Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Özbiliz krijgt boete: ‘Ik ben er ziek van, zou zoiets nooit denken!’

Laatste update:

Aras Özbiliz liep op 31 mei 2014 in de interland tussen Armenië en Algerije (3-1 verlies) een kruisbandblessure op, die hem ongeveer tien maanden buitenspel zette. De aanvaller trainde op 1 april jongstleden voor het eerst weer met de groep mee bij Spartak Moskou en claimt inmiddels helemaal fit te zijn. Toch valt Özbiliz nog altijd buiten de wedstrijdselectie van trainer Murat Yakin.

/

De 25-jarige Özbiliz, die vorig seizoen vijf keer scoorde in 29 competitiewedstrijden, begrijpt niet waarom hij steevast wordt genegeerd. “Ik ben officieel geblesseerd, maar dat is alleen maar omdat de club dat zegt. Ik voel mij honderd procent fit, maar krijg maar geen kans. Na de overwinning op Mordovya Saransk (1-3, 18 april, red.) kreeg de selectie drie dagen vrijaf, maar moest ik van de technische staf door blijven trainen. Ik kreeg last van mijn andere knie en heb dat Yakin ook duidelijk gemaakt”, aldus Özbiliz in Sport-Express.

“Afgelopen vrijdag zei Yakin echter dat ik er nog niet klaar voor was. Ik was in shock en was niet de enige die er zo over dacht. ‘Ik heb alleen fitte spelers nodig’, herhaalde Yakin steeds. Hij stuurde mij vervolgens naar de beloften, maar die trainen nota bene op kunstgras! Ik loop al dagen te piekeren en begin mij onderhand toch af te vragen of het misschien meespeelt dat ik Armeens ben en hij Turks. Mijn ploeggenoten geloven niet dat het daar aan ligt, maar ze snappen ook niet waarom ik al een jaar niet heb gespeeld.”

“De jongens van het tweede elftal begrepen er ook niets van. De ironie van het verhaal is dat Yakin mij op 24 april naar het tweede heeft gestuurd, op de dag van de herdenking van de Armeense genocide in Turkije”, besluit Özbiliz. Spartak speelt komende zaterdag tegen Zenit Sint-Petersburg en de kans lijkt klein dat Özbiliz dan wél tot de selectie behoort. De linkspoot kwam eerder uit voor Kuban Krasnodar en Ajax en heeft bij Spartak nog een contract tot medio 2018. Hij is er normaal gesproken een concurrent van Quincy Promes.

Update 30 april 21.03 uur - Özbiliz krijgt boete: ‘Ik ben er ziek van, ik zou zoiets nooit denken’
Spartak Moskou heeft Aras Özbiliz een boete opgelegd, nadat de aanvaller in een interview had geïnsinueerd dat Murat Yakin hem passeert omdat hij Armeens is en de trainer Turks. De 25-jarige Özbiliz laat nu echter weten verkeerd te zijn geciteerd: “Toen ik het interview las, was ik in shock. Ik heb nooit gezegd dat ik met andere spelers over mijn situatie heb gesproken en ten tweede: ik ben zelf in Turkije geboren! Ik heb daar familieleden wonen, heb Turkse vrienden en ben zelfs de Turkse taal machtig, dus hoe kan er dan sprake zijn van onenigheid op grond van afkomst?”, aldus Özbiliz in de Russische pers.

Op Instagram laat hij de volgende reactie achter: “Ik ben er ziek van dat ik in een kwaad daaglicht word gesteld. Ik heb nooit gezegd dat de coach mij niet opstelt omdat ik Armeens ben! Iedereen die mij kent, weet dat ik zoiets nooit zou denken! Dus stop allemaal met het in verband brengen van mijn naam met politieke zaken. Ik wil alleen maar voetballen!”, schrijft de voormalig speler van Kuban Krasnodar en Ajax.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat lijkt me toch niet, dat zou heel zwak zijn van die trainer, als het waar zou zijn. Hij hoort een professional te zijn en de beste spelers te selecteren, niet omdat Özbiliz Armeens is of niet. Hij is trouwens geboren in Istanbul...

29 april 2015 om 11:19

Dit is natuurlijk een kan van het verhaal. Dat hij zware blessures heeft gehad in het verleden en dze hem rustig willen brengen, dat zal ik begrijpen, vooral voor het einde van het seizoen. Maar dat lees ik nergens. Dit verband is wel vergezocht, al ken ik de geschiedenis tussen beide landen niet. Hoop maar het pure toeval is.

Hij mag altijd terug naar Ajax komen om een jaar in zichzelf te investeren. Hier werd hij gezien als groot talent, maar hij had te veel blessures. Hij had een nieuwe omgeving nodig en dat pakte echt perfect uit voor deze jongen. Toch zonde dat zn speler nu speelt in Rusland. Hij zal ongetwijfeld te veel verdienen om terug te willen naar Ajax, maar hier kan hij zich wel in de kijker spelen voor Spaanse, Duitse of Engelse clubs. Wij zoeken nog een buitenspeler, hij kan vast prima Linksbuiten spelen.

29 april 2015 om 11:44

Als Aramese kan ik meedelen met het probleem dat Aras op dit moment heeft. Er zijn jammer genoeg zoveel Turken die het nodig vinden om zout op de wonden van de genocide te strooien, dmv het zeggen dat de genocide niet heeft plaatsgevonden en denigrerend toen tegen Armeniërs en Arameërs. Als je van je grootouders te horen krijgt hoe 60% van het totale volk toentertijd is afgeslacht, verkracht en gedeporteerd, je zoveel familieleden niet hebt gekend erdoor... Natuurlijk ga je dan die link maken. Over het algemeen zijn de meeste Turken (niet alle, er zijn genoeg Turken met een goed werkend verstand), om een of andere reden tegen Armeniërs, en dat alleen maar omdat ze klakkeloos alles wat de turkse regering zegt en wat in de turkse geschiedenisboeken staat geloven. Mijn overgrootoma was 20 jaar geleden nog geïnterviewd erover, als ik een linkje kan vinden en het zou mogen plaatsen had ik dat zeker gedaan.

Het is treurig dat dit anno 2015 nog gebeurt.

29 april 2015 om 12:10

@makdesi,

Je hebt gelijk we moeten met we bedoel ik De armenen en de turken stoppen met zout op elkaars wonden te gooien. Helaas moet ik je bij deze toch teleurstellen dat er geen genocide is geweest maar Moord op beiden kanten. Ik ben bezig met onderzoek. Ik kan je ook documenten sturen met Armeense doktoren die Testen gingen doen op Turkse mensen . En er zijn veel oorlog slachtoffers gevallen van beide kanten. Aaantal Armeniers zijn niet vast gesteld wel veel!

Er word geroep en getoeterd van Genocide Genocide, Maar als turkije armenie en heel Europa uitnodigt om boeken te openen en te onderzoeken word dit genegeerd .

Als uit de onderzoek blijkt dat er Genocide is gedaan Dan is Turkijke bereid om excusses aan te bieden zoals ze dat ook gezegt hebben. Maar omdat zelf weten dat het niet geval is, willen ze niet meewerken

29 april 2015 om 12:29

Het is een feit dat er in die jaren anderhalf miljoen Armenen zijn gedood, omdat ze Armeens waren. Turken namen vervolgens hun huizen in, namen hun landerijen over. Armenië werd verdeeld tussen de SU en Turkije. Ik vind dat alles wijst op een genocide, maar ik ben geen kenner.

29 april 2015 om 12:31



De meeste grote landen hebben de genocide erkend, behalve Turkije. Turkije wilt dit niet doen want als zij dit doen moeten zij een schuld betalen die Turkije zeer vies zal raken waardoor Turkije het Turkije word van 100(!) jaar geleden.

Er zijn genoeg landen die een onderzoek hebben gedaan dat zij een genocide erkennen zuigen ze niet zomaar uit hun duim. Duitsland die zo goede banden heeft met Turkije heeft het vorig week ook erkend.

Trouwens Turken moeten niet hypocriet doen, wij Armeniers zijn leugenaars? Oké. Zijn Grieken het ook? Zijn Arameeërs het ook? Kom op man.

29 april 2015 om 12:32

Ik vind dat we soweiso moeten kappen met kijken naar Rassen. Achterlijk gedoe.

Kan het misscien niet gewoon zo zijn, dat Ozbiliz gewoon niet goed genoeg is. En omdat Quincy Promes het momenteel gewoon uitstekend doet daar?
I.p.v. het automatisch maar weer te gooien op rassenstrijd. Belachelijk.

29 april 2015 om 12:34

@ makdesi,
Ik als assyriër begrijp ik volledig wat je bedoeld. Het zou me niet verbazen als dit waar is.

29 april 2015 om 12:46

Als je kenner bent moet je ook niet praten

29 april 2015 om 12:47

@ardahanli75,

Het is heel jammer dat je meteen begint met het ontkennen van de genocide. Bijna alle boeken omtrent de genocide zijn verbrand en nauwelijks meer te achterhalen. De enige bronnen die Turkije natuurlijk overlaat zijn de bronnen die niet aantonen dat de genocide heeft plaatsgevonden. Coincidence? I don't think so.

Daarnaast is het verboden om in Turkije over de Armeense/aramese genocide te praten, je krijgt dan een celstraf of boete naar je hoofd. Er zijn genoeg onderzoeken gedaan en zelfs de bondgenoot van Turkije (de VS welteverstaan), heeft de genocide erkend, wat ervoor zorgde dat Turkije een tijdje lang op haar teentjes getrapt was.

In alle landen waar er sprake was van de Holocaust is het verboden om te zeggen dat die Niet heeft plaatsgevonden, alleen in Turkije heb je geen vrijheid van meningsuiting. Het is zo jammer dat ik van alle kanten continu hetzelfde hoor, maar nooit wordt er gelezen of geluisterd naar bronnen die niet-Turks zijn.

29 april 2015 om 12:51

Lijkt me sterk dit, er speelt bij spartak nog een armeense speler in de spits, movysian, speelt die ook niet?

29 april 2015 om 12:54

@ Mrancelotti.

Mijn Vader is Turks en mijn Moeder is Armeens beste kerel.

Nee Turkijk hoeft helemaal geen schuld te betalen als ze erkennen hoe kom je daar bij.

Je moet niet over politiek praten als je niet veel van af weet. Onderzoeken gedaan?? Er zijn een aantal opgravingen gedaan thats it.

Over de hele wereld werkt het Recht systeem als volgt.

Wie iemand beschuldigd met een misdrijf of wat dan ook. Moet bewijzen dat die genen het gedaan heeft.. Omdat Duitsland het Roept en Paar grote landen het roepen is nog geen bewijs? Ik kan je ook een aantal landen noemen die het ontkennen?

Ik wil je als TIP mee geven 2023 wanneer Turkijke niet meer Vast zit aan Verdragen.

Grootste haven, Kerncentrales, Luchthavens, noem maar op waar sommige landen toch moeite mee hebben.

29 april 2015 om 13:02

Ik denk net andersom, Turkse bronnen worden niet geaccepteerd. Vrijheid van meningsuiting? In Frankrijk is het strafbaar om de genocide te ontkennen.

29 april 2015 om 13:02

@ardahanli,

dit zegt Mustafa Arif erover:

Surely a few Armenians aided and abetted our enemy, and a few Armenian Deputies committed crimes against the Turkish nation... it is incumbent upon a government to pursue the guilty ones. Unfortunately, our wartime leaders, imbued with a spirit of brigandage, carried out the law of deportation in a manner that could surpass the proclivities of the most bloodthirsty bandits. They decided to exterminate the Armenians, and they did exterminate them.

Prince Abdul Mecid:

I refer to those awful massacres. They are the greatest stain that has ever disgraced our nation and race. They were entirely the work of Talat and Enver. I heard some days before they began that they were intended. I went to Istanbul and insisted on seeing Enver. I asked him if it was true that they intended to recommence the massacres which had been our shame and disgrace under Abdul Hamid. The only reply I could get from him was: 'it is decided. It is the program.'

29 april 2015 om 13:02

Indertijd waren er 'maar' anderhalf miljoen Armenen in Turkije. Het werkelijke aantal ligt vele malen lager dan er wordt gesuggereerd. Turkije erkent de fouten die gemaakt zijn, maar erkennen de genocide niet; Armenen hebben nl. ook immens veel Turken vermoord. Wanneer er een mening wordt gegeven, is dit veelal ongefundeerd. Een korte verdieping in de geschiedenis misstaat niet. En dan heb ik het niet over Wikipedia, maar over empirisch onderbouwde stukken geschreven door prominenten.

29 april 2015 om 13:05

Je weet dat 100 jaar geleden Turkije viel onder het Ottomaanse rijk, 1 van de grootste rijken uit de menselijke geschiedenis. Deze ongefundeerde reactie laat zien dat jij je niet verdiept in hetgeen je zegt.

29 april 2015 om 13:06

Aferen!

29 april 2015 om 13:08

Omdat Rusland vroeger de Sovjet Unie heette, betekent het toch niet dat het niet hetzelfde land is?? Dat er niet dezelfde mensen in wonen?

Zulke reacties maakt het dat er niet gediscussieerd kan worden met tuig dat de genocide niet erkent op een onmenselijke manier.

29 april 2015 om 14:18

Klinkt hetzelfde als Palestina/Israel. Denk dat we ons daar beter druk om kunnen maken, de armeense "genocide" is niet meer terug te draaien. De genocide op de Palestijnen kan nog gestopt worden, ik denk dat het belangrijk is dat daar de focus ligt. Uiteraard wil ik niks goed praten omtrent de miljoenen doden, vrees alleen dat het een eindeloze discussie is/word

29 april 2015 om 16:23

Over welke film had je grootouder het??, want zoiets heeft niet plaatsgevonden....

29 april 2015 om 19:34

Als wij dat hadden gedaan leefde nu geen 1 Armeen plus vriend kijk effe terug naar jullie eigen geschiedenis plus er was oorlog in Turkije Engeland , Frankrijk , Italië , Griekenland , Armenië , Rusland en Amerika steunden hun .. Ik bedoel eerste wereld oorlog Zijn zoveel Turken vermoord in eigen land als we over holocaust gaan praten dan moeten we toch effe boeken openen .. En niemand doet mee zegt genoeg andere kant kijk hoeveel landen zijn uitgeroeid door landen die het acpteren dat is grootste grap ..

30 april 2015 om 22:25

Bob Marley zei ooit eens, voor dat je met beschuldigende vinger naar mij wijst, moet je eerst kijken of je eigen handen schoon zijn. Dit geldt ook voor die 'grote' landen die jij opnoemt. De landen die nu praten over een genocide, hebben zelf hun handen vuil gemaakt aan volkerenmoord. Frankrijk heeft jaren Afrika uitgebuit en moorden gepleegd. Nederland in Indonesie en Bosnie, Duitsland tegen de Joden, Amerika hoef ik niet eens over te beginnen. China doet het nog steeds bij de Oeigoeren, en de Joden gaan ook hun gangetje met de Palestijnen. Als zij het doen is het geen genocide maar zelfverdediging zeker, maar als Turkije er bij betrokken is dan wordt er ineens over Genocide gesproken?? Turkije wordt groter en groter, en dat steekt bij sommige

30 april 2015 om 23:50

Toen de Ottomaanse rijk tegen Engeland ging strijden ging alle mannen mee helpen tegen de strijd tegen Engeland. Alle dorpen waren leeg met alleen maar kinderen en vrouwen. Toen alle mannen weg waren hebben jullie onze kinderen en vrouwen vekracht en vermoord !!! De Ottomaanse rijk werd in 2 gesplist. Ene kant ging tegen Engeland vechten en de andere tegen de armenen.

30 april 2015 om 23:58

Ardahanli,

Onlangs was er nog een documantaire te zien op npo 2. Deze ging over de aramese genocide: de sayfo. Ik kan je vertellen dat er zeer aangrijpende verhalen verteld worden door verschillende arameers. Lijkt me sterk dat al die verhalen verzonnen zijn.

Voor de mensen die het willen zien:
'Sayfo: een vergeten genocide'

1 mei 2015 om 00:17

Ja jullie horen het alleen maar via 1x. Jullie willen natuurlijk de andere kant niet gaan luisteren

1 mei 2015 om 00:18

1 kant*

1 mei 2015 om 02:12

Toevallig Zijn het de landen die juist voorde grootste plunderingen en genocides hebben gezorgd,die willen dat Turkije iets erkend waar geen sprake van is.
Feit is dAt er armenen zijn vermoord. Feit is dat armenen ook turken hebben vermoord. Feit is dat armenen achterbaks turken in de rug begonnen te steken( vraag de britten maar voor meer info). My ass genocide, niemand ooit is systematisch door turken noch koerden vermoord. Turkije roept al jaren om de archieven te openen! Niemand die erop ingaat maar wel willen erkennen. Dacht het niet.
Feit is dat de armenen van alles werd beloofd zolang ze de turken maar bezig hielden zodat het Westen nog welvarender kon zijn. Vraag het de fransen,zo niet de engelsen. Of de rest van de bezetters.
Met je archieven verbrand.staatsarchieven kerel, zo nodig worden die 100 km onder de grond verstopt.

1 mei 2015 om 12:02

Sneaky armeniers hebben 2 terroristische groepen in het leven geroepen en daarmee de turken aangevallen in de rug door samen te werken met engeland, frankrijk, rusland en vs. Ze wilden zo hun eigen land op de kaart zetten. Er zijn idd veel armeniers vermoord, net zoals er veel turken zijn vermoord.
Turkije groeit keihard en dat steekt..

1 mei 2015 om 15:43

Juistt

Vreemd, die jongen deed het in het begin heel aardig.
Verdiend zeker een kans na zijn prestaties, jammer dat hij zo blessuregevoelig is en was.

Tja, door deze uitspraken vergroot je je kansen op speelminuten natuurlijk niet.

29 april 2015 om 16:16

Haha nee dit zal niet echt helpen. Die maakt zich op voor een transfer?

Dit is ten eerste vind ik oprecht een trieste reactie van ozbiliz. Daarnaast zal dit nou niet bepaald meedragen aan een betere band met de trainer. Zou best kunnen dat de trainer hem nog niet fit genoeg acht toch na een jaar van afwezigheid.

Wat een onzin, misschien moet hij eens naar zichzelf kijken en het probleem dus bij zichzelf zoeken in plaats van zulke slappe excuusjes.

Ik weet nu ook niet echt of het ten goede komt aan je speelminuten om zoiets te gaan insinueren.

Misselijkmakende reactie dit. Als je geblesseerd bent ben je geblesseerd. Misschien is het juist uit voorzorg dat hij niet wordt opgesteld? Kijk maar naar Robben.

29 april 2015 om 11:19

Hij is niet geblesseerd, staat ook gewoon in de tekst. Hij wordt gewoon naar het tweede gestuurd om op kunstgras te spelen, dan ben je niet geblesseerd lijkt mij.

29 april 2015 om 11:20

hij is al langer fit, maar de club blijft zeggen dat hij geblesseerd is. Toch even wat anders.

29 april 2015 om 11:31

als de clubarts/conditietrainer zegt dat hij niet fit is is het logisch dat de trainer hem niet opneemt in de selectie

hij is niet de eerste en zeker niet de laatste speler die tegen zichzelf in bescherming genomen wordt na het revalideren van een zware blessure

er zijn ook genoeg voorbeelden van artsen die verschillende diagnoses stelden bij kwetsuren, dus ik vind dit verhaal nogal kort door de bocht

er ontbreekt heel veel informatie, bv of hij medisch fit verklaard is door de clubarts en als dit niet het geval is of hij tijdens een second opinion wel medisch fit verklaard is

of hij door de conditietrainer als fit beoordeeld wordt of niet

kortom op mij komt dit stuk nogal over als uithuilen en idiote opmerkingen van ozbiliz, ook is het natuurlijk nooit slim om zo over je trainer in de pers te praten, of om mensen racisme te beschuldigen zonder dat je keiharde bewijzen hebt, want zonder bewijzen valt het onder smaad/laster en zal het je carriere zeker niet positief beinvloeden...

29 april 2015 om 11:50

Verklaar dan eens waarom hij bij het tweede op kunstgras moet spelen?

29 april 2015 om 12:12

kun je lezen of lees je alleen wat je zelf wilt lezen?? Aras zegt toch duidelijk dat hij allang fit is?? en waarom mag hij dan wel mee doen met het 2e op nota bene kunstgras??

30 april 2015 om 16:45

Stil is. Robben werd ook fit verklaard maar was blijkbaar niet fit, daarom vergelijk ik hem ook met Robben. Even nadenken.

30 april 2015 om 22:02

ten 1e ben ik niet stil. ten 2e je weet dat hij een andere blessure opliep dan waarvan hij hersteld was?? dat kan namelijk altijd gebeuren en kan ook gewoon pure pech zijn, verder is dit gewoon een heel andere situatie..

Een jaar lang niet spelen en niet weten waarom, nouja, door een schijnbare blessure die hij dus niet heeft, al een tijd niet meer, lijkt me erg lastig. Speelde erg goed vorig seizoen, bij Krasnodar was hij al de weg omhoog ingeslagen. Deze jongen heeft zoveel techniek, heerlijk om naar te kijken. Jammer dat het bij Ajax nooit helemaal eruit kwam. Van mij mag hij terugkomen!

Dat is nogal een beschuldiging.
Dat doet met denken aan een gezegde: 'met honing vang je meer vliegen dan met azijn'.
Dit zal zijn kans op selectie toch alleen maar schaden? De club en/of de trainer zal/zullen dit niet kunnen waarderen denk ik.

Toch jammer want ik vond het altijd wel een leuke voetballer om naar te kijken. Mist het niveau van de echte top, maar heeft wel zo af en toe een mooi momentje. Hij zou naar mijn mening goed passen in de middenmoot in Portugal of Frankrijk.

29 april 2015 om 11:33

Hij spreekt zichzelf ook nogal tegen in mijn ogen. Hij zegt dat hij na de overwinnig op 18 April door moest blijven trainen en toen last kreeg van zijn andere knie en dit heeft hij tegen de trainer gezegd. Dit was dus in de week voor de afgelopen speelronde. Dus hij zegt eigenlijk dat hij een paar dagen voor de wedstrijd bij zijn trainer aangaf last te hebben van zijn knie en vervolgens is hij verbaasd dat zijn trainer zegt dat hij niet fit is.

29 april 2015 om 11:59

Ook dat klopt! Kan dus zelfs gewoon een misverstand zijn. Dan is het nog minder slim om dat niet eerst te checken alvorens hij deze uitspraak doet.

Volgens mij is dit allemaal overdreven, Zou me echt verbazen als Yakin hem uit de selectie laat omdat hij Armeense nationaliteit heeft. Deze Jongen probeert gewoon verhaal te verzinnen om zo in de media meer aanleg op iets anders te leggen dan zijn carriere.

29 april 2015 om 11:49

Het is wel een ongelooflijk toeval dat het net op de dag gebeurt dat de genocide wordt herdacht vind je niet?

29 april 2015 om 12:34

Onzin. Dan zou dan de spits Movsisyan ook niet meer aan spelen toekomen, en die is in de afgelopen speelronde gewoon ingevallen.
Met Promes als clubtopscoorder en Patrick Ebert als concurrentie kan het gewoon voorkomen dat je niet meer speelt.

29 april 2015 om 12:55

Dat is gewoon toeval. Het feit is dat rond de periode van deze herdenkingsdag gezegd wordt, heeft te maken met het feit dat hij rond deze periode fit aan het worden is. Ik zou er niks achter zoeken. Het leidt alleen maar af van datgene wat je graag wilt. Namelijk voetballen op het hoogste niveau.

Tja, trainingsfit en wedstrijdfit zijn twee zeer verschillende dingen.

Ik heb niet een idee dat de trainer zelf gaat beslissen of Ozbiliz fit is of niet, die beslissing zal wel worden genomen na overleg met de clubarts lijkt me, aangezien de trainer geen dokter is.

Ook Movsisyan speelt weinig sinds de komst van Yakin. Is geen toeval.

Geloof er niks van en hoop ook dat het niet waar is, zo iets hoort niet te kunnen!!

Wat een idiote reactie van Ozbiliz. Hij draagt nota bene een Turkse achternaam en is geboren Ä°stanbul. Daarnaast is Murat Yakin helemaal niet geliefd in Turkije, omdat hij zei dat hij zich geen Turk maar een Zwister voelde en niks met Turkije te maken wil hebben. Ozbiliz moet zijn mondje dichthouden en hard gaan werken, vooral na zo'n enorme blessure.

Wat 100 jaar geleden is gebeurd moet geëeerd worden, dat snap ik wel. Het is een vreselijke gebeurtenis, maar dat nu als argument gebruiken gaat er wat over. Het zijn twee trotse volkeren die veel weg hebben van elkaar, dus waarom al die onnodige haat. Gisteren ben ik naar een lezing geweest ivm vluchtelingen, en een Armeen vertelde daar ook over de genocide. Het zit nog steeds diep. Maar indien je als buurlanden ergens wil geraken, moet je die pagina voor eens en altijd omdraaien.

29 april 2015 om 12:44

Was die lezing toevallig in antwerpen? Want ik was daar ook haha

29 april 2015 om 16:20

Ja, Sint-Andrieskerk?

29 april 2015 om 16:32

Hahaha jaa ik was degene met zijn horloge op het einde

29 april 2015 om 20:26

Haha mooi! Ik zat helemaal achterin dus kon niet alles horen. Moest wel lachen toen ze vroeg hoe de wijzers er uit zagen. Een grote en een kleine hahaha.

29 april 2015 om 22:04

Haha ik wist niet wat ik moest antwoorden. Da was het eerste wat in mij opkwam :D

29 april 2015 om 14:54

Ik snap heel goed wat je bedoelt Younes, maar als jij hoort van je grootouders dat alle mannen van de oudere generaties toen werden afgeslacht als dieren, en de mooie vrouwen en meisjes werden meegenomen om als bruid te leven van die moordenaars. Wil jij dan niet dat er gerechtigheid komt?

29 april 2015 om 16:19

Maar wat is in jouw ogen gerechtigheid? Het is iets van 100 jaar geleden, dit is een nieuwe generatie en die moet zich distantiëren van zulke dingen. We mogen het verleden niet vergeten, maar wat wil je dan doen Makdesi?

Ik wil niet zielig overkomen, maar het maakt me triest hoe Armenen en Turken tegenover elkaar staan. Vooral hier op Vz, het is elke week wel wat. Wees toch menselijk tegenover elkaar.

Zegt iemand die in Istanbul geboren is. Een stad waar duizenden Armenen op een rustige en leuke manier wonen en werken. Altijd maar weer Turken de schuld geven. Deze Ozbiliz kan beter de spiegel kijken en zichzelf afvragen waarom hij niet goed genoeg is voor Spartak. Zijn concurrent is nota bene Promes en die speel je niet zomaar eruit....

Btw Movsisyan is ook Armeens en die doet wel gewoon mee bij Spartak dus grootste onzin van deze jongeman.

29 april 2015 om 13:05

Movsisyan speelt sinds de komst van Yakin ook minder gespeeld.

29 april 2015 om 13:21

Ja maar toch doet hij gewooon mee. Als Yakin iets had tegen Armeniers had hij ze beide eruit gekickt. Het is gewoon zwak van deze Ozbiliz.

Knap dat veel mensen hier de gedachtegang van Özbiliz en Yakin menen te kennen. Overigens denk ik niet dat Yakin de ballen heeft om dit te flikken bij een Russische club. Russen staan honderd procent achter Armeniërs en erkennen de Armeense genocide. Of Yakin doet het om een ontslag (met geld) te forceren, dat kan natuurlijk ook.

Zowat het domste wat je als Armeense speler over je Turkse coach kan zeggen is dit. Wat is het nut van dit in de media uiten? Die jongen maakt zich absoluut niet populair met dit soort uitspraken en als coach zijnde zou ik snel klaar zijn zodra een speler met dit soort uitspraken komt. Misschien wil Özbiliz niet graag door een Turk gecoacht worden? Van de Armeense mensen waar ik mee te maken heb gehad weet ik dat ze een bloedhekel aan Turken hebben. En van de Turken die ik ken is er nauwelijks haat te bespeuren. Zal vast niet voor iedereen gelden maar het zou een reden kunnen zijn. Het ligt heel gevoelig allemaal.

Nou, ik denk gewoon dat er veel betere en ervaren spelers zijn in de ploeg dan Özbiliz.
2: Bij Ajax was die ook al geen basisspeler
3: Is een mooi smoes om aandacht te trekken, waarom was die niet naar Besiktas gekomen dan 2 jaar geleden ? Omdat het een Turks club is ? Als we toch op die tour gaan.

Mvg,

Boussatta zou zeggen: 1000 procent racisme !
Geen bewijs voor en maar een voorbeeld.
Maar ik heb gisteren geleerd dat dat niks uitmaakt

Wat raar he, iedereen zegt maar wat. Ga de geschiedenis boeken eens goed bestuderen, in geen een Rijk in de geschiedenis hebben verschillende geloven zo in vrede geleefd als de Ottomaanse Rijk. Mijn opa "een Turk" heeft als klein kind 7 of 8 die tijd meegemaakt. Hij heeft zelf verteld aan mijn ouders wat de Armeniërs hun hebben aangedaan in Erzurum. Kinderen werden massaal verbrand in de fabrieken. Mijn opa heeft zich verstopt in een kippenhok. Ze moesten vluchtten. Dat de Turken in opstand kwamen is niet zo gek. Dus wie genocide heeft gepleegd? Jan mag het weten

29 april 2015 om 15:22

In Istanbul heb je een bibliotheek waar belangrijke informatie staat over de geschiedenis,hoe Hindoes en Moslims met elkaar vochten en miljoenen vrouwen verkracht werden.mensen moeten dat eens gaan bestuderen en niet zomaar alles geloven wat in de kranten staan.

Turkije en Armenie geen vrienden en het is zeker weten ook de reden, de haat zit diep politiek en menselijk gezien jammer dat de jeugd moet lijden

Dan had hij Movsisyan er ook wel uit gezet. En dat hij minder speelt sinds de komst van Yakin zegt mij ook niks. Movsisyan had een knieblessure waardoor hij meer dan twee maanden buitenspel stond.

29 april 2015 om 15:53

haha weer Turkije en Armeense kwestie conflict we kunnen er maar niet omheen ! Zou ik je een aantal vragen mogen stellen privé over dit onderwerp !? Als je interesse hebt natuurlijk

Vreemde reactie van Özbiliz. Het onderwerp genocide laat ik nu even los, want als het echt zo was dat Yakin spelers niet opstelt omdat zijn Armeens zijn zou Yura Movsisyan ook niet spelen, hij is ook een Armeen en is gewoon basisspeler.

Wat een onzin van Özbiliz. Die wil gewoon op de wereldwijde bandwagon springen. Murat Yakin is wel de laatste kerel die zo supernationalistisch is en dan heb ik het niet eens over Movsisyan die gewoon speelt.

29 april 2015 om 15:13

Ik ben zelf Hindoestaans en heb een Armeense vriendin gehad,volgens haar hebben Turken wel degelijk genocide gepleegd maar willen ze dat niet erkennen.

29 april 2015 om 15:49

Narsingh

En mijn Turkse vrienden zeggen dat er geen sprake was van genocide maar dat de Armeniërs de Turken in de rug stoken toen de Russen arriveerde.

Noch jou ex is een historici noch mijn vrienden.

Ik heb momenteel een Armeense vriendin, en ik weet dat het heel gevoelig ligt. Ik ben vorige week vrijdag niet met haar mee geweest naar de monument in Almelo om de "genocide"" te herdenken. Ik ben zelf Grieks , en qua volk, geschiedenis en religie zijn wij als volk heel close met de Armeniërs.

Ik ben niet gegaan omdat ik ben opgegroeid met Turken , en die mensen als vader , moeder , broers en zussen voor me zijn.

En laat ik je dit zeggen.. Het woord genocide wordt misbruikt in mijn ogen puur om de Turken in een kwaad daglicht te zetten..

Ik wil hier over best met je discussiëren maar dan wel graag op privé..

Lachwekkendste aan alles is dat ik hier mislukte reacties zie van "" Hitler heeft gezegd "" dus beste mensen als Hitler het heeft gezegd dat er een genocide is moet het kloppen? Dus ook Übermensch en untermensch uitspraken van hem kloppen?

Armeense kwestie aan historici overlaten. Heb respect voor de doden voor de beide kanten.. Armeniërs , Turken en Grieken zoek de verschillen buiten Religie!

On topic

Ozbiliz je kraamt zware onzin uit. Al zou het zo zijn bewijs je zelf en zorg dat hij er niet om heen kan dan je op te stellen.. Ipv gefrustreerde flauwe kul uit te ploeteren.....

29 april 2015 om 17:20

Precies wat Noppa zegt. Deze hele kwestie is een welles/nietes tussen Armenië en Turkije. Op de één of andere manier is de hele wereld erop gesprongen en daardoor denken Armeniërs ineens dat ze gelijk hebben. Alsof Kim Kardashian de geschiedkundige is die alles ineens duidelijk heeft gemaakt aan heel de wereld. Alsof de paus een historicus is. Alsof freakin' Hitler de aangesproken persoon is om te quoten. Zelfs historici komen hier niet uit. Hoe kunnen landen dan een kant kiezen? Dit is een wereldwijde actie om Turkije in een kwaad daglicht te zitten. Nu geloof ik niet in complotten, maar het lijkt er wel heel erg op dat dit gaande is. Armeniërs maken daar zo te zien gretig gebruik van. Het is ondertussen een 'who hit it first'-kwestie geworden, een beetje zoals seks met Kim Kardashian eigenlijk ook het geval is.

29 april 2015 om 18:04

Mooie reactie noppa

Ik heb zelf ook Armeense vrienden en ik heb nooit problemen met ze gehad het zijn allemaal geweldige mensen. Elk jaar wordt dit kwestie als een vies politiek spelletje gebruikt om christenen over de hele wereld tegen de moslims op te zetten, terwijl het iets is wat 100 jaar terug is gebeurd. Wanneer gaan we mensen als individuen beoordelen in plaats van geloof, afkomst of kleur.

Het zou niet netjes en professioneel zijn van de trainer als hij vanwege politieke redenen zijn spelers slachtoffert. Toevallig speelt de Aramese voetballer Sanharib Malki bij Kasimpasa in Turkije. Ben benieuwd of hij ook net als de Armeniërs in deze periode "anders" wordt behandeld vanwege zijn afkomst.

1 mei 2015 om 01:34

Malki komt uit Syrië

Nonsens dit Murat yakin is nog nooit uitgekomen voor Turkije noch voor een Turkse club!!!!! Dus niet janken en gelijk de armeense kaart gaan trekken. Er zijn wetenschappers voor geen politici en voetballers maar wetenschappers moeten dit uitvinden

1 mei 2015 om 02:26

Hy heeft voor fb gespeeld als ik my niet vergis. Of zijn broertje was t.

Murat Yakin heeft Turkse ouders maar heeft meerdere keren aangegeven dat hij zich geen Turk voelt maar een Zwitser.

Echt elke Armeen probeert zich in het slachtofferrol te spelen met de Armeense kwestie tegenwoordig. Ozbiliz zou beter moeten weten als professional zijnde en niet zulke domme uitspraken moeten doen. Een goede voetballer als hij hoeft niet zo ver te zakken hij heeft een Turkse achternaam notabene!

29 april 2015 om 23:12

Als ik zondag niet in de basis sta geef ik gewoon de trainer de schuld omdat ik turk ben. Wat een bullshit van ozbiliz

Het zal natuurlijk wel een rol spelen, politiek en voetbal gaan immers hand in hand, maar ik denk niet dat dit de enige reden zal zijn van de trainer om Ozbiliz buiten de selectie te houden. Als de club zegt dat hij nog officieel geblesseerd is, kan Yakin daar toch niet tegen in gaan?

En hoezo wordt Yakin als Turk gezien? De beste man heeft een Zwitserse nationaliteit en heeft jaren voor Zwitserland gespeeld.
Volgens vele hollanders is Ozil ook gewoon een Duitser. T is maar net hoe het sommigen uitkomt lijkt het wel.

Die coach gaat binnenkort de deur uit dus nog ff wachten aras... Spartak heeft van de laatste 10 wedstrijden maar 3 gewonnen en is inmiddels afgezakt naar nummer 6.. Niet best

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren