Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FC Twente krijgt andermaal drie punten in mindering

Laatste update:

FC Twente is opnieuw bestraft door de licentiecommissie van de KNVB. De Enschedese club kreeg op 4 maart al drie punten in mindering, vanwege het niet halen van een normstelling in het plan van aanpak. Nu, zo’n vijf weken later, komen er andermaal drie strafpunten bij. FC Twente staat nu op 34 punten en zakt een plaats op de ranglijst. Het staat nu elfde, onder FC Groningen.

/

Woensdag zei directeur Gerald van den Belt al dat hij er rekening mee hield, dat FC Twente opnieuw punten in mindering zou krijgen. Twee dagen later is die verwachting uitgekomen en zakt de club verder op de ranglijst. Van den Belt zegt op de clubwebsite dat de straf pijnlijk en vervelend is voor FC Twente. Toch komt het niet onverwacht: de huidige normstellingen zijn volgens hem te ambitieus en het nieuwe plan van aanpak moet meer lucht verschaffen.

Voor het volledige financiële herstel trekt FC Twente meer tijd uit, legt Van den Belt uit. “Om precies te zijn twee seizoenen. Dat neemt niet weg dat ook dit plan zeer strakke taakstellingen heeft. Die moeten we koste wat kost naleven, we kunnen ons niet opnieuw een misstap veroorloven.” De club betaalt andermaal de prijs voor de wens snel uit de gevreesde Categorie 1 te geraken. “Bij een volgende misstap komt onze licentie serieus in gevaar. Ook daarom is het goed dat we een nieuw plan van aanpak hebben geschreven en dit, na controle van de accountant, inmiddels hebben ingediend. Deze ligt momenteel ter goedkeuring bij de KNVB.”

Denk jij dat FC Twente in de toekomst zijn proflicentie kwijtraakt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

FC Twente kan beter dit seizoen de strafpunten krijgen dan volgend jaar, dit seizoen is toch al bijna voorbij. Ben benieuwd naar het staartje dat dit verhaal nog krijgt. Is Riche nog gesignaleerd?

10 april 2015 om 09:57

Niet als ze nog kans willen maken op de play offs...

10 april 2015 om 10:04

Inderdaad volgend seizoen zullen ze in niemandsland eindigen als dit zo doorgaat. Nu kun je nog play-offs halen en mss wat centen meepakken uit europa. Denk dat die hard nodig zijn

10 april 2015 om 10:06

Ja in niemandsland en als je dan ook nog -3 of -6 hebt dan sta je zomaar op nacompetitie, nu wil ik niet zeggen dat dat meteen gebeurt. Maar nu de bittere pil(len) maar slikken.

10 april 2015 om 10:08

Precies, het is altijd beter om dat nu te hebben dan straks. Je moet eens met een schone lei beginnen en dat kan niet als je moet blijven vrezen. Helemaal eens met Fries dus.

10 april 2015 om 10:10

Sommige wedstrijden in de EL kosten meer geld dan je ermee verdient.

10 april 2015 om 10:14

Overdrijven is ook een vak, dat valt reuze mee.

10 april 2015 om 10:43

Twente haalt de EL wel.
Het lijkt net een vangnet waar Twente zich in begeeft: eerst konden we via de play-offs EL halen, toen werd gezegd dat het via de beker kon. Toen dat niet meer kon, konden we via de 8e plek EL halen. Lukt niet meer denk ik.

Nu komt de volgende optie: via de Fifa Fair play respect ranking. Nederland staat 2e (voor de winterstop dan, ga er vanuit dat ze nog steeds in de top 3 staan) en in Nederland zelf staat, jawel, FC Twente 1e (heeft Schreuder met zijn laffe tactieken toch nog nut gehad). Dus Twente kan de EL in, mits de financiele situaite niet zó erg is dat de Uefa de licentie afneemt.......

10 april 2015 om 10:57

En jij denkt dat een organisatie die gelukkig niet uitpuilt van de corruptie een club als Twente gaat toelaten in Europa. Ik zou zeggen keep on dreaming, want ze gaan dus echt niet een club met zulke financiele wanorde europa in laten. Alle schuld afschuiven op Munsterman en van der Laan vind ik erg makkelijk, er is elk jaar een Accountant geweest die de jaarverslagen heeft goedgekeurd, en een raad van Commissarisen waar Joop en Aldo verantwoording hebben moeten afleggen. Maar Twente gaat echt niet Europa in en als het ze toch lukt zal de financial fairplay wel spontaan in werking treden. Er hebben zoveel mensen schuld bij Twente dat je eigenlijk zo'n schoon schip moet maken dat er bijna niemand over blijft want iedereen heeft hier aan meegewerkt en niemand zal zijn fouten toegeven. Bovendien vind ik het erg amateuristisch als je zo'n slecht plan van aanpak instuurd om alsnog je fouten te verbloemen dat je nogmaals 3 punten in mindering krijgt. Ik voorspel dat er heel veel spelers gaan vertrekken Castaignos Ziyech Corona Tapia Eghan Ebicilio Gutierez Gaan dit zinkende schip echt wel verlaten. Ze moeten wel 2 stappen terug zetten anders gaan ze gewoon failliet.

10 april 2015 om 11:06

@alcapulco

Schone lei?
Maar hoe dan?
Als je naar de nabije toekomst kijkt, heeft de club nogal wat op te lossen, zeg..
Ik schrok er al van toen ik Munsterman hoorde zeggen dat de ellende pas goed begon toen men de titel aan Ajax moest laten in 2011. Blijkbaar had deze man reeds nieuwe CL-inkomsten mee begroot op de balans.
Hij geloofde in sprookjes, zo'n kampioenschap eens in de paar jaar.

Het worden geen vette jaren voor FC Twente, al zouden spelers al willen blijven, dan zal de club zich voorlopig aan de verkoopzijde vd markt moeten begeven.
Veel te groot jasje aan gehad

10 april 2015 om 11:32

Hou toch op. Bij deelname aan de EL (vanaf de groepsfase) krijg je aankomend seizoen al 4 miljoen. Dat is buiten de premies voor winst en een gelijkspel. Dus kan oplopen tot 6 a 7 miljoen euro. Daarnaast stijgen je spelers in waarde en zullen ze beter worden. Iets verder kijken dan je neus lang is vriend.

10 april 2015 om 12:20

Hoe kom je bij die onzin abubakari?
Ze krijgen ongeveer 2.4 startgeld in de Poule. Daarnaast pakken ze ongeveer 3 ton per overwinning en 1 ton per gelijkspel. Dat jij zo makkelijk van naar 4 springt en dan ook nog naar 6 a 7 is vreemd. Iets verder kijken dan je neus lang is vriend.

10 april 2015 om 13:40

In de poule, maar dan moet je de poulefase wel halen.

10 april 2015 om 14:43

Dank de puntaftrek kunnen ze het halen van de playoffs dit seizoen vergeten.
Maar het gat met de degradatie zone is groot genoeg om niet in gevaar te komen.

Volgend seizoen zijn de beste spelers weg (dan blijft min of meer dat over wat afgemaakt werd door Psv). Als de puntenaftrek doorgezet zou worden naar volgend seizoen dan zouden ze denk ik eindigen in de kelder en zou degradatie een echte zorg zijn.

Weer een plekje gestegen, maar oh oh oh, wat een wanbeleid is daar gevoerd. Vraag me af hoe het de komende seizoenen met Twente verder gaat.

10 april 2015 om 11:24

Twente moet zich spiegelen aan AZ en kijken of ze wat kunnen hebben aan de aanpak van die club in de post-Scheringa periode. Met de Grolschveste staat er in ieder geval een groot stadion en hopelijk laten de Twente-fans de club in ieder geval niet in de steek volgend seizoen.

10 april 2015 om 12:27

Het verschil is dat AZ fors kapitaal op het veld had staan, 100% eigenaar was en zo een aantal jaar veel spelers voor leuke bedragen kon verkopen. Hierdoor wisten ze binnen drie jaar ipv de vooraf gestelde vijfjarige termijn ca. 30 miljoen aan schuld weg te werken. Bij Twente gaat het merendeel van dit potentiële geld naar de externe investeerders.

10 april 2015 om 12:47

Natuurlijk zijn er een hoop verschillen, maar destijds waren er ook een hoop mensen die de club al met stip op de 'dodenlijst' hadden gezet.
Er staat bij Twente ook wel wat op het veld, al heb je een punt dat een groot deel van een mogelijke transferopbrengst naar de investeerders gaat, een deel vloeit toch in de clubkas en het scheelt een hoop aan salariskosten.
Zolang Twente in aanmerking komt voor een licentie is er hoop. Het nieuwe seizoen een paar stappen terugdoen en met transfervrije spelers en jeugdspelers plus een uitgedunde technische staf, meer zit er op sportief vlakniet in voorlopig.
Het is te hopen voor de twentesupporter dat er nu wek de juiste man aan het bewind komt, die een verantwoord beleid kan uitstippelen en uitvoeren de komende jaren.

10 april 2015 om 14:44

De mensen die AZ toen op de dodenlijst gezet hadden bedoelden daarmee dat ze nooit meer mee zouden doen in de top en dat is ook zo.

Dank het goed en hard ingrijpen van de leiding is de club er niet aan kapot gegan maar om de titel doen ze nooit meer mee.

Eindigt het dan nooit? Ik sta elke dag op en het eerste dat door mn hoofd spookt is wat het volgende gaat zijn. Ik word hier steeds verdrietiger van...

10 april 2015 om 09:58

Dit was eigenlijk al een paar dagen bekend. De doelstellingen in het pva waren onrealistisch en konden haast logischerwijs niet behaald worden. Weer een van de fratsen van de man die alles veel te zonnig in zag.

10 april 2015 om 14:45

En de grap is dat Munsterman door een groot deel van de aanhang nog steeds als held gezien word, want onder hem zijn ze kampioen geworden.
Zo zijn er ook nog genoeg AZ supporters die scheringa als held zien want hij heeft hun de titel bezorgt. Dat dit over de rug van veel DSB klanten was is bijzaak.

10 april 2015 om 19:31

Deadsr

Ik heb best wel medelijden met mensjes zoals jij. Laat ik voorop stellen dat ik nooit enige sympathie voor Scheringa heb gehad maar in het land der banken was hij slechts een kruimeldiefje als je de DSB vergelijkt met andere banken en verzekeraars. Heel schaatsminnend Nederland juichtte Marianne Timmer toe met haar olympische medaille en de andere schaatssuccessen die dankzij dat kruimeldiefje zijn behaald en hoorde je er niemand over.

Zo zou ook heel voetbalminnend Nederland gejuicht hebben als we het EK of WK hadden gewonnen met de Nationale Nederlanden, die zo een beetje de uitvinder was van de woekerpolissen, als sponsor of een andere bank.

Zo hoor ik nooit iemand over Ajax met de Aegon of de ABN-AMRO als sponsor die dezelfde walgelijke praktijken als de DSB er op nahield maar dan in het kwadraat.

Hypocriet heet dat.

10 april 2015 om 10:00

Wen er maar aan. In Rotterdam hebben we dezelfde ellende gehad en het gaat heel lang duren voor die zooi opgeruimd is. En dan denk ik dat dat voor Feyenoord nog makkelijker op te ruimen was dan voor twente, aangezien feyenoord een gigantische achterban heeft en daaruit bijvoorbeeld Vrienden van Feyenoord opgestaan is. Twente zal eerst schoon schip moeten maken, nieuw beleid uittekenen en dan een hoofdsponsor zien te vinden die in dat beleid gelooft. Dat is de basis. En dan weer gaan bouwen...

10 april 2015 om 10:04

'Vrienden' van feyenoord is ook niet zaligmakend als je de details er op na slaat.

10 april 2015 om 10:13

Twente is ondanks alle ellende gelukkig nog de 4e club van Nederland en moet er gelukkig wel wat gebeuren voordat de club daadwerkelijk van de rand van de afgrond dendert waar het nu langs scheert. Zoiets als VvF zie ik liever niet, zitten vooral veel centengraaiers bij die dan later weer geld komen innen.

10 april 2015 om 10:58

De 4e club van Nederland zijn ze alleen nog qua begroting, maar dat zegt op dit moment vrij weinig. Niemand weet namelijk hoeveel lijken er nog uit de kast moeten komen. Verder gaat het sportief gezien dramatisch (11e plek), moeten er veel spelers weg en is er geen tot weinig geld beschikbaar voor vervangers. Een top-5 klassering voor Twente gaat volgend jaar zeer moeilijk worden..

10 april 2015 om 12:45

En dat zijn ze volgend seizoen dus ook niet meer, dan zullen Vitesse en AZ hoogstwaarschijnlijk met de begroting over Twente heen gaan.

10 april 2015 om 15:03

@liverbird1

Het is nu bijna klaar hoor, twee punten vermindering zijn binnen, bij de derde verlies t Twente zijn prof licentie en is het klaar. Dan mag je Heracles re-branden naar Tuikkers United Interregionaal (extra geld van de nieuwe sponser *wink*) en kunnen die weer op echt gras voetballen in de Grolsche Veste.

Nog één sanctie en dan zijn ze echt de pineut? Het is ieg duidelijk dat ze nu echt aan het saneren zijn.

10 april 2015 om 10:01

Als de knvb het volgens de regeltjes doet wel. 3 sancties is einde licentie...

10 april 2015 om 15:13

Bij de Knvb zijn het net ambtenaren. Regeltjesneukers. Na 1 maand concluderen, dat de doelstellingen nog niet gerealiseerd zijn (m.n. het terugbrengen van de salariskosten) en hup weer 3 punten in mindering. Slaat natuurlijk nergens op. De vraagstelling hoort te zijn:'gaat het de goede kant op, worden er vorderingen gemaakt in het gezondwordings-proces'. Maar ja, een paar jaar geleden spraken m.n. de Ajacieden (wegens het behaalde kampioenschap) en Feijenoord schande over de Knvb en de bevoordeling door de Knvb, maar nu lees ik alleen hoera-verhalen over de Knvb. Goh, wat een eenzijdige redenaties. Gelukkig is het niet zo belangrijk meer. Schreuder zou de nacompetitie toch niet hebben gehaald. En volgend jaar komt alles echt wel weer op zijn pootjes terecht.

10 april 2015 om 10:07

Je krijgt eerst 4 x punten in mindering alvorens de licentie in gevaar komt. Voor nu is het niet erg. Het seizoen is toch al verloren.

Hopen dan de Knvb een beetje mals is tegenover Twente nu. Ze doen er echt alles aan om te saneren. Maar midden in het seizoen kun je nu eenmaal geen afscheid nemen van te dure spelers.

10 april 2015 om 10:18

Het is niet erg....?
Als club zijnde is dit een ramp.
Dit dreunt door tot op het kleinste botje van de club.....sponsors lopen weg, spelers moeten worden verkocht en de toekomst zit voorlopig verpakt in aszwart papier....
Maar nee.....voor de rest is het niet erg....
Je mag hopen dat de proflicentie niet in gevaar komt.

10 april 2015 om 10:56

"hopen dan de Knvb een beetje mals is tegenover Twente nu. Ze doen er echt alles aan om te saneren. Maar midden in het seizoen kun je nu eenmaal geen afscheid nemen van te dure spelers."

Op basis van wat verdienen ze dat dan? Dat je 1x puntenaftrek krijgt als club is al bizar, maar dat je het dan voor elkaar krijgt om nóg 3 punten in mindering te krijgen is knap. Vooral als dat komt omdat het plan dat ze hebben opgesteld gewoon niet haalbaar blijkt. Dan ligt de fout dus echt bij jezelf en heb is het totaal niet redelijk dat je hoopt dat de Knvb mals is tegenover Twente. Eerst miljoenenaankopen doen terwijl er geen geld is onder het mom van 'die kleine boete betalen we wel' en vervolgens een plan opstellen dat totaal niet realistisch is. Nee, Twente heeft dit gewoon aan zichzelf (munsterman) te danken en zal op de blaren moeten zitten.

Het is jammer voor de trouwe en realistische supporters en ik hoop voor hen dat Twente er weer bovenop komt, maar de supporters die ik hier af en toe los heb zien gaan tegen o.a. Feyenoord, Vitesse en AZ krijgen hun verdiende loon (hoe bot het ook moge klinken). Elk puntje van kritiek op het beleid van Twente werd afgedaan als "jaloezie op de topclub (in wording) FC Twente" en "er was niets waar van de geruchten, Joop spreekt de waarheid". Blijkt het toch allemaal niet zo rooskleurig als dat Joop het geschetst had..

10 april 2015 om 12:47

Nee Tukker, de Knvb heeft al duidelijk gemaakt dat je maximaal 3x punten in mindering kan krijgen. De 4e keer zal direct de licentie ingetrokken moeten worden volgens de regels.

Maar ook daarvoor kan de licentie al makkelijk ingetrokken worden hoor, dat is namelijk slechts de maximale route en dat kan dus ook veel eerder gebeuren.

De club (middels V/d Laan) zegt zelf dat bij een volgende misstap de licentie in ernstig gevaar komt. En tot nu toe elke keer dat de club naar buiten bracht dat iets eraan zat te komen gebeurde het ook steeds, dus het zou zomaar kunnen dat de volgende keer dat de Knvb Twente moet bestraffen vanwege de financiële situatie de licentie ook ingetrokken gaat worden.

De gifbeker moet helemaal leeg. Hoop dat ze snel opkrabbelen uit de neerwaartse spiraal.

Mag dan toch hopen dat ze geen Europees voetbal in het budget hebben meegenomen voor volgend jaar!
Verschrikkelijk om Twente supporter te zijn nu lijkt me....

10 april 2015 om 10:03

Nederland staat op nummer 2 in het fairplayklassement. Twente staat achter Ajax op 2 in het Nederlandse fairplayklassement. Dikke kans dat Nederland een extra Europees ticket krijgt en Twente deze binnenhengelt.

10 april 2015 om 10:05

Zou zeer jammer zijn.. Doe het dan aan een club die het verdiend.
Bijvoorbeeld de verliezer van de play-offs.

10 april 2015 om 10:10

Als ik het goed begrepen heb staat FC Twente momenteel zelfs eerste in Nederland in dat klassement... Ook dat toont het failliet van de club aan, passieloze spelers zonder binding met de supporters. Overigens is die "dikke kans dat Nederland een extra Europees ticket krijgt" absoluut niet zo dik want het laatste meetmoment was voor de winterstop. Na die tijd hebben de Nederlandse clubs nog flink (rode) kaarten gepakt in Europa en hebben de Feyenoord supporters zich van hun beste kant laten zien volgens Uefa maatstaven. Ik ga er dus vanuit dat Nederland op de FP ranking gezakt is.

10 april 2015 om 10:19

Zou toch heel vreemd zijn dat een ploeg die de boel het meest heeft belazerd, financieel gezien, de fair play prijs kan winnen en vervolgens Europa in mag.
Fair Play is niet alleen wie het minst wordt bestraft door de scheidsrechters vind ik.

Valt me trouwens op dat steeds de Scandinavische landen hoog scoren. Geven scheidsrechters daar minder snel geel want ze zullen daar toch ook gewoon voetbal spelen en overtredingen en dergelijke maken

10 april 2015 om 10:19

Waar is deze tussenstand te zien dan?

10 april 2015 om 10:21

Gezien de Financial Fair Play is het nog maar afwachten of Twente dan uberhaupt wel wordt toegelaten tot Europees voetbal.

10 april 2015 om 10:29

Ik zag op Wikipedia de winnende landen voorbijkomen en daar zag ik vooral scaninavische landen die een extra team mochten inschrijven voor Europees voetbal.

10 april 2015 om 11:57

Nou, het is algemeen bekend dat Scandinaviërs gewoon nuchter zijn en minder snel agressief worden, doen niet zo gauw gekke dingen. Komt meer daardoor denk ik.

10 april 2015 om 11:58

Twente verdient dat toch? Schreuder zijn tactiek is om ze zonder agressie het veld in te sturen. Dat betaalt zich nu uit...

10 april 2015 om 12:51

De kans dat Twente dat ticket dan zal krijgen lijkt klein. FC Twente lijkt gezien de financiële situatie geen Europese licentie te kunnen krijgen en zouden dan dus uitgesloten worden van Europees voetbal.

Voor een Europese licentie moet je onder andere een garantie kunnen weerleggen dat je over voldoende financiële middelen beschikt om het seizoen af te kunnen maken. Dat kan FC Twente niet, aangezien ze niet eens voldoende middelen hebben om de maand af te kunnen maken en elke maand 4 ton nodig hebben van investeerders om de rekeningen te kunnen betalen. De kans dat Twente dus een Europese licentie krijgt is zeer klein, maar dat heeft de club zelf ook al laten weten enkele weken geleden.

Tja liever dit seizoen dan volgend seizoen. Dit zat er weer aan te komen.

De volgende provincie club die het een paar jaar leuk heb gedaan en vervolgens naar de klote gaat.

Het wordt met de dag erger daar. Ik sta er niet eens meer van te kijken als ze in het seizoen 15/16 niet eens aan de aftrap verschijnen. Wat een gruwelijke puinhoop heeft die Munsterman daar achtergelaten. Vond hem altijd al een camerageile aandachtszoeker, maar deze ontwikkelingen maken zijn rol nog veel discutabeler.

Slecht nieuws voor Vitesse. Het wanbeleid bij Twente kan ons zomaar 1,2 miljoen euro kosten.

10 april 2015 om 10:01

Waarom dat!?

10 april 2015 om 10:05

Als wij 6 plaatsen boven Groningen eindigen dan krijgen wij 1,2 miljoen euro extra aan TV geld. Door de puntenaftrek bij Twente staan we nu nog maar 5 plaatsen boven Groningen.

10 april 2015 om 10:13

Waarom krijgt vitesse dan 1,2 miljoen extra. Kan iemand dat uitleggen

10 april 2015 om 10:38

Zie de reactie van Arenacum. Hij doelt hier op de TV-gelden.

@arenacum

Ik neem aan dat als je 5 plaatsen boven Groningen eindigt in plaats van 6 gewoon wat minder krijgt? Dus in plaats van 1,2 miljoen bijvoorbeeld 800.000 euro.

10 april 2015 om 10:44

De huidige stand is;
7. FC Groningen: 3,8 miljoen euro
8. FC Utrecht: 3,1 miljoen euro
9. Vitesse: 2,6 miljoen euro

Utrecht zullen ze voorbij gaan dus dan is het verschil inderdaad 7ton.

10 april 2015 om 10:44

Dan moeten we zorgen dat we boven AZ eindigen! Niey onmogelijk....

10 april 2015 om 10:12

Gelukkig maar, dan is het niet alleen maar slecht nieuws voor de Twente supporters. Bedankt voor het opvrolijken Arenacum! :D
Maar hoe zit dat precies? Waarom moet Vitesse 6 plaatsen boven Groningen eindigen?

10 april 2015 om 10:23

Heeft te maken met tv-gelden. Die worden berekend over de laatste tien seizoenen ofzo en als Vitesse 6 plekken boven Groningen eindigt gaan ze Groningen voorbij.

10 april 2015 om 15:08

Lijkt me dat de KNVB dit ergens wel meeneemt toch? Vitesse kan er verder weinig aandoen dat ze in Enschede er een rotzooi van gemaakt hebben?

7 ton dat was/is toch wel heel lekker omdat extra te krijgen

Pfff van den Belt heeft echt een zware taak bij Twente gekregen. Denk niet dat hij verwacht had dat het zo zou tegenvallen. Laten we hopen dat het nieuwe plan van aanpak goed uitpakt. Zijn er punten bekend uit het nieuwe plan van aanpak. behalve dat de hoofdscouting weg moet.

10 april 2015 om 10:05

@ajaxled. Je oudere al bekende punten. B3 jeugdelftal moeg weg vrouwenteams worden geschrapt, de medieman van fc twente tv word ook geschrapt.

Zuur voor Twente. Heb eerlijk gezegd geen respect meer voor Munsterman. Verlaat gewoon als de club in crisis zit.

10 april 2015 om 10:03

Alleen maar mooi, die had het alleen maar nóg erger gemaakt..

van play off wedstrijden naar wedstrijden voor degradatie het gebeurt allemaal in twente,toch nog paar wedstrijden om extra geld binnen te halen

is de ellende zo groot dat t voortbestaan van Twente in gevaar is?

ik vind t 2x punten in mindering geven ook een beetje kinderachtig van de Knvb

10 april 2015 om 10:03

Ja echt heel kinderachtig van de Knvb.
Die houden zich gewoon aan de regels en afspraken.
dat kan je toch niet maken?

10 april 2015 om 10:20

2x in 6 week wordt aardig gek, niet?

10 april 2015 om 10:26

Deze tweede keer is omdat Twente een plan van aanpak voor bezuinigingen had gemaakt na de eerste keer en zich daar nu ook niet aan heeft kunnen houden.

10 april 2015 om 10:05

Je kunt het kinderachtig vinden, maar met dergelijk wanbeleid heb je het er zelf naar gemaakt als club. De Knvb deelt echt niet voor de lol puntenaftrek uit aan clubs. Nu de proflicentie zelfs in gevaar is zie je dat ze gaan saneren, had al veel eerder moeten gebeuren.

10 april 2015 om 10:09

Als je de samen afgesproken regels niet ook daadwerkelijk handhaaft, wordt het een zooitje. Het is zeker lullig voor de supporters en het is jammer (eufemisme) voor de voetballiefhebber dat er lieden in de rondte lopen die als een Zonnekoning ter meerdere eigen eer en glorie een club ongemerkt naar de rand van de afgrond kunnen brengen en daar waarschijnlijk ongestraft mee weg komen. Maar kinderachtig van de Knvb is het zeker niet.

Dit gaat nog wel even door.
Daar komen nog lijken naar boven, daar krijgt een paard de hik van.

Het is wel duidelijk dat de gevierde Munsterman een oplichter eerste klas was, die alles en iedereen een loer voor ogen heeft gedraaid. En er mee weg kwam, omdat Twente successen boekte.

Het kaartenhuis is ingestort en langzaam aan wordt de rokende puinhoop die Munsterman achterlaat duidelijk.

Twente supporters, ik heb met jullie te doen.
Jarenlang heb ik met jaloezie gekeken, hoe een modaal provincieclubje zicht tot de grotere mocht gaan rekenen. En nu blijkt dat al die glitter, glamour en prijzen op drijfzand en modder was gebouwd. Sterkte.
Dit gaat nog jaren pijn doen.

10 april 2015 om 11:58

Vandaar dat stijgerende paard op het logo van Twente?

Nu hopen dat Twente niet nog 2 keer gestraft wordt.. Dat zou wel ziek zijn.

Ik hoop niet dat het bestaan van deze mooie club in direct gevaar komt.. Dat zou echt enorm zonde zijn

Heb mn jaarkaart net verlengt maar gelukkig nog niet betaald.(gebeurt in Mei) straks hebben de supporters het geld voor een jaarkaart afgetikt en raakt Twente de licentie kwijt of iets dergelijks. Kun je fluiten naar je geld.
Wat een puinhoop heeft her bestuur er van gemaakt.

10 april 2015 om 10:14

Ik denk dat je er dan wel op restitutie van je seizoenskaart mag rekenen. Het is niet zo dat ze mensen daadwerkelijk geld kunnen laten betalen voor niks. In dat geval komen de supporters er gewoon bij als een van de schuldeisende partijen.

Maar laten we lopen dat het niet zo ver komt, het ziet er natuurlijk heel erg slecht uit voor Twente, maar het afnemen van de proflicentie van een grote eredivisieploeg als Twente zie ik niet snel gebeuren. Dat is erg slecht voor het hele Nederlandse voetbal en kan dus nooit de intentie zijn van de Knvb. Ik denk (hoop) dat Twente na deze straf de tijd krijgt om haar rug te rechten en de sanering echt door te voeren, zodat ze welwillendheid kunnen tonen richting de Knvb.

10 april 2015 om 10:22

Nou ik heb een meegemaakt dat een bedrijf kapot ging waar ik werkte waarvan ik nog een hoop reisgeld tegoed had , Dan gaan de belasting en banken eerst en kun je fluiten naar je centen. Wie zal die restitutie betalen ?
Als particulier kun je wel een schuldeisende partij zijn maarje zit altijd aan de laatste tit (om maar eens een Twentese uitdrukking te gebruiken)

10 april 2015 om 12:59

@El Jardinero: waar moet de club in dat geval die restitutie dan van betalen? Als de proflicentie verloren gaat (en dat zal onmiddellijk tot een faillissement leiden), dan blijft er weinig van waarde meer over dat de club heeft. De spelers worden dan namelijk transfervrij en kun je dus niet verkopen, het stadion is allang in onderpand aan de gemeente, dus dat zal de gemeente direct krijgen (voor 0 euro). Het enige wat zo'n beetje overblijft zijn de meubeltjes op de kantoren, maar die hebben weinig waarde. Daar kun je die torenhoge schulden (zo'n 58 miljoen, waarvan 35 voor de hypotheken van het stadion) bij lange na niet van betalen en de eerste schuldeiser is altijd de belastingdienst. Dan ben je alle waarde wel kwijt hoor.

Ik weet nog dat ik een tijd geleden helemaal werd afgebrand toen ik zei dat het slecht met Twente ging en er voorlopig geen spelers gehaald konden worden. Ik werd toen helemaal afgebrand omdat als ze een paar spelers verkochten ze wel toestemming kregen van de Knvb om nieuwe te halen. Ze stonden er immers niet zo slecht voor, dat leek gwn. Nou dat blijkt. Pfff Twente krijgt het zwaarder en zwaarder. Ik denk persoonlijk dat ze heel wat stappen terug gaan doen. Zonde en triest voor de supporters dat er zo'n puinhoop is gemaakt.

10 april 2015 om 10:16

Supporters verdedigen hun club en de daarbij behorende mensen. Het Twente bestuur heeft ons een kampioenschap en diverse andere prijzen bezorgd. Spelers werden voor recordbedragen verkocht. Dus hadden de supporters vertrouwen in het bestuur en hun voorzitter.en als (twente) supporter bepaalde mensen in vertrouwen hebben genomen is het niet zo dat men deze mensen bij het eerste negatieve bericht laat vallen Iedere supporter wil dat het goed gaat met z n club en is eerder geneigd positieve dan negatieve verhalen over hun club te geloven.
Dat dit zou gebeuren kon vlgns mij geen Twente supporter voorspellen en je kunt ze ook niet kwalijk dat ze achter hun club zijn blijven staan. Liefde maakt nu eenmaal blind.
En je blijft (twente) supporter ook al staat de boel op instorten.

10 april 2015 om 10:18

Je kende er niks van en je moest je moeien met je eigen zaken?

Wees mild voor ze, mijn-kind-mooi-kind eh. Van je eigen club hoor je niet graag slecht nieuws. Dat ontken je, dat weerleg je. En de beste verdediging is de aanval.

Komt wel allemaal goed met ze. Twente is te groot om om te vallen. Maar het zal een paar jaar op de bladeren zitten worden.

10 april 2015 om 10:26

geen enkele ploeg is te groot om om te vallen . als je de periode munsterman er af trekt blijft er zoveel niet over van twente .

10 april 2015 om 10:32

Gelukkig zit het grootste deel van hun schulden in vastgoed. Da's niet alleen tastbaar, dat zijn ook lange termijn schulden.

Met drastisch te gaan saneren overleven ze dit wel. Maar het gaat wel langer duren dan die 2 jaar waar Van den Belt het over heeft.

Die is weer bezig met zand in de ogen te strooien.

10 april 2015 om 11:31

Die 2 jaar gaat over de acute zorgen en de categorie indeling bij de Knvb, zeker niet dat FC Twente dan al uit de schulden zou zijn. Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling met zo'n hypotheek, dat is zoals jij zelf al aangeeft een langlopende schuld.

10 april 2015 om 11:56

arnautovic,

Daar heb ik het niet over. Ik moet ook nog jaren hypotheekschulden aflossen. Zolang mijn vrouw en ik voldoende verdienen, dan is dat geen probleem.

AA Gent heeft net een stadion gebouwd en moet ook nog 19 jaar gaan afbetalen.

Maar ook zij zitten niet in de financiële rats.

Zo kan dat ook zijn voor Twente.

Maar wat zegt Van den Belt?

" Voor het volledige financiële herstel trekt FC Twente precies 2 seizoenen."

Daar geloof ik dus niks van. Er is naast de langlopende vastgoed schuld een aanzienlijke schuld aan gebakken lucht verhalen. Deels korte termijn. Het zal 5 tot 10 jaar duren voor ze die echt onder controle hebben.

Mijn club zat 16 jaar geleden ook in zeer zwaar financieel weer. Het heeft ze 15 jaar gekost om ze op te lossen. De eerste 5 jaar was echt precair. Voortdurend hing er een zwaard van Damocles boven de club.

Twente zal niet snel zijn proflicentie kwijtraken maar ze gaan wel een heel moeilijke periode krijgen om hun hoofd boven water te houden. Eerst komt er een grote uitverkoop waarbij veel (dure) spelers verkocht zullen worden, de opbrengst zal tegenvallen want een deel al verdwijnen in de investeringmij. en Munsteman zelf die er ook geld in heeft zitten, maar de salariskosten zijn dan enigszins naar beneden bijgesteld. Zo zie je maar wat opportunistisch beleid teweeg kan brengen, F.noord, PSV maar ook Ajax gingen daaraan bijna ook aan onderdoor.

Met een schone lei beginnen houdt ook in dat de complete RvC gefaald heeft en moet opstappen. Van den Belt heeft bij Cambuur geweldig goed werk gedaan en krijgt de boel echt wel aan de gang. ook de trainer vervangen, dit is geen trainer voor Twente , mede gezien zijn salaris t.o.v. de prestaties

Zo zie je maar dat het niet perse een buitenlandse eigenaar hoeft te zijn die voor problemen zorgt.
Twente heeft dit aan zichzelf te danken en zal nu op de blaren moeten zitten.
Supporters gun je dit natuurlijk nooit omdat die geen invloed hebben op zoiets, hoop dan ook zeker dat voor de supporters ze snel de situatie onder controle krijgen zou toch zonde zijn als twente uit het profvoetbal verdwijnt.
Nu natuurlijk afwachten of de supporters trouw blijven als er strax in het rechter rijtje wordt gestreden wat totaal niet ondenkbaar is.

Zinloos! Laat de Knvb eens een handreiking doen en die club helpen. Dit werkt alleen maar tegen, vooral op sponsoren. En die heeft die club nu juist nodig om Gerard v.d. Belt de kans te geven om schoon schip te maken. Een schot in de rug van Bert van Oostveen en co.

10 april 2015 om 10:22

dat gebeurt bij andere ploegen ook niet , die mogen het ook zelf uitzoeken . is al erg genoeg dat twente op basis van prestaties van de afgelopen 5 jaar veel te veel onterecht tv geld krijgt .

10 april 2015 om 10:55

Is ook onzin om de club te helpen.
zou een fraai signaal zijn naar andere clubs. Zo van " we geven veelteveel geld uit om kampioen te worden" en als het fout gaat moet de knvb ons maarhelpen.

10 april 2015 om 11:40

Kortzichtig geneuzel! Heb jij ooit puntenaftrek gezien bij Nac, Vitesse, Veendam, Agovv, Feijenoord, Roda JC, Vvv, MVV en ik vergeet er waarschijnlijk nog wel een paar. Puntaftrek is toch een sanctie van niets. Zo'n Knvb moet zich beseffen dat je een club en dus supporters niet mag afrekenen op wanbeleid van enkele bestuurders. Ze zouden zich druk moeten maken om op basis van ,,onbehoorlijk bestuur'' al die gasten voor de rechter te dagen en aansprakelijk stellen. Maar die komen er gewoon mee weg en wassen hun handen in onschuld. De supporters en werknemers zijn de dupe.
De Knvb zou garant kunnen staan wat dan weer vertrouwen geeft aan sponsoren om niet direct de club in de steek te laten. Ik ben tegen overheidssteun in welke vorm dan ook van geldverslindende Bvo's, maar om alleen te dreigen om de licentie in te trekken en 3 punten aftrek extra, dat is mij te gemakkelijk. Daarmee doorbreek je het domino-effect bij sponsoren en de neerwaartse spiraal niet en geef je het ook geen kans. En daar is nou net die overkoepelende Knvb voor! Of mogen die alleen maar via Bvo's geld binnenhalen.

10 april 2015 om 12:22

Bij diverse clubs die jij noemt is wel eens puntenaftrek geweest ja. Stond een tijdje terug nog een mooie fotospecial van hier op voetbalzone.

10 april 2015 om 12:34

@peinke

Natuurlijk mag je een club aanpakken op het beleid van enkele bestuurders. Dan had de club maar wat tegen deze bestuurders moeten doen. Daarbij is het echt niet de schuld van knvb dat sponsors twente verlaten, hebben ze helemaal aan zichzelf te danken. En die 3 punten aftrek zijn gewoon een regel. Dat Twente zichzelf in de financiële problemen heeft gebracht is één ding, maar dat je vervolgens zo stom bent om je tot twee keer toe niet aan je eigen plan van aanpak te houden, is wel heel amateuristisch.

Clubs als Veendam, Agovv en MVV hebben in het verleden ook wel eens punten in mindering gehad voor financiële problemen. Bij Feyenoord is het gelukkig nooit zo ver gekomen, omdat die zich wel aan het eigen plan van aanpak hielden. Die trokken ook niet via allerlei vage constructies toch nog spelers aan, terwijl dat eigenlijk niet meer mocht.

10 april 2015 om 12:42

Jawel hoor, NAC heeft puntenaftrek gehad.
(1 punt om precies te zijn)
Wegens te laat betalen van pensioenpremies.

Twente krijgt deze puntenaftrek dan ook niet wegens wanbestuur, of het hebben van schuld, maar wegens het feit dat ze een plan ingediend hebben en zich er niet aan houden.

Toen dienden ze een nieuw plan en hielden zich er weer niet aan.
Dus kregen ze weer puntenaftrek.

Nu gaan ze weer een nieuw plan indienen, en nu mag jij raden wat er gebeurt als ze zich er niet aan houden.

10 april 2015 om 13:40

@peinkie het is geen kortzichtig geneuzel.
Twente komt nog goed weg met "maar" 3 punten.

ander clubs die zich netjes aan de regels hebben gehouden worden toch al de dupe van de "te dure twente huishouding"

Heel basic kan je stellen dat twente de laatste jaren teveel punten heeft gehaald met een te dure selectie. Daardoor zijn ze boven andere clubs geëindigd en krijgen ze alsnog een hogere tv gelden uitkering. dat is eigenlijk oneerlijk tov de "nette clubs"

Als PSV-supporter heb ik natuurlijk altijd wel een beetje leedvermaak als het even wat minder gaat met een (voorheen) concurrerende club, maar dat is nu toch niet meer het geval. Zo'n puinhoop als dit aan het worden is, wens ik geen enkele supporter toe. Nu kun je deze zomer ook nog eens een leegloop verwachten in de spelersgroep (moet wel als je geld nodig hebt om te overleven) en dan hoop ik maar dat het voor Twente komend seizoen niet uitdraait op degradatievoetbal.

10 april 2015 om 15:07

Ik heb gelezen dat de EU verkapte voetbal financieringen opnieuw tegen het licht gaat houden vanwege oneerlijke concurrentie ........ik hoop niet dat dat doorgaat.........zal men in Eindhoven ook flink gaan zweten...

10 april 2015 om 15:23

Maak ik me niet zo'n zorgen over. Het ergste wat in dat geval kan gebeuren is dat je een flinke boete krijgt. Met die mogelijkheid is rekening gehouden, als ik het goed heb dan is bij die deal tussen PSV en de gemeente vastgesteld dat er een bepaald bedrag zou worden gereserveerd voor het betalen van eventuele boetes.

Bovendien heeft PSV in tegenstelling tot Twente nog voor een flink kapitaal aan spelers op het veld staan die geen eigendom zijn van allerlei investeringsmaatschappijen maar gewoon van de club zelf.

Kan de Knvb ook persoonlijke sancties uitdelen? Bijvoorbeeld in de vorm van 'joop mag nooit meer een functie bekleden in de voetbalwereld'

10 april 2015 om 10:36

Hahaha, ik denk niet dat dat nodig is.
Degene die nu nog met Munsterman in zee gaat is ziende blind.

De man heeft aantoonbaar gelogen en bedrogen, het ene gat met het andere gevuld en alles en iedereen voor de gek gehouden.

En let maar op; binnenkort verschijnt zijn biografie, en dan krijgt alles en iedereen de schuld, behalve Joop Munsterman zelf.

10 april 2015 om 13:42

Over een paar jaar is iedereen het weer vergeten hoor.
Jorien vd herik is ook met Pek en veren Rotterdam uitgejaagd.
Nu met al het gedoe omtrent het nieuwe stadion is de roep om Jorien er weer(op kleine schaal weliswaar maar toch)

10 april 2015 om 13:51

Ik denk niet dat de Knvb dat kan. Het is misschien wel mogelijk dat Joop aansprakelijk gesteld kan worden, afhankelijk van de bedrijfsvorm van FC Twente, wat waarschijnlijk een B.v. is.

Een club in 5 weken 2x punten straf geven. 1st omdat je het plan niet haalt en dan omdat je het plan aanpast zodat het wel haalbaar is. Lachwekkend knvb.
Blijkbaar willen ze de club niet de tijd geven.

10 april 2015 om 10:45

Dit pva id opgesteld in mei 2014 en had Twente dus een jaar. Twente is er zelf schuldig aan dat het plan niet realistisch is.

10 april 2015 om 11:05

Ja maar waarom 2x straffen in 5 weken, omdat je het plan niet haalt.

10 april 2015 om 12:12

Ik weet niet precies hoe de afspraken in elkaar zitten. Ik verwacht dat het meerdere meetmomenten zijn en heeft Twente nu bij 2 meetmomenten de doelstellingen niet behaald. Het is inderdaad wel erg kort achter elkaar.

Schande dit van de Knvb. Twente probeert met een nieuwe financiele man er alles aan te doen om de schade te beperken die Munsterman heeft veroorzaakt. In plaats van dat de Knvb meedenkt wordt de club nog verder in de stront getrapt. Dit zou bij de traditionele top 3 nooit zijn gebeurd. Schande!!

10 april 2015 om 10:40

Gewoon Twente haar eigen schuld. Vind 2x binnen 6 weken ook wel erg rap na elkaar maar ja. Je kunt de knvb niet de schuld grven. Ze hebben het zelf zover laten komen

10 april 2015 om 10:43

Onzin. Nu kun je de knvb wel de schuld gaan geven, maar dat is natuurlijk onzin.
Dat zijn nu eenmaal de regels.

Toen de Twente een paar maanden geleden Ziyech binnenhaalde en daarvoor lachend 40.000 euro boete aftikte, trokken jullie ook gewoon een lange neus naar de knvb.

Schijt aan de de regels.

Verwacht geen hulp uit Zeist, anders hadden al die omgevallen clubs ook nog bestaan.
NAC heeft in het verleden ook putnenaftrek gehad, omdat ze pensioenpot van de spelers een paar dagen te laat hadden betaald.

In het normale zakelijke leven zou Twente op dit moment gewoon failliet zijn gegaan en was het over en uit.
In de voetballerij werkt dat gelukkig anders en krijg je nog een kans.
Maar nu moet je niet gaan liggen emmeren naar de bond. De fouten liggen bij de club.

10 april 2015 om 12:07

Waar ze eerst zo groots deden geeft men nu weer af op de draditionele top 3. Het kan verkeren. Vooral niet de schuld bij Twente leggen die al jaren oneerlijk heeft geconcureerd.

Wat een kerels daar in Zeist.
Twente stelt alles in het werk om aanpassingen te doen, na het oprotten van die verschrikkelijke Munsterman", maar de Knvb heeft hier schijt aan.
Door deze onbezonnen actie van de Knvb, wordt het de Club nog moeilijker gemaakt.
Meedenken zou het woord moeten zijn voor de Knvb, maar NEE de Bobo's zitten er niet mee dat er weer een mooie club verloren gaat.
Knvb wordt wakker.
Munsterman is weg, geef de nieuwe directie het voordeel v.d. twijfel.

10 april 2015 om 10:42

Nee, het is de schuld van Twente zelf. Wanneer 1 man zoveel schade kon aanbrengen, dan had je je organisatie niet op orde en moet je boeten.

10 april 2015 om 10:51

Precies, het is de schuld van 1 persoon, die zich alle macht toe eigende.
Moet daar de Club voor boeten? Als de Knvb ballen had gehad, dan hadden ze Munsterman op het matje geroepen en tekst en uitleg gevraagd.
Maar nee, met tig man kijken naar de ingediende begroting, deze afwijzen en vervolgens de bek dichthouden.
Als teken van macht dan de Club bestraffen met 2 x 3 punten aftrek.
Dit is nog nooit gebeurt in Nederland, ondanks dat het bij die clubs nog slechter ging.

10 april 2015 om 11:09

"dit is nog nooit gebeurt in Nederland, ondanks dat het bij die clubs nog slechter ging."

Mag ik de cijfers van die andere clubs zien waarop je dit baseert?

Zoals Jansen Joenite al (terecht!) aangeeft: er is hier één schuldige en dat is Twente zelf. Als Munsterman al die jaren z'n gang kon gaan en de club naar de vernieling kon helpen, is ook dat de schuld van Twente zelf. Dat kan namelijk nooit een goede bedrijfsvoering zijn: iemand die in z'n eentje een heel bedrijf de afgrond in werkt, zonder dat iemand hier iets van zegt of überhaubt vanaf weet.

Als men daarnaast gaat wilt bezuinigen en een plan indient dat totaal niet realistisch is, is dat óók de schuld van FC Twente zelf. Daarnaast wordt Ziyech aangetrokken voor meer dan een miljoen en wordt lachend de boete van €45000 afgetikt. Dan moet men niet achteraf naar de Knvb gaan wijzen dat die niet helpen, ze doen immers gewoon hun werk.

Er wordt vaak naar Feyenoord gewezen dat die een grotere schuld hadden etc, maar dat is totaal niet te vergelijken met elkaar. Die hebben een plan opgesteld dat goedgekeurd is door de Knvb, hebben zich daaraan gehouden en de resultaten waren uiteindelijk zelfs positiever als dat in het plan geschetst was.

10 april 2015 om 11:10

Andere bestuursleden moesten hem op het matje ro er pen. Niet de knvb

10 april 2015 om 12:27

In 2010 kregen 7 clubs punten aftrek omdat ze de zaken niet op orde hadden. . Uit de hoogste divisie was alleen NAC, dat nog steeds problemen kent, aan de beurt (-1). MVV werd keihard aangepakt en kon met -7 aan de Jupiler League beginnen. AGOVV (-6), Almere City, Veendam (beide -3), Fortuna Sittard (-2) en FC Dordrecht (-1) baalden ook.

Dit is maar van 1 jaar in het verleden zijn er nog meer gestraft.

10 april 2015 om 16:59

Fcton25,

Wat was er gebeurt als FC Twente niet onder curatele werd gesteld? Ik denk dat Munsterman nog steeds daar het heft in handen hield en dan nog steeds vele zaken verzweeg.

Dan kun jij Zeist wel de schuld gaan geven dat FC Twente volgens jouw nu nog zwaarder gaan krijgen door de 6 punten in mindering, maar volgens mij is dat juist bedoeld om druk te zetten op FC Twente zodat ze wat beter en sneller hun best gaan doen om hun financiële zaken op orde te zetten.

Maar ik denk als je als FC Twente zijnde nu nog steeds niet aan je plan van aanpak kan voldoen dat hun wanorde nog erger is dan dat ze doen voorkomen.

10 april 2015 om 13:31

Ga liever de schuld bij je eigen club leggen. Twente liegt en bedreigt stelselmatig, het was allemaal koek en ei en een voorbeeldclub (naar buiten toe dan). Waarom zou de knvb Twente ineens op hun blauwe ogen moeten geloven?

Mooi ik had er 6 afgehaald
ze hadden net als AZ hun eigen visie moeten blijven volgen maar Twente koos er zelf voor om een goedkope versie van Feyenoord te worden

Rare vraag misschien maar is Jong Twente dan een "eigen club". Of wordt alleen het hoogste elftal bestraft?

10 april 2015 om 10:57

Jong Twente word uit de JL gehaald en sluit naar mijn weten gewoon weer aan in de beloftencompetitie.

Ongekend dit. Dit besluit stimuleert mij om volgend jaar gewoon weer een seizoenskaart aan te schaffen. Na Joop Munsterman met zijn onverantwoordelijke beleid, probeert nu de Knvb ons kapot te maken. Ongelofelijk om de club voor de tweede keer te straffen terwijl bekend is dat het plan van aanpak van Joop Munsterman veel te ambitieus en onrealistisch was/is. Er wordt nu alles aan gedaan om de zaak financieel weer op orde te krijgen. In het verleden is de Knvb nooit zo principieel geweest bij financiele wanorde bij andere clubs. Met name de traditionele top 3 wordt vaak de hand boven het hoofd gehouden. Onder het motto "wij tegen iedereen" zit ik volgend jaar weer in het stadion om mijn club te ondersteunen (ook al spelen we dan in de middenmoot). Ik hoop dat veel Twente supporters dit ook gaan doen.

10 april 2015 om 13:53

Oh, wat een lading bullshit. Je kan heel Twente (de regio) van mest voorzien met deze reactie. Deze straffen heeft Twente aan zichzelf te danken. Maar nee, het is de grote boze Knvb tegen het onschuldige Twente?

Waarom kiest men er nu voor om twente te straffen? Kan dit niet beter volgend seizoen zodat het ook echt pijn doet? Dit seizoen is toch al voorbij...

Overigens hoop ik dat Mutjeman nog een onderzoek aan zijn broek krijgt, want daar hoor je niks over. Natuurlijk ligt de fout ook bij Twente, maar deze man gaat niet vrijuit.

10 april 2015 om 12:11

Omdat Twente zich nu niet aan de afspraken houdt. Wanneer zij zich volgend jaar niet aan de afspraken houden zullen zij ook gestraft worden.

Twente moet nu echt weer punten gaan pakken. Ik denk dat we wel veilig zijn en p/d playoffs kunnen ontlopen maar beter gewoon weer eens gaan winnen. Tijd voor weer een klein beetje positiviteit.

De eerste keer straffen vond ik prima, maar nu komt de Knvb toch weer echt zielig over. Maargoed, dat wisten we allemaal al.. Ze zuigen alles uit hun duim en doen maar wat. Altijd rare beslissingen waar je altijd je twijfels bij zet. 3 wedstrijden schorsing voor Leeuwin wat een gele kaart hoorde te zijn, Twente nu ndermaal gestraft, anderen die na een elleboog, natrappen of wat dan ook onbestraft blijven.. Nee.. ik kan er bijna boos om worden.

Klein gelukje voor Twente: Europees voetbal leek toch al onmogelijk, dus liever nu de 3 punten minder dan voorafgaand aan seizoen 15-16..

Alle scouts zijn trouwens weggedaan, Twente heeft nu geen scouts meer.

10 april 2015 om 12:02

Het was toch alleen de hoofd jeugdscouting?

Edit: Ah laat maar, had het tweede artikel niet gelezen daarover.

haha twente wou al op feyenoord lijken en nu lijkt het op feyenoord van 6 jaar terug maar twente doet er nog een schepje bovenop. eerlijk gezegd hoop ik dat ze hun proflicentie kwijt raken ik vind de club helemaal niks. joop munsterman heeft het goed bekeken door nu de benen te nemen.

10 april 2015 om 11:27

Zielig dat je hoopt dat Twente zijn proflicentie kwijt raakt. Het gaat immers al zo goed met het Nederlandse voetbal.

10 april 2015 om 12:13

@Rdeboer020, wat heeft FC Twente jou misdaan dat je ze zoiets verschrikkelijks gunt? Het is historisch gezien de 4e club van Nederland en de Nederlandse voetbal geschiedenis is in Enschede begonnen...

10 april 2015 om 13:10

De Nederlandse voetbalgeschiedenis is in Enschede begonnen? Volgens mij waren de eerste clubs die gingen voetballen toch echt clubs als Hvv, Rap, Concordia, Hbs, Haarlem, Sparta en Vitesse. Een Twentse voetbalclub kwam pas later om de hoek kijken.

11 april 2015 om 14:47

De eerste voetbalwedstrijd werd toch echt in Enschede gespeeld. Als je op Google zoekt op 'bernard van Heek voetbal Enschede' kun je hier meer informatie over lezen als je wilt.

Het is alleen wel grappig (of eigenlijk ook weer niet) dat bijna niemand dit weet en dat er in het westen net wordt gedaan of beroepsfantast Pim Mulier de grondlegger van het Nederlandse voetbal is...

1 kampioenschap maar een paar jaren later de ene na de andere lijk uit de kast zien komen. Ik vraag me achteraf af wat beter zou zijn geweest. Sonde voor dit Twente.

10 april 2015 om 11:59

Het ging pas mis na de titel van 2009-2010. Toen Joop eenmaal aan de CL had geroken, werd hij verblind door de miljoenen die daar verdiend konden worden.

10 april 2015 om 13:11

Het ging daarvoor al mis. Al sinds 2008 had FC Twente de transferinkomsten nodig om de begroting sluitend te maken en was de club al schulden aan het opbouwen. Dan weet je dat zodra de transfers een keer tegenvallen je direct problemen krijgt.

Geweldig nieuws voor Feyenoord. Het gat kan me niet groot genoeg zijn. Voor de verdeling van de tv-gelden begon Feyenoord dit seizoen met een achterstand op Twente van 28 punten (684 - 656).
Iedere plaats verschil betekent 10 punten verschil : Feyenoord moet dus 28:10=2,8 oftewel 3 plaatsen hoger eindigen dan Twente om de Tukkers op de TV ranglijst te passeren.

10 april 2015 om 12:17

Ook een kwestie van tijd dat het bij Feyenoord weer minder gaat. Ik zie alweer hetzelfde scenario als een paar jaar terug. Aantrekken van veel oud gedienden en spelers van buitenaf, en jeugd die weer jong vertrekt omdat ze door al die spelers geen kansen meer zien op het eerste.
Nu zie ik ze ook al roepen om de komst van Kalou, Kuyt, Guidetti, Van Persie en Ziyech. Als jeugd van Feyenoord mag je straks hopen dat je verdediger bent, omdat je dan nog enigszins uitzicht hebt binnen de club.

10 april 2015 om 14:15

Ik denk dat Feyenoord zn lesje wel heeft geleerd. We hebben geen dure spelers die lang vastliggen. De jeugdopleiding blijft talenten afleveren die van (meer)waarde blijken te zijn voor het eerste elftal. Het voetbal is redelijk. Financieel gaat het steeds beter. Kuyt komt, wat een absolute versterking is naar mijn mening. Maar het belangrijkste is toch wel dat op de achtergrond alle seinen voor definitieve nieuwbouw op groen springen. Dat merk je aan alles. En dat duurt natuurlijk nog een aantal jaar, maar dan heeft Feyenoord de komende 75jaar een veel hogere, constante geldstroom aan inkomsten. En supporters roepen altijd om goede spelers, gelukkig gaat de directie door met het ingeslagen beleid.

Gaat lekker daar in Enschede!!! Straks krijgen ze nog dezelfde straf als Juventus aantal jaar geleden maar aangezien wij geen 3e divisie hebben zal Twente dan met 10 punten mindering in de Jupier League spelen. Wow...dat mag toch niet gebeuren.

Uitverkoop bij Twente. Interessante spelers voor de top 3 zijn: Ziyech, Mokotjo, Lachman, Corona, Gutierrez, en OuldChikh

Het is spijtig dat we in een wereld leven die draait om geld...

Zelf ben ik Ajacied, maar wat de Knvb doet, is niet goed vind ik zelf. De club heeft het financieel heel zwaar, en dan schopt de Knvb even na. Tuurlijk moet er een streep getrokken worden, maar hoe meer je ze straft, hoe moeilijker ze erboven op komen. Wil je dan zo met de clubs omgaan?

10 april 2015 om 12:00

Tja, eigen schuld dikke bult noemt men dat.

10 april 2015 om 12:01

Daar komt nog bij dat de FOX-gelden puur op basis van de ranglijst worden verdeeld. Een club die plaatsen op de ranglijst verliest door middel van minpunten zou dan 10 seizoenen lang financieel gestraft worden? Dat gaat toch veel te ver....

10 april 2015 om 12:42

Zo werkt het niet. Twente moet veel drastischer bezuinigen anders raken ze failliet. De Knvb geeft strafpunten omdat ze vinden dat Twente stappen moet ondernemen om dit te voorkomen. Kennelijk dringt het besef bij Twente nog niet helemaal door en moeten ze nog een x gestraft worden.

Knvb wilt juist dat die clubs niet failliet raken. Daardoor krijgen ze die punt vermindering.

Als Twente dan zich voor gaat doen als zielig en met punten mindering halen we europees voetbal niet dan snappen ze het daar totaal niet in Twente.

Twente-supporters snappen het ook nog niet helemaal. Die denken dat Twente spelers moet gaan verkopen zoals Schilder en andere prutspelers om er bovenop te komen. Alsof clubs uit liefdadigheid miljoenen gaan neerleggen voor dit soort spelers. Gutierres, Castaignos, Corona, Tapia, Bilal, Ziyech. Dat soort spelers moeten ze verkopen om uit de shit te komen. En dat gaan echt geen tientallen miljoenen euro's worden.

10 april 2015 om 16:49

Briandenijs,

Het is juist goed dat de Knvb druk zet op clubs die hun afspraken niet nakomen. De Knvb wilt juist behoeden dat clubs nog verder in een dal zakken door clubs te verplichten met een plan van aanpak te komen en zich daar ook aan te houden. Dat FC Twente vervolgens verzuimt om zich daaraan te houden is dan ook hun eigen fout.

PS: Waarom is het belangrijk om te vermelden dat je Ajacied bent? Heeft Ajax met hetzelfde probleem te maken, of zo?

Of het goed is wat de Knvb doet of niet vind ik niet zo relevant.
Die punten die we nu in mindering krijgen die hebben aan het eind van de rit denk ik geen grote consequenties. Ook met 6 punten meer hadden we ons niet geplaatst voor Europees voetbal en ik denk overigens ook niet dat we dit verdienen, puur op basis van het getoonde spel.
Het is te hopen dat we in de zomer een aantal goede uitgaande transfers (corona, Ziyech, Castaignos, Ebicilio, Bjelland bijv.) kunnen doen en van wat andere spelers afscheid proberen te nemen en daarna slim kunnen inkopen. Echter zal dit niet meevallen.
Twente mag en kan pas wat doen nadat er geld binnenkomt uit transfers en dan is de kans groot dat de interessante spelers van andere clubs (fischer, vd Linden, etc) met aflopende contracten al ergens elders hebben getekend, wat weer betekend dat we de portemonnee moeten trekken.
Het is erg zuur wat er allemaal gebeurd, het doet mij als supporter pijn, maar met de pakken erbij neer gaan zitten heeft nog nooit iets opgeleverd dus je moet kijken naar de mogelijkheden. We hebben met Gerard vd Belt iemand die wel transparant en eerlijk is en in hem heb ik veel vertrouwen. Twente zal terugkomen, niet volgend jaar al maar op de langere termijn komt het wel goed. Echter moeten we op korte termijn de verwachtingen niet te hoog leggen, zeker niet met de huidige trainer die nog niet heeft aangetoond spelers beter te maken.

Alle dure krachten verkopen, en die trainer - wat een onbenul is dat zeg - afkopen. Acht ton, hoe verzint die Joop dat? Die man heeft helemaal niets laten zien, dan open deuren intrappen. Dan met jonge jongens de zaak gaan opbouwen, en een enkele routinier voor de balans.

En dan opnieuw gaan bouwen. Dat stadion is hun redding, een leeg stadion is voor de gemeente helemaal een ramp.

Zoveelste voorbeeld dat de club niet geleid moet worden door zakenlieden, de gemeente moet altijd het laatste woord hebben. Die dienen er keer op keer miljoenen in te steken als het misgaat.

Twente nog maar 8 punten boven de streep. Twee keer verliezen en het wordt spannend. Maar Twente speelt nog twee 6 punten wedstrijden tegen go ahead en tegen Dordrecht.

Even serieus: Twente moet ook nog tegen Heerenveen en az. Dat zullen ze verliezen. Maar dan moeten ze wel winnen van Utrecht, go ahead en Dordrecht. Anders wordt het allemaal wel heel vervelend voor Twente.

Waarom zouden ze verliezen van Heerenveen en AZ ? AZ is in de beker keurig opzij gezet en Twente speelt daarin thuis. Heerenveen is ook geen wonderploeg.

Velen willen blijkbaar nu de Knvb de schuld gaan geven als FC Twente nog dieper in een dal vallen doordat ze wederom drie punten in mindering hebben gekregen.

vergelijk het als de Uwv. Een instantie wilt je helpen, maar daar hoor je wel aan bepaalde voorwaarden te houden. Die voorwaarden zijn bedoeld om er voor te zorgen dat je er alles aan doet om de situatie te verbeteren. Doe je dat niet dan wordt je terecht gestraft.

Punten aftrek,pure competitie vervalsing.
Kan geen speler of supporter iets aan doen.
Begint te lijken op afrekening,geldt zeker ook voor de sponsor.
Heeft de Knvb niet jarenlang s'werelds grootste oplichter (blatter) gesteund?

Ik vermeld er bij dat ik ajacied ben, zodat ik niet gelijk te horen krijg als er iets negatiefs staat dat ik arrogant ben, en laat zien dat ik als ajacied kan laten zien dat ik niet perse tegen andere clubs ben

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren