Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Barcelona heeft 80 miljoen euro geboden, maar we verkopen hem niet’

Laatste update:

Sport heeft misschien iets te vroeg gejuicht, door te spreken van een akkoord tussen Barcelona en Juventus over Paul Pogba. De meest verkochte sportkrant van Catalonië bracht woensdagmiddag naar buiten dat de clubs en de middenvelder er samen uit zouden zijn gekomen en dat vier directeuren van de clubs de handen erop hadden geschud. Dat wordt nu echter weer ontkent aan de zijde van Juventus.

/

Ariedo Braida en Albert Soler reisden namens Barcelona af naar Milaan voor een gesprek met Giuseppe Marotta en Fabio Paratici. Na afloop van het gesprek vroeg La Gazzetta dello Sport een reactie aan technisch directeur Marotta en wilde het weten of de directeuren over Pogba hadden gepraat. Marotta reageerde bevestigend. “Barcelona heeft ons een aanbod van tachtig miljoen euro gedaan, maar we verkopen hem niet”, aldus de directeur.

Daar liet Marotta het verder bij. Indien hij de waarheid spreekt is nu dus zeker dat Barcelona een bod heeft uitgebracht en dat de afgetreden president Josep María Bartomeu graag werk wil maken van zijn komst. Over zeventien dagen zijn er presidentsverkiezingen en Bartomeu wil heel graag opnieuw aan de macht komen. Joan Laporta heeft echter een voorsprong in de peilingen en flirt ook veelvuldig met Pogba als zomeraankoop.

Denk jij dat Juventus mikt op een wereldrecord bij de verkoop van Paul Pogba?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Pogba past niet in het barca spelletje vind ik maar Pogba is ook niet iets voor real (qua speelstijl wel maar hij zou op de bank moeten plaatsnemen) daarom vind ik dat hij naar de BPL moet

1 juli 2015 om 22:01

70 Miljoen + Fellaini, dit is een zeer groot talent die bij United past! Ondanks zijn vervelende verleden met United heeft hij in diverse interviews aangegeven dat hij een probleem had met SAF en niet met de club. Dit zou een mogelijke opstelling kunnen zijn

DDG
Rafael/Mcnai
Otamendi
Smalling
Shaw
Schneiderlin
Pogba
Herrera
Di Maria
Rooney
Depay/Young
1 juli 2015 om 22:06

Juventus heeft al een geweldig middenveld en als ze bereid zijn om een bod van 80 miljoen te weigeren staan ze echt niet te springen voor 10 miljoen minder en Fellaini.

1 juli 2015 om 22:25

Fellaini is een waardeloze speler. Juventus moet gewoon voor de 100miljoen gaan of 80miljoen plus een Barca speler die iets toevoegt aan Juventus.

1 juli 2015 om 23:09

80+ pedro

1 juli 2015 om 23:27

Pedro kun je zo verkopen voor 40 miljoen aan arsenal of liverpool

1 juli 2015 om 23:34

Jij hebt niet veel wedstrijden van utd gezien, 1 van de beste dit seizoen bij utd

2 juli 2015 om 00:14

Pedro mocht eruit voor 14 miljoen stond een paar weken terug op vz.

2 juli 2015 om 00:48

indd Juve heeft, nu khadira is gekocht geen 1 middenvelder meer nodig. eigenlik heeft Juve het beste middenveld van europa.

2 juli 2015 om 11:48

Haha het beste middenveld van Europa?! Vidal-Marchisio-Khedira vind jij beter dan Rakitic- Busquets-Iniesta of Kroos-James-Modric of Fabregas-Matic-Oscar.... nee hoor

2 juli 2015 om 14:43

@ real8madrid
als geheel zijn Vidal, marchisio, kheddira en pogba veel beter dan die losse namen die jij opnoemt. elke speler is beter dan alle andere namen die jij opnoemt met uitzondering van iniesta. Bovendien hebben fabregas, matic en oscar het niet kunnen waarmaken in de cl.

2 juli 2015 om 21:32

Qidas, wat een bull**** type je weer, Fellaini heeft zich dit seizoen herpakt en heeft op kritische momenten gescoord. Ook voor België heeft hij veel gepresteerd.

3 juli 2015 om 01:18

Ik heb bijna alle wedstrijden gezien. Hij kreeg veel hoge ballen, maar dat is niet het spel dat van Gaal wil spelen. Uit nood werd fellaini ieder keer opgesteld en speelden ze gewoon lange ballen. Als jij paar wedstrijden gezien hebt weet je ook dat hij in de passing slecht is, heel slecht..

3 juli 2015 om 01:21

Hij heeft belangrijke goals gemaakt, maar denk jij echt dat lange ballen naar voren spelen de speelstijl is van van Gaal? Hij is goed als wissel, als het slecht gaat zodat je ballen naar voren kan schieten. Op ieder ander gebied komt hij te kort.

2 juli 2015 om 00:46

Wat is Barca toch een onsympathieke club zeg. Ze zijn veranderd van een opleidingsclub naar een ordinaire koopclub. neymar, suarez, vermalen, fabregas, zijn stuk voor stuk gekocht voor gekke bedragen. En nu willen ze Pogba voor 80 mil kopen? Ik heb dan liever een club als Real die er ten minste openlijk voor uitkomt een koopclub te zijn.

2 juli 2015 om 02:07

Serieus, 180 miljoen voor 2 spelers, 60 mil voor isco en ilarra die altijd banken, noem 3 spelers in de basis van real die opgelijd zijn

2 juli 2015 om 02:08

Real smijt greoon met geld, dat ksn je geen koopclub meer noemen

2 juli 2015 om 03:52

Fabregas komt officieel uit de jeugd van Barcelona.

2 juli 2015 om 05:21

Matthaus jij weet echt niet waar je het over hebt Ronaldo is voor 80 mil, Bale voor 100 mil en James voor 80 mil en dan kom je zeggen dat barca zoveel gekke bedragen uitgeeft

2 juli 2015 om 07:47

Barca heeft de laatste seizoenen ook 80 miljoen aan Suarez besteed en misschien wel meer dan 90 miljoen euro aan Neymar, met Pogba zou Barca dus weer met geld smijten, dus kopen doen zij nu ook wel. Het is ook al lang geleden dat er een jeugdspeler echt doorbrak bij Barca.

2 juli 2015 om 08:09

Bij barca laten deze gerichtte aankopen het ook gewoon elke week zien en winnen ze hoofdprijzen waardoor ze het geld "waard" (alsnog veel te veel geld) zijn. Dat kunnen we van real niet zeggen. Daarnaast kun je helaas geen echte versterking meer halen voor een normaal bedrag als er iemand wegvalt.

2 juli 2015 om 11:32

Het is ook geen verwijt en ik beweer ook niet dat het geen goede aankopen zijn, ik zeg enkel dat ook Barca spelers voor veel geld koopt tegenwoordig. Het is ook hast niet mogelijk om consistent wereldtop te zijn zonder grote aankopen te doen.

2 juli 2015 om 14:45

Hoezo denk jij dat ik voor real ben? Waarom zijn jullie barca fans toch zo kinderachtig. Ik wijs jullie op het feit dat jullie ploeg een smerige koopclub is net als Real. Wie zegt dat Real beter is?

2 juli 2015 om 14:48

@ barca1899
Leer lezen en leer omgaan met feiten. Feit is dat Barca ook met geld smijt, het grootste gedeelde van jullie aanval en van jullie startende elf zijn allemaal gekocht. Barca is dus een koopclub. Stop met liegen. Barca is absoluut geen opleidingsclub.

2 juli 2015 om 14:49

en toch is fabregas gehaald voor vele miljoenen. Dit betekent dus dat jullie geen haar beter zijn dan Psg, Real of City. Het feit dat jullie gestraft zijn en een transferverbod hebben gekregen moet toch voldoende zijn om jullie barca ogen te openen?

2 juli 2015 om 14:52

@ bgroenen040
Het gegeven dat barca aankopen het laten zien doet niets af aan het feit dat Barca een notoire koopclub is. Barca is zelfs een koopclub die is gestraft en een transferverbod heeft gekregen. Geloof me Barca is net zo een koopclub als City.

3 juli 2015 om 02:19

Sergio Ramos, Ilker, Caravajal?

Oh oh, wat een commotie om Paulus... Juventus wil het zo te zien hard spelen. Tachtig mil is natuurlijk veel te veel en ik denk echt dat ze rond de 100 mil gaan vragen.

1 juli 2015 om 21:59

Juventus heeft gewoon het recht om dit te doen hij staat tenslotte onder contract.
En hij is gewoon zo veel waard als Juventus wilt vragen daardoor.

1 juli 2015 om 22:07

Ja nou bedankt voor je opheldering. Tuurlijk is hij zoveel waard als dat Juventus vraagt. De vraag is; is hij dat wel echt waard?

Hetzelfde met Clasie, Feyenoord wilde rond de 18 mil voor hem. Alleen is hij niet zoveel waard, daarom hebben ze de vraagprijs naar beneden gedaan.

1 juli 2015 om 22:22

Blijkbaar denkt Juve er nog meer uit te halen dan dit duizelingwekkende bedrag. Ik ben wel benieuwd zeg, er worden veel gekke bedragen uitgegeven de laatste tijd dus ik zal niet verbaasd zijn als hij voor meer dan 80 miljoen weggaat. Mocht geen een club dat kunnen betalen zal de prijs uiteindelijk wel weer zakken maar ik heb een gevoel dat dat niet zal gebeuren.

1 juli 2015 om 22:23

Geen 1 speler is zoveel waard, geen speler kan je de waarde in geld uitdrukken.
Maar helaas geven clubs zoveel geld uit en word er daarom zoveel voor spelers betaald.
Barca is zelf een van de oorzaken dat de transferkosten tegenwoordig zo hoog zijn dus die mogen niet klagen

1 juli 2015 om 22:35

Daar heb je helemaal gelijk in.

1 juli 2015 om 22:40

De vraag is helemaal niet: 'is hij dat wel echt waard'. Om daar één juist antwoord op te geven moet je een onomstotelijke definitie hebben van 'waarde'.

De speler is van Juve en ze willen hem niet kwijt. Ze kunnen ook 200mil vragen, want ze hoeven hem niet te verkopen. Niets vreemds aan.
Je zou bovendien kunnen stellen dat de waarde wordt bepaald door wat de gek ervoor geeft. Wat de houding van Juve nog logischer maakt, aangezien de topclubs uit Spanje (en Engeland) vaak genoeg absurde bedragen neerleggen voor spelers die op dat moment als wereldtop worden gezien, al dan niet terecht.

Als jij 200 miljoen op de bank hebt en in je absolute droomhuis woont.. Dan ga je toch ook niet de marktwaarde van, ik noem eens wat, 2 miljoen als vraagprijs noemen als ik op een morgen aanbel met interesse? Ik kan een eind wegbieden, het huis is van jou en je hebt het geld niet nodig. Waarde is totaal irrelevant.

1 juli 2015 om 22:43

@shikamaru

Ik neem jou sowieso nooit meer serieus na al je domme opmerkingen en haat reacties richting Mesii, en ook hier zit je er weer eens goed naast. 80 miljoen voor Pogba is al veelste veel geld. Hij is misschien 50 waard maar toch geen 80 miljoen. En nee kom nu niet met vergelijkingen van andere spelers die misschien voor dat bedrag gekocht zijn en misschien wel minder zijn dan Pogba. Barcelona heeft al teveel geboden en als dit bod niet wordt aanvaard vind ik niet dat ze 100 moeten bieden.

1 juli 2015 om 22:47

@ sideewys

Elke speler heeft toch gewoon een transferwaarde? Ik bekijk het gewoon zwart op wit. Is hij zoveel waard? Dan maakt het niet uit of ze het geld nodig hebben of niet, want als ze het geld wel nodig hadden, dan had hij misschien wel voor 30 miljoen de deur uitgelopen.

Ook dan zou ik vragen; is hij dat wel echt waard?

1 juli 2015 om 23:10

Dus omdat jij vind dat hij geen 80 miljoen waard is is hij het niet waard.
Gelukkig bepaalt Juventus hoeveel hij waard is dus als Juventus hem 200 miljoen waard is is hij 200 miljoen waard.
Ik zeg je een brandweerman is meer waard dan Messi, Maar zal een gek ooit meer betalen voor een brandweerman dan voor Messi?

2 juli 2015 om 00:10

@shikamaru

Ook Juve bepaalt niet hoeveel Pogba waard is. Enige wat zij bepalen is de vraagprijs. Betekent niet dat hij dat automatisch waard is.

Waarde wordt bepaald d.m.v. vraag en aanbod.

Pogba is overigens +/- 55 miljoen waard. Wat nog steeds belachelijk hoog is. Maar dat terzijde.

2 juli 2015 om 00:40

Feye, natuurlijk heeft iedere speler een transferwaarde. Technisch gezien zou dat niet meer of minder moeten zijn dan de afkoop van zijn resterende contract. Dat is mijn visie op een directe 'waardebepaling' van een speler. Er zijn alleen nu eenmaal meer factoren die meespelen, waardoor vanaf dat moment de absolute waarde irrelevant wordt, wat je invulling daarvan ook is.

Zoals je zelf als stelt gaan spelers óf relatief goedkoop weg omdat een club in financiële nood zit, óf ze vertrekken voor een relatief hoog bedrag omdat de verkopende club hem net heeft vastgelegd en de zoon van de voorzitter met zijn dochter naar bed gaat. Ik bedoel maar te zeggen; de prijs waarvoor een speler uiteindelijk van club wisselt is van een dusdanig aantal omgevingsfactoren afhankelijk, dat het niet mogelijk (of misschien is zinvol een beter woord) is om vooraf een getal op iemands voorhoofd te plakken.

2 juli 2015 om 01:00

Dus juve bepaalt niet hoeveel pogba waard is, maar jij bepaalt het wel met je 55 mil? Doe toch even normaal joh. Als bale 100 mil waard is, dan is Pogba zeker 80 mil waard.

2 juli 2015 om 01:32

Jordyb dus de baas mag de waarde niet bepalen maar jij wel met je 55 mill deze speler is puur goud en ik zelf zou zeggen 65-70 m

2 juli 2015 om 04:28

Sjonge jonge, wat een niveau hier zeg @matthaus & Redwan.

Check transfermarkt voor de marktwaarde van Pogba.
Nogmaals; Juve bepaalt niet hoeveel Pogba waard is. Ze bepalen alleen de vraagprijs. Een club moet de vraagprijs van Juve ophoesten aangezien Juve eigenaar is van Pogba. Maar Juve bepaalt daarmee niet de waarde van Pogba.

Zo duidelijk genoeg?

2 juli 2015 om 07:10

@ jordyB

Sjonge jonge man. Dat is toch bijna hetzelfde. Als juve een vraagprijs heeft. Dan bepalen wij toch daarmee hoeveel hij waard is. Het is niet zijn echte transferwaarde. Maar denk je nou echt dat clubs daar naar kijken. Leuk voor de media en voor ons. Maar er zijn andere factoren voor clubs die meespelen.

2 juli 2015 om 08:59

Jordy wat je zegt is simpel te begrijpen. Helaas denken sommige hier slim te zijn door wijsneuzig te gaan doen, waarom weet ik niet. Mijn kleine nichtje van 3 zou nog snappen wat jij bedoelt...

2 juli 2015 om 10:17

De marktwaarde volgens een of andere transfersite is totaal niet relevant! Het gaat er uiteindelijk om hoeveel er betaald wordt en dat is op dat moment de waarde aangezien dit niet de automarkt is, door de 500 verschillende factoren die het uiteindelijke bedrag bepalen is er helemaal niks van te zeggen en dan kan die site hoog of laag springen maar die kiezen ook maar een klein aantal factoren om tot een bedrag te komen.

2 juli 2015 om 12:36

@ sideways

Ja klopt, tuurlijk kan je dat niet doen. Het punt is dat dat wel gebeurt. Dus nogmaals, irrelevant of niet, ik bekijk het zwart op wit. Is hij dat wel echt waard?

2 juli 2015 om 14:55

transermarkt voor de marktwaarde van een speler is net zo onzinnig als jouw bovenstaande reactie. Bale had destijds een marktwaarde van rond de 20 mil. Toch heeft tottenham ervoor gezorgd dat hij 100 mil waard is. Doe nogmaals normaal.

3 juli 2015 om 01:22

Er is een verschil tussen -waarde- en -vraagprijs-. Waarde is niet hetzelfde als vraagprijs. Klaar. Als ik een product heb wat 20 euro waard is, maar ik er zoveel waarde aan hecht(/aanbod zo klein is dat er concurrentie is betreft biedende partijen--- prijs drijft op) dat ik er 100 euro voor vraag, en iemand betaald dat, betekend het niet gelijk dat het product 100 euro waard is. Het product is nog steeds slechts 20 euro waard.

Verder ben ik wel klaar met het uitleggen van begrippen aan deze klas. Succes.

2 juli 2015 om 00:49

als bale 100 mil waard is, dan is Pogba op z'n minst 80 mil waard. het staat buiten elke discussie dat Pogba een betere speler is dan bale immers.

2 juli 2015 om 10:20

Als ik zo gek ben een pakje lidl kauwgom te kopen voor 20 euro maakt dat een pakje prodent dan ook 40 euro waard? Het verschilt per club (voorzitter), verkoper en dan heb je ook nog factoren als tijdnood, verdiensten uit shirtverkoop en zo kan je nog wel ff doorgaan.

2 juli 2015 om 14:56

jammer genoeg werkt het wel zo ja. vraag en aanbod bepalen zogenaamd de prijs.

Geld maakt voetbal kapot.

Weer zo'n rare poll, Pogba is een geweldige middenvelder en nog erg jong. Zou misschien niet gek zijn dat ie meer kost dan Bale(/neymar?) Of die het waard is een tweede natuurlijk, maar veel gaat Juventus er natuurlijk wel voor vragen anders blijft hij nog een jaartje. Kan makkelijk!

1 juli 2015 om 22:02

Tja. Hij is meer waard dan Neymar en Bale (denk ik), maar eigenlijk geen 80+ miljoen.. Wat een achterlijke bedragen, hopelijk kunnen Nederlandse clubs hier voordeel van hebben, dan is er nog íets positiefs aan.

1 juli 2015 om 22:04

Pogba is echter nog geen geweldige middenvelder, behalve als je de standaard van geweldig hebt verlaagd. Hij heeft wel gigantisch veel potentie en is nu al goed, maar hij is nog echt geen top10 middenvelders of iets dergelijks. Hij gaat straks voor 100 miljoen de deur uit, vind dat nog schandaliger dan de transfer van Bale, die de beste speler van de PL was.

1 juli 2015 om 22:15

Heel veel woorden zijn gedevalueerd
Haten, Geniaal, Dramatisch, Fenomenaal, Gigantisch etc

2 juli 2015 om 00:50

pogba is voor zijn leeftijd en op zijn positie veel beter dan neymar en Bale. Eigenlijk speelt pogba met de ervaring van een 30 jarige middenvelder. hij is zeker 80 mil waard.

2 juli 2015 om 07:13

Speelde hij maar zo. Hij heeft nog ontzettend veel te verbeteren. Vaak nonchalant. Wilt het altijd te mooi doen. En moet verdedigend ook nog wel verbeteren. Hij is alleen zoveel waard door zijn potentie. Daarom hoop ik dat we in de buurt van de 100 komen. We hoeven niet te verkopen.

2 juli 2015 om 14:58

dat hij nonchalant is is niks mis mee. Het heeft juist een goede werking op de tegenstander. Hij loopt als een kampioen en geloof me dit werkt ook zo.

Wat heeft United een domme fout gemaakt! 80 miljoen hebben ze gewoon laten lopen. Dan heb ik het nog niet eens over de sportieve waarde van deze jongen. Ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij wat Ferguson in zn kop had toen hij mede deze beslissing nam. Ik vind dit de grootste smet op zijn carriere.

1 juli 2015 om 22:05

Je weet dat United daarna nog gewoon prijzen pakte? Dus voor Ferguson was het helemaal geen verlies op zich, mogelijk wel voor zijn opvolgers. En United zou hem waarschijnlijk niet verkopen, dus die 80 miljoen zou waarschijnlijk helemaal niet eens binnenkomen.

1 juli 2015 om 22:29

Uiteindelijk had United hem wel verkocht, want alle grote spelers willen bij Real en Barca spelen.

1 juli 2015 om 22:43

Hahahaha en niet bij united? Wat praat jij onzin

1 juli 2015 om 23:13

Sure..

1 juli 2015 om 23:24

Remember Ronaldo? Kijk naar de Gea. Of Bale, die ook naar Utd kon, als Brit nota bene...
Blijkbaar willen jullie het niet geloven maar Real en Barca zijn het summum voor elke voetballer, hoe groot United ook is, ze zijn niet de evenknie van die 2.

2 juli 2015 om 00:58

Er zijn topclubs en er zijn voetbal instituten. Daar hoort United zeker wel bij. Clubs als Real, United, Juve, Milan en Barca zijn voetbalinstituten.

2 juli 2015 om 01:36

Milan? Als je ac bedoelt dan benk het zeker niet met je eens want anders hadden ze makkelijk een martinez kunnen aantrekken. Zeker weten waren ze vroeger maar hedendaags niet meer

2 juli 2015 om 11:51

red devil ajax, er zijn heel weinig spelers die wanneer ze de keuze Utd, Real, Barca voorgelegd krijgen voor de eerste kiezen. Dat zullen dan vooral Engelse spelers zijn, verder wil bijna elke speler ter wereld voor 1 van die andere 2 clubs spelen hoor. Dat is al jaren zo

2 juli 2015 om 15:00

een voetbalinstituut moet je los zien van geld. het gaat om de mogelijkheid en de materialen om binnen korte tijd de top te halen. Zie Juve die binnen een aantal jaar de CL finale heeft gehaald en de competitie + beker al jaren achter elkaar wint.

1 juli 2015 om 22:32

Je weet ook dat hij zelf weg wou omdat hij meer speeltijd wou? Weet niet wie er precies op het middenveld stond bij United toen.. maar je kunt als knulletje niet eisen dat je een basisplaats krijgt.

Goed recht om dan zelf weg te gaan... en daar kon United niks aan doen.

2 juli 2015 om 00:51

sir alex ferguson had een winnend formule. die ga je dan niet veranderen en verstoren door een jong talent erin te gooien.

Haha wat een contrast in het voetbal heden ten dage. Juventus zegt 'nee' tegen tachtig miljoen (!) voor Pogba en dan even terug naar Den Haag: Lille is geïnteresseerd in Wilfried Kanon (contract verlengd, basisspeler Ivoorkust en Afrika Cup winnaar) en ADO zegt dan: "oké is goed, vijf ton en hij is van jullie, tasje erbij?' Om gek van te worden. Hulde voor Juve!

1 juli 2015 om 22:03

Wilfried kanon is wel wat beter dan pogba?!!

1 juli 2015 om 22:08

Het gaat om het principe Sjoerd!

1 juli 2015 om 22:03

Ik denk dat ze voor Kanon makkelijk 1,3 miljoen met bonussen tot 1,8-2,0 miljoen konden krijgen.

1 juli 2015 om 22:05

Bij Ajax ook Sigthórsson en Boilesen. Misschien niet je sterspelers atm, maar Boilesen is wel je aanvoerder, international van Denemarken en heeft ervaring in de CL, EL en heeft prijzen gepakt. Bovendien is hij nog jong en een groot talent. Voor Sigi gelden sommige dingen ook, daar had Ajax wel 1 of 2 mil extra uit kunnen halen.

2 juli 2015 om 00:53

ajax heeft sowieso een historie van blunders op de transfermarkt. types als Ibrahimovic, Sneijder, van der vaart en Huntelaar zijn voor een smerig bedrag weg gegaan. Ajax kan een hoop leren van een club als Paleromo waar ze wel weten hoe zij een goed bedrag kunnen vangen voor hun talenten.

Goedzo. Hij gaat nergens heen!

Had hem best in Spanje willen zien maar ik snap de keuze van Juve!

Juventus pakt dit echt heel slim aan. Lekker blijven uitsteen en boden afwijzen zodat domme clubs als Barca en City helaal wanhopig worden en achterlijke bedragen gaan bieden. En als het mislukt is er nogsteeds geen man over boord want een jaar langer Pogba bij Juventus zal in Turijn niemand erg vinden.

"denk jij dat Juventus mikt op een wereldrecord bij de verkoop van Paul Pogba?"
Nee, ik denk het niet, ik denk dat ze hem voor een appel en een ei willen verkopen opdat hij maar niet dat wereldrecord pakt!

Rare poll

Ontopic: Om eerlijk te zijn heb ik helemaal niet zo'n hoge pet op van Pogba, prima middenvelder hoor, maar geen 80 miljoen, ondanks zijn jonge leeftijd.

2 juli 2015 om 00:54

als je kijkt als types als Pastore voor rond de 50 mil worden verkocht, dan is Pogba zeker 80 mil waard.

2 juli 2015 om 07:38

Pastore vind ik ook geen 50 miljoen waard

2 juli 2015 om 15:01

het gaat niet om wat jij vindt, het gaat om wat de markt vindt.

Ik moedig de komst van Paulus, in tegenstelling tot de meeste Barca-fans, zeker aan. Pogba is misschien wel niet het type die het Barcelona-DNA uitademt, maar zijn fysiek in combinatie met de finesse die er van zijn spel afdruipt heeft veel indruk op mij gemaakt.

Eerst was ik ook niet echt ervan overtuigd dat hij degene is die wij nodig hebben op ons middenveld. We hebben hem nu eigenlijk ook niet nodig, want alles staat prima, toch? Maar ik, als fan van de maestro Iniesta, zie toch echt dat we aan zijn vervanger moeten gaan werken. Reus zag ik als goede opvolger, maar ik ben bang dat dat 'm niet gaat worden...

Verratti wordt ook veelvuldig genoemd, maar ik zie hem eerder op de plek van Rocketic spelen. Rakitic heeft overigens wel een heel sterk seizoen gedraaid hoor. Hij heeft ons Xavi echt doen vergeten, maar dan wel op zijn eigen manier. Xavi is immers onvervangbaar, vind ik. Over de plek van Sergio Busquets valt niet te discussiëren, punt.

Pogba is nog een ruwe diamant en ik ben er dan ook van overtuigd dat hij in Catalonië perfect bijgeschaafd kan worden. Hij is pas 22 jaar en nu l zo goed.

Ik ben benieuwd wat er nu met de jeugd gaat gebeuren. Met Sergi Samper. Halilovic en vielleicht nog Denis Suarez erbij heb je een top middenveld. Maar dat duurt nog wel even voordat zij het allerhoogste niveau aankunnen.

Achja, we zien het wel. Ik verwacht in ieder geval weer een aantal gouden jaren voor Barcelona!

1 juli 2015 om 22:56

Reus is echt een aanvaller hè. Die kan niet als halfspeler op het middenveld.

2 juli 2015 om 12:13

Reus kan ook als 10 of linkermiddenvelder spelen. Ik zie hem zeker als een diepgaande middenvelder spelen. Net zoals Iniesta dat doet.

2 juli 2015 om 12:20

Ik absoluut niet.

Je hebt veel middenvelders die als aanvaller kunnen spelen, maar je hebt maar weinig aanvallers die als middenvelder kunnen spelen. Reus is daar niet één van. Hij is een typische aanvaller, die daar dus ook hoort te spelen. Bij Barcelona zou hij dus op de positie van Neymar moeten spelen. Als halfspeler op het middenveld verkracht je zijn kwaliteiten en dus het gehele team.

Pogba daarentegen is gewoon een middenvelder en zou dus wel Iniesta kunnen opvolgen.

2 juli 2015 om 12:29

Zie jij Iniesta weleens als middenvelder spelen?

Afgelopen seizoen wel meer dan ooit als ik eerlijk mag zijn, maar de jaren daarvoor heb ik hem vaak genoeg zien spelen als valse linksbuiten. Ik denk ook dat dat de reden is dat Iniesta zo weinig goals en assists heeft gegeven dit seizoen. Volgens mij heeft hij niet eens gescoord.

Reus is een slimme voetballer die goed is in de korte ruimte, maar ook het inzicht heeft om die ene splijtende pass te geven. Dit zijn de kenmerken waar ik naar zou kijken als ik op zoek ben naar de opvolger van Iniesta.

Ik weet dat hij op papier een aanvaller is, maar voor mij is hij dé opvolger van Iniesta. Die twee lijken echt op elkaar qua speelvisie.

2 juli 2015 om 12:44

Dat klopt. De speelwijze van de middenvelders zijn onder Enrique gewijzigd ten opzichte van Guardiola's tactieken. Voorheen was Iniesta aanvallender ingesteld omdat de middenvelders een prominentere rol hadden dan de aanvallers. Pedro en Villa maakten zich ondergeschikt aan de middenvelders.

Nu zijn de rollen omgedraaid omdat ze Neymar en Messi op de flanken hebben. De middenvelders hebben hedendaags meer een ondersteunende rol, waar de buitenspelers centraler spelen. Derhalve zie je Iniesta nu minder tussen de linies spelen dan voorheen.

Reus is niet alleen op papier een aanvaller, maar in de praktijk ook gewoon. Hij is vooral een countervoetballer, die gedijt met veel ruimte. Ik ben het dus niet met je eens dat hij iemand is voor de kleine ruimte en op Iniesta lijkt. Isco is iemand die op Iniesta lijkt. En als je Reus met Isco vergelijkt, dan zie je de grote verschillen toch? Lang, snel, counteraanvaller (reus) tegenover klein, technisch en dribbelende middenvelder (iniesta en Isco). Reus speelt dan ook in het counterende Dortmund en is daar perfect voor.

Ik zou hem zelfs niet als aanvaller bij Barcelona zetten. Mijns inziens is hij simpelweg geen speler voor dit team. Isco is eigenlijk de gedoodverfde opvolger van Iniesta, maar dat gaat dus niet gebeuren. Dan moet je kijken naar andere technische, dribbelende middenvelders. Pogba is dan wellicht niet perfect op het eerste gezicht, maar dat waren Neymar, Suarez en Rakitic ook niet. Gewoon kijken hoe het uitpakt.

2 juli 2015 om 00:55

Geef je dan ook toe dat barca een ordinaire koopclub is en niet een opleidingslub is? iets wat barca fans wel willen promoten.

2 juli 2015 om 12:21

Ja, ze beginnen wel langzamerhand steeds meer op een koopclub te lijken. Ik vind wel dat daar meerdere redenen voor zijn.

Ten eerste zijn de jeugdspelers gewoon niet goed genoeg. De basisspelers uit de jeugd van de afgelopen jaren, zo'n lichting krijg je3 misschien wel nooit meer. Daarom zeg ik ook; met samper , Halilovic en Denis suarez heb je goede spelers. Misschien dat zij in de toekomst wel de kans krijgen. Als dat niet gebeurt, dan is Barca ook gewoon een ordinaire koopclub.

Ten tweede; met de inflatie vann spelers is het moeilijk om te concureren met de top als je geen topspelers koopt. 10 jaar geleden zou er misschien 20 mil voor Paulus betald worden en dan zou je niemand horen. Nu wordt er 80 mil gevragd en dan lijk je al sneller een koopclub. Vooral het geld dat er in Engeland rondgaat baart mij enorm veel zorgen voor de toekomst.

Desondaks vind ook ik dat barca een koopclub aan het worden is. Een ordinaire koopclub zoals Real of City? Nee, dat dan weer niet.

2 juli 2015 om 15:03

bedankt voor je eerlijkheid. Jouw verklaringen zijn wellicht waar, maar doent niets af aan het feit dat barca een kookclub is geworden.

Barça hoeft geen interesse meer te tonen want 80 miljoen of meer is veel teveel.
Ik dacht eerder aan iets rond 55 miljoen. Met 80 miljoen kan Barça 2 of 3 toppers halen voor hetzelfde geld. Zie maar de transfer van Rakitic, dat was maar 20 miljoen en hij doet het ook goed.

Misschien nu nog een jonge topper (21-26) voor 55 miljoen is welkom en ook nog wat investeren in heel jong talent dat nu of in januari 18 jaar geworden is. Ik denk dan aan spelers als Tielemans van Anderlecht maar hij is natuurlijk een heel groot talent en zal ook al gauw 15 tot 20 miljoen kosten. Als ze 4 toptalenten kunnen vinden voor 40 miljoen + hun huidige aankoop al Vidal denk ik dat ze jaren door kunnen.
Volgens mij kunnen ze toch al goede talenten vinden die nu 18 - 19 jaar zijn en 10 - 12 miljoen kosten.

Ik blijf met een dubbel gevoel zitten bij Pogba. Enerzijds een hype, anderzijds in de CL-finale onder de indruk van hem.

80 mio blijft natuurlijk wansmakelijk veel geld en zelfs dat is dus blijkbaar niet genoeg ; bij Juventus kunnen ze met hem wel echt de hoofdvogel afschieten want alle topclubs willen hem en het wordt dus een prestige-kwestie om hem binnen te halen.

Helaas vinden ze hem bij Barcelona absoluut noodzakelijk en zijn ze blijkbaar bereid om daarvoor gekke dingen te doen.

Niet dat ik rouwig zou zijn moest hij komen maar niet voor een bedrag dat de 80 mio overstijgt terwijl hij sportief zelfs eigenlijk niet noodzakelijk is.

Barcelona's handelsmerk is (was ?) toch La Masia ? Aankopen zoals Neymar, Suarez en nu dus misschien Pogba passen daar niet echt in. Zelfs al zijn die eerste twee sportief gezien een voltreffer gebleken, ik blijf de schimmige constructies en de walgelijke betaalde bedragen betreuren.

Eerst de jeugd en pas dan kopen, dat is (was ?) Barcelona. Nu krijgt een jeugdspeler geen kans meer, die hele dure jongens moeten spelen. Jammer, heel erg jammer.

2 juli 2015 om 00:56

80 mil is zeker te weinig voor pogba, kijk wat matige spelers als Bale tegenwoordig kosten.

Barca wil pogba en arda turan halen. Ik snap pogba wel maar arda turan niet. Voor Atletico is hij een grote speler maar bij barca wordt meer verwacht.

Kan die pogba alsjeblieft stoppen! Ik heb hem tegen real en barca gezien, ik bedoel "niet" gezien!!!

Kom op hoor er zijn veel betere dan Paul Pogba...moet veel van zijn fysieke hebben, maar is tegen slimme middenvelders altijd een stap te laat ...

De grote clubs willen meer elkaar aftroeven dan dat ze daadwerkelijk pogba zo goed vinden

Mooi, laat het lekker hierbij dan. 80 miljoen vond ik al belachelijk veel en nu zou het nog meer moeten worden? Nee laat hem dan maar lekker in Turijn blijven en focus je op een andere speler als Barcelona zijnde.

2 juli 2015 om 08:20

Inderdaad, koke of verratti svp!

Ik word er zo moe van dat mensen zeggen dat een speler zo veel moet kosten , omdat een andere speler een x bedrag heeft gekost. Hoeveel een speler uiteindelijk kost heeft niet alleen met zijn voetbal kwaliteiten te maken, maar ook hoe lang loopt zijn contract nog, is het een commercieel aantrekkelijke speler, zijn zaakwaarnemer, moet de club deze speler verkopen of niet...Er spelen dus zoveel dingen mee dat het lastig is om te bepalen wat een speler waard is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren