Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Excelsior en Go Ahead Eagles dromen van Europa

Laatste update:

Excelsior en Go Ahead Eagles weten nog niet eens of zij volgend seizoen wel in de Eredivisie actief zullen zijn, maar een van deze twee ploegen speelt straks mogelijk wel Europees voetbal. De UEFA maakte vrijdag bekend dat Nederland een extra ticket krijgt voor de Europa League en Excelsior en Go Ahead hebben op dit moment de beste papieren om dit plaatsbewijs te bemachtigen.

/

Nederland mag een extra ploeg inschrijven voor de Europa League vanwege de stand op de Europese Fair Play Ranking. Als we kijken naar de Nederlandse Fair Play Ranking, zien we dat FC Twente bovenaan staat. De Tukkers maken via de officiële kanalen echter bekend dat zij geen gebruik zullen maken van de eventuele mogelijkheid om te starten in de eerste kwalificatieronde van de Europa League; Twente vraagt voor komend seizoen geen licentie aan voor Europees voetbal.

PSV staat tweede op de ranglijst, maar is al zeker van Champions League-voetbal, en nummer drie NEC komt als ploeg uit de Jupiler League niet in aanmerking voor het ticket. Ajax staat vierde, maar de Amsterdammers zijn ook al zeker van Europees voetbal, en hierna volgen Excelsior en Go Ahead. Zij lijken op het moment dus de meeste kans te maken op het Europese plaatsbewijs. Kort achter Excelsior en Go Ahead loeren PEC Zwolle en SC Cambuur nog.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Oh god nee..

Ik gun het ze van harte, maar ze komen zowieso de kwalificaties niet door.

8 mei 2015 om 13:34

Ah dit meen je inderdaad niet. Zou toch wel een drama zijn. Gun ze het inderdaad, maar kom alsjeblieft met een AZ of Vitesse ofzo.

8 mei 2015 om 13:41

Nope,
1.twente
2.psv
3.nec
4. Ajax
5. Excelsior
6.eagles
7 Jpsv
8 Pec
9 Cambuur
10groningen
11 AZ ( dus dan gaat hem zeker niet worden)

Het is trouwens te hopen voor Excelsior, dat ze niet te ver moeten, ze draaien zelf voor de kosten op. (reis enzo). Zijn ze meteen failliet

8 mei 2015 om 14:05

Ze hebben allemaal niks te zoeken in Europa.
Gae straks gedegradeerd, maar wel Europees voetbalen hahaha. Zou een giller zijn.

De enige die kans maakt om er doorheen te komen blijft toch echt Az.

8 mei 2015 om 14:41

Je moet in de hoogste divisie spelen om recht te hebben op het europese ticket.
Had MVV vorig jaar ook, als ze promoveerden hadden ze meteen europees voetbal dacht ik

8 mei 2015 om 15:05

Nee want nec promoveert maar maakt geen kans. Je moet op dit moment hoogste divisie spelen.

8 mei 2015 om 15:05

Hoezo mag nec dan niet europa in....

8 mei 2015 om 15:13

Omdat ze op dit moment geen eredivisie spelen en daar gaat het om...

8 mei 2015 om 15:22

@ruud_az. Nee, want de EL prijzen gelden gaan omhoog en de club die 1ste voorronde EL speelt krijgt straks sowieso €120 000,-

8 mei 2015 om 15:29

@pietercobben,
Wat denk je wat het kost, Az was toentertijd 2 ton kwijt voor een reis naar verweggistan.

En vraag me af of bepaalde clubs er wel tegen bestand zijn, kwa selectie.
Op vakantie kunnen ze bijna/helemaal niet, de nacompetitie erbij gerekend en dan daarna meteen de voorrondes in.

8 mei 2015 om 16:07

Alleen clubs die momenteel eredvisie spelen kunnen het Fair-play ticket winnen. En degene die op een andere wijze een ticket krijgen worden overgeslagen. Dit is de huidige lijst (met de huidige score per team).

Er is dus nog wel een kansje dat PEC over Excelsior en Go Ahead heen gaat, maar of we daar in Europa zoveel beter van worden?!

1. FC Twente 8.04
2. PSV 7.96
4. Ajax 7.95
5. Excelsior 7.95
6. Go Ahead Eagles 7.95
8. PEC Zwolle 7.93
9. SC Cambuur 7.93
10. FC Groningen 7.91
11. AZ 7.90
13. Heracles Almelo 7.84
14. Willem II 7.82
16. Feyenoord 7.76
20. Vitesse 7.73
23. FC Dordrecht 7.66
24. FC Utrecht 7.66
28. NAC Breda 7.63
29. sc Heerenveen 7.61
35. ADO Den Haag 7.54

En de Jupiler League clubs (om de lijst volledig te maken)

3. N.e.c. 7.96
7. Jong PSV 7.94
12. FC Eindhoven 7.90
15. De Graafschap 7.80
17. FC Volendam 7.74
18. Telstar 7.74
19. FC Emmen 7.73
21. Fortuna Sittard 7.67
22. MVV 7.67
25. Achilles '29 7.65
26. Almere City 7.64
27. RKC Waalwijk 7.63
30. FC Oss 7.61
31. Jong Ajax 7.60
32. VVV-Venlo 7.58
33. Sparta Rotterdam 7.58
34. Jong FC Twente 7.54
36. Helmond Sport 7.53
37. Roda JC 7.47
38. FC Den Bosch 7.45

8 mei 2015 om 17:08

AZ staat helaas net te laag. Zwolle is ook een goede optie. Die zie ik nog wel één of twee rondes overleven.
Leuk voor de kleine clubs zoals Go Ahead of Excelsior dat ze hier op mogen hopen, maar voor het Nederlands voetbal is het een ramp. Want de punten die de Nederlandse clubs in totaal halen worden door het aantal deelnemers gedeeld.
Dat waren er 5 met een FC Groningen wat een zware Europa League poule gaat komen (dus weinig punten via Grunn voor Nederland)
Vitesse, Zwolle en AZ hebben na Feyenoord en de topclubs nog het meeste iets in Europa te zoeken om rondes door te komen en punten te pakken. Maar nu een Excelsior er waarschijnlijk mee aan de haal gaat komt het Nederland duur te staan. Nog één seizoen slecht Europees presteren en de rechtstreekse CL plaats die heilig word gezien zal verdwijnen.

8 mei 2015 om 13:34

Het is een extra ticket dus extra punten, dus alles is meegenomen. Leuk voor Gae en excelsior om het te mogen proberen. De rest moet gewoon minimaal poule fase halen en Feyenoord PSV en Ajax minimaal 2e ronde Europa League.

8 mei 2015 om 13:37

Nee, want punten worden gedeeld door de hoeveelheid teams...dus als de eerste 5 gemiddeld 10 punten halen, en het 6e team haalt er 4, dan krijg je dus als NL zijnde 9 punten ipv 10...
Hopen dat PEC het word.

8 mei 2015 om 13:38

Maar dan wordt het puntentotaal gedeeld door meer clubs.

Eerst heb je 4 clubs, die halen 100 punten. Dus krijg je een moyenne van 25. Deel je dit door 5 (gae en Excelsior gaat geen punten halen of stukken minder) dan kom je uit op 20.

(dit voorbeeld is hypothetisch bedoeld, dus geen commentaar op het aantal clubs/punten)

8 mei 2015 om 13:38

Bij winst krijg je 1 punt voor de coefficientie lijst gedeeld door het aantal deelnemende ploegen. Met een team dat waarschijnlijk niets gaat winnen pakt dat alleen maar nadelig uit.

8 mei 2015 om 13:39

randje16 het is al in de vorige topic uitvoerig besproken, maar we gaan zowieso punten verliezen omdat het totale aantal nu door 6 in plaats van 5 clubs wordt gedeeld.

Met Twente had je meer kans dat er in ieder geval nog wat punten worden gesprokkeld, maar die kans is natuurlijk veel kleiner met een Excelsior en Kowet.

8 mei 2015 om 13:39

Dus niet. Het behaalde aantal punten wordt door het aantal teams gedeeld.

8 mei 2015 om 13:40

Ja en als Ajax cl haalt merk je er niks van. En met een beetje geluk winnen ze paar potjes en heb je ook punten. En kijk over het algemeen krijgen ze ook iets meer geld.

8 mei 2015 om 13:42

Lees je voortaan eerst in vooraleer je zo'n opmerking maakt.. De punten worden inderdaad gedeeld door de hoeveelheid deelnemende teams per land.

8 mei 2015 om 13:51

@randje Ook van die opmerking aangaande Ajax die de CL haalt klopt helemaal niks, ze krijgen alleen 4 bonuspunten bijgeschreven voor het behalen van de CL, en punten voor de voorrondes, maar met het spelen (en het winnen van veel meer wedstrijden) in de Europa League haal je ongeveer net zo veel punten. Lees je idd eerst even in voor je lukraak dingen begint te roepen

8 mei 2015 om 14:58

Dit is echt een drama voor het Nederlands voetbal. Nu moet Nederland hun punten op de coëfficiënten lijst door 6 delen ipv door 5, en Excelsior of GAE vliegen er sowieso al in de 1ste ronde eruit.

8 mei 2015 om 16:39

Twente moest een paar jaar geleden in de eerste ronde tegen de nummer 2 van Andorra, dat lukt Excelsior en GAE ook nog wel.

8 mei 2015 om 17:11

en fc utrecht moest tegen de slagers en bakker uit luxemburg en dat verloren ze
twente moest nog tegen een team uit azaberdjan vorig jaar verloren ze

dus jou beredenering gaat niet op
excelsior en gae zijn kwalitatief minder dant twente nu. het twente van nu is minder dan het twente dat wel doorging dus ze zijn gewoon kansloos.
twente had toen ook geluk met de loting.

excelsior en gae kunnen ook tegen de top van polen en andere Oostbloklanden moeten waartegen ze volkomen kansloos zijn

8 mei 2015 om 17:16

Klopt helemaal. Grote kans dat Excelsior de na competitie ontloopt en overleeft. Dus ik vrees dat Excelsior een dure voor Nederland word. Die eerste ronde kan Excelsior nog wel overleven maar daarna loten ze alleen maar zwaar en doen ze voor Nederland de das om.

8 mei 2015 om 13:42

Ach, geen drama, in de voorrondes zijn ook genoeg punten te verdienen. 2 rondjes winnen en er staan al wat punten op het coefficientenbord. Het is ze gegund, ieder jaar krijgen we dt bericht en aan het eind is het altijd zweden en denenmarken die de vlag kunnen uithangen

8 mei 2015 om 15:43

Noem jij dan eens een club die wss ook europa speelt waar ze 2 keer van kunnen winnen

8 mei 2015 om 15:47

In de 1e voorronde zouden we geplaatst zijn en dan komen we normaal gesproken wat amateurs tegen uit bijv. Andorra of San Marino. Daar kunnen wij ook nog wel van winnen. In de 2e voorronde zouden we ook geplaatst zijn en zijn de meeste ploegen ook nog te doen.

8 mei 2015 om 17:14

kralinger leuken beredenering dat je tegen amateurs uit bijv. Andorra of san marino moet maar fc utrecht had 2 jaar geleden ook verloren van de amateurs uit luxemburg. daarnaast kan excelsior of gae ook tegen de topteams uit Oostbloklanden moeten voetballen. kortom ze zijn kansloos

11 mei 2015 om 18:26

Henny jr. De Luxemburgse competitie is vele malen sterker dan competitie uit San Marino of Andorra. GAE of Excelsior moet gewoon de nummer 2 of 3 van San Marino / Andorra uitschakelen!

Minder ploegen in Europa zou het beste zijn voor het Nederlands voetbal...

Kijk dat is dan weer het nadeel van die fairplay-'prijs'. Je moet er toch niet aan denken dat één van deze twee clubs Europa in gaat, daar heb je helemaal niks aan want die pakken toch geen punten omdat ze gewoonweg de kwaliteiten niet hebben.

Dus maar hopen dat Excelsior en GAE veel kaarten gaan pakken komende 2 wedstrijden. Want het zou echt onzin zijn als hun in de EL komen omdat ze als 5e staan op de fair play klassement.

8 mei 2015 om 13:33

Hoezo onzin? Er word duidelijk uitgelegd wie daar boven staan en degene die beter zijn hebben al Europa League. Dus dan is het logisch dat hun naar voren komen door hun plaats op de fairplay lijst. FC Twente of NEC zouden het niet beter doen.

8 mei 2015 om 13:37

Het gaat erom dat dit gewoon überhaupt nergens op slaat. Waarom zou degene met de minste overtredingen de Europa league in mogen? Dat moeten gewoon de best van de competitie zijn

8 mei 2015 om 13:52

Het zou een "prijs" of "beloning" moeten zijn voor de meest fair play competities, nu is het enkel voor dat ene een voordeel en voor de rest van de competitie is het alleen maar nadelig, i.v.m. Europees punten systeem.
Als je als competitie het meest fair play bent moet je niet maar 1 team uit de competitie bevoordelen en de rest daardoor benadelen. Want nu is het eigenlijk voor de competities voordeliger om niet fair play te spelen.

8 mei 2015 om 14:43

Misschien een idee om die clubs dan een soort vrij kaart te geven, dus hoeveel ze ook winnen of verliezen het telt niet mee met de punten voor de lijst?

Dan kan het inderdaad zijn dat een club uitstekend presteert maar ook dramatisch. Zoals in Engeland is het Everton of West Ham dacht ik. Hebben meer kans op een betere klassering dan een Eagles of Excelsior. Wat logisch is door het geld, maar tegelijk ook oneerlijk voor de clubs bij mindere landen met veel minder geld.

8 mei 2015 om 13:40

Tot deze periode wordt de ranglijst van de landen inderdaad meegenomen. Daarom is nu al bekend dat Nederland, Engeland en Ierland een extra ticket krijgen. Echter hoeft dat niet te betekenen dat Nederland het ook binnen deze periode bekijkt, die kunnen best het hele seizoen meenemen!

Aan de ene kant leuk voor die ploegen, maar aan de andere kant is het wel minder voor het Nederlands voetbal lijkt me.
Wel opvallend dat PSV tweede staat op de fairplay ranglijst. Dat is toch ook wel jaren anders geweest Niet alleen qua resultaten een voortreffelijk seizoen achter de rug, maar ook qua sportiviteit!

8 mei 2015 om 14:23

Is een gevolg van succes denkik, PSV wilde de laatste jaren nog wel eens de frustratie de vrije loop laten, en als het spel zo makkelijk gaat is dat natuurlijk niet nodig.

Absurd dit. Zou een slechte zaak zijn voor het Nederlandse voetbal. De Knvb zou zo verstandig moeten zijn om dit soort onzin te verbieden. Je verliest er alleen maar Europese punten mee..

8 mei 2015 om 14:00

Ja ik vroeg me net af.

Kan de Knvb niet gewoon zeggen; "nee dank je, we zien er dit jaar vanaf. " ?

8 mei 2015 om 14:12

Wat denk je? Dan gaat Excelsior of GAE natuurlijk klagen. Wij willen uiteraard wel.

8 mei 2015 om 14:33

Ja, mee dat ik het post bedenk ik me dat zoiets vrijwel onmogelijk is..

Ook ik ben supporter van een wat kleinere club en mochten wij zoiets behalen dan ben ik ook wel blij.
Dus ik begrijp het allemaal heel goed.

Echter ook dan zou ik uiteindelijk, persoonlijk liever niet hebben dat we gaan maar liever een Vitesse of Twente (ook al ben ik dan een van de weinigen bij mijn club).

Ik bedoel het komt toch gewoon neer op eigenbelang vs Nederlands belang.
En mijn eigenbelang bestaat uit een paar "leuke" (hangt ook maar vd loting af) wedstrijden europees, tegenover iets wat effect heeft op het gehele nederlandse voetbal..

Iets waar we uiteindelijk allemaal bij gebaat zijn.

Maarre.. Suc6 als jullie het halen hoor, het is je gegund
En niet alleen dat, als jullie dan toch gaan dan zal ik ook vol achter jullie staan natuurlijk.

8 mei 2015 om 16:38

Twente valt af, die willen geen Europees voetbal, omdat ze dat niet kunnen betalen (en wellicht anders ook geweigerd worden door de Uefa, omdat je dan moet aantonen genoeg geld te hebben om het seizoen af te kunnen maken en Twente dit seizoen al niet af kan maken zonder extern geld).

Ik zie inderdaad liever dat het ticket gaat naar het hoogste team uit de reguliere ranglijst dat play-offs gaat spelen en de play-offs niet wint (AZ of Vitesse dus). Die hebben tenminste wel wat in Europa te zoeken.

Neemt niet weg dat ik het een Excelsior of Go Ahead niet zou gunnen ofzo, maar het zou niet zo goed zijn voor het Nederlandse voetbal lijkt me.

Toch zullen 1 van deze 2 ploegen het ticket gaan krijgen. Aangezien ze nu gelijk staan en G.a. Eagles al vrijwel zeker is van degradatieplay-offs, lijkt me GAE de beste papieren te hebben, die kunnen de laatste 2 wedstrijden immers vol gaan voor het sportieve spel om dat ticket te bemachtigen, terwijl Excelsior eerst nog NAC moet afschudden en zich dat dus nog niet kan veroorloven. Daarnaast heeft Excelsior aangegeven nog niet te weten of ze het ticket zullen accepteren (ze twijfelen momenteel nog). GAE zal er wel zeker gebruik van maken en kijkt al naar een mogelijk stadion (eigen stadion is onbeschikbaar i.v.m. de verbouwing), aangezien Zwolle (rivaal) en Heracles (verbouwing) afvallen, zal het mogelijk Enschede of Arnhem worden.

Dit is onzin, Cambuur staat op de 2 plek achter Ajax in de meest recente ranglijst.

8 mei 2015 om 13:42

Heb je een bron? er moet gekeken worden naar de lijst tot 1 mei. wedstrijden daarna tellen niet meer mee...

8 mei 2015 om 13:43

Ik vond het op transfermarkt, echter lijkt dat niet de juiste te zijn. We zien wel ik weet het in iedergeval nu niet meer xD

8 mei 2015 om 14:18

Transfermarkt maakt zijn eigen lijst gewoon gebaseerd op gele en rode kaarten. Bij de Uefa ranking komt er veel meer bij kijken, zoals het wegsturen van trainers, fairplay etc. Lees maar eens op de wikipedia pagina.

8 mei 2015 om 13:46

h t t p : / / w w w. v i . n l /upload/760b2c64-f680-4709-be29-5cb1081fd7d1_Neder...

8 mei 2015 om 13:50

Ik moet zeggen dat ik het wel vaag vind dat VI die lijst heeft.
Nergens op internet is die lijst te vinden.
Denk zelf, dat ze het zelf bij houden. Dus je hebt een kans dat die er anders uit gaat zien.

Dat zou echt een ramp zijn voor het Nederlands voetbal. Daar gaan de weinige punten die we nog over hebben!

Jeetje, met alle respect voor die clubs, het is misschien leuk voor de entourage en het hele gebeuren, maar voor het Nederlands voetbal is dit echt een ramp, daar ik ze niet ver zie komen.

Stomme vraag misschien, maar waarom vraagt Twente geen Europese licentie aan? Het zal ongetwijfeld met de financiele malaise daar te maken hebben, maar is een Europese licentie dan extra duur? Of krijg je 'm gewoon niet? Hoe zit het?

8 mei 2015 om 13:39

Vorig jaar was het al kiele kiele en toen hebben ze de financiële garantstellingen geregeld via externen volgens mij. En nu staan ze er zo slecht voor dat ze die garantstellingen niet meer kunnen geven en dit kan leiden tot boetes van de Uefa of uitsluiting in Europa voor meerdere jaren. Dus daarom neemt Twente het risico niet; ze weten dat het alleen maar problemen op kan leveren.

8 mei 2015 om 13:41

Voor europese licentie moet je inderdaad via de Knvb een verzoek indienen. Als blijkt dat Twente niet kan voldoen aan de Uefa eisen, dan riskeert het een driejarig uitsluiting van europees voetbal.

8 mei 2015 om 13:41

Ik vermoed dat de Europa League onder de streep bezien alleen geld óplevert als je vrij ver komt. Met de huidige selectie en de te verwachten (vooral uitgaande) transfers, zie ik FC Twente en ziet de club zichzelf waarschijnlijk niet dusdanig ver komen dat het geld oplevert. Met de huidige financiële problemen vind ik het dan juist verstandig om voorlopig voor Europees voetbal te bedanken - hoe verleidelijk het ook klinkt.

8 mei 2015 om 13:46

Twente moet van de knvb bepaalde financiele garanties geven voordat ze zich mogen inschrijven voor europees voetbal. En daarbij is de kans groot dat je veel kosten maakt met reizen naar verwegistan en een leeg stadion met thuiswedstrijden omdat het dan nog vakantie is. En voor mij het belangrijkste, als ze beginnen met de aanvraag voor een licentie kun je niet meer terug, en als je je dan toch terug moet trekken om financiele redenen krijg je te maken met boetes en uitsluiting van deelname in de volgende paar jaren.

Er zitten teveel haken en ogen aan dit jaar en daarom vind ik het ook heel verstandig van Twente dat ze het niet doen

8 mei 2015 om 16:42

Die garanties moet je de Uefa overhandigen, niet de Knvb (die verstrekt geen licenties, maar is alleen het doorgeefluik).
Een van de eisen is dat een club voorafgaand aan het seizoen kan aantonen het seizoen af te kunnen maken. Daar voldoet FC Twente niet aan, aangezien het niet eens dit seizoen kan afmaken zonder de financiële injecties van Van Der Laan. Alleen al op dat feit zal FC Twente geen Europese licentie krijgen en riskeert daarmee straffen van de Uefa. Dan kun je inderdaad (zoals Twente nu doet) beter deelname weigeren.

Dat ticket moet gewoon gaan naar de nummer 4 in de eindrangschikking. En dan spelen 5 tm 8 om het andere ticket.

8 mei 2015 om 16:45

Je weet dat het play-off ticket (3e voorronde) veel beter is dan het fair-play ticket (1e voorronde)?

Als dat had gemogen, dan zal het eerder naar de verliezend finalist van de play-offs zijn gegaan.
Echter mag dat dus niet van de Uefa, want die eisen dat het ticket naar de ploeg gaat die het hoogste in de Fair-playranglijst staan en nog geen ticket heeft (en op het hoogste niveau speelt).

Degradatievoetbal spelen en weinig overtredingen mogen maken of kaarten pakken. Tja deze extra plek is leuk maar of het nou GAE, Excelsior, Cambuur of PEC wordt, geen van deze ploegen heeft iets in Europa te zoeken.

8 mei 2015 om 13:42

Ik zie PEC anders nog wel tot een stuntje in staat. Tegen Sparta Praha deden ze het niet onverdienstelijk afgelopen jaar.

8 mei 2015 om 13:51

Ik acht PEC hier ook toe in staat ja, maar met een Gae/excelsior ben je gewoon bij voorbaat 100% kansloos.

8 mei 2015 om 14:16

PEC schijnt toch financieel op het randje te balanceren. Raken wat belangrijke spelers en heb niet de indruk dat er veel middelen zijn om diezelfde kwaliteiten terug te halen. PEC is doet het fantastisch maar je ziet toch dat ze het gewoon niet redden tegen Sparta Praag, wat overigens geen schande is want zo slecht is Sparta Praag niet. Maar ok, misschien met heel veel geluk met de loting red je het een keer tot de groepsfase.

Pfff, Excelsior en GAE moet je niet in Europa willen. Ik gun het de clubs van harte, maar ik denk dat Twente dan nog wat meer heeft te zoeken (hoewel ze problemen kunnen krijgen met de licentie). Als ze in de competitie of beker Europa hadden gehaald, prima. Maar door je netjes te gedragen Europa in gaan vind ik niet iets voor profvoetbal. Het gaat erom of je de beste bent, niet of je het liefste bent voor de tegenstander. Verder heb je dus 1 extra club in Europa waardoor het aantal punten gedeeld wordt door meer clubs.

Oh kom op zeg. "Het gaat slecht met het Nederlands voetbal". Nee dan is het een geweldig idee om de bekerwinnaar een ticket te geven voor de groepsfase (!) en nu een volgend ticket naar Excelsior. Sorry hoor maar je kan toch gewoon alle tickets die je hebt verdelen over de beste teams? Je speelt toch niet voor niets een heel seizoen om bij de bovenste ploegen te staan. En vervolgens mag Excelsior voorrondes Europa spelen omdat ze te slap zijn hun broekjes vies te maken en kaarten te pakken. Sorry hoor maar volgens mij heeft de KNVB niet echt door waar ze mee bezig zijn...

8 mei 2015 om 13:44

Volgens mij snap jij het zelf niet echt... De Uefa maakt deze regels, niet de Knvb...

8 mei 2015 om 14:03

Dan kan de KNVB zich daar alsnog tegen verzetten. Waarom zou de Uefa bepalen dat de bekerwinnaar de groepsfase ingaat en niet eerst een voorronde? En waarom kan de KNVB daar geen stokje voor steken door te zeggen dat zij liever alleen de beste ploegen in europa zien?

8 mei 2015 om 14:11

Omdat de UEFA hiermee de bekertoernooien belangrijker wil maken. De knvb kan er wel tegenin gaan, maar nederland heeft niks te vertellen bij de uefa.

8 mei 2015 om 14:17

Klopt helemaal. Maar misschien moet de Uefa eens gaan nadenken over hoe en hoeveel Europese bewijzen zij toekennen. Het kan allemaal veel simpeler in mijn ogen...

Zleuk voor die ploegen dat ze kans maken. Vergeet niet dat het een extra ticket is, dus pakken ze alleen maar Extra punten. Dus niet zo jammeren over die liggen er zo uit.

8 mei 2015 om 13:45

Zo'n ploeg als Cambuur, PEC of GAE kost ons alleen maar punten..

8 mei 2015 om 13:55

Randje 16

Zit je nu te stoken dit heb je hier boven ook al verkondigd. Nederland zou aankomend seizoen mogelijk extra punten kunnen pakken omdat we maar met 5 zijn.

Nu zijn we met 6 in Europa waarvan er 1 dus al na 1 ronden uit ligt. Het voordeel is wel dat Groningen meteen in de groepsfase komt zodat zij minimaal 6 wedstrijden hebben om te spelen.

Feyenoord en hopelijk AZ zijn geplaatst en moeten zich ook voor groepsfase plaatsen.

Het enigste waar ik op hoop is dat Excelsior uit de schade beperkt houdt en dat de tegenstander zich kapot schrikt van het kunstgras veld in Rotterdam en ze niet weten hoe er op te voetballen.. Dit is de enigste kans dat 1 van deze 2 clubs wedstrijd kan winnen!!

8 mei 2015 om 14:21

Het totaal aantal punten voor een land wordt gedeeld door het aantal deelnemende ploegen. Een club die slecht presteert kost je dus meer punten dan het oplevert.

8 mei 2015 om 15:28

Nee, want als AC Milan Europa League in ging (in 1ste voorronde EL via fair-play), hebben ze samen met Excelsior een geplaatste status in 1ste voorronde EL, dus die 2 ontlopen elkaar dan.

Achja wat maakt het uit welk Nederlands team er Europa in gaat. Als we eerlijk zijn, ze vliegen er toch allemaal uit. Zelfs Psv, Ajax en Feyenoord komen geen stap meer verder. Laat Excelsior het maar een keer meemaken.

8 mei 2015 om 14:00

Psv, Ajax en Feyenoord hebben allen Europees overwinterd dit seizoen. De andere ploegen lagen er voor de groepsfase al uit. Die kosten ons alleen maar punten. We moeten denk ik maar hopen dat AZ nog een ticket weet te bemachtigen, die weten wel geregeld nog goede prestaties neer te zetten in de EL. Jammer dat die dit seizoen niet meededen, was een stuk beter geweest dan Groningen of Pec.

Beide hebben amper wat te zoeken in de eredivisie laat staan in Europa. Klinkt heel hard maar is wel de realiteit gezien de ranglijst.

We hebben laten zien dat we het Sparta Praag ontzettend lastig hebben kunnen maken! Er zat absoluut meer in over die 2 wedstrijden. Hopen dat we het dit jaar nog eens mogen proberen!

8 mei 2015 om 16:34

whahahahahaa houd toch eens op man! Praag heeft jullie thuis met 70% inzet van de kaart geveegd. Misschien even de analyse van Kieft terugkijken. De grap is dat Praag nog bij de onderste middenmoot van Europa League hoort. Moet er niet aan denken dat jullie Besiktas ofzo loten

Twente schaam je kapot! Ben zo boos als supporter!!

Heb je verdomme ambities of niet, het begint echt een neppe club te worden hier. Schaam ME Kapot

8 mei 2015 om 13:46

Wijs besluit. Die voorrondes kosten meer dan dat het wat oplevert. Geld is er niet dus. Volgend jaar beter.

8 mei 2015 om 13:48

Volgens mij kan Twente geen licentie krijgen, of krijgt het grote problemen om die te kunnen verkrijgen. In een VI stond dat de Uefa de licentie zou intrekken van Twente wegens de financiële malaise toendertijd. Ik denk dat dit ermee samenhangt.

8 mei 2015 om 14:10

Ze kunnen wel een licentie krijgen maar zien af van het verdere traject. Dat kan namelijk leiden tot eventuele boetes en zelfs uitsluiting tot Europees voetbal voor meerdere jaren. Vorig jaar al net aan de licentie gekregen. Bovendien is de kans niet bizar groot dat dit Twente alle 4 de voorrondes overleeft, wat ze 3 jaar geleden wel deden, dus het is financieel ook nog eens niet aantrekkelijk.

Vind het jammer, maar begrijpelijk. Eerst de zaakjes op orde krijgen, en dan weer denken aan Europees voetbal.

8 mei 2015 om 16:49

Dat vorig jaar FC Twente de licentie al net aan kreeg (toen de meeste 'lijken' nog in de kast zaten) betekend niet dat ze dat nu ook kunnen krijgen.

De financiële situatie bij de club is nu veel erger. Een van de eisen voor de licentie is dat je kan aantonen over genoeg kapitaal te bezitten om het seizoen uit te kunnen spelen. Dat kan FC Twente niet, want het heeft nog niet eens genoeg kapitaal om dit seizoen af te maken (van der Laan moet daarvoor maandelijks tonnen bijstorten). FC Twente zal dus geen licentie krijgen.

8 mei 2015 om 17:56

Het krijgt dus problemen met het verkrijgen van de licentie. Als ze er op gokken dat ze wel een licentie krijgen en dat later niet blijkt te kunnen ben je nog verder van huis. Verder is de allereerste ronde financieel niet heel aantrekkelijk en Twente presteert de laatste jaren Europees best slecht dus het is de vraag of het rendabel gaat worden. Op zich wel een verstandige beslissing.

8 mei 2015 om 13:50

dan trek je toch een zwart wit shirt aan en ga je 30 km verder in een stadion zitten.

Als je het achtergrond verhaal niet kent, ga hier dan ook niet liggen jammeren.

Als Twente een licentie aanvraagt bij de Knvb dan moeten ze aan extra financiele stellingen voldoen die door de Knvb gesteld zijn.

Mochten ze onverhoopt de europese licentie toch krijgen van de Knvb en ze halen de groepsfase niet waardoor ze niet de miljoenen krijgen die je krijgt als je de groepsfase haalt. dan zit je dus met een hoop extra financiële kosten die twente bovenop de huidige situatie niet kan gebruiken.

Plus dat de Eufa nog de licentie voor de komende 3 jaar in kan trekken, waar ze al helemaal niet op zitten te wachten.

8 mei 2015 om 13:56

@ Derailer

Iedereen is welkom bij Heracles!

Maar die eisen zijn door de Uefa gemaakt dacht ik. Volgens mij zegt Tukker1993 in reactie #55 het juist en kan bij terugtrekking boetes worden opgelegd en dan ben je nog verder van huis.

8 mei 2015 om 14:39

klopt maar je moet eerst bij de Knvb een europese licentie aanvragen. nou is het al de vraag of de Knvb deze twente uberhaupt al zo verschaffen.

Nu hoeft het dus helemaal niet. verder is er nu ook niets aan de hand voor eventuele toekomstige aanvragen.

al met al prima oplossing voor anders een hoop extra kosten

Zou toch wat zijn! Dromen mag of het goed is voor het Nederlands voetbal kan me dan niet zoveel schelen, de andere clubs pakken ook haast geen punten.

8 mei 2015 om 14:38

Haha, wie had dat ooit gedacht? Europees voetbal op Woudestein.

Laat PEC hem maar krijgen. Dan doet de nummer 8 ook mee voor play-offs. Maar omdat Groningen toch al EL speelt kan de nummer 9 meedoen. En wij staan maar 4 punten achter de nummer 9 met nog 2 wedstrijden.

Allereerst moet Den Haag winnen van Willem II. Die heb doelsaldo -7 wij -8. Win je ervan sta je op basis van doelsaldo boven Willem Ii.

Utrecht moet in 2 wedstrijden 1 punt laten liggen. Ze moeten nog uit naar Vitesse. Dan staan we ook op doelsaldo boven Utrecht.

Cambuur moet 2 wedstrijden knoeien, eerst uit naar Ajax en dan thuis tegen Willem II.

Edit:

Volgens mij krijgt PEC die ticket niet aangezien zij meegaan doen aan de play-offs in eredivisie, dan krijgt Eagles of Excelsior.

En wij moeten dan ook nog zien te winnen van PSV thuis.

Via via toch nog EL-playoffs. Dat zou toch lachen zijn!

Of ga ik nu te hard?

8 mei 2015 om 14:13

Ja veel te hard. Iedereen mag blijven dromen om europese play-offs. Maar in mijn opzicht is het een drama als ineens de nummer 9 van de eredivisie hier een plaats voor krijgt. Normaal loopt het van de nummers 4 t/m7 als ik het goed heb. Dan is plek 9 daar wel wat tever vanaf. Ik al Willem II supporter zou het ook schitterend vinden als mijn club die play-offs zou mogen spelen. Maar dat gebeurt niet. Niet hier in Tilburg, en niet bij jou in Den Haag

8 mei 2015 om 15:08

Ach maakt niks uit. Zou toch lachen zijn als opeens al die middenmoters opeens voor EL mogen spelen!

P.s:

succes zondag. We komen eraan met een goed gevuld uitvak inclusief ik zelf!

8 mei 2015 om 14:14

Ja, je gaat te hard. Stel dat PEC de fair-play prijs wint:

PEC doet gewoon mee aan de play-offs. Als ze die namelijk winnen stromen ze de 2e voorronde in, in plaats van de 1e voorronde. Dus aantrekkelijker is dat. Winnen ze de play-offs niet, dan krijgen ze dit ticket. ADO doet sowieso niet mee aan de play-offs

Best wel rampzalig voor het Nederlands voetbal, in één van de belangrijkste jaren ooit, Nederland kan gewoon directe plaatsing voor de Champions Leugue kwijtraken. Nu worden de behaalde punten als ik het goed heb weer door een extra team gedeeld. Een team waarvan je voor 90 procent zeker weet dat ze zelf amper punten halen.

8 mei 2015 om 13:53

En toch vind ik het raar dat je punten moet halen om mee te kunnen doen in europa. Vind het een oneerlijk systeem. Elk land zou gewoon recht moeten hebben op evenveel plaatsen in europa vind ik.

Flikt die Schreuder het alsnog om Europees voetbal te halen, gaan ze niet.....

8 mei 2015 om 14:56

Hahaha hier moest ik toch even heel hard om lachen

Kan iemand mij uitleggen waarom dit een ramp voor het NL voetbal zou zijn? Ik bedoel een extra club erbij zou toch betekenen dat er meer punten behaald kunnen worden?

8 mei 2015 om 13:45

Punten worden geloof ik gedeeld door het aantal ploegen die meedoen vanaf een bepaalde ronde per land. Als er 6 ploegen meedoen worden alle behaalde punten dus gedeeld door 6, bij 5 ploegen die meedoen wordt het gedeeld door 5. Aangezien het de verwachting is dat Excelsior of Go Ahead amper punten halen, zorgen ze er alleen maar voor dat de punten van bijvoorbeeld: Ajax, Psv en Feyenoord minder opleveren.

8 mei 2015 om 14:02

Matedeor & Dickiedik dank jullie wel voor de heldere uitleg.

8 mei 2015 om 13:49

Omdat de totale behaalde punten door Nederlandse clubs in Europa worden gedeeld door het aantal clubs dat wij leveren. Gezien zo'n club als pakweg Cambuur waarschijnlijk nauwelijks punten binnenhaalt kost het ons per saldo alleen maar punten. Niets tegen Cambuur hoor, maar we moeten wel zo reëel zijn dat we van zo'n club niets hoeven te verwachten in Europa.

Bovendien wordt komend jaar heel belangrijk voor ons, de Uefa ranglijst heeft betrekking tot de laatste 5 jaargangen, en van ons vervalt er juist een sterke jaargang. De kans dat we daar een zwakke jaargang voor terugkrijgen en dus kelderen in het klassement (met als risico onze CL plek kwijt te raken) stijgt exponentieel wanneer we een Cambuur/excelsior Europa in sturen.

Alsjeblieft niet zeg, dan vliegen ze er weer uit tegen FC Bal op het Dak uit Moldavië ofzo en lopen we het hele jaar weer achter de feiten aan bij de coëfficiëntie lijst. Beter doet de Uefa het gewoon zo dat de desbetreffende landen gewoon een extra ticket krijgen en dat daar de echte ranglijst voor gebruikt wordt, dan hebben we er als land zijnde tenminste ook nog wat aan qua Europese punten.

Jammer dat wij er niet voor in aanmerking komen. Hoeven we die misselijke play offs ook niet te spelen.

8 mei 2015 om 13:54

Het zou voor jullie wellicht wel wat schelen als PEC d.m.v. deze constructie Europa ingestuurd wordt. Dan mogen jullie het met AZ en Vitesse in de play offs uitmaken. Ik gun het Heerenveen en AZ ook het meest (als neutrale PSV supporter zijnde); leuk voetbal en een aanzienlijke kans op punten. Dat Vitesse waarbij de halve selectie van de zomer weer verdwijnt zit echt niemand op te wachten.

8 mei 2015 om 13:57

Nee, dan moet PEC nog steeds meedoen aan de play offs. Dit ticket is het allerlaagste en dan stroom je in de eerste ronde al in. Wint PEC de play offs dan mogen ze later instromen en schuift het ticket dan door.

8 mei 2015 om 17:23

De play-offs zal je sowieso gaan spelen, en dat betekend ook een betere ticket voor Europees voetbal.
Dacht 3de ronde instromen.
De ticket voor Fair play, is eigenlijk alleen maar gelul. Bijna geen vakantie, vroege voorbereiding etcetc.

Ik vind het kortzichtig van Twente om hiermee niet deel te nemen aan de EC, althans de voorronde dan met mogelijkheid op EC-deelname.
Ja, het zal kosten meebrengen, maar wanneer die wedstrijden gebruikt worden om juist de club weer positief in beeld te brengen in Europa kan dit ook erg goed zijn voor de transferwaarde van de spelers.

8 mei 2015 om 13:56

Twente moet bepaalde financiële garanties afgeven wanneer zij Europa ingaan. Mochten zij hier niet aan kunnen voldoen, riskeren ze forst boetes en 3 jaar uitsluiting van Europees voetbal. Ik denk dat zij het risico simpelweg te groot vinden.

8 mei 2015 om 13:59

de transferwaarde zal tegen clubs als fc postbode united en fc slager echt niet omhoog gaan. dan kun je beter in nederland een paar oefenpotjes spelen tegen semi profs in Nl

Daarnaast mocht je de Groepsfase niet halen ben je al het geld dat je er in hebt gestoken kwijt want clubs die aan de voorrondes meedoen moeten bijna alle kosten zelf dragen, kosten die twente op dit moment niet KAN dragen.

Daarnaast schieten we er ook niks mee op als de uefa twente na bijvoorbeeld voorronde 3 twente dr uit haalt en de licentie intrekt voor 3 jaar omdat de financiele situatie het niet meer toelaat om europees te spelen.

8 mei 2015 om 14:22

Helemaal mee eens, Jvb83. Als voetballiefhebber doe ik een dringend beroep op het bestuur van FC Twente om de deelname aan de voorrondes van de Europa League te heroverwegen. Het belang van het Nederlandse voetbal is in het geding. Maar dat niet alleen. Het biedt de club de mogelijkheid om na alle ellende weer positief in het nieuws te komen.

Ik vind het alleen maar leuk dat zo een ploeg mee kan doen.

We moeten juist zorgen maken dat een FC Groningen ofzo punten gaat pakken. Vorig jaar verloren ze van Aberdeen. Zie de andere ploegen ook geen punten pakken.
Een PEC Utrecht etc verliezen net zo als een Excelsior.
Dan kan je net zo goed alleen ajax, psv en feyenoord sturen en hopen dat zij de poulefase doorkomen.

8 mei 2015 om 14:41

Ja want Ajax, PSV en vooral Feyenoord leverden ons de laatste jaren inderdaad enorm veel punten op

8 mei 2015 om 15:11

tenminste meer dan al die andere ploegen al pakt az ook pubten voor ons

Als Go Ahead Eagles dit slim aanpakt, dan spelen ze volgend seizoen Europees voetbal.

Eagles heeft op dit moment niks meer om voor te strijden, boven de degradatiestreep eindigen lukt toch niet meer. Als ze slim zijn dan voetballen ze de komende 2 wedstrijden, zonder kaarten te pakken en dan is het enigste wat ze nog hoeven te doen, in de Eredivisie blijven.

Excelsior zal alles gaan geven om boven die streep te eindigen, en zal dus niet gaan letten op het aantal kaarten.

8 mei 2015 om 14:02

Zou kunnen, en dat de Eagles dan de nacompetitie verliezen. Spelen ze Europees in de Jupiler league. Zou financieel wel een behoorlijke strop worden voor ze worden, je moet zelf de reis etc betalen.

8 mei 2015 om 14:06

Knvb gaat er een stokje voor steken :P

8 mei 2015 om 14:19

Die kans zit er zeker in Ruud, maar ik denk dat als de Eagles dan alsnog degradeert, ze dat ticket net als Twente gewoon aan hun neus voorbij laten gaan.

Ik geloof dat het aantal punten wat je haalt pas gedeeld wordt door het aantal clubs dat de voorrondes ook daadwerkelijk door komt, of in ieder geval deelneemt aan de laatste voorronde. In dat geval zou het geen probleem zijn, aangezien deze clubs toch niet door de eerste voorronde heen zullen komen.

8 mei 2015 om 14:03

Volgens mij niet hoor, Nederland is vaak gedeeld door 6 of 7 en zoveel ploegen komen nooit door de voorrondes.

Natuurlijk geweldig voor die clubs, spelers en supporters maar de positie van Nederland op de coefficientenlijst zal er niet op vooruit gaan...

Ik gun het ze wel, maar dit zijn niet de ploegen die je graag in Europa wilt hebben, maar lijkt me wel leuk om te zien!

Wat scheef dat NEC niet in aanmerking kan komen maar ploegen als Go Ahead en Excelsior (die nog heel goed kunnen degraderen) wel...

8 mei 2015 om 14:21

Om in aanmerking te komen moet je dit jaar eredivisie spelen. Of je volgend jaar eredivisie speelt doet er niet toe.

8 mei 2015 om 15:54

Ja en dat vind ik dus heel scheef zoals ik zeg, want NEC doet niet onder voor de degradatiekandidaten. Ze kunnen dan beter de regel maken dat je alleen mag deelnemen via de Fair Play-competitie als je het jaar dat je Europees gaat spelen ook in de Eredivisie uitkomt. Is ook een stuk logischer...

Die Uefa denkt echt niet na, allemaal leuk en aardig dat een club met fairplay Europa in mag, maar vergeten ze net even dat het ook om een degradatieclub kan gaan, die alleen punten gaat kosten. Die regel zouden ze toch makkelijk kunnen aanpassen. Die mensen die daar werken denken echt niet aan de gevolgen.

Dit zal wel weer gaan naar de profiteursclub bij uitstek, Cambuur. Kampioen geworden omdat anderen failliet gingen, nu profiteren op de ranglijst van de punten aftrek van Twente en nu mogelijk Europa in op basis van een extra ticket in de fair play competitie....

Eigenlijk kunnen we een beetje hieruit opmaken dat de "beloning" van fair spelen dus uiteindelijk nadelig is voor het NL voetbal. Dus vanaf volgend jaar allemaal maar meer schoppen en kaarten pakken

Buiten dat NEC absoluut niks te zoeken heeft in de Europa en er direct weer uitgeknikkerd wordt vraag ik me toch af waarom NEC het ticket niet zou kunnen krijgen. Ze spelen volgend jaar toch Eredivisie voetbal. In het verleden hebben ze ook al eens als 1e divisieploeg in europa gespeeld (tegen Barcelona zelfs).

8 mei 2015 om 14:15

De regel is dat de club DIT seizoen in de eredivisie moet spelen. En toen NEC als eerstedivisieclub Europees speelde tegen Barcelona, waren ze het seizoen ervoor verliezend finalist. Dta kom je nu trouwens ook niet meer in aanmerking voor Europees voetbal.

Overigens hebben Excelsior en Go Ahead Eagles net zo min iets te zoeken in Europa. Misschien NEC nog wel meer, als Boekhoorn zijn portemonnee trekt.

8 mei 2015 om 14:23

Dat is gewoon een regel. Het gaat over het huidige seizoen en daarin speelt NEC niet in de Eredivisie. Daarbij kunnen Excelsiior en GAE nog degraderen en dan als 1e divisieploeg in Europa spelen.

Leuk voor die clubs. Wat maken die punten uit. We verliezen toch terrein. Dus laat de fans van deze club ook een keer dromen en plezier hebben

Ik denk dat een aantal clubs het financiële risico niet gaat lopen. Moet je naar er Oekraïne dan kost het meer dan het oplevert. Kan mij voorstellen dat GAE en Excelsior hun geld liever ergens anders aan gaan besteden.

FC Twente is het aan zijn stand en internationale staat van dienst verplicht om de extra plek in de voorrondes van de Europa League te aanvaarden. Althans dat is mijn mening. Je moet daarnaast als Knvb eigenlijk ook niet willen dat clubs als Go Ahead Eagles of Excelsior ons land op internationaal niveau gaan vertegenwoordigen.

Die fair play ticket is meer een vloek dan een zegen. Weer een extra club die geen punten gaat pakken, maar wel extra punten gaat kosten.

Wat loopt iedereen toch te klagen? In de voorrondes begin je ook gewoon tegen lachwekkende teams. Voor ons als supporters lijkt het me geweldig om door Europa te reizen met GAE! Maar ik denk dat het uiteindelijk te veel geld gaat kosten...

8 mei 2015 om 14:50

Jullie zeker niet, Az bijvoorbeeld weer wel. Ik neem aan dat je dat wel weet, gezien de ranking.

Weet iemand of Ajax bij het verliezen van de eerste wedstrijden van de kwalificatie voor CL alsnog doorgaat naar Europa League? Ik weet dat bij het verliezen van de tweede serie wedstrijden dat wel zou zijn, maar vraag me of ze dit door dit eventuele ticket alsnog EL zouden spelen.

8 mei 2015 om 14:26

Ja, de verliezers van de 3e kwalificatieronde van de CL stromen in de play-off ronde van de EL in.

Waarom niet Twente, dat is de enige goede ploeg. Hopen dat Gae en Excelsior afzeggen. PEC en AZ als alternatieven.

8 mei 2015 om 15:48

Twente kan het financieel niet bewerkstelligen

8 mei 2015 om 17:58

Ok, maar dat is wel jammer. Twente zou nog enigzins een kans maken om een paar voorrondes te overleven. Kan ook voor Twente lucratief zijn, in de poule fase wacht een cheque van 2,5 miljoen.

Het zou fantastisch zijn als we Europa ingaan, het kan me niet schelen als mensen zeggen dat het slecht is voor het Nederlandse voetbal, ik zou dit gewoon dolgraag een keer mee willen maken. Zeggen dat we het niet kunnen betalen is onzin, je krijgt namelijk een vast bedrag per voorronde waar je aan meedoet, wat voldoende is om je kosten uit te halen (het bedrag is recent verhoogd).

En voor diegenen die zeuren over de punten: we willen meer punten halen om meer ploegen in Europa te krijgen. Dan krijgen we (op een andere manier) meer ploegen in Europa, is het nog niet goed...

8 mei 2015 om 15:57

Als het geen geld zou kosten dan deed FC Twente wel gewoon mee he... Het kost wel degelijk geld als je er na één ronde uit ligt, ik heb echter geen idee of Excelsior dat wel of niet kan betalen.

8 mei 2015 om 16:24

Twente vraagt geen licentie aan vanwege hun financiële situatie. De UEFA-regels zijn nu veel strenger en Twente zou niet in aanmerking komen voor een licentie als ze het aanvragen, dus ze doen de moeite ook niet.

Dom van Twente. De supporters kunnen via deze weg gewoon nog wat leuke europese wedstrijden kijken ook al worden ze daarna voor 3 jaar uitgesloten. Alsof Twente de komende jaren meteen alles weer op de rit krijgt en in de ED mee blijft doen voor de Europese plekken.

8 mei 2015 om 14:36

Aan de ene kant heb je gelijk, maar aan de andere kant jou bedrijf gaat toch ook geen groot feest geven voor zijn medewerkers als het slecht gaat. Om dan na 1 maand te moeten mededelen dat de helft van het personeel ontslagen moet worden.

Nee Twente moet nu gewoon 5 jaar bezuinigen

8 mei 2015 om 15:28

Dus als ik het goed begrijp wilt twente niet omdat ze niet de boetes ect willen riskeren? Ik dacht dat een club die EL haalt een bepaald bedrag zou krijgen.

Verder lijkt het me wel leuk om go ahead of excelsior in de europa league te zien maar hoop liever op pec of AZ omdat die veel sterker zijn.

Verder verwacht ik dit jaar wel wat meer van feyenoord ajax en psv en groniningen kan verrasen daar kan ik geen mening over hebbe.

Vedomme man zelfs dit word ons afgepakt. We zien al jaren afbraakvoetbal en geen inzet en dan is het enige wat het nog een beetje goedmaakt de Europese wedstrijden. Maar dat kost te veel geld, kans op boetes dus doen ze het maar niet. Ik schaam me kapot voor Twente. Wat een enorme pleurisbende hebben ze er van gemaakt zeg. Ongelovelijk.

8 mei 2015 om 14:43

Als ik de uitleg van FC Twente goed begrijp moeten ze Schreuder dus eigenlijk dankbaar zijn dat hij zo slecht heeft gepresteerd. Ze zijn bang voor boetes en uitsluiting van Europees voetbal voor meerdere jaren in verband met de FFP waar ze dus kennelijk niet aan voldoen. Dit terwijl er volgens mij 30 miljoen tekort mag zijn over de laatste drie seizoenen om daar binnen te blijven. Dan staan de zaken er nog slechter voor als ik dacht.

Wat was er gebeurt als Twente wel rechtstreeks plaatsing had afgedwongen?

8 mei 2015 om 14:56

Dat lijkt er inderdaad wel op ja. Het is zelfs 45 miljoen verlies over 3 seizoenen! Dit zou dan betekenen dat Twente ons weer heeft voorgelogen en nog meer schuld heeft dan ze zeggen. Want vorig jaar zaten ze blijkbaar al over die 45 miljoen heen en nu alweer. Dat betekent 60 miljoen verlies in 4 jaar! Dus dan hebben ze 125 miljoen schuld ofzo. Terwijl Twente een schuld van 90 miljoen aangeeft. In Januari was dat volgens twente nog amar 60 miljoen. Het is gewoon 1 grote bende.

Als Twente rechtstreekse plaatsing had afgedwongen hadden ze ok gewoon kunnen weigeren.

Jezus wat een azijnzeikers hier zeg. Lekker boeiend dat ze geen punten binnen slepen. Alsof andere teams dat wel doen, haha wat een giller. Het enige wat je kan vieren met ploegen als Excelsior en GAE is het winnen van de jupiler league. Voor de rest zijn ze eigenlijk nergens toe in staat. Die ene keer dat ze (ook al is het door het winnen van iets kansloos) Europees kunnen spelen, laat ze lekker. Geniet er van!

Wij (FC Utrecht) bakken er net zo weinig van in Europa. En we moeten niet net doen alsof Ajax, Feyenoord en PSV nou zoveel punten scoren in Europa. Wat een misgunners hier.

Excelsior, Go Ahead... het is jullie gegund! Liever dat jullie nog een geweldige herinnering hebben en keihard onderuit gaan dan een Vitesse wat kansloos is tegen Petrolul, Utrecht dat van een stel postbodes verliest, Feyenoord dat niet van AA Gent, Sparta Praag, en Krasnodar kan winnen etc. etc.
Lekker genieten en laat iedereen maar haten!

8 mei 2015 om 15:14

Die van Utrecht tegen Differdange was echt het dieptepunt. Maar denk als Utrecht er nog een keer zou tegen spelen dat het geen 1-2 of iets wordt maar een echte afslachting van 6-0 voor Utrecht.

Ik vind het alleen maar lachen dat clubjes als Excelsior en Eagles straks miss voorronde gaan spelen.

Wij moesten paar jaar terug tegen FK Tauras. Uit wonnen we met moeite 2-3 en thuis 3-0. Toen moesten we naar het warme Omonia Nicosia. 3-0 geflatteerd verloren en thuis misschien hadden we er zo 5 tegen kunnen maken. Maar goed.

Vorig jaar Groningen vs Aberdeen. Is toch gewoon leuk om te zien!

Zou gewoon mooi zijn. Ik hoor jullie allemaal wel zeggen dat ze er niks te zoeken hebben maar als je logisch nadenkt zijn de tegenstanders in de 1ste voorronde voor de EL ook flut ploegen. Zou gewoon leuk zijn voor GAE of Excelsior.

Wel echt heel raar dat N.E.C. niet europa in mag.
Ze staan 3de en spelen volgend jaar eredivisie, dat is toch beter als een excelsior of gae die volgend jaar waarschijnlijk geen eredivisie spelen.
Volgens de ranglijst verdient N.E.C. het gewoon.

8 mei 2015 om 14:49

Excelsior speelt volgend jaar waarschijnlijk geen eredivisie? We staan 3 punten voor op de nummer 16 met een veel beter doelsaldo, dus een prima kans om er in te blijven.

9 mei 2015 om 17:21

ik heb het toch over gea lees ff goed aub.
verder denk ik ook niet dat excelsior het gaat aandurven om europees te gaan spelen omdat het heel veel organisatie vergt van zn club, en dan hebben ze jammer genoeg voor hun niet.

8 mei 2015 om 15:13

NEC speelt toch in een hele andere competitie, is niet te vergelijken.
Of zullen we ook maar meteen Kampong 14 uit de 6e klasse uitnodigen die ook erg sportief zijn?

PEC kan dat klassement ook nog winnen. Dat moet je toch niet willen? In juli tegen een onguur land uit het oostblok beginnen waar je alleen maar van kan verliezen. Gelijk afschaffen dat klassement, want Europees voetbal haal je op basis van je punten. Niet op basis van je kaarten.

Waarom maakt FC Twente hier geen gebruik van? Ä°s dit geen kans on extra inkomsten te genereren? Of zie ik dit verkeerd?

8 mei 2015 om 15:09

Uefa straft clubs snel als zij financieel er niet goed voor staan! Dat risico zou Twente denk ik niet willen lopen. Ze hebben geen garantie dat zij volgend seizoen alles weer goed hebben.

8 mei 2015 om 16:20

Twente zou dan europees gestraft worden. Die hebben hun huishouding niet op orde. Is gewoon slim indekken

Waarom vind iedereen dit zo'n ramp voor het Nederlands voetbal ? Als de top clubs in Nederland het nou gewoon goed hadden gedaan de afgelopen jaren zeurde hier niemand over . Een jaartje met Excelsior of GAE er in maakt echt geen verschil als Psv, Ajax en Feyenoord het gewoon goed doen. Dat zijn de clubs die het moeten doen voor Nederland

Ik hoop dat de eagels verstandig zijn en de plek overlaten aan pec zo word het ook nog spannend om een plek in de play offs

8 mei 2015 om 17:26

Nope, Pec zal moeten meedoen met de play-offs.

hahahaha dit wordt ons dood jongens! Maar ach, vitesse/groningen/excelsior. Het is lood om oud ijzer

Doe mij maar PEC Zwolle ipv GAE of Excelsior. Met alle respect hoor maar Excelsior en GAE gaan er al uit tegen een club van uit San Marino of Litouwen. PEC Zwolle heeft nog kansen om het hoofdtoernooi te halen. En sowieso verdienen ze het ze hebben de bekerfinale weer gehaald. Terwijl ze eigenlijk gewoon oorspronkelijk tegen degradatie moeten vechten. Maar gewoon meedoen om de europese plaatsen in de Eredivisie. En dat vind ik echt zo goed van zo'n kleine club. En ze hebben een van de mooiste supporters van Nederland. En dat zijn voor mij redenen om PEC die ticket te geven. En Ron Jans is dit gegunt die iedere jaar maar hoge ogen gooit met beperkt matriaal. Dus laten we met z'n allen hopen op PEC Zwolle.

Als je met zulke ploegen je land vertegenwoordigd in Europees voetbal kun je het gelijk vergeten.

Met dank aan Gudelj zijn we weggezakt op de ranglijst. Die man heeft eigenlijk niets goed gedaan het afgelopen half jaar.

In Nederland wil men gewoon de clubs kapot maken. Zo direct verliezen we weer een plaats voor plaatsing voor de CL en moeten we daar straks als kampioen ook voorrondes voor spelen. Schrijf lekker de zwakste eredivisieclubs in want die zijn zo sportief misschien3 gele en 1 rode kaart minder. Waar zit je verstand de sterkste clubs moeten gewoon meedoen dus 1e CL 2e CL voorronde en 3 4 5 EL en stoppen met al die nacompetities en al die andere ongein. Sommige clubs hebben nu niet eens 5 weken rust dan moeten ze al weer aan de voorbereiding beginnen. Dit land met al zijn regeltjes is compleet geschift. Overal ter wereld gaan er 2 clubs degraderen nee hier moet t altijd anders op de verkeerde manier. 2 eruit 2 erin klaar.

Zoooo dat is gezellig zeg. Staar je daar straks je sjors uit je broek te ballen in de play offs voor europees voetbal en dan gaat die Stans die al lang en breed aan een cocktail in Kralingen zit gewoon met 2 vingers in zijn neus europees ballen na zijn vakantie. Laatste 2 wedstrijdjes nog wel even op zeker...geen kaartjes meer pakken zou ik zo zeggen.

Je zit aan regels vast, maar geef hem aan beide finalisten van de playoffs

Ik hoop wel dat de Knvb optreed tegen Twente, en ze desnoods straft met 5 jaar geen europees voetbal.
Het is belachelijk dat je zegt ik zit krap ik doe niet mee, je zadelt het vallende nederland ook nog eens met een probleem op door een ploeg te sturen de eigenlijk in de JL thuishoort, en dus 0 maar dan ook 0 kans maakt op ook maar enig pnt.

Dus wat mij betreft de komende 5 jaar geen europees voetbal voor twente, als ze toch geen geld hebben laten ze dan eerst maar zorgen dat ze alles op orde hebben.

Verder vind ik dat de Knvb nu door afzegging niet automatisch de volgende in rij moet nemen, maar moet kijken naar een ploeg die het verdiend op bewezen diensten in de afgelopen jaren, en dan kan ja alleen AZ nemen.
Presteren altijd heel behoorlijk in Europa.

fairplay?op basis van wat heeft Nederland dit verdien?
feyenoord heeft tot twee maal toe niet laten zien dat het niet fair was(as roma en besiktas)

AZ, Cambuur en PEC kunnen best wel wat leuks laten zien in Europa.

weet niet of je er blij moet zijn om deze ticket in ontvangst te nemen.
Begin juli begint het feest al. Dus dan heb je maar korte tijd om de selectie op orde te brengen.
Je moet vroeg beginnen maar de eerste wedstrijd in de competitie is pas halve wege augustus (? gokje).
Lig je er snel uit dan kan je bijna de selectie weer op vakantie sturen.

Zou het Eagles erg gunnen. Zou erg leuk zijn voor de stad Deventer en de fans.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren