Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Als de UEFA dit zuiver bekijkt, is de straf straks een geldboete. Maar ja...'

Laatste update:

Feyenoord wist dit seizoen voor het eerst in jaren weer eens te overwinteren in de Europa League en had vooraf veel zin in de topwedstrijden tegen AS Roma. De duels hebben de Rotterdammers echter alleen maar problemen opgeleverd: in Italië waren er rellen in het stadscentrum van Rome, in Rotterdam werd de wedstrijd gestaakt.

Aanhangers van Feyenoord gooiden afgelopen donderdag van alles op het veld, waardoor het duel even werd stilgelegd. Het is nog onduidelijk of de UEFA een onderzoek zal gaan openen, maar dat lijkt wel waarschijnlijk. Wat heeft Feyenoord aan Europees voetbal? "Je hebt er inderdaad wel erg veel zorgen over", verzucht Eric Gudde in het Algemeen Dagblad. "Tot de winterstop is het allemaal goed gegaan, maar de wedstrijden tegen AS Roma leverden weer een pijnlijke keerzijde op."

Gudde geeft toe dat hij donderdag ook bepaalde gedachtes had over het optreden van de arbitrage: "Driekwart van het stadion zal gedacht hebben dat de gebeurtenissen van verleden week in Rome een rol hebben gespeeld", weet de algemeen directeur. "Maar juist dan moeten mensen hun gezond verstand gebruiken. Als de UEFA dit zuiver bekijkt, is de straf straks een forse geldboete. Maar ja..."

Denk je dat Feyenoord weg komt met een geldboete?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik mag hopen dat de Uefa ook de As Roma supporters gaat onderzoeken, tijdens de wedstrijd brachten ze een aantal keer de hitlergroet alleen daar wordt niet over gerept. Er zijn zat foto's van dus ik mag aannemen dat er ook een boete richting rome gaat.

28 februari 2015 om 14:16

Een neutrale banaan zweeft in / door de Kuip het veld op? (kan alleen daar.)
Neem je je zelf nog serieus met, dan moet AS ook een boete krijgen vanwege de Hitler groet in Rotterdam . Rome is blijkbaar al weer verdwenen uit deze bepekte geheugen chip.
Dat is toch gewoon eerste klas Cal..... gedrag @ 010.

28 februari 2015 om 14:19

Nee het was geen racisme totaal niet!!! Maar prima als het onderzocht wordt naar vind je dan niet dat ze ook de hitlergroet moeten onderzoeken???

28 februari 2015 om 14:21

Vierdag doe niet zo arrogant met je geheugen chip. Ik zeg niets vreemds vind dat de daders keihard gepakt moeten worden maar zeg alleen dat dit ook onderzocht mag worden. En ik krijg commentaar dat ik zeur?? Te schandalig voor woorden dat men vind dat wij niet moeten zeuren.

En nee die banaan was geen racisme...als je dat denkt zegt dat meer over jouw bekrompen hersenen capaciteit dan de mijne hoor.

28 februari 2015 om 14:43

Het twee luik tussen de twee teams wordt bekeken door de Uefa. Hoe denk jij dat Feyenoord er op staat?
Dat jij vraagt om ook een straf voor Roma helpt Feyenoord niet, het maakt het eerder erger.

Maar goed, jij je zin met 10 tegen 1.
AS Roma een ton aan boete wegens gedrag in Rotterdam met daarboven op de schade claims. Goed plan van jou lijkt mij.

28 februari 2015 om 14:59

Heb jij weleens een opblaasbanaan over 30 meter met precisie gegooid dan?

28 februari 2015 om 15:10

Ik ben niet eens voor Feyenoord maar zelfs ik weet dat het in dit geval niets met racisme te maken heeft. Ik denk dat Vierdag hier de grootste racist is aangezien hij bananen associeert met donkere spelers. Ik dacht dat dit 'bring back the bananas' heet. Ik stel voor Vierdag even wat minder oppertunistisch doet en zich eens wat meer verdiept, heb ik ook gedaan het helpt echt.

28 februari 2015 om 15:10

Nou ja wat jij wil slaat ook alles. Als de ene partij iets doet straffen we andere partij niet als hij iets doet? Dan ben ik toch de gene met het meeste verstand hier, straf ze allebei.

28 februari 2015 om 15:37

Waar heb jij het over? Ben je wel eens in de kuip geweest? Je weet niet eens waar je over praat, je hoort nooit racistische teksten in de kuip. Er zitten meerdere donkere jongens in de selectie. Buiten dat zitten er zat donkere mensen op de tribunes, ook bij de harde kern. Je zag op meerdere plaatsen in het publiek de banenen rondvliegen, nu vliegt er 1 het veld op en de kuip is racistisch?
Een hitlergroet kan gewoon vervolgbaar zijn in nederland en het aanhangen van een gestoordeling die miljoenen levens gekost heeft is toch wel wat erger dan een paar flessen in een fontein. Het leuke is dat jij feyenoord de schuld geeft van rome, ja feyenoord is schuldig dat een aantal gekken onder de naam van feyenoord met flessen gaan gooien. Waarom wordt dit zo onder een vergrootglas gelegd? Over neergestoken feyenoord supporters lees je nergens wat, nee het zijn altijd maar die feyenoorders die zo gek zijn.. Zat vrienden van mij zijn er geweest en hebben het zelf gezien. Er waren +/- 40 man die met flessen gooide. Zij zelf werden geslagen door poltieagenten terwijl ze niks deden, alleen omdat ze een feyenoordshirt aan hadden, verhalen gelezen over vrouwen en kinderen die in hoekjes gedreven werden en geslagen werden? Gelezen over meerdere neergestroken feyenoordsupporters? Daar horen we je niet over, oh nee dat is natuurlijk niks in vergelijking tot de paar duizend euro schade die rome heeft opgelopen, want ja een mensenleven is niks waar aangezien jij een hitlergroet ook normaal vind.

28 februari 2015 om 15:45

@m_ssc

Wat jij weet blijkt in een klap belachelijk te zijn. Een banaan in een voetbal stadion is niet racistisch of beledigend?
Niet in de Kuip, dat weet een Italiaan. Een banaan op het veld in Nederland is gewoon.

Straf ze allebeide evenredig. Jij al weer je zin.

Feyenoord gaat dan een beste douw krijgen als AS Roma op straat een Hitler groet heeft gebracht.

Wat ik vergeet is het feit dat de Hitlergroet een kopie is van de Romeinen en de algemene olympische groet tot Nazi Duitsland. .

28 februari 2015 om 16:00

Onderzoek naar een banaan op het veld maar geen onderzoek naar de hitlergroet van de Italianen? Waarom vind jij het normaal dat ze de hitlergroet doen in een stadion? Ik snap echt niet wat jouw bezield. Er is geen feyenoord supporter die het gedrag van een aantal hersenloze die voorwerpen op het veldgooien goedkeurd. Dus wat in hemelsnaam is je punt nou? Moeten we het maar door de vinger zien dat wat een aantal Roma supporters deden?

28 februari 2015 om 17:22

wedstrijd zeker niet gezien maar wel je mening klaar hebben heb je soms een hekel aan feyenoord die bananen die ze volgens jou elke wedstrijd gooien was een opblaasbanaan die toevallig op het veld terecht kwam en oerwoudgeluiden en apengebaren zie ik nooit daar in het stadion hoor

28 februari 2015 om 18:09

Feyenoorders die klagen over de hitlergroet?! Laat me niet lachen, ze zingen zelf regelmatig over een bepaalde bevolkingsgroep die aan het gas moet.

28 februari 2015 om 18:40

Ook echt logisch om een banaan naar donkere spelers te gooien als de helft van je eigen team uit donkere spelers bestaat. Hou toch op man. Stalrandballen, bananen en zelfs opblaaspoppen gaan al jaren over de tribunes. En nu waait er eentje het veld op en is het racisme. Zoek geen dingen die er niet zijn, puur om Feyenoord zwart te kunnen maken. Oh sorry, ik zei zwart. Ben ik nu ook een racist zeker...

28 februari 2015 om 21:06

Justbecause, het brengen van de Hitlergroet is niet per definitie strafbaar, conform het wetboek van strafrecht in Nederland. Het gooien van bananen is dat overigens ook niet, maar dat terzijde.

Zie: http://www.vraaghetdepolitie.nl/ sf.mcgi?553

28 februari 2015 om 13:44

Ik heb idd wel die bewegingen gezien met de rechterarm van de Roma supporters. Kan me voorstellen dat dit op een foto als Hitler groet gezien kan worden, maar dat was het niet.

Die Hitler groet lijkt me ook meer iets voor die andere club uit Rome.

28 februari 2015 om 14:09

Nee hoor het was echt...ze deden het ook in de binnen stad bij het monument van de bombardementen. ...maar goed ik denk de UEFA dit ook zal bekijken.

28 februari 2015 om 22:24

Gedrag buiten het stadion kan de Uefa niks aan doen, en daar mag jij weer van geluk mee spreken want anders werd Feyenoord de komende 10 jaar geweerd uit Europa, maar dat terzijde.

De Hitlergroet is inderdaad meer iets voor onze lichtblauwe vriendjes.
Wat je waarschijnlijk niet weet is dat de 'hitlergroet' is afgeleid van de groet waarmee de Romeinen hun leider onthalen.
Ze halen dus gewoon een stukje historie terug, maar dan van 1950 jaar eerder dan jij denkt

28 februari 2015 om 13:45

Dat doen de As Roma supporters vaker dat is een traditie.
Hetzelfde wat Feyenoorders zeggen over die banaan.

28 februari 2015 om 13:48

Weleens bij stil gestaan dat julius ceasar die beweging gebruikte als groet? Avé!! En dat was dacht ik een romein....

28 februari 2015 om 18:09

Dat is niet de hitlergroet loempia...dat is de romeinse groet, stamt nog van het romeinse tijdperk...

28 februari 2015 om 18:12

Justbecause,

Heb je ook beelden of een foto van die Hitlergroet?

28 februari 2015 om 18:24

Pagina 3 van ad sportwereld staat een hele mooie, dus zal op internet ook wel te vinden zijn.

28 februari 2015 om 19:37

Deze foto?

http://static0.ad.nl/static/photo/
2015/10/16/2/20150226212056/
media_xll_2802092.jpg

28 februari 2015 om 23:34

Nee, niet deze foto. Op die foto in het AD vandaag maakt die man goed duidelijk welke groet hij bedoeld door het maken van een snorretje met twee vingers onder de neus. Dus bespaar me de verklaringen over die Romeinse groet. Of had Julius Caesar ook een snor?

Het is allemaal tuig, die aansteker gooiende lui én die Mussolini vererende types.

1 maart 2015 om 04:44

Vld,

En omdat die ene een snorretje maakte, wil dat zeggen dat de anderen met hun ' Saluto Romano' ook maar een Hitlergroet brachten?

U wil toch ook niet dat we het wangedrag van enkele Feyenoordsupporters vereenzelvigen met alle Feyenoordsupporters?

Maar omdat het nu om AS Roma gaat en u goed uitkomt, gaan we dat wel even doen zeker?

AS Roma heeft trouwens meer een extreemlinkse harde kern. De extreemrechtse zitten bij stadsgenoot Lazio.

28 februari 2015 om 18:43

Justbecause,

Ik weet niet of het een soort van Hitlergroet was, maar destijds in de Romeinse tijd was dat gewoon een groet voor de Romeinen.

Het is hoe je het bekijkt. Bepaalde handelingen en/of gebeurtenissen hebben meerdere kanten. Net zoals met die banaan op het veld. De ene ziet daarin racisme jegens Gervinho en een ander ziet er wat anders in. Alleen diegene die gooide waar de daadwerkelijke bedoeling.

28 februari 2015 om 19:48

Dat is tevens de romeinse groet. De rastische supporters zitten meer bij Lazio.

Ik denk dat de uefa feyenoord liever kwijt is dan rijk. De scheids en assistenten waren duidelijk vooraf geïnstrueerd wat ze moesten doen als er incidenten waren.

28 februari 2015 om 13:46

Vanaf seconde1 zag je al dat Feyenoord deze wedstrijd niet mocht winnen. Iedereen heeft dat kunnen zien,de scheids zou eigenlijk een onderzoek moeten krijgen maar dat gaat de opdrachtgever natuurlijk nooit doen,sterker deze man krijgt waarschijnlijk de CL finale.

28 februari 2015 om 14:08

Ongelofelijke onzin Feyroferr! Echt ongelofelijke onzin! Ik hoop stiekem dat Feyenoord gewoon uitgesloten wordt van een seizoen deelname. Dat zou desastreus zijn voor de coëfficiëntenlijst, maar daar bedanken we dan als Nederlandse voetbal liefhebbers de Feyenoord supporters die zich zo misdragen hebben hartelijk voor!

28 februari 2015 om 14:22

Hoezo hoop je dat dan? Hoop je ook dat de scheidsrechters worden uitgesloten na hun misdragingen? Hoop je ook dat AS Roma wordt uitgesloten na hun misdragingen? Idem voor de geliefde clubs uit Moskou?

28 februari 2015 om 14:41

Wat hebben die clubs uit Moskou verkeerd gedaan dan?

Gaan we weer met die scheidsrechters. Ja die zijn vreselijk slecht, soms heb je ze tegen soms heb je ze mee dat is voetbal.

AS Roma heeft zich lang niet zo misdragen als Feyenoord. Als je in een week tijd zoveel ophef en rotzooi maakt als die Feyenoord "supporters" dan mag er van mij een fikse straf volgen.

28 februari 2015 om 14:52

Die clubs uit Moskou en Oekraine zorgen ervoor dat bezoekende supporters moeten vrezen voor hun leven. Volgens mij is Feyenoord niet zo ver gegaan dat iemand moest vrezen voor zijn leven. In Rusland en Oekraine is het pas echt uit de hand gelopen met gemaskerde mannen die hotels binnen kwamen en uitvakken en spelers bedreigden.

28 februari 2015 om 15:24

bij dinamo anderlecht ja, echt gekkenwerk en daar word geen onderzoek naar gedaan, schande.

28 februari 2015 om 15:51

Hahahaha. Dus jij vind flessen in een fontein en wat spulletjes op het veld vele malen erger dan het neersteken en neerknuppelen van meerdere feyenoordsupporters. Als er 1 club uitgesloten zou moeten worden zou het roma wel zijn, trouwens al die italiaanse clubs. Bij milaan werden er ook ajacieden neergestoken.. Maar goed dat is allemaal normaal denk ik dan maar ofzo? Weet je wat, ik werk voor de Shell, ik ga denk ik werknemers van esso, bp etc maar neersteken omdat zij onze concurrenten zijn want ja, dat is normaal tegenwoordig

28 februari 2015 om 17:37

zullen we ajax dan ook maar uit het bekertoernooi weren en uit de ec of cl want daar is ook genoeg gebeurd de laatste tijd bvb in milaan om maar ff een voorbeeld aan te halen dan bedanken we als voetballiefhebbers de ajax supporters die er bij betrokken zijn hartelijk voor

28 februari 2015 om 17:40

volgens mij hebben de media meer ophef en rotzooi gemaakt dan de feyenoord supporters hoor en de hele week? zijn twee wedstrijden een hele week dan?

28 februari 2015 om 17:58

in Milaan is een bus met supporters tegengehouden door een stel protest gekken, vervolgens ging de reisleider (een italiaan) verhaal halen en kreeg een klap van een Italiaan...tja en toen kwamen pas de Ajax supporters.

edit:
Dacht dat bvb Dortmund was, excuus.

28 februari 2015 om 13:47

Tuurlijk Feyenoord supporters misdragen zich keer op keer.

Met die corrupte bende van de Uefa weet je het nooit maar met een uitsluiting maken ze zich helemaal volledig ongeloofwaardig.

28 februari 2015 om 13:49

Het zal een boete worden maar geen uitsluiting, als dat zo is moeten ze echt procederen tot ze er bij neer vallen. Er zijn nl veel ergere dingen gebeurt bij andere clubs en die zijn ook niet uitgesloten. Wel vind ik het tijd voor actie binnen het legieon, de harde kern is helemaal klaar met die gastjes en dat mogen we dan wel laten blijken met ze alle.

28 februari 2015 om 14:13

Ja ze kregen op het plein ook gewoon klappen idd. Maar ze hebben ook hun eigen varkenoord verziekt. en dan hebben we het niets eens over de gewonde steward door die nitraat. Echt als de supporters deze gozer te pakken krijgen....

28 februari 2015 om 14:24

Snap eerlijk gezegd ook niet dat deze gasten altijd weer er tussen lopen,want ze zijn bekend,staan geregistreerd zeker na hoek v Holland en toch krijgt de politiek t niet voor elkaar om ze tijdens Europese wedstrijden niet naar t buitenland te laten gaan. Ze zouden eens met de Engelse moeten praten maar ja dit heeft in de politiek geen prioriteit dus kan nog jaren duren vrees ik.

28 februari 2015 om 14:35

Net als bij Ajax is er een groep jonge gasten, deze zijn echt compleet gestoord en vele hebben al een SV, deze gasten zijn erger dan de ouwe garden en hebben zelfs schijt aan de ouwtjes. Daarom denk ik dat we een statement moeten maken naar deze idioten

28 februari 2015 om 17:43

ook in england krijgen ze dat niet voor elkaar simpelweg omdat een stadionverbod van de knvb alleen in nederland geld zo ook in england

28 februari 2015 om 17:46

ja dat zal helpen het enige dat helpt zijn lange celstraffen en hele hoge boete s van bvb 10.000 ipv 1000 maar laten we nu niet doen alsof de jongeren tegenwoordig erger zijn dan de oude garde want dat is zeker niet zo vroeger waren er altijd en overal rellen voor tijdens en na de wedstrijd

28 februari 2015 om 18:20

klinkt ja wa ernstig, jammer dat het zo moet. Feyenoord kan zo fanatiek zijn op en positieve manier, en dan zijn er lui die het kapotmaken, dat is zo jammer.

28 februari 2015 om 14:35

Uitsluiting zal het zeker niet worden haha. Een wedstrijd zonder publiek is waarschijnlijk het ergste wat kan gebeuren. Misschien ook wel goed een keer, dan weten de supporters de gevolgen en zal het wellicht minder snel opnieuw gebeuren.

28 februari 2015 om 14:56

Supporters weten wel degelijk wat de gevolgen kunnen zijn,die hersenloze die hebben daar de hersenen niet voor dus zolang je die niet aanpakt blijven er dingen gebeuren. Wel zou t eens fijn zijn dat de media er minder aandacht aan gaat besteden net als in Engeland en Duitsland zodat die paar imbecielen de aandacht niet krijgen die ze zo geweldig vinden,nee hier komen ze bij Jinek en DWDD zucht.

28 februari 2015 om 18:22

dat zijn wss mensen die er lol aan hebben en die het niet doen alszijnde feyenoord supporter.

Nou daar gaan we weer.. het lag aan politie in rome en de scheidsrechter in Rdam. . bekijk je het van buitenaf kun je alleen maar concluderen dat Feyenoord "supporters " er beide keren een zooitje van maakte.. echter het racisme verhaal vind ik wel zwaar overtrokken maar dat goedpraten van de rellen en gooien van bier/muntjes/aanstekers word ik echt moe van! Ik verwacht wedstrijd (en) zonder publiek en boete.. ook al omdat Feyenoord een lang verleden heeft bij de uefa

Als de Rotterdammers nou eens het nadenken hoe anderen de schuld te geven doen voordat ze al die achterlijke acties uithalen zou iedereen er beter van worden!

als de arbitrage normaal gewerkt had, dan was niets gebeurt,
tegen deze mensen kun je je niet bewapenen

28 februari 2015 om 14:06

Als de arbitrage Feyenoord had gematst bedoel je? Goed, je kunt zeggen dat de Rossi ook rood had moeten hebben, maar dat is blijkbaar niet gezien. Maar die rode kaart van Te Vrede was gewoon terecht. Daarna had Nelom ook nog rood moeten hebben, maar die werd gespaard door geel te geven.

28 februari 2015 om 14:47

Hij bedoeld niet dat de arbiter feyenoord moest matsen. Als die scheids eens een beetje vaart in het spel liet brengen was er niks aan de hand. Naar mijn mening is er niet eerlijk gefloten want op mij kwam het over dat feyenoord niet mocht winnen. Kleine duels waar een feyenoorder de bal veroverde was gelijk een overtreding. Het leek erop dat de scheids wou dat feyenoord op een zaalvoetbal manier ging spelen ( geen fysiek contact) en as roma lekker op zn italiaans ruw en heel hard. De rossi had 100% rood moeten hebben. Kom nou niet met ja kazim doet dat ook bla bla. Nee kazim doet dat niet express het overkomt hem soms en gaat fel in de duels. De rossi deed dat zeker met een reden en dat is gewoon rood. En die rode kaart van te vreden? Hoef ik niet uit te leggen was minimaal geel en dat zou al veel van het goede zijn.
En als mulder rood krijgt van te uitbundig juichen dan zou roma 7 rode kaarten moeten hebben gehad na hun goals vind je niet?

Als er zoals in rome lekker doorgespeeld kon worden zouden de fans zich ook niet iriteren en krijg je zulke dingen niet

28 februari 2015 om 15:02

Dat met die vaart uit de wedstrijd ben ik het wel met je eens, maar dat gebeurde aan beide kanten. Die actie van De Rossi zei ik al dat dat rood was. Dat Kazim dat ook deed heb je mij niks over horen zeggen, al ben ik het niet met je eens dat dat allemaal per ongeluk is wat die jongen doet. Te Vrede had jij ook rood gevonden als het een speler van een andere ploeg was, maar ik begrijp het dat je dat als Feyenoordsupporter graag anders wil zien. Dat jij zegt zouden de fans zich niet irriteren en krijg je dat soort dingen niet slaat dan weer nergens op, want dat soort dingen horen niet te gebeuren, irritatie of niet. Overigens gebeurt het bij iedere wedstrijd van Feyenoord wel dat er een speler van de tegenstander bekogeld wordt tijdens een hoekschop of inworp. Alleen is dat niet zo massaal. blijkbaar hoort dat bij de tegenstander intimideren in de Kuip.

28 februari 2015 om 16:01

Gematst jaja, de rossi had idd moeten hebben dan spelen zij 60/70 minuten lang met 10 man. Zwaar terecht de rode kaart? Zelfs derksen die vaak niet al te positief is over feyenoord vond het nogal zwaar gestraft.. Het is een duel voor de bal, te vrede is iets te laat en schampt de enkel van te tegenstander, ja het is meer schampen dan echt vol raken. Geel had afdoende geweest, is er geen bal in de buurt kan je idd rood geven ja, maar dit soort overtredingen zie je in duels om de bal ca. 2x per wedstrijd. Dan had die die van roma tegen het einde ook rood kunnen geven als we toch zo gaan beginnen.

Maar goed als jij niet zag dat de scheidsrechter 100 roma bevoordeelde dan weet ik het ook niet meer. Het is dat er geen enkele aanleiding was tot een strafschop anders was die ook gevallen. De spelers klagen zelden over scheidsrechters, enkel wanneer dit in hun ogen terecht is. Volgens mij heef zo'n beetje elke feyenoordspeler geklaagt over de scheidsrechter dat hij zwaar tegen hen was. Wanneer zie je dit vaker? Zelfs na psv-feyenoord waarin feyenoord zwaar benadeeld werd hoorde je dit niet zo veel en erg als na deze wedstrijd. Zal toch wel een kern van waarheid in zitten denk ik zomaar? En zoals samhan al zei, mulder rood was lachwekkend. Bij de 1-0 stond de hele bank bij de cornervlag, waar zijn al die rode kaarten gebleven?

28 februari 2015 om 18:45

Dus scheidsrechters zijn tegenwoordig ook verantwoordelijk voor het wangedrag van supporters?

Nijver, je zegt hier het reinste onzin.

Please straffen.

Ik zat de wedstrijd in het stadion en please straf ze, ze horen hier niet thuis..eerst in Roma. Nu weer dit.
Dit waren toch ' supporters' ? In italia geboren ik maar woon in nerderland al 37 jaar en ben bedreigd door die. Ja....straffen. Missen we niets aan, laat PSV en ajax het maar doen, deze tja animale zijn niet nodig

de supporters van feyenoord zijn in deze tweeluik een regelrechte schande geweest. de volgende x geen supporters meenemen naar de uitwedstrijden. en feyenoord laat die arbitrage toch achterwege. in rome kregen juliie een offside goal cadeau en daar hoorde ik niemand iets over zeggen

28 februari 2015 om 14:37

Klopt, maar de beslissingen in Rotterdam hadden uiteindelijk meer invloed op het eindresultaat. Met 11 man hadden we nog een kans gehad tegen dit Roma, of met 10 tegen 10 (de rossi en te vrede rood).uiteindelijk heeft Roma gewoon terecht gewonnen hoor, op het moment een veel betere ploeg.

28 februari 2015 om 15:10

Je had tot die rode kaart van Te Vrede al geen kans op een resultaat, want Feyenoord werd gewoon weggespeeld door Roma. Toen die rode kaart viel sloeg de vlam in de pan en daar had Roma even geen antwoord op. Had ie 1-2 niet zo snel gevallen, dan had Feyenoord het Roma misschien nog wel lastig kunnen maken, maar dat was meer het resultaat van die rode kaart.

28 februari 2015 om 18:54

Eerste helft klopt, maar in de rust had ik wel het idee dat Rutten de poppetjes wat beter had neergezet. Want na de rust zag ik een heel ander Feyenoord op het veld. En met normale beslissingen van de scheids zouden we dan gewoon met 11 nog kans hebben gehad.
De uitwedstrijd waren we ook de eerste helft super slecht en in de tweede helft kwamen we veel beter voor de dag.

Gudde denkt dat het zo makkelijk gaat.

Heen wedstrijd vette rellen en de terugpot gestaakt zien worden....en ja uiteraard gaat de Uefa de rellen hierbij optellen.....en terecht.

Feyenoord ziet maar hoe ze de financieële schade terug gaan halen.....heb genoeg "supporters" met flessen in Rome duidelijk in beeld gezien en ook de aansteker etc....gooiers zijn makkelijk terug te vinden op de talloze camera's die al jaren lang in alld stadions hangen.

28 februari 2015 om 14:50

Eufa mag de rellen er niet bij optellen want dat was volgens eerdere verklaringen van ze buiten het gebied van de uefa.

28 februari 2015 om 16:55

En toch ga je dat straks wél terug zien in de straf maatregel....let maar op.

28 februari 2015 om 22:19

Dat zie je fout. De Uefa mag geen tuchtzaken beginnen aan de hand van iets wat buiten het stadion gebeurd.
Echter als er iets in het stadion gebeurd, dan mag de Uefa evenementen van buiten het stadion weldegelijk meenemen als ze dat als relevant zien. In dit geval zouden de rellen in de Romeinse binnenstad weldegelijk relevant kunnen zijn en kan dat best meegenomen worden: De Uefa zou namelijk kunnen bepleiten dat Feyenoord als organiserende partij voor het thuisduel al had moeten weten wat er in Rome is gebeurd en hier beter op in had moeten spelen. Daarnaast waren er in Rotterdam zelf ook al weer Feyenoorders opgepakt door de politie. De Uefa zou dus kunnen beargumenteren dat Feyenoord dus te weinig eraan gedaan heeft om de orde in het stadion te kunnen handhaven.
Tel daarbij op dat eerder dit seizoen thuis tegen Besiktas het ook al verkeerd ging en Feyenoord bestraft werd (wat zeker mee zal wegen in deze nieuwe zaak!) en Feyenoord ook in het verleden al ernstig over de schreef ging (denk bijv. aan Nancy), zal de Uefa dus waarschijnlijk wel met een zeer zware straf komen.

Het is toch diep triest dat het nog steeds over "rellen in Rome" gaat? Het zou, zeker bij de media, ondertussen toch wel duidelijk moeten zijn wat daar gebeurd is.

28 februari 2015 om 14:36

Klopt ja, het lag allemaal aan dr Italiaanse politie. Wat een onzin zeg. Genoeg clowns die zich daar als 'Feyenoord fans' hebben misdragen.

28 februari 2015 om 14:49

45 op 7000 dus minder dan 1 wat zich niet heeft gedragen en toch weet jij t te doen voorkomen dat t andersom is? Als je nou tegen Feyenoord bent prima,ik hou ook niet echt van ajax maar als je er zo weinig van weet wat er allemaal is gebeurd ga dan niet lopen stoken en provoceren want inderdaad er kregen veel mensen klappen van de politie waaronder een jong ventje een meid en zelfs wat Italiaanse mensen en toeristen dus ga nou ook de politie daar niet een pluim in hun hol steken,want als ze nou gewoon die 40/50 man hadden aangepakt was er niks aan de hand geweest.

28 februari 2015 om 14:51

Ga het lekker goedpraten.. zo goed als alle mensen daar hebben zich als tuig gedragen niks meer en niks minder.. ik weet het jij was de brave jongen en jij was onschulding chapeu voor jou.

28 februari 2015 om 14:59

En maak jij lekker het legioen zwart door 45 man das nou pas kortzichtig.

28 februari 2015 om 15:09

Nuanceren heet dat. Wat jij doet is nog veel erger. Als mensen hun waarheid vertellen mag dat niet en zijn ze gewoon fout. Of het feitelijk nou zo is of niet. En die manier van denken......Ik ga even JFK (de film) quoten: Als het zo ruikt en als het zo voelt benoem het zoals het is : Fascisme.

28 februari 2015 om 15:15

Het waren wel wat meer dan 45 man Feyroferr. Waren zeker 500-1000 man die erbij betrokken waren.

28 februari 2015 om 15:23

Waarom zijn die dan niet opgepakt dan? Als er zo veel zich misdragen hebben? Je wil toch niet beweren dat de Italiaanse politie schuldigen heeft laten lopen he want dat zou zeer laakbaar zijn.

28 februari 2015 om 15:33

Grapjas,als er 1000 bij waren betrokken waren was t iets anders gelopen,nogmaals er stonden idd wel 1000 man op dat plein maar die keken vooral maar ja in jouw ogen blijkt alweer dat iedere Feyenoord fan een hooligan is,dus waarschijnlijk vind je elke moslim ook een terrorist tunnelvisie noemt men dat toch?

28 februari 2015 om 16:11

Toen de politie zonder waarschuwing het plein begon schoon te vegen en ze een vrouw met haar kind in de armen tegen de grond sloeg vloog de zogenaamde vlam in de pan bij een deel van de supporters. Wat die vrouw daar met haar lind deed? Niets, gewoon een leuk feestje vieren en naar een wedstrijd gaan met haar man en kind (was een jaar of 10 geloof ik).

Geldboete is een straf voor de club, maar de fans gaan vrijuit. Een Europese wedstrijd zonder publiek is beter of een deel zonder publiek. Hiermee benadeel je de club, en niet de fans.

De schandelijk slechte arbitrage en de gebeurtenissen in het stadion staan volstrekt los van elkaar, of althans, dat zou het moeten staan. Slechte scheidsrechters gebeuren helaas en daar heeft Feyenoord in de thuiswedstrijd veel nadeel van ondervonden. Helemaal waar.

Maar de mensen die het gedrag van ettelijke honderden proleten proberen goed te praten daarmee, of verwijzen naar het wangedrag van supporters van Roma, moeten eens bij zichzelf te rade gaan. Als het normaal is om je onvrede over een scheidsrechter te uiten door voorwerpen in zijn richting te gooien, of richting spelers van de tegenpartij, of überhaupt richting het veld, dan is er een hoop mis tussen je oren.

Publiek heeft zich niet met de gebeurtenissen op het veld te bemoeien, behalve vocaal. Nooit. Dit is wel gebeurd donderdag en daarmee is Feyenoord in diskrediet gebracht, en is het nu, terecht, overgeleverd aan de grillen van de Uefa om daarover te oordelen. En aangezien dit nadrukkelijk niet de eerste keer is vrees ik het ergste, geen boete maar een zwaardere sanctie. Misschien zelfs wel uitsluiting ja. Helemaal aan die paar 100 klootzakken te danken die zich niet hebben kunnen beheersen in het stadion.

Ik ben 100en keren woedend geweest in het stadion en heb de scheids in gedachten de meest vreselijke dingen toegewenst als ik vond dat mijn club onrecht werd aangedaan. Maar daar bleef het dan wél bij.

Ik word moe van al die mensen die niet in staat zijn tot zelfreflectie en dit proletengedrag proberen goed te praten of maskeren. Als je munten of aanstekers naar spelers of scheidsrechters gooit en pleinen vernielt ben je voor mij rijp voor intensieve psychotherapie.

Afwachten, de Uefa is aan zet nu. Heb slechte hoop.

Poeh, ik ga me hier maar niet in mengen. Of je moet het opnemen voor een stel zwakzinnigen op de tribune, of je sluit je aan bij een andere groep zwakzinnigen die hier roepen om jarenlang uitsluiting van Feyenoord. Blinde haat maakt van volwassen mannen onhandelbare kleuters, of dat nu haat is tegen Feyenoord, of haat tegen alles wat niet Feyenoord is.

28 februari 2015 om 16:22

Verstandig!

Maar er moet wel tegen opgetreden worden. Of dat nou uitsluiting is, een boete, wedstrijden zonder publiek etc. zal mij om het even zijn. Het gaat erom dat zulke mensen door gaan krijgen dat ze hun club ermee benadelen en dat ze niet ongestraft hun gang kunnen gaan.

28 februari 2015 om 16:30

Ja, al gooi je Feyenoord er voor drie jaar uit, haalt geen klap uit, dat hebben we in Nancy gezien. De politiek moet gewoon doorpakken nu, laat ze zich maar melden bij uitwedstrijden, maar de politiek kijkt liever al jaren apathisch toe, om vervolgens bij ongeregeldheden snel over de grond te moeten kruipen om hun excuses te maken en afstand te nemen van die lieden. Dat afstand nemen doen ze al jaren, en doen ze nu weer, nu alles is overgewaaid. En dat excuses maken doen we weer bij de volgende ongeregeldheden. Dit is niet eens symptoombestrijding, dit is net doen alsof je een symptoom bestrijdt.

28 februari 2015 om 16:38

Het staat ook nooit in de agenda,er zijn steeds Kamervragen na een incident,maar zoals je terecht zegt na een week is t overgewaaid en hebben ze t er niet meer over. Ik denk dat er pas echt iets aan gedaan gaat worden als Aboutaleb minister president wordt en dat gaat helaas nog ff duren. Een meldingsplicht kom op dat kan toch zo geregeld worden,ik begrijp daar echt niks van.

28 februari 2015 om 17:43

Jarenlange uitsluiting is inderdaad erg overdreven. Wedstrijd(en) zonder publiek lijkt me wel een terechte straf (eigenlijk met name omdat het twee wedstrijden achter elkaar misgaat).

Jammer voor Feyenoord dat dit gebeurt. Niet goed voor het imago. Sowieso zijn hooligans de terroristen van het voetbal. Ze verpesten het voor de normale supporter en voor de clubs.

Het zal waarschijnlijk een geldboete worden en op de plaatsen waar gegooid is moeten de vakken leeg blijven. Als het blijkt dat er van alle kanten gegooid is dan zal er waarschijnlijk een wedstrijd zonder publiek zijn.

Weer twee zinnen in de kop: dat is echt geen gezicht.

Verder blijf ik het nogal schokkend en een beetje treurig vinden dat er zoveel daar denken dat hun club doelbewust uit de Europa League is gegooid. Zo gevaarlijk zijn ze daar nou ook weer niet, hoe graag ze het misschien horen.

Een geldboete??? Ik weet het niet, maar wat ik wel weet is dat Feyenoord-supporters één van de slechtste reputatie heeft in Europa. Dus zal Feyenoord hiermee afkomen met een geldboete?

Die ' Hitlergroet' is geen Hitlergroet, maar de ' Saluto Romano'. Die lijken weliswaar op elkaar, maar zijn niet hetzelfde.

Op de Zuil van Trajanus kan je die groet ook zien en die is gebouwd 107-112 na Christus. Hitler bestond toen nog niet.

Mochten de AS Roma-supporters écht de Hitlergroet gebracht hebben, het zou nationaal en internationaal de pers hebben gehaald. Dat is dus niet gebeurd.

Google ' AS Roma, Feyenoord en Hitlergroet' en je komt uit op deze pagina van VZ, waar een aantal Feyenoord-supporters gespeeld verontwaardigd kirren dat het een Hitlergroet is. Niet dus.

Dat doen ze vooral om de daden van een deel van de Feyenoordclan te minimaliseren.

Redelijk doorzichtig. Maar goed.

In het hindoeïsme en jaïnisme is het heiligste teken toevallig een swastika. Wellicht gaan dezelfde Feyenoord aspirant-historici ook zeggen dat hindoes en jaïnisten fascisten zijn.

Toch mooi dat t allemaal goedgepraat word, heb toch filmpjes gezien waar bommen op een fontein en politie worden gegooid. En waarbij iemand een steen naar ze kop krijgt en bedreigd word alleen omdat ie aan het filmen is..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren