Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Overmars ontkent belangstelling Ajax voor Dembélé

Laatste update:

Ajax is met Fulham in gesprek over Moussa Dembélé, een achttienjarige aanvaller uit Frankrijk. Dat meldt Get French Football News zaterdagmiddag. Het is onduidelijk of de Amsterdammers denken aan een huurdeal of een definitieve transfer.

/

Dembélé werd in mei door France Football nog in verband gebracht met Feyenoord en ook clubs als Napoli, Genoa, Saint-Étienne en Everton zijn inmiddels genoemd. Fulham zou het nog maar één jaar doorlopende contract van Dembélé willen verlengen, maar het is de vraag of het talent daar zelf ook oren naar heeft.

De international van Frankrijk Onder-19 werd deels opgeleid bij Paris Saint-Germain en maakte op zestienjarige leeftijd de overstap naar Craven Cottage. In november 2013 maakte hij zijn debuut in de Premier League en de teller staat inmiddels op twee competitiewedstrijden voor Fulham.

Update 27 juni 18.56 uur - Overmars ontkent belangstelling Ajax voor Dembélé
In de Franse pers werden Ajax en Feyenoord zaterdag gelinkt aan Moussa Dembélé, het achttienjarige talent van Fulham. Wat de Amsterdammers aangaat kan echter al gezegd worden dat zij niet geïnteresseerd zijn. Voetbal International-verslaggever Simon Zwartkruis deed navraag bij directeur voetbalzaken Marc Overmars en die sprak de belangstelling voor Dembélé tegen. Ajax zoekt weliswaar een nieuwe aanvaller voor wanneer Kolbeinn Sigthórsson is verkocht, maar Dembélé is nu niet in beeld.

Zou Moussa Dembélé een goede versterking voor Ajax zijn, denk je?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ervaring is gewenst, niet nog meer jeugdige spelers. Die heeft Ajax genoeg!

27 juni 2015 om 14:52

Als hij beter is dan de talenten die we hebben dan is hij meer dan welkom.

27 juni 2015 om 15:12

Iets beter of veel beter?

Mvd5 heeft gelijk. Wéér een jonkie. Haal nou eens een speler tussen de 25-29 jaar die er meteen staat en het team een niveautje omhoog tilt.

27 juni 2015 om 15:37

Daar ben ik het mee eens maar dat wil toch niet zeggen dat je tot die tijd geen andere spelers aan kan trekken. Overmars heeft een positief scoutingsrapport gekregen en dus onderhandeld ajax met Fulham. Prima toch of niet dan?

Mensen slaan hier echt door in het afzeiken van Overmars, slaat echt helemaal nergens op imo.

27 juni 2015 om 15:43

Ik zeik Overmars helemaal niet af, vind juist dat hij geen gekke aankopen doet en veelal verstandig inkoopt tegen 'normale' bedrag voor zover dat nog mogelijk is in de voetballerij. Echter wanneer je aangeeft dat je ervaren spelers aan de selectie wil toevoegen, moet je hier ook voor gaan en niet aan komen met een jong talent. Overmars kan deze jongen best aantrekken als het voor een redelijk bedrag kan, maar verhuur hem dan net als Zivkovic en haal een ervaren spits voor het aankomende seizoen.

27 juni 2015 om 16:04

Dat is nou zo'n simpele redenatie Geert. Het probleem is dat die heel moeilijk te vinden zijn. Een speler die echt daadwerkelijk iets bewezen heeft komt niet snel naar de Eredivisie. Salaris is gewoon te laag (kan veel beter cashen in het Midden Oosten) en als men het niet voor het geld doet maar voor de sportieve uitdaging is de competitie gewoon niet aantrekkelijk genoeg. Als ie echt wat bewezen heeft kan ie ongetwijfeld in een beter competitie aan de slag. Zo niet, en is Ajax voor hem de meest aantrekkelijke optie, tja dan is het maar de vraag of ie echt wat toevoegt. Dan is het in ieder geval geen speler waar je er van op aan kan dat ie er 'meteen staat'.
Natuurlijk heb je af en toe uitzonderingen zoals Guardado, maar die zijn schaars. En toen die gehaald werd werd er ook aan hem getwijfeld. Achteraf bleek het goed uit te pakken.

Ajax zit, als (een van de) aanvoerders van de Eredivisie, wat dat betreft gewoon in een hele onfortuinlijke positie. Competitie (en/of salaris) is gewoon niet aantrekkelijk genoeg voor de bewezen Europese zekerheidjes. Binnenlandse transfers zijn wel makkelijk haalbaar maar daar heb je weer het probleem dat 'zekere' transfers lastig zijn omdat En 'zekere' binnenlandse Ajax bovenaan de pikorde staat en de spelers daaronder nog nauwelijks iets op niveau bewezen hebben.
Dus is het voor Ajax gewoon lastig wat transfers betreft. Daarom vind ik het ook helemaal niet verkeerd om voor de jeugd te gaan. Die staan echt wel op en op de lange termijn is zo'n aanpak beter

Bijvoorbeeld een middenmoter in Engeland heeft het veel makkelijker, die kunnen gewoon erg sterke spelers halen omdat die wel in de Premier League willen spelen en zich daar in de picture kunnen spelen. Dat kan niet echt bij Ajax in de Eredivisie. En teams als Willem II hebben het ook makkelijker, want die kunnen (voor hun doen) toppers van teams boven hen relatief makkelijk halen / huren.
Ajax kan dit dus beide niet, ze kunnen niemand van 'boven' in de eigen competitie halen die zeker hun niveau aan kunnen, want Ajax is al de bovenste speler. En ze kunnen ook niet grote spelers strikken vanwege hun 'status', want (hoe groot de naam van Ajax ook moge zijn) de Eredivisie stelt gewoon weinig voor en daar kan je je niet in de picture spelen.

27 juni 2015 om 17:10

Ik twijfelde niet aan Guardado hoor. Kijk maar wat ik op 26 augustus 2014 om 14:38 schreef in dit document:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=222980

Het is zo triest als niemand haalbaar zou zijn voor Ajax die direct iets toe kan voegen. Ze willen gewoon niet de portemonnee trekken, terwijl het geld er wel is. En het is wel leuk en aardig om een ervaren oud-speler als Heitinga te halen maar als iemand binnen Ajax hem ook maar eventjes gevolgd had de afgelopen jaren dan wisten ze dat hij er niets meer van bakt.

Feit is dat de Eredivisie wel minder aantrekkelijk is. Het klinkt misschien niet fijn maar Ajax kan zich beter aansluiten bij een Elite league ofzo, of misschien moet de Beneliga maar opgericht worden.
Wat ook een optie is: hyperaanvallend voetbal spelen. Dan maar eens door de ondergrens zakken, maar ook regelmatig winnen met 8-2 ofzo. Dan wek je wel internationale interesse op.

Verder schreef ik dit laatst ook:
Het salarisplafond lijkt me het grootste obstakel. Ik denk dat je geen salarisplafond moet hebben. Zo'n plafond bestaat om de kosten onder controle te houden, maar dat kan ook op een minder starre manier. Niet zo zwart/wit maar gewoon zien waar vraag en aanbod elkaar ontmoeten, op een continue manier dus. Dat betekent niet dat je het kostenplaatje uit het oog moet verliezen. Maar als je kundige mensen binnen de club hebt dan weet je wel wat Ajax zich kan veroorloven. Het jammere is dat je vaak ziet dat het toch uit de hand loopt omdat de paniek regeert. Sneu hoe mensen zich tegen zichzelf in bescherming moeten nemen. Het vergt dus discipline om je niet te laten leiden door paniek.

Iets soortgelijks geldt voor dure spelers die niet op de bank zouden kunnen zitten. Natuurlijk kan dat wel! Maar men durft het niet omdat men bang is. Stel gewoon de beste spelers op, een prijskaartje is geschiedenis, de wedstrijd is het heden. En als je van tevoren al bang bent dat een dure speler zal tegenvallen dan kunnen ze die baan beter geven aan iemand die minder aversie heeft van risico's.

Uiteindelijk geeft kwaliteit de doorslag, daar ben ik van overtuigd. Frank de Boer heeft zeker een groot aandeel gehad in de 4 kampioenschappen en de goede wedstrijden in de Champions League, maar Ajax zal niet groeien tenzij er gewoon betere spelers op het veld komen te staan. Dus geen verkoopclub maar een koopclub worden. Oké het plakkaat "koopclub" zal Ajax niet zo snel krijgen, en dat willen de supporters ook niet. Maar je wilt je beste spelers behouden, en goede spelers halen.
Geld is daarvoor de sleutel. Dus wees een beetje slim door Aziatische aandacht te trekken en daar een goede speler weg te halen, koop een Amerikaan (ik heb al iemand in gedachten), etc. Dan krijg je meer sponsors en meer shirtverkoop. Uiteindelijk gaat het er wel om dat die spelers ook van toegevoegde waarde zijn, dus je moet er niet in doorslaan.

Deze spelers heb ik in gedachten:
In de spits kan Diskerud spelen, dat is een Amerikaan die het heel goed deed tegen Duitsland zag ik. Hij speelt bij New York City. Misschien dat Giovani dos Santos van Villareal ook haalbaar is, hij wil vast wel eens in de Champions League spelen. Geen idee wat hij verdient maar ik weet wel dat de salarissen in Spanje veel lager zijn dan die in Engeland.
Op de vleugels denk ik dat Rusnak en Corona trouwens versterkingen zouden zijn.
Controlerend op het middenveld zou Ajax kunnen gaan voor Tino Costa, John Obi Mikel of Ki Sung-yueng. Dat zijn wel wat duurdere spelers qua salaris, maar hoeven qua transfersom niet teveel te kosten lijkt mij. Als je wilt groeien moet je betalen.
Centraal achterin zouden ze Ruben Vezo van Valencia kunnen huren. Kopen zal vast niet gaan want hij is een juweeltje. Misschien kunnen ze ook een hengeltje uitgooien voor rechtsback Cancelo.

27 juni 2015 om 18:42

Leef jij nog steeds in dat niet de portemonnee willen trekken fabeltje?
Velen kopiëren mekaar gewoon hier.
Als er 1 ploeg investeert, dan is het Ajax wel.

We hebben gewoon niet eens zo lang geleden de hoofdprijs betaalt voor Zivkovic en Sinkgraven. Gudelj was ook niet gratis met z'n ruim 6 miljoen euro.
Zeg dan dat Ajax de verkeerde spelers haalt op z'n minst, maar niet de portemonnee opentrekken? Dikke onzin namelijk.

Echt er verschijnen berichten dat PSV 7 miljoen euro biedt op een speler en mensen geloven alles domweg hiero. Niemand binnen PSV heeft dat bevestigd.
Vooralsnog heeft PSV niemand gehaald op Poulsen en wat broekkies na.

Dat zijn gewoon de feiten, maar vooral laten beïnvloeden door geruchten.....

27 juni 2015 om 19:04

Zoals Gudelj?

27 juni 2015 om 19:15

Qua spelers die je in gedachten hebt, ben je toch echt iets te optimistisch. John Obi Mikel kan bij de meeste Premier League clubs aan de bak. Die jongen verdient zo rond de 4 miljoen. En dan nog niet te spreken over Dos Santos. Veel blessures en kan makkelijk mee in de subtop van Spanje en Italië. Een Tino Costa is daar in tegen wel haalbaar, maar of je die nog zou moeten willen? Nee denk het niet. Haalde niet echt zijn verwachte niveau bij Genoa.

Denk zelf dat Ajax zich meer op andere spelers moet richten. Voor het middenveld hoeven ze niemand te halen. Spelers in overvloed. Met Gudelj, Klaassen, Bazoer en Sinkgraven heb je gewoon een heel goed middenveld waarmee je kan rolleren. Als Ajax zijnde zou ik in de spits investeren. Een Finbogasson schiet er voor Ajax zeker weer 20 in.

27 juni 2015 om 19:43

@ psvglorie,

Wat heb jij gezien van Tino Costa bij Genoa dan? Ik heb hem een paar keer gezien en hij was geweldig. Verder zag ik dat hij in andere wedstrijden goede statistieken had, scoorde vaak.

Ja Mikel zal wel te duur zijn. Maar misschien wil hij best inleveren om eens basisspeler te zijn.

@ Lee112,

Nou nou 6 miljoen wat een bedrag. Dat is een normale binnenlandse transfer.

En misschien had ik ook wel kunnen zeggen dat Ajax de verkeerde spelers haalt. Gudelj is nogal macho en lijkt daarom beter dan hij is. Had niet op hem gehoopt wat de #6 positie betreft.
Zivkovic, totaal niet gehaald voor de basis. Echt weer zo'n talentje dat er niet meteen staat.
Sinkgraven was compleet overbodig. Deze aanvallende middenvelder is goed maar had beter bij Heerenveen kunnen rijpen. Ajax had ook al zoveel spelers die als aanvallende middenvelder kunnen spelen.

27 juni 2015 om 20:01

Welke club investeert meer dan? 6 miljoen euro is voor ED begrippen de max of nou 7miljoen dan en dat ongeveer koste Sinkgraven.
Dus nogmaals hoezo durven de portemonnee te trekken??

Achteraf gelul om te zeggen dat Sinkgraven overbodig was.
Andersen liet amper wat zien en Klaassen was verre van fit. Serero zijn rendement is te laag en Schone wordt alsmaar slechter. Sinkgraven is gewoon een prima aankoop alleen moest hij het laten zien in een slecht voetballend Ajax.
Nou leuk zeg. presteren in een slecht voetballend team. Dat niveau van Sinkgraven vs PSV (Heerenveen- PSV 1-0) heb ik tot dusver geen enkele Ajacied zien halen.
Die jongen is er echt wel klaar voor, tenminste als Ajax gewoon beter speelt. Ik ben er echt van overtuigd.

En wie zegt dat Gudelj als nr 6 wordt gezien? Ook weer gewoon een loze kreet.
Hij is gehaald als CM (dat is hij van nature) of RM. Geen Cvm. Als Ajax met een 10 speelt, dan staat Gudelj naast een andere middenvelder. Als Ajax met de punt naar achteren speelt, dan zal Sinkgraven op RM staan. Hij is geen 6! De enige 6 @ Ajax is Bazoer.

Zivkovic is nu misschien niet goed genoeg, maar als hij over 2 jaar vlamt dan juich je wel of niet soms? Liever hem kopen wanneer hij 2.5 miljoen euro kost, dan wanneer men ruim 7 miljoen euro alla Matavz vraagt.

En asjemenou Ajax ontkend interesse, goh zal het???
Maar ook jij gelooft alles maar klakkeloos.
Dringt het niet tot je door dat Ajax serieus op zoek is naar aanvallende versterkingen? Ipv alles klakkeloos geloven kun je liever wachten totdat er iemand daadwerkelijk wordt gepresenteerd. Man als ik al die onzin berichten moet geloven, dan hadden we nou al 4 spitsen en 10 vleugels.....

27 juni 2015 om 20:39

Andersen brak dit seizoen echt door volgens mij. Schöne kon je ook op het middenveld zetten. En dan hebben we Serero nog.
Als Gudelj niet als 6 gehaald is dan keur ik de transfer nog meer af. Bazoer speelde trouwens ook hoger op het veld nietwaar? Terwijl je juist die 6 positie moet versterken.

Ajax heeft toch zoveel talenten die er over 2 jaar kunnen staan? Nu moet er gepresteerd worden en dat doet Zivkovic niet. Dat wisten ze bij Ajax.

Goede aanvallende spelers uit de Eredivisie zijn Corona en Rusnak. Daar zou Ajax wel veel aan hebben. Maar het zou wel vet zijn als ze een speler als Susaeta ofzo gewoon aantrekken. Ambitie tonen en jezelf niet onderschatten. Met Milik heeft Ajax wel zo'n speler binnen gehaald denk ik.

Ajax heeft 100 miljoen euro op de bank. Wat is 6 of 7 miljoen dan? Haal Cardozo gewoon. Had Iraola geprobeerd te halen maar die is al naar New York. Of ga gewoon voor Clasie, dan toon je ambitie. Gewoon wegkopen bij de rivaal.

27 juni 2015 om 20:56

Schone presteert slechter en lijkt last te krijgen van zijn leeftijd. Met hem op het middenveld worden we al helemaal overlopen.
Andersen brak dit seizoen indd door en viel vaak genoeg door de mand. Hoe getalenteerd hij ook niet is, hij is niet het antwoord. Nogmaals Serero zijn rendement is te laag.

Bazoer speelde als nr 8,maar dat had vooral te maken met de blessure van Klaassen. Ook vond Frank hem nog niet volwassen genoeg spelen voor de nr 6 positie. Echter in combinatie met Gudelj die waarschijnlijk voor hem zal spelen en hem hopelijk ook zal corrigeren in het veld, kun je Bazoer als Frank zijnde daar op z'n minst uitproberen. Waarschijnlijk gaat hij dat ook doen.

Gudelj is de enige die een tackel niet vermijd @ Ajax. Man keur jij hem maar af. Gelukkig heeft Ajax dat niet gedaan. En middenvelder die een bal van 40 meter panklaar neerlegt. Scoort van afstand en heeft een goeie vrije trap in de benen. Ja ja ja keur hem maar af.

Rusnak ? Man ben je serieus. Die jongen is hetzelfde als Fischer alleen minder. Weer een loze kreet. Corona? Leuke speler en niet meer dan dat. tevens te duur!
Of laat me raden. Ajax moet die 10-15 miljoen euro gewoon ff betalen? Hahahah je weet donders goed dat Corona dat bij lange na niet waard is.

Als je geld hebt op de bank betekent dat meteen dat je alles kunt uitgeven? Het is een vertekend beeld waar jij gewoon in trapt.

Haal Cardozo gewoon? Je bedoelt die spits die bij talloze clubs is aangeboden. Man gewoon een Samuel Eto'o 2.0 verhaal. Zal mooi zijn, maar realistisch? Ajax kan beter z'n tijd en energie besteden aan haalbare aanvallers.

Clasie? Hahahah ik hou dat op zaterdagavond gebler. Je weet heus wel dat hij never zal komen.

27 juni 2015 om 20:59

Geert VS, je hebt een paar interessante punten. Vooral dat salarisplafond. Daar slaan ze de verkeerde weg mee in. Als ik lees dat spelers als Boilesen, omdat ze een derde verlenging krijgen naar het plafond van 1 miljoen gaan, dan zit er iets goed mis. Mij lijkt het het beste om een totaal salarisbudget te ontwikkelen waar binnengebleven moet worden. Dan kun je een uitzonderlijke aankoop of basisspeler meer bieden dan 1 miljoen, maar door spelers die zich niet of weinig ontwikkelen niet naar die hoge salarissen te liften, kun je het budget toch handhaven.

27 juni 2015 om 21:12

Huh maar Schöne is nog geen 30, die kan echt nog wel lang mee. Wat zielig ook als hij al te oud is voor Ajax. Waarom moeten daar alleen maar superjonge spelers spelen? Kijk naar teams die prijzen pakken, dat zijn mannen en geen jongentjes.

Gudelj is een goede Eredivisiespeler, maar het gaat om de Champions League en de topwedstrijden zoals tegen Psv. En dan wil ik het wel eens zien.

Rusnak en Corona gaan het maken, geweldige spelers. Rusnak is technisch erg goed en heeft veel inzicht. Corona heeft zoveel scorend vermogen en heeft een goede actie, ouderwetse dribbelaar die zich geen illusies maakt.

Eto'o had ik niet gehaald, dat is weer zo'n veteraan die ik juist niet bij Ajax wil zien. Cardozo is met 32 jaar nog niet bezig met afbouwen.

27 juni 2015 om 21:36

@ Geert.

Ik heb het niet over leeftijd omtrent Cardozo. Ik bedoel ermee dat hij evenals Eto'o zoveel opties heeft dat Ajax waarschijnlijk niet eens serieus is voor hem.

Schone is gewoon trager dan eerst. Dat zie je toch ook? Ik zeg niet dat hij te oud is voor Ajax en nergens typ ik dat Ajax alleen jonge spelers moet halen. Dat maak je er echt zelf van. Ik geef aan dat het lijkt alsof schone last begint te krijgen van zijn leeftijd. Met de nadruk op lijkt dus. Nergens geef ik aan dat het sowieso zo is

Gudelj is 1 van de betere middenvelders in de ED. Man hij is sowieso een toevoeging. CL? Zijn we gekwalificeerd dan?
Niks voor niks zagen de PSV spelers hem maar al te graag komen.

27 juni 2015 om 21:50

Schöne heeft het nooit van zijn snelheid moeten hebben. Hij speelt puur op techniek en was in de CL gewoon de beste speler van Ajax.

We spelen toch CL dit jaar? Weliswaar nog niet groepsfase maar voorronde. En vooral in de laatste voorronde loot je waarschijnlijk een sterke tegenstander. Denk dat Gudelj dan verzuipt. Had Tino Costa gehaald ofzo, dan betaal je meer maar bereik je de groepsfase en is hij het dubbel en dwars waard.

27 juni 2015 om 22:09

Het gaat er niet om hoeveel je betaalt. Wilt de speler in kwestie komen???
Waarschijnlijk niet, tenzij je net als die Turkse clubs 5 miljoen euro per jaar biedt. Wie gaat dat betalen dan? Jij wilt Ajax volgens mij failliet hebben of wat?

Denk jij maar dat Gudelj verzuipt. We zullen zien of je gelijk krijgt. Ik denk het niet. Mochten we het niet halen, dan zullen andere factoren vast hebben ook hebben meegespeeld.

Schone reageert trager. Man nergens typ ik dat hij speedy was.
Zijn handelingssnelheid was echt sneller dan nu.

27 juni 2015 om 22:50

Volgens mij ga jij af op een tweede seizoenshelft die nergens meer over ging. Laat Schöne het lekker rustig aan doen. Hij schiet in elk geval wel lekker de vrije trapjes er in.

Mijn probleem met Ajax, als dat nog niet duidelijk was, is dat ze angstvallig de leeftijdscategorie van 25-29 jaar ontwijken als het gaat om nieuwe spelers. Mijn stelling is dat je daarmee geen team zal krijgen dat je naar het niveau gaat brengen wat Ajax (zogenaamd) ambieert. Ze zullen meer een koopclub moeten worden. Voor de duidelijkheid: dat betekent niet per definitie failliet gaan.

28 juni 2015 om 02:40

Met de namen die jij opnoemt is failliet toch echt wel het juiste woord. Feit is en blijft dat schone het allemaal niet meer kon belopen. Die vrije trappen schiet gudelj er ook in!
Ajax is nog serieus op zoek. Wie zegt jouw dat ze niet bezig zijn om aankopen te doen in die leeftijdscategorie ? Omdat het niet op vz verschijnt? Goh voor hetzelfde geldt heeft Ajax een prima aanvaller bijna binnen, man weten wij veel.

28 juni 2015 om 08:38

Geert Vs

Fijn dat er ook mensen zijn die zoals jij denken, nee heb je en ja kun je krijgen. Als je niks probeert gebeurd er vanzelf niks. Clasie halen, ik zou wel in me broek pissen mocht dat ooit gebeuren. Dan zouden een beetje het Bayern van Nederland worden. Cardozo, Dede, Konopylanka. Dat soort spelers moeten gaan komen. Die zijn duur, ja. Maar ze voegen wel direct wat toe en kunnen de jeugd helpen. Ik snap dat het niet allemaal haalbaar is hoor, maar een contract met bonussen etcetera kan best. Na een aantal jaar CL zou er genoeg geld moeten zijn voor minstens 2 van de 3. Konopylanka was nog transfervrij ook!

28 juni 2015 om 11:04

We zien het toch wel als Ajax daadwerkelijk zo iemand koopt? Tot nu toe is het niet gebeurt dus mag ik kritiek geven nietwaar?

@ ajaxf1,

Dankje, jij snapt het

27 juni 2015 om 15:21

Binnen halen. Als hij het niveau nog niet aan kunt gelijk verhuren en volgend jaar terug halen. Investeren kan geen kwaad. Hij heeft het talent.

27 juni 2015 om 15:27

En wederom een hoop kritiek zonder hem een minuut te hebben zien spelen.

27 juni 2015 om 15:38

Kritiek omdat er vanuit Ajax zelf is aangegeven dat men opzoek is naar ervaring voor in het elftal. Als dat wordt aangegeven, ga dan ook voor ervaring en niet voor jonge jongens. Hij zal ongetwijfeld goed kunnen voetballen maar deze jongen mist hoe dan ook ervaring en daar is Ajax naar opzoek.

27 juni 2015 om 16:11

Dus je kan niet naar meerdere spelers kijken en moet je maar focussen op 1 speler?

27 juni 2015 om 16:14

En terwijl die zoektocht naar ervaring bezig is moeten ze alle andere buitenkansjes maar laten lopen?

27 juni 2015 om 16:17

m4rk kritiek omdat er weer naar een tiener wordt gekeken. We hebben dragende krachten nodig. Een spits die Kishn en El Gazi een rot schop geeft tijdens training als ze geen voorzetten geven. Een verdediger die Dijks of Van Rhijn aan zijn oor trekt als 1 van hun mooi wil uitverdedigen. Dat hebben wij nodig!

27 juni 2015 om 16:26

kritiek omdat Feyenoord hem al wilde hebben en dan komt ajax ook meteen.
Omdat ze zelf niks kunnen scouten.

27 juni 2015 om 16:27

Is de transferperiode al voorbij dan ??

Je antwoord is ook weer te voorbarig, jullie roepen en roepen maar terwijl je pas aan het eind van de transferperiode een mening kunt geven die gegrond is.

27 juni 2015 om 17:05

M4rk, Frank de Boer heeft gezegd dat hij zijn selectie zo snel mogelijk compleet wil hebben. Daarbij komt dat de kwalificatiewedstrijden voor de CL van enorm belang zijn voor Ajax, is het niet voor de inkomsten die daarmee gepaard gaan dan is dat wel voor de ontwikkeling van alle jonge spelers die er al rondlopen bij Ajax. Het is dus zeer gewenst dat de selectie niet pas op het eind van de transferperiode gereed is, maar het liefst al een flinke periode voor de kwalificatie wedstrijden van de CL, zodat deze nieuwe spits mocht hij er komen ook nog ingespeeld kan raken op de rest van het elftal.

27 juni 2015 om 17:36

Gudlj 24 jaar, Dijks 23 jaar, Heitinga 31 jaar, en als mogelijke aanwinst Kadlec 24 jaar en als je de net niet transfers bekijkt zoals Vd Vaart 32 jaar en Nigel de Jong 32 jaar dan kun je gerust zeggen dat ze bezig zijn met spelers tussen de 24 en 34 jaar alleen je moet ook geluk hebben dat ze willen of betaal baar zijn.

Je kunt gerust talenten blijven kopen als je nog steeds op zoek bent naar ervaren spelers.

Dat het allemaal wel wat sneller mag dat vind ik ook maar of dit reeel is dat betwijfel ik.

27 juni 2015 om 18:50

Man man man.
Ajax heeft talloze namen op een lijstje. Omdat er toevallig 1 voor 1 berichten verschijnen hiero betekent niet dat Ajax opeens de focus legt op andere spelers. Sommige berichten komen gewoon later of zijn gewoon niet waar!!!

En leuk die ervaring. Ajax mist gewoon goeie voetballers.
John van Feyenoord had al bewezen dat een spits gewoon moet kunnen scoren. Ervaring is prima, maar als je niet kunt ballen dan heb je er weinig aan.

Deze jongen doet me denken aan die Franse spits van FC Utrecht. Maar wedden dat als Ajax hem wilde kopen velen hiero dan zouden spreken over een goeie aankoop. Simpelweg omdat ze die speler kennen, maar oweee het een onbekende is hoor met nagenoeg dezelfde kwaliteiten. Dan hoor je meteen onzinnig gezeik.

28 juni 2015 om 08:41

Peter

Wie zegt dat Feyenoord eerder was? Bovendien, wie zegt dat dit waar is?

27 juni 2015 om 15:59

Precies, waarom zien die mensen bij Ajax dat niet in... Er mist een speler die het team kan leiden, spelers beter kan maken en zorgt dat de hiërarchie weer terug komt in het elftal.

27 juni 2015 om 18:52

Gast Gudelj en Heitinga zijn toch gekocht. Hoeveel leiders moeten er zogenaamd wel niet komen.

27 juni 2015 om 16:14

@MVD5 ben het helemaal met je eens. Geef Overmars een gevulde portemonnee en zet hem op het vliegtuig naar Zuid-Amerika. 18 jaar...minimaal een jaar wennen bij de beloften, dan (als hij al goed genoeg is) een eerste jaar in ajax 1 en als je heel veel geluk hebt een jaartje vruchten plukken voordat hij weg gaat. Hou toch op...er zijn tientallen guardados in de wereld (ook voor aanval en of verdediging).

Jong, sterk en talentvol
Laat maar komen.

27 juni 2015 om 14:53

en weinig gespeeld bij fulham dat dacht ik net aan degradatie is ontsnapt in Championship, wat wil je hiermee

27 juni 2015 om 15:04

Lijkt me geen directe aanwinst inderdaad... In afdankertjes moet Ajax niet investeren!

27 juni 2015 om 15:32

Meen je dit, iemand van 18 een afdankertje... Iemand van 18, ook al is het een groot talent, moet je niet van verwachten dat hij al veel speelt, ook niet in de championship. Ik ben het er wel mee eens dat Ajax dit niet nodig heeft, haal eens een ervaren spits van niveau. Maar dit wil niet zeggen dat deze Dembele een afdankertje is. Ik vind overigens wel dat ze dat Paraguayaanse talent moeten halen, Diaz geloof ik, erg goede speler en kan op verschillende plaatsen uit de voeten. Is wel echt een hoger niveau dan deze Dembele. Maar die zal niet komen denk ik, zal wel te duur zijn.

27 juni 2015 om 16:20

Geen enkele Ajax aanvaller had waarschijnlijk bij Fulham in de basis gestaan dus wat is je punt?

27 juni 2015 om 16:31

mijn punt is dat je jezelf even serieus moet nemen en dan je reactie moet aanpassen. Milik Kishna El Ghazi Schone zouden daar basis staan

27 juni 2015 om 17:26

Nou nee. Misschien moet jij je ff realiseren hoe bagger de Ajax aanval wel niet is

27 juni 2015 om 19:09

Dus volgens jou is de Ajax aanval van league one niveau? Clan
Fulham is echt niet meer wat het een paar jaar geleden was.

27 juni 2015 om 19:44

De huidige Ajax aanval heeft 18 of zelfs meer wedstrijden maar 1 x of 0 x gescoord in de ED dit seizoen.
De aanval is ontzettend matig en sommigen hebben het niet eens door.
Niemand die schrikt vd huidige aanvallers hoor.
Ajax is ook niet meer wat het was.

27 juni 2015 om 14:55

@ ambassador

We hebben al een overschot aan spelers die nog nat achter de oren zijn, wanneer gaat Overmars zich nu eens echt richten op wat wel al jaren nodig hebben. Zijn voornaamste taak is en was om de trainer van het eerste elftal te faciliteren, zodat die met een uitgebalanceerde selectie kan werken. Het is om moedeloos van te worden dat die brokkenpiloot maar blijft vasthouden aan zijn eigen gedachten kronkels, maar goed hij heeft nog maar een 1 jarig contract dus dan weet je het met Overmars wel. Al moet ik hem wel een complimentje geven dat hij voor de verandering eens verder kijkt dan de Eredivisie.

27 juni 2015 om 15:09

Afca Leeds

Volgens mij was het hardnekkige gerucht toch dat Overmars 10 miljoen wilde uitgeven aan een ervaren spits, maar dat hij werd teruggefloten door Cruyff? Ik begin steeds meer te twijfelen wat we overmars echt kunnen aanrekenen, als er een beleid gevoerd wordt waar eigen jeugd altijd op de eerste plaats komt.

27 juni 2015 om 17:43

@ AFCA-Arsenal

Klopt, dat bericht verscheen vorige week, maar uit dat bericht werd niet duidelijk om welke spits het zou gaan. Aangezien Overmars al tussen de twintig en dertig miljoen verspild heeft zou ik hem ook niet zomaar toe vertrouwen met zo´n bedrag. Daarom zou ik graag willen weten om welke spits dat precies ging, zodat we op dat punt een discussie kunnen voeren of een normale beoordeling kunnen geven.

Wat betreft het aanrekenen; persoonlijk vind ik dat er hem heel wat aan te rekenen valt. Veel mensen lijken vergeten te zijn dat het vanaf het begin glashelder was dat er geen ruimte meer zou zijn voor anders denkende. De hele club stemde in om het op de manier van Cruijff te doen, omdat andere stromingen toelaten bewezen hadden ook niet te werken. Hiervan was Overmars ook op de hoogte toen hij tekende voor de functie directeur voetbalzaken. Wanneer we kijken naar de functie omschrijving voordat hij aangesteld werd; heeft hij maar op 1 punt voldaan. Namelijk er voor zorgen dat (jonge) spelers langer vastgelegd worden en dat er terug koop clausules in contracten worden opgenomen.

De rest:

- Het oplossen van de jarenlang onvrede onder scouting is alleen nog maar verergert. Daar is de onvrede van de Toekomst nog bij gekomen.

- Hij heeft zelf al toegeven niet series/intensief gescout te hebben over de jaren. Terwijl 1 van de verbeterpunten toch was dat er beter en intensiever maar vooral gerichter gescout moest worden.

- Ook zouden er geen breedte aankopen en paniek aankopen gedaan meer worden.

- Zouden er geen grote bedragen neergeteld worden voor spelers die alles nog te bewijzen hebben, met Sinkgraven als beste voorbeeld.

Zo zijn er nog wel meerder zaken die haaks staan op het geen we allemaal waren overeengekomen ten tijde van het rapport Coronel en de revolutie. Wat ik wel merkwaardig vind is dat de mensen die Cruijff steeds naar voren schuift in eerste instantie zeggen in zijn lijn te geloven. Alleen zodra op hun zetel zitten ze binnen no time weer daarvan afwijken.

Lijkt wel alsof Ajax de jongste selectie ooit wilt hebben. Ze weten volgens mij niet waar ze mee bezig zijn. Haal eens een ervaren speler!

27 juni 2015 om 14:48

Heitinga

27 juni 2015 om 14:50

Heitinga is een verdediger, Dembele is een aanvaller. Ajax is opzoek naar een 'aanvaller met ervaring' maar ze zijn toch nog bezig met jonge spelers

27 juni 2015 om 14:55

Jij zegt: haal eens een ervaren speler. Daar reageer ik op!

27 juni 2015 om 14:59

@ Cupfighter

Dat is 1 ervaren speler, terwijl we in elke linie tenminste 1 ervaren man moeten hebben. Dit is al jaren de bedoeling maar die lapzwans heeft er in al die jaren amper serieus naar gekeken.

Vergeet ook niet dat hij Heitinga eerst niet goed genoeg vond, maar toen de kritiek opeens los barstte moest hij toch weer zijn vege lijf redden. Heitinga is een zo gezegde voor de hand liggende keuze (waar hij van houdt), plus door hem te halen heeft hij weer wat krediet verdient aangezien Heitinga zo geliefd is (ook bij mij, al heb ik zo mijn twijfels) onder de supporters.

Wanneer word die beste man nou eens ontslagen, die afkoopsom is het wel waard, want die zal niet hoger zijn dan de meer dan 20 miljoen die hij al door de plee gespoeld heeft met zijn briljant gescoute koopjes. .

27 juni 2015 om 15:03

We hebben het over een spits. Ajax wou een ervaren spits halen. Natuurlijk is Heitinga welkom met zn ervaring.

27 juni 2015 om 15:06

AFCA_LEEDS, inderdaad op elke linie een ervaren kracht. Dan hebben ze kans om de kampioenschap weer binnen te halen. Want met deze selectie kom je er niet

27 juni 2015 om 17:49

@ samg

Je vraagt je toch af waarom het voor bestuurders elke keer toch weer zo moeilijk is om gewoon uit te voeren of op zijn minst echt proberen uit te voren wat de club unaniem besloten heeft. Die ervaring in elke linie stond ook in het rapport Coronel, ook tijdens de revolutie was dat 1 van de verbeter punten.

Niet alleen met het oog op dominantie in Nederland, maar in Europa wilden we toch ook verder komen in de Europa League of de kwart finale halen in de Champions League. Het aller belangrijkste zou zijn dat de talenten aan de hand van gedegen internationale ervaring zich zouden moeten ontwikkelen, die balans is alweer jaren zoek. Op een of andere manier schiet het in Nederland altijd door. Want je ziet hetzelfde bij andere Nederlandse voetbal clubs.

27 juni 2015 om 15:31

Waar staat dan dat ze daar niet mee bezig zijn? Jammer dat iedereen maar loopt te roepen om het roepen (en zeuren/klagen). Als je het Ajax nieuws een beetje volgt kunnen ze pas definitief voor een nieuwe spits voor het eerste gaan als Kolbein definitief vertrokken is. Daar komt bij dat niet alle interesses via de media naar buiten komt. Wacht gewoon af wat er straks staat. Genoeg tijd om dan te gaan zeuren.

Ja, je leest alleen maar over interesse voor 18- en 19-jarigen. Een of twee ervaren midden twintigers met echte kwaliteit, daar hebben we behoefte aan.

27 juni 2015 om 14:54

Blijkbaar lees jij alleen maar wat je wilt lezen, want Heitinga en Gudelj zijn nou niet bepaald 18- en 19-jarigen. Ook heb ik namen gelezen zoals Kadlec, Van der Vaart, Douglas (FC Barcelona), Karelis, Guitiérrez en Finnbogasson die nou ook niet bepaald onder de 20 jaar zijn.

Wat heeft dit voor een zin?

Zivkovic is om dezelfde reden gekocht en moet nu verhuurd worden want hij is er nog niet klaar voor. Dan ga je toch niet nog zo'n zelfde speler halen. Ook te jong om Ajax voorin aan de hand te nemen en dan het gehele jaar op de bank laten zitten? Ajax moet een fatsoenlijke goalgetter halen, of denken ze bij Ajax dat dit lukt met iemand die het gehele jaar bij Fulham (tweede divisie Engeland) op de bank zit?

27 juni 2015 om 14:48

Inderdaad, ik dacht ook gelijk aan Zivkovic.. Waarom hem laten verhuren en iemand met dezelfde leeftijd binnenhalen. Is het nou echt zo moeilijk om een ervaren kracht te halen. Bijv Pantelic..? Er lopen genoeg spelers rond in de Bundesliga, Serie A die bij een club als Chievo, Genua Stuttgart spelen die kwaliteit hebben om in de Eredivisie te kunnen spelen

27 juni 2015 om 15:09

Hier ben ik het met je eens, omdat het nu gaat om een speler die nog niet bewezen heeft op het niveau van Ajax te kunnen presteren. Hij zal ongetwijfeld talentvol zijn, maar past nu niet bij Ajax. Dit is opvulling en geen kwalitatieve toevoeging. Laat hem dus maar weg blijven.

Als er al een spits bijgehaald wordt, dan moet het een ervaren spits zijn. Het liefst weer een soort Pantelic, een baasje. Maar als het meer een pinchhitter zoals Bulykin is ben ik ook tevreden. Gewoon ervaring en iemand met een neusje voor de goal. Die zullen er vast wel rondlopen. Ik blijf hopen op iemand als Olic, Cardozo, Pizarro, Berbatov... Zal wel te hoog gegrepen zijn, maar daarmee kunnen we wel verder komen als club.

Deze Dembele lijkt in ieder geval niet wat Ajax nu nodig heeft.

27 juni 2015 om 15:18

Inderdaad, Ajax is ambitieus, dat moet ook als Ajax zijnde en hoop dat het ook zo blijft. Maar zo kom je er niet. Ajax moet accepteren dat ze met dat salarisplafond moeilijk zo'n type speler kunnen halen. Het is gewoon niet aantrekkelijk voor een Cardozo om als voorbeeld te noemen, naar Ajax te komen. We hebben hier geen mooi weer zoals in Portugal en we betalen minder. Dus ja, ik snap wel dat ze niet komen. Om ze te kunnen halen moet het salaris aantrekkelijker worden. De enige manier om zulke spelers te trekken naar Ajax denk ik..

27 juni 2015 om 15:23

Met Pantelic is het ook gewoon goed gegaan. Je gaat mij niet vertellen dat er niet meer van dat soort spitsen rondlopen die de nodig ervaring hebben en redelijk makkelijk het netje kunnen vinden. Zoals ik al aangeef is een Bulykin, wat mij betreft, ook beter dan bijvoorbeeld deze Dembele. Zulke spelers zijn echt wel haalbaar voor Ajax.

27 juni 2015 om 15:48

Die spelers zijn er wel. Vreemd genoeg komen ze niet, willen ze niet of weet ik veel wat...

27 juni 2015 om 18:21

En als Ajax zulke spelers 2 miljoen salaris zou geven staat half Nederland op zn kop vanwege dat absurde salaris

Feyenoord had tijdje geleden ook intresse in hem.

27 juni 2015 om 14:50

Ja dat staat er ook

Schijnt een groot talent te zijn. Goed als Ajax hem haalt, maar is dit nou serieus topprioriteit Overmars? Ga opzoek naar een aanvalsleider die het verschil voor je gaat maken.

27 juni 2015 om 15:11

Als het echt zo'n groot talent was, ging hij niet van Fulham naar Ajax. Dan speelde hij nu bij Fulham in de basis, maar dat is ook niet het geval. Dit is een jonge speler die ongetwijfeld talent heeft, maar dit nog nergens heeft laten zien. Ik geloof daarom ook niet dat alle genoemde clubs achter hem aan zitten. Wellicht ooit een keer wezen kijken, maar meer niet.

Dit is wel een talent ben benieuwd of Ajax hem binnen weet te halen ..
Maar waren hun niet op zoek naar Ervaring ? beter halen ze Kadlec ofs.

27 juni 2015 om 14:50

Kadlec heeft nou ook niet bepaald ervaring. Desalniettemin wel een goede speler voor Ajax.

27 juni 2015 om 15:14

Dik 500 wedstrijden en ervaring in de Europa League als ik het goed heb onthouden.

27 juni 2015 om 17:57

500?! Wat dacht je van 150...

27 juni 2015 om 15:13

Kadlec stelt ook weinig meer voor. Zelfde als Bojan; was vroeger een redelijk groot talent, maar de afgelopen 5 jaar zijn ze nauwelijks beter geworden.. Dat is leuk om te proberen op basis van zijn verleden, maar ik zou er helemaal niks van verwachten. Als hij het talent van vroeger nog in zich had, dan was het er de afgelopen 5 jaar wel vaker uitgekomen dan dat het nu echt gebeurt is...

Iemand waar ze gewoon van weten dat die er meer dan 15 in knalt per jaar

Dit ga je toch niet menen dan had je beter Zivkovic kunnen houden.

Het zijn nog alleen geruchten, maar waarom gaan de geruchten niet over een ervaren spits en hebben we het hier weer over een talent die nog beter moet worden en niet er al gelijk kan staan om Milik scherp te houden?

Ajax heeft echt meer behoefte aan een ervaren spits die op het hoogste niveau gespeeld heeft en dus de kneepjes van het vak kent!

Precies dezelfde naam als de Dembele die bij AZ heeft gespeeld.

27 juni 2015 om 15:02

Inderdaad Difference, haha, pienter opgemerkt!

27 juni 2015 om 15:05

en die speelde ook bij Fulham.

27 juni 2015 om 15:25

Heel bijzonder, ook een Moussa, ook Fulham, enkel is dit een Fransman ipv Belg.
Als hij net zo'n talent als de Dembélé van AZ is zou ik hem halen, wat een geweldige techniek had hij. Er staat me nog een goal bij van hem
waar hij eerst een man of vier uitspeelde à la Zlatan

27 juni 2015 om 18:12

Tegen willem II

Jong ajax heeft toch weer een spits nodig nu

28 juni 2015 om 09:57

Nee hoor, met El Azzouzi, Hendriks en eventueel El Idrissi hebben we genoeg spitsen voor Jong.

Ik heb deze Moussa Dembélé nog nooit zien spelen, maar ik heb wel meerdere malen gehoord dat hij een groot talent is.

Als hij naar Ajax komt, dan zal hij waarschijnlijk niet een directe versterking voor het eerste elftal zijn. Waarschijnlijk zal hij aansluiten bij het tweede elftal en dan zal hij, als hij een goede ontwikkeling doormaakt, kansen krijgen in het eerste elftal, maar of dit nou verstandig van Ajax is, weet ik niet.

Ik denk dan bij mezelf van dan kon je Richairo Živković net zo goed niet verhuren aan Willem ll en bij Ajax houden, aangezien Dembélé dan waarschijnlijk dezelfde rol als Živković zal krijgen, dus dat zal dan vooral in het tweede elftal spelen zijn en aan het 'wennen' aan het Ajax systeem en misschien daarna verhuurd worden, net als nu bij Živković.

Ajax moet gewoon een spits van een goed niveau kopen en die er ook meteen staat als Arkadiusz Milik geblesseerd is. Het kan een ervaren aanvaller zijn, zoals Óscar Cardozo of Giampaolo Pazzini.

Cardozo wordt denk ik lastig, aangezien hij volgens mij best goed verdiend bij Trabzonspor, maar bij Pazzini zou ik wel een gok wagen. Is transfervrij nadat zijn contract bij AC Milan is afgelopen, is dertig jaar en kan sowieso nog wel van waarde zijn voor Ajax in de Eredivisie en Europees verband.

Als Ajax hem dan een jaarsalaris van iets minder dan een miljoen geeft plus een tekenbonus tussen de 1 en 2 miljoen, dan is dat in mijn ogen een prima aanbieding en waarschijnlijk zal Pazzini toch genoeg minuten meepikken.

Milik wordt dan de eerste spits, Pazzini als ervaren man achter Milik en Milik zal vast nog wel pijntjes, mindere periodes of weet ik veel wat oplopen, waardoor hij in het aankomende seizoen toch 'n aantal wedstrijden zal missen en dan zal ook Pazzini z'n minuten meepikken en dan heeft Ajax een spits van een goed niveau achter de hand.

27 juni 2015 om 15:21

Het beeld dat jij schetst, zie ik ook het liefst voor mij. Gewoon een ervaren, gelouterde spits die transfervrij is met een mooi salaris binnen hengelen en het uit laten vechten met Milik. Pazzini, Cardozo, Olic, Pizarro, Berbatov, Lissandro Lopez (ex- Lyon), Kuranyi... Al zijn de tweede en derde spits niet transfervrij komende zomer, de rest wel.. Hier moet toch iets te regelen zijn?

Haal dan Rodallega van Fulham. Nog een groentje heeft Ajax nu niet nodig.

27 juni 2015 om 15:07

Daar zie ik echt niets in, die gozer scoort nauwelijks.

27 juni 2015 om 15:10

Het was maar een voorbeeld. Ervaring is het motto. Cardozo of Pazzini bijvoorbeeld zijn spelers waarvoor Ajax extra moeite zou moeten doen.

27 juni 2015 om 15:23

Cardozo is in mijn ogen de ideale man, die heeft bij Benfica altijd laten zien een zeer gehaaide spits te zijn en dat kan net het zetje geven aan het huidige team.

Is dit geen speler voor Ajax?

Dus Kadlec gaat dan waarschijnlijk niet door omdat hij een enkelblessure opliep.

27 juni 2015 om 15:39

Alsof Kadlec een A oplossing was? Volgens mij zijn de namen van Van der Vaart, Pazzini, El Haddai, Cardozo al gepasseerd. Ik weet niet of ze allemaal echt benadert zijn door Ajax, maar Kadlec is sowieso niet een van de eerste twee alternatieven.. En daarbij lijkt Dembele mij ook geen alternatief voor het eerste van Ajax. Ik denk eerder dat hij gehaald wordt om Jong Ajax te versterken, net zoals Ajax in het verleden Honer haalde voor Jong Ajax..

Ging tegelijkertijd met Ilan Boccara weg bij PSG uit de jeugd toen duidelijk was dat de sjeiks alleen maar wouden kopen.

Hij heeft het bij Fulham niet echt laten zien, net zo min als Chris David waar ook veel van werd verwacht. Ik zou passeb als ik Ajax was. Dan nog liever Sisto.

Je stuurt de ene 18 jarige (zivkovic) op huurbasis weg omdat hij nog niet goed genoeg is en vervolgens een andere achttienjarige willen halen als zijn vervanger. Echt, waar heeft Overmars zijn verstand zitten?

Vorig seizoen werd nog gezegd dat er ervaring bij moest komen. Voorlopig hebben ze alleen een tribuneklant van Hertha BSC als ervaren man binnengehaald. Zou me niet verbazen als het hierbij blijft qua ervaring. Wat een beleid.

27 juni 2015 om 15:28

Helemaal met je kritiek eens!

Ze gaven aan dat ervaring ontbrak en ze ervaren spelers gingen halen. Dat kan nog, maar de laatste tijd zijn er vooral geruchten over relatief jonge spelers en de enige ervaren spelers die gekomen is, is Heitinga.. Dat past niet echt bij die belofte... Kortom, hij lijkt op dat gebied zijn woord niet te houden, terwijl het gewoon duidelijk is dat Ajax behoefte heeft aan ervaring..

27 juni 2015 om 17:01

de Toekomst,

Er wordt echt wel goed gekeken door Ajax, het liefst zorgen ze dat er niets naar buiten komt voordat ze goed beet hebben bij een speler.

Extra complicatie was( is) dat Sighthorsson nog niet definitief verkocht is, al zal dat niet lang meer duren.( had je volgens mij zelf ook al aangegeven)

Ajax had( heeft) al een ervaren spits van max. 10 miljoen op het oog maar werden terecht teruggefloten door van Duijvenbode( advies Ling) om eerst Sigthorsson definitief te verkopen.

Problemen van een te jonge selectie zullen over een paar voetbaljaargangen tot het verleden horen, door de constante bevoorrading uit de jeugd.

Nu moeten we nog even zorgen voor wat ervaring van buitenaf, we gaan mooie tijden tegemoet.

27 juni 2015 om 17:20

Ik ben op de hoogte van alle dingen die jij aangeeft. Ik vind ook dat Sigi eerst verkocht moet worden, voordat er gekocht kan worden en sta daarin helemaal achter Ling en Cruijff.

Ik betwijfel echter of Overmars echt zo'n bedrag overheeft voor een spits en of hij echt al een concrete naam heeft.. Over beide punten heb ik grote twijfels. Vooral het eerste punt, de 10 miljoen, zie ik niet gebeuren. De rugnummers zijn bekendgemaakt en Milik heeft, volgens de rugnummers, een basisplaats. Dit had niet gebeurd als men al wist welke '10 miljoen'-spits zou komen. Een spits die voor dat bedrag komt, zou namelijk is de basis horen te staan..

En over de komende jaren ben ik ook positief, maar waar de komende jaren vooral aan de opleiding gewerkt werd moet er nu meer aan het eerste elftal gewerkt worden zodat die talenten direct in een selectie komen waar het niveau zo hoog mogelijk ligt.

27 juni 2015 om 20:50

Overmars heeft het er wel voor over, maar zal niet zonder slag of stoot een aankoop voor dat bedrag mogen doen.( lees Ling)

De 10 miljoen kan ook voor een deel besteed worden als tekengeld en het maximale salarisplafond blijft dan in ere.

Overigens betekent een stuk ervaring niet dat je automatisch in de basis komt, het is gewoon al belangrijk dat je het in huis hebt.

Milik blijft terecht de eerste spits, zelf denk ik dat we wel genoeg mensen hebben binnen de selectie die Milik eventueel tijdelijk kunnen vervangen.

Maar Frank wil er graag een ervaren spits of rechtsbuiten bij hebben, om het halen van de CL veilig te stellen.

Er zijn al genoeg gegadigden waar Ajax een keuze uit zou kunnen maken, maar het moet wel iemand zijn die als het nodig is direct iets toevoegt.

27 juni 2015 om 15:43

Gudelj. En wie zegt dat Ajax al klaar is?

Nog niks laten zien?

Haha zelfde naam als die middenvelder van spurs

Deze Dembélé moet naar Saint-Ettiene gaan. Beter salaris Record kampioen etc. Dus ik denk dat ASSE beter voor hem is maar ja we zullen zien wat Moussa Dembélé doet waar hij voor kiest.

27 juni 2015 om 17:21

Dembele. Me telefoon doet weer raar. Het moest dembele zijn.

27 juni 2015 om 19:09

Vind ik ook.
Trouwens wordt Assou-Ekoto waarschijnlijk de nieuwe linksback, en dus vervanger van Tabanou, bij Saint-Etienne.

Wel mooi dat alle ajacieden gelijk blij zijn hehehe groot talent maar niet de goalgetter die ze nodig hebben...

27 juni 2015 om 18:13

Welke alle Ajacieden zijn dan blij? Na mijn weten lees ik veelal negatieve reacties.

27 juni 2015 om 21:06

Hallo!!! Welke Ajacieden??

Hopen dat het geen gevalletje hoesen wordt als ze hem halen. Die kwam ook van fulham geloof ik.

Het potje van Feyenoord was toch leeg?

Jaren geleden had Feyenoord interesse in Froylan Ledezma.
Feyenoord zat op Schiphol te wachten om hem mee te nemen naar de Kuip,terwijl Ajax heel sneaky
op Schiphol Froylan een kontrakt liet ondertekenen!!
Mooie van dit alles was dan ook dat Froylan Ledezma in Amsterdam mislukte,hahahah!!

27 juni 2015 om 18:11

Hahaha wat een verhaal. Jij lijkt wel een zo'n journalist die feiten verdraait of bepaalde feiten niet noemt.

Denk je nou daadwerkelijk dat het zo gegaan is? Had Froylan daarvoor nooit contact gehad met Ajax? Dus hij ging daadwerkelijk op Schiphol nog voordat hij door een Feyenoord contactpersoon bij de aankomsthal in contact kwam een contract voor Ajax tekenen? Hmmm, had deze Ajacied dan een uniform aan van een bewaker, want volgens mij komt niemand voorbij die aankomsthal. En wat moet Froylan dan gedacht hebben? Dat hij een contract voor Feyenoord tekende of was hij van tevoren al bewust van zijn keuze?

Leuk verhaal verkondig jij hier, maar a.u.b., je kunt zelf toch ook wel logisch nadenken?

27 juni 2015 om 21:23

dit verhaal is algemeen bekend hoor.
lees het hier maar:
http://www.ad.nl/ad/nl/1401/ad/integration/nmc/fra...
ff googlen en zelfs jij had het kunnen weten.

28 juni 2015 om 16:14

Wat ik dus al zei: een journalist die de feiten verdraaid of feiten achterwege laat.

En wat denk jij hoe men de medewerkers van het AD noemen? Juist, journalisten.

Ook jij moet dus logisch nadenken. En jij kan dat nog, want je bent 15 jaar en leergierig.

Ooh en Peterhf, blijkwaar was je nog niet naar bed en aangezien het nu al de 28e is, noem even de feiten in je bovenstaande reactie.

Ik zal je helpen. "dit is wel opvallend vaak zo hoor.
echt een triest clubje dat ajax."

Dus wat bedoelde je nou met "opvallend vaak". Noem nou eens voorbeelden. ff googlen, noem je dat toch? Nou ik kan het niet vinden, dus mag ik dan aannemen dat je nog op je duim zuigt? En als dat zo is, waarom zal men jouw toekomstige reacties nu nog serieus moeten nemen als je toch alles uit je duim zuigt?

PS: Sorry Voetbalzone, maar ik kan er gewoon niet tegen als er mensen hier op een nieuwssite onzin verkondigen over een speler en club.

Zoals velen al zeggen weer een jong talent en niet de gewenste ervaren spits.. Ik denk aan Ivica Olic, ervaren, doelgericht en constant bezig in het veld

Ze kunnen geen ervaren spelers halen, dus halen ze maar zoveel mogelijke talentvolle spelertjes en dan hopen dat er een over 10 jaar terug wil keren naar Ajax, zodat ze dan wel een ervaren speler hebben. Ik heb hun tactiek helemaal door hoor.

Overmars ontkent belangstelling #ajax voor Moussa Dembele (franse aanvaller van Fulham) zoals Franse media melden

27 juni 2015 om 19:04

Gelukkig maar.. Dit had heel erg onlogisch geweest. Hier zit Ajax gewoon niet op te wachten, maar je weet het nooit met onze club.

27 juni 2015 om 19:59

"maar Dembélé is nu niet in beeld." Dat woordje "nu" valt een beetje op. Bij het woordje "nu" denk ik van, wanneer dan wel?

Gelukkig maar dat dit niet doorgaat, we hebben niks aan zo'n jonge gast die er toch nog niet klaar voor zal zijn.. Ajax moet met spoed op zoek naar ervaring, voorin! Het liefst ook nog een topper centraal in de verdediging i.p.v. Viergever/ Heitinga, want die komen gewoon echt te kort, net zoals van Rhijn.

Als Overmars het lukt een spits van het niveau Cardozo aan te trekken dan zou dat een hele goede zet zijn voor Ajax en denk ik dat de selectie vrijwel rond is. Met Gudelj, Heitinga en Dijks heb je de broodnodige vechtlust in de selectie erbij en als je een echte killer met ervaring voorin erbij hebt is het plaatje rond naar mijn mening, qua talent en creativiteit zit het wel goed met spelers als Andersen, Sinkgraven, El Ghazi, Kishna en Fischer.

Nieuwe spelers heeft allemaal weinig zin
Elke speler zal onder Frank de Boer veranderen in een grijze muis.
Slecht voor Ajax (want die is veel geld kwijt aan een nieuwe speler)
Slecht voor de speler ( want zijn cariere loopt een grote deuk op)

27 juni 2015 om 20:56

Grijze muis? Oh ja want Eriksen, Fischer, El Ghazi, Bazoer zijn allemaal grijze muizen onder de Boer? Niet zo mee lullen. Dat het voetbal afgelopen seizoen dramatisch was weet iedereen maar zomaar wat roepen gaat nergens over. Veel jonge jongens in de selectie na jaren te zijn leeg gekocht en de ongenuanceerde uitspraken verschijnen weer.

We hebben genoeg jeugd nou. Ik denk dat we gewoon een ervaren man nodig hebben die de boel een beetje richting kan geven voorin. Op de vleugels daar zou ik toch nog Berghuis en/of Sisto willen zien een beetje echte concurrentie kan nooit kwaad voor El Ghazi en Kishna. Menig, Muric en de rest kun je nog geen echte concurrentie noemen. Dus vandaar dat ik Berghuis en Sisto zo willenn zien in ons elftal voor volgend seizoen. Beide zijn prima buitenspelers die kunnen scoren en die hun acties in huis hebben. Dus halen Overmars.

Pfffff,al die geruchten........
Bovenstaande allemaal voor niks geschreven

psv wil niet de hoofdprijs betalen aan Willem II dus haal dat Nederlands toptalent op, de scouts van ajax hebben liggen slapen, zag die jongen gisteren spelen verdorie op die leeftijd al zover zijn, echt daar gaan we in Nederland mits geselecteerd van genieten. Psv gaat mits ze met Willem II er uitkomen hiet flink een slag meeslaan voetballend en/of financieel.... over twee jaar spelend in de europese top. verdomme Ajax

28 juni 2015 om 09:44

heb het dus over de jong van willem II hieraan zou ajax meer hebben...... slapers

28 juni 2015 om 10:15

De Jong is bij lange na niet goed genoeg, zowel Nouri als vd Beek zijn beter, even oud en spelen op dezelfde positie. Hij zou bij Ajax hoogstens in de A1 komen en met Nouri en vd Beek voor hem nooit het 1e halen. Laat hem maar lekker naar PSV gaan..

Waar is Ajax mee bezig? Ze halen zo geen ervaring binnen en ik dacht dat ze dat van plan waren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren