Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Messi is een grotere speler dan Ronaldo, ook al heeft hij het nu lastig'

Laatste update:

Ondanks het winnen van de tweede FIFA Ballon d'Or op rij legt Cristiano Ronaldo het in kwaliteit af tegen Lionel Messi. Dat is althans de mening van Fabio Capello, die de Argentijnse aanvaller van Barcelona nog altijd de allerbeste ter wereld noemt.

/

"Messi is een grotere speler dan Cristiano, ook al heeft hij het nu even lastig bij zijn club. Dat kan voor problemen zorgen", zei de Italiaanse oefenmeester in gesprek met het Spaanse COPE. "Maar hoe kun je Messi nou verkopen? Ik zag hem tegen Atlético Madrid en hij begon slecht, maar toen schrok hij wakker en was hij geweldig. Zo iemand kún je gewoon niet verkopen."

De huidige bondscoach van Rusland bleek sowieso niet erg gecharmeerd van Ronaldo. Volgens Capello had de prijs naar Manuel Neuer moeten gaan. "In een jaar waarin het WK wordt georganiseerd moet de Ballon d'Or naar een speler gaan die heeft gewonnen. En dat was in dit geval Neuer."

Ben jij het met Fabio Capello eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Laatste twee seizoenen presteert Ronaldo gewoon beter, laatste twee gouden ballen zijn dan ook gehele carriere vind ik Messi toch iets beter, de Messi van een paar seizoenen terug was ongeëvenaard.

Als je ziet hoe Ronaldo dit seizoen in la Liga is begonnen (26 goals nu al) en het feit dat Real de grootste CL kanshebber is, wint hij denk ik ook de volgende Balon d'or....

15 januari 2015 om 12:43

Ik vind dat capello gelijk heeft al spreekt hij zich zelf dom tegen hier. Messi won in 2010 waar dus volgens hem een spaanse speler had moeten winnen.

16 januari 2015 om 01:10

In 2010 had Iniesta hem mogen winnen of Messi. Voorderest was er werkelijk waar geen speler zo dominant aanwezig, week in week uit, als Messi. En mensen kom aub niet met Sneijder want die speelde inderdaad erg goed maar na de verloren finale tegen Spanje was hij van een bedroevend niveau. Dat was werkelijk een slechte half jaartje voor Wesley.

15 januari 2015 om 12:45

Prestaties tot december gelden voor vorige gouden bal. Dus die 26 goals heeft hij eigenlijk al opgebruikt als het ware.

Het kan heel goed zijn dat hij deze lijn doortrekt, maar de prestaties tot nu zijn dus allemaal nietszeggend voor de gouden bal van 2015.

Eigenlijk maakt de gouden bal echt heel weinig uit zoals nu ook blijkt uit de woorden van Capello. Messi wordt door vele kenners nog steeds als de allerbeste beschouwd op dit moment, ook al wint hij de gouden bal niet. Ik denk er ook zo over. Gouden bal is iets over een jaar gespreid en dan kan een blessure al direct bepalend zijn.

15 januari 2015 om 13:11

Volgens mij werd er in augustus al gestemd dus prestatie gelden tot dan

15 januari 2015 om 13:20

Dat klopt. Echter wordt er al gestemd in Augustus, mijn gevoel zegt dat er toch meer wordt gekeken naar de afgelopen seizoen, dan naar dat jaar. Als Ronaldo dus uiteindelijk eindigt op 50 goals in la liga en bijv 15 in de CL, zal hij toch weer als favoriet gezien worden. Al waren de meeste doelpunten in 2014 gemaakt. De laatste jaren lijken de cijfers meer te tellen dan het spel.

Messi is ook gewoon een betere voetballer. Hoe hij zowel het spel kan maken als zelf een aanval afmaken is ongekend. Die mix heb ik nooit eerder gezien, vaak beheersen spelers een van de twee. Het jammere is dat de absolute wil er een beetje uit is bij Messi, waar hij eerst een Tello verrot kon schelden omdat hij de bal niet kreeg, lijkt het hem nu een beetje minder te interesseren als iets mislukt.

15 januari 2015 om 18:24

Ben het niet zozeer met je laatste stuk eens. Het mooie aan Messi vond ik juist altijd dat hij, in zijn beste seizoenen, nooit enige tekens van frustratie toonde. Of hij nou de bal kreeg of niet. Hij leek wel een kind. Zolang hij mocht voetballen, zag je alleen maar een lach op zijn gezicht. De laatste jaren is dat gezeik als hij de bal niet krijgt erbij gekomen. Die bal naar het publiek in schieten, noem maar op. Veel meer frustratie. Heel erg jammer vind ik dat.

15 januari 2015 om 12:50

@rachid16 jij slaat een beetje door in je zogenaamde objectiviteit. Jaar is net begonnen en je ziet Ronaldo als belangrijkste gegadigde voor de komende gouden bal. Gedraag je man.

15 januari 2015 om 13:13

Nee hoor, ik merk dat bij de gouden bal vaak wordt gekeken naar doelpunten en prijzen. Als Ronaldo eindigt op 40-50 doelpunten en minimaal de halve finale cl speelt, wint hij de gouden bal. Voor Messi wordt t moeilijker, er is namelijk een grote kans dat Barca eruit vliegt tegen City, vooral met Bony en Aguero voorin en Yaya erachter. Dan kan Messi direct al bye zeggen tegen de gouden bal.

15 januari 2015 om 13:20

Voor barca een grote kans dat ze eruit liggen tegen city? Kom op man jij bent sowieso geen Barca fan. Anders zou je wel weten dat Barca City kan hebben in huidige vorm van beiden.

15 januari 2015 om 13:28

City is de laatste maanden dik ingelopen op Chelsea en zijn denk ik echt een goed team. Vorig jaar hebben ze een grote fout begaan door vooral te verdedigen. Met de huidige verdediging van Barcelona en een city dat op verschillende manieren kan scoren wordt t lastig. Uitkijken voor de countera via Aguero en standaardsituaties met Kompany wordt heel moeilijk..

15 januari 2015 om 13:48

City durft niet te verdedigen tegen barca en nu Suarez daar speelt acht ik het niet zo verstandig voor City om vol op de aanval te gaan. Barca speelt al jaren tegen Madrid en voor mij is er geen betere tegenstander dan Madrid voor barca al het andere valt gewoon mee met uitzondering van Chelsea en Bayern. City is een ebest ongebalanseerd team Backs zijn dramatisch en als je Yaya uitschakelt is het afgelopen want yaya en Silva zijn de mensen die Aguerro moeten voeden

15 januari 2015 om 16:06

Dank je, scheelt mij weer tekst haha

16 januari 2015 om 01:13

Laat Iniesta en Rakitic weer zodanig druk zetten op Yaya en Silva zoals ze afgelopen zondag deden. Met Suarez erbij en Messi en Neymar in topvorm denk ik toch echt dat Barca de favoriet is. Lekker hoog druk zetten en in de omschakeling kijken hoe geweldig de aanvallers van Barca zijn. Vergeet niet dat als je de ruimte geeft aan Suarez dat hij tot magische dingen in staat is. En ruimte zal er zijn. Kan niet wachten... Neymar tegen Zabaleta en Suarez tegen Kompany.

15 januari 2015 om 13:08

Lol, Messi's talent zit hem juist in zijn superieure techniek en Ronaldo's inferieure dosis talent ten opzichte van Messi juist in zijn gebrekkige techniek. Ronaldo wint van Messi door zijn onwerkelijke fysiek, neus voor de goal en karakter. Ronaldo is nog veel meer een winnaar dan Messi.

15 januari 2015 om 17:38

wanneer wordt het nou eens tijd dat jullie zeggen dat ronaldo fysiek zo sterk is, hij heeft een opgepompte lichaam maar wat heb je daaraan als iemand tegen hem aanloopt gaat hij toch naar de grond. Zelfs als niemand hem aanraakt maakt hij een schwalbe.

15 januari 2015 om 18:02

Precies! Ik snap echt niet waarom men zegt dat ronaldo fysiek sterker is dan messi. Ronaldo is alleen gespierder dan messi,, maar als je naar de wedstijdn van beide spelers kijkt, dan merk je dat messi het minst naar de grond gaat.

Ik kop m wel ff in:

messi is juist kleiner toch?

lololol

maar ff serieus. Je kunt niet zeggen dat messi veel groter is. Beiden zijn inmiddels meer een merk dan slechts een sporter

15 januari 2015 om 12:23

Enige...

Sorry, wil je niet verbeteren maar ik vind dat een van de meest verschrikkelijke schrijffouten die er bestaan.

Ot..

Ik vind dat echt BS, in het jaar waarin een WK gespeeld wordt, dat een winnaar de BDO moet krijgen. Dus stel Gareth Bale speelt de sterren van de hemel week in week uit, rijgt doelpunten aan één. Dan zou dat volgens Capello's optiek nooit de winnaar van de BDO mogen zijn. Gezien het feit dat Wales neve,r nooit en te nimmer ook maar één eindtoernooi zal winnen.

15 januari 2015 om 14:05

Het kan wel kloppen. Hij kan de enigste en de leukste thuis zijn.

15 januari 2015 om 14:33

Duvelduvelfc. Je snapt toch wel dat zulke gevallen uitzonderingen zijn. Beetje relativeren kan geen kwaad man.

15 januari 2015 om 23:24


15 januari 2015 om 23:33

@virrie

Dat weet ik nog net zo niet. Ik noem nu Gareth Bale, maar er zijn talloze voorbeelden te noemen. Zoals bijvoorbeeld Ronaldo. Het moet wel heel erg samen vallen wil Portugal een WK winnen. Hetzelfde geldt voor spelers als James Rodriguez, Alexis Sanchez en Hazard. De kans is gewoon heel klein dat zij ooit een WK winnen, maar de kans is veel groter dat zij de BDO kunnen winnen in de toekomst. Mits ze zichzelf alsmaar blijven verbeteren natuurlijk.

Paul Pogba is voor mij een zekerheid voor de Bdo. ik vind hem eerlijk gezegd wel het kaliber Messi/ronaldo. 21 jaar en nu al zo belachelijk goed. Weliswaar geen aanvaller, maar op zijn positie is er op dit moment geen betere talent in mijn ogen. Als hij zich nog twee jaar door ontwikkelt op het niveau wat hij nu doet..... Pfff absolute wereldtop in spé.

Edit: met kaliber Messi/ronaldo bedoel ik natuurlijk die twee op 21 jarige leeftijd, niet op wat ze nu laten zien.

Ey boys , ik wil een vraag stellen maar hoort niet bij deze topic :

De vraag is gaat Real Madrid - Atletico Madrid ,
Gaat Real Madrid door als ze 5-2 Spelen thuis

15 januari 2015 om 12:24

Ja Benatia dat gaan ze wel met 5-2 maar dat gebeurt niet😁

15 januari 2015 om 12:25

gast...natuurlijk.

Uit goals tellen niet dubbel. Uit goals zijn alleen doorslaggevend bij een gelijke stand als beide teams even vaak gescoord hebben.

15 januari 2015 om 12:25

Wiskunde kan soms toch nuttig zijn e

15 januari 2015 om 12:50

Het is zijn enigste reactie, lekker belangrijk.

15 januari 2015 om 14:33

Hij stelt normaal een vraag? Jouw reactie is pas onnodig.

15 januari 2015 om 12:55

Had je nu toch maar opgelet op school he...

15 januari 2015 om 13:36

Want dit wordt op school uitgelegd?

15 januari 2015 om 14:38

0 + 5 en 2 + 2 werd bij ons uitgelegd ja. Bij jullie niet?

Tuurlijk is Messi beter. Ronaldo is een doelpunten machine en een atletisch beest. Messi komt gemakkelijk 4 verdedigers voorbij inclusief de keeper en scoort dan , Cristiano is van een steek pass van Benzema / Kroos / James / Modric en dan de bal erin tikken of een keihard afstandsschot , als je puur naar de voetballende kwaliteiten kijkt is Lionel Messi 3 klasse beter. Misschien scoort CR wel meer maar Messi blijft voetballend de beste geen een aanvaller is zoals hij.

15 januari 2015 om 14:54

Maar dan ook gemakkelijk he, hij kan zelfs wel 8 spelers uitdribbelen, vervolgens de scheidsrechter nog even een panna geven en dan scoren.

On: Ronaldo won de afgelopen twee jaar de ballon d'or wat dus betekent dat Ronaldo de afgelopen twee jaar beter was dan de andere kandidaten. Messi kan meer dan dat hij de laatste tijd laat zien, maar als het er niet uit komt dan is hij op dat moment zeker niet beter dan iemand bij wie het er wel uit komt.

Als je het over pieken gaat hebben heeft Messi beter gepresteerd dan Ronaldo, maar Ronaldo is simpelweg de laatste 2 jaar veel beter dan Lionel.

Is dat een schande? Nee.

Messi heeft meer talent dan Ronaldo, Messi is veel beter in alles dan Ronaldo. Ja er zijn bepaalde factoren waarin de Portugees beter is, maar die kan je op je handen tellen. Die dinges waar Messi beter in is is fenomenaal.

Messi is net een milkshake, hij heeft alles in zich, hij heeft de mix van alles. Snelheid, kracht, techniek, schot, aannamen, spel verdelen, spel maken. In alles is die jongen goed, ik volg Real Madrid en Barcelona wekelijks. En nee Ronaldo kan niet tippen aan Messi qua voetbal. Maar Ronaldo zal hem wel voorbij streven qua Gouden bal. Ronaldo is een machine, Messi maakt geen gebruikt van zijn talent, het is een luie verwende jongen.

15 januari 2015 om 12:54

@legendinmaking, natuurlijk, als je zoveel assist en goals als Messi geeft ben je een luie verwende jonge die geen gebruikt maakt van ze talent, 91 goals maken is natuurlijk lui en verwend, man man man..

Natuurlijk non-argument dat een Duitser de bal zou moeten winnen.

A het gaat niet om een maand maar om een jaar
B arbeloa is ook wereldkampioen geweest dus waarom is hij nooit ergens op een lijst gekomen
C zou betekenen dat Messi en Ronaldo nooit als besten uit de bus zouden komen in een jaar van een wk of in het geval van Ronaldo Ek

Je zou dus kunnen zeggen dat een jaar bagger spelen en bij Duitsland, Brazilië of Argentinië spelen en een wk winnen je de beste van dat jaar bent?

Ik ben de mensen die nog gaan kiezen tussen Messi en Ronaldo wel zat. Je kan toch ook gewoon toegeven dat ze beiden de complete supersterren zijn van het hedendaagse voetbal? Ze zijn beiden grandioos.

15 januari 2015 om 12:49

Dat heeft met een stukje invloed te maken vanuit de media. Deze twee spelers zijn niet te vergelijken op een punt na. De duizelingwekkende prestaties die ze constant leveren. Er is geen speler die daar ook in de buurt komt en een andere speler deze prijs toewijzen zou compleet belachelijk en oneerlijk zijn. De speel stijl van deze twee zijn niet te vergelijken waar eigenlijk alleen de voorkeur doorslaggevend zal zijn. De BDO zal gaan naar de speler van deze twee die het minste een cormdipje heeft gehad en doorslaggevend zal zijn hoe hef team draaid waar ze in spelen. De rest, de rest is gewoon opvulling die gebruikt zal worden om artiekels mee te vullen maar zijn bij voorbaat kansloos zolang deze twee heren gewoon hun 'ding' doen

15 januari 2015 om 13:19

Beetje mee oneens. Het valt namelijk wel op dat deze spelers dat al jaren in La Liga doen. Een Robben presteert uitmuntend in de bundeling en Romney in Engeland. Mijn punt, misschien doeken Messi en Ronaldo in Duitsland wel Veel minder goed en wordt r primers division overschat qua verdedigend talent...

15 januari 2015 om 13:19

Pffff. Skype. Excuses voor spelfouten

15 januari 2015 om 13:26

Messi heeft nooit elders gespeeld maar heeft natuurlijk genoeg internationale wedstrijden gespeeld om als graadmeter te fungeren. Ronaldo heeft een BDO gewonnen spelend in Engeland

25 goals en 14 assists in 25 officiële wedstrijden dit seizoen. Hij heeft het inderdaad lastig, die arme jongen.

15 januari 2015 om 12:50

Juist maar het is makkelijk natuurlijk dat klagen.

Hij is gewoon de beste in mijn ogen.

Ik vind Messi verreweg de betere eigenlijk. Ronaldo heeft echter meer gescoord en prijzen gewonnen terwijl Messi een voor zijn doen iets minder jaar had maar toch de WK finale heeft gespeeld.

Kijk je naast statistieken naar kwaliteiten en getoonde spel dan is het bijna niet te vergelijken. Messi heeft een minder atletisch lichaam maar verder vind ik Messi op alle vlakken gelijkwaardig of beter.. Echt een stylist. Dribbels, goals, passes, inzicht. Vooral het feit dat Messi als buitenspeler, spits en ook als 10/spelmaker uit de voeten kan spreekt in zijn voordeel.

Messi heeft zijn niveau van de voorgaande jaren niet kunnen halen de laatste 2 jaar, door blessures en persoonlijke problemen, komt er nog bij dat heel Barca minder speelde.
Ronaldo heeft daar heel goed gebruik van gemaakt, en zo 2 keer achter elkaar de goudenbal gewonnen.
Dit jaar lijkt Messi volledig terug, als hij geen tegenslagen kent, zie ik Messi terug de goudenbal winnen.

15 januari 2015 om 13:02

@tipi
Ken je het princiepe van de kip en het ei verhaal?

Zoals ik boven heb aangegeven is dat juist doorslaggevend en kan je daar dus niet uit concluderen dat de een beter is dan de ander. Wanneer Ronaldo bij het Barcelona van Guarciola had gespeeld enzovoort enzovoort

Ok dat van persoonlijke problemen zullen we maar negeren aangezien dat je stelling niet ten goede komt

"in een jaar waarin het WK wordt georganiseerd moet de Ballon d'or naar een speler gaan die heeft gewonnen. En dat was in dit geval Neuer."

Tjah en in eerdere gevallen was het (bijvoorbeeld)een Casillas , die het ook niet kreeg..

wat een onzin om te zeggen dat het "moet ", het moet helemaal niet.

Ronaldo won in 2014 de Spaanse beker, Champions League, Uefa Supercup en WK volr clubteams. Daarnaast had hij een geweldige doelpuntenrecord in de CL, was hij topscorer in Spanje. Won hij de award van beste speler in Europa, won de gouden schoen.

Maar buiten dat heeft hij gewoon een ongelooflijke seizoen gehad. Kijk eens wat hij nu heeft, nu al 26 goals in La Liga. Ongelooflijk.

Deze man verdiende het gewoon om de laatste 2 gouden ballen te winnen. Als hij weer zo doorgaat, dan wint hij 'm gewoon weer. Simple as that.

Vamos CR7!

15 januari 2015 om 13:40

@ Edenhazard

Als doelpunten doorslaggevend zouden zijn voor Ballon Dór dan hadden Makaay en van Nistelrooy deze al gewonnen. Onzin dus natuurlijk.
Ronaldo heeft 26 doelpunten gescoord maar speelt verre van goed. Het is niets minder geworden dan een afmaker die geobsedeerd is door doelpunten zonder zelf goed te spelen of spelaandeel te hebben. Alleen al in de topwedstrijden dit jaar heeft hij helemaal niets laten zien.

15 januari 2015 om 14:52

@Bombanera99

Kijk eens wat er in mijn eerste alinea staat. Dat heeft-ie allemaal gewonnen, emorm veel doelpunten gescoord en fantastisch gespeeld.

Ik leg niet de nadruk op doelpunten. Het komt er alleen gewoon mooi bij kijken. Dus hoe beslissend hij daarmee is.

Bayern, Dortmund, Liverpool, Barca, Atletico? Waren dat geen topduels waar hij niet goed in had gespeeld?

Maar ja, prima.. Zoveel mensen, zoveel meningen.

Messi ziet er op tv helemaal niet groter uit dan Ronaldo. Hoe komt Capello daar nu bij? De beste voetballer in ogen van trainers en aanvoerders (en journalisten? ??) wint de prijs voor beste speler van het kalenderjaar. In dit geval dus Ronaldo.die heeft de meeste stemmen.

Eigenlijk moet een Ballon d'or gewoon naar een collectieve prestatie gaan, want je hebt het toch weer te danken aan je teamgenoten. Dus beter schaffen ze het individuele af. Het is mooi en eerlijk.

Daarnaast heb je altijd weer die rot discussies of het weer terecht of onterecht was, politiek etc.

Lijkt me gewoon beter. Wat vinden jullie?

15 januari 2015 om 14:06

Ik vraag me datzelfde ook wel eens af.
Maar ik weet het echt niet. Ik vind het een beetje lastig.
Eerlijker lijkt het me wel.
Maar wellicht krijg je dan weer dingen zoals: .. Oow.. Club A wint de CL dus ja.. club A wint ballon dor practisch automatisch.. of men denkt oow club A won Cl.. laten we ballon dor dan maar gunnen aan ander team anders heeft club A alles en maken andere clubs geen kans.

Wat ik wel vind (en al vaker heb gezegd) is dat ik gewoon hoop dat men een leuke prijs gaat beginnen te geven puur aan keepers.

Want om keepers te vergelijken met de overige spelers vind ik gewoon vreemd, ook al hoort een keeper uiteraard bij het spelletje maar eerijk is eerlijk, een keeper zal deze prijs nauwelijks gaan winnen. Dat is wel gebleken tot nu toe. Als je bedenkt dat een Iker of een Neuer deze prijs ook niet won welke keeper gaat er dan ooit aanspraak daarop maken?

Een prijs uitreiken per linie lijkt me ook wel wat eerlijker, en dat er daarnaast dan een absolute prijs komt..zoals die nu al is..namelijk voor beste speler van de wereld allround zegmaar.
Maar hoe dan ook ik blijf het lastig vinden om nou te zeggen wat nou eerlijker is en of beter.

Ik vind de opset van deze verkiezing niet zo verkeerd maar deze prijs heeft (laatste jaren vooral) imo gewoon veel te veel te maken met gunfactor. En ik vind niet dat gunfactor beslissend moet zijn.
Wat denk ik ook de rede is dat men Low maar die prijs gaf voor beste coach omdat ze Neuer niet de ballon dor konden geven. Gewoon gunfactor.

Die Capello is gek joh zelfs als je kijkt naar de lengtes is Messi echt geen grotere speler dan Ronaldo 1,31 vs 1,85 tjah dus ronaldo is in dit geval een 'grotere speler'.

Messi zal ronaldo altijd voorblijven..
1 van de grootste spelers die de voetbalwereld gekend heeft. een geweldenaar die alles in zich heeft, en ja het gaat nu even wat minder maar so wat? messi is 27 jaar en heeft al 4x ballon d' or gewonnen, meeste ballon d'or's in historie en dat op deze leeftijd, ronaldo komt nu pas lekker in vorm, hoe is messi dan wel niet over 2 jaar?

ronaldo is een fenomeen een atleet ten top maar kan nooit tippen aan de kwaliteiten van messi, een beetje voetbalkenner weet dat gewoon, jammer dat weinigen het durven toe te geven.

Laten we eerlijk zijn. Het enige gebied waarop Cristiano beter is, is zijn moyenne in de laatste twee jaar. Zijn elftal wint tegenwoordig ook wat meer prijzen, maar qua veldspel is Messi minstens één klasse beter dan Cristiano. Die Ballon D'or van dit jaar was dan ook terecht, maar in 2013 sloeg het helemaal nergens op. Vooral dankzij die heropening en het feit dat Cristiano NIETS had gewonnen. Maar afijn, ik ben het eens met Capello. Messi is beter dan Cristiano en ik verwacht dat hij het dit jaar weer haarfijn gaat aantonen!

ja ok nu weten we het wel... de gene die CR7 goed vind hem de beste en de Messi aanhang vind Messi de beste...

Wat zeuren al die mensen allemaal dat neuer had moeten winnen omdat hij wereldkampioen is geweest. In 2010 werd messi toch ook geen wereld kampioen maar toch won hij de ballon dor. En het enigste wat hij toen had gewonnen was de spaanse landstitel.

15 januari 2015 om 14:54

Precies.

Messi heeft de pech dat hij de afgelopen jaren de lat voor zichzelf zo hoog gelegd heeft, want zijn individueel jaar was echt niet minder dan die van Ronaldo. En omdat Messi zijn niveau van twee jaar geleden niet haalt, stemt iedereen maar op Ronaldo.

Ik vind ook dat Capello gelijk heeft dat prijs naar een Duitser hoorde te gaan. Ronaldo is eigenlijk uitgekozen, omdat hij Portugal naar het WK schoot en CL record vestigde. Echter, heeft hij in 2013 het leeuwendeel van cl goals gescoord en Portugal langs Zweden gebracht. En daarvoor is hij toen ruim beloond met uiterst merkwaardige extra stemronde in november om hem alsnog de gouden bal te geven. Wordt hij voor tweede jaar achter elkaar voor hetzelfde prestaties gekroond? Lijkt daar wel op.

Capello is zowiezo niet serieus te nemen...
Verder is het van iedereen een pure voorkeur hebben in een persoon.
De een vindt Messi beter de ander Ronaldo.

Persoonlijk vindt ik Ronaldo in de meeste opzichte fenomenaal aan Messi, en ten tweede is Ronaldo een werker die niet met het talent is geboren zoals Messi.

15 januari 2015 om 18:47

Heeft helemaal niks met voorkeur te maken. Als je niet ziet dat Messi een betere ''voetballer'' is heb je een goede bril nodig.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren