Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Napoli rolt VfL Wolfsburg op en lijkt zeker van halve finale

Laatste update:

Napoli staat al met een been in de halve finale van de Europa League. De nummer vier van de Italiaanse Serie A was donderdag veel te sterk voor VfL Wolfsburg, de nummer twee van de Bundesliga. In de Volkswagen Arena werd het liefst 1-4 tegen de ploeg van Bas Dost, die weer niet tot scoren kwam. Dost staat nu al 743 minuten droog.

/

De thuisploeg trad dus aan met Dost in de basisopstelling en hij kwam geen Nederlander tegen bij de bezoekende partij, omdat Jonathan de Guzman niet fit genoeg was bevonden om te spelen bij Napoli. Dost hoopte tegen de Italianen weer eens tot scoren te komen. Op 1 maart maakte hij zijn laatste doelpunt en daarna was hij alleen nog van waarde met assists; in acht officiële wedstrijden voor VfL Wolfsburg kwam hij niet meer tot scoren.

Het leek voor Dost een avond te worden met mogelijkheden op goals, want Napoli speelde in de beginfase weinig klaar in aanvallend opzicht. VfL Wolfsburg zocht voorzichtig de aanval, maar verder dan kleine kansjes kwam de ploeg van trainer Dieter Hecking niet. VfL Wolfsburg drukte niet door en dat was koren op de molen van het vlijmscherpe Napoli, dat nog voor er een halfuur gespeeld was een uitstekende uitgangspositie verwierf om de halve finale van het toernooi te halen.

/

Na een kwartier ontsnapte Gonzalo Higuaín bij een pass van Dries Mertens aan de aandacht. De spits rondde fantastisch af, maar controleerde de bal even daarvoor wel met zijn arm. Hij werd echter niet teruggefloten en niet veel later speelde dezelfde Higuaín ook een belangrijke rol bij de 0-2. De Argentijnse sluipschutter had een heerlijke pass in huis op aanvoerder Marek Hamsík, die de bal bekwaam achter Diego Benaglio werkte. VfL Wolfsburg kreeg op slag van rust de beste kans, toen André Schürrle de bal tegen de lat hamerde.

Voor Dost zat het er tien minuten na de onderbreking op: de Nederlander speelde, net als veel van zijn teamgenoten, een zwakke partij en hij werd van het veld gehaald ten faveure van Nicklas Bendtner. Lord Bendtner scoorde toen de wedstrijd allang op slot zat (1-4); Napoli was daarvoor namelijk verder weggelopen. Hamsík tekende na gepruts in de Wolfsburg-defensie voor 0-3 en Manolo Gabbiadini kopte binnen voor de 0-4.

Denk je dat Bas Dost de vorm weer gaat vinden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Terechte overwinning van Napoli, straft een foutenmakend Wolfsburg genadeloos af. Wel applaus voor het publiek, maakt de wedstrijd toch extra leuk om naar te kijken.
Ik moet zeggen ik snap wel dat Chelsea de Bruyne heeft verkocht. Is heel erg handig en kan prachtige dingen laten zien maar speelt nog niet compleet genoeg. Beetje net zoals Maher vind ik (in een andere verhouding natuurlijk), liet prachtige dingen zien bij AZ maar verdrinkt bij Psv.

16 april 2015 om 23:05

Elke speler heeft mindere wedstrijden.

16 april 2015 om 23:44

Je kijkt dus niet vaak Wolfsburg. Je baseert dit op één wedstrijd en net een wedstrijd waarin heel Wolfsburg faalt. De Bruyne is één van de beste spelers van de Bundesliga.

17 april 2015 om 00:02

Juist. Heeft iets van 10 goals en 10 assists in de bundesliga. Maarja omdat hij een slechte CL wedstrijd speelt is hij niet goed genoeg

17 april 2015 om 00:35

9 goals en 17 assists zelfs.

17 april 2015 om 08:33

@alexdevidal

Haha een kenner ben je wel. 1 mindere wedstrijd waarin heel Wolsburg wordt weggeblazen ga je even De Bruyne beoordelen, terwijl die echt een geweldig seizoen speelt. Sterk

17 april 2015 om 12:44

Durfde de vergelijking al bijna niet te posten voor de huilers en de haters.
Maar ik zal het uitleggen jongens, geen probleem.
Zoals je kan lezen zeg ik: speelt NOG niet compleet genoeg!!
Oftewel, die jongen moet nog wat ervaring opdoen, en kan dan beter worden en kan dan wel met de Reals,barcelona's en Bayerns van deze wereld mee.
Ik ben wat kritischer, omdat hij nog zo veel beter nog gaat worden in mijn ogen.
Of beweren jullie dat hij nu al wereldtop is?

17 april 2015 om 14:25

Op zijn positie is hij zeker wereldtop. Als je meer van zijn wedstrijden zou bekijken, zou je dat maar al te goed weten.

Dat hij nog niet compleet is, daarin kan ik je deels in volgen. Maar dat Chelsea er goed heeft aan gedaan hem te verkopen .. Nee, hoe hij dit seizoen speelt, zou hij zeker zijn plaats gehad hebben bij Chelsea

17 april 2015 om 08:36

Idd, het is schrikbarend hoe het Duitse voetbal zich voor schut zet in Europa! Dit is gewoon echt een afgang eergisteren namelijk ook al Bayern München met 3-1 onderuit bij FC Porto

Wat viel dit Wolfsburg zwaar tegen zeg. Hoe kan dit team tweede staan in de Bundesliga? Ze straalden totaal geen eenheid uit. Als ze volgend jaar iets willen forceren in de CL dan zouden toch een topspits, vleugelaanvaller en een centrale verdediger moeten halen. Maar ik las laatst dat Volkswagen haar investeringen in Wolfsburg drastisch wil verminderen (met 70%!), dus ik betwijfel of ze die spelers wel gaan kunnen aantrekken.

16 april 2015 om 23:01

Napoli heeft de tomahawk er gewoon erg slim doorheen gehaald. Ik kan wel genieten als er ploeg zo wordt geslacht. Dan zie je toch ook wat vertrouwen met een ploeg doet.

16 april 2015 om 23:46

Tja, het is één wedstrijd. Daar moet je niet je mening op gaan baseren. Arsenal verloor toch ook met 1-3 van Monaco en die staan ook 2e in Engeland. Zijn gewoon momentopnames die niks zeggen over het niveau.
In de Bundesliga spelen ze over het algemeen echt goed.

Ik dacht juist dat Volkswagen meer geld wou besteden aan Wolfsburg. Aangezien er nu ook wordt gesproken over dat ze geld genoeg hebben en dat ze nu kunnen investeren etc.

17 april 2015 om 01:31

mar het feit dat alle engelse ploegen in de 1ste ronde van beide europese competities eruit zijn geknikkerd zegt wel wat toch? of vind je dat ook allemaal moment opnames die niks zeggen

17 april 2015 om 01:40

Nou dat heeft natuurlijk met het feit te maken dat Engelse clubs geen winterstop hebben en een loodzwaar programma hebben het hele seizoen door. Daar spelen sommige clubs wel 65/70 officieel wedstrijden per jaar op een waanzinnig hoog tempo. Vergelijk dat met Paris Sg/bayern/real Madrid of Barcelona is dat totaal anders, in Engeland moeten ook de topclubs elke wedstrijd 100% geven terwijl de eerder vier opgenoemde topclubs ook vaak gewoon hun belangrijkste spelers rust kunnen geven. Engeland overbelast hun eigen club eigenlijk daardoor de prestaties in Europa gewoon minder worden.

ON: tja, jammer voor Wolfsburg ik zag ze dit toernooi wel winnen maar dat gaat nu denk ik niet meer lukken. Is gewoon een collectieve offday en zegt mij niks. Je hebt wel eens zo'n wedstrijd. Je had afgelopen EK na Nederland - Spanje ook wel af kunnen vragen of dit Spanje de afgelopen jaren alles heeft gewonnen wat er te winnen viel of de halve finale tussen Duitsland en Brazilië.

Dan kan je ook zeggen ik heb Wolfsburg een paar maanden Bayern voetballes zien geven terwijl Bayern zo'n beetje met hun sterkste elftal spelen. In dat kader gaat dit Wolfsburg meer als makkelijk mee in de CL.

17 april 2015 om 07:21

Het is altijd zo geweest in Engeland. En vroeger deden ze het wel beter. de selecties van de pl clubs is gewoon minder dan 3/4 jaar geleden

17 april 2015 om 08:02

In engeland is tegenwoordig elk team sterk. Vroeger was het verschil wel groter

17 april 2015 om 10:59

Lees hieronder het eerste deel van Rugu, die legt het goed uit.

En het is ook zo dat Engelse ploegen het normaal beter doen, maar ik ben ook van mening dat de topclubs daar iets minder zijn geworden. United was er niet bij omdat ze een jaar enorm terug zakte , Liverpool zonder Suarez is al een stuk minder en die moeten nog bouwen aan een team. City tegen Barca eruit, tja weinig aan te doen. Chelsea liet het afweten tegen Psg door die zwakke tactiek en Arsenal is sinds 2/3 jaar weer aan het bouwen aan een topteam en had een totale offday thuis tegen Monaco.

Het is gewoon even een mindere periode voor de grote clubs uit Engeland, maar die komen er volgend seizoen ook weer aan.

En over die wedstrijden in de Premier League.. De mindere clubs worden ook echt steeds sterker en hebben ook steeds meer geld te besteden. Er zitten amper makkelijke wedstrijden bij.

1 woord: Ongelooflijk!

Zei het al in live meepraten. Het gebeurt niet alleen Nederlandse clubs. Maar ook wolfsburg wordt finaal van de mat gespeeld. Het is voetbal! Je wint er wat en verliest soms erg dik. Dat kan gebeuren.

16 april 2015 om 23:01

Nou zoveel onzin in één reactie heb ik dus nog nooit gezien, want uit jouw reactie begrijp ik nu dus dat Wolfsburg van het niveau Eredivisie is? Dat dit Wolfsburg overkomt zegt dus helemaal niks over de Nederlandse clubs, dat je het überhaupt durft te vergelijken...

16 april 2015 om 23:04

Nee als Ajax of PSV dit zou gebeuren dan was het naief en dieptriest niveau van onze competitie. Maar dit gebeurt je zo nu en dan. Dat moet je nemen. Fc emmen speelt nog beter dan het drama wolfsburg van vanavond.

16 april 2015 om 23:06

Niet fc emmen beledigen, ik dacht dat je eerder yeovil town zo noemen

17 april 2015 om 01:24

Verschil is dan wel of je van Napoli verliest of van Dnipro Dnipropetrovsk of hoe je het ook uitspreekt. Buiten dat speelt Wolfsburg buiten deze wedstrijd erg goed dit seizoen. Iets wat je van de Eredivisie clubs niet kunt zeggen. (Heel sporadisch)

16 april 2015 om 23:30

Het is iets van deze tijd, grote uitslagen, zeker ook bij die handjevol clubs die zoveel goede spelers tegenwoordig aan kunnen trekken. Gisteren eigenlijk ook weer, PSG dat volledig zoek werd gespeeld met een toch nog grote uitslag, of Bayern tegen Porto.

16 april 2015 om 23:41

het is ook de algehele nivellering van het voetbal. Faciliteiten en training kan niet beter dan top. iedere club heeft wel een wereldcomplex tegenwoordig. Kun je er een extra whirlpool bijgooien maar het fundament is bij veel clubs extreem goed. Waar een club als Bayern vroeger een topcompex had en een ploeg als porto in een houten loods gewichten stond te pompen.

17 april 2015 om 00:06

Verschil tussen Wolfsburg en Napoli is niet erg groot. Maar Ajax en Dnipro wel. Sommige wedstrijden moet je gewoon winnen. Het kan wel gebeuren dat je soms verliest, maar Nederlandse clubs gebeurt het te vaak dat ze onderuit gaan.

Heb maar de laatste 10 minuten gekeken, maar wat ben ik blij zeg. Italiaanse competitie heeft eindelijk kunnen bewijzen dat het bij de top 3 hoort. Na La Liga zeker wel de beste competitie op dit moment. En wat zijn de Serie A haters zielig zeg, komen bij Live Meepraten met de gekste complottheorieën. Wel jammer dat het geen 1-5 is geworden, Gabbiadini had wel een goede schot op de lat.

16 april 2015 om 23:02

De engelse, duitste en spaanse competitie zijn beter dan de italiaanse. Daar verandert deze knappen overwinning niks aan.

16 april 2015 om 23:12

Sorry hoor, maar zou je mij kunnen vertellen waarom de Bundesliga zoveel beter is dan de serie a? Op Bayern na stelt het echt niet zo veel voor en dat zag je vanavond ook, en wbt la liga, is dat niet gewoon alleen Real Barca en Atletico die daar alles bepalen? Wbt de Premier league hoef ik niet eens te beginnen wbt Europese optredens.. Ik zeg niet dat de serie a de beste competitie ter wereld is maar je hoeft er niet zo lacherig over te doen

16 april 2015 om 23:16

Waar zie jij mij lacherig doen? Serie a presteert een jaartje goed. Hiervoor was het ook dramatisch gesteld met de Serie a. Zie ze als het zelfde niveau van de Ligue 1.

16 april 2015 om 23:58

la liga is gewoon met afstand de beste, dan komen de premier league en de bundesliga, maar waar de meeste mensen hier dachten dat portugal en frankrijk ook wel over de serie a heen zouden gaan, zijn ze nu juist een inhaalslag aan het maken, sterker nog de kans is vrij aanwezig dat italie over 2 seizoenen engeland en duitsland alweer te pakken heeft

17 april 2015 om 01:26

Een realistische reactie. Ik ben het er mee eens. Ik hoop dat de Italiaanse competitie z'n comeback maakt.

16 april 2015 om 23:02

Beste competitie op dit moment. Het zijn momentopnames en Italiaanse ploegen doen het erg goed. Maar dat heeft toch niets met de competitie te maken?

16 april 2015 om 23:44

En zo waren het ook momentopnames toen de italiaanse ploegen minder ver kwamen in de europeeae competities. SerieA is gewoon een top competitie... yep

16 april 2015 om 23:52

Dat is geen momentopname geweest, dit wel. Als je jaren lang geen zak presteert is dat geen moment opname. Dit jaar is wel een momentopname. Zelfde geval bij de Engelse ploegen, waarvan er geen één in de kwartfinale zit in de Cl en El.

Serie A staat ook gewoon als topcompetitie op papier, maar wel als 4e.

16 april 2015 om 23:48

Na La Liga de beste? Waarop baseer je dat? Op één jaar waarin ze het weer redelijk doen? Voorgaande jaren is het gewoon om te huilen geweest en de Italiaanse competitie heeft echt niet het niveau van Engeland, Spanje en Duitsland.

Zo'n hekel aan mensen die zo'n moment opname gebruiken om zo'n bullshit de lucht in te gooien.

17 april 2015 om 02:33

Beter dan de Buli en de PL zou ik toch niet zeggen. Ik neem aan dat je dit baseert op de uitslag van vanavond en de prestaties van de Italiaanse teams in Europa dit jaar? Als dat zo is, zou ik toch graag willen relativeren.

Juventus, Napoli en Fiorentina doen het zeker goed in Europa, vooral Napoli vanavond had ik niet verwacht, maar de Engelse teams stelden niet zo hard teleur. Mourinho had na een goed resultaat in de heenronde meer van eigen kracht moeten uitgaan thuis, maar deed dit niet en kreeg het deksel op de neus, hoewel Chelsea 2x op voorsprong kwam. Een tactische misrekening dus.

Arsenal had gewoon een complete off-day in de heenwedstrijd tegen Monaco, maar bij Monaco lukte echt wel alles. En als die Subasic niet zo'n magistrale reflex had op die kopbal van Giroud ging Arsenal toch door.

City ging eruit tegen Barcelona, en dat kan je hen niet kwalijk nemen denk ik.

Liverpool was er voor het eerst sinds lang weer terug bij en Basel is gewoon een heel erg stugge ploeg, die waarschijnlijk wat onderschat werd.

En om te vergelijken met de Buli, alleen wat cru: Bayern en Juve zijn met afstand de beste teams in hun competitie, dan komt er wat Europese subtop met Dortmund, Wolfsburg, Leverkusen en Schalke in Duitsland en Roma, Napoli, Lazio en Fiorentina. Alleen is Bayern toch wat sterker dan Juve imo, dus denk ik dat ook de Buli sterker is.

Dit zag ik echt niet aankomen, maar wat een heerlijke avond is dit geworden! Hopelijk zorgt dit voor een beter zelfvertrouwen dan kunnen we misschien de derde plek nog veroveren! Forza Napoli!

16 april 2015 om 23:04

Denk ook dat Napoli erg rekening houdt met het feit dat de 3e plaats in de competitie niet gaat lukken en dan alles geven in de EL om volgend jaar toch CL voetbal te spelen.

16 april 2015 om 23:56

we moeten alles op de el gooien nu, 3e plaats zie ik ook niet meer gebeuren, we moeten nog 7 punten inhalen in 8 duels, met nog juve, lazio, milan en sampdoria voor de boeg.

16 april 2015 om 23:56

Roma in deze vorm kan gewoon nog verder afzakken. Nog 9(?) wedatrijden te gaan en 7 punten achterstand is te doen volgens mij. Al zou de weg via de europa league nog mooier zijn maar ook net zo lastig als niet lastiger.

17 april 2015 om 00:00

@035feyenoord Roma's programma is ook niet eenvoudig. En we spelen over het algemeen sterker tegen de 'grotere' clubs. Het is niet gemakkelijk maar de mogelijkheid is er zeker wel!

17 april 2015 om 00:03

nee we zitten nu op 30 dus nog 8 duels te gaan. Roma heeft nog inter, genoa, milan en lazio. In theorie kunnen ze daar natuurlijk een hoop punten tegen verspelen, maar zie ons met dit programma niet o snel 7 punten op ze inlopen.
Dan lijkt lazio me nog reeeler die hebben een veel zwaarder programma met nog juve, inter, sampdoria, roma en op de laatste speelronde is het Napoli-Lazio dus als we het gat dan naar max 2 punten hebben laten krimpen kunnen we het zelf afmaken dan. Maar wordt sowieso erg lastig

17 april 2015 om 00:13

Je moet ook een beetje naar de vorm kijken. Lazio is gewoon geweldig in vorm die zullen dan ook waarschijnlijk minder punten laten liggen en dan waarschijnlijk CL halen. Ben overigens wel bang dat zijn geheel leeg gekocht worden en vervolgens geen prestatie neder kunnen zetten in de CL maar dat terzijde.

17 april 2015 om 00:22

Denk dat dat nog wel meevalt hoor, zie candreva, marchetti, parolo, mauri sws wel blijven, zijn echt geweldenaren, vooral candreva vind ik een van de beste spelers van de serie a. Anderson en de vrij zie ik ook niet snel vertrekken aangezien die er pas net zijn en nog lange contracten hebben. Als lazio voor de rest wat gerichte aankopen doet zie ik ze een heel eind komen.

17 april 2015 om 00:25

Wie zou er dan verkocht worden bij Lazio eventueel? Anderson? Lijkt me niet, hij heeft zijn contract verlengd en liet deze week nog weten dat hij gelukkig is bij Lazio en hij daar ook wil blijven. De Vrij heeft hetzelfde gezegd.

17 april 2015 om 00:47

Voetballers geven zovaak aan te willen blijven en vertrekken vervolgens. Een Anderson is gewoon heel moeilijk te houden. De Vrij wordt ook veelvuldig met United in verband gebracht al wordt iedere Nederlander dat sinds van Gaal daar zit. Candreva kan ook zomaar eens vertrekken. Clubs als Lazio zijn als ze het goed doen gewoon vaak het 'slachtoffer' van vermogende clubs die met geld gooien of het niets is. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe sterk Lazio er financieel voorstaat om dit soort clubs te weren.

In de competitie loopt het niet al te best met Napoli, maar Benitez weet zich in de EL weer te onderscheiden als een ware cupfighter. Dat soort competities liggen hem blijkbaar beter.

Verder een zeer knappe prestatie van Napoli. Na vooral die 0-2 leek Wolfsburg echt een deuk in het zelfvertrouwen te hebben opgelopen. Als Napoli dit nog weg geeft thuis, zal De Laurentiis helemaal door het lint gaan denk ik, kunnen de spelers voor de rest van hun leven op trainingskampen gaan als straf.

Toch leuk dat "Lord bentder" na 15 min. spelen er eentje inlegt

16 april 2015 om 23:07

Hij wordt zelfs zo genoemd in het artikel

16 april 2015 om 23:19

Dat hoort ook zo, respect voor de lord.

17 april 2015 om 00:26

Worden jullie zelf niet moe van dat Lord gedoe. Kom eens een keer met iets origineels.

Prachtige prestatie van Napoli en La viola heeft last minute ook nog gelijk gespeeld.

Hopelijk wint Napoli of fiorentina de EL. dan komt er een extra italiaanse ploeg in de CL uit volgend seizoen

16 april 2015 om 23:09

Is dat zo? Komt er bij winst van EL of CL door een Italiaans ploeg direct een 4de CL vrij voor volgend seizoen ?

16 april 2015 om 23:19

Inderdaad, winnaar EL zit volgend jaar in de CL.

16 april 2015 om 23:23

Oh dan begreep ik zijn stelling verkeerd. Ik d8 dat het door verhoogde aantal punten op coëfficiënten ranglijst , de serie A een extra CL plaatsing krijgt zoals ze vroeger hadden (namelijk 4). Niet door winst van Europa league dat wist ik wel.

16 april 2015 om 23:24

De team die de EL wint krijgt een ticket voor de CL. Geldt ook voor de winnaar van de Cl.

Edit; ah Restyleznl was me al voor!

Een leuke wedstrijd gezien. En vooral een fris Napoli gezien en een inspiratieloos Wolfsburg. Napoli combineerde grote delen van de wedstrijd echt heerlijk en zette mooie aanvallen op, bleven daarnaast ook aanvallend dreigend na de 0-3 maar ook na de 0-4 nog, ze bleven doorgaan. Wolfsburg was echt slecht vanavond, waar ik van geschrokken ben, maar in mijn ogen heeft Napoli dit ook grotendeels afgedwongen. Grote kanshebber op deze manier voor de eindwinst.

Aan het begin van deze wedstrijd zag ik Wolfsburg als favoriet om de EL beker te winnen. Ik dacht dat Wolfsburg vanwege het goede voetbal dat ze speelde en hun 2de plaats in de Bundesliga deze beker zou winnen. Na deze wedstrijd zie ik Wolfsburg niet meer als favoriet dat is nu overduidelijk Napoli, Napoli is zoals ze vandaag speelde veruit het beste team in deze competitie.

16 april 2015 om 23:50

Napoli zoals ze vandaag speelde. Oke en wat als Wolfsburg volgende week in topvorm is? Het is wel erg simpel om te zeggen dat een team veruit het beste is, omdat ze één wedstrijd zeer goed spelen. Kunnen die anderen ploegen ook, zijn die dan weer de beste?

Maar wat een wereldgoal van the lord zeg pff.. Wel mooi dat hij het beetje spannend wilt houden voor de return, vandaar dat die zich inhield.

Heerlijke prestatie van Napoli, die na de vroege 0-1 ook vol vertrouwen waren. Gabbiadini viel ( weer ) geweldig in, eigenlijk verdient hij gewoon een plek in de basis. Maar dan is weer de vraag wie je er voor hem uithaalt. Wolfsburg viel me wel echt tegen, die Knoche ( toch een talentvolle verdediger ) was echt waardeloos. Ook die andere centrale verdediger en die Guilavogui waren dramatisch. Wel respect voor het publiek van Wolfsburg, die bleven zelfs bij 0-4 achter de ploeg staan.

17 april 2015 om 09:20

Ik denk dat volgend seizoen callejon verkocht word. Dan neemt "gabs" zijn positie over!

Heerlijk dat Napoli Wolfsburg zo simpel opzij legt. Als serie A liefhebber hoop ik da Napoli of fiorentina de finale haalt.

16 april 2015 om 23:31

of allebei

Pfew, Wolfsburg compleet overpowered dus. Een spits die al 743 minuten niet meer gescoord heeft dat gaat toch niet. Als je dan afhankelijk bent van Bendtner voor de doelpunten dan heb je een probleem.

Goed team dat Napoli, Wolfsburg stelde zwaar en zwaar teleur.
Volgend jaar de CL in en zien wat daarvan terecht komt. Jammer, ik had het graag anders gezien...

En ik dacht dat Wolfsburg de EL zou gaan winnen. Ik denk dat Sevilla & Napoli de favorieten nu zijn. Sterke prestatie van Napoli, zag ik niet aankomen dit.

17 april 2015 om 00:59

Ik denk dat Sevilla het nog heel lastig gaat krijgen in Rusland. De winnaar van dat duel zal weleens de EL winnaar kunnen worden.

Waar Engelse (elk jaar) en duitse (alleen dit jaar) het laten liggen, pakt Italiaanse clubs het op; resultaten boeken in Europa. ook spaanse clubs zijn laatste jaren goed bezig.

De serie A is geheel gezien net zo goed als de Engelse. Juventus kan zich meten met Manu,chelsea. De top in Engeland is beter ja, maar de rest niet.
Europese resultaten zeggen genoeg, ook onderling

Alleen de spaanse Liga steekt met kop en schouders boven uit. duitsland,engeland en Italie ontlopen elkaar niet veel puur kwalitatief gezien.

17 april 2015 om 00:42

Engelse ploegen laten het dit jaar helemaal liggen, Italiaanse ploegen pakken dit jaar punten. Dat is een momentopname. Denk je serieus dat de Serie A niet slechter is dan de Pl? Komop. De Engelse top laat het wat afweten en is wat terug gezakt t.o.v. Barca, Real en Bayern. Ze moeten een inhaalslag maken, maar die zal er vanaf volgend seizoen wel weer komen (vooral door financiele kracht).

En de Europese resultaten zeggen niet genoeg. Er zijn zoveel factoren. In Engeland nemen ze de El sws al minder serieus en daarbij hebben ze geen winterstop en spelen ze enorm veel wedstrijden rond die periode. Groot verschil.

De Serie A staat 4e en komt ook nog niet in de buurt van de Bundersliga, Premier League en La Liga. Als geheel ook gewoon echt niet.

17 april 2015 om 00:59

"de Serie A staat 4e en komt ook nog niet in de buurt van de Bundersliga, Premier League en La Liga." was te zien in deze wedstrijd...

nee maar ff serieus je kan het momentopname noemen, maar is het zeker niet.
als een italiaanse club wint van een club uit een "betere' (zoveel beter zijn de andere competities niet behalve de spaanse) dan wordt er meteen een excuus gezoch van: een slechte dag, of jij nu met je moment opname.

dit is niet persoonlijk maar, het is altijd opboksen tegen de "niet serie A volgers" die maar meningen van andere volgen of nog erger; zomaar wat roepen en haters van de serie A die ons geen succes gunnen. het is jammer, maar als italie deze succes blijft boeken kan niemand het blijven ontkennen.

een serie A volger ziet dat de competitie over zn geheel gezien stappen maakt en dat uit zich nu explosief in europese resultaten.

17 april 2015 om 08:44

Klopt Maurootje

De Serie A zal dit seizoen ook opnieuw inlopen op de bundesliga. Ik hoop dat Italiaanse clubs ook de Europa league serieus blijven nemen. Want daarom zijn we gezakt naar plek 4. De top in Italië is gewoon breder dan die in Duitsland waar het enkel om Bayern draait

17 april 2015 om 10:53

Ik gun het de Serie A echt wel, zitten echt geweldige clubs tussen. Ik denk echter dat ze nog niet van het niveau zijn van de andere 3 grote competities. Eerst wel, maar in de laatste 10 (?) jaar hebben ze een enorme deuk opgelopen.

Dit seizoen doen ze het goed in Europa (de Europa League dan vooral). Dat is mooi, maar wil niet zeggen dat ze direct weer van het niveau zijn van de Engelse of Duitse competitie. Als ze deze successen blijven boeken dan moet iedereen het ook toegeven, dat klopt zeker. Het is echter afwachten of dit zo is. Dit jaar maken ze misschien een kleine inhaalslag, maar dat kan volgend jaar weer helemaal anders zijn. Ik vind het daarom wat voorbarig om te roepen dat ze al van het niveau van de Premier League en de Bundesliga zijn. Al vind ik de Bundesliga ook niet heel spetterend, maar ik schat de Premier League wel een stuk hoger in. En die ga je ook nooit inhalen als je ziet wat die clubs nu weer gaan krijgen qua geld.

Denk dat de Serie A ook een deuk op heeft gelopen door Inter en AC Milan. Het is afwachten hoe die het gaan doen de komende jaren, maar als deze terug gaan naar de top hebben ze daar ook een zeer leuke en brede top/subtop.

17 april 2015 om 16:45

De premier League is duidelijk beter op dit moment. De top en subtop zijn ook breder. Ook is het moeilijker om kampioen te worden in de Bundesliga. Maar dit komt wel puur door Bayern Munchen. Ik weet eigenlijk niet zo zeker dat de Bundesliga beter is dan de Serie A als je Bayern weg zou laten. Teams als Napoli, Fiorentina, Lazio en As Roma vind ik niet onder doen voor Gladbach, Wolfsburg, Schalke en Leverkussen. Dit is vandaag maar weer eens bewezen. Zeker als de Milanese clubs weer terugkomen is dat nog een verbetering voor de Serie A. Inter is al bezig met aankopen om weer aan te sluiten bij de top van Italië en als Milan overgenomen wordt door een rijk iemand zullen zij ongetwijfeld ook binnen een paar seizoenen weer bij de top van de Serie A horen.

Ook heeft de Serie A een nieuwe tv-deal waarmee ze na de PL het meeste tv inkomen hebben van alle competities. Dit seizoen gaat het erg goed en er is een inhaalslag gemaakt op Engeland en Duitsland. Ik zeg niet dat de Serie A een van de twee binnenkort inhaalt maar dit is zeker goed nieuws voor Italiaans voetbal.

17 april 2015 om 19:28

Ben het helemaal met jou eens. Toch wordt de Bundesliga erg hoog ingeschat. Dit snap ik aan de ene kant wel, omdat je natuurlijk Bayern hebt, maar ook Schalke, Leverkusen en Dortmund zijn gevestigde namen in de Champions League. Bij Italie waren dit eerst Inter en Ac Milan, maar die zijn terug gezakt. Denk dat het ook daarom lijkt alsof ze minder zijn. Als je bijvoorbeeld Dortmund en Schalke weghaalt en vervangt door BMG en Wolfsburg lijkt het ook alsof deze competitie minder is geworden. De namen zijn gewoon niet zo groot en bekend in de Cl (de afgelopen jaren dan).

Niet helemaal goed uitgelegd denk ik, maar kwam echt niet op de juiste woorden haha.

Ik zei ook al, als Inter en Ac terug komen heb je ook een enorm brede top/subtop.

Ik had Wolfsburg hoog zitten, maar dit is eigenlijk een schande!

Prachtig resultaat van Napoli, ik hoop dat zij of Fiorontina de beker winnen. Forza Serie A

Wat een wanprestatie van Wolfsburg en gisteren ook al Bayern. Onderschatting of laksheid ik weet het niet. Als je ze allebei dit seizoen hebt zien voetballen en je ziet dit van de laatste twee dagen. Werkelijk drama.

17 april 2015 om 04:12

Als je als Wolfsburg zijnde Napoli onderschat dan verdien je het om zo onderuit te gaan. Dat zou een teken van arrogantie zijn, terwjil wolfsburg zelf ook slechts subtop Europa is.

17 april 2015 om 07:29

Inderdaad. Het gemak waarmee werd gesteld dat Wolfsburg topfavoriet was voor de Europa-league heeft me altijd verbaasd. Duitse clubs hebben het sowieso in zich af en toe tegen een flinke zeperd aan te lopen, veel meer dan bv. een team als Sevilla. Sowieso goed dat Juventus en napoli de Italiaanse eer ten opzichte van de Bundesliga weer gecorrigeerd hebben.

Ik zie dat Bendter na zijn 1-4 in dezelfde minuut geel heeft gekregen. Heeft hij nou zijn shirt uitgedaan?! Ik zie hem er wel voor aan!

Napoli heeft vandaag een zeer sterke prestatie neergezet. Man man man, wat speelden zij lekker! Op naar de return en lekker doorbekeren!

Nog even en dan zal Dost weer zijn plek op de bank in kunnen nemen. Na de zomer sowieso wanneer Wolfsburg weer miljoenen heeft gespendeerd aan nieuwe spelers.

Nog maar eens een bewijs dat de bundesliga (buiten Bayern) gehyped wordt. Als Inter en Milan terugkomen is de top in de serie a gewoon breder.

Vergeet niet dat Napoli een echte cup fighter ploeg is. Heerlijke wedstrijden in champions league gespeeld en sowieso meer ervaring op Europese velden. Jammer voor Wolfsburg. Misschien hebben ze toch een kans

Ach nog even en we gaan zeggen dat de Duitse competitie niks meer voorstelt. Mompel iets over waan en dag.

Wel lekker voor Napoli, speelden gewoon een beresterke partij en de wolfjes een zaadpartij. En dan krijg je zulke uitslagen.

ik heb genoten van deze wedstrijd, zaten een paar mooie acties in, jammer dat Dost zijn stempel niet heeft kunnen drukken, de return is een formaliteit.
oh en wat een lelijk shirt van Napoli zeg, had er nog nooit zo op gelet op dat denimgedoe, maar wat lelijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren