Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Neymar: 'De winnaar van de Ballon d'Or is al bekend'

Laatste update:
/

Neymar heeft een uitstekend jaar achter de rug en zette zaterdagavond de kroon op zijn werk. Met een harde schuiver knalde hij Barcelona in blessuretijd op een 3-1 voorsprong tegen Juventus, waarmee winst van de Champions League definitief een feit was. De Braziliaan wordt vanwege zijn prestaties genoemd als kanshebber voor de FIFA Ballon d'Or, maar zelf denkt hij daar heel anders over.

Ondanks zijn 39 treffers dit seizoen, vindt Neymar dat ploeggenoot Lionel Messi nog altijd met afstand de beste ter wereld is. "Of ik kans maak op de Ballon d'Or? Nee hoor, die prijs heeft al een eigenaar: onze nummer tien. Hij is de allerbeste. Hij maakt iedere wedstrijd het verschil. Ik hoop dat ik naast hem op het podium mag staan, dan ben ik al heel tevreden."

Neymar timmert echter flink aan de weg. Na zijn moeizame eerste jaar in Spanje vijzelde de Zuid-Amerikaan zijn statistieken fors op. Tegenover de 9 competitiegoals in het seizoen 2013/14 stonden dit jaar 22 treffers, terwijl hij zijn doelpuntentotaal in de Champions League ruim verdubbelde. Neymar scoorde dit seizoen tien keer in het kampioenenbal, waar hij een jaar eerder slechts vier keer het net vond.

Gaat Neymar de Ballon d'Or ooit winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik had nooit verwacht dat Neymar zo diep in Messi zou zitten haha.

7 juni 2015 om 11:20

Nee hij erkent de extreme kwaliteit van ene Lionel Messi

7 juni 2015 om 11:22

Haha fanboy hoor deze 'man'

7 juni 2015 om 12:14

Of liefhebber

7 juni 2015 om 12:17

Neymar wil Messi gewoon te vriend houden. Neymar lift alleen maar mee op het succes van Messi. Neymar is een goeie voetballer maar hij speelt te veel in de schaduw van Messi. Bij Brazilie is hij de grote ster en dan maakt hij dat ook waar. Als Neymar ooit de gouden bal wil winnen moet hij bij een club spelen waar hij de grote ster kan zijn.

7 juni 2015 om 12:29

Ik speel liever met Messi in een team om samen prijzen te winnen zoals de CL, dan bij een andere ploeg tevergeefs Gouden Bal proberen te winnen, want Messi staat ver boven de rest. Bovendien kan je heel veel van hem leren als je samen met hem speelt.

7 juni 2015 om 13:28

vond hem beter dan Messi gisteren

7 juni 2015 om 14:02

El pistolerroooooooo

ik ben nooit van de 'messi/cr7 is beter' discussie, maar dit jaar moet Messi hem wel winnen. Hij is dit jaar echt geweldig, zowel qua goals als hoe hij beslissend is met zijn passing tegenwoordig!

7 juni 2015 om 12:24

Daar gaat niemand ook tegenspreken. De beste speler aller tijden.

7 juni 2015 om 13:14

Dat gaan er uiteraard genoeg tegen spreken.....

7 juni 2015 om 14:16

Dat messi het moet winnen? Dat zullen dan wel echt de die hard ronaldo fans zijn.

Messi zal er dit jaar ongetwijfeld met de prijs vandaar gaan. Gezien zijn vorm, statistieken en de prijzen die dit opgeleverd hebben: terecht!

"of ik kan maak op de Ballon d'or? Nee hoor, die prijs heeft al een eigenaar: onze nummer tien. Hij is de allerbeste. Hij maakt iedere wedstrijd het verschil. Ik hoop dat ik naast hem op het podium mag staan, dan ben ik al heel tevreden."

Gisteren maakte hij het verschil totaal niet, maar ik begrijp dat ze daar het moeilijk vinden om objectief te blijven. Maar ook ik denk dat Messi het gaat winnen.

7 juni 2015 om 11:22

Gisteren bij alle 3 de goals betrokken...

7 juni 2015 om 11:48

Barcaskill

Een heel team is betrokken bij een goal. Messi heeft gister niet het verschil gemaakt. Dat is toch gewoon zo?

Luis Lucho

Nergens zeg ik dat hij 4 man voorbij moet dribbelen ik heb het gewoon over deze wedstrijd.

Ajaxbarca

Ik heb het over deze wedstrijd dus laat je Bayern wedstrijd buiten beschouwing of is lezen zo moeilijk voor jou? Hij is niet de beste ooit dat is wat jij vind. Ik vind namelijk dat Ronaldo Luiz Nazario de beste voetballer is wat de wereld gekend heeft.

Gtootod

Misschien eens je avatar veranderen? Grotere grap.

Vincieajax

Nergens zeg ik dat hij waardeloos was, dat maak jij er van. Het gaat om het verschil te kunnen maken dat doe je niet met 10 succesvolle dribbels.

Wat leven we in een Ajax-Cruijff-Barcelona landje zeg. Om je dood te irriteren. Kritiek leveren op een Barca speler kan niet blijkbaar, terwijl ik gewoon gelijk heb. Hij maakte het verschil niet.

7 juni 2015 om 11:53

@nikes,

Misschien moet jij leren lezen, want ik heb het nergens over de wedstrijd tegen Bayern. Verder heb ik gewoon gelijk wat betreft de wedstrijd van gister.

Misschien verwacht jij dat hij iedere wedstrijd zo'n goal maakt als tegen Bilbao ofzo. Maar op ieder van die momenten was hij beslissend en maakte het voetbal voor Barca makkelijker doordat hij 3 man bezig hield en op de juiste momenten het spel verplaatste.

7 juni 2015 om 12:00

Nikes, Messi heeft wel het verschil gemaakt, juist op het moment dat Barcelona het even niet meer wist en de 2-1 eerder voor de hand lag dan de 1-2. Of maak je niet het verschil als je op zo een belangrijk moment met een dribbel vanaf de middenlijn en een afstandschot je teamgenoot de gelegenheid geeft te scoren?

7 juni 2015 om 12:07

@nikes

Jij hebt gelijk? Vind ik nogal een boute uitspraak om te doen, zeker omdat iedereen het hier vooralsnog met je oneens is Beetje kortzichtig om dan hier te staan propageren dat hij het verschil niet maakte. Zeker omdat bij goal 1 (messi versnelt het spel en vond de ruimte in de compacte defensie van Juve), goal 2 (assist) en goal 3 (voorassist) zijn bijdrage wel eminent was. Oke, je kan als kanttekening plaatsen dat bij die derde goal iedereen de pass had kunnen geven, maar de eerste goal (uitmuntende crosspass) en tweede goal (typische Messi dribbel) hadden niet door iedereen gecreëerd kunnen worden, daar ben ik van overtuigd.

Hij was niet weergaloos, hij was niet uitmuntend zoals hij in voorgaande finales wel was, maar zijn bijdrage gister was wel heel substantieel, in zowel goals als het creëren van Ccc's.

7 juni 2015 om 12:17

Hahah kijk wat messi heeft gedaan. Er wordt nu elke wedstrijd verwacht dat hij 4 man voorbij gaat en scoort. Messi heeft zeker het verschil gemaakt. Die rebound vooral van suarez was alleen mogelijk gemaakt door messi.

7 juni 2015 om 12:42

Ik vind Raul wel een toffe peer, dus ik hou mn avatar nog even zo. Ik vind het oprecht lullig voor je dat je gister niet van Messi hebt kunnen genieten. Sterkte.

7 juni 2015 om 13:23

Messi was gisteren niet doorslaggevend hoor. Het was absoluut een prachtige crosspass, maar Neymar, iniesta en Raketic waren al beslissender.
Tweede goal was absoluut knap, maar met 5 aanvallers tegen 4 verdedigers waren de overige aanvallers die ruimte maakten voor het schot net zo beslissend.
Derde goal had mijn oma voor kunnen bereiden. Ik vond Messi eigenlijk best afwezig. Het leek alsof hij bang was voor de Italiaanse slachters en hun fysieke spel. Wat overigens ook geldt voor Neymar in mijn ogen.

Al met al begrijp ik wel dat mensen Messi niet als beslissend ervaren gisteren. Is ook maar een mening hè....

7 juni 2015 om 13:51

Die crosspass had ik ook nog wel kunnen geven, Neymar stond volledig vrij. Daarnaast is hij niet betrokken bij dat doelpunt aangezien Neymar nog een actie maakt, Iniesta in speelt en die speelt weer rakitic in. Tegenwoordig bedenken mensen Van alles om een speler in te dekken. Messi was niet veel, was echt niet van zijn niveau.

7 juni 2015 om 18:11

Jij hebt altijd gelijk, laten we het daar maar op houden want ik heb al eerder gezien dat je nooit open staat voor argumenten van anderen. Prettige dag verder

7 juni 2015 om 11:26

Hij hoeft toch niet altijd 4 man voorbij te dribbelen om in aanmerking te komen voor de gouden bal. Gewoon bij alle drie de goals betrokken geweest en dit hele seizoen zo vaak de beslissing geweest. Maar het is lastig om objectief te blijven ...

7 juni 2015 om 14:12

Zo lang Messi nog speelt, wint Neymar geengouden bal.

7 juni 2015 om 11:29

Grappig dat je dat zegt. Hij speelde misschien niet zijn beste wedstrijd van het seizoen (zoals de bekerfinale of tegen Bayern) maar was weer zo ongelooflijk belangrijk.

Hij hield constant 3 man bezig en heeft alleen al in de eerste helft 3/4 keer een ongelooflijk mooie ccrosspass gegeven waardoor er veel gevaar over links kwam en uiteindelijk ook gelijk de 1-0 uit voortkwam. Daarnaast was zijn actie bij de 2-1 beslissend aangezien hij ook weer 2/3 man naar zich toetrekt en hard en lastig genoeg schiet voor Bufon waardoor er een goal uitkomt. Tot slot was hij ook bij de laatste goal betrokken. We leggen de lat onbewust zo ontzettend hoog voor die gozer, en terecht. Hij is de beste, ooit.

7 juni 2015 om 11:36

Haha Nikes, wat ben je toch een grap. Volgens mij stond hij aan de basis van de tweede en de derde goal en opende hij mooi op Alba bij de eerste. Hij was wel onzuiver in zijn aannames. Voor Messi-begrippen dan.

7 juni 2015 om 11:38

@nikes Lionel Messi had 10 succesvolle dribbels tijdens juv-bar. Twee keer zoveel als al z'n teamgenoten bij elkaar.

Nee je hebt gelijk hij was waardeloos. Daarnaast strooide hij met geweldige passjes en misschien dat dat je in je eigen wereldje een beetje is ontgaan, hij was betrokken bij alle doelpunten. Maar je hebt gelijk hoor jongen hij was niet best.

7 juni 2015 om 12:45

@nikes
Jij zegt: 'gisteren maakte hij het verschil totaal niet'.

Je wordt hierop aangesproken. Want je zegt 'totaal niet', terwijl hij de belangrijkste speler was bij het opzetten van de aanvallen. Door zijn cruciale passing en dribbels creëerde hij 6 a 7 kansen / aanvallen / counters van Barcelona. Waardoor er 3x is gescoord.

De vraag die de mensen jou steeds in andere bewoordingen stellen is wat bedoel je met totaal niet? Wanneer vind je Messi totaal wel het verschil maken?

De medeleden gissen daarnaar en stellen jou deze vragen:
- Moet Messi dan 4 man dollen? Jij zegt nee.
- Moet hij van jou even goed spelen als tegen Bayern en de finale van de Copa? Jij zegt nee.

Maar je zegt dan niet wat je verstaat onder 'totaal niet het verschil maken'? Je vond hem niet waardeloos (moest er nog bijkomen), je vindt hem niet de beste ooit (daar gaat het niet om, laten we het bij deze wedstrijd houden), maar wat bedoel je dan met 'totaal niet het verschil maken'?

Dat zeg je niet. Maar je vindt jezelf objectief. Immers 'wat heb je aan 10 succesvolle dribbels? Als je het verschil daarmee niet maakt.' Nu je het zegt. Messi dribbelde naast het veld of dolde zijn eigen spelers.. waar heb je het over. Als Messi dribbelt is het meteen gevaarlijk. Hij temporiseert, versnelt en vertraagt in een splitsecond. Uit het niets komt er door een pass van Messi opeens veel gevaar. Je kunt je niet gaan verhullen achter drogredenen als:
"wat leven we in een Ajax-Cruijff-Barcelona landje zeg. Om je dood te irriteren. Kritiek leveren op een Barca speler kan niet blijkbaar, terwijl ik gewoon gelijk heb." grappig.. je rondt je tweede reactie af met "hij maakte het verschil niet." hmm.. nu valt het woord 'totaal' weg. Zwak je nu je eerste stelling af?

Iedereen mag een mening hebben, jij mag best Messi geen mooie of sierlijke voetballer vinden. Maar je kunt niet om feiten heen. Uit de statistieken van gisteren blijkt dat hij gewoon de beste man op het veld was. Hij was dan niet dominant in het afrondingsproces - daarvoor mag je best naar Neymar en Suarez kijken (die hebben toch enkele kansen verprutst door te snel voor eigen succes te gaan) - maar, bijna alle gevaarlijke aanvallen van Barcelona zijn gisteren door Messi opgezet. De beslissende 2-1 was zelfs voor 80% aan Messi toe te schrijven. Maar dat vind jij geen beslissende dribbel.. 'totaal' niet.

7 juni 2015 om 12:58

Ik verbaas mij ook een beetje over de negatieve reacties die ik over Messi lees met betrekking tot zijn spel gisteren. Wanneer hij twee of drie keer scoort en zich verder totaal niet met het spel heeft bemoeit hoor ik iedereen roepen dat hij geweldig was. Nu scoort hij niet maar trekt hij wel het spel naar zich toe op het moment dat zijn ploeg het zo nu en dan lastig had en nu vinden veel mensen dat hij niet goed was. De Messi van gisteren maakte op mij persoonlijk een betere indruk dan het scoringsmonster dat ik de laatste jaren vaak aan het werk heb gezien.

Zijn passing was gisteren bij vlagen trouwens werkelijk fenomenaal, maar ook dat zullen veel mensen wel gemist hebben.

7 juni 2015 om 13:12

@hainrich
Ik ben het volledig met jou eens.

Ik denk ook dat de evolutie die Messi nu doormaakt hem een betere speler maakt voor de nationale ploeg. In Argentinie lopen er teveel spitsen. Die rol moet hij minder op zich nemen. De wedstrijd temporiseren en zijn (cross)passing, naast zijn dribbels bij de tegenaavallen kunnen Argentinie wel plots een gevreesde counterploeg maken.

Dit is een completere Messi dan enkele jaren geleden. Maar sommigen doen alleen aan scorebord journalistiek.

Mee eens! Niemand anders dan Messi verdiend de gouden bal dit jaar. Ik bedoel, Ronaldo heeft veel goals gemaakt, maar geen prijzen gepakt dit jaar. Barcelona treble.

7 juni 2015 om 11:38

Helaas heeft ronaldo niet meer goals gemaakt. Het gaat om het jaar en dan staat messi voor tot nu toe. Maar daar gaat t ook helemaal niet om. Er is gewoon geen discussie mogelijk meer over deze man.

Zoals ik maanden geleden al heb aangegeven; Als Barca 'el triplet' wint, dan verwacht ik;
1. Messi
2. Suarez/ney
3. Ney/suarez

Nu nog de copa Amerika, En alls Uru, Arg en Bra goed presteren met deze 3 als uitblinkers dan is het praktisch een feit.

Editl Bedankt heren. Suarez doet idd niet mee. Mijn fout.

7 juni 2015 om 11:23

Alleen het probleem is dat Suarez dacht ik niet mee mag doen wegens nog openstaande schorsing bij land.

Voor de rest ben ik het wel eens met jouw top 3, al ben ik toch verleid te denken dat Ronaldo ook ten alle tijden hierbij moet staan.. Gelukkig is de keuze niet aan mij.

7 juni 2015 om 11:25

Ow ja dat klopt.. Ik dacht dat de Uruguayaanse bond dit zou gaan vechten.. Mislukt dus? Maar goed.

7 juni 2015 om 11:23

Suarez was niet beter dan Ronaldo, Neymar idem. Dus dat kan je vergeten. Sanchez vond ik beter dan Suarez. Robben trouwens ook.

7 juni 2015 om 11:35

Robben heeft in 2015 nog vrij weinig kunnen laten zien hoor..

7 juni 2015 om 11:24

suarez doet niet mee, heeft nog steeds die schorsing

7 juni 2015 om 11:24

Suarez mag niet meedoen met uruguay volgens mij vanwege de schorsing

7 juni 2015 om 11:25

Suarez mag niet meedoen. Hij komt er dit jaar ook niet in. Niet omwille van de prestaties, maar CR zal nog wel op het podium staan. Maar wie weet volgend jaar kan Suarez misschien wel in de top 3 komen.

Overigens moet Neymar wel wat aan zijn aannames doen. Dit geklunngel de hele tijd met de bal bij het aannemen van een bal kan echt niet.

7 juni 2015 om 11:27

Helemaal vergeten ja.. Ik neem aan dat de bond van Uruguay niks had kunnen beteken voor Suarex.

7 juni 2015 om 11:30

Ze hebben nog gedreigd tijdens de verkiezingen van Blatter. Maar Suarez zijn straf blijft staan, zoals het nu staat. Naar mijn mening maakt dit Uruguay dan ook echt flink wat minder.

Vind de bescheidenheid bij Neymar ten opzichte van Messi wel keurig. Maar als Messi nu een belabberd Copa speelt, en Neymar die Copa wint en uitblinkt, kan dit nog weleens de gouden bal dichterbij brengen. Neymar bij Brazilie is echt heel goed.

7 juni 2015 om 11:38

Klopt.. dat heb ik ook gemerkt.. Dit was niet de eerste keer dat de bal van zijn voeten springt. Wat dat betreft moet het een stuk beter ja.

Neymar bij Brazilie is echt een wereld van verschil ja en als Brazilie wint zou hij zeker gezien kunnen worden als een de nummer 3 achter Ronaldo en Messi. Maar ik denk niet dat Neymar de goudenbal zal winnen dit jaar, ook niet als Brazilie de Copa Amrika wint. Dan zou Neymar zonder twijfel wel als 2e eindigen.

Maar het verschil tussen Messi en Neymar is zo groot. Neymar zou het spannend kunnen maken door solo goals te maken, zoals Messi tegen Bayern. En Messi zou dat hele toernooi als 'poep' moeten spelen..iets wat ik ook niet verwacht.

7 juni 2015 om 11:46

Haha, ik denk dat je wel gelijk hebt. Messi moet echt door de ondergrens zakken. Het is alleen wat je ook aangeeft. Neymar bij Brazilie is echt heel goed. Zo veel dragender en spelbepalend. Ik zie hem dit jaar zonder meer in de top 3 eindigen (als die niet geblesseerd raakt).

Argentinie is alleen geen echt team. Hoe ik het ook bekijk ze zijn geen coherent elftal. Ze hebben nu wel een sterke verdediging en een goede aanval, maar ik vind ze fysiek op het middenveld toch matig, conditioneel zelfs slecht en als team vind ik ze teveel individualisten. Ik denk daarom dat hoewel Argentinie de topfavoriet is, dat Brazilie met een vrij sobere maar verdedigend stabiel elftal met de cup ervandoor zal gaan.

Colombia, Chili en Uruguay vind ik niet goed genoeg. Wat denk jij?

7 juni 2015 om 12:52

Helemaal met jou eens. Als de loting het toelaat krijgen wij een finale tussen Brazilie en Argentinie. Ik acht Colombia en zeker Chile en Uruguay niet goed genoeg.

Brazilie onder Dunga is een heel moeilijk te kloppen elftal ja, Argentinie is de top favoriet gezien de spelers die ze hebben en natuurlijk Messi. In deze vorm ben ik toch wel een beetje bang voor hem.

Ik heb er wel veel zin in. Het is nu vrij duidelijk, dat de beste spelers op dit moment Zuid Amerikanen zijn; Aguero, Messi, Neymar, James. Ik kan echt niet wachten. Hopen op een spektakel.

7 juni 2015 om 12:57

Ja. Na het WK, is de Copa mijn favoriete toernooi. Ik geniet zo erg van de Zuid Amerikaanse clashes. Ik heb er echt heel veel zin in. Ik heb altijd een zwak voor Argentinie, maar ik heb weer angst voor de Brazilianen (die doen het op beslissende momenten tegen de Argentijnen de laatste 15 jaar gewoon erg goed ook).

7 juni 2015 om 11:26

1:Messi 2:Ronaldo 3:Neymar.
Doe eens ff normaal met jou Suarez dan had je Bale vorige seizoen ook wel naar het podium kunnen sturen.

7 juni 2015 om 11:28

Ronaldo staat sowieso op het podium, hoor. Meeste Europese goals, persoonlijk recordaantal competitiegoals, gedeeltelijk topscorer Champions League.

Uiteraard zal Messi zonder twijfel de Gouden Bal winnen en ik verwacht dat Ronaldo en Neymar uit maken wie nummer twee wordt.

7 juni 2015 om 11:31

Ik denk dat Ronaldo sws boven Neymar en Suarez komt te staan. Suarez komt niet in de top 10..

7 juni 2015 om 12:27

Niet in top 10? Dat geloof ik ook niet.

Gisteren helaas niet gescoord, maar wat was Messi ongelooflijk goed. Zoveel succesvolle dribbels dat is niet normaal! Er komt natuurlijk nog een halfjaar voetbal aan na de zomer, maar tot nu toe is Messi veruit de beste speler van dit jaar tot nu toe.

Of Neymar op het podium komt? Misschien. Er zit denk ik nog heel veel rek in die jongen, maar als je hem de kans geeft om te scoren is het wel vaak raak. Die goal die hij gister maakte, zo maakt hij ze echt heel vaak.

Neymar en Messi : Bromance

kan = kans, timmer = timmert, geen probleem Vz!

neymar wint in de toekomst nog wel een gouden bal, en hazard komt ook wel in aanmerking als hij naar een betere club gaat (bayern,real,barca)

7 juni 2015 om 11:24

Ik weet niet maar Hazard zou ook goed passen bij dit Juventus.. Achter Morata (mits Tevez vertrekt).

7 juni 2015 om 11:33

Hazard bij Juve zou wel een lust voor het oog zijn.

7 juni 2015 om 11:38

Hazard zou bij elke topclub genieten zijn. Wat een mooie voetballer is dat zeg.

7 juni 2015 om 14:03

Ze hebben dybala al gehaald als vervanger voor Tevez. Hazard zou prima achter Dybala en Morata kunnen spelen in een vrije rol.

7 juni 2015 om 14:05

Ja, maar hij maakt dan geen stap vooruit, eerder opzij.

3 prijzen, alles gewonnen dit seizoen, Messi verdient de Gouden Ball. CR7 heeft uiteraard ook een zeer goed seizoen gespeeld, echter in de beslissende wedstrijden is hij niet bepalend geweest. Deze twee spelers staken er ver boven de rest uit.

7 juni 2015 om 11:28

Vgm heeft Ronaldo de assist gegeven op Hernández waardoor ze atletico uitschakelden, zorgde dat real niet door Schalke is uitgeschakeld, scoorde in beide wedstrijden tegen Juventus. Scoorde in beide classico's. Toch wat behoorlijke wedstrijden waarin hij wel bepalend is

7 juni 2015 om 12:19

Scoorde tegen juventus. Zo zie je maar dat scoren niet alles is, want naast die intikker had hij totaal niets laten zien.

7 juni 2015 om 11:29

Messi wint sowieso en Ronaldo op 2 ondanks dat Ronaldo betere statistieken heeft dit seizoen heeft Messi prijzen en Ronaldo niks.

7 juni 2015 om 11:31

Dit seizoen wel, maar vanaf 2015 niet toch? Toen ze begonnen in 2015 stond Messi sowieso nog aardig wat goals achter op hem als ik het goed heb?

7 juni 2015 om 11:35

Messi: 57 wed, 58 goals, 27 assists
Ronaldo: 54 wed, 61 goals, 22 assists

2015

Messi: 35 wed, 35 goals, 18 assists
Ronaldo 30 wed, 29 goals, 10 assists

in 2015 heeft Messi dus wat betere statistieken.

Qua voetbal komt Ronaldo dit seizoen echter niet eens in de buurt van Messi, dat gecombineerd met zijn statistieken is nummer vijf een feit.

7 juni 2015 om 11:37

Juist, dat dacht ik al. Ronaldo heeft natuurlijk nog die 5-klapper en een paar hattricks gemaakt waardoor het verschil niet zo groot was.

7 juni 2015 om 11:47

Haha wat een valsspelers.
Als je zo gaat rekenen heeft Messi net betere statistieken maar 2015 is niet voor bij he?
We zijn nog maar op de helft.
Wie is de topscoorder van La Liga en de Champions League? juist Ronaldo.
En volgens mij heeft hij ook de meeste assists
Ronaldo heeft dus betere statistieken

7 juni 2015 om 11:59

Ronaldo is niet de topscorer van Ucl dat is Neymar.

7 juni 2015 om 11:59

Marita stop met huilen al die goals die ronaldo heeft gemaakt hebben geen waarde gehad daarnaast heeft messi meer assist dan ronaldo... hij is gewoon de meest compleete voerballer die er ooit is geweest. Trouwens messi speelde zeker niet zijn beste wedstrijd gisteren maar bij de 2-1 creëert hij toch de kans helemaal in zijn eentje

7 juni 2015 om 12:01

áls je dan met statistieken/argumenten komt, zorg dan dat ze goed zijn.... Topscorer CL zijn Ronaldo, Messi en Neymar met 10 goals

En hij heeft bij lange na niet de meeste Assists over 2015. En waarom vals spelen trouwens, het gaat over 2015 en dat jaar is hij de beste. Daarnaast heeft Messi alle prijzen gewonnen, en Ronaldo geen. Daarmee is het seizoen voor Ronaldo wat betreft de gouden bal al wel voorbij....

7 juni 2015 om 12:02

Marmita, prijzen tellen ook mee. Hoeveel heeft Ronaldo er dit seizoen?

7 juni 2015 om 12:11

Ronaldo heeft twee prijzen dit seizoen.

7 juni 2015 om 12:11

Als jullie mijn reactie boven lezen dan zie je dat ik zij dat Messi de Ballond'or gaat winnen want hij heeft prijzen gepakt en Ronaldo niks maar Ronaldo heeft betere statistieken.
Dus de enige die jankt dat ben jij @Messi.
Ik heb gelezen dat Ronaldo de topscoorder van de Ucl is omdat hij minder wedstrijden heeft gespeeld dan Messi en Neymar.
Wat zijn de assists verhoudingen tussen Messi en Ronaldo dan?

7 juni 2015 om 12:22

Maakt dat je dan topscorer van de cl?

7 juni 2015 om 12:37

Ja er kan er maar 1 de topscoorder zijn.
Ronaldo heeft minder wedstrijden gespeeld dus hij is de topscoorder.
Ik maak de regels niet.

7 juni 2015 om 12:44

Messi heeft over 2015 betere statistieken tot nu toe en dat is waar de gouden bal om draait. De eerste helft van het afgelopen seizoen telt simpelweg niet mee.

7 juni 2015 om 17:52

Dan is neymar topscorer

Hoewel het niet meer dan terecht is dat hij erkend dat Messi op eenzame hoogte staat op dit moment, siert het Neymar dat hij deze uitspraak doet.

Het is niet anders, maar Messi zal dit jaar inderdaad de Gouden Bal weer terug claimen van Cristiano.
Wat is die man geweldig in zijn acties. Hij scoort gisteren niet, maar met zijn versnelling en schot zorgt hij er wel voor dat Suarez kan scoren.
Messi is zo ontzettend belangrijk voor de successen van Barcelona de afgelopen 6 jaar, ongekend.
Ik zie niet in waarom Barcelona niet weer 6 prijzen zou kunnen pakken zoals ze ook in 2009 hebben gedaan.
Hetgeen het meeste aan mij knaagt is dat Real nog nooit een treble heeft gewonnen en Barcelona nu al 2. Gelukkig hebben wij nog steeds dubbel het aantal CL prijzen.

7 juni 2015 om 11:38

Die dubbele cl n landstitel prijzen kan je ook niet serieus nemen.in de tijd van franco..bijv ene di stefano zou naar barca gaan..maar dat mocht niet van franko..zulke praktijken.

7 juni 2015 om 12:33

Nee, het zijn gewoon 10 europese cups en klaar, ze zijn officieel gewonnen en er is dus ook nooit ene bewijs over franko en zijn fratsen.
Barca heeft vijf CL en Real tien. Barca won hem gister en real won hem vorig jaar.
Wat nu telt voor jouw is dat barca hem gister won en niet dat real er meer heeft want dat gaat niet veranderen (voorlopig).

Wat een ongelofelijk vies mannetje is die neymar toch, messi speelde gisteren gewoon slecht dus iedereen moet eens ophouden met hem ophemelen. jammer dat suarez de winnende maakte, wat had ik gehoopt dat hij weer iets doms zou doen.
Hala Madrid, Puta Barca

7 juni 2015 om 11:28

Hele volwassen reactie! Lekker onderbouwd ook.

7 juni 2015 om 11:33

Nergens voor nodig deze reactie.
Barcelona had gewoon sjans dit seizoen dat Real met blessures te maken had maar ze verdienen wel de Champions League niet de landstitel.
We pakken ze volgende wel seizoen terug hopelijk geen blessures voor Modric en Ramos en James dit keer.

7 juni 2015 om 11:35

Niet de landstitel?

2x gewonnen van Atletico, 1x gewonnen 1x verloren van Madrid? Waarom verdien je hem dan niet? Verreweg het beste doelsaldo?

7 juni 2015 om 11:49

Omdat Real onderling veel sterker was en Real alles onder controle had voor de blessures golf.
Jullie hadden heel veel sjans dit seizoen volgende seizoen niet meer.

7 juni 2015 om 16:38

@-marmita-; wij waren alles behalve sterker dan Barcelona. Je kunt toch niet ontkennen dat zonder Modric er maar weinig van de tactische structuur overbleef.
Waar we het vooral hebben laten liggen is tegen Valencia (2-2). In mijn ogen omdat Bale er niets meer van bakte en Ronaldo die ook geen super dag had. Hadden we die dag beter als collectief gespeeld dan hadden we de wedstrijd gewonnen, daar ben ik van overtuigd.
Nu laat je er punten liggen en is Barcelona gewoon de stabielere ploeg gebleken. Dat zullen we moeten accepteren. Geen excuses, zij zijn beter dit seizoen.

7 juni 2015 om 11:34

Goeie reactie zeg. Doet het pijn dat Barca alleen maar sterker werd en Madrid incl Ronaldo compleet in is gestort?

En Messi speelde slecht? Weet je wat nou het grote verschil is tussen Ronaldo en Messi? Wanneer Ronaldo een slechte match speelt (zoals tegen Juve) dan heb je werkelijk helemaal niks aan hem, want hij kan niet terugvallen op zijn kwaliteiten als spelmaker.

Gister zag je duidelijk dat Messi constant door 3 man werd gedekt wanneer hij in balbezit kwam, en tóch verplaatste hij op het juiste moment het spel constant naar de linkerkant waardoor daar 1 tegen 1 situaties ontstonden en de 1-0 uit voort kwam. Daarnaast was hij beslissend met zijn weergaloze versnelling bij de 2-1. Ik wil geen Ronaldo hater zijn, het is een fenomeen en een pure doelpuntenmaker. Maar wanneer je dat bij beiden weghaalt, is Messi met afstand de betere.

7 juni 2015 om 11:51

Nee want Ronaldo scoort dan alsnog zijn goals ondanks dat hij waardeloos was tegen Juventus.
Dat is hoe Ronaldo is hij staat er altijd doet er niet toe in wat voor vorm.

7 juni 2015 om 12:04

Ja want ze wonnen ook dankzij hem van Juve toch? En Barca won wel van Bayern dankzij Messi en daarnaast was hij gister ook beslissend met zijn dribbel bij de 2-1.

Wees niet zo verbitterd en erken dat hij dit jaar verreweg de beste is man.

7 juni 2015 om 12:16

Haha vriend ik bevestig het zelfs nu voor jou Messi is dit seizoen beter.
Maar jij zegt als Ronaldo niet zijn dag heeft heb je niks aan hem.
Ik zeg nee want hij maakt alsnog zijn goals.
Dat Real uitgeschakeld is door Juventus komt door verdediging niet door Ronaldo.
Ik ben niet bitter hoor kan niet wachten op het volgende seizoen.
Real zonder blessures is de beste team van allemaal.

7 juni 2015 om 12:37

Zelfs Lex Immers had die goals van CR tegen Juve nog gemaakt. 1 Intikker vanaf de doellijn en een penalty nou nou.

7 juni 2015 om 14:23

Immers had de goal van Rakitic en Suarez en de goals van neymar tegen Bayern ook wel gemaakt.

7 juni 2015 om 12:57

Maar dat is precies het punt. messi speelde slecht en is alsnog bij iedere goal betrokken....

7 juni 2015 om 17:24

@ richard cr7, hahaha je haat zit diep gooi het eruit goos heerlijk dit

Dit slaat nergens op wat neymar nu zegt. We zijn pas op de helft van 2015. Wellicht speelt Ronaldo dadelijk weer een fantastisch eerst seizoenshelft en raakt Messi geblesseerd voor 4 maanden. Je kan er nu niks zinnigs over zeggen behalve dat Messi een grote kans heeft, maar dan trap je open deuren in.

Overigens moet neymar meer klasse en respect voor tegenstanders krijgen wil hij ooit echt in aanmerking komen. Elke tackle die hij te voortduren krijgt lokt hij zelf uit. Dan rolt hij alsof hij in brand staat over de grond om
Vervolgens met een verontwaardigde blik te gaan lopen zeuren op de scheids. Oudere spelers en tegenstanders krijgen zo geen respect voor je. Als puyol nog gespeeld had bij barca had hij sws op het veld wel een keer ingegrepen.

7 juni 2015 om 11:45

Alleen wanneer Messi inderdaad een blessure oploopt bestaat er een mogelijkheid dat hij hem niet wint. Maar hij heeft de titel, beker én CL gewonnen.

Beslissend in de kampioenswedstrijd, kwartfinale CL, halvefinale CL, bekerfinale en de CL finale. Daarnaast heeft hij ook nog waanzinnige statistieken, in 2015 de beste zelfs. Wanneer je in de cruciale fase van het seizoen in deze vorm verkeerd ontkom je er niet meer aan.

Ik kan Neymar alleen maar gelijk geven: Messi is met een straat voorsprong de beste.
Pele heb ik 1x zien spelen in Antwerpen en alle grote spelers na Pele ken ik van T V.
Maar geloof me maar, Messi is niet de grootste(1.76 m ?) maar wel het beste wat er ooit op een voetbal veld heeft gelopen,zeker weten.
Einde discussie.

7 juni 2015 om 11:43

Messi is niet eens 1.70 volgens mij,

7 juni 2015 om 11:47

1m69
Maradonna was nog kleiner: 1m65
Messi is voor mij natuurlijk de beste ooit, maar iedereen heeft wel een mening

7 juni 2015 om 11:48

Het mooie is dat Messi hier dan ook een stuk minder om "lijkt" te geven dan Ronaldo. De topscorders titel liet bij ook lopen door die penalty weg te geven aan Neymar omdat hij daarvoor een goal aan Messi gunde. Zo is het wel vaker bij hem. Die jongen houdt gewoon van het spelletje en heeft het erg naar z'n zin met Suarez en Neymar om zich heen. Uiteindelijk win je als team prijzen, en dit Barca had verreweg het beste team.

7 juni 2015 om 11:53

Niet dat Ronaldo nou zo gefixeerd was op die topscorerstitel. Want als hij niet gewisseld was tegen getafe had hij best over de 50 goals in la Liga van Messi heen kunnen gaan. Maar hij was helemaal niet boos na de wissel, hij liep lachend het veld af

*vz mode on* Messi kan nooit de gouden bal winnen, hij staat er niet in de grote wedstrijden (wk finale en gisteren heeft hij niet gescoord) de reden dat Barcelona de CL heeft gewonnen komt door Neymar. Messi heeft niet eens in blessure tijd de vierde kunnen scoren. Zijn veldspel was niet om aan te zien. Nee de bal van goud moet naar Ronaldo *vz mode uit*

Goede morgen kindertjes

7 juni 2015 om 12:11

Haha heeft ze persoonlijk naar de finale geschopt tegen Bayern. Was gisteren meer dan belangrijk voor het elftal. Neymar speelde juist onopvallend en slecht gisteren maar alleen omdat hij gescoord heeft vindt jij dat hij goed speelde, jij moet wel een Ronaldo fanboy zijn, dat kan werkelijk waar niet anders, als je met zo'n redenering komt.

7 juni 2015 om 12:55

Zeggen dat Neymar slecht speelde gaat mij ook te ver..

7 juni 2015 om 13:19

Klopt inderdaad. Niet slecht, maar minder aanwezig als andere wedstrijden.

7 juni 2015 om 17:46

Arme Gusev8 zelfs voor vz begrippen maak je jezelf belachelijk. Dank je wel! Wanneer je denkt dat je misschien te opzichtig en te goedkoop open deuren in trapt komen toch gastjes als jij naar voren die laten zien dat hier op vz niks te laag kan zijn. Er zijn dus mensen die dat nog niet eens kunnen begrijpen. Bedankt kerel, je hebt officieel de rest heel erg intelligent doen lijken

7 juni 2015 om 13:22

@callmegod

Wat een topreactie

Tussen alle rommel die ik hier lees na de finale, heb jij toch wel de hoofdvogel afgeschoten.

7 juni 2015 om 16:50

@callmegod; ik kan me niet voorstellen dat jouw post serieus is. Ik ga er dus even vanuit dat je sarcastisch bent.
Wij hadden met Cristiano, Benzema en Higuain een doelpunten machine met 118 doelpunten in een seizoen, maar wat Messi, Neymar en Suarez dit seizoen hebben gedaan is belachelijk. 122 doelpunten in 60 wedstrijden, waarvan Suarez er 17 niet heeft gespeeld.

Messi is overduidelijk de meest constante van het trio en heeft een akelige hoeveelheid assists.
Als er iemand de gouden bal verdient dan is het Messi wel, nu al. Heeft Barcelona hoogstpersoonlijk naar de finale geschoten en heeft echt een vrachtlading aan gevaarlijke passes en schoten gelost.

Om vervolgens te stellen dat zijn veldspel niet om aan te zien was gaat veel te ver en versterkt het vermoeden dat deze reactie sarcastisch is naar de site toe, waar erg veel Real fans als moderator fungeren. Hij versnelt 1 keer en schiet waaruit de rebound binnen wordt geschoten door Suarez. Veel typerender kun je het niet krijgen voor Barcelona dit seizoen.

Als Madridista kan ik zonder blozen zeggen dat Messi uitzonderlijk is. Een grootheid en het zou bijzonder onterecht zijn als hij de Gouden Bal niet zou winnen. Ook al zie ik hem het liefste naar Ronaldo gaan.

7 juni 2015 om 17:57

Ruud, mijn reactie heeft niets met messi of ronaldo te maken. Sorry dat ik het zeg maar dat zouden mensen zelfs hier moeten kunnen begrijpen. Inhoudelijk over voetbal daar kom ik hier niet voor dat is zonde van mijn tijd. Wanneer je een pittige discussie aangaat worden de zwakken beschermd en als dit soort simpele dingen niet worden begrepen dan is het idd de vraag wat ik hier nog doe maar je vermoeden zijn gegrond en ik denk zelfs dat een blinde dit had kunnen zien. Maarja.. Op vz zijn er toch mensen die dat niet zien, hoe kunnen we dan nog meningen uitwisselen over het spelletje an sich?

@callmegod

de gouden bal gaar over het jaar 2015 niet over het seizoen 2014/2015 dus het wk kan je hier niet in betrekken.
en de gouden bal gaat niet om wie de meeste goals heeft gemaakt maar om wie de beste voetballer is.
en je zegt dat messi niet beslissend is in grote wedstrijden maar wat deed hij dan tegen bayern munchen?

7 juni 2015 om 11:49

Zijn reactie was sarcastisch bedoelt denk ik, nog een fijne dag verder

7 juni 2015 om 17:49

-dubbel-

7 juni 2015 om 17:50

@aajaxx een tip, zoek een kamer en ga met gusev8 wonen... Jullie zouden een prachtige koppel vormen

Zijn beste jaren liggen nog voor hem. Iets meer kracht trainingen en minder irritant gedrag zouden hem verder kunnen brengen.

Bij Brazilie doet hij het al geweldig. Hij is daar dé man, ik denk als hij de gouden bal wil winnen dat hij naar een team moet gaan waar hij de absolute ster is. PSG(wanneer ibra weg is) of Bayern wanneer Robben en Ribéry weg zijn.

De 3 genomineerden zijn messi suarez en neymar ronaldo hoort er ook niet meer bij veel doelpunten maar eigenlijk de laatste wedstrijden niet meer real omhoog geholpen wat wel jammer is. Was een topper in t begin... En over neymar die gast gaat zeker de ballon winnen alleen is messi idd met verre afstand de beste op dit moment. Jullie kunnen allemaal blijven haten maar ik zou toch eerder de wedstrijd opnieuw bekijken. T leek meer op rugby dan voetbal wat juventus liet zien o.a. Vidal had 5x rood moeten pakken barca heeft verdiend gewonnen volgend jaar weer

Zoals ik gisteren als zei , als Barcelona wint , dan gaan er heleboel mensen roepen dat het onverdiend was . Juve had allang met 9 man moeten spelen , overtredingen van Vidal En pogba dat vergeten heel veel mensen , gezien dat ze barca niet gunnen gaan ze roepen dat de scheids geen penalty gaf. Heb echt medelijden met jullie echt . Aangezien dat Barcelona op dit moment zo zieke team heeft gaan ze ook volgende jaar winnen

7 juni 2015 om 16:18

@milanista ja dat is zo maar dan hard barca dat ook mogen staan. De tackle van alba op pogba's hielen ( iedereen denkt dat hij de bal raakte maar tikte tegen de achilles van pogba aan en raakte toen de bal en de overtreding van alves wat een idiote actie was hij dacht dat ie aan het boksen was in amerika ofzo. Kielhaalt hem gewoon + pogba had daar een kans. En neymar had er ook af gemoeten zijn schwalbes.

De gouden bal kan je wel opsturen naar messi

Vind eerlijk gezegd dat Neymar flink gehyped wordt. Goede speler, maar niet zo goed als beweerd wordt. Suarez is bijvoorbeeld qua aantal goals en assists even belangrijk geweest voor Barcelona, dit terwijl hij de eerste 3 maanden niet gespeeld heeft. Hoe kan het dan in vredesnaam dat Neymar als kandidaat gezien wordt voor het winnen van de gouden bal? Misschien dat de Copa America hem een rechtmatige plaats boven Suarez geeft, maar boven Messi staat niemand op het moment.

7 juni 2015 om 13:26

Kleine toevoeging: spelers als Hazard, Isco etc zullen in de toekomst concurrentie zijn voor neymar. Ook niet de minsten.

Mensen hou toch op.oke dat overdreven doen na een val is wat minder.maar als die niet valt was die wss veel vaker gebleseerd.deze jongen is een sieraad voor het voetbal.Denk binnen 5 jaar heeft hij de Ballon gewonnen.

Ben benieuwd of die ook zo goed is als die zinder messi naast zich speeld.

Waar ik me het meest over verbaasde gister met Messi is dat hij nog steeds hartstikke snel is!
Ik dacht dat hij daarop beduidend achteruit was gegaan de afgelopen jaren maar hij heeft dus nog steeds in zich.

Barcelona hoef je niet te complimenteren.
Dat die zouden winnen, was zeker.
De credits gaan naar Juventus, het team dat lang bij bleef.
Maar met de voorhoede van Barcelona valt niet te spotten...door niemand.

7 juni 2015 om 19:02

Nou...nou....barca verdient wel zeker complimenten.

Juve mocht absoluut niet de leiding nemen anders hadden ze het op slot gegooid.
Barca heeft de eerste goal moeten maken in de kleinte ruimte, dat is gelukkig gelukt doordat Juve een verdedigend een fout heeft gemaakt.

Bij de 1-1 zag je Juve nog aanvallender spelen en heeft Barca met een snelle aanval kunnen scoren.

Uiteindelijk heeft Barca de derde kunnen maken uit een snelle counter.

Ik vrees dat het wedstrijdbeeld totaal anders geweest zou zijn als Juve de leiding had genomen in de score. Dan waren goals zoals de tweede en derde niet mogelijk geweest.

Het is Barca's verdienste dat ze in de kleine ruimtes kunnen scoren.

Ik zie neymar hem wel winnen binnen 3 jaar.

En als Messi de Copa America ook pakt dan is het 100% zeker.

Juve heeft terecht verloren, maar wij kunnen trots zijn op Juve!!! We hebben de finale gehaalt, natuurlijk is het zuur dat je de finale verliest. Over de scheids ga ik niet te veel zeggen: aardig gefloten maar had wel een penal aan juve moeten geven vlak voor de 2-1 maar vidal had ook rood moeten krijgen. Neymar is een fantastische voetballer waar je van kan genieten maar ik begrijp de frustraties van juve supporters. Neymar is super irritant bezig met schwalbes en om kaarten vragen etc. Ik erger me daar ook groen en geel aan. Dat houd niet weg dat hij een goede kandidaat is om de ballon d'or te winnen in de toekomst

7 juni 2015 om 16:15

Srry maar ook al ben je juve fan. Ik wil je zeggen juve verdiende de overwinning barca speelde gwn niet best en de scheids ontnam juve 2 grote scoringskansen en barca had een geweldige goal en de rest waren uit de counter. Dus ik vond juve verre weg beter.

Messi zagen we gister echt de hele tijd. Nee eigenlijk niet haalde alleen maar irritante fratsen uit met express de speler opzoeken. Veel passes lukte niet nog meer. Ik ga liever voor neymar of heel verrasend voor een wereld doelman de gea vind hem fantastisch.

Dit is voor alle neymar haters:
Kan je er niet tegen dat hij zon beest is en dat hij iedereen uit dolt, hou dan alsjeblieft je vieze bek dicht en ga Ronaldo pijpen!!!

neymar is niet eens zo goed maar mensen denken van wel omdat ie in msn zit wauw!!
hij verdient en krijgt nooit de goude bal.
wel misschien een oscar van schwalbes kom op zeg elke wedstrijd keer op keer, een klein tikje en dan hoppa springt ie 10 meter de lucht in,
en gister tijdens cl finale.. hij kopt die zit maar hij koptte en kwam tegen hand toen goal.. liegt hij tegen zijn medespelerd en scheidsrechters dat et tegen zijn schouder kwam. wat een mogool is dat tog!-.-

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren