Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Diego Costa ontsnapt niet en mist kraker tegen Man City

Laatste update:

Chelsea moet het zaterdag in de topper tegen Manchester City zien te redden zonder topscorer Diego Costa. De Engelse voetbalbond maakt vrijdag bekend dat de spits voor drie wedstrijden wordt geschorst, vanwege 'gewelddadig gedrag' in de bekerwedstrijd tegen Liverpool. Naast de topper tegen City moet Diego Costa ook de wedstrijden tegen Aston Villa en Everton missen.

/

Diego Costa wordt gestraft voor zijn charge op Emre Can, in de twaalfde minuut. De aanvaller ging op de voet van zijn tegenstander staan; dit werd niet door de arbitrage waargenomen, maar op televisiebeelden is het incident goed te zien. De FA besloot om de charge van Diego Costa op Martin Skrtel, in de tweede helft, met rust te laten.

Diego Costa ontkende dat er bij de overtreding op Can sprake was van opzet, maar de FA denkt daar dus anders over. De bond heeft de aanvaller een schorsing van drie wedstrijden opgelegd en dat betekent dat José Mourinho op zoek moet naar een nieuw strijdplan voor de kraker tegen City. Chelsea heeft op het moment vijf punten meer dan de regerend landskampioen.

De schorsing voor Diego Costa is terecht

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Didier Drogba!!!

Man for the big occasion

30 januari 2015 om 15:00

Sowieso hoe belangrijker de wedstrijd hoe beter hij is!

30 januari 2015 om 15:13

Kunnen toch beroep aantekenen zodat hij wel mag spelen. Kan didier lekker op de bank blijven

30 januari 2015 om 15:16

Dat is Nederlands. In Engeland pakken ze een beroep als dit meteen op en wordt het de volgende dag alsnog afgewezen.

30 januari 2015 om 15:15

Ja, jullie gaan Cesc veel en veel harder missen dan Costa. Iedereen heeft het over Costa en Hazard, maar Cesc is gewoon het brein van de ploeg. Hij bepaalt het tempo, zorgt voor creativiteit, rust aan de bal en laat de rest (zoals Hazard) beter spelen.

Drogba/rémy zijn goeie vervangers voor Costa, moet wel lukken tegen het huidige City.

Eindelijk wordt Costa een keer gestraft. Meer dan terecht en blij dat de FA niet gevallen is voor de praat van Neville dat men nooit kan bewijzen dat er opzet is en hij dus geen schorsing verdient.

30 januari 2015 om 13:48

jaja, fans van Liverpool zijn echt de allerlaatste die mogen reageren, Suarez bijt 8 mensen en nog zeggen jullie dat ie perongeluk viel.

30 januari 2015 om 13:53

Zit je nou alle Liverpoolfans over één kam te scheren?

30 januari 2015 om 13:53

Ho, is het weer zover. Mensen mogen geen mening hebben als het bij hun eigen club ook is gebeurd... Beide gaan over de scheef en beide verdienden het om gestraft te worden.

Wel zonde dat Costa nu Manchester city mist. Maar met Remy en Drogba heb je twee back-ups die het niveau makkelijk aan kunnen.

30 januari 2015 om 13:54

Het is zijn goed recht hierop te reageren, zeker aangezien het gebeurde in een wedstrijd tegen Liverpool.
En heus niet alle Liverpool supporters kiezen de kant van Suarez, zeker niet na die derde keer.

30 januari 2015 om 13:57

Haha, over Suarez beginnen? Speelt niet eens meer bij Liverpool. Het gaat hier verder over D. Costa en daar reageer ik op. Ik betrek Liverpool er niet eens bij, dus snap niet zo goed waarom jij dat wel nodig acht.

30 januari 2015 om 14:00

Hahahahaha SjoerdCFC, omdat Suarez wat doet (waar vrijwel alle liverpoolfans ook schande van spreken), mogen wij niets meer zeggen over dit smerige spel van Diego Costa? Als je het zo bekijkt mag geen enkele supporter meer wat zeggen, want overal gebeurt wel eens iets wat volslagen idioot is.

30 januari 2015 om 14:21

waarschijnlijk niet alle liverpool supporters maar ... toch veel !

30 januari 2015 om 14:23

is skrtel dan een faire speler ? heeft dezelfde spelstijl als costa , heeft al meer elleboogstoten uitgedeeld dan costa en is steeds provocerend tegen zijn directe tegenstander ...

30 januari 2015 om 14:26

Gaat het hier over Skrtel of over Liverpool supporters? Ik snap de relevantie niet van het erbij halen van de speler Skrtel. Verder hebben weinig supporters gezegd dat Suarez geen straf verdient, maar leef jij maar in de wereld waarin elke supporter hem verdedigde en dat hij niks deed.

30 januari 2015 om 14:38

Het gaat over Costa. Als pakweg Benzema Suarez bijt, maakt het dan iets uit dat Suarez al eerder mensen gebeten heeft? Is wat extreem, ik zie Benzema dat absoluut niet doen, maar voor het idee.

30 januari 2015 om 15:45

jij bent er duidelijk eentje die alleen wil horen wat hij wil horen en de rest ver van zich heen schuift .... suarez speelt niet meer bij liverpool is wel een heel zwak argument ... dit was dus wel de grootste etter ooit op een voetbalveld ! dit zomaar ter zijde duwen is zwak en vooral hypocriet want hij was wel de held van liverpool .

als je een beetje de analyses hebt gevolgd woensdag waren er 4 hoofdpunten die werden geanalyseerd , ziehier een overzichtje .

- de costa case tegen cana , bewust ? het duel tussen costa en skrtel was meer de fout van skrtel dan van costa .
-de 'poor performance' van ref oliver die vergat 2 liverpool spelers uit te sluiten en vergat 2 penaltys tegen liverpool te fluiten en de enorme foutenlast van liverpool met als enig doel de chelsea opmars op die wijze tegen te houden, te weinig beteugelde
- skrtel, viriel spel, steeds op het randje , maar glipt steeds door de mazen van het net en skrtel die in de heenmatch ook een elleboog had uitgedeeld aan costa bleef toch weer maar mooi buiten de FA bestraffing !

dus vandaar mijn vraag aan jou of skrtel dan een faire speler is maar je wist duidelijk waar dit heen ging daarom wou je je er makkelijk vanaf maken met jouw quote.

een beetje objectiviteit kan geen kwaad ... het zou je mooi staan !

30 januari 2015 om 16:00

Een post vol met subjectieve aannames om te eindigen met dat een beetje objectiviteit geen kwaad kan. Nogmaals het gaat hier over Costa, waarom is het zo lastig om alleen op de schorsing van Costa in te gaan zonder andere er bij te halen? Ik begin toch ook niet over die speler die volgens veel mensen van Chelsea beschermd moet worden, maar wie beschermt de ballenjongens tegen hem (oh nee nou begin ik er toch over). Je moet eens een mening los zien van andere situaties, clubvoorkeur of spelers.

4 hoofdpunten inderdaad, maar je kan achteraf niet spelers nog een tweede geel geven. Die tweede vermeende geel van Lucas sowieso, dat soort situaties zie ik elk weekend wel 20x in de Premier League (vaak zijn de overtredingen nog harder op dezelfde plek) en dan wordt er ook geen geel gegeven, maar fair genoeg hij had niet mogen klagen als hij hem had gekregen. Het is ook lastig om achteraf nog een pingel te geven, dus daar kan je je wel druk om maken, maar dat soort situaties zijn achteraf niet te bestraffen in tegenstelling tot wat Costa doet, namelijk ernstig gemeen spel en natrappen. Is het nou zo lastig om dat te begrijpen? Wat wil je nou? Dat de FA nog even Henderson een tweede gele kaart toekent? Dan is het einde zoek, dat snap je zelf ook wel.

Verder ben ik inderdaad niet te beroerd om toe te geven dat Skrtel ook op het randje speelt en soms erover en daar wel eens mee weg komt, maar Costa is ondertussen ook met genoeg weggekomen en je loopt nu eenmaal een keer tegen een schorsing aan.

Suarez erbij halen vind ik inderdaad heel vergezocht. Ik mag dus me niet over ander smerig spel uitlaten, omdat een oud-speler van Liverpool er om bekend staat? Een hele vreemde redenatie.

30 januari 2015 om 16:25

@lfc11. Met sommige mensen kan je gewoon geen fatsoenlijke discussie voeren. Als ik jou was zou ik er niet te veel energie in steken.

30 januari 2015 om 14:04

Dit is een zwarte dag

30 januari 2015 om 14:10

Heeft hij volledig zelf gedaan. Remy en Drogba zijn meer dan prima vervangers.

30 januari 2015 om 14:13

Hopelijk spelen we met Remy, snelheid op de counter is heel belangrijk tegen city!

30 januari 2015 om 14:25

Is Remy weer fit?

30 januari 2015 om 14:26

Dit is een kraakheldere dag. Ik hoor vogeltjes zelfs 'gerechtigheid' fluiten.
Komop man. Als je als bond(als club ook trouwens) iets uit wil stralen, veroordeel je deze wanvertoning zonder pardon. En gelukkig gebeurt dat nu ook.

30 januari 2015 om 14:45

Zat al gewoon op de bank tegen liverpool. Volgens mij is die nooit geblesseerd geweest. Correct me if am wrong.persconferentie is echter nog niet geweest, dus als hij niet fit is dan horen we het zo .

30 januari 2015 om 14:46

Lekker voor hem, moet die dat maar niet doen toch? Jammer dat die Chelsea fans hier nog Costa beschermen. Duidelijk dat hij express heeft gedaan, heeft wel vaker van die gestoorde acties ook bij Atletico. Ook Mourinho zijn reactie daarna is belachelijk op Emre Can!

30 januari 2015 om 15:13

Tja Costa dan moet jij je wel gedragen op het veld

30 januari 2015 om 17:45

Er komt helemaal geen pre-match conference. Dit heeft Mourinho afgewezen. Geef hem overigens groot gelijk.

30 januari 2015 om 14:49

Daar ben ik het niet mee eens. Bij Can had hij alleen oog voor de bal. Hij moest ergens zijn been neer zetten. Natuurlijk let je dan niet op waar je je voet neer zet. Voetballers zijn net honden. Die zien een bal en vergeten de rest. Onterecht vind ik zelf

Iedereen heeft nu al een mening gevormd over Costa. Omdat bijna iedereen al tegen Chelsea is wordt alles nog erger gemaakt dan dat het al is.

30 januari 2015 om 14:56

Ja, voetballers zijn net honden, ze zien de bal en vergeten de rest. Als dat zo zou zijn bij Costa zou hij een positionering van niks hebben en geen man voorbij komen, want hij is alleen maar gefocust op de bal. Wat een onzin. Een ieder is zich bewust van zijn omgeving, bewust of onbewust. Mocht hij dan alsnog per ongeluk op hem trappen dan zou hij wel verschrikt reageren, maar gezien de historie van Costa en het type speler zie ik net als de FA dus gewoon opzet hierin en dus een terechte schorsing.

30 januari 2015 om 14:56

Eindelijk iemand die het ziet! Hulde!

Er is al jarenlang een hetze bezig tegen Chelsea. Eerst vanwege het koopbeleid, daarna de zogenaamde negatieve speelstijl en nu weer vanwege Mourinho en een aantal spelers.

30 januari 2015 om 15:47

@ Nusto - Wat me juist opviel, en dat een argument is dat hij dit echt niet perongeluk deed. Hij bood ook niet even zijn excuses aan, op iemands enkel staan kan voor een rechtstreekse blessure zorgen. Als je dat 'perongeluk' doet, dan schrik je daarvan en bied je op je mist excuses aan. Maar dat zit er helaas niet in bij deze vent (voor de rest een wereldspits, daar niet van).

Dat is trouwens ook echt typisch voor spelers van Mourinho, Mourinho zal zelf ook nooit toegeven dat zijn spelers fout zaten (terwijl dat soms duidelijk het geval is, je kan niet altijd zeggen dat een ander de schuldige is). Hij hits zijn spelers ook op met deze mentaliteit. Dit is natuurlijk geweldig om het vertrouwen van je spelers te winnen omdat je ze zelf ook altijd in bescherming neemt, maar dit komt natuurlijk totaal ongeloofwaardig over naar de buitenwereld. Dit maakt de coach en de speler in kwestie verre van sympathiek. Dat is volgens mij een beetje het imago probleem van Mourinho en zijn spelers. Er mag wel eens worden toegegeven dat men iets fout deed, niet altijd dat agressieve ontkennen en oh wij worden weer onterecht beschuldigd.

30 januari 2015 om 15:48

@ lfc11 - Mooie redernering. Je voelt idd precies aan wat er gebeurt en nogmaals als je wel perongeluk op iemands enkel/knie of wat dan ook stapt bied je even je excuses aan.

30 januari 2015 om 16:49

The world hates Chelsea. Enough said.

Haha, jammer! Moet ie zich maar keer gedragen.

Drogba is een prima alternatief. Na die tijd is Cuadrado ook wel binnen, dus zo'n ramp is deze schorsing ook weer niet. Misschien voor Costa wel eens goed om te beseffen dat er grenzen zijn, los van het feit of het nou wel of geen overtreding was. Hij is al vaker door het oog van de naald gekropen.

30 januari 2015 om 14:04

Zag net dat medische keuring pas morgen is, dus gaat hem denk ik niet worden.

30 januari 2015 om 14:09

Daarom zeg ik ook "na die tijd is Cuadrado ook wel binnen". Daarbij doel ik op de resterende twee wedstrijden dat Costa geschorst is. Kan Cuadrado ook mooi wat wedstrijdritme in de BPL opdoen!

30 januari 2015 om 18:32

Excuus, verkeerd begrepen!

Ach hou toch op zeg. Hij stookt vaak, hij irriteert vaak en hij beukt vaak. Maar in dit geval zie je gewoon dat zijn ogen puur en alleen de bal volgen. Maar ja, de Engelse bond heeft ook wel een naam en een duidelijke aversie tegen Chelsea. Dus: verrassend? Nee. Hypocriet? Ja.

30 januari 2015 om 13:52

En weer zo'n supporter die denkt dat de bond tegen hun cluppie is. Man man man

30 januari 2015 om 14:17

Of niet, wat een lutser.

30 januari 2015 om 14:28

als je echt een voetballiefhebber bent en objectief bent moet je je zelf toch ook vragen stellen over het waarom chelsea tegen liverpool nog maar eens 2 penalty's zijn geweigerd en over het waarom of hoe het kan dat zowel henderson als lucas niet zijn uitgesloten ....

als je toch verontwaardigd bent over costa waarom dan niet verontwaardigd over die feiten die ten nadele van het voetbal zijn , waarom niet verontwaardigd over de foutenlast van liverpool op hazard en ja costa , enkel om op die wijze een chelsea opmars te stoppen ..... waarom ? OF BEN JE Enkel Selctief Verontwaardigd !

30 januari 2015 om 14:37

domburg

Heel simpel, omdat het hier over Costa gaat en de straf die hij gekregen heeft voor zijn misdraging in de wedstrijd tegen Liverpool. Het gaat hier niet over al die andere zaken die in dit artikel off-topic zijn. Die zijn namelijk allemaal beoordeeld en niet zwaar genoeg geacht voor (zwaardere) straffen.

30 januari 2015 om 13:54

--cfc--

Dus voetballers die dribbelen zonder naar de bal te hoeven kijken, met de rug naar de goal spelen en toch blindelings uit de draai op goal kunnen schieten kunnen niet op iemands been gaan staan zonder daarnaar te kijken? Kom op, een beetje volwassen zijn en de straf incasseren. Het zat er sowieso een keer aan te komen voor Costa, niet de eerste wedstrijd dat hij zich redelijk misdraagt.

Nu is het weer de bond die met een hetze bezig is tegen Chelsea? Je eet al goed uit de hand van de coach.

30 januari 2015 om 13:55

yup, de Fa,media en het publiek zijn allemaal tegen Chelsea. Schei toch uit met deze onzin en stop met het verdedigen van gewelddadig gedrag op het veld.

30 januari 2015 om 14:38

Costa mag dan schuldig zijn maar het is de laatste tijd zeker wel zo dat we toch benadeeld worden door scheidsrechters. Vooral met penalty's, zo ook tegen Liverpool. Net als dat enkele Liverpoolspelers gespaard werden met een 2e gele kaart. De enige reden dat Costa tijdens de wedstrijd gespaard werd, is omdat de scheids het niet zag.

Maar goed aan de andere kant hebben we in het begin van het seizoen ook hier en daar wel geluk gehad met scheidsrechters.

30 januari 2015 om 14:00

Weer een Chelseafan die te diep met zn hoofd in Mourinho zn reet zit!

30 januari 2015 om 15:59

Is het niet zo dan??

Toen aguero David luiz verrot schopte was er ook geen onderzoek. Dus ik kan me wel vinden in de reacties van de Chelsea fans.

Maar goed. Costa zal ervan leren komt goed.

30 januari 2015 om 14:05

@--CFC--

Je hebt ook helemaal gelijk, jongen. Tuurlijk wist Costa niet dat Emre Can daar lag en tuurlijk ging hij puur toevallig op zijn been staan. Dat kun je al vaststellen aan het feit dat hij ervan schrok dat hij op zijn been stond en onmiddellijk zijn excuses aanbood. En Costa is ook duidelijk iemand die nooit bij dit soort zaken betrokken is, dus dat pleit ook al voor hem. Dat hij het in dezelfde wedstrijd nog een keer deed, bewijst alleen maar meer dat het toeval was.

Voor alle duidelijkheid zal ik nog even aangeven wat ik écht van jouw typische Chelsea-fan reactie vind: "dus: verrassend? Nee. Hypocriet? Ja."

Nou een dezer dagen zal Mourinho wel de BBC binnen komen stormen om zendtijd te eisen en het grote complot tegen Chelsea te onthullen.

30 januari 2015 om 14:23

Haha, het tegendeel is waar. Mourinho gaat geen persconferentie geven voor de wedstrijd tegen City. Is niet alleen door deze beslissing, maar ook door de boetes die hij gekregen heeft enzo.

30 januari 2015 om 14:33

Werkelijk? Al het krediet dat die man met zijn kunde opbouwt, verdampt als sneeuw voor de zon bij dit soort toneel. Je spelers in bescherming nemen is een ding, maar dingen recht praten die evident zo krom als een hoepel zijn is iets heel anders.

Het is nooit te bewijzen, maar naar mijn mening gebeurt het bij meneer Costa toch iets te vaak..

Lekker voor Mourinho. Er is inderdaad een campagne tegen Chelsea
Zo mist Costa dit seizoen al 4 wedstrijden Door een schorsing. Aan het einde van het seizoen zie ik er nog 2 bijkomen. Omdat hij nog maar 3 gele kaarten nodig heeft of 4. Ik zie hem dat wel pakken.

Mooi! Werd eens tijd dat hij gestraft wordt voor zijn belachelijke gedrag op het veld.
Chelsea heeft echter genoeg spitsen dus zoveel zwakker worden ze er niet van.

Wat een schande dit. FA maakt zich weer eens belachelijk.

30 januari 2015 om 13:55

De Chelsea supporters die blijven ontkennen maken zichzelf belachelijk.

30 januari 2015 om 13:57

Een spoedprocedure om hem sneller te kunnen schorsen dan volgens hun normale protocol, dat is belachelijk ja. Alleen omdat het een cruciale wedstrijd tegen City betreft...

30 januari 2015 om 14:00

Dat doen ze idd zodat Chelsea hem mist tegen City. En als Chelsea wint van City zal jij vooraan staan om de FA uit te lachen, dat hun plannetje niet gelukt is. Echt, neem eens een paar stappen terug en bekijk je eigen gedrag en waanbeelden eens goed. Doe alsof een supporter van City zoiets zegt, kijk wat je er dan van vindt.

30 januari 2015 om 14:02

Ajacxied, dat is altijd zo, er word altijd gezorgd dat een schorsing voor de volgende wedstrijd die door de FA georganiseerd word ingaat, tenzij het een lastig te bewijzen verhaal is zoals Suarez vs Evra, maar dat heeft ook gewoon maanden geduurd.

30 januari 2015 om 14:06

Dan vind ik dat ook te belachelijk voor woorden. Je hebt protocollen en die zijn er om een reden. De FA hoort op geen enkele wijze te discrimineren op basis van de aankomende wedstrijd. Of het nou Chelsea - Burnley is of Chelsea - Burnley, ze zouden het op dezelfde manier moeten benaderen, dat ze dat niet doen is echt belachelijk. Alsof City meer recht heeft op een oneerlijk voordeel dan een Burnley, maar ik weet zeker dat ze het voor een dergelijke wedstrijd geen uitzondering zouden maken. Dit is dus gewoon doelbewuste competitie beinvloeding. Vind er van wat je wilt, maar ik kan geen enkele geldige reden bedenken waarom er voor Costa een uitzondering wordt gemaakt en er een spoedprocedure wordt ingesteld...

30 januari 2015 om 14:10

Stravven, je loopt hier blind te gokken. Zoek de regels eens op van de FA, een speler heeft 7 dagen om te reageren op de aanklacht, daarna wordt het oordeel geveld. Costa heeft hoeveel dagen gehad? 1? Omdat ze een spoedprocedure hebben ingesteld... Niet te verdedigen die actie, tenzij het doelbewuste competitie beinvloeding is

30 januari 2015 om 14:12

Ik zie weinig verschil tussen Chelsea - Burnley en Chelsea-Burnley.

Er is geen spoedprocedure in gang gezet. Het is alleen iets sneller gegaan omdat er normaal een week tussen de volgende competitiewedstrijd zit. Nu waren dat maar een paar dagen, maar zoiets word altijd voor de volgende wedstrijd die onder de FA valt afgehandeld. Dat zie je overal, ook bij de Knvb, dat is normaal gezien ergens op maandag of dinsdag als er zaterdag gespeeld is. 2 a 3 dagen, Chelsea speelde dinsdag, dus is er vrijdag een uitspraak, zo gek is het niet. Doe niet verontwaardigd en boos over dingen die altijd zo zijn. Wat een gezeik hier, de schorsing is terecht, hij heeft maar 2 wedstrijden, wees er blij mee en zeur niet.

Om het duidelijk te maken: Die week is voor normale weken, als er enkel op zaterdag, zondag en maandagavond gespeeld word en niet doordeweeks. Als het doordeweeks is word er altijd sneller gehandeld zodat het voor de volgende speelronde duidelijk is. Er zijn daar maar heel weinig uitzonderingen op geweest, de enige die ik me nu kan bedenken zijn Terry vs Ferdinand en Suarez vs Evra.

30 januari 2015 om 14:14

ajacxied

Laat anders het nieuws even op je inwerken en kom dan terug om een reactie te geven, want wat jij nu allemaal loopt te schreeuwen is echt genant.

Als je dan gekalmeerd bent wil ik wel graag een aantal heldere redenen zien waarom de FA liever City als kampioen heeft. Tot die tijd...chillllll

30 januari 2015 om 14:17

Als er sprake is geweest van een spoedprocedure vanwege City heb je idd een goed punt. Ik heb het niet echt bijgehouden, maar zonder dat alles te weten vind ik het een prima straf en een goed tijdstip.

Het is al duidelijk dat het is gebeurd en voor mij logisch dat hij ook direct wordt gestraft. Waarom zouden ze er nog mee wachten terwijl er al genoeg bewijs is. Los van de regels vind ik dat iedereen direct gestraft moet worden als de tv beelden duidelijk de intentie van een overtreding laat zien. Zelfde geld voor Costa.

30 januari 2015 om 14:23

Stel je eens voor dat Arsenal een wedstrijd tegen QPR speelt, Sanchez maakt een voverdreven belachelijke overtreding en de volgende wedstrijd is tegen Chelsea. Hij is nog niet gestraft, maar de TV beelden zeggen alles.

Los van de regels, zou je dan ook niet vooraan staan en zeggen dat hij direct gestraft moet worden? Bekijk het is rationeel en staar je niet blind op de regels.

30 januari 2015 om 14:26

Als Chelsea fan wellicht, maar dan ben ik dus ook niet objectief zoals jij zegt. Als de volgende wedstrijd Arsenal-United is oid vind ik dat ze zich aan hun eigen regels moet houden, daar zijn ze voor immers...

30 januari 2015 om 14:17

Kansloze reactie.

Lekker bezig FA. Een spoedprocedure zodat hij al tegen City is geschorst, toch te belachelijk voor woorden.
Schorsing prima, maar waarom zou er in vredesnaam voor dit geval worden afgeweken van het standaard protocol? Enkel en alleen om hem voor de belangrijkste wedstrijd van het seizoen vast te kunnen schorsen. Misschien is Mourinho nog niet zo paranoia als ie soms lijkt.
Als FA zich aan z'n eigen regels houdt had Costa gewoon kunnen spelen morgen en dat maakt echt een wereld van verschil voor Chelsea, maar de FA bewijst maar weer eens liever City als kampioen te willen hebben... Als dat al niet duidelijk was dit seizoen

30 januari 2015 om 13:58

Gaat elke Chelsea fan nu het gedrag van Mourinho kopiëren? Hoe kan je nou serieus denken dat de voetbalbond een voorkeur heeft voor een kampioen? En waarom zou City dan de voorkeur krijgen in jouw ogen? Geef eens een paar duidelijke redenen...

30 januari 2015 om 14:02

Ach er zullen altijd mensen zijn die de grootste idioot (mourinho)blindelings zullen volgen en geloven. Met name bepaalde Chelsea fans maken zich belachelijk.

30 januari 2015 om 14:25

Hoe zou de FIFA een voorkeur kunnen hebben voor een bepaald (belachelijk) land om het WK te organiseren? Het zijn ook maar mensen en mensen zijn te beinvloeden. Laten we niet doen alsof de FA altijd even objectief is, daar kan Liverpool ongetwijfeld over meepraten. Schrijnend om te zien hoe United toen keer op keer alles meekreeg en Liverpool alles tegen. Nu betreft het twee andere clubs, helaas

30 januari 2015 om 14:28

ajacxied

Nog steeds boos en verontwaardigd? Echt hoor, de FA en de Fifa vergelijken is niet echt sterk.

30 januari 2015 om 14:37

Over de gang van zaken ja, want dit is gewoon niet correct.
Ik ben even kwijt welke wedstrijd het was vorig seizoen, maar in een topwedstrijd vorig seizoen mocht een topspeler meedoen omdat hij nog tot de maandag daarna had om te reageren op de aanklacht (nee niet Chelsea, daarom ben ik het ook even kwijt), weet nog hoe erg ik daar van baalde. Dan is dit toch verschrikkelijk hypocriet?

Hoe groter de belangen, hoe groter de kans op corruptie he...

Onsportief figuur, valt niet te kwalificeren als winnaarsgedrag maar als onbeheersbaar zuid-europees temperament(heeft een zwart randje gelijk mourinho, pepe en ronaldo) waar te vaak kortsluiting tussen de oortjes voorkomt.

Niettemin is dit een ideaal handvat voor mourinho om de boel flink op te poken en daar is hij toch wel de beste in.

Tja het zat er een keer aan te komen dat hij geschorst zou worden. Opzet of niet, hij heeft zich al vaak genoeg misdragen. Jammer dat hij geschorst is, maar Remy en Drogba zijn ook niet slecht

Persoonlijk vind ik dat Diego Costa enkele maanden moet worden geschorst en geplaatst dient te worden in een inrichting. Deze man misdraagd zich structureel en is een recidivist. Wanneer je dit gedrag in de maatschappij vertoont wordt je ook in een inrichting gestopt. Waarschijnlijk zullen mensen het niet met mij eens zijn. Mensen, besef eens dat dit personen zijn met een voorbeeldfunctie. Kinderen zien dit ook en doen dit na op zaterdagmorgen bij een onbelangrijk partijtje voetbal. Over het algemeen beschouwen we voetballers als supersterren die alles kunnen veroorloven zonder ECHT gestraft te worden.

30 januari 2015 om 14:07

Die voorbeeldfunctie vind ik een non-argument. Voetballers verdienen hun geld met goed voetballen en hun best doen om wedstrijden te winnen voor de supporters, voor de club. Die hoeven niet bezig te zijn met wat kinderen allemaal (na)doen. Die kinderen spelen ook schietspelletjes, maar weten ook wel dat je niet mensen mag neerschieten. Moeten we geweld op de tv nu ook verbieden, of dat incident van gisteren met die jongen niet uitzenden, omdat mensen misschien hetzelfde gaan doen?

Jammer. Costa hadden we goed kunnen gebruiken tegen City. En op zich geloof ik wel dat er vanuit 'juridisch' oogpunt een punt te maken is: niemand kan bewijzen dat Costa het opzettelijk doet, aangezien hij niet eens naar het been van Can kijkt. Ik geloof echter wel dat hij het expres deed, daar niet van.

Ik denk dat Drogba nu gaat spelen, maar ik hoop op Remy. Ik ga er vanuit dat we achterover gaan leunen en spelen op de counter (we hoeven niet te winnen, we moeten alleen voorkomen dat we verliezen); dan kan je beter Remy gebruiken met zijn snelheid.

30 januari 2015 om 14:03

Tsja, hij kan dribbelen zonder te kijken en weet zonder te kijken waar het doel is. Dan lijkt me ook dat hij dit weet.

30 januari 2015 om 14:11

Nou, hij kijkt toch vaak naar beneden met zijn dribbels hoor! Daarbij bepaalt hij de beweging van de bal zelf bij het dribbelen, terwijl hij geen rekening houdt met een uitgestoken been op de grond ergens als hij wegrent. Zoals ik al zei: ik denk ook dat hij er zich bewust van is (en het zou wel heel toevallig zijn, mocht hij twee keer in een wedstrijd per ongeluk op iemand's been terecht komen), maar ik denk dat hij bij een onafhankelijke rechtbank misschien wel geen straf zou krijgen.

Aan de andere kant, je krijgt ook een straf als je niet oplet tijdens het rijden en iemand doodrijdt (extreem voorbeeld). Er valt voor beide zaken wat te zeggen en ik snap dus wel dat Mourinho doet alsof het een ongeluk was om er maar het beste uit te halen qua straf.

30 januari 2015 om 14:11

"Het lijkt jou" blijft een aanname. Zolang hij niet naar het been kijkt en geen verklaring afgeeft waarin hij toegeeft dit met opzet te hebben gedaan blijft het gissen naar de waarheid. De kans is heel groot dat het bewust was, maar zonder bewijs zou de FA niet tot actie over mogen gaan in mijn ogen.

30 januari 2015 om 14:15

Het speelt alleen niet echt mee voor Costa dat hij het al vaker heeft gedaan en ook vaker deed in de wedstrijd, en ook dat hij zijn excuses niet gelijk aanbied. Want als je per ongelijk op de voet van iemand gaat staan excuseer je je lijkt mij.

En in een rechtbank is het niet altijd een kwestie van gelijk hebben, maar vaak ligt het aan de advocaat. Een goede advocaat kan iedere zaak winnen, en een goede aanklager kan iedereen achter tralies krijgen.

Juridisch gezien is dit lastig. Costa heeft het recht om te zwijgen, en ook om geen belastende zaken over zichzelf als verdachte te zeggen, maar als hij zegt dat hij onschuldig is terwijl hij dat niet is kan hij een serieuze celstraf oplopen. Maar dit is strafrecht, en ik denk niet dat dit daar echt onder valt en ook niet dat het zover gaat komen.

30 januari 2015 om 14:18

Nog een goed punt inderdaad. Als hij het per ongeluk deed, zou hij gelijk omgekeken hebben nadat hij op Can's been gestapt was, en in ieder geval blijk hebben gegeven van dat hij zich bewust was dat hij op iemand's been stond. Zelfde deed hij trouwens bij Skrtel, dus dat zou betekenen dat hij het ook bij Skrtel meende. Ik kan me niet voorstellen dat je, als je per ongeluk op iemands been staan, helemaal niet reageert in de zin van 'goh, zo hard deed ik het ook niet' of 'sorry, dat was niet de bedoeling'. Het leek alsof hij het niet doorhad en dat is voor mij juist een teken dat hij het wel doorhad.

30 januari 2015 om 14:20

Dat ben ik volledig met je eens.

30 januari 2015 om 14:25

Over je toevoeging over de rechtbank, stravven.

Dat bedoel ik inderdaad: Chelsea heeft misschien niet gelijk, maar voor een onafhankelijke rechtbank hadden ze misschien wel door hun goede advocaten (daar hebben ze er wel een aantal van dacht ik zo haha) de zaak kunnen winnen.

30 januari 2015 om 14:32

Alleen heeft de bond natuurlijk ook mensen in dienst en geen mensen zoals ik die nog niet eens het eerste jaar van lawschool afhebben.

In een rechtbank is dit niet te bewijzen volgens mijn professors (ja, ik zit nu op school en mijn professoren kijken ook voetbal), omdat er het recht tegen zelfincriminatie en het zwijgrecht is. Aan de andere kant: Als hij niet de waarheid spreekt als daarom gevraagd word pleegt hij perjury (meineed), en daar kun je een straf tot 5 jaar gevangenis voor krijgen, ik denk niet dat Chelsea of Costa daar zin in heeft.

30 januari 2015 om 14:42

Stravven, dat is dus leuk als een goede advocaat en een goede aanklager tegenover elkaar staan, want dan gaat hij volgens jou zowel altijd vrijuit, als de bak in. Interessant systeem is dat!

De FA heeft sportieve belangen te verdedigen, geen absoluut recht. Hun oordeel zal dan ook vaker subjectief van aard zijn en helaas is er geen hogere macht om protest bij aan te tekenen, zoals dat in een goed systeem wel hoort. Van een rechtvaardig systeem is dan ook geen sprake, je kunt alleen hopen dat de mensen het op een rechtvaardige manier toepassen.

30 januari 2015 om 14:53

Nee, je begrijpt toch dat er maar 1 kan winnen? Wat wel verschilt is dat een goede advocaat de straf zo laag mogelijk kan houden, en een goede aanklager zo hoog mogelijk, maar tenzij je van te voren een settlement hebt is het onmogelijk om beide te winnen.

Wat ik bedoel is: Je kan de beste advocaat ter wereld hebben en alsnog verliezen, en de beste aanklager ter wereld kan ook gewoon verliezen, gewoon om dingen buiten hun macht om.

30 januari 2015 om 14:08

Noverca

1 van de weinigen die altijd objectief kan reageren, een verademing op VZ voor alle supportersgroepen. Het is lastig om altijd een helicopter-view te vormen, maar wel noodzakelijk voor inhoudelijke reacties.

Zoals ik hierboven ook al aangaf bij --cfc--, deze spelers hoeven de bal of het doel ook niet continu te zien om te weten waar die is.

In alle eerlijkheid, achterover leunen is wel een specialiteit van Mou, dus ik denk dat er weinig aan de hand is met het missen van Costa.

30 januari 2015 om 14:15

Dankjewel voor het compliment, 75draytonpark. Ik reageer echter niet altijd objectief, soms ga ik wel eens mee in mijn emoties hoor, haha.

Maar je punt dat de spelers de bal ook niet hoeven te zien (en dat ze zich dus wel bewust zijn van wat er gebeurt rond hun heen zonder alles te moeten zien met de ogen), vind ik een goede. Stravven zei hierboven hetzelfde.

Ik geloof trouwens ook niet in een zogenaamde campagne tegen Chelsea ofzo. Ik denk wel dat de media makkelijker iets negatiefs schrijven over Chelsea, omdat er nu eenmaal best veel draagvlak is voor 'haat' tegen Chelsea door de controverse m.b.t. het geld van Abramovich, het verdedigende spel soms, etc.. Dat is eerder reageren op wat er in een samenleving speelt (populisme in de media?) dan per se een kant kiezen. Zegt ook genoeg trouwens dat Henry, Neville en Carragher allemaal in ieder geval deels Chelsea steunen in hun beroep op deze uitspraak: als de media écht een campagne zou voeren, zouden deze pundits dat echt niet zeggen.

30 januari 2015 om 14:33

Noverca

Uiteraard, we blijven mensen, alleen als de eerste verontwaardiging oid weg is moet er ook realistisch naar gekeken kunnen worden. Soms kan dit sneller dan andere keren.

Een campagne van de media tegen Chelsea zou niet eens zo erg zijn, ik denk dat Mourinho zich daar niet eens aan zou storen, hij houdt er wel van om underdog te zijn. Alleen insinueren dat de FA of de wedstrijdleiding een campagne tegen Chelsea voeren, dat vind ik wel kwalijk.

30 januari 2015 om 14:13

Goede reactie!

Ik zie persoonlijk ook graag Remy spelen. Dat vind ik een uitermate goede spits die eigenlijk beter verdient dan op de bank te zitten. Snel, kopsterk en scorend vermogen.

30 januari 2015 om 15:37

Ik geloof ook niet dat het per ongeluk gebeurde. Heb Costa vaak verdedigd, maar hij maakt het wel met de wedstrijd erger. Misschien dat hij na de schorsing wat rustiger zal zijn. Erg jammer dat het juist voor de wedstrijd tegen City moet gebeuren, maar zoals je aangeeft hebben we meer dan een goeie aanvaller. Heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen tegen City.

Hoe kan het zijn dat de FA nu al een beslissing heeft gemaakt terwijl Costa gisteren nog in beroep is gegaan? Normaal gesproken duurt het toch weer 2-3 dagen hierna voor dat de FA weer met een "verdict" op de proppen komt?

Kijk dat gelul van Mourinho over een hetze/campagne tegen Chelsea geloof ik zelf als Chelsea fan totaal niet maar de inconsistentie van de FA dit seizoen is werkelijk belachelijk te noemen als je het vergelijkt met andere incidenten waar spelers van andere clubs waren betrokken. Op basis van videobeelden blijft het onmogelijk om 100 te kunnen bewijzen dat de intentie er ook daadwerkelijk en je dit ook als violent conduct kan beschouwen, maar omdat je voor 90 kan zeggen dat het bewust is had ik er eerder 1-2 wedstrijden ervoor gegeven.

30 januari 2015 om 14:12

Hij heeft 7 dagen om te reageren, waarna een uitspraak volgt. Dus ja...
Dit kan ik op geen enkele andere manier dan competitievervalsing uitleggen (en nee ik ben absoluut niet van het complotdenken zoals Mourinho)

Belachelijk. Zonder bewijs ben je als FA helemaal nergens! Ja hij stond op het been en ja de kans is groot dat hij dit met opzet deed, maar het bewijs is niet hard. Onbegrijpelijk dat de FA mensen schorst op basis van aannames.

30 januari 2015 om 14:20

agjoh dat is al lang bij de FA bekend, het natrappen van Skrtel word dan weer niet onderzocht.
Van de FA kan je niks op aan, ze doen toch wat ze willen.
met 2 maten weten kennen ze ook niet altijd, maar dat is overal zo.

Ik vind het goed dat ze hem willen schorsen, maar dan moet ie toch geschorst voor de FA-cup finale? Dit is dan weer een beetje competitievervalsing, of ik zit er gewoon helemaal naast?

30 januari 2015 om 14:15

Schorsingen in Engeland lopen door elkaar. Zou wel logisch zijn, maar helaas loopt dit bij de FA anders.

30 januari 2015 om 14:16

Nee, een schorsing van de FA geldt voor alle competities, dus League cup, FA cup, Premier League en Community shield. En dat is in Nederland ook zo volgens mij, schorsingen kun je ook met bekerwedstrijden ertussendoor uitzitten.

30 januari 2015 om 14:17

Ten eerste was het een halve finale in de Capital One Cup. En ten tweede, hoe kan je het in godsnaam als competitievervalsing zien wanneer alle kaarten en schorsingen gezamenlijk tellen voor elke competitie op Engelse grond? Is toch juist eerlijker wanneer je weet dat de Capital One cup 2-3 maanden voor de FA Cup afloopt?

30 januari 2015 om 14:28

Precies. Anders zou hij de finale van de League cup en de eerste wedstrijd volgend jaar in de league cup tegen een club uit de League two of iets in die richting waar hij toch al niet zou spelen niet mee mogen doen.

30 januari 2015 om 14:55

Daarom mijn vraag als afsluiter, ik weet niet hoe dat daar in elkaar zit.

30 januari 2015 om 14:25

In Engeland gelden schorsingen altijd voor alle comps.

Waarom zijn er zoveel Chelsea supporters die hem verdedigen of hun leven ervan af hangt. Costa was mans genoeg om zijn daad uit te voeren. Dan moet hij ook mans genoeg zijn om zijn straf te accepteren.

ps. Alle Chelsea supporters die nu Costa verdedigen moeten voortaan ook stoppen met klagen dat Hazard te weinig beschermt wordt door de scheidsrechters. Ben je het hier niet mee eens zoek dan maar eens op wat het woord hypocriet betekent.

en hij krijgt 3 wedstrijden en Ronaldo maar 2

30 januari 2015 om 14:40

Dat ligt aan de Spaanse bond, niet aan de Engelse. De Spaanse bond is qua schorsingen gewoon een gigantische grap.

30 januari 2015 om 15:09

Ronaldo moest 5 krijgen, maar in Engeland hebben ze het beter voor elkaar

De wonderen zijn de wereld niet uit, nadat dat Costa met alles wegkwam wordt hij eindelijk terecht gestraft.. Zoals ik zei was het ene bewust actie om op een speler te gaan staan..

Ik vind dit wel apart. Kan me de overtreding op van Aguero nog herinneren op David Luiz volgens mij..

En die ging gewoon vrijuit!

Maar goed, Costa zal hier wel van leren.

Het zou erg belangrijk zijn dat de spaanse voetbal bond iets zou kunnen leren van de engelse voetbal bond. Als dit in spanje gebuert dus het zelfde overtreding en de scheidsrechter ziet het niet gebuert er niks. Spanje en vele andere landen zouden een voorbeelt moeten doen net zoals in de engelse voetbal bond. Het voetbal in generaal zou heel dankbaar zijn en ook vele spelers . Met zulke overtredingen verliezen we elke keer meer en meer wat eingelijk het voetbal is

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren