Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik heb op rechts de beste speler ooit en de beste back van dit moment’

Laatste update:

Ivan Rakitic was en is dit seizoen bijzonder belangrijk in het succes van Barcelona; de 27-jarige Kroaat hield levende legende Xavi op de bank en speelde liefst 50 van de 59 officiële wedstrijden. De van Sevilla overgenomen Rakitic had even tijd nodig om zich aan te passen aan Barcelona, maar inmiddels is hij niet meer weg te denken uit de basisopstelling.

/

“Ik moest allereerst wennen aan het feit dat ik de beste speler aller tijden op rechts heb spelen”, doelt Rakitic via de officiële kanalen van de FIFA op Lionel Messi. “Omdat hij zo’n speciale speler is, is zijn beweging anders dan alle andere spelers ter wereld. Bovendien heb ik op rechts ook nog eens de beste vleugelverdediger die er is. Dani Alves speelt vaak als extra aanvaller. Het is dus mijn taak om te beoordelen wat er benodigd is in iedere situatie. Ik moet de andere spelers laten uitblinken.”

Rakitic speelde Xavi uit de basis, misschien wel een van de beste middenvelders aller tijden. “Geen misschien, hij is de allerbeste”, lacht Rakitic. “Het was een waar genoegen om van hem te mogen leren. Niet alleen op het veld, maar ook naast het veld. De manier waarop hij met zijn lichaam omgaat, zijn voorbereiding op de wedstrijden... Ik ben dankbaar voor wat hij voor mij heeft gedaan en ik wens hem eht allerbeste in de toekomst.”

/

De middenvelder vindt het niet erg dat de aandacht voornamelijk uitgaat naar de majestueuze aanvalslinie met Messi, Luis Suárez en Neymar. “Het is normaal dat zijn de blikvangers zijn, ze zijn briljant. Het gaat erom dat wij wedstrijden winnen. De club heeft veel geld betaald voor de beste aanvallers ter wereld, dus het is logisch dat mensen over hen praten. Als wij maar winnen, dan winnen we samen.”

Met Barcelona kan Rakitic het seizoen op fantastische wijze afsluiten: op 6 juni is Juventus de tegenstander in de finale van de Champions League. “We willen winnen, we kennen Juventus door en door en we hebben veel respect voor die ploeg. We denken echter maar aan één ding en dat is winnen. Dit is een finale en wij zijn Barcelona. Als we gewonnen hebben mogen we feesten, maar we moeten de wedstrijd eerst nog spelen.”

Ivan Rakitic past uitstekend bij Barcelona

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Op de momenten dat Xavi inviel vond ik het klasse verschil 9 van de 10 keer toch wel zichtbaar. De reden dat Xavi niet meer in de basis speelt heeft te maken met z'n fysiek ivm z'n leeftijd. Desondanks heeft Rakitic het zeker niet slecht gedaan. Felle middenvelder met een goed schot.

1 juni 2015 om 15:26

Inderdaad. Rakitic wordt zo verschrikkelijk onderschat. In mijn ogen is hij na Messi en suarez de reden dat Barca zo goed draait. Is aanvallend enorm belangrijk. Is Verdedigend ook geweldig en zorgt ervoor dat Messi en dani alves beter spelen zonder voetbal in te leveren(wat je bij een khedira etc zou krijgen).

Geweldig!

1 juni 2015 om 15:34

Zet tim immers daar neer. En barca is nog steeds de beste. De reden dat barca zo goed draait. messi suarez en neymar. Samen zijn ze betrokken geweest bij 95% van alle doelpunten van barca.

1 juni 2015 om 15:37

@blackmambatr, inderdaad, jij hebt het spelletje door. Ik weet niet hoe vaak jij barça kijkt, maar als je vaak genoeg gekeken hebt, is het je waarschijnlijk ook al opgevallen hoe goed Rakitic zijn positionering is. Echt ongelooflijk. Het ene moment staat hij nog op de rechtsback voor het gat op te vangen dat Alves achterlaat, enkele seconden later haalt hij uit met een verwoestend schot op doel. Koopje gebleken en wat voor een ook nog!

1 juni 2015 om 15:43

@fc footbal

Helaas begrijpen veel mensen niet dat je een wedstrijd wint met je middenveld en verdediging. De reden dat messi, suarez en neymar zo goed aarden is omdat ze precies kunnen doen waar ze zo goed in zijn. Als raketic niet de gaten zou opvullen van Messi en Dani alves zou messi moeten gaan meeverdedigen of alves niet zo vaak kunnen opkomen waardoor messi bijna altijd tegen over 4 man zal gaan staan.

Als Tim immers het loop werk van Rakitic zou kunnen uitvoeren en een bal zou afpakken zou er door de tegenpartij direct druk op hem worden gezet waardoor je gelijk balverlies hebt of terug naar je verdediging moet spelen wat iedere keer een counter onmogelijk maakt.

@ifcbi inderdaad zijn positionering is ook ongeloofelijk. Soms snap ik niet eens hoe je zo snel iets kan zien en daarna daar ook daadwerkelijk naar toe rennen en dan de juiste actie uitvoeren en weer door naar de aanval.

Ik denk persoonlijk dat een Real met Rakitic ipv Kroos naast James en Modric real kampioen had gemaakt. Precies het type alonso dat real mist

1 juni 2015 om 17:11

ik als barca fan vind dat barca 10x zwakker wanneer messi niet goed speelt, dus dat barca zoveel prijzen pakt dit seizoen is enkel te danken aan het feit dat messi zich in een beesten vorm verkeert, en niet zo zeer omdat suarez en rakitic bij gekomen zijn. ooit, wanneer messi zijn voetbalschoenen aan de wilgen hangt, zie maar als barcelona zijnde een triple binnen te halen, dat gaat dus nooit en never gebeuren, mits er weer een speler uit de mouw wordt geschud ala Ronaldino/messi, zie het somber in voor barca in de toekomst.

1 juni 2015 om 17:32

Barca schud als sinds de jaren 90 dat soort spelers eruit. Rivaldo, romario, Ronaldo, Ronaldinho, messi en dus next thing neymar.

Barca zal altijd 1 ster hebben en de rest in zijn schaduw. Dat is de formule van barca en dat zal altijd zo zijn.

2 juni 2015 om 01:50

ik vind na messi, macherano de belagrijkste, hij staat altijd op de juiste plek en ord vask vergeten, maar meestal is hij de gene die de aanvallers inspeelt

1 juni 2015 om 17:28

En hij is maar voor 18 miljoen gehaald Met Suarez beste aankoop van Barca

1 juni 2015 om 22:40

Rakitic is een voorbeeldige professional! Zowel verdedigend als voetballend zeer degelijk, ook in staat bij inzakmomenten een dragende kracht te zijn/iedereen wakker te schutten. Heeft overzicht en voldoende creativiteit. Tot slot ook zeer goed aangepast en wrs een slimme vent. Imo 1 van de betere aankopen van afgelopen jaar

1 juni 2015 om 22:40

Schudden*

Wij van WC eend vinden alle WC eend producten ge-wel-dig.

1 juni 2015 om 15:19

Wil je ontkennen dat Messi en Alves in vorm niet de beste zijn op hun positie? Op dit moment zie ik niet wie er beter zijn, als deze 2 in vorm zijn.

1 juni 2015 om 15:24

Hij heeft het helemaal niet over dat Messi en Alves de beste zijn. Hij bedoelt hier mee dat de barca spelers hun teamgenoten (vooral Messi) prijzen.

1 juni 2015 om 15:36

En dat doet wat af, aan het feit dat wat Rakitic zegt misschien gewoon ook waar is?
Alsof het prijzen van spelers niet objectief bekeken wordt door een speler als Rakitic. Op dit moment is er ook gewoon niemand beter dan Messi en Alves op hun posities, als beide in vorm zijn.

1 juni 2015 om 15:42

Ik vind Zabaleta in vorm veel beter dan Dani alves in vorm dus ja er bestaan betere.

1 juni 2015 om 16:06

In vorm noem je dan, en hij noemt van nu. Nu is alves in vorm en Zabaleta niet. Daarbij begrijp ik niet dat je zabaleta beter kan vinden dam alves. Die man is zo technisch en bestrijkt de gehele rechterkant, zowel verdedigend als aanvallend presteerd hij dit seizoen. Dus onzin wat je nu verkondigt. Tegen city, paris, real en in de finale tegen bilbao was alves zeer beslissend met aanvallende assists. Dus aub onderbouw voor mij hoezo je zabaleta, die nieta heeft gepresteerd, laat staan iets heeft gewonnen, beter is dan alves dit seizoen? En hou die in vorm bullshit maar voor je. Dan moet hij maar zorgen dat hij in vorm blijft zoals bijna alle toppers dat doen.

1 juni 2015 om 16:13

Misschien moet je wat zoeken op internet over het woord 'Mening' wat dat betekent.
Alves is een geweldige RA maar ik vind Zabaleta een betere en sinds wanneer moet alleen een speler wat presteren kijk welke club hij speelt dat nooit hecht aan elkaar komt.
Als zabaleta naar Barca komt zou je zien hoe geweldig hij zou zijn net als bij Argentinie in een wel hecht team.

1 juni 2015 om 16:16

En sommige teams willen geen aanvallende de RA zoals Alves dus gaat nou maar waar voorkeur aan ligt.
Als je over bestrijken van de rechterkant heb vind ik Lichsteiner een veel betere versie maar tecniek heeft hij dan ook weer niet.

1 juni 2015 om 16:35

Ik weet wat de woord mening betekent en weet jij wat het woord beargumenteren betekent? Iets wat ik aan jou vroeg om jouw MENING te onderbouwen. Zo simpel als dat. Net zoals dat ik mijn mening onderbouwde met feiten.

1 juni 2015 om 16:37

Dat jij Zabaleta beter vindt, zegt iets over jouw voetbalverstand, met alle respect. Er zijn veel aspecten waarop je eem speler moet beoordelen en door alves zijn aanvallende en voetballende aspecten zo makkelijk te negeren, geeft aan dat jij geen compleet oordeel geeft

1 juni 2015 om 16:44

Voetbalverstand hahah komt die hoor opassen mensen je mag niemand beter vinden dan de speler die sinasappeltje beter vind.

1 juni 2015 om 16:45

Ik negeer zijn aspecten niet het gaat waar de voorkeur van elke club naar uitgaat.

1 juni 2015 om 17:25

Dat die goed aanvalt oke, maar verdedigend is die alves niet zo geweldig hoorr ze verdedigen als team goed maar die alves zelf valt wel mee vooraal aanvallend is die goed

1 juni 2015 om 18:06

@sinasappel, hij heeft het wel degelijk over messi en alves in vorm.. En zabaleta in vorm vind ik ook beter dan alves in vorm

2 juni 2015 om 11:37

Het zou niet best wezen als hij ze de grond in zou boren. In mijn ogen is dit wat rakitic zegt iets wat aangeeft dat een groep lekker draait en goed met elkander overweg kan.

2 juni 2015 om 15:37

sinaasappel gebruikt het nummer 1 argument van voetbal fora "je bent het niet met mij eens, dat laat wel zien dat je geen voetbal verstand hebt"

1 juni 2015 om 15:20

Messi is de beste, Alves heeft een paar jaar lang in het team van het jaar gestaan. Alves is nu een beetje over de top maar ik denk dat hij nog steeds in de top 3 Rechtsbacks hoort.

1 juni 2015 om 15:23

Het team van het jaar is pure vriendjespolitiek, dat stelt niks voor. Zelfs David Luiz stond erin, dus dat is een kulargument. Lahm is altijd de onbetwiste nummer 1 geweest, maar Alves is een goede nummer 2.

1 juni 2015 om 15:44

ben ik het mee eens.
maar 3 weken geleden was Ivanovic nog de onbetwiste nummer 1 van de wereld

1 juni 2015 om 15:47

De alves van 2012 misschien wel maar nu zeker niet meer. Alves teert op vriendjespolitiek en een transfer ban.

Lahm
Zabelata
Piszcek
Ivanovic
Azpilicueta
Juanfran
Clyne
Coleman
Lichtensteiner

Zijn toch allemaal beter. Dani alves zit dus in de top 20 en dat moet ook wel voor de back van Barcelona

1 juni 2015 om 16:06

Nou in het begin van het seizoen was het met je eens geweest, toen heb ik hem meerdere malen vervloekt wanneer hij weer liep te kutten. Maar op dit moment heeft echt iedereen de scherpte bij Barca weer te pakken zo ook Alves! Ook Pique is weer vanouds en als hij in die vorm steekt hoort hij bij de top 5 Cv's ter wereld in mijn ogen (positionering, opbouw, sliding, inzicht etc).

1 juni 2015 om 16:08

Wat een onzinnige lijst. Alves heeft dit seizoen en in zijn carriere beter gepresteerd dan de namen die jij noemt. Alleen lahm kun je beter noemen, maar die is inmiddels al niet eens rechtsback meer.

1 juni 2015 om 15:36

Die zin behoort volgens mij wel tot de 'top 5 van uitspraken die ik op voetbalzone heb geleerd'.

1 juni 2015 om 16:07

Wil je ontkennen dat WC-eend niet de absolute alleenheerser is in sanitaire hygiëne? Op dit moment zie ik niet welk merk er beter is, als WC-eend in vorm is.

Rakitic is wat mij betreft een topaankoop voor Barca. Aanvallend draagt hij zijn steentje bij en verdedigend knapt hij veel werk op voor Messi zoals iemand bij Sport1 aangaf. Ook schuwt hij de fysieke duels niet, heeft hij een goed afstandsschot en is hij redelijk kopsterk. Zijn rol in het spel wordt af en toe onderschat, in mijn ogen. Barca heeft erg goed gehandeld door Rakitic te halen, voor dat geld.

1 juni 2015 om 15:39

@ajaxcitizen, hij knapt niet alleen het vuil werk voor Messi op, maar ook zeer vaak voor Dani Alves. Heel vaak (bijna altijd) gaat Dani alves over Messi heen langs de flank, dan ontstaat er rechtsachter een gat. Zeer vaak blijft of hij of Busquets achter om dat op te vangen. Zeer goede aankoop, inderdaad!

Die Rakitic heeft dan ook wel 2 lekker jaren achter de rug zeg! eerst de EL winnen, vervolgens de Liga en de Copa en nu ook nog eens kans maken op de CL. Vind het een heerlijke voetballer die niet van iedereen de credits krijgt die hij verdient, is enorm technisch en heeft een uitstekend spelinzicht. Mensen zeggen wel eens dat het geen Barca speler is maar dat vind ik juist van wel.

Rakitic is een completere versie van Xavi, alleen vind ik dat Rakitic vooral in de CL vaak op rare momenten balverlies lijdt. Iets wat Xavi niet heeft. MaarJa Rakitic scoort ook veel meer, mooie speler die als hij de slordigheden uit z'n spel haalt nog jaren in de basis kan staan

1 juni 2015 om 15:27

Rakitic is zeer zeker een goede voetballer, maar is een Xavi in vorm niet te achterhalen. In mijn optiek een van de beste of misschien wel de beste middenvelder samen met Pirlo die ik heb zien ballen

1 juni 2015 om 15:42

@qaz343, Rakitic is completer als Xavi, Xavi was beter als Rakitic ooit zal worden waarschijnlijk. Xavi beheersten zijn aspecten in het voetbal tot in de diepste details. Positionering, overzicht, passing was helemaal van Xavi. Hij domineerde het middenveld samen met Iniesta helemaal, zonder twijfel, wedstrijd na wedstrijd.

1 juni 2015 om 17:18

Klopt ja, ze zijn ook eigenlijk niet te vergelijken maar toch deed ik t omdat Rakitic Xavi z'n positie over genomen heeft. Xavi en iniesta zijn imo ook 2 vd beste middenvelders van deze generatie

1 juni 2015 om 15:53

Ik denk niet dat je Rakitic met Xavi moet vergelijken. Het zijn spelers met verschillende eigenschappen en kwaliteiten, al hebben ze gemeen dat ze qua inzicht en positionering erg sterk zijn. Wie je dan de betere vind, is persoonlijk.

Fantastische speler met de juiste werklust, techniek en bescheidenheid om te kunnen slagen bij Barca

Het slaat toch nergens op wat Barca heeft betaald voor deze speler. Samen met Suarez de beste aankopen van de laatste 2 jaar.

1 juni 2015 om 20:52

17 miljoen is toch niet zoveel? Zeker als je ziet wat voor speler het is! Of bedoel je dat hij eig te weinig kostte (weinig voor deze tijd natuurlijk)?
Suarez vind ik ook een schot in de roos hoor

1 juni 2015 om 22:14

Nee dat bedoel ik ook. Veel te weinig voor deze speler. Als je ziet wat andere spelers moeten kosten is dit een koopje.

Heerlijke speler en wat dat betreft hebben veel clubs afgelopen zomer zitten slapen. 20 miljoen euro maar en een fantastische speler. Rakitic is zo compleet en kan op alle gebieden op het veld meedoen. Echt een schot in de roos van Barcelona.

1 juni 2015 om 15:44

Wat jij nu over Rakitic zegt, zou je eigenlijk ook over Kroos kunnen zeggen. 25 mil geloof ik maar? Al vind ik Kroos na de jaarwisseling duidelijk minder, maar hij was dan ook wel oververmoeid.

1 juni 2015 om 16:36

Klopt ook helemaal, maar volgens mij had Rakitic geen aflopend contract. Iedereen wist dat Rakitic een goede speler was, maar alleen Barca toonde concrete interesse. Ik denk overigens niet dat stel een club als PSG of United gekomen was hij dan daar naartoe was gegaan. Het ging hem niet alleen om geld, maar bij Barcelona spelen is wel een stuk specialer dan voor Psg.

1 juni 2015 om 22:16

Rakitic is de beste koop sinds jaren. Wat een fenomeen. En dat maar voor 17 miljoen.
Echt belachelijk laag.

Over Messi kunnen we het natuurlijk alleen maar eens zijn met hem maar over Alves durf ik wel te twijfelen.. Verdedigend heb ik hem nooit de beste gevonden en aanvallend is hij imo maar één of twee jaar echt een van de betere ter wereld geweest.. Volgens mij heeft Alves ook na het wk 2010 pas een basisplaats gekregen bij Brazilie bijvoorbeeld omdat Maicon daarvoor gewoon de onbetwiste nummer 1 was.. Nu vind ik Ivanovic, Lahm en Zabaleta allemaal beter als ze in vorm zijn puur omdat ik ze completer vind dan Dani Alves.

1 juni 2015 om 15:45

Het gaat er vooral op in de manier waarop Rakitic dit zegt. Hij spreekt vooral over het aanvallende aspect van Alves. Verdedigend valt hij dit jaar niet zo op, omdat Rakitic veel werk voor hem opknapt.

1 juni 2015 om 15:50

Yoericfc,

Als je een team hebt dat graag de bal heeft, positiespel hoog in het vaandel heeft staan en continue de aanval zoekt dan heb je het meest aan Daniel Alves en Lahm. Persoonlijk gaat mijn voorkeur naar Alves: technisch is hij zo goed ook aan de bal dat is soms bizar om te zien. Ivanovic is verdedigend een monster, maar voetballen kan hij totaal niet. Maar goed, dat hoeft ook niet altijd. Men zegt wel altijd een back hoort als eerst te kunnen verdedigen, maar je moet naar het totaal plaatje kijken. Dit gezegd hebbende; Alves kan wel degelijk verdedigen. Op dat vlak wordt hij zwaar onderschat. Vind hem dit seizoen sinds 2 jaar weer echt goed voetballen.

1 juni 2015 om 18:00

Ivanovic die niet kan voetballen? Iets zegt me dat je alleen naar Chelsea kijkt als ze in de CL tegen Barca uitkomen.

Heeft een uitstekende techniek en voorzet en levert van alle backs denk ik de minste ballen in. Ivanovic is niet simpelweg een beest.

Alves, ik heb de kritiek nooit begrepen. Een van de betere backs aller tijden.

Rakitic, wat een geweldige aankoop is dat gebleken zeg. Ik kijk niet vaak Barcelona in verband met drukte en studie etc, maar wanneer ik kan kijken zie ik deze Kroaat echt goed spelen. Heeft uiteraard ook zijn mindere periode gehad, maar nu hij zich aangepast heeft, is hij van enorme waarde gebleken. Niet te vergelijken met Xavi vind ik; Rakitic is dynamischer. Maar hij is zowel aanvallend als verdedigend belangrijk en ik denk dat hij na MSN de belangrijkste factor is bij Barcelona. Knapt enorm veel vuil werk op en kan zelf ook scoren wanneer nodig.

Een toekomstig middenveld met Busquets, Rakitic en Iniesta (en later een opvolger) zie ik wel zitten.

Had eerst mijn twijfels, maar die heeft hij ruimschoots wegspeelt. Je moet eens opletten hoeveel verdedigend werk hij opknapt voor Messi maar ook voor Alves, heerlijk om zo'n speler erbij te hebben. Is niet bang om een duel aan te gaan en kan daarnaast natuurlijk goed voetballen. Vind wel dat Veratti nog gehaald moet worden nu Xavi weggaat, beetje concurrentie kan geen kwaad

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren