Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Exitpolls wijzen duidelijke winnaar aan bij Barcelona-verkiezingen

Laatste update:

Het lijkt erop dat Josep Maria Bartomeu opnieuw voorzitter wordt van Barcelona. De De 52-jarige Spanjaard was van januari 2014 tot kort voor de huidige verkiezingen al president in Camp Nou en de eerste uitslagen van de verkiezingen wijzen erop dat hij de macht terugkrijgt en de komende jaren aan het hoofd zal staan bij Barcelona.

/

Op basis van de eerste vijfduizend uitgebrachte stemmen lijkt het erop dat Bartomeu de verkiezingen gaat winnen, melden de grote kranten en tv-stations in Spanje. Hij kreeg 49,5 procent van de stemmen en had daarmee een flinke voorsprong op Joan Laporta. Die was volgens de grote Spaanse media toch de topfavoriet voor de eindzege, maar staat in de eerste exitpolls op 36,6 procent.

Agusti Benedito moet het doen met een derde plaats en 7,8 procent van de stemmen, terwijl het resterende percentage voor Toni Freixa is. TV3 roept Bartomeu al voorzichtig uit tot winnaar. Het zal echter nog een paar uur duren voordat echt duidelijk is of Bartomeu het voorzitterschap weer in handen krijgt. Het eindresultaat wordt verwacht tussen 23.00 uur en middernacht.

Zou jij tevreden zijn met Josep Maria Bartomeu als winnaar?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hopelijk gaat dit niet gebeuren ik zie liever Laporte

18 juli 2015 om 21:12

Laporta*

18 juli 2015 om 21:18

Veel beter dan Bartomeu aan de macht blijft, dan is Barca verzekerd van financiële verbetering voor de komende jaren. Ze zijn bijna uit de schulden, en dat is niet te danken aan Laporta
Bovendien moet Barca gewoon mee met het transfergeweld van tegenwoordig, want met eigen jeugd alleen (of grotendeels) red je het niet. De lichting van Messi, Iniesta, Fabregas, Pique en Busquets zal voorlopig niet geëvenaard worden door La Masia.

18 juli 2015 om 21:30

Het jaar waarin Bartomeu als president fungeerde heeft Barcelona juist fors meer langlopende schulden volgens de jaarrekening dan die van het financiële jaar hiervoor. Dat het met Bartomeu de komende jaren op financieel gebied beter zal gaan is dus sterk te betwijfelen. Daarnaast lopen er nog rechtzaken waar Barcelona, Indien de club verliest, forse schadevergoedingen en boetes moet betalen.

18 juli 2015 om 21:42

Je draait het om. Je zegt dat de grote talenten niet meer doorbreken en Barca daardoor op grote aankopen moet overgaan. Het omgekeerde is waarschijnlijk het geval. La Masia wordt verwaarloosd, waardoor de grote talenten die in de periode van Laporta wel doorbraken nu niet meer doorbreken.

18 juli 2015 om 21:48

Denk je dat La Masia weer jeugdspelers als Messi en Iniesta etc, produceert? Ik betwijfel het. Af en toe een talent laten doorstromen zal vast wel lukken. Maar Barca moet gewoon goed scouten en waar nodig met (redelijk) veel geld smijten.

18 juli 2015 om 22:14

@londonfootball : Het is moeilijk in te schatten of La Masia nieuwe talenten zal afleveren die daadwerkelijk iets toevoegen aan het eerste elftal van Barcelona, maar het verleden heeft uitgewezen dat het kiezen voor eigen jeugd Barça grote successen heeft gebracht.

Messi is een type speler die eens in de 25 jaar wordt geboren. Een natuurtalent. Iniesta en Xavi kregen kansen van een trainer die voor de jeugd koos. (ene Louis van Gaal ;-)) In hun eerste seizoenen waren dat echt nog niet de wereldtoppers die we nu kennen.

Fabregas (bij Arsenal) en Pique (bij United) groeiden pas in Engeland uit tot topspelers, waarna ze werden teruggehaald naar Barcelona. Busquets is een speler die gemaakt is voor het spelletje van Barça, want ik denk dat hij in de Premier League bijvoorbeeld niet zou slagen. Het valt dus allemaal wel mee. Wie weet zijn Bartra, Rafinha en El Haddadi over 10 jaar de sterren van FC Barcelona. Ik verwacht het niet, maar je weet nooit hoe een voetbalcarrière loopt ...

18 juli 2015 om 22:36

De wereldspelers zul je om de zoveel tijd moeten kopen, ja. Maar een team heeft doorgaans meer bruikbare spelers dan ultieme wereldsterren. Een Pedro en Sergi Roberto kunnen we zo opleiden en dat scheelt flink veel geld.
Hoeven we geen nutteloze aankopen zoals Song te doen.

Het argument dat Londonfootball aanvoert wordt al jaren geroepen, maar Iniesta is van een andere generatie dan Messi, net als Xavi, Puyol en Valdes dat waren. En ondanks dat feit, hebben we juist onder het model van Laporta prijzen gewonnen dankzij zo'n goede jeugd.

Die socio's kijken alleen maar naar de korte termijn oplossing. Ze hebben de treble gewonnen dus dan is Bartomeu wel gewoon de juiste president voor de club, ondertussen gaan er wel andere dingen binnen de club kapot waar onder andere La Masia.

Bartomeu, een man die Abidal een contract beloofde en die belofte niet nakwam. Een man die terechtstaat voor grootschalige belastingfraude tijdens de transfer van Neymar. Een man die de ziel van Barcelona heeft verkocht aan oliesjeiks en Amerikanen. Een man die mede verantwoordelijk is voor de transferban. Deze man is herkozen door SOCIOS. Mensen die Barcelona een "warm hart" horen toe te dragen. Ik zie in Madrid nu al feestvieren op het Cibeles..

18 juli 2015 om 21:35

Wat had je verwacht?
Dat de Barca fans wat geven om hun jeugd spelers? Haha
Dat zijn allemaal succes fans die willen Pogba-Neymar en Arda Turan die willen geen Catalanen.
En maar blijfen wijzen naar Madrid maar in de spiegel kijken ho maar.

18 juli 2015 om 21:46

Lees je eigen reactie eens terug man.....

Echt dieptriest eigenlijk.

18 juli 2015 om 22:21

Zeg ik iets dat niet klopt?
Ik hoef alleen te kijken wie er morgen wint en ik weet genoeg.
Accepteer het maar Barcelona speelt nu met de grote jongens de tijden dat Barcelona een verlegen club was zijn voorbij.

18 juli 2015 om 22:47

Dus grootschalig frauderen en corrupte handelingen uitvoeren hoort bij de "grote jongens"? Dit is niet The Godfather he.

19 juli 2015 om 09:40

Nee.

90 miljoen voor suarez
100 miljoen+ voor Neymar (munir, Tello, Deulofeu, Bojan)
35 miljoen voor Arda Turan (halilovic, Sergi Samper, Roberto)
30 miljoen voor Vermaelen + Mathieu (bartra)
15+ miljoen voor Aleix Vidal (montoya)

Oftewel, 270 miljoen aan aankopen in de afgelopen 2 jaar, terwijl er genoeg jeugd klaarstaat om ze op korte of lange termijn op te volgen. Nu kan je die hele lange rij achter Neymar bijvoorbeeld nu wegsturen, want wie wacht er nu minimaal 8 jaar totdat hij eindelijk kan doorbreken bij Barcelona. Voor als het nog niet duidelijk was, de spelers tussen haakjes zijn/waren de spelers uit de jeugd die de aankopen konden vervangen.

Onbegrijpelijk dat er nog zoveel mensen zijn die op deze crimineel stemmen. Het winnen van de treble is misschien wel het slechtste wat de club kon overkomen; het zorgde voor ongerechtvaardigd vertrouwen in Bartomeu. Er is nog een klein sprankje hoop; de beste man kan nog in de gevangenis belanden wegens belastingfraude of de uitslagen vallen bij de definitieve uitslag wonderbaarlijk anders uit. Een donkerzwarte dag voor iedereen die Barcelona een warm hart toedraagt en een beslissing van de clubleden die er weleens voor kan zorgen dat de club over zes jaar op de rand van de afgrond staat.

18 juli 2015 om 21:15

Een zwarte dag voor Barcelona als dit waar is

18 juli 2015 om 21:22

Mensen zijn vergeten dat Barca onder leiding van Laporta in 2009 ook de treble heeft gewonnen.

Hij heeft inderdaad meer kwaad dan goeds gedaan. Rossell stapte af, maar hij was net zo goed bij de schandaal betrokken.

18 juli 2015 om 21:41

Een zwarte dag inderdaad. Ik denk dat de uitslag vooral zo geworden is doordat de treble gewonnen is inderdaad. Er ontstaat dan al snel een gevoel van 'maar hij heeft met zijn beleid wel de treble naar Barcelona gebracht'.

Ik hoop dat het sprankje hoop wat jij noemt daadwerkelijk aan de orde gaat zijn en dat een herverkiezing een betere president, ik prefereer Laporta, aanwijst. Op die manier kan de club het imago weer oppoetsen en weer de mooie club zijn die het voorheen geweest is.

18 juli 2015 om 22:02

"het winnen van de treble is misschien wel het slechtste wat de club kon overkomen"

Hoe arrogant kan je zijn ? Ik ben voor Galatasaray. Als wij ooit de CL zouden winnen, dan zou dat gelijk staan aan de geboorte van mijn zoon. Daarom heb ik dus ook echt niks met de Barca, Real, United, Chelsea fans op deze website. 'kiezen' ervoor om fan te zijn van een grote club en dan nog high class doen. Als je ze erop aanspreekt hebben ze ergens een Spaanse tante of Engelse peetvader.

18 juli 2015 om 22:14

Het was dan ook figuurlijk bedoeld, het winnen van de treble (in welke situatie ook) is natuurlijk geweldig. Alleen als het winnen van de treble zorgt voor ongerechtvaardigd vertrouwen in een crimineel krijgt zo'n treble een zwart randje. En al helemaal wanneer zo'n crimineel dan aan de macht komt binnen de club.

18 juli 2015 om 22:28

Je hebt Messi, Neymar, Suarez, Arda, Iniesta in één team, waar maak jij je druk om joh hehe. Of het nou Bartje of Lappie is, op het veld zal je geen verschil zien.

19 juli 2015 om 10:58

Barcelona gaat om iets anders dan de grootste voetbalnamen in één team. Misschien ligt dat anders dan bij andere clubs, maar ik kijk liever naar een elftal waarbij de spelers grotendeels door de club zelf zijn opgeleid en aantrekkelijk voetbal spelen dan zoveel mogelijk grote namen in één opstelling. En inderdaad, dat verschilt nogal van Galatasaray en de manier waarop er naar voetbal wordt gekeken. Overigens ben ik van mening dat de invloed van de president in het geval van Barcelona wel degelijk op het veld zichtbaar is. In de komende zes jaar zullen we weinig jeugdproducten zien doorbreken. Samper zou zomaar verkocht kunnen worden aan FC Porto, die kan dus één van de grootste talenten uit de jeugd achterna (heeft onlangs getekend in Portugal). Adama, Munir, Halilovic en Sandro worden uitgeleend aan clubs die het meeste geld betalen in plaats van clubs waar die jongens als voetballer kunnen groeien. Tsja... dan maak ik me wel zorgen.

19 juli 2015 om 14:35

En jij bent Galatasaray fan? Waarom niet een van de kleinere teams supporten uit dezelfde stad? Succes trekt ook jou blijkbaar aan

18 juli 2015 om 22:38

Dit wordt inderdaad een overwinning van de Triplet. De massa toont weer aan dom te zijn.
Enfin, dan maar zoals Nero van de overleveringen. Afbranden en van daaruit weer opnieuw bouwen.

19 juli 2015 om 11:00

Dat lijkt me een aardige benadering; afbranden en van daaruit weer opnieuw bouwen. Hopelijk heeft Bartomeu iets opgestoken van de verkiezingen en benaderd hij La Masía toch op een iets andere manier dan hij eigenlijk van plan was. Maar dat lijkt me helaas geen reële hoop.

Jammer, de waan van de dag heeft het dus gehaald. Hoe winst van een treble dus toch negatief kan zijn op de iets langere termijn.

Nou dat is het dan: leugens, rechtzaken en Qatar tot 2021. Ik hoop op een klein wonder, maar het verschil is zo groot dat dat niet realistisch is. Het verbaast me dat zoveel leden zo'n korte termijn geheugen hebben. Hoe kun je al die schandalen vergeten? Je kunt wel stellen dat de treble Bartomeu gered heeft, hopelijk gaat ie snel de nor in.

Na de Fifa worden er nu ook stemmen gekocht bij presidentsverkiezingen op clubniveau? Kan me toch niet voorstellen dat je als socio echt blij bent dat je club zoveel schandalen te verduren krijgt onder bovengenoemde voorzitter dat je besluit hem nog maar een keer te verkiezen.

Als Bartomeu daadwerkelijk wint, hoop ik dat de rechter hem alsnog een gevangenisstraf oplegt en hij gedwongen wordt plaats te maken. Deze man maakt de club kapot met zijn schimmige deals met Qatar, verkoopt de ziel van de club aan Nike en manipuleert de verkiezingen door het bestand met Socios te raadplegen en mensen op te bellen en op hem te laten stemmen terwijl dat statuair verboden is. Oh, en hij maakt La Masia ook nog kapot.

18 juli 2015 om 21:23

Als Bartomeu de cel in moet zal de vicepresident het overnemen, net als Bartomeu toen Rosell opstapte. Dat zal in dit geval Cardoner zijn. Misschien wordt er zo'n oproer veroorzaakt dat er alsnog verkiezingen komen, maar dat zal de tijd uitwijzen.

19 juli 2015 om 01:02

Klopt. Gelukkig is er wel nog het financiële mandaat met de salarisverhoudingen en verdeling van de inkomsten etc. Daar houdt Bartomeu zich ook al niet aan, dus als hij dat binnen twee jaar niet recht heeft weten te zetten moeten hij en zijn hele bestuur alsnog aftreden.

Goed nieuws voor de concurrentie. Wat voor nieuws? Ze kunnen spelers kopen voor een spotprijs, degene die geen kans krijgen in het eerste team, vooral de jeugd dan, aangezien de komende jaren weer met geld gaat worden gegooid.

Dan zijn er nog praktijken en rechtszaken tegen hem bezig en nog steeds stemmen leden op hem zonder een keer na te denken over wat er de komende 6 jaren kan gebeuren met hem als voorzitter.

We gaan de komende jaren nog veel meer nutteloze transfers zien en nog belachelijker clausules, voorwaarden... Er werd bekend gemaakt dat het omzet 606 miljoen zal zijn, het voorbijgaande seizoen. Het winst is slechts 15 miljoen. (voorlopige bronnen) 15 Miljoen winst(!), een paar tientallen miljoenen zijn aan bonussen naar de spelers hun bankrekening gegaan of naar hun ex-club.

Laporta zei"de club gaat veel meer winst en veel meer geld besparen indien ze beter omgaan met geld".

Als ik de reacties goed begrijp is dit een mooie dag voor alle die Real een warme hart toe dragen....hahahaha

18 juli 2015 om 21:39

Want bij real loopt het natuurlijk prima..

Ik hoop dat Bartomeu nog in de gevangenis belandt samen met de andere crimineel Rosell. Onbegrijpelijk dat zo'n man herverkozen wordt na de voorbije schandalen.

Nu zien jullie het verschil tussen Real Madrid en Barcelona.
De ene speelt open kaart en ziet graag dure spelers komen.
De andere zit in een ontkenningsfase maar ze doen precies het zelfde namelijk galacticos kopen.
De fans vinden het niet erg dat Barcelona een transfer verbod heeft en dat de jeugd geen kansen krijgt en die hele Neymar saga vinden ze ook niet erg anders was Bartomeu waarschijnlijk niet de winnaar.
Bartomeu is net als Perez.

18 juli 2015 om 21:48

Bartomeu is anders dan Perez. Perez is een echte zakenman, terwijl ik dat van Bartomeu helemaal niet kan zeggen. Daarnaast heeft Perez geen celstraf boven zijn hoofd hangen, ook een groot verschil lijkt mij. Ook weet ik niet of Perez veel liegt, wat bij Bartomeu wel het geval is. Anyway, ik denk dat beide clubs ze beter kwijt dan rijk kunnen zijn.

Volgens mij kan Barcelona nu wel van die slogan' mes que un club' weggaan en beter overstappen naar 'Mes Que un Fraude'.
Vraag me af wie beter is om het indentiteit van club kapot te maken? Florentino Perez of deze Bartomeau?

19 juli 2015 om 01:05

Bartomeu wint dat met gemak. Je kunt veel van Perez zeggen, hij handelt niet altijd even netjes ten opzichte van de spelers en trainers, maar hij pleegt geen miljoenenfraude, sluit de ene na de andere schimmige deal, hij verkoopt (vooralsnog) ook niet de stadionnaam van het Bernabeu en hij verkloot het shirt ook niet door een volstrekt achterlijk ontwerp goed te keuren. En dat zijn nou allemaal zaken die Bartomeu wel doet.

Erger dan Perez van Real heb je bij geen een topclub in Europa, dus die Berca fans moeten niet zo klagen, bartomeu is misschien niet de ideale schoonzoon maar kan veel erger.

19 juli 2015 om 09:43

Hahahah, Perez veranderd niet op dramatische wijze de clubshirts, zoals Barcelona nu heeft gedaan in het 2015/2016 shirt. Perez sluit geen miljoenendeals waarbij 50% fraude voorkomt. Perez geeft geen honderden miljoenen uit aan spelers boven de 25. (suarez). Perez doet geen onnodige aankopen zoals Mathieu, Aleix Vidal, Vermaelen en Arda Turan? Perez zorgt niet voor een transferverbod?

Ben ik nou zo dom want ik begrijp echt weinig van het hele verhaal, is er geen eigenaar die een president kiest? En wie stemmen er allemaal als ik zie dat er meer dan 5000 stemmen worden uitgebracht? En deze president die gekozen word gaat dus ook voor de transfers zorgen, dus als ik het goed begrijp word er gestemd voor iemand die het hele beleid van de club gaat uitvoeren?

19 juli 2015 om 00:19

Er is inderdaad geen eigenaar. En er wordt niet 5000 keer gestemt, deze poll was gebaseerd op 5000 stemmen, er word in totaal gestemd door 100.000 socio's, alsnik het goed begrepen heb.

Bartomeu is de nieuwe president met 54,4%

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren