Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Leegloop dreigt in Arnhem: ‘Je moet soms uitgaan van slechtste scenario’

Laatste update:

Na een belabberd begin van het seizoen is Vitesse de laatste maanden goed bezig; de ploeg van trainer Peter Bosz staat inmiddels op een keurige vijfde plaats in de Eredivisie. Het is echter de vraag wat er na de zomer nog over zal zijn van de selectie die de Arnhemmers tot hun beschikking hebben.

/

Volgens de oud-voetballers Marc van Hintum en Theo Janssen, die zich bij Vitesse bezighouden met de scouting, dient er rekening te worden gehouden met een leegloop. “Je moet soms uitgaan van het slechtste scenario”, tekent Voetbal International op uit de mond van Van Hintum, die aangeeft dat Vitesse diverse spelers gehuurd heeft en dat er contracten aflopen.

“Aan het einde van het seizoen moeten wij een behoorlijke slag slaan”, kijkt Janssen vooruit. “Het is niet raar als er acht jongens vertrekken. Misschien zelfs wel meer... Vandaar dat we alles in kaart aan het brengen zijn en ook al in gesprek zijn met Chelsea”, doelt de voormalig middenvelder op de Engelse topclub, waarmee Vitesse sinds enige jaren een samenwerkingsverband heeft.

Denk je dat Vitesse in de zomer inderdaad veel spelers kwijtraakt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is toch altijd het geval bij Vitesse. Je weet maar nooit wat Chelsea allemaal van plan is en daar zijn ze toch wel redelijk afhankelijk van. Maar met de investeringen in de jeugdopleiding moet er toch ook daar wat gaan doorstromen op ten duur.

4 maart 2015 om 12:57

Ik begrijp niet waarom bijvoorbeeld Ajax of PSV nu niet met een bod van 4 a 5 miljoen aankloppen bij chelsea. Idem met piazon en matic. Nee heb je, ja kun je krijgen.

4 maart 2015 om 13:50

Een bod van 4 a 5 miljoen op wie? Propper, Vejnovic? De rest vind ik niet heel interessant.

4 maart 2015 om 13:59

Vejinovic vind ik zo overschat. Die kan heel goed voetballen maar defensief vind ik hem bijzonder kwetsbaar. Ik geef op zo'n positie toch de voorkeur aan een type Clasie of Ortiz. Gewoon bal veroveren en inleveren bij de creatieve mensen. Al kan Clasie ook redelijk voetballen.

4 maart 2015 om 14:16

Totaal niet mee eens,hij is geen balafpakker maar daat staat hij ook niet voor,hij is voetballend verschrikkelijk goed en slim. Hij is er voor de opbouw,is daarnaast ook heel creatief en multifunctioneel. Totaal niet te vergelijken met gudelj of clasie.

4 maart 2015 om 14:18

Dan shuif je m toch door naar een aanvallendere rol

4 maart 2015 om 14:19

Traore natuurlijk.

4 maart 2015 om 15:02

@arnhemmer: Ik vind het wel een goede voetballer hoor, maar vind het geen topper. Hij zit bij Vitesse prima op zijn plek, en dat bedoel ik absoluut niet negatief. Propper zie ik nog wel een stap maken als hij wat meer power krijgt. Vejinovic zie ik niet slagen in de Europese subtop (valencia, Sevilla, Everton, Tottenham, Napoli, Wolfsburg etc.).

4 maart 2015 om 15:59

Daar speelde hij op het begin ,moet ook zeggen dat het aardig goed staat, want we hebben bv ajax zijn middenveld dit jaar 3 wedstrijden onderste boven gespeeld. Wij hebben met psv en feyenoord veruit het beste middenvekd van Nederland. Propper, maar ook Vako zijn geweldige voetballers.

4 maart 2015 om 16:35

Ok dan ben ik er wel mee eens, vele vinden vejinovic beter dan propper maar dat vind ik echt niet. Vejinovic kan uiteindelijk wel terechtkomen bij ajax of psv, propper daarentegen zie ik wel de top (subtop) europa halen. Zie hem elke week spelen en hij is echt geweldig, meen ik echt. Wat mij betreft heeft hij alles, en kan hij ook nog een stuk beter worden. Hij js namelijk ook nog jong.

6 maart 2015 om 01:44

Dat zijn toch veel te lage bedragen. Die gaan wel voor meer weg naar het buitenland.

4 maart 2015 om 13:00

Valt mee, laatste jaren de selectie redelijk bij elkaar gehouden... dit jaar is vd basis bv alleen Oliink nieuw, rest was er vorig seizoen al (diks als jeugdspeler )

4 maart 2015 om 13:57

Varnhem..

Valt mee? Bekijk het volgende lijstje even van het transferoverzicht van VI voor het seizoen 2014/2015:

Aankopen/gehuurd:
Kruiswijk
Oliynyk
Wallace (chelsea)
Traore (chelsea)
Darri
Dauda
Nakamba
Mceachran (chelsea)

Verkocht/verhuurd:
V/d Stuijk
Meerits
Havenaar
Van Aanholt (chelsea)
Piazón (chelsea)
Atsu (chelsea)
Talsma
Beissel
Vink
Pedersen

Nee, volgens mij valt dat helemaal niet mee. Zeker de spelers die van- en naar Chelsea gaan toont aan dat Vitesse niks anders doet dan opleiding voor de club uit Londen. Nou vind ik dat geen enkel probleem maar dan moet je mij niet gaan vertellen dat het allemaal wel meevalt.

4 maart 2015 om 14:01

Wauww elk jaar drie spelers uit Londen. Stel je niet zo aan man. Bij elke club is het verloop groot. Maar het is echt niet zo dat Vitesse enkel aan het opleiding is voor Londen. Je hebt het de laatste 2 jaar over 3 spelers per jaar, op een selectie van 24 man.

4 maart 2015 om 14:03

Dat is anders week 1/8e wat ik weer redelijk veel vind...

4 maart 2015 om 14:04

Darri was al van ons alleen verhuurd en Traore was er ook al..

4 maart 2015 om 14:11

@kebm: Traore speelde vorig seizoen ook al bij Vitesse. Darri was al van Vitesse en speelde (voordat hij deze winter aan Heracles ging) niet in het eerste, maar in de beloften.
Nakamba speelt ook al de beloften.

Dan houdt je dus maar 5 nieuwe spelers voor het eerste over. Dat is vergelijkbaar met andere clubs. Van die 5 spelers speelt er overigens maar 1 in de basis de afgelopen wedstrijden, dus de basis is dus al langer bij elkaar.

4 maart 2015 om 14:20

Ja zo gaat het hard als je spelers opnoemt die nog nooit in het eerste hebben gespeeld. Beissel,talsma,vink waar heb je het over. Zaten in jong Vitesse, darri komt uit de eigen jeugd en kwam te kort. Traore zit hier nu het 2e seizoen. Als je spelers van jong Vitesse erbij gaat halen, dan moet je maar niet gaan kijken bij andere clubs

4 maart 2015 om 15:27

Precies een speler staat in de basis van chelsea..hoeveel spelers staan er bij psv op het veld wat gedeeltelijk is van investering maatschappij. .Zo kan je verder lallen. Propper gaat weg vd basis..en denk dat het dat wel is

4 maart 2015 om 15:48

@kebm,

Dat is natuurlijk een lachwekkende lijst. Als je dergelijke maatstaven aan wil houden dan heeft bijvoorbeeld jouw club Ajax een veel langere lijst.

Als ik op een welbekende tranfersite kijk dan heeft Ajax een lijst met 17 nieuwe spelers en 15 vertrekkende spelers. Pakweg Utrecht komt dan aan 22 nieuwe spelers en 22 vertrekkende spelers.

Bij Vitesse 11 nieuwe spelers en 10 vertrokken spelers. Dan neem ik nog niet eens mee dat Darri, Aksentijevic en Pedersen bij zowel de nieuwe en vertrokken spelers staan. Dit zal ongetwijfeld ook wel bij de lijsten van Ajax en Utrecht voorkomen.

Kortom, wat mij betreft wel weer een indicatie dat menigeen nog steeds bevooroordeeld richting Vitesse kijkt. Als je eens grondig naar de andere clubs kijkt dan zal je eerlijk moeten bekennen dat er zat clubs zijn die veel meer mutaties hebben gehad dan Vitesse.

4 maart 2015 om 16:05

@Kebm Stop anders ook even wat spelers van de A1 bij je lijstje dan, als je toch al bezig bent met allerlei spelers op te noemen die uberhaupt nooit het eerste hebben gehaald.

4 maart 2015 om 21:18

Sammerens..

Noem het een lachwekkende lijst maar deze kwam ik tegen van de website van de VI, denkende dat deze relatief betrouwbaar zou zijn. Maar dat kan ik dus mis hebben.

Dat betekend overigens niet dat ik, als objectief persoon als het gaat om Vitesse, niet heel positief gestemd ben over het huidige beleid. Simpelweg om de vele gehuurde spelers waardoor het elftal ieder jaar opnieuw opgebouwd moet worden en ze veel spelers opleiden voor andere clubs, met name voor Chelsea. Dat anderen daar anders over denken dat mag uiteraard.

4 maart 2015 om 13:57

Overdreven. Hoeveel Chelsea spelers staan er in de basis? Traore en..? Volgens mij is dat de enige.

4 maart 2015 om 14:00

6 gehuurde spelers in twee seizoenen tijd. Dat vind ik toch best wel veel. Je zal ze wel stuk voor stuk moeten vervangen als je niet mee het handelshuis van Chelsea wilt zijn.

4 maart 2015 om 15:00

Valt best mee. Moet je drie extra spelers hebben, waarvan er twee heel makkelijk te vervangen zijn. Enkel Traore is een meerwaarde dit seizoen. Tien van de elf basisspelers zijn gewoon van Vitesse.

4 maart 2015 om 15:54

Logisch. Vitesse vult de selectie al jaren aan met gemiddeld 3 spelers van Chelsea. Spelers als Kalas, van Aanholt en nu Traore hebben er langer dan 1 seizoen gespeeld en ook duidelijk hun meerwaarde bewezen.

Anderen waren ook duidelijk een meerwaarde, terwijl er ook zat zijn geweest die niet goed genoeg bleken en daarom ook gewoon niet speelden. Dat is nu bijvoorbeeld weer het geval met Mceachran en Wallace.
De veelgehoorde bewering dat 'chelsea de opstelling bepaald' kan in daarmee ook al tijden makkelijk weerlegd worden.

De samenwerking met Chelsea levert beide clubs duidelijk voordeel op. Als Vitesse vind dat de bijdrage van de huurlingen op sportief vlak zwaarder weegt dan het opstellen van een eigen talent die niet goed genoeg is dan is dat een keuze. Dat betekent toch niet direct dat je een handelshuis bent. Het feit dat Chelsea spelers die niet goed genoeg zijn zonder pardon op de bank of de tribune plaats mogen nemen geeft dat ook wel aan.

4 maart 2015 om 22:16

Sammerens..

Of jij het logisch vindt is eigenlijk totaal niet relevant in deze situatie.

Ik vind het juist totaal niet passen bij een club als Vitesse. Een Vitesse hoort, in mijn ogen, niet te teren op spelers van Chelsea. Vitesse doet zich op dit moment groter voor dan dat ze zijn en worden daar op langer termijn eerder minder dan beter van. Of de vraag bestaat dat Chelsea de opstelling van Vitesse bepaald is op zich al te gek voor woorden. Waarmee ik, voor de duidelijkheid, niet zeg dat dit het geval is. Dat er spelers van Chelsea (de -minimaal- 3 rang spelers) op bank zitten zegt mij dus al helemaal niks.

Het gaat mij er om dat Vitesse een goede, financieel gezonde, Nederlandse(!) voetbalclub blijft. En daar heb ik mijn twijfels voor het langere termijn.

4 maart 2015 om 22:20

Azalkmaar2..

Dus je huurt spelers die eigenlijk totaal overbodig zijn als je zegt dat ze heel makkelijk te vervangen zijn. Dan vraag ik mij af; waar ben je dan mee bezig? Dan huur je dus spelers omdat het moet maar mag je wel zelf kiezen of je opstelt?

Vitesse moet, in mijn optiek, heel snel van deze ''samenwerking'' met Chelsea af als ze écht door willen groeien. Het maakt, in mijn ogen, meer kapot dan het helpt aan de opbouw van het nieuwe Vitesse.

5 maart 2015 om 12:25

Jij vergeet voor de aardigheid maar even dat vitesse zo goed als failliet was. De verkoop heeft de club gered, maar dat houdt wel in dat er dingen veranderd zijn. Niet alles is beter, maar andere zaken weer wel. De komende jaren zal vitesse nog afhankelijk zijn van de eigenaar en Chelsea. Vitesse moet eerst weer financieel gezond worden. Daar wordt nu hard aan gewerkt door de grootverdieners te vervangen door goedkopere spelers, salarisplafond is gedaald en ze werken hard om de inkomsten te verhogen.

ik denk het niet of psv gaat ze kopen ajax gaat het niet doen en ik heb mijn twijfels als feyenoord ze kan kopen (pröpper en veijovic) namen zijn waarschijnlijk verkeerd

4 maart 2015 om 12:58

Wanneer Pröpper of Vejinovic verkocht word, worden zij echt niet aan een Nederlandse club verkocht. Zij zullen naar het buitenland vertrekken. Vitesse laat zulke spelers niet meer vertrekken naar Nederlandse clubs. Hetzelfde gebeurde met van Ginkel.

4 maart 2015 om 13:04

Tja van Ginkel is ook een geweldig succes, die gasten bepalen zelf waar ze gaan spelen, niet de club. En dat van Ginkel naar Chelsea kon, leuk door de samenwerking, maar wie zegt dat Propper en Vejinovic daar ook heen kunnen? Neem toch aan dat zij ook zien hoe het van Ginkel vergaan is.......

4 maart 2015 om 13:21

Natuurlijk bepaalt uiteindelijk de speler waar hij naar toe gaat, althans, hij bepaalt in ieder geval waar hij niet naar toe gaat, zo ook v Ginkel en Bony waarvan de laatstgenoemde het nu geweldig voor elkaar heeft.
Maar of een speler wel of geen succes wordt bij de volgende club zal Vitesse denk ik niet zo heel veel boeien, als ze maar het gewenste bedrag beuren dan vindt Vitesse het wel goed.
Natuurlijk is het mooi meegenomen dat de speler succesvol wordt, kun je bij een volgende verkoop nog een keer een eventuele afgesproken of opleidingsvergoeding krijgen, maar de insteek is natuurlijk in 1x het gewenste bedrag binnen te halen.

4 maart 2015 om 13:55

Zij bepalen tot een zeker e hoogte waar zij naartoe gaan.... dat klopt. Maar als een bijv. Ajax 5milj. bied en Vitesse zegt nee, is het gewoon nee. En er is voor ie jongens genoeg belangstelling vanuit het buitenland dus daar zullen ze wel naartoe gaan.

4 maart 2015 om 14:05

Right tot een speler zegt ik wil perse naar die club, je zorgt maar dat je er uit komt.

4 maart 2015 om 14:25

Als ajax propper wil krijgen ze hem,alleen moeten ze er wel voor betalen. Dat van ginkel niet naar Ajax ging lag niet alleen aan Vitesse,maar ook aan van Ginkel. Die wou na het gesprek alleen naar Chelsea. Aangezien wolfsburg ook een bod had gedaan is de keus makkelijk. Ik bedoel,ajax speelt cl maar verschil in selectie is nihil. Daarnaast was er een soap, wat de meeste ajacieden niet willen zien, met Janssen. Hij mocht transfervrij naar een club,behalve naar vitesse. Die moest ineens betalen,waar Janssen ook boos over was. Toen heeft jordania gezegd,dat hij nooit meer zaken met ajax wenst te doen. Er is alleen 1 verschil,jordania is weg

4 maart 2015 om 16:05

Ajax betaald wat ze willen betalen. Vitesse kan het geld inmiddels ook goed gebruiken dus gewoon lekker wachten.

Ajax sponsort andere eredivisieclubs niet meer.

4 maart 2015 om 16:11

Nee, jullie bieden wat jullie willen betalen. Maar voor die bedragen ga je bij ons Propper niet ophalen. Ajax heeft van de winter nog een eredivisieclub gesponsord met Sinkgraven en ervoor met Zivkovic Duarte etc

4 maart 2015 om 13:01

Ja want alleen Nederlandse clubs kopen spelers bij Vitesse.
Maar bij die 2 loopt het contact toch niet af?

Het gaat over spelers die gehuurd zijn en van wie de contracten aflopen, zijn dat er 8?, vind ik vrij veel

4 maart 2015 om 13:45

Nee, dat zijn er geen 8. Vitesse heeft meer 4 spelers die gehuurd zijn, waarvan er maar 2 spelen (labyad and Traore).

Vitesse zal echter vooral een aantal eigen spelers gaan verkopen. Een aantal wil zelf graag een stap hogerop maken en staan ook in de belangstelling (pröpper, Vejinovic, Van der Heijden) en een paar wil de club natuurlijk graag van af als dat mogelijk is, vanwege het hoge salaris (zoals Velthuizen).

4 maart 2015 om 13:48

Gehuurd zijn Labyad, Mceachran, Traore en Wallace. Van Mori, van der Heijden en Room loopt het contract af. Ibarra en Kashia hebben een contract tot 2016 en wil je daar geld voor krijgen moet je die ook aankomende transferperiode verkopen. Daarnaast zijn Leerdam en Dauda ontevreden en Piet wil geen tweede keeper zijn. Plus Pröpper wil graag een stap maken en Vejinovic zullen ze ook verkopen als er een goed bod komt om te kunnen voldoen aan de ffp. Dus dan heb je een hele rits spelers die weg kunnen gaan. Volgens de VI gaan ze eind maart met de spelers in gesprek, eerst willen ze het rond hebben met Bosz.

4 maart 2015 om 13:38

Denk dat je voor Pröpper en Vejinovic eerder aan een van Ginkel achtig transfersom moet denken. Dus richting de 10 miljoen per speler.

4 maart 2015 om 13:41

Vitesse spelers vertrekken inderdaad naar het buitenland. 1. Vitesse wil niet aan 'concurrenten' verkopen en 2 Chelsea oefent macht uit (v. Ginkel). Chelsea zoekt puur naar snelle winsten dmv transfers. Jammer want ik denk dat Propper V. Ginkel achterna gaat. Die jongens zien we nooit meer terug...

4 maart 2015 om 13:47

Hoe kom je erbij dat Chelsea macht heeft uitgeoefend bij Van Ginkel? Vitesse verkocht die aan Chelsea omdat Chelsea gewoonweg veel meer (9,4 miljoen) bood dan Ajax maximaal wilde bieden (7 miljoen). Vitesse had dan wel gek moeten zijn als ze aan Ajax verkochten. (naast het feit dat dat nog in het Jordania-tijdperk was en die absoluut niet aan Ajax wilde verkopen nadat Ajax hem probeerde te chanteren).

4 maart 2015 om 13:52

Waar baseer je dat op? Ik denk juist dat Pröpper een heel gedegen beslissing gaat nemen als ik hem een beetje kan inschatten. Chelsea betaalde meer en is een partner, plus Jordania wilde niet aan 'concurrenten' verkopen. Maar het huidige bestuur heeft een iets realistischere kijk op Vitesse. Als nu een Nederlandse club komt dan wil Vitesse echt wel onderhandelen.

4 maart 2015 om 13:54

Chanteren?

4 maart 2015 om 14:15

Ja, chantage. Iedere club mocht Theo Janssen namelijk gratis ophalen, maar toen Vitesse zich meldde moest er opeens 1 miljoen betaald worden, omdat Ajax wist dat de Vitesse-fans anders zouden mopperen. Dat kun je chantage noemen.

Dan word het tijd dat er een paar spelers van de beloften worden gehaald naar het eerste elftal. Daar lopen een paar spelers rond die de stap best kunnen maken. (Gouw, Lieftink, Linthorst, Osman, Nakamba) En Vitesse krijgt het iedere keer weer voor elkaar om voor weinig/geen geld goede spelers te halen. Ik ben hier niet zo bang voor. Voor de meeste spelers die weggaan heb je al vervangers in huis.

Ik denk dat er wel een grote kans is dat er veel spelers gaan vertrekken. Ik denk dat bijvoorbeeld vejinovic, van der heijden, propper, kashia en labyad wel spelers zijn die gaan vertrekken.

4 maart 2015 om 13:04

Leegloop betekent niet dat de basisspelers weg gaan. Velthuizen, Achenteh, Mori, Mc Eachren, Wallace en Labyad kunnen vertrekken, zonder dat iemand het merkt.

4 maart 2015 om 13:18

Goh, echt? Dus Achenteh speelt niet wekelijks heel verdienstelijk op de linksbackpositie? En Labyad staat niet wekelijks in de basis? Ik heb sterk het idee dat je aan een ernstig geval van cognitieve dissonantie lijdt. Dit was wat er ging gebeuren en het gaat nog een heel stuk erger worden. Ik gun het Vitesse niet, maar de kans dat de club uiteindelijk failliet gaat, is behoorlijk groot. Als de Russen klaar zijn (bijvoorbeeld omdat de FA verbiedt dat ze zoveel spelers aan dezelfde club verhuren), dan blijven er alleen nog maar kosten over en zal de club omvallen. Nogmaals: ik hoop het niet, maar het wordt wel stap voor stap aannemelijker.

4 maart 2015 om 13:39

Achtenteh is verreweg de slechtste speler met wekelijks blunders die voor tegengoals zorgen.

4 maart 2015 om 13:43

Achenteh is verreweg de zwakste schakel, dus of hij nou blijft of niet, daar zul je een ander voor moeten halen. Labyad komt de laatste weken wat los, dus die klap zal wat zwaarder vallen, maar zo bepalend als propper of vejinovic is hij (nog) niet. Bovendien zit Ibarra nog op de bank, die kan hem prima vervangen.
Pas als propper en vejinovic allebei vertrekken zie ik problemen ontstaan, hoewel daar natuurlijk wel een mooi geldbedrag tegenover staat en je met Leerdam en Nakamba (weliswaar kwalitatief mindere) vervangers hebt.

4 maart 2015 om 13:46

Nemert heeft gewoon gelijk. En achenteh is een van de hoofdoorzaken van de tegendoelpunten van dit jaar. Tegen pec maakte hij onlangs nog een blunder en ook tegen heerenveen was hij dramatisch. Achenteh komt snelheid, fysiek en verdedigende kwaliteiten tekort dus daar missen we zeker niets aan. Labyad speelde alleen tegen pec goed, voorderest is het een egotripper die alleen voor zichzelf speelt en op de begroting drukt met zijn salaris van 1,2 mln euro. Mceachran en wallace mis je helemaal niets aan, en ook dauda en velthuizen mogen lekker weg. De enigen die dit seizoen echt belangrijk waren zijn propper, traore, kashia en vejinovic. Ook diks maakt een goede ontwikkeling door. Diks, kashia blijven sowieso en traore zal er volg jaar zeer waarschijnlijk nog present zijn ivm werkvergunning. Propper en vejinovic ga je missen, maar met het geld wat ze opleveren en met de goede eigen jeugd kan je dat wel opvangen. Bovendien is het niet zeker dat ze beiden vertrekken.

4 maart 2015 om 13:56

Mss moet je de VI van deze week even lezen. Dan lees je dat er nu gigantische stappen worden gezet met de jeugdopleiding en de scouting. Er moet de komende jaren bezuinigd worden, maar de jeugdopleiding moet de levensader worden. Het beleid is erop gemaakt om juist minder afhankelijk van Chelsea te worden. Ik zie de toekomst juist rooskleurig in.

4 maart 2015 om 14:10

Houtenklaas..

De jeugdopleiding van Vitesse moet de levensader van de club worden, zeg je. Als ik het goed begrijp een beetje zoals Feyenoord en Ajax dat ook hebben?
Mocht dat het geval zijn dan gaan daar jaren en jaren overheen voordat ze misschien enigszins in de buurt komen en dan nog eens jaren voordat de eerste jeugdspelers daadwerkelijk zover zijn om in het eerste van Vitesse te komen spelen. Dat is bijna onmogelijk en totaal niet realistisch in mijn optiek..

4 maart 2015 om 14:12

En dat is een fan? Acenteh die als een baas de flank bestrijkt, Labyad met mooie individuele acties, Mori die zich nog goed staande weet te houden als het moet.

Nee, het is verkeerd om jou een supporter te noemen. Waarschijnlijk kijk ik meer wedstrijden van Vitesse dan jij.

4 maart 2015 om 14:14

Hangover, ff eitje met spek eten jongen. Labyad is gehuurd en gehuurde spelers verkopen is volgens mij niet echt gangbaar...

4 maart 2015 om 14:29

Kebm, Vitesse heeft altijd al een behoorlijk goede jeugdopleiding gehad. Mede door de enorme vooruitgang in faciliteiten zal dit een boost krijgen. Ik zie de de focus op de jeugdontwikkeling als een zeer verstandige strategie en een goede investering. Dat dat inhoudt dat je de komende jaren weer geen prijzen gaat pakken neem ik dan graag voor lief.

4 maart 2015 om 14:37

Kebm: Het is de bedoeling dat de jeugdopleiding van Vitesse uiteindelijk in de top 5 komt te staan. Het plan is om binnen nu en een aantal jaar het aantal Chelsea-huurlingen terug te brengen. De komende jaren kunnen we ze nog goed gebruiken, want als we een aantal huurlingen krijgen zijn er dat jaar toch weer minder spelers die aangetrokken moeten worden aldus Theo Janssen in de VI. En ik zeg nergens dat Vitesse alleen nog maar met eigen jeugd wil werken he. Dat zie ik de eerstkomende 10 jaar nog niet lukken.

Toen het financieel slecht ging heeft Vitesse de jeugdopleiding flink uitgekleed. In de Vi van deze week staat ook dat Mo Allach sinds zijn komst bezig is geweest om met mensen binnen Vitesse een lange termijn beleid op te stellen. Inmiddels zijn er fulltime jeugdtrainers aangesteld (veel van hen hebben een Vitesse verleden, denk aan Theo Janssen, Nicky Hofs, Remco van der Schaaf, Ruud Knol, Edward Sturing etc etc), zijn er dingen als video-analyse en persoonlijke trajecten voor alle jeugdspelers gekomen. De scouting is nieuw leven ingeblazen. Er was geen schaduwteam, laat staan een database van potentiële spelers. Ondanks dat er dus nauwelijks een jeugdopleiding was zijn er toch nog de nodige jongens doorgebroken bij Vitesse en andere eredivisieclubs (denk aan jongens als Room, Büttner, van Ginkel, Pröpper,, Mulder (fey) van der Streek (cam), Darri (her), Tighadouini (nac) etc).

En ja dat kost idd tijd, maar ik houd de jeugd ook wel redelijk in de gaten en er lopen wel een paar leuke spelers in jong Vitesse die ik de stap ook nog wel zie maken volgend jaar of het jaar erop. En het kan snel gaan met die jeugd, daar is Kevin Diks wel een heel goed voorbeeld van. Die jongen ontwikkelt zich geweldig. En in de tussentijd zal Vitesse blijven loeren op de buitenkansjes, spelers als Vejinovic die je transfervrij kunt ophalen en huurlingen (van Chelsea).

Het voordeel van deze leegloop is ook dat je de meeste grootverdieners kwijt raakt. Zij zijn 'aangekocht' in de tijd van Jordania en drukken toch wel op de begroting.

4 maart 2015 om 14:39

Chov: Ik ben echt fan van Achenteh, want het is een geweldige jongen in de omgang en hij heeft een top mentaliteit. Maar eerlijkheidshalve moet ik toch wel zeggen dat hij de zwakste schakel is. Verdedigen is niet zijn sterkste punt helaas.

En je moet toch weten hoe Arnhemmers zijn? Die kunnen echt zeiken als de beste en zijn mega kritisch.

4 maart 2015 om 15:11

@leonov.
Jammer dat je iemand direct zo aanvalt. Achenteh speelt in mijn ogen al wekelijks verschikkelijk op die plek. Vorig seizoen kon hij van Aanholt nog aardig vervangen, maar nu lijkt het nergens op.
Het gaat er toch om dat Labyad makkelijk kan worden vervangen door Ibarra of Denys. Dat gebeurt toch elke week, ondanks dat hij een basisplaats heeft. Dus zo zeker als Propper, Vejinovic, Traore of Kashia is hij toch niet van zijn plek.

4 maart 2015 om 15:13

Propper, van ginkel,janssen,vd schaaf,Knol, schaars,van wolfswinkel,Zongo,mustapha Riga, hofs, jansen, buttner,velthuizen,mulder, Room, Diks, duits,vd linden,tighadouini, van Polen,Gravenbeek,Wisgerhof, kuiper, Benson, Amoah, Pluim, vd Streek, Gosens, de bondt, zijn zo ff een paar namen wat me te binnen schiet die de afgelopen jaren in de eredivisie uitkwamen. Kf ze nou top zijn of bij Heracles zitten. Ze komen voort uit de opleiding van Vitesse. Vitesse heeft altijd een goede jeugdopleiding gehad,en die zal de aankomende jaren alleen maar beter worden.

4 maart 2015 om 15:19

@hangover96

Labyad levert niets op, hij is gehuurd. Verder klopt het niet dat Vitesse 15 miljoen moet ophoesten. Ze hebben een klein verlies, maar dat gaan ze plaatsen in de jeugdopleiding wat aftrekbaar is van de Ffp. Verder heeft Vitesse een positief eigen vermogen en ze lopen vanaf komend seizoen geen risico meer voor de Ffp.

4 maart 2015 om 15:52

@ Nemert: Waar is dat op gebaseerd als ik vragen mag? Tot en met seizoen 2017/'18 mag de eigenaar over 3 seizoenen 30 miljoen aanvullen. Volgens mij is Vitesse nog lang niet zover dat de begroting sluitend is? Even uit mijn hoofd ligt de begroting rond de 30 miljoen terwijl er afgelopen seizoen 12 miljoen inkomsten waren? Dan lijkt het mij toch zo dat we de komende jaren nog wel last hebben van de ffp en rustig aan moeten doen. En de seizoenen daarna gaat dat bedrag wat de eigenaar mag aanvullen nog verder naar beneden.

4 maart 2015 om 16:15

@Leonov Die achenteh van jou kan er werkelijk helemaal niks van

4 maart 2015 om 16:31

In seizoen 2011-2012 was het verlies 22,7 miljoen euro, het seizoen erna werd afgesloten met een tekort van 24.5 miljoen euro en afgelopen seizoen was er nog geen 4 miljoen verlies. Dus ik kom uit op een verlies van 28,5 miljoen maximaal, plus het geld van dit jaar.

Er komt vanaf 2014/2015 veel geld binnen door de twee nieuwe sponsor, plus dat Vitesse komend seizoen ruim 3 miljoen aan tv inkomsten krijgt. Verkoop van spelers en seizoenskaarten nog niet eens meegerekend.

4 maart 2015 om 21:35

@nemert: dat zijn de totale verliezen ja. De kosten van de jeugdopleiding mag je daar nog vanaf trekken voor Ffp, want die tellen niet mee.

Ik dacht begin van het seizoen gelezen te hebben dat Vitesse dit seizoen 7 miljoen verlies zou mogen draaien zonder de FFP te overtreden.

Jammer dat ajax al sinkgraven heeft gehaald, een propper of vejinovic was verder geweest in hun ontwikkeling. En in de zomer ook nog goedkoper. Bij sinkgraven gaat het nog wel een tijd duren voor hij constant wordt. Domme keuze weer van overmars.

4 maart 2015 om 13:05

Denk dat Overmars tegen hetzelfde probleem aanloopt als bij Van Ginkel toen.

4 maart 2015 om 13:12

Toen wou vitesse voor de titel gaan en geen concurrent versterken. Is dat nog zo?

4 maart 2015 om 13:19

Dat was niet de reden dat Van Ginkel niet naar Ajax ging. Chelsea zag wel enig potentieel in hem en in dat geval moet Vitesse gewoon doen wat de baas zegt.

4 maart 2015 om 14:07

Of je kijkt gewoon eens naar de geboden transferbedragen en ziet dat iedere club dezelfde afweging zou hebben gemaakt: Chelsea bood 9,4 miljoen en Ajax wilde niet verder gaan dan 7.

Dit had helemaal niets te maken met dwang vanuit Chelsea, maar gewoon met het hoogste bod accepteren.

4 maart 2015 om 14:31

Want Leonov werkt bij Vitesse en weet precies hoe het is gegaan

Jong Vitesse doet het uitstekend in de beloftencompetitie. Er komen dus nog wat talentjes aan. En al wordt het volgend seizoen wat minder, dan zou het met jeugdspelers toch nog een leuk seizoen kunnen worden. Liever op je tenen lopen in de top met dure spelers dan rustig in de middenmoot met eigen jeugd.

4 maart 2015 om 13:06

Je moet eens kijken wie er wekelijks spelen bij Jong Vitesse. Weinig talent, allemaal Eredivisie spelers op leeftijd.

4 maart 2015 om 14:20

inderdaad

4 maart 2015 om 18:08

Bullshit , Djurdjevic , mori en dauda spelen geregeld mee voor de rest valt het opzich best mee daarnaast is djurdjevic ook nog pas 19 jaar er zit genoeg talent in jong vitesse alleen is het de vraag of ze ook klaar zijn voor het eerste.

4 maart 2015 om 21:39

Inderdaad Nemert, bij Jong Vitesse spelen vooral spelers op leeftijd....

Hierbij vergeet je alleen even dat dat niet eens kan, want er geld een regel van max. 21 jaar, met slechts 2 dispensatiespelers. Dus wat je hier roept is al klinklare onzin.

5 maart 2015 om 09:13

@superghost

Onzin? Nee hoor, anders typ ik niets

Laatste wedstrijd stonden Velthuizen, Mori, Kruiswijk, Leerdam, Dauda, Mceachran in de basis! Dus 2 dispensatiespelers??
Daarbij zijn er ook nog een paar 21.

Er zal toch nog een jasje uitgedaan moeten worden dus dat er contracten aflopen is niet eens heel erg nu. Mori is een prima verdediger, maar wel een dure en een die heel weinig speelt. Van der Heijden is een matige verdediger die wel op te vangen is. Piet is ook duur en als Room zijn contract verlengd wordt het tijd voor Piet om weer eens elders te gaan kijken, desnoods laat je hem transfervrij vertrekken want hij verdiend gewoon te veel voor ons. Voor Propper en Vejinovic zal er wel belangstelling komen en daar kan je ook nog wel een aardige transfersom voor vragen. Ibarra valt mij enorm tegen de laatste maanden dus als je daar nog een transfersom voor kunt krijgen deze zomer dan zou ik hem ook laten gaan. Kashia mag wat mij betreft wel blijven en het liefst zijn contract verlengen. Is toch de echte aanvoerder van de club.

Hopelijk kunnen we Traore nog een jaar huren van Chelsea, de overige twee mogen terug. Labyad had ik graag nog een jaar langer hier gezien maar die is ook veel te duur.

Al met al blijft er nog best een redelijk elftal over.

Room
Diks
Kashia
Kruiswijk
Acenteh
Leerdam
Kazaishvili
Nakamba
Traore
Djurdevic
Olinik
7 maart 2015 om 10:51

Dit is inderdaad nog een meer dan prima elftal, en dat met een vertrek van vejinovic, huurlingen en propper en vdheijden, mori, en evt nog velthuizen en dauda. Ik zou echter wel een paar extra aankopen doen. Vooral de linksback is zwak met alleen achenteh.

Typisch hoor. In dezelfde VI staat een artikel van 5 pagina's over de nieuwe ontwikkelen van de jeugdopleiding en dat Vitesse terug naar de basis gaat. Een leuk en positief stuk. Maar dat zie ik nog nergens hier terug komen, maar wel weer het stukje over de leegloop.

Verder zijn het er idd wel veel die een aflopend contract hebben en de huurlingen gaan terug. Maar er zijn ook een aantal spelers die in mijn ogen doorgeselecteerd mogen worden (leerdam en Dauda.) We gaan het wel zien, anders maar een paar spelers van jong doorschuiven, paar huurlingen erbij en wat transfervrije spelers. Komt vast wel weer goed.

4 maart 2015 om 15:34

Alleen negatieve dingen zijn interessant voor de media. Geen wonder dat sommigen gebrainwashed zijn over het 'vitesse zonder ziel'. Klopt uiteraard niets van, vitesse focust goed op eigen jeugd en scouting en is bezig met een goed lange termijn plan. Bovendien is theo bosz de afgelopen jaren op een prachtige manier geeerd, waar toch echt wel een ziel uit sprak.

Welkom Vitesse, tot de (sub)top van Nederland! Gebeurd iedere club eens (of meerdere keren) in de zoveel jaar.

AZ heeft een veel groter probleem dan vitesse en twente ook!

AZ heeft een fantastische jeugd maar er zal niet gelijk weer een hoedt op staan en Gouweleeuw zal ook gemist worden.

Dan vertrekt Gudelj ook nog eens en mocht een berghuis vertrekken word dat ook nog lastig kiezen wie daar speelt.

Vitesse heeft een goed samenwerkings verband en wel gewoon meer geld dan AZ dus die moeten niet zo zeuren Twente zal helemaal leeg lopen na dit seizoen!

Haha ik vinde de reacties wel grappig, aangezien Vitesse er zelf voor kiest om bv de contracten van van der heijden, Room (vooralsnog) mori niet te verlengen. Iedereen hier in Nederland die een beetje verstand van voetbal heeft, kan zien dat Propper (hoort bij de beste 3 middenvelders van nederland dit jaar)en vejinovic een stap omhoog kunnen. Dat hun dan waarschijnlijk weggaan is logisch te noemen. Maar daat krijgt Vitesse wel minimaal 15 miljoen voor terug aangezien ze allebei nog een lang contract hebben. Dit is ook de bedoeling van Vitesse aangezien ze gewoon goed bezig zijn om gezond te worden. Daarnaast hebben we 4 spelers gehuurd waarvan er maar 1 echt gemist gaat worden,Traore. De kans is groot dat hij ook blijft,want dat wil hij zelf ook. Velthuizen,Dauda, en Leerdam zijn ontevreden omdat ze niet spelen. Laat maar gaan, betekent weer extra geld. Blijven over Diks,vd werff,Kashia,Kruiswijk,Achenteh, Vako,Nakamba, Ibarra, Djurdjevic,olynik, wat me nou ff te binnen schiet. Vitesse is drastisch bezig om de salarissen die onder jordania zijn uitgegeven,te verlagen. Ik weet niet hoe andere Vitesse supporters ertegen aan staan, maar ik vind het gewoon positief. Jongens als vd heijden, kashia,velthuizen,ibarra,Room, Propper,zitten bv al rond de 5 jaar in de selectie. Onze jeugdspelers nog langer. Komt echt wel goed, dat je dan wat lager eindigt kan, maar hoeft niet per se. In de jeugd lopen echt wel weer een nieuwe propper,van ginkel, janssen, hofs of Schaars.

4 maart 2015 om 14:27

De grootste oorzaak van de leegloop is niet omdat Vitesse ze niet meer kan betalen, maar omdat Vitesse ze (gedeeltelijk) niet meer mag betalen vanwege Ffp.

De gemaakte tekorten uit het verleden (Jordania-tijdperk) zijn hier vooral verantwoordelijk voor.

Het zou mij niets verbazen als Vitesse een stapje terug doet voor 2 seizoenen om vervolgens weer mee kan doen op het niveau waar ze de afgelopen 2 jaar zitten.

Ik heb dit vermoeden doordat de club heel goed transfervrije spelers weet aan te trekken die niet echt slechter zijn dan hun voorgangers, terwijl ze daarbij ook nog eens veel minder verdienen. Op die manier weet je wel heel goedkoop een kwalitatief goede selectie neer te zetten. Tel daarbij op dat Vitesse met Chelsea natuurlijk ook een heel krachtig middel heeft om 1 of 2 echte toppers (voor Eredivisiebegrippen) te kunnen krijgen (al is het maar huur).

Vitesse werkt in ieder geval wel duidelijk aan het gezonder maken van de begroting, doordat de inkomsten juist elk jaar toenemen en de uitgaven elk jaar afnemen. Daarbij komt nog dat in tussentijd het banksaldo ook nog eens blijft aangroeien door de stortingen van de eigenaar. De club wordt dus elk jaar steeds gezonder. Lijkt mij een ontwikkeling die je alleen maar kan aanmoedigen.

Waar blijft krab met zijn volgende jupiler league opstelling?

4 maart 2015 om 16:21

Haha genieten met die gast. Altijd een opstellinh met derderangs jupiler spelers.

Allemaal een beetje overdreven dit. Een aantal bankzitters zal weggaan. Ook Propper en Vd Heijden gaan weg. Ik denk dat Vejinovic, Room en Traore wel blijven. Maargoed als je van het allerallernegatiefste uitgaat, dan gaan er wel wat spelers weg. Maar die gaan toch niet allemaal.

De boel ligt toch iets genuanceerder. Er zitten in de selectie 3 spelers van Chelsea, Labyad is gehuurd van Sporting, de contracten van Mori en vd Heijden lopen af, zit je op 6. En door de belangstelling voor Pröpper en Vejinovic zit je snel op 8. Voor Vd Heijden is Vd Werff al vastgelegd. In het ergste geval gaat het om 7 spelers. Zal vast wel weer wat van Chelsea komen. En voor Pröpper en Vejinovic moet flink betaald worden, dus dan blijft er geld over om wat aan te trekken.

Ik vind de spelers die overblijven volgens arnhemmer prima voor Vitesse.
daarbij mag Leerdam ook blijven van mij en moet Room een contract krijgen.
Voor het geld van Propper en Vejinovic 2 goede spelers halen(ayoub, Ahlberg of kijk ff bij Twente die ook spelers kwijt moet). Hopelijk blijft Traore nog 1 seizoen voor de spits en komt er nog 1 goede huurling.
De rest mag weg.

Denk dat er aantal spelers verkocht gaan worden.
Propper verdient een stap hogerop, vejinovic, is ook veel interesse voor.
Verder gaan wallace,mceachran, traore terug naar Chelsea, alleen traore speelt in de selectie .
Labyad gaat terug naar Portugal . Vd Heijden mag vertrekken. Velthuizen van mij erachteraan.
Dan houden we over, room, diks, kashia,vd. Werff, kruiswijk, accenteh, vako, Leerdam, ibarra, djurdjevic , en hebben nog veel talentvolle jongenspelers achter de hand die het met. Jong vitesse verassend goed doen

4 maart 2015 om 21:41

Traore kan nog niet in Engeland spelen in verband met vergunning. Dus die zou maar zo kunnen blijven voor een extra jaar bij Vitesse. Verder is er helemaal niks raar aan dat er spelers vertrekken dat is ook niet de strekking van het originele stuk wat niet helemaal geplaatst is. Vitesse geeft enkel alleen aan dat ze druk gaan zijn in de aanstaande transfer periode om weer een Eredivisie waardig team neer te zetten voor volgend jaar.

Stel dat Vitesse volgend seizoen helemaal geen aankopen doet, dan blijft er toch nog een aardig elftal staan:

Room
Diks
Kashia
Van de Werff
Achtenteh
Ibarra
Qazaishvili
Leerdam
Olynik
Djurdjevic
Traoré

Inderdaad leuk elftal toch aangevuld met Lieftink, gouw, linthorst bosz

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren