Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ajax betaalde hoofdprijs aan Heerenveen voor Sinkgraven'

Laatste update:

SC Heerenveen wilde eigenlijk nog geen afscheid nemen van Daley Sinkgraven, maar besloot uiteindelijk om toch aan de wens van de middenvelder mee te werken. Dat had ook zeker te maken met het feit dat Ajax een flinke transfersom wilde betalen: na de overgang werd er gesproken over een bedrag van 6 tot 6,5 miljoen euro, maar volgens De Telegraaf is inmiddels bekend dat Ajax meer dan zeven miljoen euro heeft betaald voor Sinkgraven.

/

Heerenveen maakte na de transfer bekend dat het ook nog geld kan verdienen als de middenvelder bepaalde sportieve doelstellingen haalt en de Friezen hebben bovendien een doorverkooppercentage bij een eventuele volgende transfer. Ook kreeg Heerenveen nog eens de beschikking over Lerin Duarte, die tot het einde van het seizoen wordt verhuurd door Ajax. De landskampioen blijkt al met al dus erg ver te zijn gegaan voor de negentienjarige Sinkgraven.

Marten de Roon is benieuwd hoe zijn oude ploeggenoot het zal gaan doen in de hoofdstad. "Hij zal wel wat moeten wennen", voorspelde De Roon in gesprek met De Telegraaf. "Er staan nu drie middenvelders in, die denk ik net wat verder zijn dan Daley, maar hij kan daar alleen maar beter worden. Iedereen heeft kunnen zien dat hij kwaliteiten heeft en makkelijk kan voetballen. We vinden het ontzettend mooi voor hem dat hij deze stap kan maken."

Daley Sinkgraven is de hoge transfersom waard

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bij Ajax zijn ze echt helemaal de weg kwijt, ze zoeken een ervaren middenvelder en kopen iemand van 19 voor de hoofdprijs.

3 februari 2015 om 08:16

Terwijl ze al 4 middenvelders hebben die beter zijn dan hij..

Ze hadden Nigel de Jong moeten halen. Komt er tenminste wat power bij

3 februari 2015 om 08:37

1: Welke middenvelders zijn in jouw ogen beter dan hem?
2: Denk je echt dat Nigel de Jong haalbaar is voor Ajax?

3 februari 2015 om 08:48

Serero, Klaassen en Andersen. als er 1 van die 3 niet mee doet dan keldert het spel naar beneden hebben we afgelopen wedstrijden wel gezien.
Komt bij dat Serero wel eens kan gaan vertrekken van de zomer dus zo gek vind ik deze aankoop nog niet.
Wel hebben ze de hoofdprijs betaald maar Ajax is in de situatie dat ze een keer een miljoen teveel kunnen geven, afgelopen zomer met Blind, de Jong en Vermeer zelf alleen al zo'n 25 miljoen ontvangen.
Komt bij als je wacht is de kans groot dat psv zich er weer in gaat mengen mochten ze Wijnaldum verkopen.

3 februari 2015 om 08:56

Haha jaaa inderdaad zeg. Nu we toch bezig zijn kunnen we ff informeren bij Zlatan en Sneijder. Laten we gek doen en Maxwell ook erbij nemen. Man Nigel komt echt niet naar dit ajax toe. Uiteraard zie ik hem graag komen, maar realistisch gezien is die kans gewoon klein. Ik kom trouwens op 2 betere middenvelders. De rest vind ik minder of gelijkwaardig.

3 februari 2015 om 09:02

Of dat een de Jong wil komen of niet, het is het proberen in ieder geval waard. Dat zijn wel spelers die Ajax beduidend beter maken. Nu heb je inderdaad weer een talentvolle 19-jarige speler binnen, maar niet ééntje die het elftal op sleeptouw gaat nemen ben ik bang. Prima transfer, maar had toch ook liever een routinier gezien die nog altijd van wereldklasse is. Probleem is dat die niet zo snel naar Ajax komen. Neemt niet weg dat je het altijd kunt proberen. Nee heb je, ja kun je krijgen.

3 februari 2015 om 09:13

Andersen vind ik laatste wedstrijden niet bepaalt beter.

3 februari 2015 om 09:34

Ik snap niet wat men in Andersen ziet behalve een niet functionele prachtige techniek waar dit Ajax niets maar dan ook niets aan heeft!

3 februari 2015 om 10:08

Klopt maar als Fisher terug is zal die zeker zijn minuten gaan maken waardoor Schone naar het middenveld verhuisd. Want tjaa dat is de Boer die speelt met zijn zekerheidjes. Sinkgraven mag het verder gaan proberen in de jupilair leauge

3 februari 2015 om 10:27

Ed de Goeij

Ajax zocht onder andere een ervaren speler, maar een ervaren speler met toegevoegde kwaliteiten,is in de winter transferperiode nagenoeg onhaalbaar. Beter zo dan een paniekaankoop en weggegooid geld.
Verder is Ajax altijd bezig om de markt af te speuren en is het logisch dat het dan ook bij een speler als Sinkgraven uitkomt, een jongen met bepaalde kwaliteiten die het elftal mist,
Zo'n type speler zocht Ajax ook naast een ervaren speler.
De weg kwijt is onzin. Dan zijn Feyenoord die een spits zocht en uiteindelijk met Kazim aankwam en PSV die Ruiz wilde halen en geen alternatief vond zeker ook de weg kwijt.

3 februari 2015 om 12:12

@grat, Veijinovic is op dit moment beter. Een echte sierlijke 6 met power en lengte. Is 24 en kon zijn beste jaren bij Ajax gaan spelen.

Alternatief was propper, 23 jaar, veelzijdig en ook iemand van die tussenleeftijd die zijn beste jaren bij Ajax zou kunnen gaan spelen, zoals Schone dat had. Sinkgraven is een ruwe diamant, en kan zomaar gaan presteren, maar je kan het nu niet zomaar van hem verwachten.

3 februari 2015 om 13:10

Brasileironm

Ik meen me zo herinneren, dat Vitesse het principe had om geen spelers naar Ajax te laten verhuizen, zoals ze toen met Van Ginkel al kenbaar maakte. Onderhandelen was bij voorbaat al kansloos door de houding van Vitesse. Zal met Pröpper of Vejinovic niet veel anders zijn.
Ook vind.ik deze spelers hele andere type middenvelders dan Sinkgraven en is het ven hen eveneens maar af te wachten of ze direct bestand zijn tegen de druk bij een topclub.

3 februari 2015 om 13:10

Nigel gaat niet komen.. Hij is op zn money

3 februari 2015 om 08:23

Dat ervaring is zo overdreven. Als je kijkt naar de beste elf van Ajax zijn dat 9 internationals. Een aantal met een ek/WK in de benen. 8 daar van spelen al meerdere jaren CL of El voetbal. Schone, Moisander, Cillessen en Van Rhijn zijn jongens die leiderskwaliteiten hebben maar Ajax mist alleen het vertrouwen. Ze zijn 4x achter elkaar kampioen geworden, hebben met veel pech de CL niet overleefd maar is de enige Nederlandse club die hun niveau al een tijdje vast houdt. Dat het nu een periode minder gaat is puur vertrouwen. Ajax heeft meer punten dan vorig jaar maar omdat PSV nu met pijn en moeite punten pakt lijkt het allemaal veel minder. En tuurlijk het spel is niet prima maar dat gezeur van alles en iedereen om ervaring... Dit beleid volgen en vasthouden en je zult op termijn weer richting kwartfinale CL kunnen of stiekem nog verder in de EL!

3 februari 2015 om 08:40

Vorig jaar is Ajax dan ook met een laagterecord aan punten kampioen geworden. Niet echt heel goed vergelijk.
En om Cillesen heel ervaren te noemen gaat mij ook ver. Behalve het WK weinig noemenswaardige ervaring. Die jongen heeft 1 seizoen bij NEC in de basis gekeept en nu iets meer dan een jaar Ajax1.

3 februari 2015 om 08:41

droom lekker verder en blijf vooral hangen in je positieve wolkje.

3 februari 2015 om 08:46

Ajax wordt elk jaar kwalitatief minder. Dat ze vier keer kampioen zijn geworden verbloemd een hoop maar ik heb afgelopen zondag geen moment het idee gehad dat we tegen een profclub speelden, laat staan tegen Ajax.

Talenten opleiden is uitstekend beleid. En jonge talenten kopen en ze beter maken ook. Maar zonder twee of drie echt ervaren spelers die de leiding nemen zal Ajax nooit meer een rol van betekenis spelen in de CL en gaan talenten al weg voordat ze echt wat hebben gepresteerd.

3 februari 2015 om 09:15

Arenacum..

In de waan van de dag, dat is jouw reactie..

Alsof Ajax alleen kampioen is geworden omdat de overige ploegen gefaald hebben. 4(!) jaar op rij kampioen worden is geen toeval, dan heb je ook kwaliteit in huis.

Dit jaar geen kampioen worden is geen schande. Eigenlijk is het een schande dat PSV (en de andere ploegen) niet sterk genoeg zijn gebleken om een 'ajax in opbouw' voor te blijven. En dat 4 jaar op rij.
Ik blijf geloven in deze ingeslagen weg. Talenten staan meer en meer op de deur te kloppen en worden steeds beter voordat ze bij het eerste elftal aansluiten. En ook al is het voetbal nu slecht, het wordt beter als we aan dit beleid vasthouden. Want eerlijk is eerlijk, écht goede spelers met ervaring en de kwaliteit om jonge spelers op trekken, die komen niet meer naar Nederland. Zelfs niet naar Ajax.

Nee, de enige manier om weer iets te gaan betekenen in Europa is door aan dit beleid vast te houden.

3 februari 2015 om 09:36

Kebm

Realistisch gezien zal er in Europa niets bereikt worden met dit beleid, want als er een speler bovenuit steekt wordt ie weg gekocht. Nu steekt er niemand bovenuit en is er dus logischerwijs weinig interesse vanuit het buitenland. Als die talenten werkelijk iets gaan toevoegen zijn ze ook zo weer weg en wordt Ajax weer eens 3e in de CL, als ze daar volgend seizoen in spelen, en is het weer net niet. Elke keer wijzen naar details is dan weer het credo, terwijl het simpelweg niet goed genoeg is om te overwinteren op het hoogste niveau.

3 februari 2015 om 09:55

Gidoajax

Nee, laten we het vooral de pessimistische kant belichten en ons aansluiten bij de steeds groter wordende groep verzuurde supporters en azijnzeikerds.
Er zijn zoveel dingen te melden die goed gaan bij Ajax, maar als oprechte Nederlander is het natuurlijk logischer om het glas half leeg te zien dan halfvol.
Veel sterkte op je negatieve wolkje.

3 februari 2015 om 10:15

@kebm jonge spelers worden beter als ze leren van ouderen en aangezien Ajax geen oudere ervaren spelers heeft zal de jeugd niets leren. Arenacum heeft gewoon gelijk. Dat Ajax 4 x kampioen is geworden verbloemd alles. De andere ploegen hebben het zeker laten liggen maar Ajax is nooit echt oppermachtig geweest.

Maar als ik in de jeugd van Ajax kijk zie ik nou niet echt een talent en ik kijk best vaak naar de jeugd van Ajax en Feyenoord er loopt een hoop aanvulling en misschien 1 a 2 spelers die het zullen redden.

Maar heb jij maar vertrouwen in het beleid van Ajax die dadelijk zonder F. de Boer ook niet meer zoveel voorstelt. Zonder 3 a 4 ervaren spelers komen de Nederlandse ploegen nergens.

3 februari 2015 om 10:31

@Henk-80 jij vind dus dat Moisander Schone Cillessen en van Rhijn Leidercapaciteiten hebben hahaha kom op man het zijn aardige voetballers maar kom op. Moisander komt uit de jeugd van Ajax was niet goed genoeg bevonden mocht weg speelt ff goed bij AZ wordt weer terug gehaald en heeft eigenlijk nooit echt kunnen overtuigen. Maar geeft wel aan een stap hogerop te willen pffff werd op karakter afgetroefd door Kazim en Traoré.
Een speler als Schone zou in een echt goed Ajax team nooit een belangrijke speler zijn loopt te lang met de bal en denkt nu of in iedergeval hij probeert uit te stralen mister Ajax te zijn. maar sorry hoor ook hij is middelmaat en zeker geen leider. Van Rhijn speelde begin dit seizoen wel aardig na een aantal jaren al in het eerste van Ajax te hebben gespeeld. Maakt continue de zelfde fouten en is gewoon stil blijven staan in zijn ontwikkeling. Cillessen heb ik op geen een fout kunnen betrappen goeie degelijke keeper die lekker bij Ajax moet blijven heeft alleen geen karakter voor het buitenland en zal net zo eindigen als Stekelenburg kan beter hier in Nederland blijven. maar vind hem niet veel beter dan Vermeer maar ja dat is mijn mening.

Het gat met Europa wordt steeds groter als je bedenkt dat Wolfsburg een speler voor 30 miljoen kan kopen tjaaa dan heeft Nederland ( Ajax , PSV , Feyenoord ) nog een lange weg te gaan.

3 februari 2015 om 17:51

Ik moet gewoon lachen om al die mensen die weer wat te zeuren hebben over het aankoopbeleid van Ajax.
Eerst loopt iedereen te roeptoeteren dat Ajax eens gld uit moet geven en dat het belachelijk is dat ze dat niet doen.
Nu doet Ajax datgene wat ze steeds hebben beweerd (geld uitgeven voor in hun ogen uitzonderlijke talenten) en dan roept men dat ze de weg helemaal kwijt zijn.
Volgens mij volgens ze simpelweg nog steeds het ingezette beleid.

7 miljoen is wel heel veel voor een jonge die nog veel moet leren en zo jong is

3 februari 2015 om 09:01

Ja het is een toptalent, en daar hoor je ook een topprijs voor te betalen.
Vind het alleen maar prijzenswaardig dat Heerenveen die jongen niet voor een appel en een ei heeft weg gedaan. Dat hebben ze daar in Heerenveen een stuk beter gedaan als Nijland met Zivkovic....

3 februari 2015 om 10:08

Zeven miljoen voor een potentiële topper met veel technische en tactische bagage, die uit kan groeien tot een spelverdeler, is denk ik acceptabel in dit geval.
Ajax mist momenteel zo'n speler, die het spelletje kan lezen en voor onverwachte openingen kan zorgen en initiatieven durft te nemen. Hij heeft wel wat weg van Sneijder op jongere leeftijd.
Als hij zich door blijft ontwikkelen, dat is hij op den duur ook een speler die met veel winst verkocht gaat worden.
Daarnaast, als Ajax hem had laten lopen dan was het volgens een heleboel mensen achteraf ook weer niet goed geweest. En wanbeleid genoemd.

3 februari 2015 om 10:19

Heeft iemand die jongen wel live zien spelen. Zat vrijdag op de tribune bij Dordrecht en hij maakt echt niet het verschil hoor. Komt bij dat hij op 10 stond bij Heerenveen en nu als half moet spelen omdat Ajax al jaren niet meer met een echte nummer 10 speelt. Dit gaat het gewoon niet worden die jongen heeft niet dat brutale wat Sneijder wel had of van der Vaart. Ajax gaat hem in ieder geval nooit meer voor meer door kunnen verkopen dan wat ze voor hem betaald hebben. En de reden is alleen maar omdat hij never nooit niet op ze eigen positie zal gaan spelen.

3 februari 2015 om 10:37

Voetbalgod79

Sinkgraven heeft juist wel iets brutaals in zijn spel. Hij is opvallend rustig als hij onder druk aangespeeld wordt en draait heel gemakkelijk op techniek weg om vervolgens vaak voor de goede oplossing vooruit te kiezen.
Bijkomend is dat hij scorend vermogen heeft en op meerdere posities inzetbaar is, omdat hij over een behoorlijk portie tactisch inzicht beschikt.
Normaliteit heeft deze jongen nog flink wat doorgroeimogelijkheden en hoewel men natuurlijk nooit in de toekomst kan kijken en hij relatief jong is, denk ik dat hij nog gaat verassen en uiteindelijk meer waard kan worden.

3 februari 2015 om 14:51

Buitenspelval

Ook wel gelijk maar je moet kijken naar wat Ajax streeft en dan kom je tot de conclusie dat ze in de jeugd al 3 dezelfde types als sinkgraven hebben rondlopen. Het is een leuke aankoop maar om nu te zeggen dat je selectie deze speler nodig heeft om er weer uit te komen mmmmmm nee niet echt. had dan een speler met meer power gehaald

3 februari 2015 om 11:01

@buitenspelvall

Was er trouwens geen originelers naam meer beschikbaar dan deze, die je gekozen hebt? Die dubbele ll op het eind maakt het niet veel origineler of onderscheidender hoor... Best verwarrend zo, alsof ik op mijn eigen reactie reageer.😶

Nu nog moeilijk in te schatten lijkt me.

Dit is wel iemand met zoveel potentie dat je deze prijs kan betalen. En linkspoot en een fantastisch overzicht en techniek. Ik denk dat hij rustig kan wennen en volgend seizoen er moer staan. Denk zelf dat hij ook een aantal keer op de flanken gaat spelen zoals elke middenvelder dat eigenlijk 'moet' om aan het systeem te wennen( Andersen, Eriksen, schone). Dit vind ik een goede versterking voor Ajax of het nou 4, 5 of 7 miljoen is..

3 februari 2015 om 08:19

Van Maher dacht men bij PSV ook dat hij de hoofdprijs waard was. Het is een hele grote gok dit.

En zo geweldig scout Ajax de laatste jaren niet.

3 februari 2015 om 08:26

Maher dachten ze inderdaad bij PSV. Ajax was dat snel over uit dat ze niet zoveel gingen betalen. Als ze dat wel doen voor Sinkgraven geeft dat aan hoeveel vertrouwen ze in die jongen hebben en de scouting is niet goed? Bedoel je misschien eerder dat het niveau bij Ajax toch hoger is dan we denken waardoor jongens als Duarte, vd Hoorn en Viergever het toch lastig hebben om de stap te maken?

3 februari 2015 om 08:35

Times change, net als budgetten. Het is finacieel zeer goed te verantwoorden.

3 februari 2015 om 08:58

henk-80
Eerlijk is eerlik.. ajax heeft de laatste jaren nou niet heel goed ingekocht. Of je dat wijt aan het feit dat het niveau toch hoger ligt dan dat men aankan is geen excuus want juist scouts van ajax moeten weten hoe hoog het huidige niveau ligt en welke spelers daarop een goede aanvulling zijn om het niveau omhoog te krikken.

3 februari 2015 om 09:02

Milik is goed ingekocht, en vooruit scouten en denken plus handelen heeft ajax al heel veel geld gescheelt. Neem het aantrekken van El-ghazi, of is dat weer normaal?

Tja. Sinkgraven kan best wel voetballen. Maar ik vind het nu ook geen speler die Ajax sterker maakt. Natuurlijk het is een talent en voor de toekomst kan hij absoluut een goede speler worden.

Maar 7 miljoen euro voor een speler voor de toekomst? Dat vind ik wel heel veel geld. En dan is het nog maar de vraag of hij het gaat redden. Het zal mij niet verbazen als het een type van der Hoorn wordt.

3 februari 2015 om 08:37

Zou mij niks verbazen als het een type, Huntelaar of Suarez wordt. En het maakt onze bank niet sterker? Yeah right!

3 februari 2015 om 09:11

Goede instelling positief kijken, maar waaruit blijkt dat dit een type Huntelaar of Suarez wordt?
Laat hij zichzelf eerst maar bewijzen bij jou club, voordat je met zulke beweringen komt.

3 februari 2015 om 09:30

Waaruit blijkt dat het een type van der Hoorn wordt? Het is gewoon compensatiegedrag voor dat negatieve geleuter hier. Men draait het zo lang totdat men bij iets negatiefs uit komt.

De waarheid zal ergens in het midden liggen.

3 februari 2015 om 10:21

Het maakt jullie bank inderdaad sterker. Maar moet je daarom 7 miljoen besteden. Voor 7 miljoen lopen er ook spelers rond die Ajax direct sterker maakt.

Het enige wat ik hier zeg is dat het heel veel geld is voor een 'talent'. Talenten kopen brengt altijd risico met zich mee. Het is inderdaad mogelijk dat hij het zelfde niveau haalt als Eriksen, Blind etc. Maar het kan net zo goed slecht aflopen.

3 februari 2015 om 10:31

Herkenning van talent. Sinkgraven is een talent in de categorie Sneijder, Robben, vd Vaart etc. Dat kan zelfs een leek nog wel zien. Wil niet altijd zeggen dat hij ook zo goed word. Blessures etc kunnen nog roet in het eten gooien. Maar ik vind het aankoopbedrag voor zo'n toptalent nou niet echt schokkend te noemen.

"Je kunt voor 7 miljoen ook een speler kopen die direct een meerwaarde is "noem er eens een die zou willen komen en qua salaris betaalbaar is en die beter is dan wat er op dit moment in staat. Neem ook de restwaarde mee van zo'n speler mee bij einde contract.

Ik vind het een prima deal, blijkt ook dat ajax best wil investeren in een positie waar we broodnodig een speler nodig hebben. Groot talent een prima concurrent voor Andersen. Als je toch alle kosten meeneemt, neem dan ook de het voordeel mee dat we minder belasting betalen aan het einde van het seizoen, er wordt weer een fikse winst gedraaid met CL en 26 miljoen aan transferinkomste, plus dit eerste transfer van dit boekjaar!

Heel veel geld voor een ventje die nog nagenoeg niets bewezen heeft.

3 februari 2015 om 10:15

Nu haal je Suljemani en Sinkgraven door elkaar, of toch niet ?

3 februari 2015 om 11:33

Nee hoor Sinkgraven heeft een paar aardige wedstrijden gespeeld maar zeker ook een paar mindere. Ik vind zeven miljoen plus een enorm bedrag vaar een knaapje die op geen enkel manier bewezen heeft dat hij het niveau aan zou kunnen.
Het scouten van Suljemani en Sinkgraven is ongeveer wel het zelfde ik hoop alleen dat Sinkgraven geen "one day fly" is.

Denk dat het een speler is die Ajax niet direct nodig heeft. Naar mijn idee hadden ze beter tot de zomer kunnen wachten, had toch behoorlijk wat geld gespaard. Het stond toch al vast dat deze jongen zijn zinnen al gezet had op Ajax.

Wanneer je het vergelijkt met de transfersom van Duarte vind ik zijn transfersom nog wel meevallen. Neemt niet weg dat het erg veel geld is voor iemand die een seizoen goed heeft gespeeld. Dat bedrag was bij Maher beter te beargumenteren.

Met bonussen gaat iedere transfersom wel omhoog...

Dit is een mooie transfer voor hveen zeg, dacht dat er nog geld voor duarte vanaf zou gaan, maar blijkbaar komt dat er nog bovenop. Sinkgraven en ajax, veel dank namens een heerenveen supporter

3 februari 2015 om 08:43

Waarschijnlijk is er een overgangsclausule in het huurcontract opgenomen. Er werd eerder al gesproken over een optie tot koop voor Heereveen dus daar zullen ze dan een transfersom voor vangen. Ik zeg niet ten gunste van Heereveen bovenop de transfersom die Ajax overmaakt. Ajax heeft nu de salariskosten van een speler die amper word ingezet voor het komende halfjaar overgedragen aan Heereveen. Gewoon prima gedaan. Ook voor Heereveen prima. Leuke som betaald.

3 februari 2015 om 10:01

Ik zie inderdaad dat bovenop niet de juiste term was, maar ik bedoel: inclusief. Soms worden er nog huursommen gevraagd, maar in dit geval dus betaling van salaris + optie tot koop. Ben benieuwd wat de hoogte van dat bedrag is, kan nooit veel boven de miljoen liggen, omdat h'veen zulke bedragen moeilijk kan betalen.

Spelers zijn in de winterstop altijd meer waard + Sinkgraven kan ook met winst worden doorverkocht

3 februari 2015 om 09:15

Dat tweede klopt absoluut, dat eerste absoluut niet. De meeste grote transfers gebeuren in de zomer. Daarnaast zijn spelers juist vaak minder waard omdat van veel hun contract bijna afloopt, dan wordt er dus nog maar een paar miljoen betaald voor grote spelers.

Grappig dat heel Nederland eerst schreeuwde wat voor geweldig talent dit wel niet is en nu Ajax de hoofdprijs betaalt moeten ze het allemaal nog maar zien..

3 februari 2015 om 08:58

Selectieve verontwaardiging, niet ongebruikelijk als het om ajax gaat. Men kan ook altijd enkel negatieve punten bedenken of negatieve uitgangspunten hebben, voorbeeld, men vraagt zich af of dit de nieuwe Denswil wordt. Terwijl je ook kan afvragen of het de nieuwe Suarez wordt. Soms claims men zelfs al dat Zivkovic afgeschreven is, wat lachwekkend is.

Of men vraagt zich af waarom ze geen Guardado halen of Rolando, maar als Onana wordt gehaald is het de normaalste zaak van de wereld.

3 februari 2015 om 09:26

@ afcanats

Je hebt gelijk wat betreft je eerste stuk.. maar Onana? Net alsof het een stervoetballer is die zichzelf al bewezen heeft zoals Guardado. En qua naam is ie ook niet groot, lijkt me dat 99% van de Nederlanders nog nooit van die knul gehoord hadden voordat ie naar Ajax kwam. Het is een jeugdspeler van Barca, (nog) geen topper.

3 februari 2015 om 09:58

Nee maar wel tegen de zin van Barca daar weggeplukt, dat is ook knap! Alleen daar spreekt men dan niet over.

3 februari 2015 om 10:25

Ach dit is omgekeerd toch precies hetzelfde.

Koopt een andere topclub dan Ajax een nieuwe speler, dan zijn er veel Ajacieden er als de kippen bij om te vermelden dat dit de jeugd in de weg staat e.d.

Dit zal je altijd blijven houden.

On: Ik heb Sinkgraven te weinig zien voetballen om er een oordeel over te geven. Aan de reacties hier op VZ zie ik dat deze jongen wel goed kan ballen en dat hij veel potentie heeft.
Maar is dit de jongen die Ajax op dit moment nodig heeft? We zullen het gaan zien.

Kan hij overigens al mee doen tegen AZ?

3 februari 2015 om 10:43

Ja hij kan meedoen donderdag..

3 februari 2015 om 11:03

jm87

Onana is zeker geen bijzondere transfer. Geen hond hier op een paar zeer fanatieke Barcelona volgers na hebben hem meerdere keren zien spelen. Daardoor is het onmogelijk om een goed oordeel te vellen. Maar je voorbeeld van Guardado is in mijn ogen niet echt lekker gekozen.

Ik denk dat 75% van de mensen op voetbalzone Guardado hoogstens kenden via een opstelling en geen flauw idee hadden wat voor type speler het is. Want Guardado vindt ik persoonlijk geen grote naam en al helemaal geen stervoetballer. Of is iedere speler uit een grote competitie per definitie een grote naam? Het is een goede speler voor de Eredivisie maar bij Valencia toch echt te licht bevonden.

3 februari 2015 om 12:16

@ Mad tactician

Ik kom ook niet met het voorbeeld van Guardado. Ik zeg ook niet dat Guardado een stervoetballer is, alleen dat Onana dat zeker niet is. Guardado werd door afcanats gebruikt als voorbeeld waarom geen grotere namen, spelers die zichzelf al bewezen hebben, naar de eredivisie komen en je niks over Onana hoort. Voor de Eredivisie is het inderdaad een erg goede speler, omdat hij al ervaring heeft en ondanks dat hij het in buitenland net niet gered heeft.

3 februari 2015 om 14:37

@mad tactician

Is al international van kameroen op 18 jarige leeftijd en is voor een paar ton over genomen. Ik geef alleen aan dat dat ook een prestatie is, talent wegkapen bij Barca, kan geen tot weinig andere eredivisie clubs zeggen en is een groot compliment naar de jeugdopleiding toe.

3 februari 2015 om 10:15

Het gaat er vooral om dat als bvb. een andere club als Ajax voor 5,5 miljoen een spits haalt die alles zo'n beetje in Nederland gewonnen heeft een ordinaire koop club is. En dat 5,5 miljoen euro veel te veel is voor een spits die zich in Duitsland niet heeft kunnen bewijzen. En nu doel ik natuurlijk op Luuk de Jong maar er zijn zat aankopen die bekritiseerd worden door een hoop aanhangers van Ajax. Dan kun je ook verwachten dat als Ajax veel betaald voor een talent die nog niks bewezen heeft er een hoop kritiek komt. Iets met bal en terugkaatsen.

Ps: Ik vind Sinkgraven een groot talent en een prima aankoop voor Ajax.
Maar laten we kappen met elkaar iedere keer bekritiseren op het aankoop beleid. Voor beide filosofieën valt wat te zeggen en ik vind tussen de 5 en 8 miljoen voor binnenlandse transfer een prima prijs en marktcomfor.

3 februari 2015 om 14:41

Zullen er vast veel zijn, maar ik vind Luuk de Jong een topaankoop van PSV en een aanwinst voor de competitie. Uiteraard kun je kritiek uiten, maar doe het dan wel objectief. Als je maar vol blijft houden dat ajax Sinkgraven niet nodig heeft, terwijl er achter andersen en klaassen niks op de bank zit voor de AM positie dan kun je gewoon praten over negatief gezeur.

Ik heb ook gezegd en zeg ook nu dat PSV dom is door een buitenspeler te willen kopen terwijl ze bv. Bergwijn hebben en andere talenten op de vleugels, dat is een objectieve mening.

PSV heeft een uitstekend elftal staan en ze worden dit seizoen in mijn ogen kampioen. Ajax is te wisselvallig en PSV is gewoon beslissend.

3 februari 2015 om 17:31

het is ook een groot talent maar ik vind 7 miljoen te veel voor een speler van 19 en ik denk ook niet dat hij het type speler is dat ajax nodig heeft. Ze hebben vooral een balafpakker nodig die er ook stevig in kan gaan. Technische maar lichte talenten hebben ze zelf wel genoeg.

Wow dat gaat wel heel ver. Wat raar joh. Jaren lang geven ze geen reet uit en ineens betalen ze zoveel voor 1 speler die toch vooral wordt gehaald voor de toekomst. Hadden ze niet nog een half jaartje kunnen wachten en hem dan kunnen halen?

3 februari 2015 om 09:06

Frank wilde hem er nu bij hebben.
Dus eigenlijk met name door Frank is hij nu al gehaald.

Op zich niet onlogisch, op Andersen en Klaassen na waren er gewoon geen alternatieven aangezien Serero geweldig speelt als controleur en tja, hoewel ik het niet echt begrijp maar goed, Frank gewoon Schone niet op het middenveld wil zetten zo lijkt het.

Als het middenveld dus niet loopt (met Andersen, Klaassen wie dan ook), tja, dat kon niet veranderd worden met de huidige filosofie van de trainer, nu heeft hij echter een extra optie.

Al vind ik meer dan 7 miljoen wel erg veel voor hem.

3 februari 2015 om 12:43

Maar als je iemand voor nu wil, dan haal je toch Propper of Gudelj? Sinkgraven staat er volgend seizoen pas, althans dat mag je in alle redelijkheid verwachten. Nu geven ze eigenlijk aan: dit seizoen is als verloren beschouwd.

3 februari 2015 om 17:32

Dat had ik ook een logischere keuze gevonden, vooral Gudelj.

Pfff Ajax heeft meer op de bank dan alle andere clubs uit de eredivisie bij elkaar,en dan doen ze dit.....
Word tijd dat er een keer wat fatsoenlijks met al dat geld word gedaan ipv talenten aantrekken!

3 februari 2015 om 09:01

Een van de grootste talenten van de eredivisie, ik zie het probleem niet, want zoals je zegt, financieel kan het makkelijk uit.

Paniekaankoopje eerste klas? 7 miljoen is voor eredivisiebegrippen een gigantische aankoop. Normaal gesproken koop je dan de beste speler van de eredivisie zoals twente paar jaar terug met tadic deed. Maar sinkgraven, met alle respect, is een leuk talentje maar nog niet meer dan dat.

3 februari 2015 om 09:00

Nee topaankoop die twente niet kan betalen. Wat heeft twente met Tadic bereikt dan? Behalve dat ze financieel aardig richting de afgrond gaan? Ajax kan dit betalen en een ruime winst boeken zonder ook in de toekomst in de problemen te komen.

3 februari 2015 om 09:45

Afcanats iets met selectieve verontwaardiging?! (pot verwijt de ketel). De financiele huishouding van Twente was niet het punt, het feit dat je voor ongv 7miljoen de beste speler uit de eredivisie kon kopen wel. Nu zal het tegenwoordig lastig zijn om depay/wijnaldum/clasie voor 7milj op te halen, dus zijn argument gaat ook niet op.

3 februari 2015 om 10:00

Juist! Ik bestrijd die selectieve verontwaardiging met gelijke wapens. Terrecht opgemerkt. Feit is wel dat het in relatie met transferinkomsten gewoon prima te rijmen valt bij Ajax.

3 februari 2015 om 11:50

@lelijknatnek, nee idd die kan je niet voor 7 miljoen kopen, omdat ze al bij een topclub spelen. De topspelers in de eredivisie die niet bij een topclub spelen zijn echter wel voor 7 miljoen te koop, of zelfs minder. Denk aan bijvoorbeeld toornstra afgelopen zomer. Dé man bij FC Utrecht maar voor maar een paar miljoen gehaald. Bij Heerenveen is Sinkgraven nog niet de man hoor, het is een groot talent, dat onderken ik zeker, maar 7 miljoen voor een speler die nog niet eens Heerenveen draagt vind ik wat veel. Een duidelijke paniekaankoop dus.

3 februari 2015 om 14:44

Toornstra had een korter lopend contract, is geen linkspoot, ouder en op dat moment wou ajax en Duarte een kans geven en had men Serero nog op AM staan. Kortom je moet het wel bekijken in de situatie van toen, en niet in de situatie van nu, achteraf is het altijd makkelijk praten.

Nu habben wij geen mannetje achter Klaassen en Andersen, Serero is VM geworden en Duarte maakt het niet waar. Plus dat Blind ook nog eens onverwacht laat vertrok wat de hoofdredenen is dat Serero op VM speelt. Situatie is veranderd.

Niks paniekaankoop, logisch!

3 februari 2015 om 16:52

Sorry, maar als je je eerst de hele tijd niks doet, een paar keer slecht speelt en dan nog voor 7 miljoen zo'n speler haalt omdat er iets moet veranderen in je elftal is het gewoon een paniekaankoop

4 februari 2015 om 01:07

Is het niet.

Bij de bedragen die Ajax moet je standaard 1 tot 2 miljoen optellen, dat was bij spelers van AZ ook altijd zo. Dit heeft veel weg van een paniekaankoop. Geld zat natuurlijk in Amsterdam maar ze hadden beter een type Guardado kunnen halen. En blijkbaar is er geen kwaliteit aanwezig in de eigen jeugdopleiding.

3 februari 2015 om 09:05

Is er wel, kijk hoe de jeugd van ajax barca en PSG van de mat tikt. Punt is alleen dat ze over het algemeen nog een jaar jonger zijn dan hun tegenstanders en fysiek nog niet klaar zijn. Kortom er staat niet direct iets klaar achter Klaassen en Andersen, niks paniek aankoop! Serero, Siem de Jong en Duarte zijn als AM vertrokken.

El-ghazi, Kishna, Menig Bazoer, Riedewald komen allemaal langzaam door, opleiding gaat lekker.

Altijd leuk dat Ajax zijn dikke bankrekening leegt richting Heerenveen nu nog een paar goeie beleidsbepalers en heereveen is in de zwarte cijfers . Nee alle gekheid op een stokje . Cognac mij had sinkgraven beter nog minimaal een jaartje moeten rijpen bij Heerenveen. En dan de stap mogen maken. Maar het kan meevallen hij lijkt zo op eerste gezicht een slimme jongen die met beide benen op de grond staat en wel weet waar hij mee bezig is. En ongeveer 7 miljoen zou ik ook niet laten lopen. Blijkt toch wel dat de kleinere clubs wel degelijk een goede huisopleiding hebben.

Serero en Klaassen zijn zeker niet minder dan hem. 7 miljoen vind ik sowieso veel te veel! Andersen is vergelijkbaar met daley. Die zullen moeten concurreren met elkaar. Ajax had beter voor een ervaren speler kunnen gaan. En dan bedoel ik geen type zimling maar eerder een de jong, vdv, Sneijder.

3 februari 2015 om 14:46

Nee, zijn niet minder inderdaad. Maar Serero is een VM nu en achter Andersen/klaassen zit niks op de bank meer.

Sneijder, Nigel de Jong zou geweldig zijn, maar is het haalbaar? Van der Vaart zet ik mijn vraagtekens bij, zou kunnen maar of hij nou echt beter is dan Sinkgraven? Ik weet het nog niet. Ik zie liever een ervaren verdediger komen.

Daley Sinkgraven is vooral gehaald voor volgend seizoen. Kan 'ie nu mooi een half jaar wennen, staat 'ie er volgend seizoen. Dat moet je dus los zien van die eventuele ervaren middenvelder. En die kon Ajax niet vinden. Gelukkig niet weer een gevalletje Zimling gekocht, daar word je ook niets wijzer van.
Ben wel benieuwd waar hij moet gaan spelen, op 6 of aanvallend? En dan in plaats van Andersen ofzo? Klaassen en Serero lijken me onomstreden. Of zal Serero vertrekken volgend seizoen?

Paniekaankoop dat is wel duidelijk als je er zomaar meer dan 7 miljoen voor betaald en er nog eventuele bonussen/doorverkooppercentages zijn.

3 februari 2015 om 12:44

Tsja, paniekaankoop. Ik weet het niet. Ze willen hem al heel lang hebben he. Ben wel met je eens dat 7 miljoen teveel is, dus als het over het bedrag gaat: paniek, maar als het over de speler gaat: prima aankoop.

Dit laat wel zien dat er wel degelijk paniek is bij Ajax. Maher vonden ze in die tijd te duur maar die had al meer laten zien dan Daley. Maher presteert nu weliswaar minimaal maar dat was niet de reden dat die transfer niet doorging.

Hopelijk voor Ajax kan Sinkgraven het waar maken maar er zal wel veel druk op zijn schouders komen.

3 februari 2015 om 09:30

@ Steensel

Waarschijnlijk had het met Maher ook te maken met de positie; bij AZ speelde hij als echte tien en daar speelde ajax niet mee (en nog steeds niet). Bovendien had FdB wellicht twijfels voor die prijs, en heeft hij die bij Sinkgraven voor deze prijs niet, who knows. Verder denk ik geen paniekaankoop, want het probleem bij ajax zit ook weer niet het meest in de nood op de aanvallende middenvelder positie.

Jemig dus dit kan nog hoger oplopen dan 7 miljoen. Overmars is echt niet goed bij zijn hoofd. Hoe lang mag deze man nog doorblunderen?

Well played.. Well played... Was ajax zo wanhopig op zoek naar een nieuwe speler. Lijkt mij een overbodige aankoop maar kan het verkeerd hebben.

3 februari 2015 om 09:57

Ik zou eraan toe willen voegen: Well played, well paid.

Zijn ze nu echt helemaal van de pot gerukt daar bij Ajax?
Als dit ook een flop wordt net als van der Hoorn zijn de rapen gaar lijkt me.
Dus als Tibbling 12 maand zo speelt als hij nu doet bij Fc Groningen is deze 15 miljoen waard?
Man man beide gasten hebben nog niks laten zien en dan haalt Ajax hem op voor zo'n enorm bedrag,waar zijn we in godsnaam mee bezig!

Ajax betaalde inderdaad de hoofdprijs voor Daley Sinkgraven. Althans voor Nederlandse begrippen. En voor een talentvolle speler waarvan je nog maar moet afwachten of hij snel een vaste plaats in de basiself van Ajax verovert. Aan de andere kant is het een feit dat de oorlogskas van Ajax op dit moment uitstekend gevuld is Waardoor er weinig riskante kanten aan de overname van Sinkgraven zitten. Hopelijk weet het talent zich via Ajax door te ontwikkelen tot een basisklant voor Oranje.

Veel geld voor een veelbelovend talent. Maar goed, je kan ook helemaal niets doen en maar blijven geloven dat je voor een appel en een ei een supertalent op kan halen. De Nederlandse eredivisieclubs weten voortaan wel beter. En willen Psv, Ajax, Feyenoord niet betalen, dan maar niet en verkopen zij het talent gewoon rechtstreeks aan een buitenlandse club. En gelijk hebben ze!

Overigens ben ik ervan overtuigd dat hij het geld in toekomst meer dan waard zal zijn.

Ajax ziet een talent en doet er alles aan om hem te krijgen. Mooi dat die drive weer terug is. Ook goed dat er nu een echte concurrent voor Andersen is, die gozer heeft wel talent maar is nog veel te wisselvallig. En als deze jongen zich doorontwikkeld word hij veel meer als 7 miljoen waard ook omdat hij pas 19 is. Maar hij kan goed voetballen en heeft een karakter die wel in de huidige Ajax groep past.

3 februari 2015 om 10:57

Ik vraag me af of Andersen zo snel geslachtofferd zal worden. De Boer lijkt toch behoorlijk weg van 'm. Het zou me niet verbazen als De Boer op termijn het advies van Cruijff gaat opvolgen en Klaassen gaat omvormen tot een '6' en je een middenveld krijgt van Sinkgraven, Klaassen, Andersen. Serero zou dan geslachtofferd worden. Ik heb daar zelf overigens wel m'n twijfels bij. Waarschijnlijk te weinig fysiek op het middenveld op deze manier.

3 februari 2015 om 11:15

Klaassen gaat echt niet omgevormd worden tot een 6. Hij zou het erg goed kunnen, daar niet van, maar de kracht van Klaassen is ook dat hij diepgang heeft en de vrije ruimtes opzoekt/ bespeeld. Dat gaat niet als 6, aangezien je dan vooral de balans in de gaten moet houden. Gaat prima met Serero op 6 overigens, hier kan hij zijn agressie veel beter kwijt als aanvallend. Maar Andersen word hier echt wel het slachtoffer van, maar terecht, kan echt goed voetballen hoor, maar niet beslissend genoeg nog. Denk dat Sinkgraven donderdag al zijn kans krijgt.

Ajax heeft Lodeweges van een "probleem" afgeholpen. Afgelopen vrijdag tegen Dordrecht stond Joey van den Berg in de spits vanwege de schorsing van Mark Uth. Met de terugkeer van Uth morgenavond tegen Feyenoord had er één van het kwartet Van den Berg,de Roon, Thern en Sinkgraven naar de bank verwezen moeten worden.

Met de vorm van de laatste maanden was Sinkgraven de aangewezen man geweest om naast Lodeweges plaats te nemen. Nu zit hij in Amsterdam op de bank en in zo'n overdekt stadion zit dat met de huidige temperaturen net wat lekkerder dan de bank in Heerenveen.

Hoop dat Ajax in de zomer nog een middenvelder haalt. Dit zijn wat mij betreft goede kandidaten: Gudelj, Nigel de Jong, Van der Berg, Emanuelson, van Ginkel, Propper en Vejinovic. Twijfel wel of de Jong en Emanuelson haalbaar zijn.

3 februari 2015 om 14:49

VM: Serero, Bazoer, Riedewald (kan ook nog LcV of LB worden)
AM 1: Klaassen, ...... , van de Beek
AM 2: Andersen, Sinkgraven, Nouri

Zou kunnen inderdaad. Of El Hasnoui, Meleg, van de Beek, Nouri, Bay, El-madmoudi moeten zich goed ontwikkelen of we kunnen inderdaad wel een extra AM gebruiken. Van Ginkel is het juiste type qua loopvermogen maar te duur. Ik zit eigenlijk eerder aan Cherry te denken, speler met wat extra kwaliteiten en heeft ook loopvermogen.

Een terugkeer van een sterkere Duarte is ook gewoon een optie.

3 februari 2015 om 17:56

Ik denk dat het ook niet verkeerd is als het iemand is die direct aanvoerder kan worden eigenlijk. Heeft Ajax echt nodig. Missen toch keer op keer weer

F de boer en zn kudde weten het niet meer 8 miljoen voor zo een middelmatige speler, en maar roepen dat ze nu een ander beleid hebben nou we zien het!! schandelijk

3 februari 2015 om 14:50

In de tekst staat 7, blijf bij de feiten!

3 februari 2015 om 17:39

er staat meer dan 7 miljoen.
of dat dan 7,1 miljoen is of bijna 8 miljoen staat er echter niet.
Dat is ook moeilijk te berekenen want ze mogen Duarte gratis huren en ik heb geen idee hoeveel ze anders als huursom hadden moeten betalen.
Bovendien hebben ze een doorverkooppercentage maar er staat niet bij welk percentagen en het bedrag is natuurlijk ook pas bekend als hij ooit verkocht wordt. En met spelersruil e.d. weten ploegen vaak nog weer onder het doorverkooppercentage uit te komen ook.

4 februari 2015 om 01:08

Goed dat tover jij dan weer uit je hoge hoed.

Uitstekend gehandeld door Vonk.

Leuke speler om erbij te hebben. Maar hij lijkt me niet echt nodig op dit moment. Voor de bank misschien.. Maar of hij er meteen zal staan.. Meer dan 7 miljoen is best veel voor iemand die nog niks heeft bewezen. Dat het een groot talent is is een ander verhaal. Persoonlijk zou ik voor Guldej zijn gegaan, maar die is ook een stuk duurder.

afcanats

In de tekst staat ''volgens De Telegraaf is inmiddels bekend dat Ajax meer dan zeven miljoen euro heeft betaald voor Sinkgraven.''

Meer dan 7 miljoen. Kan dus 8 zijn..

Een sterk staaltje leverde SC Heerenveen, dat niet alleen de selectie op peil wist te houden, maar er ook nog eens 7 miljoen euro aan overhield. Dit houdt in dat Sinkgraven voor meer dan 7 miljoen euro naar Ajax is vertrokken. Dat is nog exclusief de variabele transferinkomsten die Heerenveen bedong.

Dus 7 miljoen Diemenaar wat kan oplopen met bonussen /doorverkoop...

Dat zeggen ze hier.

Dus uiteindelijk meer dan 7 miljoen. Waar haal je dat trouwens vandaan? Dat staat toch echt niet in deze tekst..

''na de overgang werd er gesproken over een bedrag van 6 tot 6,5 miljoen euro, maar volgens De Telegraaf is inmiddels bekend dat Ajax meer dan zeven miljoen euro heeft betaald voor Sinkgraven.''

Er staat toch overduidelijk meer dan 7 miljoen.

Vraag me af of dit klopt. Moet Ajax als beursgenoteerd bedrijf uitgaves groter dan 6-61/2/ miljoen openbaar maken? Misschien dat Heerenveen na extra bonussen en doorverkoop boven de 7 komt, maar op dit moment geloof ik het niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren