Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cruijff legt uit: 'Dat is de volgende stap die bij Ajax moet worden gemaakt'

Laatste update:

Ajax werd vier keer op rij kampioen van Nederland, maar de landstitel gaat dit seizoen zo goed als zeker naar PSV; met nog vijf wedstrijden voor de boeg hebben de Eindhovenaren een voorsprong van tien punten. Clubicoon Johan Cruijff ziet daar echter ook wel de voordelen van in.

/

Volgens de voormalig topvoetballer moet de huidige situatie worden aangegrepen om de opleiding van talentvolle voetballers te vervolmaken in Amsterdam. Cruijff geeft aan dat het accent de afgelopen periode in eerste instantie heeft gelegen op de fysieke en mentale ontwikkeling van veelbelovende spelers. “Vervolgens zijn fysiek en mentaal gecombineerd met tactiek en techniek”, schrijft Cruijff in zijn column in De Telegraaf.

“Daar zijn we nu volop mee bezig, alleen moet het nu samenvloeien met het eerste elftal”, vervolgt de 48-voudig Oranje-international. “Dat is de volgende stap die binnen Ajax moet worden gemaakt. Daarom komt de mindere periode nu niet nadelig uit, omdat het gemakkelijker praten en aanpassen is als het minder gaat, dan als er een kampioenschap wordt gevierd”, weet Cruijff.

Denk je dat Johan Cruijff gelijk heeft?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Sorry, maar wat een ongelooflijke lulkoek. Hij doet net alsof opleiden een lineair proces is, waarbij je bepaalde aspecten één voor één kunt trainen.

En dan zeggen dat de nadruk de laatste tijd op het fysieke en mentale heeft gelegen. Euh. Bij wie dan? Ik zie niemand die sterker is geworden. Fysiek niet en mentaal al helemaal niet.

7 april 2015 om 08:21

Volgens mij heb je dan iets gemist. Er stond laatst een artikel dat de jeugdspelers op dit moment veel verder qua fysieke en mentale gesteldheid zijn dan enkele jaren geleden. De fysieke stap wordt in de jeugd gemaakt en niet bij spelers die al in het eerste zaten. Dus denk aan Bazoer, El Ghazi en de volgende lichting van de A1 en B1.

7 april 2015 om 08:48

Ja, die standaard Toekomst-praatjes dat er 'in de A en B jeugd enorme stappen worden gezet', die lees ik nu al een jaar of 8. De spelers die in de A zaten toen die verhalen begonnen zijn inmiddels gepensioneerd. Elk jaar wordt er vanuit de volgers van de Ajax-jeugd geroepen dat er dan-en-dan een gouden lichting aankomt.....

Als je die 'artikelen' moet geloven had Ajax 3 jaar geleden de CL al moeten winnen met een elftal vol eigen jeugd. Het is een beetje van de categorie Overmars die roept dat Ajax dit jaar de sterkste selectie heeft sinds lange tijd. Pure propaganda en zelfverheerlijking, maar in de praktijk merkt niemand er iets van.

En Bazoer (ook voor de mensen hieronder) was al een beer toen hij bij PSV wegging. Als die iets niet meer hoefde te ontwikkelen, dan was het zijn fysiek wel. En dat geldt ook voor zijn mentale weerbaarheid in wedstrijdverband.

7 april 2015 om 09:09

Juist! Het nieuwe voetbal is bijvoorbeeld de fysieke gesteldheid van El Ghazy, maar daarnaast ook nog wendbaar en snel. Nu moeten ze weer naar het gedurfde voetbal met steekpassen en niet eindeloze rondtikken. Dat is voor Ajax een heel proces, we hebben nu niet eenmaal dezelfde vijver waaruit we kunnen vissen als Barca

7 april 2015 om 09:09

Dat de " nieuwe weg" pas 3 jaar bezig maakt niets uit JIJ hoort het al 8 jr.

7 april 2015 om 09:15

De nieuwe weg is helemaal niet zo nieuw. Dat is gewoon de oude weg die ze opnieuw bestraat hebben en weer zijn gaan gebruiken.

De periode bij Ajax waarin ze met geld smeten is maar een paar jaar geweest (rond de periode Jol). Maar ook in die periode werd er door de Ajaxsupporters (en vanuit de Toekomst) steeds geroepen dat er weer een '1994'-lichting aan zat te komen. Ik wacht er nog altijd op.

7 april 2015 om 09:47

De ajax jeugd is momenteel van een hoger niveau dan die van barca, dat was te zien in de youth league dit jaar, waarin de A1 Barca helemaAl zoekspeelde. het talent wat op de toekomst rondloopt is bizar, alleen zijn ze allemaal al weer vertrokken voordat het echte topspelers zijn. Waardoor Ajax geen top team wordt.

7 april 2015 om 09:53

@ Hoppa, hoe kom je er nou bij dat de periode met geld smijten onder Jol is begonnen. Morton Olsen is er mee begonnen en van Basten is er mee geeidigd. Onder Jol kon er al vrij weinig...

7 april 2015 om 12:19

Idd, ook de Sa zou een wereldtalent zijn volgens Ajax maar ja , waar speelt die nu?

7 april 2015 om 13:34

Lezen mc_rulez. Ik zeg duidelijk 'rond' de periode Jol. Het begon daarvoor en eindigde daarna.

7 april 2015 om 14:44

Dan moet je toch echt beter leren schrijven Hoppa!! Jij hebt het over een paar jaar. Een paar, of te wel 2, maar vooruit zelfs 3 of 4 zou dan nog kloppen. Het gaat hier echter over een periode van ca. 15/20 jaar. Je praat dus gewoonweg onzin om je punt sterker te maken.

Je hebt verder gelijk dat het inderdaad geen nieuwe weg is die Ajax in is geslagen. Het is inderdaad een zeer oud recept.

Uit je eerste post blijkt dat je niet goed begrijpt wat Cruijff bedoelt. Er wordt sinds jaren gewerkt aan het verhogen van de algehele kwaliteit van de jeugdopleiding. Dat dit gefaseerd gaat lijkt mij vrij logisch.

7 april 2015 om 08:22

Jij komt met onzin. Jij ziet toch ook dat jongens als Riedewald, Bazoer en El Ghazi al redelijk wat fysiek hebben? Dan zie je toch dat daar in de jeugdopleiding aan gewerkt is? Daarbij presteren die gasten dit seizoen best constant, dus daarin is het mentale wellicht belangrijk in. Kortom, Cruijff heeft hierin helemaal gelijk. De nadruk lag op fysiek en mentaal en nu komen daar andere aspecten bij. Vervolgens moet de jeugdopleiding en het eerste elftal beter op elkaar gaan aansluiten, maar daarvoor is Jong Ajax volgens mij opgezet.

7 april 2015 om 08:44

@ Toekomst

Dit gaat hem toch echt niet worden, deze filosofie....
Het is gewoon onmogelijk om in je 2e elftal dezelfde kwaliteit te hebben rondlopen dan in het eerste. Er zal ten aller tijde een kwaliteitsverschil zijn, waardoor je eerste elftal minder wordt op het moment dat je van deze spelers gebruik gaat maken. Mochten deze spelers wel dezelfde kwaliteiten hebben als spelers van het eerste, dan waren ze al weggekocht door andere Europese clubs of ze zitten zwaar ontevreden op de bank, omdat ze vinden dat zij een kans verdienen. Ik snap de gedachtegang heel goed, maar in de realiteit wordt het niks. Ajax is er duidelijk niet beter op geworden en er wordt maar met het woord "talent" gegooid alsof het niks is.
Nu gaat er gekocht worden (en in mijn ogen terecht) en dit is het begin van het einde van deze filosofie. Cruijff kan het een draai geven, maar er staat niets meer overeind van zijn doelstellingen.

7 april 2015 om 08:50

Bazoer constant? Riedewald constant? El Ghazi, die geef ik je. Die presteert redelijk constant.

Maar een mentaliteit zoals Bazoer en El Ghazi die hebben, die komt echt niet van de jeugdopleiding hoor. Dat hebben die gasten gewoon door hun bloed stromen.

7 april 2015 om 08:55

Hoezo? En wie heeft het over dezelfde kwaliteit als de eerste selectie. Lijkt mij nogal logisch dat dit nooit het geval gaat zijn. Maar het lijkt mij ook wel duidelijk dat er nu in de A1 en B1 zulke grote talenten in lopen dat veel van hen het eerste kan halen. Met name in de A1 naar het eerste toe zit qua techniek en fysiek niet heel veel verschil. Niet iedereen van hen zal meteen het eerste halen dus in Jong terecht komen. Op deze manier wordt Jong Ajax toch veel sterker ? En zo schuift het steeds door. Op deze manier kan je jongere spelers steeds eerder inpassen zonder aan kwaliteit te verliezen. Laat dat nou net precies zijn wat met de hele revolutie bedoeld wordt. Denk eens na mensen!!

7 april 2015 om 09:07

hoppa : dan snap jij het begrip topsportmentaliteit niet. de beste komen nu eenmaal altijd bovendrijven. waarom stromen er bij ajax jaarlijks 2 spelers door die ook een basisplaats veroveren. dan moet je mentaal wel ijzersterk zijn. dat kun je ook leren in het leven. bij psv heb je vast genoeg talent rondlopen alleen kunnen die het fysiek en mentaal niet aan om een basisplek te veroveren binnen de a selectie. dus mentale weerbaarheid is zeker wel te leren.

7 april 2015 om 08:25

Wat een ouwe lullen gepraat

7 april 2015 om 08:32

Dat opleiden wordt benaderd als een lineair proces is op zich niet verkeerd, maar ik heb wel het idee dat ze bij Ajax op de hoogte zijn van de dynamiek waarin de ontwikkeling zich voltrekt. Anders hadden jongens als Blind, Boilessen, Klaassen en Van Rhijn al lang de Arena moeten verlaten.

Nouri is fysiek enorm gegroeid, evenals Cerny. Kijken we wat verder en dan zie je dat Fischer, Riedewald, Klaassen en ook El Ghazi aan kracht hebben gewonnen. Fysiek sterker worden is niet alleen zichtbaar in het aantal spieren hè. Je moet het ook conditioneel vol kunnen houden.

7 april 2015 om 12:43

Het Fysieke zit nu wel diep in de jeugd. Ik ga elk jaar naar de Future Cup op de toekomst, en zo ook dit jaar. Wat me dit jaar opviel was dat er veel meer fysique rondliep op het veld bij Ajax. Het enige wat me daaraan wel tegenviel was het gemis aan techniek hier en daar, maar dat kan ook de lichting zijn. Dat fysieke dat komt wel.

7 april 2015 om 13:41

Leuk en aardig dat je die praatjes nou al 8 jaar leest. Volgens mij is de revolutie nog lang geen 8 jaar geleden ingezet dus complete onzin. Bovendien begin je nooit op de top van de jeugdopleiding maar onderop. Daarnaast praat je ook nog eens over het eerste elftal wat helemaal niet van toepassing is. Je moet naar de A1 en B1 kijken nu, daar heeft Cruijff het namelijk over. Die spelers zijn fysiek veel verder dan laten we jou 8 jaar terug maar even nemen.
Over Bazoer... O ja, want men is tegenwoordig fysiek al klaar op 15 jarige leeftijd. En natuurlijk ben je dan mentaal ook al helemaal klaar voor de top. Man man man over lulkoek gesproken....

En zo kun je overal een draai aan geven.

7 april 2015 om 08:24

Klopt, maar is dat erg? Op deze manier een draai geven aan het mislopen van de titel kan er iig voor zorgen dat Ajax in de toekomst een stap vooruit maakt. Dit is een positieve invalshoek. Die zie ik veel liever dan een negatieve invalshoek.

7 april 2015 om 08:33

Misschien moeten we gewoon helemaal geen kampioen meer worden

Wat is dit ongelijk zwak zeg. Een verhaal vol kul. Ik weet dat je op Cruijf geen commentaar mag hebben maar hij begint nu toch behoorlijk vermoeiend te worden. Net als zijn generatiegenoten trouwens. Roepen vanaf de zijlijn is zo makkelijk. Doel niet perse op deze uitspraken.

7 april 2015 om 08:33

Maar dan moet je ook nog eens zeggen wat er zo'n kul is. Ja, dit zijn niet de sterkste teksten van hem, maar het zijn ook geen onwaarheden. Dus ik snap je punt niet helemaal.

Tot zover heeft Cruijff naar mijn idee heel vaak dingen geroepen vanuit zijn filosofie van voetbal. Of het nou allemaal haalbaar is is een tweede vraag, maar over het algemeen ben ik het wel eens met de man. Ik vind het wel echt iemand met goed voetbalverstand die ook weet hoe het spelletje wel gespeeld moet worden. En daarbij bedoelt hij het spelletje zoals het bedoeld is, niet het spelletje om resultaten te behalen. Dat is het enige waarin ik vind dat hij soms iets te ver gaat, want een club als Ajax kan niet als Barcelona én mooi voetballen én prijzen winnen. Daarvoor loopt er geen Messi bij Ajax rond.

Maar al met al ben ik er wel van overtuigd dat je zo'n ploeg kan opleiden en dat je prijzen kan winnen als je ze bij elkaar kan houden. Wie weet in de toekomst.

7 april 2015 om 09:45

Dat is mijn fout, onduidelijk geschreven.

In mijn ogen worden er behoorlijk veel slappe argumenten gebruikt door Cruijf en de supporters om de visie te verantwoorden. Nu behaal je geen resultaat en geef je het een draai waardoor het lijkt dat Ajax blij moet zijn dat ze geen kampioen worden. Dat is natuurlijk grote onzin. Als ze nu 10 jaar geen kampioen worden dan zijn ze daarna wel heel goed, volgens de redenatie van Cruijf.

Wat mij vooral stoort is dat wanneer er wel resultaat wordt behaald het dan ineens WEL door de visie van Cruijf komt.

7 april 2015 om 10:11

Over het eerste deel ben ik het met je eens, maar ik denk niet dat de opmerkingen van Cruijff zo bedoeld zijn. Ook omdat hij meerdere malen al aangegeven heeft het niet werkt zoals het nu in het eerste elftal eraan toe gaat. Dus die laatste zin van je ben ik het niet mee eens. Het voetbal ziet er niet uit en dat heeft Cruijff ook vaker aangegeven. Dit ligt aan het feit dat de basiszaken van het voetbal niet goed worden meegegeven aan de spelers in de opleiding, waardoor er heel veel misgaat.

Het resultaat van de afgelopen 4 jaren heeft menig mensen doen zeggen dat het prima gaat en dat er maar kleine veranderingen nodig zijn, maar dit jaar laat zien dat er veel meer moet gebeuren. Volgens mij roept Cruijff dit al vanaf dag 1. Plus, heel belangrijk, hij heeft geen tijd gezet op succes met de jeugd. De media gaat ervan uit dat je binnen een jaar na de fluwelen revolutie al resultaat zou moeten zien, maar zo werkt dat natuurlijk niet. De eerste resultaten zullen naar mijn idee nog zeker 3/4 jaar op zich laten wachten, want dan pas heb je een groep dat echt vanuit de jeugd is doorgestroomd met de (hopelijk) juiste visie, techniek, tactisch vernuft, fysiek en mentaliteit.

7 april 2015 om 09:10

In uw commentaar staan twee argumenten en twee drogredenen. Ten eerste een persoonlijke aanval op Cruyff en ten tweede een overhaaste generalisatie wat betreft de uitspraken van Cruyff (het is allemaal kul). Als u met niets anders dan drogredenen kan komen, nemen wij u helaas niet serieus. Een prettige dag nog.

7 april 2015 om 09:33

Wat een lesje argumentatieleer al niet met mensen kan doen he.

Laat ik het intellectuele (haha) gedeelte maar achterwegen laten en ingaan op mijn stuk wat inderdaad niet volledig is. Het lijkt me wel duidelijk wat de punten zijn waar mensen zich aan storen die niet blindelings achter Cruijf aan lopen. Daar hoef ik geen betoog van 4 pagina's aan te besteden.

In mijn ogen zou je Cruijf kunnen vergelijken met een politicus. Wanneer iets mis gaat is het niet zijn fout, maar wanneer het goed gaat komt het door zijn geweldige visie.

7 april 2015 om 17:45

Ja leuk he. Na een cursus argumenteren bij Nederlands herken je ineens overal drogredenen, echt geweldig

"wanneer iets mis gaat is het niet zijn fout, maar wanneer het goed gaat komt het door zijn geweldige visie."

Kan je mij even verduidelijken op welke uitspraken je doelt? Dit zijn ook gewoon loze kreten. Verder heeft Cruyff meestal wel iets zinnigs te zeggen als hij iets zegt. Althans, ik zie het nut er wel van in. Ik zie veel mensen hier op vz telkens roepen dat hij alleen maar kul vertelt, maar bijna nooit zie ik iemand ingaan op wat hij daadwerkelijk zegt. Ik zie jou hier ook niet op hem ingaan, dus vandaar dat ik jou tot datzelfde groepje mensen beschouw.

Een titel vieren doe je ook anderhalve maand zodat andere dingen in het geding komen. Wat een onzin zeg. Maar ja,waarschijnlijk denkt Cruijff dat hij zijn mening moet geven omdat hij Cruijff is.

7 april 2015 om 08:27

Hij geeft zijn mening omdat hij nou eenmaal een column schrijft..

7 april 2015 om 08:45

Hij zegt dat er door het uitblijven van resultaten ook intern duidelijk is dat er nog steeds gesleuteld moet worden aan de jeugdopleiding en de doorstroming naar het 1e. Als je kampioen wordt is er minder oog voor deze ontwikkeling, omdat er al resultaat is. Dat is een logisch gegeven wat toepasbaar is op het hele bedrijfsleven. Leer begrijpend lezen zodat je teksten kan interpreteren...

7 april 2015 om 10:51

Ik kan zien dat jij niet veel van het bedrijfsleven begrijpt. Als er minder oog voor het ontwikkelen is bij resultaat ben je gewoon incapabel. Vooral als je weet dat de enige garantie op resultaat ontwikkelen is. Als er ooit een CEO zegt dat het goed is dat zijn bedrijf verlies draait omdat hij dan zeker weet dan er verder gesleuteld moet worden trappen ze hem binnen 2 dagen op straat.

7 april 2015 om 12:13

Lees nou eens wat er staat. Er wordt helemaal nergens gezegd dat het goed is om te verliezen of verlies te lijden, zodat er dan ontwikkeling komt... Wat er wordt gezegd is dat positieve resultaten de werkelijke zaken kunnen verbloemen, waardoor men het oog op de ontwikkeling verliest. Dat kan de beste overkomen. Zelfs grote multinationale bedrijven zijn hierdoor ten onder gegaan. Het meest recente geval is Fc Twente.

Noem het incapabel... wat in feite ook zo is, maar het gebeurt. Ajax is de afgelopen jaren weliswaar kampioen geworden, maar daardoor hebben ze eigenlijk niet door gehad dat als PSV een keer wel een goed seizoen draait, ze er niet tegenop gewassen zijn. Ajax staat nu al 2 jaar stil op sportief gebied.

7 april 2015 om 08:48

Het gaat er niet om dat je het anderhalve maand aan het vieren bent maar dat je snel en verkeerd beeld krijgt van je selectie/beleid. Je kijkt er dan snel (te) positief tegen aan

Hij heeft wel een punt wat betreft het door selecteren. De zwakheden van de selectie zijn zichtbaar voor iedereen, daarom kan men goed door selecteren.

Ik hoop dat Ajax zich met namen achterin versterkt en een echte beer haalt voor naast Veltman. Riedewald en Mike als backup. Mocht Mike vertrekken dan hoop ik op Heitinga. Geen jongen die in goede vorm is, maar wel één met mentaliteit en ervaring voor die jonge gasten.

Ook Urby zou ik toejuigen, alleen weet ik niet waar hij moet spelen. Was als back nooit constant. Maar op dit moment is alles beter dan boilesen...

7 april 2015 om 08:36

nee alsjeblieft geen heitinga! als je bij everton,fulham en hertha alleen de bank warm houdt mag hij van mij lekker in berlijn blijven. Hij kan echt niet meer mee.

7 april 2015 om 08:59

Ik bedoel ook niet voor de basis. Maar die gozer is wel Ajacied in hart en nieren en heeft de goede mentaliteit. Frank de Boer gaf destijds aan dat Ooijer een belangrijke rol had in de kleedkamer en op de trainingen, dat had toch ook niemand verwacht.

Daarnaast brengt Heitinga veel ervaring met zich mee en weet hij ook wel dat hij niet als eerste man zal worden gehaald. Ik zou het geen verkeerde zet vinden wanneer Mike weggaat. Andere goede verdedigers lopen er momenteel niet in NL die haalbaar zijn.

7 april 2015 om 10:09

Ooijer speelde nota bene nog op het WK tegen Brazilië bij een Nederlands elftal dat veel beter is dan het huidige. Dat brengt inderdaad wat mee, niet een bankzitter die al jaren niets meer presteert.

7 april 2015 om 09:01

Haha Heitinga. Alsjeblieft zeg, laten we dat vooral niet doen als we voor de titel willen spelen. Volg je hem überhaupt?

7 april 2015 om 09:10

Wat valt er te volgen haha, hoe hij daar op de bank zit? Jullie begrijpen me verkeerd denk ik. Ik denk dat hij als leermeester en eventuele back-up (mits hij fit is) van waarde kan zijn. Iemand die de clubcultuur kent en de nodige ervaring heeft. Als je hem goedkoop kan ophalen moet je dat áltijd doen...

7 april 2015 om 10:07

Waarom? hij voegt kwalitatief helemaal niets toe, ervaring moet ook iets toevoegen zoals Poulsen en Ooijer dat deden in bepaalde wedstrijden. Heitinga is een voetballer van niks op het moment.

Het is duidelijk dat de jeugd van Ajax en dan met name de A1 en B1 fysiek veel sterker zijn dan een paar jaar terug. Dat is wat Cruijff hier bedoelt. Hij zegt nergens dat het eerste elftal fysiek sterker is geworden. De bewijzen zijn toch wel Bazoer, El Ghazi en Riedewald. Dus ben ontzettend benieuwd naar de jeugdspelers. Hopelijk zien we volgend seizoen al een aantal spelers debuteren.

Dit roep ik al een tijdje. Natuurlijk vind ik het jammer dat Ajax geen kampioen is, laat dat duidelijk zijn. Maar aan het begin van het seizoen zag ik dit al aankomen. Ieder jaar vertrekken de beste spelers en aan het eind van het vorige seizoen vertrokken de laatste ervaren spelers van de kampioensjaren. Als je er dan niets voor terughaalt, maar denkt het op te kunnen vangen met letterlijk alleen maar eigen jeugd kom je je zelf tegen. Het is goed dat ze dit bij Ajax nu ook zien, dat dat dan helaas moet gaan met een minder goed (lees: slecht) seizoen, dat is dan maar zo. Nu gaat er tenminste wel wat veranderen.

Bazoer is als grote talent nu doorgebroken maar is natuurlijk niet echt Ajax jeugdopleiding. El Ghazi lijikt het ook te halen. Verder zie ik nog niemand. Riedewald kan volgend jaar komen. De huidige verdediging zijn allemaal te zwak voor Europa. Keeper is top natuurlijk. Linksbuiten is er niet. Spits is goed maar geen Ajax spits.
Maar belangrijkste is de verdediging daar moeten echt 2 mensen minimaal voor worden aangetrokken. En dat moet je eerst doen voor je vd Hoorn afschrijft. Het zou echt zonde zijn als Bazoer noodgedwongen linie naar achteren gaat.

7 april 2015 om 09:09

Klaassen, Fischer zijn doorgebroken uit de vorige lichting.
Maar de lichtingen die er nu aankomen daar moeten we resultaten zien.

7 april 2015 om 09:17

En die zijn beide het toonbeeld van technisch begaafde spelers die fysiek nog veel te kort komen.

7 april 2015 om 13:43

Weet je überhaupt wel wat fysiek inhoudt gozer?? Betekent niet dat je 150kg kan bankdrukken en 35km/h kan sprinten. Het gaat om het totaalplaatje. Als ik een speler zou moeten opnoemen die fysiek top is dan is dat Klaassen wel. Ga biljarten ofzo.

Sinds Cruijff het voor het zeggen heeft is het spel van Ajax niet om aan te zien. Europees wordt er gewoon stelselmatig verloren van modale Roemeeense, Oostenrijkse, of Oekraïense ploegen, na eerst kansloos te zijn uitgeschakeld in de CL. En dat met een begroting van ruim 100 miljoen.

7 april 2015 om 12:14

Goh.. De jeugdopleiding wordt omgegooid en je verwacht meteen resultaat.
Als je ziet hoe ze nu met de jeugd bezig zijn dan kan je wel degelijk stellen dat het alleen maar een vooruitgang is.

7 april 2015 om 13:23

5de jaar moest het staan en er staat nog niks! En blijkbaar moet er weer een middenvelder van buiten worden gehaald omdat de jeugd het niveau nog niet kan aantikken.

Met Frank de Boer zal geen enkele speler uitspringen.
Alleen als een speler nog net nieuw is kan je misschien nog wat moois verwachten
Naarmate hij zich aanpast verandert hij in een grijze muis.

Mensen wat is nu dan de "ajax-school"? Want het levert niet echt veel op, cruijff heeft het dan weer over fluwelen techniek etc en dan weer fysiek mentaal. Je kan tich wel zeggen dat dit seizoen voor ajax fysiek en mentaal het niet helemaal goed ging.

Wanneer wordt het nou eens tijd dat die Cruijff inziet dat hij zich stil moet houden. De opleiding van ajax is ruk! Ze kopen de talenten weg bij andere clubs en laten ze een jaar in de jeugd spelen en dan noemen ze dat eigen jeugd? Donder ajb op met dit gebral. Die man praat onzin en bemoeit zich sws met veel te veel dingen bij andere clubs.

http://www.nu.nl/sport-column/4022696/spuit-14.htm...
Beter is het niet te verwoorden, heel veel bluf.
Ajax gaat zijn geld nu spenderen om niveau op te krikken. Zoals heel de voetbalwereld weet, je moet toppers kopen.
Het raakt kant nog wal dat je alleen op de Toekomst wereldsterren kan "kweken". De geografische dekking voor talenten rond amsterdam heeft een bereik van ca. 4 miljoen mensen. Daar zal eens in de 25 jaar een wereldspeler uit komen. De rest moet je toch kopen.

7 april 2015 om 13:25

Artikel gelezen leuk maar toch even voor jou beeldvorming bij 3 Rotterdamse bvo spelen er 35 spelers in de selectie dan heb je verspreid over de andere clubs nog eens 22 talenten spelen. Allemaal uit 1 regio met een minder groot bereik. Ik denk dan toch dat hiermee het artikel teniet word gedaan en dat het puur aan opleiden ligt.

Wat is er toch mis met de Ajax opleiding?? Zelfs Cruijf lijkt het niet te kunnen bewerkstelligen al 5 jaar geen fatsoenlijk zelf opgeleiden speler gezien waar Bazoer, el Ghazi en Kishna alle door een andere BVO de basis hebben gelegd en ze daar opvielen en nu bij Ajax doorbreken is logisch! Maar ik snap het niet Spelers bij feyenoord hebben nooit dit probleem kijk hoe sterk en fysiek Indi, de Vrij, Krasdorp, Manu en Nelom al waren speelde gelijk sterk en excelleren. van Beek ontwikkeld zich in 1 seizoen tot de beste verdedigers van de Eredivisie terwijl het zijn eerste echte jaar is in de basis en als Senior en kijk naar Kongolo die is een van Rhijn en Veltman nu al ontstegen. We mogen nu er alweer aankopen worden gedaan de conclussie trekken de fluwelen revolutie een catastrofe is geworden waar na 5 jaar geen enkele A junior direct de stap maakt naar de basis in Ajax 1. Omdat ze blijkbaar op meerdere fronten tekort komen in de opleiding. Want binnen nu en 5 jaar moest er een vloeiende doorstroming zijn nou die is er niet en er moet nog flink gesleuteld worden en een ander artikel verklapt dat het idd niet zo goed loop !

@jousses,

Ik geloofde nooit in de zgn mentaliteitsverschillen in de diverse regio's in de randstad. Maar kom het nu toch ook overal tegen. En is ongetwijfeld een van de doorslaggevende factoren.

Het rotterdamse is low profile en wordt dus minder aangepakt als het wat minder gaat. Het is net als de karakters van cruijjff en Janssen. De ene kom je overal tegen en van de andere weten heel wat mensen amper dat hij bestaat.

Eerst maar eens Frank de Boer lozen en een (ervaren) trainer met aanvallende intenties aanstellen. Daar knapt Ajax het meeste van op.....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren