Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Opvallend nieuwtje: 'Ik hoorde dat Diego Costa is afgetest door FC Twente'

Laatste update:

In de Champions League wist hij het net niet te vinden, maar in de Premier League maakte Diego Costa zondag tegen Southampton alweer zijn achttiende doelpunt van dit seizoen. De zomeraankoop van Chelsea doet precies wat José Mourinho van hem verlangd en kan worden gezien als een van de beste spitsen van dit moment. Bij Atlético Madrid schoot hij immers ook al met scherp.

/

Jan Mulder kwam zondagavond bij Studio Voetbal met een opvallend nieuwtje: volgens hem had Diego Costa in Nederland kunnen spelen. "Ik hoorde dat die Diego Costa is afgetest in Nederland door FC Twente. Dat heb ik via inside informatie vernomen", liet Mulder weten. Co Adriaanse kon zijn oren niet geloven: "En toen hebben ze zeker Luc Castaignos genomen?"

De inmiddels 26-jarige Diego Costa maakte in februari 2006 de overstap van Brazilië naar Europa en begon bij Sporting Braga. Via Penafiel kwam hij terecht bij Atlético, dat de aanvaller ook nog een paar keer verhuurde. Pas na het vertrek van Radamel Falcao kwam Diego Costa los bij de Spanjaarden, die hem afgelopen zomer voor zo'n veertig miljoen euro verkochten aan Chelsea.

Geloof jij het nieuwtje van Jan Mulder?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het zou kunnen maarja, geen schande toch? Soms vergis je je in een speler net als dat ze zich hebben vergist in Castangios.

16 maart 2015 om 09:39

Inderdaad. Je hoort het wel vaker. Meestal is de speler op dat moment gewoon niet goed genoeg, maar komt hij een aantal jaar later wel tot zijn recht. Een voorbeeld die me te binnen schiet is Huntelaar, bij PSV weggestuurd (waarschijnlijk niet voor niks), de rest kennen we. Zo zijn er nog heel veel voorbeelden.
Wat ik hier mee wil zeggen is dat je het niet altijd al op jonge leeftijd kunt weten.

16 maart 2015 om 09:42

Elia, Promes, Beerens, Narsingh, etc. Etc.

16 maart 2015 om 09:43

Dat lag gewoon aan Psv zelf. Zelfs een Messi in de jeugd zouden ze destijds nog wegsturen omdat hij toch geen kans zou krijgen

16 maart 2015 om 10:03

Niveau lag wel vele malen hoger toen, dus zo raar is het niet PSV daarvoor koos

16 maart 2015 om 10:04

@tanberto_hum, je zit onzin uit te kramen. Toen Huntelaar bij PSV zat was er ene Mateja Kezman die destijds 30 goals per seizoen maakte, het zou waanzin zijn om iemand die aan de lopende band scoort te wisselen voor een jeugdspeler.

16 maart 2015 om 10:11

Reken me niet af op het voorbeeld wat ik noem, ik zeg ook dat dit voorbeeld het eerste is wat me te binnen schoot. Iedereen snapt mijn punt hopelijk wel, dat is belangrijker denk ik.

16 maart 2015 om 11:04

Narsingh is nog steeds dramatisch, wonder boven wonder hoe hij het Nederlands Elftal heeft gehaald. Op de plaatselijke velden zal toch wel een betere rechtsbuiten te vinden zijn..

16 maart 2015 om 11:07

@bolleronaldo

Inderdaad zeg, hoe is het mogelijk dat hij weer is opgeroepen. Heb het lang voor Narsingh opgenomen omdat ik lange tijd dacht dat het er nog wel uit kwam, maar langzamerhand mogen we wel concluderen dat het zeker geen NL-elftal materiaal is.

16 maart 2015 om 09:41

Precies. Achteraf kijk je een koe in de kont.

16 maart 2015 om 09:42

Geen schande? Het zou kunnen dat ze hem op gedrag of iets dergelijks hebben afgetest maar als het op kwaliteit was zal ik degene die dat beoordeeld heeft meteen de laan uit sturen.

16 maart 2015 om 09:48

Ja want Diego Costa is een geweldige voetballer?
Het is een afmaker, als hij geen goals maakt stelt het ook niet veel voor.
Als hij dat ook niet doet tijdens zijn testperiode en hij scoort niet wat wil je dan.

Ik weet overigens niet hoelang dit geleden is maar als het 2006 zou zijn geweest is het 9 jaar geleden. In al die jaren erna kan er nogal veel gebeuren hé, helemaal omdat hij toen zo jong was.

16 maart 2015 om 09:53

Heb jij diego costa destijds zien spelen? Was die toen ook al zo goed of had hij nog niks laten zien?

16 maart 2015 om 10:46

Geen goede voetballer? Minstens zo een goede voetballer als Bony. Dat hij vaak bezig is met andere dingen betekend niet dat hij alleen kan scoren.

Ik snap niet wat sommige mensen in Diego Costa zien, bij atletico was ie goed bij Chelsea in het begin ook maar ik vind t bij lange na niet een wereldspits zoals sommige over hem praten vind het eerder een heet gebakerd mannetje die zo nu en dan een beetje doorslaat

16 maart 2015 om 09:44

In de top zijn de meesten gewoon een beetje gek en irritant in het veld. Het hoort erbij en Costa heeft zich nu bewezen bij twee teams die het allebei van hard werken en verdedigen moeten hebben, best knap.

16 maart 2015 om 10:45

18 of 19 doelpunten eerste jaar Chelsea, zegt genoeg toch. Vind hem beter dan mensen hier willen laten denken. Tuurlijk is het een rotpersoon, maar voetballen kan hij zeker.

Lekker makkelijk scoren Jan. Er zijn ook spelers afgetest die het niet Zijn geworden. Leg anders je zoon Youri even uit hoe goed ze de ploeg de afgelopen anderhalf jaar hebben laten voetballen.

Jan is typisch een voorbeeld van de beste stuurlui. Hij gaat zeker geen verantwoordelijkheid nemen, dan kan hij namelijk falen.

16 maart 2015 om 10:02

Hier kun je Twente ook gewoon niet op afrekenen. Ik heb de uitzending niet gezien, dus ik weet niet of erbij is vermeld op welke leeftijd hij is afgetest. Sommige spelers zijn gewoon laatbloeiers, bij Atletico is hij ook meerdere keren verhuurd geweest. Je hoort veel vaker verhalen met wereldtoppers die eerst worden afgetest bij grote clubs, denk alleen aan een Yaya Touré bij Arsenal bijvoorbeeld.

16 maart 2015 om 11:23

2010, dus 21 jaar 22 jaar. Ken hem niet uit die periode, maar stel dat die op een training de kantjes eraf liep, dan zal je hem toch niet nemen. Heb dit verhaal vorig jaar ook al eens gehoord in de supporters bus. Maar goed, vind het niet rouwig, want ken hem amper 2 a 3 jaar, dus zegt genoeg denk ik.

Hoeveel van dat soort verhalen hebben we al niet gehoord van Piet de Visser of Wenger. Nu bekende voetballers die af gewezen werden door een club.

16 maart 2015 om 09:52

Dat komt omdat Wenger elk jong talent wil hebben

16 maart 2015 om 10:44

Mulder zegt nog net niet van "onbegrijpelijk. geen wonder dat ze daar problemen hebben als ze zo blind zijn". Altijd raak door/voor een talenten scout.

16 maart 2015 om 11:51

Misschien omdat het bij Costa bijzonder lang duurde voor hij een bal goed begon te raken.

16 maart 2015 om 10:52

Nog een (ooud) nieuwtje dan , om het af te leren.
Toen Arend van der Wel nog in dienst van Sportclub Enschede, de voorloper van het huidige Fctwente, was , heeft hij zijn amsterdamse neef ook aan geboden aan SC Enschede.
Die vonden hem te iel.
De rest is geschiedenis.

Het jaar daarop is FC Twente geboren en de neef is ook goed terecht gekomen.
Die kennen we onder de naam Johan Cruijff.

16 maart 2015 om 11:46

Tja zo zie je maar.bij Twente hadden we toen Enschedeër Jan Jeuring welke 11 seizoenen bleef.

Wordt ook alleen gezegd omdat hij het nu redelijk doet bij Chelsea, want Diego Costa doet het nu niet eens echt beter dan Giroud. Wat best sneu is.

16 maart 2015 om 10:44

Nu misschien niet, maar het eerste seizoen van Giroud was lang niet zo goed als die van Costa. Heel weinig spitsen doen het zo goed in hun eerste jaar en ook nog eens bii Chelsea.

16 maart 2015 om 11:50

Dat klopt ook wel. Ik wil alleen aangeven dat het allemaal alsnog wel meevalt hoe werelds deze Diego Costa is aangezien ik Giroud als pure middelmaat beschouw.

Hij had een goede periode. Hij is de laatste tijd ( Ongeveer na de winterstop ) gewoon slecht bezig. Giroud nadert zijn stats in alle competities en heeft er 3 maanden uitgelegen.

16 maart 2015 om 11:09

Ik vind Costa ook geen leuke speler om naar te kijken.

Irritant kutventje op het veld, die al meerdere keren een rode kaart/schorsing is ontlopen.

Maar het feit blijft, hij is goed in afmaken.

16 maart 2015 om 11:51

Het is inderdaad een naar mannetje die ook nog eens heel lelijk is.

Ik denk ook niet dat Costa een speler is die wanneer men hem als talent bezig zag, trainers meteen overtuigd waren. Niet bijzonder technisch, niet al te snel en zijn scorend vermogen komt er nu ook pas 2 jaar uit. Al met al niet zo vreemd dus, Costa is pas goed geworden toen hij echt een man werd.

Ach ja, als je een speler als suarez ziet, had je dan ooit verwacht bij groningen destijds dat hij ooit voor het grote barcelona zou spelen? Op jonge leeftijd kan je nog geen inschatting maken hoe goed ze daadwerkelijk worden, dus het zou zo kunnen zijn dat diego costa afgetest is bij twente. Soms tref je het geluk en in dit geval dus niet. Misschien was hij via twente nooit bij chelsea gekomen.

Hij is een afmaker. In het meevoetballen is het echt een draak. Een simpele kaatst met een man in de rug is toch al vaak te veel voor diego. Type spits die gevoed moet worden

Even iets anders..... VZ kunnen jullie ervoor zorgen dat die KUT video's niet automatisch beginnen met afspelen... Als ik ze wil zien start ik ze zelf wel.... Alvast Bedankt !!

Ach ja wie weet was hij dan niet zo ver gekomen. Je weet nooit hoe het zou zijn gelopen. Net zoals het geval van Bazoer bij Ajax. Wie zegt dat hij bij PSV ook was doorgebroken. Bij Ajax is hij een middenvelder en bij PSV was het een verdediger, wie zegt dat PSV hem erbij had gehaald als middenvelder. Heel veel als verhalen, maar 1 verkeerde stap en je had nooit van bepaalde spelers gehoord.

Zou vast niet mee kunnen in het technisch vaardige eredivisievoetbal

Verlangd met een d lol

Lijkt me onzin .
Zat in 2006 al bij Braga die hem dat jaar al voor 1,5 miljoen aan Atletico verkochten .
Toen was hij dus 15 - 16 jaar .
Misschien dat Twente hem aftestte toen hij 14 was ?

Dit verhaal klopt wel. Hij is idd afgetest. Maar volgens mij was de reden niet, omdat hij er nie zoveel van kon, maar omdat hij minder goed zou functioneren in het systeem van FC Twente. Maar goed zo zijn er wel vaker spelers op de radar geweest van NL clubs die zijn afgetest of toen nog niet 'geod'genoeg waren. Zo zijn er ook genoeg wél doorgekomen. Dat hou je nou eenmaal.

De wraak van de Muldertjes nu Youri zo goed als zeker
weg moet bij Twente?

wraak v/d Muldertjes? Geen enkele spits bij twente is olv Y.mulder ook maar enigszins beter geworden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren