Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Clasie wijst eerste club af: 'Daar ziet hij zijn toekomst niet liggen'

Laatste update:

In de binnen- en buitenlandse kranten wordt veel geschreven over de toekomst van Jordy Clasie, maar eigenlijk is het nog erg rustig rondom de middenvelder van Feyenoord. Zaakwaarnemer Wessel Weezenberg benadrukt in gesprek met ELF Voetbal Magazine in ieder geval dat hij nog niet met andere clubs om tafel heeft gezeten: "Een besluit zal niet op korte termijn vallen", zegt hij.

/

Clasie wordt door BILD gelinkt aan Schalke 04, dat in de middenvelder een alternatief zou zien voor Sami Khedira. Weezenberg heeft echter nog niets gehoord van de Duitsers. Eerder werden Lazio, FC Porto, Southampton en Zenit Sint-Petersburg al met Clasie in verband gebracht.

Laatstgenoemde club lijkt in ieder geval kansloos te zijn. "Ik ben vorige maand bij Zenit - Sevilla in de Europa League geweest, maar dat komt omdat Henk van Stee (technisch directeur, red.) ook een cliënt van me is", maakt Weezenberg duidelijk. "Zenit is geen club en komt niet uit een land waar Jordy zijn toekomst ziet liggen."

Zenit Sint-Petersburg zou een mooie club zijn voor Jordy Clasie

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind de Serie A wel bij hem passen, misschien een club als Lazio of Fiorentina?

6 mei 2015 om 11:01

Dat zijn mooie clubs ja. Ik denk dat hij daar ook goed tot zijn recht zal komen. Alleen ligt hij nu 3 jaar vast en of die clubs het gewenste transferbedrag op gaan hoesten betwijfel ik.

6 mei 2015 om 11:05

12,5 miljoen is toch te overzien? AC Milan zou een club voor hem kunnen zijn. Nieuwe investeerder en Essien en de Jong gaan wss aan het eind vh seizoen weg.

6 mei 2015 om 11:06

Dat is idd wel een grote vraag ja. Volgensmij was fiorentina al eerder geïnteresseerd.

6 mei 2015 om 11:34

Ik mag hopen dat hij toch wel iets meer op gaat leveren. Hij ligt nota bene nog 3 jaar vast.

6 mei 2015 om 11:39

Ik denk niet dat Clasie Europees voetbal wil missen, kan hij met feyenoord ook, dus ik zie het niet als een grote stap vooruit.

6 mei 2015 om 15:22

@ jerome010

Gisteren heb ik al een lijstje laten zien met transferbedragen. Maar Zenith is waarschijnlijk de club die het meeste zou kunnen en willen betalen. Dat die club feitelijk word afgewezen komt de onderhandelings positie van Feyenoord niet ten goede.

Lazio, Schalke en Porto hebben de afgelopen 10 jaar allemaal maar 1 of 2 x meer betaald dan 10 miljoen voor een speler. En dan voor spelers als Huntelaar (schalke) Zarate (lazio) en Hulk (porto). Die clubs zie ik niet snel 15 miljoen neerleggen voor een speler. Puur omdat ze dat gewoon weg vrijwel nooit hebben gedaan de laatste 10 jaar.

Southampton betaalde vorig jaar nog geen 10 miljoen voor de topscoorder en 12 miljoen voor Tadic die toen naar mijn idee de beste speler was van de eredivisie. Met de kennis van Koeman over Clasie en de tegenvallende resultaten (geen europees) zal ook Southampton niet zomaar 15 miljoen betalen.

Gezien de historie van de geinteresseerde clubs was Zenith eigenlijk de enige die raar uit de hoek zou kunnen komen met een transferbedrag. Maar zowel Schalke, Lazio, Soton en Porto gaan geen 15 miljoen betalen. Als je 10-12 miljoen krijgt moet je denk ik heel erg tevreden zijn....

6 mei 2015 om 15:33

@D-Bergkamp: nee daar heb je gelijk in. Jammer dat die club op voorhand al wordt afgewezen eigenlijk want Lazio etc besteden doorgaans niet zo heel veel aan 1 speler. Southampton zie ik nog wel flink betalen als ze zelf wederom goed verkopen maar dat wordt afwachten. Feyenoord moet hopen dat zich nog wat kapitaalkrachtigere clubs gaan melden in de strijd om Clasie. Anders kunnen we hem beter nog behouden van de zomer. Wellicht dat er dan in de winter of volgend jaar nog een club zich meld met een miljoen of 15.

FC Porto zou echt het best bij hem passen qua speelstijl. Jordy Clasie, Oliver Torres, Yacine Brahimi, Hector Herrera en hoogstwaarschijnlijk vanaf komend seizoen op huurbasis Lucas Silva. Dan heb je echt een middenveld met puur voetbalgogme. Casemiro zal gezien zijn sterke ontwikkeling teruggehaald worden naar Real. En dat is maar goed ook, dan hoeven we Sergio Ramos nooit meer op het middenveld te zien.

6 mei 2015 om 11:01

Heerlijk middenveld heb je dan, kan Clasie mooi het vuile werk opknappen voor Brahimi

6 mei 2015 om 11:26

Oliver Torres gaat weer terug naar Atleti... Maar voor de rest een prachtig middenveld ja

6 mei 2015 om 11:47

Aha..
Oliver Torres is een geweldenaar. Vind hem echt een type Fabregás. Inzicht, Overzicht, Passing en Techniek: hij heeft het allemaal.
Mocht Koké daadwerkelijk vertrekken, zie ik Torres zijn plek gerust overnemen.

Hangover96
Zou zomaar kunnen dat Brahimi vertrekt man. Arsenal schijnt serieuze belangstelling te hebben. Hij past precies in dat type voetbal: uitstekende dribbelaar, snel en technisch zeer sterk.

Zenit is geen club ?
Die man heeft er verstand van. Zenit zit recht boven je hoofd. Niet slecht voor een voetbal makelaar.

6 mei 2015 om 11:04

Geen club waar Clasie toekomst in ziet voor zichzelf. Toegegeven het staat raar geschreven maar dat dit bedoeld wordt lijkt me duidelijk.

6 mei 2015 om 11:29

Vreemde reactie, het staat er niet echt duidelijk maar een beetje zelf nadenken kan geen kwaad. Of de zaakwaarnemer of de auteur van dit artikel komt niet helemaal lekker uit zijn woorden.

6 mei 2015 om 12:16

Hij probeert twee redenen in één zin te vatten, het 'en komt niet uit een land' had tussen komma's of haakjes in gekund, dan was t duidelijker.

6 mei 2015 om 12:20

Precies, maar dan nog kan het verkeerd opgevat worden als dat ze niet uit een land komen. Nogmaals, zelf nadenken is in dit specifieke geval vereist en dat blijkt lastig voor sommigen.

6 mei 2015 om 13:38

Sinds wanneer moet ik weten dat Zenit geen club voor Clasie is, maar een Schalke wel?
Zenit is dus geen club voor Clasie en Feyenoord ook niet want hij gaat daar weg.
Als niemand wil betalen wat Feyenoord wil hebben is Feyenoord de club maar als Zenit dat wel wil betalen is Zenit de club.

Er blijft op dit moment te weinig aan de strijkstok van zaakwaarnemer Wessel Weezenberg hangen.

6 mei 2015 om 12:47

Ik zou het anders formuleren, een club van niks
Je weet in ieder geval als je daar heen gaat dat je niet hogerop gaat komen.
Mooi dat Clasie dat inziet

6 mei 2015 om 12:58

Rare reactie.. Witsel staat in de belangstelling van Juventus en Garay wordt gelinkt aan Man United. Bovendien doet Promes het ook uitstekend in de Russische competitie en voor hem staan de clubs ook in de rij.

6 mei 2015 om 13:19

Als je nou met voorbeelden komt van spelers die daadwerkelijk hogerop zijn gekomen. Gelinkt worden aan Man United is tegenwoordig ook niks meer waard.
Over het algemeen is het gewoon een one-way ticket. Hulk, Criscito, Lombaerts, Douglas, Dzsudzak.
Ik geloof best dat er uitzonderingen zijn maar Rusland is over het algemeen gewoon net als Turkije een land om te cashen als je geen ambitie meer hebt.

6 mei 2015 om 13:47

Van uit Rusland floppen ze allemaal bedoel je? Spelen wel een stuk beter als Nederlandse clubs. Staan daarom ook hoger op de ranglist. Feyenoord overleeft voor het eerst in 5 jaar een voorronde en overwintert na een decennia in Europa. Voor Zenit is dit jaarlijkse kost, maar het is volgens jou een club van niks met mislukkelingen.
Gewoon de kif en niks meer kan ik hier uit opmaken.

6 mei 2015 om 14:06

@vierdag
Wat kinderachtig zeg, je zegt allemaal dingen die ik niet gezegd heb. Ik zeg niet dat ze allemaal floppen daar. Ik zeg alleen dat er weinig spelers daar een doorstap maken naar een Europese sub/topclub.
En nee, dat spelers vanuit Nederland wel naar Europese sub/topclubs verhuizen wil nog niet zeggen dat het niveau in Nederland beter is dan Rusland, in tegendeel.
Maar zoals ik al zei, Rusland is een eindstation in de meeste gevallen.

7 mei 2015 om 01:08

Volgens mij begin jij met dat Zenit een club van niks is. Lekker volwassen opmerking.
Hoe hoger de competitie hoe veel minder ze elders zullen schitteren. Het aantal Duitsers ik ook niet erg hoog in de rest van Europa, Engeland is toch het walhalla? Europees lagen ze er gelijk na de winter uit.
En Pirlo kan ook niet voetballen. Die blijft maar in het arme Italië voor anderhalve man en een paardenkop brilstanden produceren.
Allemaal voor oordelen. Lekker simpel.

7 mei 2015 om 11:20

Dat was als reactie op "zenit is geen club". Maar als je dat niet volwassen vond dan sorry.
Je snapt mij niet echt volgens mij. Je begint over Duitsers in Duitsland en Pirlo in Italie. Ik heb het over een doorstap maken voor een speler, onafhankelijk van nationaliteit. Spelers in Italie en Duitsland maken wel degelijk doorstappen naar andere competities.
Maar je blijft maar dingen zeggen die ik niet gezegd heb dus ik geef het op.
Oowja en vooroordeel is één woord.

8 mei 2015 om 09:19

De meeste spelers floppen als ze gelijk naar Duitsland, Engeland of Spanje gaan. Er zijn slechts een paar uitzonderingen, en daar is deze bewering op gestoeld. Het aantal Nederlanders wat naar het Oostblok gaat is een stuk minder om daar een conclusie aan te hangen. Feit is dat de club's daar sterker zijn als de Nederlandse. Waarom zou het voor Promes een eind station zijn, dat was het voor Honda ook niet.

Mooizo. Hopelijk gaat jordy naar een premier league club. Wat mij betreft kan het nog wel een stukkie hoger dan Southampton (spurs of Liverpool), maar Southampton zou ook wel leuk zijn. In ieder geval in the picture.

6 mei 2015 om 11:08

als vervanger voor schneiderlin zou het wel een goede zijn.

6 mei 2015 om 11:26

Southampton zou prima zijn, kan 'ie 2 miljoen per jaar vangen en hij kan werken met een trainer die hij goed kent.

6 mei 2015 om 11:40

Het probleem is alleen dat Clasie fysiek niet sterk is, voor de premier league moet je toch redelijk sterk zijn. Clasie is wel agressief maar dat past meer bij de serie A imo.

6 mei 2015 om 18:06

Ik denk dat hij het fysiek wel redt, want hij is heel erg wendbaar en dat zal het compenseren.

"zenit is geen club en komt niet uit een land waar Jordy zijn toekomst ziet liggen."

dit was de hele zin, goed lezen

6 mei 2015 om 11:07

ik weet toch zeker dat zenit een club is, wat dacht jordy dan dat het was

6 mei 2015 om 11:22

Staat er inderdaad vreemd, maar wat bedoeld wordt is dat Zenit geen club is waar Clasie naar toe wil. Hij ziet bij Zenit en Rusland niet zijn toekomst liggen.
Dit is trouwens hetzelfde als Duplan schrijft.

Er is nog geen club die zich heeft gemeld en toch al afgewezen..
Zenit was de enige waarvan ik dacht dat die wel 15 miljoen zou gaan betalen.
De andere clubs zullen die, naar mijn verwachting, echt niet gaan doen.

6 mei 2015 om 11:29

Klopt ook wel, want Clasie heeft het laatste woord. Ik zou ook niet in Rusland willen spelen maar in één van de 4 grote competities en ik heb het idee dat Jordy er net zo over denkt.

6 mei 2015 om 11:36

En terecht... moet je toch niet aan denken dat je op 23 jarige leeftijd al daar komt.
Mijn persoonlijke mening natuurlijk.
Ik denk dat Italie de beste optie zou zijn voor hem. Daar komt die bij een top 5 club en zal die europa in gaan, in Engeland sowieso niet. Maar zelf ben ik niet zo overtuigd van hem, dus mijn mening is misschien anders dan die van andere.

6 mei 2015 om 11:39

Ik denk het ook. Ik hoop op Lazio gezien het type spel. Het scheelt ook dat De Vrij er al zit. De echte top kan hij nog niet aan.

6 mei 2015 om 12:26

naja Promes bewijst het ongelijk wel, hij doet het hartstikke goed daar en veel clubs zijn geïnteresseerd. Maar het blijft natuurlijk een competitie waar meeste voetballers niet naar uitkijken op zo'n leeftijd.

Bij Napoli zou die ook niet misstaan hoor echt. Inler gaat richting de 30 en Gargano is ook op leeftijd. Daarentegen heeft Clasie die goeie pass in zijn benen.

Zenit was juist een goede stap geweest denk ik. Maar als Clasie niet wil moet hij het niet doen.

Lekker in Rotterdam blijven en kampioen worden met Dirkie

Zenit was een prima club voor Clasie geweest. St. Petersburg is een geweldige stad, ze doen altijd mee voor het kampioenschap en spelen jaarlijks Champions League, ze hebben een uitstekend team en Clasie kan er erg goed verdienen. Het is een betere club dan de andere namen die rondgaan in ieder geval. Ik had denk ik voor Zenit gekozen als ik Clasie was en snap ook niet waarom hij die club bij voorbaat al afwijst. Afstand slaat ook nergens op, Sevilla of Lissabon is bijv. net zo ver en clubs als Sevilla, Porto of Benfica zie ik hem niet direct afwijzen. Zal wel onwetendheid zijn m.b.t. St. Petersburg.

6 mei 2015 om 12:04

Omdat er vanuit rusland nagenoeg geen transfers naar de top zijn en ook het nederlands elftal geen zekerheid is dan. Best wel logisch vind ik zelf, daarbij is Rusland ook nog een land wat werkelijk alle mensenrechten schend, kijk maar naar de krim, eerst vermoorden en deporteren ze de originele bevolking (de krim-tataren), droppen er een paar vrachtwagens met russen en roepen 50 jaar later dat het van hun is doordat de bevolking overwegend russisch is (die ze zelf daar neergezet hebben) en nemen het in. Dus ik snap Clasie goed.

6 mei 2015 om 12:34

Als Clasie überhaupt denkt dat ie bij de absolute top aan de slag kan dan moeten ze hem laten opnemen, want dat gaat dus echt niet gebeuren. Verder zijn mensenrechten natuurlijk helemaal niet van belang voor Clasie, de Krim zal hem een zorg zijn.

6 mei 2015 om 12:39

Het gaat over later niet nu, vanuit een subtopper in engeland kan hij over een paar jaar nog naar de top en als je eenmaal in rusland bent kom je niet snel meer weg. Daarbij lijkt het me toch wel redelijk logisch dat je niet in een land wil wonen waar vrije meningsuiting bijvoorbeeld niet bestaat.

Clasie zou goed passen bij Lazio , goeie ploeg hij kan die club ook goed.
En hij speel C.L het volgend seizoen .
Zenit vindt ik persoonlijk niet bij hem passen qau geld oke ,

6 mei 2015 om 12:00

Eens, Lazio zou een goede stap voor hem zijn. Kan hij zijn klasse tonen in de CL volgend jaar!
Nu hopen dat Lazio grof wilt betalen...

Vind hem eigenlijk wel bij Napoli of Valencia passen Monaco

Napoli, Lazio, Valencia dat soort clubs zou perfect zijn voor Clasie. De echte toppers heb ik toch m'n twijfels over.

Hoop op een mooie stap voor Clasie. Voor ons is het ook beter als die vertrekt, we spelen nu gewoon met 2 middenvelders die geen doelpunten maken. Dat zorgt het voor te weinig scorend vermogen. Of Clasie moet blijven en El Ahmadi vertrekken. Maar het ligt meer voor de hand dat Clasie zal gaan vertrekken.

Clasie wordt onderschat vind ik, tuurlijk is het beter eerst een tussenstap te nemen bij een team als: Lazio//south/wolfsburg.
Maar hij zou zeker niet misstaan bij een club als Arsenal/dortmund(in goede doen)/atletico.

6 mei 2015 om 15:30

@ Angelo77

Natuurlijk *zucht. Clasie is net zo goed als Gundogan/bender bij Dortmund, of net zo goed als een Koke/gabi bij Atletico. Wanneer stoppen we eens met het overschatten van Clasie. Dat niveau kan hij gewoon weg niet aan! Arsenal heeft op het moment met Coquelin een Cvm. Maar ook voor dat niveau is Clasie niet goed genoeg.

6 mei 2015 om 17:48

Zelfs Blind speelt bij Manchester United. Dan moet dat voor Clasie ook zeker mogelijk zijn.

Bij Zenit zou hij ook niet spelen. Hij is 3 klasse minder als Witsel en Javi Garcia(ex-Real en City). Schalke blijft de weg maar naar beneden inzetten. Wat voor grap is dat de alternatief van Khedira Clasie is?? Alsof Ajax van Persie wil kopen en als alternatief Castaignos. Kan toch niet, wanbeleid. Misschien Lazio omdat Mauri oud wordt.

6 mei 2015 om 15:26

@ Kharika

Schalke de weg naar beneden? Die hebben hun zwakste plek (cv) verstevigd met Nastasic van City. Worden (naast Clasie) ook gelinkt aan Nigel de Jong en Khedira wat toch ook niet de minste zijn. En dan hebben ze 2 hele goede spelers binnen gehaald voor nog geen 10 miljoen euro aan transfergelden. Dus kunnen ze er nog zo 2 a 3 bij halen. Schalke is de selectie in de breedte en in de diepte juist al aan het versterken.

Een echt typische club die laat zien dat je met relatief weinig middelen toch goed mee kan doen. In de gehele historie maar 1x een transfer boven de 10 miljoen gemaakt en dat was voor Huntelaar.

Lekker naar PSV gaan, weer een stap hoger en CL voetbal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren