Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Arbiter dient klagende Messi van repliek: ‘Dit is Zuid-Amerika’

Laatste update:

Lionel Messi baalde na de kwartfinale van de Copa América van het spel van de Colombianen, die de superster uit Argentinië regelmatig op de korrel namen. Toen Messi tijdens de wedstrijd verhaal kwam halen bij de scheidsrechter, kreeg hij naar eigen zeggen een opmerkelijk antwoord.

/

Scheidsrechter Roberto Garcia uit Mexico weigerde stevig op te treden. Toen Messi vroeg waarom de arbiter de harde charges van de Colombianen niet bestrafte, zei de arbiter: “Omdat dit Zuid-Amerika is en hier wordt zo gespeeld.”

In totaal deelde de scheidsrechter toch nog acht gele kaarten uit, ook Messi ontving een prent. Op sportief vlak had Messi weinig te klagen, omdat Argentinië de Colombianen uitschakelden. Argentinië zegevierde na strafschoppen, nadat er in de reguliere speeltijd en in de verlenging niet was gescoord.

De scheidsrechter had harder op moeten treden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een goede scheids negeert hem. Ze moeten gewoon doorvoetballen

28 juni 2015 om 15:02

Gewoon door voetballen? Heb je wel gezien hoevaak Messi getrapt is?? Vooral zo'n speler moet je extra in bescherming nemen

28 juni 2015 om 15:03

Extra in bescherming? Nee, bah. Evenveel als ieder ander, hij is gewoon een mens. Geen God.

28 juni 2015 om 15:09

Als je weet dat Messi zo goed kan dribbelen en zo snel is als weet ik niet wat dan kan je als scheids verwachten dat mensen hem zovaak gaan tackelen ofniet?? Niemand heeft gezegd dat hij een god is

28 juni 2015 om 15:09

Onzin, Messi werd hard aangepakt, maar was zeker niet zo maar getrapt. Jij bent La Liga gewend waar Messi niet eens wordt gedekt.

28 juni 2015 om 15:09

En het blijft eens bij tackels, tegenwoordig zijn het allemaal aanslagen

28 juni 2015 om 15:11

Nee nee dit verzin ik zomaar ga maar die wedstrijden terug kijken tegen Colombia rn Uruguay hoe hard hij aangepakt werd dan zul je wel anders praten

28 juni 2015 om 15:18

Als messi twee jaar geblesseerd raakt scheelt dat zeker miljoenen kijkers en dat is slecht voor het voetbal zelf waar deze scheids hun salaris van krijgen, dus ga niet met je kippen verstand onzin verkondigen.

28 juni 2015 om 15:28

hahah waarom moet messi extra in bescherming worden genomen wat is dat voor onzin ? Messi moet gewoon het zelfde worden behandeld als bijvoorbeeld een Joey van de Bergh.

28 juni 2015 om 15:40

Heb je de wedstrijden gezien? Of lul je zo maar wat?

28 juni 2015 om 15:44

Nee dat slaat echt nergens op, elke actie moet precies hetzelfde behandeld worden. Scheidsrechters moet namelijk consequent zijn

28 juni 2015 om 15:56

Het is niet normaal hoe hard het er aan toe gaat op de Copa. Iedere wedstrijd verbaas ik me er weer over. Vooral Uruguay - Paraguay was bizar.

De scheidsrechters zijn wel consistent door er relatief weinig kaarten voor te geven. Dus in die zin heeft deze scheids gelijk in wat hij tegen Messi zegt: de grens voor overtredingen ligt hoger dan in Europa.

28 juni 2015 om 16:14

Haha, ik ben altijd neutraal in dit soort dingen, maar als Neymar verror wordt getrapt en er iets van zegt of een schwalbe als bescherming doet is de wereld te klein.

28 juni 2015 om 16:27

@st1992, omdat hij klein is? Omdat hij een superster is? Waarom? Hij kiest zelf om te voetballen en scheidsrechters moeten hem niet helpen de beste ter wereld te zijn.

28 juni 2015 om 16:47

Het viel wel mee hoor, het was Messi dat bezig was met vrije trappen uitlokken, en meestal was er nauwelijks wat aan de hand. lag hij vaak de op de grond bij de minst geringste contact..

28 juni 2015 om 16:48

en jij hebt god nodig ..

28 juni 2015 om 17:20

noem 1 aanslag op messi dan? stop toch met het verkondigen van leugens. Messi werd hard aangepakt maar dit gaat wel erg ver.

28 juni 2015 om 17:44

Je hebt gelijk.
Het gaat er soms te stevig aan toe en dan mag de man in het zwart wel ingrijpen.
Nu is Messi wel een speler die je graag mag aanpakken met zijn gedribbel en gedraai.

28 juni 2015 om 17:50

Niemand moet extra bescherming hebben, maar 'dit is Zuid-Amerika' is gewoon onzin. Regels zijn regels. Dus een regel die in de la liga geldt, gaat niet op in zuid-amerika?? Wat een gelul

28 juni 2015 om 18:34

En waarom? Iedere speler is gelijk, dus iedereen mag elkaar trappen behalve messi? Als ik op het veld stond deed ik een Nigel de Jong trapje op hem. Vooral omdat hij "verhaal" ging halen.

28 juni 2015 om 19:47

Haha stoer hoor dat jij een Nigel de Jong trapje zou doen. Internetheld

28 juni 2015 om 19:59

In bescherming nemen wordt hij heel zn leven al. Door de Spaanse voetbalbond en de Fifa. Die betalen zelfs om hem te ontzien.

28 juni 2015 om 20:41

staat op verkeerde plek

28 juni 2015 om 15:03

als je niet op de bal tackled moet je gewoon fluiten voor een overtreding..

28 juni 2015 om 15:10

Gelukkig ben jij dan geen scheids. Anders zou jij elke wedstrijd dood fluiten.

28 juni 2015 om 15:26

Nou de scheids liet anders echt te veel toe. Cuardado had al een paar keer zn 2e geel kunnen hebben bijvoorbeeld.

28 juni 2015 om 15:42

Mee eens Matthaus! Veel beter voor de match.

28 juni 2015 om 17:21

niks mis mee, de tackles van hem zijn heel normaal in de Epl. Messi moet zich gewoon niet zo aanstellen.

28 juni 2015 om 17:22

daarom, messi is gewoon heilig verklaard in spanje. Maar geloof me, in engeland of zuid amerika zou hij zeker niet zo succesvol zijn.

28 juni 2015 om 17:39

gelukkig speel ik niet tegen jou voetballen, want dan zou ik je elke wedstrijd dood tackelen

jouw logica

28 juni 2015 om 18:16

@matthaus: ik kijk geen voetbal om lompe verdedigers debiele tackels te zien maken omdat ze het niet bij kunnen benen. Het is compensatie van pure onkunde. Van een mooi getimede tackel kan iedereen genieten. Bij deze mensen is het schoppen om te intimideren. Het is de reden waarom van basten op zijn 28e moest stoppen. Maar dat vind jij blijkbaar geen probleem

28 juni 2015 om 16:04

Wat? Negeren is het laatste wat te doen is! Scheidsrechter moet ook respect tonen!

28 juni 2015 om 17:42

De scheidsrechter bepaalt toch.
Hij heeft de regie en Messi moet doen wat er wordt gezegd.

28 juni 2015 om 18:18

Scheidsrechters in zuid amerika hebben nooit de regie. Dat loopt altijd volledig uit de hand

28 juni 2015 om 18:38

De scheidsrechter moet de regels volgen! Dus hoe kan hij nou zeggen; dit is Zuid Amerika..alsof daar de regels anders zijn?
Hij had vaker geel moeten geven. Wat een wous die scheids.

28 juni 2015 om 20:59

In Engeland zie ik ook wel eens charges voorbij komen die in Nederland met rood bestraft zouden worden en daar worden afgedaan met een waarschuwing.

Dus ja, de regels zijn in Zuid-Amerika wel degelijk anders. Waarom? Omdat de regelgeving vanuit de Fifa op vele manieren uitgelegd kan worden. De interpretatie van de regels verschilt zelfs hier in Europa per land.

Er kan moeilijk in de verlenging zijn gescoord als er geen verlenging was.

28 juni 2015 om 15:02

haha idd, journalist zonder enig idee waar die verder over schrijft

28 juni 2015 om 15:43

Dit is inderdaad wel een beetje verontrustend.

Baas reactie, echt werkelijk briljant!
En, de scheids heeft gelijk, Zuid-Amerika is gewoon spijkerhard. Petje af voor de reactie van de scheidsrechter!

28 juni 2015 om 15:05

Onzin, een overtreding is een overtreding. Dat is overal ter wereld hetzelfde. Jij zou ook moord en brand schreeuwen als het NL elftal uitgeschakeld zou worden door een stelletje briesende colombiaanse stieren. En dat de scheids tegen Robben zou zeggen, tsja Zuid-Amerika

28 juni 2015 om 15:10

Ajax1 roept maar wat, messi kreeg op een gegeven moment een tackle van cuadrado met 2 benen op zijn scheen, ik hield me hart vast.
Zelfs in Timboektoe is dat een overtreding, er werd niet een gevloten en cuadrado
Had al geel op zak, het ging nergens over.
Regels zijn regels ongeacht waar er gespeeld wordt.

28 juni 2015 om 15:12

Messi is aan het zeuren. Ik heb de wedstrijd gezien en ik kan je garanderen dat messi zeker niet zo maar werd getrapt.

28 juni 2015 om 15:31

Een overtreding is een overtreding zeg jij? Daarom word in Nederland alles afgefloten en laten ze het in Engeland meer vloeiend lopen.

28 juni 2015 om 16:05

Jij snapt het

28 juni 2015 om 16:16

@alexis ik heb jaren in Mali gewoond en bij veel wedstrijden is de scheids (als deze er is) heel streng. Dus jouw opmerking slaat nergens op. Bij veel amateur wedstrijden wordt er zelfs zonder scheids gespeeld, plezier staat voorop.

Ot: natuurlijk is dit een volkomen belachelijke reactie van de scheids. Hard spel is wat anders dan overtredingen tolereren.

28 juni 2015 om 17:23

klopt, scheidsrechters moeten binnen de regels fluiten en niet volgens de regels fluiten.

28 juni 2015 om 17:45

Messizeurt altijd.
De scheidsrechter een beetje beïnvloeden.

28 juni 2015 om 20:03

@matthaus

Dan heb jij de wedstrijd zeker met ogen dicht gekeken..?
Meerdere malen zijn er onbesuisde overtredingen gemaakt.

Harde overtredingen zijn tot daar aan toe, maar in mijn opinie
stonden daar 11 grasmaaiers tegenover Argentinië.

Ze moeten een scheidsrechter niet op het veld zetten als hij het idee van fluiten voor een overtreding niet eens begrijpt .

28 juni 2015 om 20:31

De scheidsrechters in Nederland fluiten een hard maar fair duel al af, dat laten ze in Engeland doorgaan. In Nederland staan de scheidsrechters dan met hun handen te wapperen dat ze rustiger aan moeten doen. In Engeland laten ze dat gewoon doorspelen. Maar als jij in Nederland een tik krijgt of in Engeland, wordt er beide keren gefloten. (uitzonderingen door foutieve beoordelingen daargelaten natuurlijk)

29 juni 2015 om 02:14

@mrmihajlovic

Omdat hij moord en brand zou schreeuwen omdat hij wil dat zijn land/team wint, betekend ook niet gelijk dat het een overtreding is/was.
Er zijn zoveel mensen die moord en brand roepen maar ze weten eigenlijk ook dat het geen overtreding is. Als je gevoetbalt hebt weet hoe het eraan toe gaat. Plus zuid amerika is harder en daar heeft de scheids gewoon gelijk in, Messi moet niet teveel zeuren.
Bijv. als je altijd Nederland gewend bent en daarna naar UK gaat is het ook een wereld van verschil om te voetballen. Dat is het verschil tussen een jongetje en een man.
Kom op zeg, voetbal is een mannen sport. Anders ga je maar lekker op ballet ofzo !

29 juni 2015 om 03:37

Ligt eraan wanneer en waar het gebeurd. Op het WK zouden we alle recht hebben om moord en brand te schreeuwen, aangezien we op een WK gewoon de normale tolerantie-beleid van de FIFA hanteren en dan moeten de Colombianen zich gewoon aanpassen aan de rest van de wereld. Op de Copa America is dat heel anders. Een toernooi dat door de Conmebol georganiseerd wordt, waar alleen Zuid-Amerikanen voetballen en waar het fysiek over het algemeen veel hoger ligt dan hier. Dan heeft de scheids alle recht van spreken en moet Messi, dat het 'softe' spel in La Liga gewend is, zich gewoon aanpassen. Als je van suiker bent gemaakt, heb je niks in Zuid-Amerika te zoeken en moet je gewoon thuisblijven in Barcelona.

28 juni 2015 om 15:35

This IS SOUTH-AMERICO en dan een borst kick tegen Messi. Carriere over maar wel het meest iconische moment van 2015 gelijk

28 juni 2015 om 15:55

Hahahah ik lachte

28 juni 2015 om 16:35

Hij sprak gewoon Spaans hoor

28 juni 2015 om 17:08

Das hartstikke mooi, alleen speelt 75% van de deelnemers aan de copa, niet eens in Zuid-Amerika, dus day klopt van geen kant

28 juni 2015 om 17:24

het gaat om de mentaliteit en niet zo zeer om de vraag waar die spelers nou spelen. Zuit Amerikanen zijn harder. Iets wet messi heleaas niet is gewend in het vredige spanje waar hij eindeloos mag scoren.

28 juni 2015 om 18:39

Onzin ajaxf1, Zuid Amerika kan wel hard zijn, maar ook daar moeten ze volgens de regels voetballen.
En een trap van achteren is bijv. gewoon geel..

Dat stoere geouwehoer van dit is Zuid Amerika slaat nergens op, wat een domme vent die scheids.
En of het nou om Messi gaat of een ander..gewoon volgens de regels fluiten.

Die arbiter was echt een drama in de 1e helft. Het kon ook echt niet wat hij toeliet. Kan hij wel een stoere antwoord geven dat het zuid amerika is maar dan zou je dus overal iemand tackelen en dan door spelen. Dan zijn niet de regels van voetbal.

28 juni 2015 om 15:04

Klopt, en wat heb ik me weer kapot lopen ergeren om die Sierd de Vos. Ongelofelijk hoe erg hij weer aan de kant van messi stond. Alles wat colombia deed was een schwalbe, overtreding, uit of buitenspel. Terwijl Argentinië alleen maar de dupe was, door de scheids tegengefloten werd etc.

Echt sport 1, haal die siert een AUB van die praatstoel af!

28 juni 2015 om 15:08

het continu vallen en liggen schreeuwen alsof ze doormidden geschopt worden hoort ook niet bij de regels van het voetbal . de scheids had hem nog een gele kaart moeten geven voor zeuren .

28 juni 2015 om 15:14

Diekertje bla bla.
Er werden echt vieze overtredingen gemaakt die helemaal niets met voetbal te maken hebben. Je loopt maar wat te huilen, je zal wel wel van de vele messi slachtoffers zijn.

Messi heeft al te veel mensen pijn gedaan

Colombia was echt dramatisch deze wedstrijd. Cuardrado begin ik ook steeds meer aan te twijfelen. Heeft een leuk WK achter de rug en deed het prima bij Fiorentina maar deze hele copa was hij een van de slechtste op het veld en bij chelsea wil het ook maar niet vlotten.

Colombia maar 1(!) doelpunt gemaakt met spitsen als jackson, falcao, bacca en muriel. toch wel echt heel opvallend. Dat goal kwam ook echt uit het niets en verder hebben ze ook maar weinig gecreërd.

Finale Argentinië - Chili denk ik. Dat wordt spannend!

28 juni 2015 om 16:53

Denk het ook. Ik vind het ergens jammer dat de halve finale Argentinie-Paraguay is en niet Argentinie - Brazilie. Had het allemaal toch net iets leuker gemaakt.

Gaat nergens over hoe ze hem soms aanvallen. Vaak kijken ze niet eens naar de bal, maar alleen naar Messi. Spelers mogen ook 5x vasthouden voor ze eens geel krijgen. Van mij mogen aanvallers sowieso meer in bescherming genomen worden.

28 juni 2015 om 15:05

Als de aanvallers zich zo makkelijk laten vallen dan krijg je de scheids vanzelf tegen.
Allemaal dramatisch naar de grond gaan terwijl ze 5 seconde later weer staan slaat nergens op.
Laat eerst de aanvallers maar vermannen voordat de scheidsrechters zich aanpassen.
Want je weet tegenwoordig niet of een aanvaller echt zwaar word geraakt of neit.
Ook toen Messi Arias een kaart aannaaide waar hij tegen z'n teen aantikte en dramatisch naar de grond ging alsof hij een zware aanslag had gehad.
Gaat nergens meer over voetbal tegenwoordig.
Tijd om terug te gaan naar de mannen sport en daar kan ik wel van genieten bij Uruguay en Colombia.
Gewoon lekker vecht voetbal

28 juni 2015 om 15:12

Messi is echt geen zeikerd hoor.

En je ziet echt wel als een speler wordt vastgehouden.

Naaistreken mogen ook zwaarder bestraft worden btw. Als je om geel vraagt, zelf geel krijgen etc.

Ik vind vechtvoetbal ook mooi als het fair is. En niet ordinair schoppen.

28 juni 2015 om 15:16

@shikamaru
Er waren enkele momenten waarin de Argentijnen wat makkelijker naar de grond gingen. Maar er was er geen een schwalbe bij. Ze werden continu geraakt, zelfs in het voorbeeld dat jij aanhaalt. Jij haalt wel dit voorbeeld aan, maar niet het voorbeeld waarin Messi net voor het strafschopgebied zijn mannetje passeert en deze doordleuk zijn knie en de bovenbeen van Messi duwt. Als Messi niet geraakt wordt, dan kon hij alleen op de keeper af. Maar hij wordt wel gewoon onderuit gehaald. De scheids zegt, niets aan de hand en laat doorspelen.. Dit soort situaties gebeurden te vaak. Als je een voetballende ploeg hebt en een niet voetballende ploeg, houdt zo een scheidsrechter continu de niet voetballende ploeg in de wedstrijd. De scheidsrechter was niet tegen Argentinië, maar tegen het mogelijk maken van voetbal. Wat Colombia deed was gewoon spelbederf.

Ik kan heel goed genieten van fysieke duels. Atletico speelt heel fysiek. Maar er wordt ook gevoetbald en hun charges worden wel bestraft. De scheidsrechter moet geen partij kiezen voor een voetbalstijl. Hij moet niet schwalbes belonen (die moeten worden bestraft) en niet onreglementaire ingrepen belonen. In Spanje wordt soms te slap gefloten, maar hoe de Colombianen tekeer zijn gegaan is ook geen voetbal.

28 juni 2015 om 15:18

Vasthouden zie je wel, maar met tackles of wat dan ook gaan aanvallers altijd veel te overdreven naar de grond

28 juni 2015 om 15:18

Messi neemt gewoon de smerige trekjes van barca mee naar zuid amerika. laten vallen en collega's en kaart aansmeren. Hij moet zich wat meer consentreren op voetballen.

28 juni 2015 om 15:20

diegoeladona, je vergeet er bij te vermelden dat bij die actie ook de bal werd gespeeld wat voor de scheids de reden was dat de actie goed werd gevonden.

28 juni 2015 om 15:32

diego, er is een verschil tussen contact en een overtreding he. Je hoeft je niet per se te laten vallen als iemand je met een vinger aanraakt, zelfs als het op de manier van Jara is.

28 juni 2015 om 16:00

@stravven
Penalty moment was geen penalty. Daar was contact, maar geen overtreding. Gewoon heel goed verdedigd.

De vraag nu aan jou: Als je in een wedstrijd vanaf minuut 1 bij iedere balaanraking de tegenstander jou net wel even trapt, denk jij dat je bij iedere nieuwe contact je de vorige reset en opnieuw incasseert of wordt het niet op een gegeven moment teveel en ga je naar oplossingen zoeken om dat contact te vermijden. Colombia ging met alles net wel die overtreding maken. Allemaal tikjes, handjes, duwtjes, haakjes etc.. deze acties waren niet gericht op de bal, maar ook op de speler. De speler werd steeds meegenomen. Op een gegeven moment moet jij je daaruit kunnen losvoetballen.

Als Arsenalsupporter begrijp je hopelijk wat ik bedoel. Jouw team wordt ook weleens aangepakt. Als de scheidsrechter dan niet ingrijpt en al die tikjes links en rechts niet bestraft en de aanvallen steeds worden verpest door onreglementaire ingrepen die onbestraft blijven.. kunnen de tegenstanders dit langer volhouden.

Een scheidsrechter moet van mij echt niet slap fluiten. Ik vind het fysieke intens, maar hij moet wel fluiten en bestraffen als er regels continu worden overtreden. En zeker als het contrast in een wedstrijd zo groot is. Masherano werd van achteren door Jackson Martinez vliegend getackeld (sandwich). De scheids geeft alleen een vrije trap. Dit is overal geel. Falcao wacht Otamendi op en deelt een elleboog in de maag uit, scheidsrechter geeft geel. Dit is altijd rood. Falcao kijkt twee keer om, en plaatst die elleboog als Otamendi komt. Cuadrado doet een vliegende tackle met een schaar op Messi terwijl hij geel op zak heeft (geen straf).

Messi is meermaals gestopt (gewoon door goed verdedigen), maar ook meermaals gestopt op een onreglementaire wijze zonder dat het bestraft werd.

@matthaus
Ik weet niet of je kunt stellen dat Messi Barcatrekjes meeneemt naar de Copa.
Messi is over het algemeen niet een speler die zich makkelijk laat vallen. Maar ik kan me best voorstellen, dat hij door al die tikjes, geduw en getrek, op een gegeven moment zichzelf wilde vrijspelen. Indien de tegenstander snel met een kaart op zak speelt zal die toch voorzichtiger moeten spelen. Maar dat gebeurde niet. De Colombianen werden niet teruggefloten. Messi kreeg wel de knietjes, tikjes etc.. hij werd continu belaagd.

Di Maria en Aguero. Dat zijn spelers die steeds makkelijk vallen. Aguero valt al voordat hij geraakt wordt. Di Maria dribbelt zich vast en valt om een vrije trap te versieren. Maar Messi staat continu tussen 3 man en bij elke beweging komt er een Clombiaan invliegen. Ik denk niet dat er een speler is die dan rustig blijft. Of hij flipt op een gegeven moment a la Neymar, of hij moet zorgen dat de scheidsrechter hem beschermt. Doet die dat niet, dan heeft die speler dus echt een probleem.

28 juni 2015 om 16:06

@shika
De vraag die je moet stellen is: raakt de verdediger eerst Messi dan de bal of eerst de bal dan Messi.

Als je eerst de man uitschakelt met de knie en dan de bal raakt, dan is dit gewoon een overtreding.

28 juni 2015 om 16:12

Dat is iets van tegenwoordig, ik kan juist genieten van zulke tackles, vol de bal en lekker de man meenemen.
Gebeurde vroeger altijd, alle grote verdedigers waren zo, niet vreemd dat er tegenwoordig geen goede verdedigers meer zijn omdat ze gewoon veel te weinig mogen.

28 juni 2015 om 16:31

@shikamaru

Volgens ben je ook meer een kungfu/karate fan dan een voetbalfan. Dat is ook af te lezen aan je naam.

28 juni 2015 om 16:36

@shikamaru
Het punt is dat ze wel eerst de bal moeten raken. Dat ze dan de man meenemen, kan vaak in hun voordeel uitpakken. Maar de bal moet eerst. Maar dat gebeurde niet in de wedstrijd tegen de Argentijnen. De man kreeg standaard een tik en soms de bal. En hier gaat het mis. Dat is dan geen voetbal.

Over vroeger heb je gelijk. Maar vroeger werd er niet kort gedekt. De spelers hadden veel ruimte en konden zo een tackle frivool ontwijken, mits ze over een goede balbehandeling beschikten. Maar nu, hoe Messi omsingeld wordt en dan met 3 vliegende Colombianen. Dat is dan geen voetbal meer. Dan moeten ze gaan worstelen. Hoe Cuadrado op messi met een schaar vloog, dat was toch gewoon geel? Scheids gaf niks. Cuadrado had al geel op zak.

28 juni 2015 om 16:39

Hahahaha thumbs up voor deze opmerking!

28 juni 2015 om 16:47

Wat jij dus zegt is dat de tackles niet veranderd zijn, maar omdat er meer mensen om de speler heen staan moet het zwaarder worden bestraft.
Ik geniet nog steeds van slidings 2 benen vooruit hup de bal en de man gewoon doorspelen. Tegenwoordig krijg je daar rood voor.
Na 2006 is er veel veranderd qua voetbal en sindsdien zijn er ook geen topverdedigers meer geweest omdat aanvallers altijd worden beschermd.

En de aanleiding voor dit alles is het spaanse voetbal met Barca en Real madrid die denken dat ze alles kunnen maken helaas.

Terug naar de tijd van Nesta, Stam en Cannavaro wat een beesten waren dat.

28 juni 2015 om 17:17

@shikamaru
Dat is niet wat ik zeg.

Ik meen dat jouw stelling met 3 vliegende tackles op de vierkante meter niet kan. Mensen verdedigen anders. Als je dicht op de speler bent heb je minder die tackle nodig. Maar je moet wel kunnen tackelen en goed ook. Mascherano, Demichelis en Otamendi hebben allen een goede tackle. Maar je moet vaak tacklen omdat je net te laat bent. Als je goed staat heb je die tackle niet nodig.

Je kunt met goed staan nooit alles dichtlopen, a la Busquets. Je hebt daarom een goede verdediger nodig die kan tacklen. Maar als je dan te laat bent, en de man eerder raakt dan de bal, dan moet er wel gefloten worden en indien nodig een kaart gestoken worden. Je reageert niet op de specifieke situaties uit de wedstrijd die ik steeds benoem. Daarom blijft het gesprek maar vaag. Dat is wel jammer. Verdiende Cuadrado geel Ja of nee? Verdiende Jackson Martinez minstens geel ja of nee? Verdiende Falcao niet rood Ja of nee? Als we zo praten, dan blijft het onvruchtbaar.

28 juni 2015 om 17:27

@ diego
Laten vallen en om kaarten vragen zijn smerige oncollegiale acties. Iets was ik bij barca vaak zie. En hieraan maakt Messi zich schuldig.

28 juni 2015 om 17:32

Cuadrado bedoel je die overtreding op Rojo,
Dat vond ik geen geel, ongelukkige botsing en totaal geen idee waar de man was, zag alleen de bal.

Als je even aangeeft welke minuut die andere 2 waren kan ik die opzoeken want die herinner ik me niet meer.

28 juni 2015 om 19:47

@shikamaru
Cuadrado met zijn overtreding op Messi, waarna Banega op de lat schoot. Messi gaat een 1 2 aan met Tevez, maar Cuadrado vliegt met twee benen voor hem. De scheids laat doorspelen, maar geeft Cuadrado geen geel.

Ik heb het niet eens over de botsing met Rojo. Jij bestempelt het als ongelukkig, ik niet. Waarom is in die hele wedstrijd geen een Argentijn ongelukkig op de been van een Colombiaan gaan staan, maar wel steeds andersom (zelfs hoe de keeper uitkomt tegen Di Maria is net iets wat wilder dan het hoort, met de heup tegen het hoofd kan zomaar een zware hersenschudding opleveren). Maar deze twee voorbeelden neem ik niet eens.

Dat was net na de 80ste minuut (uit mijn hoofd). Banega was net in het veld. Hij deed een 1 2 met Messi, waarna Messi Tevez opzocht, weer een 1 2.

En de elleboog van Falcao?
En de sliding van Jackson Martinez op Mascherano?

Ik hoor graag jouw mening hierover?

28 juni 2015 om 19:56

@matthaus
Ik snap echt wat je bedoelt. Ik ben ook tegen schwalbes. Al vind ik dat ze deels bij de charme van het voetbal horen. Wanneer voetballers al deze acties verleren, is het geen volkssport meer en worden de toeschouwers net tennissupporters. Bioscooptoeschouwers worden we dan.

Strijd hoort bij het spelletje. Maar ook de manipulatie van de scheidsrechter. Beide kanten kunnen doorslaan. Daarom moeten beide kanten ook bestraft worden indien het een voetbalwedstrijd bederft.

Maar Colombia was hard, en was de hele tijd bezig overtredingen te maken. Als jij gaat voetballen en je wordt in een wedstrijd 20 a 30 keer neergehaald, terwijl de scheidsrechter je maar 15 keer beschermt dan flip je ook. Dan ga je ook manipuleren om toch de vrije trap mee te krijgen wanneer je net wat minder hard geraakt wordt.

De wedstrijd was een strijd tussen 2 voetbalstijlen. Een ploeg dat met de bal wilde voetballen en een ploeg die wilde strijden en de 0 verdedigen. De scheidsrechter kan met zijn gefluit 1 van deze ploegen uit de wedstrijden fluiten. Fluit hij iedere aanraking af, dan komen de Argentijnen veel beter in de wedstrijd en kan Colombia in no time een rode kaart ontvangen. Laat hij steeds doorspelen terwijl een speler onreglementair wordt gestopt, dan is er geen doorkomen aan en speelt hij dus de fysieke niet voetballende ploeg in de kaart. Dat tweede deed de scheids.

Ik vond het geen smerige wedstrijd van de Colombianen, maar wel een harde. En vele overtredingen zijn door de scheidsrechter niet bestraft.

29 juni 2015 om 17:47

@ Diego
niet mee eens. zonder Schwalbes veranderen wij zeker niet in tennispubliek. wat voetbal zo mooi maakt is het mannelijke gedeelte. en het laten vallen en om kaarten janken verpest het voetbal. de reputatie van voetbal is niet voor niets verwijfd. en barca heeft jammer genoeg hieraan bijgedragen. Om kaarten vragen en laten vallen heb ik het nu over.

@vz
Er was geen verlenging.

On topic:
Van die 8 prenten waren er 4 voor commentaar op de scheids.
Mensen die de wedstrijd hebben gezien zullen het wel met mij eens zijn dat Colombia een stuk of 3 a 4 gele kaarten meer had verdiend (minimaal). Het ging nergens meer over. Ze mochten van alles doen. Er werd soms ook schitterend verdedigd, en fantastisch gekeept, maar de scheidsrechter liet de wedstrijd wel een beetje uit de hand lopen. Het is dat de Argentijnen over het algemeen verrassend rustig zijn gebleven.

Messi moet niet zo zeuren. Gewoon voetballen en dit toernooi vind ik hem zwaar tegenvallen en dat zag je ook al op het WK. Hij is voor mij de allerbeste ooit hoor daar niet van, maar er lopen me toch een aantal klasbakken in het Argentijnse elftal niet normaal. Met een poep en een scheet hoort Argentinie dit toernooi gewoon te winnen. Messi is zelf een klasbak maar heeft hier toch spelers als Higuain, Tevez, Di Maria, Pastore en Aguero om een paar te noemen om zich heen.

28 juni 2015 om 15:05

Typische reactie van iemand die niet tot 01.30 opblijft om naar de wedstrijden te kijken, maar in de ochtend op Livescore kijkt, en ziet dat Messi niet heeft gescoord. Als je wel had gekeken, zou je weten dat Messi heel goed speelt, en dat alle dreiging bij hem vandaan komt. Dat hij niet scoort is jammer, maar geen indicator voor zijn spel.

28 juni 2015 om 15:07

Dan blijf jij blijkbaar ook niet op want je praat hier ook slap uit je nek.
Beste aanvallende speler van Argentinië is Pastore en de leider in het veld is Macherano.
Messi loopt te veel met de bal wat vaak tot bal verlies leid.
Nee Messi zit niet in het toernooi en heel Argentinië speelt matig.
Toch jammer dat we de Messi van Barca nooit terug zien bij Argentinië

28 juni 2015 om 15:21

Wat vaak tot balverlies lijdt ?

Volgens mij moet je de volgende wedstrijd van Argentinie, woensdag om 01.30u, een pil proberen te nemen of veel liters koffie drinken om de wedstrijd goed te kunnen bekijken zonder slaperigheid.

Minstens 7 op de 10 aanvallen starten bij Messi. Misschien verward je wel Messi met Di Maria, want hij was de enige met een dramatische statistiek tegen Colombia.

28 juni 2015 om 15:26

@shikamaru
Hoezo was Pastore de beste aanvallende speler. Omdat hij 10x balverlies heeft geleden? Hij deed het een paar keer goed, maar heeft net als Di Maria heel veel balverlies geleden en heel vaak de verkeerde keuze gemaakt in de aanval. Toen Banega erin kwam voor Pastore zag je meteen dat het spel tussen de linies verbeterd werd. Banega heeft een betere aanname en close control dan Pastore en beheerst het tik-tak spel veel beter.

Dat je ook nog stelt dat Messi teveel met de bal loopt, wat vaak tot balverlies leidt is ook gewoon komisch. Hij werd continu omsingeld door 2 a 3 Colombianen. Wist zich heel goed staande te houden. Werd alleen gestopt door onreglementaire ingrepen (en dat is juist waar Messi het hier over heeft). Dat de scheidsrechter opeens in deze wedstrijd besluit niet te fluiten voor een uitgestoken been, kun je dit niet op het conto van Messi te schuiven. Volgens mij waren bijna alle gele kaarten van de Colombianen een aanslag op Messi.

Messi had ook een paar mindere momenten. Bijvoorbeeld een aanname in de counter in de laatste minuten van de wedstrijd. De kopbal die hij ongeplaatst op de doelman richtte, de bal die bij de corner voor zijn voeten viel en hij daar niets mee deed.. Als je dit soort momenten aanhaalt, zeg ik ja. Dat zijn cruciale momenten in de wedstrijd geweest waarin Messi niet heeft gebracht wat hij normaal brengt. Maar dat hij niet in het toernooi zit, maar wat met de bal rondloopt en vaak balverlies leiden.. is gewoon nonsens. Hij was heel dwingend aanwezig in die wedstrijd.

28 juni 2015 om 15:26

Waarschijnlijk heeft Shikamaru het over Di Maria inderdaad. Messi veel balverlies haha. Het is geen eerstejaars rechtsbuiten van Cambuur.

28 juni 2015 om 15:30

Vergeet de foute pass op di maria niet aan het begin van de wedstrijd, als hij die goed had gespeeld was het zeker een doelpunt.
Van pastore komt veel meer dreiging af bij Argentinië dan van Messi, hij is de man tussen de linie van het middenveld en de verdediging.
Hij leid ook veel balverlies maar is ook de speler met het meeste balcontact en de meeste passes naar voren binnen argentinië

28 juni 2015 om 15:34

@pcwolf
Bijna alle aanvallen startten inderdaad bij Messi.

En Di Maria, man man man, hij doet het erom om zijn medespelers over te slaan. Het is ongekend hij heeft een paar goede acties, maar de rest van de wedstrijd loopt hij iedere aanval te verzieken. Echt heel vervelend.

28 juni 2015 om 15:39

@shika
Zoek ajb een uitgebreide samenvatting op van die wedstrijd. Je zult van Pastore alleen zijn voorzet in de eerste helft zien op Aguero. Dat was het.

Bij bijna alle aanvallen van Argentinie zie je dat of Messi de aanval opzet of dat hij een belangrijke rol heeft bij de kans.

Ook zul je zien dat Banega in die 10 minuten dat hij mocht invallen meer in die samenvatting voorkomt dan Pastore.

Ongekend. Je mag best gecharmeerd zijn van een speler. Maar om Di Maria en Pastore te bombarderen tot belangrijke spelers voor dit Argentinie is echt een grap. Deze 2 zorgen juist door hun balverlies en gebrek aan close controle en overzicht steeds ervoor dat Argentinie niet tussen de linies kan voetballen. Ook Aguero is een drama.

Argentinie moet gewoon met Banega, Tevez en Pereira (juventus) of Lavezzi starten. Dan is het veel meer een team en spelen de spelers in dienst van Messi.

28 juni 2015 om 15:43

Precies, leuke speler om naar te kijken, geweldige acties, heeft af en toe een geweldige steekpass maar verder?

2-3 Jaar geleden zou je toen wow zeggen als je het opstelling zag met daarin Di Maria erbij, dodelijke opstelling met andere woorden. Maar nu, rond deze tijd is hij gewoon nog geen 30 miljoen waard.

De enige wie hier blij mag zijn is Real Madrid die 75 miljoen kreeg en United mag fluiten naar zijn centen want die zie je niet meer terug.

28 juni 2015 om 15:44

Als je mijn berichten niet lees kan ik jou al helemaal niet serieus nemen.
Blijkbaar lees je mijn berichten net zo goed als dat je de wedstrijden van Argentinië bekijkt.
Ik heb het nergens in mijn berichten over Di maria dus dat is onzin.

28 juni 2015 om 15:50

Nee, maar je hebt het over Pastore, uwe geliefde speler bij Argentinie.

Je vertelde ons dat hij de belangrijke man is bij Argentinie, wat niks van waar is want alle 4 wedstrijden werd hij gewisseld. Hoezo? Je gaat toch geen belangrijke speler wisselen? Je slaat de plank volledig mis jongen!

28 juni 2015 om 15:53

En Argentinië werd toevallig niet minder iedere keer het laatste gedeelte van alle wedstrijden?

28 juni 2015 om 16:04

@shika
Tegen Colombia ging het veel beter zonder Pastore.

Tegen Paraguay werd niet alleen hij maar ook Banega gewisseld en kwam er nog een spits in de ploeg. De balans was helemaal uit het team.

Tegen Jamaica en tegen Uruguay speelde Pastore gewoon oke. Niet denderend en na de wissel werd hij niet gemist. Pastore is gegroeid. Maar hij maakt nog steeds te vaak een verkeerde keuze. Hij kan bovendien niet rennen met de bal aan de voet. Hij speelt die steeds te ver voor zich uit waardoor hij hem iedere wedstrijd een paar keer verliest.

28 juni 2015 om 16:49

@diegopeladona

Shikamaru is gewoon geen fan van Messi. En dat is nog heel zacht uitgedrukt. Zelfs de solo goal van Messi in copa del rey finale vond hij niet zo bijzonder.
Het is toch belachelijk om te concluderen dat Messi een heel slecht toernooi draait, om vervolgens Pastore de speler te noemen met de beste aanvallende intenties. Pastore is een momenten voetballer. Daarentegen zet Messi bijna alle aanvallen van de Argentijnen op.
Hij speelt niet zijn beste voetbal nee, maar om het slecht te noemen is gewoon nonsense natuurlijk.

28 juni 2015 om 16:54

Ja Messi liep veel met de bal en liep zich regelmatig toch echt vast wat uit eindelijk balverlies wed. Ook in de passing was hij hier en daar slordig.

28 juni 2015 om 17:01

Ga geen dingen in mijn mond stoppen die ik nooit heb gezegd Guardiola14.
Aangezien ik dat doelpunt niet heb gezien zal ik er ook nooit mijn mening over hebben gegeven.
Als je zulke dingen al beweert kan de rest van wat je zegt al niet meer serieus nemen.

28 juni 2015 om 18:28

@shikamura: je bent gewoon een hater van messi en een fan van pastore. Geen coach wisselt 4x zijn 'beste' speler

28 juni 2015 om 19:28

Wel als die beste speler het conditioneel geen 90 minuten red.
Dus dat is onzin wat je zegt.
Ik ben meer een hater van de Spaanse competitie dan Messi als ik eerlijk ben.
En nee ik ben geen fan van pastore maar vind hem wel de beste speler op dit moment bij Argentinië, hoe hij bijvoorbeeld tegen Colombia de bal binnenhield en met een beweging gelijk zijn tegenstander kwijt was en voor kon geven. prachtige actie was dat.

28 juni 2015 om 20:00

@shikamaru
Dat was een prachtige crossbal van Mascherano, een blunder van de verdediger die Pastore dekte en een goede aanname van Pastore. Maar in feite legde hij niemand in de loeren. Die verdediger ging in de bal en had de bal verkeerd ingeschat. Pastore hoefde alleen de bal eens goed aan te nemen, wat hij meermaals in de wedstrijd verpest. Dit keer deed hij het uitstekend. Je geeft hem te veel eer voor zijn wedstrijd. Tussen de linies heeft hij niks klaargespeeld.

29 juni 2015 om 17:51

Messi moet gewoon niet zo zeuren. niet zo persoonlijk aanvallen. Hij heeft gewoon gelijk dat messi hard werd aangepakt, maar was niet smerig.

28 juni 2015 om 15:06

Jij ook al? Nogmaals heb je gezien hoe vaak Messi getrapt werd? En de Copa America is een raar toernooi GEEN enkel wereldspeler heeft tot nu toe 'uitgeblonken' die worden allemaal hard aangepakt bij Messi mist alleen de scherpte voor de goal voor de rest doet hij gewoon zijn ding elke wedstrijd (gekke dribbels, mooie passes etc)

28 juni 2015 om 15:20

Hoe vaak?vertel maar hoe vaak Messi werd getrapt. Weet jij wel wat trappen is? Gisteren heeft Messi zelfs een open kopkans gemist. Daar hoor ik je niet over.

28 juni 2015 om 15:10

Messi is altijd al minder geweest bij Argentinië dan bij Barcelona.
En dat komt omdat Messi maar in 1 systeem en omgeving kan voetballen als de beste ter wereld en dat is in Barcelona.
Voor mij is Zidane de beste ooit.
Door hem heeft Frankrijk het Wk gewonnen en Real de Cl we vergeten ook niet Juventus.
Messi is voor mij bij Barcelona ook de beste maar om de beste ooit te kunnen zijn moet je wel meer doen dan alleen maar bij Barcelona te schitteren.
Dat Messi nog nooit een prijs heeft gewonnen met Argentinië zeg genoeg.
Zelfs Ronaldo heeft meer laten zien dan Messi.
Namelijk prijzen winnen en Ballond'ors winnen met verschillende clubs en verschillende stylen.

28 juni 2015 om 15:30

Messi heeft de olympische spelen en een WK onder 21 gewonnen met Argentinie. Zidane ging van Juventus naar Real omdat dat een stap omhoog was. Messi zit al bij het hoogste, waarom zou hij weggaan? Champions League is het meetmoment tegen andere grootmachten, en daar is Messi (gedeeld) topscorer aller tijden, en heeft hij 4 Champions Leagues gewonnen - meer dan Zidane. Mensen vergeten dat Zidane na 2003 vrij apatisch bij Real over het veld liep en niet meer zo van grote waarde was. Evenals op het WK 2002 waar Franrijk laatste in de groep eindigde, achter Senegal, Denemarken en Uruguay.

28 juni 2015 om 15:11

Valt mij toch wel tegen van jou, een dergelijke conclusie. Als je de ontwikkelingen van voetbal in de laatste 10 jaar meegemaakt hebt, dan zijn teamwork en intensiteit het devies. Ook teams die voetballend superieur zijn, maken geen kans als alle puzzelstukjes niet op hun plek zijn. Pas dan kunnen exceptionele spelers als Messi excelleren, het zijn de jaren 70/80 niet meer.

En het is geen fifa, hoeveel aanvallers wil je opstellen?

28 juni 2015 om 15:14

aller beste ooit? Dan moet je wel de aller beste prijs winnen. Is Messi niet gelukt. net als een boxer die nooit een zwaar tittel heeft gewonnen.

28 juni 2015 om 15:25

Mooi kromme vergelijking, teamsport/individu.

Ze zeggen wel eens: je bent zo goed als de spelers om je heen. In de wedstrijd tegen Colombia vond ik dat redelijk duidelijk naar voren komen. Messi kwam minder tot zijn recht met spelers als Di Maria en Pastore, die liever met een mooie actie een speler voorbij gaan, om vervolgens het overzicht en de bal te verliezen. Op de verkeerde momenten combineren etc. Vond Messi daarnaast erg slordig, voor zijn doen, in zijn first touch. De beste ooit? Beste is een subjectief begrip en kan door iedereen anders uitgelegd worden.

28 juni 2015 om 17:30

als dit zo is, hoezo is messi de beste ooit dan? hij heeft het geluk dat hij in het beste team ooit speelt ja.

Ondanks dat argentinie de scheids tegen had speelde argentinie zeer goed met messi in de hoofdrol. Die dreiging begon elke keer bij hem

28 juni 2015 om 15:22

Messi scoorde niet, geen assists en miste een open doelkans. Hoe durf je nog te beweren dat hij goed was?

28 juni 2015 om 15:28

Zeker matige wedstrijd van hem ja. Liet uiteraard wel wat mooie dingen zien maar toch te veel onnodig balverlies en te weinig dreiging. Heb hem niet erg veel zien creeeren, hoewel hij uiteraard bij de aanvallen van Argentinie betrokken was. En die kans pff, onbegrijpelijk dat hij die miste. Maar goed, hij heeft de lat zelf erg hoog gelegd!

28 juni 2015 om 17:33

los van dit ben ik toch van mening dat argentinie 100 procent de copa america gaat winnen. Dit staat gewoon vast. argentine is gewoon te goed voor de rest.

Scheidsrechter was een grote grap. Messi, Aguero, James en Falcao kregen geel voor pietluttigheden, maar spijkerharde overtredingen bleven onbestraft. Zuid Amerika of niet, scheidsrechter moet naar de regels fluiten en de spelers beschermen.

28 juni 2015 om 15:10

Waarom moeten scheidsrechters spelers beschermen dat slaat nergens op.
En terecht dat de scheids gele kaarten geeft als je tegen de scheids in gaat, zo hoort het.
De scheidsrechters moeten veel respectvoller behandeld worden in het voetbal.
In iedere sport word de scheidsrechter met respect behandeld behalve in het voetbal en daar mogen de scheidsrechters wel tegen optreden.
Vragen om een kaart of wat dan ook, gewoon gelijk geel.

28 juni 2015 om 15:22

Als 1 speler veel vaker getackeld wordt omdat hij voetballend superieur is, dan mag je die voetballer best extra bescherming bieden en niet juist minder zoals bij Messi het geval is. Bij basketball zag je dat op een gegeven moment ook gebeuren met Jordan. Hij werd veelvuldig fysiek opgezocht, omdat hij technisch superieur was.
Maar ach tegen wie heb ik het? Er zijn nou eenmaal mensen die al schuimbekkend voor de pc zitten, zodra de naam Messi valt en dan maar heel opportuun telkens van mening veranderen. Een discussie heeft dan op een gegeven moment geen zin meer.

28 juni 2015 om 15:23

extra bescherming is een vaak begrip. Of er is een overtreding of niet. Extra bescerming is dus onzin.

28 juni 2015 om 15:34

Dat is onzin Guni, alle voetballers zijn gelijk en hebben dezelfde regels zo simpel is het.
Je gaat niet voor spelers uitzonderingen maken, dat is gewoon een teken van zwakte

28 juni 2015 om 15:39

Dat is het punt juist. Omdat Messi meer vrije trappen verdient dan een gemiddelde aanvaller, zijn scheidsrechters minder geneigd te fluiten omdat het beeld dan gecreëerd wordt dat Messi beschermd wordt. Het tegenovergestelde is dan het geval: de drempel van wat een overtreding is, wat geel is en wat rood wordt steeds hoger. Het woord extra is inderdaad overbodig.

29 juni 2015 om 17:53

dit gebeurd niet hoor. Ik heb dit nog nooit gezien op een voetbalveld. Nogmaals, is er een overtreding of niet. extra bescherming is onzin.

Sierd omschreef het nog heel mooi: "na tien aanslagen op zijn enkels en geen kaart, krijgt Messi nu een gele kaart voor praten".

Geen wonder dan een team als Uruguay de vorige editie won en nu op net zo een vieze manier eruit gaat (de kont-vinger incident). Het is uitdelen uitdelen uitdelen en als je er eentje krijgt dan rollen rollen rollen. Laat de heer Garcia maar trots zijn op z'n toernooi, waarin het niet langer om voetbal draait maar welk team het snelst zijn hoofd verliest.

28 juni 2015 om 15:16

neem jij je ook eens de moeite en kijkt naar het gedrag van messi bijv ? kermend op de grond , ondertussen kijkend naar de scheids of hij iemand genaaid heeft , sponsje met wonderwater en 10 seconden later rent hij weer rond . net deze spelers met hun gezeur en geprovoceer maken de sport kapot . ik heb geen zin om altijd naar dat doodsaaie getik te kijken . het is een contact sport .

28 juni 2015 om 15:30

Uit je tekst blijkt dat jij tot nu toe niet 1 minuut van de Copa hebt gezien en dan ben ik diegene die niet de moeite neemt? Je projecteert standaard theater gedrag van spelers als Di Maria, James, Suarez, Neymar, Ronaldo etc. op Messi en denkt dat mensen dat blind aannemen. Messi is een hele andere type speler als het op theater aankomt, dan hoeft denk ik niet meer bewezen te worden. Een hele zwakke poging van je om leugens door te voeren.

28 juni 2015 om 15:32

Voor jou een dagtaak:
1 Ga naar Youtube
2 Tik in het zoekbalk: Messi never dives
3 Je zult een zoekopdracht krijgen: Messi never dives ultimate compilation van meer dan 10 minuten
4 Bekijk het
5 Ga weer naar voetbalzone
6 Verontschuldig je

28 juni 2015 om 15:37

Babel15,
Ga naar Youtube
tik in de zoekbalk in Messi dives
Je zult genoeg filmpjes vinden met Messi die schwalbes maakt.
bekijk het
kom weer hier
en bied je excuses aan

28 juni 2015 om 16:04

jij hebt geen id hoeveel voetbal ik kijk . maar om eerlijk te zijn , die messi hangt me de kont uit . ja het is een goeie voetballer , maar als hij een keer niet kan poepen staat het op het nieuws . ik blijf erbij , hij had nog een keer geel moeten krijgen voor zeuren . hij heeft het spelletje niet uitgevonden . zoals barca speelt is natuurlijk niet heilig .

28 juni 2015 om 15:16

Sierd is ook een messi fan en een La Liga fan. Hij snapt niet dat Zuid-Amerika het voetbal anders benaderd. Zo als het hoort. Mannelijk.

28 juni 2015 om 15:34

Mannelijk ja, destructief nee. Een schouderduw prima, maar drie vier kleine trapjes achter elkaar op achillespees heeft niets met mannelijkheid te maken. Iemand bij ballen grijpen ook niet en iemand een vinger in de kont duwen ook niet. En om daarna als je een aai krijgt te gaan rollenbollen al helemaal niet. Zoals het hoort zeg je?

28 juni 2015 om 15:49

Na een aantal reacties van jou gelezen te hebben, kan ik zeggen dat jij pas een wijf bent.
Bij elk reactie commentaar leveren haha net een wijf.

on; Gemerkt dat de scheidsrechters in Zuid-Amerika baas -boven-baas willen zijn.

28 juni 2015 om 15:52

@matthaus
Ik ben het helemaal met je eens. Er wordt gewoon stevig gespeeld bij dit toernooi maar echt smerige overtredingen zie ik er niet veel moet ik zeggen. Ik hoor iedereen hier al de hele week zeuren dat er zo smerig gespeeld wordt maar ik heb het idee dat die naar een hele andere wedstrijd hebben zitten kijken. En ja, in Spanje spelen ze natuurlijk een soort van veredeld zaalvoetbal, dan is het even een beetje aanpassen aan het spel zoals het eigenlijk overal gespeeld zou moeten worden.

28 juni 2015 om 16:23

Hainrich

Er wordt echt wel hard gespeeld op de copa america misschien niet smerig maar ik vind keer op keer Messi neerhalen toch behoorlijk smerig, Hij is gewoon 15x neergelegd in 1 wedstrijd ik weet niet of jij dat normaal vind? Laten we het maar niet hebben over andere voetballers die dan ook nog beginnen te rollen en handgebaren te maken omdat hun onrecht is aangedaan, Je hoort Messi in het veld nooit klagen behalve als er zo'n halve gare scheidsrechter wordt aangesteld voor een belangrijke wedstrijd en de wedstrijd niet in handen heeft. Niet consequent is en teveel overtredingen laat lopen alsof dat erbij hoort.

Je hebt zelf de wedstrijd niet eens gezien en dan loop je hier te klagen op Messi dat hij zich niet zo moet aanstellen beetje kansloos vind je ook niet??

28 juni 2015 om 16:41

@19messi33
Ik heb de wedstrijd niet gezien? Ga je net zo reageren als Blink, die maakte van de week ook al zo'n zielige opmerking. Ik had jou eerlijk gezegd iets hoger ingeschat. Ik heb tot nu toe alles van Argentinië en Brazilië gezien maar wanneer jij denkt je gelijk te kunnen halen door op deze manier te reageren dan wens ik je daar veel geluk mee. Verdere discussie is dan in ieder geval zinloos. Prettige dag verder.

28 juni 2015 om 17:31

ik kan persoonlijk echt genieten van zuid amerikaans voetbal. heerlijk vecht voetbal is het.

28 juni 2015 om 18:00

Hainrich

Dus je hebt gelezen wat ik heb gezegd en bent toen tot de conclusie gekomen dat je zelf ook behoorlijk zielige opmerkingen plaats en als iemand er dan op reageert ben je boos dat ze je iets verwijten. Dat vind ik zielig,

28 juni 2015 om 18:32

verwijder maar; zinloos

29 juni 2015 om 17:55

de spelers gingen voor de bal en niet voor de achillespees. doe niet zo verdreven man. Messi ging openlijk om kaarten vragen. mag dat dan wel?

ik zuid amerika spelen ze voetbal zoals het hoort. haard en mannelijk. niet zeiken maar incasseren en uitdelen. niks te vergelijken met die zachte veertjes van de eredivisie. het is genieten dit toernooi.

Hoewel deze scheids een aantal fouten maakte, liet hij wel consistent doorspelen. Vond dat prettig werken voor de wedstrijd. Hanteerde in de eerste helft de regeltjes omtrent praten etc zeer strict, te strict. De tweede helft leek hij meermaals spelers te besparen, door geen tweede gele kaart te geven waar dat wel op zijn plaats was.

Vind overall dat de scheids hier gelijk heeft. 1 a 2 momenten waarop Messi misschien meer in bescherming genomen had moeten worden maar verder was het gewoon 'mannelijk' voetbal.

Tegenwoordig gaat iedereen maar zo liggen bij het geringste contact. Belachelijk vind ik het! Juist goed dat er wat harder word gespeeld (natuurlijk tot op zekere hoogte).

Scheidsrechter heeft gelijk. Zijn toch geen ouwe wijven op het veld. Het is en blijft een contactsport waar best eens wat uitgedeelt mag worden.

29 juni 2015 om 17:59

jammer dat voetbal in Europa veel minder mannelijk is dan in Zuid-Amerika. Ik weet zeker dat messi veel minder zou presteren in Latijns america dan in Europa. Enige uitzondering is dan de Epl. Je hebt gewoon gelijk. De scheids heeft het gewoon goed gedaan.

'Nadat er in de reguliere speeltijd en verlenging niet gescoord was' er was niet eens een verlenging. Amateuristisch weer, Voetbalzone.

Triest dat er Messi Haters zijn die 'm het liefst zwaar geblesseerd zien raken.

28 juni 2015 om 16:08

het is triest dat voor dat mannetje aparte regels moeten gelden . voetbal is een contact sport , de naam zegt het al . tegenstanders kunnen er niks aan doen dat hij al gaat liggen als ze hem aankijken .

28 juni 2015 om 16:19

@diekertjedap

Wat een ruige reactie van jou, jij bent zelf vast ook zo'n klaagertje als dat bij jou gebeurd tijdens het voetbal. Maar nu Messi verwijten dat hij snel op de grond ligt zodra iemand hem aan kijkt. Mensen die intelligent zijn en realistisch kunnen er ook niks aan doen dat jij van die domme reacties typt.

28 juni 2015 om 16:41

Hij lag ook vaak makkelijk op de grond hoor. Hij was bezig met ene actie in eens stopt hij met een actie omdat hij dan ene vrije trap wilt, soms was er niets aan de aan en zocht hij toch naar een vrije trap. Domme reactie,s omdat zijn mening jou niet bevalt zeker?

Of je beschermd iedereen of niemand. Geen voorkeur, anders komt er binnenkort een messi regel.

Dat als messi aan de bal is je niet mag tackelen.

Goed portugal of/en slecht duitsland?

Zijn de nieuwe duitse spelers niet zo goed?

28 juni 2015 om 16:09

Sorry verkeerde chat!

Het blijkt maar weer dat meer dan 95% de wedstrijd niet eens gezien heeft dus alleen maar reageren omdat er nu een artikel van is verschenen. De scheids was 1 groot drama en niet alleen voor Argentinië (wat natuurlijk wel het meest te klagen had, aangezien ze 75% van de wedstrijd de bal hadden).

Messi werd soms duidelijk vastgehouden geduwd of gewoon omver gelopen waar niet voor werd gefloten daarnaast kreeg Cuadrado geen 2e gele kaart na eerst Rojo te trappen tegen zijn knie en vervolgens Messi hard onderuit te halen op de rand 16 meter, (hij gaf voordeel en Banega schoot de bal op de lat). Er hadden meerdere Rode kaarten moeten zijn voor Colombia maar de man liet gewoon veelste veel toe. Zuid America my ass, Hier wordt 3x zo hard gespeeld als in welke competitie dan ook, Dus fysiek kan Messi het echt wel aan in bijvoorbeeld de PL voor mensen die altijd roepen dat hij daar niet zou slagen. + in england heb je ook nog eens betere scheidsrechters (niet allemaal).

28 juni 2015 om 16:21

Want Messi is beslissend dit toernooi,
Volgens mij speelt hij heel anders dan bij Barca en scoort hij stukken minder dus eerder een teken dat hij dit fysiek niet aan kan.

28 juni 2015 om 16:30

@shikamaru

Wist je ook dat Messi net zoveel dribbles en meer kansen heeft gecreëerd voor Argentinië dan heel Colombia heeft gedaan? Die kopbal moest er gewoon in maar je gaat me toch niet zeggen dat hij slecht heeft gespeeld ondanks dat hij in een ander systeem speelt dan bij Barcelona? Jij bent vast ook iemand die roept dat Di Maria en Pastore (laatste wedstrijd speelde Pastore goed) dat hun een beter toernooi spelen dan Messi? Heb je überhaupt de tijd genomen om daadwerkelijk een wedstrijd te kijken van Argentinië? of lag je toen te slapen omdat je toch heel geïnteresseerd was hoe ze het zouden doen. Altijd maar klagen over Messi en dat hij het slecht doet

28 juni 2015 om 16:42

@shikamaru ik weet niet of jij wedstrijden kijkt met een blinddoek of gewoon hier en daar onzin probeerd uit te kramen. Je kan duidelijk zien dat jij nooit voetbal hebt gespeeld( en dat is maar goed ook).

28 juni 2015 om 17:05

Voor zijn doen speelt Messi slecht ja.
Het is niet te Messi van Barca en is gewoon niet beslissend zoals hij dat bij barca wel is.
Waarom blijven mensen toch dingen over Di maria noemen terwijl ik die naam nooit in mijn mond heb gehad. En ik vind Pastore inderdaad goed spelen, de spelverdeler tussen het middenveld en de aanval.
EN ik heb de wedstrijden van Argentinië gezien ja en heb ook in het live meepraat topic gepraat de meeste mensen die hier over Messi praten niet zijn geweest dus betwijfel ik of jullie wel de wedstrijden hebben gezien.

28 juni 2015 om 17:06

18 jaar gevoetbald en tijdelijk in de jeugd van AZ gespeeld dus dat ik nooit voetbal heb gespeeld is niet waar.

Ik vond Messi slecht spelen en tegenvallen in de Copa America. Tegen Colombia was hij meer bezig met uitlokken van vrije trappen overdreven vallen bij nauwelijks contact. Arias naaide hij een gele kaart aan bij een beetje contact, deed net of hij zwaar geraakt werd. Meerdere keren werd Messi hard maar wel fair van de bal gezet.

haha niet gescoord I d verlenging? er was geeneens verlenging :P

Messi moet niet zeuren.
Als een ploeg hard speelst dan is het de Argentijnse ploeg.
In Zuid-Amerika wordt doorgaans wat harder/gemener gespeeld dan in het softe Europa.
In Spanje wordt Messi in bescherming genomen.

Iedereen die hier zegt dat Messi niet moet zeuren is niet goed snik natuurlijk!

Ook is Spanje en Europa krijgt hij heel wat e verduren, maar zeurt wekelijk nooit.
Als hij dat dat een keer doet (en hij loopt ondertussen al wat jaartjes mee), dan kun je gevoeglijk aannemen dat het terecht is. Bovendien hebben we dat allemaal kunnen zien.

Een overtreding is een overtreding. En dat ze in zuid Amerika dit normaal vinden onder de scheidsrechters, zegt veel over hen.
Daar komt nog bij dat je dergelijke spelers natuurlijk wel moet beschermen!
Daarmee bedoel ik niet bevoordelen want dat is iets anders.
Maar de hele wereld kijkt en geniet van een speler als hij en dat kun je niet laten verzieken door houthakkers en slagers. Dan moeten die maar beter worden in hem reglementair afstoppen.

"..., nadat er in de reguliere speeltijd en na verlenging niet was gescoord."

Ik zie dat de schrijver van dit artikel de wedstrijd heeft gezien... Zucht. Er was geen verlenging, na de reguliere speeltijd werden meteen penalties genomen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren