Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PEC Zwolle na penalty's opnieuw in bekerfinale

Laatste update:

PEC Zwolle staat op 3 mei opnieuw in de finale van de KNVB Beker. De titelhouder rekende dinsdagavond in Enschede af met FC Twente, dat na strafschoppen werd verslagen. In de penaltyreeks faalden Kyle Ebecilio en Robbert Schilder namens de Tukkers, terwijl bij PEC alleen Thomas Lam in de fout ging. Tomás Necid schoot uiteindelijk de beslissende penalty uiterst koel raak. Woensdag wordt duidelijk wie de andere bekerfinalist wordt: FC Groningen of Excelsior.

/

PEC is er in De Kuip in ieder geval weer bij, voor de vierde keer in de geschiedenis van de club. De ploeg van Ron Jans was in een matig bekerduel op voorsprong gekomen via uitgerekend Wout Brama, die negen minuten voor tijd op aangeven van Necid de 0-1 binnen schoot tegen de club waar hij zestien jaar voor speelde. PEC wist deze voorsprong echter niet te verdedigen: ook Youness Mokhtar scoorde tegen zijn oude werkgever, waardoor de halve finale een verlenging kreeg. Daarin werd niet gescoord en in de strafschoppenserie bleek PEC het sterkst te zijn. Twente hoopte het seizoen nog te kunnen redden met het winnen van de KNVB Beker, maar dat zit er dus niet in.

De ploeg van Alfred Schreuder had niet veel laten zien. Twente had in eigen huis weliswaar meer balbezit, maar de beste kansen waren in de eerste helft absoluut voor PEC, in de persoon van Mustafa Saymak. De middenvelder werd na dertien minuten spelen voor het eerst gevaarlijk, maar zijn eerste schot mislukte en uit de rebound mikte Saymak in het zijnet. Kort voor rust werd de technicus vrijgespeeld door Necid, maar nu werkte hij de bal in de handen van Nick Marsman, die in het veld was gekomen omdat Sonny Stevens geblesseerd was uitgevallen. Stevens botste al na ruim een kwartier met Bram van Polen en speelde in eerste instantie nog door, maar moest zich uiteindelijk toch laten vervangen.

/

Kort voor rust kreeg Saymak ook een derde grote kans om de score te openen, maar deze poging belandde niet tussen de palen, waardoor Twente en PEC in evenwicht gingen rusten. De thuisploeg had zelf erg veel moeite gehad om gevaarlijk te worden en schoot in de eerste helft geen enkele keer op het vijandelijke doel. Niet lang in de tweede helft kreeg Twente opeens wel een enorme kans om te scoren, toen Renato Tapia na een onoverzichtelijke situatie de punt van zijn rechtervoet tegen de bal kon zetten. Warner Hahn lette goed op en redde uitstekend.

De supporters van Twente hoopten dat de kans van Tapia een voorbode op meer zou zijn, maar de wedstrijd kwam toch niet echt los. Twente en PEC vochten vooral veel duels op het middenveld uit en de amusementswaarde van het duel lag dan ook niet al te hoog. Pas in de slotfase werd het weer leuk: Brama zette Zwolle negen minuten voor tijd op voorsprong, maar Mokhtar tikte even later de 1-1 binnen. De wedstrijd kreeg dus een verlenging, waarin niet veel gebeurde, en vervolgens nam PEC de strafschoppen beter. Hahn keerde de inzet van Ebecilio en zag Schilder op de paal mikken, waarna Necid de beslissende penalty in de bovenhoek plaatste.

PEC Zwolle heeft verdiend gewonnen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Financieel wanbeleid wordt Niet beloond! Mooi dat PEC wint van Twente! Maar wat een waardeloze wedstrijd, leek helemaal nergens op… Jupiler League niveau…

7 april 2015 om 22:57

Stond gewoon ontzettend veel druk op deze wedstrijd voor Twente, gaat vaker ten koste van het spel. Je zag de spelers ook helemaal gebroken zijn nu ook de laatste strohalm om nog wat van het seizoen te maken niet gegrepen is.

7 april 2015 om 22:58

Dat is wat kort door de bocht. Echter kan ik er wel van genieten als een ploeg de deksel op de neus krijgt omdat ze de voorgaande wedstrijd spelers "gespaard" hebben.

Marco v Basten ging daar op het EK ook op onderuit tegen Rusland meen ik. Spelers sparen is onzin, iedere wedstrijd vol gas op volle sterkte, zo kweek je vertrouwen en kom je in een flow

7 april 2015 om 23:07

Van Basten werd gewoon aan de kant gehouden destijds.dat was dus geen "sparen". Uiteindelijk bezweek Michels onder de druk van Cruijff, die Van Basten had geadviseerd naar huis te gaan als hij geen basisplaats kreeg.
Maar ik ben wel blij dat PEC de finale speelt ipv die competitievervalsers uit Enschede.

7 april 2015 om 23:10

Hij bedoelt Ek2008.

7 april 2015 om 23:11

Hij doelt op het ek 2008, toen van basten als bondscoach in de laatste groepswedstrijd spelers spaarde. Daarmee doorbrak hij toen het ritme en vervolgens werden we door rusland uitgeschakeld.

7 april 2015 om 23:13

Hij bedoelt Van Basten als coach. Geweldige wedstrijdem tegen Frankrijk en Italie achter de rug on vervolgens spelers rust te geven.

Wat een verschrikkelijk saaie wedstrijd, alleen Tapia kon mij bekoren.

7 april 2015 om 23:17

Twente heeft niemand gespaard. Je kon gewoon zien dat ze in de 95e minuut erdoor heen zaten, dus niet fit. Als je ze spaart, had je ze vrijdag bij Jong ingezet voor wedstrijd ritme.

8 april 2015 om 11:39

Volgens mij heeft het tragische verlies van de baby van Boularoush veel impact gehad op de spelersgroep. Dit gebeurde tijdens het EK en de aangeslagen Boularoush bleef bij de groep. Hierdoor is in mijn ogen de groep uit balans gehaald. Dit is natuurlijk een situatie die in geen enkele trainerscursus voorkomt. Van Basten kun je niets kwalijk nemen in dit geval.

7 april 2015 om 22:58

Zwolle staat er financieel ook niet zo best op, maar twente maakte er echt n potje van. Hopelijk groningen door, voor een mooie finale

7 april 2015 om 23:03

ik hoop toch op Excelsior want deze kans krijgen ze nooit meer.

8 april 2015 om 08:09

Groningen toch ook niet? Tuurlijk is voor hen de kans groter, maar je moet niet vergeten dat de laatste keer dat Groningen in een finale stond in 1989 was. Toch hoop ik net als hansworst op een finale Groningen - PEC.

8 april 2015 om 17:00

Voor Groningen ook maar als Rotterdammer hoop ik op Excelsior.

7 april 2015 om 23:05

Makkelie moet Twente gewoon 2 penalty's toekennen. Twente is gewoon genaaid.

7 april 2015 om 23:12

Twente is genaaid door Schreuder met zijn onkunde die nog steeds niet de eer aan zichzelf heeft gehouden.

7 april 2015 om 23:39

Vandaag toch echt door Makkelie. Andere zaken spelen niet bij een wedstrijd die op zich staat.

8 april 2015 om 01:26

Brama had ook rood moeten hebben met die rare schop tegen het hoofd van Tapia

8 april 2015 om 07:20

Gevaarlijk spel is geel hoor. Altijd al geweest.

8 april 2015 om 07:46

Calimero gedrag in optima forma. Maar alles is de schuld van de KNVB. Hand in eigen boezem mag wel wat vaker bij Twente.

8 april 2015 om 08:31

Ben geen Zwolle of Twente fan, maar na de wanprestatie van Twente dit weekend is het mooi dat ze nu wederom de deksel op de neus krijgen.

8 april 2015 om 09:43

Dit hele seizoen is één grote wanprestatie van FC Twente hoor, niet alleen afgelopen weekend helaas.

Hopen op Zwolle - Groningen. Vandaag geen geweldige wedstrijd gezien. Maar spannend was het wel!

Spannende, slordige wedstrijd. Kon beide kanten opgaan. PEC uiteindelijk wel verdient gewonnen als je naar uitgerekende kansen kijkt. Wel zuur voor Twente, hebben alles gegeven wat er momenteel in zat qua vorm. Er is nu in ieder geval geen reden meer om Schreuder en consorten te behouden. Gefeliciteerd Pec!

7 april 2015 om 22:59

Ik denk dat de meeste nu wel hebben kunnen zien, dat Twente geen vervalsing heeft gedaan zaterdag, de geblesseerde spelers liepen allemaal met kramp.

7 april 2015 om 23:00

Dat ging mij sowieso al te ver dat uberhaupt het woord competitievervalsing werd genoemd. Afijn, seizoen is voorbij voor Twente. Ben benieuwd wat er volgend seizoen gaat komen.

7 april 2015 om 23:02

Als Schreuder mans is stapt die op en zou ik als ik Twente was proberen Ten Had of Rutten proberen te halen.

7 april 2015 om 23:05

Schreuder dan misschien als assistent bij Feyenoord want als assistent was iedereen volgens mij wel heel blij met hem.

7 april 2015 om 23:06

Feyenoord moet een ervaren man hebben. Als assistent zou die het zeker prima doen. Maar reken er maar niet op, dat Feyenoord dat salaris gaat betalen wat die nu krijgt.

7 april 2015 om 23:13

Schreuder is het tegenovergestelde van wat Feyenoord zoekt, namelijk een ervaren man zonder ambities nog hoofdtrainer te worden.

Geniaal dat PEC dan toch even lekker de wedstrijd wint, veel meer de gunfactor en weer gunstig voor Scc. Schreuder kan nu toch eindelijk wel eens inpakken lijkt me, wat een drama trainer.

7 april 2015 om 22:58

Twente heeft geen centjes om zijn meerjarige contract af te kopen, anders stond hij gisteren nog op straat denk ik.

7 april 2015 om 22:59

Hij heeft een contract voor nog vele jaren en per jaar gaat ie meer verdienen. Die blijft dus gewoon.

7 april 2015 om 23:45

Contract tot 2019 met een salaris van 800,000 euro per jaar. Betekent dus vier jaar contractafkopen 4x800.000 = 3,2 miljoen. Dat geld heeft Twente niet dus Alfred de prutser blijft lekker zitten waar hij zit.

7 april 2015 om 23:51

Huh 2019? Waarom??? Dat wist ik niet. Slecht zeg, dan maak je het jezelf idd moeilijk.

Maar wat een fantastische penalty van Necid zeg, wat een lef. Als ie 'm had gemist was hij natuurlijk meteen de domste geweest, maar nu echt een baas.

8 april 2015 om 00:03

Munsterman vond hem de meest getalenteerde trainer die je voor kan stellen dus wilde hij hem, zelfs zonder diploma destijds, langdurig vastleggen zodat hij niet weg kon naar een grotere club.

Het mag duidelijk zijn dat Munsterman niet de beste keuze gemaakt heeft, zeker gezien die hele bank met hulp trainers die er ook nogeens bij zitten om Schreuder te ondersteunen.

8 april 2015 om 00:11

Munsterman wilde een Arsenal-Wenger model neerleggen en zorgen voor continuiteit (na het echec met Mclaren in zijn tweede periode en daarvoor Adriaanse) daarin is hij veel te ver doorgeschoten.

8 april 2015 om 06:14

@taalbers, dit is niet hoe een contract afkopen werkt. De club kan een voorstel doen en dat kan alfred uiteindelijk accepteren of niet. Als ze er niet uit komen dan ligt er gewoon een kantonrecht formule klaar die dmv leeftijd, dienstjaren en bruto salaris een uitkomst geeft. Dit is echter sowieso veel lager dan het bedrag dat jij noemt.

8 april 2015 om 07:16

Dat klopt inderdaad, maar 't blijft te duur voor Fct.

Ik gun het Pec ook gewoon

7 april 2015 om 23:04

Gunfactor is zeker hoog. Nu alleen wel hopen dat ze niet de playoffs voor EL winnen, dan gaat nl ook Groningen/Excelsior Europa in. Desondanks, supermooi dat ze Twente eruit flikkeren

7 april 2015 om 23:06

ik vind het wel mooi als Excelsior Europa in gaat en de thuiswedstrijden kunnen ze gewoon in de Kuip spelen.

7 april 2015 om 23:10

Misschien dat Groningen iets kan in Europa, maar ben bang dat de bekerwinnaar weer het lachertje van Nederland word.

7 april 2015 om 23:16

De verliezer van de bekerfinale gaat sowieso niet meer Europa in. Dat is gelukkig verleden tijd

7 april 2015 om 23:17

@johnboy815: Serieus? Dat is wel een hele goeie iig!!

7 april 2015 om 23:23

Ach wat weer een onzin. Alle clubs, brhalve misschien PSV, Ajax en Feyenoord die namens Nederland Europa ingaan hebben daar niets te zoeken. Zwolle moet financieel kalm aan doen, dus zal er ook niet sterker op worden. Maar Groningen en Excelsior hebben er niets te zoeken inderdaad. Net als Heerenveen, AZ, Vitesse en Zwolle. Maar een prijs is een prijs. Hopen dat we het morgen niet presteren de finale te missen door te verliezen vam Excelsior.

7 april 2015 om 23:44

AZ heeft inderdaad niets in Europa te zoeken.
Slechts 1 x de halve finale en 3 x de kwartfinale gehaald in de afgelopen 10 of 11 jaar.

Best beschamend voor zo'n kloterig provincieclubje.

Over onzin gesproken

8 april 2015 om 01:03

Maar je moet toch toegeven dat met de huidige groep we niet dezelfde prestaties op de mat kunnen leggen....?

8 april 2015 om 02:22

Volgens mij is de groep nagenoeg hetzelfde als die tegen benfica in de kwartfinale muv beerens?

8 april 2015 om 02:34

Zaten daar ook niet Viergever en Gudmondsson bij?

8 april 2015 om 08:09

Ik zeg niet dat AZ nooit prestaties geleverd heeft in Europa. Ik zeg dat die tijden op een incident na, voorbij zijn. Zeker als Gudelj ook nog vertrekt. Het is dit jaar vechten wie de minst slechte is na de top 3.

8 april 2015 om 10:11

Eerder had AZ er wel wat te zoeken nu niet meer. Als Feyenoord je met 4-1 van de mat blaast heb je niks in Europa te zoeken.

8 april 2015 om 10:43

jobforgrunn

Ik weet niet wat jij onder een incident verstaat maar 1 halve finale en 3 kwartfinales kan je m.i. echt geen incident meer noemen. Maar goed, laten we dat maar op een verschil van mening houden. En wie zegt dat ze het nu niet zouden halen? 10 jaar geleden zouden we die prestaties ook niet verwacht hebben. Van Feyenoord daartegen mag je wel iets verwachten maar die zetten heel voetbalminnend Nederland voor schut met hun prestaties en hun (nep)supporters in Europa.

8 april 2015 om 00:26

Lang leve het counter voetbal. Laten we met z'n allen kijken naar de financiën en daar onze voorkeur op baseren! Ongelofelijk toch dat weer een ploeg die niet wil voetballen een finale haalt. Daar komen we voor naar het stadion..

8 april 2015 om 04:14

Hoeveel keer heeft FC Twente in de eerste helft op goal geschoten ? (zwolle geloof ik 3x) Het gaat er niet om hoeveel je balbezit hebt, maar wat je er mee doet..

8 april 2015 om 05:35

Het zijn niet alleen de financien die bepalen maar ook het gedrag vd club.
behalve de regio Enschede ziet iedereen graag dat Twente " op zn bek gaan"

Spelers kopen zonder geld en de boetes maar accepteren, hard roepen dat er niets aan de hand is, spelers "sparen". Daarmee krijg je niet de symphatie van de gemiddelde voetballer.

Daarrnaast wordt Munsterman door de gemiddelde twentesupporter hier heilig verklaard want " hij heeft iig voor een kampioenschap" gezorgd. Terwijl het voor de rest van Nederland gewoon een oplichter is.

destijds met t kampioenschap gunde iedereen t Twente wel. Van die symphatie is weinig over.

8 april 2015 om 01:14

Ik gun het ze ook. Brama maakt een ontzettend belangrijk doelpunt maar zoooo uitbundig vieren tegen de club waar je voetballer bent geworden vond ik echt respectloos. Misschien zit er een verhaal achter dat twente hem niet meer wou, maar dit kun je niet maken tegenover de supporters, een klein beetje respect had hem niet misstaan!

8 april 2015 om 04:10

Brama speelt nu toch voor Zwolle, het zou juist respectloos zijn voor die supporters als je zo'n belangrijk doelpunt niet zou vieren.

8 april 2015 om 07:22

Man hou toch op met dat hypocriete gedoe. Die gozer is blij dat ie scoort. Meer niet.

Prachtig voor Zwolle! Aan de spelers van FC Twente kon je zien dat dit wel heel hard aankwam een dreun en een mokerslag in een. De grote nederlaag tegen PSV heeft gewoon door gewerkt, dat kan niet anders.

7 april 2015 om 22:56

Nou dat heeft toch niet met de nederlaag tegen PSV te maken. Dat was een ingecalculeerd verlies. Spelen met een veredeld B-team zodat je vandaag zeker bent van de overwinning. Plan heeft niet gewerkt en ik denk dat we daar blij mee moeten zijn. Het financiële wanbeleid moet niet beloond gaan worden.

7 april 2015 om 23:06

Tuurlijk werkt zo'n plan niet.. Twente had gewoon met een ingespeeld team aan deze wedstrijd moeten beginnen en niet het halve team rust geven tegen PSV.. Alsof deze ''profs'' geen twee wedstrijden per week kunnen spelen.. kom op zeg

7 april 2015 om 23:19

Gaan we weer...hoezo halve elftal rust??? Waren of geblesseerd of geschorst of had net een halve wereldreis achter de rug....vooral lekker meelullen met iedereen!

Castaignos een aantal weken uit de running en moest wel meedoen omdat Corona nog geblesseerd was. Anders was Luc op de bank begonnen net als Bjelland.

Toch nog ontopic: gelukkigste won, voor FC Twente rest uithuilen en alle komende wedstrijden winnen.

7 april 2015 om 23:40

Het plan werd gesaboteerd door Makkelie die weigerde 2 100% penalty's te gwvwn aan Twente.

8 april 2015 om 00:11

@nu1969

Ze hebben zelf toegegeven dat ze liever mensen sparen en verliezen, zodat vandaag de wedstrijd gewonnen kon worden. Dat is (gelukkig) niet gelukt! Je gaat egt niet ineens in 3 dagen van 100% geblesseerd naar 100% fit. Er zijn gewoon spelers gespaard. Niet erg, maar als je dan verliest komt het een beetje knullig over.

Zo zie je maar weer, spelers sparen helpt niet! Mooi voor Zwolle!
Voor PSV ook lekker, voorweekend spaart Twente zich, weekend er na tegen zwolle met 120 min in de benen...zit niet tegen...

7 april 2015 om 23:01

Spelers sparen? Als je ze spaart, waarom hadden ze dan kramp? Die waren dus echt niet fit.

8 april 2015 om 00:08

Omdat 120 minuten spelen niet niks is. Dan is kramp bij spelers heel normaal. zeker als ze wat jonger zijn. Er zijn gewoon spelers gespaard. Dat hebben ze zelfs toegegeven. Maar nu sta je na 2 wedstrijden met niks. Domme beslissing maar je moet wat.

8 april 2015 om 00:21

bij de 93e minuut?

7 april 2015 om 23:06

Het leuke is dat PEC afgelopen weekend Thomas en Necid ook gewoon heeft gespaard

Geweldig hoor van Pec. Kleine begroting, grootse daden. Ik hoop dat ze de finale weer winnen. Van harte gefeliciteerd, echt heel mooi.

7 april 2015 om 22:59

Natuurlijk gebrabbel wat je zegt.

Fantastisch, meer kan ik haast niet zeggen. Gegund voor PEC Zwolle, zonde voor FC Twente, die gaan veel spelers verliezen en beginnen weer onderaan de ladder.

Altijd leuk zon strafschoppenserie.

7 april 2015 om 23:07

Aik had liever dat het bij 2 stuks in de reguliere speeltijd was gebleven. Makkelie weigerde de bal op de stip te leggwn bij een overtredin on de 1e helft en bij vasthoiden in de 2e helft...

7 april 2015 om 23:32

Wanneer de scheidsrechter in het voordeel fluit van de club met de 'gunfactor' heeft niemand het daar over. Dat vind ik triest. Al was het Real Madrid tegen Pec Zwolle, als de overtreding een penalty waard is moet de penalty gewoon gegeven worden.
Dus Twente mag zich best benadeeld voelen en misschien is het dan toch niet zo heel terecht, dat pec door is, als iedereen beweert.

7 april 2015 om 23:49

Ach kom op, dat was toch veel te weinig voor een pingel. Zoek de oorzaak bij onze eigen FCT zelf. Castaignos raakt wer-ke-lijk helemaal geen pepernoot. Mokhtar al helemaal niet (ondanks zijn goaltje) Ziyech had het ook niet... blijft er erg weinig over. Zwolle ook niet groots, objectief gezien een zeer matige wedstrijd die eigenlijk geen winnaar verdiende. Maar toch, gefeliciteerd Zwolle. Net iets slimmer gespeeld. Zeker gezien die oerdomme gele kaarten van Twente. Ga effe met je hoofd tegen de scheidsrechter aan staan Mokotjo. Had gewoon gelijk rood moeten zijn wegens "domheid"

8 april 2015 om 00:22

Hoezo te weinig? Genoeg voor een directe vrije trap. Op die plek is dat een pingel...

8 april 2015 om 07:12

Niets belachelijks aan. Ik heb de spelregels niet bedacht. En nee, ik zat alweer in de auto terug naar huis toen de bussen werden bekogeld. Dat insinueren is pas belachelijk!

Toch het mooie van bekervoetbal het doet pijn aan de ogen maar door de spanning blijf je toch kijken.

Wel knap van PEC om voor de 2e keer op een rij de finale te halen. En die Necid is wel een hele koele kikker

Groningen zal ook wel blij zijn.
Ik hoop dat Groningen de cup pakt.

7 april 2015 om 22:58

Ik hoop het ook. Pec wordt een beetje standaard

Matige wedstrijd om het maar zacht uit te drukken. Maar dan zo eindigen... wat een geniale penalty van Necid!

Maar toch te gek voor woorden eigenlijk dat PEC twee jaar achter elkaar de finale haalt...

7 april 2015 om 22:58

Ultieme vernedering, Panenka in de kruising. Heerlijk!

7 april 2015 om 23:29

Als-ie in de kruising gaat is het dus geen Panenka.

8 april 2015 om 09:27

Een necid.

Mooi voor Pec, mooi voor Ron Jans en mooi dat competitievervalsing niet beloond wordt!

7 april 2015 om 23:00

Pfft... Competitievervalsing. Houd toch op. Psv was toch al kampioen. Ik vind het jammer dat twente eruit ligt. Ik gunde het de supporters wel in deze vervelende tijd voor twente.

7 april 2015 om 23:07

haha al die ajacieden met hun competitievervalsing snappen er echt helemaal niks van.
Jullie zouden geblesseerde spelers dus gewoon opstellen in een wedstrijd die niet belangrijk is??

7 april 2015 om 23:50

Pfff wat een zielige reactie van een gefrustreerde ajacied. Zo verwend met al die titels dat je al in je broek plast omdat Ajax eens een keertje geen kampioen wordt. Zo zielug

8 april 2015 om 02:43

Hoezo zielig als als twente gewoon normaal had gespeeld tegen psv . En psv won hoorde je niemand klagen. Maar B elftal opstellen en ook nog zo wanprestatie is gewoon schandalig vindt het meer zielig voor de twente supporter die altijd trouw achter de club staat. En tegen zwolle tja jammer voor twente had ze wel gegunt in deze moeilijke tijden. Maar zwolle gefeliciteerd! !

8 april 2015 om 07:18

Nog maar weer een keer,
Bjelland geblesseerd, Corona, geblesseerd, Castaignos geblesseerd. Ziyech geschorst. Tapia niet fit teruggekeerd uit Peru (!!) Had Alfred zelf de schoenen moeten aantrekken ? Jouw frustratie komt voort uit het beroerde presteren van Ajax dit jaar. Niet door de opstelling van FC Twente in de wedstrijd tegen PSV

Hoe kan iemand nu aangeven, dat PEC verdient heeft gewonnen. PEC heeft alleen maar gevoetbald vanuit een gesloten verdediging en met een aanvaller, die alleen maar zijn handen en ellenbogen gebruikt. Onbegrijpelijk dat Makkelie geen enkele maal daarvoor een kaart gaf. Bovendien had een strafschop voor Ziyech op zijn plaats geweest. Slechte wedstrijd met een zeer gelukkige winnaar.

7 april 2015 om 22:58

niks gelukkig. gewoon verdiend.

7 april 2015 om 22:58

en ziyech liet zich gewoon vallen.

gevalletje slechte verliezer??

7 april 2015 om 23:42

Zijn standbeen werd duidelijk onder ziyech weggetikt. Gewoon een directe veije trap in de 16=penalty...

7 april 2015 om 23:49

liet zich vallen zeiden ze duidelijk op tv was niks aan t handje en ziyech ging te makkelijk naar t gras.

8 april 2015 om 00:23

Kunnen ze wel zeggen, maar is dat dan ook zo?

8 april 2015 om 07:48

Tsjah jij kan het ook wel zeggen. Maar is dat dan zo?

7 april 2015 om 23:01

Over kaarten hadden ze bij Twente ook niks te klagen. In kansenverhouding heeft Zwolle ook niet voor Twente ondergedaan.

7 april 2015 om 23:01

Was zeker verdiend, dat je uberhaupt in de laatste minuut zo'n beetje langs zij moet komen. PEC heeft niet zo'n begroting van tientallen miljoenen zoals Twente. Dan mag PEC in een uit wedstrijd toch wel op de counter spelen en Twente het spel laten maken?

Sowieso mag Twente erg blij zijn dat het met elf man geeindigd is, er waren genoeg momenten om Zyech en Mokotjo met de tweede gele kaart eraf te sturen.

7 april 2015 om 23:05

Gewoon gelijkwaardig. En idd rooie kaarten hadden kunnen vallen, maar die had Brama ook kunnen krijgen.

Off topic, hoe kun je een gele kaart geven voor een elleboog? In mijn ogen is het of rood of niks, begrijp me niet verkeerd, het kan onschuldig zijn, dus geen kaart of een bewuste dus rood. Ga dan geen geel geven, want dan heb je hem niet gezien.

7 april 2015 om 23:12

Gele kaart is voor onbesuisd/gevaarlijk inkomen, zonder dat je de ellenboog duidelijk als wapen gebruikt.

7 april 2015 om 23:13

Het was een elleboog, was niet voor het gevaarlijke spel want dat was broerse

7 april 2015 om 23:30

Nee maar dat bedoel ik ook, je kan ook gevaarlijk inkomen met je ellenboog, zonder dat je duidelijk hem gebruikt als wapen. Als je je ellenboog te hoog hebt, en hiermee iemand in zijn gezicht loopt is het geel, als je duidelijk met je ellenboog bewust richting de speler zwaait is het rood.

7 april 2015 om 23:45

Kijk onbewust is niks na mijn mening, kan altijd gebeuren. Daarom is het ook lastig, maar Brama was wel met opzet, bij Brama kun je dat zien.

7 april 2015 om 23:02

Twente bakte er ook helemaal niks van het niveau was abominabel van beide elftallen. Makkelie floot erg zwak daar hadden beide teams last van (het is een wonder dat Twente de wedstrijd is doorgekomen met 11 man).

7 april 2015 om 23:04

Twente was niet bij machte om het Zwolle echt lastig te maken en Zwolle had de wedstrijd redelijk onder controle. Namen op het laatst de strafschoppen beter dus ik vond dat Zwolle het wel verdiend had.

Knappe prestatie van Zwolle om opnieuw de bekerfinale te bereiken. Gun het Ron Jans en Zwolle van harte al had Twente het van mij ook mogen halen.

Die verhalen over competitievervalsing vind ik maar onzin. Denk maar eens na wat jij zou doen als je in een situatie als Twente zat. Zonder een paar belangrijke geblesseerde spelers tegen PSV en met een wedstrijd in het vooruitzicht die het seizoen wellicht nog wat kon redden......

Dat het dan nu uiteindelijk niet goed uitpakt is jammer. Maar naar Schreuder zijn inzicht was het de beste optie. En alsof Ajax echt gebaat was nog bij puntverlies van Psv... het was allang gespeeld.

7 april 2015 om 23:46

@spartaajax

Ajax klaagt dan ook helemaal niet over afgelopen weekend, echter 0-5 op je broek in een thuis wedstrijd is on-Twents. Ook al spaar je enkele spelers, dan is het nog steeds een droevig resultaat.

Als het vandaag, met die gespaarde spelers, ook niet om aan te gluren was en op het einde blijkt Zwolle fitter dan Twente, tja, wat moet je er dan van vinden?

7 april 2015 om 23:06

@ Wielaart

Volgens mij zag ik in de eerste helft toch echt een paar hele grote kansen voor Zwolle en bijna niks voor Twente.

Leuk voor Pec.
Maar aan de ene kant toch wel tekenend dat we straks een finale krijgen tussen PEC en Groningen/excelsior.

Geen Psv, Ajax of Feyenoord. En zelfs geen Vitesse of AZ.
Bekerfinale van de armoede?

7 april 2015 om 23:00

Maakt niet uit de beste ploegen van de beker staan in de finale.

7 april 2015 om 23:08

Hebben we vorig jaar deze discussie niet al stilgelegd met die 5-1?

7 april 2015 om 23:41

hah touché ;-)

7 april 2015 om 23:10

Er zit toch behoorlijk wat ex Ajax jeugd bij PEC dus toch een vleugje Ajax. Trouwens ook bij Groningen dus voor mij wel een leuke affiche mochten het deze 2 clubs worden.

Ter informatie Hahn, Rienstra, Lukoki, Becker en Bjelica zijn oud Ajax jeugd.

En dan zijn Lam en Moro ook nog eens geboren Amsterdammers.

Bij Groningen zitten er ook een stuk of 7/8 met een Ajax verleden.

7 april 2015 om 23:16

Als je alle talenten weghaalt bij de clubs en vervolgens weer wegdoet, kun je al snel spreken van oud-Ajax spelers.

7 april 2015 om 23:29

Rienstra, Lukoki, Becker en Bjelica zijn op hele jonge leeftijd via de amateurs bij Ajax gekomen.

7 april 2015 om 23:14

De beker leeft niet bij de top, klinkt raar maar het is nou eenmaal zo. Bij Ajax gaan de kaartjes altijd direct in de uitverkoop en zelfs dan blijft de tweede ring leeg.

Twente speelde niet geweldig, maar verdiende de zege meer dan Zwolle. Die gokten vanaf minuut 1 op penalty's. Er zijn leukere tijden geweest als Twente supporter.

7 april 2015 om 23:09

Ach man twente had bijna geen een uitgespeelde kans om uit te scoren en speelden paniekvoetbal. Pec speelde ook paniekvoetbal maar die kregen ten minste een paar uitgespeelde mogelijkheden.

7 april 2015 om 23:13

Als het gezakt is zal je morgen zien dat dit lariekoek is.

7 april 2015 om 23:48

Twente verdiende de zege meer? Wat een onzin. Mooi dat Twente er uit ligt, dat onzinnige gedoe van spelers sparen sloeg werkelijk nergens op. Twente is gigantisch gezakt, en ik vind het totaal niet erg.

7 april 2015 om 23:53

Niet mee eens, Twente wilde wel maar er geen geen enkele dreiging uit van het spel van mijn FC Twente. Mokhtar en Castaignos zijn wel niet zo slecht...

8 april 2015 om 00:36

Sluit ik me helemaal bij aan taubers! Twente had meer balbezit maar kon niks bereiken. Was echt een draak van een wedstrijd waarbij de kansen verhouding in bet voordeel van Pec was.
Trouwens weet jij waar die supportersbussen van de uitspelende teams staan? Er is namelijk een steen door de ruiten gegooid.

geen beste pot maar weer in de finale.

ik drink er paar op. morgen toch vrij van t werk.

en wel lef van necid die panenka.

7 april 2015 om 23:00

Inderdaad wat een waardeloze wedstrijd van beide kanten zeg,mag hopen dat de finale beter wordt...

7 april 2015 om 23:05

hoop ik ook maar ik vind zo winnen ook heerlijk vooral omdat t tegen die tukkers is hahaha.

ik drink er ff 1

7 april 2015 om 23:12

Gefeliciteerd en proost :D

7 april 2015 om 23:36

dank je. ze smaken nu helemaal lekker haha

Niet verwacht had echt verwacht dat Twente het zou halen. Maar Zwolle is verdiend door en hadden het al veel eerder moeten beslissen. Niet dat we nog kampioen waren geworden maar dit is wel gerechtigheid naar zaterdag. Het is allemaal wel heel toevallig dat ze allemaal konden spelen vandaag.

7 april 2015 om 23:04

Het betrof welgeteld drie spelers, Ter Avest, Tapia en Castaignos, waarvan de laatste ook nu weer geblesseerd uitviel. Zou je geen verzoek indienen om de wedstrijd van afgelopen zaterdag over te laten spelen?
Knap wel van Zwolle om na het dubbele succes tegen Ajax ook nu weer de finale te bereiken.

7 april 2015 om 23:09

Ook al zijn het 3 spelers het blijft toevallig dat ze vandaag allemaal weer mee konden doen. En dat Castaignos weer uitviel kwam omdat de wedstrijd langer duurden.

7 april 2015 om 23:25

Ze werden juist gespaard zodat ze vandaag mee zouden kunnen doen. De vraag is of het wel zo verstandig was Castaignos vandaag wel op te stellen. Misschien is hij nu wel weer voor langere tijd uitgeschakeld. Frank de Boer zou overigens precies hetzelfde hebben gedaan.

7 april 2015 om 23:39

Daar hebben we elkaar dan toch.

7 april 2015 om 23:04

Verdiend gewonnen?er had niet één recht op de overwinning.
Zowel Twente als Zwolle waren verschrikkelijke om te zien zoals hier veel te lezen is...
Pec is door geluk verder en anders niets....

7 april 2015 om 23:10

Zwolle heeft zeker verdied gewonnen. Hadden in de eerste helft al een paar keer kunnen scoren. Terwijl Twente geen een kans heeft gehad. De 2de helft was idd saai maar dat krijg je. Ze durven allebei niet echt goed te aanvallen. Zwolle is terecht naar de finale.

7 april 2015 om 23:45

Twente had recht op 2 penalty's... overtreding op Ziyech (1e helft) en vasthouden van shirt van Castaignos in de 2e helft.

7 april 2015 om 23:54

Therock11, hou toch eens op met dat gejank over penaltys...

8 april 2015 om 09:31

Hahahahaha wat een sneu figuur ben jij hahahahaha dit maakt de overwinning nog mooier !!!!!!!!!

Haha ik lach me dood als de finale PEC Zwolle - Excelsior wordt. Wat een 'topaffiche' zou dat zijn... Maar het zal wel PEC - Groningen worden. Erg leuk en bijzonder voor een club als PEC om er twee keer achter elkaar te staan, ongelofelijk eigenlijk. En ik zie ze de beker nog voor de tweede keer winnen ook. Heeft Ron Jans al een standbeeld in Zwolle en zo nee, wanneer gaat die er komen?

7 april 2015 om 23:09

ik geef Excelsior best kans hoor want ze spelen het hele jaar al leuk voetbal.

7 april 2015 om 23:15

Op gras is Excelsior niet zo geweldig dus veel kans zullen ze dan niet hebben.

7 april 2015 om 23:20

In de Kuip hadden ze toch bijna gewonnen dus moet Groningen ook te doen zijn. Her blijft beker voetbal.

7 april 2015 om 23:21

en tegen ajax hadden ze ook maar net verloren.

7 april 2015 om 23:26

Nou ik was afgelopen weekend op Woudestein bij Excelsior - ADO en het was niet om aan te gluren. Vooral de eerste helft leek nergens op. Om van Groningen te kunnen winnen zullen ze heel wat beter voor de dag moeten komen. Ik hoop echt dat Bruins weer kan spelen en Kruys is er in ieder geval weer bij, dat scheelt misschien wel iets. En ik put een heel klein beetje hoop uit het feit dat Groningen Botteghin moet missen en Excelsior iets beter presteert in uitwedstrijden dit seizoen. Maar ik zou mijn geld zeker op Groningen zetten...

7 april 2015 om 23:26

Twee keer net verloren is gewoon twee keer verloren.

7 april 2015 om 23:36

Dat klopt.

7 april 2015 om 23:37

Beetje vertrouwen in bevolking mag wel. Het blijft beker voetbal he.

7 april 2015 om 23:09

Na onze Europa-League winst volgend jaar worden de bouwplannen uit de kast gehaald

7 april 2015 om 23:11

Mooie derby.

7 april 2015 om 23:22

Zwolle-Excelsior is geen derby hoor

7 april 2015 om 23:35

Nee dat niet hihi

Na de winst vorig jaar en de winst van de Johan Cruijff schaal is het super netjes dat PEC Zwolle weer in de finale staat! Niveau was van beide kanten vandaag wel om te huilen maar petje af hoor! Zou mooi zijn als ze in de finale weer kunnen winnen en zich verzekeren van Europees voetbal.

Ik gun Ron Jans alle succes. Ontzettend sympathieke trainer!

Verdiend? Nee. Maar FC Twente verdiende het echter ook niet. Penalty's zijn een loterij, en daarin was Zwolle het gelukkigst. Maar op basis van het gewone veldspel verdiende geen van beide ploegen de winst. En tja, we zitten nog steeds in de hoek waar de klappen vallen. Ben je in vorm, valt de penaltyserie waarschijnlijk wel de goede kant op maar dat was nu niet het geval.

Zonde dit..

PEC - Groningen als finale, dat hebben er weinig voorspeld. Wat een feest voor de supporters. Hoop deze keer dat Groningen 'm pakt. Gun het noorden wel een feestje.

7 april 2015 om 23:13

Excelsior al uitgeschakeld dan?

Zo zie je maar. De gok heeft niet goed uitgepakt. Zo is Twente er weer ingestonken. Net als toen in de Europa League. Het werkt gewoon niet. De playoffs zullen ze ook niet halen. Het gaat daar als een nachtkaars uit.

Is er al nieuws over die keeper van Twente (naam kwijt).

7 april 2015 om 23:03

Laatste nieuws is dat hij toch niet zijn naam kwijt is.

7 april 2015 om 23:04

Nieuws?

7 april 2015 om 23:04

Nog geen nieuws over Stevens

7 april 2015 om 23:09

Daniel Fernandes ?

Namens een FC Twente supporter, gefeliciteerd PEC. Ik baal natuurlijk diep maarja. Volgend seizoen beter dan maar... Gun jullie de beker

Allemaal leuk en aardig dat Pec weer de bekerfinale haalt, maar als Nederland nog iets in Europa wil presteren dan was het beter geweest als Twente had gewonnen.

7 april 2015 om 23:07

Jij denkt werkelijk dat Twente na aankomende zomer (waarin waarschijnlijk veel dragende spelers zullen vertrekken) enige kans maakt in Europa? Ik zeg niet dat Pec veel kans gaat maken maar ik ze liever dan Twente in Europa.

7 april 2015 om 23:09

Ja dat presteren in Europa is wel balen. Alhoewel Twente misschien ook wel leeggeroofd word van de zomer vanwege financiele nood. Gaat de winnaar van de Beker nou gelijk naar de groepsfase zonder voorronde?

En laat die Schreuder alstublieft vertrekken. Een slechtere trainer kun je niet hebben. Als Twente zijn contract niet af kan kopen moet hij zelf zijn conclusies trekken en opstappen. Je maakt met je salaris en je prestaties je eigen club naar de klote

7 april 2015 om 23:46

Twente was geplaatst geweest bij de loting. PEC niet.

7 april 2015 om 23:11

Gebaseerd op wat? Vandaag verloren , staan fors lager op de ranglijst in de eredivisie en Twente moet gaan snijden in de selectie en kan vrijwel niets terug kopen.

7 april 2015 om 23:27

Lul niet slap, Twente is geen haar beter.
Vitesse, Az, Ajax, Feyenoord en PSV zijn de clubs die iets voor Nederland kunnen betekenen de rest stelt te weinig voor

7 april 2015 om 23:34

Ook Twente zou volgend jaar niets presteren waarschijnlijk. Als t Zwolle wat mee zit kunnen ze groepsfase wel halen, dat is al een prestatie op zich. Niet alleen voor zwolle maar is niet standaard dat de voorronde clubs door gaan naar de groepsfase.

7 april 2015 om 23:58

Groepsfase halen???? De bekerwinnaar zit al in de groepsfase volgend seizoen! Geen voorrondes voor d3 bekerwinnaar dus!

Wout Brama vat het spel van Zwolle goed samen. Veel overtreding, lange ballen en het spel vertragen. Twente ook niet geweldig maar probeerde tenminste te voetballen.

7 april 2015 om 23:06

Gelukkig kan je altijd nog je frustraties hier van je afschrijven.

7 april 2015 om 23:21

Iets wat Brama zegt frustraties noemen?

7 april 2015 om 23:18

Twente was zo slecht! Geen enkel moment uit een eigen aanval gevaarlijk geworden en dat mag schreuder zich aanrekenen

Ik gun het PEC zeker wel maar voor de Twente fans is dit ook wel heel zuur, hun ploeg is enorm afgegleden terwijl je met jongens als Ziyech, Corona en Tapia echt wel talent hebt, de vraag is natuurlijk hoe gemotiveerd die jongens zijn voor volgend seizoen want qua versterking is er niet veel mogelijk. Ik zou Tapia graag bij Feyenoord zien mocht hij moeten vertrekken bij Twente.

Twente 2x niets en terecht ,het 2e opstellen tegen PSV een pak slaag krijgen.
Daar kom je niet in 2 dagen over heen.
Weg die Schreuder,frisse wint moet er waaien in Enschede.

Nou dat was het dan. Bedankt Joop voor dit fiasco. Misschien dat je ook nog een baantje kunt regelen voor de man die je een langlopend contract hebt gegeven. Kunnen we eindelijk weer eens aanvallend voetbal zien. Wat een drama dit Twente.

Twente moet gewoon 8ste worden en hopen dat Zwolle de beker wint, dan hebben ze nog play offs als ik het goed heb? De play offs winnen en je hebt een goed seizoen

7 april 2015 om 23:10

Daar zeg je wat, Twente moet 8e worden. Zie jij dat gebeuren met een trainer die zijn team niet kan motiveren en geen aanvallend voetbal speelt.

7 april 2015 om 23:24

Ik zeg nergens dat ik het zie gebeuren. ik denk ik steek de Twente supporters een hart onder de riem door te zeggen dat het niet geheel hopeloos is. Maar die Schreuder snapt er inderdaad vrij weinig van

7 april 2015 om 23:35

Op een enkele paddenstoel na dan..

7 april 2015 om 23:11

Klopt, als PEC de bekerfinale wint en als 6e of 7e eindigt, krijgt de nummer 8 de playoff-plek

7 april 2015 om 23:16

Ja dat klopt

7 april 2015 om 23:16

Twente moet gewoon eens flink afzakken (niet helemaal degraderen) zodat we volgend jaar die mentaliteitloze jongens moeten verkopen. Twente heeft Tukkers nodig, en niet van die verwende watjes als castaignos ziyech en ebicilio

7 april 2015 om 23:27

Er is toch het Fairplay klassement?
Staat Twente toch nog het hoogst na Ajax o.O

7 april 2015 om 23:31

Zullen de Scandinavische landen toch weer boven Nederland eindigen.

7 april 2015 om 23:49

Zeker na Feyenoord in Rome...

8 april 2015 om 00:04

Als de beker niet mee telt voor dat klassement zal Twente nog wel een kans maken.

8 april 2015 om 00:26

Gedrag buiten het stadion telt niet mee.

8 april 2015 om 07:39

Zal echt alle schaamte voorbij zijn mochten we zo weer Europa in gaan. Heb echter wel zin in een tripje naar bv. Liechtenstein ofzo.

8 april 2015 om 18:00

Toch maar even voor de zekerheid na gecheckt.
Het is voor het eerst een raar jaar kun je zeggen.
Normaal zoals je zegt zijn de Scandinavische landen boven aan. Echter Dit jaar is Finland de enige te vinden in de top 5 en staat ook een eind achter de top 3.

Land - Score - wedstrijden.
1- Ierland - 8.235 - 55
2 Nederland - 8.173 - 85
3 Engeland - 8.171 -120

Volgend jaar zullen de regels worden aan gepast en worden de acties van fans ook betrokken in de score. Dus dit is het laatste jaar dat Nederland in de top 5 eindigt.

Twente gaat zo te zien gewoon Europa in tenzij AZ heel netjes gaat spelen en Twente elke wedstrijd iedereen onderuit schoffelt.

Jammer dat Twente al door haar wissels zat al voor de penalties begon.
Dan kon je die Marsman er uit halen voor een verdediger ofzo alles beter als Marsman.
Wat een drama keeper.

7 april 2015 om 23:12

Niet alles op Marsman afschuiven. Het hele team was slecht met verschrikkelijk voetbal

Pec verdient door. Misschien kunnen ze bij mijn club beter de stekker eruit trekken. Scheelt een hoop frustratie. "leuke' spelers hebben is 1, er een hecht team van maken is 2 en dat kan Alfred Jodukus Kwak niet......

Twente in deze hoedanigheid is definitief voorbij. Wat een waardeloze overbetaalde spelers. Ze hebben er gezamen toch maar even gezorgd dat het herstel van Twente zeker 3 jaar langer gaat duren. Geen minuut heeft er van het team afgestraald dat ze pec wouden opvreten. Ik ben helemaal klaar met nutteloze spelers als castaignos, mokhtar, ziyech, ebecilio, schilder, mokotjo en martina. Allemaal opdonderen en schreuder alstjeblieft heb wat sympathie met deze club en lever je contract in! Weer een jaar ver onder je kunnen gepresteerd. Dit gaat Twente echt veel schelen in de seizoenskaarten, de maat van elke week slecht voetbal is nu wel een keer vol

7 april 2015 om 23:18

het team heeft er niet voor gezorgd, daarvoor moet je bij de directie zijn en met name bij de vorige voorzitter. Maar goed, je hebt nu wel een heel groot stadion dus niet meteen je kaart opzeggen, anders wordt het net zoals bij Vitesse.

7 april 2015 om 23:29

Volgens mij ligt dit ook wel aan de karakterloze spelers. Ze kunnen allemaal voetballen en hebben veel talent maar spelen alleen voor zichzelf. De directie is ook afhankelijk van het spel van overbetaalde tieners en twintigers. De directie heeft op een bepaald moment te veel risico genomen maar het spel van erg getalenteerde spelers is ook ver onder de maat geweest. Ik hoop dat de bezem door de club gaat en dan zie ik wel wat ik met mn seizoenskaart ga doen.

7 april 2015 om 23:18

Ja maar de seizoenskaarten worden niet in prijs verhoogd. Maar het spel gigantisch verwaarloosd. Klopt wat je schrijft, opruiming houden en helaas 2a3 jaar uit trekken om een fatsoenlijk team op te bouwen

Feli Zwolle, nu hoop ik ook dat wij winnen maar dat is zeker nog geen uitgemaakte zaak.. omdat iedereen wel ffies verwacht dat Grunn wint.. zo werkt het gewoon niet meer..

Lekker dit!!! Gewoon hard gestraf b keus tegen PSV? Spelers sparen voor fc Zwolle hahahah Yess !

PEC Zwolle, van harte gefeliciteerd met het bereiken van de finale voor de KNVB-beker. Het is jullie van harte gegund. Jullie maakten er ook als enige team aanspraak op en gedroegen jullie niet als kleine kinderen door steeds maar over het veld te rollen en te trachten de tegenstander uit zijn concentratie te halen.

Veel sterkte in de finale.

7 april 2015 om 23:37

Klopt dat acteren werd bij Twente steeds erger. Walgelijk !

Alleen daarom is het al goed dat PEC door is !

Schreuder rot op wat een dramatisch seizoen is dit voor ons en laat al die zielige mensen die brama uitfloten ook maar de volgende keer thuis blijven!!!! Pec gefeliciteerd veel succes in de finale

7 april 2015 om 23:27

Schreuder kan niet weg, de afkoopsom is veels te hoog, zijn contract loopt nog jaren door. Dus de komende jaren zal je ook weer gewoon Schreuder op de bank mogen bewonderen.

7 april 2015 om 23:59

Ja, dat was inderdaad een dieptepunt. Onze eigen Wout, 16 jaar FC Twente.. Landskampioen, CL gespeeld, bekerwinnaar, JC schaal... alles gewonnen wat er te winnen viel door het vuile werk op te knappen voor Perez. En dan gaan uitfluiten omdat ie "per ongeluk" scoort (want als hij scoort is het meestal per ongeluk).... ja dat was misschien een nog wel grotere ramp dan de uitschakeling.

Het sparen van je team voor doelen zoals kampioen schap word altijd af gestraft net als voor de beker! Twente leert het niet!

7 april 2015 om 23:31

Grappig, PEC spaarde zijn spelers toch ook?
Achja niet verder kijken dan de neus lang is zal ik maar zeggen dan.

De enige die het niet leert is Schreuder.
Mokthar en Schilder zijn al maanden het punt van irritatie en zwakte.
Maar hij straft de talentjes...

8 april 2015 om 00:06

PEC won afgelopen weekend, kreeg geen pak slaag met 0-5. Zelfs al spaar je spelers, dan kan je toch wel beter presteren dan een 0-5 op je broek ?

8 april 2015 om 01:20

Het was dan ook de toekomstig landskampioen tegen nummer 12 van de Jupiler League.

Na de wedstrijden kijkend had niemand recht op winst...
Eerste helft was een beetje voor PEC en de tweede een beetje voor Twente.

Maar toen het penalty's werd had ik de tv maar uit gedaan...
Met Marsman op goal heb ik er geen vertrouwen in. Al deed hij het redelijk maar nog steeds minder dan Stevens in deze wedstrijd.
Probeerde hij nou aan de kant te springen toen de bal op hem werd geschoten? Leek het wel op hahaha.

Blijf hopen dat Schreuder weg gaat, maar dat zal niet gebeuren.
Hij verdiend goed en is te duur om af te kopen. Maar als hij volgend seizoen ook nog zulk spel laat zien denk ik dat hij nog een hele moeilijke tijd krijgt met de supporters. In de laatste 20-30 jaar niet zulk beroerd spel gezien.

Zegt kwaliteit weer niks, want Twente heeft 3x zulke goede spelers! Moet ook een team zijn en Jans is de meest ervaren trainer vd Eredivisie. Dat is het verschil!

Heel mooi voor pEC dat ze wederom de finale gehaald hebben ! Echt een knappe prestatie en hulde voor Ron Jans dat hij het weer voor elkaar gekregen heeft.

Wat dat betreft is de gun-factor bij PEC nét ff wat hoger. Zeker na die zogenaamde spaaractie van Twente.....

Het zou ontzettend leuk zijn om Jans tegen te komen in de finale en dan winnen natuurlijk. Morgen eerst maar eens Excelsior

Helaas (of misschien maar goed ook?) de wedstrijd niet kunnen zien. Maar zoals ik hoorde het aankijken ook niet waard. Zwolle gefeliciteerd!

Brama symboliseert alles wat er bij Twente ontbreekt. Deze man weet wel hoe het spelletje gespeeld moet worden. Een echte winnaar! Weet wanneer het spel versneld en vertraagd moet worden. Wanneer er een tikkie uitgedeeld moet worden en wanneer niet. Ik hoop zo dat hij terug komt...

Het moge voor zover het nog niet tot iedereen was doorgedrongen duidelijk zijn dat:
-Schreuder niet geschikt is als trainer
-Mokthar de allergrootste miskoop aller tijden is
-Schilder allergrootste miskoop nummer 2 is
-Mokotjo ook maar een meevoetballer is en geen spelbepaler
-Ziyech de kar ook niet kan trekken
-Castaignos de grootste kwal is op de Nederlandse velden
-Andersen nog niet klaar is om in het eerste te spelen
-Tapia z'n geweldige speler is dat we die na dit seizoen wel kwijt zijn
-De bank van Twente bestaat uit miskopen

Cijfers:
Stevens 6.5
Ter Avest 6.5
Martina 7
Andersen 4.5
Schilder 4
Mokotjo 3.5
Ebecilio 5.5
Tapia 7
Ziyech 5
Castaignos 5
Mokthar 1
Marsman 6
Bjelland 6
Guttierez nvt

Het Seizoen is nu echt voorbij, of de fairplaycup moet nog langs komen.. Al maken we daar denk ik ook geen grote kans met debielen als Castaignos,marsman en Mokotjo in het veld.

8 april 2015 om 00:05

Mokhtar en Mokotjo mogen wel weer terugkomen naar Pec, geen problemen mee. Schilder hoeven we niet.

8 april 2015 om 00:19

Verzendkosten zijn gratis. (kom ze op de fiets brengen)

slechte verliezers ook die tukkers. gaan ze beetje bussen bekogelen met stenen.....

7 april 2015 om 23:58

Hoorde het. Kansloze figuren heb je overal.

8 april 2015 om 00:00

Ja, schandalig inderdaad.

Man man man, we hebben 120 minuten gezongen maar wat is het een rotzooi. geen wil gezien. wat baal ik hier van, ook van de penalty keuzes, kom op schilder als 4e? Tja ik moet nog zien wat het volgend jaar wordt, mn seizoenskaartje iniedergeval verlengt.

Achterlijk zeg, gaan die Twente supporters een beetje met stenen gooien richting de Zwolse bussen.. Zielige supporters.

8 april 2015 om 00:02

Triest, daar helpen ze zeker hun club niet mee.

Brama was vanavond prima, maar de afgelopen weken was hij de vertragende factor op het middenveld. Natuurlijk blij dat PEC de finale wederom haalt, maar de wedstrijd was van een droevig niveau. Hoop toch dat Twente nog een positieve wending aan het seizoen kan geven. Voor hen te hopen dat PEC de beker wint, zodat plaats 8 nog recht geeft op play-offs. Het wordt lastig in de komende jaren voor FC Twente maar die komen zeker weer terug. Alle spelers hebben alles gegeven, dat valt in ze te prijzen.
Heb niet zozeer twijfels over de kwaliteit van de bovengenoemde spelers, maar wel aan de trainersstaf. Ik heb niets tegen Schreuder, maar denk toch dat hij door de clubleiding ietwat is overschat.
Ron Jans: De winnende trainer heeft altijd gelijk, maar v.w.b. coaching vond ik het maar matig als je met nog 3 wissels voor de boeg en nog 3 minuten te spelen, niet de ,,wedstrijd dood kunt coachen'' door te wisselen en te vertragen. Er gebeurt helemaal niets aan de kant. Het pakt nu goed uit, maar oei, dat vind ik toch wel een blunder van de PEC-leiding.
Nu maar hopen op Groningen, dat kan dan een mooi supportersfeest worden in de Kuip.

8 april 2015 om 00:10

zoals altijd weer schromelijk overdreven. De 4e man stond al klaar om het bord omhoog te gooien om Sainsbury het veld op te laten komen op het moment dat de bal er in viel. En Brama heeft eigenlijk gewoon weer hetzelfde gespeeld zoals altijd, alleen in deze wedstrijd had je veel meer aan de rust bewaren en de 'makkelijke' oplossing te kiezen, terwijl je in wedstrijden tegen bijv. Excelsior hier juist minder van wilt zien. 29 passes, 28 aangekomen, toch weer duidelijke statistieken voor Woutje.

Zwakke wissels van Schreuder weer, aanvallend zat het niet goed bij Twente en dan brengt Schreuder een verdediger het veld in. Daarnaast was het spel grotendelen van de wedstrijd weer niet om aan te zien.

8 april 2015 om 07:42

Hij bracht Bjelland omdat Ter Avest leeggespeeld was. Wat wil je dan? Borven voor Ter Avest was ook niet goed geweest

Toch weer knap gedaan. Jammer van de Twente supporters die zich misdragen.

Stelletje paupers die Enskedeeers.

Vroeger was het Ajax-Feyenoord ofzoiets en nu Pec zwolle tegen Groningen of Exselcior, toch jammer..

8 april 2015 om 10:38

In 2010 heb je nog een Ajax-Feyenoord gehad.
Daarvoor was er nog één in 1980 dus zo vaak komt dat niet voor

En dan zeuren over penaltys.....man man .ja snap hhet wel , het is mannenvoetbal en zyech heeft t lichaam van een meisje van 12..mijn cluppie gewoon verdiend door, die was het minst slecht.maar wel lekker.vooral van die stumpert van twente die gister hier nog aan het bedenken wad wie voor hun de tegenstander werd groningen of excelsior haha....see you 3 mei

2x achterelkaar de bekerfinale bereiken verdient diep respect..
Nu moeten ze 'm maar winnen ook.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren