Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ronaldo ontsnapt waarschijnlijk aan zware schorsing na fout van arbiter

Laatste update:

De kans is klein dat Cristiano Ronaldo zwaar wordt bestraft voor zijn uitsluiting in het competitieduel van Real Madrid met Córdoba (1-2 winst), zo schrijven diverse Spaanse media. De aanvaller kreeg in de slotfase een rode kaart omdat hij Edimar een flinke schop verkocht. Dat hij de tegenstander ook duidelijk sloeg, ontbreekt echter in het scheidsrechtersrapport.

/

Alejandro Hernández Hernández deelde Ronaldo een rode kaart uit omdat hij ‘zijn tegenstander een trap uitdeelde zonder dat de bal ook maar in de buurt was’. De Portugees sloeg Edimar echter ook tegelijkertijd in het gezicht en dat ontging Hernández Hernández. De tuchtcommissie in Spanje bepaalt de strafmaat aan de hand van scheidsrechtersrapporten en niet op basis van televisiebeelden. Dat betekent dus hoogstwaarschijnlijk dat Ronaldo hooguit een schorsing zal krijgen voor ‘geweld’ (één tot drie duels) en niet voor ‘agressie’ (vier tot twaalf duels).

Nauzet Alemán en Uli Dávila begingen eerder dit seizoen soortgelijke overtredingen en werden voor twee wedstrijden geschorst. De verwachting is dat Ronaldo eveneens twee wedstrijden aan de kant zal staan: in de thuisduels met Real Sociedad en Sevilla. In de stadsderby met Atlético Madrid kan hij dan zijn rentree maken. Real Madrid kan overigens altijd beroep aantekenen tegen de schorsing en zich beroepen op een eerdere duw van Edimar.

Twee duels schorsing is voldoende voor Cristiano Ronaldo

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ongelofelijl. Een bewuste klap en dan naar alle waarschijnlijkheid slechts twee duels aan de kant. Jammer dat het systeem zo is dat er niet op basis van videobeelden gestraft kan worden.

24 januari 2015 om 21:20

Klopt hij verdient wel minimaal 4 tot 6 wedstrijden schorsing

24 januari 2015 om 21:25

Ik als Ronaldo fanboy schaam me gewoon. 8 wedstrijden is gewoon op ze plaats. Hij deed het niet 1, maar 2 keer. Schandalig. Jammer Ronnie.

24 januari 2015 om 21:56

3x. Na de klap en schop tegen die kale speler sloeg hij nog een van zich af.

24 januari 2015 om 22:16

Maar dat was om los te komen en dan sla je wel eens om je heen. Niet bewust zijn gezicht gezocht.

Dat neemt niet weg dat hij van mij part ook flink geschorst mag worden.

24 januari 2015 om 22:58

Jammer voor ronaldo is agressief laatste tijd

25 januari 2015 om 01:25

Het is nog pas uit met zijn ex en hij hoort dat "The Rock" over haar heen is gegaan.

25 januari 2015 om 02:48

Dan moet hij dat maar eens flikken bij The Rock

24 januari 2015 om 21:21

Denk eens na die scheids heeft er goed geld voor gekregen hoor

24 januari 2015 om 21:27

Jaitse, indd en de andere twee spelers die in dit artikel vermeld worden hebben vast ook geld betaald aan de scheids...

Hadden mensen een eigen mening zeg..sjonge al dat gebla. Verder hoop ik dat ie een wedstrijd of drie krijgt, kan hij uitrusten en alles op een rijtje zetten, privé als sportief

24 januari 2015 om 21:29

Hoeft nog niet eens, scheidsrechters in Spanje zijn diep en diep triest. Soms heb ik het gevoel dat ze de materialen man hebben gevraagd om even te komen fluiten, net als vroeger in de F'jes..

24 januari 2015 om 22:04

Doorgestoken kaart, kan niet anders.

24 januari 2015 om 23:18

Zal wel meevallen uiteindelijk. Volgens mij geeft de scheids zo aan dat hij het niet heeft gezien en kan ie dus op basis van videobeelden alsnog voor de slaande bewegingen geschorst worden.

24 januari 2015 om 23:33

Er staat toch duidelijk in de tekst dat ze in Spanje niet naar de videobeelden kijken. Dus als dat niet specifiek in het rapport van scheids staat, dan houdt het op.

25 januari 2015 om 12:30

Dat geldt alleen voor het oordeel over de rode kaart. Als de scheidsrechter aangeeft de rest niet gezien te hebben en het dus uit zijn rapport laat, dan zal als er reden voor is alsnog naar de videobeelden worden gekeken en de juiste schorsing worden gegeven.

25 januari 2015 om 01:27

Lol hij slaat hem gewoon voor zijn bek en dan er mee wegkomen. dat is toch ongelofelijk.
Wat een smeerlapje toch weer die Ronaldo!

Blij dat Ronaldo twee wedstrijden aan de kant staat. Speelt erg matig al een tijdje. Maakt alleen wel z'n goals. Jammer dat Modric er nog niet is anders was het Bale Benzema Isco Kroos Modric James. Dan had je veel
voetbal.

24 januari 2015 om 21:43

Ik vind dat Bale thans niet zo goed bezig is de laatste tijd. Vandaag was hij ook weer totaal onzichtbaar. Hij verliest ook tamelijk vaak de bal.

25 januari 2015 om 00:10

Bale was vandaag toch een van de betere op het veld. Kwam veel dreiging van hem uit. Cordoba had het heel moeilijk met hem.

24 januari 2015 om 21:55

Het zou wel mooi zijn om Madrid langere tijd zonder Ronaldo te zien voetballen. Dat het team niet in dienst van 1 persoon speelt. Hetzelfde geld in zekere zin ook voor Barcelona trouwens.

De spelers van Real Madrid hebben individueel zoveel kwaliteiten, maar naar mijn gevoel blijft Ronaldo toch de belangrijkste speler, en kiezen spelers ook te vaak voor een veilige bal of een pass op Ronaldo om de tactiek goed te volgen.

Het is eigenlijk zonde voor de rest van het team dat de spelers zichzelf in een rol moeten schikken, terwijl er meer inzit.

Was het de arbiter ook ontgaan dat Ronaldo even daarvoor ook een slaande beweging maakte bij een corner?

24 januari 2015 om 22:02

De arbiter is blijkbaar alle 3 de klappen ontgaan en heeft alleen de trap waargenomen. Dit leek wel kickboksen wat Ronaldo deed. Pepe 2.0 zeg maar. Mag echt van geluk spreken dat de scheids alleen die trap heeft waargenomen en er met 2 ipv 10 wedstrijden vanaf komt. 1 zo'n trap of klap zou natuurlijk al een aantal wedstrijden moeten opleveren maar als je 4 keer een tik uitdeelt dan is minstens 10 wedstrijden op zijn plaats. Gek dat bij Suarez zoveel commotie ontstaat terwijl dit ook niet Ronaldo's eerste of tweede keer was. Maar nu hoeft dat allemaal niet mee worden genomen? Wel erg hypocriet...

24 januari 2015 om 22:41

Ja, echt hè. Ronaldo wordt al jaren kapot getrapt en krijgt heel weinig vrije trappen mee. Hij mag zich een keer per jaar uitleven, vind ik. Heerlijk dat ie er waarschijnlijk nog mee wegkomt ook. Blatter geniet er vast niet zo erg van als ik.

24 januari 2015 om 22:42

Karma is a b+tch.

25 januari 2015 om 01:49

Belachelijk dat jij dit zegt, omdat andere het doen mag hij het ook doen. Ja zo kom.je er. Jammer dat hij geen 7 wedstrijden kan krijgen, iets wat hij wel verdiend had

25 januari 2015 om 02:23

Ronaldo krijgt geen vrije trappen mee? Laat me niet lachen man.

25 januari 2015 om 13:47

Lezen is niet je sterkste punt. Lees opnieuw.

25 januari 2015 om 14:02

Ronaldo krijgt weinig vrije trappen mee? laat me niet lachen. Nou blij?

Als je het alleen al in je hoofd haalt om iemand een trap te verkopen ben je al niet goed. Laat staan iemand in het gezicht te slaan. In mijn ogen is een schorsing van 5 wedstrijden terecht.

Is voor dat moment daarvoor, bij die corner wel of geen vrije trap toegekend? Als de scheidsrechter dit is ontgaan zou er dan niet net zoals in Nederland een hogere schorsing kunnen worden gegeven? Of wordt dit ook niet via televisiebeelden bekeken?

24 januari 2015 om 22:05

man heb je het stuk wel gelezen?.. ik citeer..de tuchtcommissie in Spanje bepaalt de strafmaat aan de hand van scheidsrechtersrapporten en niet op basis van televisiebeelden.

On top. een flinke straf zou goed zijn.. altijd dat arrogante. als je als speler echt goed ben doe je dit soort dingen niet

24 januari 2015 om 23:20

Dat geldt voor de straf van de rode kaart. Echter kan men wel gewoon schorsingen uitdelen als er reden voor onderzoek bestaat en dan kan men dus schorsen op basis van de videobeelden. Het staat niet heel duidelijk uitgelegd in de tekst.

25 januari 2015 om 01:15

Dat was indd precies mijn vraag, vond het onduidelijk in de tekst staan, bedankt dat jij wel normaal kan reageren.

De tuchtcommissie in Spanje bepaalt de strafmaat aan de hand van scheidsrechtersrapporten en niet op basis van televisiebeelden

Dit bedoelde ik dus in de comments.


OT: dit van de scheidsrechter verbaast me niks lijkt alsof in spanje scheidsrechters niet graag de administratie bij houden. Dit is ook vaker gebeurt.

Ik hou het op 3 wedstrijden schorsing waarschijnlijk.

24 januari 2015 om 22:44

Voor de beoordeling van deze zaak zal naar alle waarschijnlijkheid een eerdere zaak erbij gepakt worden. Ik vraag me af of er eerder een speler is geweest die iemand heeft geslagen en geschopt die maar 3 wedstrijden heeft gekregen. Dat klinkt onwaarschijnlijk.
Wat nu ook het geval kan worden is dat wanneer een speler nu een andere speler schopt en slaat de tuchtcommissie kan terugvallen op deze zaak. De dader zal dan maar een straf krijgen van 3 wedstrijden wat geen zware straf is terwijl het wel een erg zware overtreding is van de regels die wat mij betreft harder moet worden af gestraft zodat het nooit meer zal voorkomen.
Ook moeten we rekening houden met de kinderen die dit zien om een goed voorbeeld te geven.
Ronaldo heeft zo veel fans en daarmee tegelijkertijd een grote verantwoordelijkheid naar zijn jongere fans om een goed voorbeeld te geven. Sla je en schop je iemand in het amateur voetbal krijg je een niet alleen een vechtpartij maar ook een goede straf zodat je het niet meer zal doen. Voor Ronaldo zal geen andere regel moeten gelden.

Haha hoe kan het ook anders? Iedereen had al kunnen weten dat dit hoe dan ook een mindere straf zou worden dan hij daadwerkelijk verdiend.

24 januari 2015 om 21:26

Ja ik wil niet over andere spelers praten, maar die komen ermee weg. Als het Ronaldo is wordt de beste man aan de hoogste boom opgehangen.

24 januari 2015 om 23:01

wat lul jij nou, niemand komt ermee weg

24 januari 2015 om 23:34

Als spelers op basis van videobeelden geschorst konden worden, zou Atletico vaak de sigaar zijn geweest vorig seizoen met elleboogjes en trappen. Maar goed, nu komen wij er dus een keer goed mee weg. Ik vind het hypocriet dat pas als het bij Ronaldo gebeurt er commotie ontstaat over hoe het daar geregeld is betreft schorsingen, terwijl dat al lang zo gaat.

25 januari 2015 om 00:16

Helemaal mee eens

25 januari 2015 om 01:33

Ik heb nog nooit andere spelers zo om zich heen zien slaan 3 keer achter elkaar en dan ook nog schoppen. Dat zou zeker bij iedereen rood betekenen behalve bij Ronaldo natuurlijk weer.

25 januari 2015 om 01:49

Haha wat een huilcomment. Cristiano doet dit gewoon herhaaldelijk. Bij Itturaspe vorig jaar, Godin in de Supercopa en nu weer. Er zit gewoon een steek los bij die verwaande zak. Toegeven is moeilijk he?

Hahahaha. Dit is hoe het in Spanje aan toe gaat, Dit is toch te triest voor woorden. Als je hiervoor maar 2 dwedstrijden geschorst kan worden is het een schande, maar helaas gebeurd dit vaker in Spanje. Dat videobeelding niet eens gebruikt zullen worden is al belachelijk, maar goed we moeten het maar accepteren zo te lezen.

Er bestaan ook gewoon beelden? Het zou weer behoorlijk typisch zijn dat hij er mee weg komt met maar 1-2 wedstrijden. Rfef moet dit gewoon onderzoeken, maar ik denk dat ze dit laten gaan..

24 januari 2015 om 21:29

Misschien de tekst lezen? Dan had je geweten dat ze niet oordelen op basis van beelden in Spanje.

24 januari 2015 om 21:35

Het slaat dus nergens op om geen beelden te gebruiken, want een scheidsrechter heeft geen 360 graden zicht op elk moment. Wat zou in godsnaam nadelig zijn aan videobeelden?

Laten we Ronaldo niet verketteren het is maar een mens.. Doet mij pijn hoe iedereen hem afmaakt, veel grootheden hebben wel ergere dingen gedaan, daar gaat toch ook iedereen niet op haten

24 januari 2015 om 21:28

Hou toch op man Suarez krijgt al z'n hele leven dit soort haat, maar omdat het ronaldo is moet iedereen medelijden hebben? Dit is niet de eerste keer dat hij iemand na trapt en probeert pijn te doen. Zogenaamde rolmodel voor kinderen, slaat en trapt mensen als hij niet krijgt wat hij wil..

24 januari 2015 om 21:35

Bijten is toch veel erger dan iemand trappen. Iemand bijten dan ben je toch niet goed in je hoofd.

24 januari 2015 om 21:43

nee want iemand verrot proberen te trappen is normaal in je hoofd. Weet niet hoor, maar ik denk dat in de voetbalwereld spelers er langer uit liggen door een vieze trap van iemand dan een beet. Ik praat Suarez niet goed, maar doen alsof iemand trappen nog kan slaat nergens op. Het gaat om het feit dat hij iemand pijn wilt doen, dat zou op zichzelf al een grote schorsing moeten zijn. Het feit dat mensen hier ronaldo ook goed willen praten laat ook even zien hoe goed ze in hun hoofd zijn. Wees realistisch.

24 januari 2015 om 21:55

Je haat op ronaldo is groter dan je liefde voor je eigen club smh

24 januari 2015 om 21:58

Realistisch zeg je. Heeft Ronaldo hem verrot getrapt zoals je zegt?
Is hij nu dood dan? Is hij geblesseerd? Volgens mij niet.

24 januari 2015 om 23:36

Verrot trappen? Kom op hè.. ik wil zijn actie echt niet goedpraten en ik doe er zeker afstand van, maar dit was gewoon een klein tikje waar die ander amper wat van voelt qua pijn. Nogmaals, want ik weet dat je direct gaat zeggen dat ik hem verdedig, ik keur het volledig af: maar je overdrijft enorm.

25 januari 2015 om 01:51

Klein tikje? Hij haalt vol door. Stop is met het likken van z'n cojones man. Die vuistslagen konden ook gewoon neusbreuken opleveren. Of waren dat ook liefdestikjes?

24 januari 2015 om 21:35

Het had een speler van Barcelona moeten zijn, dan had je wel anders gepiept.

24 januari 2015 om 22:18

Niemand haat hier. We zeggen wat we constateren. Ronaldo heeft zich misdragen en verdiend een forse straf.

24 januari 2015 om 22:33

Inderdaad Lorsje, Ronaldo is ook maar een mens en heeft recht op een foutje.

Zou je ook zo reageren moest Messi zo iets doen ? Iets zegt me van niet.

25 januari 2015 om 00:44

Inderdaad. Mensen hemelen Zidane helemaal op, maar die kon ook best smerig zijn en heeft in z'n carrière aardig wat kaarten gehad. Hoort er allemaal bij. Verdedigers die de hele wedstrijd een aanvaller trappen en slaan vinden ze weer helemaal geweldig. Atletico krijgt hier het grootste respect terwijl daar de grootste schoppers rondwandelen. Dubbele standaard..

25 januari 2015 om 01:36

Maar toen Zidane die kopstoot gaf kreeg die ook gewoon de rode kaart.
Dus waarom dan nu niet?

25 januari 2015 om 02:18

Hij heeft een rode kaart gekregen..

Haha dat is geen 'foutje', dat is zonder enige twijfel opzettelijk gebeurd na een paar discussies in de spelerstunnel. Compleet achterlijk natuurlijk, dit is gewoon 4 wedstrijden waard. Ik denk zelfs dat hij wegkomt met1 of wie weet zelfs 0.

Alles kan in Madrid, zie maar naar de schorsing die Ramos kreeg voor een degoutante tackle op Messi waarna hij zowel Puyol als Xavi in hun gezicht sloeg. Jawel, 1 wedstrijdje. Gelukkig was hij al genoeg vernederd die avond. Weet je wel, die 5-0?

Weet iemand trouwens wat Suarez heeft gekregen na zijn schandalige actie?

24 januari 2015 om 21:32

intotaal 4 maand, voor het bijten van iemand. Maar dezelfde persoon 2x in het gezicht slaan op verschillende mometen en iemand nog trappen en in het gezicht slaan is maar een wedstrijd schorsing. niet te vergeten wat Ronaldo deed tegen Godin bij een corner, ook niks mee gebeurd. Er zijn overal beelden, maar Rfef wil het kinderlijk allemaal niet horen.

24 januari 2015 om 21:44

Volgens mij zag ik van de week ook nog beelden van een Suarez die over de schreef ging in een wedstrijd van Barca, maar zoals hier al gezegd wordt doet de Spaanse bond niets met televisiebeelden als de scheids het niet in zijn rapport heeft staan. Lucky Suarez en lucky Ronaldo. Maar jullie moraalriddertjes zien denk ik liever dat iedere bond de Knvb volgt en elke actie 10 keer op de beelden bekijkt en aan de hand daarvan alsnog schorsingen uitdeelt. Of geldt dat alleen als Ronaldo eens een keer wat doet?

24 januari 2015 om 21:50

Kom op joh. Je doet precies of hij bokste hem knock-out. Overdrijven is ook een vak. Suarez zijn schorsing was wel terecht. Bijten is een schending van de fysieke integriteit, heel vuil en dat doe je niet, zeker geen 3 keer.

Ronaldo moet zeker gestraft worden maar geen jaren.
Trouwens als je die actie van Godin nog eens bekijkt, zie je dat Godin zijn arm rond Ronaldo zijn nek heeft hangen en Ronaldo Godin eigenlijk van zich af slaat.
Bij mijn weten mag je je tegenstander niet bij zijn nek grijpen tijdens corners.

24 januari 2015 om 21:52

Suarez duwde diegene nogal ruw weg in z'n nek. Was zeker niet netjes, maar wat Ronaldo deed slaat werkelijk alles.

Dit is wel een hele lage schorsing voor zon smerige overtreding.

Zou het per ongeluk zijn of bewust van de scheidsrechter?

Ik gok op het laatste want dit soort acties kunnen niet op het veld want je kunt wel eens onbesuisd in komen in een duel maar dit is gewoon een bewuste klap maar goed we weten het ook van vorig seizoen toen Ronaldo Godin gewoon Knock-out sloeg en slechts een gele kaart kreeg.

Dit is niet meer toevallig te noemen helaas.

24 januari 2015 om 22:36

Je zegt het juist : ik gok.

Jij weet het niet, ik weet het niet, buiten die scheids zelf weet niemand het.

En je kan dan wel sterke vermoedens hebben, dan blijven het dus nog altijd alleen maar vermoedens en niks meer.

Je moet bewijzen hebben en die hebben we dus niet.

Ooh wat een toeval dat bij een rode kaart van cr de scheids een fout maakt. Waarschijnlijk heeft perez de acheids ff beloofd voor vanavond 2 ton op zijn rekening te zetten of gewoon weer zoals altijd dat real spelers gematst worden. Met die klap van 5 minuter eerder zou 6/8 wedstrijden de juiste straf zijn.

Hahaha dit is toch ongelooflijk!

"in de stadsderby met Atlético Madrid kan hij dan zijn rentree maken. "

We weten dan ook ineens waarom de "fout" gemaakt is...

24 januari 2015 om 23:25

Dnk je dat de scheids het schema zo uit het hoofd kennen? lijkt me sterk.

Edit: scheidsrechters.

25 januari 2015 om 00:02

Achteraf kan de ref en de bond altijd zeggen dat hij het niet heeft ingevuld.

De Spaanse bond doet altijd rare dingen waardoor ze veel kijkers garanderen. Een Madrileense derby met of zonder Ronaldo zal ongetwijfeld veel verschil geven qua kijkers. Ik vertrouw ze echt niet!

Het was trouwens geen sneer naar Real.

Het is wel duidelijk dat als die scheidsrechter ballen heeft en gewoon aangeeft dat Ronaldo hier flinkt geschorst voor zou moeten worden dat Madrid ervoor gaat zorgen dat hij gelijk naar de 2e divisie gaat, was ook al eerder gebeurd met een scheids die tegen Ronaldo floot namelijk.

Belachelijk dat de Spaanse bond geen TV-beelden gebruikt, dit moet gewoon een schorsing van minstens 5 wedstrijden worden, het zou me niet verbazen als het er maar 1 of 2 worden. In Spanje heerst zoveel klassejustitie.

24 januari 2015 om 21:51

Belachelijk dat je in Nederland niet vervolgd kan worden indien de scheidsrechter door slecht zicht slechts geel geeft voor een enkelbreker. Eigenlijk kwalijker.

24 januari 2015 om 21:56

Klopt, dat is ook belachelijk.

Wat doen mensen toch overdreven hier alleen omdat het Ronaldo is.
Ronaldo heeft geslagen? Kom man hij geeft een tikje en men noemt dat gelijk slaan.
Bij de hoekschop leek Ronaldo wel een meisje. Maar ach mensen die tegen Ronaldo zijn willen 10 wedstrijden schorsing zien. 3 wedstrijden is terecht.

24 januari 2015 om 21:45

Hij sloeg iemand in totaal 3x tegen Cordoba. 1x in de corner, 1x tijdens de trap incident, en 1x na de trap incident toen mensen verhaal gingen halen bij hem. 3x slaan en 1x trappen is geen 3 wedstrijden schorsing.

24 januari 2015 om 22:01

Ik denk dat je 2 bedoelt inplaats van 3. En zoals ik al zei Ronaldo gaf hem n tikje en daarvoor bij de corner leek Ronaldo wel een meisje.

25 januari 2015 om 01:39

Heb je de beelden wel beken?

Belachelijke actie van Ronaldo natuurlijk.

Bijzonder trouwens dat je veel minder wedstrijden schorsing krijgt voor 'geweld' dan voor 'agressie'.

Nou nou nou. 8-12 duels wel erg overdreven. Begrijp wel de fout van de scheidsrechter overigens. Die klap leek eem soort natuurlijke beweging, beetje in dezelfde schwung zeg maar, op de beelden is te zien dat het bewust was. Echter had ik dat er ook niet meteen uitgehaald. Domme overtreding, maar het is geen echte recidivist of iets dergelijks. 4/5 duels was rechtvaardig geweest in mijn ogen. Het was geen aanslag.

Och, heeft Madrid wat centjes overgemaakt?

24 januari 2015 om 22:04

Ja, Perez heeft de scheids tijdens de wedstrijd even snel gevraagd om het incident niet in het wedstrijdverslag mee te nemen. Of ze wisten natuurlijk van te voren al dat Ronaldo iemand ging schoppen en slaan en vroegen slechts één van de twee mee te nemen in het boekje.

24 januari 2015 om 22:21

De instructie is dat als hij iets doet dat Madrid als een beschermingsclausule heeft lopen die ervoor zorgt dat Ronaldo nooit veel wedstrijden geschorst wordt. Ook al gebeurd dat met ieder andere speler wel als hij slaat en schopt en iedereen dat kan zien live op TV.

Haha, dat heeft weer een heleboel geld gekost. Wat een dramaploeg is het ook.

Dit wat C Ronaldo heeft gedaan kan natuurlijk niet maar best grappig hoe de meeste reageren op dit voorval.

Stel dat de volgende spelers hetzelfde hadden gedaan dan lees je de volgende reacties:

Zlatan : geniaal
Messi : hij bedoelde het niet zo
C Ronaldo : schandalig

24 januari 2015 om 22:19

Dit is de meest onzinnigste reactie die ooit op voetbalzone geplaatst is. Elke speler ter wereld die dit soort dingen laat zien op het veld is een schande voor het voetbal. Dit hoort niet thuis op het veld en moet gewoon zwaar gestraft worden ongeacht wie het is.

25 januari 2015 om 01:55

Ach, het is een Portugeesje he. Die houden van huilen en Calimero spelen. Maar zodra het tegen zit, blijf dan uit hun buurt. Veranderen dan in een naar volkje. Zie voorbeelden als Pepe, Cristiano, Coentrao en zo kan ik jaren doorgaan.

25 januari 2015 om 09:07

Riot
Ik vind ook dat elke speler ter wereld die dergelijke dingen laat doen een schande. (lees mijn eerste zin)
Met deze opmerking wil ik iets anders duidelijk maken 😉

Juan iturbe
Portugeesje? (aanname)
Calimero? (.....pfff)
Naar volkje (lekker kortzichtig)
Vb Pepe, Cristiano en Coentrao (die zijn inderdaad representatief voor het hele Portugeze volk)

Klasse reactie, inhoudelijk, goed onderbouwd en erg volwassen.
Ik ga niet eens proberen uit te leggen wat ik duidelijk probeer te maken met mijn reactie want dat zal je waarschijnlijk toch niet snappen. (over aannames gesproken 😉)

Zal me niks als hij maar voor 1 wedstrijd wordt geschorst misschien kan real nog beter in beroep gaan tegen de rode kaart die zal dan vast weer geseponeerd worden

Dit is geen toeval hoor, Madrid heeft iemand veel geld betaald om dit seizoen kampioen te worden. Ronaldo zit iedere wedstrijd na te trappen en te duiken en niemand let er op. 12 penalties al dit seizoen waarvan de meeste volstrekt onterecht. Erg triest dat het zo moet.

24 januari 2015 om 23:01

Hoeveel keer is Real kampioen geweest afgelopen jaren? Wat een idiote complot theorie hang jij aan zeg.

Perez heeft zoveel macht in Spanje, niet normaal :D

24 januari 2015 om 22:32

Wat een onzin kraam je weer uit, als je denkt dat Perez hier iets mee te maken heeft.

24 januari 2015 om 22:39

Och, Ronaldo riskeerde een schorsing van minimaal 4 wedstrijden. Waaronder tegen Sevilla en Atlético Madrid, zonder Ronaldo is de kans groter dat ze punten gingen morsen. Als jij denkt dat dit geen doorgestoken kaart is, dan ben je echt naief.

24 januari 2015 om 23:03

Kijk eens even terug waar Garcia mee weg kwam tegenover Khedira. Geen eens gefloten voor die duidelijke rode kaart.

27 januari 2015 om 17:51

Neemt niet weg dat deze actie een wedstrijdje of 5 ongeveer moet opleveren in plaats van de 1-4.

Er zijn er hier die nog denken dat Ronaldo voor twee wedstrijden geschorst zal worden. Wanneer het verslag van de scheids effectief doorslaggevend is en gezien het tot nog toe blanco strafblad van Ronaldo zal hij naar mijn mening slechts voor 1 wedstrijd geschorst worden.

Je kan dit dan erg vinden maar zolang de Spaanse voetbalbond (en eigenlijk ongeveer de hele voetbalwereld met Uefa en Fifa op kop) in de 19e eeuw blijft zitten en het bestaan van tv-beelden als onbestaand beschouwd, is het gewoon niet anders.

Schors.hem.maargoed, hij is geweldig voor.real, maar dit doe je niet in een realshirt. Hoop dat perez en ancelotti hem.ook op get mathe roepen.

Tja en dit muschien ook wel de reden dat messi gewoon betef is dan dit ren paard messi zal dit nooid dan en daarom zijn de meeste vood messi gfys ronaldo

25 januari 2015 om 06:53

Bal volop in tribune met o.a. kinderen schieten. Belasting onderduiken. Teamgenoten uitschelden. Yup, jij snapt t.

25 januari 2015 om 09:36

Doet nog steeds pijn he? Al die keren dat Barcelona Arsenal vernederde. Belasting was het werk van z'n accountant, teamgenoten uitschelden? Dit doet zegmaar uhm... Iedereen? En bal in het publiek was dom, dat valt niet te ontkennen. Maar je ziet duidelijk dat je Leo nog steeds haat na al zijn stellar performances tegen Arsenal

Dat is het nadeel van als je aan de top staat. Alles onder een vergrootglas, positief en negatief. De actie van Ronaldo was niet goed en terecht met rood afgestuurd.
Dit is niet de 1ste ker dat Ronaldo een tikje geeft, kan me alleen niet herinneren dat hij daarvoor gestraft is. Als 1ste keer is dan is 2-3 wedstrijden wel genoeg, bij herhaling 5-8 wedstrijden. De straffen zijn ook straffen die ik denk dat rechtvaardig zouden zijn, niet wat daadwerkelijk in de reglementen staat.
Het was ook niet bizar hard wat Ronaldo deed.

25 januari 2015 om 00:36

Klasse reactie, het wordt idd uit zijn verband getrokken. Ronaldo ging zwaar over de schreef en verdiend natuurlijk meer straf, maar als het systeem in Spanje zo niet werkt dan kan niemand in Madrid daar iets aan doen. Is eigenlijk precies het tegenovergestelde van hier in NL, waar geen aanpassing meer gedaan kan worden zodra de scheidsrechter er melding van maakt en het dus heeft waargenomen.

BAAS!!!!1!!!!! Ow wacht ik dacht dat het over Zlatan ging...

No problemo. Met of zonder Ronaldo maakt niet uit. Atletico gaat toch winnen. Dit seizoen wint Real gewoon niet van Atletico, klaar. Sorry om mensen te teleurstellen, maar vorig seizoen in de CL finale, qua speelbeeld had Simeone ook tactisch Ancelotti in de zak.

Wel allemachtig wat een karate trap van ronaldo zeg ik kan karate kid 1 2 en 3 die nu op rtl7 wijst makkelijk links liggen en die replay constant bekijken van ronaldo daar steek ik meer van op

25 januari 2015 om 10:26

Karate trap? Je kan ook wel overdrijven zeg...

Slaan of bijten? Iemand zijn neus breken of tanden in iemand zijn nek zetten? Klein verschil hoor! 2 wedstrijden echt ongelofelijk weinig voor deze actie..

Minstens 6 matchen schotsing zou echt terecht zijn! Echt wat een schande, maar ja het is ronaldo, 2 wedstrijden is dan "genoeg"

Verrassend zeg, had ik echt nooit verwacht. Goede regels ook in Spanje. Waarom zou je als tuchtcommissie kijken naar die vijfhonderd videobeelden uit alle mogelijke hoeken. Gewoon alleen kijken naar wat een scheidsrechter opschrijft. Het staat geschreven dus we geloven het.

Ik zei het al in het live meepraten topic. 2 wedstrijden schorsing waarvan 1 voorwaardelijk.

Sommigen roepen hier 6 wedstrijden of meer maar uiteindelijk zullen het maar 2 wedstrijden worden denk ik, als het maximum 3 wedstrijden zijn dan kunnen ze er maar beter 3 geven, videobeelden tellen niet jammergenoeg. Natuurlijk als het er toch 3 zijn dan mist Ronaldo de 3 opeenvolgende belangrijke duels en dat is voor Real een aderlating. Zeker tegen ploegen als Real Sociedad en Sevilla, gelukkig speelt Real beide wedstrijden thuis. De grote vraag is of hij ook de 3de wedstrijd uit bij Atletico nog geschorst zal zijn want daar is de kans het grootst dat Real punten verspeelt als je naar de vorige onderlinge duels kijkt

Hier heeft hij dus geluk, want hier wordt de tv beelden wel gebruikt, dit is zo onronaldo, ik begrijp het niet.

Weer komt hij er weer goed mee weg. Eerst na zijn agressie op Godín en nu dit, wat een lachertje is de Rfef. Dat terwijl hij eerder in de wedstrijd ook al een slaande beweging naar iemand maakte.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren