Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Roda JC stunt en gooit nonchalant PSV uit de beker

Laatste update:

PSV kan het winnen van de Nederlandse dubbel vergeten. De koploper van de Eredivisie hoopte dinsdagavond de kwartfinale van de KNVB Beker te kunnen bereiken, maar verslikte zich in Roda JC Kerkrade, dat na verlenging met 3-2 won. Hicham Faik werd met een schitterende vrije trap de matchwinner voor de eerstedivisionist, die volgende week Excelsior treft. Phillip Cocu zal ongetwijfeld kritiek krijgen op het elftal dat hij het veld in stuurde: de coach van PSV voerde vijf wijzigingen door in zijn team, maar de vervangers overtuigden allerminst.

/

Cocu hoopte zijn spelers wat rust te kunnen geven, maar het werd dus overwerk voor PSV, dat een erg nonchalante indruk maakte. De bezoekers begonnen ook zwak aan de wedstrijd op het kunstgras in Kerkrade en keken al binnen vijf minuten tegen een achterstand aan. Remko Pasveer redde in eerste instantie knap bij een grote kans van Tom van Hyfte, maar omdat de PSV-verdediging niet goed ingreep kreeg de Belg een tweede kans. Nu ramde Van Hyfte de bal prachtig in de bovenhoek. PSV werd dus wakker geschud en moest in de achtervolging. Marcel Ritzmaier was de eerste PSV'er die zijn geluk beproefde, maar het schot van de Oostenrijker ging over.

Na een kwartier spelen leek Jürgen Locadia de score te gaan openen, maar zijn inzet werd van de doellijn gehaald, wat ook gebeurde met de rebound van Ritzmaier. Roda kwam dus met de schrik vrij, maar een minuut later was het alsnog raak: Locadia werd op rechts vrijgespeeld en gaf de bal laag voor op Luuk de Jong, die van dichtbij niet kon missen. PSV was hierna de bovenliggende partij, maar had toch moeite om de wedstrijd naar zich toe te trekken. De bezoekers speelden in een te laag tempo om het Roda echt moeilijk te maken en grote kansen op een tweede goal bleven uit.

Vijf minuten in de tweede helft kreeg PSV wel een goede kans om op voorsprong te komen, nadat Nicolas Isimat-Mirin mee naar voren was gekomen. Met toeval kwam de bal voor de voeten van Locadia, maar zijn schot werd gekeerd door Benjamin van Leer. Depay schoot een vrije trap via de muur van Roda net over en ook Wijnaldum kreeg een goede kans, waardoor het erop leek dat PSV de wedstrijd in handen kreeg. Door een slippertje van de erg tegenvallende Ritzmaier kreeg Anco Jansen echter een enorme kans op de 2-1, maar hij schoof de bal net naast.

/

De supporters van Roda geloofden in een stunt en meenden dat Pasveer met de bal in zijn handen zijn eigen doel in liep, maar volgens de arbitrage was het speeltuig de doellijn niet gepasseerd. Roda zette PSV brutaal onder druk en dat resulteerde een ruim kwartier voor tijd in een voorsprong, dankzij de eerste goal van winteraanwinst Edwin Gyasi voor zijn nieuwe ploeg. De van Heracles Almelo overgenomen aanvaller zette een een-twee op met Jansen en ramde de bal in de korte hoek langs Pasveer. Bij PSV kwamen Adam Maher en Luciano Narsingh vervolgens in de ploeg, maar de bezoekers wekten niet de indruk dat zij nog terug zouden komen.

Uit het niets viel zeven minuten voor tijd echter toch de gelijkmaker. Wijnaldum gaf de bal laag voor en Van Leer tikte de bal wat ongelukkig voor de voeten van De Jong, die opnieuw onmogelijk kon missen en zijn tweede van de avond maakte. In het restant kreeg Depay nog twee kansen voor PSV en Jansen een voor Roda, maar omdat zij niet scoorden, kreeg het bekeravondje een verlenging. Daarin groeide Faik uit tot de grote man: hij schoot in de eerste helft van de verlenging een vrije trap in de kruising en ditmaal wist Roda zijn voorsprong (ondanks enkele hachelijke momenten in de tweede verlenging) wel te verdedigen. Volgende week spelen de Limburgers tegen Excelsior.

Phillip Cocu heeft een fout gemaakt met zijn opstelling

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Weer een ouderwets avondje bekervoetbal, toch genoten vanavond ondanks de uitslag; als er een club is die ik het gun om door te bekeren is het Roda wel, hoop dat onze Limburgse vrienden er volgend jaar weer bij zijn in de Eredivisie.
Gelukkig is het 'maar' een bekerwedstrijd maar dat mag natuurlijk geen excuus zijn, het is goed dat PSV vanavond heeft verloren.
Dat slappe spel is genadeloos afgestraft door Roda; alleen Guardado, De Jong en Pasveer krijgen een voldoende.
Ritzmaier en Brenet hebben vanavond maar weer eens laten zien dat ze PSV onwaardig zijn, van 40 meter op het doel schieten terwijl er je er met 3 man uit bent...
Benjamin van Leer keepte een dijk van een wedstrijd, je kunt wel zien dat hij door PSV is opgeleid haha.
Wel jammer dat je allemaal mensen krijgt die nu allemaal hoopvol gaan roepen: "en nu is de dip van PSV begonnen"..


20 januari 2015 om 22:25

Ik meld mezelf aan hier zodat ik de supporters van andere clubs vandaag de gelegenheid geef om mij te kleineren.....doe ik bij jullie ook na zo'n wedstrijd.....dusss,..... kom maar..

20 januari 2015 om 22:33

vossing,

Als je met de verkeerde wedstrijdinstelling begint aan een wedstrijd, dan kan het zomaar verkeerd aflopen.

Zolang het niet in de koppies blijft hangen is er niets aan de hand.

We zullen zien wat de rest van de competitie zal brengen en moge de sterkste winnen, waarbij ik wel hoop dat het Ajax zal zijn.

Maar we mogen Roda niets te kort doen, de spelers hebben gewoon alles gegeven en verdienden op basis daarvan de overwinning.

20 januari 2015 om 22:35

Ik heb weinig te kleineren, wij lagen er met Ajax al een ronde eerder uit!! Moet wel zeggen dat ik dit niet had verwacht, had gedacht dat de bank van PSV sterker was.

20 januari 2015 om 22:37

dit was de zelfde ronde als dat ajax eruit vloog

20 januari 2015 om 22:37

Is dezelfde ronde overigens, deze wedstrijd werd verplaatst vanwege psv - feyenoord

20 januari 2015 om 22:38

Zelfde ronde Psv had een inhaalwedstrijd. Maar dit is net zo erg dan 0-4 klop krijgen in eigen huis.

20 januari 2015 om 22:38

Was dezelfde ronde toch? Alleen is dit nu een inhaalwedstrijd geweest

20 januari 2015 om 22:45

Vossing. Blijft angstig stil met dat kleineren niet waar? Misschien toch een teken aan de wand dat supporters van 'andere' clubs toch even wat meer naar zichzelf kijken en zich niet zo druk maken over ,en het daarbij niet nodig vinden om, een andere club te kleineren

20 januari 2015 om 22:49

Ik ben positief verrast, .....wat een lul ben ik dan toch eindelijk voor jullie ,he?

20 januari 2015 om 22:50

meestal kleineer je als je club wel iets goeds heeft gedaan. Om te laten zien dat je beter bent dan de ander...maar in dit geval hebben ajax feyenoord EN psv gefaald haha
Ach, heeft Cocu tenminste een geldige reden om een Ritzmaier, brenet e.a. te passeren.

20 januari 2015 om 23:06

Vossing. Het is dat je het zelf zegt Nee maar heeft natuurlijk ook veel mee te maken wat kroko zegt. De andere toppers hebben ook al schandelijke prestaties in deze bekereditie neergezet dan ga je niet iemand anders uitlachen.

21 januari 2015 om 02:23

Ach Vossing, zoals InkeMontana al aangaf. Voel ik ook totaal geen behoefte om jullie uit te lachen. Ten eerste voel ik me er niet beter door, ten tweede waren wij er eerder uit en vind ik het nogal kinderachtig. Provoceren in Ajax topics laat ik lekker aan jou over, jij wordt daar happy van..

21 januari 2015 om 04:52

Vossing, trek aan eens mijn duim?! Trek eens aan je rechterpink!! Bene there done that, vind ook dat we dan als voetbalzone aan crisisopvang moeten doen! Laten we inventariseren, ik regel het 1 pit gasstel, wie doet de rest?

20 januari 2015 om 22:25

En nu is de dip van PSV begonnen!

En inderdaad, dat automatisch afspelen van filmpjes is niet normaal irritant. Zeker als je muziek hard aan hebt staan.

20 januari 2015 om 22:29

Jep de dip is begonnen.
16 wedstrijden gaan nu verloren.
Nacompetitie wordt niet ontlopen.
Hier spelen we tegen Helmond Sport dat op wonderbaarlijke wijze een periodetitel pakt.
Het in vorm verkerende Helmond veegt de vloer aan met ons.
Wij spelen Jupiler League.
Niemand heeft er meer zin in en PSV stopt.
Slecht verhaal, wel lekker kort.

Edit: periodetitel*

20 januari 2015 om 22:33

@yamiown, en 'bij die club uit Eindhoven' denken de mensen straks aan FC Eindhoven

20 januari 2015 om 22:38

Als ze geen kampioen worden kan het zomaar zijn dat ze een flinke stap terug moeten doen. Dus logisch is de instelling eigenlijk wel van PSV om alle energie in de competitie te gooien.

20 januari 2015 om 22:56

PSV had hier alsnog niet hoeven verliezen. Roda heeft prima gevoetbald maar met Feyenoord en Ajax er al uit lag hier gewoon een. Prijs voor het grijpen. PSV had met een betere opstelling kunnen starten. Jammer dus!

Hoop dat ze blijven winnen in de competitie

20 januari 2015 om 22:26

Brenet en Ritzmaier zijn echt zo onnoemelijk slecht, dat kan gewoon écht niet. Jupiler League niveau is het gewoon. Die Narsingh kan ook geen voorzet meer geven, echt een flutspeler is dat ook. Snel is hij, meer niet.

Alleen De Jong een voldoende voor mij. PSV had ondanks het dramatische spel gewoon kunnen en moeten winnen met al die kansen.

Depay is ook omhooggevallen zeg, man man met z n rabonavoorzetje en niet achter de man aan lopen bij een foute actie. Om ziek van te worden.

Doodzonde dit, maar misschien maar goed ook. Misschien stoppen ze nu met geloven in de eigen hype dat ze zo geweldig zijn.

20 januari 2015 om 22:28

@wilshere,

Narsingh denkt dat hij alleen van de achterlijn een voorzet kan geven.

20 januari 2015 om 22:30

Zelfs dan kan hij niks, zijn traptechniek is echt om te huilen. Ook Maher en Depay vrije schietkansen op de rand 16 en dan de bal er 30 meter over schieten. Kunnen ze wel een bal plaatsen tegenwoordig? Het valt me echt op dat qua schiettechniek veel Psv'ers er helemaal niets van bakken.

20 januari 2015 om 22:40

Klopt qua schiettechniek. Maher, Narsingh, vaak ook Gini en Guardado zelfs, schieten de bal vaak zodra een beetje kracht nodig is totaal de verkeerde kant op.

20 januari 2015 om 22:48

Ritzmaier heeft total geen wedstrijdritme en ik noem zijn terugval dan ook vrij logisch. Psv geeft hem geen kansen, soms een invalbeurt.. daar heeft een speler als marcel te weinig aan. Marcel moet zo snel mogelijk weg bij psv. Bij elke andere club in de eredivisie op ajax en feyenoord na zou Ritzmaier in de basis staan.

20 januari 2015 om 23:48

Denk dat ze bij Cambuur wel iets anders erover denken dan dat Ritzmaier Jl niveau zou zijn. Zoals hierboven ook al gezegd heeft die jongen totaal geen ritme en wordt er ook geen vertrouwen gegeven. Na zijn sterke seizoen bij Cambuur kwam hij met gevoel terug om voor de basis te gaan strijden en kreeg hij daar een mooie contractverlenging bij. Na die verlenging werd alweer snel duidelijk dat hij wederom als opvulling gebruikt ging worden. Geen wonder dat die jongen daarna in een gigantische dip is belandt. Hij moet inderdaad snel weg bij Psv, want zo'n sierlijke speler moeten we in de eredivisie aan het werk zien.

21 januari 2015 om 00:03

Jupiler League niveau? Van Peppen, Werker, Biemans en Monteyne stonden beter te ballen. Topklasse niveau dus!

20 januari 2015 om 22:27

Nee ik ben het wel met je eens bootsjungen. Ik heb genoten van de wedstrijd en ik vind het eigenlijk altijd leuk als Psv verliest. Maar het was gewoon een leuke pot en roda speelde gewoon erg goed met mooie goals. Psv speelde slordig en had eigelijk gewoon moeten winnen. Luuk de Jong speelde echt geweldig trouwens, die houd echt elke bal vast. Jammer voor PSV maar ik denk niet dat men in eindhoven hoeft te vrezen. Het blijft echt een goede ploeg, helaas

20 januari 2015 om 22:30

Beter blijft Roda eruit en vliegt NAC er ook een keer uit. Zou een hoop punten schelen voor PSV in de competitie.

20 januari 2015 om 22:35

Nac werd toch flink gewonnen? En wat moet je? Psv speelde met tegenzin dat zag je aan alles (rabona cross, schoten van 40 meter) de beker boeit toch niet liever meer rust tussen de belangerijke competitie wedstrijden dan een beker waar niemand een fluit om geeft.

20 januari 2015 om 22:37

Als je hem zowieso niet meer kon winnen zou ik dat ook zeggen .

20 januari 2015 om 22:40

Het staat helemaal niet in verhouding. De winnaar van de beker krijgt een geweldig bedrag van 2 ton en als je op het einde 1ste staat krijg je 15+/- miljoen aan de championsleague en je speelt tegen de top van europa.

20 januari 2015 om 22:46

Rombomcu: Alleen als de nummer 2 zich niet direct plaatst. Als Psv kampioen word dan zie ik Ajax gewoon kwalificeren en dan pakt Psv nog maar 50 % van de pot.

20 januari 2015 om 22:47

een prijs is een prijs , psv moet eerst maar eens zien dat ze kampioen worden , dat wordt nog moeilijk genoeg . en dan nog wat ze net zeggen op fox , de winnaar stroomt rechtstreeks in de groepsfase in , 6 europese wedstrijden zowieso . is wel meer als 2 ton .

20 januari 2015 om 22:48

Als ze er geen fluit om geven, waarom hebben ze dan niet 'gewoon' verloren binnen de 90 minuten? Dit zeg ik omdat jij schrijft dat ze de competitie serieuzer nemen met nu nog een zware wedstrijd tegen Cambuur voor de boeg.... Maarja, ze geven er dus geen fluit om hé 😑

20 januari 2015 om 22:53

Dat zou mijn ideale scenario zijn. Dat geld kan me weinig schelen, het wordt weer eens tijd dat we twee clubs gaan afleveren.

20 januari 2015 om 22:56

Dan is het nog steeds nabij de 7/8 miljoen dat is natuurlijk veel meer dan dat je bij elkaar kan sprokkelen in de el tegen clubs als FC shoarma uit kazachstan en fc küezoe uit hongarije.

20 januari 2015 om 23:03

Rombomcu, maak er 10 miljoen van (want bij 2 teams wordt het gehalveerd) en vergeet niet dat je als bekerwinnaar in de Europa League speelt en dus ook al dik boven de miljoen zit. Al staat het dan nog niet in verhouding.

21 januari 2015 om 00:04

Nachtje slapen erover vriend. Roda heeft absoluut verdient gewonnen.

20 januari 2015 om 22:35

Bootsjungen: Dat is niet jammer, dat is gewoon iets wat jij niet graag wil lezen, omdat je stiekem bang bent dat het ook uitkomt. Maar Cambuur gaat deze wedstrijd bestuderen en die hebben nog meer kwaliteit. Ik ben benieuwd want Psv had al veel eerder moeten verliezen.

20 januari 2015 om 22:44

Dit is het gebruikelijke verval van PSV na de winterstop, ajax haalt die 5e titel weer op helemaal na aankomend weekend als Feyenoord weer terugmoet met verlies uit amsterdam en in Leeuwarden Psv klop krijgt

20 januari 2015 om 22:48

Bootsjungen. Ik heb even snel door de reacties lopen scrollen. Maar ik heb voorlopig alleen nog maar jou en een paar van je medesupporters zien zeggen "en nu is de dip van psv van begonnen".( Op een paar hieronder na dan die grappig op jou comment ingaan ) Andere supporters lijken daar totaal niet mee bezig te zijn, of dat komt in ieder geval niet uit dit topic naar voren. Misschien toch een beetje zelf er bang voor?

20 januari 2015 om 23:23

@inkemontana, nee hoor. Voor de winterstop heb ik genoeg Ajacieden 'maar na de winterstop zakt PSV in en gaat Ajax beginnen met de inhaalrace' horen roepen.

20 januari 2015 om 23:44

Je hebt het over mensen die het "nu" gaan roepen en vervolgens zie ik vrijwel niemand het zeggen behalve de psv-supporters zelf die insinueren dat supporters van andere clubs dat gaan doen. Dat geeft toch te denken.

21 januari 2015 om 00:22

Er zijn zowel mensen die het nu roepen als mensen die het voor de winterstop geroepen hebben.

20 januari 2015 om 22:51

Brenet heeft zichzelf nog nooit psv waardig getoond, waarom hij bij PSV speelt is mij een raadsel.

ook is hij niet jupiler league waardig.

20 januari 2015 om 22:54

Nog een kunstgrasveld in de Eredivisie. Nee bedankt!

Wat is dat bekertoernooi ook een heerlijke competitie.

20 januari 2015 om 22:29

Heerlijk, clubs weten nu hoe ze psv weer moeten aanpakken. Cambuur gaat erop klappen heb nu al zin in die wedstrijd.

20 januari 2015 om 22:39

Ik betwijfel het. PSV speelde niet eens zo slecht. Roda speelde erg goed en heeft volgens mij de laatste 4 wedstrijden die het tegen psv speelde gewonnendus we kunnen inmiddels wel van een echte angstgegner spreken. Hopen dat ze snel weer in de eredivisie terugkeren

20 januari 2015 om 23:18

Roda speelde niet slecht nee maar om dan te zeggen dat PSV niet slecht speelde gaat te ver en vraag ik me af welke wedstrijd jij gezien hebt...

20 januari 2015 om 23:18

PSV moeten aanpakken?! Het is echt niet dat Roda een hoger niveau had dan PSV vandaag, PSV was zelf enorm slordig en benutte de kansen niet die er wel waren.
Verwacht niet veel problemen tegen Cambuur dit weekend.

21 januari 2015 om 01:08

Reken maar nergens op. PSV heeft wel eens vaker een lastige pot na een blamage en die winnen ze dan 'gewoon' met 4 doelpunten verschil..

Dit zullen ze graag zien in Amsterdam en Rotterdam.
Is dit het begin van een mindere periode in Eindhoven??

20 januari 2015 om 22:24

Nou ja je moet psv het spel laten maken dan zijn ze een stuk minder dan als je ze laat counteren.

20 januari 2015 om 22:27

inderdaad! laat je ze het spel maken weten ze niet meer waar ze het moeten zoeken.

20 januari 2015 om 22:35

Dat roepen ze nou al het hele jaar en op de een of andere manier blijkt dat in de competitie niet te werken. En weet je waarom? Omdat het de grootste onzin ooit is. Ik weet niet of je de wedstrijd hebt gezien maar PSV had zat kansen om dit te winnen, en dat hadden ze dan ook moeten doen. Nonchlance heeft ze genekt, niet het feit dat ze geen spel zouden kunnen maken.

20 januari 2015 om 22:38

En die kansen kwamen vooral voort uit de omschakeling. Als Roda voor het doel verdedigde speelden ze de bal maar wat rond. PSV moet het gewoon hebben van dode spelmomenten en omschakelingen. Niets mis mee maar ga het niet ontkennen.

20 januari 2015 om 22:47

We zijn inderdaad het sterkste in de omschakeling, maar dat betekent niet dat we het spel niet kunnen maken. Als je echt scherp bent in de omschakeling (dus bij balverlies van de tegenstander) en de bal snel naar voren krijgt dan speel je volgens mij gewoon prima voetbal en kan dat er prachtig uitzien.

21 januari 2015 om 00:05

Ze liepen achter de feiten aan. Roda had er vanavond ook nog wel 4/5 kunnen maken. Niet opeens doen alsof PSV zo goed was.

21 januari 2015 om 06:13

Het zal ook niet iedere wedstrijd gebeuren dat ze niet winnen.
Maar je maakt het psv wel het moeilijkst als je hun het spel laat maken.
Ga maar met elf man voor de 16 staan en counteren dan heb je de grootste kans om te winnen van psv.

20 januari 2015 om 22:26

Nee hoor, dat hopen ze in Amsterdam en Rotterdam; daar denken ze dat het een soort ongeschreven regel is dat PSV na de winterstop na de winterstop inzakt.
Het is en blijft bekervoetbal, dan gebeuren zulke dingen.

20 januari 2015 om 22:29

zeker tegen roda winnen we nooit van.

20 januari 2015 om 22:29

Dit moet je echt op geen enkele manier recht willen praten. Het middenveld en de aanval lieten het verschrikkelijk afweten vandaag, met uitzondering van de Jong. Vooral Depay voelt zich volgens mij inmiddels al boven alles verheven en is totaal oncoachbaar geworden. En je kan hem er bijna niet uithalen, want voor hetzelfde geldt schiet hij er net als tegen Feyenoord (toen hij ook als een krant speelde) er in de laatste minuut nog één in.

20 januari 2015 om 22:29

Jup alleen hield t tegen Vitesse ook niet over en de instelling en wil om te winnen was niet heel groot, het was in elk geval niet te zien ... Depay uit vorm, Maher Bruma en Wijnaldum zijn zo op de kast te krijgen als t niet loopt en als PSV t spel zelf moet maken zijn ze erg zwak zeg

20 januari 2015 om 22:31

Afgelopen jaar is PSV na de winterstop juist opgekrabbeld.

Verder zie ik de beker toch als een 'last' die je onderweg naar de titel hebt. Vroeger was zoiets nog wel te combineren, maar de selecties van alle clubs in de Eredivisie zijn minder breed. Hierdoor is het uiterst moeilijk om op alle fronten te blijven presteren.

20 januari 2015 om 22:33

Zo begon de dip in 1 van de afgelopen jaren ook tegen roda, alleen toen 2 keer achter elkaar in de beker en de competitie. Dus zeg nooit, nooit!

20 januari 2015 om 22:48

Bootsjungen: Ik denk eerder dat jij naar 7 extreem droge jaren niet hoopt op een dip van jou club. Psv heeft boven zijn stand geleefd en gaan absoluut niet weer zon 1e seizoenshelft evenaren. Word spannend let maar op

20 januari 2015 om 22:53

obserbatie:
''psv heeft boven zijn stand geleefd''
Bedoel je daarmee dat andere ploegen kwalitatief gezien sterker zijn?

20 januari 2015 om 23:01

Thoospsv: Psv heeft niet zoals Ajax de zware Cl wedstrijden gespeeld. Hebben bijna alle topwedstrijden thuis mogen spelen. Die 4 punten voorsprong word wel weer weggewerkt. Alleen Depay en Guardado zijn echte toppers in dit Psv.

20 januari 2015 om 23:04

En dit is het probleem met de ajacieden ze denken dat ze wel weer even een reeks gaan neerzetten en het gat wel even gaan dichten. Daar zou ik als ajax supporter niet teveel hoop op hebben gezien het vertoonde spel tegen groningen kan het maandag een gat zijn van 7 punten.

20 januari 2015 om 23:08

Ze hadden het er over bij Studio Voetbal zondag, welke selectie nou beter was. En daar kwamen ze tot de conclusie dat van Ajax eigenlijk alleen de keeper beter is. Ik zou daar nog wel een buitenspeler (en Schöne) aan toe willen voegen, maar dan heb je het ook wel gehad volgens mij. Bij VI roepen ze eigenlijk ook al het hele jaar dat PSV de sterkste selectie heeft. Ik denk dat in de breedte Ajax misschien sterker is, maar de basis van PSV in in principe beter.
Mijn vraag: op basis waarvan geef je al deze heren (en mij) ongelijk?

21 januari 2015 om 04:12

Simpel. 1. Ajax heeft een team dat voor elkaar door het vuur wil en PSV egoïstische over het paard getilde mannetjes. 2. Ajax heeft ervaring met de kampioensdruk en PSV totaal niet. 3. Ajax heeft met de bank en de jeugd nog zat spelers die het verschil kunnen maken, PSV niet. 4. PSV speelt op de toppen van zijn kunnen en moet hopen dat de tegenstander het spel blijft maken (dat is na vanavond over) en Ajax speelt op 40 procent van zijn kunnen en gaan weer groeien

21 januari 2015 om 04:44

Wij spreken elkaar nader, Maxwellgabri.

20 januari 2015 om 22:28

Ajax verloor thuis ook met 4-0 in de beker. En PSV speelde met een mindere opstelling. Maar het was niet goed, dat kwam vooral door de instelling.

20 januari 2015 om 22:31

Mindere opstelling? In de verlenging was alleen isimat een 'b speler' Roda heeft het gewoon heel goed gespeeld. Geef PSV de bal en dan weten ze het niet.

20 januari 2015 om 22:36

Ja want psv wint alle wedstrijden in de competitie met 30% balbezit.... Grapjas.

20 januari 2015 om 22:37

Ja maar het verschil zit dat jullie van roda hebben en wij van vitesse. Dus psv moet zich schamen

20 januari 2015 om 22:37

Wat wil je eigenlijk zeggen eindhovens? Dat we ons geen zorgen moeten maken? Ik maak me namelijk zeker wel zorgen. Zeker om Depay. En die hebben we keihard nodig om kampioen te worden. Als hij niet beter gaat spelen zou het wel eens in kunnen gaan storten.

20 januari 2015 om 22:40

En de verlenging geeft een perfect beeld van de voorafgaande 90 min zeker?

Brenet, Pasveer, Ismait, Locadia, Ritzmaier zijn geen basisspelers. Dus ja een mindere opstelling.

Dat betekend niet dat ze niet gewoon hadden moeten vandaag.. Roda speelde gewoon hun kansen uitstekend uit!

20 januari 2015 om 22:41

Brenet, Pasveer

20 januari 2015 om 22:42

Alsof Narsingh 4 klassen beter is dan locadia, alsof zoet die ballen wel had gehad. Gewoon slappe excuses. PSV is gewoon te pakken als je ze het spel laat maken.

20 januari 2015 om 22:42

Brenet speelde gewoon een prima wedstrijd.

20 januari 2015 om 22:44

Wat lul je nou dom. Waar zeg ik dat Narsingh 4x beter is als Locadia?

Feit blijft dat hij een basisspeler is en Locadia niet. Hetzelfde geldt voor Jongens als Brenet, Pasveer, Ritzmaier en Ismait die in de basis begonnen.

Ik zeg toch dat het geen excuus is dat ze hebben verloren. Leer toch lezen jongen.

20 januari 2015 om 22:45

"Brenet speelde een prima wedstrijd" hahahahaha de grootste onzin die ik vanavond heb gelezen. Gefeliciteerd. Ik zou brenet zo inruilen voor die dijkhuizen en dan krijgt roda er ook nog 2 ton bij. Wat is die jongen toch een DRAMA.

20 januari 2015 om 22:48

Als je geen excuses maakt waarom dan je hele relaas over wisselspelers? Ik snap best dat je gefrustreerd bent maar hou het realistisch.

20 januari 2015 om 22:50

Omdat jij zogenaamd slim wilt spelen door te zeggen dat PSV niet met een zwakkere opstelling speelde. Wat overduidelijk wel zo was. Hou het zelf maar realistisch knul

20 januari 2015 om 23:00

In de wedstrijd konden in ieder geval de toppers willems, wijnaldum, de jong en Depay geen stempel drukken. De rest zijn toch figuranten en moet PSV het van deze spelers hebben. Maar als jij er zwaar aan wil tillen dat bijv. Rekik of Zoet niet meededen, ga vooral je gang.

20 januari 2015 om 23:09

Wijnaldum en De Jong waren gewoon betrokken bij beide goals. De andere 2 speelden matig ja.

Ik til er helemaal niet zwaar aan. Want zoals ik al zei was het een verdiende overwinning voor Roda.

Jij kraamde gewoon onzin uit en ik zette dat recht. Want het was zeker niet de sterkste opstelling wat jij wel beweerde.

Dus maw zijn ook Schone, Milik, Kishna toppers en de rest maar figuranten bij Ajax volgens jouw logica .. En dan maakt het dus niet uit of een Van Rhijn of Ligeon speelt. Of een Zimling ipv Serero.

20 januari 2015 om 23:15

Ja meltalist, en volgende week is Guardado weer de topper, of winnen ze alleen maar omdat Willems zo goed in vorm is. PSV heeft gewoon een sterk elftal, met prima backs, een sterk middenveld en een veel aanvalskracht. Des te verontwaardigender dat ze deze wedstrijd hebben verloren dus.

20 januari 2015 om 23:31

Jammer dat je dan weer over Ajax begint. Die moeten het meer van het team hebben waar PSV veel duidelijker op een bepaalde groep spelers leunt die het moeten doen. Je ziet gewoon dat PSV veel afhankelijker is van individuen. En ik kraam onzin uit maar jij vergelijkt appels met peren. Het spel van Ajax is altijd duidelijk maar PSV is ingericht op de aanvallers.

20 januari 2015 om 23:35

Jammer dat je zo veel onzin lulde.

Ik vergelijk gewoon 2 gelijkwaardige teams qua sterkte. Dat is niet appels met peren vergelijken. Ik gebruikte Ajax om je logica te ontkrachten. Aangezien alle of in ieder geval de meeste teams afhankelijk zijn van een aantal spelers.

Kan ik er wat aan doen dat jij beweerde dat PSV met hun sterkste opstelling begonnen terwijl dat helemaal niet het geval was.

20 januari 2015 om 23:57

Sterkste opstelling heb ik niet over gerept. Ik heb me alleen afgevraagd of een opstelling met depay, de jong, wijnaldum, guardado en willems wel een b-opstelling is. Mijns inziens deden de key players mee. Dus jij "lult dom" om maar in jouw bewoordingen te blijven.

21 januari 2015 om 00:08

''mindere opstelling?''

Hiermee laat je dus duidelijk blijken dat je vond dat PSV niet in een zwakkere opstelling speelde. Dus met hun sterkste opstelling volgens jou.

Maar blijf maar dom lullen, past wel goed bij je

21 januari 2015 om 00:26

Nu sla je weer door in je eigen onzin. Welke bepalende speler was er vandaag niet bij vanaf het begin dan? Arias? Narsingh? Maher? Hendrix? Als bepalende spelers, je beste, gewoon spelen kan je toch lastig van een mindere opstelling spreken. Het is dat ritzmaier zo slecht speelde. Maar b-opstelling gaat me een brug te ver. De usual suspects die de zooi maken of breken speelden gewoon. Maar wat jij wilt vriend. Jullie hebben verloren door een mindere opstelling.

21 januari 2015 om 00:47

Dus maw wil je zeggen dat Brenet, Ritzmaier, Locadia, Pasveer en Ismait normaal gesproken horen bij de sterkste 11.

Wat jij wilt knul. Als dat je beter laat slapen geloof je dat maar. Geloof maar in je eigen onzin. Succes.

20 januari 2015 om 22:29

Ik als Feyenoorder moet eerlijk toe geven... wij gaan totaal geen rol spelen in de Titel strijd dit seizoen Hopelijk kunnen we afstand nemen van nummer 4&5 en misschien nummer 2 in halen.

On: Prachtig gedaan door Roda PSV was eg zwak vandaag en er was geen plan B .... Ik denk dat henk de Jonge goed heeft opgelet want Cambuur is niet kansloos !

20 januari 2015 om 22:29

Tja die mensen zullen zelf ook wel realiseren dat zowel Ajax als Feyenoord er ook al uitliggen. Zie niet waarom PSV wel aangeslagen zou zijn er door en die andere 2 clubs niet.

20 januari 2015 om 22:40

Ajax had er zeker wel last van maar hoefden alleen nog tegen excelsior en toen kwam de winterstop als geroepen. PSV gaat nu een deceptie rijker van het zuiden naar het uiterste noorden, van kunstgras na kunstgras met 120 minuten in de benen. Ga er maar aan staan.

20 januari 2015 om 22:43

Van kunstgras naar kunstgras is alleen maar beter voor spelers zoals Guardado en Arias.

20 januari 2015 om 22:48

De wedstrijd tegen Cambuur werd ook zonder deze wedstrijd al enorm lastig, dat heb ik ook continu gezegd. Zwaarder dan Vitesse in mijn ogen.
Er zit ook een verschil tussen een wedstrijd thuis kansloos onderuit gaan en uit een wedstrijd verliezen op basis van strijd en inzet. De deceptie bij het eerste is in ieder geval voor mij groter. Daarnaast speelde Ajax tegen Excelsior niet veel anders dan al veel wedstrijden dit seizoen, ook tegen groningen was het afgelopen weekend weer raak.

20 januari 2015 om 22:55

Mwah je kunt nu speculeren wat je wilt over wat zwaarder is etc. Maar PSV staat niet echt bekend om haar mentaal ijzersterke spelers. Ik zou me wel zorgen maken. En na vandaag nog meer. PSV is gewoon niet zo goed als men denkt. Cambuur zal goed hebben gekeken.

20 januari 2015 om 23:02

@mentalist, 'maar PSV staat niet echt bekend om haar mentaal ijzersterke spelers.' Waar baseer jij dit op? of pluk je dit nu uit de lucht? Cambuur is een voetballende ploeg, als die een foutje maken slaat PSV genadeloos toe in de omschakeling.

20 januari 2015 om 23:03

Bootsjungen ? Beter voor zuid amerikanen om op kunstgras te spelen. Word een leuke krachtmeeting verwacht een gelijkspel.

20 januari 2015 om 23:08

Omdat het nogal eens als een kaartenhuis in elkaar is gedonderd in het verleden. En vandaag konden ze het weer niet klaarspelen. PSV zal gewoon met de staart tussen de benen naar Leeuwarden reizen. Die zullen wel goed gespiekt hebben van Roda.

20 januari 2015 om 23:12

@observatie, als ik speel vind ik het fijner om twee keer achter elkaar op kunstgras te spelen zodat ik er een beetje aan gewend ben dan de ene week op echt gras spelen en de week daarna weer niet.

20 januari 2015 om 23:22

Bootsjungen: Jij bent een amateur voetballer die de derde helft vast leuker vind. Dit zijn profs. Cambuur uit in de winter, kunstgras, fanatiek publiek en een zeer aardig team. Psv met 120 minuten in de benen. Ik denk dat het geluk een keer ophoudt en psv punten gaat verliezen.

20 januari 2015 om 23:25

@observatie,

Dat hoop je, maar tot nu toe heeft PSV een ijzersterk seizoen achter de rug; een slechte wedstrijd gaat er echt niet voor zorgen dat het als een kaartenhuis in elkaar gaat zakken.

21 januari 2015 om 20:54

@mentalist, Denk dat je nu een beetje te ver doordraaft. PSV heeft vorig seizoen (vooral 1ste seizoenshelft) laten zien dat het destijds een labiel elftal had. Dit seizoen is men (op een slechte wedstrijd in Zwolle na) overal overeind gebleven. Meer dan eens werd er een achterstand weggepoetst en omgebogen in een zege. Dit seizoen blijken ze dus mentaal weerbaarder dan jij doet voorkomen.

Ik denk dat het met de staart tussen de benen naar Cambuur reizen wel mee zal vallen. Waarom denk je dat? Omdat Roda per ongelijk 3 ballen in de kruising schiet? Begrijp me niet verkeerd, natuurlijk is het een schande dat je verliest. Roda speelde goed en PSV bijzonder slecht. Maar om nu plots een trend te zien van angst en een geknakt PSV is in mijn ogen volkomen onzin. Hopen dat PSV eerder beseft dat het op halve kracht zelfs niet van Roda kan winnen en dat dus zaterdag anders moet. Met de veerkracht die PSV dit seizoen heeft getoond verwacht ik eerder een dergelijke reactie dan een breakdown. Ik begrijp natuurlijk dat bij jou de wens de vader van de gedachten is

20 januari 2015 om 22:30

In Enschede niet dan? Die hebben opeens een stuk grotere kans om de beker te winnen.

20 januari 2015 om 22:32

Eerst maar eens zien of AZ verslagen kan worden. Ook geen eenvoudige horde

Zo die zag ik niet aankomen.
Knap hoor van Roda.

20 januari 2015 om 22:38

Nou ik wel hoor vanaf minuut 1 ze liepen er bij alsof het ze geen moer boeide (terecht) de beker is een troostprijsje laat die maar naar roda gaan (als limburger) ik wil weer eens op de platte kar door eindhoven dat is het enige dat telt.

20 januari 2015 om 22:46

Mee eens het is een troostprijs.
Maar wel met een verrassing.

20 januari 2015 om 23:07

troostprijsje?
Een supercup kan je een troostprijs noemen, een beker is gewoon een mooie prijs. Weliswaar geen titel, maar toch.

21 januari 2015 om 06:10

Daarom het is geen titel.
Voor veel clubs de enige prijs die ze kunnen winnen.
Maar voor ajax of psv is de titel het belangrijkste.

Schandalig! Wat een stel lamballen... Maar het begint met Cocu, die gooit zijn hele opstelling overhoop omdat hij er van uit gaat dat Roda dan ook wel geslagen wordt.

20 januari 2015 om 22:44

Ook te laat wisselen iedereen ziet dat ritzmaier slecht was en toch wissel je hem pas na 70 minuten echt zwak van cocu

Nou, geen enkele ploeg uit de top 3 meer in de beker.

Depay wat doe jij allemaal ik wou bijna mijn tv kapot gooien. Tjonge jonge jonge.

20 januari 2015 om 22:29

Volgens de commentator zat de vrije trap er bijna in...

20 januari 2015 om 22:30

Depay is nog niet klaar voor het buitenland. Als hij dit soort wedstrijden niet naar zijn hand kan zetten dan heeft hij niets te zoeken in het buitenland.

20 januari 2015 om 22:52

Depay bakt er niets van dit seizoen, die wil naar een topclub, ik zie hem het daar niet redden, ik vind het maar ene beperkte speler zonder overzicht.. Mocht hij vertrekken volgend jaar zal het het geen gemis zijn voor Psv, voegt niets toe. Is ook zelden beslissend en kan ook niet het afmaken.

21 januari 2015 om 00:57

10 goals in 13 wedstrijd is inderdaad echt extreem slecht voor een buitenspeler. Je vergat overigens te zeggen dat hij ook stom haar heeft en onaardig is.

Ik ga misschien iets vreemds zeggen: "als PSV geen kampioen van Nederland wordt, moet Cocu ontslagen worden." Hij heeft het met de sterkste selectie van Nederland mogen proberen, en maakt telkens de verkeerde keuzes. Kun je zeggen dat je sws van Roda moet winnen, maar Brenet en Isimat en Ritzmaier laten spelen is gwn onverantwoord.

20 januari 2015 om 22:32

Onder Cocu is Psv niet beter geworden. Positie spel is om te janken. Ook niet echt een speler die beter is geworden onder zijn leiding.

20 januari 2015 om 22:36

Willems is beter geworden, de Jong leeft op. Bruma en Rekik herstellen zich, Depay speelt bij vlagen heel goed, maar is nog te wisselvallig (leeftijd). Ik vind juist wel dat hij spelers beter maakt.

Het spel in balbezit moet alleen nog veel beter, het positiespel is niet goed genoeg.

20 januari 2015 om 22:43

Das een mooi woord positie spel iedereen van ajax en feyenoord kraait het elkander na, maar niemand kan het onderbouwen waarom het positiespel van psv zooooo slecht is.

21 januari 2015 om 15:50

Rombom, dat is heel simpel omdat Psv min of meer alleen op de counter kan spelen. En zodra Psv het spel moet maken, vallen ze door de mand. En dat is best knap met veruit de beste selectie van Nederland.

Jammer voor Psv, maar niks dan lof voor Roda, het laatste kwartier was het de dood of de gladiolen voor Psv.

Knap stand gehouden aan de ene kant, categorie Kraanvogels van Cocu's mannen aan de andere.

Schaam je kapot PSV! Nu alle zeilen bij zetten en vlammen in de competitie! Come on PSV!

Pure motivatie kwestie dit. Een zeer gemotiveerd Roda tegen een nonchalant Psv.
Ik til er niet te zwaar aan, in de competitie heb ik zo'n instelling van PSV nog niet gezien. Zaterdag gewoon de drie punten weer pakken tegen Cambuur.

Het uitgeschakeld zijn is jammer, maar competitie en EL worden nog druk zat dus wat dat betreft kan ik er mee leven.

Zo verliest Roda hard tegen een ploeg die volgend jaar mogelijk in de Topklasse speelt (lienden wilt promoveren, geen idee of dat mogelijk is sinds de pilot) en dan win je tegen de toekomstig landskampioen. Prachtig de beker.

20 januari 2015 om 22:32

FC Eindhoven bezet op dit moment de derde plaats. Topklasse?

20 januari 2015 om 22:33

Hebben 3-0 verloren tegen RKC Waalwijk hoor^^

20 januari 2015 om 22:41

Ze verloren met 3-0 van rkc waar haal jij eindhoven vandaan

21 januari 2015 om 10:54

Dat is dus niet mogelijk. Er is dit seizoen geen degradatie mogelijk in de Jupiler League. RKC zal er dus in blijven (tenzij ze failliet zouden gaan, maar dan degraderen ze niet naar de Topklasse, maar zouden ze bij een doorstart hooguit in de Hoofdklasse mogen beginnen)

Gefeliciteerd Roda, verdiend gewonnen!
Snap niet dat PSV het elke keer weer voor elkaar krijgt om zo laks te voetballen.
Helemaal tegen Roda wat altijd goed speelt tegen Psv.
Elke keer hoop ik weer dat ze er wat van geleerd hebben, maar ik wordt regelmatig teleurgesteld door deze vedetten.
Wordt tijd dat er iets aan dit mentaliteitsprobleem wordt gedaan anders kun je zomaar de koppositie in de eredivisie verliezen aan een ander team wat ontzettend zwak speelt

Dit kan twee kanten op gaan voor Psv. Of men word machtig gemotiveerd en ze stormen op het kampioenschap af. Of PSV zakt volledig af.

Overigens ben ik hier wel erg blij mee. Onze kansen op een prijs word door de uitschakeling groter, mits wij eindelijk eens gaan voetballen.

20 januari 2015 om 22:28

Ik verlies liever deze dan eventueel tegen cambuur in t weekend. Hopen dat deze nederlaag "positief" uitpakt

Hopelijk dringt dit heel diep door in die koppen van ze en realiseren ze dat ze geen moment mogen verzwakken. Neem allemaal maar een voorbeeld aan De Jong.

Heerlijke wedstrijd van Roda gezien, vind dat we toch wel redelijk verdiend hebben gewonnen van een zwak PSV. Op naar Excelsior volgende week!

Wat een flapdrol die Cocu zeg. Hij heeft dit wedstrijd niet eens serieus genomen. Te slap begonnen en niet eens coachen langs de lijn. Als ze zo blijven spelen dan is het terecht dat ze geen kampioen gaan worden dan is exit Cocu.

Net waar ik op hoopte, nu op en top gemotiveerd en scherp Naar leeuwaarden.
Ritzmaier veel te licht voor PSV.

20 januari 2015 om 22:32

Toch triest dat dit nodig is om een stel over het paard getilde, overbetaalde pseudo-vedettes te motiveren. Om te janken werkelijk. Neem een voorbeeld aan Arjen Robben of Ronaldo, spelers die elke wedstrijd alles geven, keer op keer weer, ongeacht de tegenstander.

Overigens is dit een probleem bij veel spelers hoor, ook bij Feyenoord en Ajax zie je vaak gemakzucht.

20 januari 2015 om 22:38

Ben ik ook volkomen met je eens.
Deze nederlaag verbaast me ook niks, daarom hoop (met nadruk op hoop) dat dit iedereen op scherp zet tegen cambuur.
(Triest dat t zo moet blijkbaar)

PSV altijd lastig tegen Roda. Schaam me echt kapot en wat een laaag tempo was niet om aan te zien.

Zo zie je maar weer. Al die analisten die deze week PSV de hemel in prezen dat ze wel even kampioen zouden worden omdat ze zo stabiel zijn, hier het resultaat. Het is allemaal veel te opportunistisch. Ben benieuwd of ze zaterdag hier nog meer last van gaan krijgen.

20 januari 2015 om 22:29

Het was niet om aan te zien tegen vitesse, ze stonden met 8 man te verdedigen.

20 januari 2015 om 22:33

correctie 11 man achter de bal pure anti-voetbal. jammer dat je alleen zo kan winnen.

20 januari 2015 om 23:01

Tegen Vitesse had PSV gewoon de beste kansen.

Schitterend! Van 3-0 tegen RKC naar 3-2 tegen Psv! Prima. Nu Excelsior thuis, dus de kans is dik aanwezig dat we de halve finale halen. Wie had dat gedacht?

20 januari 2015 om 22:29

Ik zie Excelsior Roda wel verslaan

20 januari 2015 om 22:32

jij schat excelsior net zo sterk in als heerenveen en psv ?

20 januari 2015 om 22:34

Excelsior zal nooit veel sterker zijn dan Roda, ook al speelt Roda nu een niveau lager. Als Roda zijnde moet je gewoon weigeren de underdog te willen zijn tegen Excelsior in mijn ogen.

20 januari 2015 om 22:52

Excelsior zal Roda natuurlijk nooit onderschatten en de wedstrijd heel serieus nemen. Maar goed, ik denk dat de kansen redelijk gelijk liggen voor deze wedstrijd. Ik heb er zin in iig!

20 januari 2015 om 22:56

Ik ook! Ben je volgende week in Kerkrade?

20 januari 2015 om 22:59

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Ik woon in Engeland, af en toe heen en weer voor een wedstrijd in het weekend lukt nog, maar dit is voor mij niet mogelijk.

Dat wordt na mijn werk zo snel mogelijk naar huis rijden en dan een stream opzoeken!

20 januari 2015 om 23:10

Ah, oke! Veel plezier en succes volgende week!

20 januari 2015 om 23:14

Dank je, van hetzelfde.

20 januari 2015 om 22:34

Gefeliciteerd ! De misselijke verwaandheid van veel PSV-spelers is vanavond terecht afgestraft. Roda heeft gevochten als leeuwen.

20 januari 2015 om 22:37

Toch blijf ik het wrang vinden, 3 ballen die in de kruising vliegen tegen en zelf zoveel kansen missen alsnog. Het was nog zo dramatisch, toch moesten ze winnen met al die kansen. Maarja met muppets als Narsingh in het team...

20 januari 2015 om 22:41

Dankjewel! Ik had het echt niet verwacht. Had een simpele overwinning voor PSV verwacht.

20 januari 2015 om 22:42

Tja, als je op het hele veld niet scherp bent is het nog een wonder dat De Jong er twee maakt uit de schaarse ballen die hij kreeg. De enige die deze wedstrijd een ruime voldoende verdient. Wel jammer dat hij erg makkelijk afgefloten werd in de duels vandaag, de meeste waren gewoon fair.

En Roda miste ook twee of drie gigantische kansen nog... De echt grote kansen voor PSV vandaag waren helaas ook maar op één hand te tellen. Als je dan nergens scherp bent, hoef je ook niet te verwachten dat je het op efficiency voor de goal wel gaat winnen...

kom op Cambuur. Excelsior wint volgende week in kerkrade

20 januari 2015 om 22:31

dat dachten heerenveen en psv ook maar dat is niet zo goed gelukt . schat die 2 elftallen toch een beetje hoger in dan , met alle respect , excelsior .

20 januari 2015 om 22:37

dat is denk ik de onderschatting, dat zal bij excelsior zeker niet spelen, aangezien ze zelf vorig jaar in de jupiler league speelden. En ik vind Exceslior een goed voetballend elftal.

maar als jij supporter bent van Roda hoop ik oprecht voor je dat ze het redden tot de finale anders gun ik het Excelsior.

20 januari 2015 om 22:43

daar heb ik nou een probleem mee , dat wordt elke keer gezegd als roda van psv wint , en dat is al een paar keer gebeurd . roda heeft goeie kanssen om de halve finale te halen , moet niet gekker worden .

Wat een heerlijke wedstrijd vol passie vanaf de kant van Roda JC. Dat Psv met al hun individuele klasse hier niet wint doet me denken aan de ongelofelijke wisselvalligheid van dat team de laatste jaren.
Het is voor mij trouwens een raadsel wat Brenet en Ritzmaier bij Psv doen, maar daar zal ik niet de enige in zijn.
Overigens is het leuk om te zien dat een jongen als Guardado bij een Nederlandse topclub speelt, jezus wat is die man goed.

Voor Roda is er natuurlijk geen beter gevoel denkbaar nadat je door al die ongevraagde onzin van het verzetten van de match door moest gaan.
Toch wel apart, eerst 3-0 verliezen van de nummer laatst van de Eerste Divisie en enkele dagen later 3-2 winnen van (een nonchalante) koploper in de Eredivisie. Bekervoetbal kan aardig apart zijn. Ik zie Roda wel voor die hoofdprijs gaan. NEC lijkt toch een maatje te groot in de Jupiler League en een plek 2 of 3 lijkt er dik in te zitten.

Geweldige uitslag voor Roda, maar wat is dat met het opzwepende muziek na het eindsignaal? Pure armoede, fans horen juist te zingen, dit lijkt nergens op.

Wat een stelletje verwaande nepvedettes zeg. Op het eind ging alles door het midden, terwijl op de vleugels alle ruimte was. De passing, voorzetten, het leek allemaal nergens op op een paar hele korte fases na (dus ze kunnen het blijkbaar wel als ze het vijf minuutjes op hun eierstokjes krijgen). Dan kun je misschien nog een penalty claimen, maar daar moet je niet eens van afhankelijk willen zijn in zo'n wedstrijd. Als ze normaal gas hadden gegeven, was dit nooit een nederlaag geworden.

Die wissels waren weer eens werkelijkwaar schandalig slecht. Ritzmaier, Brenet, Isimat, het enige wat ze deden was voor onzekerheid zorgen. En hoe kan een frisse Narsingh met zijn snelheid nog geen Roda-verdediger voorbijkomen? Ongelooflijk. Die voorzet op het eind had iedere zesdeklasser beter gegeven, die vloog bekant de tweede ring in.

Ajax en Feyenoord lagen er al uit, blijkbaar was dat geen reden genoeg om als op papier sterkst overgebleven ploeg ook maar een halfuurtje gas te geven tegen een ploeg die een niveau lager uitkomt. Om te janken zeg.

Credits aan Roda, vol gevochten en honderd procent gebruik gemaakt van de entourage en slim overtredingen uitgelokt wanneer ze dat goed uitkwam. Wel jammer van die schop op Willems, wat natuurlijk nooit zonder kaart bestraft mag blijven.

De juffertjes leren het schijnbaar nooit. Als dit in een bekerduel kan gebeuren, maak je borst dan maar nat voor de rest van de competitie. Totale, totale aanfluiting.

20 januari 2015 om 22:35

Je vergeet Locadia op te noemen. Die gozer is zelfs JL onwaardig.

20 januari 2015 om 22:39

Locadia stond ook echt alleen maar in de weg inderdaad. Gauw verkopen, hij heeft kansen genoeg gehad onderhand. Misschien met een eerste optie voor terugkopen mocht hij het bij een club die lager speelt toch ineens op z'n heupen krijgen. Maar in dit systeem heb je helemaal niks aan Locadia. Hij is een afmaker, meer niet. Ook een fout van Cocu om hem achter / naast De Jong op te stellen trouwens.

21 januari 2015 om 08:03

Locadia heeft al 2 seizoenen lang kansen gehad en niet benut, wat Depay wel heeft waargemaakt.

20 januari 2015 om 23:21

Het viel mij ook op dat de bank van PSV toch wel echt een stap minder is. Dat kan PSV nog wel is gaan nekken, als je aanval bijvoorbeeld een keer niet loopt. Bij Ajax lijkt de selectie breder. Maar goed voor PSV kan het natuurlijk nog een geweldige week worden als Ajax een misstap maakt in de Klassieker.

21 januari 2015 om 13:16

Klopt, het voetbalt heel wat lekkerder als je een speler als El Ghazi, Sigthorsson of Zivkovic kan inbrengen in plaats van een Ritzmaier, Jozefzoon of Locadia... Bij blessures kan dit absoluut een verschil gaan maken, daarom wacht ik het blessurenieuws wat betreft Willems ook met spanning af... Stel je voor dat die Brenet straks op moet draven op rechts en Arias op links, dat loopt voor geen meter. Hopen dat Hendrix ook snel weer inzetbaar is.

21 januari 2015 om 20:55

Dat was te zien tegen Vitesse

Nee maar ik denk dat je gelijk hebt wat de aanval betreft. PSV gaat met het wisselen van een Depay voor bijvoorbeeld Jozefzoon van een 8 naar 'n 6 en Ajax bij het wisselen van El Ghazi voor Kishna of andersom van een 7 naar een 7. Net wat je voorkeur is

Denk overigens dat PSV op het middenveld weer een (veel) bredere selectie heeft

Als Cocu het voor elkaar krijgt geen kampioen te worden, hoop ik dat hij de eer aan zichzelf laat en een stapje terug doet.

Pure onderschatting maar dat gebeurd bij elke club in elke competitie.
Beker is niet te voorspellen.

Wat heb ik genoten van deze wedstrijd zeg! Kansen aan beiden kanten de hele tijd. Roda heeft verdiend gewonnen. PSV speelde slap en Roda heeft dat gewoon goed afgestraft! Maar het is gebeurd dus moeten we maar vooruit kijken naar Cambuur alvast.

Jammer dat er weer idioten zullen roepen dat dit het begin is van de dip bij Psv..

20 januari 2015 om 22:38

Volgens mij is dat net zo idioot als nu al roepen dat PSV of Ajax kampioen wordt... Toch?

20 januari 2015 om 22:42

Ajax of PSV wordt ook gewoon kampioen. Die w hebben gewoon de grootste kans om de titel te pakken. Of denk je dat PEC ff kampioen wordt.. Dus wat is je punt?

Al gaat Roda failliet en maken ze een doorstart in het amateurvoetbal, dan nog blijft het de angstgegner van Psv.
PSV riep het ook over zichzelf heen. Een hoop andere spelers erin, geen strijd en pas gaan voetballen als ze tegen een achterstand aankijken, tot drie keer toe.

Wel opvallend dat de statistieken wederom in het voordeel spreken (op de eindstand na dan) in een verliespartij voor Psv.

20 januari 2015 om 22:36

Tja, als de statistieken een concentratie- en mentaliteitsindex zouden bevatten, dan zou daaruit het verschil maar al te duidelijk in het voordeel van Roda gevallen zijn. Als het spel nu overtuigend was, dan had je misschien nog kunnen zeggen dat het onverdiend was, maar aan alles zag je dat er maar één ploeg echt wilde winnen vandaag, en dat is de ploeg die een ronde verder is... Voor hetzelfde geld had Roda nog ruimer gewonnen.

Het was beschamend, kan niets anders zeggen.

Nou kijk aan zeg!!
AZ, Vitesse of Twente één van deze clubs zal de beker nu wel winnen!.
Hmm Als ik het zo zie kan mij clubje wel zeker zijn van Europees ^^.
3 Mogelijkheden op een Europees ticket.

BTW wel een heerlijk potje gezien. Veel spanning waar ik tot het eind zat te roepen en hopen voor de nieuwe gelijkmaker zodat er penalty's kwamen

20 januari 2015 om 22:37

Vergeet Pec Zwolle niet....

20 januari 2015 om 22:40

Groningen gok ik.

20 januari 2015 om 23:04

Alleen als ze alles thuis spelen wint groningen

21 januari 2015 om 10:58

Ik zie Vitesse, FC Twente en PEC Zwolle als de grootste favorieten in het bekertoernooi nu. Ik denk dat AZ strandt tegen FC Twente.

Een finale Vitesse - FC Twente, PEC Zwolle - Vitesse of PEC Zwolle - FC Twente zouden ook gewoon hele mooie affiches zijn. Zelf hoop ik dan op Vitesse - PEC Zwolle, aangezien Vitesse gewoon het meest verzorgde voetbal uit de Eredivisie speelt en PEC ook zeer leuk en aanvallend voetbal speelt. Dat vind ik momenteel gewoon de 2 leukste ploegen om te zien voetballen, dat zou een mooie finale opleveren.

Wooohooo! Echt met alle respect voor Roda, ik bedoel ze hebben net PSV eruit geknikkerd, ik ben blij met deze uitslag! PSV-uit of Roda-uit, ik heb dan toch liever dat laatste. Dit had ik nooit verwacht. Toch nog een kansje op de halve finale, al moeten ook wij maar eerst zien te winnen van Roda natuurlijk!

Wat een pot, de top 3 ligt uit de beker, Nu al, ik ben benieuwt wie er in de finale te wachten staan, voorschotje op pec

Blijft toch mooi dat beker voetbal. Mijn broertje staat voor psv en hij vertelde me dat ze al bijna in de halve finale stonden want hierna kwam excelsior hij heeft helaas bog niey gereageerd op mijn appje

Danke Bitte! Oh, was ist das schon.

Man man man. Kan het nog Duitser.

20 januari 2015 om 22:49

Als er 1 club vandaag verdiende te winnen was het roda wel, Passie strijd en inzet waren bij hun WEL aanwezig... Daar komt bij dat 'duits'wat jij bedoelt niet echt meer van toepassing is. In dit decennia is het over het algemeen zo dat die manschaft de wedstrijd volledig 90 minuten controleert.

21 januari 2015 om 14:59

Daar heeft hij het helemaal niet over... maar het gezang op de tribune!

Jeetje wat was PSV slecht.. Depay, Locadia.. drama

Heerlijk deze zege voor Roda. De andere supporters hebben mogen lachen dat wij uitgeschakeld werden door Vitesse. Liever door Vitesse uitgeschakeld worden dan door Roda.

20 januari 2015 om 22:39

Nou, dat weet ik nog niet zo wat jij daar zegt. Natuurlijk is dit gewoon een afgang voor Psv. Of misschien wel niet en hoort PSV gewoon in de JL thuis ( dat mag je zelf invullen). Maar 0-4 in eigen huis verliezen, wat er ook nog eens veel meer hadden kunnen zijn, is toch ook pijnlijk.

20 januari 2015 om 22:52

Of misschien hoort roda wel gewoon in de eredivisie thuis...

20 januari 2015 om 22:53

Is ook wel pijnlijk PSV en Ajax zijn gewoon door de onjuiste instelling uitgeschakeld. En ze zijn altijd blij als wij verliezen dus nu mag ik een keer blij zijn. Alles gaat om de titel bij de top 3.

20 januari 2015 om 22:54

Roda en NEC horen sowieso in de eredivisie.

21 januari 2015 om 11:03

Kom nou! PSV dat met een B-elftal na verlenging uit tegen Roda (wat gewoon nog een Eredivisie-elftal heeft) uitgeschakeld wordt is toch echt wat anders dan een Ajax dat met een vrijwel A-elftal (alleen de keeper en wat geblesseerden ontbraken) Thuis volledig kansloos (maar één schot op goal) verliest van Vitesse en van geluk mocht spreken dat Vitesse na de 0-4 (rond de 60e minuut!) het voor gezien hield en niet doorging, want dat had anders ook zomaar 0-8 kunnen worden!

Ajax had een veel grotere vernedering.

21 januari 2015 om 12:29

Daaruit kun je al op maken dat de beker niet serieus word genomen. Ajax spaart ook altijd spelers. En dat PSV met een B elftal speelden mag geen excuus zijn dan hoor je nog te winnen van Roda. Dat word ook altijd bij ons gezegd.

Verdiende zege voor Roda. PSV terecht er uit geknikkerd. Als dit maar niet het begin van het einde voor PSV betekend. Tegen Vitesse was het al niet best, vandaag was het echt van JL niveau.

Man man man. Wat kon ik genieten van Anco Jansen zeg. Hoe hij elke aanval weer goed liet verlopen, wat een klasse. Hij gooide alle strijd erin, won fysieke duels van werkelijk elke psv verdediger en wist de aanval dan vervolgens weer voort te zetten met een goeie pass of een actie. Geweldig.

Die ritzmaier wat een vervelende uitstraling ook na zijn wissel!exemplarisch dit zeg van PSV zo slecht heb ik ze dit jaar nog niet gezien,! Ok wat wissels dus zwakker maar jongens jongens dit mag niet hoor!! Dit weekend een pittig uit wedstrijdje het kan dit weekend wel weer wat meer inelkaar kruipen de top 3 wordt leuk dit!

Tja jammer dat we eruit liggen. Laten de spelers verantwoordelijk voor deze wanprestatie de tickets terugbetalen die fans hadden betaald. en daarmee zou het klaar moeten zijn. Gefeliciteerd Roda fans en succes in de volgende ronde.

Wel weer beschamend.
Ik snap die wissels dan ook helemaal niet.
Speel gewoon met het sterkste team en bij rust is het gedaan.
Kan je daarna nog 3 goede spelers eruit halen voor wat rust, maar dit is belachelijk.

Kwartfinale tegen Excelsior was al een formaliteit dat je bij de laatste 4 zit.

Naast het falen van Cocu verdienen de spelers een trap onder de kont. Ongemotiveerd.

Geen woorden voor.

20 januari 2015 om 22:41

Ik wil het niet op Cocu afschuiven ofzo hoor, want je moet altijd als speler gemotiveerd zijn. Maar als je als trainer al op zo'n manier in een wedstrijd gaat deug je zelf ook voor geen ene meter.

20 januari 2015 om 22:46

Schei toch uit, dit is toch geen falen van Cocu. Die lamballen hadden gewoon vanaf minuut 1 moeten voetballen. Hebben ze niet gedaan en dachten de wedstrijd op 50% met wat hakjes te kunnen winnen.

20 januari 2015 om 22:49

Denk jij dat Cocu degene is die dit zooitje ongeregeld op z'n plaats zet? Bovendien moet je altijd met je sterkste basis spelen. Het is bijna arrogant en minachtend naar Roda toe, want dat doen wij wel even. Als speler moet je altijd gemotiveerd zijn, maar dat begint bij de trainer.

20 januari 2015 om 22:59

Of je wel of niet met je sterkste elf moet beginnen is een hele andere discussie. Ook het PSV dat de wedstrijd starte had deze pot moeten winnen. Kwalitatief natuurlijk mindere spelers dan de basiself , maar nog steeds beter materiaal dan Roda. Ze liepen op 50 te ballen, daar zat het probleem. En daar kan Cocu niet zo heel veel aan doen.

Ben het overigens wel met je eens dat je gewoon met je basiself moet starten. Maar betwijfel of het met de instelling van vanavond met de basiself wel gied gekomen zou zijn.

20 januari 2015 om 23:03

Tja, misschien was dit van Cocu ook het teken aan de wisselspelers, kom op laat maar zien wat jullie kunnen en dat jullie dicht tegen een basisplaats aan willen gaan zitten (waar, als de wissels er zin in hadden gehad, best wel wat voor te zeggen zou zijn - al zou ik ook met de sterkste elf zijn begonnen, hameren op een goede eerste helft waar je met 0-2, 0-3 voor moet komen en daarna de wissels vroeger in kan brengen). Maar blijkbaar hebben de wisselspelers net zo'n matige mentaliteit als veel basisspelers, alleen dan ook nog eens tien keer minder voetbalkwaliteit. Dit is niet de eerste keer dat Brenet, Ritzmaier, Locadia en in mindere mate Isimat zwaar door het ijs zakken. Tijd om door te selecteren, ze alleen nog in laten vallen bij een dikke voorsprong en voor de rest zo snel mogelijk van ze af zien te komen in de zomer. Zwaar PSV onwaardig. Misschien heeft alleen Locadia nog wat kans om via een stap naar de subtop of middenmoot ooit nog het niveau van PSV te halen, de rest overduidelijk niet. Gooi de jeugd die zich nog niet heeft mogen bewijzen maar voor de leeuwen, die kunnen onmogelijk minder goed zijn. Zij zullen er in ieder geval wel voor vechten om zich keihard te bewijzen.

Echt balen dat Roda niet in de Eredivisie zit. Is toch een grote angstgegner voor PSV.

20 januari 2015 om 22:47

Dat heeft Roda verdiend hoor om in de JL te voetballen. Na jaren wanbeleid begint het nu enigszins ergens op te lijken.

20 januari 2015 om 22:58

Daar heb je misschien wel gelijk in (al blijf ik het jammer vinden dat er geen Limburgse club in de eredivisie speelt).

Roda uit stond voor PSV gelijk aan puntverlies, en daar was ik als ajacied dan meestal weer blij mee

21 januari 2015 om 16:01

Ajax111, ik was er ook blij mee altijd! Zelfde als wij met Fc Utrecht hebben, hoop dat Roda snel terugkeert in de eredivisie.

Hopelijk keert roda snel weer terug in eredivisie. ze pakken altijd veel punten van psv. Kan psv een keer een prijs winnen, verliezen ze van roda. Hopelijk kan cambuur dat zaterdag ook. De tweede seizoenshelft is weer begonnen, laten ze het weer liggen dan?

Haha Hicham Faik! neef van mijn beste vriend en tevens mijn oude buurjongen. Echt een goede straatvoetballer was dat en het verbaast mij niet dat hij het zo goed doet!.

Wie gaat het deze verwende schooljochies eens duidelijk maken. 7 jaar achter elkaar hetzelfde gezanik. Aardige spelers met het ego zo groot als het monster van Loch Ness. Maar als collectief is het ieder jaar weer een drama. Depay die denkt dat hij 11 man kan passeren. Locadia/ritzmaier/brenet die gewoon weg het niveau niet aan kunnen. Wijnaldum die je niet ziet opstaan als aanvoerder. Maher is een schooljochie, en ga zo maar door. Ik denk dat PSV met dit team in 100 jaar nog steeds geen kampioen word. Ik ben PSV-supporter, maar ieder jaar wordt je genaaid waar je bijstaat. Schande en tijd dat er iemand binnen de club opstaat die eens zegt waar het op staat.

20 januari 2015 om 22:47

Psv supporter met een zwolle logo ..

20 januari 2015 om 22:50

Ik dacht al wat duurt het lang.

Brenet weg, Ritzmaier weg, leuk maar geen PSV niveau ( zo slecht is ie niet zoals sommigen hier overdreven beweren) en Narsingh mag. Jezus wat een drama. Desalniettemin moet ik ook wel zeggen dat alle drie de goals van Roda wel erg mooi waren haha

Het is een blamage maar niet meer dan dat, heb er genoeg vertrouwen in!

Niet verwacht, maar psv zit echt niet door dit in een dip worden nog steeds makkelijk kampioen hoor.
Excelsior kan zo maar eens ver komen lijkt me wel leuk voor ze haha!

20 januari 2015 om 22:51

Inderdaad.... Feyenoord en PSV liggen er al uit... Dus de weg naar een ''cup upset'' ligt open voor een Roda of Excelsior. Of Cambuur wanneer zij van PEC thuis winnen.

En Twente en AZ moeten tegen elkaar... daar valt weer een top 6 team af.
En Groningen-Vitesse en Cambuur-PEC...

Echt genoten van Roda en de tackle van Monteyne in het bijzonder.

20 januari 2015 om 22:48

Mooie samenvatting

20 januari 2015 om 23:00

Echt zonde dat ze die niet herhaald hebben, dat was echt een hele mooie tackle. Lang geleden dat ik zo'n goede en effeciente sliding heb gezien.

21 januari 2015 om 19:42

Die op Willens? Die vond ik persoonlijk pas echt mooi. Zag je krokodillentranen? Au! zei Jetro

Roda kan zomaar de halve finale of finale halen... helemaal met een gunstige loting.

Roda heeft tegen Excelsior ook kansen zat.............en PSV en Feyenoord liggen er ook al uit..........en Twente en AZ gaan ook nog tegen elkaar spelen...

Met een beetje mazzel ontloopt een Roda dan Psv/twente (uitgaande dat Twente wint) en dan zit je in de finale.

Alleen is dit jaar volgens mij het eerste jaar dat de verliezend finalist Geen Europees voetbal meer krijgt... dus mocht je de finale winnen heb je nog Europees ook..

Hoezo kan psv de dubbel nu vergeten volgens artikel?! Ze worden niet eens kampioen. Tegen vitesse was het ook niet best dus na de volgende tegenslag gaan de koppies weer hangen net zoals vorig jaar.

21 januari 2015 om 00:46

Goede argumenten zeg..wat een drogredenen.

Voor mij als Excelsiorsupporter is dit natuurlijk heel erg goed nieuws. Uit naar het Phillips Stadion zijn we in principe kansloos, thuis had ik nog wel kans gezien op een stunt (zoals Roda nu), maar uit tegen PSV zijn we normaal gesproken volledig kansloos.

Natuurlijk wordt Roda-uit verre van makkelijk. Ik verwacht een open, spannende, wedstrijd. Het kan een hele leuke pot worden. Maar in Kerkrade hebben we natuurlijk wel meer kans dan in Eindhoven, dus ik ben hier zeker blij mee.

Fijn om te zien dat Roda gebruik maakt van zo'n falend Psv.., mooie club ! Als Eindhovenaar kan ik alleen de jong, guardado en pasveer een voldoende geven. Ik hoor iedereen klagen over de wedstrijd en niemand vind het een zwak Psv, ik wel dit Roda is net als vorig jaar compleet onderschat gelukkig is dit de Knvb beker en hopelijk pakken we dit volgend weekend weer op de goede weg op !

Ik ben al mijn hele leven lang PSV-fan. Ik word er nu echt strontziek van... Telkens weer maakt cocu tactische fouten en zet die ons voor joker. Wanneer wordt die man eindelijk ontslagen. Als ze hem niet ontslaan, gaat het kampioenschap nml wederom naar amsterdam. Cocu is geen frank de boer, en zal het ook nooit worden. Weg met die vent. Heeft geen uitstraling, geen voorkomen... Niks! Tis net een dood stuk hout dat voor de dug out hangt, en voor de camera staat. Dit is PSV onwaardig, en het is genoeg geweest!! Weg met die vent!

Roda blijft toch wel een angstgegner voor psv. Zou goed zijn als ze volgend jaar weer eredivisie spelen.
Psv moet dit maar als een voordeel zien dat de focus nu nog meer op de titel gericht kan worden.
Teveel wedstrijden spelen kan weer nadelig zijn in de strijd om de titel.

Hoewel ik denk dat de mentale klap wel mee zal vallen, hebben toch een aantal basisspelers vandaag 120 minuten moeten voetballen. Bij een wedstrijd tegen een club als Cambuur moet je ooit fysiek een tandje bijzetten om het op het kwaliteitsverschil te beslissen. Tegen 11 uitgeruste en tot op het bod gemotiveerde Cambuur spelers kan dit psv het zomaar eens lastig krijgen. laten we het hopen

Dan moet ook ajax nog maar zien te winnen van feyenoord, iets wat alles behalve makkelijk zal worden.

Hoe dan ook heb ik erg veel zin in het komende voetbalweekend.

Dit is zo mooi voor onze club. Wat een feest. Maar ik blijf balen dat het tegen PSV wel kan maar als de punten gepakt moeten worden spelen onze jongens slap. Dit heeft ons verleden jaar de kop gekost.

Dip van PSV lijkt nu toch te zijn begonnen. Vitesse had al legio kansen en was de betere tegen PSV maar scoorde niet. Roda nu dus wel.

De deels 2e garnituur dat PSV in het veld bracht is geen excuus aangezien het spelers betreft die moeten weten dat ze nu de kans hebben zich te laten zien.

Verrassend uitslag zeg

Gaat Depay in winterstop al vertrekken? Zag dat zijn woning te koop staat?

Ik weet niet of iemand het al heeft gezegt maar anders doe ik het maar: wat een wanprestatie de laatste wedstrijden van Memphis Depay. Word deze man nog ooit gecorrigeerd? Als je zo speelt dan komt de scout van fc lienden nog niet eens voor je kijken. Dit is al wedstrijden lang zo dat hij echt werkelijk helemaal niks doet of laat zien. Kan me er zo aan ergeren.

21 januari 2015 om 01:27

Ik vond hem zelf echt van die vedette trekjes vertonen. Als hij balverlies leedt bleef hij meestal maar wat moedeloos staan. Hij is in de hele wedstrijd slechts één keer langs zijn directe tegenstander Henk Dijkhuizen gekomen, en toen gaf hij een voorzet achter het standbeen die over alles en iedereen ging. En maar gefrustreerd met die armen zwaaien als het niet lukt. Nee, ik denk dat hij misschien maar eens met 2 benen op de grond moet worden gezet.

21 januari 2015 om 07:57

Ik vraag me echt serieus af of Cocu dit ook ziet en wat hij ermee doet. Ik hoorde cocu nog zeggen dat Memphis iig zijn taken goed uitvoert. Maar hij doet dit al wedstrijden lang en verdedigd echt amper terug. Met zijn kwaliteiten moet je elke wedstrijd dringend aanwezig zijn. Zoals Wijnaldum dat wel is.

Roda bewijst maar weer waar ze thuis hoort: de Eredivisie!

On: wat een geweldige prestatie! Een hard vechtend Roda. Eerste helft was verdiend 1-1, maar de tweede helft verzwakte PSV totaal en wist Roda wederom prachtig te scoren. Jammer van de onnodige tegentreffer nog in de 83e minuut, de verlenging gaf weer meer spanning... Faik heeft wel laten zien een gouden linker te hebben, wow, wat kan die knul goed schieten! Verdiende overwinning, op naar de Kuip!

Één ding is zeker,
PEC prolongeert de beker,

fin.

Wat een wanprestatie. Op deze manier ga ik mn club niet meer achterna reizen. Net thuis, kapot gegaan van de kou en dat voor 11 van die verwende snotapen. Mij niet meer gezien.

Niet verwacht. De top 3 van de Eredivisie heeft keihard gefaald in de beker.
Het is toch een prijs.

Ik hoop niet dat PSV in een vormdip beland. Ajax moet de titel op eigen kracht kunnen winnen.

21 januari 2015 om 00:59

Als PSV kampioen wordt, zal het ze denk ik een zorg zijn of ze de beker winnen. Geldt ook voor Ajax en in mindere mate Feyenoord.

Psv heeft gewoon slim gehandeld. Die titel moet gewonnen worden, niemand geeft iets om de beker. De dubbel pakken is mooi, maar dat is nu nog te ver voor dit psv. Zeker nu ajax en feyenoord, de directe concurrenten voor de titel, er ook al uitliggen is het voor psv gewoon verstandig om bij de beker dit jaar verstek te laten staan. Dit psv kan geen drie wedstrijden in de week aan, verbluffend realisme

Ik heb me gister mateloos geergerd aan mijn clubje..

Nonchalance is het perfecte woord om de wedstrijd van PSV te beschrijven.
Als ik even zo vrij mag zijn:

Pasveer: Speelde in verhouding nog redelijk. Nog wel onder het beoogde niveau.
Brenet: af en toe een goede actie, maar wisselde dit af met extreem slechte inschattingsfouten
Bruma&isimat belachelijk hoeveel moeite ze hadden met Pluim.
Willems: Nonchalante was hier zeker van toepassing

Ritzmaier.. die jongen hoeft voorlopig niet te smeken om een basisplek. Wat een fouten maakte hij.
Guardado: speelde nog redelijk, maar i.e.g minder dan de rest van zijn seizoen
Wijnaldum: Miste vandaag dat beetje extra. Was (bijna) allemaal nét niet.

Depay: Volgens mij dacht Memphis dat ze vandaag een oefenwedstrijd deden spelen.
De Jong: Speelde redelijk, positieve uitschieter aan PSV kant.
Locadia: Kon geen vuist maken tegen de Roda verdediging, daar waar Narsingh dat beter verging.

Ik heb kritiek op mijn ploeg omdat ik me gewoon heb geschaamd voor het spel. Zonde.

Ik hoop echt dat ze het oppakken tegen Cambuur!

Schaam je dood, Psv. Slappe instelling en onderschatting, dan krijg je dit. Goed dat zoiets nu gebeurt ipv in de competitie. Nu weer met beide benen op de grond staan. Onzin dat PSV nu ineens slecht zou zijn. Ze hebben een heel slechte wedstrijd gespeeld, maar Roda is ook gewoon angstgegner en speelde gewoon met het hart. Nu weer koppies omhoog en winnen van Cambuur, want er kan uitgelopen worden op de concurrenten

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren