Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Als je niet op de foto wil, ben je gelijk een arrogante flikker'

Laatste update:

Memphis Depay is niet alleen een van de beste spelers van de Eredivisie, hij is ook een van de populairste voetballers van de Nederlandse velden. De aanvaller verwent de supporters met mooie acties en ziedende schoten op doel, waarmee hij de aandacht trekt. "Ik maak leuke en nare dingen mee", zegt Depay in een uitgebreid interview met De Volkskrant.

/

De aanvaller vertelt dat hij zo af en toe wel eens uitgaat, maar dat hij dit dan goed moet organiseren. Depay moet ervoor zorgen dat hij voldoende vrienden om zich heen heeft, omdat er anders vervelende dingen zouden kunnen gebeuren. "En als ik uit ben met vrienden, dan wil ik even niet op de foto. Maar als je dat niet wilt, ben je gelijk een arrogante flikker. Zo gaat dat", vertelt hij.

Een tijdje terug ging Depay met een paar vrienden naar de kermis. "Toen had ik vooraf afgesproken: vandaag geen foto's, we gaan gewoon leuke dingen doen. Als ik er met één op de foto ga, komen er honderd. Dat is niet overdreven. Je kunt niet tegen de één 'ja' zeggen en tegen de ander 'nee'. Toen ik nee zei tegen een man, riep hij: 'Je moet je schamen.' Waarom? Ik kan toch een keer geen zin hebben?"

Vind je Memphis Depay arrogant?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij heeft meer als gelijk. Die jongen wil ook genieten van zijn vrije tijd. En vrije tijd is even geen werk, even geen voetbal. En dus gewoon dingen doen die je leuk vindt. Zodra hij dat voetbalshirt weer aantrekt of gaat trainen wil hij wel weer op de foto. De jongen kan arrogant overkomen, maar volgens mij valt dat hartstikke mee. Ik geef hem groot gelijk hierin.

29 december 2014 om 11:01

Goh wat hebben ze het zwaar. Die paar uurtjes trainen per dag. Volgens mij hebben die voetballers te veel vrije tijd.

Het is nou eenmaal zo dat je als topsporter publieke domein bent geworden. Dat was vroeger zo en dat zal altijd zo blijven. Beetje een jankbericht van Depay.

29 december 2014 om 11:24

Maar betekent dat dan dat alle profvoetballers hun hele vrije tijd moeten besteden aan op de foto gaan?

29 december 2014 om 11:42

Hy is zeker wel arogrant met zn foto snap ik wel...maar hy vind zich zelf zo goed en dat kan nog eens een probleem gaan worden

29 december 2014 om 11:48

Als jij advocaat bent vraag ik jou toch ook geen advies als je vrij bent. Ja hij verdient belachelijk veel maar dat is nou eenmaal zo.

29 december 2014 om 11:54

Je kan het altijd proberen

29 december 2014 om 11:54

Ja, want hij kijkt ontzettend arrogant op deze foto.

29 december 2014 om 12:10

Weiss kent Depay persoonlijk? Hoe anders kan hij deze uitspraak doen.

Ik heb wel eens gelezen dat depay graag heel goed wilt worden. Maar ik heb nergens gelezen dat depay zich al heel goed vind.

Weiss heeft denk ik andere artikelen gelezen.

Het is nogal arrogant om te zeggen dat Depay maar die foto's moet laten maken, omdat hij een profvoetballer is.

29 december 2014 om 12:11

Ik ben jurist en advies vragen in mijn vrije tijd is schering en inslag.... een normaal verjaardagsfeestje is er zelden bij aangezien er altijd wel iemand is met een juridisch probleem.

29 december 2014 om 12:23

Johnnyloco,

Maar jij kan wel gewoon over straat lopen zonder dat je steeds juridische vragen krijgt.

29 december 2014 om 12:50

Je kunt het ook zien als onderdeel van het vak. Hij komt heus niet aan 8u per dag met op de foto gaan dus zo erg is het niet. Gezien zn salaris is 'overwerken' ook geen ramp, maar voetballers leven in een totaal andere dimensie, die weten niet eens wat werk is.

29 december 2014 om 13:05

Lul niet zo dom joh. Ik voel geen enkele behoefte om met wie dan ook op de foto te gaan. Jij begrijpt schijnbaar niet hoe de maatschappij tegenwoordig werkt.

29 december 2014 om 13:18

Het verschil is wel dat vroeger niemand een foto toestel op zak had en dus ook niet met een beroemdheid op de foto kon wanneer hij deze spontaan tegen kwam. Nu heeft iedereen een mobieltje met foto toestel of te wel de vraag zal een stuk groter zijn dan vroeger.

En je kunt het die jongen niet kwalijk nemen dat hij ook gewoon een keer een avond ongestoord met zijn vrienden door wil brengen.

29 december 2014 om 13:30

Alleen trainen.. denk ook aan alle sponsor activiteiten en andere commerciële verplichtingen die daar bij horen. Natuurlijk hebben ze het goed, maar een paar uurtjes trainen is wel heel kort door de bocht

29 december 2014 om 15:36

Hij is goed. Beste speler van eredivisie

29 december 2014 om 18:51

Funky. Als je er geen verstand van hebt moet je niets zeggen. Als jij denkt dat profs maar 2 uurtjes trainen zal ik je adviseren om eens op niveau te gaan ballen of vaker gaan kijken ;-) depay heeft gelijk, iedereen recht op privé tijd

29 december 2014 om 18:52

De vergelijking met een jurist en advies vragen zou opgaan als hij Depay vroeg om een potje te voetballen, of iets daarover uitleggen. Ik durf te wedden dat Moskowich ook wel eens om een foto gevraagd wordt.

Kleine prijs voor je salaris en beroemdheid, die je mijns inziens gewoon moet betalen. Je bent een voorbeeld voor zoveel (jonge) mensen dat dit soort berichten in de media alleen maar tegen je zal werken.

29 december 2014 om 18:57

Haha vangaaltje. Mond dicht als je nooit niveau hebt gespeeld haha. Wat een (pik nu ff een term) leunstoelanalist ben jij! Duidelijk bewijs van iemand doe geen verstand heeft, althans niet van voetbal in ieder geval! Fiktne avond

30 december 2014 om 00:56

Biggles het is gewoon een eng kapsones jongetje...en daar heb ik een hekel aan vandaar mijn mening...dat zie ik al hoe die doet bij intervieuws enzo hoef ik hem niet personlijk voor tekennen...als voetballer vindt hem wel goed

30 december 2014 om 00:58

En ik bedoelde juist dat ik het snap dat die af en toe geen fotos maakt...zou ook gek van worden...maar dat die ze eigen geweldig vindt is wel duidelijk

31 december 2014 om 12:32

@bizarno Gast, jij wil iedereen hier laten merken hoe hoog jij wel niet hebt gespeeld, of niet? Nou; tell me! Ben benieuwd wie er hoger heeft gespeeld. Dat jij vindt dat ik geen verstand van voetbal heb omdat ik volgens jou niet goed oordeel over de vrije tijd van profvoetballers, vind ik prima. Jouw mening zal mij niet zoveel boeien, ook al was je Johan Cruijff. Jij hoeft mij niet uit te leggen dat ze het zo zwaar hebben met hun bekendheid, dan hadden ze geen profvoetballer moeten worden (er zijn spelers die het niet willen, maar daar hoor je logischerwijs niks van). Ze wekken zelf het beeld dat ze alle tijd van de wereld hebben naast hun dagelijkse trainingen, gezien hun vele foto's van nieuwe kleren, schoenen, auto's, zonnebrillen, spuuglelijke gucci (knikker)tasjes, etcetera. Dus, laat het maar weten! Ben benieuwd!

29 december 2014 om 11:08

Ik dus ook. Die mensen die roepen dat voetballers teveel vrije tijd hebben en dat soort dingen vind ik altijd zo simpel door de bocht. Ja, ze verdienen veel te veel en ze mogen best werken voor hun geld. Maar iedereen heeft recht op een rustig avondje stappen of een avondje kermis. Dan kan je best een keer geen zin hebben in foto's. Je komt daar met vrienden, niet om jezelf als een eigen kermisattractie te profileren.

29 december 2014 om 11:32

Ben het niet eens met depay. Ik snap dat het vervelend kan zijn als fans je constant benaderen. Het is echter onderdeel van je leven als profvoetballer...net als het feit dat niet iedereen je even vriendelijk zal benaderen. Deal with it and stop bitching about it....

29 december 2014 om 11:39

Nee. Het leven van een profvoetballer verschilt maar op een aantal cruciale factoren. Waar jij op zondagmiddag hard op zoek bent naar een scheids verdienen zij tonnen per jaar met hetzelfde spelletje. Zijn leven is luxer dan de onze. Zij trainen elke dag minstens een keer, waar jij maximaal drie keer traint mits je op hoger niveau speelt. Voor de rest is er precies hetzelfde. Zij willen een avondje stappen, net zoals jou. Lekker een biertje of colaatje doen met vrienden. Ook zij willen lekker rustig in de club kunnen zitten (zij dansen vaak niet ivm de aandacht). Je moet je voorstellen dat je de hele avond staat in een club en met vrienden bent en uiteindelijk amper spreekt omdat je de ene na de andere 'selfie' moet maken. Wat is jouw doel van een avondje stappen? Dronken worden en een beetje slap ouwehoeren? Dat wilt een profvoetballer ook, afgezien dat de meesten niet dronken worden. Ook daar zitten uitzonderingen in, maar we moeten niet doen alsof opeens alles bij profvoetballer hoort. Alles wat met PSV te maken heeft is in dit geval het vak van profvoetballer Memphis. Niks daarbuiten.

29 december 2014 om 12:18

Nou ja deels heb je gelijk, maar het is een levenskeuze. Hij hoeft geen profvoetballer te worden.....als je niet benaderd wil worden door fans dan kun je ook gewoon een baan in het maatschappelijk leven kiezen. Het grote verschil is dat deze man zijn enorme inkomen mogelijk wordt gemaakt door de supporters.......de mensen die hij afwijst zijn feitelijk de mensen die zijn boterham mogelijk maken. En je kent het gezegde over de hand die je voedt? Zonder de fans zijn er namelijk geen tv gelden, geen sponsoren etc etc......het is een keuze en elke keuze die je maakt heeft een keerzijde. Over 15 jaar wanneer hij stopt met voetballen neemt dat allemaal af. Gewoon accepteren dat het er nu even bij hoort en dankbaar zijn dat je dankzij die mensen financieel onafhankelijk kunt zijn. En als je privacy wilt lekker een prive feestje geven.

29 december 2014 om 12:48

Ik werk bij een dienstverlenend bedrijf maar zit er absoluut niet op te wachten dat klanten mij buiten werktijd benaderen. Ik neem aan dat jij er ook niet op zit te wachten dat wildvreemden je constant aanspreken op straat.
Als supporters met een speler op de foto willen dan gaan ze maar naar de training.

29 december 2014 om 13:34

Mensen, hou eens op over dat kiezen voor profvoetbal. Daar kies je niet voor en met heel veel geluk kom je er terecht. Je word gescout en dan kan je je geld ermee verdienen. Dat wil toch iedereen als hij jong is en op voetbal zit? Rond je zestiende of achttiende weet je wel ongeveer of je goed genoeg bent of dat je kan gaan KIEZEN voor een maatschappelijke baan. Profvoetballer word je voor gekozen, kies je niet zelf. Cruciaal verschil in al je waardeloze argumenten.

29 december 2014 om 14:43

Haha oh sorry ik dacht toch echt dat je in nederland compleet vrije keuze hebt om het beroep uit te voeren dat je wilt......dat je voetballend talent hebt betekend niet dat je dan ook maar profvoetballer MOET worden. Dat is een keuze. Kiezen voor een bepaald beroep zitten voor en nadelen aan, die nadelen moet je ook accepteren. Dat niet iedereen het talent heeft om profvoetballer te worden is weer heel wat anders die mensen hebben die keuze niet. Maar degen met talent hebben die keuze net zo goed. Of wilde je beweren dat meneer depay niet in de bouw zou kunnen werken?

29 december 2014 om 14:48

@ kohaku.....als mijn klanten mij buiten werktijd nodig hebben dan sta ik gewoon tot hun beschikking. Dat hoort bij mijn werk. Soms zit ik wel op zondag met een klant aan de telefoon. Deze mensen betalen mijn salaris en doordat ik altijd beschikbaar ben voor klanten wordt ik daar ook naar betaald. Zo is het met voetballers net zo. Je kiest voor een beroep in het publieke oog......overigens overdrijft meneer depay hier toch wel schromelijk hoor. Nederlanders zijn een nuchter volkje en waar ik uitga kom ik geregeld bekende voetballers tegen van topclubs en geloof me de enige mensen die ze lastig vallen zijn verdomd mooie vrouwen en dat lijken ze meestal helemaal niet zo erg te vinden of moeten die ook maar naar de training komen dan? Ik ben benieuwd wat er gebeurt als depay naar het buitenland gaat bijvoorbeeld engeland waar je echt niet normaal over straat kunt.....dan denk ik dat ie nog wel eens terug denkt aan het nuchtere nederland.

29 december 2014 om 18:58

Martyn. Ik verdiende niet veel held hoor haha. Althans niet zoals zij :-)

29 december 2014 om 19:00

In Engeland kan je juist prima over straat als bekende voetballer, daar is het het geregeld!!

29 december 2014 om 21:47

Ik denk eerlijk gezegd niet dat een echt prof (die graag de beste wilt zijn) dronken wil worden, maar ik snap je punt.

29 december 2014 om 11:53

Hij heeft hartstikke gelijk

29 december 2014 om 11:56

depay deed dit helaas bij mijn maat die vroeg om zijn zoontje mee op de foto mocht. beetje moeilijk omdat het een kans In a Life time is voor dat jongetje.

29 december 2014 om 13:09

Kans in a lifetime ? Stop met dat gejank. Als je zo graag een handtekening wilt, bezoek dan een open dag of een training of een wedstrijd. Kans in a lifetime ? Doe niet zo dramatisch.

Er zijn ook verhalen dat profvoetballers (ook Depay) zieken kinderen bezoeken en ze de dag van hun leven bezorgen.

Het natuurlijk onzin dat ze 24 uur per dag beschikbaar moeten zijn.

29 december 2014 om 13:29

Jij kan zo het theater in om een voorstelling te geven. 'dat jongetje' en z'n vader hebben het beter dan 95% van alle andere kinderen op de aardbol, maar vinden toch reden om te klagen over hoe slecht ze het wel niet hebben. Gebrek aan relativeringsvermogen? Gebrek aan inlevingsvermogen?

29 december 2014 om 14:16

Als je niet weet hoe je het woordje 'chance' schrijft, gebruik dan gewoon een Nederlands gezegde....

En die maat van je moet zich gewoon schamen en niet zo zeuren. Als hij op de foto wil met een speler, dan moet hij zijn zoon een keer meenemen naar een training van Psv. Dat is allemaal niet zo moeilijk hoor, dat doe je gewoon voor je kinderen, kleine moeite.

Daar kun je gewoon heen gaan en dan zul je zien dat Depay alle tijd vrij maakt voor zijn fans, zoals dat op die plek ook hoort.

29 december 2014 om 12:10

voetballer krijgen zon extreem hoog salaris om oa dat gebrek aan ''vrijheid'' te compenseren.

Met dat salaris kan hij genoeg vrijheid ''kopen'', voor de gemiddelde nederlander is het niet mogelijk een club kroeg oid af te huren of om een drankje te doen met zijn vrienden in een gentlemens club met beveiliging waar je met een camera niet in komt, verder is het ook niet slim om naar de kermis in die regio te gaan als je niet met supporters geconfronteerd wordt, dat is de keerzijde.

depaaij kan niet bepalen op welke dagen mensen met hem op de foto willen, dus als hij datniet wilt moethij er zelf voor zorgen dat hij niet in zon situatie komt ipv zo arrogant te reageren op fans die zijn cariere mogelijk maken

29 december 2014 om 13:05

Dus omdat hij zoveel verdient, moet hij zich maar buiten de maatschappij plaatsen en alleen besloten feesten organiseren?
Hoe dom kan je zijn?

Hij heeft gewoon gelijk. Waarom moeten 'beroemde' mensen 24 uur per dag publiek bezit zijn?
Hij wordt goed betaald omdat hij iets doet, waar mensen geld voor over hebben.
Vergelijkingen met bijvoorbeeld advocaten, slaan nergens op. Een advocaat betaal je meestal omdat het noodzakelijk is en niet omdat je er vermaak uit haalt.

Wil je een handtekening, dan ga naar een training kijken of bezoek een wedstrijd of een open dag. Er zijn genoeg momente om een handtekening te vragen.
Ik lees net ook weer zo een jank verhaal over iemand zijn zoon, wacht, daar ga ik zelf op reageer.

29 december 2014 om 14:21

Vrijheid kun je niet kopen. Wat een onzin. Vrijheid bestaat alleen op het moment dat je iets zelf als vrijheid ervaart. Het is geen objectief uit te leggen begrip, maar een uitermate filosofische gedachte.

Voor de één is het vrijheid als hij zich in zijn eentje kan terugtrekken op een zolderkamer wanneer hij dat wil, voor de ander is vrijheid om gewoon tussen andere mensen in de kroeg te staan zonder lastig gevallen te worden.

Natuurlijk kiest Depay voor een leven als profvoetballer en natuurlijk hoort daar een bepaalde aandacht bij. En misschien dacht Depay ooit wel dat zijn ideaal van vrijheid was dat hij zijn brood kon verdienen met voetbal en dat hij het vrijheid zou vinden om beroemd te zijn.

Kennelijk denkt hij daar nu niet meer zo over en wordt hij door anderen belemmerd in zijn gevoel van vrijheid. Daar mag hij die mensen op aanspreken. En natuurlijk kan hij ook lekker op stap gaan op een plek waar niemand hem nog kent, dat is ook een oplossing.

29 december 2014 om 21:23

hetmisselijke is dat hijhet probleem bij anderen neerlegt waar hij zelf alle problemen kan voorkomen

als ik geenzin hebin drukte ga ik niet nar een kroeg ipv naar de kroeg te gaan en tegen en dan te gaan zeiken dat die andere mensen maar naar huis moeten gaan, omdat ik geen zin heb in andere mensen om me heen in de kroeg

dat is wat depaaij nu doet, hij gedraagt zich als een arrogant ventje zonder enig besef van normen en waarden, want als hij iets niet wilt moet iedereen daar mar blij mee zijn en dan zondag wel heel hard juochenals hij een bal een trap geeft, daarna nog ff langs de fanshop om een shirtjemet zijn naam er op te kopen waardoor depaaij nog meer centjes verdient...

29 december 2014 om 12:42

Depay zet zijn auto meestal gewoon recht voor de club op de stoep ieder normaal mens zou dit nog niet in zijn hoofd halen depay zet er leuk iemand langs die op zijn auto let. Hij doet net of die de koning van ehv is.

29 december 2014 om 12:42

Hij heeft geen gelijk.. De wereld werkt niet op die manier. Ik ben rijk en zorg dat proleten op minimaal 100m afstand blijven. Alles is te koop. Strooi wat biljetten en vlucht.

Tja ik kan het wel begrijpen maar hij moet ook begrijpen dat het zo overkomt.. Een fan komt je misschien 1x tegen en weet dit is mijn kans. Hij weet dan niet dat je al bij jezelf zoiets had van ik wil dit vandaag niet dat is nou het leven van een topsporter.. Je moet blij zijn dat je nog zo vrij naar de kermis kunt want als je hogere ambities hebt en het gaat hem lukken dan is dat ook afgelopen..

29 december 2014 om 11:09

@rvxwijk

Precies, bedoel als jij Christiano Ronaldo in een hotel ziet ergens in Madrid. Dan vraag jij hem toch ook de foto. Laten zien aan je vrienden enzovoort. Maar dat is het vak eenmaal gewoon. Of je moet gewoon je hele leven iets anders willen gaan doen. Maar als je eenmaal bekend bent zijn er voordelen maar ook nadelen. En laten we eerlijk zijn dit hoort er eenmaal bij.

Maar Depay moet niet zo naive doen. Iedereen weet dat als jij eenmaal naar een Kermis gaat. En daar zijn dan bijvoorbeeld 100 gezinnen. Dat er heus wel een paar om een handtekening vragen. Ga dan ergens anders uit bijvoorbeeld. Tja, zo simpel is dat toch gewoon.

29 december 2014 om 11:33

Infama hij heeft wel gelijk verder.. idd ergens anders uitgaan verhelpt het probleem niet maar dat is nou eenmaal het risico van het vak wat je uitoefend.

29 december 2014 om 11:57

Dat is het vak gewoon? Nee, dat is niet waar. Sommige voetballers zijn al vanaf jongs af aan begonnen met trainen, omdat ze het spelletje zo leuk vinden en niet om handtekeningen uit te delen.

29 december 2014 om 12:14

ja en?

het bekend zijn en met fans omgaan is een onderdeel van zn vak.

zou toch ook vreemd zijn als jouw boekhouder maar een deel van je administratie doet omdat hij de rest niet leuk vind

en als handtekeningen uitdelen het zwaarste onderdeel van je overbetaalde baan is dan moet je helemaal niet klagen

die jongen kan met het geld dat hij verdient zat privacy kopen, dus als hij daar te beroerd voor is moet hij verder niet klagen en de fans behandelen zoals je ze hoort te behandelen ipv zich te gedragen als een over de manege gepleurd jochie

29 december 2014 om 12:57

Hij heeft wel gelijk hoor. Op een kermis zul je meer mensen tegenkomen die om een handtekening vragen dan in een coffeeshop waar iedereen knetterstoned is of in een club waar iedereen ladderzat is. Maar of dat nou zo leuk uitgaan is...

29 december 2014 om 11:12

Dus dan kan hij niet meer naar de kermis. Kom is. Alsof een Sneijder en een van der Vaart nooit leuke dingen doen met het vrouwtje. Nou echt wel. Als je prive niet happy kunt zijn, is de kans groot dat dit zich vertaald naar het voetbalveld.

Kijk naar Oranje als zij op trainingskamp zijn of zich voorbereiden voor een eindtoernooi doen zelfs zij leuke dingen (al dan niet met familie) tussendoor, zodat ze ontspannen en fris zijn op het voetbalveld. Want je kan wel inspannen maar je moet ook ontspannen, zeker in de topsport.

Dus hogere ambities betekent echt niet dat je minder aan ontspanningen kunt doen. Is echt onzin.

29 december 2014 om 11:36

Wat jij nu praat is louter onzin. Kijk maar even naar het filmpje van Harry Vermegen met Sneijder in Istanbul. Hij gaat daar volledig undercover en geeft zelf aan ik kan hier nooit met Yolanthe normaal over straat en nu is dat wel het geval en dat is echt totaal anders. Hij geeft zelf ook aan dat er dan normaal 1000en mensen op je af komen en ik geef ze geen ongelijk. Wees eens niet zo naïv en denk zelf even na als je een superster op straat tegen komt. In Nederland hoeft een Ronaldo ook niet rond te lopen. Als Depay een superster wordt gaat dit alleen maar erger worden.

Ik zeg ook nergens geloof ik dat je minder aan ontspanning kan doen dat maak jij ervan. Natuurlijk kan dat wel maar wil je zeggen dat op straat lopen er dan nog bij kan? Lachwekkend.

29 december 2014 om 12:17

jij snapt het rvx,

hij zal privacy moeten inkopen zoals iedereen dat moet doen die privacy wilt

en hij zal na moeten gaan denken voor hij met zn vriendjes op stap gaat, er zijn namelijk zat alternatieven om je te vermaken zonder ''pottenkijkers'' en depaaij kan dat makkelijk betalen van zijn salaris

29 december 2014 om 12:55

Hoe en waar koop je privacy in en per welke hoeveelheden kan dat?

Wat een berg onzin. Als je profvoetballer of artiest wordt moet je er dus maar mee leven dat je publiek bezit bent en geen recht hebt op privacy. Hij kan moeilijk de kermis een avond afhuren lijkt me. Wellicht dat mensen eens moeten snappen dat ook een ander recht heeft op privacy. Sowieso, wat is de lol van een handtekening of een foto van een bekend iemand die wekelijks op tv is?

29 december 2014 om 21:31

publiek bezit zijn is een onderdeel van zon baan in de schijnwerpers, weer een keus van depaaij, als hij als vakkenvuller bij de plaatselijke super zou werken heeft ie helemaal geen last van die fans

en zo te merken heb jij geen enkel idee wat ''bekende nederlanders'' en andere mensen die in de spotlights staan als ze zich willen vermaken.

Er zijn namelijk zat gelegenheden die of af te huren zijn, of zo streng zijn wie ze toelaten dat er geen mensen binnenkomen die met depaaij op de foto willen,of het moet een andere bn'er oid zijn en dan is depaaij natuurlijk de eerste die dit op zn twitterboek slingert

en waarom vind jij het normaal dat depaaij voor iedereen bepaalt wat hij/zij mag doen in het openbaar?

laat die jongen zich lekker met zichzelf bemoeien en lekker thuis blijven of een private plek afhuren als hij hier al niet mee om kan gaan en zichzelf zo verschrikelijk zielig vindt...

Het verbaast me dat de meerderheid en niet arrogant vind. Hier heeft hij wel gelijk vind ik, maar komop Depay is wel een beetje arrogant.

29 december 2014 om 10:57

Ken je hem persoonlijk dan? Of zeg je dit alleen omdat hij zo op jou overkomt als je hem in interviews ziet? Hij doet genoeg dingen waar je juist uit kan concluderen dat hij totaal niet arrogant is maar gewoon een aardige jongen. Hij doet ook genoeg voor zijn fans

29 december 2014 om 10:59

Ik heb ook even zitten denken aan wat ik moest stemmen.. maar ik kan zo snel niet verzinnen waarom die arrogant is.. ijdel is die absoluut, zelfverzekerd, ook dat is hij zeker. Maar arrogant.. ik kan niet bedenken op basis van wat ik dat zou moeten vinden..

29 december 2014 om 11:02

Maar wat is arrogant ? iedereen heeft daar een andere mening over. Ik vind hem personlijk niet arrogant of in ieder geval niet misselijkmakend ofzoiets. Hij weet waar die goed in is en hij is niet bang om dat voor de camera te zeggen. Hij zegt zelf ook wat z'n mindere punten zijn als je echt arrogant bent dan zul je dat niet zeggen.

Dat is de andere zijde van de medaille Mephis. En ik snap wel dat je af en toe geen zin hebt in een foto of een handtekening geven, alleen hoort ook dit bij je vak als profvoetballer.

Maar wees gerust, je bent na dit seizoen klaar voor het buitenland en in veel landen is het minder erg(volgens mij)

29 december 2014 om 10:58

Zeker in Engeland is het rustig. Zou Spanje overslaan als je er niet tegen kan

29 december 2014 om 11:01

Hij relativeert het met: zo gaat dat. Kan er volgens mij dus prima tegen. Ik hoor hem nergens zeuren

29 december 2014 om 11:05

Ik ook niet maar uit het artikel blijkt dat hij er ook niet om staat te springen.

29 december 2014 om 11:31

Niet altijd. Dat is het verschil. Hij zegt nergens dat hij het niet leuk vindt of wat dan ook. Alleen soms spreekt hij met vrienden af om geen foto's te laten nemen en dan gebeurt het toch. Niet verrassend, maar een voetballer mag best op die avond even zeggen: ik geniet van mijn avond en nu even niet. Kom naar een training van PSV en je krijgt een foto met handtekening ofzo. Het probleem is dat mensen zo heerlijk naief zijn. Hij wilt niet op de foto? Dan opeens moet een voetballer het een eer vinden om met je op de foto te mogen. Nee, zo werkt het niet. Soms moet je voetballers hun privacy gunnen.

29 december 2014 om 11:37

Logisch toch, dat hij er niet om staat te springen? Het zal Depay heus wel duidelijk zijn (of door iemand duidelijk zijn gemaakt) dat hij publiek domein is geworden toen hij bekend werd. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat als je 's ochtends even een boodschap moet doen, en je word gefotografeerd of je handtekening gevraagd voor de duizendste keer, dat soms een beetje zat bent. Om hem dan meten af te schrijven als arrogant.. Beetje egocentrisch.

29 december 2014 om 11:05

Het hoort helemaal niet bij je vak als profvoetballer! Iedereen heeft het recht om gewoon af en toe een avondje uit te gaan zonder dat je om de vijf tellen op een 'selfie' moet.

Echt, al die debielen die met elke BN-er die ze tegenkomen op de foto moeten, stelletje gestoorden idioten. De grap is juist dat die 'fans' vaak degene zijn die iedereen op Facebook willen laten zien dat ze met profvoetballer op de foto zijn, omdat ze zelf zo gruwelijk met zichzelf bezig zijn.

Ongeacht wie ik ooit aan bekende personen tegenkom, ik zal nooit als een achterlijke met iemand op de foto willen of een handtekening vragen. Laat mensen gewoon met rust als ze een avondje vrij zijn. Het is gewoon onbeschoft, laatst zat ik in een restaurant waar ook een speler van PSV zat, komen er gewoon mensen aan de tafel (tijdens het eten) met hun klote telefoontje aangekakt.

En in het buitenland minder erg dan in Nederland? Ga maar eens met Strootman praten...... Of met Ronald Koeman. Of met Ruud van Nistelrooy. Ze zijn in Italië, Spanje en Engeland minimaal zo gestoord.

29 december 2014 om 11:12

De vriendin van Mignolet zei ook eens dat bvb als ze gaat winkelen, dat de fans dan eens dag komen zeggen maar gewoon analyseren wat ze kopen. Precies alsof de fans zaken hebben met welke spaghetti ze graag eten of welk merk tampons ze gebruikt;

29 december 2014 om 11:12

Nou, denk dat Nederland een walhalla voor hem is. Gaat hij in Engeland naar de kermis. Dan staan er duizenden. Vraag Beckham maar.

29 december 2014 om 11:23

@SA S32
Ik denk dat als Depay in Engeland over de kermis loopt de kans groter is dat hij Beckham tegen komt dan dat iemand met hem op de foto wilt. Maar ik snap je bedoelt als hij in Engeland speelt. Dan is Engeland absoluut een stuk minder erg dan Nederland, of je moet een absolute wereldstar als Beckham zijn ja. Maar laten we dat bij Memphis nog maar even afwachten!

29 december 2014 om 11:12

Tegenwoordig vinden wij dat alles hoort bij het vak profvoetballer, als een speler naar de training en/of wedstrijd gaat, kan ik het hier mee eens zijn, maar als hij op de kermis loopt, of gewoon in de stad om wat boodschappen te doen niet..

Ben een tijdje stagemanager geweest van een bekend (concert) organisatiebureau, nou het was al niet leuk als de band/zanger/zangeres gewoon zijn werk deed, maar ook in zijn vrije tijd kon hij niet met goed fatsoen over straat, zelfs ik werd continu lastig gevallen omdat je er nu eenmaal bijhoort, en het publiek via jou bij de artiest wil komen

O en denk niet dat stagemanager wat voorstelt hoor, het is een leuke naam voor een leuke maar simpele baan.
Je moet gewoon zorgen dat op het podium alles op tijd klaar staat, zodat het optreden op tijd kan beginnen.

Het enige is dat Depay een miljoenen salaris krijgt om tegen een balletje te trappen, ik vind dat foto's er dan ook er bij horen. Je moet er wat voor over hebben. Ook in je vrije tijd.

29 december 2014 om 10:59

Staat vast niet in zijn contract ;-)

29 december 2014 om 11:01

Inderdaad, iedereen moet wel eens dingen doen die hij of zij niet leuk vind. Part of life.

29 december 2014 om 11:09

'wel eens'. Ben je wel eens met een profvoetballer op stap geweest? Daar word je gewoon gestoord van hoor.

Als Depay daar gewoon een avondje geen zin in heeft, dan moet hij dat gewoon kunnen zeggen. Al is het mogelijk wel de manier waarop die het verschil maakt. En het publiek. Sommige mensen zullen het best begrijpen als je uitlegt dat je een avondje rustig op stap wil, anderen zijn daar te dom voor.

Misschien moeten we gewoon een algemene afspraak maken, dat spelers op dagen dat ze met rust gelaten willen worden gewoon een rode blouse of trui aantrekken en op andere dagen een andere kleur.

Ik snap sowieso niets van de behoefte om met 'celebs' op de foto te moeten. Zielig selfievolk.

29 december 2014 om 11:21

@huissie023: Precies, je zegt het zelf al: iedereen moet wel eens dingen doen die hij of zij niet leuk vindt. Met nadruk op "wel eens". Dus niet constant. Die jongen is 20, moet hij soms wachten met ongestoord leuke dingen kunnen doen totdat hij over een jaar of 16 gestopt is met voetballen?

Als iedereen wat van je wil dan moet je gewoon wel eens mensen teleurstellen. Je kunt 100 mensen een handtekening geven, maar zodra je dan bij nummer 101 echt geen tijd meer hebt dan zul je zien dat die nummer 101 tegen iedereen gaat roepen dat je een arrogant eikeltje bent.

29 december 2014 om 11:40

Ik denk dat heel veel van de supporters graag in zijn schoenen staan. Dik Betaald krijgen voor iets wat je super leuk vindt. Sorry hoor maar dit hoort er gewoon bij. Gedraag je naar wat je betaald word. Je wilt de betere zijn dan gedraag je je er maar ook na meneer Depay!

29 december 2014 om 12:03

Dus omdat mensen in zijn schoenen willen staan mogen hun ook bepalen hoe hij zn vrije tijd moet invullen? Sorry die kansloze figuren die perse een foto willen gaan maar naar de training kijken

29 december 2014 om 12:24

als depaaij er geen zin in heeft is het zijn verantwoording om ervoor te zorgen dathij niet in zon situatie komt, hij kan niet bepalen wat de fans doen, maar wel wat hijzelf doet

blijf lekker een avondje thuis, ga naar een goede club met een vipsectie, of ga naar een gentlemensclub dan kan ie zich heerlijk met zn vriendjes vermaken zonder dat ie zich zorgen hoeft te maken dat er mensen die hem elke wedstrijd toejuichen een fototje met hem willenmaken of een om een handtekening komen vragen.

Doet hij dit niet en komt hij fans tegen kan je het de fans niet kwalijk nemen dat ze een handtekening of foto van hun idool willen

maar dat heeft allemaal te maken met het vak topsporter en op dat gebied heeft dit jochie duidelijk nog het eea te leren

29 december 2014 om 12:48

@joeyypsv:

Uiteraard zouden heel veel supporters graag in de schoenen van Depay willen staan om het moment dat hij de 4-3 tegen Feyenoord binnen schiet, als hij scoort op een WK, of als hij weer eens een nieuwe auto op mag gaan halen.

Maar daarentegen denk ik dat Depay ook heel graag even in de schoenen van diezelfde supporters zou willen staan zodra hij door dertig mensen gestalkt wordt in een discotheek, niet gewoon over straat kan om een pak melk te halen of uitgescholden wordt omdat hij even niet in de stemming is om een selfie te maken met een wildvreemde.

En goed verdienen wil natuurlijk niet zeggen dat je geen recht meer hebt op privacy en af en toe rust aan je kop...

29 december 2014 om 13:01

Reel, misschien heb jij duidelijk nog iets te leren. Iedereen!!!! heeft recht op privacy, ongeacht zijn vak.
Hij is niet 24 uur per dag voetballer en heeft net als jij en ik recht op privacy. Als supporters een foto willen gaan ze maar naar de open dag of naar de training. Er zijn genoeg mensen die met hem op de foto willen die niet eens een seizoenskaart hebben.
We moeten maar eens af van de gedachte dat iedere Bner publiek bezit is. En wat is de lol van een foto van die persoon? Is dat voor je eigen ego?

29 december 2014 om 11:14

Als jij elke keer gevraagd, meneer mag ik op de foto met u. Dan denk je ook en keer, rot op kind.

29 december 2014 om 11:44

Dus Depay moet zichzelf maar thuis opsluiten omdat hij veel geld verdient? Die jongen wil ook gewoon leuke dingen doen en genieten van het leven. Hoe zou jij het vinden als je ergens heen gaat maar uiteindelijk alleen maar de hele middag foto's staat te maken.

29 december 2014 om 13:01

Vind ik niet.
Je gaat toch ook niet met de topman van abn amro op de foto?

Depay is niet arrogant maar een realist. Fans die een foto willen moeten maar naar de open dag komen.

29 december 2014 om 13:09

Eens! Memphis mag gewoon zijn mening hierover hebben.

29 december 2014 om 16:09

Eens plus PSV heeft vele open trainingen waarna fans op de foto kunnen met de spelers

Heeft ie ook wel gelijk in. Helaas is dat het nadeel van het vak Depay. Maar dat hoort er gewoon eenmaal bij. Je moet misschien andere gelegenheden opzoeken. Een Kermis is zo openbaar en een restaurant kan je veel makkelijker nee verkopen. Maar wie gaat er nou naar een Kermis toe en dan vooraf denken ik wil geen foto.

29 december 2014 om 11:05

Als een fan echt zo weg is van Depay zijn er genoeg andere gelegenheden om een foto met hem te maken. Mag Depay dan niets meer als normaal mens doen. Dat betekend dat hij nooit meer een pretpark mag bezoeken of prive moef.afhuren.

Geen woord gelogen aan het artikel hierboven...

29 december 2014 om 11:07

Dit slaat echt nergens op. Een fan kan zo helemaal niet denken. Hij kan ook wel gewoon bij de Hertgang wachten. Maar je moet niet verwachten dat elke fan het zelfde denkt. Ik zal denken laat die jongen lekker lopen.

29 december 2014 om 11:10

Ik bedoel alleen maar dat je Depay gewoon niks kwalijk kan nemen, hij probeert simpelweg in dat soort gevallen zijn leven te leiden met vrienden of familie.

29 december 2014 om 11:13

Ik ben het wel met je eens. Een Echte fan heeft al lang een foto omdat hij een keer bij de Herdgang is langsgeweest om met spelers op de foto te gaan.

De types die hem op straat aanspreken zijn Facebookgroupies die alleen maar aan de wereld willen tonen dat ze ook wel eens een bekende Nederlander tegen komen. Als die Marco Borsato, Chantal Jansen of iemand in een Nijntje-pak tegenkomen dan reageren ze precies hetzelfde.

Dat zijn geen fans, dat is gewoon van dat trieste Facebook/Twitter/instagram-selfie volk.

29 december 2014 om 11:13

@coco

Nee hij heeft ook gewoonlijk. Maar je moet ook niet verwachten dat elke fan zo denkt. En dat er ook mensen zijn die hem dan wat toe roepen toch. Laten we eerlijk wezen, toch te dom voor woorden om te denken dat je op zo kermis hoogstwaarschijnlijk niet wordt aangesproken?

29 december 2014 om 11:55

Toch te dom voor woorden dat jij denkt dat hij dat denkt

29 december 2014 om 12:16

Hij zegt toch niet dat hij niet denkt dat hij aangesproken wordt, hij zegt dat hij weigert. Je verdraait het zelf. Je doet alsof hij zijn prive leven de richting in moet sturen die de fans hem induwen.

Zijn goed recht om niet op de foto te gaan, maar ik vind wel dat hij de juiste mentaliteit heeft. Maar soms wel een beetje arrogant, maar dat mag je zijn, als je goed presteertm

dan zegt hij tegen zijn fans, sorry, ik wil niet op de foto, ik ben met mijn vrienden en wil er even niet aan denken. Ik zou zoiets wel begrijpen als een speler dat zegt, natuurlijk niet als het robben messi of ronaldo was

Mooi verhaal. Ik bedacht me idd dat dit een zeer lastige kwestie is. Beide partijen hebben hier gewoon een zeer solide punt.

Als Depay zijnde wil je natuurlijk ook van je vrije tijd genieten ipv je avondje uit verpesten door de hele avond maar als foto-decoratie te dienen.

Maar aan de andere kant, als fan zijnde zie je dit natuurlijk ook als een gewledige kans en is Depay voor hun eigenlijk de grootste kermis-attractie (om in context te blijven hehe)

Een juiste beslissing bestaat er eigenlijk niet in deze.

29 december 2014 om 11:08

Als fan heb je veel meer mogelijkheden om Depay te bewonderen of wat dan ook, als Depay zijnde is het al.moeilijk om normaal je leven te leiden terwijl hij niks speciaals doet.

29 december 2014 om 11:12

Maar even serieus, als jij wilt genieten met je vrienden en je wilt naar een Kermis. Dat lijkt mij niet echt een geschikte plaats om daar te gaan genieten. Ga dan een keer naar Walibi door de weeks veel rustiger.

29 december 2014 om 12:13

Hij mag zelf bepalen wat hij doet. Alleen hij heeft controlle over zijn leven, je laat de fans toch niet bepalen wat je met je vrienden doet? En klaagt hij? Nee, hij zegt enkel.dat hij soms ook weigerd en dat is zijn goed recht. Alsof hij doordeweeks bij walibi niet om.ene foto wordt gevraagd en ookal, volgens.mij zegt hij dat vooraf al besluit geen fotos vandaag, maar een fijne dag.

29 december 2014 om 12:18

En trouwens jou lijkt het niet geschikt voor jou en JOU vrienden, maar het gaat niet om jou. Als Depay denkt daar te tijd van zijn leven te beleven met zijn vrienden is dat zijn goed recht. Je ziet toch zelf dat hij fotoaanvragen verwacht, daarom zegt hij juist vooraf geen fotos. Heb je zelf de tekst wel goed gelezen..

Je gaat naar een kermis waar iedereen kan komen dan zul je ook fans ontmoeten die op de foto willen. Natuurlijk wil hij ook gewoon uit gaan en niet telkens foto's maken maar je bent nu een voetballer die bekend is daar zitten ook nadelen aan zoals dit.

De gangster uithangen op de kermis Zo'n vent die zegt 'ga je schamen' moet zich schamen. Als je een vraag stelt kun je ook nee als antwoord krijgen. Zeker als iemand privé bezig is en niet met club activiteiten.

Zag hem een keer bij de Pathe (Kuip) hij deed gewoon flex en wou wel op de foto. On: Maar eigenlijk is dat wel normaal hij is nog jong, hij wilt genieten van die vrije tijd hier in het rustige NL. Want binnenkort is die naar de BPL en dan word het druk.

Gewoon fftjes de grens over.

Misschien had hij beter de kermis kunnen afhuren voor zichzelf. Dan was het lekker rustig en dat is tenminste niet arrogant en beter voor de andere mensen die dan geen last van Depay hebben.

29 december 2014 om 14:11

Geloof me, dan gaat iedereen weer zeiken dat dát arrogant is. Dan krijg je reacties als 'wie denkt hij wel dat hij is, dat hij de kermis helemaal voor zichzelf heeft!' Je kunt het nooit goed doen in ieders ogen, er zijn altijd wel zeikers..

'als je niet op de foto wil, ben je gelijk een arrogante flikker', staat er als titel.
En dan voegen ze die foto er bij. Ik zie daar wel de humor van in. lol

Of je een flikker bent, wanneer je niet op de foto wil, dat betwijfel ik. Maar arrogant ben je dan wel. Dat en ondankbaar.

U bestaat dankzij het publiek. Zonder dat publiek, heeft u geen waarde. Wees dat publiek dan maar zeer genadig wanneer ze eens een foto willen. 24 op 7 moet jij je geven. Dat hoort erbij.

Kan je er niet mee om? Ga dan met je lage opleiding dan maar flesjes sorteren aan een lopende band aan 1200 euro per maand. U zal snel verlangen naar die vervelende fans die smeken om foto's.

Als je zo nodig als publieke figuur naar de kermis wil, ga dan naar België of Duitsland. Daar weet geen kniesoor wie je bent.

29 december 2014 om 11:22

Eens. Waarom zou je naar de Kermis gaan en vooraf denken. Ik ga niet op de foto met fans. Beetje apart.

29 december 2014 om 11:30

Wellicht hebben zijn vrienden dan een t-shirt aan met als opdruk: " Depay gaat niet op de foto vandaag". Hij draagt dan weer een t-shirt met als opdruk: " Ik ben Depay".

Kan best dat ie er een bloedhekel aan heeft, maar dat mag hij niet laten merken. Lachen en tekenen, moet ie.

29 december 2014 om 11:39

Nee, dat moet hij helemaal niet. Elke dag trainen en elke zondag een wedstrijdje spelen; dat moet hij. Ik ben het met je eens dat hij ook best naar de kermis in België of Duitsland kan gaan maar dat hij verplicht is om in zijn vrije tijd mensen op de foto te gaan is natuurlijk onzin.
Depay heeft de complete 'nicki Minaj Generatie' achter zich aan, schoolmeisjes van 16 met een iphone en Instagram.

29 december 2014 om 11:47

Wellicht dat u de definitie van arrogantie nog even op kunt zoeken? Wanneer een persoon af en toe niet op de foto wilt, betekent dat niet gelijk dat hij zich boven een ander verheven voelt. Daarnaast moet Dhr. Depay niks, aangezien het noch in het contract, noch in de Nederlandse regelgeving verplicht wordt gesteld om op de foto te gaan.

29 december 2014 om 11:59

Gemaaidgras,

Staat alles misschien in een wet of contract beschreven?

Echt wel niet. Ook u en ik conformeren zich dagelijks aan honderden ongeschreven 'wetten' en verplichtingen.

U geeft uw baas toch ook een hand, wanneer hij de zijne uitsteekt? Staat nochtans niet op papier dat dit moet, noch is dit wettelijk geregeld.

Doe het eens een paar keer niet... Maar de gevolgen zijn voor u.

Met zijn bekende kop, heeft ie andere privileges en andere verplichtingen.

Daar zitten leuke dingen aan vast en minder leuke zaken.

Als het echt te hard is voor hem, dan kan ie altijd stoppen met bekende voetballer zijn. Ook in de amateurklasse kan je nog steeds goed je brood verdienen. In alle rust en anonimiteit.

29 december 2014 om 13:11

Ik ben benieuwd of u met iedereen op de foto wilt gaan, voor jarenlang en in elke gelegenheid? Daarbij refereert u aan ongeschreven wetten en verplichtingen terwijl dat geen wetten en verplichtingen zijn beste iedereen komt. Dat u het moreel verplicht acht om altijd en overal te voldoen aan de wens van de medemens getuigt in mijn ogen van weinig inlevingsvermogen. Overigens sla ik de hand van mijn baas toch echt een keer af indien hij mij 65x een hand gaat geven op een dag.

29 december 2014 om 15:50

Gemaaidgras,

Neen, ik wil dat niet. En ik doe er dan ook alles aan om niet bekend te worden. Is tegenwoordig een hele opgave. lol

Da's een keuze die je maakt.

Als je kiest voor een leven als artiest, acteur, voetballer, politicus of gewoon Bekende Nederlander die alleen maar bekend is omdat ie een Bekende Nederlander is, dan is het inherent dat je openbare leven kan veranderen.

Fans vragen handtekeningen en foto's, zitten in je vuilnisbakken of trekken zelfs plukjes haar uit.

Je kan wel roepen dat dit allemaal niet mag, maar ze doen het toch. Ga jij op je eentje misschien de psyche veranderen van een aanzienlijk deel van de bevolking?

Dus realo in zijn. Ofwel kies je voor een leven buiten de schijnwerpers. Wat voor- en nadelen heeft. Ofwel voor eentje erin. En ook dat heeft voor- en nadelen.

Maar parttime beroemd zijn, of beroemd zijn à a carte wanneer het je past, neen, dat gaat niet. Alles of niks.

Sorry, het is gewoon een dommerik. Nogmaals, hij kan ook naar een kermis gaan in België of Duitsland. Het is dat het zo ver rijden is natuurlijk.

29 december 2014 om 23:16

Haha, dat van die T-shirts zo wel een briljante grap hebben. Dan mag hij wel een foto weigeren van mij

30 december 2014 om 09:15

'' Je kan wel roepen dat dit allemaal niet mag, maar ze doen het toch. Ga jij op je eentje misschien de psyche veranderen van een aanzienlijk deel van de bevolking? ''

Ik had, juist van u niet,verwacht dat u zich zou laten leiden door de psyche van de medemens. Ik probeer mensen niet te veranderen, enkel te overtuigen door middel van relevante argumenten. Dat u het inherent acht dat wanneer men voor een leven als artiest, acteur, voetballer, politicus, of gewoon Bekende Nederlander (?) kiest hun openbare leven veranderd, kan ik mee instemmen.

Dat u echter iemand afschildert als arrogant en ondankbaar omdat deze de vóór- en nadelen benoemd van zijn beroep, stuit mij tegen de borst.

29 december 2014 om 11:36

Wat een onzin. Hij is geen publiek bezit. Daarbij zijn al die zielige flippo's die met elke bekende persoon die ze tegenkomen op de foto willen natuurlijk ook gewoon in-en-in triest.

Echte fans kunnen hem bezoeken op de Herdgang en daar maakt hij altijd ruim de tijd voor foto's en handtekeningen. Maar die types die op de kermis naar hem toe komen zijn geen echte fans, dat zijn gewoon Facebook-idioten die alleen maar likes willen scoren door met een bekende Nederlander op de foto te gaan. Die reageren net zo debiel als ze Henny Huisman tegenkomen in de Ikea.

Het is gewoon zielig volk wat je best 1x in de zoveel tijd eens een avondje mag negeren. Dat heeft niets met arrogantie te maken, maar met grenzen stellen.

29 december 2014 om 11:53

Hoppa!,

Ik vind dat ook idioten. Maar je weet als semi-beroemdheid dat die idioten er zijn.

Oplossingen zat om er mee om te gaan. Ook stoppen met bekend zijn, is een optie.

29 december 2014 om 11:56

Ach ja, kinderen van 12 vinden het nu eenmaal fantastisch dat ze met hun held op de foto mogen...

Ik ben het met "iedereen komt" eens, je bent profvoetballer, dat ben je niet 1-2 dagen per week, dat ben je 24/7.

Kan me voorstellen dat je in de kroeg of discotheek tegen een volwassen iemand zegt "nu ff niet, kom maar naar de training", maar tegen een kind die je op de kermis tegen komt kan dit gewoon niet.

Vroeger kwam ik in Amsterdam wekenlijks in tenten waar meerdere profvoetballers rond liepen, die werden niet/nauwelijks lastig gevallen door het publiek, en die 2-3 "flippos" die er dan toch om vragen zullen je avond toch niet verpesten.

Met andere woorden, er zijn genoeg gelegenheden waar je als prof prima rond kan lopen, verwacht niet dat je niet lastig wordt gevallen op een kermis waar veel Jan Modalen en kinderen rondlopen.

29 december 2014 om 12:01

Kingb,

Precies. Ik ken ook de kroegen waar de AA Gent spelers veel zitten.

Die worden daar niet lastig gevallen. En die enkeling die toch om een foto vraagt, die krijgt die wel. Met de glimlach zelfs.

29 december 2014 om 11:39

Ja maar waar trek je dan de grens? 10 handtekeningen, 100, 1000? Depay is natuurlijk nog niet zo bekend. Maar de echte bekende spelers kunnen elke dag, 24 op 7 handtekeningen gaan uitdelen. Dat is toch ook al te gek. Messi en Ronaldo zouden hun deur niet meer uit kunnen komen.
Soms komt het gewoon niet uit. En dan moeten fans dat maar respecteren. Spelers zijn publieke figuren maar geen publiek bezit.

29 december 2014 om 11:47

Messi of Ronaldo trekken niet naar de plaatselijke kermis. Die huren Disneyland of zo af.

Er is geen grens.

Een jaar of 25 geleden zag ik Carry Goossens eens in een bekend hamburger restaurant. Carry is een wereldberoemd acteur in Vlaanderen. Hij was toen mega populair o.a. door FC De Kampioenen.

Hij zat daar met zijn 2 kinderen en hij probeerde rustig een hamburger te eten.

Dat ging 1 minuut goed, maar het volk had hem herkend en vroeg voortdurend om een handtekening. Van eten was geen sprake meer.

Hij bleef lachen, de vriendelijkheid zelve en gaf een handtekening aan iedereen die het wou.

Vervelend? Zeker. Enorm zelfs. Maar je weet dat dit zal gebeuren wanneer je als beroemdheid naar een openbare plek gaat.

Ofwel draag je die gevolgen, ofwel ga je er niet naar toe.

29 december 2014 om 12:00

Inderdaad, had Carry maar naar De Karmeliet in Brugge moeten gaan (3 sterren tent). Daar was het hooguit bij 1 foto gebleven, is een eigen keus.

29 december 2014 om 12:07

Ja chapeau voor Carry Goossens dat hij dat deed. Echt knap. Maar ik zou zelf nooit iemand die met zijn kinderen zit te eten lastig vallen. Dat vind ik gewoon ongepast. Net zoals ik het belachelijk vind dat je er dan niet naartoe moet gaan. Je mag toch verwachten dat mensen iemand zijn privésfeer te respecteren zeker als er kinderen bij betrokken zijn.

Als je bekend bent, mag je dus eigenlijk nergens naartoe met je kinderen als je geen handtekeningen wilt geven.

29 december 2014 om 12:27

marsyke,

Ik zou dat ook nooit doen. Ik had indertijd plaatsvervangende schaamte voor degene die hem wel lastig vielen.

Maar je weet als beroemdheid héél snel dat je niet meer kan doen wat je wil.
Je kan niet zeggen: "sorry, maar nu ben ik even niet beroemd".

Je past je gewoon aan. Bekende Vlamingen wippen al eens over naar Nederland of gaan gewoon naar Wallonië om wereldse dingen te kunnen doen.

Het is gewoon niet erg slim van zo'n Depay om naar een openbare kermis te gaan en te verwachten dat iedereen je zal negeren. Zo werkt het niet.

29 december 2014 om 14:25

"messi of Ronaldo trekken niet naar de plaatselijke kermis. Die huren Disneyland of zo af"

En misschien geeft ze dat wel een gevoel van vrijheid. Michael Jackson liet gewoon een pretpark in zijn tuin bouwen. Maar beide zijn natuurlijk geen substituut voor gewoon een normaal bezoek aan een kermis, tussen normale mensen die gewoon doen alsof jij ook een normaal mens bent.

Ik denk dat Michael Jackson liever 1x in de maand anoniem naar Disney Land was gegaan.....

Maar uiteraard, het hoort bij het leven als profvoetballer dat je herkend wordt. Ik vind het echter ook je recht als individu dat je mensen er op aanspreekt dat het soms gewoon even genoeg is en dat je weliswaar een publiek persoon bent, maar geen publiek bezit.

29 december 2014 om 15:54

Hoppa!,

Hij kan toch ook even naar België of naar Duitsland?
Hij kan zich toch ook een beetje vermommen? Pruikje op zijn kop en niemand herkent hem nog.

Ik val 'sterren' nooit lastig. Maar ik ben 'de mensen' niet. Ik weet dat er significant veel het wel doen.

Nu Depay nog. Blijkbaar heeft ie buiten het voetbalveld ook niet veel 'overzicht'. lol

29 december 2014 om 11:40

Dus iedere als een klant van de Carrefour een cassière van dat bedrijf tegenkomt en op de foto wil moet dat ook maar toestaan?

Volgens jouw redenatie heeft een politicus, artiest, of sportman dus geen recht op vrije tijd, nou eigenlijk heeft niemand recht op vrije tijd, want we hebben een beroepsleven altijd bij de gratie van een ander.

29 december 2014 om 11:50

wandering,

Die hebben zeker recht op vrije tijd. Maar de intelligente beroemdheid weet gewoon dat ie niet meer kan doen wat hij wil.

Denkt u nu echt dat de koning nog zomaar een pintje kan pakken om de hoek?

Neen, dat kan niet.

Dat heb je nu eenmaal als publieke figuur. Dat hoort erbij.

29 december 2014 om 12:01

Volgens mij wil publiek figuur niet zeggen dat je ook publiek bezit ben.

Nogmaals, als hij maar in de buurt is van een voetbalveld, vind ik dat je hem mag aanspreken op zijn beroep, maar als hij gewoon in de stad loopt, laat hem lekker met rust.

29 december 2014 om 12:32

Dus de koning mag je alleen lastig vallen in de buurt van zijn paleis?
De politicus mag je dan weer 'buggen' in de buurt van het parlementsgebouw.

En die acteur, dan kan alleen in de buurt van een bioscoop?

Zo werkt het niet eh. Je weet gewoon dat er een hoop idioten, kinderen en andere nog niet volledig ontwikkelden de beroemdheid zullen lastig vallen. Altijd en bijna overal.

Ben je te bekend, dan kan je niet meer naar de plaatselijke kermis. Helaas. Dezelfde bekendheid kan ie dan weer gebruiken bij de vrouwtjes. Dat aspect zal ie wel minder erg vinden.

En zo is het. Er zitten leuke dingen aan vast én minder leuke dingen.

Maar me dunkt dat Depay wel de lusten graag lust, maar de lasten niet wil dragen.

29 december 2014 om 12:56

Ja dat wil ik dus zeggen, als je aan het werk ben mogen ze je lastig vallen over je werk, Een koning als hij een staatsbezoek aflegt of in ieder geval bij zijn werkpaleis is.
Een acteur op de set of als hij naar een filmpremière gaat, en een voetballer op het voetbalveld of trainingscomplex.
Een caissière als zij nog in de winkel is en een tuinman als hij in de tuin staat.

En geloof me, ook als er veel mooie meiden op een bekend figuur afkomen wordt dat behoorlijk vervelend, misschien niet de eerste 2 maanden, maar als je dat iedere week meemaakt gaat zelfs daar de lol vanaf.

Dus als de lasten onevenredig groot zijn is het vrij logisch dat hij die lasten niet in die maten wil, en het is aan hem om te bepalen waar die grens ligt en niet aan ons.

29 december 2014 om 13:15

wandering,

Ja jongen, als jij gelooft dat je op je eentje de psyche van een hoop mensen kunt veranderen... lol

George Clooney ga je ook niet tegen komen in het café om de hoek.

Maar misschien is George net iets intelligenter dan Depay.

29 december 2014 om 13:30

Daar gaat het toch niet om, jij vindt het gerechtvaardigd omdat het een publiek figuur is.
En daar ben ik het niet mee eens dus.
Dat het gebeurt is een feit, en ik verwacht ook zeker niet dat dit zal veranderen, maar dat wil nog niet zeggen dat dit oké is.

En wat iemands intelligentie er mee te maken heeft, dat snap ik eerlijk gezegd niet zo, gaan intelligente en bekende mensen dan niet uit ofzo?
Denk dat het er meer mee te maken heeft of je een uitgaanstype bent
Ben bijvoorbeeld (voordat hij ziek werd) René Gude vrij regelmatig tegengekomen in het uitgaansleven, dat is ook een publiek figuur, en de kans bestaat dat die toch net wat intelligenter is als dat George Clooney schijnt te zijn

29 december 2014 om 16:03

wandering,

De wereldsterren hebben hun eigen circuit waar ze uit de bol gaan. Daar geraken u en ik wellicht niet binnen.

Zelfs in het mondaine Monaco - waar je bij bosjes sterren ziet - is er een hotel voor the rich and famous met privéstrandje. Je mag er ook gaan liggen, maar de prijzen zijn zo belachelijk hoog, dat je wel even verder gaat kijken.

En de lokale beroemdheden kunnen uitwijken naar het buitenland of zich een beetje vermommen.

René Gude, ja, die is ook maar bekend bij een deeltje van de Nederlandse bevolking. Bovendien is die man wel vrij toegankelijk. Het aanklampen zal bij hem nog wel meevallen.

Als George een bar binnenkomt, dan schat ik toch wel een beetje in, dat dit een ander effect heeft dan wanneer René dat doet.

29 december 2014 om 12:18

Helemaal eens!!!

29 december 2014 om 13:06

Dus iemand die bij een dienstverlenend bedrijf werkt moet ook 24/7 klaar staan en dat elke dag van het jaar? Je bedrijf bestaat immers bij gratie van de klant.
Grote onzin. De enige reden dat fans met hem op de foto willen is voor hun eigen ego, een andere reden is er niet.

29 december 2014 om 14:30

Exact. Prima verwoord. Het zijn ook geen echte fans, het zijn gewoon Facebook-idioten die op elke 'celeb' zo reageren. Die schieten direct in de selfiestand als ze iemand zien die ze van TV kennen.

Een echte fan zoekt zo'n speler op na de training en respecteert zijn privacy.

Doet me trouwens denken aan die doos die een foto van zichzelf met een speler twitterde en er vervolgens de verkeerde naam onderzette. Ik geloof dat ze met Zoet op de foto stond en zo trots twitterde dat ze met Stekelenburg op de foto mocht. Kan me vergissen, maar moest er toen erg om lachen.

29 december 2014 om 17:01

Kohaku,

De Bekende Nederlander, die heeft er meestal voor gekozen. Die wist op voorhand dat de privacy wat minder ging zijn. Het heeft geen zin om even te 'eisen' dat de fans wat minder aandacht moeten geven, want dat gaan ze toch niet doen.

Ipv je er aan te ergeren en onmogelijke zaken te eisen, kan je beter praktisch omgaan met die absurde vraag naar aandacht.

Manieren zat om dit te doen. Maar blijkbaar is Depay niet slim genoeg om die toe te passen.

Ja, moeten we medelijden mee hebben.

Het lijkt me af en toe ook heel vermoeiend en vervelend om telkens in de belangstelling te staan. Het is ook het goed recht van een speler foto's te weigeren, maar dan moet je niet piepen als mensen daar teleurgesteld of verontwaardigd op reageren.
Spelers nemen de buitenproportioneel hoge salarissen soms te gemakkelijk voor lief, terwijl ze de keerzijde (zoals een gebrek aan privacy) niet op de koop toe willen nemen.

Hij heeft ergens wel een punt. Maar bij hem zal het nogal meevallen, kan je je indenken wat het geeft als Messi naar de kermis gaat. Of Mario Götze. Die is op vakantie in Dubai. Een beetje googelen en je vindt tientallen foto's van fans en hem in het hotel en zo. Ook niet altijd leuk.

Uiteindelijk moeten fans ook een beetje kijken wat de gelegenheid is. Ik vind niet dat als een speler ergens is ter ontspanning dat hij dan zomaar moet lastig gevallen worden door iedereen. Er zijn andere momenten voor. Clubs organiseren er wel eens wat voor.

29 december 2014 om 11:45

Volgens mij gaat messi niet gewoon naar de kermis. Maar ik snap wat je bedoelt wereld sterren zoals messi hebben natuurlijk 5 bodyguards bij hun als ze ergens heen gaan en ik vrees dat dat ook niet heel gezellig is.

Vind hem niet arrogant, wel komt hij niet intelligent en dom over. Depay zal Nederlands dictee niet winnen.

Hij heeft gelijk, hij is nog maar 20 en moet van zijn tijd kunnen genieten. Ik denk als hij zo blijft voetballen dat hij bijvoorbeeld niet normaal naar de kermis of wdt dan ook kan

Naar mij zeggen is Depay juist een van de arrogantste spelers in de Eredivisie. Die jongen denkt dat hij alles kan maken omdat hij een geweldig WK heeft gespeeld. Zeurende fans? Jammer dan want dat is wat er gebeurt als je een voetballer bent. En dat hij dan zo'n jankverhaal moet verzinnen voor de Volkskrant, niet om aan te zien.

Heel begrijpelijk wat Depay zegt. Het is leuk als heel Nederland je kent, maar je moet nog wel een privé leven hebben. Na de training, voor - en na de wedstrijden gaat hij met zoveel mogelijk mensen op de foto. Als de mensen zo graag een foto willen kunnen ze naar De Herdgang komen. Memphis moet ook tijd hebben voor leuke dingen. Stel je voor, dat die fangirls die op hem 'geilen' via Instagram en Facebook hem zien en met hem op de foto willen, dan is hij uren bezig, dat is niet eens overdreven.

Ik weet nog niet wat ik bizarder vindt, dat mensen massaal met een bn'er op de foto willen, of dat mensen hier op voetbalzone zeggen dat het bij het vak hoort dat hij zijn hele privéleven moet laten verpesten door constant met iedereen op de foto te moeten...

Groot gelijk. Soms heb je er geen zin in, en soms is het uiterst verstandig om tijdens het uitgaan niet op de foto te willen.
Zolang hij maar wel tijd maakt voor fans en andere geïnteresseerden, is er niks aan de hand, net een beetje menselijk..

Geef mij maar een type zoals Klaassen, die hebben veel meer werk besef dan deze jongen. Laten we eerlijk zijn wat heeft hij nou gepresenteerd? Toont veels te veel glamour trekjes voor iemand met een macaber palmares. Wees blij dat ze met jou op de foto willen...

29 december 2014 om 12:11

Heb je wel besef waar je het over hebt ? Depay gaat ook gewoon op de foto's met anderen en deelt ook genoeg handtekeningen uit.

Klaassen laat me niet lachen daar zou niemand op de foto mee willen.

29 december 2014 om 12:21

Ik weet heel goed waar ik het over heb....ik heb het over een jongen die denkt dat jezus van Nazareth is....
Klaassen nu al de onbetwiste leider van 3 sterrenkampioen AFC Ajax. Laat hem nu maar genieten van de foto's want straks komt deze jongen gewoon in de vergetelheid zoals Drenthe, Elia, Van der meyde...

29 december 2014 om 12:54

3 sterrenkampioen AFC Ajax? Wat doet het er in hemelsnaam toe hoeveel sterren Ajax heeft? Met dat soort opmerkingen geef je alleen maar prijs dat je zeikt om het zeiken, omdat het om PSV gaat in plaats van jouw cluppie Ajax. Ik ben zelf ook Ajacied, maar dat betekent niet dat ik niet normaal kan doen en bij elke discussie over PSV of Feyenoord meteen Ajax erbij moet betrekken.

Bovendien: als iemand gezonde werklust heeft is het Depay wel. Die jongen heeft het echt niet allemaal cadeau gekregen. Die glamourtrekjes moet je gewoon op de koop toe nemen. Ik durf te stellen dat jij die ook zou vertonen als je op zo'n jonge leeftijd de bakken met geld verdient die hij maandelijks opstrijkt.

29 december 2014 om 12:56

Ok ik weet al waar je al die weken achter de buis zat , namelijk VI.

Nou, als in een topcompetitie wilt gaan spelen dan moet hij hieraan wennen.

Ik vind dat hij er wel makkelijk aan voorbij gaat dat supporters voetbal niet zien als een leuke entertaining maar zelfs als hun leven. Mede daardoor is voetbal zo populair en kan hij zoveel geld opstrijken aan loon en sponsors. Het is dus ook een onderdeel van zijn beroep, hij vervelend je dat ook kan vinden.

Overigens moet hij dan maar in Nederland blijven want in het buitenland is dit allemaal nog net even een tikkie erger.

29 december 2014 om 13:09

Hij is niet tegen handtekeningen en foto's maar wil dat niet elke dag.

Hij heeft gewoon gelijk. Deelt genoeg handtekeningen uit en gaat heel vaak op de foto's kun je gewoon zien op social media maar soms moet je als mens ook je vrije tijd hebben.

Moeilijk om te oordelen op dit bericht. Het hoort er inderdaad bij, foto's maken en ook als je even met vrienden op een avond weg bent. Aan de andere kant is dit moeilijk. Het lijkt mij erg vervelend als er telkens als je leuke dingen doet mensen naar je toe komen die vragen om een foto. Ik denk dat de mensen die hierop reageren met "het hoort erbij" hetzelfde zouden zeggen als ze prof zouden zijn. Dus ik snap Depay wel, maar hoe je het ook wendt of keert het hoort bij je beroep.

Huilebalken! Be real ! Als je toen aan hem vroeg toen hij bijvoorbeeld 15 was;" beroemd worden als voetballer maar wel altijd handtekeningen uitdelen tot je pakweg 35 ste jaar , of geen beroemde voetballer worden ?". Wat denken jullie nou dat hij zou zeggen ?? Het is gewoon een onderdeel van zijn keuze. Als ik zo een kans had zou ik elke moment een krabbel geven. Ongelooflijk dat hier nog een discussie over is.

Wat mij opvalt is dat Depay vaker tegen de "standaard-prof-verplichtingen" ingaat maar er dan ook bij verteld waarom, zodat hij wel gesnapt wordt. Kijk media is altijd wel opzoek naar een relletje (bijv. Depay negeert fans) maar doordat hij een voorbeeld noemt en gewoon als jonge jongen zegt "ik heb ook wel eens geen zin"hij bij mij in iedergeval m'n kijk erop veranderd heeft.

Voor zijn salaris zou ik 100x met de zelfde gast op dr foto gaan.. elke dag!
Geef hem nog jaar lang gratis bier, iedereen blij

29 december 2014 om 12:24

Ik denk dat je dat na een dag of 5/6 wel terugneemt. Al het geld van de wereld kan namelijk niet compenseren voor het gevoel dat je af en toe een dag een 'normaal mens' wil zijn. En eigenlijk is dat alles wat Depay hiermee zegt. Niet dat hij nooit meer met fans wil praten, niet dat hij geen handtekeningen meer wil zetten, niet dat hij nooit meer op een Selfie wil met puisterige pubers.

Nee, hij wil gewoon af en toe een dagje 'zoals vroeger'. Lekker mijn zijn maten naar de kroeg of disco waar hij vroeger kwam. Een keertje lol trappen op de kermis in zijn eigen stad. Ik snap dat echt heel goed en vind ook dat mensen daar respect voor moeten hebben. Misschien moeten we gewoon een dag in het jaar uitroepen waarop iedereen onze bekende Nederlanders met rust laat, zodat ze ook eens een keer normaal kunnen doen.

29 december 2014 om 13:16

hij heeft toch echt voor een leven als voetballer zelf gekozen, dan moet je alles accepteren de lusten maar ook de lasten. hij kon ook timmerman worden, dan hoeft hij geen fotos te nemen

29 december 2014 om 14:11

Ik schat zo in dat jij nog een heel klein jongetje bent dat niet zo veel van de wereld snapt.

Of hij nou arrogant of niet arrogant is. Hij heeft gewoon gelijk. Supporters moeten in mijn ogen kunnen begrijpen dat ze ook hun privéleven hebben. Als je zo graag met hem op de foto wil dan ga je toch lekker na een training van psv. Tuurlijk hoort het erbij als je een bekend figuur bent maar ik persoonlijk zou niet gelijk op een prof voetballer afstappen gewoon uit beleefdheid. Dat snappen de meesten niet.

29 december 2014 om 12:26

Precies. Het is vooral onbeschoft. Zoals gezegd, ik zat laatst in een restaurant waar een PSV-speler gewoon tijden het eten werd lastig gevallen door een (nota bene volwassen) kerel die een selfie met hem wilde maken.

Dan ben je gewoon hufterig onbeschoft.

29 december 2014 om 12:46

Ik ben het helemaal met je eens, maar het hangt natuurlijk wel van de situatie af. Er stappen immers niet alleen volwassenen op hem af. Er zullen ook genoeg kleine jochies op hem afstappen. Die zien hun grote held daar lopen op de kermis en snappen het verschil tussen werktijd en privé niet. Dus wat mij betreft moet je daar wel een beetje nuance inleggen, want je kunt die jonge fans niet afsnauwen.

29 december 2014 om 13:23

Nee je hebt gelijk. Ik kan alleen beoordelen voor mezelf en hoe ik als volwassen persoon zou kunnen reageren.

Kinderen kennen die grens idd nog niet. Maargoed die zullen dan met hun ouders zijn en je weet niet hoe die zich gedragen bij bekende Nederlanders etc. Lastig om te relativeren.

Memphis moet wel snappen dat hij vooraf wel kan bepalen dat hij het niet wilt, maar het gaat toch niet werken met al dat publiek. Wat ik swso onnodig vindt is het roepen naar hem dat hij zich moet schamen als hij het even niet wilt doen.

Ik ging laatst stappen in Breda kwam ik Nemanja Gudelj tegen. Die ging gewoon met iedereen die dat wilde op de foto, maakte een praatje, en leek het enorm naar zijn zin te hebben.

Hij zal misschien iets minder vaak herkent worden dan Depay; maar ik vond het klasse hoe hij daar mee omging.

Hier heeft hij gewoon groot gelijk in. Dat je bekent bent maakt je nog geen publiek eigendom en mensen mogen je privacy best wel gewoon respecteren.

Bullshit wat Depay hier zegt. Probeert zichzelf een positief imago aan te praten. Vorig jaar stond hij samen met labyad op een nieuwjaarsfeestje in Den bosch champagne naar beneden te spuiten, op het publiek wat drank stond te bestellen. Toen er wat bier teruggegooid werd was de tent te klein. Zielig figuur, briljante voetballer

Nog nooit zoeken superarrogante kwal tegen gekomen als deze jongen alleen al de manier zoals hij op deze foto staat en dan die uitdrukking op zijn gezicht zum kotsen

29 december 2014 om 13:10

Jij kent hem persoonlijk? Zo komt hij mij namelijk niet over.

29 december 2014 om 13:27

Ach ja , het is ook wat je in iemand wilt zien, toch ??

Depay is over het algemeen de vervelendste niet als het om foto's gaat. Stiekem een beetje camerageil is hij wel. Maar ook zij blijven mensen, en verdienen af en toe ook hun rust en privacy. Zij horen zo nu en dan ook gewoon als Memphis of als Viktor over straat te kunnen gaan, in plaats van Memphis Depay van PSV of Viktor Fischer van Ajax.

Al moet je 100x per dag een handtekening of een foto geven. Wees trots dat mensen jou handtekening willen....

29 december 2014 om 13:26

100 x per dag, dit gaat je gegarandeerd de keel uithangen. Zullen we het opdraaien, zeker gezien de arrogantie waarop bepaalde personen zich menen te moeten opstellen naar bekendheden toe.

29 december 2014 om 14:37

Het hoort er gewoon bij man....of je het nu leuk vind of niet.
Ik bedoel wat is een foto....als je er iemand gelukkig mee kan maken.

Maar jij bent wél arrogant meneertje. Als je in een deuropening staat en dwars door mijn maatje heen wilt lopen en dan de vraag aan hem stelt: "weet je wel wie ik ben?" en geluk hebt dat ik hem maar weg trek van je.. dan ben je wel arrogant. Dan moet je nu naar de media toe niet zo zielig doen en proberen zieltjes te winnen. Het werkt wel zie ik..

Sowieso altijd al triest gevonden om op de foto te willen met bekenden om dat dan aan andere te kunnen laten zien. Stelletje groupies...

HIj zat toen bij vitesse tegen chelsea op de tribune , kwamen er een paar kinderen aan die graag op de foto wilde maar die werden mooi weggestuurd dus ja meneer depay je bent gewoon een arrogante flikker heb al veer meer van dit soort verhalen over deze meneer gehoord.

Ik kan het wel begrijpen wat hij zegt. Ik zou het nooit kunnen in zijn positie foto´s weigeren van supporters die jou als een held beschouwen.

Vaak genoeg voetballers gezien maar nooit benaderd omdat ze ik hun privacy gun behalve Bryan Robson die moest ik bedanken voor zijn bewezen diensten.

Dus het enige wat profvoetballers kunnen doen is trainen wedstrijden spelen en direct naar huis tot de volgende training.

OT: ik kwam menphis zelf tegen in rotterdam centrum hij ging een broodje bestellen en ik stond gewoon achter hem. Heb hem niet lastig gevallen gaf hem alleen een duim omhoog en hij gaf er een terug

Ik kan me er wel wat bij voorstellen, alleen moet Memphis weten dat hij een 'ander' leven leidt dan ons. Waar je ook naar toe gaat je bent voetballer en niet zomaar een voetballer, een voetballer met alure en style van onze generatie. Dat is ook een van de redenen dat hij zo populair is. Aan de andere kant, hij verdient bakken met geld huur een club af of ga lekker thuis zitten met je vrienden. Er zijn opties genoeg.

Dus het enige wat profvoetballers kunnen doen is trainen wedstrijden spelen en direct naar huis tot de volgende training.

OT: ik kwam menphis zelf tegen in rotterdam centrum hij ging een broodje bestellen en ik stond gewoon achter hem. Heb hem niet lastig gevallen gaf hem alleen een duim omhoog en hij gaf er een terug

29 december 2014 om 13:24

Mooi toch op deze manier. Het gaat hem vooral denk ik op de manier waarop veel mensen menen iets te kunnen eisen, er mensen zijn die menen er recht op te hebben en dit met een grote bek proberen duidelijk te maken.

Het is niet arrogant om niet op de foto te gaan maar wel weinig realistisch. De spelers verdienen met hun werk per maand meer dan menig fan in een paar jaar. Die supporter betaalt wel dat geweldige salaris. Wat een voetballer daar voor moet doen? Pakweg 15 jaar een paar uur per dag trainen, letten op wat je eet en één of twee keer per week een wedstrijdje spelen. Daarnaast moet je in die 15 jaar een leven ondergaan als een filmster. Beloning: nooit meer hoeven werken na je 35e en tot die tijd de mooiste sport uitoefenen. De beste manier om niet met iedereen op de foto te hoeven? Ga een opleiding volgen en neem een beroep waarbij je tot je 67e ongeveer 38 uur per week moet werken en moet afwachten of je dan een redelijk pensioen hebt. Memphis heeft zelf de keuze.

Hij moet helemaal niet zeuren, want hij verdient zijn geld aan dat publiek!
Daarnaast moet hij zich wat bescheidener opstellen in het veld, dan wordt het ook al weer makkelijker, maar steeds hun shirt uittrekken, want dat doet hij niet omdat hij het zo warm heeft, op zich geeft het niet dat hij dat doet, maar de consequentie is we dat hij daarmee aandacht op zich vestigt, dan moetje niet zuren als je het ook krijgt als je er níét om vraagt. Dat hoort bij de roem........helaas!
Je kunt niet bepalen wanneer je wel of geen aandacht krijgt, je kunt je wel bescheiden opstellen, dan wordt het ook wat minder met de aandacht van supporters.
Advies houd je shirt aan en zorg dat je niet teveel aandacht trekt met alles wat je en het veld doet.
Ik hoor een Davey Kaassen er niet over klagen, die gedraagt zich ook bescheidener in het veld.

Je kunt er wel wat aan doen, maar dan moet je bepaald gedrag achterwege laten, maar helemaal weg krijg je het niet, maar daarom verdien je ook tig- keer modaal, dat is iets wat er deels bij hoort.

Memphis heeft de uitstraling, van een man die wel heel erg van zichzelf houdt, een beetje á a Cr7, daarmee vraag je erom!
Voor een deel "de Tol van de roem" dus!!

Het gaat momenteel weer zo goed met PSV dat er weer op randzaken gezeken moet worden door fans van andere clubs (voornamelijk Ajacieden).
Of Depay nou wel of niet arrogant is, ik vind het altijd wel onbeschoft van mensen om een bekend iemand lastig te gaan vallen in zijn of haar vrije tijd. Doe zoiets rond wedstrijden of trainingen, niet in de stad.

Iemand beledigen omdat hij even geen zin heeft om op de foto te gaan, dat gaat toch echt te ver.

Natuurlijk, dat je belaagd wordt als je bekend/een ster bent hoort er nou eenmaal bij. Maar als je geen zin hebt om na elke stap te stoppen voor een foto is begrijpelijk. Dat sommige mensen dat zelf niet snappen is te triest voor woorden.

Ik snap ook niet wat mensen met die foto's moeten. Goed dat die kindjes het leuk vinden om met hun idool o.i.d. op de foto te gaan is begrijpelijk. Maar dat die ouderen? Wat heb je er dan in godsnaam aan? Leuk, kun je het aan iedereen laten zien en dan? Ken je Depay dan opeens omdat je met hem op de foto staat?

Zelf ben ik een aantal bekende voetballers zowel nationaal en internationaal tegen gekomen. Maar ik heb er nooit een seconde aan gedacht om te vragen voor een foto, handtekening o.i.d. Gewoon een duimpje geven en door, soms een hand en klaar.

Op de foto is voor fandagen en dergelijke. Daarbuiten moet je spelers gewoon met rust laten voor zulke ongein. Snap sowieso niet wat de meerwaarde van zoiets is. Voor kinderen is het nog leuk en daar kan je zo af en toe een uitzondering voor maken. Verder gewoon met rust laten.

Hij hoeft van mij helemaal niet op de foto. Die arrogante flikker, zoals hij het zelf noemt dat blijft hij met of zonder foto toch wel haha.

Ik vind het onzin als je als profvoetballer een keer avondje wil gaan stappen of naar de kermis wilt gaan, dat dan meteen iedereen verwacht dat je met de fans op de foto wilt gaan. Natuurlijk weet je van te voren dat als je zoiets gaat doen dat er mensen zijn die een handtekening willen of op de foto willen, maar je moet ook al voetballer gewoon een keer iets leuks kunnen gaan doen in je vrije tijd. Ik snap dat een fan dan teleurgesteld is als hij dan niet op de foto wilt, maar om dan meteen te gaan roepen dat hij zich moet schamen slaat dan ook weer nergens op. Als je dan zo graag met hem op de foto wilt, moet je maar een keer naar de open dag van PSV gaan. Dus ik geef Depay groot gelijk dat hij een keer niet met iemand op de foto wilt.

Op de foto willen met een voetballer, hoe triest kan iemand zijn. Van kinderen kan ik het nog wel begrijpen dat ze met een "beroemdheid" op de foto willen, maar van volwassen kerel vind ik et wel erg triest hoor.

Hij denkt dat hij alles is, de beste van de eredivisie. Misschien is dat ook wel, maar dan hoef je nog niet zo arrogant te doen

Denk dat hij alleen aan wil geven dat, omdat hij soms geen zin heeft in foto's, hij geen 'arrogante flikker' is...niemand is elke dag even vrolijk.....zelfs Ratelband niet.

Ach zodra hij er op het volgende EK een belangrijke bal inschiet is iedereen weer vergeten dat hij niet op de foto wil. Lijkt me eerlijk gezegd vrij vervelend om niet normaal over straat te kunnen. Ja oké dat salaris wil ik wel, maar ja heh, leed is relatief.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren