Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Arda stemt in met half seizoen bij Galatasaray of Barcelona B’

Laatste update:

Het ziet er volgens El Mundo Deportivo nadrukkelijk naar uit dat Arda Turan inderdaad naar Barcelona gaat. De laatste dagen is de 28-jarige Turkse middenvelder volop in het nieuws en wordt hij voortdurend gelinkt aan een overstap van Atlético Madrid naar de Catalanen. Nu wordt aangegeven dat hij in de privékring al gesproken heeft over de naderende transfer naar Camp Nou.

/

Arda zou bij Atlético hebben aangegeven dat hij wil vertrekken en dat zijn voorkeur uitgaat naar Barcelona, de regerend kampioen van Spanje en Europa. Arda hoopt dat Atlético genoegen neemt met een transfersom van rond de 35 à 36 miljoen euro en wil graag een vier- of vijfjarig contract aangaan met Barcelona. Hij zou in besloten kring hebben aangegeven dat hij erop rekent dat de deal uiterlijk vrijdag echt wordt afgemaakt.

Probleem is vanzelfsprekend wel dat Barcelona nog met een transferverbod zit. De Catalanen mogen tot januari 2016 geen spelers kopen die ook daadwerkelijk minuten maken, omdat de FIFA de club dat heeft opgelegd. Arda en Barcelona hebben al gesproken over oplossingen: het is mogelijk dat de Turks international zich een half seizoen laat uitlenen aan Galatasaray. Van 2004 tot 2011 speelde hij al voor de club uit zijn thuisstad.

Een andere optie is dat Arda het eerste half jaar na de transfer bij Barcelona B gaat voetballen. Uitkomen voor het tweede elftal is schijnbaar geen overtreding van de regels die de FIFA hanteert binnen de transferban. Barcelona B eindigde vorig seizoen als nummer laatst in de Segunda División en speelt straks dus slechts op het derde niveau in Spanje. Dat is een fikse achteruitgang en dus is een tijdelijk verblijf bij Galatasaray waarschijnlijker.

Arda Turan maakt deze zomer de overstap naar Barcelona

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom verruil je een basisplek voor een plek op de bank ?

€€€€€

Ik dacht dat Arda perse naar England wou.

1 juli 2015 om 19:17

@jerrdrista

Dat snap ik ook niet, is niet goed genoeg voor de basis en zal ook geen grootverdiener worden. Vreemde transfer mocht dit daadwerkelijk gebeuren..

1 juli 2015 om 21:38

Het lijkt op een transfer om alleen maar de concurrentie te verzwakken..

1 juli 2015 om 22:05

Waarom? Jou naam is XaviHernandes. Je weet dat hij vertrokken is toch? En dat Barca dus een vervanger/concurrent moet hebben voor Rakitic/Iniesta? Pogba kan de strijd aangaan met Busquets of Rakitic. Arda met Iniesta (die ook al op leeftijd is). Arda kan ook als stand-in voor Neymar dienen. Mocht er echt niemand zijn die Neymar door eventuele blessures kan vervangen. Wat Barca nodig heeft is een rechtsbuiten. Pedro kan dat opvangen, maar is van nature gewoon linksbuiten. Of Enrique wilt Sandro nadrukkelijker betrekken bij het 1e elftal dit seizoen als 2e linksbuiten. Dan kan Pedro net als eind afgelopen seizoen als 2e spits fungeren. Als er een rechtsbuiten bijkomt, kan Enrique bij een eventuele blessure van Suarez, Messi in de spits zetten en die rechtsbuiten gebruiken.

2 juli 2015 om 01:08

Wie is vertrokken? Xavi? Serieus? Sinds wanneer...

Arda is niet het niveau wat Barca na streeft of na zou moeten streven. Speltechnisch past hij gewoon niet in het systeem. Daarnaast zeg je het zelf al. Hij zou dan komen als standin, bankzitter. 35 miljoen is wel erg veel voor een bankzitter die al bijna 29 is. Het zou verstandiger zijn om het geld in de portemonnee te houden en het te besteden aan een speler waar je langer van kunt genieten.

1 juli 2015 om 19:20

Omdat je dan later tegen je kleinkinderen kunt zeggen dat je bij de beste club ter wereld hebt gezeten

1 juli 2015 om 19:27

Samen met de beste speler ooit!

1 juli 2015 om 19:28

Gaat ie naar real? Nee toch...

1 juli 2015 om 19:30

In een vermaelen roll

1 juli 2015 om 19:34

Wie won de CL, de Spaanse beker en werd landskampioen?

1 juli 2015 om 19:46

Ac milan, liverpool, chelsea, man united. Valencia, Atletico, Sevilla enz.

1 juli 2015 om 19:32

Ik verwacht dat over een jaar, anderhalf jaar Iniesta steeds minder minuten gaat maken en niet meer alles gaat spelen. Messi zal op zijn plek komen en dus komt er rechtsbuiten een plekje vrij.

Ter Stegen
Nieuw
Mascherano
Pique
Alba
Rakitic
Busquets
Arda
Messi
Neymar
Suarez
1 juli 2015 om 20:14

Nijogeth, dat betekent dat Arda dus 30 is als hij op zijn eigen positie kan spelen. Goede aankoop.

1 juli 2015 om 21:37

Uhm, hij mag al een half jaar niet bij Barca spelen. Dan hebben we het over een half jaar dat ie moet gaan doorwisselen voor ie een vaste plek krijgt. Ik heb het dus over Messi/iniesta op 10 en Messi/arda als rechtsbuiten. Komt ie echt wel aan een heel aantal wedstrijden.

1 juli 2015 om 20:10

Omdat dit de laatste kans is dat hij ooit voor zo een grote club als Barca zou kunnen spelen. In Januari wordt hij 29 en als hij dan aan een andere club verbonden raakt zal hij nooit meer voor Barca kunnen spelen. Hij nu rond z'n hoogtepunt.

Snap de keuze wel. Elke speler wilt één keer in z'n leven voor een topclub gespeeld hebben. Zelfs als hij op de bank komt zal hij nog veel nieuwe dingen kunnen leren met al die topspelers om hem heen.

Ik zie trouwens wel één voordeel uit Arda bij Barcelona.hij is volgens mij een geweldige aanvoerder. Misschien dat z'n persoonlijkheid voor Barca van doorslaggevend is geweest.

1 juli 2015 om 20:27

Ik stel me inderdaad dezelfde vraag.
Hij krijgt geen basisplek bij Barcelona.

1 juli 2015 om 20:33

Waarschijnlijk is dit gewoon een grote leugen bedacht door de Spaanse media.

1 juli 2015 om 21:41

Ik denk dat Arda ipv Iniesta gaat spelen want hij mag pas over een half jaar spelen en Iniesta is niet meer de jongste. Rakitic 'volgt Xavi op' en Busquets de CVM

Wat zou dit mooi zijn voor Galatasaray vooral als ze Champions League voetbal gaan spelen.

1 juli 2015 om 19:24

Die gaat echt niet spelen in de Champions League verwacht ik. In de beslissende fase kan die namelijk dan niet voor Barcelona spelen.

1 juli 2015 om 19:26

Misschien spreekt Barca wel af dat hij niet in de Cl mag uitkomen aangezien hij natuurlijk wel nodig lijkt in de CL.

1 juli 2015 om 19:34

Zo'n clausule lijkt me niet geldig dan. Chelsea wou ook niet dat Courtois tegen hen speelden en de Uefa heeft dat niet toegestaan. Turan niet laten spelen in de CL gaat de Uefa niet aanvaardn en terecht.

1 juli 2015 om 19:39

Mag je niet in de wintermaanden een paar nieuwe spelers registreren voor je club? Ik weet niet precies of deze regeling ook van toepassing is voor spelers die al in de CL hebben gespeeld.

1 juli 2015 om 19:43

Maar als Galatasaray hem niet op geeft kunnen ze bij de uefa daar weinig aan doen.

1 juli 2015 om 19:44

Twee verschillende situaties. Hier zou Barca het met Galatasaray afspreken, zodat zij hem na januari nog kunnen inzetten, als ze hem terughalen. Courtois was al twee jaar verhuurd, en Chelsea wou Atletico even snel een loer draaien door hem niet tegen zijn eigen team te laten spelen.

1 juli 2015 om 19:45

Je mag nieuwe spelers registreren, ja. Maar niet als ze al voor iemand anders in de CL hebben gespeeld dat seizoen.

1 juli 2015 om 19:48

Volgens mij mag je maar voor 1 club uitkomen in de CL per seizoen.

1 juli 2015 om 21:40

Nee, je mag niet de opstelling van je tegenstander bepalen. Courtois was fit, basisspeler en ingeschreven voor de CL. Dan mag ie dus meedoen, ook tegen de club die eigenaar is van hem. Als Barca afspreekt met Galatasaray dat ze Arda niet inschrijven voor de CL, dan kan de Uefa er weinig aandoen.

Elke Galatasaray supporter zou hier natuurlijk van watertanden. Een aanval met Arda, Sneijder, Yasin en nog een spits. Maar voor Arda zou het persoonlijk nergens op slaan. Ga gewoon lekker voetballen in de PL, en dan na pas 2 jaar terugkeren bij Galatasaray.

1 juli 2015 om 23:48

Echt ? Gala wordt gewoon gebruikt/misbruikt. Jullie mogen hem hebben de eerste maanden van het seizoen, gewoon om hem fit te houden en wanneer de beslissende fasen van het seizoen er aan komen, dan is hij weg naar Barcelona.

Een deal waar alleen maar Barcelona echt beter van wordt. Al betwijfel ik bij Arda net zoals bij Pogba of hij nu wel echt zo noodzakelijk is bij Barca.

2 juli 2015 om 00:44

Onzin Joris, Arda komt dan misschien wel maar een paar maanden, maar hij maakt echt wel impact op het team hoor, het is kantklare onzin dat Gala gebruikt wordt om hem fit te houden...

El Mundo Deportivo heeft het 9 op de 10 keer fout. Het is de Daily Mirror van England.

1 juli 2015 om 19:39

Hoe kom je daarbij? Info over Barcelona hebben ze altijd van de bron zelf.

En weer andere kranten berichten dat hij rond is met Chelsea. VZ, plaats alsjeblieft alleen de geruchten die door een fatsoenlijke bron gemeld worden.

1 juli 2015 om 19:26

Dat lees ik vandaag inderdaad erg veel op andere sites. Marca word dan aangegeven als bron, maar die is volgens mij niet echt betrouwbaar

1 juli 2015 om 19:39

Net zo betrouwbaar als El Mundo Deportivo, Helemaal niet dus

Hmm, lastige transfer kan dit worden. Ik denk dat ze langzaam Iniesta eruit willen zetten door deze aankopen. Maar dan nog kan Turan en Pogba toch niet. Rakitic heeft bewezen dat hij extreem belangrijk is voor dit Barca. Cv's hebben we nodig voor de rest zit het wel goed.

@jerrdrista

Dat snap ik ook niet, is niet goed genoeg voor de basis en zal ook geen grootverdiener worden. Vreemde transfer mocht dit daadwerkelijk gebeuren..

Ik vind het echt waardeloos dat Barca tijdens een verbod gewoon mag handelen. Het is dus eigenlijk maar een halve straf. Nu ronden ze alsnog transfers af alleen komen de spelers pas later. Snap wel dat het lastig is om zoiets tegen te houden maar waardeloos is het wel.

Overigens is Arda een aardige aankoop voor Barca maar ik denk dat hij bij Atletico beter op zijn plek was/is.

1 juli 2015 om 19:29

Het is een volledige straf. Dan vind je het strafbeleid van de Fifa gewoon niet streng genoeg.

Dat zal dan inderdaad wel Galatasaray worden als de deal doorgaat. Het zou niet verkeerd zijn om dat half jaar al bij Barca te zijn, maar Turan gaat echt niet op het derde niveau spelen. Wordt volgend jaar wel mooi bij Barcelona, een middenveld waar je kunt rouleren met Busquets, Iniesta, Rakitic, Pogba en Turan.

Ik vraag me toch echt af waar hij zou moeten spelen? Op het huidige middenveld is er geen plek voor hem toch? Tel daar ook nog eens bij op dat Pogba (misschien) ook nog komt.

Als Pogba al komt in 2016, dan snap ik deze transfer niet. Of Barcelona gaat voor allebei. Arda en Iniesta dan voor 1 plek en Rakitic en Pogba op de andere plek op het middenveld. Dat lijkt me een beetje te veel van het goede

Op twitter zag ik een bericht voorbij komen van zijn zaakwaarnemer dat hij juist niet naar Barcelona gaat.

Gaat arda turan nu naar barca of pogba of beide. Of is het allemaal onzin. Door al deze berichten snap ik er niks meer van.

1 juli 2015 om 19:33

Welkom inde transferwindow periode hahAha everything can happen.

1 juli 2015 om 19:38

Haha je he. Voetbalzone post over al deze spelers zo veel berichten dat je niet meer weet wat je moet geloven. Ik hoop liever dat verratti naar barca gaat. Hij is een belangrijkere speler dan pogba en heeft meer potentie dan arda.

Weet niet of dit waar is, maar zou het een rare stap vinden. Wat moet die daar gaan doen? Het is geen wereldspeler en als Pogba echt komt dan kan die weer iemand voor laten in de prikorde.

Maar ja, het zijn geruchten.

Vind het trouwens echt enorm belachelijk dat Barca evengoed spelers kan aantrekken. Wat een onzin is dat.

1 juli 2015 om 20:08

Ik snap best dat het verwarrend is dat Barca spelers aan mag trekken maar het is wel volkomen logisch. Ze hebben een transfer verbod gekregen wat eigenlijk betekend dat ze geen enkele nieuwe speler mogen inschrijven in competities die onder de Uefa/fifa/lfp vallen.

Ze mogen nog wel werknemers aantrekken. Of dat nu voetballers of de koffie juffrouw is maakt niks uit. Dat kan je onder Europees recht ook niet beperken. Strenger dan dit kan dus ook gewoon niet onder de huidige regels.

1 juli 2015 om 20:28

Ja klopt idd, thnx voor de verheldering.

Het is gewoon verwarrend zoals je al zegt. De straf lijkt ook streng, maar eigenlijk stelt het geen zak voor. Je kunt evengoed spelers binnen halen en Barca had ook helemaal niets nodig dus ze zullen zich daar wel in hun handjes wrijven.

Dat zou mooi zijn voor Galatasaray zeg, in dat half jaar kun je Europees toch mooi overwinteren.

ik snap niet waarom bij elke keer als het gaat over dat barca een speler wil kopen of dat ze iemand gekocht hebben, iedereen steeds weer begint over dat ze eigenlijk niemand moge kopen. er mogen gewoon spelers gekocht worden maar die mogen niet voor barca spelen. barca maakt daar gewoon slim gebruik van het is een fout van de Fifa en het is niet zo dat barca niet naar de regels om kijkt.

1 juli 2015 om 19:32

Wat heeft die regel voor zin? En sorry als pogba en of arda komen dan is barcelona de status opleidclub kwijt. e hebben 1 super generatie gehad xavi iniesta messi (is wel wat jonger). En wat uitlopers busquets pique ook al is hij tijd bij man u geweest. Verder staat er nauwelijks nog eigen jeugd in. Kopen zich elk jaar ziek. Barca supporters hebben wat mij betreft totaal geen rechtvan spreken over "koop" clubs

2 juli 2015 om 01:34

helemaal mee eens. Barca is gewoon een koopclub net als de rest. Spelers als neymar, suarez, vermalen, mascherano, dani alves, raketic etc zijn allemaal gekocht.

1 juli 2015 om 20:29

Het is gewoon verwarrend en eigenlijk is het gewoon een klote regel. Wat moet die regel uithalen? Ze mogen één jaartje niemand inschrijven maar voor de rest kunnen ze alles laten en doen. Is amper straf te noemen.

Maar zoals ik al zei, het is gewoon verwarrend omdat er een transferverbod zou zijn, terwijl dat niet zo is.

denk niet dat barca het goed vind dat arda uitkomt voor gs in de cl, hierdoor kunne ze anders zelf niet meer over arda beschikken als hij voor barca mag spelen. ( in de cl )

Even een vraagje over de spelers die Barça aantrekt. Ze mogen nog niet voor Barça uitkomen maar ze mogen dus wel spelen voor een andere club uitkomen op huurbasis. Bijvoorbeeld Aleix Vidal blijft hij nou volgend seizoen nog bij Sevilla of waar gaat hij spelen. Als Arda naar Barça gaat dan moet hij naar Galatasaray gaan. Barça B is gedegradeerd uit de Segunda dus spelen nu weer een niveautje lager in de Segunda B. En daar speel je tegen Badalona, Cornella, Espanyol B, L'hospitalet, Lleida Esportiu, Olot, Pobla de Mafumet, Reus Deportiu en Sabadell volgend seizoen. Dus ja kies maar. En hoezo voor een half jaar Barça B of Galatasaray? Ze mogen toch het hele seizoen niet uitkomen voor Barça?

1 juli 2015 om 20:10

Barcelona mag vanaf Januari 2016 weer nieuwe spelers inschrijven. Dan is de transferban verlopen.

Barca is ook gewoon weer een koopploeg geworden zoals van oudsher, Arda moet trouwens lekker naar England gaan, denk dat hij daar ook weer gaat schitteren.

1 juli 2015 om 20:15

Zullen we eerst even wachten tot dit soort berichtgevingen door Barca wordt bevestigd?

Wat een belachelijke transfer dit?!

Turan wordt unaniem bankspeler en als ook Pogba wordt gehaald ziet het er al helemaal niet meer goed uit

1 juli 2015 om 19:43

Pogba en Arda hebben weinig met elkaar te maken positioneel gezien.

Kan hij net als Zivkovic alvast even 'wennen' bij het 2e elftal op het 3e niveau. Wat een gekkenwerk is dit toch weer. Ze mogen toch geen spelers kopen vanwege een transferverbod, maar ze mogen ze wel contracteren?

1 juli 2015 om 20:14

Ja, in feite heeft Barcelona een verbod gekregen om nieuwe spelers in te schrijven voor competities/wedstrijden die onder de vlag van de Fifa en alle aangesloten bonden vallen.

Het is onder Europees recht niet mogelijk om een bedrijf te verbieden om nieuwe werknemers aan te nemen. Daarin wordt geen onderscheid gemaakt tussen de koffie juffrouw, een accountant of een voetbalspeler.

Zie hem liever bij city, die hebben een sterke dribbelaar nodig

Wat een onzinbericht. Alsof Barca wel spelers mag kopen die vervolgens minuten maken bij andere clubs. dan kan hij toch net zo goed pas in januari de overstap maken?

Als dit verhaal waar is dan zou het echt een prachtige transfer zijn voor Arda en natuurlijk voor mijn club (voor 6 maanden) .

Mooi dan kan arda een half jaar bij gs ballen goed nieuws !!.

Maar Arda een basisspeler bij jbarcelona.?
Dat denk ik niet.

Mooie transferban heeft die club toch. Eerst Pogba en nu deze ingewikkelde constructie. De Fifa had hier best strenger op mogen zijn. Geen transfers = Geen transfers.

Wel grappig dat de club met een transferverbod het meest actief is op de transfermarkt. Bij de Fifa werken echt alleen maar amateurs.

1 juli 2015 om 20:48

ten 1e is er nog niks rond en officieel bevestigd dus hoe weet jij of barca daadwerkelijk zo actief bezig is, daarnaast hebben ze een straf waardoor je niemand mag inschrijven voor competities, je mag ze wel aantrekken, al enkele keren vermeld hierboven.

1 juli 2015 om 20:51

Ik weet hoe de regelgeving in elkaar steekt, zoals het nu gaat was echter niet de insteek van dit verbod. Barca heeft echter de maas gevonden, amateurs bij de Fifa.

Maar bedankt voor je wijsheid.

Het is beter voor hem om naar Engeland te gaan en voor 2 a 3 jaar te spelen en vervolgens carrière af te sluiten in Turkije

Gaat iedereen nu ook zeggen dat Barcelona de spelers opkoopt bij de concurrent of doen we dat alleen bij Bayern?

1 juli 2015 om 21:12

Hoeveel spelers heeft Barcelona gekocht van de directe concurrenten (en dan heb ik het alleen over de 2 echte concurrenten uit Madrid en geen Sevilla of iets dergelijks)

Die zogenaamde "ban" is toch echt wel het meest zinloze maatregeling ooit in de geschiedenis van het voetbal... jammer dat de Fifa nooit de ballen heeft gehad om Barcelona ook daadwerkelijk te straffen.

Afwisselend met Iniesta? Benieuwd wat Enrique zou gaan doen!

Jongens, jullie doen net alsof je een competitie begint en eindigt met dezelfde 11. Voor zover ik weet, is er een klasbak genaamd Xavi gestopt bij Barca. Wie wil je nu brengen als Iniesta uitvalt ? Er bestaat ook zoiets als vorm, niveau omhoog trekken.

Arda is een unieke speler, die zowel verdedigend als aanvallend sterk is. Hij pakt ballen af, houd de bal vast, goed positiespel. Na drie jaar vechtvoetbal Arda, wil ik lekker prachtvoetbal Arda zien.

1 juli 2015 om 22:00

Ik vind het ook een hele goede speler en volgensmij is het idd al zowat rond dat hij naar Barca gaat.
En dan vind ik het eigenlijk wel een slimme zet evenals het half jr uithuren.
En het lijkt me al helemaal niet bepaald een speler die ze aantrekken voor op de bank.
Lijkt me een prima deal voor barca.
Maar dan wie haalt Atletico? Want Arda was toch echt een zeer belangrijke schakel.

1 juli 2015 om 22:06

Vietto, Griezmann kunnen via links. Ze schijnen ook Gaitan te willen. Genoeg alternatieven.

Als hij wordt verhuurd naar Galatasaray, ga ik wel even een Turkse dansje doen ja. Zou wel raar zijn dat hij midden in het seizoen dan weer weg gaat.

1 juli 2015 om 22:21

Kunnen ze Oliver Torres niet terughalen van Porto?

Waarom zou je niet naar barca gaan dan

Arda vind ik persoonlijk een uitstekende aankoop zeker gezien Xavi weg is gevallen, en Iniesta en Raketic echt niet alle wedstrijden kunnen spelen. Arda zal zeker regelmatig worden opgesteld en misschien wel vaak beginnen als basisspeler, hij en Rafinha zullen ook vaak genoeg gaan invallen of zelfs starten. Denk wel dat hij een goede vervanger zou zijn van Iniesta aangezien ik Arda het meeste op hem vind lijken kwa spel. Zou mooi zijn als dit rond komt,

raar, we hebben niet eens een president en dan toch al aankopen doen? niet heel vertrouwbaar deze bron.

Barcelona B, dat vind ik toch wel een giller hoor. Je zal als Arda voor 6 maanden gaan voetballen op het derde niveau....
Daarnaast hebben we geen president, hoe zijn er dan al deze transfergeruchten, wat is dit voor onzin. Ik geloof er allemaal weinig van...

wat hebben ze aan turan als busquets er ook nog is

bravo
alves
pique
mascherano
alba
rakitic
pogba
iniesta
messi
suarez
neymar

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren