Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Dat mis ik bij PSV, flair van een ploeg die er met de schaal vandoor gaat’

Laatste update:

Hoewel Ajax afgelopen zondag met 1-3 won in het Philips Stadion, twijfelt vrijwel niemand er nog aan dat PSV dit seizoen voor het eerst sinds 2008 weer eens kampioen van Nederland wordt. Oud-speler Theo Lucius, die zelf de landstitel pakte in 2001, heeft niettemin het gevoel dat er iets ontbreekt.

/

De voormalig rechtsback en zijn ploeggenoten eindigden veertien geleden op de eerste plaats in de Eredivisie, met uiteindelijk een voorsprong van liefst zeventien punten op Feyenoord. “Er sloop geen enkele vorm van gemakzucht in de ploeg, nooit”, kijkt de drievoudig Oranje-international met Metro terug op het eerste van de drie kampioenschappen die hij vierde in Eindhoven.

“Wij straalden uit dat we kampioen gingen worden. Dat mis ik bij het huidige PSV. Ze missen de flair van een ploeg die er met de schaal vandoor gaat”, vindt Lucius, die de nederlaag tegen Ajax als voorbeeld aanhaalt. “Tegen de grote rivaal uit Amsterdam de genadeklap uit kunnen delen en dan maar één gele kaart pakken, dat snap ik echt niet. Voetballers zijn veel te lief geworden, het is allemaal veel te vriendschappelijk tegenwoordig.”

Ben je het met Theo Lucius eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat er zo weinig kaarten gegeven zijn lag toch echt aan Makkelie en niet aan het spel.

4 maart 2015 om 12:33

Bovendien zegt het werkelijk niets. Als je beter bent dan je tegenstander, hoef je geen kaarten te pakken. Beetje rare opvatting van 'boem boem' Theo.

Had Theo de wedstrijd wel gezien? PSV had wel meer dan 1 gele kaart kunnen krijgen. PSV heeft de hele wedstrijd gedomineerd alleen maakte het de kansen niet af. Ajax scoort de 0-1 uit het niet en zit er ook nog wat geluk bij de 2-1.

4 maart 2015 om 11:15

Ja en de pech bij zijn eerste vrije trap. Maar dat vergeten we dan voor het gemak even hè. En het feit dat er weliswaar veel op doel geschoten is door Psv, maar eigenlijk nagenoeg alles makkelijk klem vast te pakken was voor Cillissen.

4 maart 2015 om 11:24

Ja klopt Schöne had pech bij zijn eerste vrije trap. PSV had ook pech in de eerste minuut toen het al op 1-0 kon komen. Zo kan je van alles tegenover elkaar gaat zetten. Als neutrale supporter keek ik naar deze wedstrijd en vond toch dat PSV het meer verdiende dan Ajax.

4 maart 2015 om 11:53

Iedereen zijn mening. Ik kijk wellicht wel door een Ajax bril, maar zo veel echt goed uitgespeelde kansen heeft PSV niet gehad. Wel veel druk en balbezit. Ik vond het eigenlijk bijna een kopie van de wedstrijd in de Arena. Toen had Ajax het balbezit, maar werd het door goed uitgevoerde counters ook 1-3. In ieder geval heeft Ajax een vervroegd kampioens feestje kunnen verpesten. Helaas waarschijnlijk uitstel van executie.

4 maart 2015 om 12:16

Dit snap ik dus niet. Ik zat in de Arena tijdens Ajax - PSV, en ja Ajax had de bal. Er zit echter een groot verschil tussen de tegenstander de bal gunnen en de bal simpelweg niet in de ploeg kunnen houden.

Wat betreft de kansen (zo even uit mijn hoofd): Narsingh 1 op 1, Wijnaldum kopbal uit vrije trap, Wijnaldum kopbal van voorzet linkerkant, Maher 1 op 1 na bal Guardado, Maher schot na voorzet Arias, Wijnaldum kopbal van de lijn gehaald, Locadia kans ma doorkoppen De Jong en nog de talloze slecht uitgespeelde man meer situaties en de schoten van Depay.

Je hoort mij niet klagen hoor, PSV moet die kansen gewoon afmaken en de 1-1 was zeer zwak verdedigd (ook een goede actie El Ghazi), maar ik vond dat de wedstrijd in de Arena compleet verschillend. Daar liet PSV Ajax komen, zonder heel veel kansen weg te geven. Ajax wilde zondag daarentegen zelf domineren, maar kwam daar op twintig minuten na niet aan toe.

4 maart 2015 om 13:07

@de10

Dan vergeet je in de Arena voor het gemak even de kans van Schone op 2-0? Dan was het gewoon beslist geweest. Die kans om het te beslissen heeft PSV niet eens gehad afgelopen weekend, omdat het zelf 0-1 achter kwam.

Beide wedstrijden vertoonden overeenkomsten, met misschien over 2 wedstrijden bekeken een iets beter Psv.

4 maart 2015 om 14:20

Maar daar kun je gewoon net zo een grote kansen tegenover heen zetten.
Milik die door de hele PSV verdediging slalomt en het van ellende niet weet. Veltman die ook door de verdedediging van psv slalomt en de laatste bal net te ver tikt. Bazoer die naast mikt terwijl hij gewoon door kan lopen.

En zo had ajax nog talloze slecht uitgespeelde counters (of is dat gewoon goed verdedigen van de tegenstander ???? Want zo moeten we dat eigenlijk noemen).

PSV was niet zo veel beter als veel mensen willen doen voorkomen en Ajax was niet zoveel slechter als veel mensen willen doen voorkomen. Tot aan de wissel van Milik had Ajax voldoende dreiging op de counter. Na milik kwam schone erin en nog iets later Andersen en toen was de counterdreiging compleet weg. Dat neemt niet weg dat PSV wel gewoon beter was,.

Ik zou me als ik PSV fan was wel zorgen maken. PSV creeerde gewoon minder volle 100% kansen tegen Ajax dan een tweede rangs team uit Polen.
Ook geeft PSV die goals veels te goedkoop weg. Als je ziet hoe hard PSV heeft gewerkt voor dat ene doelpunt en vergelijk dat eens hoe weinig moeite ajax heeft moeten doen voor die drie doelpunten. En Ajax heeft echt geen absolute topaanvallers die elke 80% kans omzetten in een goal......

4 maart 2015 om 17:07

Verschil is alleen dat er dit keer geen goed uitgevoerde counters waren. Het waren paniek ballen naar voren die toevallig goed terecht kwamen.

Cultheld Lucius. Ik neem aan dat hij de wedstrijd ook heeft gezien. Dan moet je ook constateren dat er maar weinig kaarten zijn gegeven en dat PSV gewoon had moeten winnen gezien het wedstrijdbeeld. ik vind dat PSV die flair wel heeft, anders zouden ze veel meer punten hebben verspeeld. Volgens mij hebben we heel veel wedstrijden in de 80+ste minuut gewonnen, dat zegt toch ook wat over de wil van dit team.

4 maart 2015 om 10:54

Het zegt ook genoeg over de zwaktes van de ploeg. Als jij in 80 minuten een ploeg als Willem II niet stuk kan spelen, vind ik je persoonlijk een zwakke ploeg. Waar Ajax afgelopen jaren kampioen werd van de blinden, vind ik PSV dit seizoen wel stabieler ogen. Alleen ik vind juist het voorbeeld dat je in de laatste minuten een wedstrijd wint niet zo bijzonder. Dat is meer op conditie een wedstrijd winnen, wat ik eigenlijk als vanzelfsprekend zie bij topclubs. Die lijken me toch harder te trainen en betere faciliteiten te hebben om tot dit resultaat te komen.

Ik ben er bijvoorbeeld ook niet trots op dat Feyenoord in de laatste minuten met 3-2 wint van Excelsior. Ik ben me juist gaan afvragen hoe het in godsnaam mogelijk is dat Excelsior tweemaal scoort en wij nul in de openingsfase.

In Eindhoven moeten ze ook serieus gaan nadenken wat Depay de laatste paar wedstrijden heeft gebracht. Dat is namelijk 0,0 rendement wat erin zit. Is het druk? Spanning? Jeugdigheid? Dipje van een groot talent? Allemaal begrijpelijk, maar deze jongen is zo belangrijk gemaakt bij PSV dat hij er zelf in is gaan geloven. Dat is de valkuil waar hij met open ogen in is gevallen en PSV ook. Je kan Depay niks meer leren, wijsmaken. In de zomer moet je die jongen verkopen en wellicht ben je zelfs een jaar te laat geweest met verkopen. Al zal Louis van Gaal nog steeds gecharmeerd zijn van die jongen, daar twijfel ik geen moment aan. Maar met het niveau van Depay laat zien tot op heden, hoef je niet te gaan verwachten dat je twintig miljoen zal ontvangen voor Depay. Dat is hij op dit moment zeker niet waard.

Wij straalden uit? Jongen wanneer speelde jij dan? Als je zo belangrijk was had je nooit naar Feyenoord mogen gaan. En eerlijk gezegd vind ik die flair opmerking ook nergens op slaan, want ik vond het team van toen niet veel mooier voetbal spelen, het won vaak ook maar met een minimaal verschil. Dat team had trouwens ook veel moeite om terug te komen van een achterstand, terwijl het team van dit jaar dit vaak wel doet.

Ben het wel eens met Theo. Ik vond PSV op 70% van hun kunnen spelen tegen Ajax en tegen de grote rivaal mag dat gewoon niet.

Als Ajaxfan durf ik wel te stellen dat het niet zo is..
Ik vind dat juist bij psv dit seizoen wel zo! Ze winnen met 10 man van NAC .. dat zie ik geen enkel ander team doen. Sowieso verspelen ze nauwelijks punten dus nu al de meer dan overduidelijke en terechte kampioen.

Ik ben het eens met Lucius de Vuurwerkman. Dit PSV straalt absoluut niet uit dat ze kampioen willen worden. Er zit echt geen enkele flair in dit elftal, terwijl ze wel enkele erg goede voetballers hebben. Ik zeg niet dat AZ, Feyenoord en Ajax beter zijn, maar die 'proberen' tenminste nog aantrekkelijk te voetballen. Ik probeer het objectief te beschrijven, maar het PSV van toen met Van Bommel, Vogel etc. etc. zij straalden echt onoverwinnelijkheid uit. Maar dit Psv? Het is omdat Depay nu al 5 wedstrijden in de laatste minuten voor ze heeft gewonnen, anders was het gewoon weer hetzelfde verhaaltje geweest als afgelopen jaren. Alhoewel dat wel iets over de strijdlust zegt.

4 maart 2015 om 11:01

Je spreekt jezelf volledig tegen beste man. Ajax, met de eerste doelpoging in de laatste 10 minuten, vind ik niets met aantrekkelijk voetbal te maken hebben. Of vond jij die wissels in Eindhoven (middenvelders erin aanvallers eruit) getuige van durf?

4 maart 2015 om 11:19

Ajax heeft idd dit jaar een slecht seizoen als het aankomt op aantrekkelijk voetbal. Maar zoals ik hierboven verwoord, ze proberen wel verzorgd voetbal te spelen. De basis is positiespel, met pressie. Zoals bij Az en Feyenoord ook het geval is. PSV speelt veel meer countervoetbal. Effectief, maar zonder flair.

4 maart 2015 om 11:23

De basis van verzorgd voetbal is het creëren van kansen voor het doel van de tegenstander. Dat zie ik Ajax en in mindere mate Feyenoord weinig doen dit seizoen.

4 maart 2015 om 13:14

Dan verschillen we van mening. Ik zie verzorgd voetbal als in opbouw van achteruit, op balbezit spelen en middels de combinatie de aanvallers instelling brengen. PSV probeert dat toch minder na te streven dan Feyenoord en Ajax? Ik zeg niet dat Feyenoord en Ajax het daadwerkelijk doen, maar het is wel hun voetbalvisie.

4 maart 2015 om 13:55

@ b0bke,

Leg mij is uit hoe het kan dat Ajax met rust met 0-1 voorstaat door een goal van Kishna en dat de eerste doelpoging volgens jou pas in de laatste 10 minuten was?

4 maart 2015 om 14:57

Ik refereerde naar de eerste paar wedstrijd na de winterstop van Ajax. Voor de statistieken, tegen PSV schoot Ajax 4 keer tussen de palen (1 maal eerste helft, 3 maal tweede helft).

4 maart 2015 om 15:06

En 3 daarvan leverden een goal op dan doen ze toch wat goed he.

4 maart 2015 om 12:25

Ik ben benieuwd hoe oud je bent, want als je het team van Van Bommel en Vogel daadwerkelijk hebt zien voetballen had je hen niet gelinkt aan aantrekkelijk voetbal. Het was oer en oerdegelijk, als PSV op voorsprong kwam wist je dat ze de wedstrijd dood zouden maken.

Dat lukt dit PSV niet, maar dat is ook niet meer dan logisch als de gemiddelde leeftijd 5 jaar lager ligt.

4 maart 2015 om 13:12

Ik ben benieuwd hoe goed jij mijn bericht hebt gelezen. Ik schrijf toch dat zij onoverwinnelijkheid uitstraalden? Dat is precies hetzelfde wat jij zegt: oer en oerdegelijk.

En dit is serieus een prof?! Ik vind juist dat ze super zakelijk spelen tot de 90e minuut gefocused, en blijven gaan, dat ze van Ajax verloren heeft niets met het spel te maken Ajax komt er weer mooi vanaf.

Wat een onzin ben je aan het uitkramen beste vuurwerk vriend.

Als de scheidsrechter de regels hadden gevolgd hadden we iets van 3 rode kaarten gehad en nog een x aantal gele kaarten.

PSV heeft geen flair? Zelfs met partijen waar we met 10 man komen te staan worden omgezet in winst partijen..

4 maart 2015 om 12:19

Niet mer flair. PSV speelt als ze met 10 man komen altijd op de counter en gaat er op wilskracht overheen. De flair van een kampioen missen ze inderdaad. Maar zonder flair kampioen worden is ook kampioen. En als je met zoveel punten voorsprong kampioen wordt, doe je toch iets goed.

4 maart 2015 om 12:42

Altijd op de counter? Heb je PSV - Ajax gezien?

4 maart 2015 om 12:47

Ja, toen heeft Ajax, PSV verslagen met hun eigen spel. Ik zeg niet dat er wat mis mee is, want countervoetbal kan heel mooi zijn. Die laatste goal van El-Ghazi was absoluut een countergoal, maar prachtig uitgevoerd. PSV is dit seizoen gewoon het beste geweest met countervoetbal. Ze voerde het nog mooi uit ook, niks om je voor te schamen, verdient kampioen etc. Maar ze spelen nu eenmaal countervoetbal.

4 maart 2015 om 13:16

Ja, dat kwam vooral omdat Ajax voorstond. Dan kan PSV opeens wel aanvallend voetbal spelen, MET flair. Als ze dat vanaf elke wedstrijden proberen na te streven zullen ze veel meer voetbalharten veroveren. Maja dan moet je jezelf afvragen is dat belangrijker dan het behalen van prijzen. Dan zeg ik weer 'nee'.

Nu mankeert er opeens weer van alles aan PSV. Ze moeten niet in de war raken van afgelopen zondag. Een kampioen heeft geen flair nodig, een kampioen moet stocijns en constant zijn. PSV beschikt dit seizoen over die zaken en wordt dus denk ik toch echt kampioen.

4 maart 2015 om 11:37

Ik ben het met je eens. Ze moeten gewoon doorgaan met waar ze goed in zijn dit jaar. Winnen. Maar toch, ze missen een beetje de overtuiging (misschien bang?) van, wij zijn kampioen.

Vind het allemaal een beetje overdreven hoe er nu over PSV word gesproken er is niks mis met de uitstraling van Psv, Nederlandse media proberen PSV een crisis aan te praten, maar ze worden gewoon kampioen, daar veranderd 1 voledig ontechte nederlaag tegen Ajax niks aan

1 wedstrijd verloren en het gezeik begint weer, typisch iets Nederlands. Hetzelfde als met Cocu, vorig seizoen kon hij er niets van en had hij geen uitstraling volgens de zogenaamde analisten van RTL 7 en nu staat hij met 11 punten voorsprong op de eerste plek en je hoort er niemand meer over. Jetro willems nog zo'n verhaal, verguisd en afgeschreven met zijn 19 jaar oud en nu staat hij met 11 assists boven het klassement en is een begeerde back in europa...typisch nederands

4 maart 2015 om 12:57

Ja want dat gebeurt natuurlijk nergens anders ter wereld. Alle Nederlanders zijn opportunisten en alle anderen niet?

5 maart 2015 om 13:09

Nederlanders zijn hier wel extreem in, dat moet je toch beamen.

Hahah Theo, Held! Aantal keer voorbij zien huppelen afgelopen zaterdag in het Klokgebouw tijdens Memorylane!!
Theo 1 tip, houd het bij feestjes. Daar ben je beter in dan je mening geven

Welke club had afgelopen jaren wel die uitstraling? Ajax? Az?
Nee hoor, allemaal niet. Waarom niet? Omdat het allemaal jonge spelers waren met weinig ervaring die nog nooit een kampioenschap meegemaakt hadden. Zelfde bij PSV op dit moment.
Twente had wel die uitstraling, maar die hadden ook de ervaring met Nkufo, Perez, Jansen en Wisgerhof.

Het PSV van 2001 was een stuk ouder en meer ervaren. veel hadden ook het kampioenschap van het jaar ervoor meegemaakt.
Hier zie je de selectie: http://www.voetbal.com/teams/psv-eindhoven/2001/2/...
Lucius zelf was 25. Verder liepen er nog een Waterreus (31), Faber (30), Ooijer (27), Van der Weerden (29), Bruggink (24), De Jong (24), Kolkka (27), Van Bommel (24), Van der Doelen (25), Vogel (24), Ramzi (24) en Van Nistelrooy (25) rond. En dan heb ik het nog niet eens over spelers als Nikiforov (31), Heintze (38) en Lodewijks (34).

Dat team was gewoon stukken ouder en had meer ervaring. Op dit moment zijn we al blij als we 1 speler boven de 23 rond hebben lopen (guardado).
Ook had dit team natuurlijk enorm veel kwaliteit.

Wel apart dat hij flair met gele kaarten associeert. Kan aan mij liggen, maar ik denk bij flair aan mooie acties die al dan niet stranden in schoonheid, niet bikkelharde overtredingen (hoewel een overtreding tegenwoordig niet bikkelhard hoeft te zijn om een gele kaart te krijgen)..

Een gele kaart pakken is een zwakte, als je veel beter bent is dit niet nodig en PSV is dit seizoen gewoon beter dan de rest. Ze spelen misschien niet mooi, maar wel goed.
Maar ja, de media vind het altijd leuk als iemand zich negatief uitlaat over een team, makkelijk scoren.

Lucius, wat een baas was dat. Ook bij de Feyenoordsupporters populair.

binnen 60 seconden wisten de psv supporters al dat Ajax het echt heel bond moet maken willen ze een kaartje pakken.als ik aan Toivonen denk met ze elleboog tegen Vertongeren die ze 21 keer lieten zien
en ze een kaartje voor vroegen bij studio sport heb ik deze keer niks van gezien.het is weer mannelijk voetbal. deze elleboog binnen 60 seconden .we kregen de vrije schop nog net niet tegen.

4 maart 2015 om 14:31

En Wijnaldum en Bruma mogen wel natrappen en Bruma mag vol op het been staan van Milik. Wat een calimero gedrag zeg, Makkelie liet veel doorspelen waar hij misschien wel vaker had moeten en kunnen fluiten. Maar beide ploegen hebben daar last van gehad.

Slaat nergens op wat Theo zegt.
PSV heeft 90 minuten gevochten, en moet dat persé gepaard gaan met kaarten?
PSV was beter en zette de meeste druk. Ajax speelt normaal gesproken te slap in dit soort uitwedstrijden maar nu vond ik ze met kracht voetballen. En als je dan als PSV zo kinderlijk verdedigd dan roep je het onheil over je af. Bij de 1-3 was El Ghazi eigenlijk nog de enige echte aanvaller. Als hij dan zo eenvoudig kan worden aangespeeld, zo eenvouding een verdediger kan uitspelen en mag binnenschieten....
Hoe dan ook; PSV wordt terecht kampioen, en so what dat Depay even niet in vorm is? Het is juist de kracht van een kampioensploeg, dat meerdere spelers een doelpunt kunnen maken of beslissend kunnen zijn.
Ik denk dat gezien het programma het gat tussen PSV en Ajax nog wel iets kleiner gaat worden. Maar 11 punten verspelen? Dat geloof ik niet.

1 week geleden was iedereen nog vol lof over Psv, maar nu ze 1 keer hebben verloren van een ultra-defensief Ajax wordt er ineens de flair van een kampioen gemist. PSV was zondag veel beter en was het enige team dat de 3 punten verdiende.
En misschien lag het aan Theo's verleden als verdediger, dat hij kaarten als een soort doelpunten ziet? Volgens mij is het juist een compliment aan Psv, dat ze zonder veel overtredingen Ajax volledig in de greep hebben. Ze hadden er geen overtredingen voor nodig.

Stuitend om te zien hoe sommige supporters de wedstrijd in de Arena ook maar durven te vergelijken met deze wedstrijd.
Ja, ajax domineerde in de Arena wat meer. PSV vindt dat echter prima en werd ook daadwerkelijk gevaarlijk.

Afgelopen zondag keek ik in de twee helft naar een wedstrijd als PSV - Dordrecht zo leek het wel. Ajax was ballen over de zijlijn aan het schieten. Lachwekkend om te zien was het.

Begrijp me niet verkeerd, prima overwinning maar wat mij betreft wel een met het schaamrood op de kaken, man man wat een armoe weer.

Btw, ik denk dat als Narsingh bij de allereerste kans gewoon gaat liggen na het contact met Viergever? het gewooon een pingel, wellicht rood is en al afgelopen had kunnen zijn..

Vond PSV wel een stuk beter wat betreft overwicht. Maar viel me op dat ze moeite hebben echte 100% procent kansen te creeeren tegen zo'n zwak ajax. PSV moet het toch echt van de counter hebben. Ze konden tegen ajax wel domineren omdat ajax zo zwak aan de bal was en PSV goede aanvallers heeft, maar echt vloeiende aanvallen zaten er niet in.. Kampioen zullen ze zeker wel worden, maar wat er volgend jaar nog van over is na vertrek van Wijntje en Depay en allicht Willems betwijfel ik ten zeerste.. Zal ook lastig worden in Europa als je tegen betere teams speelt die ook op de counter spelen... Tegen een naief ADO dat probeert het spel te maken bijv. is het makkelijk voor Psv, want ze zijn ijzersterk in de omschakeling.. Maar als de ploegen in de Eredivisie gewoon defensief spelen zouden ze het ook een stuk lastiger hebben..

Tja, flair. In de tijden van Lucius was het nog een prestatie van aardig formaat als je de titel won en destijds konden spelers daar dan ook echt trots op zijn. Nu is dat allemaal wel wat minder, wat fletser. En dat straalt Psv, maar ook Ajax uit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren