Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ervaren spelers die beschikbaar waren vond ik niet goed genoeg'

Laatste update:

Frank de Boer gaf in januari aan dat zijn jonge elftal wel wat ervaring kon gebruiken, maar toch besloot Ajax om zijn selectie te versterken met Daley Sinkgraven, die pas negentien jaar oud is. De Boer benadrukt dat hij achter deze transfer staat en niet met zijn vuist op tafel heeft geslagen: volgens de coach waren de ervaren opties die beschikbaar waren gewoon niet goed genoeg.

/

De Boer zegt tegen De Telegraaf dat Ajax in de zoektocht naar versterkingen 'als een team' werkt: "Er zijn namen de revue gepasseerd, maar voor mijn gevoel waren ze niet goed genoeg. Dan kies ik liever voor een jonge jongen die ervaring gaat opdoen", benadrukt de oefenmeester. "Dat kan je punten kosten, ja. Maar je hebt geen garantie dat de ervaren jongen het wel voor je zou doen."

De Boer weet dat ervaren spelers zich óók moeten aanpassen aan de manier waarop Ajax wil spelen en de coach vond Sinkgraven daarom een betere optie. De middenvelder kwam voor ruim zeven miljoen euro over van sc Heerenveen en trainde woensdag voor het eerst mee bij Ajax; donderdag zou hij tegen AZ zijn debuut voor de landskampioen kunnen maken.

Het is goed dat Ajax voor Daley Sinkgraven heeft gekozen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je zou toch zeggen dat de scouting ook op ervaren spelers let, maar schijnbaar zijn die allemaal niet geschikt volgens de Boer.... inderdaad een goed teamwork. Ze slaan door daar in Amsterdam, want je gaat mij niet vertellen dat de internationale scouting van Ajax niets kon vinden....

5 februari 2015 om 07:11

Ze konden wel wat vinden, maar als de Boer ze niet goed genoeg vind houd het op

5 februari 2015 om 08:31

Het gaat er niet altijd om of ze beter zijn. Ervaring alleen al kan al doorslaggevend zijn. Denk dat FdB de plank hier wel mis slaat. Heitinga zal niet beter als Veltman zijn. Maar die brengt echt wel iets meer aan overwicht, ontzag en ervaring. Poulsen was ook niet beter dan Andersen in potentie maar die wist wel wat er gevraagd werd in de grotere wedstrijden. Kijk bij PSV eens naar Guardado, die gozer speelt hier zo goed dat een Wijnaldum, Depay en Rekik die druk niet voelen dat hun het moeten doen en die spelen ook de sterren van de hemel. Puur omdat hun het team niet hoeven te dragen, dat doet en kan Guardado wel met zijn ervaring en kunde.

5 februari 2015 om 08:44

PSV heeft gewoon veel meer kwaliteit dan Ajax en daarom winnen zij. Daar zal een zogenaamde ervaren rot geen verandering inbrengen. De enige Ajax spelers die bij PSV een basisplaats zouden kunnen hebben zijn denk ik cil en Klaassen. Zelfs bij Klaassen twijfel ik, want gini is logischerwijs veel verder dan hem. Bij Ajax spelen teveel matige voetballers of voetballers die de ene week leuk spelen en de andere week zeer slecht. PSV heeft 6 spelers die gewoon wekelijks presteren. Guardado uiteraard, Gini, Luuk, Jetro, Arias en Depay (qua rendement)!

5 februari 2015 om 08:53

Precies, mensen praten heel de tijd over ervaring maar de spelers zijn gewoon niet goed genoeg. Net alsof enige reden is dat PSV wint is dat Guardado zo ervaren is, Het draait allemaal om kwaliteit, niet om ervaring.

5 februari 2015 om 09:23

Wel vreemd wat je zegt. PSV had afgelopen seizoen hetzelfde elftal op Guardado na en Ajax mist alleen Blind (de Jong geblesseerd). Toen kwam PSV toch zoveel tekort. En in potentie heeft Ajax een sterkere selectie maar dit in combinatie met de ervaring is PSV verder. Dus de kwaliteit moeten gepaard gaan met mentaliteit en ervaring (weten wanneer je wat doet). Wijnaldum was ook altijd het eeuwige talent en nu hij wat ouder, rustiger en volwassener is kan hij het wel? Leeftijd en ervaring speelt een veel grotere rol dan menigeen denkt.

5 februari 2015 om 09:42

Ja Ajax mist blind maar mist nu ook al sinds de wintersport Klaassen. EN Ajax mist poulsen! Dus logisch dat het niet lekke draait zeker na de winterstop niet.

5 februari 2015 om 10:50

Wijnaldum is een heel seizoen fit en heeft duidelijk stappen gemaakt, hetzelfde geld voor Depay en daarnaast hebben ze met de Jong ook een spits gehaald die zijn doelpuntjes meepikt.

Dus daar zijn al 3 verschillen ten opzichte van vorig seizoen en dan heb je inderdaad nog de komst van Guardado. Je moet daarnaast niet onderschatten hoe belangrijk het is dat spelers als Arias, Willems maar ook Bruma en Rekik een jaar extra samen hebben gespeeld. Hebben ook allemaal stuk voor stuk stappen gemaakt en geleerd van het vorig seizoen.

De selectie is gewoon beter van PSV als je alleen al naar de bank kijkt zit daar: Locadia, Isimat ,hendrix, Ritzmaier, dat zit er bij Ajax niet op de bank.
Bij Ajax is de gehele bank gevuld met zeer jonge talenten en een ervaren middenvelder die het niveau niet aan kan.

5 februari 2015 om 11:22

@abukari,

Gini speelt nu of niet soms? Vorig seizoen geblesseerd geweest en toen hij terugkwam begon PSV al beter te draaien. Die ervaring is het niet bij hem maar gewoon zijn kwaliteiten. Daarnaast heeft PSV een spits als de Jong erbij en is Depay een jaar verder en veel bepalender geworden. Guardado is gewoon een goede voetballer. Toevallig veel ervaring ja, maar hij kan ook aardig een balletje trappen.

Ajax mist Blind, maar hij was een belangrijke schakel op ons middenveld.
Ajax had ook vorig jaar een zwakke selectie gezien het aantal punten die werden behaald.

Ajax mist overduidelijk kwaliteit (al jaren), nu krijgt Ajax gewoon de deksel op de neus omdat een andere ED ploeg (psv) wel kwaliteit in huis heeft.

5 februari 2015 om 11:30

Ik ben het deels eens met wat je zegt. Maar met dit team gaat het Ajax naar mijn mening ook niet lukken om volgend seizoen kampioen te worden. Ajax heeft goede stappen gemaakt de afgelopen tijd. Maar zeker wanneer er volgend jaar een nieuwe coach staat, is het zeker niet erg om een paar stappen terug te gaan om vervolgens een grote stap vooruit te maken. Ik denk dat wanneer Ajax 1/2 ervaren jongens in het elftal zet. En de nieuwe talenten rustig brengt, ze over 2 jaar weer kampioen zijn, kwalitatief beter en weer wat eurootjes op de bank hebben kunnen schrijven.

5 februari 2015 om 11:59

Nu geef je aan dat het kwaliteit is maar dat Wijnaldum en Depay stappen gemaakt hebben. Dus toch ervaring en leeftijd? Je spreekt jezelf tegen. Blind was rechtsback bij Groningen en is uitgegroeid tot een waardevolle kracht op het middenveld bij Ajax en de vaste linksback van het NL elftal. Dus ervaring en stappen maken is ZO BELANGRIJK. En je doet Guardado tekort. Die weet wat er gevraagd wordt in dergelijke wedstrijden en wanneer er wat wordt gevraagd in de wedstrijden. Dat miste hij ook nog toen hij 19 jaar was... probeer nou niet met jezelf tegensprekende berichten je gelijk te halen steeds!

5 februari 2015 om 12:17

Ik doel op het feit dat ik kwaliteit belangrijker vind. Kortom je kunt ervaren zijn wat je wilt, je moet goed kunnen voetballen eerst. Moisander heeft ervaring zat en bakt er niks van, zimling idem. Jij geeft aan dat we ervaring nodig hebben. Ik ben het daar niet mee eens. Ik vind dat we kwaliteit nodig hebben en als de kwalitatief goede speler ook nog eens ervaren is, dan is dat mooi meegenomen. Kom mij niet wijsmaken dat PSV bijvoorbeeld gini zal ruilen voor Karim van Feyenoord. Beiden middenvelders met een drive naar voren, Karim heeft PL ervaring en weet ik veel allemaal, maar is een mindere voetballer dan gini!

5 februari 2015 om 07:12

Eens, er zal toch wel ergens een oudere jongen zijn, die graag naar ajax wil..

5 februari 2015 om 08:33

Poulsen wilde graag nij Ajax blijven en zijn. Maar Zimling was er al op dat moment... nou ja, boeien!!! Haal Poulsen gewoon bij je club en laat andere jongens wat van hem leren. Die heeft alle europese topcompetities gezien en altijd in de top/subtop gespeeld. Zimling bij NEC en Mainz, die brengt niks!

5 februari 2015 om 07:17

De Zimlings liggen nu eenmaal niet voor het oprapen.

5 februari 2015 om 07:18

Toch frappant dat de scouting van Anderlecht wel Rolando en Marin kan vinden. Spelers met CL ervaring.

Ik vind het beleid prima, zodat we niet met Luque, Tainio en Oleguers opgescheept zitten, maar routine is echt nodig!

Verder roep ik ook al jaren dat er ook gewoon kwaliteit bij moet. En dan geen potentiële kwaliteit, maar kwaliteit die er direct staat!

Afgelopen jaar had gewoon de portemonnee getrokken moeten worden voor Tadic bijvoorbeeld en misschien wel Pelle.

5 februari 2015 om 07:27

Die wilde weg van de eredivisie en waren dus nooit naar ajax gegaan. Ze hadden djuricic wel kunnen proberen.

5 februari 2015 om 10:18

Djuricic was hetzelfde verhaal. Wilde ook uit de eredivisie vertrekken.

5 februari 2015 om 11:45

Djuricic was voor een gesprek in de Arena met de Boer, de Boer had voor hem een andere positie in gedacht dan meneer Djuricic zelf. Ajax en de Boer wilde Djuricic geen garantie geven op zijn eigen positie dus toen ging het feestje niet door.

5 februari 2015 om 11:56

Wat een onzin, Rolando en Marko Marin komen helemaal niet uit de Eredivisie en hebben er nooit gespeeld. Dus hoezo wilden ze weg van de eredivisie? Ps. Als ze voor Anderlecht willen spelen lijkt me een Nederlandse topper evenveel kans hebben.

5 februari 2015 om 11:59

idd, en je gaat mij niet vertellen dat rolando niet goed genoeg is voor Ajax, zal meteen de beste verdediger uit de ED zijn, nee die waren idd allemaal niet goed genoeg, zimling, die was goed genoeg, met een brok aan ervaring bij ploegen als mainz en n.e.c, man man man

Ja Frank geen enkele ervaren speler vond jij goed genoeg daar heb je de hele vorige zomer naar kunnen zoeken maar dat kost geld dus daarom zitten we opgescheept met Zimling die er geen ene kloten van kan , dus ga je terecht geen kampioen worden en volgend jaar ook niet als jullie zo halsstarrig blijven weigeren routine erbij te halen , ik heb al eens aangegeven dat voorheen spelers als , Davids, Seedorf, Kanu, Reiziger zich zo goed ontwikkelden omdat zij Blind en Rijkaard achter hun hadden lopen nu zie je een stuurloos schip , maar gewoon vol blijven houden dat je met deze selectie die wel talentvol is mee kunt draaien in Europa zonder routine , nu staan we al op een onoverbrugbare achterstand in de eredivisie dus laten we over Europa maar verstandelijk zwijgen .

Zimling... kwaliteitsinjectie hoor!

Ik kan er zo 10 opnoemen die Ajax versterken. En met 100 miljoen in kas makkelijk te halen zijn. Lijkt erop dat ze bij Ajax bang zijn om te investeren, want dan wordt er ook beter voetbal verwacht. Nu kunnen ze zich verschuilen achter een jonge selectie en betonvoetbal blijven spelen.

5 februari 2015 om 07:17

Noem er maar 10 op, ik ben geinteresseerd

5 februari 2015 om 07:39

@tiger123

Van der Vaart
Heitinga
Cacares
Maduro
Bruno Alves (mits geen basisplek, en dat heeft hij dacht ik niet)
Essien
L. Diarra
Kasami (goede breker bij Okympiakos, niet verzekerd van een basisplek)
Joe Allen
Fletcher

Tuurlijk zien deze spelers (op Maduro en Heitinga na) er erg lastig uit om binnen te halen. Maar nooit geschoten is altijd mis toch? Ze zijn allemaal niet verzekerd van een basisplek en een huuroptie voor een halfseizoen zou Ajax erg goed uitkomen voor een ervaren kracht. Ik vind dat je qua salaris dan ook een uitzondering mag maken, aangezien je geen transfersom betaald.

5 februari 2015 om 08:36

Erg lastig? Op Maduro en Heitinga na zijn ze stuk voor stuk onmogelijk.

5 februari 2015 om 08:55

@thugvz

Haha hoe kom je nou weer bij Fletcher? Heb je die zien spelen na zijn blessure dan? Als je niet eens bij de selectie van Manu zit dan kun je moeilijk zeggen dat Ajax er veel beter van gaat worden. Heitinga zit op de bank bij Herta. Diarra, Kasami en Cacares zijn bepaald geen toppers en hadden ooit potentie maar nu niet meer dus daarvan is zeer de vraag of ze veel toevoegen. Vdv, Maduro, Essien en Allen zijn stuk voor stuk niet haalbaar of hebben een salaris van meer dan 1 miljoen, dus wordt ook niks, ook niet voor huren.

5 februari 2015 om 09:37

misschien Pienaar terug halen ik denk dat die nog wel wat kan toevoegen.

5 februari 2015 om 11:18

Thugvz ouwe grappenmaker van het lijstje dat je opnoemt hebben er misschien 3 interesse in de eredivisie en die moet dan ook nog eens beschikbaar zijn in de winterstop (wat bijv vd vaart niet is)... ik kan er ook nog wel aan paar opnoemen met ervaring maar die echt niet gaan komen:
Chicharito
Pedro (mits geen basisplaats en dat heeft hij op dit moment niet)
Khedira
Sagna (zelden een basisplaats)
Matuidi
Thiago motta

Mooi lijstje heb ik gemaakt he? Maar totaal irrelevant...

5 februari 2015 om 11:52

Zullen we het lijstje even rust af gaan:

- V.d vaart, heeft duidelijk geen interesse in een terugkeer bij Ajax, heeft de kansen gehad maar speelt liever in de kelder van de Bundesliga, zal dus vast met geld te maken hebben.
- Heitinga werd door Ajax niet als een absolute aanwinst gezien, wilde zelf graag maar naar het schijnt is de Boer niet overtuigd genoeg dat hij echt iets toevoegt an dit Ajax.
- Caceres,verdient bij Juventus 1,7 miljoen netto per jaar, is op een leeftijd dat hij financieel gezien echt nog geen stap terug wil doen en Ajax betaald dat soort salarissen gewoon niet.
- Maduro, hij wil graag maar wat voegt hij nou precies toe, ervaring?! Heeft jarenlang bij verschillende clubs vooral op de bank gezeten en wat voegt die kwalitatief nou echt toe.
- Bruno Alves, verdient bij Fenerbahce 2,5 miljoen per jaar, is al 33 en zal dus alleen maar minder woren, al is die bereid een miljoen in te leveren is dat gewoon te veel geld.
- Essien, verdient hetzelfde als Alves, enige speler die ik nog wel bereid zie om echt in te leveren en is transfervrij komende zomer. Vraag is alleen of hij met zijn 31 geen andere aantrekkelijkere opties heeft waar hij meer kan verdienen.
- Lassana Diara, verdiende bij Spartak 3,5 miljoen per jaar, is nu al een tijdje werkloos maar is ook pas 29 en zal dus niet voor 1 mil per jaar bij Ajax gaan voetballen, die vertrekt gewoon naar de woestijn.
- Kasami, onrealistisch want ligt nog tot 2018 vast en geniet interesse van meerdere clubs die gewoon meer kunnen betalen zoals Juventus.
- Joe Allen, verdient 3 miljoen per jaar en speelt daarnaast genoeg wedstrijden bij Liverpool mits hij fit is.
- Darren Fletcher, verdient ruim 3,5 miljoen per jaar en kan bij genoeg clubs in de PL terecht die meer betalen.

Je kan dus wel uitzonderingen maken maar voor al deze spelers moet je een enorme uitzondering maken qua salaris omdat ze op dit moment enorm veel meer verdienen als ze bij Ajax bereid zijn om neer te tellen.

5 februari 2015 om 13:49

Bedankt

5 februari 2015 om 22:47

Nou ja in die onderste 3 sloeg ik misschien wat door, dat geef ik toe. Maar ik wou dan ook zonder te veel na te denken even mijn lijstje van 10 volmaken, het was ook nog vroeg en ik had me koffie nog niet gehad .

Maar L. Diarra, Cacares of Essien.. Nou als je daar navraag naar doet, ga je daar dood aan?
Ik durf te wedden dat als Ajax navraag wou doen naar Rolando en Marin dat iedereen had gezegd: "pff, die doen echt nog niet zo'n stap terug hoor", maar Anderlecht haalt hun wel even doodleuk binnen.
En als je ipv 1 miljoen 1,7 miljoen salaris moet geven aan Cacares, who the fuck cares?! Hij is een leider in de achterhoede en dat hebben we zo overduidelijk nodig. Ga dan maar is een uitzondering maken.

Bedenk dat je voor de bovenstaande 3 spelers ook geen transfersom betaald. Zie een 2 jarig contract voor bijvoorbeeld L.diarra maar als een transfersom van 4 miljoen en geef hem 2 miljoen per jaar.

5 februari 2015 om 07:19

Bang om te investeren tja, ze halen wel een 19-jarige voor ruim 7 miljoen.

Er zal toch ervaring bij moeten want met een selectie met alleen jonkies en een mislukte zimling ga je het ook volgend seizoen niet lukken. Zeker niet europees.

5 februari 2015 om 07:20

Ze kunnen wel makkelijk te halen lijken, en te betalen zijn met die 100 miljoen maar als ze zelf niet willen zoals van Ginkel, dan maakt het niets uit. Ze hadden Poulsen nooit moeten laten gaan. Dat is de grootste fout geweest dit seizoen.

5 februari 2015 om 08:10

Poulsen wilde zelf, dus dat kun je Ajax niet aanrekenen. Idd wel zonde, zorgde voor balans en n stukje agressie.

5 februari 2015 om 07:26

Bayernm, als dat makkelijk kan, noem ze maar op... Ik ben wel benieuwd, wie weet kevert je het wel een baan als scout op... Ik ken ze namelijk niet... Vergeet niet dat rijkaard een echte topper was... Maduro zou de enige kunnen zijn die ik ken die terug wil

5 februari 2015 om 07:46

Wanneer Psv 'n Guardado kan binnenhalen met minder budget. Moet het Ajax met 100 miljoen in kas zeker kunnen lukken. Haast alle spelers die geen basisplek hebben in de Spaanse subtop zouden Ajax versterken.

5 februari 2015 om 08:18

Ik wacht nog steeds op de 10 namen. Daarnaast is Ajax helemaal niet bang om te investeren gezien het feit dat ze al ruim 7 miljoen overhebben voor Sinkgraven.

5 februari 2015 om 08:24

Iedereen die bij de subtop in Spanje net buiten de basiself vallen. Dat zijn meer dan 10 namen. Het is Overmars en De Boer hun werk om uit te pluizen wie ze nemen. Maar om te doen of er geen ervaren versterkingen rondlopen met 100 miljoen in kas is de reinste vorm van supportersbedrog.

5 februari 2015 om 08:30

Bayernm, je kon er toch makkelijk 10 noemen? Dat lijkt tegen te vallen dus...
De vraag is willen die spelers naar Nederland komen? Een speler jopen is 1 maar zijn salaris is 2.

Je komt met termen als supportersbedrog , maar je maakt niks concreet, is alleen geklets in de ruimte met containerbegrippen...

5 februari 2015 om 08:33

Om te doen alsof Ajax 100 miljoen euro te besteden heeft getuigt van weinig financieel inzicht. En leuk die PD subtop voetballers, ze moeten wel willen komen. Meeste spelers die worden gehuurd in de winter bakken er het gehele seizoen niets van en moeten zogenaamd het verschil gaan maken voor een kwakkelend Ajax. Waarschijnlijk is het seizoen om het kampioenschap al gespeeld dus waarom een speler voor veel geld huren? Nr 2 kunnen we namelijk ook gewoon worden met de huidige selectie. Ongetwijfeld gaat Ajax aankomende zomer investeren (zeker als er een nieuwe coach komt die bepaalde spelers wilt hebben). Ik hoop overigens wel gewoon dat frank blijft.

5 februari 2015 om 11:25

Als ajax nu lukraak ervaren spelers gaat kopen, waarvan na een tijdje blijkt dat ze niet voldoen gaan we daar weer over zeuren. Je hebt met zimling helaas een miskoop gedaan, maar je moet er toch niet aan denken dat er nog 3 of 4 van dat soort ervaren maar te slechte spelers bij ajax rondlopen?
Ik vind het een prima beleid van ajax... als je twijfelt over een ervaren speler, niet doen!

5 februari 2015 om 11:58

@hangover96, Ik weet niet waar je die getallen vandaan tovert en dat maakt ook niet uit...

De centrale vraag is welke spelers met ervaring zijn beschikbaar en willen naar nederland komen? Wanneer je een dergelijke speler haalt en die verdient 3 keer zoveel als de topverdiener van de selectie heb je ook geen houdbare situatie. Het is gewoon heel lastig voor clubs uit nederland om dergelijke spelers te vinden die ook wat toevoegen. Twijfel je daaraan kun je beter investeren in de lange termijn en accepteren dat je daardoor wisselvalliger bent... Ik vind de keuzes tot nu toe erg logisch en ben blij met de keuzes die gemaakt worden....

5 februari 2015 om 23:41

Ajax -AZ gezien ook daar liep bij de tegenstander een ervaren kracht voor Ajax, Gudelje. Marc Netto moet er toch echt aan gaan geloven en wat investeren van die 100 miljoen.

5 februari 2015 om 12:42

Het is niet alleen een gebrek aan ervaring die ze niet binnenhalen. Ook is 6 a 7 miljoen gewoon belachelijk veel geld voor een speler als Sinkgraven.

Logisch en dan koop je maar een nieuwe jonge nummer 10 erbij terwijl je niet eens met een echte 10 speelt. Terwijl Klaassen, Schöne, Andersen, Fischer ook op 10 het beste renderen.
Daarnaast geef je 7 miljoen uit, terwijl Nouri er spoedig aan zit te komen. Dit staat haaks op het totale beleid.

Was voor de ervaring van Heintinga (op 6) gegaan en had een fatsoenlijke linksback gekocht.

En idd waarom heb je wel Zimling gehaald, die er totaal niets van kan... Zeg dan niets, Frank !

5 februari 2015 om 08:14

Heitinga zal gewoon een nieuwe zimling worden man. Wat een overschatte voetballer. Serero die al het gehele seizoen prima speelt vervangen door heitinga en dat gecombineerd met Andersen.
Nouri komt helemaal niet spoedig er aan. Die jongen kan fysiek nog niet mee. Ook vd beek had moeite in bijvoorbeeld jong Ajax. Die gaan misschien pas over 1.5 jaar spelen @ Ajax 1.

5 februari 2015 om 09:42

Lee. Heitinga heeft in Spanje, Engeland en Duitsland gespeeld met een WK finale achter zijn naam. Deze jongen hoeft kwalitatief niet perse een injectie te geven. Maar zijn ervaring is erg groot en zijn input bij een jonge groep is minimaal zo groot. Zimling heeft alleen de leeftijd maar geen status en aanzien. Een carrière bij NEC en Mainz is geen speler die de jonge talenten beter maakt. De meeste jongens hebben vaker in de CL gespeeld dan Zimling.

5 februari 2015 om 12:15

@abubakarai
Ervaring is overschat hoor. Het is echt niet alsof ervaring kan compenseren voor een duidelijk gebrek aan kwaliteit. Heitinga is echt een matige verdediger die Ajax niet nodig heeft. Leuk dat hij veel wedstrijden heeft gespeeld maar dat telt voor weinig als je gewoon slecht bent.

5 februari 2015 om 15:33

@Tristan... ik vind dat jij onderschat hoeveel druk er op jongens van 20 rusten als zij die kar moeten trekken. Je moet dit leren opvangen en kunnen opvangen. Jongens als Klaassen moeten zich druk maken om eigen ontwikkeling en niet het team op sleeptouw nemen

5 februari 2015 om 08:55

@bogarde, Je begint al met een foute aanname, Sinkgraven is op meerde posities inzetbaar op het middenveld... Nouri staat er niet binnen een jaar, die moet ernaar toe groeien... Dit staat helemaal niet haaks op het beleid en past daar prima in om jonge spelers aan te trekken met bovengemiddeld talent die je ook nog door kunt verkopen...

Heitinga speelt nergens meer in de basis, die is beter dan serrero?

Ik zou bijna willen repliceren; Bogarde zeg dan niks... (he ik doe het toch)

5 februari 2015 om 09:37

@Ajaxglobal. Toch even reageren. De meeste spelers kunnen op diverse posities, dus Sinkgraven ook. Maar je moet spelers benutten op hun beste positie. Sinkgraven is een duidelijke 10. En jammer dat we veel 10's hebben en er niet mee spelen. Klopt Nouri is nu nog geen optie voor Ajax-1, maar dat gaat wel snel veranderen. Wat goed is komt snel ! Betreffende Heitinga; meer dan goed genoeg voor de Eredivisie en een brok aan ervaring en kind van de club. Het gaat niet om de 11 beste spelers, maar het beste team van 11 spelers. Een middenveld met Klaassen, Heitinga en Serero is vrij compleet. Daarom een gemiste kans.

5 februari 2015 om 09:53

Maar moet je dan een speler halen van 7 miljoen, die nog geen jaar eredivisie-ervaring heeft. Waarbij ook een doorverkooppercentage is afgesproken. Ik mag aannemen dat Ajax een speler haalt vanuit sportief oogpunt en niet als handelswaar.

Sinkgraven is een groot talent, maar dit Ajax lijkt juist behoefte te hebben aan ervaring. iemand die een wedstrijd kan lezen, zijn medespelers kan aansturen. Moisander als aanvoerder kan dat niet. Klaassen wel, maar heeft ook de echte ervaring niet en die kan het niet alleen.

Heitinga was meer dan wenselijk geweest. In een mentorrol a la Stam, Davids, Rijkaard.

5 februari 2015 om 10:08

@bogarde, Haha dat mag altijd hoor!! Ik denk dat sinkgraven ook prima op de plek van andersen kan spelen, bij zo'n talent is het voordeel dat hij op meerdere plekken uit de voeten kan en of dat op 8 of 10 is maakt niet zo gek veel uit, ligt er maar net aan hoe je dat invult. Ik ben helemaal gek van nouri btw, vindt dat een geweldig talent en die gaat er ook zeker komen!! Tja ik vind Heitinga als persoon geweldig, maar zijn niveau is de laatste jaren zo gekelderd dat ik me dat zelfs voor de eredivisie afvraag.... Natuurlijk gaat het om het beste team, maar je bent ook zo sterk als je zwakste schakel... een middenveld zou ik liever zien met serrero sinkgraven en klaassen, dan heb je meer voetbal anders wordt het zo statisch. dat zag je ook tegen feyenoord gebeurenn, we ontbeerden voetbal kwaliteiten om door dat blok van feyenoord heen te spelen. een type ronald de boer kon dat geweldig, wegdraaien spel verleggen en de ruimte benutten....

5 februari 2015 om 10:10

@nufc, De contractdetails ken ik niet. Ik mag juist aannemen dat Ajax breder kijkt dan alleen naar het sportieve element. Wanneer je 7 milljoen investeert in een speler van 30 schrijf je alleen af, wanneer je dat doet in een speler van 20 zit er mogelijk ook nog rendement hebt waardoor je cashflow genereert om weer wat te kunnen kopen indien mogelijk. Ja we hebben behoefte aan ervaring, maar die moet wel gekoppeld worden aan kwaliteit. En daarvan zie ik er niet zoveel. Een vd Vaart of Sneijder zou geweldig zijn!

Dit valt me echt een keer niet tegen van Overmars. Hij laat zien ook eens meer uit te willen geven dan de (3/4?) miljoenen die voor Van der Hoorn opzij gelegd zijn. Want je hebt in Amsterdam wel meteen de poppen aan het dansen met een miskoop. Er staan toch gelijk 2 jonge gasten klaar om je uit de basis te spelen.

Hij moet eens ophouden met dat praten over het aanpassen van spelers aan het ajaxspelletje. Als je team geweldig speelt mag je zoiets zeggen maar wat maakt het op dit moment uit? Er zijn er volgens mij wel meer die zich nog aan moeten passen als ik ze zie spelen.

5 februari 2015 om 07:26

Ja dat vind ik ook zo raar alle spelers moeten zich zogenaamd aanpassen aan het 'ajax' spel. Wat een onzin ajax speelt echt niet zo speciaal voetbal ook niet toen ze nog wel goed speelde. Een goede voetballer hoeft zich echt niet een half jaar aan te passen

5 februari 2015 om 08:58

Manolevje, Het gaat niet om speciaal spel. Ajax heeft een bepaalde manier van spelen voor ogen, dat vraagt vaak wat anders van spelers dan wat ze tot dan toe hebben geleerd... Het is niet voor niets dat bijna geen enkele aankoop slaagt.... Er zijn zelden aankopen die er gelijk staan... Volgens mij heeft een maher hetzelfde bij psv gehad en narsingh, dat is helemaal niet zo gek,,,

Ergens heeft hij een punt, wanneer de ervaren speler geen goed gevoel bij je geeft, moet je het ook niet doen. Je ziet het bij zimling, die is gehaald in de plaats voor poulsen, maar heeft miss 1 goede wedstrijd gespeeld en je ziet het bij feyenoord met mathijssen en boularouch ook, zitten meer op de bank nu dan dat ze spelen. Geef dan maar meer vertrouwen aan de jonkies, maar die moet je wel proberen gemotiveerd te blijven.

Ik vermoed dat het internationale scoutingsapparaat van ajax niet goed genoeg is om juist die 'ervaren' spelers onder de loep te nemen. Ze kennen die markt gewoon niet goed genoeg, op internationale jeugdtoernooien zijn de scouts van ajax wel vrij scherp en slaan ook weleens toe...
Het kan ook zijn dat de Boer liever met jeugdspelers cq jonge spelers werkt die zijn makkelijker te kneden en weinig oppositie...weinig tegenspraak.
Heeft een team een paar goede ervaren spelers in de as, wordt de rol en (positieve)aandacht van n trainer toch ietsies kleiner, zijn invloed wordt toch iets minder..vergeet niet dat de Boer een beginnende trainer is ondanks de 4 titels...en missschien (over)gevoelig is voor n autoriteit wat ervaren speler, met kwaliteiten natuurlijk, is.

Tja, alle lof voor de Boer hoor, maar ik had Heitinga(die aangeboden werd bij Ajax) toch lekker erbij genomen, over ervaring gesproken. Maar wil je ooit is verder komen in bijvoorbeeld de CL, moet er naar mijn mening echt een keer een redelijk bedrag uitgetrokken worden voor iemand rond de 30 die ervaring en klasse in het team brengt!

Je had die ervaren spelers ook moeten halen in de zomer. Defour had ook gewoon naar Ajax kunnen komen. Maar nee ze halen Zimling transfervrij, die gewoon niks toevoegt. Geef gewoon toe dat jullie hebben gefaald op de transfermarkt in de zomer.

Ik denk dat hij stiekem geen tweede gevalletje Zimling wilde. Dan maar een jongeling....

Zimling was zeker wel goed toen die beschikbaar was?

5 februari 2015 om 09:55

Onbegrijpelijk dat die op een lijstje stond.... Bij onze buren van NEC was het al niet veel bijzonders.

Het verklaart wel de kwaliteit van de huidige selectie van Ajax...

5 februari 2015 om 12:13

al kon die redelijk voetballen, wat voegt die jongen toe? ervaring?? 9 van de 10 spelers van Ajax hebben nu verdomme al meer bereikt dat meneer zimling, denk je nu echt dat ze gaan luisteren naar een speler die niks heeft bereikt en alleen onderin de eredivisie en bundesliga heeft gespeeld? die er ook nog geen zak van kan? de jongens hadden ontzag voor poulsen, had bij liverpool en Juventus gespeeld, dat is heel wat anders, van zo een jongen neem je wat aan als ze wat zeggen, maar niet van een meneer die nog geen CL duel op zijn naam heeft staan terwijl jij er al 2 seizoenen in voetbalt, en ze gaan mij niet vertellen dat een Rolando niet goed genoeg is.. zal met enorm grote afstand de beste verdediger uit onze selectie zijn, heeft bij Porto en Inter gespeeld dus ervaring heeft ie ook bij topclubs, en haalbaar was hij ook anders kan anderlecht hem ook niet halen (al betalen die over het algemeen wel beter maar dat is een kwestie van willen) Nee frank, zeg dan niks...

Sinkgraven is een goede aankoop van Ajax, ze hebben meer een goede (oudere) speler moeten hebben die al veel ervaring heeft, een paar goals kan scoren, en ajax dus de titel kan bezorgen.

Ajax moet op deze manier gaan spelen vanaf nu. Dan maken ze nog kans op plek 2.

Cillessen
van Rhijn
Veltman
Moisander
Boilesen
Klaassen
Schone
Sinkgraven
El Ghazi
Milik
Kishna

niet genoeg is makkelijk praten, ik hou het meer op niet goed gescout..ajax is als een schip zonder kapitein, iemand die het verlengstuk van je trainer is en voor iedereen door het vuur gaat..

5 februari 2015 om 22:42

vanavond heeft dat wel gebleken..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren