op basis van een bepaalde doelgroep ge- en V ekocht. De Nederlandse competitie wordt (muv België) door bijna geen enkel land in Europa echt goed gevolgd. Dat betekent dat men met de beelden maximaal 10 miljoen mensen wereldwijd kan bereiken (let op, ik reken voor Nederland ongeveer 8 miljoen mensen die 'wel eens' een wedstrijd in het stadion of op tv kijken. Niet systematisch maar wel eens. Ik kies voor het gemak 8 miljoen, omdat ik iets minder dan 50% van de bevolking reken, lijkt mij dan nogsteeds aan de vrij hoge kant). Voor de bedrijven is het dan al minder snel interessant om tientallen miljoenen er tegenaan te smijten als hun billboard in beeld is tijdens de wedstrijden. Beter pakken ze (met name de grote multinationals) een reclamebord bij een Engelse middenmoter of zelfs laagvlieger, dan heb je al een doelgroep te pakken van misschien wel over de 100 miljoen wereldwijd. De rechten van de BPL wordt namelijk aan zoveel landen verkocht, dat het niet te vergelijken valt met ons Nederlandse potje voetbal. Reclames tussen de live wedstrijden door spelen voor de tv rechten de grootste rol trouwens, in Nederland zijn er gewoon te weinig grote bedrijven die een lekkere smak geld neer kunnen leggen om die pot even flink te spekken. En ookal kunnen ze het, waarom zouden ze. Hoeveel mensen kijken er tijdens een gemiddelde wedstrijd naar Fox? Laat zeggen 500.000/600.000? Valt in het niet vergeleken bij de vele miljoenen die naar Live potten uit Engeland en Spanje (bijvoorbeeld) kijken. Reclame/sponsoring is de grootste inkomstenbron van het hedendaagse voetbal, in Nederland is er gewoon veel te weinig draagvlak voor en daarom zie ik het niet zonnig in. Zeg nou eerlijk, het is toch scheef dat naar de BPL promoveren lucratiever is dan kampioen van Nederland worden (m.u.v. inkomsten uit de Cl). Verder sluit ik me volledig bij Superghost aan.

PS: Dit zijn geen feiten, maar m'n mening gecombineerd met aannames. Heb de echte cijfers niet bij de hand en ga ze er ook niet bij halen. Zie het maar als een column die eens niet van Lex Muller is, alleen hopelijk leest het iets beter weg dan dat. Als iemand daadwerkelijk cijfers heeft hoor ik het graag.

24 juli 2015 om 01:52

@tukkertje91

Je hebt het goed verwoord met je aannames. Ik snap wat je bedoeld, de getallen zullen inderdaad al veel lager zijn. Sterker nog, volgens mij is de Championship ook een van de beste bekeken competitie van de werelde (de Jupiler League van Engeland) een par jaar terug stonden ze in de top 6. Ik weet echter niet hoeveel dat in 2015 is. Maar ook die hebben betere kijkcijfers. Dat zegt al genoeg.

24 juli 2015 om 15:31

Inwoneraantallen verklaren niet waarom Portugal het beter doet. Portugal heeft namelijk maar net iets meer dan de helft (10 miljoen) van het aantal inwoners dat Nederland heeft (17 miljoen). Hetzelfde geldt voor België (11 miljoen) die ons nu ook al voorbij is op de ranglijst.

Tuurlijk telt inwoneraantallen mee, maar dan zou juist in ons voordeel moeten zijn ten opzichte van België en Portugal, maar toch doen we het slechter. En dat terwijl Nederland zo'n beetje het meest voetbalgekke land van Europa is (hoogste aantal bezoekers van profwedstrijden per 1000 inwoners), dus dat zou ten opzichte van die 2 landen heb je dan ook nog eens een hoger percentage van de bevolking dat je kunt bereiken.

24 juli 2015 om 15:46

Voor Portugal heb je zelf al meestendeels aangegeven dat Third Party Ownerships daar een grote rol hebben gespeeld. België is ons (nog) niet voorbij, maar gaat dit zeer waarschijnlijk komend seizoen wel doen. Verder weet ik niet tot in hoeverre de bedrijvigheid zich daar moeit met het voetbal, wat een gemiddeld spotje moet kosten op de sportzenders in Nederland of de ander genoemde landen.

24 juli 2015 om 18:15

België is Nederland al maanden voorbij, alleen aan het begin van het seizoen 2014/2015 was Nederland er nog boven, waardoor voor de plaatsing van clubs voor de toernooien van dit jaar Nederland nog boven België stond (waar PSV voordeel van heeft, i.v.m. de plaatsing in pot 1 bij de loting voor de groepsfase).

Kijk maar op de website van de Uefa voor de officiële ranglijst. België staat 9e, Nederland staat 10e. Ook de al behaalde punten voor dit jaar staan er al bij, dat zijn er voorlopig 0.750 (4,5 punten gedeeld door 6 deelnemers. 4 punten behaald door Psv en die andere 0,5 door Go Ahead Eagles)

Veijnovic en Bilal waren de pluspuntjes. Nu nog een linksbuiten op linksbuiten.
Verdediging zeer zwak. Boulah en Mathijsen hadden dat vandaag nog beter gedaan.

Vandaag vanaf vakkie VV toe mogen kijken naar de wedstrijd, maar volgens mij hebben redelijk wat mensen een verkeerd beeld van de pot. In het begin was het zeer matig, als So'ton na een minuut of twintig er twee in had liggen had Feyenoord niet hoeven klagen. Omschakeling was bij de Engelsen 10x beter, met name het centrale duo stond lekker te slapen bij vlagen maar dit werd gelukkig lang niet altijd afgestraft. Tweede helft zag het spel van Feyenoord er iets verzorgder uit en wisten er links en rechtsom ook een paar kansen gecreëerd worden, hing naar mijn mening ook een doelpunt in de lucht maar die kwam niet. Dan kopt die Japanner er 1 in en is de wedstrijd gespeeld, helaas. Wat gebeurde er trouwens met die corner na een minuut of 10 (van Feyenoord)? Leek er op dat het 2 100% kansen waren (met name de laatste kopbal). Was het trouwens een penal toen Bilal naar de grond ging? Ben nog onderweg naar huis en heb nog geen samenvatting gezien namelijk.

23 juli 2015 om 23:40

Je zegt het goed. Tweede helft begonnen we mede vanwege het Legioen erg goed en hing er een doelpunt in de lucht maar door Dammers die weigert mee te lopen met Yoshida is het 0-2. Einde wedstrijd. Dat zijn onacceptabele momenten.

Natuurlijk had Southampton moeten winnen, maar als wij op dat moment scoorde dan was alles mogelijk. En voor veel mensen lijkt het alsof heel het elftal er niets van bakte maar ik denk dat twee wijzigingen voldoende is. Verdediging moet gewoon stabiel staan en een zekere indruk maken.

Dit is natuurlijk geen onverwachte nederlaag. Groningen had ook al kansloos verloren van dit Southampton. Dus is het geen verrassing dat ook Feyenoord kansloos was. Een Engelse subtopper ( wat Southampton ondertussen toch wel is ) is gewoon veel beter dan een Nederlandse subtopper.

Wat een fysiek sterke ploeg is Southampton! Tegen Groningen heb ik ze live gezien, met een uitblinkende Tadic. Vitesse gaat het nog moeilijk krijgen vrees ik. Kan iemand mij vertellen hoe de nieuwe aankopen (of huurspelers) het doen?

24 juli 2015 om 13:04

Kwaliteit hebben ze allemaal, echter moeten ze eerst nog het spelletje van Bosz onder de knie krijgen en op elkaar ingespeeld raken. Ik denk dat de wedstrijd tegen Southampton dan ook te vroeg komt voor ons om ze echt tegenstand te bieden, maar wie weet.

Het grootste gemis zal Traore worden want die speelde wel erg goed het laatste half jaar in de spits. De verdediging is bijna onveranderd, alleen van der Werf vervangt van der Heijden. Daarmee worden we verdedigend wat sterker, alleen opbouwend wat minder. Mogelijk dat Leerdam de plek van Diks weer inneemt als rechtsachter, daar lijkt Bosz nog niet helemaal uit. Hopelijk lukt het ons nog om een nieuwe linksback te contracteren omdat Acenteh toch wel onze zwakste schakel is.

Middenveld zijn twee sterkhouders vertrokken met Propper en Vejinovic, maar daar zijn heel behoorlijke vervangers voor gehaald. Vako trekt de lijn van vorig seizoen door zo lijkt het en die wordt echt ontzettend goed. Yeini is nieuw aangetrokken maar nog niet helemaal fit maar is een sterke verdedigende middenvelder. Ook Nakamba kan daar spelen en doet het goed in de voorbereiding. Baker en Pantic zijn gehuurd van Chelsea en die eerste lijkt een basisplaats te krijgen. Goede speler, rustig aan de bal, goede techniek, overzicht en schot. Hopelijk kan hij een continu hoog niveau halen. Pantic is een zeer groot talent en zal denk ik ook aan speelminuten toe gaan komen.

Voorin wordt het nog even aanzien wie er gaan spelen. We hebben twee spitsen in huis die niet het volle vertrouwen van de staf hebben, Dauda en Durdevic. Vorig seizoen hadden we vleugelaanvallers in de vorm van Ibarra (slechte voorzet) en Labyad en Olynik (egoïstisch en veelal naar binnentrekkend). Ibarra is er nog wel maar die krijgt nu concurrentie van Rashica die een uitstekende indruk maakt maar ook nog erg jong is en dus mogelijk wisselvallig. Verder zijn er nog de Chelsea huurlingen Nathan (die wacht nog op een werkvergunning) en Brown (die mogelijk ook spits kan spelen). Met een betere aanvoer vanaf de flanken zal het voor de spits ook makkelijker worden om te scoren. Traore maakte vaak zelf de actie om tot scoren te komen.

Als dit team op elkaar is ingespeeld dan staat er echt een zeer leuk voetballend elftal die in de top 6 gaat eindigen.

Room
Diks
Kashia
van der Werf
Aankoop
Yeini
Baker
Vako
Rashica
Durdevic
Nathan

Was meer verbaasd over het droevig lage peil van Feyenoord dan dat ik onder de indruk was van Southampton. Feyenoord was aan het eind van het seizoen al bedroevend slecht, maar nu lijkt het helemaal nergens op. Wat een kwaliteitsarme selectie. Een plaats bij de 1e 4 zou een wonder zijn. Zijn zo al 5 betere selecties in de Eredivisie te vinden. En wat valt Kuyt toch steeds door de mand. 3e wedstrijd dat ik hem in actie zie en blijkt het fysiek niet helemaal meer aan te kunnen. Had beter na zijn Turkse jaren met pensioen kunnen gaan.

Als je speelt met el Ahmadi en Vejinovic, speel je hoe dan ook met 2 controleurs, waarvan er dus 1 altijd op de verkeerde plek staat, daar Gio met de punt naar achteten speelt.

Verkoop Immers en el Ahmadi maar en haal "nieuwe routine" in bijv. v.d. Berg of, wat jonger en risicovoller, Drenthe. Al zie ik het liefst dan Vilhena blijven, maar dat lijkt niet te gaan gebeuren, hij zou die rol perfect in kunnen vullen!

Dan kan je met de punt naar achteren gaan spelen met Vejinovic/Nieuwkoop voor de 6, links Vilhena/ Gustafson en als die vertrekt Drenthe of v.d. Berg en rechts Toornstra/Schuurman.

Achterin komt Dammers te kort, zakt Nelom wederom door het ijs en Verdonck is te licht en ook te klein, al is dat laatste te compenseren. Woudenberg de kans geven, Dammers en Verdonck elders stallen en v.d. Heijden en Botteghin halen.

Voorin Kuijt rechts, Achabar centraal en JP, mits hij blijft en bijtekent, links. Kramer halen, Sleegers links en Bilal rechts als back ups.

Kazim, te Vrede en ook Manu nog slijten en je bent aardig op oorlogssterkte!

Dat we kwaliteit tekort komen is een feit, maar dat roepen we al jaren, en elk jaar gaan er spelers naar het buitenland, en veel naar Engeland. Dat wil dan ook zeggen dat het niveau in Engeland langzamerhand ook steeds minder wordt, want die kopen gewoon elke speler die er in dat bewuste seizoen bovenuit steekt. Wij in nederland creëren wel weer onze toppers, want die krijg je vanzelf, wat het niveau ook is, er steken er altijd wel weer een paar bovenuit, alleen dat zijn dan wel gecreëerde toespelers, omdat we dat we dat van hun maken, we willen dat zien, we willen voetbal helden op het veld hebben.
Je kan het ook zien in Europa , Engelse clubs doen het veel minder dan pakweg 15 jaar geleden. Er zit daar helemaal geen beleid meer, ze kopen maar wat.. Pelle deed het boven verwachting nog best redelijk, al scoorde die er uiteindelijk ook niet heel veel op een heel seizoen,
Alleen in potentie hebben wij veel betere spelers uit de jeugd dan wat er in bv Engeland zelf wordt opgeleid, zie Depay, al zal die het ook nu moeten gaan waarmaken..ben wel benieuwd hoe dat gaat lopen met hem..

Geef niet de KNVB de schuld en niet het kwaliteitsverschil, wat er natuurlijk was. Het ligt gewoon aan Feyenoord zelf dat er is verloren van Southampton. Er stonden teveel onervaren jongens binnen de ploeg wat gewoon heeft geresulteerd in een dikke nederlaag. Buiten dat moeten de supporters van Feyenoord eens een keer toegeven dat hun club al een hele tijd, binnen Nederland, topclub af is. Vitesse en AZ zijn hun al een hele tijd voorbijgestreefd. Feyenoord oogt misschien door het grote stadion, de accomodaties, het Legioen dat echt als een twaalfde man achter het elftal staat keer op keer en de naam waar het op voortborduurd als een topclub, maar dat is het allang niet meer. Met alle respect.

24 juli 2015 om 15:36

Vitesse en AZ zijn Feyenoord niet voorbijgestreefd. Die zijn (redelijk) gelijkwaardig geworden. Het ene seizoen doet Feyenoord het beter, het andere seizoen kunnen die het weer beter doen (zoals afgelopen seizoen).

24 juli 2015 om 16:44

Je hebt gelijk. Neem mijn woorden terug. Zij zijn gelijkwaardig. Dus alsnog topclub af.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren