Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Er is geen middenveld dat het middenveld van Feyenoord overspeelt’

Laatste update:

Feyenoord heeft de op één na minst gepasseerde verdediging van Nederland en Kenneth Vermeer, Sven van Beek en Terence Kongolo zijn dit seizoen al veelvuldig geprezen door de buitenwacht. Ook het middenveld imponeert echter, vindt Rob Jacobs. De oud-trainer van de Rotterdammers denkt zelfs dat Fred Rutten kan beschikken over de beste middenlinie in de complete Eredivisie.

/

Rutten heeft Jordy Clasie, Karim El Ahmadi en Lex Immers voor handen en gebruikt Jens Toornstra, van origine een middenvelder, als valse rechtsbuiten. Bovendien zit Tonny Vilhena nog op de bank in Rotterdam-Zuid. “Er is geen enkel middenveld in Nederland, dat op dit moment dit middenveld kan overspelen”, zegt Jacobs opgetogen in een interview met Feyenoord TV. “Iedereen heeft zijn handen vol aan Immers, aan Clasie, aan Toornstra, die gewoon een verademing is om te zien spelen.”

“En dan nog met El Ahmadi erbij… dat is een geweldig middenveld. En dat weten ook de coaches van de tegenpartij, daarom is het zo verschrikkelijk jammer dat je in een korte fase die zes punten bent kwijtgeraakt”, sombert Jacobs. Feyenoord verloor dit seizoen viermaal in de competitie; in augustus thuis tegen FC Utrecht (1-2), in september thuis tegen zowel Willem II (1-2) als Ajax (0-1) en kort voor de winterstop uit bij PSV (4-3).

Jacobs herinnert zich alle nederlagen nog scherp en vond vooral de verliespunten tegen FC Utrecht en Willem II, op papier toch mindere tegenstanders, betreurenswaardig. “En dan nog een onterechte 1-0 nederlaag tegen dat Ajax. Daar word ik nog doodziek van. Drie keer op de paal en lat in het begin! Die hadden gewoon met 4-0, 5-0 moeten verliezen. Ze schieten één keer op goal en ze winnen de partij”, weet Jacobs nog. “En wat denk je van PSV, waar je bestolen bent?”

Feyenoord heeft het sterkste middenveld van de Eredivisie

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En dát middenveld maakt het verschil aankomende zondag!!

20 januari 2015 om 12:24

Lekker objectieve mening Jacobs.

Als ik mijn "objectieve" mening er even neergooi:

Serero in vorm overloop immers op techniek en snelheid, Klaassen laat verder geen spaan heel van Clasie en El Ahmadi krijgt een zware kluif aan Andersen.

Maar goed nu echt eerlijk, aanvallend is het middenveld van Ajax toch een stukje sterker, verdedigend wint het middenveld van Feyenoord, kortom er is naar mijn mening geen beter of slechter maar competitief over het geheel.

We zien het zondag.

20 januari 2015 om 12:39

Boularouz tegen Kishna of Nelom tegen El Ghazi, geen idee wat de opstelling gaat worden, maar Feyenoord gaat aan 1 van de flanken het heel moeilijk krijgen.

De vraag is of Ajax het spel tegen Groningen van het eerste halfuur nu ook op de mat kan leggen, dan gaat Feyenoord achteruit lopen en heb je helemaal niks aan dat middenveld.

Wanneer Boilesen speelt op Jens Toornstra heeft Ajax weer een voordeel. Boilesen hoeft niet de hele tijd achter hem aan te lopen, waardoor hij aanvallend meer kan brengen.

Al met al geef ik Ajax een grotere kans, zolang zij zich niet laten intimideren door het afjaag voetbal van Feyenoord.

20 januari 2015 om 12:48

Toornstra blijft juist constant gaan. Het lijkt me beter dat boilesen niet speelt. Ik weet niet wat ik van boilesen moet vinden. Blind naar voren rennen om vervolgens te moe te zijn om fatsoenlijk te verdedigen. Voor de rest ben ik het met je eens.

20 januari 2015 om 13:15

Serero moet je niet met Immers vergelijken maar met Clasie, en Klaassen juist met Immers.

Clasie heeft een betere inspeel en steekpass dan Serero en is fysiek wat sterker, al heeft Serero wel laten zien ook lekker fel de duels in te gaan. Serero is daarentegen inderdaad technischer dan Clasie ook al is Clasie ook behoorlijk technisch en heeft ook het vermogen om zichzelf vrij te spelen/goed wegdraaien etc. Snelheid maakt niet zo heel veel uit op de positie waar ze spelen.

Klaassen en Immers kunnen beiden erg goed inschatten wanneer ze diep moeten gaan om in scoringspositie te komen, beiden kunnen ook goed koppen al heeft Immers daarbij een voordeel wat betreft lengte. Klaassen heeft dan wel weer een stuk betere techniek en is ook qua afmaken sterker. Beiden hebben een goede mentaliteit en uitstekend loopvermogen, Immers misschien iets meer.

El Ahmadi en Andersen zijn niet echt goed te vergelijken omdat El Ahmadi meer in dienst van het elftal speelt en de box to box player is en Andersen meer de balvirtuoos met de fijne techniekk.

Toornstra en Schone zijn ook nog wel te vergelijken, beide in principe middenvelders die op de flank worden neergezet (oke Schone de laatste tijd links ipv rechts, waar Toornstra speelt), maar niet met de bedoeling om op snelheid de man voorbij te gaan. Toornstra is dan degene die meer het middenveld moet versterken en meer werk verricht, daar Schone meer degene is van de goede voorzetten (alhoewel Toornstra dit ook goed kan) en steekpassjes.

Trek je conclusies. Persoonlijk denk ik dat als het eenmaal goed draait het middenveld van Ajax in principe beter is omdat het technisch allemaal zo goed in elkaar zit. Maar het middenveld van Feyenoord geeft je veel meer degelijkheid en verzaakt haast nooit, terwijl je toch altijd creativiteit hebt met Clasie. Als het tegenzit bij Ajax en men er voetballend niet uitkomt kan het middenveld worden overlopen terwijl men bij Feyenoord nog altijd terug kan vallen op veel loopvermogen en werklust om zich staande te houden.

20 januari 2015 om 14:25

Timothy,

Het klopt dat als je spelers met elkaar vergelijkt dat je het op die manier moet doen maar in praktijk staan die spelers niet tegen over elkaar dus moet je wel de koppeltjes serero-immers, Clasie-Klaassen en Andersen-El ahmadi maken. En ik denk zelf ook dat de duels meer door Ajacieden kunnen worden gewonnen, maar Ajax moet wel oppassen dat ze de duels niet fysiek moeten aangaan maar op techniek en inzicht anders verlies je met Serero en Andersen. Ook ondersteund Toornstra het middenveld veel maar tegen Ajax maakt dat niet veel uit omdat zowel Viergever als Riedewald geen moeite hebben om de duels op het middenveld uit te vechten. Maar ja als Ajax weer zo gauw op is en de fut er uit is dan overloopt Feyenoord Ajax compleet in de laatste minuten.

20 januari 2015 om 15:24

Timmothy
Schone speelt over het algemeen op rechts hoor. Er is af en toe een wisselwerking met Kishna wat mooi is. Enkel als El Ghazi erop komt voor Kishna, dan gaat Schone op links spelen. Maar dat is de laatste tijd enkel de laatste 10 - 20 minuten en dat zal geloof ik tegen Feyenoord ook zo zijn.
Verder is je analyse beter dan de meeste.
Surreal heeft wel een punt dat je juist wel de spelers moet koppelen die tegenover elkaar zullen staan als je witl uitgaan van het middenveld dat het beste uit die wedstrijd komt.
Als je de posities individueel wilt analyseren, dan is jou observatie de juiste

20 januari 2015 om 16:01

Clasie speelt klaassen volledig van de mat af, immers gaat serero voor schut zetten en el ahmadi hoeft zich niet eens druk te maken om andersen want immers pakt die er ook nog bij.

20 januari 2015 om 17:24

Hij bedoelt hoe het middenveld in zijn geheel functioneert, niet spelers naast elkaar zetten en kijken wie er dan beter is.

20 januari 2015 om 17:46

Niet echt objectief.
En laten we eerlijk zijn, Feyenoord is nooti zichzelf, wanneer ze in de arena spelen.
Ik verwacht dan helaas ook gewoon een 2-0 overwinning voor Ajax.
Verdediging van Ajax staat 9 van de 10x altijd vrij solide tegen Feyenoord wanneer ze in de Arena spelen.

20 januari 2015 om 12:34

Zagen we vorige ontmoeting.

20 januari 2015 om 12:38

Dat zagen we inderdaad Lerin!!

20 januari 2015 om 13:06

Dat zagen we zeker. Ajax 1 schot op doel uit een vrije trap. Voor de rest het hele elftal van Ajax niet gezien.

20 januari 2015 om 20:12

En dan toch winnen, zegt wellicht meer over Feyenoord dan over Ajax

20 januari 2015 om 12:57

Geen daden, maar woorden!

20 januari 2015 om 15:14

Inderdaad! Wat een subjectief onzin verhaal. Jammer

20 januari 2015 om 12:19

Bij Feyenoord-AZ mazzelde Feyenoord hoor, dat ene Boetius er na +/- 60 minuten niet afgestuurd werd met een rode kaart voor een elleboog in het gezicht van Gouweleeuw!

Hoe dan ook, zo heeft iedere club aan het einde van het jaar veelal een gelijke score wat betreft voor- en nadelen van de scheidsrechters.

20 januari 2015 om 12:25

Jammer genoeg gaan we heel de week nog dit soort berichten krijgen nu van Feyenoord straks van Ajax.
De haat word weer even op het vuur gegooid door waarschijnlijk 300 berichten die gespreid deze week op vz komen.

VAn mij mag het zondag zijn alle verhalen vergeten en knallen en laat maar zien wie de beste is.ik hoop op feyenoord maar in de arena word door ons niet vaak gewonnen.

Een wedstrijd op zich ook al speel 1 van de 2 al weken slecht dat maak deze wdstrijd niet uit.

20 januari 2015 om 12:55

Feyenoord-Ajax/Ajax-Feyenoord maakt altijd extra krachten los....

En het is leuk wat Immers zegt over het beste middenveld of wat dan ook hij voor veren in zijn eigen reet wilt stoppen.... als je aan het einde van de rit geen kampioen bent..... heb je er alsnog niets aan!

Oh en de beker kan Feyenoord ook al niet meer winnen.

De laatste jaren gaat Ajax het beste met de ''druk'' van de klassieker om...

20 januari 2015 om 14:55

Leuk dat je Immers erbij haalt, maar die komt in het stuk van Jacobs(!) alleen voor om het middenveld van Feyenoord te omschrijven..

Gudelj, Haye, Dos Santos en Viktor Elm hadden Feyenoord toch behoorlijk ''vastgezet'.. en dan deed Celso Ortiz nog niet eens mee...

En mocht Feyenoord uiteindelijk (zie: late gelijkmaker) nog blij zijn met een punt.

Ik begrijp Immers ook wel hoor, die wilt zichzelf en Feyenoord moed in praten.... Objectief gezien (az) denk ik dat ondanks ajax niet fantastisch goed/constant speelt... toch gewoon van Feyenoord gaat winnen... .een Ajax-Feyenoord of Feyenoord-Ajax maakt altijd extra krachten los aan beide partijen.

Ik ga voor een 2-0 voor Ajax bij Bwin :-)

20 januari 2015 om 12:24

Ben ik niet met je eens. AZ werd bijna de gehele eerste helft overlopen door Feyenoord. Het was een wonder dat AZ met 2 momenten op de helft van Feyenoord op 0-2 stond. De tweede helft was het opwachten en counteren voor AZ en dat ging ze goed af, maar ik vond ze eigenlijk geen moment beter. Hun middenveld deed het in balbezit wel erg goed steeds in de tweede helft.

20 januari 2015 om 12:25

Haha man lees de tekst immers zegt dit niet maar jacobs

20 januari 2015 om 12:28

Waar heb jij het over??
Eerst begin je over AZ en vervolgens Immers die volgens jou zichzelf moed in zou praten.
Heb je het artikel ( goed ) gelezen?

20 januari 2015 om 12:35

Behoorlijk vastgezet? Met 10 man in je eigen 16-meter gebied verdedigen en een paar keer uitbreken... Zo kan je barca en real ook "vastzetten". AZ had eigenlijk helemaal niks te vertellen in de Kuip.

En over Ajax gesproken: die winnen altijd hun wedstrijd wel. Ook zonder geweldig voetbal. Maar je moet nu niet doen alsof Feyenoord er compleet kansloos naartoe gaat. In de Kuip was Feyenoord toch echt vele malen beter...

Ben benieuwd naar Immers. Goed tegen de kleintjes maar hij laat het zelden zien in een topper. Ik denk dat het weer 3x niks gaat worden.

20 januari 2015 om 12:32

Heb vertrouwen kameraad! Verdedigend staat het als een huis en het middenveld is echt top. Het enige waar het aan schort zijn die doelpunten. Het moet ook eens een beetje meezitten.

20 januari 2015 om 13:34

Ik denk dat Rutten een paar cruciale fouten gaat maken. De Boer is denk ik tactisch wat slimmer. Rutten is erg defensief ingesteld, ik verwacht dus Boulahrouz als rechtsback. De Boer zal daar ook wel vanuit gaan en hij zal wel een goede linksbuiten opstellen.

Dat wordt dus een groot probleem als wij niet in balbezit zijn. Met Boulahrouz hebben wij ook een probleem als wij wel in balbezit zijn want hij voegt niks toe. Toornstra gaar naar binnen waardoor er aan de rechterkant een groot gat ligt waar niemand in duikt. Wilkshire zou dan perfect zijn maar Rutten zal dat wel te riskant vinden.

20 januari 2015 om 13:38

Doelpunten maken is ook een kwaliteit, als je niet kan scoren heb je toch verdiend verloren? Wordt nogal wel eens vergeten in Nederland. Ik zeg niet dat Ajax de overwinning verdiende in De Kuip, maar Feyenoord had de nederlaag aan zichzelf te wijten...

Rob Jacobs, iemand waar VZ twee artikelen in korte tijd over publiceert in een interview. Hoe zeer hij ook gelijk heeft wat betreft de nederlaag tegen Ajax, kan ik gewoon niet bevatten hoe ongelooflijk slecht het tegen Willem II was. Je verliest gewoon verdient met 1-2 in de eigen Kuip. Toornstra is echt een verademing om te zien. Wat een heerlijke voetballer en wat ben ik blij dat die Ziyech bij Twente voetbalt. Toornstra was echt de ontbrekende schakel. Aankomende zondag weet ik niet hoe het middenveld het gaat doen. Ik heb toch een hoop respect voor Klaassen die het iedereen moeilijk kan maken met zijn diepgang.

20 januari 2015 om 13:16

Toornstra is wat Schone voor Ajax is. Een uiterst stabiele speler die voorin een bal vast kan houden, rust aan de bal heeft en die rust kan doen laten overslaan naar de hele ploeg. Met twee pure buitenspelers is de kans op balverlies groter vanwege het grotere risico in hun spel en dat zorgt voor onrust. Zie Ajax tegen Vitesse.

Zenuwachtig voor de wedstrijd tegen Ajax. Als je ze eens kan pakken thuis is het nu wel!

20 januari 2015 om 13:23

Dat is de worst die ze zich elk jaar voorhouden, tot nu toe zonder resultaat. De angst voor de Arena blijft er toch goed inzitten terwijl er toch minder haat van de tribune schalt dan in Rotterdam.

20 januari 2015 om 12:25

Dat ontloopt elkaar inderdaad niet zo heel veel. Tijdens PSV-Feyenoord hielden ze elkaar ook wel aardig in evenwicht.

20 januari 2015 om 12:46

PSV heeft veel meer kwaliteit op het middenveld. Toornstra speelt niet eens op het middenveld, en Immers mag nooit in dit rijtje genoemd worden.

Wat Feyenoord erg goed kan, is compact spelen. Elke linie wordt extra ondersteund, de verdediging staat tegen het middenveld en het middenveld helpt de verdediging. De strijd die ze daarbij leveren maakt ze zo'n goed team. Waar het bij PSV nog wel is uit elkaar valt, is Feyenoord veel meer solide. De kwaliteit van de spelers is echter (op Clasie na) niet te vergelijken.

20 januari 2015 om 12:25

Technish en aanvallend een beter middenveld ja, maar dat middenveld van Feyenoord is allround en ook verdedigend sterk daarom vind ik die ook beter. Maar je hebt gelijk PSV heeft ook een goed middenveld.

20 januari 2015 om 14:01

Hahahah wtf zeg, beste middenveld tot nu toe is van PSV.
Depay, wijnaldum, Hendriks, guardado.

Niks Feyenoord of ajax misschien vorige jaren, maar nu zeker niet!!

20 januari 2015 om 14:18

Depay

Weet iemand de statistieken van Ajax onder Nijhuis? Ik geloof dat het 2013 was dat we 3 keer verloren dat jaar en dat dat 3 keer onder Nijhuis was. Ik kan me geen gewonnen wedstrijd herinneren. Kan iemand me uit mijn waan helpen?

20 januari 2015 om 13:12

Nu al excuses aan het zoeken?

20 januari 2015 om 13:24

Dit seizoen drie wedstrijden onder Nijhuis, 1 punt.

Feyenoord heeft ten opzichte van Ajax en Psv(de 2 concurrenten wat dat betreft) natuurlijk het "voordeel" dat ze eigenlijk met 4 man op het middenveld spelen. Als je bij PSV Guardado of Wijnaldum als valse links of rechtsbuiten zou opstellen en Hendrix zou toevoegen op het middenveld, dan ziet het er natuurlijk heel anders uit.

20 januari 2015 om 12:33

Feyenoord speelt net als Ajax. Schone is als rechtsbuiten ook (eigenlijk) middenvelder

20 januari 2015 om 12:42

Dacht ik ook aan bij het typen, maar ik vind Toornstra meer een werker dan Schone, waardoor hij meer op het middenveld te vinden is.

20 januari 2015 om 12:51

Ja, maar ik vind Toornstra niet alleen een werker, daar doe je hem te kort mee. Hij kan ook zeker goed voetballen. Ten opzichte van Schone is hij inderdaad feller, zou Schone nog iets van kunnen leren.

20 januari 2015 om 13:11

Ik zie hem ook zeker niet alleen als een werker, maar wel meer dan Schone! Ik weet niet of Schone daarvan moet leren, dat zou denk ik wel ten koste gaan van andere van zijn vaardigheden.

20 januari 2015 om 12:36

Exact, het versterken van het middenveld heeft ook consequenties voor de aanval. Die is namelijk onder de maat tov Ajax en PSV.

20 januari 2015 om 12:52

Daarentegen speelt PSV met Willems in principe met een extra linker middenvelder.

PSV heeft het beste middenveld met wijnaldum guardado en maher, beste aanval met depay de jong en narsingh en de verdediging is goed genoeg om eindelijk weer eens kampioen te worden!!

20 januari 2015 om 12:44

tja ieder elftal heeft wel een aantal spelers die niet veel voor elkaar onder doen. Als je alle posities tegen elkaar afzet springt de eene club misschien er net iets meer uit dan de ander. Ik vind bijvoorbeeld dat Klaassen gelijkwaardig is aan bijvoorbeeld Wijnaldum en El Ahmadi. En ook Clasie, Serero en Guardado doen niet veel onder voor elkaar. Het verschil is gewoon niet groot.

Het middenveld van Ajax, PSV en Feyenoord ontloopt elkaar niet zoveel. Daar zit in ieder geval voor de topclubs niet de zwakte van het eltal.

Sterk middenveld inderdaad, maar ben van mening dat het middenveld van Vitesse er niet voor onder doet, propper, vejinovic, vako.

20 januari 2015 om 14:01

Qua scoren doet dat middenveld er wel onder, dus ik vind Feyenoords middenveld beter.

20 januari 2015 om 14:11

Vejinovic scoort volgens mij niet minder vaak dan Immers en El Ahmadi en Clasie scoren bijna nooit dus volgens mij kan dat nooit veel schelen.

Er zijn wel weer genoeg veren in achterwerken gestoken nu. En dan duurt het nog lang tot zondag.

Feyenoord gaat Ajax in de Arena niet zo overrompelen als in de Kuip denk ik. Maar ik verwacht wel een heel spannende wedstrijd.

Dat van PSV is een tikje beter maar Feyenoords middenveld is beter dan dat van Ajax.

20 januari 2015 om 17:46

Klaassen is beter dan Immers, Andersen is een ander type dan El Ahmadi dus kan je niet vergelijken, Serero is echt niet (veel) slechter dan Clasie.

20 januari 2015 om 17:56

maar ik prefereer Vilhena boven Immers

20 januari 2015 om 18:15

Maar hij speelt niet. En als je dat doet, dan wordt het scorend vermogen nog minder. En dan zou ik Andersen met Vilhena vergelijken (andersen beter) en Klaassen met El Ahmadi (klaassen beter).

20 januari 2015 om 17:51

En qua scorend vermogen klopt dat ook niet, Immers 4x gescoord, Clasie 1x, El Ahmadi 1x gescoord. Klaassen 5x gescoord, Andersen 1x, Serero 1x. En zelfs als je Toornstra 6x meeneemt tegenover Schöne klopt dat niet.

Baal er trouwens van dat Manu zondag niet inzetbaar is. Juist tegen ploegen die aanvallend voetbal spelen is hij van waarde. Hij heeft zoveel snelheid en kracht dat hij een nachtmerrie voor iedere tegenstander kan zijn. PSV had ook heel veel moeite met Manu. Jammer dat hij het maar 45 minuten kon volhouden.

Bilal gaf 2 goede assists bij Jong Feyenoord, zou mooi zijn als hij zondag wat minuten mag maken.

Winnen is winnen. Dat doe je niet onterecht. Het probleem van feyenoord is dat het te weinig echt word getest. Tegen psv uit eraf en thuis tegen ajax eraf. Noem ze onverdiend maar dat gaat al jaren zo. Willen ze echt "goed" zijn dan dien je in de onderlinge potten tussen de top 3 punten te pakken.

Voorspelling 2-0 of 3-1 voor ons aller ajax.

20 januari 2015 om 14:16

Ik zou toch de overwinning van zowel Ajax als PSV als onterecht willen betitelen. Juist in deze 'tests' liet Feyenoord zien dat ze absoluut niet onder doen voor die twee clubs. Dat gaat overigens helemaal niet al jaren zo. Vorig jaar twee keer van PSV gewonnen, twee keer de (veel) betere ploeg. Thuis tegen Ajax was slecht, maar had ook zomaar een punt op kunnen leveren, net als Ajax uit.

Toornstra is ook eigenlijk een middenvelder in plaats van een aanvaller dus dan speel je vaak met vier middenvelders. En aangezien veel ploegen 4-3-3 spelen is het logisch dat je middenveld dan vaak sterker is he. Overigens blinkt dat middenveld meer uit en veel druk zetten en loopvermogen dan daadwerkelijk iets goeds doen met een bal.

Jordy Clasie had dit weekeind na de wedstrijd een andere mening over hun middenveld, maar gelukkig was er van Boekel die onder de indruk was van de Kuip..

20 januari 2015 om 14:20

Gut gut gut....

Van Boekel floot een prima wedstrijd man. Die penalty voor Feyenoord is discutabel, maar uit herhalingen blijkt gewoon dat Bengtson hands maakt en dat Ziyech El Ahmadi een beuk in de rug geeft.

20 januari 2015 om 14:39

Hij had dan Twente ook een strafschop moeten geven. Dat deed hij niet en is dus de toon gezet. 0-1 Is iets anders als 1-0 . Feyenoord kon hard ingrijpen en Twente hield nadien meer afstand. Engels fluiten voor Feyenoord en als een watje tegen Twente.
Prima fluiten in de Kuip is er bij winst, maar bijna onmogelijk als Feyenoord verliest.

Het middenveld van Ajax staat nu ook veel beter, dan toen in de Kuip. Serero en Klaassen zijn echte strijders geworden. Ik hoop gewoon op een leuke en spannende wedstrijd, waar Ajax de betere zal zijn en de drie punten verdient pakt. Feyenoord is overigens gewoon goed bezig. Dat is ook te zien in Europa. Waar ik de afgelopen jaren weinig vertrouwen had in Feyenoord, zijn ze nu gewoon een sterke deelnemer in de EL.

20 januari 2015 om 18:19

Dus Ajax's middenveld is beter geworden maar toch is Feyenoord de sterkste in de EL? Ik schat btw Roma, Zenit, Sporting, Liverpool, Ajax, Wolfsburg, Napoli (al nemen die het niet helemaal serieus) en Besiktas hoger in dan Feyenoord.

21 januari 2015 om 10:11

Nee, ik zeg alleen dat Feyenoord op de goede weg is.

21 januari 2015 om 14:01

sorry, ik dacht dat er de beste stond

onzin, middenveld van ajax en psv zijn vele malen beter dan die van feyenoord. Niet dat die slecht is ofzo, maar het is gewoon niet het beste middenveld van NL.

20 januari 2015 om 15:28

Waarom domineert Feyenoord het middenveld dan zo goed als iedere wedstrijd?

20 januari 2015 om 17:26

domineren kan je weinig mee. Als feyenoord zo domineert waarom staan ze niet bovenaan? Wie zijn er dan zo hard aan het falen? Juist, Feyenoord heeft een aardig middenveld, vergelijkbaar met Vitesse, AZ maar ajax en psv zijn wel een paar maatjes te groot.
Met alleen grootspraak redt feyenoord het niet, ranglijst en resultaten zijn maatgevend.

22 januari 2015 om 14:11

Het ging puur om het middenveld he. Paar maatjes te groot? Hoe kom je daar in vredesnaam bij. Feyenoord heerst op het middenveld tegen ajax.

Er spelen natuurlijk ook andere factoren mee bij wedstrijden he... Geluk bij de afronding, ongelukkige acties, beslissingen van een scheids, etc.

“En wat denk je van Psv, waar je bestolen bent?"
het excuus van de verliezer.
Ze hadden de scheids miss niet mee, maar tjonge jonge wat naief en dom voetbal.
Ze gaven de goals bijna cadeau.
Feyenoord laat het al een paar jaar liggen op de momenten dat het moet en dat ligt echt niet aan de scheids.

Psv heeft in mijn opinie een beter middenveld dan Feyenoord. Als je Immers opnoemt kan dat in mijn opinie nooit het beste middenveld van NL zijn.

Utrecht en Willem 2 had je gewoon moeten winnen. Bij Ajax geldt gewoon de regel 'als je ze zelf niet maakt doet de tegenstander het wel'. Psv was een gelijkspel terecht geweest. Wat een wedstrijd was dat zeg!

Je bent niet de betere geweest. Je wint niet. Over de afgelopen 10 tot 15 jaar heeft feyenoord het te vaak af laten weten in de wedstrijden die ertoe doen. Ajax speelt veel meer op een resultaat omdat ze dit ook kunnen. Het af jagen en loopvermogen is heel leuk. Maar overall gezien. Prestatie telt uiteindelijk. Hierin schiet feyenoord gewoon zwaar tekort.

Het middenveld van Feyenoord is veel stabieler. Zeker door de vrije rol van Toornstra. Die loopt echt overal. Het middenveld van Ajax werd zelfs door Groningen overlopen. Ik moet wel zeggen dat ik die Serrero steeds beter vind worden. Onbegrijpelijk dat hij niet meedoet in de Africa Cup. Klaassen behoeft geen uitleg. Andersen is nu nog te licht, maar komt er wel

Ik hoop dat Boulahrouz vervangen wordt door Wilkshire, die misschien nog enigszins last heeft van z'n blessure. In bijna alle facetten is hij beter dan de Kannibaal, die ook nog eens constant buitenspel opheft.

Een laatste statement: als Koeman vorig seizoen Vormer afwisselend met Clasie controlerend had gebruikt ipv Vilhena was Feyenoord kampioen geworden. Zeker in het toenmalige systeem. Daar ben ik heilig van overtuigd. Je hebt er alleen niets aan.

20 januari 2015 om 17:25

Serieus vormer en kampioen???
Neem je pilletje in en ga maar gauw slapen.

Het moet raar lopen wil Feyenoord dit jaar geen kampioen worden!
Als dit geweldige team dan bij elkaar blijft kunnen ze ook in het kampioenenbal volgend jaar heel ver komen. Ik word er onderhand een beetje moe van om dat stomme gelul aan te horen hoe goed ze wel niet zijn, ze staan op een straatlengte achterstand van PSV en Ajax en gaan dat verschil nooit meer goed maken.
Een super middenveld laat me niet lachen, immers zou bij Ajax en PSV tribuneklant zijn en clasie mag zijn minuten in het derde maken!

20 januari 2015 om 17:27

Whahaha clasie zou zowel Ajax en psv gewoon basis staan vriend!
De rest kan ik me wel in vinden.

Om te winnen moet je meer scoren dan je tegenstander.
Niet alleen meer tegenhouden dan je tegenstander.
Knap dat je na psv de minste doelpunten hebt geincasseerd, maar daar wordt je dus geen kampioen mee.

Zulk soort wedstrijden worden beslist op momenten. Het gaat erom wie het meest effectief met de kansen omgaat. Daarom heb ik wel vertrouwen in Ajax.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren