Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Man United informeert naar onwelwillend talent van FC Twente’

Laatste update:

De toekomst van Bilal Ould-Chikh ligt mogelijk bij Manchester United. Goal meldt woensdag dat de club van Louis van Gaal navraag heeft gedaan bij het management van de jonge aanvaller naar de vraagprijs die FC Twente voor hem in gedachten heeft. Ould-Chikh ligt bij de Tukkers nog vast tot de zomer van 2016 en de club wil hem houden, maar men komt er niet met hem uit.

/

Anderhalve week geleden liet voorzitter Aldo van der Laan bij een georganiseerde informatiebijeenkomst al weten dat de onderhandelingen met het talent definitief waren gestaakt: de jonge aanvaller ging namelijk niet in op een uitstekende aanbieding van de club. TC Tubantia lichtte afgelopen zaterdag toe dat Ould-Chikh ‘akelig veel tekengeld’ vroeg en een te hoog salaris verlangde. Daarop zette de club de onderhandelingen echt stop.

Manchester United zou nu contact hebben gelegd met de entourage van de aanvaller. Er is volgens Goal wel sprake van serieuze concurrentie, want drie andere clubs zijn eveneens in hem geïnteresseerd: Tottenham Hotspur, Benfica en FC Porto. In een eerder stadium werden Bayern München, Borussia Dortmund en AC Milan reeds genoemd. FC Twente zou genoegen nemen met een transfersom tussen de anderhalf en twee miljoen euro.

In juli wordt Ould-Chikh achttien jaar: tot op heden speelde hij achttien wedstrijden in de Eredivisie en daarin scoorde hij twee keer. Een bron rond de aanvaller laat aan Goal weten dat er waarschijnlijk niet snel iets zal gebeuren met Ould-Chikh. “De club en hij hebben afgesproken pas over een transfer te praten, als het seizoen er straks volledig opzit. Alles wijst wel op een transfer en daar hebben beide partijen vrede mee.”

Zou Manchester United een goede club zijn voor Bilal Ould-Chikh?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ga eerst maar is een paar goeie wedstrijden spelen man.

20 mei 2015 om 12:12

Slimmer van topclubs om van dit soort situaties gebruik te maken en ze voor een prikkie op te halen, als ze dan gaan presteren is het vele male gunstiger. Als hij een goed seizoen draait is hij meteen duurder voor clubs - dus kans gemist. Dit is makkelijk handelen voor topclubs als United, en als hij niet slaagt dan verkopen ze hem voor 3/5 mil aan Leicester of Crystal Palace, prima toch?

20 mei 2015 om 12:29

Als je goed leest zie je dat hij volgend seizoen transfervrij is, dan wordt hij dus helemaal niet duurder, maar juist goedkoper. Denk ook dat Twente weinig gebruik van hem zal maken als hij volgend jaar gratis weg kan lopen, dan kunnen ze beter energie steken in een talent die wilt blijven of iig langer vastligt en nog wat op kan leveren. Beetje Bakkali/denswil situatie krijg je dan..

20 mei 2015 om 13:11

Hem nu ophalen voor een prikkie, of de kans lopen dat hij transfervrij naar een andere club gaat is er altijd, interesse zal ook aanwakkeren als hij een paar 'goeie' wedstrijden onder de riem heeft.

Probeer enkel aan te geven dat topclubs op de eerste rij zitten voor talenten ondanks dat deze lange tijd goed gedraaid hebben.

20 mei 2015 om 14:14

Onder de riem ..

20 mei 2015 om 13:51

Precies Majestics, Aan dit soort jongens heb ik echt een schijthekel...clubliefde wat is dat? Nee, dat kennen ze niet. Twente heeft al de jaren van zijn opleiding tijd in hem gestoken en hem gemaakt zoals hij nu is. Dus een beetje dankbaarheid zou erg prettig zijn. Hij is pas 17 jaar en dan al eisen stellen en denken te kunnen slagen bij een buitenlandse club. Neem nou eens Labyad, El Hamdaoui, Ebecilio en nog vele meer. Zij gingen ook op jonge leeftijd naar een grote buitenlandse club Labyad ging op zijn 19e (dacht ik) van PSV naar Sporting heeft maar 19 wedstrijden gespeeld en 2 goals gemaakt en waar speelt hij nu...juist bij Vitesse. En daar blijft hij waarschijnlijk ook. El Hamdaoui ging ook op zijn 19e of 20e van Excelsior naar Spurs, speelde daar geen minuut in het eerste en keerde in 2006 terug in de Eredivisie bij Willem II. Kyle Ebecilio ging op zijn 15e van Feyenoord naar Arsenal en ook hij speelde geen minuut in het eerste elftal. En keerde in 2013 ook terug in de Eredivisie bij FC Twente. Ik wil hier dus alleen maar mee zeggen dat je als de keuze maakt om op zo'n jonge leeftijd naar het buitenland vertrekt. Dat de kans heel groot is dat je weer jankend terug vliegt naar Nederland. Dit zelfde geldt namelijk ook voor Bakkali en Kishna die zijn ook zo eigenwijs als Ould-Chikh. Als hij per se weg wil bij Twente dan zou ik persoonlijk zelf kiezen om naar Ajax, Feyenoord, PSV of desnoods naar AZ, Heerenveen, Groningen of Utrecht te verhuizen andere clubs met een goeie opleiding die je verder kan brengen in je ontwikkeling. En die je een kans geven in het eerste. Maar laat deze jongens maar een clubliefde tonen. Ipv vertrekwensen als het even niet mee zit. Neem maar een voorbeeld aan Sjakie Swart, Frank Lampard en Steven Gerrard die hun hele carriere bij Ajax en Liverpool hebben gespeeld. Nu gaat Gerrard dan wel naar Los Angeles maar maar toch hij is en blijft Liverpulian. En Frankie speelt nu wel voor Man City en gaat straks naar New York maar zijn hart is voor altijd verbonden met Chelsea en ook met West Ham United. Alessandro Del Piero en Juventus, Nesta, Maldini, Seedorf en AC Milan... En kan ik er nog wel een paar op noemen. Maar tegenwoordig is clubliefde een mythe.

20 mei 2015 om 14:06

Helemaal gelijk heb je zo heb je ook nog rekik bruma kongolo ze broertje drenthe ....niemand redt het...alleen ake doet het redelijk die krijgt tog wel wat minuuten

20 mei 2015 om 14:10

Die namen zijn wel erg onzinnig natuurlijk. Je praat over spelers die gewoon 2 decennia of langer geleden zijn doorgebroken en daarbij bij topclubs speelden., waarbij je hoogstens kan beargumenteren dat Chelsea geen absolute top was.

De tijden zijn nu eenmaal veranderd. Iedereen kan achter een pc gaan zitten en zo'n beetje elke wedstrijd van de wereld bekijken. De economie in de voetbalwereld is ondertussen ook totaal niet meer vergelijkbaar.

Ould-Chikh is nog niet vertrokken dus om hem eigenwijs te noemen is sowieso vrij voorbarig. Wellicht gaat hij helemaal niet weg of gaat hij naar een andere Nederlandse club.

20 mei 2015 om 15:32

Clubliefde? Voor een club is een speler niet meer dan een product die verkocht kan worden aan de hoogste bieder of zonder blikken of blozen wordt vervangen door een betere speler. Clubliefde is niet meer dan een dagdroom, het draait allemaal om het geld en prestaties. Idealisme is leuk en aardig maar is in de echte wereld niet terug te vinden.

20 mei 2015 om 18:08

Precies!!! Het voetbal is gewoon verpest met die miljoenensalarissen. Ik vind echt dat ze dat moeten afschaffen. En terug naar de amateurtak. Daarmee wil zeggen dat er geen geld meer in de voetballerij is ja alleen om materiaal en andere spullen te kopen. En dan gewoon in het weekend voetballen en doordeweeks gewoon van negen tot vijf zwoegen op het werk. Dat moeten wij ook. En in het amateurvoetbal is nog wel clubliefde te vinden. Tenminste bij onze vereniging wel.

Weer een talent die dan te vroeg zou weg gaan. Of heel lastig gaat doen bij zijn club net als labyad en bakalli

20 mei 2015 om 12:00

Labyad, Bakalli, Ould-Chikh, Kishna. Het klinkt toch wat anders dan Klaassen of van Beek. Zal het er wat mee te maken hebben?

20 mei 2015 om 12:07

Nee joh, dit kan zelfs Henk en Ingrid overkomen.

20 mei 2015 om 12:09

Van Persie en bijvoorbeeld Jordy Brouwers en nog laatst een ' echt Nederlands talent' naar Real Madrid. Alleen sommige mensen zien wat ze willen zien.

20 mei 2015 om 12:15

Hoedt, Peeters, Brouwer, vd Boogaart, vd Berg om zo maar een paar namen te noemen.
En zo kan ik nog wel even doorgaan..

Zijn er een stuk meer dan je denkt hoor, sommige al op hun 16e vertrokken.
Dus ik snap niet zo goed waar je heen wilt?

20 mei 2015 om 12:17

@thijs, tuuurlijk heeft het er wel mee te maken als je uit bijv een achterstandswijk komt en je ouders hebben het niet breed. Dit geldt ook voor Ake, Bruma of Rekik. Geld is dan gewoon meer een issue en dus belangrijker.
Maar de Nlse clubs gaan er ook verkeerd mee om. Die proberen voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten. Grote toptalenten zijn nu eenmaal veel geld waard. Ould Chikk is zo'n talent, 1 van de grootste uit zn lichting, en eerlijk gezegd kan Twente zo'n talent helemaal niet meer betalen. En weinig toekomst bieden. Dan kun je wel hopen dat ie voor een prikkie bij je blijft, maar dat is niet realistisch.ga m dan ook niet zwart maken in de media met 'hij vrtaagt teveel'etc. Wat is teveel?
een goed voorbeeld is Bazoer, of Fischer bij Ajax. Die gingen in de jeugd ook al gewoon 150k verdienen daar. Als B junior. Grote talenten kosten gewoon veel geld. En dat komt omdat bv Engelse clubs bereid zijn om bijvoorbeeld 3 ton per jaar te betalen. Dus als je als nederlandse topclub tegenwoordig niet een flink salaris bied plus een zeer doordacht ontwikkelingsplan....gaat het gewoon niet werken.

20 mei 2015 om 12:22

Dit gaat niet om jeugdspelers, maar om spelers die al gedebuteerd zijn en hun opleiding dus als het ware af hebben. Dat was ook zo het geval bij RVP, en dus ook bij Bakkali, Labyad en Kishna. Peeters, Ake, Bruma enzovoorts kozen voor hun opleiding elders, niet voor een snelle transfer omdat ze zichzelf al snel te goed vonden of al snel voor het grote geld wilden gaan.

20 mei 2015 om 12:24

Mink Peeters heet die jongen die vorige zomer van Ajax B1 naar Real Madrid overstapte. Pa Peeters wist in de media te melden dat het vooral niet om het geld ging Overigens vertrokken uit dezelfde B1 Timothy Fosu-Mensah naar Manchester United en Javairo Dilrosun naar Manchester City. En die gingen ook niet voor het geld; ze zaten allemaal op een dood spoor bij Ajax ;p Ze zouden naar de A1 gaan. Dilrosun, die geen vertrouwen voelde, speelde als 15 jarige al wedstrijden in de A1, w.o. de kampioenswedstrijd.

Maar goed, die 15, 16, 17 jarige zeer talentvolle jongens weten dat ze grof geld kunnen verdienen bij de absolute top. Ondanks dat ze hier in Nederland vaak ook al veel meer verdienen dan hun vaders, kunnen ze dat geld toch vaak niet weerstaan.

@BR-7, voor een jochie van 16 is een ton per jaar een fortuin, Zeker wanneer pa nog geen 20.000 per jaar pakt. En bij City, United, Chelsea etc kunnen ze vaak nog meer verdienen dan een ton. Dat mag je zeker het snelle geld noemen, want je kan je in Nederland sneller op een hoger niveau spelen, waardoor ze zichzelf sneller ontwikkelen. Die knapen gaan in de topcompetities echt niet snel wedstrijden in het eerste spelen. Waarschijnlijk helemaal nooit, en dat staat hun ontwikkeling in de weg, waardoor de kans groot is dat ze als 26 jarige, wanneer er echt geld gemaakt kan worden, veel minder gaan verdienen dan wat mogelijk was geweest.

Hoe dan ook, ik hoop dat Bilal een verstandige keuze gaat maken en voor zijn ontwikkeling gaat kiezen, dus de absolute top links laat liggen. Ik zou hooguit naar Porto of Benfica gaan.

20 mei 2015 om 12:26

Grappenmaker, je moet niet zo maar wat namen noemen.. Aké komt niet uit een achterstandswijk, hij komt uit voorburg. Zijn ouders hadden het prima, maar het is gewoon heel begrijplijk dat als er een club als Chelsea voor de deur staat dat je er naar toe wilt

20 mei 2015 om 12:27

Ja het ligt aan hun afkomst. En bij Ronald en Frank De Boer? Waar lag het toen aan? Bij Van Persie? Enge racistische gedachten die internet beheersen. Bah!

20 mei 2015 om 12:29

@clarkkent2

Ik ben het inderdaad volledig met je eens dat de grotere jonge talenten beter beloond moeten worden. Vaak lopen ze voor een relatieve fooi te voetballen, ik vind het persoonlijk dan niet gek dat deze spelers al vroeg naar Engeland trekken om die reden.

Aan de andere kant denk ik dat het sportief vaak beter is om in Nederland te blijven, de Engelse clubs waar we over spreken halen elk jaar tientallen van deze spelertjes binnen in de hoop dat er iets uit komt. Ook krijg je in Nederland vaak veel sneller een kans in het eerste elftal dan in Engeland.

Financieel zullen de Nederlandse clubs hun grote talenten dus meer moeten gaan bieden (ajax en PSV kunnen dit over het algemeen prima) om ze binnenboord te houden, want met het sportieve plan zit het vaak wel goed. Twente is op dit moment alleen niet in de gelukkige positie dat ze financieel iets extra's kunnen doen voor talenten op dit moment. Ik zou het jammer vinden als deze jongen al voor zijn definitieve doorbraak in de Eredivisie uit Nederland vertrekt.

20 mei 2015 om 12:45

Bij de Boertjes lag het vooral aan het bestuur van Ajax. Ronald kon een goede transfer maken (naar Arsenal) en had chronische knieproblemen. Ajax wilde niet denken aan een transfer, daarna konden de Boertjes samen naar Barca en ook daar wilde Ajax niet aan meewerken. Frank heeft toen aangeboden bij Ajax te blijven als Ronald zijn kans kreeg om (met zijn knieproblemen) toch een klapper te maken, zelfs dát werd pertinent geweigerd. Tóen hebben de Boertjes pas die rechtzaak aangespannen.. En daarbij waren de Boertjes 29 jaar toen ze vertrokken, niet onder de 20.. Vergelijking is dan ook totaal nutteloos.

20 mei 2015 om 12:47

@owensol: mooi man, dat je dat net eruit haalt...waar het om gaat is dat Nlse clubs water bij de wijn moeten doen. Een goed opleidingsplan + flink geld en dan blijven toptalenten vaker.

@ipswich town: wij zijn het helemaal met elkaar eens. Wat ik wel ontzettend triest vind, is dat Nlse clubs dan te weinig bioeden, dubbeltje op de eersrte rij willen zitten en dan daarna jongens in de media zwart maken met het lekken van (vaak onjuiste) info waardoor deze jongens als geldwolbven te boek komen te staan bij de supporters. Supporters die vaak 30k verdienen in een jaar dus waar je makkelijk kunt scoren door ze zo neer te zetten...

20 mei 2015 om 13:23

@clarkkent:

"opleidingsplan+flink geld..."
nederland kan helemaal geen flink geld bieden zoals zij, dan moet de hele salaris structuur overhoop en hebben we over 5 jaar weer 8 sulejmanis rondloopen.
een speler zoals die bilal ould nogwat kan nu, op zijn 17e ongeveer evenveel bij united verdienen als (bijvoorbeeld) een klaassen NU bij ajax verdient.. daar kunnen de nederlandse clubs echt niet tegenop hoor.

off: ik lees op vz hier de laatste tijd meer en meer over de salarissen van twente spelers. wat voor grootheidswaan heeft dat twente gehad de laatste jaren joh? hoe kunnen corona en castagnos nou 1.5mln per jaar verdienen?!?! bij ajax en psv verdienen ze zelfs minder en die hebben de dubbele begroting van twente..

20 mei 2015 om 15:17

Inderdaad BR-7, daarom noemde ik die namen ook niet, en deze wel.

20 mei 2015 om 15:21

Wijnaldum10, je slaat de plank volledig mis. Frank en Ronald de Boer waren al dik in de 20 toen ze naar Barca gingen en waren klaar voor de volgende stap. Dat zijn deze jongens duidelijk nog niet. Dat wil ik hier mee aangeven.

20 mei 2015 om 15:53

De jongens die ik noem zijn jonge spelers die zich nog lang niet genoeg hebben laten zien in de Nederlandse competitie (maar wel al bij het 1e zitten, vandaar geen Ake, Peeters, Bruma etc) maar moeilijk doen bij hun club om hogerop te komen.

20 mei 2015 om 18:16

@thijs88

El Ghawzi, Zyech, Affelay. Klinkt toch anders dan Moisander of Houdt.

Gaan we weer. Een jongen die iets te veel in zichzelf geloofd en echt denkt door te breken bij een grootmacht. Hij wel, die andere 380 jeugdspelers niet.

20 mei 2015 om 12:09

Die zien we nooit meer teeerug. Tja, behalve als je VVV volgt..

Als hij naar dat soort clubs gaat zien we hem nooit meer terug.

Ik snap die jongen echt niet. Dit is toch de mogelijkheid om bij een club in het eerste op zon jonge leeftijd ervaring op te doen. Waarom wil je dan zo graag nu al voor het geld gaan? Dat geld komt later met bakken als hij eerst een jaar of 2,3 goed bij Twente speelt. Maar goed het is zijn keuze, laat hem zn carriere maar verknallen.

20 mei 2015 om 12:16

Ik snap er ook niets van... Juist bij Twente gaat hij veel kansen krijgen als ze Corona 'moeten' verkopen en meer van zulke spelers. Dan zal de jeugd heel veel kansen gaan krijgen en dat krijgt hij bij de genoemde clubs nooit

Dat hij weg wil bij Twente kan ik tot op zekere hoogte wel begrijpen, maar ook meteen weg uit Nederland lijkt me zeer onverstandig.

20 mei 2015 om 13:34

Weg bij Twente kan ik niet begrijpen, er zullen spelers vertrekken en met het oog op volgend jaar en het talent wat hij heeft is de kans op veel minuten in het 1e groot. Maar met de eisen die hij op gebied van salaris/tekengeld heeft verwacht ik dat geen één club binnen Nederland dat gaat betalen voor een jongen die nog weinig écht heeft laten zien.

20 mei 2015 om 13:44

Misschien heeft het ook wel te maken met de situatie bij de club? Je weet het natuurlijk niet he, of het alleen het geld is ! Maar tegenwoordig weten die talentjes ook wel dat ze aardig wat kunnen verdienen en dan zijn ze denk ik wel wat snel op de teentjes getrapt als ze veel minder als bijv. Robert schilder verdienen !

20 mei 2015 om 13:45

Ik zeg tot op zekere hoogte, met de huidige val die Twente doormaakt zijn spelers gauw geneigd om buitenshuis te gaan kijken. In het verleden overkwam dat Feyenoord ook met Wijnaldum, Fer en Castaignos. Alle drie spelers die een basisplaats zouden hebben het volgende seizoen bij Feyenoord, maar toch de voorkeur gaven aan een sportieve vooruitgang, dat wil zeggen, ze dachten sportief vooruitgang te boeken, maar twente en Psv eindigde pardoes achter Feyenoord in hun eerste jaar (en later ook nog).

20 mei 2015 om 16:05

Dan denken we er hetzelfde over Baardgrasmus!

Hij kan beter weg gaan bij Twente, maar niet naar een van bovengenoemde clubs. Een club als Ajax, PSV of Feyenoord past hem beter op dit moment denk ik. Want Ould-Chikh is echt een heel groot talent

20 mei 2015 om 12:56

Wat is dit dan voor een onzin dan kan die net zo goed bij Twente blijven.

20 mei 2015 om 13:32

@FCT- bij twente speel je volgend seizoen om plek 8-12, bij psv en ajax speel je europees en om de titel. verder heeft je coach ook daadwerkelijk een diploma om coach te zijn, en speel je met betere spelers samen.

nee, een overstap naar een nederlandse club zou ik wel zien zitten voor hem. mij lijkt az wel wat omdat de druk minder is daar en ze nu lekker de EL in gaan, vraag me af of zij wel zijn salaris kunnen betealen.

20 mei 2015 om 13:36

Volgens mij hang je met je gedachten nog in vorig seizoen.

Schreuder heeft namelijk gewoon een diploma om coach te zijn.
Twente speelt volgend seizoen natuurlijk niet om plek 8-12.
Andere Nl'se clubs zijn niet zo gek zoveel tekengeld + salaris te geven aan een jochie wat nog niks consequent heeft laten zien.

20 mei 2015 om 13:43

Hoezo speelt Twente volgend seizoen om plek 8-12? -_-'
Hij zou bij Ajax, PSV en Feyenoord niet eens in de basis komen want zo geweldig is hij niet eens.

Bij Twente zou hij volgend seizoen wellicht de minuten krijgen zichzelf te bewijzen. Alsof Bilal van Twente naar AZ zou gaan, zet jezelf toch niet zo voor lul.

20 mei 2015 om 13:50

Ik heb opzich wel het gevoel dat twente helemaal de afgrond in gaat, er komt steeds meer shit bovenwater en ik moet het allemaal nog maar is zien! Spelers moeten weg ,ik volg twente niet iedere dag ? Misschien valt het mee volgens jullie?

20 mei 2015 om 21:26

@fct

Nee want hij wil niet bijtekenen dus wil Twente hem verkopen.

20 mei 2015 om 14:01

Reactie op een reeds verwijderde reactie, kan dus weg..

20 mei 2015 om 14:35

Net als Zivkovic zeker? Die jongen had ook lekker nog 1 a 2 jaar bij Groningen moeten blijven en wekelijks eredivisie spelen. Had Bilal ook moeten doen bij Twente, want daar krijgt hij zijn kansen wel.

als hij kan cashen waarom niet, als hij zn contract had opengebroken en manu komt met een bod van 10 miljoen, dan had twente zeker nee gezegd.

Hahaha.
Kiek ze ammal janken man.

Jullie willen zo graag dat hij faalt nadat hij niet bijtekende, dit is gewoon komisch..
Allemaal vergelijkingen maken met Labyad en Bakkali terwijl je ook nog gewoon Hoedt en Peeters en weet ik veel wie dan ook hebt.

Deze voetballer zien we over een paar jaar gewoon terug in de subtop van Europa, er zijn meer wegen naar Roma dan die via Enschede.. Veel meer.

Ah nee.. waarom nou.. mooi schot op de lat, mooie goal.. en wacht: Holy shit ik ben een superster en ik wil graag zoveel geld dat ik een gepimpte Lamborghini kan kopen!! Direct weg met deze jongen.

20 mei 2015 om 19:15

Nou, technisch gezien zei ik toen niks.. Heb aan die jongen geen woorden vuil gemaakt. Hij wilde lekker naar Real, veel geld verdienen, nou dan gaat ie toch lekker? We zien wel of er iets van hem terecht komt. Zo ja, dan ben ik blij voor hem. Zo nee, interesseert me echt helemaal niets. Er komt wel weer een nieuwe Mink Peeters. Je moet je als club niet laten gijzelen door jonge gasten die te veel vragen. Dus ook Ajax niet. Dus ik kan hier inderdaad zeggen, en ik zal consequent blijven in de toekomst, ik zou hetzelfde gezegd hebben. Kijk is dit een jongen die er in zijn eerste seizoen 25 inlegt, 15 assists geeft, voetballer van het jaar wordt en ons verder schiet in de CL, dan kan je er over nadenken, omdat hij dan ook daadwerkelijk iets heeft bereikt. Deze jongen van Twente en Peeters hebben niks bereikt, zijn niks. Dus laat ze zich ook als zodanig gedragen en een beetje normaal doen en normale eisen stellen.

Ben benieuwd wat voor salaris hij heeft afgewezen. Hij heeft bij mij meteen al afgedaan. Hoe durf je als 17 jarig jongetje nee te zeggen tegen een salaris dat een normaal mens nooit zal verdienen? Ik vind dat ergens respectloos ten opzichte van je fans, zeker op die leeftijd wanneer je nog niks gepresteerd hebt. Er zal wel weer een zaakwaarnemer achter zitten want kan me niet voorstellen dat er ook maar een iemand van 17 jaar is die dergelijke bedragen op zijn eigen houtje afwijst...

20 mei 2015 om 12:35

Ik heb begrepen dat hij een salaris van 500.000 euro vroeg. 500.000!!!!! Enorm groot bedrag voor een broekie, dat nog niet eens doorgebroken is, en nog weinig heeft laten zien. Dat hij talent heeft staat vast, maar dit is wel erg veel geld!

20 mei 2015 om 21:28

Is een derde van corona en de helft van Castagnios. Valt dus reuze mee, Twente is nou eenmaal een club die hele hoge salarissen betaald. Aangezine deze jongen nog geen verhoging had gehad en op een jeugdcontract speelt, wil hij nu graag gecompenseerd worden voor afgelopen jaar.

En dat salaris verdiend Twente later weer dubbel en dwars terug wanneer ze hem verkopen.

20 mei 2015 om 14:07

Je moet niet gaan vergelijken met een normaal mens! Hij zit in wereld waar veel geld in omgaat, je kijkt naar je mensen om je heen, collega s,die mannetjes weten al heel vroeg wat ze willen! Sommige hebben geduld en vinden 200.000 genoeg maar er zijn ook talenten die vinden dat ze meer horen te krijgen!je kent die jongen natuurlijk niet en weet voor de rest niks, misschien is ie twente ook wel zat ? Twente komt zo weer een beetje gelijk te staan met heereveen, geen club die bovenaan mee doet.

20 mei 2015 om 17:31

Dan moeten voetbalclubs hun omhooggevallen verwende talentjes misschien eens laten meedraaien met een 'normaal' iemand van 17 die in een supermarkt werkt en blij mag zijn met 6 euro per uur. Zodat ze eens inzien hoe verwend en bevoorrecht ze eigenlijk wel niet zijn. Zal ook goed zijn om die gastjes met beide benen op de grond te krijgen. Door iemand van 17 al zóveel geld te geven verpest je hem voor de rest van zijn leven. Want die gastjes komen nooit meer uit die waan.

De voetbalwereld is wat betreft salarissen en transfersommen ook compleet doorgeslagen. Het is al jaren tijd voor een salarisplafond zoals dat geldt in de Amerikaanse sporten (en ook daar valt nog heel veel geld te verdienen). Helaas kijken alle clubs alleen maar naar hun eigen belang...

20 mei 2015 om 19:40

mblackey.. Dit is nu het probleem. We moeten dit nooit normaal gaan vinden. Ik vind al die salarissen echt achterlijk, van 100.000 voor zo'n jongen tot 11 miljoen voor van Persie of Robben. Allemaal volkomen debiel. En de hoogte van die salarissen is precies de reden dat we niet meer meedoen als Nederland.

20 mei 2015 om 23:41

Nee het is ook niet normaal , ik draai nou ook weer nachtdiensten om wat extra te verdienen ! heb niet die geluk gehad als deze jongetjes maja je doet er niks aan , maar hun zitten in dat wereldje en ze weten dat ze talent hebben dus ze gaan best wel snel voor het grote geld , ze willen op hun 17 de ook al een mooie porsch halen ! of je moet een beetje down to earth zijn maar tegenwoordig kom je die niet zo vaak meer tegen!

Ik snap het niet
Heeft 1 goede wedstrijd gevoetbald tegen Heracles. Hij had beter nog een jaartje bij Twente kunnen blijven waar hij volgend jaar gegarandeertt veel speeltijd krijgt. Dat moet je bij Machaester United maar afwachten

Wat is het toch met die jongens van tegenwoordig. 3/4 denkt direct dat ze alles zijn en kunnen maken. Leer die jongens een respect aan en rot op met die zaakwaarnemers die het hoofd van die jongens helemaal dol maken.

Ongelooflijk.. 17 jaar gewoon. Hebben ze nooit gehoord van ontwikkelen tot je echt goed genoeg bent?

20 mei 2015 om 12:34

Ik begrijp het aan de ene kant wel, want hij krijgt ook geen top salaris, maar aan de andere kant? Want heeft hij nou gepresteerd? Tot nu toe bar weinig. Ga eerst eens één of twee seizoenen knallen bij Twente om vervolgens de stap omhoog te maken. Maar helaas vraagt meneer 500.000 salaris (?).

20 mei 2015 om 12:58

Ja precies. Het is gewoon belachelijk. Die Bakkali toen ook al en daar zijn nog wel meer voorbeelden van. Vaak zijn het ook die mannetjes van buitenlandse afkomst; Labyad, Bakalli, Bilal. Niet discriminerend bedoeld, maar bij die mannetjes is het mentaal toch ook erg zwak. Ook de mentaliteit in dit soort gevallen is niet te begrijpen.

20 mei 2015 om 13:18

Klopt. Ik ben tegen racisme, maar je hebt zeker gelijk. Die Marrokaanse jongeren zouden een betere menatliteit moeten krijgen.

20 mei 2015 om 14:14

Net als Ziyech zeker? De man die overal naartoe kan, maar gewoon in die shithole van jullie wil blijven? Niet zo stigmatiseren

20 mei 2015 om 14:15

Is dat zeker dan dat ie 5 ton salaris vraagt, omdat je eerst zei dat je dat had begrepen ? Maar nu zeg je dat meneer dat vraagt! verbaast me niks als het wel naar buiten is gekomen zoiets, bij twente valt nou echt alles op straat!

20 mei 2015 om 21:32

Nou moet je oppassen hoor, straks begin je nog over de afkomst van Wesley Hoedt, geboren en getogen in Alkmaar, die na zeven jaar jeugd bij AZ en een jaartje in het eerste transfervrij vertrekt naar Lazio.

Misschien is dit oud nieuws,maar:hier in Enschede gaan sterke geruchten de ronde dat deze speler liever bij FCT blijft.
Het schijnt puur de zaakwaarnemer te zijn die het onderste uit de kan wil halen,dit heb ik van verschillende mensen gehoord die redelijk dicht bij de situatie staan.
Enschede en Hengelo zijn voor NL begrippen redelijke grote steden,maar als je hier getogen bent zijn het in feite dorpjes waar alle info in een mum van tijd zijn verspreid,zelfs zonder social media.

20 mei 2015 om 13:10

hij gaf meermaals aan dat hij wou blijven maar dat is maanden geleden . hij wil nu nog wel blijven maar alleen met een dik salaris meer dan 150k en een grof tekengeld.

Nee deze jongen wil niet echt blijven!

Volgensmij gaat dat dik goed komen met de financiele problemen bij Twente deze zomer! Alleen Ziyech zou die benodigde 10 miljoen makkelijk op moeten brengen, wat een geweldig seizoen heeft die gespeeld!

Wordt tijd dat Twente spelers eens gaat selecteren en kopen op de welwillenheid om voor de club te spelen, geen slappe zakken als Lachman, Cabral en noem er zo nog tien. Spelers die met trots met het Twentse ros op hun borst lopen en met voetbal bezig zijn in plaats van rappen.

Twee miljoen voor Ould Chick moet Twente dan ook direct doen. Weer zo'n ventje die meer met geld dan voetbal bezig is zonder ooit iets gepresteerd te hebben.

20 mei 2015 om 13:27

Ik verbaas me ook over dat bedrag. Hij is natuurlijk een groot talent, maar 1,5 a 2 miljoen is flink cashen voor een speler die nog maar weinig heeft gespeeld.

20 mei 2015 om 14:23

Ziyech wil zoiezo niet weg zegt ie , en als ie voor 10 weggaat dan zal 80 wel weer niet voor twente zijn? Heb ik het vermoeden met al die dealtjes van twente

20 mei 2015 om 14:24

80 procent van dat bedrag!?

20 mei 2015 om 14:39

Welke dan? Of roep je maar wat in het wilde weg? Zoals je op de Doyen pagina kunt zien: zij iig niet.

20 mei 2015 om 14:51

Het was meer een vraag? Ik heb geen idee bij welke spelers dat wel en niet is !

20 mei 2015 om 15:07

Sorry, verkeerd begrepen. De meesten roepen namelijk maar wat en zijn in de veronderstelling dat Twente op vrijwel elke speler een groot deel moet afstaan. Een groot deel is met name het geval bij Guttierrez en Corona. Zij zijn aangetrokken door externen (niet Doyen) en bezitten het grootste deel van hun transferwaarde.
Twente heeft op Eghan, Ebecilio en Castaignos een percentage van maximaal 30% op de transferwaarden aan Doyen verkocht (exacte percentages onbekend, zo was voor Tadic bijv 10%)

20 mei 2015 om 21:35

Ziyech moet nog wel afbetaald worden dus er gaat zeker een behoorlijk bedrag af. ook wilde Heerenveen een doorverkoop percentage maar ik weet niet of dat doorgegaan is.

20 mei 2015 om 23:52

Oke bedankt voor je uitleg ik wist het niet precies! Het is jammer dat Munsterman die constructie s allemaal is aan gegaan , makkelijk praten achteraf natuurlijk! Toen dacht ik ook dat het opzich wel handig was want je kan toch wat kwaliteit halen en het kost je niet zoveel, maja het is nu allemaal zo snel bergaf gegaan door die kosten van het stadion en nu zit je in de problemen! Maja het kan best wel weer de andere kant op gaan, gewoon die spelers proberen te verkopen en weer opnieuw de boel opbouwen! Dan maar met de jeugd verder en een stapje terug doen dat is niet anders.

21 mei 2015 om 12:09

Speedyafc, dat is ook een normale gang van zaken. Zo krijgt Twente ook nog delen van de transfersom van o.a. Promes en Tadic, waardoor e.e.a. tegen elkaar kan worden weggestreept. Tenzij Munsterman deze vorderingen al heeft verkocht (niet onwaarschijnlijk, we kijken nergens meer van op).

20 mei 2015 om 14:25

Jij klinkt wel een beetje als Joop munsterman zo positief 😉!

20 mei 2015 om 14:37

Kan zo klinken, maar realistisch is het wel ditkeer.

20 mei 2015 om 14:48

Ik bedoelde ruiz fct eigelijk , omdat hij zei volgens mij gaat het dik goedkomen met fc twente deze zomer met de financiele problemen! Maar moeten ze nou echt veel spelers verkopen? En wat houd twente er aan over omdat twente maar heel weinig procent krijgt van vele spelers als ze verkocht worden?

20 mei 2015 om 15:02

Ik zie het net als Ruizfct ook wel goedkomen. Spelers als Bengtsson en Kusk vertrekken al of zijn al vertrokken, en er is zelfs interesse in Castaignos. Daarnaast kunnen we flink op de salarissen besparen omdat er veel dure contracten aflopen.
Wat mij echt positief zou stemmen is wanneer Fernandes en Cabral van de loonlijst kunnen worden geschrapt.

Als je niet bijtekent ben je een lastige jongen?

Heb het idee dat die jongen zijn prioriteiten niet helemaal op orde heeft. Lees hierboven dat hij een half milj p/j vraagt aan een club die financieel zwaar in de problemen zit. Zeg dan gewoon dat je geen heil ziet in Twente en dat je liever een stap naar een andere club maakt. Dan ben je iig eerlijk.

Daarnaast, totaal ander verhaal, maar niet onbelangrijk, vind ik dat hij behoorlijk zwaar geworden is afgelopen jaar. Vorig jaar heb ik hem enkele keren goed gezien en had hij een vetpercentage (zo op het oog natuurlijk) wat te vergelijken was met Andersen (tussen de 2 en 5%) en ik zag hem laatst bij oranje u19 meedoen, toen zag hij er uit als een kleine ten Rouwelaar met een blubberbuik en een flinke reet.. Het eerste dat zijn nieuwe club dus moet doen is hem op dieet zetten, veel laten zwemmen en lopen om de overtollige pondjes eraf te halen en hem goed duidelijk te maken wat hij wel en niet naar binnen moet werken. Ik was echt geschokt toen ik hem zag, was een totaal andere knul geworden. Zijn voetbal heeft er niet heel erg onder geleden vooralsnog, maar als dit het resultaat is van 1 jaar, hoe ziet hij er dan over 3 jaar uit in dit tempo?

20 mei 2015 om 14:02

Waarom moet je dan zeggen dat je geen heil ziet in Twente. Hoeveel Twente geboden heeft en hoeveel hij vraagt weet ik niet maar volgens mij mag je toch een aanbod afwijzen om financiële redenen. Dat heb ik ook wel eens gedaan bij een potentieel werkgever. Verder kunnen er natuurlijk ook genoeg andere redenen achter zitten.

20 mei 2015 om 14:30

Tja ik vind het ook een beetje makkelijk oordelen allemaal, dat hij 5 ton vraagt dat staat nergens zwart op wit ! En wie weet vind ie de zweer wel helemaal niks meer, problemen met trainer, geen goed gevoel hebben dat je kansen krijgt , niemand van ons weet dat dus laten we rustig afwachten wat die jongen gaam doen.

20 mei 2015 om 14:31

Omdat ik denk dat dat het geval is. Welke 17 jarige verwacht nou serieus dat hij een half milj kan vragen aan een club die de tering naar de nering moet zetten om niet over de kop te gaan? Het feit dat Twente de onderhandelingen afkapt geeft aan dat ze dusdanig ver uit elkaar zitten dat men niet verwacht een gulden middenweg te vinden. Ik denk dat Bilal bewust teveel vraagt om een transfer te forceren zonder een stempel te krijgen dat hij 'ondankbaar' is naar Twente toe.

20 mei 2015 om 14:40

Jij denkt een hoop maar weet niks zeker! Je weet niet eens zeker of ie die 5 ton wilde hebben dus laat de rest van je verhaal dan ook maar zitten.

20 mei 2015 om 15:32

Die 5 ton die Jopie22 noemt is vooralsnog het enige bedrag dat ik voorbij heb zien komen. Waarom zou ik daar niet over mogen speculeren? Omdat ik het niet zeker weet? Dat zeg ik toch ook nergens? En al is het een ander bedrag, dan nog is het een dusdanig extraorbitant bedrag dat Twente geen heil ziet om verder te onderhandelen, dat zegt toch voldoende? Beetje trieste manier van discusieren dit, al heb ik het idee dat je niet een discussie aan wilt gaan, maar gewoon mijn mening (die ik hier gewoon mag opschrijven) de grond in wilt trappen, al heb ik geen idee waarom.. Waarom ben je zo op je pik getrapt?

20 mei 2015 om 23:59

Ik ben niet op me pik getrapt, mijn excuses als het zo over kwam!
Alleen kwam het op mij over of je veel dingen voor hem aan het invullen was, dat je denkt dat hij liever een stap naar een andere club maakt, hij ziet geen heil in twente , zijn prioriteiten niet op orde heeft ! Die jongen word best snel afgemaakt hierzo maar bedoelde er voor de rest niks mee, ik weet ook niet wat er geboden is en misschien heeft ie het wel te hoog in zen bol !

"de club en hij hebben afgesproken pas over een transfer te praten, als het seizoen er straks volledig opzit." Voor FC Twente zit het seizoen er toch volledig op? Snap deze zinsnede niet. En United lijkt me nog wat te hoog gegrepen, maar misschien kunnen ze hem verhuren. Aan FC Twente bijvoorbeeld

20 mei 2015 om 22:50

Scherp, zag het ook. Vreemde zin.

Als ik hem was zou ik voor benfica of porto kiezsn, daar geloven ze wel iets meer in de jeugd over het algemeen. De bpl is denk ik iets te zwaar voor hem, ongeacht of v gaal er zit

2 Miljoen vragen evt bonussen naar 3M en dan een doorverkoop van 20pct. Dan mogen jullie hem komen halen. Als hij niet wil mag ie gaan. Graag of niet.

Hij is zeker van Marokkaanse komaf?

20 mei 2015 om 17:57

Je schrijft Vertonghen verkeerd.....

20 mei 2015 om 18:04

Ik denk dat het Joost Vertongen is
Maar jij schrijft toch ook Hoed verkeerd?

20 mei 2015 om 18:12

Ik heb dus net serieus Joost Vertongen gegoogled omdat ik dacht dat dat een speler was.

20 mei 2015 om 21:55

Is die Wesley Hoedt, geboren in Alkmaar, vanaf zijn elfde in de jeugdopleiding van AZ. Na zeven jaar in de jeugdopleiding, gedebuteerd in het eerste om vervolgens na vijf maanden (veertien wedstrijden) al direct transfervrij te tekenen bij Lazio Roma tegen een heel goed tekengeld en salaris, eigenlijk ook van Marokkaanse komaf?

Wat moet zo n jongen op zijn 17e bij man u ?
Hij had, door de huidige situatie, bovenin de ED een heel seizoen basis kunnen spelen in een groot stadion. Terwijl hij eigenlijk gewoon nog te kort komt voor de ED. Hij laat echt een kans liggen. En man u , tuurlijk interessant, maar hij heeft daar echt nog niks te zoeken.

20 mei 2015 om 21:40

Ik denk heel veel geld verdienen en verhuurd worden aan een club in Nederland. een beetje het Rikik scenario. Komt wel vaker voor tegenwoordig. Grote clubs investeren in heel veel jeugdspelers die daarna verhuurd worden. Jeugdspeler snel rijk, de grote clubs kan goedkoop de beste eruit pikken zonder hoge transfersom te hoeven betalen.

Waarom praten mensen over clubliefde en jarenlange opleiding? Twente is zijn 4e bvo en speelt er pas 3 jaar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren