Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Invaller Tadic haalt gram en dient United nederlaag toe

Laatste update:

Southampton heeft zondag een razend knappe overwinning geboekt op Manchester United. Het elftal van Ronald Koeman hield de sterren van landgenoot Louis van Gaal in bedwang en had zo aan één treffer genoeg om de drie punten mee te nemen: 0-1. De ontmoeting op Old Trafford was Nederlands getint: bij de thuisploeg verschenen Daley Blind en Robin van Persie aan de aftrap, terwijl Eljero Elia zijn debuut maakte bij de bezoekers. Hij werd na een uur spelen vervangen door Dusan Tadic, die zich niet veel later kroonde tot man van de wedstrijd.

/

In de eerste helft van de ontmoeting slaagden beide teams er niet één keer in om een serieus schot tussen de palen te krijgen. Dat betekende niet dat er niks gebeurde: Southampton begon namelijk uitstekend en kreeg via Nathaniel Clyne al vroeg in de wedstrijd een mogelijkheid om de score te openen. De verdediger mikte echter naast. Manchester United greep daarna voorzichtig het initiatief, maar wist zich geen raad met de uitstekend georganiseerde defensie van de bezoekers. Met name de mannen voorin, Ángel Di María, Robin van Persie en Wayne Rooney, hadden het lastig.

In de laatste tien minuten voor rust leek de defensie van the Saints even te kraken. Van Persie dacht Di María in stelling te kunnen brengen, maar gaf zijn pass te veel gewicht mee, en een paar minuten later was de Nederlandse aanvaller opnieuw dreigend. Eindelijk creëerde Van Persie wat ruimte voor een schot, maar doelman Fraser Forster kon uiteindelijk simpel oppakken omdat Florin Gardos zich vol overgave voor de bal stortte.

/

De start van de tweede helft vertoonde opmerkelijk veel gelijkenissen met de eerste. Ook nu vloog Southampton uit de startblokken en creëerde het dreiging voor het doel van David de Gea. Graziano Pellè kon een kopbal echter geen richting meegeven, terwijl Elia zijn scherpe voorzet vlak voor de neus van de Spaanse doelman tot hoekschop verwerkt zag worden. Manchester United had vervolgens weer het meeste balbezit, maar wist dat niet te vertalen naar doelrijpe kansen. Ook Southampton creëerde weinig, maar sloeg halverwege de tweede helft wel dodelijk toe.

Pellè ontsnapte aan de aandacht van zijn bewakers en wilde de bal in de korte hoek schuiven. Zijn inzet kwam echter terug via de paal, waarna de even daarvoor ingevallen Tadic de rebound langs iedereen en alles in het halflege doel schoof. United ging daarna met man en macht op zoek naar de gelijkmaker. De thuisploeg toonde daarbij eindelijk iets van de passie die het in de voorgaande zeventig minuten had gemist en kreeg nu wél kansen. Zo had Juan Mata tot twee keer toe de gelegenheid om de stand weer in evenwicht te brengen. Hij miste echter, waardoor de 0-1 tot het laatste fluitsignaal bleef staan.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Saaie eerste helft waar er niks gebeurde ondanks het feit dat echt iedereen constant aan het rennen was, tackles maakte en slechte ballen die onmiddellijk ingeleverd werden. United bouwt nog altijd zo ongelooflijk slecht op en kan niks creëren.

Mooie geplaatste bal van Pelle die in de rebound gelukkig werd binnen getrapt door Tadic. Verdiende overwinning van Koeman.

Even de Nederlandse spelers behandelen.

1. Kan iemand me zeggen wat er zo goed is aan Blind? Ik zei het al tijdens de eerste helft na een kwartier spelen, Blind is zo beperkt. Hij is niet snel genoeg om zijn man voorbij te gaan, hij kan met rechts geen actie maken of een mooie bal geven (steekpas/lange bal) en met links durft en kan hij niks omdat die kant goed afgeschermd wordt. Blind valt heel makkelijk uit de wedstrijd te halen en dan speel je dus eigenlijk met een man minder. Wat heb je dan nog aan hem?

2 Van Persie is er weer met zijn vieze maniertjes, gebaartjes en uitspraken. Als je zo roept naar de scheidsrechter moet je toch al geel krijgen. 31 jaar en loopt er nog altijd even opgefokt en agressief bij.

3. Elia gaat er komen hoor als hij gemotiveerd weet te blijven. Je ziet dat hij nog moet wennen aan het niveau en de manier van spelen in de PL maar dat was te verwachten. Koeman had eigenlijk met Tadic moeten starten en dan Elia gebruiken als supersub maar zoals je ziet pakte het zo ook goed uit.

Tadic moet wel sowieso wel starten.

11 januari 2015 om 18:55

Waarom zou Blind snel moeten zijn als Cdm/cb? En zijn sterke been wordt niet altijd afgeschermd en deze wedstrijd deed die het gewoon OK. Je bent veel te kritisch.

11 januari 2015 om 18:58

@appie

Wat kan hij dan wel goed, de lijnen zetten?

Voor wat hij heeft gekost vind ik hem veel te beperkt. Hij is niet snel, kan niks met rechts, heeft geen geweldige pass in zijn benen dus dan zou je eigenlijk iemand anders daar kunnen zetten.

11 januari 2015 om 19:07

Zijn pas op Van Persie op het WK was anders wel geweldig, maar ben van mening dat Blind gewoon op LB moet spelen geen Cvm, als CVM heb je niks aan hem, een CVm moet meer durf hebben en snelheid. Voor de rest vind ik hem idd niks bijzonder, kan aardig mee voetballen maar is niet den speler die passes forceert en een goede steekpas weet te geven, met zijn positioneering is hij geweldig maar daar is alles ook mee gezegd, af en toe komt er ook wel een pas van hem van zijkant maar thats it.

11 januari 2015 om 19:08

@Medellin een speler kan ook belangrijk voor een elftal zijn zonder dat hij met iets geniaals opvalt. Hij is een slimme speler die belangrijk is in het positiespel dat United wil spelen. Daarnaast heeft hij gewoon een prima pass in de benen dus het is echt complete onzin wat je zegt over hem qua passing met links. Hij staat daar om ballen af te pakken en om te helpen bij de opbouw dus dan heb je geen actie, snelheid of tweebenigheid per se nodig. Je beoordeelt en veroordeelt hem alsof hij op de 10 positie staat, terwijl hij opereert als centrale verdediger (in een driemansverdediging), cdm of diepe linksback. Als je de kracht van Blind niet ziet in de wedstrijden die hij tot nu toe gespeeld heeft bij United, dan kan je jezelf denk ik beter afvragen of jij wel genoeg voetbalinzicht hebt om over Blind te oordelen in plaats van jezelf af te vragen of Blind een nutteloze speler is. Waarom zou Louis hem er anders inzetten?

11 januari 2015 om 19:09

Tja, kan Blind niets aan doen dat United zoveel geld aan hem uit wou geven. In Engeland betalen ze sowieso veel te veel voor hun spelers in mijn ogen. Soms halen ze voor 40 miljoen spelers die in de 6e klasse nog niet zouden uitblinken.

11 januari 2015 om 19:09

Onze Blind heeft een hele prima pass in huis hoor..

11 januari 2015 om 19:10

Appie OK is niet genoeg op dit niveau.

11 januari 2015 om 19:11

Lekker Word bestandje getypt om bovenaan te komen jongen?

Ook een beetje jammer dat je Blind en Van Persie weer zo negatief moet uitlichten, maar dat ben ik wel van je gewend. Je vergeet bijv. voor het gemak de heerlijke voorzetten van Blind waar Mata er minstens eentje had moeten maken. Maar jij weet het allemaal beter dan Louis natuurlijk.

11 januari 2015 om 19:15

Beetje jaloers Koen, je wilt altijd Koen de kampioen zijn maar van wat weet ik niet. Zijn verhaal heeft tenminste inhoud.

11 januari 2015 om 19:19

Hij was meer dan prima deze pot. Verdedigend veel opgeknapt, en had opbouwend ook een paar goeie ballen.

Deze bijvoorbeeld: http://gfycat.com/devotedelaboratedolphin

Edit: Of deze: http://gfycat.com/singleablehake

11 januari 2015 om 19:32

@martijn

Ik snap echt niet waarom iedereen denkt dat hij wel een goede pass in de benen heeft omdat hij eens een bal in de 16 weet te droppen van 20-30 meter afstand wanneer hij op links staat. Dat is dan ook echt de enige lange bal die je hem ziet geven.

Creatiever dan dat wordt het niet.

11 januari 2015 om 20:28

Nou zeg maar tegen alle anderen spelers van de opstelling van vandaag dat maar..

11 januari 2015 om 20:30

Terwijl van Gaal een super coach is het toch gek dat je zo kan verkijken op een speler.
Iedereen met een heel klein beetje voetbal verstand ziet/zag toch al snel dat hij absoluut niet geschikt is voor topvoetbal.
Ook in het Nederlandse elftal zag je dat al maar werd verbloemd door een paar mooie passes.
Deze jongen kan alleen goed zijn in een zwakke competitie.

11 januari 2015 om 20:53

Blind is alles behalve een slimme speler. Hij kan alleen voorzetten geven omdat hij te beperkt is om een actie te maken. Daarnaast staat hij teveel op zijn hielen waardoor zijn acceleratie trager wordt. Al met al is Blind symptomatisch voor het spel van ManU

11 januari 2015 om 21:16

Te beperkt Blind? De andere verdedigers zijn nog meer beperkt Jones, Smalling en Blackett kunnen met moeite mee bij Dodrecht. Je vraagt je soms af als ze kleurenblind zijn, als ze inpassen is de bal kwijt en een gevaarlijke aanval tegenstander.
Vergelijk met deze spelers is Blind een goede speler voor Manu.

11 januari 2015 om 21:24

Blind is gewoonweg zwaar overschat en een momentenvoetballer. Verdedigend sterk qua tactisch verdedigen, maar snelheid en vooruitdenke d totaal niet. Snapte ook niet dat een club met de ambities van Man Utd een speler als Blind haalt...

11 januari 2015 om 22:53

Die pass was ook met links. Met rechts was die de tribune in gevlogen. Centraal op het middenveld moet hij gewoon 2 - benig zijn, anders schermt de tegenstanders heel simpel je sterke been af, zoals Medellin al zegt.

12 januari 2015 om 01:18

Koen

Dat gezever altijd, als je boven in staat kan je heerlijk discussiëren met mensen. Die kans wordt des te kleiner, hoe later je reageert. En bovendien heb je ook mensen die snel kunnen typen, waaronder ikzelf.

11 januari 2015 om 18:55

Altijd dat gezeik op Blind, hij had gewoon minimaal 2 assists achter zijn naam moeten hebben vandaag.....

Hij speelde gewoon fatsoenlijk, op goed niveau.
Je mag niet verwachten dat hij het verschil maakt, daar moet je andere spelers op afrekenen....
Hij doet wat hij moet doen, waar hij voor staat op zijn positie... En nogmaals... Hij had gewoon 2 assists moeten hebben maar ja, als andere spelers die bal er dan niet in schieten na een perfecte voorzet... Tja...

11 januari 2015 om 18:58

@Craxydj
Nee, Blind voegt echt totaal niets toe.
Aanvallend is Blind zoiezo niet goed genoeg en verdedigend is hij zoiezo lachwekkend.
17,5 miljoen is vrij veel voor een gaten-dicht-loop mannetje.

11 januari 2015 om 18:58

Dat gezeik is ook terecht. Hij heeft daar niks te zoeken. Hij zit daar alleen omdat Vgaal coach is.

11 januari 2015 om 18:59

Ja wil al zeggen, hij speelde mijn inziens een prima wedstrijd voor zover dat kan als het team zo slecht speelt. Paar goede voorzetten en weinig tot geen balverlies. Al met al prima pot dus voor een speler op zijn positie.

Of is het ineens aan blind om de tegenstander compleet kapot te spelen?

11 januari 2015 om 19:01

@crazydj07

Is niet altijd het geziek maar gewoon realiteit, tuurlijk deed Blind het ook niet zo slecht maar hij voegt echt niks toe aan dit Man Utd. misschien als Lb op de bank? Maar voor de rest is Blind echt een goede speler voor clubs als QPR of Stoke City en dergelijke, Man Utd ambieert om kampioen te worden van Engeland, Blind is daar gewoon niet het juiste speler voor, hij is echt niet belachelijk slecht ofso maar het is niks bijzonder altijd tikkie terug of tikkie breed, voor Ajax is hij een hele bruikbare en belangrijke speler maar voor de PL kom hij echt snelheid en durft te kort.

11 januari 2015 om 19:05

en dat voor een slordige - onbegrijpelijke- 20 miljoen!
Zwaar overschat deze Blind. Leuk voor de kas van ajax.

11 januari 2015 om 19:09

Gewoon even een kleine nutteloos grammar nazi dingetje 'sowieso' is correct.

Oké, dat gezegd hebbende, eens, 17.5 miljoen, te veel voor zo'n speler en Overmars heeft dat perfect gedaan.
Of hij goed genoeg is voor United? In principe niet.... Op dit moment? Ik vind van wel... Waarom? Gebrek aan beter op het moment...

Kijk, ik zie ook wel dat Blind niet het niveau heeft wat United na zou moeten streven, maar.... Er is niks beter nu daar.
Zo realistisch moet men zijn en als je dan kijkt naar wat spelers presteren naar hun kwaliteiten, dan is Blind iemand die zeker niet door de mand valt en 1 van de weinigen is die een fatsoenlijk niveau haalt.
Is het genoeg voor United? Nee... Is hij 1 van de meest constante spelers die in ieder geval op acceptabel niveau presteert? Ik vind van wel...

Nogmaals, hij is niet degene die het verschil moet maken bij United, hij moet verdedigen en waar kan opbouwend wat toevoegen.
Als hij dan een wedstrijd speelt waarbij de tegenstander amper over rechts doorbreekt en waarbij hij 2 momenten heeft waar United een doelpunt uit had moeten maken, dan vind ik dat hij het naar behoren gedaan heeft...

Men kan beter kritisch zijn op spelers als Mata etc. die wel ver onder hun kunnen spelen, voor meer geld gehaald zijn en ook het niveau niet laten zien dat United nodig heeft....

11 januari 2015 om 19:10

Heb dat je plaatje in de rust gezien met al zijn passes? 5 vooruit alle 5 fout en rest (vele) waren breed of terug. Als hij daar staat voor op de opbouw dan heeft hij zeker niet fatsoenlijk gespeeld hoor.

11 januari 2015 om 19:12

Een wedstrijd duurt langer dan 45 minuten Braadstomen, 1e helft was zwakjes, 2e helft was niks mis mee.

11 januari 2015 om 19:16

@crazydj
Je taaldeskundigheid is echt niet relevant mensen kunne gewoon lezen maar het laat je onmacht in deze discussie prachtig zien.
Je kan lulle als v Gaal maar
Blind is gwn geen toevoeging voor United.

11 januari 2015 om 19:16

Blind is inderdaad niet iemand die heel veel verdedigend werk verricht, zoals o.a. De Jong. Maar hij hij heeft wel een goed spel inzicht. Persoonlijk vind ik hem meer een speler voor een subtopper/middenloper, niet een club die voor de top gaat. En de BPL lijkt me iets te fysiek voor hem. Ik vind hem wel geschikt voor bv. Athletic bilbao, waar hij dan meer tijd heeft om die pass dan te geven, iets wat je in de BPL niet hebt

11 januari 2015 om 19:18

Eerste helft was niet zwakjes. Dat was gewoon dramatisch slecht. 2e helft speelde hij een heel stuk sterker.

11 januari 2015 om 19:20

Tsja jammer dat ie geen baskisch bloed heeft.

11 januari 2015 om 19:23

CrazyDJ ben jij echt serieus? Gebrek aan beter? We wonnen bijna alles toen Blind geblesseerd was.

11 januari 2015 om 22:55

Crazydj. Gebrek aan beter ben ik het absoluut niet mee eens. Het is dat bij gebrek aan goede verdedigers Carrick centraal achterin speelt, maar anders zou hij op de CVM staan. Carrick is echt een klasse beter in alles. Zwaar onderschatte voetballer is dat.

12 januari 2015 om 01:51

@bigguwop, zoals ik al aangaf, kan me geen donder schelen hoe je Nederlands schrijft, maar misschien had je wat bij willen leren.... Blijkbaar niet.

Daarna ga ik vervolgens verder met mijn mening, de verduidelijking ervan met argumenten en redeneringen.
Iets waar je overigens verder totaal niet op in gaat.... Kortom, van enige discussie is al geen sprake meer tussen jou en mij.

Ik vond mijn verhaal toch net even wat sterker dan 'je kan lulle wat je wilt, Blind is 'gewoon' geen toevoeging'........

Oké, nu even naar de mensen die wel wat nuttigs te melden hebben....

Eens met Mbalo459, weinig aan toe te voegen.
Hetzelfde met Diemenaar.

Djordjevic, ik vind het erg zwak en het toppunt van alles om 1 speler af te rekenen op een verlies...
Voor mij is dat juist 'de' bevestiging van het klakkeloos geven van kritiek op een speler....

Daarbij is het nog onjuist ook.... 1-1 tegen Stoke, 1-1 tegen de Spurs, 1-1 tegen Aston Villa...

Hallo.... Alleen tegen Newcastle werd er gewonnen binnen 5 wedstrijden nu....
Geen idee waar je die onzin vandaan hebt dus.

@mateja Kezman, kijk, Shaw en Carrick horen normaal in de basis, maar door blessures is er op dit moment niet beter... Ik snap dat ook wel, het is er wel, maar gewoon niet beschikbaar op het moment.
Maar ondanks dat zijn er niet zoveel extra opties natuurlijk en zou je al snel naar Blind moeten kijken voor een basisplek als er ook maar iemand afwezig is...

11 januari 2015 om 18:55

Wegwezen met die Blind..toen hij geblesseerd was toen ging het voortreffelijk met united..hij is weer terug en alles gaat weer bergafwaarts

11 januari 2015 om 19:10

1 wedstrijd terug haha

11 januari 2015 om 19:22

ja en die wordt meteen verloren, heel misschien is fellaini nog wel beter, maar dat is een gevaarlijke uitspraak, want ook fellaini is droevig slecht

11 januari 2015 om 19:28

Dat kan wel zijn, maar Fellaini heeft al meer bewezen in zijn carrière dan Blind hoor.

11 januari 2015 om 18:56

Blind is als Timmy Simons. Een saai ogende speler die zonder risico speelt en totaal geen potentie heeft om met de absolute top mee te kunnen doen. Zulke spelers zijn meer op hun plaats als motor bij een Psv, Anderlecht of Ajax. Maar bij een Manchester United moet je gewoon speciale kwaliteiten hebben...

11 januari 2015 om 19:07

volledig mee eens. Hij is gewoon te beperkt voor dit niveau. Alleen goed spelinzicht en een goede pass zijn niet voldoende voor de top.

11 januari 2015 om 19:09

Idd! Beste vergelijking! Blind is een soort Simons. Dat was ook zo'n overschatte speler die alleen tikkies terug of breed speelde.

11 januari 2015 om 19:21

Blind heeft veel meer inzicht en techniek dan Simons.

Ik snap al dat gezeik op Blind niet. Hoorde vandaag zeker bij de beste vijf spelers.
Di maria was pas waardeloos vandaag.

11 januari 2015 om 19:45

Belachelijk, blind een soort Simons. De Timmy Simons van PSV was een leider organisator, motivator en spil. Altijd overzicht, altijd rust. Blind is een mee-voetballer.

Blind krijgt de bal van A naar B, geen linksback geen cm, geen cdm, geen centrale verdediger.

Maar ik vond Blind niet de slechtste man bij United vandaag. Hij is zo goed als de rest van het team, en zo slecht. Als Mata een van die twee voorzetten erin trapt, speelt blind een oké wedstrijd.

11 januari 2015 om 20:23

@psv31813

Ik snap dat jij als PSV-fan verschillen ziet tussen Simons en Blind. Dat komt denk ik ook doordat jij vooral naar het karakter/type mens ziet. Ik heb het hier over de voetballer Blind.

Bovendien zet Blind eens tot zijn 30e op het middenveld van Ajax en hij wordt ook een leider, spil en aanjager. En zou je ook niet vreemd opkijken als Blind eineens de lijnen gaat uitzetten bij United? Dat hij Carrick en Rooney instrueert waar ze moeten staan?

12 januari 2015 om 05:23

Ik snap wat je probeert te zeggen maar johan vogel speelde meer als blind alleen maar tikkies breed en terug.blind was gister in eerste helft verschrikkelijk slecht en tweede helft ok niet meer dan dat.denk met dat systeem van vangaal hij toch 10x liever jetro willems of rodriquez van wolfsburg op de back had gehad.

11 januari 2015 om 18:57

Grap van de dag, Daley Blind kan niks met links en durft niks met links. Hij is leuk! Southampton welgeteld 1x op rechts doorgebroken. Misschien begrijp je dan waarom Blind? Je zal het wel niet zien als je zelf geen voetbal speelt, maar positioneel is Blind ijzersterk en maakt daarmee heel veel dreiging onschadelijk.

11 januari 2015 om 19:01

Dat is op zich nog wel een aardige kwaliteit van Blind natuurlijk, zijn positionering. Al lag het waarschijnlijk meer aan het feit dat Southampton zonder rechtsbuiten speelde, ter versterking van het middenveld.

11 januari 2015 om 19:07

Eens, Blind is de voetballer voor de kenners. Een juweeltje die altijd op de goede plek staat en uitblinkt in eenvoud..

Voor straatvoetballers en de playstation generatie, is Blind natuurlijk een waardeloze speler. Al kan hij het zeker, maar hij begrijpt dat voetbal functioneel moet zijn.

Speelde vandaag, na lang geblesseerd te zijn, een uitstekende wedstrijd. Wederom veel belangrijke onderscheppingen en een aantal perfecte voorzetten.

Maar goed, Ik geloof niet dat die generatie het zal leren. Als je het wel wilt begrijpen, of mij niet geloofd. zoek dan even het artikel over Blind dat Duitsland wereldkampioen maakt, daar zeggen wat kenners mooie woorden over Blind..

11 januari 2015 om 19:10

Dat is leuk, maar een speler op zijn positie, en op dat niveau moet meer kunnen toevoegen. Blind komt nou eenmaal te kort. Niet snel genoeg, geen drive, fysiek niet de sterkste en toont geen lef.

11 januari 2015 om 19:29

@paulurs

Zo een echte voetbalsnob, dat zoiets nog bestaat.

Daley Blind is iemand die je makkelijk kunt vervangen door iemand die positioneel niet zo goed is maar in andere aspecten van het spel wel 5 keer beter is en meer te brengen heeft waardoor je je ploeg helpt en weet te winnen.

11 januari 2015 om 19:49

@wvisser18

Blind is een nuttige speler. Maar we hebben het wel over Manchester United. Als City Blind voor 20 miljoen zou halen, dan zou ik boos worden op het beleid. Voor de absolute top heb je individuele klasse en specialisme op verschillende gebieden nodig. Blind is een nuttige speler, maar geen top speler. Hij voegt niks toe aan United,

11 januari 2015 om 20:22

@medelin

Jazeker, maar het is ook niet te doen hoor, er zijn er zo weinig die het spelletje tegenwoordig nog begrijpen.

Toch is vooral ook grappig om voor snob uitgemaakt te worden. 2 van Neerlands beste coachen lopen weg met deze jongen en omdat het meerendeel niet begrijpt waarom, is iemand die dat wel begrijpt een snob?

Om jou dan wat te onderwijzen, omdat ik zo'n snob ben.. Een belangrijk onderdeel van het voetbal, en bij van Gaal misschien wel een van de belangrijkste, is het positiespel. Zonder positiespel mislukt elke aanval (behalve als Robben, Ronaldo of Messi gaan lopen) en mislukt elke verdediging. Hier kun je goed of slecht in zijn, maar als je hier goed in bent, kun je misschien wel 5 keer slechter zijn in andere dingen (alsof hij dat is.....)

12 januari 2015 om 05:27

Kan je wel doen alsof je er zoveel van snapt maar als jij bij de rust pas 5 pasen vooruit hebt gegeven en allemaal fout hoor je niet op dit niveau thuis.blind is geen slechte speler maar gewoon niet het niveau wat united nastreeft.elke back op dat niveau kan balletjes terug en zijwaards geven.maar het spel vanuit daar ook kunnen versnellen is veel lastiger en hier heeft hij moeite mee, houd vaak de bal veel ste lang vast en maakt dan vaak nog onzorgvuldige keuzes.en hij most kracht en snelheid voor dit niveau. Het kan nog komen maar ik betwijvel dat hij ooit een topper voor united gaat worden mist gewoob teveel aspecten.

12 januari 2015 om 08:31

Ik neem aan dat je dan ook boos bent op City voor die 40 miljoen van Fernandinho. Wat een waardeloze schopper is dat. Maar je hebt gelijk Blind is geen United niveau maar als LVG er niet was geweest had die nooit bij ons gespeeld.

12 januari 2015 om 12:08

Je ziet toch duidelijk dat hij de rol invult die van Gaal van hem vraagt? Toen hij meer naar voren ging spelen, ging het voetbal ook naar voren en was hij daarin zeer bepalend. Daarvoor stond hij achterin en was het niet zijn taak om voor die opbouw te zorgen. Maar Blind moet de beste man op het veld zijn om uberhaupt bij United te mogen spelen, of niet?

Als je zegt dat Blind de bal te lang bij zich houd begrijp je het volgend mij niet. Het enige dat Blind doet is het spel verleggen, die gaat echt niet met de bal lopen. Als hij de bal te lang bij zich houd, is dat omdat er geen afspeel mogelijkheden zijn en dan speelt hij inderdaad terug, dat doe je in zo'n geval namelijk. Of je loopt je zoals de rest van United vast of speelt de bal in de voeten van de tegenstander of een aanvaller die geen kant op kan met 4 man om zich heen.

Maar goed, hoewel Blind voor United absoluut een topper wordt, zal hij dat voor het (gemiddelde) publiek niet worden. Dat deel kijkt naar scharen, doelpunten en
harde tackels, niet naar rendement..

11 januari 2015 om 18:58

Kan me volledig vinden in je woorden. Blind was inderdaad niet veel maar dat was heel united eigenlijk. Ik vond de wissels van van gaal ook vreemd om te zien. Van persie voor herrera? Merkwaardig, wilson leek mij een veel betere optie want thuis moet united gewoon vol voor de winst gaan. De wissel van di maria begreep ik ook totaal niet. Had dan blind gewisseld voor fellaini en in een iets andere formatie gaan spelen.

11 januari 2015 om 18:58

Sneijder dan maar oppikken bij Galatasaray? Die kan ten minste wel vooruitvoetballen.

11 januari 2015 om 19:16

Nou inderdaad. Dat was het grote probleem vandaag, Veel te statisch allemaal, geen lef, slappe hap dus. Verdiend verloren!

11 januari 2015 om 22:57

Semsi, dan speelt United veel te aanvallend. Er moet wel een breker op het middenveld staan.

11 januari 2015 om 19:00

Blind speelde weer dramatisch in de eerste helft. En dan ook echt dramatisch.. In de 2e helft ging het al een heel stuk beter. Hij speelde veel minder zoals bij Ajax (tikkie breed en terug) en had meer de drive naar voren. Maar nog ben ik niet gecharmeerd van hem en ben ik bang dat hij het niet gaat redden bij Utd. Daarvoor speelt hij nog te voorzichtig/onzeker. Hij had wel 1 assist op zijn naam mogen hebben. Die andere soort van assist waar Mata voorlangs schoot was meer geluk dat hij aankwam doordat Forster de bal nog aanraakte. Dat was gewoon eigenlijk een slechte voorzet.

RVP speelde een redelijke wedstrijd. Maar wat een misselijkmakende mannetje is het toch met zijn diva gedrag Bah. Ze moeten hem even goed breken in de Pl.

Elia speelde wel lekker voor iemand die pas z'n eerste wedstrijd speelde. Als hij zo doorgaat dan komt hij er zeker wel

11 januari 2015 om 19:23

Die jongen komt net terug van een lange blessure en was verdedigend gewoon heel solide. Dat ie opbouwend in de eerste helft wat foutjes maakt kan gebeuren toch.

Tweede helft had ie gewoon 2 assists gehad als United een beetje effectief was geweest. Niet slecht voor een speler die net lang geblesseerd is geweest.

11 januari 2015 om 19:29

1 assist. Die bal die Forster aantikte kan je niet echt een geweldige assist noemen. Dat was meer geluk dat ie nog aankwam bij Mata.

Opbouwend was hij in de eerste helft juist dramatisch. Hij gaf 5 ballen naar voor die allen niet aankwamen. En je zag dat hij idioot onzeker overkwam. In de 2e helft speelde hij een heel andere wedstrijd. Hij speelde gelijk een stuk sterker.

11 januari 2015 om 19:32

Precies wat ik zeg dus. Het is logisch dat hij in de eerste helft nog even in zn wedstrijdritme moet komen en opbouwend wat slechter is. Daar moet je m niet op afrekenen, er zijn maar weinig spelers die er gelijk staan na een blessure.

11 januari 2015 om 19:45

Het is niet alleen deze wedstrijden. Hij speelt al veel vaker te onzeker en voorzichtig door voornamelijk een bal breed of terug te spelen. Hij is gehaald voor de opbouw, maar dat laat hij nog niet bepaald zien.

Dat hij in de 2e helft beter speelde komt ook doordat Utd zoveel druk naar voren gaf. Daardoor had Blind de ruimte om mee te komen en een vrije speler te zoeken. Hij is in ieder geval niet iemand op wie je kan bouwen als het wat minder gaat.

Voor een topclub als Utd is een speler als Blind te slecht. Die hoort thuis bij een Stoke, Everton, Bilbao waar hij kan uitblinken.

11 januari 2015 om 19:01

Je stukje over Van Persie. Zo gaat dat tegenwoordig. Robin doet er alles aan om te winnen en het zit in hem om zulke dingen te doen. Dat jij dat vies vind, kan en je vind het gedrag van Costaartje waarschijnlijk ook bloedirritant. Feit is dat je spitsen met dit soort gedrag nowadays steeds vaker zult zien. Ikzelf vind het allemaal prachtig om de sluwheid en het fanatisme te mogen aanschouwen.

11 januari 2015 om 19:01

Natuurlijk is Blind niet goed. Heb me weer eens doodgelachen om hem toen hij Shaw moest vervangen als linksback het laatste half uur. Heb zelden een back zo slecht zien spelen en zo veel bbalverlies zien lijden. En dan zijn hier nog leken die altijd zeggen dat hij zo een hoogpassingpercentage heeft. Nou, jullie hebben nu kunnen zien dat daar helemaal niks vanoverblijft als hij als back moet spelen in het hoge tempo van de premier league. Als controleur kan hij nog alles breed of terug tikken maar helaas ging dat nu ineens niet meer en dan zie je dat het eigenlijk niets meer dan een amateur is die alleen maar prof is geworden door zijn vader.

11 januari 2015 om 19:19

Lachwekkend, cr7 in je naam is natuurlijk hoe je elke voetballer beoordeeld? De Gea is zeker ook een waardeloze voetballer, die speelt echt geen man voorbij!

Blind geeft 2 briljante voorzetten, die Mata best mag maken. Dan is Blind opeens weer een held, want dan zie je hem vaker in beeld..? Blind zorgt voor het tempo, begrijpt wanneer er versneld moet worden, begrijpt wanneer er vertraagd moet worden en begrijpt wanneer er verlegd moet worden.

Om je voetbalkennis een beetje te verrijken, een balletje terug is niet bij iedereen uit angst om een pass naar voren te geven. De bal afspelen is sneller dan er zelf heen lopen en een bal afpakken is makkelijker als je gewoon tussen de man en de bal staat. Natuurlijk wel minder spectaculair dan een mooie tackel, al zag ik die vandaag ook weer voorbij komen..

Blind is alleen wel afhankelijk van het voetbal om hem heen, want Blind beslist over het algemeen niet de wedstrijd voor je. Maar goed, ik begrijp dat er een hoop mensen zijn die het Blind niet gunnen, om wat voor reden dan ook.. daarmee maak je jezelf alleen wel belachelijk.

11 januari 2015 om 19:46

Bedankt voor het verrijken van mijn voetbalkennis Paul, maar ik beoordeel helemaal niemand t.o.v. Ronaldo. Ik vind bijvoorbeeld alle andere backs die vandaag op het veld stond (bertand, Clyne Valencia en Shaw) allemaal geweldige backs. Als je dat dan vergelijkt met Blind vraag je jezelf toch af wat die daar in hemelsnaam doet. Is in alle opzichten een aantal klassen minder dan die andere backs. Je hoorde ook af en toe het publiek morren als hij 50 meter ruimte had en ze 1-0 achter stonden en dan toch nog de bal weer terugspeelde. Dat zegt alles over de voetballer Blind.

12 januari 2015 om 12:19

En toch.. Als je kijkt naar de cijfers die Engelse media aan Blind geven, was hij de beste man aan de kant van United. Maar die hebben net als de Nederlandse topcoachen ongelijk, hij is en blijft te licht voor de top.

Die andere backs hadden inderdaad meer meters met de bal gemaakt en mooiere acties in huis. Dus ik begrijp dat die op jou "Ronaldo-index" beter scoren..

11 januari 2015 om 19:09

Hahahaha Blind kan niets met links, top grap. Wat een ongelooflijk stom, dom na gepraat van de populaire opinie. Blind heeft letterlijk al zijn persoonlijke duels gewonnen, en het enige gevaar wat Man U had kwam van Blind vandaan dus de vraag is niet wat voegt Blind toe, de vraag is wat voegt Blind niet toe? Want zowel aanvallend als verdedigend was hij 1 van de betere van Man U vandaag. Hij begon een beetje onzeker de eerste 20 minuten, wat logisch is na een blessure, daarna begon hij erg goed te spelen vooral na zijn diepte pass (iets wat jij claimt dat hij niet heeft, niet waar dus) op Di Maria was hij weer overal te vinden en altijd aanspeelbaar.

11 januari 2015 om 19:17

Ajax mag blij zijn dat ze 17 miljoen hebben ontvangen voor Blind. Blind is in mijn ogen een nuttige voetballer, maar niet meer dan dat. Manchester United kon het geld beter besteden en niet aan zulke voetballers als Blind. Martin Jol had het destijds prima gezien.

11 januari 2015 om 19:18

Blind had wel een aantal goede voorzetten gegeven hoor.

11 januari 2015 om 19:54

Alleen maar positieve punten over southampton, alleen maar negatieve over united haha, subjectief?

11 januari 2015 om 20:00

Geloof mij, Blind was nooit bij een topclub beland als van Gaal geen coach was. Dan was Blind niet verder gekomen dan een Newcastle of een Stoke. In Engeland zien ze nu ook dat Blind alleen maar tikkies terug en breed geeft. Risicoloze passes vallen daar nu ook eindelijk op. Ook heeft Blind totaal geen techniek en de motoriek van een tuinhek. De enige positievelingen zijn ajacieden over Blind. Matige voetballer.

11 januari 2015 om 20:37

Blind is idd geen topper. hij is speler zonder risico in het spel 98% van zijn passing is breed of opzij. toch was hij het wel die 2 grote kansen creeerde met 2 scherpe voorzetten. De eerste was die weggetikt werd door de keeper en vervolgens naast werd geschoten door Mata. en geen 2 minuten later een geweldig voorzet op Mata die nu over schoot

11 januari 2015 om 21:09

Ik zij het al over Blind voordat die ze eerste wedstrijd gespeeld had ...totaal geen toe gevoegden waarden

12 januari 2015 om 10:23

Gister middag dacht ik laat ik toch even lekker de Premier league gaan kijken, tussen twee Nederlandse managers! Toen zag ik inneens Blind in de basis en ja ik schrok. Toen Blind geblesseerd was liep alles goed bij United, maarja Blind in de basis = verlies. Dat zien we vandaag ook. Deze man heeft letterlijk geen enkele pass vooruit gespeeld, elke bal maar terug tikken. Slap in de duels. Veelste traag, en een trage balhandeling. Wat heb je aan Blind? Het laatste halfuur heb ik ook slap gelachen om hem op de linksback positie, nee dit is een ramp. Blind mag van Gaal op zijn knieën bedanken, want wanneer er een nieuwe manager komt bij United is het doei doei Blind.

12 januari 2015 om 17:00

Blind speelde in tegenstelling tot eerdere wedstrijden juist een goeie pot. Als mata iets beter zou afmaken had Blind 2 Assists op zn naam staan.

Wat een draak van een wedstrijd was dit zeg. Vrijwel niets gecreeerd door de vleugels en in het centrum leek het al helemaal nergens op. Di Maria strooide vandaag (zoals wel vaker dit seizoen) met zwakke passes, Smalling speelde zoals altijd weer belabberd, Blind speelt alleen maar tikkie breed en ook Shaw was echt ontzettend zwak. Snap ook niet waarom van Gaal zonder Falcao is gekomen. En dat komt ie ook nog met zn tactisch wondervermogen om Blackett erin te brengen (wtf!*&^). Ik heb van gaal hoog zitten, maar het valt me echt tegen wat hij United tot nu toe bijgebracht heeft.
En waar haalt United zo'n gigantisch zwakke verdedigers vandaan? Smalling, Evans, Blackett etc. wat een aanfluiting. Bij een degelijke 2e klasser lopen betere verdedigers rond. Ook shaw brengt echt helemaal niks extra's; kan alleen hard rennen en terugkappen naar zn linker been. Snap verder ook niet waarom Carrick niet gewoon centraal achterin is blijven staan.

Moet Southampton overigens ook complimenten geven voor hun tactiek en verdediging. Stonden erg stabiel en ook Elia is me positief meegevallen.

11 januari 2015 om 19:35

alleen maar tikkies breed

http://gfycat.com/devotedelaboratedolphin
http://gfycat.com/baggyoptimalandeancat
http://gfycat.com/singleablehake

Blind hoorde bij de beste 5 spelers van United vandaag, en dat terwijl ie net terug is van blessure. Heeft verdedigend niets weggegeven, en de grootste kansen van United gecreerd. Dus praat alsjeblieft geen onzin.

11 januari 2015 om 19:46

Een elftal heeft maar 11 spelers, dus zo knap is dat niet -,-. (wisselspelers zijn er natuurlijk wel, maar behoren meestal niet tot de beste spelers van de wedstrijd.
Bovendien zegt dat meer over het niveau van de andere spelers vandaag.
Persoonlijk vond ik Blind verdedigend prima vandaag, maar in balbezit is hij zo ontzettend zwak. Ik denk dat ie wel veel ziet, maar bij united durft hij gewoon te weinig. Als ie iets anders probeert dan tikkie breed, zie je gewoon de spanning erin slaat. Datzelfde geldt voor spelers als Shaw, Smalling, Blackett, Evans etc.
Bij united horen zo een spelers niet thuis!

11 januari 2015 om 19:51

Kijk jij maar eens voor de grap naar Fox toen Perez liet zien hoeveel passes hij gaf in de eerste helft. Allemaal breed en terug. 5 ballen naar voren en allemaal werden ze onderschept of kwamen ze niet aan.

Heel leuk een gif of 3 met zijn goede momenten, maar dat is al helemaal niet objectief...

Bij die 2e gif kan je trouwens zien dat het niet een geweldige voorzet was. Als Forster de bal niet tikte kwam hij nooit aan bij een speler van Utd. Dan zou die verdediger van Southampton hem gewoon hebben/weggewerkt hebben.

11 januari 2015 om 21:32

Sorry Diemenaar, maar als je zelfs die passes in de gifs gaat kromlullen, dan ben je niet serieus te nemen. Drie prachtige passes. 2 hadden tot doelpunten moeten leiden.

13 januari 2015 om 16:52

Wel makkelijk om alleen zijn goede momenten erbij te pakken. 't is helemaal niet kromlullen. Dat is wat jij op dit moment aan het doen bent. Want Blind speelde zeker geen goede wedstrijd. Pas op het einde begon hij beter te spelen. Wat een beeld heb je dan.. Die pass die Forster aanraakte kan je niet bepaald een assist noemen. Door hem kwam die bal namelijk bij Mata.

Wat een heerlijke stunt is dit zeg! Dit gun ik Pelle, Tadic en de broertjes Koeman zeer!

0 shots on target van Man U, het blijft een probleem daar om kansen te creëren, laat ik het maar niet hebben over de defensie. Terecht thuis verloren en dit soort wedstrijden moet je winnen wil je kampioen worden..

Slechte wedstrijd van beiden kanten, verdiende geen winnaar.
Beste mannen van het veld kwamen toch echt uit de eredivisie, Tadic en Blind.
Vandaag zag je weer hoe waardeloos Jones, Smalling, Shaw en in mindere maten carrick zijn

11 januari 2015 om 19:03

Jij hebt ook duidelijk geen verstand van voetbal of je hebt de wedstrijd niet eens gekeken als je Blind 1 vd beste mannen vond deze wedstrijd, die zakte dus echt totaal door het ijs vandaag.

11 januari 2015 om 19:28

Met een beetje verstand, zie je juist hoe goed hij is. Ook vandaag was hij, na een lange blessure, gewoon weer goed. Heb een aantal briljante steekpassjes gezien en 2 prachtige assists op Mata. Geloof dat Blind daarmee een van de weinige was bij United die dat voor elkaar kreeg.

En dan zijn die assists niet eens waarom hij zo goed is, maar dan komen we op het gebied van de kenners, daar moet je de meeste voetbalkijkers niet mee lastig vallen..

11 januari 2015 om 22:58

samen met Valencia 1 van de betere van man utd, zeker weten.
Hij had 2 gruwelijk passes waaruit een goal kon vallen, 1 in de eerste helft op di maria en 1 in de 2e op mata.
Daarnaast heeft hij zeer veel ballen veroverd en stond hij de hele tijd op de goeie plek. Ik wordt een beetje moe van mensen zoals jij die continue op Blind zitten te haten.

11 januari 2015 om 19:07

Grapjas, Blind was slecht. Wanyama en Tadic waren het beste.

11 januari 2015 om 19:38

Blind viel me inderdaad positief op. Een van de betere

13 januari 2015 om 16:58

Blind de beste man jhahahahahahaha

Geweldig resultaat van de gebroeders Koeman!

Saaie wedstrijd.. Gelijkspelletje was denk ik meer verdient geweest. Wel leuk voor Koeman dit, die ik het dan net wat meer gun dan Van Gaal..

Waarom werd RvP eigenlijk zo vroeg gewisseld?

11 januari 2015 om 19:04

Simpel.
Een simpele ingeving van meneer Louis.

Wat een Prestatie van Koeman geweldig ! Over het geld heen en laten zien dat teamspirit en voetbal het belangrijkst is

Man wat een ongelooflijk slechte wedstrijd van United. Tegen een Southampton die in eerste instantie niet wilde voetballen maar die het na de goal van Tadic het goed opgepakt hebben. Bij United haalde niemand zijn niveau en wat was het ongelooflijk slordig man man man

Totaal geen beleving in het spel van united! Van gaal mag ze wel eens wat vechters mentaliteit aanleren. Wat was dit een vreselijk slappe wedstrijd zeg.

Ondanks dat ik niet graag snel oordeel over een speler maar het is mij wel duidelijk dat Blind totaal niets toevoegt aan Man Utd.
Zelfde geldt voor Valencia en Young.
Als United terug naar de absolute top wilt moet v Gaal echt naar kwaliteit gaan kijken en minder naar multifunctioneel.

11 januari 2015 om 18:55

Young deed niet eens mee, hahahaha

11 januari 2015 om 18:59

Hahaha teletekst supporter. Valencia en Young spelen dit seizoen gewoon prima. Young is zelf een van de gevaarlijkste spelers bij United de laatste weken en ze hadden hem vandaag heel goed kunnen gebruiken (zeker vergeleken met Shaw).

11 januari 2015 om 19:10

Ik roep al weken dat Young en Valencia niets toevoegen aan United.
Dat Young geblesseerd is doet daar niets aan af.

11 januari 2015 om 19:26

Young is dit seizoen nog een van de betere spelers. Valencia is inderdaad niet goed genoeg, maar hij zou zeker niet de eerste speler zijn die ik uit de basis zou gooien. Dan eerder een smalling of een blind.

Wat heeft Koeman mij verbaasd. Hoe Pelle en Tadic spelen was van een uitmuntend niveau mijn complimenten Koeman.

11 januari 2015 om 19:02

Koeman lost Van Gaal af als beste trainer van Nederland.

Wow, wat was Tadic goed zeg. United schrikbarend slecht zeg, pff...

11 januari 2015 om 18:57

Ik vind het alleen zo jammer dat hij zijn shirt uittrekt na een doelpunt en zo tegen een domme gele kaart aanloopt. Toch een klein smetje op zijn partij.

11 januari 2015 om 19:02

Koeman vond het ook niet zo leuk aan zijn gezichtsuitdrukking te zien :P

11 januari 2015 om 19:18

Hij benadrukte dat net nog even in zijn interview met de bbc

Slechte pot. United creëerde te weinig, op de laatste periode na.
Begint steeds meer een wereldprestatie te worden wat Koeman daar flikt, petje af.

11 januari 2015 om 19:02

Wat Van Gaal flikt, mag ook wel een wereldprestatie genoemd worden, inmiddels althans.

11 januari 2015 om 20:10

Helaas wel ja. Vandaag ook weer de zoveelste negatieve post-Ferguson mijlpaal behaald met Southampton die al 27 jaar niet had gewonnen op Old Trafford.

Hoe goed en belangrijk was Ferguson wel niet voor United...dat blijft je soms verbazen

11 januari 2015 om 23:02

Het is echt wonderbaarlijk wat koeman doet. Tactisch weer zeer sterk, vechten voor elke meter en de goal was gewoon goed gevoetbald. Het leek met vlagen of Feyenoord van 3 jaar geleden er stond.

Nu over United is het gewoon om gek van te worden. Van Gaal zegt dat hij tijd nodig heeft waar Koeman een vechtmachine neer kan zetten die herkenbaar en met vlagen leuk voetbal speelt met middelmaat (bpl niveau) lukt het LVG niet eens om iets herkenbaars te laten zien met topspelers.

Ten eerste is het gewoon niet te doen om normaal voetbal te spelen ten tweede zit er nog minder durf in dan onder Moyes. Niemand durft wat en er wordt als team bijna geen risico genomen. Mata, Blind en Di Maria zijn in mijn ogen totaal niet geschikt voor dit systeem en/of het voetbal dat United zou moeten spelen of heeft gespeeld. Dan brengt ie ook nog Felliaini waardoor er helemaal niet meer gespeeld werd.

Ik begin echt steeds meer twijfels te krijgen over LVG en over het beleid van de club ben ik al twee jaar ontevreden. Daarnaast is het echt niet zo dat het zomaar beter gaat. Voor mij moeten we terug naar een 4-4-1-1, 4-1-2-2-1 of 4-3-3. Moeten spelers zoals Blind, Felliaini, Rvp, Blackett en Mata gewoon niet meer spelen.

De Gea
Rafael
Smalling
Jones/Rojo
Shaw
Carrick
Herrera
Valencia
Rooney
DiMaria
Falcao

Dit doet pijn bij United en van Gaal.
Nu kunnen alle titelaspiratie's de kast in.

11 januari 2015 om 19:27

geeft wel aan hoe spannend de wedstrijd was

Man o man, (1) hoe kan je met dit elftal zo verliezen en (2) op eigen veld ook nog. Eeerste overwinning van South ooit op OT. Weer een record voor van Gaal.

Triest.. Verder was dit een doodsaaie wedstrijd, op de laatste 20 minuten na.

11 januari 2015 om 19:03

Weet je wel wat een record inhoud?

11 januari 2015 om 19:43

Negatieve record is ook een record!

11 januari 2015 om 20:52

Dat is geen record. Dat is gewoon een feitje. Een record is volgens vandale: "het hoogste, uiterste dat ooit bereikt is". Dit is dus geen record.

11 januari 2015 om 21:33

Wel voor Southampton En voor Van Gaal is het een negatief record. Dat bestaat wel degelijk.

12 januari 2015 om 13:10

blink182
Onzin. Southampton won op Old Trafford in 1988...

11 januari 2015 om 19:36

Klopt niet, Soton won er in 1988 voor het laatst. Lang geleden is het wel!

11 januari 2015 om 19:43

BPL wedstrijd?

11 januari 2015 om 19:46

Volgens mij geen BPL want die commentator zei ook 1e keer.

11 januari 2015 om 22:09

1e x in de Premier League ja, maar dat bestond toen niet voor 1992. Laatste x dat SoTon Man Utd versloeg, heette t toen de First Division

Echt een lelijke pot, zoals van halst nu ook zegt allemaal blinde ballen naar voren van manu. Ontbreekt echt kwaliteit bij manu lijkt het.

Van Gaal buiten, slechte coach!

Koeman of FdB bij Barca aub! Hij heeft gewoon de beste verdediging van de PL weten samen te stellen. Jammer van Alderweireld, was al heel lang enorm sterk bezig voor Southampton. United echt veel te zwak, Op Smalling na vind ik heel de verdediging zwak. Blind, Jones, Valencia, ...united onwaardig.

11 januari 2015 om 18:59

Barca zou een mooie club zijn voor Koeman, hij is daar nog echt een icoon.

11 januari 2015 om 19:06

Dan zie ik liever een Rijkaard terugkeren naar Barcelona. Koeman en Koeman mogen van mij helden worden in Zuid-Engeland en langzaam hun eigen ideale club samen stellen. Echt leuk om te zien hoe hun zo'n unieke prestatie neerzetten.

11 januari 2015 om 19:07

Southampton in de Champions League, dat zou geweldig zijn!

11 januari 2015 om 19:20

Haha, ja dat zou ik serieus wel willen zien. Zo'n club gun je dan ook het beste! Laat maar lekker meespelen in de CL in de underdog rol. Een kleine club met goed voetbal tegen ''grote geld'' clubs :P

3-4-5 plekjes zijn nu lekker dichtbij. Waar Arsenal steeds beter wordt en de 3e plek toch nog gaat pakken ondanks hun bijzonder slechte defensie dit jaar, inclusief keeper. Walcott en Ozil zijn nu ook terug en dat zijn toch 2 belangrijke spelers in de voorhoede van Arsenal.

Utd kan en moet zich gaan versterken deze maand maar in mijn ogen moet Arsenal dat ook. Toch denk ik dat Southampton, ondanks dat ze nu 3e staan 5e of lager zullen eindigen. Seizoen begint eigenlijk pas nu echt en met al dat geld dat Utd heeft kunnen ze wel de juiste spelers kopen die ze nu missen.

11 januari 2015 om 19:02

Ik ben geneigd om te zeggen dat Arsenal boven Manu gaat eindigen, maar het probleem bij Arsenal zijn de topwedstrijden, daar zakken ze heel vaak door het ijs en die moeten allemaal nog komen.. Chelsea, City, Manu...

Southampton speelt gewoon erg slim en erg leuk. Pelle scoort nu niet, maar hij is zo waardevol. Weet de bal goed bij te houden en is een zeer goed aanspeelpunt. Tadic is een streling voor het oog en Wanyama is een absolute tank.

11 januari 2015 om 19:10

Ik denk dat het afhankelijk is van de aankomende transfers. Manchester United oogt nog niet helemaal uitgebalanceerd en mist toch creativiteit. Zowel voorin als op het middenveld. Plus de verdediging is nog niet goed genoeg.
Daar waar Arsenal het inderdaad laat afweten in grote wedstrijden en enkele belangrijke posities op het veld heeft onderbezet. Als er niemand meer komt zie ik Arsenal wel hoger eindigen. Daar zie je meer speelstijl in terug en die voetballen vaker beter in mijn optiek.

11 januari 2015 om 19:18

Aan de andere kant houden we dit seizoen wel punten over aan topwedstrijden. Vorig seizoen op Anfield was geen pretje, en ook op Goodison niet, daar halen we dit seizoen op allebei een punt. We moeten nog uit naar Manchester twee keer, maar ook daar valt zeker wel wat te halen.

11 januari 2015 om 19:19

Ben sowieso wel een fan van de speelstijl van Arsenal. Ik kan enorm genieten van spelers als Cazorla, Sanchez, Rosicky, Chamberlain.

Maar ze spelen vrij naïef en elke topclub kan met een trainer die een klein beetje tactiek heeft hen counteren.

Wanneer gaat Van Gaal eens afstappen van dat 3-5-2 systeem. Als hij echt iets wil opbouwen voor in de toekomst zal dat niet lukken met 3-5-2. Misschien dat het in Italië zo werkt, maar in Engeland valt dat niet te belopen. Heb vele wedstrijden gezien waar ze met 4-4-2 veeeeel creatiever zijn en meer kansen creëren. Ook mag Blind van mij nu echt banken. Is helemaal niks vooruit gegaan sinds hij is gekomen.

11 januari 2015 om 19:38

Andere wedstrijd gekeken? Blind geeft de 2 mooiste assists van de wedstrijd en nog een handje vol mooie steekpassjes waar de ruimte lag. Werkelijk de enige die dat voor elkaar kreeg bij United, voetballend was het namelijk echt een drama om hem heen..

Ik ben het er wel mee eens dat het systeem niet werkt, zeker niet tegen een ploeg die zo goed verdedigd!

11 januari 2015 om 20:00

Blind kreeg toen alle ruimte voor die voorzetten. Southampton was toen vollop aan het verdedigen. Onder normale omstandigheden kan Blind gemist worden als kiespijn. Ajax heeft hier enorm voor gecasht.

11 januari 2015 om 20:09

Arme jongen, vanwaar die wrok naar Blind toe? Die voorzet vanaf de cornervlag, was toch echt met iemand van Southampton op zijn rug.. En denk je echt dat een voorzet in de 16 makkelijker wordt als een team aan het verdedigen is??

Als normale omstandigheden een 6-0 voorsprong zijn en kiespijn is wat je na het bezoek aan de tandarts krijgt, kun je hem inderdaad missen als kiespijn.

13 januari 2015 om 17:00

Pas toen Utd meer op de aanval ging kon Blind aanvallend wat toevoegen aan het spel van Utd doordat hij meer ruimte had om op te komen. In de eerste helft was hij gewoon belachelijk slecht!

Tadic was echt abnormaal goed in die 25 minuten, echt niet normaal..wedstrijd wel beetje matig moet ik zeggen maar heerlijk verdedigd weer van Southampton. Kan ik echt van genieten.

Tadic is niet alleen een veel betere voetballer dan Van Persie, maar Koeman is ook duidelijk een betere coach dan Van Gaal. Heel mooi dat ze daar in Engeland nu ook allemaal achter zullen zijn.

11 januari 2015 om 19:44

Alle lof inderdaad voor Koeman, die levert echt een geweldige prestatie! Maar in Engeland is er veel vertrouwen in van Gaal en dat gaat zich op de lange termijn echt wel terug betalen. Van Gaal heeft wel vaker de tijd nodig, en meestal lijdt dat ook tot mooie dingen..

Wat een drama United. Blind ook weer door het ijs gezakt. Mooi voor Koeman & Koeman.

11 januari 2015 om 20:54

Toch gek, dat alleen Nederlanders Blind deze kritiek geven. In het buitenland zijn ze allemaal positief over hem.

11 januari 2015 om 22:16

Toch gek dat alleen Ajacieden hier Blind met man en macht proberen te verdedigen, terwijl het overgrote deel van de bezoekers wel kritisch kan zijn.

Onverdiende overwinning natuurlijk aangezien Mata een hattrick had kunnen hebben en Southampton 1 kans heeft gehad en voor de rest niet veel meer heeft gedaan. Maar United verdiende ook niet meer dan een punt. Wat speelden ze slecht zeg. Vooral Blind hoef ik nooit meer te zien in een United shirt. Van Gaal wil bouwen aan het beste team ter wereld? Dan moet je geen middelmaat zoals Blind halen.

Verder gaat United de top 4 niet halen als van Gaal 3-5-2 blijft spelen. Vandaag was bijna iedereen fit en had hij gewoon 4-4-2 kunnen spelen. Maar meneer van Gaal zet zichzelf weer eens boven de club en wil met zijn ''eigen'' 3-5-2 spelen.

11 januari 2015 om 19:06

Als united fan word je toch helemaal gek om te zien hoe geweldige voetballers als RvP en di Maria naar de kant worden gehaald en die prutser van een blind mag blijven staan

11 januari 2015 om 19:29

wacht even hoor, heb jij de wedstrijd gezien? Di Maria was zo ongelooflijk slecht, Hij heeft letterlijk geen goede pass gegeven op de helft van Southampton en al zijn acties lipen ook slecht af.

11 januari 2015 om 19:07

United heeft niet eens een schot op doel gehad dus schei toch uit met je 'onverdiend'.

11 januari 2015 om 19:09

@jimbb0,

Mata miste voor een leeg doel, dan is het logisch dat United geen schoten op doel heeft gehad. Een kans is een kans. 0 schoten op doel zegt mij vrij weinig. United heeft toch gewoon 3/4 dikke kansen gehad vandaag.

11 januari 2015 om 19:09

zijn die andere spelers die zijn gehaald wel wereldtop dan? Beetje makkelijk om Blind alleen de schuld te geven als je ziet wie om hem heen staan. Het is gewoon een middelmatig team en Blind is geen speler die het voortouw kan nemen.

11 januari 2015 om 19:15

Hij was afgelopen seizoen toch de beste speler van de eredivisie ?? En van een aankoop van 20 miljoen mag je best verwachten dat hij het voortouw neemt en niet voortdurend ballen inlevert.

11 januari 2015 om 19:09

Lol Mata een hattrick. Had een goal moeten scoren, maar de rest waren geen 100% kansen, kan je hem niet kwalijk nemen.

11 januari 2015 om 19:11

@djordjevic,

J Die bal die hij van een meter of 5 over schoot was een nog grotere kans dan die bal die hij voor open doel miste. Verder had die volley ook gewoon tussen de palen gemoeten.

11 januari 2015 om 19:19

0 schoten op doel en dan verdien je te winnen? Please, tell me more, wanneer verdien je dan absoluut niet om te winnen?

11 januari 2015 om 19:23

@stravven,

Ik zeg nergens dat United het verdiende om te winnen hoor? Maar Southampton verdiende het zeker ook niet.

En 0 schoten op doel betekent niet altijd veel. Als je vanaf 1cm over schiet dan staat er ook 0 schoten op doel bij de statistieken.

11 januari 2015 om 19:24

Als je zo een bal van 5 meter nieteens op doel weet te krijgen, dan verdien je het inderdaad niet om te winnen nee.

11 januari 2015 om 19:49

@Mufc-Wazza.. Heb je niet gezien wie er voor zorgde dat Mata een hattrick had moeten maken? Juist, de man die jij nooit meer wilt zien in een United shirt. De enige man die voorin de juiste man wist te vinden.. Daarnaast een van de weinige die deed wat je van iemand verwacht op zijn positie.

Wat betreft de overwinning, niks op af te dingen. Geen van de 2 maakte een betere indruk, maar Southampton scoort en United niet, terechte overwinning dus.

Wat is dat United toch ver weggezakt dit seizoen.. Wat een belabberde selectie is dit, echt de slechtste selectie ooit voor United.. Ik blijf het iedere week weer zeggen, de verdediging is echt om te huilen.. Smalling Jones Evans Blacket.. Lachwekkend gewoon.. Blind hoort ook totaal niet bij United, komt gewoon tekort op dit niveau, was wel weer overduidelijk te zien weer vandaag. Falcao niet eens bij de selectie.. Snap niet waar van Gaal mee bezig is! Ga deze maand eerst maar eens een geheel nieuwe achterhoede kopen Louis! Alle complimenten aan Southampton!

Heerlijke pot en dat zonder Mane en Toby die snel uitviel.

Saints als team verdiend gewonnen.

Op naar Ipwich!

Wat was Manchester United slecht zeg, Van Gaal word ontslagen als het zo doorgaat.
Tadic man of the match met een paar goede acties.

Hoe geef ik slechte voorzetten voor dummies. Echt om te janken dit, ze weten totaal niet wat ze doen. Ook diep triest dat ze pas beginnen met (enigzins een beetje) druk zetten in de 75e minuut bij een 0-1 achterstand. En die 3-5-2.. Leuk en aardig, namen als Di Maria, Van Persie, Rooney, Mata etc. maar het is echt schandalig dat je zo speelt met zulke salarissen en status als "ster". Verder leuk voor Tadic, gun het hem als geen ander. Hopelijk gaat hij dit in de toekomst ook bij het nationale elftal laten zien, liet in een half uur meer zien dan heel United in 90 minuten. Van Gaal mag dit zichzelf aanrekenen. Had die jongens na die 2e helft tegen Spurs al aan moeten pakken, als hij nu niet kwaad word to the fullest wordt het niks meer dit seizoen.

Hele knappe overwinning van Ronald Koeman en Southampton!

Ik heb alleen de eerste helft gezien en de tweede helft kon ik niet zien omdat ik wat anders te doen had, maar de eerste helft was kort samengevat gewoon saai.

Ik heb de tweede helft dus niet gezien, maar ik denk dat de tweede helft misschien heel ietsje beter was en dat er in de tweede helft wel kansen waren, waar die in de eerste helft nauwelijks te zien waren.

Ook mooi dat Dušan Tadić beslissend is, nadat hij vandaag dus op de bank werd gezet door Ronald Koeman.

Koeman is ook echt gewoon goed bezig bij Southampton en veel mensen die zeiden dat Southampton het nu goed doet, maar tegen het einde van dit seizoen toch wel buiten de top vier zal vallen.

Dat kan best zo zijn, maar ik sluit gewoon niet uit dat Southampton in de top vier eindigt. Voor een plek in de top vier hebben ze in de laatste twee wedstrijden sowieso al twee directe concurrenten verslagen, met Manchester United en Arsenal.

Zie opstelling: Sadio Mané is nu volgens mij 'n maand geblesseerd, maar hij is wel opgeroepen voor de Afrika Cup (wat ik overigens niet begrijp, aangezien hij toch geblesseerd is) en Jay Rodriguez keert ook weer terug van een blessure, maar hij is/zal nog niet honderd procent fit zijn.

Mané krijgt sowieso een basisplaats als hij fit is als rechtsbuiten en als Rodriguez zijn topvorm ook weer weet te vinden na zijn langdurige blessure, dan zal hij zijn basisplaats ook weer terugkrijgen, maar zolang die twee niet beschikbaar zijn, moet zou ik dus met Shane Long en Eljero Elia op de flanken spelen.

Forster
Clyne
Alderweireld
José Fonte
Bertrand
Schneiderlin
Prowse/Wanya
Long
Tadic
Elia
Pellé

Zo bewijs je dat je een basisplaats moet hebben Tadic. We missen je

Koeman is toch echt een uitstekende coach. Moet zich nu lekker ontwikkelen bij Southampton en dan hogerop gaan als de tijd rijp is.

Tadic is een fenomenale speler, was destijds de smaakmaker bij Twente samen met Chadli.

Southampton heeft gewoon een goede ploeg die met plezier voetballen een eenheid. Louis haalt het maximale uit United, die ploeg is gewoon niet zo goed. United heeft veel punten met geluk gehaald en door een ontketende Gea.

11 januari 2015 om 19:07

Louis haalt het maximale uit United. Grootste grap van het jaar, en dat nu al! Van Gaal haalt maximaal 50 uit deze ploeg op het moment. Zijn opstellingen en wissels slaan vaak nergens op en het spel kan 10x beter met spelers zoals Rooney, Mata, Van Persie, Di Maria, Falcao, Herrera etc.

11 januari 2015 om 19:15

Ik snap je frustratie, maar voetbal is een teamsport. Teams die met plezier voetballen komen vaak verder als 10 ego's. Louis gaat United echt wel weer aan het voetballen krijgen let maar op. Overal waar Louis kwam zag je deze tendens, niemand die hem begrijpt maar aan het eind staat er wel een ploeg die alles wint.

11 januari 2015 om 19:16

Je kan wel een hoop mooie namen hebben maar dat maakt geen team. Ik vind dat van Gaal het nog steeds beter dan verwacht heeft gedaan. Ook al draait het nog voor geen meter. Het kost gewoon tijd om je speelstijl te laten zien en automatismes te creëren.
Al vind ik wel dat het van Gaal te verwijten valt dat de gewenste transfers er nog niet gelijk staan en dat is hem wel kwalijk te nemen.

Wat de gebroeders Koeman laten zien is natuurlijk wereldklasse. Maar heeft ook gedeeltelijk te maken met een beetje geluk en op het goede moment ergens binnen komen. Vrijwel alle aankopen kloppen gewoon en passen precies bij de selectie. Iedereen laat gewoon zien wat ze kunnen. Echt een knappe prestatie in ieder geval.

11 januari 2015 om 19:16

Wacht maar af.
In het seizoen 2020-2021 wordt Van Gaal kampioen met United.

Slechte rommelige wedstrijd, mooi 3 punten binnen voor southampton

Hoop echt dat het Southampton lukt om een CL-ticket te halen.

Sjonge jonge louis waarom steeds vasthouden aan 352? Ook valt het me op dat de wissels van van Gaal de laatste wedstrijden constant verkeerd uitpakken, jongens als rvp en di maria kunnen iig wat forceren en dan shaw eruit voor blackett..

Toch vind ik ook dat de spelers er zelf ook een potje van maken. Je verwacht toch dat rooney, rvp, mata en di maria het team op sleeptouw nemen, maar deze spelen juist de laatste tijd heel flets. En ja je verwacht niet van blind en renpaard valencia dat ze wat kunnen in aanvallend opzicht. Nee louis moet flink aan de bak. Ik zou in ieder geval een rb halen (bijvoorbeeld coleman) en een cv, want oh oh oh smalling, jones en evans zijn afschuwelijk de laatste tijd

haha
Blind speelt niet Man U winst alles, Blind weer in de basis en ze verliezen weer

11 januari 2015 om 19:54

Stoke en Tottenham waren inderdaad indrukwekkende overwinningen ??

Blind de enige die een aanvaller voor de goal krijgt, het zal van Gaal een avondje kopzorgen geven..

12 januari 2015 om 01:42

Blijf jij blind maar lekker verdedigen, met je gedrag!

Wat is die Shaw slecht zeg jeetjemineetje. Kan iemand mij misschien uitleggen waarop zijn status als supertalent is gebaseerd ? Aanvallend komt hij nog geen gehandicapte back voorbij en verdedigend is het ook niks. Om te huilen dat zulke spelers 40 miljoen waard zijn

Er valt niets positiefs over te zeggen, het resultaat is absoluut niet ter verdienste van Southampton en Koeman, United was gewoon weer eens uitermate zwak. Geen enkele kans kunnen creëren, geen aanvallend voetbal, en nooit iemand op de juiste positie in de 16. De laatste pas was altijd verkeerd of er werd voor de verkeerde optie gekozen. United was gewoon zo zwak vandaag dat ik eigenlijk aan het hopen was dat Southampton ging winnen. Misschien komen ze dan eindelijk tot inzien dat dit niet kan, dat dit de Premier League niet waardig is. En als Van Gaal nog maar half zo furieus als mij is, dan gaan ze morgen absoluut genieten van hun training. Di Maria mag het hele seizoen enkel nog trainen op schieten en passen. Shaw moet dringend eens zijn balcontrole bijwerken en leren hoe je een bal aan de voet houdt. En de rest van het team moet eens beseffen dat zij degene moeten zijn die druk op de tegenstander, en eens moeten beginnen met voetbal spelen in plaats van handbal. Southampton had zoveel tijd voor te organiseren na de omschakeling dat ze evengoed nog een tasje koffie hadden kunnen drinken vooraleer de bal nog maar in de buurt van de 16 kwam. Southampton komt goed weg vandaag, niet vanwege geluk hier of ongeluk daar, maar omdat United gewoon Dramatisch speelde, en dat is toch iets wat we de laatste weken anders gewoon waren. Dik en dik teleurgesteld.

Louis ,ik heb nog 500 miljoen liggen.
Ik zou zeggen :ge krijgt ze,maar ge kunt er niets mee doen.

Knap resultaat van de mannen van de Koemannen!
Maar, over 2 jaar, dan staan de mannen van v Gaal er ook hoor! Dan is ook Blind een topper en snapt de rest eindelijk wat v Gaal eigenlijk bedoelt. Zouden ze nou zo dom zijn in Manchester, of is v Gaal zo geniaal dat het wel 2 jaar moet duren?

Ik vind het in ieder geval ontzettend knap van Koeman hoe hij het met veel minder geld en mindere spelers tot nu toe doet.
v Gaal moet gewoon wegwezen, zoveel geld uitgeven en zich dan verstoppen achter een periode van 2 jaar!

Dit United heeft best veel - en dan voornamelijk aanvallende - kwaliteiten maar er ontbreekt creativiteit, durf en mentaliteit

Dit verlies komt gewoon door van gaal...wat een slechte formatie, met slechte opstelling...tactisch niet goed aangepakt..heel blij voor koeman, gewoon 3de plaats!!

Blind was erg slecht,heel united was een drama om te zien.geen een x goefe combinatie gezien.

Het is hem zo gegund die Koeman en ik gun van Gaal dit ook zo!


Ik heb er echt even geen woorden voor. Het is ‘maar’ een nederlaag maar wel 1 die gewoon makkelijk voorkomen had kunnen worden. Van Gaal’s koppigheid is zijn sterkste en zwakste punt tegelijk. Het heeft dit seizoen al veel punten gekost. Di Maria, een speler die geen spits is oid zet hij naast van Persie. Di Maria heb je op het middenveld nodig voor zijn creativiteit. Falcao neemt hij helemaal niet op in zijn selectie, Rooney zet hij op het middenveld. Dat kan alleen als je 2 spitsen voorin hebt staan en Di Maria is geen spits. Rafael had opzich gewoon kunnen spelen maar van Gaal wou geen risico nemen. Nou goed, ik zal er op vertrouwen dat dat dan een goede beslissing was. Maar als je wel je normale verdedigers als Shaw, Smalling, Jones, Blind hebt dan zou je opzich gewoon met een 4-4-2 opstelling kunnen beginnen. Laat Valencia dan maar als RB spelen, liever dat hij op een andere positie speelt dan Di Maria bijvoorbeeld. Bij Mata is het inmiddels normaal geworden om 1 of 2 wedstrijden goed te spelen en de eerstvolgende weer te verdwijnen. Herrera krijgt totaal geen kans van van Gaal. Het gaat nog eens een leuk seizoen worden.

Jammer dat het nooit echt een lekkere pot werd, ook jammer dat Southampton wel erg verdedigend speelde met Schneiderlin, Wanyama, Davis en Ward-Prowse op het middenveld maargoed wel begrijpelijk gezien wat eerder gebeurde tegen topploegen.

En Tadic hoort altijd te starten, enige speler bij Southampton die iemand alleen voor de keeper zet en brengt rust in de ploeg voorin.

Op R T B F was te zien en te horen dat Kevin Mirallas kort bij een overeen komst zou zijn met United.
Zou prachtig zijn voor beide.

11 januari 2015 om 19:33

Een leuke speler maar ook niet wat Utd nodig heeft.. Net zoals Falcao etc..

heerlijk voor de gebroeders koeman wauw

Blind heeft zijn transfer verdiend door die ene voorzet op Van Persie tegen Spanje. Maar hij voegt niets toe. Alles breed of terug en bijna letterlijk elke bal vooruit komt bij een tegenstander terecht. Die hele achterhoede is complete middelmaat en voorin is het veel te wisselvallig. Pijnlijk voor Louis dit en het is zijn eigen schuld.

11 januari 2015 om 20:01

Als je goed oplet, zie je dat het eigenlijk altijd dezelfde naam is die ook op het shirtje staat.. In het geval van Blind, zal je dus goed moeten kijken of er 'blind' op de achterkant van zijn shirtje staat.

Blind, als je goed hebt gekeken, heeft 2 prachtige assists gegeven op Mata en nog een handje vol mooie voorzetten, die vervolgens aan de lopende band de bal verloren met hopeloze acties of slechte voortzettingen.. En dan hebben we het niet eens gehad over zijn positiespel en spelverlengingen. Al maakt het me zorgen hoe ontzettend weinig voetbal er zit bij die verdedigers van United..

Ze moeten echt is wat spelers daar lozen de helft van de selectie is van goed niveau en de anderen helft waardeloos ze kunnen niet opbouwen met die rare verdediging en van Persie is een goede speler maar kan beter misschien vertrekken naar een club als Lyon, Ac Milan of Valencia waar die nog wel 3 jaar mee kan. Mata is ook niet meer wat het geweest is zeg, er moet echt een hoop veranderen.

de Gae
Alves
De Vrij
Rojo
Shaw
Blind
di Maria
Di Maria
Rooney
Januzaj
11 januari 2015 om 20:50

Die opstelling moest niet mee komen.

Ondanks al die miljoenen voor aankopen en ondanks die abnormale gigantische salarissen blijkt nu maar weer dat dit een zwaar overschat elftal is dat door van Gaal opgesteld wordt. Zal wel weer met miljoenen gaan smijten. Absurd.

Had echt niet verwacht dat Southampton zou winnen. Maar heel mooi dit. Ik kan er echt niet tegen dat Van Gaal nu zo de hemel in wordt geprezen door sommigen. Moyes kreeg niet het budget dat Van Gaal tot zijn beschikking heeft. Nu doen sommigen alsof dit dezelfde selectie is. Kom op man, met transfers van het niveau Di Maria en Falcao had Moyes er veel meer van gebakken.

Stap toch van dat waardeloze systeem af Lvg... met die pruts achterhoede is 3 man achterin zelfmoord.
Beschamend om te zien, waar vroeger een Scholes , Keane en een Butt centraal speelde, loopt er nu Blind. De man van de breedte pass , of lekker achteruit spelen.. voetbalt veel te weinig vooruit.

Als er toch geld beschikbaar is, probeer dan in de zomer Barkley te halen.
Tenminste een echte kerel die ook nog een behoorlijke pot kan voetballen!

Had op een spectaculaire wedstrijd gehoopt, maar helaas. Was bij de vorige confrontatie ook al zo.
Had wel verwacht dat de wedstrijd zo zou verlopen, alleen niet dat Southampton zou winnen, erg knap!
Koeman maakt zich zo wel onsterfelijk, nu al een geweldig seizoen.
Als ze zo doorgaan is top 5 zeker haalbaar, of zelfs stunten en nog hoger.

Gelijkspel was terecht geweest, maar Tadic viel lekker in en Southampton stond ook prima te verdedigen.

http://thepeoplesperson.com/2015/01/12/daley-blind...
Voor iedereen die denkt dat Blind er niks van bakt en dat ze dat aan de andere kant van het water ook denken..

Overigens niet de enige die dat schrijft, heb al een paar keer het hoogste cijfer bij Blind gezien aan de kant van United.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren