Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

KNVB tikt FC Twente op de vingers: 'Dit hoort er nu eenmaal bij'

Laatste update:

FC Twente heeft een 'publieke waarschuwing' gekregen van de KNVB. De Nederlandse voetbalbond maakt zich zorgen over de financiële situatie van de Tukkers, die nog niet voldoende hebben kunnen bezuinigen op spelerskosten. Dat maakt Twente bekend op de eigen website.

Twente is zich bewust van de situatie zegt Arjan Hoop, financieel adviseur van de club. "We hebben de KNVB tijdig op de hoogte gesteld dat we op dit punt nog niet aan ons plan van aanpak zouden gaan voldoen. Tijdens de persconferentie in oktober hebben we dit aspect nader toegelicht. Dat de KNVB een publieke waarschuwing geeft, is nou eenmaal een consequentie die daarbij hoort", stelt hij.

Volgens de adviseur is Twente druk bezig om de cijfers op orde te krijgen. "De afgelopen twee jaar zijn de bedrijfslasten met vijftien miljoen euro gedaald, inclusief afschrijvingen. Hiervan bedroegen de kosten van het voetbalbedrijf zeven miljoen euro. Deze zomer voeren we, primair binnen het voetbalbedrijf, een bezuiniging van nog eens ruim drie miljoen euro door en zullen we zodoende aan de normstelling voldoen", aldus Hoop.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

nee joh niets aan de hand daar munsterman heeft alles onder controle

9 januari 2015 om 10:37

Munsterman gaat daar toch niet meer over? Ik meende dat hij een rol op de achtergrond bij Twente heeft genomen?

9 januari 2015 om 19:54

Op de website van Twente is hij nog steeds voorzitter van de RvC en algemeen directeur. Niks verandert dus. Waarschijnlijk pas als de aanstellingstermijnen aflopen.

9 januari 2015 om 10:37

Joepie, je hebt de eerste reactie! Chapeau...

Als je het stuk ook zou lezen dan zou je weten dat ze druk doende zijn om alles weer op de rit te krijgen! En dat ze zich er van bewust zijn dat het anders moet...

9 januari 2015 om 15:58

Ja, heel druk zijn ze. Blijven maar spelers kopen, sluiten deals met externe investeringspartijen en hebben bestuursleden die privé verdienen aan transfers. Niets aan de hand hoor.

15 miljoen euro, weet je wel niet hoeveel gulden dat is.

Terecht dat Knvb toch even laten weten dat er wel wat vaart achter mag komen. Laconieke houding van Twente door vooraf al even te vertellen dat ze er toch niet op tijd aan gaan voldoen. Zal uiteraard wel goed komen. Wordt het gat met Europa nog groter, joepie.

9 januari 2015 om 16:46

Zijn er echt nog mensen die de vergelijking met de gulden maken,k

Prima. Van categorie 1 naar 2 of 3 gaat niet binnen 5 dagen. Langzamerhand zal het beter worden. Twente is druk bezig om de zaken op orde te krijgen, en dat is ook te merken aan de selectie. Kwalitatief zijn wij niet goed genoeg voor een top 3 klassering. Dat is nou eenmaal de consequentie.

9 januari 2015 om 10:45

het feit dat Tadic over dit boekjaar gaat. Maar dat vinden ze hier niet het vermelden waard terwijl het wel relevant is.

9 januari 2015 om 10:50

Ik vind het zo raar dat alleen het slechte deel van het verhaal erin komt. Ja ze zitten in categorie 1 maar daar komt ook bij dat ze die lening nog hebben van het stadion. Ze willen dat ook zo snel mogelijk betalen. Als dat eenmaal afbetaald is de lasten ook een stuk minder.

9 januari 2015 om 11:20

Het gaat over de strukturele uitgaven, niet over incidentele inkomsten(of uitgaven). Ipv de club te verdedigen, kan je je beter afvragen hoe het komt dat Twente weer in categorie 1 terecht is gekomen, terwijl er na het bijna faillissement zo'n goed werk is verricht en Twente op gegeven moment zowel sportief als financieel de beste club van Nederland was.

@scorpionown, er zijn wel meer clubs die een nieuw stadion in eigen beheer laten bouwen. Daar heb je hypotheken voor. Bij het bepalen van de hoogte van een hypotheek neem je mee wat je af kan lossen. Het is allemaal zo eenvoudig. Dit tekort gaat over het overspelen van de hand door Twente door een teveel aan uitgaven aan spelers.

9 januari 2015 om 11:47

Als je twente wat meer volgt, dan weet je ook dat ze binnen 2/3 jaar al meer dan 35 miljoen hebben afgelost op het stadion. Ze wilden zo snel mogelijk het stadion in eigen beheer en vrij van hypotheek hebben. Hierna is twente ook in een kleine financiële 'crisis' gekomen zover je dat kunt noemen. En daardoor nu deze probleempjes, waar ze hoe dan ook overheen gaan komen. De toekomst ziet er door het vele aflossen dan ook rooskleurig uit. Het stadion is straks een grote bron van inkomsten.

9 januari 2015 om 14:19

@fctukkers, als jij gelijk had gehad, had Twente het fiat gehad van een registeraccountant en had de Knvb Twente nooit zo stellig in categorie 1 gedumpt, laat staan een extra publieke waarschuwing gegeven.

Duidelijk stuisvogelgedrag van een toegewijd fan.

9 januari 2015 om 16:35

Zorg jij nou maar dat je de feit kent voordat je in discussie gaat.

Twente heeft gewoon tijdig een jaarverslag met ondertekende accountantsverklaring ingeleverd alleen is er een verschil van inzicht met de huis accountant van de Knvb en de laatste is blijkbaar leidend.

dus dat blijft nog ff categorie 1 itt hetgeen veel fctsupporters beweerden. het gaat zo goed met Joopie en FCT...

9 januari 2015 om 10:55

Het doel is ook om in de zomermaanden terug te gaan naar categorie 2. Dit ook i.v.m. 50jarig jubileum van Fc Twente.

9 januari 2015 om 11:19

Het is sowieso niet mogelijk om per direct in cat2 te komen, omdat er meerdere meetmomenten zijn. Naar mijn weten is het voorjaar de eerste mogelijkheid om naar categorie 2 te gaan.

Er is al veel bezuinigd en gesaneerd en de eerste review zag er goed uit.

Haha maar ondertussen wel gewoon Ziyech daar naar toe laten vertrekken. Had gewoon naar Feyenoord moeten gaan, maar misschien hadden ze een Toornstra dan niet gehaald dus sweet serendipity.

9 januari 2015 om 11:31

Als Promes 7 miljoen meer oplevert als Ziyech heeft gekost, en Ziyech ook nog eens een ton minder salaris krijgt, zal de Knvb niet zomaar een transfer afkeuren. Bij vertrek van een speler schat de Knvb ook redelijkerwijs in dat er een (degelijke) vervanger moet komen. Anders heb je op een gegeven moment geen speler meer over.

9 januari 2015 om 12:29

en dat is dus het risico wat je loopt als je de financien niet op orde hebt. als je moet verkopen omdat je geld nodig hebt en dan geen vervanger kunt halen. lijkt me dus niet dat de knvb hier rekening mee gaat houden anders hadden ze bij Feyenoord ook niet zo moeilijk moeten doen toen er geen geld was.

9 januari 2015 om 13:50

Lijkt me dus wel, anders hadden Mokotjo en Ziyech nooit bij Twente gespeeld

9 januari 2015 om 15:14

Je weet toch dat ze een boete hebben gekregen omdat ze Ziyech eigenlijk helemaal niet mochten kopen..

9 januari 2015 om 15:37

pedro1908. Je weet toch dat die boete kwam omdat de Knvb aan het mierenneuken was. De handtekeningen van de verkoop van Tadic waren al gezet, alleen het formele bericht was nog net niet binnen. Beetje jammer.

9 januari 2015 om 19:37

Die boete werd gegeven omdat Twente doelbewust de regels heeft overtreden.
Dat heeft niets met mierenneuken te maken.

9 januari 2015 om 22:18

Boete was terecht, maar ging alleen om de tijd van transfer. Niet om de hoogte van het bedrag. Als dat het geval was dan was de transfer afgeketst.

Kopieer dan ook het hele bericht en niet alleen het slechte.. Want er stond ook bij dat het geld van Tadic (behoorlijk wat) over dit boekjaar gaat. Sneu om Twente zo zwart te maken.

FC Twente heeft een 'publieke waarschuwing' van de Knvb gekregen, nadat bleek dat de Tukkers er nog niet in geslaagd zijn om de bezuiniging op de spelerskosten in zijn geheel door te voeren.

"we hebben de Knvb tijdig op de hoogte gesteld dat we op dit punt nog niet aan ons plan van aanpak zouden gaan voldoen”, legt financieel adviseur Arjan Hoop uit op het digitale thuis van de club uit Enschede. “tijdens de persconferentie in oktober hebben we dit aspect nader toegelicht. Dat de Knvb een publieke waarschuwing geeft, is nou eenmaal een consequentie die daarbij hoort", meent hij. FC Twente maakt zich dan ook nog geen zorgen. 

"de afgelopen twee jaar zijn de bedrijfslasten met 15 miljoen euro gedaald, inclusief afschrijvingen", legt Hoop uit. "hiervan bedroegen de kosten van het voetbalbedrijf 7 miljoen euro. Deze zomer voeren we, primair binnen het voetbalbedrijf, een bezuiniging van nog eens ruim 3 miljoen euro door en zullen we zodoende aan de normstelling voldoen", besluit hij optimistisch.

Twente zal in februari dan ook opnieuw worden ingedeeld in categorie 1, zo laat de club weten via de officiële website. "de oorzaak hiervan is dat de verwerking van de transfer van Dusan Tadic niet in het vorige seizoen, maar in dit seizoen valt. Daardoor was het verlies over 2013/2014 groter dan verwacht", schrijft men. De club wil dit jaar opnieuw afscheid nemen van één á twee 'gevestigde spelers' om de schuldpositie te verbeteren. Bovendien mag grootverdiener Rasmus Bengtsson in januari nog vertrekken uit Enschede.

9 januari 2015 om 11:04

Als ik van elke club een euro zou krijgen die het excuus gebruikt "het verlies is, uhu, onverwacht groot omdat de transfer van speler x pas in het volgend boekjaar verwerkt zal worden", dan zou ik nu een rijk man zijn.

Dat verlies is niet onverwacht. Men kent heus wel in grote lijnen de inkomsten en uitgaven lange tijd op voorhand. Als men dan een exploitatieverlies heeft, dan weet men dat echt wel en dan kan men daar naar handelen. Door bv. geen nieuwe spelers te halen en de vette contracten te verkopen.

9 januari 2015 om 11:14

Geef de tip: kijk op www.fctwente.tv hierin staat duidelijke uitleg en daarin is ook aangegeven dat men het wel wist en dat ze nu op een punt zitten waar we nu inzitten....

9 januari 2015 om 11:19

Remy,

Twee vragen voor u:

a) Kon men meer 'dure' contracten verkopen?
b) Kon je vermijden dat er nieuwe spelers bij kwamen?

9 januari 2015 om 12:02

Iedereen komt,
Op vraag1 kan ik alleen een antwoord geven op "wat wil je zelf als club zijnde, wil je dat je beste speler wordt verkocht voor een appel en een ei? of wacht je nog even tot er wel een klapper komt" Als je het beleid van Fctwente een klein beetje volgt hebben ze ook in een eerder stadium toegegeven dat ze wisten dat er 2/3 zware jaren aan zouden komen. Wel met in het achterhoofd dat na deze 2/3 jaren er een goudberg ligt genaamd "de Grolsch Veste". Hypotheken hebben ze sneller afgelost wat gebruikelijk is om alles in beheer te hebben. Dat kost idd geld maar haalt andere kosten omlaag. Hiernaast is de prognose ook dat ze in Mei/juni/juli pas weer terugkeren naar categorie 2. DIt gaat niet in 1meting. daar heb je dacht ik 3 metingen voor nodig.

Op je tweede vraag "kon je vermijden dat er nieuwe spelers bij kwamen? " Dat antwoord is: Ja, dat kan want je zou de jeugdopleiding kunnen gebruiken, echter zijn ze bij Fctwente nog niet ver genoeg om de kwaliteit spelers te leveren naar het eerste die men verwacht om wel aansluiting te houden in de (sub)top. Als je dan een Ziyech kunt krijgen die kwaliteit brengt en je kan het ook betalen i.v.m de verkoop van Promes zal iedere club hetzelfde doen.

9 januari 2015 om 12:19

Remy,

Ik zou ook graag een Ferrari 365 Gtb/4 willen hebben, maar in afwachting van moet ik me behelpen met een, nu ja, iets mindere auto.

Als u het geld niet hebt, dan kan u gewoon niet speculeren met transfersommen. U kan dat wel doen, maar dan zit de club, met alle nadelen van dien, misschien nog wat langer in Categorie 1.

Er kon dus jeugd gebruikt worden. Jeugd die misschien voor mindere prestaties gaat zorgen, zoals indertijd bij Feyenoord, maar die over n jaar voor vet geld van de hand kunnen gemaakt worden. Net zoals bij Feyenoord.

In het kort: men kon echt wel iets doen aan het exploitatieverlies, alleen ontbrak de politieke wil.

9 januari 2015 om 13:04

Castaignos en Bengtsson wouden allebei niet vertrekken afgelopen zomer. Dat is hun goed recht, maar dat zorgt wel grotendeels voor het niet halen van de besparing. Dan kun je nog zoveel jeugd doorschuiven, maar het helpt geen steek.

9 januari 2015 om 14:46

Therock11. Snap je het nu wel?

9 januari 2015 om 14:54

Therock11,

En waarom wilden die niet vertrekken? Te lekker loon?

En als dat zo is, wie heeft dat loon dan toegezegd?

9 januari 2015 om 17:18

@bulkzooi: ja hoor. Pas als de cijfers van het eerste halfjaar van 2014/2015 worden beoordeeld door de knvb, dan heeft Twente kans om uit cat.1 te geraken.

9 januari 2015 om 17:26

Therock11,

Mocht er nog iets onduidelijk zijn dan kan je gewoon via mijn profiel mijn comments teruglezen. Wellicht lees je ze nu met een andere attitude dan toen.

9 januari 2015 om 21:01

De mooiste was van Stewart (az):

We hebben verlies door o.a. ons succesvolle seizoen. We moesten zoveel winstpremies uitdelen.

Ik lag helemaal dubbel toen ik dat las maar die gast heeft ondertussen ook al een groot talent weggejaagd en daarvoor had je nog die soap rondom Pastoor.

Die was wel een €10 waard, Iedereen komt.

Het is een kwestie van ogen dicht en bidden dat Hoop en Munsterman, beiden toch grotendeels verantwoordelijk voor het ontstaan van deze situatie, nu wel de realiteit voor ogen houden. We worden als voetbalfans niet volledig geïnformeerd en daarom is het onmogelijk een gedegen conclusie te trekken.

Zoals ik het nu begrijp zijn de loonkosten bij Twente nog steeds te hoog. Men verwachte dit al eerder te kunnen verminderen door de verkoop van grootverdieners als Castaignos en Bengtsson. Die bleven echter gewoon, het is maar afwachten of ze deze zomer wel vertrekken. (bengtsson zijn contract loopt af, dus de salariskosten zullen hoe dan ook reduceren.)

9 januari 2015 om 11:33

Inderdaad hopen en bidden want transparant is het zeker niet!
Soms is een beursgang wat dat betreft zo gek nog niet...

9 januari 2015 om 14:43

Jawel hoor. Jij wil het alleen niet zien en zelfs met veel uitleg weet je het nog beter.

9 januari 2015 om 14:47

Ahaa, dus jij wist deze hele gang van zaken al 3 jaar geleden?
De transparantie komt bij Twente pas achteraf. Wanneer we weer eens op vingers zijn getikt of wanneer er een bond of instantie met nieuws naar boven komt.

9 januari 2015 om 14:48

2 jaar geleden wist ik dit. 3 jaar geleden begon ik het door te krijgen. ik heb je di situatie toch al minstens 2x uitgelegd? Voor de duidelijkheid: Twente is komende 2 jaren PSV helemaal uit het oog verloren. Ze hebben geluk dat AZ en Heerenveen het ook niet op orde hebben.

En zoals ik al eerder zei: Herfinanciering van het stadion is cruciaal.

9 januari 2015 om 14:57

Haha, ja.. lekker achteraf alles uitleggen en beter weten
Herfinanciering is ook al lang in gang gezet..

9 januari 2015 om 15:01

haha.. Ik heb je een tijd geleden al uitgelegd dat Twente min. €3 miljoen moest besparen en 2 spelers zou verkopen. Toen lachte je me ook al uit.

Toen zei je ook dat ik uit mijn nek lulde over herfinanciering en nu is het ingang gezet?!?

Wat een grapjas ben je. Je weet er niks van en je lult alleen maar uit je nek; zelfs nu nog.

Mocht er nog iets onduidelijk zijn dan kan je gewoon via mijn profiel mijn comments teruglezen. Wellicht lees je ze nu met een andere attitude dan toen.

9 januari 2015 om 15:45

Herfinancieren spreken we nei over. We spreken over aflossen. Drie jaar geleden nog zo'n 65 miljoen, nu rond de 28 miljoen. En er zij al een aantal leningen omgezet naar nieuwe tegen betere voorwaarden.

9 januari 2015 om 16:17

Die leningen die al omgezet zijn, gingen niet over het stadion. De herfinanciering, (lees: het alvast verkopen van de toekomstige exploitatie-opbrengsten uit het stadion), is prio 1 voor Jopie. Voorwaarden voor deze herfinanciering is een flexibele opstelling van de gemeente omtrent het verlenen van vergunning voor evenementen. Dit zal dus niet zo 123 geregeld zijn. Dit besluit moet door de gemeenteraad heen.

De jaarlijkse aflossing op het stadion kan hierdoor met €2 miljoen afnemen (omdat de resterende schuld op het stadion afneemt van €30 naar €20 miljoen). Gevolg is wel dat er een voorschot is genomen op alle activa (Doyen-spelers, stadion-exploitatie en zelfs de (toekomstige) TV gelden). M.a.w. zelfs als Twente break-even draait, dan nog is er geen ruimte om te groeien. Verkoop van bv. de Doyen spelers zal Twente weinig cash opleveren. Het stadion, ondanks eigen exploitatie, kost voorlopig alleen maar geld.

Twente heeft dus de komende 3 jaar zeer veel moeite om aan hun betalingsverplichtingen te blijven voldoen en zonder herfinanciering van het stadion zal Twente nog een jas uit moeten doen. Een ander groot gevaar is de teruglopende omzet maar hier is nu moeilijk iets over te zeggen.

Om toch positief te eindigen: Als Twente hier eenmaal doorheen is, staat Twente als stabiele 4e club van Nederland, met een omzet van €35 miljoen en een stadion dat zelfstandig geëxploiteerd wordt. Maar de stap om aan te haken bij PSV en Feyenoord is mislukt maar ze vallen niet verder terug aangezien Heerenveen en AZ ook grote problemen hebben.

Daarna kan Twente weer proberen om aan een waardevolle selectie te gaan bouwen, profiteren van de lage aflossingskosten op het stadion en bijbehorende exploitatie. Een gezonde begroting van €40 miljoen moet dan de doelstelling worden. Maar ja, da's op zijn snelst over een jaar of 4-5.

9 januari 2015 om 19:53

Ik had het idee dat ik de situatie rondom de financien aardig in het snotje had. Ik heb me er ook serieus in verdiept. Er blijven echter nieuwe feiten en verhalen bijkomen. Ik denk dat we als buitenstaander niet kunnen inschatten hoe de vlag er nu werkelijk bij hangt. Ik hoop allemaal maar dat de gegeven informatie juist is en dat Twente de juiste stappen neemt naar een gezonde toekomst.

9 januari 2015 om 12:01

Hoe zit het met de kosten voor het verbouwen van het stadion? Zitten die hier ook bij of is dat weer een aparte kostenplaatje waar Twente ook nog mee zit? Je zou dan zeggen dat ze nog dieper in de shit zitten.

Bengtson vertrekt, maar er zal toch ook iemand voor terug moeten komen of gaat Twente met een kleinere selectie werken? De prestaties zullen dan ook achteruit gaan en zal het stadion dan ook nog vol blijven?

9 januari 2015 om 12:04

Alle kosten zijn hier al bij meegerekend. Daarnaast hoeven we geen vervanger voor Bengtson te halen. er loopt bij Jong Twente een Anderson die het niveau ook aankan.

9 januari 2015 om 12:06

Oke. Dat gaat dan wel ten koste van je kwaliteit aangezien hij (nog) niet zo goed is als Bengtson want anders stond hij er wel al.

9 januari 2015 om 12:10

het probeem is dat hij al heel veel wedstrijden heeft gespeeld bij Jong Twente. en dus niet en / en mag uitkomen. Volgend seizoen zal hij die stap zeker wel maken. Daarnaast hebben we volgens mij nog genoeg mensen die in de verdediging kunnen staan: Schilder, Martina, Lachman, Bjelland, Koppers en Breukers.

9 januari 2015 om 12:12

Eigenlijk is Lachman al gehaald als vervanger van Bengtsson en ook Martina kan er spelen. Ik hoop dat Lachman zich nog wel gaat ontwikkelen, want vooralsnog is hij nog niet echt overtuigend.

9 januari 2015 om 14:30

Je mag toch zoveel wedstrijden spelen voor Jong Twente als je wilt? Je mag alleen niet meer van Twente 1 naar Jong Twente boven de 11 (?) wedstrijden?

Maar goed. Neemt niet weg dat je gewoon kwaliteiten inlevert, zeker als ook Castaignos vertrekt.

En als een Cambuur, GAE of Excelsior dit zou hebben bam drie punten in minder en/of geldboete. Leuk zon publieke waarschuwing maar dat heeft natuurlijk geen effect. Er is steeds weer wat bij Twente tijd om ze een keer een echte straf te geven.

9 januari 2015 om 12:05

Ook gewoon een speler kopen ondanks dat ze de Knvb toestemming hadden moeten vragen. De boete maar voor lief nemen aangezien dat dit maar een klein bedrag is. Je neemt de hoge salaris van Ziyech daarbij ook maar voor lief.

Schandalig zo'n huishouden. Ik vind dan ook dat de Knvb wat strenger mag optreden.

9 januari 2015 om 12:06

Broflovski,
Als de ellende heel erg groot is zou je idd zoiets kunnen geven. Je vergeet alleen wel dat Fctwente alles helder kan verklaren aan de Knvb. Die mensen die daar zitten zijn echt niet gek goor en zien het zelf ook wel als het nodig is om punten aftrek te geven of een geldboete.
Hiernaast hebben ze toch een boete gekregen voor het 1 dag te vroeg vastleggen van Ziyech??

9 januari 2015 om 13:10

Alles helder kan verklaren? FC Twente heeft Zelf een paar maanden geleden dat plan van aanpak moeten opstellen en kunnen zich nu dus al niet eens aan het eigen opgestelde plan van aanpak houden. Dat is niet helder verklaren.

Sterker nog: als FC Twente wist dat ze niet aan de beloofde bezuinigingen van de spelerssalarissen kon houden, hadden ze nooit Ziyech moeten halen (nog los van het feit dat dat al op een illegale manier gebeurde). FC Twente heeft dus bewust risico's genomen daarbij.

9 januari 2015 om 13:07

Nee hoor, bij de eerste overtreding van het plan van aanpak volgt altijd een publieke waarschuwing. De tweede keer volgen punten in mindering en ik geloof dat de derde keer betekend dat de proflicentie wordt ingetrokken. Dit is dus een normale procedure.

Twente belandt weer in categorie 1. Bij het volgende meetmoment (voorjaar 2015) zouden ze hier uit kunnen klimmen en in categorie 2 belanden. Geldt de curatele dan nog voor de rest van het jaar?

9 januari 2015 om 13:14

Volgens mij niet. Als je je niet aan het plan van aanpak houdt blijf je in categorie 1 hangen. Aangezien dat plan nu vergeleken werd met de daadwerkelijk gehaalde prestaties en deze onvoldoende zijn bevonden (vandaar de 'publieke waarschuwing', zou FC Twente daardoor alsnog in categorie 1 blijven zitten in de eerstvolgende indeling (voorjaar 2015). Pas daarna kan FC Twente weer opklimmen naar categorie 2, mits ze dan wel aan hun plan houden. Doen ze dat niet, dan volgen strafpunten (en een 3e keer intrekking van de proflicentie, al denk ik niet dat dat zo ver gaat komen).

De curatele blijft aan totdat FC Twente weer in categorie 2 zit, of totdat FC Twente zijn proflicentie verliest (door of niet aan het plan van aanpak te houden, of door 3 jaar aaneensluitend in categorie 1 te bivakkeren)

9 januari 2015 om 17:24

Dus als er 1 deel van een plan van aanpak niet zou worden gehaald, dan ben je kansloos om uit cat1 te klimmen? Lijkt mij heel erg sterk. Als op een meetmoment er voldoende punten zijn om naar cat2 te gaan, dan kan dat echt wel als je op andere facetten wel het plan hebt gevolgd. Of heb je zwart op wit bewijs voor je stelling?

Waar de meeste Feyenoord, Ajax en PSV supporters nog enige kritiek kunnen geven op hun eigen directie en hoe het omgaat met geld, lijken de Twente supporters zich krampachtig vast te houden aan hun dictator Joop. Ik zie werkelijk geen enkele Twente supporter die second thoughts heeft bij het management van Joopie. Categorie 1 zitten ze nu al een tijdje in, loonuitgaven zijn nog steeds te hoog, er worden gewoon spelers gekocht.. ik vind het een beetje een rare gang van zaken als je in categorie 1 blijft zitten. Het zal overigens wel gewoon volgens de regels gaan, ik geloof namelijk niet dat FC Twente een streepje voor heeft bij de Knvb ofzo, voor het oog is het alleen raar. Daarnaast hadden ze de boel trouwens ook opgelicht met dat TV geld, door dat in 1 jaar te boeken ipv over de jaren te spreiden waardoor de omzet niet klopte.

9 januari 2015 om 13:15

Teunteun,
Opgelicht is een groot woord. Bedrijfsmatig mag het gewoon en doen alle grote bedrijven het ook zo. Lichtten die dan ook op? De Knvb ziet het alleen anders en daarom is het meetsysteem ook zo *belabberd*

9 januari 2015 om 14:16

Het vertrouwen in het bestuur heeft wel degelijk een deuk opgelopen hier in Twente. Steeds weer kom je weer voor verassingen te staan. Als het geen rare constructie is met doorgeschoven gelden, dan is het wel weer een ander lijk dat uit de kast komt.
De club is maar weinig transparant en voor de supporters is het maar afwachten wat het volgende zal gaan worden...

Als tukker moet ik ook toegeven dat ik absoluut niet blij ben met hoe het de laatste 2-3 jaar gaat. Dan heb ik het niet over het sportieve aspect want we moeten niet denken dat we ieder jaar bovenin meedoen, maar hoe het bestuurlijk verloopt.

9 januari 2015 om 14:46

Munstermann heeft gegokt en verloren. Dit was al lang duidelijk.

9 januari 2015 om 17:27

Geniet er maar van zolang het nog kan. Over een tijd zal echt wel blijken dat Twente de juiste weg al lang geleden weer is ingeslagen.

9 januari 2015 om 18:30

Yep.
Twente is alweer anderhalf jaar aan het repareren en zal hier nog 2 jaar voor nodig hebben. Het Twente dat dan staat, is Nederlands beste subtopper.

Maar eerst maar eens zien hoe ze volgend jaar het vertrek van Bengtsson (transfervrij), Bjelland (1 jaar maar gaat niet bijtekenen), Guttierez (geld nodig) en 1 van de doyen spelers (doyen wil ook rendement) gaan opvangen aangezien Koppers, Breukers, Engelaar en Myachi ook vertrekken.

Als ze echt €3 miljoen willen bezuinigen, kan hier niks voor terugkomen. Ik verwacht dus niet dat Twente het daadwerkelijk zo gaat aanpakken; ze smeren dit over 2 jaar uit.

ps. Ik geniet er niet van want ik vind Twente een erg leuke club. Ik heb een paar jaar geleden ontzettend genoten van hun europese wedstrijden.

9 januari 2015 om 19:48

Mooi, Daar gaan voor twee jaar.

9 januari 2015 om 14:51

Ziyech is toch van Doyen invensteerder ?

9 januari 2015 om 17:27

Nee. Volledig eigendom van Twente. Net als Mokotjo overigens.

9 januari 2015 om 19:31

Een aanzienelijk deel van de opbrengsten van Eghan, Castaignos, Ould-Chikh, Ebecilio en Mokhtar gaan naar Doyen. Bovendien gaat 70 procent van de opbrengst van Corona naar Mexico.

9 januari 2015 om 22:21

Aanzienlijk deel? Naar verluid 10-30% van de transfersom per speler. Dan kan Twente nog steeds minimaal 70% zelf besteden bij verkoop van deze spelers.

9 januari 2015 om 22:21

Voor Corona is ook maar 30% betaald. Dus wat is het probleem?

Als er nu nog rode cijfers geschreven worden bij Twente zal het wel weer even duren voordat Twente naar categorie 2 mag. Feyenoord moest toen ook meerdere meetmomenten op rij positieve cijfers schrijven alvorens naar cat 2 te mogen. Daarnaast is het ook niet altijd verstandig om snel naar cat 2 te komen. Mocht je in cat 2 komen en dan lsnog rode cijfers schrijven kan de Knvb de licentie intrekken. Dit was voor Feyenoord destijds ook een reden om er juist een extra meetmoment over te doen alvorens naar cat 2 te gaan.

9 januari 2015 om 22:24

Er worden nu weer zwarte cijfers geschreven. Nu is echter de beoordeling van de onlangs gepresenteerde jaarcijfers door de knvb afgerond. De cijfers waarin de transfers van Tadic en Promes nog niet zijn meegenomen, omdat deze na de balansdatum zijn afgerond.

Nu nog cijfers in de clubkleren. Ach ja, nog fkes. Straks staat de transfer van Tadic ook op de rol en staan we ineens 3.5 miljoen in de plus. Het lijken grote verschillen, maar een voetbalberijf kun je wel afzetten tegen een huishouden. Daar waar men in een huishouden een 'dubbeltje'moet omdraaien, gaat dat in de voetballerij om een miljoentje. Bizar eigenlijk, maar zo simpel kan het zijn.

Rare club, houdt zich werkelijk aan geen enkele financiële afspraak. Twente maakt zich op voor de middenmoot. En dat grote stadion komt straks toch niet meer vol.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren