Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Of ze meer betalen dan Qatar? Het is meer dan zestig miljoen euro’

Laatste update:

Agustí Benedito i Benet hoopt op 18 juli de presidentsverkiezingen van Barcelona te winnen. De voornaamste programmapunten van de 51-jarige zakenman zijn het contracteren van Paul Pogba en het breken van de banden met de Qatar Foundation.

/

Deze non-profitorganisatie betaalt jaarlijks 32 miljoen euro om met de naam van de luchtvaartmaatschappij van Qatar op het shirt van Barcelona te mogen staan. Net als Joan Laporta wil Benedito het sponsorcontract, dat volgend jaar afloopt, niet verlengen. “Dit zijn geen valse voorwendselen. Niet iedereen begrijpt de internationale politiek, maar ik wel. Ik ben in Doha geweest en dat bezorgt me echt buikpijn.”

“We hebben al met vijf bedrijven gesproken die de nieuwe hoofdsponsor willen worden, maar als kandidaat-voorzitter is het moeilijk zakendoen. Of ze meer betalen dan Qatar? Het zijn in ieder geval veel hogere bedragen dan zestig miljoen per jaar.” Benedito studeerde rechten, was later werkzaam in de auto-industrie en stelde zich in 2010 ook al kandidaat voor de voorzittershamer in het Camp Nou. Hij verloor echter van Sandro Rosell.

Door onder meer te onderhandelen over een transfer van Juventus-middenvelder Pogba, hoopt hij de socios achter zich te krijgen. “We hebben een paar maanden geleden met Pogba gesproken en hebben het toen over de financiële voorwaarden gehad. Het zou echter een financiële strop voor de club betekenen, want hij vraagt een riant salaris en Juventus vraagt tachtig miljoen.” Benedito zei vorige week maandag ook al dat Pogba waarschijnlijk onhaalbaar is.

Denk jij dat Agustí Benedito de presidentsverkiezingen bij Barcelona wint?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waar halen ze toch dat bedrag van 96 miljoen vandaan? Airways betaald slechts 35 miljoen?

7 juli 2015 om 21:28

En hoeveel kandidaten onderhandelen met Pogba? Het maakt onderhand niet uit wie er voorzitter wordt, Pogba lijkt dan hoe dan ook te komen... :s

7 juli 2015 om 21:47

Behalve als deze komt iig, die zegt zelf dat het niet gaat gebeuren. Klinkt als een realistische vent zonder grootheidswaanzin. Reele kijk op hoe het echt is. Pogba is gekkenwerk om te halen nu.

7 juli 2015 om 21:31

Het bedrag zou vast niet bedacht zijn. Zij weten wel waar ze over praten hoor.

7 juli 2015 om 21:33

Ja, als Qatar 96 miljoen betaalt hoef ook geen nieuwe sponsor

7 juli 2015 om 21:34

Contract van 3 jaar met elk jaar 35 miljoen zal misschien wel kunnen.

7 juli 2015 om 21:40

Er staat jaarlijks 96 mil...

Heel verstandig. Europese topclubs moeten zich niet lenen als speeltjes van dictators en hun clans. Qatar is ontegenzeggelijk een dictatuur, waarin rechtszekerheid alleen voor de autochtone elite bestaat.

7 juli 2015 om 23:48

Klopt, ik ben het volledig met je eens. Echter is de werkelijkheid dat menig topclub toch sponsoren wilt aantrekken om mee te blijven doen aan de top. Of Barca dit wel of niet doet, andere clubs zullen zeker gaan voor 90 miljoen per jaar aan extra inkomen.

Wel een mooi bedrag om Qatar op het shirt te hebben.
60 miljoen per jaar.

7 juli 2015 om 22:01

35 miljoen per jaar.
Nog steeds een mooi bedrag ^^ Maar toch al aanzienlijk minder dan andere top clubs.

7 juli 2015 om 23:50

Als ze nooit Qatar op hun buik hadden gehad waren er waarschijnlijk veel meer mensen die in een Barcelona shirtje rondliepen met Unicef op hun buik en wees eerlijk, er was op die manier veeeeeeel meer geld te verdienen.

Barcelona heeft imagoschade geleden en is ook nog eens financieel achteruit gegaan door Qatar.

Ze kregen destijds 150 miljoen in 5 jaar als ik me niet vergis en accepteerden dat, tegen het advies van bijvoorbeeld Johan Cruijff in, dit terwijl ze een status hadden om als zo'n beetje de enige club ter wereld geen shirtsponsor te hebben en daar zelfs reclame op te maken voor goede doelen. Een dergelijke status is wat mij aangaat vele meer waard dan die 150 miljoen euro. Het Qatar op de buik heeft mij persoonlijk bijvoorbeeld ervan weerhouden om een paar jaar geleden een dergelijk shirt te kopen.

Hier wat leuke weetjes:
http://www.voetbalzone.nl /doc.asp?uid=103030 (zonder spatie)

150 miljoen klinkt leuk, maar het valt allemaal echt reuze mee.

7 juli 2015 om 23:57

De reclame voor goededoelen was echt niet alleen nobel. Het was metname de insteek om iedereen te laten wennen aan toekomstige sponsoren die er dik geld voor moeten neerleggen.

8 juli 2015 om 11:46

Dat stukje over terugverdienen via shirtverkoop is al meerdere malen onderuitgehaald. Dat is gewoon een mythe.

Als je het stukje waar jij naar verwijst leest dan weet je ook al wel voldoende. 1 Miljoen shirts a €85,- is sowieso pas 85 miljoen en geen 94. Nog belangrijker praat je dan over omzet en niet over winst op de shirtverkoop. De bron van dat artikel is overigens de Metro in Engeland. Je kent het wel. Zo'n gratis dagkrantje dat je bij het station mee kan nemen. Niet de meest betrouwbare bron dus.

In een item uit 2012 wordt er wat dieper in de shirtverkoop gedoken en daarin wordt ook het artikel over Ronaldo waarnaar jij verwijst onderuitgehaald.
Zo blijkt uit onderzoek dat United en Real Madrid de meeste shirts per jaar verkopen. De aantallen lagen destijds tussen de 1,2 en 1,5 miljoen per jaar voor deze clubs.

Daarnaast hebben ze onderzoek proberen te doen naar de winst die een club per shirt pakt. Daar was lastig veel informatie te vinden. Op basis van diverse bronnen kwamen ze op 12 Euro per verkocht shirt. Laten we zeggen dat Real Madrid een betere deal heeft en er 20 Euro per shirt aan overhoudt.

Simpel rekensommetje is dus 1 miljoen x 20 Euro winst = 'slechts' 20 miljoen Euro winst op de shirtverkoop van Ronaldo.

Myth busted, zeker als je andere factoren ook nog mee gaat nemen. Zo kunnen er dan wel 1 miljoen Ronaldo shirts zijn verkocht, maar dit gaat ook ten koste van de shirtverkopen van andere spelers. Het is niet zo dat Real ineens 1 miljoen shirts meer heeft verkocht dankzij Ronaldo. Wellicht verkochten ze dat seizoen 300.000 shirts meer dan het jaar ervoor. Dat zou betekenen dat ze slechts 6 miljoen Euro meer hebben verdiend dankzij Ronaldo. Nog steeds ver weg van de 94 miljoen Euro (ex salaris) wat hij gekost heeft.

8 juli 2015 om 12:36

12 euro winst per shirt? Per shirt van ADO Den Haag misschien, maar niet van Barcelona hoor.

Daarnaast hadden veel en veel en veel meer mensen zich met Barcelona willen associëren en had ook die prijs omhoog gekund.

Barcelona verkocht zijn ziel aan Qatar en werd daardoor veel minder populair dan dat ze anders geweest zouden zijn.

http://www. barcelonafo otballblog.co m/5377/of ficial-shirt-sold-a ka-color-disg usted/ (zonder spaties).

8 juli 2015 om 13:31

whahaha als ze unicef op t shirt hadden dan kon de prijs ook omhoog? wat een onzin. alle topclubs hebben hun shirtjes rond de zelfde prijs. als barca dan 20 euro duurder is gaan alleen de echte cule's hem halen en bijvoorbeeld niet toeristen.
nieuwe shirts zijn al extreem duur. de prijs omhoog schroeven zou gewoon hardstikke dom zijn. zelfde geld voor unicef.
het is mooi een aardig maar unicef betaald geen cent. als je 35 mil per jaar krijgt voor nu al 5 jaar zit je al op 175 mil. das bijna de transfer van neymar en suarez bij elkaar. en dit wil je weg doen ? jij spoort echt niet. barca heeft een hele lange weg gehad om bij de top te horen. ze moeten nu gewoon zoveel mogelijk geld in slaan zodat ze na deze selectie weer kunnen bouwen. anders zet je unicef op je shirt en nadat deze selectie te oud is heb je niks om op te bouwen en kaapt real weer je beste spelers. je moet ook aan het voetbal denken en niet aan alles wat er omheen zit. daar gaat het mij iig om.mooi voetbal.
ik dacht verder dat ze 60 mil per jaar kregen maar dan heb ik me vast vergist.
voor 32 mil per jaar kunnen ze beter een andere sponsor zoeken., want die qatar foundation zit alleen maar met slavendrijvers die hun rijkdom hebben gekregen met letterlijk niks doen. beter zoeken ze gewoon heel snel een nieuwe sponsor die ook een formidabel bedrag wilt uitgeven.

8 juli 2015 om 22:17

Nee, dan had Barcelona ook in het buitenland veel populairder geweest en op die manier een grotere club geworden. Verder is een shirt van Vitesse/ado Den Haag, Go Ahead Eagles, of noem ze allemaal maar op zijn nou eenmaal goedkoper dan die van Real Madrid of Barcelona.

Unicef ontving zelfs geld van Barcelona.

Barcelona had veeel meer winst kunnen maken via marketing met Unicef op hun buik van met Qatar op hun buik, daarnaast heeft de club een status van ver over de 100 jaar weggegeven voor Qatar.

Ik gaf het al eerder aan. Ineens stoppen met Qatar als sponsor is slecht maar daarmee wil ik niet bedoelen dat ik toch voorstander ben voor Qatar. Contract loop af in 2016, ik dacht in 2017 maar goed, Barcelona heeft genoeg tijd om een andere sponsor te zoeken.

Verder over de shirts van Barcelona, wat zijn die spuuglelijk zeg, het thuistenues dan, horizontale strepen, serieus? Ik dacht dat Barcelona eerst een goedkeuring moet geven aan Nike indien ze het shirt aantrekkelijk genoeg vinden en toch nog hebben ze het gedaan?

7 juli 2015 om 21:53

Bartomeu heeft een goedkeuring gegeven inderdaad. Hij vond ze lijken op de vlaggetjes waar de fans mee zwaaien :l

8 juli 2015 om 13:37

helaas zitten we elk jaar vast met leilijke shirts. jammer dat barcelona dit elke keer goedkeurt.
als je ziet hoevaak real madrid's simpele witte thuis shirt is verkocht en die van barca dan val je achterover.ik snap dat ze nooit de thuisshirt veel willen veranderen. maar zorg er dan in hemelsnaam voor dat je uit shirt er dan geweldig uitziet en dat je daar iig geld op gaat verdienen.
niemand zit te wachten om de vlag van catalonie te dragen. verder kun je dit shirt nergens bij aan doen omdat het er niet uitziet met normale kleren. en barca loopt zo al jaren inkomsten mis met hun leilijke thuis en uitshirt. beter ontslaan ze hun designers en hun onderhandelaar want die zijn echt slecht.

Dit is toch ook een raar spel he, die presidentsverkiezingen. Wie de fans de grootste namen belooft, wint. Bestuurders moeten toch wat meer kunnen bieden dan dat? Ik kan er naast zitten, maar zo komen heel die verkiezingen zo langzamerhand op mij over.

7 juli 2015 om 22:03

Hehe klopt, Maar zouden supporters er wat inzien als er meer geld om gaat in de jeugd en minder in het aantrekken van goede spelers? Je moet toch wat doen met al dat geld ^^

7 juli 2015 om 22:15

Ze kunnen echt wel wat doen met dat geld hoor dacht dat ze tussen de 500/600 miljoen schulden.hadden

8 juli 2015 om 13:43

onzin ga maar eens onderzoek doen voordat je onzin uitkraamt.
ze zijn binnen 2 jaar schuldvrij echter willen ze nog een stadion bouwen.
maar nu 500-600 mil schuld? belachelijk hoe kom je aan die onzin?

8 juli 2015 om 18:43

Dacht zoek het maar eens netjes op.
In de La Liga is er een totale schuld van 3,3 miljard.
Meer dan de helft van deze schuld is verdeeld over 4 clubs.
Barcalona leek aardig de goede kant op te gaan maar door het halen van onder meer Suaréz en Neymar is de schuld terug naar boven de 500 miljoen.

Dus hij heeft gewoon gelijk ^^ verschillende kranten en media sites melden het wel. Komt nog eens bij dat zo'n 150-200 miljoen schuld bij de bank is.

Real heeft een nog grotere schuld. Zelf boven de 600 miljoen. Het enige verschil is, is dat Real maar 75 miljoen schuld heeft bij een bank.

Kwam nog iets tegen van dat alle schuld aan de banken met 2020 afbetaald moest zijn. Als eis van Europa want die draaien er voor op.

Maar het kan allemaal he -.- Er gaat grof geld door bij die clubs.

Kortom lijkt me sterk dat ze over 2 jaar schuld vrij zijn gezien het in de afgelopen 2 jaar met 100miljoen meer is geworden xD

8 juli 2015 om 13:42

het is gewoon een grote poppenkast die allemaal draait om vriendjes politiek. zo gaat het al jaren en het is gewoon walgelijk. het is geen land of zo. het is een voetbal club. dus hou je dan ook bezig met voetbal. ze moeten barca meer als bedrijf en als club zien in plaats van al het politieke onzin rondom catalonie en de bestuur. wat dat betreft kunnen ze veel leren van real. perez staat er al jaren en iedereen weet waar ze aan toe zijn met hem. bij barca lijkt er om de 5 jaar een nieuwe te komen omdat ze elkaar gewoonweg wegpesten.

Dus het is een kandidaat wiens speerpunten o.a. Paul Pogba is, terwijl hij eigenlijk toegeeft dat dit waarschijnlijk niet gaat lukken omdat het Barcelona zoveel gaat kosten.

Nou, ik weet al wie deze verkiezingen gaat winnen.

De ene keer lees ik 30 of 35 miljoen en andere keer lees ik 60 miljoen + 5 miljoen bonus op CL winst van de huidige shirtsponsor. En nu spreekt men van 32 miljoen en 60 miljoen in 1 artikel.

Ik ben voorstander om terug enkel Unicef op de shirtjes te zien maar als het klopt dat er een recordbedrag van bijna 100 miljoen per jaar in zit via een shirtsponsor begin ik wel te twijfelen.
Barça kan wel via andere wegen ook enorme inkomsten maken maar 100 miljoen is een pak geld daarmee kan je ieder jaar 2 topspelers van ongeveer 50 miljoen halen.

Ik heb ook al gelezen dat Barça dus via andere inkomsten misschien wel 100 tot 150 miljoen ieder jaar bij kan verdienen dus samen gerekend zou dat neerkomen op 200 tot 250 miljoen. Al geloof ik hier maar weinig van.

@ Guaporta ik dacht dat ik van u al gelezen heb dat Barça veel meer inkomsten kan halen via andere zaken dan enkel via een shirtsponsor, mocht je dit lezen kan je het even verduidelijken. Jij bent ook tegenstander van een shirtsponsor maar ongeveer 100 miljoen is wel veel geld, het is natuurlijk wel een eer die ondertussen al geschonden is door met Qatar op de shirtjes te staan door het vorige bestuur, rekening houdend met de toekomst begin ik toch te twijfelen of het nog zin heeft om de oude traditie terug in te voeren.

Ik vraag me toch af of de andere kandidaten echt een kans maken. Dit is het eerste stuk wat ik over hem lees. Het gaat over het algemeen alleen over Bartomeu en Laporta.

Hoewel ik niet ontevreden zou zijn met Laporta, hoop ik heel erg op Benedito als onze nieuwe presi.
Het lijkt me goed om een nieuwe wind door de club te laten voeren en weer een echte Catalaan (net als Laporta) als onze vertegenwoordiger te hebben.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren