Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cocu berust in nederlaag: ‘Maar in CL krijgen we hier ook mee te maken’

Laatste update:

Phillip Cocu sprak na afloop van de Europa League-return tegen Zenit Sint-Petersburg van een terechte nederlaag voor PSV. De Russen creëerden donderdagavond een veelvoud aan kansen en kwamen uiteindelijk tot drie doelpunten: 3-0. “Soms moet je erkennen dat een tegenstander gewoon beter is”, zei Cocu tegen FOX Sports.

/

“Zij waren sterker in de duels, slimmer en sloegen op de juiste momenten toe. Wij wilden hier heel graag voor een stunt zorgen, maar hebben onze spaarzame kansen niet gegrepen. Hier moeten we wel lering uit trekken, want volgend seizoen willen we in de Champions League spelen en dan kunnen we ook zulke tegenstanders treffen. We zijn in ieder geval een ervaring rijker” ,aldus Cocu.

PSV overleefde de groepsfase van het toernooi, maar Georginio Wijnaldum wilde zeker niet spreken van een geslaagd Europees seizoen: “We hebben niet de resultaten geboekt die we wilden boeken. Voor mij persoonlijk is het ook teleurstellend omdat ik echt van grote clubs wilde winnen en de enige club waartegen dat gelukt is, is Panathinaikos.”

Luuk de Jong constateerde dat Zenit simpelweg een ‘maatje te groot’ was: “We hebben over twee wedstrijden bij vlagen goed voetbal laten zien, maar we gaven vandaag te veel ruimte weg. En dan is Zenit gewoon een goede ploeg. Na die geweldige 2-0 van Hulk was het voorbij. Het kan gebeuren dat je van Zenit verliest. We hadden in de thuiswedstrijd minimaal een goal moeten maken, dan ga je ook anders naar dit duel toe.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Duidelijk, volgende wedstrijd.

PSV toch een beetje overschat?

26 februari 2015 om 20:48

Op basis van 1 slechte wedstrijd?

26 februari 2015 om 20:58

Ze spelen wel vaker slecht alleen in de eredivisie kom je er vaak mee weg. Overigens was Zoet gewoon slecht, 2 goals kun je zo op zijn conto schrijven. En dan een pingel missen, had ook gewoon 1-1 kunnen staan

27 februari 2015 om 01:00

Als als als.. Je moet gewoon van dit Zenit winnen. Dit is zo'n beetje het laagste niveau van de CL. Als je van dit niet kan winnen, heb je volgend jaar niks te zoeken in de CL. Dan hoef je als fan niet eens de hopen.

27 februari 2015 om 03:47

Gelet op de tegenstanders van Zenit waren ze in de CL gedoemd 3e te worden. Daarmee wil het nog niet zeggen dat Zenit een zwakke ploeg is. Dat bleek maar weer.
Maar je hebt wel gelijk. Als PSV van twee duels tegen Zenit er niet 1 weet te winnen heb je niet veel in de CL te zoeken.

27 februari 2015 om 12:54

Zenit is geen zwakke ploeg, maar behoort in de CL wel tot de zwakkere. Zij spelen eigenlijk om 3e in de poule te worden. En zullen hoogstwaarschijnlijk, net als Ajax, niet doordringen tot de knockout fase.

Daarnaast vond ik de poule van Zenit niet eens supersterk. Met Monaco en Leverkussen zitten ze in een poule met clubs die in eigen competitie niet eens mee strijden om de landstitel.

26 februari 2015 om 20:50

21 wedstrijden gewonnen in eigen competie al 12? Op een rij dat ze verliezen van een europese subtop club met een budget van 250 miljoen euro zegt niet veel

26 februari 2015 om 20:56

Nee, maar dit soort clubs krijg je ook in de CL. Ik weet dat PSV er geen ervaring mee heeft, maar daar krijg je clubs met een nog grotere begroting en nog betere spelers. Met een beetje pech zoals Ajax wordt het gewoon 3e plek. PSV wordt dus zeker een beetje overschat imo, want het is geen CL niveau. Depay kan ook nog beter een jaar blijven, want die is er nog niet klaar voor. Alleen wijnaldum kan omhoog wat mij betreft.

26 februari 2015 om 21:12

PSV heeft volgend jaar helemaal niks te zoeken in de CL, beste spelers gaan weg en in de EL kunnen ze ook al geen potten breken.

Hopelijk komt Ajax door de voorrondes, die kunnen en dik investeren en ze houden de huidige ploeg bij elkaar.

26 februari 2015 om 21:14

Het probleem is gewoon dat de teams uit de eredivisie te jong zijn. Met jongens van 20 jaar ga je geen wedstrijden winnen in Europa. Met een uitschieter als Guardado met zijn 28 jaar ook niet. Elftal moet veel meer in balans zoals Ooijer dat vandaag zei in een interview. Zolang dat niet gebeurd, er in elke linie 2 ervaren spelers spelen, kom je gewoon niet ver in Europa.

26 februari 2015 om 20:52

Nee maar t enorme verschil tussen de eredivisie en de europese (sub)top is weer eens keihard bevestigd

26 februari 2015 om 20:55

Ik denk eerder dat Zenit in Nederland is onderschat of dat het algemene niveau van de NL competitie is overschat door sommigen hier.

Als je dit soort tegenstanders al lastig vindt, hoef je niet eens aan de CL te beginnen. Laten we niet vergeten dat dit Zenith werd uitgeschakeld in een poule zonder echte topploegen. Daar ben je dus al kansloos tegen. Laat staan als je echte tegenstanders loot.

Sowieso een slechte beurt van PSV in het hoofdtoernooi. In 8 wedstrijden tegen Dinamo Moskou, Zenith, Estoril en Panathinaikos maar 2 wedstrijden winnen en 2 gelijkspelen. Dat vind ik erg matig. Zeker gezien het feit dat dit de aanstaande kampioen van Nederland is en ook zomaar de vroegste kampioen ooit kan worden.

26 februari 2015 om 20:50

klopt, teleurstellende europese resultaten. geeft het niveau van het NL voetbal toch aan, erg jammer. Hopelijk kunnen we als land internationaal langzaam opklimmen

26 februari 2015 om 20:56

Nee totaal niet mee eens.
Dit gaat over 2 wedstrijden waardoor je veel meer druk op je hebt bij de 2de wedstrijd. Denk daarnaast dat instelling van de spelers iets minder was dan de 1ste match en dat de scheids echt zwaar tegen zat.

In de CL is PSV met wederom een goede transferwindow gewoon een kans om op plek 2 te eindigen als ze een beetje gunstig loten en gewoon net als altijd meer op de counter gaan spelen.
Volgend seizoen: 2 vleugelaanvallers erbij, Affelay of die talent van vroeger die nu bij Manu speelt en Guadrado vastleggen. Verdediging een betere backup die zowel Arias als Willems kan opvangen. Centrum die Ismael en Rekik erbij en je hebt weer een goede team voor volgend seizoen.

26 februari 2015 om 21:01

@Peertje

Maar hoe moeten we het niveau van Feyenoord dan afspiegelen bij de eredivisie? Winnen van Sevilla en gelijk spelen tegen AS Roma, wat betekent dat dan? We moeten eens ophouden met alles direct aan de competitie te relateren. Ajax speelt gelijk tegen PSG, wat zegt dat over de eredivisie?

26 februari 2015 om 23:00

niet direct, maar daarom verwees Master D ook naar een serie van 8 wedstrijden van PSV in Europa die toch wel erg slecht te noemen is. nee, niet op basis van 1 wedstrijd bekijken maar kijk eens naar de resultaten de afgelopen 10 jaar, dat is gewoon om te huilen

27 februari 2015 om 21:29

@ mollema1

Het hangt wel van meer factoren af of PSV een reële kans maakt op de tweede plek in de poule. Nu sluit ik het ook niet uit omdat Ajax er ook steeds dichtbij was. Laten we nu eerst maar eens afwachten met wat voor een ploeg PSV aan het nieuwe seizoen begint, en wat er financieel mogelijk zal zijn in Eindhoven wat dat houd ook niet veel over.

Op het moment is er geen zinnig woord over te zeggen of PSV in staat is om iets te doen in Champions League, laat staan om in te schatten of ze serieus om plek twee kunnen strijden. Wat dat betreft vind ik jouw euforie wel iets te voorbarig en niet echt op sterkte argumenten gebaseerd.

26 februari 2015 om 20:50

Maar hoe slecht moeten ploegen als Feyenoord en Ajax het wel niet doen tegen een club zoals Zenith als PSV met zo'n groot puntenverschil kampioen gaat worden? De tijd dat Nederlandse ploegen iets te vertellen hebben in de Champions League is al een tijdje voorbij, en dat gaat niet meer veranderen.

26 februari 2015 om 20:59

Ik denk dat die ploegen het beter doen tegen Zenit omdat zij nog weleens boven zichzelf willen uitsteigen. Als Feyenoord in Rome 1-1 kan spelen, of thuis winnen van Sevilla, waarom kan PSV dan thuis geen punt pakken tegen Zenit en Dinamo Moskou? PSV in europa is dit seizoen gewoon minder dan in de Eredivisie, waar ik ze wel zie overtuigen. Dat zelfvertrouwen mis ik in de Europese wedstrijden.

Volgend seizoen staat er helaas een minder elftal dan nu.

26 februari 2015 om 20:59

Die hoeven het niet zo slecht te doen hoor. Kijk maar naar Ajax - PSG dit seizoen. PSV speelt al jaren ver onder hun niveau tijdens Europese wedstrijden dus het zegt weinig over de rest. Daarnaast werkt het spel van PSV erg goed in de Nederlandse competitie maar Europees werkt dat wat anders. Daar spelen redelijk veel clubs namelijk op de omschakeling en die clubs zijn daar gewoon beter/effectiever in.

26 februari 2015 om 21:01

Bootsjungen, als het zo werkte kon psv beter niet eens de CL in gaan. Omdat Ajax toevallig van Barca, City en Utd heeft gewonnen laatste jaren betekend niet dat psv dat ook automatisch doet. Laat ze eerst maar zorgen dat ze ook 3e worden in een poule met Barca, Bayern en PSG om eens iets te noemen.

26 februari 2015 om 21:02

Ajax-PSG werd toch 1-1? Zo 'slecht' zou Ajax het dus doen tegen nog betere tegenstanders. Ook in Frankrijk was er meer mogelijk. (Tot de fouten van Zimling en Viergever.)

26 februari 2015 om 22:15

Dat staat los van mekaar.
Dus omdat PSV ruim kampioen wordt en eruit vliegt vs Zenit is het dus logisch dat Ajax ook verliest van Zenit?
Ajax is sowieso meer ervaren als het gaat om spelen vs Europese grote tegenstanders.

Met alle respect, maar ik denk dat PSV gewoon voor spek en bonen gaat mee doen in de CL. Je ziet zelfs al dat Guardado (1 van de betere spelers) gewoon wordt overlopen vs een betere ploeg. Depay kan maar geen potten breken, De Jong verliest te veel duels. Alleen Gini vind ik goed.

27 februari 2015 om 00:33

Wat wil je nu zeggen dat Ajax t helemaal is? PSV kampioen en lekker miljoenen innen !! Boeien of je nu voor spek en bonen mee doet of niet!! Want dat geld voor alle nl clubs!!

27 februari 2015 om 00:48

Uhmm nee dat maak jij er van. Ik geef alleen maar aan dat het helemaal niet zo hoeft te zijn dat Ajax ook met 4-0 (over 2 wedstrijden) of zelfs meer klop krijgt van Zenit, omdat PSV toevallig veel beter presteert nationaal.

27 februari 2015 om 07:24

Ik geef je gelijk dat omdat Psv van Zenith verliest Ajax dat ook maar doet. Natuurlijk werkt dat niet zo, maar kom op Ajax speelt al 4 jaar CL en ze spelen er gwn bagger, worden tegen de top ploegen gwn op zijn gemakkie uitgeschakeld. Dat Ajax dan in al die 4 jaar 3x ofzo van een topploeg heeft gewonnen maakt ze dan ook echt niet Europees beter dan Psv. Wie zegt dat Psv dat niet kan. Is precies hetzelfde als waarom Ajax perse zou verliezen van Zenith omdat Psv er van zou van verliezen. Beetje tegenstrijdig van je. Even voor de duidelijkheid Ajax speelt in de CL ook gwn voor spek en bonen.

26 februari 2015 om 21:00

@master d, nu onderschat je zenit toch wel. Ze waren dit jaar in de CL matig maar normaal zou deze ploeg zeker voor de 2e plek meespelen in de cl poule. Spelers als danny, hulk, witsel, javi garcia en garay zitten toch wel tegen de europese top aan vind ik

26 februari 2015 om 21:05

Ondertussen verslaan de ploegen waardoor Zenit uitgeschakeld is wel gisteren gewoon Arsenal en Atletico Madrid, wat echt geen misselijke teams zijn. Daarnaast is Benfica, de koploper van Portugal als ik me niet vergis, gewoon onder Zenit geëindigd. Ik moet toegeven dat ik Zenit een beetje onderschat had van tevoren, vandaag lieten ze zien echt goed te zijn en gewoon een paar klasses beter dan Psv.

Ik ben wel met je eens dat de kansloosheid die PSV vandaag vertoonde, wel zorgwekkend is met oog op het hoofdtoernooi. Ik kijk wat dat betreft niet echt uit naar Real Madrid-uit o.i.d. Ondanks dat ik geen idee heb hoe PSV eruit ziet volgend seizoen en wat de poule zal worden, teken ik volgend seizoen voor de derde plek. Liever een slechtere tegenstander uit Pot 4 dan een slechtere uit Pot 2.

Als je in de champions league iets wil bekokstoven moet je een goeie backup zoeken voor willems en arias + een nieuwe keeper. Psv was niet in vorm vanavond en hadden geen geluk. Zenit verdient gewonnen vandaag.

26 februari 2015 om 20:56

Dat, plus op alle plekken waar iemand gaat vertrekken een minimaal gelijkwaardige speler halen.

26 februari 2015 om 21:14

Een nieuwe keeper mee eens. Vind Zoet te onrustige keeper.

Met brenet de champions league in, lachwekkend.

26 februari 2015 om 21:00

Hahha klopt er moet echt een goede back bijkomen bij PSV die zowel rechts als links kan spelen.
Verdediging nog versterken met Rekik en Ismaël als ze 1 v.d. 2 niet vast kunnen leggen zou ik voor een ervaren spanjaard gaan die nu bij een middenmoter in Spanje of Italië speelt. Daar kan PSV dus het beste investeren deze zomer.

Natuurlijk moet er ook in de aanval heel goed worden geïnvesteerd, aangezien er best wel veel geld binnenkomt met Depay en Wijnaldum moet je toch 2 goede vleugelaanvallers kunnen halen.

Middenveld: Manu talent en Guadrado. 1 v.d. 2 niet dan Affelay halen.

26 februari 2015 om 21:03

PSV gaat echt wel een betere Back-up halen dan Brenet. Ook Brands zal het niet ontgaan zijn dat Brenet voor het niveau PSV niet toekijkend is. Jammer, maar dat kan in de zomer gerepareerd gaan worden.

PSV legt alles op kampioen worden. Ben benieuwd wat ze in de CL gaan doen. Dit Europees voetbal is geen succes gebleken.

27 februari 2015 om 00:37

Jollie 18, wat wil je nu zeggen. Dat PSV de pot niet serieus nam vandaag? Kampioen worden de ja!! Doet pijn weet t maar deze stiekeme sneer snap ik niet..

27 februari 2015 om 23:21

Niet alleen deze pot maar alle Europese wedstrijden

PSV is mij Europees echt weer heel erg tegen gevallen. In de poulefase was het al niet werelds, maar tegen Zenit was het echt een afgang. Maak me ondanks de goede prestaties in de eredivisie best zorgen om het niveau van Psv.

27 februari 2015 om 21:54

@ patpsv

Weet je wat ik zorgelijker vind, dat geldt voor alle Nederlandse clubs die Europees actief zijn. Die typische Nederlandse kwaaltjes die ons al decennia lang de das om doen, het moet eens afgelopen zijn met die typische domme naïeve Nederlandse fouten:

- (directe) tegenstanders met regelmaat laten lopen.

- In en rondom de zestien slap of totaal niet ingrijpen.

- denken dat een wedstrijd niet meer beslist kan worden in de slot minuten/seconden.

- duels aangaan als een stel bakvissen.

- de slechte wedstrijd concentratie en het niet scherp aan de aftrap verschijnen.

Zowel Ajax en PSV moeten in staat zijn om op zijn minst degelijke elftallen te vormen, de Zwitserse topclubs zijn daar het perfecte voorbeeld. Alleen moet het Nederland voetbal nu echt eens gaan veranderen, al die conferenties, revoluties en weet ik al wat niet zijn leuk maar dat amateuristische van het mogen maken van fouten en dan met name de hoeveel daarvan moet nu eens ophouden. Persoonlijk vind ik het te gek voor woorden dat spelers in Nederland in een seizoen tien keer of meer dezelfde fouten mogen maken, clubs moeten nu echt eens een aantal accenten verleggen in plaats van er steeds maar over te praten.

Ondanks de grote financiële verschillen zien we dat we het buitenlandse clubs nog steeds lastig kunnen maken, maar dan moeten de spelers wel bij de les zijn. Dat soort naïeve amateurisme heeft ons zoveel onnodige uitschakelingen bezorgt door de jaren heen. Met als meest pijnlijke Europese momenten; de kwart finale van Ajax in de Champions League, AZ in de halve finale van de Europa League, PSV in de halve finale van de Champions League en nog in tal van andere wedstrijden.

Zoet is echt matig. Kan niet langer zo..

Daarmee zegt hij eindelijk dat ze kampioen gaan worden, het hoge woord is er uit!

26 februari 2015 om 22:02

Nah dat zegt hij totaal niet. Hij zegt: "want volgend seizoen willen we in de Champions League spelen en dan kunnen we ook zulke tegenstanders treffen. " Even de tekst een keer nalezen

26 februari 2015 om 23:44

Zo staat het in de titel: Cocu berust in nederlaag: ‘maar in CL krijgen we hier ook mee te maken’

Dan is het al een zekerheidje! Tenzij hij bedoelt dat ze 2e worden en dan mogelijk door komen via een voorronde, maar dat maakte ik er niet uit op!

Het kan ook weer een verdraaiing/interpretatie van Voetbalzone zijn.

27 februari 2015 om 00:38

Of anders zelf moeite nemen om interview te bekijken!! Je weet VZ en titels ...

Psv heeft thuis wat pech gehad in de afronding, anders hadden ze die gewonnen of minstens gelijk gespeeld. Ook vandaag was het in het begin jammer dat die goal werd afgekeurd en dan snel de tegentreffer... Of thuis iets meer geluk of in het begin vandaag iets meer geluk en het was een heel andere pot geweest... Over 2 wedstrijden gezien vond ik psv lang niet zo kansloos als iedereen ze hier afschildert. Ze zijn een stuk minder ervaren en dat zag je duidelijk. Als het team grotendeels bij elkaar blijft dan kunnen ze volgend jaar echt nog wel gaan verrassen in Europa, daar heb ik iig alle vertrouwen in

Als ik als supporter (60 in totaal) 2400 km zou reizen om mijn club te ondersteunen en dan voor de wedstrijd moet horen van de trainer van mijn club dat er geen risico's worden genomen met het oog op de volgende wedstrijd zou ik echt pissed off zijn en mijn geld terug willen voor de nutteloze reis.

Wat een beest is die hulk zeg! Speelde heel psv aan gort.

Tja, in de CL krijg je hier nog veel meer mee te maken, daar spelen wel teams die wat sterker zijn als Zenit (wat overigens gewoon een meer als uitstekende ploeg is). Dat beloofd dus weinig goeds voor de CL, waar de Nederlandse club louter afhankelijk van de loting zijn geworden.

Krijgt PSV een poule met Psg, Barcelona en Wolfsburg (wat gezien de potindeling zomaar zou kunnen) dan ben je op voorhand kansloos voor overwintering in de CL en wordt zelfs EL na de winter heel lastig. De kans op een goede loting is klein, maar tref je bijvoorbeeld Shakthar Donetsk, Bate Borisov en Lyon dan liggen er wel degelijk kansen. Maar zelfs je elftal bij elkaar houden is geen goede garantie op overwintering in de CL aangezien je sowieso minder bent als 60 procent van de deelnemende clubs uit de CL.

27 februari 2015 om 01:00

Geloof me, Lyon en zeker Shakhtar zijn nog een paar klasses beter dan PSV hoor

PSV moet er sterk rekening mee houden dat ze in pot 4 terecht komen volgend seizoen in de Cl.
Dat hebben ze te danken aan een aantal jaren gepruts in de EL en uiteraard de jaren lange afwezigheid in de Cl.
Dan zou dit bijvoorbeeld een poule kunnen worden voor Psv:

Real Madrid
Juventus
Wolsburg
PSV

Of zo iets:

Bayern München
Arsenal
Zenit!
PSV

Ervan uit gaande dat de sterkhouders vertrekken na dit seizoen, vrees ik dat het wel eens een fiasco kan worden voor Psv.
Misschien is PSV ook wel niet zo indrukwekkend als velen denken.
Het is duidelijk dat ze in Nederland met hun materiaal dit jaar het beste zijn, maar in Europa hebben ze jaren achter elkaar niet tegen een ploeg van het niveau Zenit gespeeld, ze zullen zich wel rot zijn geschrokken na vanavond, want nu weten ze pas waar ze echt staan en dat is lichtjaren achterstand van clubs die internationaal echt wat voorstellen.

Cocu zegt dat je dit soort teams ZOU Kunnen tegenkomen in de Cl.
Hmmm, jazeker. Maar dan wel als zwakste van de 4 in een groep.
Er zullen zo goed als zeker 2 andere teams bij zitten waar je gewoon geen kans tegen maakt als Nederlands competitie clubje.
Ja PSV word overschat en werd vandaag met de neus hard op de feiten gedrukt.
Net als Ajax, niks te zoeken in de Cl.

Sjezus doet niet zo para allemaal. Psv speelde tot de 1-0 gwn aardig. Dan heb je ook nog eens de scheids tegen, want dat doelpunt was gwn geldig aangezien die voorzet echt niet over de achterlijn was gegaan. Daarna vielen we helaas terug. Heenwedstrijd was psv gwn beter dan Zenith. Tuurlijk is Psv geen CL niveau, maar om je bij voorbaat al kansloos te achten in de CL is precies waarom we niks presteren. Laten we gwn zien hoe het gaat volgend jaar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren