Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Overmars, Bergkamp, Jonk en De Boer hebben zich arrogant gedragen'

Laatste update:

De vijfde landstitel op rij van Ajax is een illusie. Althans, dat stelt Valentijn Driessen, chef voetbal van De Telegraaf. De Amsterdammers hadden bij de winterstop, onder leiding van Frank de Boer, nog nooit zoveel punten verzameld, maar de achterstand op PSV bedraagt negen punten en het doelsaldo is ook in het voordeel van de Eindhovense koploper. Bovendien is er in het begin van de tweede seizoenshelft sprake van een negatieve tendens.

/

Driessen wijst erop dat de clubleiding zichzelf een kwaliteitsimpuls van buitenaf niet toestond. Niklas Moisander moest blijven en Mike van der Hoorn diende het wegvallen van Joël Veltman op te vangen. In een week heeft Ajax de duurst denkbare rekening gepresenteerd gekregen, zo stelt de chef voetbal. “De komst van Daley Sinkgraven is een stuiptrekking. Hij is niet het buitenkansje waar Frank de Boer en Marc Overmars altijd over praten. Als je Sinkgraven op 30 januari van Heerenveen kan overnemen, moet je hem ook op 1 januari kunnen strikken.”

Driessen vindt het onverantwoord Sinkgraven de last van het dolende Ajax op de schouders te leggen en bovendien staat hij de ontwikkeling van talenten als Donny van de Beek en Abdelhak Nouri in de weg. “Het technisch hart, Marc Overmars, Dennis Bergkamp, Wim Jonk, en De Boer hebben zich onverantwoord arrogant gedragen deze transferwindow. Veel te weinig hebben zij zich gerealiseerd hoe kwetsbaar en afgeroomd de selectie is na vier succesjaren. Ze hebben niet ingezien dat de rek eruit is bij het aanzuiveren van kwaliteit vanuit eigen opleiding.”

In de optiek van de chef voetbal van het dagblad zou Ajax nooit bij Sinkgraven zijn uitgekomen als het technisch kwartet de noodsituatie had onderkend. “Maar bij een sterke, ervaren routinier, die het jonge Amsterdamse grut bij de hand had genomen.”

Ajax had deze transferperiode meer spelers moeten aantrekken

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een routenier was belangrijk inderdaad. Hoorde dat Heitinga was aangeboden. Ongeacht zijn huidige kwaliteiten had hij belangrijk kunnen zijn met zijn ervaring.

2 februari 2015 om 07:41

Inderdaad Heitinga met zijn ervaring en mentaliteit is een aanwinst. Daarnaast kan ik mij niet voorstellen dat hij minder is dan Vd Hoorn.

2 februari 2015 om 08:42

Heitinga is beter dan van der hoorn en moisander wat dat is niet meer om aan te zien ..

2 februari 2015 om 08:02

Hoe kan het zo zijn dat Ajax altijd blijft hangen bij oud Ajax spelers of alleen jonge spelers? Psv heeft bijvoorbeeld zo,n Cuardado kunnen halen waarom is de scouting van Ajax niet in staat om zo,n spelers als Cuardado te scouten? Altijd wanneer er over ervaring en routinier gepraat word, word er gelijk naar een oude versleten speler gewezen.

2 februari 2015 om 08:21

Verschil is dat PSV zich niet vastgebeten heeft in een plan van een oudspeler van de club maar gewoon kijkt naar wat het beste is. Ajax kijkt alleen naar wat er in dat plan staat en niet naar wat de realiteit is.

2 februari 2015 om 08:28

Noem dan nog eens een voorbeeld van een routinier die psv de afgelopen jaren heeft gehaald die niet van psv afkomt? Guardado is en uitzondering, want over het algemeen is er geen 1 routinier die naar Nederland zou willen komen buiten oud spelers. De meeste gaan dan liever cashen in het midden oosten of de vs.

2 februari 2015 om 08:37

Atiba Hutchinson, Timmy Simons, Bryan Ruiz Carlos Salcido en Andreas Isaksson waren toch geen onaardige spelers die genoeg routine met zich meebrachten.

2 februari 2015 om 09:50

Schaars ben je nog vergeten. Salcido, Simons en Isaksson is al wel erg lang geleden hea.

2 februari 2015 om 15:01

Doelpuntenmachine Luuk de Jong!

2 februari 2015 om 08:44

Als je Heitinga de laatste keren bezig hebt gezien zou je daar wel wat aan twijfelen, wat is hij ongelofelijk slecht geworden. Geen Bundesliganiveau meer in ieder geval.

2 februari 2015 om 10:01

Je hebt ook geen Bundesliga niveau nodig om in de eredivisie mee te kunnen, Luuk de Jong had ook geen Bundesliga of PL niveau en doet het alleraardigst bij PSV

2 februari 2015 om 10:24

Ajax streeft er toch wel naar Bundesliganiveau te hebben of niet? Ik vind hem totaal niet goed genoeg, een hopeloze Mathijsen de 2e-situatie krijg je dan.

2 februari 2015 om 10:08

Ach joh, iedereen staat weer vooraan in de rij om Ajax volledig af te schrijven. Net zoals aan het begin van het seizoen. Het voetbal is dramatisch, maar dat komt volgens mij gewoon door de vele wisselingen en sterke tegenstanders van de afgelopen weken. Ik denk dat Ajax zich wel weer gaat herpakken hoor.

2 februari 2015 om 11:26

Feit blijft wel dat het voetbal slecht is. Was dat ook niet de reden dat Martin Jol weg moest? Of welke trainer dan ook bij Ajax?

Frank de Boer mag van mij wel vertrekken. Er zit geen verbetering in het spel, het wordt alleen maar slechter.

En sterke tegenstanders? Ajax hoort gewoon te winnen, simpel zat.

2 februari 2015 om 10:30

Die Driessen slaat de spijker op zn kop. Overmars blijft (tegen beter weten in) maar roepen dat dit de beste selectie is sinds jaren, terwijl de spelers week in-week uit op het veld het tegendeel bewijzen. En dan halen ze op 30 januari een 19 jarige speler met kwaliteiten die er bij Ajax al voldoende aanwezig zijn. Ik vind het zo langzamerhand tenenkrommend wat Overmars in zijn functie allemaal uithaalt.

2 februari 2015 om 10:55

Qua talent en potentie de sterkste selectie in jaren, mentaal de allerzwakste in jaren. De fout van Ajax is inderdaad dat ze geen fatsoenlijke routiniers hebben gehaald die de mentale weerstand van de jonge spelers konden opkrikken.

Op dit moment lopen de huidige routiniers rond als een stel verzadigde zoutzakken en de jonge talenten als onzekere twijfelende kinderen. De Boer heeft nog altijd veel krediet bij mij, maar dit zijn wel zaken die een trainer zou moeten oplossen.

2 februari 2015 om 12:06

helemaal eens met jou. ik loop dit zelfs al een jaar geleden te roepen.

die overmars beschouwt ons als stelletjes idioten ofzo. ja meneer overmars zegt dat dit de beste selectie is in jaren. en wij moeten dat maar geloven?!

zijn hele aankoop en huurbeleid zijn werkelijk om van te huilen. zuinig op de centjes, maar alles bijelkaar toch een hoop uitgegeven. ondertussen een vette bonus gekregen.

en mensen moeten niet komen met zijn verkoopbeleid. want dat faalt ook. steeds je sterspelers verkopen voor 'fooi' met 1 jarig contract. heb je blind met meer jarig contract, verkoop hij deze voor 16,5 miljoen!! wat in mijn ogen ook niet veel is.

Als je bedenkt dat verthongen voor 12 is weg gegaan met 1 jarig contract.

hij had gewoon hard moeten zijn 25 miljoen, willen clubs dat niet betalen? screw them..verleng je het contract van de desbtreffende speler, met een salaris verhoging. schets voor die speler een beeld dat je met iets moois bezig bent. dat je iets moois wil creëren. behoud je sterspelers. gerichte/directe aankoop.

dan had je aan het eind van dit seizoen geschiedenis kunnen schrijven. 5 maal oprij.

nee overmars doet het allemaal zo goed en gaat aan de haal met een vette bonus...

2 februari 2015 om 14:33

Ik vind de kritiek op Overmars niet geheel terecht. Laten we eens naar de afgelopen jaren kijken. Na jaren ervoor met matige doorstroom uit de jeugdopleiding is er de afgelopen jaren sprake van een constante stroom aan nieuw talent. Lees hier wel talent! Want eigen jeugd is het lang niet altijd, maar vaak gaat het om zeer goede aankopen van 16-18 jarigen uit allerlei streken. Hiervoor verdient Overmars echt een geweldige pluim, want de lichtingen spelers van 16-20 uit de jeugdopleiding is met recht hierdoor het sterkst van heel Nederland, en een van de beste ter wereld.

Ajax heeft 4 jaren gehad met kampioenschappen en redelijk goede resultaten in Europa. In jaren van Nederlandse teruggang op Europees gebied, staat Ajax (met vlak erachter PSV overigens) op een prima 25e plek. Mocht er geen kampioenschap volgen dit jaar, waar het naar uit ziet, is er geen man overboord door de slordige 90-100 miljoen eigen vermogen dat er is opgebouwd en de geplaatste status die Ajax naar waarschijnlijkheid zal genieten in al zijn voorrondes. wordt het dan toch een jaar EL, is het overal geplaatst en zijn goede resultaten zeker mogelijk.

Waar Overmars natuurlijk redelijk slecht gepresteerd heeft is in zijn aankopen die er meteen staan zouden moeten. Duarte is vooralsnog mislukt, Vdhoorn gaat het vooralsnog ook niet redden. Moisander was een prima aankoop met goed spel voor 2 seizoenen, maar voegt momenteel weinig meer toe zowel binnen als buiten het veld. Sana was een gokje, dat eigenlijk niet goed of verkeerd uitpakte met enkele nuttige doelpunten voor een transferbedrag van slechts 300,000. Sigthorsson is eenzelfde iets, redelijk gepresteerd voor zijn transferwaarde, en zal nu voor hetzelfde bedrag vertrekken. Milik doet het tot nu toe prima, gaat in de laatste wedstrijden mee in de malaise maar dat kan ook niet anders bij een pure afmaker. Zijn verkoopbeleid is prima geweest met enkele goede klappers financieel gezien, enkel met de kanttekening dat er te weinig ingespeeld wordt op transferontwikkelingen. Ageren ipv reageren zou vaak beter geweest zijn.

Kijkend naar de doelstelling kan je concluderen dat Ajax meer talenten is gaan ontwikkelen en het team barst van het talent. Deze stroom zal ook blijven bestaan iig de komende jaren. Veel spelers vertrekken voor goede bedragen, die het eigen vermogen aandikken waardoor binnenkort het stadion zal worden overgenomen en het salarishuis definitief met 10 miljoen omhoog gaan. De resultaten in Europa en NL zijn prima gezien de beperkte inzet van middelen en lastige lotingen. Waar het echt aan schort is de aankoop van echte versterkingen met ervaring. Het enige wat Ajax komende zomer hoeft te veranderen is Sigi, Moisander en Schone te laten gaan (de ervaren krachten) en deze te vervangen door een (l)cv van liefst 26-30 met ervaring (agger wordt genoemd, Per Mertesacker zou kunnen of een Douglas), een ervaren middenvelder als vd Vaart, Nigel de Jong op te halen. Evt een nieuwe linksback als Maxwell is ook handig. Kortom drie spelers met ervaring die de talenten naar een hoger niveau kunnen sturen.

2 februari 2015 om 15:14

ik snap je punt. hij heeft een aantal goede jeugd gekocht. wat voor de toekomst heel erg belangrijk kan zijn. Echter, lang niet alle jeugd aankopen zijn even goed. Sterker 2 van de 3 grootste talenten in de jeugd is van de Ajax opleiding zelf. appie en donny. cerny schijnt ook een super talent te zijn. dat is dan een aankoop van marc.

verder schort het nu ook aan ervaring, wat jij ook aangeeft. een bikkel. Dit hadden ze toch moeten zien?! zij zijn toch zogenaamd de pro's. ik had het zelfs al voorspeld aan het begin van het seizoen. waarom zij niet? dan ook nog eens roepen dat dit de beste Ajax is in jaren?! kom zeg. samenstelling van de selectie is gefaald, Plus je(overmars) bent ook nog eens ongeloofwaardig.

zijn verkoopbeleid had beter gekund. en dit kan ik ook onderbouwen, echter wil ik in deze post op een andere punt focussen.

over de behaalde kampioenschappen. probeer eerst te laten doordringen wat ik hier ga zeggen, alvorens je een reactie(waar ik ook benieuwd naar ben) terug schrijft.

De kampioenschappen zijn wat mij betreft meer geluk dan wijsheid.
Ik begin met feit. sinds invoering van het 3 puntensysteem, zijn er 15 seizoenen gespeeld voor de reeks van Ajax met 4 schalen. In die 15 seizoenen, meer vaker dan niet had de kampioen van NL 80 punten. namelijk 11 om 4

2e feit. Ajax werd kampioen met gemiddeld 74 punten, waarvan de hoogste 76 en laagste 71. In een normale situatie waar concurrentie(kampioen 80 punten) een goed jaar draaide. was Ajax never nooit 4 maal kampioen geworden. 1x en maximaal 2x.

met andere woorden, de boer en overmars hadden geluk gehad dat er in de competitie niemand van de topclubs een "normaal" kampioensjaar had gedraaid. waar normaal gesproken wel het geval is. zie eerder feit 1.

verder ben ik wel met jou eens dat de talenten in de toekomst een geraamte moeten vormen voor de hoofdmacht. Echter, ik houd mijn hart vast dat Overmars straks deze talenten na maximaal 2 goed seizoenen, weer voor een fooi bedrag gaat verkopen. dat is echter de trend. 1 jarig contract dan weg. beginnen we weer opnieuw.

salarisplafond moet omhoog! wat jij ook aangeeft. maar dit had eerder gemoeten. zodat je de huidige talenten het gevoel geven : "kijk Ajax wil weer meetellen!" "met Ajax kunnen wij geschiedenis schrijven"

De hele cultuuromslag moet nu beginnen!

nu denken de talenten ook. leuk 2 jaar doorbreken, ik ben dan 21. dan ga ik voor het grote geld.

---

Ik kan jou zelfs een hele verklaring geven waarom ik vind dat Ajax geen pech heeft(zoals zoveel wordt beweerd) in CL. maar mijn post in lang genoeg.

2 weken geleden lag het 5e kampioenschap op rij nog voor het oprapen. Nu zag iedereen ineens al maanden dat het dit jaar niks ging worden. Mocht psv nu een paar keer verliezen dan spreken we weer over de traditionele inhaalrace, die iedereen aan zag komen natuurlijk. Ik zou zeggen wacht even psv-ajax af, kan nog zoveel gebeuren.

2 februari 2015 om 06:46

Typisch Nederlands om meteen zo heerlijk negatief te zijn.

2 februari 2015 om 06:58

Arme Valentijn. Je kan niet elk jaar kampioen worden jongen. En arrogantie is de club uit Amsterdam toch niet onbekend?

2 februari 2015 om 08:34

@ radjedraaier. of is het realistisch om te zeggen dat het er aan zat te komen dat Psv nu eens kampioen zal worden. Het kan geen kwaad om eens met de neus op de feiten te worden gedrukt.

2 februari 2015 om 08:06

Het gaat om het vertoonde spel, als Ajax zo gaat spelen tegen Psv dan gaan ze echt met 0-5 a 0-6 onderuit, er zit al jaren geen verbetering in het spel. Al die jonge opgeleide spelers is wel aardig en mooi maar daar win je geen oorlogen mee. Ajax had aantal jaren geleden het doel om bij subtopclubs van europa aan te sluiten. Persoonlijk vind ik het spel van nu het slechtste spel sinds jaren, het was echt bedroevend om te zien afgelopen 2 a 3 wedstrijden. Voor het winterstop was het ook niet al te denderend, spelers als Sigi, Moisander en Zimling moeten gewoon de boot verlaten en Sinkgraven vind ik zo,n onnodig aankoop, je hebt een speler als Cuardado nodig als je nou echt iets wilt gaan doen komende maanden.

2 februari 2015 om 08:18

Het mooie van voetbal is dat het zo kan veranderen.
Goed spel tegen AZ en winnen kan voor een enorme boost zorgen.
We zien aan het einde wel wie er kampioen wordt maar ik schrijf Ajax zeker nog niet af.

2 februari 2015 om 10:08

Ach Ajax heeft een dip in de periode dat ze toptennis treffen en dan krijg je dit gezeur meteen dat het hele seizoen niets is. Ajax heeft veel punten gehaald de eerste helft meer dan voorgaande jaren en staan gewoon 2de dus hoezo niets? Elk team krijgt een dip en PSV is er nog niet nu speelt Ajax gewoon vrij en moeten ze zich richten op de 2de plek en we zien de laatste 5 duels wel wat er nog mogelijk is.

Mensen moeten nu ook weer niet gaan overdrijven over Ajax. Ze hebben 43 punten uit 20 wedstrijden. Dat is gemiddeld 2,15 punten per wedstrijd. Hou je dat gemiddelde 34 wedstrijden vol, dan kom je uit op 73 punten. Terwijl Ajax vorig seizoen met 71 punten kampioen is geworden... Het voetbal is misschien niet om aan te zien, maar de resultaten zijn nou ook weer niet dramatisch. Ze hebben gewoon de pech dat PSV dit seizoen uitzonderlijk weinig punten morst.

2 februari 2015 om 07:16

Klopt maar de inzet voor dit seizoen was meer attractiviteit na 3 smakeloze jaren. Het 5e seizoen van De Boer krijgen we het minste voetbal voorgeschoteld. ...

Ik hoop nu meer dan gewoonlijk dat Ajax kampioen wordt. Al is het alleen om dit soort mensen de mond te snoeren.

2 februari 2015 om 08:24

Mag er dan alleen maar positief over Ajax gesproken worden?
Een jaar geen kampioenschap zou beter zijn voor Ajax omdat dan de beleidsbepalers misschien wel naar de realiteit gaan kijken. Nu blijven ze roepen dat het geweldig is.

2 februari 2015 om 12:13

Dat zeg ik niet, uiteraard mag dat. Maar ik vind dit een beetje te makkelijk., Als Ajax met de zelfde houding bovenaan zou staan dan was het allemaal geweldig, en nu zijn ze arrogant.

Driessen was degene die het hardst riep dat Ajax het kampioenschap voor het oprapen had.

Ach wat die Valentijn Driessen zegt heb ik al maanden geleden een keer in een reactie gezegd maar dan wordt je na ruim 25 jaar een seizoenskaart hebbend uitgemaakt voor nep supporter , maar de clubleiding is maar met een ding bezig geweest dat is geld genereren nu hebben we meer dan 100 miljoen op de bank maar sportief zijn we jaren terug geworpen , maar gewoon de trouwe supporters wijs blijven maken dat dit de beste selectie sinds jaren is zoals begin van het seizoen .
Er zit in dit elftal totaal geen ballans voorheen had Ajax altijd 2/3 spelers daar ging je voor zitten nu zie ik buiten Klaassen niet een speler waarvan ik zeg dat wordt een grote , we zitten opgescheept met Andersen, v/d Hoorn, Boilessen om er een paar te noemen en is het voetbal al 1,5/2 jaar niet om aan te gluren met dat oeverloze spelen op balbezit en tikkie terug tikkie breed en keeper staat vrij , nee dit is gewoon het collectief falen van de technische staf en het arrogant weigeren om de broodnodige routine binnen te halen nu worden we terecht afgestraft daarvoor .

2 februari 2015 om 07:14

Door dat zuinige beleid moet je dalijk zoveel uitgeven om een fatsoenlijk team te krijgen dat die 100 miljoen ook weer voor een groot deel weg is.. Overmars is echt doorgeslagen in zijn beleid.

2 februari 2015 om 08:21

Sorry hoor maar noem eens een routinier op die wilt komen..
Met Heitinga ga je ook niet verder komen heeft de afgelopen seizoenen alleen maar op de bank gezeten.
Jongens als Kishna, Andersen en El Ghazi spelen pas sinds dit seizoen echt in het eerste, geef die jongens gewoon tijd want er zit genoeg potentie in.

2 februari 2015 om 08:25

Potentie is aanwezig maar het blijft een erg jong elftal. Tegen de tijd dat ze voldoende ervaring hebben zijn ze weg en kun je weer opnieuw beginnen.

2 februari 2015 om 09:29

Daar geloof ik geen moer van PSV haalt ook een ervaren Mexicaan binnen dus ik zou niet weten waarom Ajax dat niet kan en als je dan ziet dat ze een Zimling en een Viergever binnen halen die totaal niets toevoegen dan zou ik zeggen koop dan niets .
En zoals gisteren mag je ook vraagtekens zetten bij het wissel beleid , je staat met 1-0 achter en je gooit Zimling er in als of die nog wat kan betekenen , nee er is een hoop mis daar , het is mooi om jonge spelers er in te gooien maar je kunt ook doorslaan in je beleid nu wordt je afgestraft voor het falen van met name de technische staf en de onwil om routine aan te trekken en denken het komt wel goed nu maar hopen dat eindelijk de ogen open gaan en Frank de Boer ook een stem krijgt in het aan en verkoop beleid hij is nu genoeg uitgehold .

2 februari 2015 om 11:19

Zo erg faalt Ajax niet hoor.
Met het 'slechtste team onder de boer' hebben ze alsnog de meeste punten binnengehaald voor de winterstop.
Het ziet er niet sprankelend uit en het zit allemaal niet mee maar zoals El Ghazi zei gewoon tegen AZ een overwinning door het vuur slepen dat kan al voor een hoop verandering binnen de selectie zorgen.

2 februari 2015 om 12:19

Juist! Het is allemaal zo makkelijk roepen. Maar zover ik weet heeft ajax zijn nek uitgestoken voor Eto'o en die misbruikt ajax alleen maar om zijn salaris elders op te krikken.

Ik zou niet weten wie we wel kunnen halen, Agger van Brondby misschien? Emanuelson? van der Vaart? Maduro? Twijfelachtig of deze ajax echt naar een hoger niveau gaan brengen, brengen wel wat ervaring.

Maxwell, Vermaelen, Ibrahimovic, Eto'o, Huntelaar, Sneijder, N. de Jong, die zouden ajax echt beter maken, maar die zijn weer niet haalbaar tot nu toe. Het is dus nogal lastig.

Leuk dat de vriendenclub het voor het zeggen heeft bij Ajax, maar ze krijgen nu de rekening gepresenteerd. Andere jaren was het voetbal ook niet om aan te gluren, maar met het resultaat kwamen ze weg. Nu beginnen alle geledingen zich te roeren. Geen kampioen worden is niet erg. Maar wel als het voetbal zeer en zeer pover is. Dit Ajax snakt naar routine, maar ze halen een technisch groot talent, die onervaren en fysiek niet sterk is. Terwijl je daar al Andersen en Nouri hebt lopen, precies dezelfde types.

2 februari 2015 om 10:00

Dit lijkt me wel een steek naar de talenten, zoals je zegt is Sinkgraven overbodig. Een verdediger zouden ze moeten halen, het is niet altijd mogelijk om het binnenshuis op te vangen. Bij Psv willen ze een vervanger voor Jozefzoon halen omdat ze inzien dat wanneer Depay of Narsingh wegvalt, het punten gaat kosten omdat er nog geen speler is die je die druk op kan leggen.

2 februari 2015 om 10:11

Het trieste vind ik dat Sinkgraven gehaald wordt om de supporters rustig te houden, dat kan niet anders. Hij is nu nog niet nodig en waarschijnlijk had je hem deze zomer ook kunnen halen maar nu tonen ze wel dat ze 'iets' doen met hun geld en wel veel betalen wanneer het gepast is.

Hopelijk trapt niemand in deze trucjes van Overmars.

En dan weer dezelfde smoes "we halen enkel spelers die de ontwikkeling van de jeugd niet belemmeren". Dan haal je dus niemand meer.

2 februari 2015 om 10:33

Weet niet hoe het met jou is, maar ik word hier niet bepaald rustig van. Integendeel zelfs. Overmars en het hele TH geeft hiermee wederom een brevet van onvermogen af. Broekies hebben we genoeg in de selectie. Een speler als Sinkgraven hoef je in de winter niet te kopen. Want voor wie gaat die spelen dan? Wat ze missen is ervaring en een speler die erin kletst. En dan niet van het niveau Zimling.

2 februari 2015 om 12:15

Concurrentie en een bank moet er ook zijn! Nouri is dat overigens nog niet, is fysiek echt nog te licht, van de Beek is er eerder klaar voor maar die kan ook op VM of Ram.

Achter Andersen en Klaassen zit niks, Sinkgraven is dus broodnodig en kan bovendien wat druk op Andersen zetten.

Duarte heeft het niet waar gemaakt en is verhuurd en Serero is naar VM verplaatst, kortom een zeer logische transfer we hebben twee Am's verloren in principe nadat ook Siem de Jong al vertrokken was. Een AM hoeft niet fysiek sterk te zijn overigens.

We hebben ook een ervaren speler nodig die ook kwaliteit heeft want niveautje Poulsen en Moisander gaat ons ook niet vooruit helpen. Maar wie dan wel?

Dit soort praatjes lees je elk jaar weer, 4 lang jaar lang werden ze kampioen het 5e jaar krijgt iemand misschien gelijk. In Nederland zijn de grootste voetbal experts de mensen die nooit een bal hebben kunnen trappen. Je ziet in geen ander land mensen zo wijs doen als in Nederland.

2 februari 2015 om 08:27

Het is hier al vaker gezegd, de kampioenschappen hebben de problemen verborgen gehouden. Als de gebruikelijke concurrenten niet onder hun kunnen hadden gespeeld waren er hooguit twee kampioenschappen geweest en had men twee jaar terug al gezien dat het fout gaat.

2 februari 2015 om 08:43

Dat is makkelijk scoren. Niemand zei dat Ajax de sterren van de hemel speelde, maar ze waren wel altijd constant na de winterstop. Dat is waar ze die titels vandaan hebben gehaald. Je kan het ook anders analyseren. Het gaat gewoon fout als je geen ervaring in het team hebt zitten. Poulsen heeft zichzelf en Ajax genaaid met het late antwoord.

2 februari 2015 om 10:09

Poulsen heeft Ajax (en zichzelf??) genaaid door het late antwoord? Ik verbaas mij eerder dat er geen rekening mee is gehouden dat hij mogelijk zou vertrekken, er lag blijkbaar geen lijstje klaar. Dat er op het nippertje nieuweling komen in de naam van Zimling en nu Sinkgraven (die niet nodig is kijkende naar hem en jeugdspelers), dan heb ik toch wel twijfels over het functioneren van Overmars.

2 februari 2015 om 11:22

Zit 2 jaar verschil tussen Sinkgraven en Nouri/v. Beek.
Laat die talenten maar nog in alle rust zichzelf ontwikkelen bij jong ajax.
Sinkgraven kan prima concurreren met Andersen en is alleen maar goed voor beide heren.

2 februari 2015 om 11:29

Er zit twee jaar verschil tussen, maar het is duidelijk dat het niet de ontbrekende schakel is. Gisteren werd tegen Vitesse wel weer duidelijk dat er veel te weinig fysiek in de ploeg zit. Wanneer Van der Hoorn tegen het einde van de wedstrijd in de spits gaat lopen zie je dat spelers hem willen aanspelen, dan kun je vooruit voetballen. Nu zie ik bij Ajax op het middenveld en in de aanval alleen maar spelers die geen bal af kunnen schermen door het tekort aan fysiek.

ze kunnen toch ook een huren, wie weet of men dit tijdens de seizoen mag of ook alleen tijdens de transferperiode.

2 februari 2015 om 09:56

Volgens mij moet je dan een verzoek indienen als je buiten de transferperiode iemand wil huren en zo'n verzoek wordt dan meestal gedaan als bijvoorbeeld alle keepers geblesseerd zijn. Dit weet ik echter niet helemaal zeker, maar ik dacht dat of City of Chelsea dat een paar jaar geleden had gedaan.

2 februari 2015 om 10:05

Dank je wel, dan zou het wat zijn, gebeurd niet natuurlijk als ze suarez haalde voor de helft van dit seizoen. Of zlatan.

Eens, maar niet arrogant.
Ze zijn allen niet deskundig genoeg. Net een kleuterklas van rijke ex voetballers en volgeling van Cruijff.

Ik denk dat Marc Overmars na al die jaren nog steeds in een Go Ahead mentaliteit zit qua begroting. Natuurlijk is het verstandig om een financiele ruggengraat te hebben, maar zo hebben ze zich al enkele spelers door de neus laten boren, niet mee in zee gegaan.

Enkele voorbeelden
1. Ziyech
2. Mokotjo
3. Propper
4. Veijnovic

Ajax zou ten Minste 3 spelers erbij moeten halen
1. Linksback/cv(
2. Ervaren middenvelder(poulsen/cm/cvm)
3. Een aanvaller, een ervaren aanvaller zoals Pantalic of Rommendahl (kemaric b.v, of een Olic van Wolfsburg).

Nu is het gross hiervan natuurlijk niet super ervaren, maar een Mokotjo of Propper had zoveel toegevoegd aan dit elftal, dan had ook bijvoorbeeld serero een linie naar voren gekend.

2 februari 2015 om 12:11

1. Ziyech, heeft nog weinig laten zien, ajax wou Duarte toen nog de kans geven.
2. Mokotjo, Blind was nog niet verkocht en Riedewald en Bazoer kwamen eraan, overbodig op dat moment
3. Propper, kan, maar haalbaar?
4. Vejinovic, kan, maar haalbaar?

Sinkgraven is een prima aanvulling.

Ajax hoeft nu Sinkgraven er is maar een speler te halen:

Een ervaren Lcv,lb of VM. Zouden nog na kunnen denken over een extra back maar die moet gewoon uit de opleiding kunnen komen.

Sigi, Moisander, Schone weg en een goede kwalitatief goede speler proberen aan te trekken.

Och och meneer Driessen weet het allemaal weer beter. Wacht nog wel op fantastische voorbeelden van spelers die mogelijk waren, wilden, qua salaris passen en die Ajax beter maken.

2 februari 2015 om 11:32

Daar krijgt Overmars toch betaald voor? Of heb je daar Driessen voor nodig?

Doodmoe van kritiek op Overmars(th) en deBoer. Hoeveel clubs hebben financiële problemen? Daar heeft Feyenoord jaren last van en twente komt ook in de problemen en psv moet ook (vage)constructies gebruiken. Nou een buffer op de bank is zeer verantwoord (ajax). Geld hebben en opmaken doen vrouwen al! momenteel spelen ze zeer slecht maar verklaarbaar door de onervarenheid en gebrek aan kwaliteit. Echter zijn er 4 titels! op rij. En ik lees ook dat ajax al 4 jaar slecht speelt nou eigenlijk ging het vanaf 2e seizoenshelft 2014 langzaam moeizamer dus nu 1 kalenderjaar.. Andersen wordt compleet afgebrand? Moet een jongen met zijn kwaliteiten die pas half seizoen basis speelt ajax op sleeptouw nemen? Nee moisander schone vRijn boilesen maar die verzaken... Cilissen en Serero brengen het wel. Klaassen ook. Riedewald Bazour Kishna elGahzi zijn jong en grillig maar zeker talentvol

2 februari 2015 om 08:52

Mijn complimenten voor het financiële plaatje, dat heeft Ajax goed gedaan. Ook door 4 keer kampioen te worden met een jonge ploeg dat is een mooie prestatie. Ajax is gezond, ze zitten weer op de top. Nu is het zaak om aan de top te blijven , het is tijd voor de volgende stap.
Met alleen jonge en talentvolle spelers red je het niet. Er zal ook wat ervaring bij moeten komen .

2 februari 2015 om 12:08

Dat denk ik ook, maar het is niet makkelijk om dat te halen. Poulsen is niet het niveau wat we zoeken, wel qua ervaring, niet qua kwaliteit. Nigel de Jong is weer onbetaalbaar, van der Vaart te oud en zelfs hij wil niet. Eto'o gebruikt ajax alleen maar om wat meer salaris binnen te harken. Moisander is ook niet het niveau dat we nodig hebben, is het net niet qua ervaring en ook net niet qua kwaliteit.

Het financiele plaatje zal ons uiteindelijk ook de mogelijkheid geven om wat meer salaris te betalen, maar dan moeten we het rustig uitbouwen en geduld hebben.

2 februari 2015 om 14:30

@ afcanats

Niemand beweerd ook dat dit een makkelijk is, maar Ajax zoekt zelfs serieus niet eens naar dat soort spelers. De eerdere berichtgeving dit jaar van de Volkskrant dat Overmars alles te duur vond waar de scouts mee aankomen zetten; werd vorige week nog maar weer eens bevestigd toen er bij "studio Voetbal" of "voetbal International" (weet niet meer welke van de twee het was) er gemeld werd dat de scouts alleen de opdracht hebben om naar jonge spelers te kijken.

Daarnaast zijn er nog meer tegenstrijdigheden omtrent dit onderwerp vanuit Ajax. Eerder werden de supporters die al langer kritisch zijn verweten dat wij zogenaamd "toppers" van Ajax verwachten, terwijl de Boer nota bene een aantal weken geleden zei; dat wanneer het gaat om versterkingen van buitenaf de club alleen maar genoegen neemt met "top", toen ik dat hoorde zakte toch echt spontaan mijn broek af.

Verder ben ik ook van mening dat Ajax de kansen ook niet grijpt wanneer ze wel serieus de kans hebben om spelers van een hoger niveau te halen. Was het niet Overmars die na het mislukken van het "eto" verhaal vol trots zat te vertellen dat hij nog een "topspits" had kunnen krijgen waarbij hij volgens zijn eigen woorden "achterover had kunnen leunen". Alleen had hij daar geen zin in omdat er een investering maatschappij tussen zat, waardoor Ajax de eventuele winst bij een transfer zou moeten delen. Op dat moment had Ajax dringend behoefte aan een kwaliteit injectie (al jaren overigens), als je via zo´n constructie 1 tot maximaal 3 spelers van een hoger niveau kan binnen halen is dat toch het moment om die "uitzondering regel" toe te passen ? Er blijven dan nog genoeg spelers over die je met winst kunt verkopen, bovendien ben je er als club zelf bij of je het aantal van dat soort constructies uit de hand laat lopen. Daarmee liet Ajax dus weer een kans liggen om de selectie te versterken, en was opeens de door Ajax publiek al afgeschreven Sigthorson opeens de beste spits voor Ajax.

Het huidige salaris plafond is gewoon te minimalistisch, waarbij je op voorhand al weet dat je daar in principe niets mee kan. Nee, dat betekend niet dat Ajax onverantwoorde uitgaven moet doen wat als standaard cliché ook altijd maar gebruikt word als tegen argument. Wanneer Ajax dan wel het geluk heeft dat het over oudere spelers beschikt die wel wat toevoegen zoals Pantelic en Poulsen krijgen ze niet de waardering deze verdienen van Ajax. Beide hadden hun waarde bewezen, ik vind het daarom ook frappant dat jij vind dat Poulsen niet goed genoeg voor Ajax was, die liet zich met name in grote/belangrijke wedstrijden echt wel gelden. Beiden stonden open voor een langer verblijf. Alleen moest Ajax ze perse mede delen dat wanneer men verlengde ze met nog minder speelminuten genoegen moesten nemen, Ajax jaagt ze dus ook gedeeltelijk zelf weg en dan maak je het jezelf er niet gemakkelijker op.

Overmars is er nog niet 1x keer in geslaagd om direct te voldoen aan de wens om versterkingen van de Boer. Als hij al met iets komt dan is het een "z" keuze zoals "zimling" die overigens duidelijk een paniek aankoop was. Wat "sinkgraven" in principe in mijn ogen ook is (dan heb ik het over een paniek aankoop), verder vind ik ook dat er te veel voor deze speler is betaald. Zes en een half miljoen (wat nog kan oplopen) voor een jonge speler die alles nog te bewijzen heeft is waanzin. Was het volgens het plan niet zo dat Ajax dit soort bedragen alleen nog maar zou uitgeven aan spelers die er direct zouden kunnen staan of die dat op korte termijn zouden kunnen.

Bovendien is "sinkgraven" niet het type speler waar Ajax nu behoefte aan heeft. We hebben spelers nodig die de kar kunnen trekken en dan haalt Ajax een "rookie" die fysiek net zoals de meeste spelers aan de iele kant is en qua lengte ook niet de grootste is. Voor een middenveld (ploeg) die al niet uitblinkt in fysieke kracht en lengte.

Er zijn een aantal zaken echt wel ten goede zijn veranderd, maar op een aantal andere belangrijke punten word er keihard gefaald en dat mag echt wel gezegd worden. Te meer ook omdat de nieuwe beleidsbepalers er voor en tijdens de revolutie er net zo over dachten.

2 februari 2015 om 17:49

Veburch

Doodmoe van de kritiek op De Boer en Overmars, terwijl je zelf al aangeeft dat je het een jonge als Anderson niet kwalijk kan nemen dat hij Ajax nog niet kan dragen. Dan is dergelijk kritiek toch wel rechtvaardig of niet dan? Het team heeft 0,0 mentale weerbaarheid, fysieke kwaliteiten, leiding en ervaring. Dat ontbreekt bij de huidige selectie van Ajax.

Hoe je het ook went of keert, heb me altijd hardop afgevraagd of het slim is om alleen oud voetballers aan het roer te zetten van een voetbalclub. Nu kan je heel goed zien waar de zwakke plekken zitten van het technisch hart.

Ajax heeft 1 van de meest potentiële teams met spelers van dit moment op voetballend gebied. Daar ligt het dan ook helemaal niet aan. Hoe ironisch het ook is, voetbal wordt niet alleen meer gespeeld en benaderd op voetballende kwaliteiten. Andere facetten zijn net zo belangrijk. Financiën, en zowel tactisch en economische groei te stimuleren van een club. Wat wil ik daar mee zeggen?

Als ik kijk hoe Overmars de club heeft geleid d.m.v zijn visie en redenatie bij Ajax dan vindt ik dat schrikbarend.

Kijk voor het gemak naar het bedrijfsleven. Een bedrijf of firma die stilstaat en op zijn zak geld blijft zitten en niet investeert of innovatief durft te zijn, wordt ingehaald en afgemaakt door concurrentie. Dat is ook zo met alle voetbal clubs. Zie als mooi voorbeeld, Ac Milaan dat afgezakt is en PSV die blijft investeren om mee te doen met de titel. Investeren is en blijft een must. Je moet je kunnen blijven onderscheiden van de concurrentie. Je moet willen blijven groeien en niet stilstaan. Daarbij moet je realistisch blijven. Met het inpassen van jeugd spelers ga je op korte termijn achteruit en wordt dit na lange periode pas weer ingehaald. Je moet dus ruimte en mogelijkheden hebben om dit te kunnen. Dat kon Ajax simpelweg niet. Jeugd spelers hebben nu simpelweg te maken met dipjes. Kan je niet omheen.

En dat mag je de Boer en Overmars wel degelijk kwalijk nemen.

En Johan Cruyff heeft nog steeds geen mening over de resultaten van Ajax-1 ? Na 4 jaar revolutie volgt hij nog steeds alleen maar de jeugdwedstrijden ??

Als Jol, Ten Cate of wie dan ook, zo armetierig zou presteren met Ajax, dan had hij hieraan de nodige columns aan gewijd...

2 februari 2015 om 13:47

@ Nufc_u2

Jawel hoor, een tijdje geleden heeft hij nog behoorlijk wat kritiek geuit, maar vanuit Ajax werd daar publiekelijk niet echt op gereageerd. De Boer zelf reageerde daar ook laconiek op, nu weet ik niet meer na afloop van welke wedstrijd dat was, maar het was de wedstrijd waar de Boer na afloop van de zoveelste wedstrijd zonder tempo, agressie en drang om vooruit te spelen voor de camera´s van Fox verklaarde dat de spelers volgens hem helemaal niet zo speelde.

Dat het niet in de media komt hoeft natuurlijk niet te betekenen dat hij intern niet van zich laat horen, sinds de revolutie komt er positief of negatief niet veel meer naar buiten bij Ajax. Persoonlijk hoop ik dus maar dat hij intern wel van zich laat horen, als dat niet het geval dan is die hele revolutie voor niets geweest en zijn we op technisch vlak weer terug bij af. Door weer een bestuur te hebben wat zich maar richt op enkele punten uit "het plan" en daarin volledig doorschiet.

Het verval van Ajax is al langer bezig maar is verbloemd door het halen van kampioenschappen.
Niks mis mee.
Wat wel mis is : 100 miljoen op de bank en de fans een rad voor de ogen draaien.
Arrogantie ten top of wil men van die 100 miljoen 200 miljoen maken ?
Maar de arrogantie zit ook bij de Ajax-fans ,door blijven een seizoen kaart te kopen.
Het moeten toch wel allemaal simpele zijn die blijven seizoenkaarten kopen,toch.

Leve de revolutie, die is op sterven na dood

Cruijff is angstvallig stil de laatste tijd. Die hele 'revolutie' gaat natuurlijk nergens toe leiden, dat is leuk bedacht in de ideale wereld. Ajax kan nu bogen op 4 titels en een vette bankrekening, dat hebben ze goed gedaan met vrij matig voetbal. Maar nu blijkt dat er meer nodig is voor continuïteit en dat je moet durven investeren. De huidige selectie is gewoon pover. Ajax heeft geld zat om een type Guardado te halen maar weigert dat vanwege dat sprookjeslanf beleid. Aanhaken bij de Europese top? Op deze manier in 2050 misschien.

2 februari 2015 om 12:03

Matig voetbal is niet waar, de jaren hiervoor was het prima, maar niet echt constant, was of heel goed of soms matig. Spelers als Siem de Jong zorgden er dan voor dat we niet door de ondergrens zakten, ik heb al vaker aangegeven hoe belangrijk deze jongen voor ajax was, vrijwel niemand was/is dat met mij eens.

Die stroopte de mouwen wel op als het niet liep en kon ook een bal vasthouden in het combinatie spel door zijn fysiek.

Met jeugdspelers is het nou eenmaal wel eens grillig. Europese top is geen doelstelling.

Het probleem bij ajax is niet op te lossen met een nieuwe speler. Er gaat zoveel fout, zowel op organisatorisch vlak als bij het eerste team. En met de huidige beleidsbepalers ziet het er niet uit dat dit snel gaat verbeteren. Andere revolutie nodig?

Ik prijs het juist dat ze zich aan de ingezette weg houden. Een mindere periode doet daar niks aan af, Sinkgraven is een talentvolle speler. Duarte heeft het niet waar gemaakt en nu zetten ze hun geld in op Sinkgraven, jonger en talentvoller.

AM positie was echt onder bezet en Nouri en van de Beek zijn nog te jong. Van de Beek zou binnen nu en een jaar wel minuten kunnen maken als Ram, Nouri is fysiek er nog niet klaar voor, heeft nog wel anderhalf jaar nodig, maar kan zich natuurlijk stormachtig ontwikkelen.

AM: Klaassen, Andersen, Sinkgraven, Nouri, van de Beek dan komen we eigenlijk nog een speler tekort.

2 februari 2015 om 12:19

AM is een aanvallende middenvelder? Met de spelers die jij noemt hebt je daar 5 van terwijl Ajax helemaal niet met een aanvallende middenvelder speelt. Ajax speelt met een verdedigende middenvelder en twee centrale middenvelders.

2 februari 2015 om 12:23

Ja! Ajax speelt zelfs met twee Am's een LAM en een Ram. Ajax wil alle posities driedubbel bezetten en daar komen we zelfs niet aan. Bazoer kan nog op AM spelen, dan zou het aardig kloppen.

Lam: Andersen (20), Sinkgraven (19), Nouri (17) goed bezet ook naar de toekomst toe
Ram: Klaassen (21) , van de Beek (17)
VM: Serero (24) , Riedewald (18) , Bazoer (18) , Zimling (29)

2 februari 2015 om 13:31

Op die manier, persoonlijk noem ik de '10' positie eigenlijk de aanvallende middenvelder. Klaassen is toch veel meer dan een aanvallende middenvelder? Die draagt ook bij aan de verdediging.

Laten we nou niet meteen in paniek raken. Het voetbal is op dit moment niet goed. Dat erkennen ze bij Ajax ook wel. Het talent is onmiskenbaar aanwezig, maar bij jonge spelers is het vaak een kwestie van ups en downs. Het is niet de eerste keer dat zoiets bij Ajax gebeurt. Ben het overigens wel met Driessen eens dat er behoefte is aan een ervaren speler die de jongeren bij de hand neemt en een verlengstuk van De Boer is. Probleem is natuurlijk wel dat de echte toppers (en zelfs wat daar net onder zit) voor Ajax niet te betalen is.

Tja hier is geen woord over gelogen, maar dit is al langer aan de gang dan alleen dit seizoen. Waarom is het steeds zo moeilijk voor een bestuur om "het plan" eens echt punt voor punt af te werken zoals men het oorspronkelijk bedoelde ? Er zijn de laatste twee jaar alweer genoeg tegenstrijdigheden en onwaarheden de revue gepasseerd, maar toch blijft men maar volharden door zich enkel maar op een paar punten te richten om daar vervolgens volledig in door te slaan.

Net zoals een aantal spelers niet de kwaliteit hebben om bij Ajax te spelen; geldt dit op bestuurlijk niveau ook voor Overmars. Die heeft in mijn ogen bewezen totaal niet geschikt te zijn voor de functie die hij bekleed, zijn voornaamste taak is en was om de trainer van het eerste elftal te faciliteren, daarin is hij alles behalve in geslaagd. Ook zou de "directeur voetbalzaken" de grote onvrede bij de scouting oplossen, maar ook daar is weinig van terecht gekomen aangezien die alleen nog maar verergert is. Persoonlijk denk ik dat Beenhakker wel een goede "directeur voetbalzaken" zal zijn voor Ajax.

Je hebt dom, dommer en domst; in welke categorie kunnen we het TH van Ajax indelen? Ik denk tussen de laatste 2...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren