Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cocu haalt opgelucht adem; liesblessure Guardado niet ernstig

Laatste update:

PSV hoeft Andrés Guardado niet lang te missen. De middenvelder liep in de gewonnen wedstrijd tegen FC Utrecht een liesblessure op en moest zich in de tweede helft laten vervangen. Vrijdag zal Guardado er tegen AZ sowieso niet bij zijn, maar wellicht kan hij volgende week in de Europa League-wedstrijd tegen Zenit Sint-Petersburg alweer meedoen.

/

Guardado heeft zich laten onderzoeken en er is gebleken dat de Mexicaan een lichte verrekking in zijn lies heeft opgelopen. Het is de verwachting dat de middenvelder een tot twee weken buitenspel zal staan, zo maakt PSV via Twitter bekend. Dat zal geen diagnose zijn waar hoofdtrainer Phillip Cocu erg van zal schrikken.

De 28-jarige Guardado speelt dit seizoen op huurbasis voor PSV en de wedstrijd tegen Utrecht was zijn zestiende duel in de Eredivisie. PSV koerst op het kampioenschap af; de ploeg van Cocu heeft twaalf punten meer dan nummer twee Ajax en neemt het vrijdag in Alkmaar op tegen nummer vier AZ.

Andrés Guardado is de beste middenvelder die PSV heeft

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou dan zal Hiljemark wel spelen tegen AZ aangezien Hendrix net terug is. Scheelt een slok op een borrel en AZ is natuurlijk een goede tegenstander dus dat kan nog wel eens lastig worden voor Psv.

9 februari 2015 om 16:02

Of misschien Schaars? Die was toch ook al bijna fit?

9 februari 2015 om 16:10

Geen idee, maar lijkt me niet dat Cocu iemand opstelt zonder wedstrijdritme. Hendrix speelt vanavond met Jong PSV en Schaars heeft sowieso geen wedstrijden in de benen dus dat is geen optie lijkt me.

9 februari 2015 om 16:11

Die heeft weer een terugslag gehad

9 februari 2015 om 16:23

Okido, dan wordt t qua winkansen wel 50-50 tegen AZ.

Tegen AZ is al een wedstrijd te veel. Zeker nu Hendrix nog niet helemaal fit is. De wedstrijd wordt zo nog een stukje lastiger dan hij al was...

9 februari 2015 om 16:09

Ik vond Hiljemark best aardig spelen als invaller, misschien zet Cocu hem wel in de basis. gelukkig zijn Wijnaldum en Memphis wel gewoon van de partij.

9 februari 2015 om 16:26

Ik zie geen andere optie. Ritzmaier gaat Cocu er toch niet inzetten en dat zou ik sowieso niet doen, te aanvallend. Het blijft wel gewoon een aderlating helaas.

9 februari 2015 om 16:30

Klopt, Hiljemark zou dit naar mijn mening gewoon heel goed kunnen opvangen. Zal denk ik ook heel gemotiveerd zijn om te laten zien dat hij gewoon in de basiself hoort te staan!
Daarnaast kijk eens wat er nog op het middenveld staat met Maher en Wijnaldum.
Daarvoor en daarachter ook nog topspelers.
PSV heeft een ijzersterk brede team, waardoor het inprincipe niet uitmaakt dat Guadrado niet meedoet. Dadelijk met Schaars en Hendrix terug heb je niet normaal veel keuze als coach.

Zuur dat hij nu juist voor 2 belangrijke wedstrijden geblesseerd is (ik reken niet op hem voor zenit). Had dan liever gehad dat hij tegen Nac/willem 2/utrecht eruit had gelegen

9 februari 2015 om 18:20

Wellicht dat je de wedstrijd tegen nac niet had gewonnen zonder Guardado. Hij was toen zowel een verdediger als middenvelder.

Jammer voor PSV dat de beste speler moet missen! Ben niet zo weg van Hiljemark, plus heeft er al een tijdje eruit gelegen ook. Dat worden wel 3 punten voor PSV ook zonder die geweldenaar.

Geef 'm twee weken rust, is 'ie weer topfit als Ajax op bezoek komt; wel jammer dat hij dan niet tegen Zenit kan spelen.

9 februari 2015 om 16:23

Zenit kan me gestolen worden, kampioenschap moet voor alles wijken dit,seizoen.

9 februari 2015 om 16:33

Niet mee eens. PSV heeft een breed elftal en moet nu gewoon mee doen voor een finale plek in de Europa League. Waarom zouden ze Zenit niet eruit kunnen knikker. Zo veel beter zijn toch niet?
Psv's elftal bestaat nagenoeg alleen maar uit internationals, met enorm veel ervaring en honderden uren aan competitie ervaring.
Daarnaast PSV speelt gewoon met de ploegen in de eredivisie. Zie tegen Utrecht afgelopen weekend. Ze zetten 5 minuten druk en scoren 2x.
Het enige zwakke bij PSV is dat het af en toe centraal in de verdediging fout loopt. Maar, als ze met een goede instelling de wedstrijd ingaan moet Zenit gewoon te pakken zijn.

9 februari 2015 om 17:23

@mollema1:

Ik denk niet dat PSV veel kans heeft tegen Zenit. In de Europa League zat PSV in de poulefase bij Dinamo Moskou. In die poule is Dinamo eerste geworden met 18 punten en PSV tweede met 8 punten. En in de Russische competitie staat Zenit nu, na 17 wedstrijden, 9 punten boven Dinamo. Dus ja...

Verder heeft PSV een heel sterk basiselftal, maar wel een zeer smalle selectie. We hebben één centrumspit (locadia), één middenvelder (hendrix) en één centrale verdediger (isimat) die je met een redelijk gerust gevoel mee kunt laten spelen, maar op alle andere posities leven je enorm veel kwaliteit in zodra je iemand moet vervangen. Het is voor PSV dus maar te hopen dat verder iedereen fit blijft de komende maanden.

9 februari 2015 om 19:06

Heb je een punt, maar dat betekent niet dat PSV er niet vol voor moet gaan. Statistieken zijn leuk, maar een verassing kan er altijd inzitten. Dat is het mooie aan voetbal.

9 februari 2015 om 20:50

Vergeet dan ook niet te vermelden dat PSV 2x beter was dan Dinamo en 2x had moeten winnen.

9 februari 2015 om 21:31

Maar as we speak wordt wel bewezen wat ik al zei over de selectie van Psv. het basisteam is uitstekend, maar de selectie is wel heel smal. De bank is gewoon zwak. Jong PSV staat momenteel met zes bankzitters van PSV 1 in de basis met 4-2 achter tegen Nec. We moeten dus echt hopen dat de basisspelers fit blijven, want bij vrijwel elke blessure of schorsing hebben we gewoon een probleem.

Gelukkig valt het mee. Het zou wel mooi zijn als hij er tegen Zenith bij zou zijn. Tegen AZ zal Hiljemark dan spelen aangezien Hendrix net terug van een blessure is en vanavond pas wedstrijdritme op gaat doen. Ben wel benieuwd naar Hiljemark op die positie. Die heeft wel veel loopvermogen en blijft ook maar gaan maar hij is meer box to box ipv cvm. AZ zou hier handig op in kunnen spelen.

Ik kan wel janken ; . Dan moet Hiljemark het gif brengen. Hendrix speelt vanavond, lijkt geen optie dus om te starten komende vrijdag. Wordt een zware dobber voor Psv, maar we houden vertrouwen in een goede afloop.

Zoet
Arias
Bruma
Rekik
Willems
Wijnaldum
Hiljemark
Maher
Narsingh
de Jong
Memphis

Ik denk eerlijk gezegd dat Hiljemark een betere verdedigende middenvelder is dan Guardado. Guardado doet fantastische dingen voor het team, maar heeft ook zijn zwakke momenten en die hoeven we niet te negeren.

Jammer natuurlijk dat ie niet mee kan doen, het kwaliteitsverschil met of zonder Guardado is eigenlijk te groot.

9 februari 2015 om 16:23

Hilijemark pakt misschien vaker een bal af, maar hij levert er ook drie keer zoveel in, en brengt vaker ploeggenoten in de moeilijkheden.

9 februari 2015 om 16:39

Tuurlijk niet. Guardado is de enige reden dat PSV bovenaan staat, als Ajax Guardado had zouden ze ook gelijk eerste worden. Tenminste dat zegt iedereen laatste tijd, mensen vinden Guardado nog net geen nieuwe Cruijff.

9 februari 2015 om 17:05

Ik denk eerder dat Guardado de nieuwe Sinkgraven is.

9 februari 2015 om 16:49

"hij geeft bij PSV ook de meeste passes (46,9 per wedstrijd) en scoort bij zijn club tevens het hoogste percentage gewonnen tackles (90%)" bron: Ad
Op basis van dit zijn zijn verdedigende kwaliteiten juist goed. 90% is echt veel voor een niet Cvm, want dat is die eigenlijk niet.
Maar je kunt het niet vergelijken met Oscar, omdat die daarvoor te weinig gespeeld heeft.

9 februari 2015 om 17:09

Ik heb wat dat betreft veel meer statistieken nodig. Het gaat mij ook niet om tackles of passes, hij liet afgelopen weekend iemand los, iets wat ie al vaker heeft gedaan dit seizoen.

Niet iedereen is perfect, ik denk ook niet dat Guardado op die positie wil spelen. Gini ook niet en Maher ook niet. Er moet een duidelijke CVM staan, alleen die zowel Hendrix en Schaars niet beschikbaar. Zodra Hendrix en Guardado beschikbaar zijn zal Maher weer naar de bank verhuizen, kan niet anders.

9 februari 2015 om 17:22

Ja dat is ook zo. Verdedigen is meer dan alleen de bal afpakken.
Guardado komt ook meer tot zijn recht naast Gini, en niet met de punt naar achteren.hij moet die vrijheid hebben. Dus idd, ik verwacht ook dat Maher weer plaats moeten maken als Hendrix weer fit is.
Hopelijk is dat binnenkort al.

9 februari 2015 om 18:27

Of zijn statistieken daarin nu goed zijn of niet, ik vind sowieso dat Maher op basis van de laatste wedstrijden het eigenlijk niet verdiend om in de basis te staan. Wint nauwelijks duels, balverlies en ik vind hem niet heel dreigend.

9 februari 2015 om 17:36

Nee.. Just nee... Hiljemark heeft totaal geen inzicht of technische kwaliteiten die Guardado sinds zijn geboorte kennlijke al heeft. Hiljemark vindt ik maar een Boer.. veel werken, maakt het zijn tegenstander lastig maar voor de rest... gewoon een simpele speler die niks speciaals toevoegt

Dit moeten we gewoon kunnen opvangen hoor. We hebben al meer wedstrijden zonder Guardado gespeeld en gewonnen. Natuurlijk is het een aderlating als deze klasbak niet mee speelt, maar met Hiljemark en Hendrix staan er twee prima vervangers klaar. Ik ben al lang blij dat de blessure mee valt.

Verras AZ maar eens en stel 4 middenvelders op. Dus Hiljemark en Ritzmaier.
Narsingh achter Poulsen aan laten lopen heeft niet zo veel nut. En dan laat je Memphis lekker in een vrije rol om De Jong heen spelen.

9 februari 2015 om 16:44

Als dat zou betekenen dat Narsingh op die bank mag plaatsnemen juich ik dit toe.

9 februari 2015 om 16:57

Top idee. Narsingh bakt er erg weinig van de laatste tijd. Middenveld versterken en Depay nog gevaarlijker maken door hem dichter bij de goal te zetten. Kaatsen met de Jong en afmaken.

9 februari 2015 om 18:22

@theoracle: Dat lijkt me wel heel erg riskant, met twee spelers die gewoon niet goed genoeg zijn voor de basis (hiljemark en Ritzmaier) spelen in een systeem waar de spelers niet aan gewend zijn. Laat Narsingh dan maar gewoon lekker staan. Hij speelt misschien geen topseizoen, maar hij staat toch alweer op 6 assists en weet er elke wedstrijd op z'n minst wel een handvol corners uit te slepen.

Ik ben op zich niet tegen experimenteren met 4-4-2, maar dan graag alleen als het middenveld kan bestaat uit Guardado, Wijnaldum, Maher en Hendrix.

9 februari 2015 om 18:35

Nou, zo riskant is het niet, je bouwt juist meer zekerheid in, omdat aan beide zijden nu wel een speler de opkomende backs kan opvangen.
Met de zeer slecht meeverdedigende Narsingh en ook Memphis kom je tegen een sterk middenveld al sowieso 1 man tekort met een 4-3-3 tegen de 4-4-2 van Az.
Als je dan er via een 4-4-2 voor zorgt dat de opbouw via de centrale verdedigers van AZ wordt verzorgd, dan komt er vanzelf mooi ruimte voor een snelle counter van Wijnaldum en Depay.
Maar wees gerust, Cocu zal niet kiezen voor mijn variant, hij gaat liever (de boot in) met een 4-3-3 opstelling en Narsingh spelen.

Ik hoop dat ik er naast zit, maar ben bang dat PSV weer eens tegen een zeperd gaat aanlopen komende vrijdag en dat ligt echt niet aan de datum.

9 februari 2015 om 18:52

Ik weet het niet hoor. Ik heb op zich wel vertrouwen in de verdedigende capaciteiten van Psv. PSV heeft dit seizoen 9x de nul gehouden en 11x één tegengoal gekregen. Dus zie ik niet direct de noodzaak om de boel dicht te timmeren. Vooral niet omdat je dan op drie fronten een risico neemt: je hebt twee matige spelers op één linie, je hebt een ernstig verzwakte aanval en je ruilt een systeem dat al het hele seizoen werkt als een trein voor een systeem waar de spelers helemaal niet aan gewend zijn.

Vervelend nieuws. Az uit is altijd lastig en dan heb je Guardado er graag bij. Geluk bij een ongeluk is dat hij er niet heel lang uit ligt. Denk wel dat Cocu hem aan de kant houdt tot de topper tegen Ajax. Tot dan zal Hiljemark wel spelen. Vond en vind ik altijd een prima middenvelder. Voetballend uiteraard minder dan Guardado maar qua strijdlust en wedstrijdmentaliteit zeker niet minder. Is veel defensiever ingesteld dan Guardado maar een echte balafpakker. Ik had eigenlijk verwacht dat Maher naar de bank zou gaan als Hiljemark of Hendrix weer fit zou zijn. Het hele elftal van Psv zou uitgebalanceerder zijn met een slot op de deur op het middenveld. Daarnaast is Guardado als linkshalf nog beter dan dat hij controlerend staat en voegt Maher bijster weinig toe aan het spel van Psv.

9 februari 2015 om 16:46

Hij heeft de strijdlust van een blind paard, vast een lief dier maar beter om het in te laten slapen. Heb nu onnodig veel spanning voor die wedstrijd opeens.

9 februari 2015 om 17:16

Maher voegt dit seizoen wel degelijk iets toe aan Psv. Speelt rustig, laat het balletje goed rondgaan en levert in tegenstelling tot vorig seizoen nauwelijks meer een bal in. Daarbij maakt hij ook verdedigend dit seizoen zijn meters. Verder heeft hij dit seizoen een prima rendement: 7 goals (waaronder het hele belangrijke enige doelpunt tegen Vitesse) en 4 assists (waarvan afgelopen week een briljante bij de 0-1 tegen Nac). Hij is nog niet zo dominant als bij AZ, maar dat is in dit geval geen schande met spelers als Depay, Wijnaldum en Guardado om je heen. Verwacht dat hij volgend seizoen, bij een vertrek van minimaal 2 van deze 3 spelers, gaat laten dat hij ook PSV kan dragen.

10 februari 2015 om 04:33

Inderdaad maher is nog groeiende en valt gewoon minder op omdat hij 2 van de beste spelers van de eredivisie naast hem heeft lopen.heb wel vertrouwen in hiljemark gewoon werken als een paard en ballen onderscheppen en direct afgeven aan arias,willems,maher of wijnaldum die beter met de bal aan de voet zijn.

Vertrouwen houden, inderdaad. Hij is misschien wel de beste speler. Maar er blijven nog genoeg steunpilaren over. Dit is een wedstrijd, bij uitstek, voor Wijnaldum om zich nog meer als leider te ontpoppen. Ik verwacht ook veel van de Jong, die de laatste wedstrijd wat ongelukkig speelde. Hopelijk kan Maher ergens iets in z'n lichaam vinden om te vlammen tegen z'n oude ploeg.

9 februari 2015 om 16:50

Afgelopen wedstrijd tegen az was hij de man met 2 goals.

9 februari 2015 om 16:57

Klopt. Credits voor toen, maar AZ uit en AZ thuis is een wereld van verschil. En het rendement van Maher ook. Buiten het Philips stadion scoorde hij maar 2 van zijn 7 goals. Ik zie tevens liever dat ie nadrukkelijker aanwezig is, en dan nog niet eens bij balverlies. Ik zou willen zien dat hij meer het spel verdeeld en met meer beslissende passes komt.

9 februari 2015 om 17:32

Wereld van verschil? Denk het niet. De statistieken bewijzen zelfs dat AZ 64% van hun uitduels wint en thuis maar 45%. Bron: eredivsiestatistieken. Dat Maher uit minder is klopt, maar misschien ontvlamt er iets wanneer hij weer tegen AZ speelt.

Overigens is Guardado wel een ontzettend belangrijke schakel, zeker als Hiljemark nu in zijn plaats komt, dat is echt een ontzettend groot verschil op technisch en organisatorisch vlak voor Psv. Dit kan wel eens de moeilijkste wedstrijd van het seizoen worden, puur omdat hij er niet bij is.

9 februari 2015 om 18:04

Die statistieken zeggen me niet zo heel veel eerlijk gezegd. AZ zit op dit moment in een flow. Dat gevoel wordt versterkt met inderdaad twee knappe uitzeges op Ajax en Groningen. Ga er daarom maar vanuit dat met het publiek erachter AZ meer energie in de wedstrijd zal leggen en beter voor de dag zal komen dan de eerdere confrontatie. Ik betrek 'wereld van verschil' vooral op de wedstrijd tegen Psv. Geloof in een goed resultaat heeft AZ eerder wanneer ze op eigen veld moeten aantreden, dan wanneer ze naar Eindhoven moeten afreizen.

Ik hoop met jou mee dat Maher dat gevoel kan opwekken, want hij speelt vind ik hele anonieme wedstrijden. Het wordt zonder twijfel een moeilijke wedstrijd. Ben het met je eens dat het verschil met Hiljemark erg groot is. Er wordt nu meer gevraagd van andere spelers, al snel kijk je dan naar Wijnaldum en de Jong. Depay blijft altijd gevaarlijk.

Dat is een hele grote aderlating voor Psv want dit is de aanjager van Psv zonder heb zijn ze zeker 20% minder. Op het middenveld zal de slag geslagen worden en zou nu wel eens in t voordeel van de thuisclub kunnen uitvallen.

Hmm, dan zou ik wel met de punt naar voren spelen ipv naar achter. Met Gini en Hiljemark als blok en Maher ervoor. Puur voor extra verdedigende zekerheid.

9 februari 2015 om 18:30

Ja dat vind ik ook, maar dat gaat naar alle waarschijnlijkheid niet gebeuren, Cocu kennende.

Die oneens hebben gestemd wie is er dan beter

9 februari 2015 om 18:30

Ik vind ook niemand beter maar de enige die dan in de buurt zou komen is Wijnaldum.

10 februari 2015 om 04:37

Ik zelf vind wijnaldum een betere voetballer.guardado is technisch mischien superieur aan wijnaldum.maar wijnaldum heeft veel meer loopvermogen,meer diepgang en veel beslissender in de eindpass als guardado is.geweldige voetballer guardado maar vind wijnaldum heel erg onderschat die is bij elke aanval betrokken.

Nou danMoet Adam maher maar weer is een keer uitblinken!!

Hendrix gaat gewoon spelen tegen AZ.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren