Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Koeman zei tegen Cruijff: ‘Dit is de eerste keer en ook de laatste keer’’

Laatste update:

Tonny Bruins Slot is er behoorlijk zeker van, dat Ronald Koeman zijn eerste seizoen in Engeland positief zal afsluiten. De 67-jarige Bruins Slot assisteerde Koeman bij Ajax, Benfica, PSV, Valencia en AZ en bewaart uitstekende herinneringen aan hem. Eerder maakte Bruins Slot hem al mee als speler, toen de twee allebei bij Barcelona werkten. Uit die periode haalt Bruins Slot een mooie anekdote naar boven in een interview met The Guardian.

/

Johan Cruijff had het in het seizoen 1993/94 voor het zeggen als trainer in Camp Nou en besloot Romário binnen te halen. Cruijff beschikte toen al over Koeman, Hristo Stoichkov en Michael Laudrup en meer dan drie buitenlanders mochten er in die tijd niet opgesteld worden in de Primera División. In aanloop naar de eerste wedstrijd van het seizoen, thuis tegen Real Sociedad, werd er druk gespeculeerd wie van de drie buitenlanders zou moeten wijken voor Romário, de grote aankoop.

Een paar maanden eerder had Koeman zijn club de Europa Cup I bezorgd met een geweldige vrije trap in de finale tegen Sampdoria. Toch besloot Cruijff dat Koeman op de bank werd gezet, zodat er wijzigingen doorgevoerd konden worden en Romário voorin kon beginnen. Bruins Slot herinnert zich nog goed dat Koeman daar echt niet van gediend was. “Hij zei tegen Cruijff: ‘Trainer, dit is de eerste keer en ook de laatste keer’. Romario scoorde die wedstrijd drie keer, dus het was wel een goede beslissing, nietwaar?”, lacht Bruins Slot.

Koeman kreeg echter alsnog zijn zin en werd niet meer op de bank gezet door Cruijff. Uiteindelijk was het Laudrup die de pineut werd en aan het eind van het seizoen vertrok, naar aartsrivaal Real Madrid. Volgens Bruins Slot tekent het de winnaarsmentaliteit van Koeman, die het sinds de zomer voor het zeggen heeft bij Southampton. “Zelfs tijdens de trainingen wilde hij alles winnen. Ja, hij ontspant ook graag met een biertje als het werk erop zit. Maar als hij met zijn werk bezig is, is hij fanatiek, intens, bezig met beslissingen.”

“We zeggen in Nederland dan dat hij een winnaar is. Hij werd ook geboren in een voetbalfamilie. Als baby at hij dus al voetbal”, zegt Bruins Slot in de Engelse krant. “Bij Barcelona ontwikkelde hij een sterk tactisch inzicht, toen hij samen met Josep Guardiola speelde. Ze zijn nu allebei Europese toptrainers. Ze hebben allebei het DNA van Cruijff, zijn speelstijl en zijn trainingsmethoden. Cruijff is van grote invloed geweest op hen beiden.”

Denk jij dat Ronald Koeman ooit trainer van Barcelona zal zijn?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
10 januari 2015 om 20:47

Moet voor de boer anders gaat het niet lukken

10 januari 2015 om 20:57

Ja als je Romario bedoelt wel ja!

10 januari 2015 om 21:11

Ga jij maar Eens aan barca fans vragen of koeman een legende is, wedden dat iedereen ja zegt.

10 januari 2015 om 22:24

Nou, ik woon in belgie en een paar van mn vrienden (19-22j) zijn grote Barca fans maar Koeman kennen ze bijna enkel als trainer en niet of amper als voetballer. Maar Stoichkov en Romario kennen ze maar al te goed.

Dus nee, Koeman is niet zo'n grote legende als je hem doet voorkomen. Was een heel goede voetballer en is nu n heel goede coach, maar je overdrijft wel een beetje hoor (en je bent niet de enige) Dat ligt vast een beetje aan dat overdreven chauvinisme dat Nederlanders soms hebben. Vind t wel leuk, zeker beter dan de mentaliteit in Belgie bijvoorbeeld. Maar soms scheidt het Nederland ook van haar buurlanden. Bijvoorbeeld in het voetbal. Het beeld dat jullie van Nederlandse oud-voetballers hebben en het beeld dat men van die voetballers heeft in het buitenland liggen soms mijlenver van elkaar.
Hoewel men natuurlijk in het buitenland ook ongelooflijk veel respect en ontzag heeft voor spelers als Cruijff, van Basten, Bergkamp enzovoort. Maar zoals ik zei, in Nederland heeft men vaak de neiging om te overdrijven

10 januari 2015 om 22:36

Nou nee hoor geen legende hou toch op zeg

10 januari 2015 om 22:45

ronald koeman heeft bij barca gevoetbald tussen '89-'95. jouw vrienden lagen toen in de wieg en konden koeman toen helemaal niet zien spelen. op basis van filmpjes kan je naar mijn mening moeilijk beoordelen of iemand nou een legende is of niet.

maar met dit stukje tekst doe je koeman echt wel tekort naar mijn mening. op basis van zijn biografie en oude beelden kan je eigenlijk niet ontkennen dat hij één van de beste centrale verdedigers ooit was. zó veel goals maken als cv is ongekend.

hoe je het ook wendt of keert, koeman is een grootheid in het voetbal. dat jouw vrienden (als grote barca fans) hem amper als voetballer kennen, ligt geheel aan hun.

10 januari 2015 om 22:51

Jonge jonge jonge waar haal je het vandaan. Koeman was absolute wereldtop zowel in clubverband als bij het Nederlands elftal. Als hij achter de bal stond ging je er voor zitten want dat was spektakel.

10 januari 2015 om 22:54

De schoen waarmee koeman de europacup 1 mee binnenschoot staat fier in het barcelona museum. Als belangrijk symbool. Dat vergeten spanjaarden niet zomaar. Van de spelers die je opneemt staat er geen schoen symbool.

10 januari 2015 om 22:58

Helemaal mee eens, zowieso is hij 1 van de, die het EK hebben gewonnen, daarnaast idd als verdediger erg groot scorend vermogen.
Lui die nu 20 zijn hebben er geen idee van, je moet de wedstrijden gezien hebben.
Wat een schot had deze gast, genieten!

10 januari 2015 om 23:01

Wel bijzonder dan dat jouw zogenoemde Barca fans degene niet goed kennen die de winnende er in schoot in de eerste Europacup finale die Barca ooit won. En die, volgens dit verhaal, de beste Deense voetballer ooit (indirect) op de bank hield.
Ik snap ook wel dat Koeman geen Maldini, Barezi of Beckenbouwer is, maar jij onderschat koeman hier wel. Sowieso hoeveel verdedigers spreken nou helemaal tot de verbeelding vergeleken met aanvallers/middenvelders?

10 januari 2015 om 23:04

Dat zegt meer over je vrienden dan over Koeman. Je zijn gewoonweg te jong op daar kijk op te hebben, zegt deze oudere lul. Ik kwam in de tijd dat Koeman daar speelde en Cruijff dus coach was vaak in Catalonië. Daar was Koeman toch echt wel een held hoor. Ik heb hele etalages van winkels gezien die waren ingericht met spullen van Sneeuwvlokje. Zijn schoen staat verguld in het museum daar hè. Niet die van Romario of Stoichkov!

Verder snap ik wel wat je bedoelt met het chauvinisme dat we in Holland kennen als het op voetbal aankomt, maar in het geval van Koeman zit je er toch flink naast.

10 januari 2015 om 23:05

Nee dat klopt, en ik zeg ook niet dat Koeman geen geweldige voetballer was! Maar spelers als Stoichkov en Romario, spelers van dezelfde generatie die mijn vrienden dus ook nooit live aan het werk hebben gezien zijn veel bekender voor hen. Ik bedoel dus dat niet nederlandse jongens van die leeftijd Koeman niet zo goed kennen maar andere spelers van die generatie wel.

Dat gebruik ik als argument om te stellen dat Koeman geen echte legende is. Ik zeg zeker niet dat hij geen geweldige voetballer was en voor zowel Oranje als Barca belangrijk.

En vergis ik me door te zeggen dat herinnerd en gevierd worden door latere generaties een belangrijke factor is om een legende genoemd te mogen worden?

10 januari 2015 om 23:07

Dat klopt zeker, verdedigers spreken minder tot de verbeelding dan aanvallers en dat speelt natuurlijk ook mee.

10 januari 2015 om 23:32

Ik heb Koeman hele mooie dingen zien doen bij Barca,
264 wedstrijden en 88 doelpunten. Libero speelde hij toen.
Koeman speelde 6 jaar voor Barca volle bak, Romario slechts 46 wedstrijden dus dat jou vrienden Romario kennen is met name wat hij ook bij andere clubs heeft laten zien. Stoichkov speelde ook langer voor Barca en is een aanvaller, vaak herinnert men eerder aanvallers dan goede verdedigers.

Dat ze zowieso Romario kennen ok, maar als je Stoichkov kent moet je Ronnie ook kennen ...vind ik athans

11 januari 2015 om 00:27

Cocu kennen ze bij Barca ook nog steeds. Hij is zelfs lang de buitenlander met de meeste wedstrijden voor Barca geweest. Koeman is degene die Barcelona hun eerste Europa Cup 1 schonk, dus die vergeten ze niet meer. Er zijn zat Nederlanders geweest bij Barcelona die ze wel vergeten zijn.

11 januari 2015 om 11:53

@ Real8madrid: meest onzinnige reactie aller tijden. Je vrienden zijn 19-22j. Als ze Barca fans zijn dan kennen ze Koeman, kan niet anders. Ik denk dat ze fans zijn van het huidige Barca en iedereen kent Romario en Stoichkov, maar wie maakte de goal tegen Sampdoria in de EC finale?

11 januari 2015 om 12:21

Dan zijn jou vrienden toch echt pas grote Barca "fans" geworden in de jaren vanaf dat Ronaldinho er speelde, Koeman is weldegelijk een legende in Catalonie! Hij heeft ze persoonlijk de europa cup bezorgd, denk je echt dat ze dat vergeten zijn?

11 januari 2015 om 00:01

Eigenlijk zou barca gelijk FRank de boer moeten aantrekken en rijkaard asisitent

10 januari 2015 om 21:20

Ja, ook alleen omdat The Guardian een nog langer stuk heeft geplaatst... Hahaha, anders was het gewoon weer de standaard inleiding-nieuws-achtergrond-format....

10 januari 2015 om 21:34

Precies, in de meeste artikels staat er 3 keer niks. Jammer genoeg wordt commentaar op artikels alleen geaccepteerd in mails naar de redactie. Dussem...
On: Zoals ik een tijd geleden zei: als het gaat om de beste speler allertijden hoor je vaak Pelé, Maradona, Beckenbauer, Cruyff enz. Maar opgeteld, binnen en buiten het veld, is Cruyff met afstand de grootste.

10 januari 2015 om 22:08

Als je uiteindelijk kijkt naar wie het meeste heeft betekend voor het voetbal, dan kun je inderdaad stellen dat dat Cruijff is geweest. Niet alleen als speler, maar ook als trainer en adviseur heeft hij goede dingen voor het voetbal gedaan. Een bepaalde visie uitgerold die nu wereldwijd geaccepteerd wordt als de standaard en dan heb je de nieuwe generatie die er nog verder aan slijpt en polijst (o.a. Guardiola).

Dat Koeman wat tegen Cruijff zegt op deze manier zegt toch ook wel wat over de ballen van Koeman. Zijn weinigen die zo tegen Cruijff spraken...

10 januari 2015 om 21:49

ach ik vind kort en krachtig juist prettig

En als Messi dat doet, dan is 't rel.

10 januari 2015 om 23:34

Ik heb ook het idee dat dat komt omdat de media overal bovenop zit en alles 10 keer zo groot maakt dan dat het is. Als ik ook vaak verhalen van die tijd hoor of nog eerder hoor je vaker dingen die nu echt niet meer kunnen.

Messi zegt dat nu ook tegen zijn trainer en het is gelijk groot nieuws... het is gewoon logisch, als je weet dat je beslissend bent en je ploeg verliest terwijl je reserve bent.

10 januari 2015 om 21:01

Wat als ze dat allemaal denken?

10 januari 2015 om 21:06

Tja, als je Neymar, Messi, Pique etc allemaal op de bank zet heb je aardig wat klagers inderdaad.

10 januari 2015 om 21:06

Wat als de wereld vierkant was?

11 januari 2015 om 02:52

Er is niemand zoals Messi, en dus kan Messi zo denken. Spelers die dat denken maar waarbij het eigenlijk niet het geval is maakt het niet zoveel uit, 10 anderen in de plaats.

11 januari 2015 om 05:11

Fstolo,

Is dat zo? Voetballers en introspectie, het is geen goed huwelijk. Ze vinden zichzelf doorgaans allemaal fantastisch.

Of je nu een voetbalteam hebt of een ander team, als je met iemand zit die zich verheven voelt boven de rest - zelfs als dit zo is - en privileges eist, dan kan je die beter uit de groep halen.

Niemand is belangrijker dan het team. Barcelona haalde al prijzen voor hem en zal dat ook blijven doen wanneer Messi weg is.

Het kerkhof ligt vol met met onvervangbare mensen.

De enige Nederlander die ooit in beeld komt bij barca is Koeman want hij was daar ook een legende,en F de boer die werd daar uitgefloten dus die supporters moeten daarom niets van hem hebben,hij bakte daar als speler niets van en werd uitgehoond

10 januari 2015 om 21:39

@robert, wat lul jij vaak onzin als het om alles mbt Ajax gast. De Boer heeft 4 jaar voor barca gespeeld en de laatste 2,5 een vaste basisplaats en is zeker geliefd in bij barca. Maar volgens jou is het ook een waardeloze trainer toch?

Het leek in het begin niks te worden met de trainer Koeman, tot zijn periode bij Feyenoord. Knap hoe hij zich ondanks de druk van buitenaf heeft weten te ontwikkelen.

Het leek in het begin niks te worden met de trainer Koeman, tot zijn periode bij Feyenoord. Knap hoe hij zich ondanks de druk van buitenaf heeft weten te ontwikkelen.

Het leek in het begin niks te worden met de trainer Koeman, tot zijn periode bij Feyenoord. Knap hoe hij zich ondanks de druk van buitenaf heeft weten te ontwikkelen.

Cruyf en Laporte moeten echt gewoon weer terug wat een Barca was het die tijd zeg hoop echt dat Laporte terug komt en dat Cruyf een plek in het bestuur krijgt die 2 zullen het weleer in orde krijgen gok ik

Het leek niets te worden met Koeman voor Feyenoord? Ben je niet helemaal wijs? Pakte zowat overal prijzen, voor Vitesse was Europees ook een prijs. Kunnen mensen onzin praten over voortborduren op werk van zijn voorgangers destijds, maar da's ook bullshit. Prijzen pakken met de selectie die je tot je beschikking hebt is gewoon een kwaliteit. Bij Valencia liep hij een deukje op, maar die schuld kan je net zo goed bij de club leggen.

Koeman was een grote voetballer en als trainer presteerde hij al prima en blijft dat waarschijnlijk nog wel een jaar of 20 doen. Topclubs, bondscoach...het lijkt allemaal een logisch vervolg.

Kom dan niet praten over vóór Feyenoord. Bij Feyenoord ook boven verwachting gepresteerd door de dip waar de club in zat, maar om alles daarvoor dan even terzijde te schuiven is echt bizar.

De Boer iemand die spelers beter wil maken en vanuit daar een collectief sterk team maken. Bij Barca heb je meer een peoplesmanager nodig, die tactiek erg sterk is. Als ik moet kiezen tussen Koeman en De Boer zou ik
ook
Voor Koeman gaan bij Barca. Is een held daar.. Ook de spelers uit de jeugd zullen naar hem opkijken. Koeman is een naam in Barcelona en hij laat zijn team ook altijd aanvallend en leuk
Voetballen. Weet ook altijd een goede organisatie neer te zetten vooral achterin en dat is nou net wat Barva nodig heeft.

Ik hoop dat later over een jaar over 5 de champions league finale een nederlands onderonsje wordt. Dus met Louis, Koeman of de Boer met hun club in de finale

10 januari 2015 om 22:37

Hahahaha een nederlands onderonsje? Moeten heel wat buitenladers nederlands worden

10 januari 2015 om 22:56

Daar zit Louis dan waarschijnlijk niet meer bij. Dit is zijn laatste kunstje in clubverband tenzij hij Fergie achterna gaat maar Giggs wordt nu klaargestoomd dus dat denk ik niet.

dat koeman moest wijken voor romario is logisch want die kleine is van een ander niveau dan die dikke
maar dat laudrup uiteindelijk het kind van de rekening werd is onbegrijpelijk voor mij persoonlijk want ook al was koeman goed ...hij is geen laudrup of een stoichkov 1

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren