Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘PSG wil talenten laten rijpen bij satellietclub in Holland of Spanje’

Laatste update:

Sinds Paris Saint-Germain in de zomer van 2011 werd overgenomen door Qatar Sports Investments, is geen enkele in Parijs getogen speler doorgebroken in het eerste elftal. Daar moet snel verandering in komen, zo vinden de Qatarese bazen van de kampioen van Frankrijk. Dat schrijft de krant L’Equipe.

/

Volgens het dagblad wil PSG daarom een aantal talenten de komende jaren bij zogenoemde clubs filleuls stallen, satellietclubs waarmee men nauw wil gaan samenwerken. De Parijzenaren zijn daarvoor op zoek naar geschikte verenigingen in Spanje en Nederland, maar namen van clubs worden niet genoemd.

PSG zou beloftevolle voetballers ervaring willen laten opdoen in een andere competitie, waarna die spelers vervolgens aan kunnen sluiten bij het eerste elftal van de Parijzenaren. Tussen 1997 en 2002 deed PSG overigens al iets soortgelijks bij de Zwitserse club Servette. L’Equipe schrijft ook dat PSG het aantal scouts in de laatste twintig maanden heeft verhoogd van vijf naar 21.

Een goede zet van PSG?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Rabiot is toch een kind van de club?

31 maart 2015 om 19:01

Maar toch nog niet echt doorgebroken?

31 maart 2015 om 20:26

Speelt wel een aantal wedstrijden en komt heel vaak als wissel erin.

31 maart 2015 om 19:01

Klopt, maar die wou afgelopen zomer eigenlijk vertrekken omdat hij weinig perspectief zag. Dit jaar speelt hij wat meer, maar tevreden is hij nog steeds niet.

31 maart 2015 om 19:03

Nope. Pas sinds 2010 bij PSG

31 maart 2015 om 19:16

Als je er al van je 14e zit ben je in mijn ogen een kind van de club, maar goed, meningen verschillen dus.

31 maart 2015 om 19:23

Het gaat ook om jongens uit Parijs. Dus jongens die er ongeveer hun hele leven wonen.

En welke clubs in Nederland (mits dit waar is uiteraard) zouden hiervoor in aanmerking kunnen komen dan? Ik zou zo geen clubs weten? Ja misschien een aantal clubs die normaliter onderaan zullen eindigen?

31 maart 2015 om 19:01

FC Utrecht misschien? Die zijn toch al op de Franse tour.

31 maart 2015 om 19:01

Utrecht heeft wel een verleden met Franse voetballers.

31 maart 2015 om 21:49

sterker nog sinds een tijdje werkt didier martel als scout voor fc utrecht en die doet ook wat bij psg.
maar clubs moeten dit niet willen clubs als psg kopen alle talenten vd wereld op waardoor ons voetbal minder en minder word

31 maart 2015 om 19:02

Tja een feyenoord, utrecht, twente, az miss? Ik noem gewoon wat op hoor, zou het ook zo direct biet weten. Maar die clubs tegen de top van nederland aan denk ik. Alleen zie heerenveen, zwolle en groningen niet echt het doen.

31 maart 2015 om 19:11

Nou noem je een topclub, subtopclubs en middenmootclub. logisch..

31 maart 2015 om 19:38

of wilt excelsior weer satelietclub worden?;p

31 maart 2015 om 19:49

Lijkt me stug dat feyenoord daar aan meewerkt, hun eigen opleiding is namelijk 3x beter. Waarom 2e garnituur van psg binnenhalen als je zelf betere jeugdspelers tot je beschikking hebt?

31 maart 2015 om 20:28

Talenten van PSG zijn zeker niet verkeerd. PSG heeft een goede opleiding. Maar een club als Feyenoord die wil aansluiten bij de top moet dit niet doen.

1 april 2015 om 08:15

Denk eerder aan clubs als NAC of Pec. Die geen cent te makken hebben.

31 maart 2015 om 19:03

Of in financiële verdrukking zitten. Joopie zou voor een paar miljoen zo een contract tekenen en de Twentse jeugd weer een stap terug laten zetten.

31 maart 2015 om 19:53

Bij topclubs in Spanje en Nederland heeft iedere talent van PSG meer kans om minder speeltijd te krijgen dan bv eigen spelers of talenten. Bij subtop clubs ook allicht minder maar goed ook hun produceren eigen spelers. Beste is middenmoot waar de talenten sowieso beter zijn dan de vaste spelers of juist meer toevoegen aan de elftal. (Mobiel getypt)

Zou het niet logischer zijn een club uit Belgie of Portugal te pakken?
Dit omdat het voor niet EU spelers eenvoudiger is om een werkvergunning te krijgen in deze 2 landen en het in Belgie minder lang duurt voordat men een EU nationaliteit krijgt.

31 maart 2015 om 19:07

Ze willen eigen spelers opleiden, ga er dus vanuit dat de meeste hiervan gewoon een Frans paspoort hebben.

31 maart 2015 om 19:13

Belgie zou is sommige gevallen beter zijn omdat er hier ook veel frans gesproke wordt. Dat zou de integratie in de club gemakkelijker maken

31 maart 2015 om 19:42

alleen vinden ze bij sg het belgische voetbal wss doodvermoeiend om naar te kijken en zien ze liever aanvallend voetbal zoals in nederland en spanje gespeeld wordt

ook zal er bij psg niet heel veel frans geproken worden met dat vreemdelingenlegioen, dus de enegelse les zal ook voor de jeugd al erg belangrijk zijn

verder heb je ook wel heel erg onder een steen geleefd als je in deze tijd op je 16e geen engels spreekt

31 maart 2015 om 21:33

In frankrijk, spanje etc wordt de engelse taal nog relatief weinig gesproken.

1 april 2015 om 05:55

klopt, maar zalatan ancelotti etc hebben echt geen cursus frans gevold omdat hun club toevallig in frankrijk ligt

bij internationale topclubs is de voertaal rond de spelers vaak engels

spanje en italie is een uitzondering, maar in die selecties spelen veel meer jongens die hun moerstaal spreken dan bij een psg

het is niet la legion dat er verwacht wordt dat je binnen no-time rans spreekt...

Geen slecht idee lijkt me, ik bedoel, alles beter dan talenten te laten verkommeren op de bank of bij de reserves. PSG heeft het geld om topspelers te halen, dus hebben ze ook het geld om topspelers op te leiden.

31 maart 2015 om 19:10

Het zou inderdaad fantastisch zijn. Ik vind dat Psg van de clubs die met geld smijten sowieso het beste beleid heedt en ze zijn daar heel duidelijk qwa plannen van de club.prachtige club ondanks dat ze met miljoenen smijten alsof het niets is.

31 maart 2015 om 20:29

@ Alex Dan verkommeren er toch Nederlandse talenten? Lijkt mij voor het Nederlandse voetbal niet goed. Zou voor de club in kwestie, als het er niet teveel zijn, wel voordelig kunnen zijn. Maar dat is ook afwachten natuurlijk.

Misschien een ploeg als Utrecht?

Snap wel waarom ja. De enige die er al zat en echt meekomt is Matuidi, en die hebben ze in 2011 dan weer bij Saint-Etienne weggeplukt. En ondertussen wil Rabiot weg omdat hij meer speeltijd wil. Maar of die dan zin heeft om in de Eredivisie te komen ballen...

31 maart 2015 om 19:06

Gaat ook niet om Rabiot, maar jongens die daar nog achter zitten

31 maart 2015 om 19:28

Rabiot heeft in Oktober zijn contract verlengd tot 2019 en krijgt sindsdien weer genoeg kansen. Hetzelfde geldt trouwens voor spelers als Bahebeck, Augustin, Areola, Ongenda en Kimpembe waarin de club echt wel toekomst ziet. Echter is opleiden voor de Europese top lastig. Hoeveel talenten zijn er de afgelopen 4 jaar nou echt doorgebroken bij Real Madrid, Barcelona, Bayern Munchen, Chelsea of Juventus?

Net nu Raec Mons failliet is, gemist kans voor Psg.

Zo goed is die jeugd van psg niet, ajax A1 won er gemakkelijk van.

Dit is nou precies wat de UEFA moet voorkomen. Op deze manier gaan een klein percentage extreem rijke clubs het voetbal nog meer verpesten. PSG probeert gewoon nog meer macht te krijgen buiten Frankrijk.Kunnen ze nog meer spelers onder contract zetten. Geld hebben ze genoeg. Dit is in mijn mening een moderne manier van slavenhandel en competitievervalsing.

31 maart 2015 om 19:09

Valt mee, PSG word geen eigenaar van de club maar maakt gewoon een contract met de club.
PSG maakt dan elk jaar wat geld over en stuurt spelers en wanneer het contract afloopt kan een nieuw contract gemaakt worden.

Vaak worden de deals niet verlengt omdat de satteliet club er niet uit krijgt wat ze verwacht hadden.

31 maart 2015 om 19:22

Ik denk dat we dit idealiseren. Een speler verhuren is absoluut geen probleem, maar op deze manier kan PSG de markt controleren. Ze hebben toch geld genoeg en proberen dan ook via alle soort manieren het FPP te omzeilen.

Ik heb al langer het gevoel dat we steeds mer afglijden naar situaties die nergens meer met voetbal te maken hebben. Als ik dan zie hoe Blatter en Platini denken dan heb ik het gevoel dat het alleen maar erger gaat worden.

31 maart 2015 om 19:11

Engelse en Italiaanse clubs doen dit al jaren, en Ajax trouwens ook. Je verhuurt geen tientallen spelers, meestal ergens tussen de 5 en 15.

31 maart 2015 om 19:25

Rijkere clubs verhuren dus wel tientallen spelers. Hoeveel heeft Chelsea er wel niet rond lopen? Stuk of honderd? Niets mis mee als PSG een aantel spelers wil verhuren maar als ook zij deze kant op gaan moet er eigenlijk wel iets gebeuren aan de regelgeving ja.

De clubs uit de top competities zijn al in het voordeel dat ze de spelers uit kleinere competities kunnen kopen in massa getallen maar het moet voorkomen worden dat dit ook met de talenten gaat gebeuren.

31 maart 2015 om 19:27

deadsr, en als mijn club het doet is het dan goed? Dus niet. Ook Ajax doet mee met dit spelletje en ben daar vaak ook niet trots op. Een Ajax Cape Town kan ik nog wel accepteren omdat men in arme landen de mogelijkheid geeft om te voetballen, maar al die satellietclubs vind ik maar niks. Heeft Ajax ook weinig succes gebracht.

stravven, ik denk dat surreal het heel goed heeft gezegd. Clubs als Psg, Manchester City en Chelsea hebben misschien wel honderd spelers onder contract. Ik schat dat ze soms spelers kopen alleen maar om te voorkomen dat andere clubs hun niet krijgen. Het gat tussen de pak weg 5 procent rijke clubs in Europa en de rest zal zo alleen maar groter worden. Is dat wat we willen?

Laten we voor de Eredivisie hopen dat die talenten niet hier komen. Aangezien de Eredivisie clubs er niets aan kunnen verdienen. Gewoon lekker blijven opleiden en cashen.

Top idee! Ik hoop ook Fcu.

31 maart 2015 om 19:18

Toch valt het me tegen wat er aan spelers uit Parijs komt. Ik kan Henry en Cantona noemen als spelers die in Parijs geboren zijn, en dat is het toch wel qua topspelers. In London zijn dat er naar mijn idee toch meer.

31 maart 2015 om 19:27

Cantona is geboren in Marseille

31 maart 2015 om 19:36

In Frankrijk werken ze ook echt met ouderwetse voetbalscholen, welke gerund worden door de Franse bond. Daar komen eigenlijk alle talentvolle jeugdspelers vanaf. De bekendste is Clairefontaine vlakbij Parijs. Spelers als Henry, Anelka, Gallas, Benatia en Ben Arfa komen daar vandaan. Het systeem werkt heel goed en deze jongens stromen dus vaak pas later in bij profclubs (hebben echter een topopleiding achter de rug en zelfs een schooldiploma behaald rond hun 16e).

31 maart 2015 om 19:38

Patrice Evra is op de zelfde plek opgegroeid als Henry maja als je naar het heden kijkt zou ik er ook niet paar kunnen opnoemen...

31 maart 2015 om 19:36

Totaal off-topic, maar afhankelijk van hoe je telt is de ranglijst wat warrig, maar steden als Londen, Berlijn, Madrid, Rome, Moskou zijn allen groter (en ik kan er nog een paar noemen)....dus de tweede stad klopt niet helemaal.

ON: Feit is wel dat PSG barweinig jeugdspelers laat doorkomen. In Nederland zal FC Utrecht denk ik niet staan te popelen. Zij hebben ooit met Internazionale zo'n soort samenwerking gehad, en dat werd niks. Daarnaast denk ik dat V. Seumeren eerder denkt aan zelf opleiden en cashen, dan aan huren en niets overhouden.
Het lijkt mij dat je moet kijken naar andere clubs die financieel (ook) niet geweldig zitten. De eerste club die bij mij opkwam was Nac. Nog net geen 400km van elkaar vandaan, goed bereikbaar dus.

Clubs als Utrecht, Twente, Groningen denken (of het terecht is of niet laat ik in het midden) dat zij zelf hun scouting op orde kunnen hebben, en er dus meer aan hebben om zelf spelers te scouten en op te leiden, en dus niet voor een andere club.

Telefoontje richting Utrecht is voldoende denk ik zo...

31 maart 2015 om 19:15

Kan maar zo dat vitesse weer wordt verkocht .. Franse naam hebben we al..maar ik geloof niet dat ze in Nederland investeren met al die regels hier

31 maart 2015 om 19:29

Onze ex-speler Martel kan eventueel een belletje plegen?

''Waarna die spelers vervolgens weer kunnen aansluiten bij het eerste elftal van de Parijzenaren''...

Als ze in de eredivisie hebben gespeeld zeker? Haha.

Maarja bijvoorbeeld een speler als Bahebeck zou een prima versterking zijn voor veel eredivisie ploegen.

31 maart 2015 om 20:29

Inderdaad Psg koopt veel liever spelers dan dat ze zelf opleiden. Lijkt me inderdaad ook sterk dat er uiteindelijk spelers uit de jeugd gaan doorbreken bij Psg, maarja we zullen het zien...

Spelers als Rabiot of Augustin die over zoveel talent beschikken krijgen in Parijs wel hun kansen. En ook een jeugdspeler als Bahebeck krijgt voldoende speelminuten. Echter is dit ideaal, een club uit de categorie AZ, Fiorentina, Villareal of Swansea stabiele middenmoters uit Europese competities zullen uitstekende clubs zijn om talenten die nog niet klaar zijn voor het grote werk te laten rijpen.

Zo'n topploeg en ze hadden maar 5 scouts? Wie dachten ze daar mee te vinden? Mickey Mouse?

Ik denk iig dat onze topclubs hier geen interesse in moeten tonen. In de loop der jaren heb ik verschillende malen verhalen gelezen over dit soort samenwerking, vaak werd er dan ook verwezen naar een trainer die banden had met de club in kwestie (De Boer/barcelona etc.). Maar in de praktijk komt er niets van terecht. Gewoon je eigen scouting blijven voeren en voor spelers gaan die echt (eerst) voor je club kiezen, zoals Ajax met zijn Denen, PSV nu met die Italiaanse jongen etc.

Zou zomaar een FC Utrecht kunnen, zitten al best veel Fransen die ze daar kunnen begeleidenm

Als je als Eredivisie club aan meewerkt graaf je echt je eigen graf. Als zelfs al de talenten niet meer van de club zouden zijn dan is het helemaal verloren...
Waarom zou een club als Ajax een talent willen laten rijpen en wanneer hij vervolgens goed genoeg is om het niveau echt aan te kunnen voor 0 euro weer terug te laten gaan.
Alleen als deze spelers naar de clubs uit het rechterrijtje zouden gaan kan dit positief uitpakken voor de eredivisie.

Dit moeten ze echt aan banden gaan leggen! Al die transfers van de dure clubjes!
UEFA of FIFA moet gewoon zorgen voor een eerlijker selectie verdeling zodat niet bij 3 clubs alle toppers zitten inclusief degene die op de bank zitten te verpieteren
Een vaste selectie van 28 spelers die een week voor de competitie klaar is, 50% inheemse spelers minimaal 5 jeugdspelers en de rest kan worden gekocht maar tis absurd dat bij Arsenal 11 buitenlanders in t veld staan en Bij Shakhtar 11 Brazilianen etc
Iedere supporter van welke club dan ook heeft recht op de beste spelers dn niet 3 clubs van 1 competitie
Winters transfer ronde afschaffen en de zomertransfers voor iedereen gelijk !
Het lijkt er meer op dat de clubs elke net ontdekt talent zodra die iets presteert maar wil vastleggen zodat die andere club er niet mee aan de haal gaat

Voetbal wordt verkracht op deze manier en degene met de grootste buidel bepaalt dit is verre van FairPlay en heeft niks te maken met vakmanschap

Waarom denkt iedereen aan eredivisie clubs. Wellicht zijn ze op zoek naar een juup club

Zou inderdaad best FC Utrecht kunnen worden... een Frans scout en oud-speler Didier Martel... Franse spelers Duplan en Haller en oud-Monaco speler Barazite.... en voorheen spelers als Di-Tomasso, Mulenga (wel is waar Zambiaan maar met een verleden in Frankrijk), Grandel (oke niet zo'n succes), etc.

Waarom zou je dit als Nl'se club uberhaupt willen. Opleiden voor iemand anders, die vervolgens de vruchten er van plukt, terwijl je zelf keer op keer opnieuw kunt beginnen.

Als Nederland weer wat verder op de ladder wil klimmen moet men de voorkeur geven aan spelers uit het eigen land en de spelers die in eigen beheer zijn, niet als speelpop fungeren van degenen die met de meeste euro's komt zwaaien.

Misschien FC Utrecht of AZ? Maar ik hoop op NEC die kunnen zulke spelers wel gebruiken. Maar eigenlijk heb je er niks aan want kijk maar naar Vitesse die zullen nooit kampioen worden zolang ze maar ieder jaar nieuwe spelers van Chelsea krijgen en die dan weer aan het einde van het seizoen terugkeren naar Londen. Je kan er dus geen team mee opbouwen en spelers kunnen geen band opbouwen met de gehuurde spelers. Dus eigenlijk is het alleen maar leuk dat zo'n speler bij je team komt spelen maar je hebt er verder niks aan.

Van mij mogen ze bij Willem II komen.

PSG heeft eigenlijk een sterke jeugdopleiding. Ze hebben net als Manchester City gewoon prachtige ruwe diamanten in hun jeugdopleiding zitten. Ik heb dit al best vaak gezegd, ik denk dat Jean-Christophe Bahebeck een aanwinst is voor elke club in Nederland. Die man is sterk, snel en heeft een neusje voor de goal. Alleen jammer dat hij niet zoveel aan bod komt, omdat je Ibra en Cavani daar hebt zitten. Dus ik denk dat je hem het beste kan verhuren. Maar Utrecht moet hem beter niet huren, want ze hebben met Haller een sterke spits in de voorhoede en als Bahebeck komt, dan loopt hij de ontwikkeling van Haller in de weg.

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren