Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ronaldo twee duels geschorst na rode kaart tegen Córdoba

Laatste update:

Cristiano Ronaldo moet twee wedstrijden aan de kant blijven bij Real Madrid. De tuchtcommissie van de Spaanse bond schorste de Portugees voor twee duels, naar aanleiding van zijn rode kaart in de wedstrijd tegen Córdoba. Afgelopen zaterdag deelde hij tegenstander Edimar een schop uit tijdens de 1-2 overwinning van Real Madrid.

/

In de laatste tien minuten was Ronaldo zijn frustraties niet de baas en schopte hij Edimar. Enkele minuten daarvoor was hij nog aan een rode prent ontsnapt. Bij een hoekschop had Ronaldo namelijk een slaande beweging gemaakt, maar dat was scheidsrechter Alejandro Hernández ontgaan. De sterspeler van de Koninklijke bood snel daarna zijn excuses aan via Twitter.

Ronaldo moet nu de wedstrijden tegen Real Sociedad (thuis) en Sevilla (thuis) aan zich voorbij laten gaan. Hij is er op 7 februari wel weer bij, als Real het buitenshuis opneemt tegen stadsgenoot Atlético Madrid. Met 28 doelpunten in 18 wedstrijden voert Ronaldo de topscorerslijst in de Primera División aan.

Twee duels schorsing voor Cristiano Ronaldo is...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Onterecht, maar ja mij hoor je niet klagen als een Real Madrid supporter.

Heb me kapot geschaamd voor hem

28 januari 2015 om 14:40

Ik ook, dit gedrag toonde hij toen hij nog bij Manchester United speelde. Hij is in de tijd dat hij bij Real Madrid is gekomen is hij veel meer volwassen geworden en speelt hij de bal vaker af. Daarom vind ik het zo jammer om hem nu zo te zien. Ik hoop dat dit eenmalig is.

Hala Madrid

28 januari 2015 om 15:59

@owensol volgens mij heb je de afgelopen jaren lopen slapen want Ronaldo heeft dit wel vaker gedaan.

28 januari 2015 om 20:59

Ik heb zeker niet liggen slapen. Ik heb Ronaldo zo'n streek als van t weekend niet zien doen de afgelopen jaren..

28 januari 2015 om 22:01

Dit seizoen zelfs nog. Haalde hij ook flink uit naar Godin. En nog wel vaker. In ieder geval natrappen tegen Barcelona met een halve omhaal. Kreeg hij ook rood voor.

28 januari 2015 om 14:43

Haha geniaal 2 wedstrijden maar, moest toch wel lachen om deze belachelijk lag straf

28 januari 2015 om 15:15

Ach nu vindt je het allemaal geweldig, straks krijgt Ronaldo een keer een flinke schop en dan zit jij hier te huilen dat die ander minstens 10 wedstrijden geschorst moet worden en hoe belachelijk het is.

Hala Madrid? Haha stakker.

28 januari 2015 om 15:23

2 wedstrijden is wel laag vind ik, in beroep gaan is echt onzin, aangezien de straf te laag en. Bij beroep loop je de kans dat een straf hoger kan uitvallen, dat lijkt mij niet verstandig..

naamloosheid.

28 januari 2015 om 15:46

haha dat zou mijn jaar nu al goed maken!

28 januari 2015 om 14:45

Maar Kakaronaldo,

Op zich voor de rode kaart, is twee wedstrijden herkenbaar (kijkend naar andere straffen).
Maar voor het vergrijp wat de scheids is ontgaan, kun je je afvragen of dat niet ook bestraft had moeten worden.

* Edit:
ik denk even terug en zie de beelden voor me..
drie wedstrijden was toch gepaster geweest.. voor die rode kaart.
dus los van de overtreding die niet gezien was en wel bestraft had kunnen (moeten?' worden

28 januari 2015 om 17:57

Luister als ze hebben bestraffen op videobeelden moet de Spaanse bond weten.
Had hij 7 wedstrijden schorsing gekregen was ik het er ook mee eens geweest.

Maar dat is nu niet het geval nu valt de straf Real Madrid ten gunste dus ja wat moet ik als Madrista zeggen?

Voor de mensen die zeggen "als ronaldo die trap zou hebben gehad had je gezegd dat edimar 10 wedstrijden geschorst moest zijn"

Ja dat klopt, maar als de Spaanse bond dat niet doet zou ik me daarover gaan beklagen en niet over Ronaldo en de mensen die heb supporten.

(Ik schaam me voor Ronaldo omdat hij speelt bij een club die ik support en zich niet "koninklijk" gedraagt.) Kreeg even flashbacks aan het Mourinhotijdperk haha

Hala Madrid

28 januari 2015 om 19:09

In Spanje mag je niet straffenn op basis van beelden

28 januari 2015 om 16:33

Twee wedstrijden is voldoende. Hopelijk leert hij ervan want het is en blijft een geweldige voetballer. Als barca fan ben ik blij dat hij weer te bewonderen is..

Er breekt een belangrijke fase aan. Wie o wie blijft zijn potjes winnen

28 januari 2015 om 17:08

Zo zie je maar weer dat fifa corrupt is..

28 januari 2015 om 17:25

Hoe zie je dat dan? De fifa heeft hier niets mee te maken.

28 januari 2015 om 18:36

De spaanse bond is real madrid dus had nix anders verwacht

28 januari 2015 om 22:26

Inderdaad zo corrupt als wat. Barca en Real worden meestal gematst

28 januari 2015 om 18:18

Had op basis van de beelden ook nog eens gestraft worden voor het slaan etc. Maar goed, dit is wel een voorbeeld van klasse-justitie. Hij komt met 2 wedstrijden goed weg. Laten we hopen dat hij ervan heeft geleerd. En wat is dat toch met dat Hala Madrid? Komop man, get a life!

28 januari 2015 om 19:09

In Spanje mag je niet straffenn op basis van beelden . Komt dus niet goed weg, voor dit vergrijp is 3 namelijk de max.

28 januari 2015 om 19:50

Dat wist ik niet, dank je.

28 januari 2015 om 21:01

Hij komt dus wel goed weg, want hij heeft het geluk dat die scheids het niet zag + het geluk dat het systeem zo krom is als een banaan

Bij andere spelers waren het meer wedstrijden geweest, verdiend 4 wedstrijden i.p.v 2, ongeacht zijn status.

28 januari 2015 om 14:22

Bij andere spelers zouden het ook 2 wedstrijden zijn, in Spanje althans. Dit komt omdat ze in Spanje de meest kromme regel hebt die je hebben kan qua schorsingen.

Doet natuurlijk niet af van het feit dat dit veel meer wedstrijden Moet zijn.

28 januari 2015 om 14:31

Nee, dan had de scheidsrechter het wel gezien en was de persoon in kwestie voor meerdere wedstrijden geschorst, De Spaanse bond is gewoon zeer corrupt, staan ze al jaren bekend om.

28 januari 2015 om 14:40

Nee, de Spaanse bond geeft schorsingen naar aanleiding van het scheidsrechtersrapport, en niet naar aanleiding van beelden.

Dit kan dus voor zeer scheve verhoudingen zorgen.

Zo heeft de scheids waarschijnlijk iets opgeschreven waarvoor je maximaal 2 wedstrijden schorsing kan geven.

In Nederland is een scheidsrechtersrapport ook van belang, maar wordt er ook nog naar beelden gekeken/gehandeld. Zo kan hier de schorsing wel nog hoger oplopen.

28 januari 2015 om 14:54

Zeker maar als een speler met een voorbeeld functie zoals Ronaldo het herhaaldelijk doet kun je gewoon niet alleen 2 wedstrijden schorsen. Kijk naar hoe hij speelde die wedstrijd en hoe hij godin vorige keer heeft geslagen. De scheidsrechters en de bond weigeren gewoon real op een adequate manier te straffen.
Als je denkt dat Ronaldo een heilig boontje is moet je maar op YouTube gaan kijken. Daar staat gewoon een video van minimaal 10 min waar deze kind in een mannenlichaam agressieve overtreding na agressieve overtreding maakt. Het is gewoon overduidelijk hoe de scheidsrechters telkens express falen om real te straffen. Dit geld ook voor de bond.

28 januari 2015 om 15:11

Wij zijn de handelingswijze van de Knvb gewend, dan zou dit inderdaad een schandalige schorsing zijn, in Spanje is het zo volgens de regels.

Dit is niet om Ronaldo te 'verdedigen' of iets, want ik heb een schurft hekel aan die vent. Maarja.. Als dat de Spaanse handelingswijze is, wat doe je er aan?..

In mijn ogen is dit ook een halfjaar schorsing van de Fifa, of je nou iemand bewijst bijt, of iemand bewust slaat en schopt.. Allebei mishandeling

28 januari 2015 om 15:19

speler van sevilla dit seizoen kreeg voor een elleboogstoot 4(!!) wedstrijden meneertje

28 januari 2015 om 15:29

Lezen........

De scheidsrechter geeft een code voor de rode kaart. En op basis van die code is er een maximale straf!

Dus de scheids bij Sevilla die wedstrijd heeft een andere code gegeven dan deze scheids nu bij Ronaldo.

28 januari 2015 om 19:54

Eindelkjk iemand met verstand. @royajax5 heeft gewoon gelijk!!

Hoeveel wedstrijden heeft bijvoorbeeld rodrigo van Val gekregen voor zijn trap? Die was nog smeriger en hij kreeg ook maar 2 wedstrijden.

Zo kan k met genoeg voorbeelden komen ...

Ow, je weet niet over wie of welke wedstrijd kk ht heb?

28 januari 2015 om 23:35

Lijkt me dus de hoogste tijd om de regels te veranderen! Dit lijkt me een regel die is ingesteld in de jaren '70, toen er nog niet overal camera's stonden. Maak daar nou eens gebruik van!!!!!

28 januari 2015 om 14:34

Juist door zijn status zou hij er eerder meer moeten krijgen dan minder. Een van de grootste voorbeeldfuncties in het voetbal. Ze hebben het er altijd over dat ze onsportifiteit uit het voetbal willen bannen en doen dit vaak door voorbeelden te stellen. Wees dan consequent en laat zien dat zelfs de Ballon D'or winnaar hier niet zo makkelijk mee weg kan komen.

28 januari 2015 om 14:37

Juist door zijn status zou hij een zwaardere straf moeten krijgen? Beetje krom ofniet? Over meten met twee standaarden gesproken... Natuurlijk een te lage straf, maar je kan de straf moeilijk af laten hangen van de bekendheid of populariteit van een voetballer.

Ongelofelijk, slaan en schoppen van tegenstander 2 wedstrijden.. Of zou het iets te maken hebben met de derby van Madrid..

28 januari 2015 om 16:40

Zelfde verhaaltje als Suarez... ook zo toevallig net voor de wedstrijd tegen Real ze schorsing afliep. Het heeft natuurlijk wel met de Status van Ronaldo te maken hebben, zou ook zo bij Messi zijn. Als Ronaldo en/of Messi veel wedstrijden niet mag spelen, maakt dat het voetbal daar minder aantrekkelijk dan dat ze wel spelen!

28 januari 2015 om 17:03

Suarez kreeg de schorsing van de fifa. Alsof die rekening houden met el clasico

28 januari 2015 om 17:24

Tuurlijk wel? Zit vast dingen achter waar wij nooit achter komen? Waarom zou het doen zo toevallig zijn net voor El Classico?

28 januari 2015 om 18:18

Suarez was -toen hij de schorsing kreeg- nog verbonden aan Liverpool... Ik denk niet dat er wat is verandert is aan die schorsing, ook al ging hij bij barca spelen. Dus ga er niet vanuit dat dit gemanipuleerd is zodat hij de Classico kon spelen

29 januari 2015 om 09:04

hij kreeg 4 maanden schorsing.

Als zn schorsing nou een x aantal wedstrijden was, of een x aantal weken dan was het nog aannemelijk geweest.
Maar met maanden ga je niet kijken welke wedstrijden hij dan mist of haalt en zoals Robotrock zegt...hij was toen nog speler van Liverpool toen hij de schorsing kreeg.

Dus je kunt weer rustig slapen vanavond...weer een samenzweringstheorie minder.

Toevallig erbij voor de match tegen Atm, jammer verdiende zeker een langere schorsing.

28 januari 2015 om 15:20

Heel toevallig net als Suarez die zijn 1ste wedstrijd mocht spelen tegen Real.
Ik vind dat Neymar ook geschorst moest worden.
Wanneer het minder loopt bij Barca en bij hem begint hij kopstoten uit te delen.
Tegen Coentrao vorige seizoen had hij ook een grote bek.
Tot dat Pepe kwam toen was die gelijk weer de skelletor die hij is.

Eerst slaan, daarna een willekeurige trap uitdelen. Natuurlijk is 2 wedstrijden te weing! Maargoed, iets met Atleti 7 februari...

De Spaanse voetbalbond is zoooo zielig. Suarez was ook geschorst tot en met de clash tegen Real Madrid.. geld gaat blijkbaar boven alles.

28 januari 2015 om 14:26

Suarez is niet geschorst door de lfp maar door de wereldvoetbalbond

28 januari 2015 om 14:27

Man man wat kansloos dit zeg want de schorsing van Suarez was al in gegaan voordat de competitie in Spanje was gemaakt dus maak je zelf niet belachelijk man.

Domheid gaal blijkbaar boven alles

28 januari 2015 om 14:33

Ja, maar de Spaanse voetbalbond bepaalt wel de planning van el Clasico..

28 januari 2015 om 14:34

Nu probeer ik niets te verdedigen maar.kan het zijn dat de spaanse bond om.die reden ook real barca op.die data gepland had? Gewoon een vraagje

28 januari 2015 om 14:56

Kom op zeg denk jij echt dat ze daar rekening mee zouden houden?

En als dat zo was zou het zelfs nadelig zijn voor Barcelona want iemand die 4 maanden niet gespeeld heeft en 0,0 wedstrijdritme heeft dat zo iemand dat een wedstrijd over de streep moet trekken?

Lijkt me niet!

En daarbij had de wedstrijd ook gewoon een paar weken later kunnen vallen.

28 januari 2015 om 15:20

die stond al vast voor de liga begon het zou alleen beslist worden of het ztrdag of zondag zou zijn beide moct hij meedoen ze schorsing eindigte eind vrijdag

28 januari 2015 om 15:23

Schorsing was verlaagd naar 1 dag voor de wedstrijd. Toeval? Natuurlijk niet....

28 januari 2015 om 15:32

Natuurlijk Fcda er was helemaal niks verlaagd, echt ongelofelijk wat een fantasie zeg

4 maanden krijgen en dan 1 dag speciaal eraf echt knap

28 januari 2015 om 18:33

Wat maakt het uit ze hebben toch 3-1 verloren.

28 januari 2015 om 14:27

Die schorsing kwam van de Fifa meen ik en daar had de Spaanse bond niets mee te maken.

28 januari 2015 om 15:07

Maar de Spaanse bond regelt wel de planning voor de Clasico.
Suarez een van de grootste spelers in het voetbal debuteert bij een van de grootste clubs tijdens de Clasico, de wedstrijd waar iedereen naar uitkijkt. Dat is toch wel iets waar de Spaanse bond rekening mee gaat houden.

28 januari 2015 om 19:00

Net of de Fifa kijkt van , "wacht, Suarez kan naar Barcelona, laten we hem schorsen tot de wedstrijd tegen Real".

Eerst ff de feiten dan typen.

28 januari 2015 om 14:34

Ik denk dat je bedoeld dat de LFP de speelschema wat betreft de Clasico zo hebben ingedeeld dat Suarez mocht debuteren in die wedstrijd wat natuurlijk een commerciële stunt was

28 januari 2015 om 14:36

Jeetje, als je dit niet eens weet
Suarez werd door de Fifa geschorst..

28 januari 2015 om 15:12

Suarez heeft niks met Spaanse bond te maken. Die bond gunde juist Suarez om in de Clasico te spelen.

Als Ancelotti een man is laat hij hem niet spelen tegen Atletico, gaat niet gebeuren. Maar toch.

28 januari 2015 om 14:34

Waar slaat dat nou weer op, hij stelt zijn beste spelers toch gewoon op, omdat de spaanse bond dom is om hem maar (2!) wedstrijden te schorsen moet hij hem verder straffen? Niks met mannelijkheid te maken.

28 januari 2015 om 14:35

Zie geen reden voor Ancelotti om dat te doen eerlijk gezegd

28 januari 2015 om 14:37

Uit principe wel, maar ik neem aan dat je aan het einde van het seizoen wel gewoon kampioen wilt worden?

28 januari 2015 om 14:38

Carlo is geen politie agent ofzo. Spaanse Bond moet maar normaal straffen.

28 januari 2015 om 14:42

@man Chester

Als jij iemand een tik op straat verkoopt en je 1 dag moet zitten, zeg jij dan nee, ik verdien een week?

28 januari 2015 om 15:12

hij zal iemand op straat geen tik uitdelen dus hoeft hij ook niet vast te zitten.

28 januari 2015 om 16:12

Heel bijdehand. Ik sta perplex van je 'bijdehandigheid'. Bewijst in ieder geval wel dat je mijn punt begrijot waar het mij om ging dus top.

Ongelooflijk....ordinair natrappen zonder intentie om ook maar iets van de bal te spelen. Meneer Ronaldo mag van geluk spreken.

Blijkt toch wel een typische Ronaldo-actie, dacht dat hij dit wel kwijt was. Speelt daarnaast al weken slecht (los van z'n paar goals). Frustratie?

Zo kan hij er toch bij zijn tegen Atletico..

Ik denk dat Madrid het zonder Ronaldo tegen Atletico toch beter zou doen. Atletico weet hem keer op keer uit zijn spel te halen.

28 januari 2015 om 14:50

Daar heb je denk ik een goed punt.. Ze spelen te hard en te ordinair. Heeft Real moeite mee ja.
Maar als hij dan weer mag spelen na twee wedstrijden schorsing, kun je je afvragen of hij dan niet juist gebrand is om mensen de mond te snoeren..

28 januari 2015 om 15:10

Ik denk het niet. Dit is juist niet de wedstrijd waarin Ronaldo zijn comeback moet gaan maken. Bijna alles gaat mis van hem tegen Atletico, en dan is de kans dat hij zo iets weer flikt er weer. Als ik Ancelotti was zou ik wat creatieve spelers er in zetten tegen Atletico. Daar hebben zij het over het algemeen toch lastig mee.

28 januari 2015 om 15:19

Kan Odegaard gelijk op de bank tegen Sevilla en Sociedad.

28 januari 2015 om 15:14

Pure onzin, heel Real heeft het lastig tegen Atletico. Benzema scoort nooit tegen ze en Bale 1x volgens mij. Ronaldo scoort elke keer wel tegen ze.

Valt me nog mee dat die niet geseponeerd werd, maar goed wss had messi dezelfde straf gekregen. Die 2 zijn heilig daar. Oja even voor de duidelijkheid ik ben geen real of barca fan of van de 2 spelers. Geniet van allebei

Moet geen ramp zijn voor Real. Kan Isco eindelijk vanuit een vrije rol vanaf de linkerkant spelen. Ben benieuwd hoe dit zal lopen aangezien hij in zo een positie het best tot zijn recht komt en dit seizoen sowieso vlamt. Ik verwacht vuurwerk van hem en denk dat het positiespel van Real nu wellicht nog beter zal zijn. Nee, dit bedoel ik niet als een sneer naar Ronaldo maar ik denk dat oprecht. Khedira en Illara zijn dramatisch, dus ik hoop dat Medran de kans krijgt naast Kroos.

Casillas
Carvajal
Sergio Ramos
Pepe
Marcelo
Medrán
Kroos
Bale
James
Isco
Benzema
28 januari 2015 om 14:38

Isco speelt zeker goed, althans de minuten die hij maakt, Real kan dit wel opvangen maar het blijft idd schandalig 2 wedstrijden

28 januari 2015 om 14:43

Ik zou eerder Bale op links zetten denk ik, is toch zijn beste positie. Voor het positiespel zou Isco wellicht beter zijn, maar hij kan natuurlijk ook gewoon op het middenveld spelen.

28 januari 2015 om 14:43

@xaviola

Isco speelt het gehele seizoen al via de linkerkant. Aangezien Real in een 4-4-2 speelt waarin Isco en Ronaldo elkaar constant afwisselen.

28 januari 2015 om 14:52

Hoe bedoel je? Bedoel je gedurende de afwezigheid van Modric?

En om even te begrijpen hoe jij die 4-4-2 ziet, is dat met Kroos en Modric in het centrum en Benzema en CR7 in de spits, of bedoel je het anders?

28 januari 2015 om 15:12

Isco speelt de laatste maanden gewoon als CM hoor..? Voor de blessure van Modric speelde hij wel zo.

28 januari 2015 om 16:42

@modric

Ja om de blessure van Modric op te vangen zijn ze tijdelijk teruggegaan naar een 4-3-3 maar in praktijk in de wedstrijd bestrijkt Isco nog steeds veelal de flank waar Marcelo naar binnen komt.

@thomas

Al sinds de 2de helft van het seizoen vorig jaar speelt Real in een 4-4-2.

Precies hoe jii het voorstelt spelen ze ja met Isco en Ronaldo die elkaar constant afwisselen.

28 januari 2015 om 14:45

Denk eerder dan Lucas speelt dan Medran.

28 januari 2015 om 18:39

Ik ben het eens met jou alleen weet ik zeker dat ancelotti medran niet naast kroos zet jammer genoeg.

Heb de training bekeken en het word weer een soort 4-4-2.
James isco op de flanken kroos khedira centraal benz bale voorin.

Zoiets als de copa del rey finale.

Echt zwaar onterecht dit want aangezien dat dit soort acties al veel meer is heeft hij nog het geluk dat er geen beelden gebruikt mogen worden want anders had hij er wel 6/7 mogen krijgen.

28 januari 2015 om 14:29

Ja 4 5 zou gepast zijn, ik vind het ook een vreemde lage straf

Komt Ronaldo goed weg eerlijk is eerlijk. Stiekem ben ik er niet rauwig om dat hij 2 duels schorsing krijgt, eigenlijk is hij niet echt gestraft.

Zoals ik al voorspelde in het bericht waarin neymar zich uitsprak over ronaldo...precies tegen atleti weer erbij,, spaanse bond is met geld wat geholpen in hun beslissing?

Dus Suarez krijgt voor bijten 3 maanden schorsing ongeveer en Ronaldo slaat en trapt tegenstanders en krijgt 2 wedstrijden? Natuurlijk is bijten erger, maar 2 wedstrijden is toch geen fatsoenlijke straf...

28 januari 2015 om 15:13

Suarez was 4 maanden geschorst. vanaf juni tot oktober.

Viel te verwachten. Ik zei het al kort na de rode kaart. Iedereen sprak over 12 duels, maar je kon op voorhand weten dat het er niet meer zouden zijn dan 2. Ronaldo moet immers spelen tegen Atletico. Voor de kijkcijfers en dus inkomsten. Zonder Ronaldo haken alle Ronaldo-fans af en dat zijn er nogal wat.

28 januari 2015 om 14:32

Ja dat speelt ook een rol denk ik, maar ook al speelt Ronaldo niet, ik ben immer fan van Real ook van Ronaldo, maar ik zal altijd blijven kijken

Dit hadden er toch meer dan 2 moeten zijn.. maar aangezien in spanje alleen maar rare scheidsrehters rondlopen en je niet geschorst kunt worden aan de hand van beelden weet je genoeg... de man kan niet met frustraties omgaan en zal vast nog eens in herhaling gaan treden als het niet gaat zoals hij het wilt (of hij weet het net niet te vinden).

28 januari 2015 om 14:40

La Liga zeker op stipt slechtste scheidsrechters...

28 januari 2015 om 14:49

@19messi33

Natuurlijk kan Ronaldo waarvan constant zijn hele familie dood wordt gewenst, die constant te maken krijgt met bloedzuigers op het veld, niet met frustaties omgaan.

Even serieus, vanaf je bank thuis weet jij niet eens wat frustratie is. Denk is een keer niet als een kind van 5.

Natuurlijk hoort hij langer geschorst te zijn, maar alser iemand us die met frustraties om kan gaan is het Ronaldo.

Aangezien hij al zijn gehele carriére haat ontvangt, maar niet aan het niveau van Messi kon geraken en het altijd maar net niet was.

Nu heeft hij wat problemen in zijn privé, waar de verdedigers vast op in waren gegaan en dat met het feit dat zijn vorm minder is, is hij nu over de schreef gegaan.

Andere mensen vermoorden mensen als ze over de schreef gaan. Denk even rieëel na zeg.

28 januari 2015 om 15:23

Sorry hoor, maar Ronaldo heeft ook genoeg fans. Volgens die redenatie weet Ronaldo sowieso helemaal niet wat lijden of frustratie in welke vorm dan ook is. In Afrika worden mensen namelijk niet alleen dood gewenst, maar doodgeschoten. Nesu ging in één klap van topatleet naar compleet verlamd. Fernando Ricksen mocht in een benefietwedstrijd af trappen en brak emotioneel omdat hij zich realiseerde dat hij nooit meer op het veld zal kunnen staan. Dat zijn frustraties.
Ronaldo's golddiggertje heeft het uitgemaakt, boehoe, first world problem bij uitstek.
Ronaldo is een winnaar en kan daarom niet tegen zijn verlies. Voor zijn gedrag is echter geen goed excuus te verzinnen. Ik geef eerlijk toe dat ik het niet op Ronaldo heb, kan jij ook eerlijk toegeven dat je soms te ver gaat in zijn verdediging?

28 januari 2015 om 15:24

Jij plaatst de grootste onzin en zegt dat dat andere reëel na moeten denken? Als Ronaldo zich zo laat gaan kan hij inderdaad op dat moment niet met frustraties omgaan. En leuk dat hij problemen heeft hij is niet de enige, iedereen heeft problemen. Ook is Ronaldo natuurlijk de enige speler die op het veld uit de tent gelokt wordt, denk zelf toch eens na man. Andere mensen vermoorden mensen..wat heeft dat er mee te maken? Lijkt me niet dat jij iemand anders mag verwijten het niveau van een kind van 5 te hebben.

28 januari 2015 om 15:57

@migi

Haat voel je als persoon meer dan liefde dat mag duidelijk zijn. Hoeveel fans hij dus ten opzichte van mensen die hem niet migen puur om wie hij is staat in schril contrast. Natuurlijk worden mensen in Afrika doodgemaakt, maar velen kunnen daar ook niet eten. Moeten jij en ik daarom ons voortaan stilhouden in plaats van te zeggen dat we honger hebben?

Ik vind dat voor gedrag altijd een excuus mag zijn, aangezien bijna elk gedrag te verklaren is. Een reactie als deze is eigenlijk ook meer menseigen dan 'je niet op je kop laten zitten'. Als mensen zien we daarentegen onszelf als 'ontwikkelt' en moet je je inhouden waar ik het zeker mee eens ben. Wat heb je aan hersenen als je niet boven instinftief gedrag uit kan denken. Desondanks gaat het bij iedereen elke dag wel eens mis en bij Ronaldo was het ol dat moment. Ik ga niet te ver in Ronaldo zijn verdediging, want ik verdedig de mens, niet de persoon zelf. Als dit een willekeurige andere speler is dan had ik hetzelfde gezegd, waar ik ook altijd negatieve reacties op krijg, ondat mensen denken te begrijpen dat ik fysieke geldingsacties toesta wat niet zo is.

@dropstaaf

Ik heb ook niks gezegd over wanneer en hoe. Ik heb het ook volledig over dit moment. Iedereen heeft wel eens een kutdag/periode waarin wij uitvallen tegen onze geliefden of iets in die richting puur uit frustratie waardoor we handelen op een manier die ons niet eigen is.

Bij Ronaldi staan er alleen honderden camera's en kijkers van critucasters op gericht. Dit weekend alleen al deed Diego Costa iets veel ergers. Desondanks maakt men er niet zo heisa om. Waarom? Diego Costa wordt niet gevolgd als Ronaldo en van Diego Costa zijn ze gewend dat hij al vechtend over het veld rolt, bij Ronaldo niet. Zelfde als dat bij Suarez mensen helemaal flippen als hij bijt terwijl de gemiddelde PL tackle veel meer gevaar met zich meebrengt.

Wat ik dus wil zeggen, samen met de samenloop van een gefrustreerde Ronaldo en de druk die hij normaal zonder een bewolkte gedachte zonder problemen mee omgaat, kan ook hij een keer iets fouts doen. Daar is hij een mens voor ook al lijkt het soms een half-god ja.

Hij vermoord teminste diegene niet uit frustratie wat veelal gebeurd op aarde en dus ook eigenlijk iets normaals is maar in onze gewetensvolle ogen niet.

Wat ik dus wil zeggen is dat we mensen en onszelf iets minder hard aan moeten pakken op dit soort dingen. Ik heb ook wel eens iemand op zijn bek geslagen en jij en Migi denk ik ook.

Maakt dat van ons potentiële mishandelaars en of moordenaars? Dat zijn we allemaal met de juiste beweegredenen maar die keuze zullen we niet snel maken.

Net als dat Ronaldo tot het einde van zijn carriére waarschijnlijk niemand meer zal natrappen en/of aanraken

28 januari 2015 om 16:07

@Larsoboy. Wat ben jij toch sneu zeg. Die smoesjes dat Ronaldo zoveel haat ontvangt dat heeft hij er zelf naar gemaakt..en dat nog die prive problemen hahaha.Ronaldo liep voor aanvang van de wedstrijd vrolijk fluitend door de catacombes. Nope als meneertje het net niet weet te vinden is hij absoluut niet te genieten.

28 januari 2015 om 16:11

@larsoboy "andere mensen vermoorden anderen als ze over de schreef gaan."
Hoe kan jij dit uberhaupt bij het voetbal betrekken. Dit zegt genoeg over jou als mens. Dit zijn dingen die je nooit met elkaar mag vergelijken. Ronaldo stond absoluuuut niet in de positie om zich ergens kwaad over te maken. Wat een onzinnige kromme domme vergelijking

28 januari 2015 om 16:13

Je gaat alleen de fout in door te zeggen dat hij er echt niets aan kan doen dat er mensen zijn die hem niet mogen. Ik haat hem zelf niet hoor, maar ik heb het niet op hem. En dat is niet omdat hij Ronaldo is, maar gewoon door zijn gedrag. Hij juicht gemaakt of overdreven, juicht helemaal niet als iemand anders scoort als hij de bal ook had kunnen krijgen en heeft gewoon wat vervelende maniertjes.

Dat er mensen zijn die hem haten, of überhaupt wat dan ook haten dat te maken heeft met voetbal zijn niet helemaal lekker. Maar de onschuldige afkeur die mensen als ik naar Ronaldo hebben, doen hem helemaal niets hoor. En natuurlijk voel je haat meer, maar jij verdedigt hem door te zeggen dat hij meer frustratie kent dan alle andere voetballers en dat is gewoon niet juist. Ronaldo leeft als een God, dus ga mensen die 3 baantjes nodig hebben om hun twee hypotheken te betalen en hun 4 kinderen naar school te sturen niet vertellen dat zij minder weten over frustratie dan Ronaldo, want dat is echt totaal de wereld op z'n kop.

Er zijn inderdaad mensen die iemand vermoorden als ze boos zijn. Dat heet psychisch gestoord. Die mensen horen in een inrichting. Ik vind het niet heel knap dat Ronaldo het alleen bij slaan houdt.

En dat hij het waarschijnlijk nooit meer doet weet ik niet. Dit is namelijk niet de eerste keer dat hij zoiets doet hoor.

28 januari 2015 om 16:15

Larsoboy. Jou hele nutteloze post kan de prullenbak in over hoeveel ronaldo te verduren krijgt. jij doet overkomen alsof Ronaldo vrijwillig voetbalt. Heb je gezien wat voor megasalaris hij ontvangt en daartegenover af en toe een beetje uitgefloten wordt. Verkondig niet zoveel kul man.

28 januari 2015 om 16:23

@virrie

Niemand in de wereld heeft een vrijpas om mensen te haten, niemand. Als jij vind van wel ben jij onderdeel van de haat in de wereld.

Misschien heeft het wel ouur met de frustratie tijdens de wedstrijd te maken gehad. Dan nog is hij een mens en kan dat gebeuren. Messi schoot ook een paar jaar terug een bal in het Real Madrid tribune op iemand. Is het fout? Ja. Desondanks is het te begrijpen tijdens een wedstrijd met enorme druk, waar het publiek constant het heeft over met hoeveel mannen jou moeder de liefde bedrijft, dat je in een enorm aantal wedstrijden er een paar tussen zitten waarin jij een foute keuze maakt. Goed is het niet, begrijpelijk wel.

Ik verwacht ook niet dat je begrijpt waar ik het over heb dus ik probeer eem vergelijking te maken met Messi, omdat dat in jou geval vast helpt. Het is moeilijk om nuchter naar dingen te kijken als de afkeur naar het onderwerp bij voorbaat al groot is.

En ik heb het niet over voetbal maar over menselijk gedrag. Aangezien de menselijke geschiedenis zowat gebouwd is op moord zie ik niet in waarom dat onzinnig is.

We hebben allemaal wel eens in onze nietszeggende leventjes iemand op zijn bek geslagen of een trap gegeven. Dat maakt ons geen slechte mensen, maar normaal. Iedereen kan een keer over de schreef gaan.

Gelukkig hebben we enig besef van empathie en en hopelijk de opvoeding om te beseffen dat het niet goed is wat we hebben gedaan.

28 januari 2015 om 16:39

@migi

Hij kan er niks aan doen nee, aangezien er ook genoeg. zijn die hem wel mogen. Dan moet het eerder zijn dat de vraag is waarom mensen hem niet mogen dan waarom mogen mensen hem wel? Eens of niet? Vanuit jou perspectief vind jij dat hij overdreven juicht. Mij interesseert het niet hoe hij juicht al maakt hij in zijn nakie 2 schroeven door de lucht(oke geen smakelijk gezicht daarentegen). Dat mensen zich irriteren aan andere mensen ligt vrijwel nooit aan de ander. Men irriteert zich ook aan Justin Bieber. Naar horen zeggen is het ook niet de meest makkelijke persoon. Ik ga alleen niet met hem om dus zal het mij een worst wezen zolang hij geen mensen pijnigt.

Ik noem JB, omdat men denkt dat leven als ewn beroemdheud met geld over rozen gaat. Desondanks zie je elke keer weer mensen in die wereld er aan kapot gaan waar Michael Jackson de grootste artiest aller tijden nagenoeg zeker zijn leven zelfs nam en Elvis aan eem soortgelijk einde kwam en dat nog voor de tijdperk van extreme commercialisme.

Ik denk serieus dat leven zoals wij dat kennen gezonder is. Dan heb ik het niet over het 3 baantjes hebben, dus moeite om te overleven, maar wij als in mensen die op onze eigen PC of smartphone hier discussiëren met koffie in onze hand wat ergens uit Zuid-Amerika komt.

Psychisch gestoord is het in onze ogen om mensen te vermoorden, aangezien wij er geen reden toe hebben. Daarom maken wij ook systemen als mens als landen waar mensen volgens de regels met elkaar leven want zonder dat zijn wij beesten. Vanuit mijn.perspectief vind ik pedo's de meest gestoorde mensen die er zijn. Desondanks zijm er zo enorm veel pedo's(heb je geen besef van) dat ik me dan afvraag hoe abornmaal het is. Tegenover de grote groep is het abnormaal ja.

Wat ik dus duidelijk wil maken tenzij wij als makke schapen worden behandelt waar men controle heeft over ons om ons dus rustig te houden vervallen ook wij 2 weer in hetgene waar de menselijke geschiedenis op gebouwt is.

Oorlog en dus moord.

Hehe, dit hadden er veel meer moeten zijn natuurlijk, maar ik ben er wel blij mee. Real kan zonder Ronaldo ook wel van Sevilla en Sociedad winnen, al zijn het moeilijke tegenstanders.

Dit was natuurlijk te verwachten zo'n lage straf. Veel te laag in mijn ogen, hadden makkelijk nog een paar wedstrijden aan vast gekund.

Schande!!!! Hij had minimaal 3/4 duels schorsing verdiend. Maja hij moet er natuurlijk bij zijn tegen atletico.

Penalties voor schwalbes 2 duels maar voor slaan en schoppen yep welkom in LFP (Liga Florentino Perez) wat een schande dat hij maar 2 duelas krijgt rot toch op man

Och wat toevallig zeg! Precies voor Atleti, man man man wat zet je jezelf te kakken als Spaanse bond zijnde. Juist als je zo'n voorbeeldfunctie hebt en dit doet moet je minstens 3x zo lang krijgen

Het kan niet wat Ronaldo deed.. maar kom nou, Ronaldo schopte hem, maar niet zo hard dat ie een blessure kan krijgen. Het is zelfs langzamer dan een overtreding die vaak voorkomt in het veld als je de bal van de tegenstander af wilt pakken. En over dat bijtgedoe van Suarez is ook erg overdreven. Ellebogen, knietjes, beenbreuken met opzet vind ik natuurlijk veel erger.. ze moeten daarvoor minstens 10 wedstrijden geven.

Mensen die de wedstrijd van gisteren (chelsea vs Liverpool) hebben gezien, weten heus ook wel wat Diego Costa deed erger was dan die van Ronaldo, en toch hoor je er bijna niks over... Alleen omdat hij Ronaldo is dan gaan mensen de boel gewoon echt erg opblazen. Kom nou, wees realistisch!

28 januari 2015 om 14:48

De hardheid van de trap zegt niks, het gaat om de intentie. Zelfs als hij mís had getrapt was een (zwaardere dan deze) schorsing op z'n plaats geweest..

28 januari 2015 om 19:32

elleboogje deed meneer Ronaldo ook..

Hehe ronaldo in deze vorm is niet beter dan isco.. Totaal geen aderlating voor real dus.

De reden dat die "maar" twee wedstrijden krijgt was toch omdat ze in Spanje die belachelijke regel hebben dat videobeelden geen bewijsmateriaal is?

Natuurlijk heeft het met naam van de speler en club te maken en de derby die op het programma staat, echter las ik ook dat een speler van een kleinere club ook maar twee wedstrijden kreeg dus dan snap ik deze schorsing wel als ze meer hadden gegeven was daar weer commentaar op gekomen.

Triest hoor allemaal. Er gebeuren ergere dingen op het veld die niet een worden Bestraft. Natrappen staat een straf of tussen de 1 en 4 wedstrijden. Die slaande beweging (los willen komen van de tegenstander) wordt niet meegerekend omdat deze niet bestraft is. Diego Costa had gister ook 2 keer rood moeten krijgen, maar Ronaldo moet maximaal worden gestraft.. onzin

28 januari 2015 om 14:47

Omdat het Ronaldo is en de topper tegen Atletico eraan komt krijgt hij maar twee wedstrijden. Dat is pas erg. Niemand trekt hier enige vergelijkingen met andere spelers. Ronaldo trapte gewoon ordinair na, wat een waanzin. Dus omdat een speler niet geblesseerd is hoeft hij amper geschorst te worden?

En die slaande beweging zie jij als los komen van je tegenstander? Iets met witte Madrid bril denk ik.

28 januari 2015 om 14:47

Ronaldo had de zelfde wedstrijd al iemand geprobeerd te slaan. Ronaldo heeft een voorbeeld functie maar is toch herhaaldelijk agressief op het veld. Heeft zelf godin overduidelijk gewoon geslagen. En jij vind dat hij maar 2 wedstrijden verdient voor zijn gedrag? Wauw objectief zijn kun je duidelijk niet. Real komt altijd overal goed mee weg en iedereen vind het blijkbaar normaal.

28 januari 2015 om 15:02

Hahah kijk ze hoor. Maargoed jullie naam zegt al genoeg. Nogmaals natrappen kun je min 1 en max 4 wedstrijden krijgen. Het feit dat hij onmiddellijk zijn excuses bood, zowel op Twitter als in de kleedkamer van Cordoba en dat hij dit seizoen maar 3 gele kaarten heeft geïncasseerd hebben in zijn voordeel gewerkt. vandaar de 2 wedstrijden. Niet zo hypocriet doen aub.

28 januari 2015 om 15:20

Ahjoh,wat ouwehoer je toch slap man. Omdat hij gelijk zijn excuses aanbood is het minder erg? Prima, sla ik je zo op je bek, zeg ik wel gelijk sorry. Doe ik er gelijk een twitterbericht achteraan. Haal alsjeblieft je hoofd uit z'n reed en zeg niet dat ík niet objectief ben zeg.

En máár 3 gele kaarten is aardig wat voor een aanvaller, maar goed er zullen er vast ergens op de wereld wel mensen zijn met meer....

28 januari 2015 om 14:47

Costa doet het net binnen de grenzen, daarom zal hij nooit gestraft worden.. Al blijf ik het een walgelijk viezerik vinden.

Heerlijk om te zien dat mensen zo gaan janken dat hij maar 2 wedstrijden geschorst is.

Ik ben blij dat hij even niet mee doet, kan hij even dingen op een rijtje zetten voor zich zelf, want de laatste tijd was het niet best wat hij liet zien.
En dan gewoon weer vernietigend terug komen met een hattrick bij ze eerste volgende wedstrijd ..

28 januari 2015 om 15:02

Dus jij vind echt als je het even neutraal bekijkt dat 2 wedstrijden schorsing genoeg is?

28 januari 2015 om 23:39

Yep

Belachelijk natuurlijk..
Bij de amateurs kun je hier zomaar 7/8 wedstrijden voor krijgen. Waarom wordt dit gedrag zo mild bestraft bij profs, zij zouden juist het voorbeeld moeten geven!

Rodrigo van Valencia kreeg rood en 4 wedstrijden voor een "perongelukke elleboog" (het typische elleboog dat je wel in elke wedstrijd ziet)

#tebasveteya
Is ook toevallig een madrid fan...lol. Zelfde gozer wil Mestalla aflsuiten omdat we Puta Sevilla chanteren in de wedstrijd tegen Sevilla. AUB je bek dicht houden.

Zelfde gozer gaf Moyes 2 wedstrijden schorsing toen hij lekker chips zat te eten op de tribune.
echt geweldig dit.

28 januari 2015 om 14:55

Ik begrijp je verontwaardiging wel, 2 wedstrijden schorsing vind ik ook echt belachelijk

28 januari 2015 om 14:58

Die Rodrigo spoort sowieso niet. Ik kijk niet zo vaak naar Valencia, maar ik zie hem echt heel vaak gekke dingen doen (ook bij Benfica).

28 januari 2015 om 15:14

Heb het over een andere Rodrigo.

Die Rodrigo waar jij over hebt is wel een heethoofd inderdaad. IS natuurlijk ook Braziliaans....zit denk ik in de bloed.

28 januari 2015 om 17:46

Ah, oke

Hadden er minstens 5 moeten zijn natuurlijk. Het wordt altijd op basis van de constateringen van de scheidsrechter bepaald, wat ik overigens onzin vind. Met een beetje pech had de scheids bv een duwende in plaats van slaande beweging gezien en geel gegeven. Dan zou CR er helemaal mee weggekomen zijn.

Zoals van te voren al bekend was en ik al paar x had aangegeven. 2 duels want over 3 duels is het Atletico - Real en dat betekent veel kijkers en zonder Ronaldo zal dat minder zijn. De Spaanse bond wil natuurlijk wereldwijde uitzendingen en met Ronaldo heb je veel meer kijkers en dus omzet.

Niet echt eerlijk aangezien Ronaldo wel meer verdiend heeft.

28 januari 2015 om 14:59

Ja 4 5 wedstrijden schorsing waren wel terecht geweest, dan had je nog niks te klagen weet je wel....

Heel erg jammer dit.

Natuurlijk weet je op voorhand al dat het hooguit 2 wedstrijden worden, maar ik wil sommige Real Madrid fans nu niet meer horen over dat de LFP Barca bevoordeeld. Dat zal echt wel kloppen, maar sommige Real fans hebben nu zeker niet meer recht van spreken vind ik.
Uitgerekend tegen Atlético Madrid is hij weer inzetbaar. Ja, ik baal hier van. Zeker omdat Sociedad en Sevilla zeker te verslaan zijn in hun huidige vorm en dan speelt Real ook nog eens beide wedstrijden thuis.

Sorry dat ik zo reageer. Ik moet even mijn frustratie kwijt.

28 januari 2015 om 14:57

Geen probleem, van mij had hij 4 wedstrijden schorsing mogen krijgen.

28 januari 2015 om 15:51

Geen probleem schors Ronaldo maar voor 5 wedstrijden.
Hij komt alleen hongeriger terug.
En Bale neemt Real weer bij de hand net als vorige seizoen.
Zonder Ronaldo tegen Neymar en Messi.
Bale heeft ze geketst.
2-1 in de 88ste minuut je zag al die Barca spelers op de grond ze hadden het opgegeven.
Hala Madrid.

28 januari 2015 om 19:02

@ Paul

Denk je echt dat het zo nadelig is voor Madrid als Ronaldo niet mee doet? Ik heb de laatste wedstrijden gezien en die gozer houdt t spel meer op dan dat ie er goed aan doet. Al heeft hij natuurlijk wel t meest scorend vermogen.

Wat een voorbeeld speler is het toch ook voor de rest van de wereld ehh. Als hij een echte man was had hij hier zelfs 4 wedstrijden moeten accepteren, maar nee hoor want over 3 wedstrijden komt de clash tegen Atletico Madrid en die kunnen ze niet winnen zonder Ronaldo. Typisch Spanje en Madrid bs dit joh, camera beelden werden niet eens gebruikt bij de incident melding lol. Als dat niet genoeg zegt weet ik het ook niet. Wie weet hoeveel Perez die scheidsrechters wel niet heeft betaald om goeie woordje voor Ronaldo te doen lololo.

Ongeacht wie je support als een speler zo groot als deze zo iets flikt hoort hij gewoon meer dan 2 wedstrijden aan de kant gezet te worden en toevallig was het meer dan eenmaal in 1 wedstrijd dat Ronaldo zo tekeer ging.

Maar goed, het zei zo dit was ook wel te verwachten.

dit zag je aankomen, de spaanse bond is pro Real.
dit is niet de 1ste keer dat Ronaldo dit doet, tegen Atletico deed hij dit ook, en in het verleden heeft hij ook een paar keer nagetrapt.
je zou als verdediger een speler zijn been met opzet kunnnen breken, als je weet dat je maar 2 wedstrijden schorsing krijgt.

28 januari 2015 om 15:00

Zie hier, de figuren waar ik het dus over heb....

Is de bond ook pro Las Palmas en pro Vitoria Fc??

Daar kregen de spelers namelijk ook 2 wedstrijden voor een dergelijk incident....

28 januari 2015 om 15:12

dit is niet de 1ste keer dat een Real speler zo makkelijk wegkomt.
ik vraag mij af wat een andere speler weerhoudt om dit niet te doen bij Ronaldo, een volle vuistslag op zijn gezicht, dan krijg je maar 2 wedstrijden, en Ronaldo is uitgeschakeld

28 januari 2015 om 15:26

Blijkbaar is de bond ook pro atletico.
Koke brak vorige seizoen de been van Jese.
Maar kreeg geen kaart en dus ook geen schorsing.
Maar typisch Barcelona calimero.
Real mag alles wij mogen niks.
Wij mogen geen spelers halen real wel.
Real heeft 10 cl bekers en wij maar 4.
Boehoe wat zijn wij weer zielig.

28 januari 2015 om 15:25

Daar hebben we tipi.

28 januari 2015 om 19:07

Wat natuurlijk wel grappig is, is de straf van Suarez hier naast. Die krijgt voor de derde keer bijten (belachelijk natuurlijk) een bizarre straf, maar Ronaldo slaat/trapt voor de zoveelste x na en hij krijgt twee potjes.

Slaan/trappen is mijns insziens per definitie niet minder pijnlijk/schadelijk voor je tegenstander dan bijten.

Nou is Ronaldo natuurlijk niet de enige die dit regelmatig doet, maar als je het vergelijkt met de zaak Suarez is de straf van Suarez echt absurd geweest.

Hoe dom kunnen sommigen toch zijn...

Ik zie hier alleen maar reacties over hoe weinig het wel niet is en blabla...

Van wat ik begrepen heb is dit een volkomen logisch en eerlijk besluit van de Spaanse bond.

Hij is beoordeeld op alleen dat moment van die rode kaart.

De enige fout die gemaakt is, is dat zijn eerste actie niet meegenomen is en ook dat heeft een logische reden: het stond niet vermeld in het rapport.

En dan wordt hij dus alleen beoordeeld op zijn actie bij de rode kaart en als jullie wat beter artikelen zouden lezen ipv meteen overal maar meteen je mening bij te geven, zouden jullie geweten hebben dat bij eerdere soortgelijke incidenten de schorsingen ook 2 wedstrijden bedroeg.

Dus hou aub op over corrupt gelul, want er klopt helemaal niks van...

28 januari 2015 om 15:18

Simeone kreeg 8 wedstrijden, Suarez zoveel maanden, maar Cristiano 2 wedstrijden? Jouw geloofwaardigheid zit op het niveau Lfp. Hoe je dat voor elkaar hebt gekregen vind ik bijzonder knap.

Hmmm...Natuurlijk is hetgeen hij heeft gedaan niet normaal maar ronaldo is en blijft een mens...Het is moeilijk te beoordelen maar hij toont zelfreflectie en dat siert ronaldo ik ben fan vanwege zijn voetballende kwaliteiten niet vanwege zijn soms moeilijke houding....ik vergeef hem want ook al heeft hij veel haters ik als Barcafan vind hem volwassen genoeg om dingen op te pakken...respect voor de mens ronaldo

Hmmz terechte straf maar vind het toch wel mild, ik had eigenlijk 3 matches minimaal verwacht..maar goed..laat Jese maar lekker inkomen nu!!!
Daar wachtte ik sowieso al op :D

(ps: Bale dan wel op links zetten natuurlijk! Waar ik eigenlijk ook vind dat hij moet staan, hij staat vaak nu aan de rechterzijde en pff dat werkt gewoon niet denderend heb ik het idee)

Wel leuk die tranen van Barcelona-supporters. Barcelona en Real worden beiden gewoon voorgetrokken in Spanje. Dat eeuwige wijzen altijd. Beide teams maken schwalbes, beide teams maken overtredingen en zowel Ronaldo als Messi moet ook soms gewoon poepen.

De straf is te laag, maar goed, viel te verwachten natuurlijk.

28 januari 2015 om 15:41

In spanje word er maar 1 team echt voorgetrokken en dat is real madrid! Het is niet dat ze elke wetstrijd de scheids mee hebben maar over het algemeen word real madrid het meest voorgetrokken. Dit blijkt ook gewoon uit statistieken. Hoe denk je dat ronaldo aan 28 goals komt en aan zoveel hatrricks??

Deze milde straf geeft ook weer aan hoe pro real madrid de spaanse bond is.

28 januari 2015 om 16:04

Niet in de laatste plaats omdat hij heel snel is, hard en doelgericht kan schieten en koppen en zijn medespelers ook bepaald geen koekenbakkers zijn?

Ach er zijn toch zat voorbeelden dat Barcelona ook werd voorgetrokken zowel op nationaal als internationaal niveau. Franco is allang niet meer de baas in Spanje hoor en als het echt zo erg is vormt Catalonië toch lekker z'n eigen land. Kunnen ze een seizoen lang 34 keer tegen zichzelf spelen.

28 januari 2015 om 16:10

@migi

Ach dat hoort erbij. De gemiddelde mens bekijkt alles het liefst vanuit eigen perspectief. Alles daarbuiten is bij voorbaat een aanval op datgene wat ze zelf voor willen stellen, hier dus een Real of Barca supporter en nu in de wereld het Westen en het Islam.

Maar natuurlijk is de straf te laag maar we weten toch allemaal dat hoe beroemder je bent hoe meer je met dingen wegkomt? Denk maar dat als ik als Kluivert iemand doodrij dat ik er met taakstraf vanaf kom.

28 januari 2015 om 16:16

Ja klopt inderdaad. Al zijn de straffen die automobilisten in Nederland krijgen voor iemand (in beschonken toestand) doodrijden echt bizar laag. Snap ik vrij weinig van, maar dat terzijde.

Lfp=ligafiorentinoperez.

Simeone, 8 wedstrijden schorsing omdat hij scheids vast pakte.
Valdes, 4 wedstrijden schorsing omdat hij iets zei tegen de scheids.
Alexis(getafe) 4 wedstrijden schorsing door Mandzukic te slaan na een duel.

Maar Cristiano Ronaldo, sloeg iemand in het gezicht bij een corner. Sloeg en trapte iemand tegelijkertijd, en tijdens het ruzie maken weer iemand in het gezicht geslagen(zelfde persoon geslagen als bij de corner, die gene is dus 2x geslagen door Ronaldo) 2 wedstrijdjes.

We kunnen allemaal verbaasd gaan doen, maar we wisten diep van binnen dat er nooit terecht straf zou worden gegeven.

Hahaha. Dit is toch om te janken. Tuurlijk doorgestoken kaart, dit kan niet anders, de zoveelste bewijs dat een onafhankelijk Catalonië voor Barcelona het beste is. Zijn we in ieder geval af van deze corrupte bond. Schandalig. Lachwekkend.

28 januari 2015 om 15:29

Ja want dam wordt je in een keer een Catalaan volbloed Straf is belachelijk, maar daar heeft Barca ook vaak voordeel van..

28 januari 2015 om 15:36

Ik ben gewoon een Koerd. Maar laat die onafhankelijkheid komen want zo is niet te spelen.

Moet je je eens voorstellen als dit Messi was. Dan zou de hele voetbalwereld (hypocriet) moord en brand schreeuwen, ook deels omdat we het niet van hem gewend zijn en van anderen wel. Die zou naast die belasting media-campagne opgezet door Spanje nog eens het dubbele krijgen van de Lfp, puur om Barcelona pijn te doen.

28 januari 2015 om 15:35

Niet vergeten dat we ook dan af zijn van de club Barcelona! Of denk je dat de inkomsten van de club nog hetzelfde blijven, als ze uit de bond stappen?
Met sponsor-inkomsten van rond de 50 euro per maand, zal je Messi en Neymar niet behouden vriend.

28 januari 2015 om 15:38

Ik speel liever in een competitie met meer dan één team dan alleen één.

28 januari 2015 om 15:57

Doei adios amigo.
En neem die oplichters mee Bartomeu en Zubi.
Dat Barcelona geen boete heeft gekregen voor sjoemelen met de Prijs van Neymar is mij nog steeds een raadsel?
Als iedereen 50 miljoen van de originele prijs afhaalt dan wordt het een chaos.
Maar ja Barcelona mag dat wel doen......

28 januari 2015 om 15:58

Catalonie is een beetje de motor van de spaanse economie, het zou barcelona ontzettend zwaar treffen als ze niet meer in de liga bbva voetballen maar op zijn beurt zou de hele competitie een enorme klap krijgen. Real madrid en Barcelona zijn rivalen maar ze profiteren ontzettend van elkaar en de gehele spaanse competitie profiteert mee.

Er is volgens mij geen rivaliteit waar meer voetbal geld en media in omgaat dan el classico, als deze 2 ploegen niet meer concurreren is er van de spaanse competitie weinig meer over. Zelfs al word catalonie onafhankelijk zal de liga bbva (spaanse bond) er alles aan doen om barcelona in de competitie te houden want het geld moet blijven rollen, voor barcelona is het natuurlijk ook voordelig om in de competitie te blijven. De hele historie etc maakt de strijd tussen deze 2 grootmachten zo speciaal. Het feit dat deze clubs ook bij de 4 grootste clubs ter wereld horen geeft het wat extra. De strijd tussen man united en liverpool is ook mooi maar liverpool is structureel buiten de top gevallen en dat maakt deze strijd gewoon minder boeiend voor de neutrale suuporters. Real madrid vs barcelona zijn 22 van de beste spelers ter wereld tegen elkaae.

Voor diegene die het niet wisten.

Javier Tebas, president van Lfp. Heeft gewoon een officiele twitter en instagram account.
Zijn hele familie en hijzelf zijn gewoon bijna elke week te zien bij het Bernabeu....dus deze lage straf is niet echt schokkend imo.

Achja ook al krijgt hij maar twee wedstrijden, hij heeft zichzelf lekker belachelijk gemaakt in de voetbalwereld. Toch jammer dat zo'n iemand de gouden bal heeft gewonnen. Maarja fan van hem zal ik nooit worden, ook al is het een erg goede voetballer.

Heerlijk dit vooral dit barca suppertors die nu durven zeggen dat bond pro Real is hahaha

hadden wel 4 of 5 mogen zijn wat mij betreft, maar toch vindt ik het stiekem ook heerlijk :D

Daar komt hij goed mee weg, overigens denk ik dat messi topscorer wordt dit jaar. Of deze schorsing kan goed uitpakken waardoor ronaldo vlammend terugkomt en niet zo speelt als de laatste paar wedstrijden. Hij pikte zijn doelpuntjes mee van het spel was niet je van het. Van heel madrid niet eigelijk

Zwaar onterecht natuurlijk. Maar om nou te stellen dat de Spaanse bond pro Real is gaat te ver. Overigens moet Real Madrid in staat zijn om die 2 thuiswedstrijden ook zonder Ronaldo te winnen.

Komt gewoon door zijn status.
4 was terecht geweest

Goed voor de voetbalfans, slecht voor het voetbal.

Ondanks dat ik een fan ben vind in dat hij meer moest krijgen, maar dit zat er aan te komen zodat hij er tegen Atletico bij is.

Corruptie spat er weer vanaf! Door dit soort idioten van de bond wordt het voetbal stuk minder leuk, want zo zijn de topploegen altijd in het voordeel.

Wat een gelul. Voorkeurs behandelingen. Omdat hij een superster is!!! Gewoon 12 games schorsen! We leven nu eenmaal in een harde wereld

28 januari 2015 om 16:32

12 wedstrijden schorsing is wel een beetje overdreven hé. Een schorsing van 4 á 5 wedstrijden was wel verdiend geweest.

28 januari 2015 om 16:48

Zeker 12! Waarom niet? Geweld moet hard aangemaakt worden. Op amateurniveau zit je al maximaal 14 wedstrijden langs de kant waarom bij profs niet? En niet vergeten! Het is niet de 1e keer

2 duels? Wat een grap.

Puur omdat hij het is, corrupte bende daar in Spanje

Ik heb eerder gereageerd in dit topic en dat was pure frustratie.

Nu voel ik me een stuk beter en ga ik er denk ik objectiever op reageren.

CR is gestraft op basis van het rapport dat de scheidsrechter heeft laten zien.
Op basis van wat hij heeft gedaan kon hij 1 tot 3 wedstrijden krijgen.

Dus niet meer. Zelfs niet 4.

Echter wat Ronaldo heeft gedaan is zo voetbal ontwaardig en neigt een heel heel klein beetje naar mishandeling. Ik weet het, mishandeling is een extreem woord en zo zie ik Ronaldo ook niet, maar schoppen is gewoon wettelijk verboden.

Dus op basis daarvan zou de Portugees de maximale straf van 3 wedstrijden moeten krijgen.
Maar het zijn er 2 en dat is natuurlijk gewoon bullshit.

De 3e wedstrijd van Real vanaf nu is Atletico Madrid uit in de Liga Bbva. Omdat er zoveel druk op die wedstrijd ligt en het een echte kraker is in de top van de ranglijst wil de LFP natuurlijk een zo sterk mogelijk wedstrijd zien met de grote sterren.
Dan snap ik de LFP wel dat ze Ronaldo, 3 voudig Ballon D'or winnaar, laten spelen die wedstrijd.
Maar dat is heel erg subjectief gezien en zo mag de LFP en alle andere bonden in de wereld niet beoordelen.
Het moet juist erg objectief bekeken worden en wat er wettelijk is vastgesteld.
De LFP en de scheidsrechters zijn dusdanig van een zwak niveau in vergelijking met bijvoorbeeld de Knvb en Kbvb dat 2 wedstrijden heel erg logisch is.

Ik ben Barcelona supporter, maar ik ga echt niet zeggen dat de LFP pro Real is en Real corrupt is, maar Real Madrid wordt hier echt wel bevoordeeld.
Datzelfde geldt voor Barcelona, in mindere mate Atletico Madrid, Bayern, Chelsea, Man City, Man Utd, Dortmund, Juventus, Roma, Ajax, Psv, Feyenoord.

Zien jullie wat ik bedoel? De grote en beste voetbalclubs worden bevoordeeld aangezien de bonden, Uefa, Fifa, Knvb, Lfp, FA enzovoorts het moeten hebben van de titelkandidaten en de grootste voetbalclubs die ze maar in hun bond hebben.

Dat is een hele logische trend, maar eigenlijk ook heel triest. Zo worden clubs als Nac, Cordoba, Paderborn, Hull City wel degelijk benadeeld als zij met grote afstand de underdog zijn in hun wedstrijden tegen de top van Europa en nationaal gezien.

En nogmaals, dat geldt ook voor mijn clubs Ajax en Barcelona.

28 januari 2015 om 16:45

Echt? Wordt dit beoordeeld aan de hand van een rapport van de scheidsrechter. Dat is wel heel ouderwets en lui. Er staan overal camera's tijdens de wedstrijd waar je vervolgens geen gebruik van maakt. Als je op de beelden kijkt zou je toch wel verwachten dat de straf zwaarder was zou zijn.

Nu is het ook weer duidelijk waarom Ronaldo zo graag naar Spanje wilde. In Engeland was dit zeker een straf van minimaal 6 wedstrijden. De straf die Spanje nu oplegt is een lachertje.

28 januari 2015 om 16:50

Spanje is een lachertje. Vooral de bond. Als Pepe dit had gedaan was hij gelijk 8 tot 12 games gedshorst

Dit lijkt me toch wat te weinig, 4 a 5 wedstrijden lijken me toch wat terechter.

Waarschijnlijk gaan mensen me een hater noemen na mijn reactie, maar het mag gezegd worden. Dit is te belachelijk voor woorden, dat hij maar twee wedstrijden krijgt. Ik vind dat hij minstens 3 zou moeten krijgen, 4 zou gepast zijn. Dit bewijst maar weer eens, wat een grap het in Spanje is, niet normaal. Sterspelers worden beschermt en natuurlijk kan hij de wedstrijd tegen Atletico terugkeren. (kijkcijfers natuurlijk).

Off: Ik zie hier iedereen de situatie Suarez vergelijken met die van Ronaldo, twee verschillende gevallen, dus valt niet te vergelijken, in ieder geval is het allebei niet goed te praten. Gewoon ter info, ik zie mensen hier zeggen dat het "de wil om te winnen" was van Ronaldo, die hem teveel werd. Nou, dit was ook de reden die Suarez gaf voor het bijten. Niet goed te praten dus, zoals ik al zei

Had ik toch gelijk. Hij heeft wel een voorbeeldfunctie, iedereen kijkt naar hem, dus is het sowieso een dwazen actie. Echter moeten we het ook niet overdrijven. Het is niet dat hij hem vol raakt en die gast gaat naar de grond alsof ie een dubbele beenbreuk heeft.

Geen slimme actie, straf terecht, niet weer doen. Amen.

P.s. Moet Messi maar even profiteren en twee hattrickjes scoren

De Spaanse voetbalbond zit in Madrid en is Madrid.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren