Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer: ‘Hij zou het lastiger hebben gehad bij Ajax’

Laatste update:

Luuk de Jong heeft dit seizoen met zestien competitiedoelpunten een groot aandeel in het (aanstaande) kampioenschap van PSV. De Eindhovenaren namen de 24-jarige aanvaller in de zomer voor vijfenhalf miljoen euro over van Borussia Mönchengladbach en zullen waarschijnlijk geen moment spijt hebben gehad van die investering.

/

Feyenoord en Ajax toonden eveneens interesse in de in Zwitserland geboren De Jong, maar in Amsterdam had hij er meer moeite mee gehad om zich te manifesteren. Althans, dat zegt trainer Frank de Boer zondagavond bij Studio Voetbal: “Hij zou het lastiger hebben bij Ajax, omdat wij meer in de kleine ruimtes spelen en PSV meer reactievoetbal speelt”, aldus De Boer.

“We hebben gekeken naar wat hij moest kosten, maar kozen uiteindelijk voor Arek Milik en voor Richairo Zivkovic als back-up voor de toekomst.” Milik, die onlangs definitief werd overgenomen van Bayer Leverkusen, kwam dit seizoen tot elf Eredivisiedoelpunten in twintig optredens. De achttienjarige Zivkovic kwam in zeven wedstrijden tot slechts één treffer voor de Ajacieden.

De Boer twijfelt overigens niet meer aan de titel voor PSV, want de achterstand op de koploper is opgelopen tot tien punten. “Zij zijn het meest constant geweest en hadden een paar uitblinkers die het verschil maakten.” De coach van Ajax noemt de namen van De Jong, Memphis Depay, Georginio Wijnaldum, Andrés Guardado en Jetro Willems. “Ajax is te wisselvallig geweest en de spelvreugde is er ook niet altijd geweest. Dan doel ik op de attractiviteit”, besluit De Boer.

Denk jij dat Luuk de Jong het bij Ajax moeilijker had gehad?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Raad de transfer! ????
Reacties

Frank, je had gewoon moeten zeggen: we hebben gefaald in de scouting en ik heb dit jaar niet een vast team weten te creëren. Luuk de Jong was zeker wel een aanwinst geweest!

5 april 2015 om 23:17

Begrijp zijn punt wel, maar om nou weer ff een sneer uit te delen dat Psv reactievoetbal speelt gaat wel ver. IMO is er een verschil tussen countervoetbal spelen of goed kunnen counteren

5 april 2015 om 23:20

Hij zegt toch ook geen enkel moment countervoetbal? Zeggen dat PSV Reactievoetbal speelt is geen sneer, dat is een feit en zeker niet verkeerd bedoeld. Als je denkt dat Reactievoetbal countervoetbal is, zal ik maar eens wat aan je kennis gaan doen.

5 april 2015 om 23:22

Vind het niet echt een sneer. Iedereen kan toch zien dat PSV een wat meer reactievere vorm van voetbal speelt?

5 april 2015 om 23:29

Er is ook niets mis met counter of reactie voetbal hoe je het wilt noemen. Ik zie liever een mooie counter dan het tikkie breed spel van Ajax wat aanvallend voetbal wordt genoemd. Toch vinden sommige PSV fans dat het geen counter voetbal mag noemen. Dit was in de 80-er jaren ook al wel het geval. Maar het is nou eenmaal hun spel type. Maar wat s er mis mee....wat mij betreft ook niets

5 april 2015 om 23:40

Alsof het een belediging is. Alleen in Nederland is het systeem heiliger dan het resultaat

5 april 2015 om 23:43

Ik vind het eerder een sneer naar zichzelf. Hij geeft aan dat een goede speler het in zijn systeem lastiger zou hebben, maar dat systeem is uiteindelijk niet effectiever of attractiever. Dat lijkt me dan een foute tactische keuze. Een spelsysteem zou de spelers en resultaten niet in de weg moeten staan maar juist in staat moeten stellen hun potentieel te laten zien...

5 april 2015 om 23:47

@feye88
Nou ik denk dat dat alleen bij Ajax geldt. Ook al die onzin steeds dat je hoort dat een speler bij Ajax eerst een jaar moet wennen aan het systeem. Dat hoor je nergens anders. Ik zou zeggen over boord met dat onzin systeem en ga doen waar we voor naar het stadion komen, voetballen!

6 april 2015 om 00:13

Kan jij mij dan het o zo duidelijke verschil vertellen? Want volgens mij is het precies hetzelfde! Je wacht af en countert daarop, de reactie toch?

6 april 2015 om 00:53

Is ook geen kritiek van de Boer, maar veel mensen associeren reactie/counter voetbal met negatief voetbal maar ik heb in de seizoenen van Mourinho bij Real echt genoten van die vlijmscherpe doodsteken val Real. Binnen 10 seconden lag ie er bij een fout van de tegenstander in. Dit seizoen wordt psv ook met 'reactie' voetbal kampioen maar het werkt gewoon dus waarom niet.

6 april 2015 om 02:30

Aan alles merk je bij De Boer dat hij het wel degelijk negatief bedoelt. Het komt er op neer dat Ajax te goed is om zulk spel te spelen. Hij zei letterlijk dat Zivkovic niet nuttig was omdat Ajax nou eenmaal niet op de counter speelt. Ik snap niet waarom je jezelf zo zou beperken. Als de ruimte er ligt, gebruik je die toch? Diversiteit is nooit weg. Dat zwart-wit denken is zo kinderachtig en ik betrapte De Boer er erg op tijdens de uitzending.

6 april 2015 om 03:31

Counter betekemd reactie in het engels know your facts xd

6 april 2015 om 03:33

Ploegen graven zich vaak in tegen Ajax.
Dus als je spits alleen maar in een countersysteem kan spelen dan heb je niks aan die spits alleen misschien in de topwedstrijden tegen teams die ook het spel willen maken.

6 april 2015 om 08:57

@appelsapman

Ga eens even een cursusje Engels doen. Counter betekent tegen of tegenstoot in dit verband. Daarnaast is er geen enkel verband waarin het vertaald kan worden naar reactie. XD

6 april 2015 om 10:15

@iscomadrid en jij denkt dat de ploegen die zich ingraven tegen Ajax bij PSV wel vol op de aanval spelen? Wat een onzinnige opmerking van de boer.

6 april 2015 om 11:43

@gio69
Ik was het niet eens over de stelling van de boer dat Luuk de Jong niet in een kleine ruimte kan spelen. Dat kan hij volgens mij prima.
Maar als hij zegt dat je bij weinig ruimte niet veel aan Zivkovic hebt, heeft hij toch gewoon gelijk?
Ik zou ook graag zien dat Ajax net als PSV ook reactie voetbal kon spelen, maar daar hebben we de spelers en de kwaliteiten niet voor. Maar waarom voelen PSV supporters zich altijd zo aangevallen als je zegt dat ze reactie voetbal spelen? Daar is toch niets negatiefs mee gezegd? Ik merk al sinds eind aren 70 dat PS supporters zich hierdoor aangevallen voelen. Waarom is dat toch? De Boer heeft er m.i. helemaal niets negatiefs over gezegd dus en ook al helemaal niets negatiefs over Psv. Hij ei juist alleen maar positieve dingen zoals dat PSV dit jaar veel constanter was dan Ajax en meer kwaliteit had met een Wijnaldum, Depay en Willems. Dus wat is daar negatief aan?

En of je club nou wel wat meer of minder op de counter speelt, zou me er niet druk om maken. Het gaat toch om het resultaat

5 april 2015 om 23:20

Als je kijkt naar de punten, heeft Ajax het niet anders gedaan dan voorheen. Ja ze waren misschien 'kampioen van de armoede' omdat ze steeds met weinig punten kampioen zijn geworden. Het enige wat anders was is dat PSV het gewoon goed heeft gedaan, mede door (in mijn ogen laf) reactievoetbal te spelen.

5 april 2015 om 23:26

Jij vindt het laf wanneer in ploeg speelt naar haar kwaliteiten ? PSV heeft met Depay, Narsingh en Wijnaldum 3 enorm snelle jongens die op hun best zijn als ze ruimte hebben.

Als je spelers hebt die ruimte nodig hebben moet je natuurlijk niet de ruimtes zelf klein maken dus kan je beter een beetje inzakken en er dan snel uitkomen.

5 april 2015 om 23:41

Beter kijk je Ajax of niet? Mooie snelle aanvallen, veel goals en geweldige combinaties. Psv speelt laf en scoort 15 doelpunten meer, maar jij kijkt liever eindeloos getik op de eigen helft zonder maar een gedachte. Kennertje hoor ik wel weer.

6 april 2015 om 00:20

Eet een eitje. Het is pasen.

6 april 2015 om 06:31

Fan123. Wat is er laf aan dan? Ze worden toch kampioen? Wij (ajax) hebben nu (5 wedstrijden voor het einde) al meer punten dan de 4 voorgaande jaren onder FdB. Dus PSV heeft het gewoon geweldig gedaan. Ze hebben gespeeld naar de kwaliteiten van de ploeg. Snelle jongens op de vleugels en een vaardige spits. Als jij dat laf vind kun je beter stoppen met het volgen van voetbal, want dan begrijp je er weinig van.

6 april 2015 om 09:34

Het is maar hoe je het uitlegt. Je kan ook zeggen dat PSV modern voetbal speelt. Real Madrid heeft vorig jaar de CL gewonnen mede door in een aantal belangrijke potten (prachtig) reactievoetbal te spelen. Je ziet ook welke successen er mee zijn gehaald door o.a. Atletico, Chelsea en nu ook Monaco. Die ploegen waren nooit zover gekomen als ze op balbezit zouden spelen.

Ik denk ook dat een grote reden is dat Nederland niets meer voorstelt in Europa doordat we vaak te naief spelen. Eigenlijk is het lachwekkend dat Ajax op bezoek bij Europese topploegen 'hun eigen spelletje' willen spelen.

6 april 2015 om 18:56

@nvandeven;
is wel erg makkelijk om dat te zeggen. je vergelijkt het beste psv sinds 5 jaar met het slechtste ajax sinds 5 jaar (over de vorm heb ik het dan).
hoe ajax de afgelopen 2 seizoenen het in de 2e seizoenshelft deed doet echt niet onder voor hoe psv het nu doet. het verschil ligt hem in de eerste seizoenshelften, daar waar psv de sterspelers behield en aankopen deed verloor ajax juist steeds last minute haar sterspelers.

5 april 2015 om 23:22

Ja wat een gelul inderdaad. Als er iemand was geslaagd, was het Luuk de Jong wel geweest. Ik vond verder dat er nauwelijks kritische vragen werden gesteld over het beleid en vooral de selectie. Alleen over het vertoonde spel, maar FDB hoefde nauwelijks uitleg te geven. Spelers waren niet in vorm was het excuus.....jammer Frank, benoem gewoon man en paard en zeg gewoon het wordt tijd om spelers te halen

6 april 2015 om 03:43

Achja met Milik heeft Ajax denk ik een veel betere aankoop gedaan.
Scoort meer in alle competities en is nog jonger.

6 april 2015 om 06:34

De jong is all-round veel beter dan Milik. Hij werkt zo hard en is zo belangrijk voor psv. Ik ben heel blij met Milik, maar vind de Jong wel beter momenteel.

6 april 2015 om 19:01

momenteel, en voor de huidige competitie heb je aan de jong meer. maar milik is jonger en vertoont veel potentie dus ik begrijp wel dat ajax hem voor de jong haaldde.

5 april 2015 om 23:22

Bij BMG kwam hij niet uit de verf en hij heeft een jaar stil gestaan. Dan moet je 5,5 miljoen neerleggen plus een vorstelijk salaris (naar verluidt 8 ton) voor een risico.

Ook de eerste 10 wedstrijden kreeg Luuk enorm veel kritiek omdat hij niet genoeg bracht. Dus allemaal opportunistisch gezwets achteraf.

Bovendien is het wel degelijk een spits die niet heel goed in de kleine ruimte is.
Aan de andere kant heb je met Sigthorsson en Millik ook twee spitsen (aan het begin van het seizoen) waarvan je maar moet wachten of t wat word, maar Millik kostte iig niks qua transfersom (alleen salaris).

5 april 2015 om 23:31

Ajax dit jaar geen geluk eindelijk een psv bijvoorbeeld die normaal naar behoren presteert. Als ajax zijnde moet je dan gewoon ook presteren, maar doen ze al jaren niet ook al waren ze dan kampioen geworden. Heeft meer met de zwakte van de overige teams te maken dan met de sterkte van ajax.

6 april 2015 om 03:45

Dat is dit jaar toch niet anders voor Psv?
Door de zwakte van Ajax en Feyenoord worden ze kampioen.
Tot aan de winterstop was er nog niets aan de hand en kon Ajax volgens mij zelfs de koppositie overnemen tegen Ado maar toen speelden zij gelijk.

6 april 2015 om 14:21

Precies, als Blind was gebleven hadden ze een middenveld gehad wat meer in balans was en niet 2 maanden lang hoeven schuiven met Serero, Viergever of Riedewald.

Veltman raakte snel geblesseerd, Moisander speelde minder dan vorig jaar en Fischer viel al snel uit. Dus over het seizoen gezien was er geen vaste basiself die aan elkaar kon wennen, dat kost ook gewoon punten.

Hopelijk versterkt Ajax zich met 3 spelers (lb, LCV en Cvm), waardoor ze weer wat balans in het team krijgen (talenten vs. ervaring+kwaliteit).

5 april 2015 om 23:30

Wat een trieste opmerking van deze coach zeg. Lekker Elhamdaoui vervangen door sigtersson. Mounir heeft in 1 helft van een seizoen meer gescoord dan sigtersson in 3 jaar bij ajax

5 april 2015 om 23:34

En wie zich afvraagt waarom geen kritische vragen? Omdat media is ajax daarom!!!!!!!

5 april 2015 om 23:47

De periodes bij Fiorentina en Malaga hebben inderdaad aangetoond dat El Hamdaoui een uitstekende spits zou zijn geweest voor Ajax. En hij scoorde inderdaad veel in de eerste seizoenshelft, maar weten we nog hoe Sigthorsson bij Ajax begon? Vijf doelpunten in de eerste zes wedstrijden. Wat als hij niet zo ernstig geblesseerd was geweest....

5 april 2015 om 23:47

Als ik 500 uitroeptekens achter mijn zin zet kom ik vast slim over!!!!!!!!!!!!!!!!

6 april 2015 om 00:12

Dat zijn er geen 500 dus je komt een beetje dom over nu.

6 april 2015 om 00:22

Haha heerlijk, inderdaad zeg, iemand wijzen op een overdrijving en dan zelf het aantal vraagtekens met 50 vermenigvuldigen.

6 april 2015 om 00:24

El Hamdaoui vergelijken met sightorson. Grote grap el Hamdaoui was de messi van az. Toen van gaal trainer was bij az bouwde hij het team om hem heen en wat bleek een meester zet want mede dankzij el Hamdaoui werd az kampioen. En was ook nog is beste speler van de eredivisie en de goals die hij heeft gemaakt voor az en ajax daar zou sightorson nog geneens van durven dromen. Een technicus vergelijken met een een stijve hark. Iedereen vergeet wat el Hamdaoui heeft gedaan in zijn goede tijden.

6 april 2015 om 03:07

Die technicus is ook heel goed bezig bij Fiorentina. Oh wacht.

5 april 2015 om 23:40

Idd net of milik een echte ajax spits is die in de kleine ruimtes kan voetballen laat hem eerst een keer een bal in de voet vasthouden en wachten op aansluiting dat kan die niet eens..

Totale onzin want hij zou bij Ajax ook zeer goed kunnen spelen maar hij wil gewoon niet toegeven dat hij baalt dat hij niet naar Ajax is gegaan.

Buiten spits is hij ook een fantastisch aanspeelpunt.

6 april 2015 om 09:08

Idd hoe vaak zie je wel niet dat hij de bal aan neemt op het middenveld. Vervolgens spelers er over heen komen en hij de bal keurig mee geeft, om vervolgens zelf ook nog eens voor het doel te verschijnen.
Dit is juist een spits die Ajax zoekt alleen bij Ajax willen ze dat spits precies hetzelfde doet, alleen dan 20 meter verder naar de 16.....

zonder voorzetten was het inderdaad moeilijker geworden

Selectie van Ajax, moet ook ligt de bezem door....
Spelers die dit seizoen matig presteerde moeten nu plaats gaan maken...

Talenten als Riedewald moeten nu meer kans krijgen....

Daarnaast moeten er echt een 2 tal spelers met veel passie en drive in hun spel gehaald worden...

Klopt wat Frank zegt maar blijft jammer dat AJAX afgelopen seizoen heel slecht heeft ingekocht kwa ervaren spelers !! Anders hadden we serieus mee gedaan en kans gemaakt op de 5de titel op rij !! Wel veel contracten verlengt van goede talenten voor de aankomende jaren waar we heel veel plezier aan gaan beleven ;-)

5 april 2015 om 23:24

Het is alleen gek dat je dan wel Zivkovic en Milik haalt. Dit zijn ook spelers die juist niet sterk in de kleine ruimtes zijn.

Een Luuk de Jong is enigszins vergelijkbaar met Pantelic. Het zijn niet de beste voetballers, maar ze laten wel een team beter spelen.

Ik schrok trouwens wel dat Ajax op Dordrecht na dit jaar (dus 2015) het minst aantal doelpogingen heeft.

5 april 2015 om 23:58

Tja dat is wel inherent aan het speltype dat je speelt. Op balbezit spelen met hele wisselvallige spelers is gewoon moeilijk doen. Balbezit is sowieso een manier die zich heel erg kenmerkt door moeilijk doen. Je wil mooie combinaties zien, maar omdat de tegenstander zich in graaft, wordt dat super lastig. Dan ga je breien omdat je directheid mist en kom je nauwelijks tot doelpogingen. De Boer zou Ajax eens wat directer moeten laten spelen en meer schieten, want tactische perfectie met deze spelers ga je toch niet bereiken.

6 april 2015 om 00:04

@ Sim020,

Inderdaad, eigenlijk zijn er sinds de revolutie van Johan Cruijff niet bijster veel goede aankopen geweest bij Ajax. Het waren/zijn allemaal net niet spelers.

Dit zijn de aankopen van Ajax sinds Frank de Boer trainer is bij Ajax:

- Kolbeinn Sigþórsson. In de zomer van 2011 overgenomen van AZ. Tot nu toe nog niet echt succesvol, vrij vaak geblesseerd en als hij speelt, dan speelt hij niet goed.
- Jasper Cillessen. In de zomer van 2011 overgenomen van Nec. In zijn eerste twee seizoenen moest hij genoegen nemen met 'n plek op de bank, maar sinds vorig seizoen is hij eerste doelman bij Ajax en is hij wel een goede aankoop.
- Theo Janssen. In de zomer van 2011 overgenomen van FC Twente. Deed het in z'n eerste en enige seizoen bij Ajax eigenlijk wel prima, met 31 wedstrijden, 9 doelpunten en was ook wel een vrij goede aankoop.
- Thulani Serero. In de zomer van 2011 overgenomen van Ajax Cape Town. In z'n eerste twee seizoenen bij Ajax speelde hij niet vaak en sinds vorig seizoen heeft hij het merendeel van het seizoen een basisplaats, maar echt goed speelt hij niet en echt slecht ook niet. Ik vind hem eigenlijk een beetje een 'net niet' aankoop.
- Derk Boerrigter. In de zomer van 2011 overgenomen van RKC Waalwijk. Hij deed het in zijn eerste seizoen nog wel aardig goed, maar toen speelde hij door blessures maar 17 wedstrijden, waarin hij 7 goals maakte, maar in z'n tweede seizoen vond ik hem minder.
- Dmitri Bulykin. In de zomer van 2011 overgenomen van Anderlecht. Werd vooral gehaald als pinchhitter en in de wedstrijden die hij speelde, deed hij het ook wel oké. In 19 wedstrijden scoorde hij toch netjes 9 keer voor Ajax.
- Niklas Moisander. In de zomer van 2012 overgenomen van AZ. Speelde in z'n eerste twee seizoenen prima bij Ajax, maar dit seizoen vind ik hem maar matig spelen en hij heeft al geen basisplaats meer bij Ajax.
- Tobias Sana. In de zomer van 2012 overgenomen van IFK Göteborg. Begon echt fantastisch bij Ajax, helaas wist hij dat niet vast te houden en speelde hij daarna nooit meer in het eerste van Ajax. Ook hij bleek uiteindelijk weer een 'net niet' aankoop.
- Lasse Schöne. In de zomer van 2012 overgenomen van Nec. Speelde in zijn eerste twee seizoenen prima bij Ajax, maar dit seizoen speelt Schöne 'n stuk minder.
- Ryan Babel. In de zomer van 2012 overgenomen van 1899 Hoffenheim. Was echt wel een aanwinst voor Ajax. Hij had aardig wat wedstrijden gemist door blessures, maar in de wedstrijden die hij voor Ajax speelde in z'n tweede periode, was hij echt wel van meerwaarde.
- Christian Poulsen. In de zomer van 2012 overgenomen van Evian. Ook hij was echt wel een prima aanwinst voor Ajax. Hij was geen speler waarvoor je naar het stadion kwam, maar hij is wel een soort 'viezerik', iemand die van die vervelende streken heeft en (harde) overtredingen maakt. Dat mist het huidige Ajax nu.
- Danny Hoesen. In de zomer van 2012 overgenomen van Fulham. Nu bij FC Groningen doet hij het dramatisch, maar in de wedstrijden die hij bij Ajax speelde, deed hij het opzicht wel aardig goed, met als hoogtepunt zijn doelpunt in de Champions League tegen FC Barcelona.
- Isaac Cuenca. In de winterperiode van 2013 gehuurd van FC Barcelona. Was mede door blessures niet echt een succes bij Ajax.
- Mike van der Hoorn. In de zomer van 2013 overgenomen van FC Utrecht. Heeft dit seizoen 'n aantal keer z'n meerwaarde bewezen als stormram, maar echt succesvol is zijn verblijf bij Ajax tot nu toe niet.
- Lerin Duarte. In de zomer van 2013 overgenomen van Heracles Almelo. Werd gehaald als vervanger van Christian Eriksen, maar heeft totaal niet aan de verwachtingen voldaan.
- Bojan Krkić. In de zomer van 2013 gehuurd van FC Barcelona. Echt een succes was zijn verblijf bij Ajax niet, maar dat kwam (naar mijn mening) doordat de Boer hem als rechtsbuiten opstelde en ik had het gevoel dat Bojan als diepe spits veel beter tot zijn recht zou komen.
- Diederik Boer. In de zomer van 2014 overgenomen van PEC Zwolle. Is vooral overgenomen met de intentie om te fungeren als stand-in van eerste doelman Jasper Cillessen.
- Arkadiusz Milik. In de zomer van 2014 gehuurd (en afgelopen week definitief overgenomen) van Bayer Leverkusen. In het begin was ik niet zo gecharmeerd van hem, maar daarna is hij steeds beter gaan spelen en maakt hij zijn kansen wel af en is hij wel een meerwaarde voor Ajax, in tegenstelling tot onze Ijslandse vriend.
- Niki Zimling. In de zomer van 2014 gehuurd van FSV Mainz 05. Daar kunnen we heel kort over zijn: miskoop.
- Richairo Živković. In de zomer van 2014 overgenomen van FC Groningen. Is vooral met de intentie gehaald om in de toekomst de eerste spits van Ajax te worden en werkt dus vooral zijn wedstrijden af bij Jong Ajax.
- Nick Viergever. In de zomer van 2014 overgenomen van AZ. Echt een hele goede aankoop vind ik Viergever niet, maar 'n slechte ook niet echt. Hij is in mijn ogen ook weer net zo'n 'net niet' aankoop.
- Daley Sinkgraven. In de winterperiode van 2015 overgenomen van SC Heerenveen. Echt veel heeft hij tot nu toe nog niet laten zien, maar ik zie het wel in hem zitten.

De enigste aankopen die echt goed hebben uitgepakt onder Frank de Boer en (vanaf 2013) Marc Overmars, zijn tot nu toe Jasper Cillessen, Theo Janssen, Dmitri Bulykin, Niklas Moisander, Lasse Schöne, Ryan Babel, Christian Poulsen en Arkadiusz Milik, want zij zijn de enigste spelers die echt minimaal één seizoen een meerwaarde voor Ajax waren.

Bij spelers als Živković en Sinkgraven is het nog afwachten hoe ze zich uiteindelijk staande houden, maar ook bij hun heb ik wel een goed gevoel.

Spelers als Cuenca, Zimling, Sigþórsson en Duarte waren gewoon miskopen. Van Cuenca kon Ajax weten dat hij niet helemaal fit zou zijn, want voordat hij naar Ajax kwam, had hij al 'n langdurige blessure waarvan hij nog niet hersteld was, Zimling halen heb ik nooit begrepen, Sigþórsson is vrij vaak geblesseerd en als hij speelt, dan speelt hij nooit goed en Duarte voldeed dus gewoon niet aan de verwachtingen.

Hoesen, Serero, Viergever en Sana waren van die 'net niet' aankopen, Boer is gehaald als tweede doelman, Bojan had in mijn ogen pech dat hij op de verkeerde positie neer werd gezet en Boerrigter had wat pech door 'n aantal blessures bij Ajax.

6 april 2015 om 00:13

Ik heb verslagen op school ingeleverd die korter waren dan je bericht. Respect meneer.

6 april 2015 om 01:43

Ik vond hoesen en sana gewoon waardeloze versterkingen en niet: "net niet"

6 april 2015 om 09:10

Je vergeet bazoer nog te noemen, toch wel een top aankoop

6 april 2015 om 09:36

Hoesen liet Ajax wel vaak beter voetballen dan Sigi.

Niks gelogen aan het verhaal.
En zonder voorzetten kopt hij er ook geen 16 in.
Aangezien iedere keer die schöne er in staat die echt niks kan dan vrijetrappen nemen.
Er is totaal geen diepgang dit jaar.
Kishna valt behoorlijk tegen en fischer is helaas het hele seizoen geblesseerd.
Boilesen is niet meer van wat er verwacht word van hem.
Van rhijn wisselvallig dit jaar en moisander gewoon slecht dit seizoen.
En zo zijn er wat dingen waar je op vooraf geen rekening mee houd en dan krijg je dit seizoen.

Nu een goede ervaren verdediger halen.
Misschien dat er bij milan barcelona of ergens anders nog wat rond loopt wat een versterking kan zijn.
Weet niet of vidic vaak speelt bij inter anders die proberen.

Kan toch niet gezegd worden dat siem de jong of sigi wel voor de kleine ruimtes zijn?

Frank heeft gelijk. Van wie had Luuk De Jong de aanvoer moeten krijgen. Boilesen en Van Rhijn zijn niet in staat om een fatsoenlijke voorzet te geven. En de links en rechtsbuitens hebben eens in de 5 wedstrijden het op hun heupen. De teller zou net als Sigthorsson record laag hebben gestaan. Luuk is balvaardig niet in staat om zijn eigen kansen te creëeren!

5 april 2015 om 23:23

Sigthorsson kan zelfs met een goeie aanvoer geen kansen afmaken. Ik heb in mijn leven nog nooit zo'n slechte spits in Ajax 1 gezien(op gabrich na). Hij kan echt helemaal niks. De jong is 100x beter man.

6 april 2015 om 08:37

daar heb je wel gelijk in. maar vergeet niet dat de Jong internationaal een flop is en geen potten kan breken! daarnaast is de eredivisie niveau zo drastisch gekelderd dat elke B speler, jupiler League speler of A junior meteen kan aanhaken met het niveau! de Jong moet het hebben tegen clubs als Cambuur of Excelsior maar daar word je juist mee kampioen? Winnen van de kleine clubs terwijl andere clubs als Ajax en Feyenoord punten laten liggen! PSV terecht kampioen maar de Jong als topscorer geeft wel aan hoe slecht het is gesteld met niveau van de Eredivisie!

6 april 2015 om 09:49

De Jong scoorde een hattrick tegen AZ en Feyenoord en heeft ook gescoord tegen Twente,Ajax en Vitesse. Gewoon een goede spits.

Schei toch aub uit. Ten eerste zou De Jong juist passen bij een team die op de helft van de tegenstander speelt want hij is een goed aanspeelpunt en goed in de kaats. Dan zou hij met z'n traagheid toch juist niet passen bij PSV in het zogenaamde counter voetbal? Daarin zou de snelle Milik dan passen maar nee, die neemt Ajax juist. Ze doen maar wat. Milik kan totaal geen bal vasthouden en die past dan wel in het spel? Ten tweede moet de Boer niet net doen alsof Ajax iedere wedstrijd de tegenstander omsingelt op eigen helft. Tegen Feyenoord en Vitesse konden ze niet eens drie keer de bal naar elkaar overspelen en ook uit bij PSV waren ze alleen maar aan het verdedigen. Zelfs vandaag tegen Utrecht zakte Ajax tweede helft behoorlijk in en lagen er juist prima ruimtes voor een spits als Zivkovic, die er dan zogenaamd weer niet klaar voor is omdat hij eerst moet leren aan Ajax spits te zijn, hou toch op. En Sightorson, die heeft het al wel onder de knie ofzo? De Boer maakt zichzelf totaal ongeloofwaardig en het begint er al meer op te lijken dat hij een gebrek aan inzicht heeft en totaal niet kan inschatten welke spelers wel en niet bij Ajax passen.

6 april 2015 om 00:14

Beter zou ik het niet kunnen omschrijven, sjappoo! Totale waanzin wat Frank alkemaal riep vanavond, heb nog buikpijn van het lachen... Die man vindt zichzelf echt veel te belangrijk!

De boer haalde zimling na advies van morten olsen. Dan kan je beter de eigen scouting opheffen.

Ik weet zeker dat El Ghazi en Kishna meer hebben aan De Jong dan aan Milik. Ik denk dat hij als aanspeelpunt Ajax kampioen had kunnen maken. De Jong is bij bijna elke aanval van PSV betrokken en speelt echt in dienst van de ploeg, uitstekende Eredivisiespits.

Haha Frank werd op het matje geroepen door de ajaxmedia , da betekend einde frank of je tactiek / aankopen gaan veranderen .

Wat een onzin! De Jong is juist geen counterspits. Hij heeft amper snelheid en geen passeerbeweging. Zijn sterke punten zijn juist zijn balvastheid, zijn kaats en zijn sterkte in de lucht. Daarom is hij juist geschikt voor een voetballende ploeg, en minder voor een countervoetbal.

Lens, dat was een counterspits, De Jong niet.

6 april 2015 om 00:16

Geen woord aan toe te voegen! Alleen Frank en zijn cornuiten zien dat echter geheel anders...

Dat reactie voetbal heeft wel 15 doelpunten meer. Wat speelt ajax dan laf voetbal?? Alles 10x beter dan wat Ajax laat zien haha. Schei toch uit Frank, juist een type de Jong past bij Ajax, balvast en werkt hard. Pantelic deed het juist daarom goed bij Ajax omdat hij ook over deze kwaliteiten beschikte.

Klopt helemaal, want bij Ajax zou hij dankzij de handbalopstelling helemaal geen ballen krijgen....

Ik begrijp niet helemaal waarom De Jong het beter zou doen bij een ploeg die met de ruimte voor zich speelt... Hij moet het niet van zijn snelheid of creativiteit hebben, maar is juist een aanspeelpunt en eindstadion. Hij heeft juist baat bij een ploeg die constant op de helft van de tegenstander speelt.

Wat een onzin, De Jong is juist ook een spits die heel erg goed mee kan voetballen. Hij heeft ook niet voor niks 9 assists.

De Jong benoemen als iemand 'die het lastig heeft als de ruimtes kleiner worden' maar zelf wel Sigthorsson aankopen...

Wat een slap gelul van Fdb.
Of wil hij hiermee aangeven dat ajax geen vleugelspelers heeft die een fatsoenlijke voorzet op hun spits kunnen geven?
Daarnaast: Luuk de Jong is van alles, maar niet heel erg snel. En snelheid heb je nodig bij een counterspits. De Jong is bepaald geen typische counterspits.

Wat hij misschien wel goed kan (maar dat hoeft ie gelukkig niet te doen bij Psv) is elke keer als hij aangespeeld wordt de bal weer teruggeven aan het middenveld om zo balbezit te houden en optisch te domineren.

Haha de Boer: wij hebben er voor gekozen om het niet te doen. Alsof de Jong sowieso naar Ajax was gegaan als zij interesse zouden tonen. Wat een stuitende arrogantie. Daarnaast over het reactie voetbal van Psv. Alsof Ajax elke tegenstander overhoop speelt, laat me niet lachen.

De Jong is een vrij complete, voetballende spits. Had juist perfect bij Ajax gepast lijkt mij. Ik denk dat Ajax met de Jong beter had gespeeld dan ze nu doen.

F de boer is echt in de war of is incompetent. Eerlijk gezegd dat ik nu t laatste. Hij is incompetent en slechte verliezer. Daarbij totaal geen zelfreflectie.
Ik zeg dit al zo lang. Die man moet gewoon weg. Ga je volgende stap maken Frank. Ben je toch aan toe!?

Neem overmars ook mee.

Ongelooflijk wat voor een onzin die man uitkraamt.

Ajax speelt de lelijkste voet sinds ik Ajax volg in 1992. Zelfs in begin jaren 2000 werd er beter gespeeld onder jan Wouters. En ik beschouwde dat jaar altijd 1 van de slechtste.

De Boer moet zich niet bezighouden met Psv, maar met Ajax. PSV heeft het goed gedaan. Als zij reactievoetbal speelden dan speelden wij afbraakvoetbal. Luuk de Jong zou voor Ajax de perfecte spits zijn geweest, gemiste kans dus, maar dat weet iedereen.

De andere dingen die De Boer zegt kloppen wel. Ajax had geen uitblinkers dit seizoen, behalve Cillessen. Bazoer, Klaassen en El Ghazi krijgen ook een ruime voldoende. Milik en Kishna een krappe voldoende. De rest allemaal onvoldoende.

Ik vond Frank bij studio voetbal behoorlijk de weg kwijt

De kracht van De Jong is juist dat het een balvaste spits is, die aanspeelbaar is en in de kleine ruimtes uit de voeten kan. Goeie kopper, die waardevol is in de 16 bij hoekschoppen en voorzetten van de zijkant. Kortom een spits die goed bij Ajax zou passen.

In wedstrijden tegen de wat mindere tegenstanders speelt PSV ook veel in de kleine ruimte en dat gaat ook gewoon goed met De Jong in de spits.
Dat PSV reactievoetbal speelt beschouw ik als een groot compliment. Voetbal is namelijk een spel waarbij je vlug moet reageren om tot kansen en goals te kunnen komen. Vandaar dat Ajax ook zo weinig kansen creëert. Zoals Mulder gisteren aangaf: Ajax reageert nauwelijks bij balverovering en balverlies.

Hij heeft natuurlijk gewoon gelijk.
In dit Jax had L de Jong het heel moeilijk gehad. Ajax speelt een heel ander soort voetbal en voert het ook nog eens slecht uit. Alle spitsen hebben het daar moelijk mee. Milik doet het nog het best en die scoort ook nog eens vooral uit counters. Maar met de Jong ipv Milik had Ajax wel beter het eigen voetbal kunnen spelen. Kijk maar hoe goed El Ghazi de spitspositie invult incidenteel, dat kan De Jong natuurlijk veel beter als echte spits. Maar het is begrijpelijk dat de druiven uur zijn voor FdB en dat hij het niet helemaal objectief kan zien. Is helemaal geen schande.

Ik kan me vergissen, maar als ik aan begin van het seizoen zou kiezen voor reactie voetbal, dan zou de Jong toch geen logische aankoop zijn? Dan zou ik meer snelheid willen. De jong zou ik juist kopen als ik verwacht vaak de bovenliggende partij te zijn en dus veel ballen in de zestien ga geven. Met zijn lengte en met zijn voetballend vermogen wordt hij dan belangrijk. Ik zou niet weten waarom hij dat bij Ajax niet zou kunnen.

Luuk zit na een uitstapje buiten Nederland weer terug op zijn top, een hoger niveau kan hij niet aan blijkbaar.

Ajax streeft een hoger niveau na, Milik is nu misschien nog een klein stapje minder ver, maar wordt veel beter. Perfecte aankoop in mijn ogen!

6 april 2015 om 16:38

Ajax streeft een hoger niveau na? Dan is het wel eens tijd dat ze daarmee beginnen, want de laatste jaren is het voetbalniveau van de spelers alleen maar gedaald. De resultaten zijn vergelijkbaar en de tactiek ook, maar de spelers zijn qua niveau alleen maar minder geworden. Luuk De Jong zou een van de beteren bij Ajax zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren