Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Neymar krijgt rood bij verrassende zeperd Brazilië

Laatste update:

Colombia begon het toernooi om de Copa América met een teleurstellende nederlaag tegen Venezuela, maar heeft zich in de nacht van woensdag op donderdag uitstekend hersteld van die zeperd. De ploeg van José Pekerman zorgde voor een daverende verrassing, door met 0-1 te winnen van titelfavoriet Brazilië. Voor Colombia betekende dit de eerste zege op Brazilië sinds 1991.

/

Centrale verdediger Jeison Murillo maakte negen minuten voor rust het enige doelpunt van de wedstrijd, toen een vrije trap van Juan Cuadrado voor zijn voeten viel en hij de trekker overhaalde. Die voorsprong was op dat moment niet eens zo onverdiend: Brazilië had weliswaar het meeste balbezit in de eerste helft, maar de beste mogelijkheden waren voor Colombia geweest. Radamel Falcao en Teofilo Gutierrez verzuimden om Brazilië meer pijn te doen.

Uiteindelijk had Colombia nog wel geluk dat het met een voorsprong ging rusten, want op aangeven van Dani Alves slaagde Neymar er niet in om David Ospina te passeren. De aanvaller kopte in kansrijke positie op de voeten van de doelman, terwijl hij later in de wedstrijd nog net voorlangs schoot. In de tweede helft was Roberto Firmino de gevaarlijkste man, maar hij miste zelfs voor een leeg doel, nadat Ospina was uitgegleden. Colombia wist zijn voorsprong dus te behouden.

Dat zorgde voor frustratie bij Neymar, die na het laatste fluitsignaal de bal tegen Pablo Armero schoot. Die ging als een stervende zwaan naar de grond, waarna er een opstootje volgde. Daarbij deelde Neymar een kopstootje uit aan Murillo en Carlos Bacca nam revanche met een harde duw. Zowel Neymar als Bacca kreeg een directe rode kaart en beide aanvallers zullen dus in ieder geval de laatste groepswedstrijd moeten missen. Venezuela kan vannacht goede zaken doen tegen Peru; Venezuela staat na een duel op drie punten, terwijl Brazilië en Colombia daar twee wedstrijden voor nodig hadden. Peru is na een duel nog puntloos.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die neymar he, wat een wijf. Eerst even gezellig een bal tegen iemand aan schieten en een kopstoot uitdelen en daarna gelijk wegrennen. Ik kom misschien subjectief over maar ik vind dit net zo erg als die actie van zidane en brandao.

18 juni 2015 om 07:22

Bacca was trouwens ook opgefokt bezig.

18 juni 2015 om 07:38

Neymar schiet ws gewoon uit frustratie een bal weg en ja komt tegen Armero aan maar om hier nou rood voor te geven is gewoon kinderachtig. En kopstoot laat me niet lachen man hij doet niks.

18 juni 2015 om 07:42

Kijk eens de beelden even terug en je ziet dat hij doelgericht schiet en als murillo erbij komt moet je ook heel goed kijken, want dan geeft hij een kopstoot. Slap excuus dit.

18 juni 2015 om 07:53

Het is toch te betreuren dat deze voetballer dat nodig heeft. Bij Santos was het nog een showmannetje die getrapt werd door zijn panna's. Nu hij bij Barca zit kopieert hij het (vervelende) gedrag van Suarez, Messi, Busquets en Alba.

Jammer want deze voetballers hebben dit absoluut niet nodig !

Toch is het grappig om te zien dat Brazilië, als een van de grootste voetballanden het de afgelopen jaren zo 'slecht' doet.

18 juni 2015 om 07:53

@ Lionelneymar
Hoe naïef kan je zijn, nouja je naam zegt al genoeg...
Op de beelden is duidelijk te zien dat hij bewust richting de Colombiaanse spelers schoot. Niks kinderachtigs aan om daar rood voor te geven. Moeten ze vaker doen, anders leren snotjochies als Neymar het nooit af.
Toch ook belachelijk dat hij aanvoerder is, hij kan zich niet eens volwassen gedragen.

18 juni 2015 om 08:05

Was een kopstoot

18 juni 2015 om 09:00

Die Neymar spoort echt niet door die bal zo op de rug te schieten van die Colombiaanse speler, Bacca zijn reactie was dan weer wat overdreven. Terecht dat ze allebei rood hebben gekregen. voor Brazilië zal dit grote gevolgen hebben want zij zijn erg afhankelijk van Neymar. Bacca kan nog worden vervangen door J.martinez.

18 juni 2015 om 09:10

Helemaal mee eens. Dit soort snotapen moeten gewoon hard begrensd worden. De wereld waarin ze leven maakt ze helemaal gek en doet ze denken dat ze 100 jezus zijn.....terwijl ze eerder 100 het tegenovergestelde zijn.

Dit geld voor zeer veel jeugdigen (voetballers) en natuurlijk hebben zij begrenzing/ opvoeding nodig maar ik denk ook dat dit voortkomt uit een verziekt egocentrisch systeem waar het om geld en selfy sticks draait, terwijl het moet gaan om hoe je op een goede manier met winst/ verlies en emoties om gaat.

Treurig dit.

18 juni 2015 om 09:21

Hahahaha dat je suarez, alba en busquets noemt kan ik nog enigszins begrijpen, maar Messi? Kijk jij wel voetbal man? Je doet je naam geen eer aan.

18 juni 2015 om 09:40

Inderdaad. Er lopen bij Barcelona aardig wat vervelende spelers rond maar daar hoort Messi niet bij. Integendeel zou ik zeggen. Hij maakt geen rare duikelingen, bemoeit zich niet met opstootjes en loopt ook niet continu om kaarten voor zijn tegenstander te vragen. Die jongen krijgt ook regelmatig met flinke overtredingen te maken maar gaat daar op een volwassen manier mee om. Messi is een sieraad voor de sport.

18 juni 2015 om 09:45

Ik zou Messi vervangen voor Xavi, die is na Alves de arrogantste bij Barca.

18 juni 2015 om 09:51

Ik ben het bijna helemaal met jou eens op 1 punt na, welk gedrag van Messi? Volgens mij doet hij niet aan dat theater mee.

18 juni 2015 om 10:15

Vervelende gedrag van Messi?

Volgens mij staat Messi voor zeer sportief gedrag en staat na elke overtreding op hem gewoon weer op tenzij hij echt wat heeft, daar kan CR nog wat van leren.

18 juni 2015 om 10:33

Die Neymar spoort echt totaal niet. Wat een idioot.

18 juni 2015 om 12:07

@objectief7, je naam klopt echt niet. Dat je Suarez, Busquets en Alba vervelend vind kan ik begrijpen. Maar Messi is gewoon een voorbeeldprof en absoluut niet vervelend. Dat jij hem persoonlijk niet kan uitstaan, dat is dan iets anders.

18 juni 2015 om 13:42

@ Ifcbi
Inderdaad, hij kan echt nog heel veel leren van het gedrag van Messi.

18 juni 2015 om 14:29

Messi is toch niet zo'n type voetballer als suarez, alba en busquets?? Messi komt juist veel sympathieker over.

18 juni 2015 om 14:45

'Kopstoot' hou op man was letterlijk gwn een wegwerp gebaard met je kopstoot en kijk aub hoe Armero als een gillende keukenmeid naar de grond gaat als hij die bal op zn rug geschoten krijgt dat is pas een wijf

18 juni 2015 om 15:55

@gooner4eva... weet jij wie xavi is?

18 juni 2015 om 18:46

Ja, dat weet ik. Geweldige speler. Hij is ook geen smerige speler zoals Alves, maar hij is wel heel arrogant. Kijk zijn uitspraken in de media bijvoorbeeld maar terug toen Barcelona Fabregas wilde hebben, echt respectloos. Alves kon er toen ook wat van, en nu nog steeds. Xavi houdt zijn mond tenminste nu hij ouder geworden is.

18 juni 2015 om 12:27

Nu weet neymar ook hoe het voelt om genaaid te worden, die valt bij elk tikje. Karma...

18 juni 2015 om 09:47

Inderdaad een harde kopstoot, Murillo zou er verstandig aan doen om zich te laten controleren in het ziekenhuis op een mogelijke schedelbasisfractuur.

Dom van Neymar dat wel, maar ik vind rood wel wat overdreven. Van Bacca is het nog dommer.

18 juni 2015 om 09:49

Rood overdreven? Het mag dan geen perfect uitgevoerde kopstoot zijn, maar die grap is gewoon altijd rood.

18 juni 2015 om 10:04

Net als hoe houceima zegt, de intentie om een kopstoot te geven is al genoeg voor rood.

18 juni 2015 om 10:14

Zoals ik het zie in het filmpje hierboven begint Murillo door zijn hoofd tegen het hoofd van Neymar aan te zetten, Neymar duwt hem weg met een agressieve beweging. Naar mijn mening is dit geen kopstoot.

Dan zou de beweging van Murillo ook geinterperteerd kunnen worden als kopstoot toch?

18 juni 2015 om 10:45

OKe stel het is geen kopstoot, dan is het trappen vande bal na het fluitsignaal exprestegen een speler ook al genoeg voor rood.
Wil het een keer lukken bij hem, begin hij zo te doen.

18 juni 2015 om 10:42

Eindelijk ziet Neymar het eens van de andere kant als iemand als een stervende zwaan naar de grond gaat.
Hopelijk leert hij er van om eens niet als een krijsende baby te gedragen.
Overigens moet dit het einde betekenen voor het toernooi van Neymar, dit is namelijk een schorsing waard van 6 wedstrijden.
Waar ik me ook aan erger is de titel van VZ, het gaat toch niet om Neymar hier?

18 juni 2015 om 11:07

Je komt inderdaad erg subjectief over. Gezien het tijdstip van je bericht vermoed ik dat je de wedstrijd niet bekeken hebt. Ik heb zelden zo een intensieve wedstrijd gezien, de inzet van de spelers was ongekend. Het was werkelijk fantastisch, echter zwaar het randje.

Denk dat Neymar een aanslag of 100 gekregen heeft en zich toch heeft weten in te houden. Kreeg nog eens onterechte gele kaart in de eerste helft voor een handsbal waar hij totaal niks van af weet. Dit alles meegenomen kan je de frustraties begrijpen ook al is zijn actie aan het eind zeker een gele kaart waard. Mogen spelers een keer hun emotie tonen? Are you not entertained?

Hoe de verdediger van colombia naar de grond gaat terwijl hij de hele wedstrijd bikkelhard loopt te tackelen is mij een raadsel. Neymar liep niet weg maar werd door bacca zowat de melkweg uit geduwd. Dat je hem een wijf noemt vind ik daardoor overdreven. 100% Over controle zijn emoties heeft hij zeker niet, maar wie wel? Vergeet niet dat messi ook een dergelijk opstootje had tijdens de vorige wedstrijd.

De scheidsrechters laten deze copa erg veel toe. Dat heeft blijkbaar veel invloed op het gedrag van de spelers.

18 juni 2015 om 14:31

Het is ramadan en na de wedstrijd ben ik gelijk gaan slapen. Ligt het daar aan?

Kan meschien een goede voetballer zijn he maar rot karakter ik hoop dat hij een paar matchen geschorst wordt

18 juni 2015 om 07:48

Ah joh, hou toch op.. Ik ben zeker geen neymar fan, maar laten we als voetbalwereld nou gewoon ff normaal doen. Ik keur z'n gedrag zeker niet goed, alleen om hiervoor rood te geven? Net de beelden gezien, dit kan je geen eens een kopstoot noemen.

En dan Bacca, die geeft neymar een zet in z'n rug.. Als we voor dit soort dingen rood gaan geven, dan spelen we in het amateur voetbal elke week met 9 man..

18 juni 2015 om 08:26

Hoezo kun je dit geen kopstoot noemen? Omdat hij zijn neus niet breekt? Die geschoten bal kan gebeuren maar dat vieze laffe knikje wanneer een teamgenoot verhaal komt halen is gewoon rood waard.

18 juni 2015 om 09:47

Amateur voetballers hebben ten eerste al geen voorbeeld functie, professionele voetballers wel.
En al was het geen rake kopstoot, een poging tot of beweging voor een kopstoot was het zeker wel en ook dat moet met rood bestraft worden.
Bacca werd vervolgens helemaal gek en als je hem geen rood geeft krijg je dit elke wedstrijd. Geweldig gehandelt door de scheids.

18 juni 2015 om 10:43

Dit moet gewoon einde toernooi betekenen voor hem. Hij begaat 3 fouten in een paar seconden.

Eindelijk eens gerechtigheid. Wat een vreselijk rotkarakter heeft die Neymar toch. Fenomenale voetballer die dit soort dingen niet nodig heeft. Je kijkt toch zo op tegen Messi.. kopieer dan vooral Messi zijn gedrag want die houdt zich niet bezig met randzaken. Op dat gebied heeft deze jongen nog veel te leren.

18 juni 2015 om 07:35

Volgens mij neemt hij meer het gedrag van Suarez over haha xD

18 juni 2015 om 07:39

Jep de beste man kan echt voetballen, maar is echt een mannetje. Denkt dat hij alles kan maken. Ik snap wel dat hij naast vele fans ook vele haters heeft.

Buiten dit alles. Verschrikkelijk slecht voorbeeld. Hij is aanvoerder van de nationale ploeg. Niet alleen zet je jezelf voor l*l, maar laat je ook je team in de steek met deze actie na (!) de wedstrijd.

Het zal wel niet, maar hoop echt dat hij zodanig gestraft wordt dat hij dit toernooi niet meer in actie komt. Kan de voetbalbond mooi een voorbeeld stellen.

Oh en voor de mensen die zeggen...is dat nou een kopstoot. Denk er maar eens over na. De intentie om een kopstoot te geven, dan moet je toch al een kronkel in je kop hebben..

18 juni 2015 om 07:53

Tuurlijk is dit officieel een kopstoot, maar heb je zelf op het veld gestaan? Dit soort dingen overkomt bijna iedereen toch wel eens in de kroeg of op het veld.. En ja, hij is aanvoerder en moet het goede voorbeeld geven... Maar kom op he, je verliest net de wedstrijd en vervolgens word je zo uit de tent gelokt, wees blij dat ie hem geen stoot voor Z'n kanis heeft verkocht

18 juni 2015 om 08:22

komaan, hij wordt uit zijn tent gelokt? Daar moet hij dan maar tegen kunnen amai als elke voetballer die een beetje geirriteerd is moet gaan vechten jonges toch

18 juni 2015 om 09:46

Sorry naar Neymar is bijna altijd de aanstichter en gedraagt zich uiteindelijk als klein meisje, hij lokt de spelers van Columbia uit de tent met de bal schieten en een laf kopstootje. Bocca is een echte man en is ws de hele wedstrijd door Neymar uit de tent gelokt... dan ziet hij dat zijn teamgenoten boos zijn op neymar, dat er een op de grond ligt(overdreven dat wel, maar he wie de bal kaatst) en een ander een kopstootje krijgt, ik snap die duw van woede dan weer wel. Ik vind Neymar een rat, hypocriet en een matennaaier!

18 juni 2015 om 11:53

@marc0109: Ik sta elke week op het veld en zoals ik het lees hoop ik niet tegenover jou te staan die dit soort dingen goedkeurt en blijkbaar heel snel hapt als iemand lichtelijk uitlokt.

Hij moet gewoon slimmer zijn. Man wat een aansteller als hij een keer verliest. Hij is past echt goed als hij zich ook normaal kan gedragen (zeker gezien dat dit na de wedstrijd was en je er dus helemaal niks aan hebt)

18 juni 2015 om 09:02

Nou hij heeft dit gedrag ook deels van Messi gekopieerd wat die knalde ook is krihard de bal het publiek in waardoor een supporter van real iets had gebroken en dat andere heeft hij weer van Suarez geleerd

18 juni 2015 om 10:18

Ronaldo schiet elke week ballen de tribune in, maar dan heet het ineens een 'vrije trap'

18 juni 2015 om 11:28

Dat is van een ruime afstand en supporters zullen daar attent op reageren. Wat Messi ded was van dichtbij onverwachts de bal van heel dichtbij tegen een supporter aan te knallen. Dat is een heel groot verschil

18 juni 2015 om 11:29

Kom op man doe is objectief, Messi schoot de bal het publiek in tijdens een duel. Kan gebeuren en dat vergelijk je met dit van neymar want een bewust schot is gericht op een speler van Colombia. Totaal anders
Ronaldo heeft ook vaak zat ballen in de tribunes geschoten en mensen bezeerd, heeft neymar het ook van hem dan?
Houd toch op dit staat los van alles en vooral van messi

18 juni 2015 om 13:07

Dat van messi was bewust kijk de beelden maar, plus het was nog van een korte afstand. Hij was denk ik tijdens die classico erg gefrustreerd want anders doe je dat niet

18 juni 2015 om 14:53

Amen to that. Ik was vroeger zo een grote fan van brazilie. Maar met deze generaties kan ik gewoon geen supporter zijn. Er zitten teveel spelers bij die ik echt niet kan hebben door hun gedrag. Zeker neymar en alves.

Een kopstoot😂😂😂, goeie. Als je dit al een kopstoot noemt weet ik niet hoe het met je gaat, Zidane die gaf een kopstoot. Vergeleken bij dat was dit een aai met zn kop😐.

18 juni 2015 om 07:39

Ik vond dat van Zidane meer een flinke kopduw.

18 juni 2015 om 07:50

Kopstoot is kopstoot, dit was er echt 1, niet zagen ook al is hij een speler van barcelona

18 juni 2015 om 16:32

Zidane richtte tenminste niet op een gezicht, een kopstoot in het gezicht vind ik vele malen erger dan tegen het lichaam aan.
Gewoon de rest van het toernooi schorsen die Neymar

Misschien is het Braziliaanse 11-tal gewoon niet zo goed. Neymar is een uitstekende voetballer maar niet de speler die een heel 11-tal op sleeptouw neemt Neymar voetbalt voornamelijk voor Neymar en niet voor z'n team. Vorig jaar is het Braziliaanse team ook met veel geluk doorgestoten tot de halve finales. Om erna in de twee opvolgende wedstrijden bij elkaar 10 tegen doelpunten te krijgen, dat gebeurd een echt top team natuurlijk niet zelfs niet als ze volledig uit vorm zijn.

18 juni 2015 om 09:48

Volgens mij speelde Neymar die laatste wedstrijden juist niet mee en neemt hij zijn team al jaren op sleeptouw... maar dit was wel zn verdiende loon en niet aanvoerder waardig, hopelijk leert hij ervan!

18 juni 2015 om 10:01

Neymar is niet echt gewend om z'n team op sleeptouw te nemen bij Barcelona gaat 80% van de aandacht naar Messi en is Messi de grote man. Bij Brazilie is Neymar de grote man en die rol past (nog) niet bij hem. Hij is niet de charismatische leider die men in hem ziet hij speelt een leider en is dat duidelijk niet van nature.

18 juni 2015 om 14:53

nee dat klopt, dat charisma mist hij zeker en misschien wordt hij daarin ooit nog volwassen, maar dat denk ik niet. Ik vind hem op voetballend wel een speler die zijn team op sleeptouw neemt, door constant een hoog niveau te laten zien en telkens weer belangrijk te zijn voor zijn team.

Verlies tegen Venezuela was verrassend. Winst op Brazilië een stuk minder.

Tja, als je je zo laat gaan moet je de gevolgen maar dragen. Hij was sowieso al geschorst door die gele kaart, maar daar zal nu een eventuele kwartfinale ook wel door veloren gaan. Zonde dat hij zich altijd zo laat gaan, is toch echt een speler waar je van moet kunnen genieten.

Heeft genoeg talent, maar dat Zuid-Amerikaanse gedrag komt er altijd weer bij kijken. Ach, we zullen zien wat Brazilië kan zonder hem, normaal moeten zij toch gewoon kunnen winnen en doorgaan veronderstel ik?

En ik merk dat de discussie alweer is uitgebarsten tussen zijn tegenstander en voorstanders hierboven. Eén goeie raad: praat zulk gedrag niet goed, maar maak er ook niet meer van dan het is. Het is een kopstoot en de rode kaart is verdiend, maar vergelijk het niet met Zidane en Brandao want dat was wel een pakje erger dan deze vrij onschadelijke beweging.

18 juni 2015 om 08:19

Tja zal inderdaad grotendeels met het zuid-amerikaanse temperament te maken hebben. Echter zijn spelers als Messi, Falcao, Sanchez, Cavani, Aguero ook Zuid-Amerikanen die zich enkel met voetbal bezig houden en weinig tot geen randzaken. Hoop toch dat Neymar gaat veranderen want het is een fantastische speler die dit soort onzin niet nodig heeft.

18 juni 2015 om 16:34

Ja want Messi had tegen Uruguay totaal geen opstootje en Aguero maakt ook geen smerige overtreding van achter op de enkel omdat het niet lekker liep.

Neymar is toch echt een klein kind. Een beetje geniepig die bal tegen Armero aanschieten, dan een halve kopstoot en weglopen. Voor zijn kinderlijk gedrag verdient hij het om een paar matchen aan de kant te zitten.
Ik hoor hier enkele dagen geleden nog wat mensen zeggen dat Messi een slechte kapitein is omdat hij een grapje maakt over (vermoedelijk) zijn coach, maar wat dan gezegd van Neymar?

Brazilie stelt ook geen bal meer voor sinds 2006!. pff ooit een grootmacht waar elke tegenstander bang voor moest zijn!. is nu niks meer van over, zelfde geldt voor het vrouwenteam dit is geen Brazilie meer,
maar een B land. de aanval zegt al genoeg! pff wat is er met Brazilie al jarenlang? wanbeleid zeker bij de bobo's en vriendjespolitiek. jammer Selecao de Kanaries waren ooit legendarisch.

18 juni 2015 om 10:08

Ze hebben net alles gewonnen wat ze kunnen winnen en jij zegt dat het geen bal meer voor stelt?

18 juni 2015 om 21:55

wat gewonnen? vanaf 2006 ? niks..

Hoe kunnen ze een labiele aansteller nu in godsnaam aanvoerder maken. Mooi dat Colombia wint, met dit Brazilië heb ik echt helemaal niets.

Probeerde ook voor de tweede keer in twee weken een doelpunt te maken met zijn handen. Vals spelen zit kennelijk in zijn bloed.

terecht rood, de bal tegen Armero was misschien per ongeluk maar die kopstoot dat is gwn 3 wedstrijden schorsing, hij moet aan zn gedrag werken en zorgen dat dit niet meer voor komt!

Neymar treft het wel zeg op grote toernooien.
WK 2014 = geblesseerd
Copa America 2015 = schorsing

18 juni 2015 om 13:58

Mocht trouwens op het WK ook al rood hebben na de eerste match.

Die zien we voorlopig niet meer terug in het toernooi. Zullen beide wel 2 wedstrijden krijgen. Was Neymar door de gele kaart niet ook al geschorst? Dat zullen er dan 3 zijn. Sonde, want hij heeft dit toch niet nodig?

18 juni 2015 om 11:31

Ik denk dat het 1+1 wordt voor neymar, zou zonde zijn als hij rest van toernooi mist. Had me al zo verheugd op Messi vs neymar in halve finale of finale

Typisch Zuid-Amerikaans: opvliegerig, aanstellerig en een scheids die veels te snel met rood gooit.

Armero gaat neer als of hij op zijn rug werd geslagen met een knuppel. De Colombianen gaan verhaal halen, Neymar deelt een kopduw uit en Bacca duwt hem vervolgens. Als je als scheids dit af doet met geel voor Neymar en Bacca dan is het allemaal klaat. Allemaal onnodige reacties van Neymar, Murillo, Bacca en de scheids

Ik kan die Neymar helemaal niet hebben. Onder andere door dit soort acties. Ik erken zijn voetbalkwaliteiten, maar daar blijft het bij. Belachelijk showventje dat toevallig heel goed kan voetballen.

Brazilie zit sinds de aanstelling van Dunga zijn eerste termijn al met een probleem. Dat is namelijk het moment waarin het land de filosofie eigenlijk over boord heeft gegooid. Sindsdien stel men meer defensieve spelers op dan we gewend zijn. Daarnaast is het selectiebeleid om van te huilen.

GK: Jefferson? Diego Alves is véél beter.

Defensie: David Luiz en Thiago Silva zijn op papier grote namen, maar in de praktijk spelen ze beide gewoon al ruim 2 jaar bedroevend. Miranda is een echte killer die het al jaren goed doet bij Atlético. Marquinhos is een toptalent met ontzettend veel voetballend vermogen, die zou een uitstekend duo vormen met Miranda.

Danilo is gewoon de back van de komende jaren. Dani Alves speelt dit seizoen weer goed en het is logisch dat hij opgeroepen is. Fabinho doet het ook zeer verdienstelijk bij Monaco, is gewoon een goede rechtsback. Filipe Luis is niet eens basisspeler bij Chelsea en die krijgt de voorkeur boven Marcelo?! Tenzij Marcelo geblesseerd is maar daar weet ik niets vanaf. Daarnaast doet Siqiuera het ook heel goed bij Atlético.

Middenveld: Fred, Everton Ribeiro, Elias en Geferson. Meen je dit serieus? Waar zijn Luiz Gustavo, Talisca en Ramires bijvoorbeeld? Fernandinho is een goede speler, maar voor op de bank. Casemiro speelde een uitstekende seizoen bij Porto en heeft echt veel potentie die zou ik altijd opstellen.

Aanval: Tardelli en Robinho? Firmino is een goede speler, maar ik zou hem nog geen basisspeler maken. Douglas Costa idemdito. Waar zijn Lucas Moura en Felipe Anderson? Lucas is na Neymar het grootste talent die het land heeft. Felipe Anderson is samen met Dybala de revelatie geweest van de serie A. Hulk heeft ook een uitstekend seizoen achter de rug en moet je als spits gebruiken, niet als vleugelaanvaller. En hij is beter dan Tardelli en Robinho. Daarnaast snap ik niet dat toptalent Gabriel Barbosa niet wordt opgeroepen.

Brazilie heeft het materiaal om een veel aanvallendere formatie te spelen en betere spelers op te stellen. Een 4-3-3 zoals Barca bijvoorbeeld met de punt naar achter. Maar Dunga is gewoon een pussy en durft niet van eigen kracht uit te gaan.

Casemiro in de Busquets rol (heeft hij genoeg inzicht en voetballende kwaliteiten voor). Oscar in de rol van box-to-box vanwege zijn fysieke kracht en loopvermogen. En dan Coutinho in de Iniesta rol. Willian zou wel het slachtoffer worden, maar die kan je altijd nog rouleren met Lucas of Anderson. Met die 2 laatstgenoemde heb je vleugelaanvallers met: diepgang, snelheid, een actie in huis en scorend vermogen. Neymar als trequartista in de rol die Messi voorgaande jaren bekleedde bij Barcelona.

Alleen hierdoor zou het team al 3x beter zijn dan wat we de laatste jaren te zien krijgen: de juiste spelers selecteren en een andere formatie/tactiek.

Bank:
Thiago Silva, Doriá, Filipe Luis en Dani Alves.
Willian, Luiz Gustavo, Fernandinho en Ganso.
Hulk, Barbosa en Douglas Costa.

Diego Alves
Danilo
Miranda
Marquinhos
Marcelo
Oscar
Casemiro
Coutinho
Lucas Moura
Neymar
F. Anderson
18 juni 2015 om 12:19

@xaviola, ik ben het met veel eens, op 1 iets na. Ik zou zowiezo Fernandinho erin laten, mits hij speelt zoals hij tegen Colombia speelde. Ik weet niet als je de wedstrijd hebt gezien, ik denk van niet? Of je was gewoon niet bij live-meepraten, kan ook. In ieder geval, Fernandinho speelde echt heerlijk. Ongelooflijk veel balintercepties, hij is echt een zware werker die het vuil werk opknapt. Hij weet waar hij staat en kent zijn taak. Zo een speler zou ik er echt niet uithalen.

Ik zou hem eerder in het middenveld zetten met technischere jongens als Coutinho/oscar. Zo krijg je een gebalanceerd middenveld. Met Casemiro heb je ook geen misselijkmakende speler, maar momenteel zou ik toch voor Fernandinho gaan.

Met de rest kan ik me overigens wel heel goed vinden in je uitleg. die Fred en Firmino waren gisteren werkelijk waar rampzalig. Het is voor mij nog steeds een raadsel waarom hij Firmino liet staan. Hij miste zelfs een open goal..

Allereerst wil ik aanhalen dat ik het gedrag van Neymar niet probeer goed te praten, voor mensen weer wat gaan beweren omdat ik Barça-fan ben. Neymar zijn intentie om de kopstoot te geven alleen al, moest hem rood opleveren, dus dat is geheel terecht. Maar hoe Bacca erin vliegt, is zeker ook rood waard, hier hoor je niemand over.

Als international hoor je je te gedragen, beiden spelers hebben dit niet gedaan. Voor Neymar is dit langs de ene kant erger, omdat hij de captain is van zijn land en een absolute superster. Aan de andere kant is de jongen nog maar 23 jaar, hij heeft nog veel te leren. Hopelijk leert hij dit gedrag in ieder geval af. Heeft hij niet nodig..

Bacca, was sinds hij op het veld kwam boel aan het zoeken met Dani Alves. Degenen die de wedstrijd keken begrijpen me wel. Hij liep erbij als een opgefokt mannetje, oh wat ergerde ik mij aan hem. Cuadrado kreeg ook zoveel fouten op zich tegen, zag je hem doordraaien dan? Denk het niet.
Bacca moest niet als een gek inkomen, ongeacht wat Neymar doet. Dan kon hij nu Ney in zijn gezicht uitlachen met de rode kaart.

Als laatste heb ik wel 1 vraagje. Hoe kan Armero, die de hele wedstrijd zo harde duels ingaat en zo harde slidings maakt, als een stervende zwaan neergaan als de bal op zijn rug komt? Dat vond ik echt belachelijk, naast alle andere dingen. Dan had ik liever gehad dat Armero zich omdraaide en verhaal ging halen bij Neymar.

De rode kaart van Neymar had ik trouwens al voorspeld na de gele kaart in de eerste helft. Toen ik zag hoe opgejaagd hij de scheidsrechter naar achter trok.. met je poten van de scheids afblijven. Daarnaast speelde hij heel de wedstrijd gefrustreerd door al die fouten op hem, het moest op een moment erover gaan.

Achja, ik heb genoten! Het was een wedstrijd met passie, werklust en emoties. Hier hoop ik er meer van te zien!

18 juni 2015 om 12:44

Bijna een herhaling van mijn post. Ik heb de wedstrijd exact hetzelfde ervaren.

18 juni 2015 om 15:34

Ik ben blij dat iemand mijn mening deelt !

Ik vond James echt niet slechter dan Neymar deze wedstrijd. Dus op de poll of James op niveau van Neymar en Messi zit, wel op dat van Neymar, niet op dat van Messi. Neymar heeft af en toe iets leuks en speelt leuk mee met de wereldtop, maar hij zal niet de beste voetballer ter wereld worden als Messi af gaat takelen.

18 juni 2015 om 14:28

Dik verdiend rood.
Het was niet een kopstool als zidane ofz maar wel een kopstoot net als Pepe tegen Muller kopstoot blijft kopstoot neymar kan niet tegen zn verlies arme guy

18 juni 2015 om 15:38

@juvebato Vond je James echt niet slechter? Komop. Hij was onzichtbaar vind ik gisteren. Op enkele goede passes na, heb ik hem niet veel gezien. Neymar leed ook veel balverlies en speelde ook een mindere wedstrijd, dat is zeker. Maar je zag toch dat alle dreiging via Neymar moest komen? Hij kwam tot het middenveld om het spel te verdelen en verdedigde zelfs mee?

Ik zeg niet dat Neymar beter is dan James of wat dan ook, want dat is persoonlijke voorkeur. Maar ik vond toch Neymar beter presteren gisteren dan James, ongeacht dat beide prestaties slecht waren..

Als Messi gaat aftakelen, zie ik Neymar wel bij de potentiële Ballon d'or winnaars, mits hij iets aan zijn gedrag doet. Hoe hij gistere reageerde en die nare maniertjes moet hij afleren, dat komt hem niet ten goede.

18 juni 2015 om 22:00

Neymar heeft goede acties, maar.. er mist gewoon iets. Misschien de volwassenheid, dat met de jaren natuurlijk kan komen. Vind hem gewoon een frustrerende speler, omdat iedereen zegt dat hij zo geweldig is, maar het elke keer weer net niet bewijst in grote wedstrijden, of compleet verpest door zijn gedrag gisteren. In de 1e wedstrijd had hij wel een prachtige assist.

18 juni 2015 om 22:05

Hmm, het is puur persoonlijke voorkeur natuurlijk en daar ga ik niet over. Zelf vind ik hem geen frustrerende speler, maar ik kan begrijpen dat bijvoorbeeld spelers die hij belachelijk maakt opgejaagd worden. Maar dan ben ik van mening dat zij als professionals, hun hoofd koel moeten kunnen houden en de voeten laten spreken.

Daarnaast ben ik het niet echt eens over je mening dat hij het "net niet" bewijst in grote wedstrijden. Ik ben van mening dat Ney dit Brazilië echt draagt, op zo een jonge leeftijd al.

Over zijn gedrag heb je wel helemaal juist, dan mag je 90 minuten perfect spelen, als verpest je hele prestatie. Spijtig, hij heeft het niet nodig. Ik hoop van harte dat hij dit afleert naarmate hij ouder wordt. Bij barça doet hij dit niet, zo los gaan. Opvallend genoeg wel bij Brazilië, terwijl hij daar juist Captain is..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren